Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
Ik denk eigenlijk dat die eerste stappen niet veel zullen helpen, kun je ook achteraf nog doen.
Het veranderen van de fingerprint is denk ik het belangrijkste, dat je google dus het idee geeft met een wel compatible apparaat te maken te hebben.
Het probleem ligt dus niet in china, maar bij je aanmelding bij google met je apparaat.
Ik vind het daarom vreemd dat je hetzelfde probleem hebt met je samsung telefoon, want die fingerprinten worden nou juist veel gebruikt.

Tenslotte, er kan weinig gebeuren, je kunt de firmware er zo weer opnieuw op zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door janesh op 28-04-2013 10:28 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07
Csharp schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:56:
[...]

Als Windows zegt dat hij het apparaat niet herkent, is dat een goed teken. Je tablet is helemaal niet gebricked maar heeft gewoon geen drivers. Die kan je downloaden samen met de RockChip 1.6 flashtools. Bij Device Manager kan je die simpel installeren door er rechts op te klikken -> Drivers updaten.

Vervolgens kan je de juiste ROM flashen via Batchtool. Kies dan wel voor de rom met ander PCB design, want nu zit die van jou zonder scherm / in een bootloop. Bij elke reset probeert hij waarschijnlijk terug op te starten omdat hij USB of oplader ziet.

Het zou jammer zijn dat je zo'n leuke tablet al zou verkopen omdat het even niet lukt :)
Het werkt niet!
de tablet werkt wel gewoon! Ik wil de drivers updaten zodat het wel lukt,
maar dan zegt de pc dat de drivers al reeds zijn geïnstalleerd (en dus de zelfde zijn)

toch ziet de pc de tablet dan niet. Ik kan wel bij de bestanden komen als de tablet aan staat.

Wordt hier nu wel moe van heb al meerdere uren lopen prutsen.
als het echt niet wil ga ik mijn tablet voor anderen dingen gebruiken (kijken wat er in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slabetje schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:17:
[...]

Het werkt niet!
de tablet werkt wel gewoon! Ik wil de drivers updaten zodat het wel lukt,
maar dan zegt de pc dat de drivers al reeds zijn geïnstalleerd (en dus de zelfde zijn)

toch ziet de pc de tablet dan niet. Ik kan wel bij de bestanden komen als de tablet aan staat.

Wordt hier nu wel moe van heb al meerdere uren lopen prutsen.
als het echt niet wil ga ik mijn tablet voor anderen dingen gebruiken (kijken wat er in zit)
@Slabetje: even rustig de volgende zaken nalopen:
1. Je houdt de reset + ESC-toets ingedrukt: toch wel de ESC op de tablet en niet die op je PC keyboard?
2. Kopieer handmatig de volledige inhoud van de PiPo-driverbestanden naar je PC-windows driver directory
3. Restart je PC, open RK batchtools, druk op PiPo reset + home/ESC toets (aantal keren drukken)
4. Als het dan nog niet werkt, probeer dit allemaal nog eens op een andere Windows XP/Vista/Win7 PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, op mijn PiPo M8pro, is whatsapp 'not compatible', en skype en express VPN zijn gewoon te downloaden.
[/quote]

Had hetzelfde op mijn Ainiol tablet met whatsapp; 3G dongle eraan gehangen, wifi uit, internet via dongle, whatsapp gedownload, gestart en gekoppeld aan een (willekeurig maar nog niet gebruikt voor whatsapp) mobiel nummer, code via dat mobiele nummer ontvangen ingevoerd, dongle verwijderd, wifi ingeschakeld en klaar : whatsapp werkte ! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Is er hier in NL een tablet met 3D stereoscopic display te koop? op pricewatch niet te vinden...

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Vandaag na mn Pipo M9 binnen gekregen. Heb hem vorige week dinsdag besteld. Dus dat is lekker snel gegaan.
Nu wil ik gelijk nieuwe firmware installeren. Maar ook ik heb daar problemen mee. Ik denk dat het in de drivers zit. Ik heb ze wel gedownload, maar als ik de pipo op mn pc aansluit, wordt er onder draagbare apparaten alleen een e en een f schijf gevonden. En daar kan ik de drivers niet op installeren.
Voor de rest zie ik alleen nog 2 rockchip devices onder stations. Hoe komt de pipo zelf in de device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Bij mij was dit ook, werd verholpen wanneer ie werd aangesloten in update mode :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Thanx. Dat is nu gelukt.

Maar nu heb ik een tablet die niet meer werkt :(
Ik heb zowel de oude als de nieuwe PCB gebruikt. En zowel upgrade als restore gebruikt. Maar wat ik ook doe, het resultaat is altijd hetzelfde:

<Layer 2-6> Test Device Success
<Layer 2-6> Check Chip Start
<Layer 2-6> Check Chip Success
<Layer 2-6> Get FlashInfo Start
<Layer 2-6> Get FlashInfo Success
<Layer 2-6> Prepare IDB Start
<Layer 2-6> Prepare IDB Success
<Layer 2-6> Download IDB Start
<Layer 2-6> Download IDB Success
<Layer 2-6> Reset Device Start
<Layer 2-6> Reset Device Success
<Layer 2-6> Wait For Loader Start
<Layer 2-6> Wait For Loader Success
<Layer 2-6> Test Device Start
<Layer 2-6> Test Device Fail
**********Upgrade Done Success<0> Fail<1> Time<5172>ms**********

Heb ik hem nu al stuk gemaakt? Of kan ik er nog wat mee?
Het scherm blijft namelijk helemaal zwart. "Gelukkig" ziet de device manager hem nog wel als class for rockusb devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Denk niet dat ie kapot is hoor, met nieuwe en oude pcb bedoel je dan de V1 en V2? Want zwart scherm is toch meestal de voorbode van een verkeerde versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ja dat bedoel ik inderdaad. Ik heb deze van de website van Pipo gehaald:

M9_software_english version_20130422.img
Volgens mij is die voor versie 2

en deze
PIPO_M9_software_old pcb_english version_20130411
Dat is volgens mij versie 1

Ik ga er hier nog wel wat van proberen:
http://tabletrepublic.com...mware-downloads-3982.html

Op de buitenkant kan je niet zien of het versie 1 of 2 is toch?

Edit:
Het is niet te geloven! Hij doet het weer.
Je zou toch denken dat er op de site van pipo een goede versie van de Rockchip Batch Tool zou staan.
Ik had versie 1.6 gedownload. Daarvan de driver en de tool gebruikt.

Wat blijkt.....ik heb nu deze gebruikt:
https://www.dropbox.com/s...kchip_Batch_Tool_v1.6.rar
Password: GEEKBUYING.COM

Zowel de driver als de tool en nu werkt het gewoon. Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan.

Ik heb trouwens gek genoeg de oude versie. Dus inderdaad eerst een zwart scherm bij het flashen van de nieuwe versie.
Daarna de oude gedaan. En het werkte gelijk :)

[ Voor 42% gewijzigd door Kitser op 03-05-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Mijn oog is gevallen op de Chuwi V88. Handzaam en klein formaat 7.85 inch tablet. Hierbij wat specificaties:

CPU:
RK3188 Quad Core,ARM Cortex-A9 1.8GHZ
GPU:Mali 400 MP
Android 4.1
Memory:
2GB DDR3 Ram, 16GB Nandflash built in
Extend Memory up to 32GB via micro sd card
Screen:
7.85 Inch IPS 5 Points
Resolution: 1024*768 px
5 points Multi-Touch
Wifi 802.11 b/g/n
16GB Built in
Gsensor
Speaker
Microphone out
Slim body
3.5mm audio jack
HDMI port
Micro USB 2.0 Host
201×136.6×7.2 mm
Camera:
2.0MP Front Camera, 5.0MP Rear Camera
Battery:
Built-in 5000mAh battery

Wat is jullie indruk van deze tablet en wat is de verwachting van toekomstige rom support en root access?
Is er misschien al iemand die deze gebruikt?

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe English version uit voor de PiPO M9
- software_english version_PCB(V1.2)_20130430 te downloaden op http://www.pipo.cn/En/ind...uct&a=show4&type=2&id=260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:28:
Nieuwe English version uit voor de PiPO M9
- software_english version_PCB(V1.2)_20130430 te downloaden op http://www.pipo.cn/En/ind...uct&a=show4&type=2&id=260
Is deze ook voor versie 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
KiTsEr schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:29:
Ja dat bedoel ik inderdaad. Ik heb deze van de website van Pipo gehaald:

M9_software_english version_20130422.img
Volgens mij is die voor versie 2

en deze
PIPO_M9_software_old pcb_english version_20130411
Dat is volgens mij versie 1

Ik ga er hier nog wel wat van proberen:

Op de buitenkant kan je niet zien of het versie 1 of 2 is toch?

Edit:
Het is niet te geloven! Hij doet het weer.
Je zou toch denken dat er op de site van pipo een goede versie van de Rockchip Batch Tool zou staan.
Ik had versie 1.6 gedownload. Daarvan de driver en de tool gebruikt.

Wat blijkt.....ik heb nu deze gebruikt:
https://www.dropbox.com/s...kchip_Batch_Tool_v1.6.rar

Zowel de driver als de tool en nu werkt het gewoon. Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan.

Ik heb trouwens gek genoeg de oude versie. Dus inderdaad eerst een zwart scherm bij het flashen van de nieuwe versie.
Daarna de oude gedaan. En het werkte gelijk :)
wat is het wachtwoord om die batchtool 1.6 uit te pakken?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Qosmic schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:11:
[...]

wat is het wachtwoord om die batchtool 1.6 uit te pakken?
GEEKBUYING.COM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
KiTsEr schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:56:
[...]

Is deze ook voor versie 1?
Nee, alleen voor versie 2. Heb het geprobeerd en staat ook in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
Heb mij net een Pipo M9 besteld via Pandawill en als shipping DHL Hong Kong gekozen. Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
alexanderjcs schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:57:
[...]

Even een update van Antutu benchmark ik verwijderde mijn taskkiller en direct een hogere score nu 16486 maakt dus kennelijk toch iets uit. Wat zou erbij komen met een kleine overclock bv naar 1.7 of 1.8 MHZ nu laat hij 1.608 MHZ zien.

Update vanmorgen 27-04-2013 plotseling 16682 score met Antutu ik heb hem ook gedeeld op de site.
CUBE U30GT2

Update: Antutu: vanavond nu zomaar 16851 :) gehaald toch wel vreemd al die verschillende uitkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

sphere

Debian abuser

Dat is maar 2-3% verschil, lijkt me niet significant.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Pachango Boy schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:17:
Bij mij was dit ook, werd verholpen wanneer ie werd aangesloten in update mode :-)
Hoe krijg ik de tablet in de Update Mode ??
Ik wil hem nu toch eens updaten.

Heb alles al geprobeerd wat hier wordt gezegd.

Waar doen jullie het USB kabeltje in met het updaten ?? in de USB poort neem ik aan ?? of de HOST ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:58
slabetje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Hoe krijg ik de tablet in de Update Mode ??
Ik wil hem nu toch eens updaten.

Heb alles al geprobeerd wat hier wordt gezegd.

Waar doen jullie het USB kabeltje in met het updaten ?? in de USB poort neem ik aan ?? of de HOST ?
Met deze instructies is het updaten zo gepiept.http://tabletrepublic.com...mware-downloads-3982.html
Alleen hoef je niet de power en de esc in te drukken. Sluit de tablet aan zonder usb foutopsporing. Druk op switch en de tablet is klaar om te upgraden.

En de kabel moet inderdaad in de usb en niet de host.

[ Voor 12% gewijzigd door OnlyRinaldo op 01-05-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Ter Info :

Voor de Tweakers een Goede RK3188 Tablet zoeken met 3G.

De Pipo M8 pro 3G .
Leverbaar bij Pandawill .

http://www.pandawill.com/...-camera-black-p74246.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
OnlyRinaldo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:03:
[...]

Met deze instructies is het updaten zo gepiept.http://tabletrepublic.com...mware-downloads-3982.html
Alleen hoef je niet de power en de esc in te drukken. Sluit de tablet aan zonder usb foutopsporing. Druk op switch en de tablet is klaar om te upgraden.

En de kabel moet inderdaad in de usb en niet de host.
En weer heb ik alles uitgevoerd zoals hierboven wordt gezegd.
Ik heb de drivers van de pc / tablet ge update alleen ziet de Rockchip Batchtool de tablet niet.

Ik heb de tablet uit staan en verbonden aan de pc met de usb kabel.
Ik doe dan tegelijkertijd de ESC en de RESET knop op de tablet indrukken en deze een aantal seconden vast houden. Maar er gebeurt echter niets.

Zo heb ik het al meerdere keren proberen te doen maar er gebeurt niets.

Is er nou nergens een video van de Pipo M9 met het updaten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
slabetje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:04:
[...]

Ik heb de drivers van de pc / tablet ge update alleen ziet de Rockchip Batchtool de tablet niet.

Ik doe dan tegelijkertijd de ESC en de RESET knop op de tablet indrukken en deze een aantal seconden vast houden. Maar er gebeurt echter niets.

Heb je Pdanet al geprobeerd? http://pdanet.co/a/
Even installeren tablet met usb foutopsporing aansluiten wanneer er om gevraagd wordt. Meestal worden Android apparaten dan wel herkend. Hierna moet je de juiste drivers hebben en probeer dan te updaten met Rockchip tool.

[ Voor 4% gewijzigd door OnlyRinaldo op 02-05-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Pachango Boy schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:46:
Bij mij was dit eerst ook een probleem, maar daarna heb ik me gewoon gebaseerd op dit filmpje en alles liep zo vlot als vlot kan lopen. ( RK3066 maar overeenstemt volledig met de RK3188 procedure)

http://youtu.be/hEkivlNK5LE?t=23s
Toch wel een filmpje van hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Probleem met de PiPO M9 (in tegestelling tot het filmpje) is dat de drivers van Rkchip batch tool, zelfs v. 1.6, niet goed werken met het tablet. Daardoor is het soms een heel gedoe om een FW update te doen. Kijk maar in je device manager daar staat of er een conflict is.

Als je driver niet werkt kun je bijv. ook de interne SD kaart niet zien vanaf je PC.

Ik heb de driver van versie 1.7 apart geinstalleerd. Deze versie heeft een tijdje op de site van PiPO gestaan maar omdat het tool verder niet goed werkte hebben ze hem er weer vanaf gehaald. Ik had hem gelukkig nog. Met deze wordt het tablet wel herkend en kan ik makkelijk upgrades enzo doen.

Overigens werkt de root procedure met TPSarky bij mij niet. Ik zal binnenkort een geroote CFW installeren denk ik (bijv. die nu op flasmyandroid staat, maar die is gebaseerd op de firmware van 23 april terwijl er alweer een nieuwere is) .
Heeft iemand de USB Host functie aan de gang gekregen? Bij mij werkt het niet.

Misschien moet iemand eens een topic voor RK3188 tablets maken...

[ Voor 3% gewijzigd door Wortelstok op 02-05-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Wortelstok schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:29:
Probleem met de PiPO M9 (in tegestelling tot het filmpje) is dat de drivers van Rkchip batch tool, zelfs v. 1.6, niet goed werken met het tablet. Daardoor is het soms een heel gedoe om een FW update te doen. Kijk maar in je device manager daar staat of er een conflict is.

Als je driver niet werkt kun je bijv. ook de interne SD kaart niet zien vanaf je PC.

Ik heb de driver van versie 1.7 apart geinstalleerd. Deze versie heeft een tijdje op de site van PiPO gestaan maar omdat het tool verder niet goed werkte hebben ze hem er weer vanaf gehaald. Ik had hem gelukkig nog. Met deze wordt het tablet wel herkend en kan ik makkelijk upgrades enzo doen.

Overigens werkt de root procedure met TPSarky bij mij niet. Ik zal binnenkort een geroote CFW installeren denk ik (bijv. die nu op flasmyandroid staat, maar die is gebaseerd op de firmware van 23 april terwijl er alweer een nieuwere is) .
Heeft iemand de USB Host functie aan de gang gekregen? Bij mij werkt het niet.

Misschien moet iemand eens een topic voor RK3188 tablets maken...
Zou je misschien V 1.7 kunnen uploaden voor ons ? misschien werkt het dan bij mij ook.
Ik zie overigens wel al mijn bestanden als ik hem aansluit op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
slabetje schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:18:
[...]Zou je misschien V 1.7 kunnen uploaden voor ons ? misschien werkt het dan bij mij ook.
Ik zie overigens wel al mijn bestanden als ik hem aansluit op de pc.
OK, ik heb hem hier neergezet. De tool zelf werkt dus niet (fout in de config file). Ik heb de drivers (v 3.5) geinstalleerd via device manager, zelf kiezen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
slabetje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:04:
[...]

Bij mij (V2) werkte het pas toen ik in de batchtool op de 'Switch' knop drukte, heb je dat echt zo geprobeerd?
Misschien moet je even helemaal opnieuw beginnen door de drivers eraf te gooien en de PC te rebooten.
Ik heb helemaal niets met de Esc+Reset hoeven doen.

Ik heb overigens de Geekbuying.com BT 1.6 gebruikt (weet niet of dat echt uitmaakt).

- Opstarten tablet en USB debugging staat uit
- Opstarten Batch Tool en laden van IMG bestand
- Aansluiten tablet aan Usb poort (niet de Host poort)
- Windows 7 laat horen dat ie wat gevonden heeft (maar de Pipo is niet te zien of te benaderen)
- In de Batch Tool is het vakje 1 roze geworden, de tablet zegt niks
- Klik in BT op Switch (vierde knop van links)
- Windows zegt 'kwek' en zegt dat het apparaatstuurprogramma niet is geïnstalleerd
- In device manager (apparaatbeheer) verschijnt nu de Pipo met een uitroepteken (niet goed geïnstalleerd dus)
- Met de rechtermuisknop in device manager de Pipo aanklikken en kiezen voor 'Stuurprogramma bijwerken'
- Browse naar de directory RockusbDriver in BT en kies de directory met jouw OS
- OK en het vakje is ineens groen geworden, klik op Update en draaien maar.

Hope this helps, cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
HoutjeT schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Bij mij (V2) werkte het pas toen ik in de batchtool op de 'Switch' knop drukte, heb je dat echt zo geprobeerd?
Misschien moet je even helemaal opnieuw beginnen door de drivers eraf te gooien en de PC te rebooten.

Ik heb overigens de Geekbuying.com BT 1.6 gebruikt (weet niet of dat echt uitmaakt).

- Windows 7 laat horen dat ie wat gevonden heeft (maar de Pipo is niet te zien of te benaderen)
- Windows zegt 'kwek' en zegt dat het apparaatstuurprogramma niet is geïnstalleerd
- In device manager (apparaatbeheer) verschijnt nu de Pipo met een uitroepteken (niet goed geïnstalleerd dus)
- Met de rechtermuisknop in device manager de Pipo aanklikken en kiezen voor 'Stuurprogramma bijwerken'

Hope this helps, cheers.
Hartelijk bedankt.
Windows 8 herkent de tablet niet i.c.m de rockchip tool.

ik heb hem op xp aangesloten en daar wordt hij direct herkend,
en hij is nu aan het updaten (het stelt eigenlijk niets voor)

Dus ik denk dat windows 8 het probleem was.
toch bedankt voor het advies / tips.

EDIT:

De tablet is succesvol ge update! met versie: 2013.04.30
Of er wat aan is verbeterd durf ik zo niet te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door slabetje op 02-05-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Vreemd....

Heb Pipo M9 besteld via Pandawill en gekozen voor de Paypal Checkout, ik heb op geen enkel moment bevestiging gekregen in m'n mailbox van m'n bestelling noch T&T nummer of wat dan ook.

Deze middag via de chat-functie contact opgenomen met hen en kreeg van hen volgend tracknummer:

2009338704

Maar via DHL China T&T vind ik daar niets van terug... Iemand die weet hoe of wat?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Iemand hier al een onderbouwde mening kunnen vormen over M9 vs M8pro?

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dat noemen ze een zogenaamde Track nr .
Het is geen track nr .Is gewoon een nr om de klant weer even rustig te houden .
Hebben ze bij mij ook geflikt .Later kreeg ik wel een track nr .maar die bleek weer alleen een aanvraag te zijn bij dhl .
Stancke schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:17:
Vreemd....

Heb Pipo M9 besteld via Pandawill en gekozen voor de Paypal Checkout, ik heb op geen enkel moment bevestiging gekregen in m'n mailbox van m'n bestelling noch T&T nummer of wat dan ook.

Deze middag via de chat-functie contact opgenomen met hen en kreeg van hen volgend tracknummer:

2009338704

Maar via DHL China T&T vind ik daar niets van terug... Iemand die weet hoe of wat?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Een beetje van hetzelfde lijkt mij hoor.

M8 Pro iets kleiner scherm dan de M9

Accu van de M9 iets groter
M8 Pro heeft de speakers voor

Specs bijna hetzelfde :

Dit is de M9

Display: 10.1", 1280x800 IPS (16:10)
● Touch Panel: Capacitive 10-touch
● CPU: Rockchip 3188 Cortex A9,1.6GHz,Quad-core CPU+Quad-core GPU
● RAM: 2GB DDR3
● Operation System: Android 4.1
● Camera: Front 2M, back 5M auto focus, flashlight
● WiFi: 802.11/b/g/n
● Internal 3G built-in: Optional (data only)
● External 3G support: Yes
● Bluetooth 4.0: Yes
● Sensor: G-sensor, Gyro sensor, light sensor
● Others: E-compass, Micro SD slot, mic, speaker, mini HDMI output
● Multimedia:Audio, Video(1080P), Photo,ebook,game, email, internet…
● Battery capacity: 7600mAh by 3.7V
● housing material: metal +plastic back

Dit is de M8 Pro

● Display: 9.4", 1280*800 IPS (16:10)
● Touch Panel: Capacitive 10-touch
● CPU: Rockchip 3188 Cortex A9,1.6GHz,Quadl-core CPU+Quad-core GPU
● RAM: 2GB DDR3
● Operation System: Android 4.1
● Camera: Front 2M, back 5M auto focus, can scan QR code, with flashlight
● WiFi: 802.11/b/g/n
● Internal 3G built-in: Optional (data only)
● External 3G support: Yes
● Bluetooth : Optional
● Sensors: G-sensor, Gyro sensor, light sensor
● E-compass
● Speakers: dual front speakers
● Others: Micro SD slot, mic, , mini HDMI output
● Multimedia:Audio, Video(1080P), Photo,ebook,game, email, internet…
● Battery capacity: 6500mAh by 3.7V
● Housing material: metal back
Loque schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:42:
Iemand hier al een onderbouwde mening kunnen vormen over M9 vs M8pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Culo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:13
http://www.1dayfly.com/nl/nl/

wel doen, niet doen, wat is verstandig? Ik heb de laatste tijd redelijk rond gekeken op http://www.aliexpress.com/ maar ik kan maar moeilijk uitzoeken wat nou voldoet aan mijn vraag. Ik zoek een 7" die de komende jaren nog zal voldoen als e-reader/films bekijken/internetten/draadloze bediening van pc die aan tv zit/fotos bekijken. Simpelweg wat multimedia voor rondom het huis dus 3g niet nodig. Spellen zal ik er zeker niet op spelen. Ipad mini is sowieso te duur, Samsung Tab 2 7" komt na cashback rond de €130 uit en ik wil eigenlijk tussen de €80 en de €100 klaar zijn. zijn de extra € het waard om voor een topmerk te gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Culo op 03-05-2013 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Pffff.Gister heel de avond bezig geweest om er voor te zorgen dat de Rockchip batchtool mijn U30gt2 gaat herkennen, maar zonder enig resultaat. Met veel gedoe lukt het me om er voor te zorgen dat mijn PC (Windows 7) in apparaatbeheer een Rockchip-device ziet, maar in de RBT blijven de vierkantjes grijs.

Fucking irritant, nog nooit problemen gehad met wat voor tablet dan ook, en nu is er een Beta uit voor 4.2.2 en kan ik hem niet testen... Grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik kreeg bij mijn pipo M9 een toetsenbord-hoesje (verbinding dmv micro-usb) bijgeleverd en een UTP-internet kabel naar micro-usb tussenstuk.
Beiden doen het alleen op de linker usb poort (tablet van de voorkant bekeken).
Een USB kabel van de computer naar de tablet doet het op beide poorten.
Zijn er anderen die dit ondervonden hebben, dat niet beide usb poorten voor alles werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Zo.. mijn U30GT2 staat in bestelling, nu software bij elkaar zoeken om firmware upgrades uit te voeren.
Wie is hiermee goed bekend? Ik zag net in een vorige post van iemand dat ie er moeilijkheden mee heeft.

Is CWM nodig voor firmware upgrades to doen? (ik zag bij vonDroid de CWM aanwezig voor de U30GT2).
Of is het toch wijzer om de patchtool te gebruiken? Of moet ik de RKbatchtool 1.6. Of met de de RockAndroidtool die bij een Custom firmware van 4.2.2 tegebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
diquan2001 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:44:
Dat noemen ze een zogenaamde Track nr .
Het is geen track nr .Is gewoon een nr om de klant weer even rustig te houden .
Hebben ze bij mij ook geflikt .Later kreeg ik wel een track nr .maar die bleek weer alleen een aanvraag te zijn bij dhl .

[...]
Dus eigenlijk krijg je helemaal GEEN Track&Trace nummer en ook geen melding wanneer de bestelling dispatched is etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Hoppa! schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:06:
Pffff.Gister heel de avond bezig geweest om er voor te zorgen dat de Rockchip batchtool mijn U30gt2 gaat herkennen, maar zonder enig resultaat. Met veel gedoe lukt het me om er voor te zorgen dat mijn PC (Windows 7) in apparaatbeheer een Rockchip-device ziet, maar in de RBT blijven de vierkantjes grijs.

Fucking irritant, nog nooit problemen gehad met wat voor tablet dan ook, en nu is er een Beta uit voor 4.2.2 en kan ik hem niet testen... Grrr.
Heb ik ook gehad.
Het beste is om het op een XP Systeem te doen.
Daar lukte het bij mij wel direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
slabetje schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:53:
[...]

Heb ik ook gehad.
Het beste is om het op een XP Systeem te doen.
Daar lukte het bij mij wel direct!
Shit, waar haal ik nu weer een XP systeem vandaan... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59

S2K

Hoppa! schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:17:
[...]

Shit, waar haal ik nu weer een XP systeem vandaan... :')
Je zou een virtual machine kunnen proberen met bijvoorbeeld virtual box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Je krijgt de correcte track nr als ze de bestelling ook echt daadwerkelijk verzonden hebben.
Het is mij opgevallen dat de Pandawill's en ook de Aliexpress sellers .
Een bestelling op verzonden zetten omdat de bestelling dan niet zomaar gecancelled kan worden .
De koper denkt dan ok pakje is onderweg maar vervolgens gebeurt er niets totdat het pakje echt verzonden word .
Dan veranderen ze ook het track nr .die je ook daadwerkelijk kan volgen.
Stancke schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:33:
[...]

Dus eigenlijk krijg je helemaal GEEN Track&Trace nummer en ook geen melding wanneer de bestelling dispatched is etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
HoutjeT schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Hope this helps, cheers.
Zojuist ook op deze manier geupdate en werkte perfect!
Heb nu ook de 30-4 versie erop staan en blijkbaar heb ik dus versie 2, want scherm werd niet zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is op dit moment de betere 8 inch tablet?
ik dacht zelf nog steeds de teclast p88 hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Qosmic schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:16:
[...]

Zojuist ook op deze manier geupdate en werkte perfect!
Heb nu ook de 30-4 versie erop staan en blijkbaar heb ik dus versie 2, want scherm werd niet zwart :)
Ook prima gelukt, terwijl de 30-4 versie bij mij gewoon Chinees was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik heb voor de PiPO M9 de CFW van het Flashmyandroid forum. Weinig veranderd ten opzichte van de 23-4 release, alleen bloatware verwijderd en geroot. Dat laatste wilde ik omdat hij met de stock firmware geen USB drives kan lezen. Met deze firmware en de app Stickmount (root toegang nodig) lukt het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Wortelstok op 04-05-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
furbydenooij schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:12:
[...]

Ook prima gelukt, terwijl de 30-4 versie bij mij gewoon Chinees was?
klopt had ik ook met die 30-4 versie.
Stond wel bij english version, maar was idd chinees.
Kon hem gelukkig wel vrij makkelijk op NL krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Qosmic schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:23:
[...]

klopt had ik ook met die 30-4 versie.
Stond wel bij english version, maar was idd chinees.
Kon hem gelukkig wel vrij makkelijk op NL krijgen
Voor geroote engelse versies zonder allerlei bloatware kijk op: http://www.flashmyandroid...po-Max-M9-ROM-Development

Hier een link naar de laatste: http://d-h.st/d7i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Kan je die erop zetten op dezelfde manier als hierboven maar dan is ie gelijk geroot?

Edit: die link naar de laatste, is dat de gecleande versie van 30-4?

[ Voor 29% gewijzigd door Qosmic op 04-05-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
sander817 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:43:
wat is op dit moment de betere 8 inch tablet?
ik dacht zelf nog steeds de teclast p88 hd
Ik heb sinds vandaag de teclast p88 binnen. Eerste indruk is op zich goed, alhoewel het scherm wat kieren vertoont waar stof tussen kan komen. Helaas ook een dode pixel. Verder vind ik het touchscreen nogal stroef. Wifi lijkt wat instabiel. Komende dagen nog wat meer ervaringen opdoen.

Zelf had ik achteraf bezien de chuwi v88 moeten nemen. Quad core, accu die 8u mee gaat, nog dunner en lichter. Misschien toch ook nog maar bijbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik ben ook nog op zoek naar een snelle 8 inch tablet.
Dual core rk3066, goede accu en liefst zo klein mogelijke bezel voor max 125.dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor een projectje ben ik op zoek naar een zo'n goedkoop mogelijke 7" android tablet (versie maakt niet uit), die dienst gaat doen als een soort informatiescherm. Daarbij is het belangrijk dat het scherm een redelijke helderheid heeft. De aanraakgevoeligheid doet er niet zoveel toe.

Ook zou het handig zijn als je out of the box APK's kan installeren, zonder dat je daar eerst weer een andere app, zoals een filemanager voor moet downloaden. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is? Heeft er iemand een suggestie voor een dergelijke tablet, of een idee waar ik zoiets kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
S2K schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:26:
[...]

Je zou een virtual machine kunnen proberen met bijvoorbeeld virtual box.
Ik was dus gewoon vergeten dat er nog een stoffige Vista-laptop op zolder ligt. Geprobeerd en meteen de eerste keer alles werkend met de RKBatchtool. Raar dat dat op een Win 7 machine zoveel meer problemen geeft.

Hoe dan ook, mijn Cube u30gt2 draait nu de officiële Beta 4.2.2 en er zijn wat kleine veranderingen direct zichtbaar. De WIFI-ontvangst is (in tegenstelling wat door anderen wordt beweerd) bij mij wel degelijk verbeterd. Kan nu HD streamen op de 1e verdieping, dat ging eerst niet. Verder is de UI duidelijk vloeiender geworden.

Verder is de lay-out van de homescreens veranderd, even wennen, maar wel overzichtelijker. Hopen dat er snel een officiele versie komt van de 4.2.2 met wat custom varianten. Mooi dat er in ieder geval vanuit de fabrikant aan updates wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met mijn Vido N80RK. Na zonder moeite de nieuwe versie van de stock-rom (versie van Roman2025 N80RK-4.1-20130420,te vinden op slatedroid) erop gezet te hebben (in de verwachting dat deze versie zou
geroot zijn,stond zo in Roman's omschrijving,maar bleek niet het geval te zijn achteraf), ben ik al enige tijd
aan het proberen de Vido te rooten ,ook volgens de methode van slatedroid, dus met het bestand RK3188_Root. Op Rockchip Batchtool v1.6 komt na het inpluggen van de Vido(USB-foutopsporing ingeschakeld)het eerste vakje mooi in het groen. Wanneer ik daarna RK3188_Root probeer geeft dat telkens aan "device not found" en gebeurd er niks. Iemand een idee of een andere manier om die Chinese rommel eraf
te krijgen?
PS.de nieuwe stock-rom(zelfde versie 4.1 doch latere datum)lijkt mij wel degelijk te helpen het wat donkere scherm van de Vido "op te peppen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Probeer deze methode even uit .
Ik heb het zelf net ook op mijn N80 RK3188 gedaan en het werkt .

Ik draai nu versie N80RK-4.1-20130420 met root !!

Maar de helderheid is nog steeds hetzelfde geen verbetering hier :/

https://mega.co.nz/#!Oggi...KrYSt_xSdcYo8OMQpPgJpgs4c
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:47:
Probleem met mijn Vido N80RK. Na zonder moeite de nieuwe versie van de stock-rom (versie van Roman2025 N80RK-4.1-20130420,te vinden op slatedroid) erop gezet te hebben (in de verwachting dat deze versie zou
geroot zijn,stond zo in Roman's omschrijving,maar bleek niet het geval te zijn achteraf), ben ik al enige tijd
aan het proberen de Vido te rooten ,ook volgens de methode van slatedroid, dus met het bestand RK3188_Root. Op Rockchip Batchtool v1.6 komt na het inpluggen van de Vido(USB-foutopsporing ingeschakeld)het eerste vakje mooi in het groen. Wanneer ik daarna RK3188_Root probeer geeft dat telkens aan "device not found" en gebeurd er niks. Iemand een idee of een andere manier om die Chinese rommel eraf
te krijgen?
PS.de nieuwe stock-rom(zelfde versie 4.1 doch latere datum)lijkt mij wel degelijk te helpen het wat donkere scherm van de Vido "op te peppen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan diquan2001.
Bedankt voor je reactie maar ik heb blijkbaar een andere Vido N80 RK dan die van u of wat waarschijnlijker is doe ik iets verkeerd.Even een korte beschrijving van mijn werkwijze. Bestand van uw link(Root tool) + voor alle zekerheid de Rockchip v3.5 driversmap netjes op mijn bureaublad(desktop win7,64 bit). Vido opgestart, debugging aangevinkt.Tablet verbonden met pc,bong van windows...dus so far so good. Kijken bij apparaatbeheer windows-Vido RK aanwezig met geel driehoekje dus rechtsklikken en drivers bijwerken. Verwijzen naar mapje Rockchip 3.5(64 bit,win7) melding Windows *GEEN DRIVERS GEVONDEN* even later
gevolgd door *drivers niet geïnstalleerd* (geel driehoekje blijft gewoon staan in app.beheer). Nochthans staan op de Vido 2 icoontjes nl. die van usb-verbinding met pc en dat van android jelly bean en kunnen er tussen pc en tablet bestanden worden overgezet. Het uitvoeren van het root bestand(.bat) haalt echter niks uit want *device not found*. Ik heb dit ook geprobeerd op een Vista 32 laptop met hetzelfde resultaat. Dus nu weet ik het ook niet meer 8)7 .Iets mis met mij,de pc,of de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Qosmic schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:36:
Kan je die erop zetten op dezelfde manier als hierboven maar dan is ie gelijk geroot?

Edit: die link naar de laatste, is dat de gecleande versie van 30-4?
Antwoord op beide vragen: yep! Ik gebruik zelf nu de gecleande versie van 22-4 maar de datums die Pipo opgeeft komen niet overeen met wat de RockChip Batch tool aangeeft, beetje lastig te volgen allemaal. Voordeel van de gecleande versies zijn voor mij:

- getuned en getest door de ontwikkelaar (dus geen apps die zeuren om een licentie zoals in de stock)
- rooted (vereist door diverse toepassingen)
- geen chinese meuk erop

Dus eigenlijk helemaal tevreden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
pfff ik heb de pipo m9 ook binnen, maar heb alleen een groot probleem. De tablet kan ik alleen gebruiken met de lader aan de tablet. Zodra ik de lader loskoppel loopt de batterij binnen 5 minuten leeg (volgens Android). Echt bizar, nog nooit gezien :'( . Bij 0% accu wordt alles netjes afgesloten. Start ik de Pipo vervolgens weer op begint de accu weer vrolijk terug te lopen :o. Volgens Android loopt de batterij leeg in 5 minuten, terwijl dit eigenlijk niet zo is.

Mijn vermoeden is dat dit een hardware probleem is. Hebben jullie dit weleens eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Heb je geprobeerd de M9 even opnieuw te flashen ?
Even een andere nieuwe Rom erop mischien dat het helpt .
fatje schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:27:
pfff ik heb de pipo m9 ook binnen, maar heb alleen een groot probleem. De tablet kan ik alleen gebruiken met de lader aan de tablet. Zodra ik de lader loskoppel loopt de batterij binnen 5 minuten leeg (volgens Android). Echt bizar, nog nooit gezien :'( . Bij 0% accu wordt alles netjes afgesloten. Start ik de Pipo vervolgens weer op begint de accu weer vrolijk terug te lopen :o. Volgens Android loopt de batterij leeg in 5 minuten, terwijl dit eigenlijk niet zo is.

Mijn vermoeden is dat dit een hardware probleem is. Hebben jullie dit weleens eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik wil graag een 10" tablet kopen en ik zit me te wat te oriënteren. Ik vindt zelf met name een prettig gebruik (fijne 'feel'; mijn Ampe A86 vond ik niet fijn voelen, die was te stroef ofzo, terwijl ik de ipad2 van m'n pa een fijne feel vind hebben) en lange accuduur belangrijk.
Rekenkracht is niet mijn prioriteit, ik zal de tablet met name gebruiken voor aantekeningen maken en wat surfwerk enzo. Voor te gamen heb ik mijn PS3, PC en binnenkort Ouya. Een scherm met goede kijkhoek is wel een pré.

Nu hoef ik niet persé een quadcore, maar toch trekken er twee tablets me aan die wel uitgerust zijn met zo'n vierkoppige soc. namelijk de Ramos W30HD en de Pipo Max M9

De pipo heeft een resolutie van 1280x800 pixels en een accu van 7800mAH, de soc is de Rockchip 3188

De Ramos heeft een resolutie van een whopping 1920x1200 en een accu van 8000 mAH, de soc is de Samsung Exynos 4412. Is het zo dat deze ook meer stroom verbruikt door z'n hogere resolutie? En hoe verhouden de chips zich op stroomverbruik?

Wat is jullie ervaring met deze tablets? En de merken in het algemeen? Werken ze prettig? Voelen ze fijn aan? Zijn de schermen acceptabel?

Daarnaast, als ik Nederlandse apps wil gebruiken (accuweather; NS, 9292ov), moet ik ze dan rooten, of lusten ze de meeste apps 'out the box'? Mijn HaiPai telefoon doet niet moeilijk over NL apps, de Ampe A86 zie ik een tijdje gehad heb, wilde echter geen NL apps draaien.

Is er een mooie 10" tab die ik over het hoofd zie? ( sub €230)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou heb ik toevallig dus de W30HD en de M9 .
Mijn voorkeur gaat echt wel naar de M9 de W30HD geeft mij echt niet het gevoel dat hij snel werkt namelijk.
Terwijl de M9 toch wel zo out of de box lekker snappy werkt .

Het scherm van de W30HD is wel mooi scherp maar ik vrees dat het ook wel een gevoelig onderdeel is van deze tablet .
Laat ik het zo zeggen bij mijn exemplaar had ik zo uit de doos al gelijk last van banding lijntjes in het scherm .

Bekijk even anders mijn reviews mischien helpt het een beetje bij je keuze .

http://youtu.be/9JFGP-2fAro

http://youtu.be/sVTk266T95c

http://youtu.be/ehJ5n9VkgDM
Niekleair schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:46:
Ik wil graag een 10" tablet kopen en ik zit me te wat te oriënteren. Ik vindt zelf met name een prettig gebruik (fijne 'feel'; mijn Ampe A86 vond ik niet fijn voelen, die was te stroef ofzo, terwijl ik de ipad2 van m'n pa een fijne feel vind hebben) en lange accuduur belangrijk.
Rekenkracht is niet mijn prioriteit, ik zal de tablet met name gebruiken voor aantekeningen maken en wat surfwerk enzo. Voor te gamen heb ik mijn PS3, PC en binnenkort Ouya. Een scherm met goede kijkhoek is wel een pré.

Nu hoef ik niet persé een quadcore, maar toch trekken er twee tablets me aan die wel uitgerust zijn met zo'n vierkoppige soc. namelijk de Ramos W30HD en de Pipo Max M9

De pipo heeft een resolutie van 1280x800 pixels en een accu van 7800mAH, de soc is de Rockchip 3188

De Ramos heeft een resolutie van een whopping 1920x1200 en een accu van 8000 mAH, de soc is de Samsung Exynos 4412. Is het zo dat deze ook meer stroom verbruikt door z'n hogere resolutie? En hoe verhouden de chips zich op stroomverbruik?

Wat is jullie ervaring met deze tablets? En de merken in het algemeen? Werken ze prettig? Voelen ze fijn aan? Zijn de schermen acceptabel?

Daarnaast, als ik Nederlandse apps wil gebruiken (accuweather; NS, 9292ov), moet ik ze dan rooten, of lusten ze de meeste apps 'out the box'? Mijn HaiPai telefoon doet niet moeilijk over NL apps, de Ampe A86 zie ik een tijdje gehad heb, wilde echter geen NL apps draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
even een vraagje over mijn bluetooth 2.0 versie van mijn Cube U30GT2

Ik zie deze aanbieding : http://www.groupdeal.nl/1..._campaign=2013-05-06-land

Deze aanbieding is de 3.0 (uitvoering) is dit dan toch 100% zeker compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
diquan2001 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:23:
Heb je geprobeerd de M9 even opnieuw te flashen ?
Even een andere nieuwe Rom erop mischien dat het helpt .

[...]
Ik heb meerdere firmware's getest, helaas geen resultat gehad. Misschien dat ding toch maar even open maken en controleren (niet dat ik er verstand van heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Als je gewoon garantie hebt zou ik toch kijken of je deze weer terug kan sturen hoor.
Vooral als je er geen verstand van hebt heeft het openmaken van de tablet niet zoveel nut.
fatje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:03:
[...]

Ik heb meerdere firmware's getest, helaas geen resultat gehad. Misschien dat ding toch maar even open maken en controleren (niet dat ik er verstand van heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ik heb met mijn pipo m9, dat wanneer ik hem uit sleep mode haal, de verbinding met wifi niet gepakt wordt.
Het wifi symbool blijft grijs en wordt niet blauw. Wanneer ik dan wifi uit zet en dan weer aan, dan werkt het weer.
Gebeurd niet altijd, maar meestal als ik hem na langere tijd (paar uurtjes later of de volgende dag) niet gebruikt heb.

Iemand dit ook of een idee dat wanneer ik hem aanzet hij gewoon direct verbind met mn wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
Qosmic schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:34:
ik heb met mijn pipo m9, dat wanneer ik hem uit sleep mode haal, de verbinding met wifi niet gepakt wordt.
Het wifi symbool blijft grijs en wordt niet blauw. Wanneer ik dan wifi uit zet en dan weer aan, dan werkt het weer.
Gebeurd niet altijd, maar meestal als ik hem na langere tijd (paar uurtjes later of de volgende dag) niet gebruikt heb.

Iemand dit ook of een idee dat wanneer ik hem aanzet hij gewoon direct verbind met mn wifi
Ik heb hier ook last van, dus vooralsnog laat ik de verbinding maar altijd open staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ik laat de verbinding ook open staan, maar als ik mijn tablet dan niet gebruik en later weer pak, dan moet ik eerst wifi uitzetten en daarna weer aan voordat ik internetverbinding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
O, ok, ik had er last van als ik de WiFi uit liet gaan in sleep-mode. Dus bij Altijd open heb ik niet dat de verbinding wegvalt (omdat de tablet sowieso in dezelfde ruimte als de router ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Je hoef je vraag niet weer te herhalen 1x is voldoende

[ Voor 89% gewijzigd door 13art op 07-05-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
(jarig!)
Op de site van Cube tablet staat de volgende tekst:

Cube U30GT2 limited Production

We are not responsible for After-sales if you buy the cube tablet pc from aliexpress or pandawill.
Thank you for your understand.

Cube-Tablet.com Team.

Wat bedoelen ze met de bovenstaande uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de aftersales als je m op Aliexpress of bij Pandawill koopt.

Lees: levering, support (en misschien garantieafwikkelingen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Dat klinkt als wanhoop; wat ga je controleren dan? Heb je al eens een gewone factory reset gedaan na een flash? En heb je de accu al eens 100% opgeladen? Dit is inderdaad niet normaal en mogelijk is er inderdaad een hardware probleem, ik zou hem zeker terug sturen als dit met resetten niet lukt.

Pak een mod met CWM erop, bijvoorbeeld deze: http://www.mediafire.com/?c52pyqk7m5va53g
Zie voor desc: http://www.flashmyandroid...-v2-ClockWorkMod-v6-0-3-1

Installeer een terminal app (ik zou niet weten hoe je de M9 in recovery kunt booten met toetscombinaties, iemand??)
in de terminal:
SU
REBOOT RECOVERY

en dan maar lekker cache en Dalvik wipen en een factory reset geven.
fatje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Zo!

Op 1 Mei Pipo M9 besteld, daarnet geleverd geweest door DHL! :)

Heb geen enkele meerkost gehad aan douane/invoertaks. Pakketje mooi erdoor gekomen.

Iemand die een idee heeft wat de laatste softwareversie is van de M9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Stancke schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:09:
Zo!

Op 1 Mei Pipo M9 besteld, daarnet geleverd geweest door DHL! :)

Heb geen enkele meerkost gehad aan douane/invoertaks. Pakketje mooi erdoor gekomen.

Iemand die een idee heeft wat de laatste softwareversie is van de M9?
Gefeliciteerd! Lees even de laatste pagina's van dit forum en registeer je voor:

http://www.slatedroid.com/forum/642-pipo-max-m9/
en vooral:
http://www.flashmyandroid...po-Max-M9-ROM-Development

tip: ga niet zitten rotzooien met de chinese stock en probeer vooral niet bij te houden welke versies er allemaal zijn; Pipo maakt er een beetje een rotzooitje van. Om de paar dagen nieuwe FW met rare datums en zonder changelog.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
HoutjeT.. ik heb die laatste gecleande en rooted firmware van Heijira geinstalleerd van de link die je laatst poste.
Maar sinds ik die firmware heb, hoor ik een heel hoog geluid uit het display. Dit had ik niet met de vorige firmware. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
@qosmic, die firmware heb ik er ook op staan zonder last te hebben van dat hoge geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Niekleair schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:46:

Ik dacht dat Ramos W30HD een accu had van slechts 5400mAH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Qosmic schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:11:
HoutjeT.. ik heb die laatste gecleande en rooted firmware van Heijira geinstalleerd van de link die je laatst poste.
Maar sinds ik die firmware heb, hoor ik een heel hoog geluid uit het display. Dit had ik niet met de vorige firmware. Heb jij dit ook?
Ik heb de M9 geflashed met de Heijira van 2204 (m9v2-130422-su.img), lijkt me trouwens niet dat dat hoge geluid door de update wordt veroorzaakt, door Pipo is er volgens mij minimaal aan geknutseld. Maar ik heb door ouderdom en voorliefde voor harde rock dan ook een gehoorgap boven de 15kHz...

Eigenlijk heb ik helemaal geen problemen nu en vind het wel even best. Normaal ben ik best een trigger happy flashfanaat maar wacht nu even af tot de updates een beetje stabiliseren. De kids willen ook wel eens even met Pipo spelen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00

Major_ton

Shoot!

De Chuwi v99 staat sinds vandaag op DX.com voor $225,60. Heeft iemand ervaring met dit merk of kan iemand aangeven aan de hand van de specs of dit een leuke tablet zou zijn om 1080p MKV's op te kijken?

Link naar de Chuwi V99

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Lijkt een beetje op de Onda V972 qua specs.
En 1080P mkv is geen probleem bij de Onda V972 ;)
Major_ton schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:16:
De Chuwi v99 staat sinds vandaag op DX.com voor $225,60. Heeft iemand ervaring met dit merk of kan iemand aangeven aan de hand van de specs of dit een leuke tablet zou zijn om 1080p MKV's op te kijken?

Link naar de Chuwi V99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
furbydenooij schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:58:
@qosmic, die firmware heb ik er ook op staan zonder last te hebben van dat hoge geluid.
Ik heb die er ook opstaan. Nergens last van en loopt als een trein! Ik laat m er voorlopig ook opstaan totdat er iets heel baanbrekends gebeurt in een volgende update, bijvoorbeeld beter wifi/accu.

Ik vraag me ook af hoe accuraat de originele accu weergave is. Als ik op 35% zit en ik ga een 1080P filmpje kijken op volle helderheid, dan is ie binnen een kwartier leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noppesnada schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:29:
Als ik de specs mag geloven op http://www.nextbookusa.com/productdetail.php?product_id=15 is het wel degelijk een IPS scherm.

Is er met uitzondering van China import een gelijkwaardig apparaat verkrijgbaar voor deze prijs in 8 inch ?

Import uit China heb ik al eerder gedaan met mijn Jiayu G3. Ik lees nu echter veel berichten dat er importheffingen volgen. Garantie is natuurlijk ook een beetje lastig.

Ik twijfel.
Ik heb de nextbook besteld en gisteren ontvangen. Ik heb een eerste indruk gekregen van het apparaat en het viel niet tegen. Ik heb zelf 2 ipad's en via de ibood box een arnova 7inch, die ik nooit gebruik. Daarnaast heb ik ervaring met de Asus Transformer en de Acer.

De nextbook Premium 8 Hi zoals vermeld op de iboodsite, blijkt de nextbook trend te heten (op doos). Op de site van nexbook heet deze uitvoering Nextbook 8 premium HD. Gelukkig komen de specs wel overeen met elkaar (doos, site en uiteindelijk Ibood en dus geen IPS). Na het gebruik van het apparaat van ongeveer 2 uur, kom ik voorlopig tot de volgende plus- en minpunten.

Plus:
- Snelheid apparaat valt reuze mee
- Google play
- Apparaat voelt redelijk stevig aan en ligt goed in de hand
- Jelly Bean

Min:
- scherm geen IPS, kijkhoek erg matig
- camera's front en back beide slecht

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 08:55
Ik ben op zoek naar een 7" tablet voor mijn kids, bedoelt om mee te nemen op vakantie als mediaplayer in de auto en voor spelletjes en apps (Skype) van de Play Store.
Bij Pandawill is veel keuze maar iedereen heeft het hier over het flashen van die tablets met een andere firmware, is er ook een tablet waar ik niets meer aan hoef te doen en waar geen chinese warez opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Starks223 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:02:
Ik ben op zoek naar een 7" tablet voor mijn kids, bedoelt om mee te nemen op vakantie als mediaplayer in de auto en voor spelletjes en apps (Skype) van de Play Store.
Bij Pandawill is veel keuze maar iedereen heeft het hier over het flashen van die tablets met een andere firmware, is er ook een tablet waar ik niets meer aan hoef te doen en waar geen chinese warez opstaan?
Google Nexus 7
Over de Hyundai T7 is ook veel goeds te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
guapper schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Google Nexus 7
Over de Hyundai T7 is ook veel goeds te lezen.
Een Nexus 7 heeft geen micro sd card slot, een 16GB of 32GB zit boven de €200 volgens mij.
Ik zat eigenlijk aan iets te denken onder de €100.
De Hyundai T7 is wel een optie als ik daar geen andere firmware op hoef te zetten om een "normale" android versie te krijgen.
Thanks voor de tip, ik ga een reviews lezen over die T7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Batterij duur van de Hyundai T7s die ik heb dan, is niet zo best. Maximaal zo'n 3-4 uur, verder is tablet gewoon goed en stabiel. Hoeft echt niks aan te gebeuren naast misschien wat chinese apps verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:02:
Beslist niet noodzakelijk, mijn Ainol Aurora 7" draait al bijna 2 jaar op dezelfde (1x upgrade) firmware en loopt nog steeds als een zonnetje. :Y

Wil je een overzicht van alle momenteel in NL te koop zijnde budgettablets dan zou je hier ook eens kunnen kijken :

http://www.tabletfacts.nl...-tot-150-euro?sort=pricea

Maar de chinese tabs zijn meestal stuk voordeliger en technisch (geheugen, chipset enz.) meer up-to-date :Y , bestellen kost alleen wat meer tijd en die paar chinese apps ? Ach lekker laten zitten, zet er geheugenkaart in en Apps2SD op en ze hinderen je niet ! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
android 4.2 is uit voor de pipo m9!

http://www.pipo.cn/En/ind...php?m=Pr...&type=2&id=260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Is deze voor de oude versie of de nieuwe versie M9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Waarschijnlijk nog ietsje Beta: beware.

comrades from 4pda.ru and catalog.onliner.by have tested, confirm that:
yes: photosphere, widgets on lockscreen
no: multiuser support
antutu scores 16400, 17082
screenshots here in thread
http://4pda.ru/forum/index.php?showt...#entry21847665
http://4pda.ru/forum/index.php?showt...ost&p=21845869

also firmware reuploaded here: http://yadi.sk/d/m1-mt-ci4e65W
this firmware is for revision 1.2 (a.k.a. V2, a.k.a. nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb hem erop staan. Ziet er slick uit en werkt soepel.
Heb wel het idee dat ik wat minder ruimte op de paginas heb. Of mssn is het even wennen aan de nieuwe versie.

Edit: wel jammer dat er geen multiuser support inzit.
Dat mis ik wel echt. Nu zie je steeds van de ander facebook, mail en twitter berichten.

Hoop dat dat nog komt met een volgende update

[ Voor 36% gewijzigd door Qosmic op 08-05-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Jammer voor mij dat het alleen voor de V2 modellen is .Ik hoop dat ze snel ook voor de 4.2 voor de V1 modellen uitbrengen.
Qosmic schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:26:
Ik heb hem erop staan. Ziet er slick uit en werkt soepel.
Heb wel het idee dat ik wat minder ruimte op de paginas heb. Of mssn is het even wennen aan de nieuwe versie.

Edit: wel jammer dat er geen multiuser support inzit.
Dat mis ik wel echt. Nu zie je steeds van de ander facebook, mail en twitter berichten.

Hoop dat dat nog komt met een volgende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dat hoop ik ook. Het lijkt wel of ze v1 helemaal niet meer ondersteunen.
diquan2001 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:33:
Jammer voor mij dat het alleen voor de V2 modellen is .Ik hoop dat ze snel ook voor de 4.2 voor de V1 modellen uitbrengen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
KiTsEr schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:46:
Dat hoop ik ook. Het lijkt wel of ze v1 helemaal niet meer ondersteunen.
[...]
Van de V1 zijn volgens mij ook maar een aantal exemplaren.
Ik heb toevallig de V2 versie.

Wel goed om te horen dat android 4.2 nu al uit is.
Zal er ooit nog een 5.0 komen ??

Ik verwacht het eerlijk gezegd wel van Pipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Even voor de XBMC-freaks. Op mijn RK3188-tablet wil de laatste stable version van XBMC niet draaien, een probleem dat meer mensen op diverse fora ervaren. Maar er is hoop, de laatste nightly van XBMC draait goed. Nog geen HD-content geprobeerd, maar DVD's streamen gaat goed via WIFI op mijn Cube u30gt2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:33:
[...]

Beslist niet noodzakelijk, mijn Ainol Aurora 7" draait al bijna 2 jaar op dezelfde (1x upgrade) firmware en loopt nog steeds als een zonnetje. :Y

Wil je een overzicht van alle momenteel in NL te koop zijnde budgettablets dan zou je hier ook eens kunnen kijken :

http://www.tabletfacts.nl...-tot-150-euro?sort=pricea

Maar de chinese tabs zijn meestal stuk voordeliger en technisch (geheugen, chipset enz.) meer up-to-date :Y , bestellen kost alleen wat meer tijd en die paar chinese apps ? Ach lekker laten zitten, zet er geheugenkaart in en Apps2SD op en ze hinderen je niet ! :N
thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Hoppa! schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:47:
Even voor de XBMC-freaks. Op mijn RK3188-tablet wil de laatste stable version van XBMC niet draaien, een probleem dat meer mensen op diverse fora ervaren. Maar er is hoop, de laatste nightly van XBMC draait goed. Nog geen HD-content geprobeerd, maar DVD's streamen gaat goed via WIFI op mijn Cube u30gt2.
Wil ook graag experimenteren met XBMC (mijn popcorn is zo moe en wordt niet meer gesupport), maar ik merk met HD content vanaf mijn NAS dat de WiFi niet krachtig genoeg is om de data aan te leveren. Moet er nog wat aan knutselen, en RK3188 support in XBMC moet ook nog verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Jammer dat er nog geen multi user support is in 4.2, daar wacht ik echt op. Ik wacht de upgrade wel nog wat af.

Zoveel verschil zal er wel niet zitten tussen 4.1 en 4.2 denk ik

[ Voor 23% gewijzigd door Stancke op 08-05-2013 23:33 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.