Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 17:13
Helaas heb ik ook een brief in de bus van postnl over mijn pipo m9 van BIC.

Morgen gelijk alle gegevens maar op de post doen. Hoe lang zal dit de bezorging vertragen? Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Qosmic schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:51:
Ja die heb ik nodig. Weet iemand waar dat in nl te koop is?
Of heeft iemand er toevallig nog 1 te koop?
Want kan em wel in china bestellen, maar duurt weer zo lang met verzenden en mn batterij is al bijna leeg :(

Trouwens doet mn wifi het ook niet uit standby. Moet dan eerst weer wifi uit en aan zetten en dan werkt alles weer
Elke reis/camping-winkel heeft die dingen wel liggen, ze zijn ook wel te krijgen bij bijv ANWB winkels.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
@janwer
Ik had die brief zaterdag teruggestuurd, en woensdagochtend kwam m'n tablet binnen. Het kost ze dus een werkdag of drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07
jordje schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:32:
@janwer
Ik had die brief zaterdag teruggestuurd, en woensdagochtend kwam m'n tablet binnen. Het kost ze dus een werkdag of drie.
Zou ik je het volgende mogen vragen??
Welke waarde heb je opgegeven en Hoeveel heb je moeten betalen?

Dan weet ik ongeveer hoeveel ik zal moeten betalen (Aankoopprijs: 172.00) via BIC.

Wel jammer dat ik moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Op het formulier heb ik de dollarprijs gezet (ongeveer $265) omdat op het moment van schrijven de dollarkoers wat voordeliger was, en dit op de factuur stond.

Uiteindelijk 55 euro moeten bijbetalen. Hou wel rekening met het feit dat 13 euro daarvan voor Postnl is. Belasting zelf was dus ongeveer 42 euro. Ik denk dat je dus ongeveer 50 euro mag gaan lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Afgelopen weekend met Cube u30g2 binnengekregen via DHL. Ik moest € 36,54 bijbetalen, waardoor de totale aanschafprijs op zo'n € 220,- kwam. Dat was even een tegenvaller, maar dat gevoel was heel snel voorbij toen ik de doos openmaakte. Howly crap wat ziet dat ding er goed uit en wat werkt het als een tierelier allemaal.

Scherm is, zoals hier al eerder besproken, geen echt IPS. Het is een aanverwante techniek die weliswaar voor geweldige kijkhoeken zorgt, maar iets minder bright is dan bijvoorbeeld de schermen in de Samsung Tablets. Er lijkt daarbij een lichte geeltint over de kleuren te liggen, maar daar moet ik bij vermelden dat ik nogal veel met fotobewerking doe en ik zeer kleine afwijkingen al als storend beschouw.

Buiten in de schaduw op een zonnige dag is een boek lezen nog wel goed te doen, maar een stripboek verliest toch wel veel van zijn kleurigheid.

Verder is het gewoon een snelle tablet. Real Racing is bijvoorbeeld heel goed te doen, net als de laatste Asphalt. Ziet er ook goed uit in full-HD. Overigens heb ik hier en daar wat gelezen over ghost-touches bij deze tablet, daar heb ik nog geen last van gehad.

Eigenlijk kan ik over het hele ding maar 1 minpunt bedenken en dat is dat de WIFI-ontvangst niet echt bijzonder is. Achter in mijn tuin en op zolder is het signaal te zwak om comfortabel te internetten en valt het soms ook weg. In de woonkamer kan ik daarentegen moeiteloos HD-streamen vanaf mijn NAS.

Edit: lees net de review van Jordje. Goed om op te merken dat ik nog op firmware 1.03 zit en de matige WIFI mogelijk opgelost kan zijn door 1.04 te flashen. Ik heb ook nog even gekeken naar de opmerking van Jordje over een randje schaduw aan de onderkant van het scherm wat alleen zichtbaar is op witte pagina's. Ook bij mijn tablet is dat zichtbaar, maar het was me na 3 dagen (zeer) intensief gebruik niet opgevallen. Je ziet het inderdaad alleen op witte pagina's waar de onderste rand een klein tintje donkerder blijft.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoppa! op 22-04-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn ervaringen tot nu toe met de Pipo M9 zijn overwegend positief. Heb een cleane versie van de laatste firmware met RKBatchtool 1.6 erop gezet waardoor wat Chinese meuk verdwenen is. Deze upgrade mislukte enkele keren doordat het lastig is de juiste usb-drivers te laden, de goede knoppen op de Pipo uit te proberen en RKbatchtool op groen te krijgen. Een beetje trial and error. Niet echt gebruikersvriendelijk.

Grootste minpunt van de Pipo M9 blijft voor mij de wifi-ontvangst. Dit is een stuk slechter dan van mijn laptop/desktop en komt nog maar net door een betonnen verdiepingvloer heen. De verbinding valt regelmatig weg door DNS problemen. Ik heb ontdekt dat dit een stuk beter wordt door de router van kanaal 11 naar 13 te switchen. Daardoor valt het netwerk op de laptop echter weer uit. Weer een ander kanaal had als resultaat dat zowel laptop als desktop uitvielen. :( Verschillende netwerkkaarten kunnen blijkbaar niet alle kanalen aan. Een fabrieksreset van de router bood uitkomst, maar het optimale kanaal om alle drie werkend te krijgen moet ik nog ontdekken. Opnieuw trial and error vrees ik.

Over de verdere werking van de Pipo M9 heb ik geen klachten. Alles loopt als een trein. Het scherm is scherp en helder, multitasken gaat zonder vertraging en de bouwkwaliteit is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik heb m'n Pipo M9 maar geannuleerd bij BIC. Volgens mij lopen die gasten me een beetje aan het lijntje te houden. Ze hebben hem niet in stock en hebben ook geen idee wanneer hij wel komt.
Hopelijk storten ze mijn geld terug op mijn Paypal account.

Iemand een idee waar ie wel snel te leveren is (voor max $240 inclusief verzending)?

Dit lijkt me wel wat:
http://www.aliexpress.com...-A9-1-8GHz/843825524.html

Iemand ervaring met deze verkoper? Er staat 3-8 days. Klopt dat echt?

Zou eigenlijk het liefst met Paypal betalen aangezien ik geen creditcard heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Kitser op 22-04-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeus
  • Laatst online: 21-01-2024
KiTsEr schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:55:
Ik heb m'n Pipo M9 maar geannuleerd bij BIC. Volgens mij lopen die gasten me een beetje aan het lijntje te houden. Ze hebben hem niet in stock en hebben ook geen idee wanneer hij wel komt.
Hopelijk storten ze mijn geld terug op mijn Paypal account.

Iemand een idee waar ie wel snel te leveren is (voor max $240 inclusief verzending)?

Dit lijkt me wel wat:
http://www.aliexpress.com...-A9-1-8GHz/843825524.html

Iemand ervaring met deze verkoper? Er staat 3-8 days. Klopt dat echt?

Zou eigenlijk het liefst met Paypal betalen aangezien ik geen creditcard heb.
Hoe lang had je al besteld bij BIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
timmeeus schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:08:
[...]

Hoe lang had je al besteld bij BIC?
Sinds woensdag. Maar wel af en toe een berichtje gestuurd. Of is dat echt te kort?
Maar zie ook dat ze niet via DHL versturen. En ik wil hem gewoon snel hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
heb mijn cube u30gt2 binnen
Meteen de nieuwste firmware 1.04 beta erop gezet.
Ding is echt mooi, super snel erg tevreden tot nu toe!

scherm is ook :9~

Zelfs streamen vanuit wifi vanuit pc gaat ook super ;) zelfs 1 etage hoger andere kant van het huis

[ Voor 24% gewijzigd door Fantasy-Bart op 22-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

sphere

Debian abuser

KiTsEr schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:26:
Sinds woensdag. Maar wel af en toe een berichtje gestuurd. Of is dat echt te kort?
Maar zie ook dat ze niet via DHL versturen. En ik wil hem gewoon snel hebben :-)
Snel en China, dat bestaat eigenlijk niet. Moet je wel heeeeeeeeel erg veel mazzel hebben.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Haha, nee dat is geen goede combinatie indd. Maar bic had hem gewoon niet op voorraad. En kreeg nav de berichten ook niet het gevoel dat dit binnenkort wel gaat gebeuren. Op aliexpress kan je gewoon ff chatten. En vragen of ze hem op voorraad hebben. Tuurlijk kunnen zij ook gewoon liegen. Maar bij sommige staan goeie reacties. Dus daar ben ik nu ff op afgegaan. Hopelijk gaat het zo snel als ze beloven. 5 a 8 werkdagen. En via de chat ook nog 10 usd korting gekregen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
sphere schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:13:
[...]

Snel en China, dat bestaat eigenlijk niet. Moet je wel heeeeeeeeel erg veel mazzel hebben.
Helemaal niet, je moet in elk geval niet bij de BIC's de Merimobiles en noem ze allemaal maar op bestellen, maar gewoon een goede aliexpress verkoper zoeken.
Vervolgens met de goede instructies met express shipping laten versturen, en zo arriveerde mijn vorige week woensdag bestelde PiPo M8pro RK3188, vandaag bij mij thuis. 8)

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Ah Top om te zien dat je de M8 hebt ontvangen Janesh . :)

Vertel hoe bevalt hij ?
janesh schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 00:11:
[...]

Helemaal niet, je moet in elk geval niet bij de BIC's de Merimobiles en noem ze allemaal maar op bestellen, maar gewoon een goede aliexpress verkoper zoeken.
Vervolgens met de goede instructies met express shipping laten versturen, en zo arriveerde mijn vorige week woensdag bestelde PiPo M8pro RK3188, vandaag bij mij thuis. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
scherm is ook
Zelfs streamen vanuit wifi vanuit pc gaat ook super zelfs 1 etage hoger andere kant van het huis

Hallo Bart, Hoe heb je deze firmware 1.04 beta erop gezet? ik krijg er vandaag ook de Cube U30GT2 binnen 1 voor mijn vrouw en ook voor mij, dan kan ik ook de nwste erop zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door alexanderjcs op 23-04-2013 09:22 . Reden: copy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:21
janesh schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 00:11:
[...]

Zou je ons misschien kunnen laten weten hoe hij bevalt, en hoe hij is in vergelijking met je andere tablets? Ik zou een aantal foto's ook wel leuk vinden, als dat niet te lastig is. Dit omdat ik zelf ook denk deze tablet aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
maandag 22 april 2013 21:56 schreef shiznuts het volgende:

Janesh bericht op slatedroid over goede Wi-Fi in ieder geval (M8 Pro). :D
Wel benieuwd waarom toch W42 > M8 Pro. Alleen vanwege het scherm en meer ingespeelde chipset?

Inderdaad Shiz, in hoofdzaak vanwege het scherm, wat mij qua brightness tegen valt. Ik had gedacht, ook een 9.4 inch LG scherm, zal wel vergelijkbaar zijn. Dat is het niet, het scherm is goed maar zoals gezegd, de brightness kan lang niet zo hoog, maar het is misschien wel iets gevoeliger dan de Ramos W42.
Verder is de wifi van de Ramos W42 een tikje beter, maar die is heel goed, en kies ik voor de Ramos qua bouwkwaliteit.
Op papier moet de PiPo M8pro sneller zijn, gezien zijn antutu score, die ongeveer 2000 punten hoger ligt. 17000 om 15000.
In de praktijk merk ik daar niets van.
Geluid van de PiPo is beter, volledige playstore aanwezig, en hij heeft een mooi formaat en gewicht.(520 gram op mijn keuken weegschaal.)
Overal, goed apparaat, ik denk dat iedereen er tevreden over zal zijn.

Dit was vanochtend even snel op het fokforum, ik wil er nog aan toevoegen dat ik de RK3188 een grote verbetering vind t.o.v. de RK3066.
Geen irritante lag, force closes enz. waar al mijn RK3066 apparaten aan leden, en battery life is naar mijn idee ook een stuk beter dan ik gewend ben.
Nog een keer voor liefhebbers, ik heb hem hier gekocht voor all in 248 usd met DHL shipping, en zéér tevreden over de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
alexanderjcs schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:10:
scherm is ook
Zelfs streamen vanuit wifi vanuit pc gaat ook super zelfs 1 etage hoger andere kant van het huis

Hallo Bart, Hoe heb je deze firmware 1.04 beta erop gezet? ik krijg er vandaag ook de Cube U30GT2 binnen 1 voor mijn vrouw en ook voor mij, dan kan ik ook de nwste erop zetten.
Even deze link volgen, daar staat alles uitgelegd. Is je rom gelijk geroot en ontdaan van alle chinese meuk. Er staat wel één foutje in de handleiding: op de u30gt2 kom je in de recovery door vol-up én power in te drukken ipv alleen vol-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zoek een paar kleine goedkope 7-8 inch tablets, min android 4.1
nou dacht ik de nieuwe ainol crystal 2, maar wellicht zijn er betere alternatieven voor een iets hogere prijs?
http://www.ainol-novo.com...oid-tablet-black-8gb.html
belangrijk vind ik scherm en accu, waarvan de laatste liefst zo hoog mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Jordje bedankt voor de uitleg!!

voor de geinteresseerden ik heb 2 CUBE U30GT 2 binnen gekregen vanmiddag met de update al naar Android versie 4.1.1 zo vertelde de leverancier me de gegevens die ik zie zijn harwarenumber V3 Build-Number V1.04 Kernel-versie 3.0.36+

Ziet er erg mooi uit en reageert erg snel, oplader ziet er gebrekkig uit met verloopstukje jammer ik ga nu wat apps installeren, mijn vrouw werkt er al mee, een vooruitgang tov de vorige, ik zal ook benchen en hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de 7 iinch kruidvat tablet, is de wi-fi slecht? Is dat te verabderen met eeb usb si-fi ontvanger?

Ik heb wen qware tab die niet meer reageert en vandaar wil ik iets beters.
Ik vind wi-fi belangrijk en ik heb gezien dst je voor €100 best goede tablets kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Een van mijn Pipo m9's heeft wat last van spontane reboots, iemand enig idee om dit te verhelpen? Hij loopt nu op de stock gecleande versie v2 0319, heb gehoord dat er een nieuwere versie uit is ondertussen maar daar loopt wat verwarring tussen verschillende fora.

(andere pipo draait als een zonnetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat pipo m8pro is een betere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik zag op de Pipo site dat er een paar dagen geleden nieuwe firmware uit is gekomen voor de Pipo M9. Of liever gezegd, de goede link naar al wat langer bestaande firmware. Moet hem zelf ook nog updaten. Niet gecleaned dus, maar misschien verhelpt dit de reboots?
Heeft niemand van de M9 bezitters verder last van een continue wegvallende wifi-verbinding? Ik hoop echt dat een nieuwe firmwarerelease dit gaat oplossen.
Pachango Boy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:57:
Een van mijn Pipo m9's heeft wat last van spontane reboots, iemand enig idee om dit te verhelpen? Hij loopt nu op de stock gecleande versie v2 0319, heb gehoord dat er een nieuwere versie uit is ondertussen maar daar loopt wat verwarring tussen verschillende fora.

(andere pipo draait als een zonnetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
alexanderjcs schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:04:
Jordje bedankt voor de uitleg!!

voor de geinteresseerden ik heb 2 CUBE U30GT 2 binnen gekregen vanmiddag met de update al naar Android versie 4.1.1 zo vertelde de leverancier me de gegevens die ik zie zijn harwarenumber V3 Build-Number V1.04 Kernel-versie 3.0.36+

Ziet er erg mooi uit en reageert erg snel, oplader ziet er gebrekkig uit met verloopstukje jammer ik ga nu wat apps installeren, mijn vrouw werkt er al mee, een vooruitgang tov de vorige, ik zal ook benchen en hier melden.
Ik hoor alleen maar goede verhalen van de Cube. Ik ga mogelijk voor de versie na deze. De U33GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Weet iemand wat er mis is als alle ROMs die je vanuit Clockwork Recovery flasht blijven hangen op de boot animatie van de ROM, terwijl alle ROMs die je flasht met Livesuit wel werken?

Ik heb een Cherry M906/ Ployer Momo11 9,7" A10 tablet die altijd draaide op een CM10 Lite ROM van Slatedroid, maar sinds kort krijg ik geen nieuwe ROMs meer geflashed via CWM recovery. :( Ik heb niets veranderd, het was gewoon van de een op de andere dag. Ik heb al geprobeerd CWM opnieuw te flashen en te downgraden maar dat maakte geen verschil. De ROMs starten gewoon niet door na een flash.

Ik heb de vraag in het Kruidvat tablet topic gesteld, maar dat topic is een beetje dood dus probeer ik het hier.

Afbeeldingslocatie: http://static.123bestdeal.com/Files/4/14000/14376/CategoryPhotos/DescriptionPhotos/739/987964.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Negakinu op 24-04-2013 10:37 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Negakinu schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:34:
Weet iemand wat er mis is als alle ROMs die je vanuit Clockwork Recovery flasht blijven hangen op de boot animatie van de ROM, terwijl alle ROMs die je flasht met Livesuit wel werken?

Ik heb een Cherry M906/ Ployer Momo11 9,7" A10 tablet die altijd draaide op een CM10 Lite ROM van Slatedroid, maar sinds kort krijg ik geen nieuwe ROMs meer geflashed via CWM recovery. :( Ik heb niets veranderd, het was gewoon van de een op de andere dag. Ik heb al geprobeerd CWM opnieuw te flashen en te downgraden maar dat maakte geen verschil. De ROMs starten gewoon niet door na een flash.

Ik heb de vraag in het Kruidvat tablet topic gesteld, maar dat topic is een beetje dood dus probeer ik het hier.

[afbeelding]
Dalvik Cache en Cache gewist in clockwork na de rom flash? Daarop blijft het anders hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Dejagan schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:39:
[...]

Dalvik Cache en Cache gewist in clockwork na de rom flash? Daarop blijft het anders hangen.
Dalvik en Cache wis ik altijd als onderdeel van de reset workflow VOOR ik een nieuwe ROM flash, nooit erna. Is dat de oplossing? Dat heb ik vroeger nooit hoeven doen... Ik ga het in ieder geval proberen maar het lijkt me sterk. Eventueel nog andere suggesties?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Heeft iemand de nieuwste firmware van de Pipo M9 geinstalleerd? Is dat een stuk beter?
Verder, als ik de update procedure zou volgens zoals die op pipo.cn staat, dan komt het helemaal goed? Of staat er iets dat misschien niet helemaal klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Als je PostnNL belt (0.45/min) kan je een 3S code van ze krijgen met een chinese track en trace code. Mijn Pipo M9 van BIC ligt al 5 dagen bij PostNL, 3 dagen met de status: "Zending wordt voorbereid door de verzender". Die verzender is in dit geval de inklaringsdienst van de douane en ik mag even tig € bijpassen? Of is er soms een medewerker van PostNL vandoor met mijn Pipo... :'( I want my Pipo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
HoutjeT schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:04:
Als je PostNL belt (0.45/min) kan je een 3S code van ze krijgen met een chinese track en trace code. Mijn Pipo M9 van BIC ligt al 5 dagen bij PostNL, 3 dagen met de status: "Zending wordt voorbereid door de verzender". Die verzender is in dit geval de inklaringsdienst van de douane en ik mag even tig € bijpassen? Of is er soms een medewerker van PostNL vandoor met mijn Pipo... :'( I want my Pipo!
Ja ik heb de zelfde status... (En die ligt daar ook al 3 dagen met die status)
Hier kun je wat meer informatie zien over je zending: https://tracktrace.postnlpakketten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:58
Zelfde hier had vrijdag meteen de brief weggestuurd, duurt wel lang zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik vraag me toch wel af waarom de meesten hier voor de gratis verzending kiezen?
Lang wachten post.nl ontvangt het pakje dan houden ze het pakje nog een paar dagen extra vast(voor inklaring schijnt erg moeilijk te zijn bij post.nl) en in de meeste gevallen moet je dan ook nog bijbetalen 8)7

Dus 2 x meer ergenis vind ik zelf dan .
Ik betaal liever iets meer voor de snelle verzending en ik moet zeggen dat merendeels toch zonder aan de deur bijbetalen word bezorgt ;)

Zo ook vandaag weer :)
slabetje schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:31:
[...]

Hier kun je wat meer informatie zien over je zending: https://tracktrace.postnlpakketten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Zo zo Dealsprime is goed bezig ..

Ramos X1 Exynos 5250 9.7 inch Retina !!

http://dealsprime.com/new...-5250-1-7ghz-a15-cpu.html

Die gaan we bestellen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
diquan2001 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:50:
Zo zo Dealsprime is goed bezig ..

Ramos X1 Exynos 5250 9.7 inch Retina !!

http://dealsprime.com/new...-5250-1-7ghz-a15-cpu.html

Die gaan we bestellen natuurlijk ;)
Hoeveel tablets wil je hebben ??
En wat doe je er uit eindelijk mee ?? verkopen >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Wat ik ermee doe ??

Reviews ,testen ,ermee spelen,weggeven .

En later wil ik een huis bouwen geheel uit Tablets 8)7

Soms verkoop ik iets zoals Gisteren de Nexus 10 :X
En de Note II moet ook opzoek naar een nieuw baasje ;)

Dus die 2 zullen uit mijn lijstje hieronder verdwijnen zsm.
slabetje schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:53:
[...]

Hoeveel tablets wil je hebben ??
En wat doe je er uit eindelijk mee ?? verkopen >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Deze met de exynos 5250 is iets goedkoper. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
Hier wat nieuws van onze CUBE U30GT2 ik het met antutu 5x getest wel met alles aan en veel downloads
hoogste score van 16329 laagste score was 16102 reageert super snel op iedere opdracht wat een verschil tov mijn Sanei single core die 4310 score haalde batterij gaat zo'n 6,5 uur ook erg prettig, aankoop was via Bitspeed.nl met orginele lederen hoes voor de cube zij leveren hem direct met de allerlaatste beschikbare software ook een goede prijs van Bitspeed gekregen voor de 2 Cubes ben daar zeer goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 12:19
-edit- never mind, ben niet wakker...

[ Voor 87% gewijzigd door douwe.nl op 25-04-2013 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de kruidvat tablet 7" goed?

Ik zoek een tablet voor ongeveer €100 en ik heb al een aantal tablets gezien op TinyDeal en BIC.

Wagen op die kruidvat tab of een tomtec? Of beter een chinese tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
alexanderjcs schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:04:
Hier wat nieuws van onze CUBE U30GT2 ik het met antutu 5x getest wel met alles aan en veel downloads
hoogste score van 16320 laagste score was 16102 reageert super snel op iedere opdracht wat een verschil tov mijn Sanei single core die 4310 score haalde batterij gaat zo'n 6,5 uur ook erg prettig, aankoop was via Bitspeed.nl met orginele lederen hoes voor de cube zij leveren hem direct met de allerlaatste beschikbare software ook een goede prijs van Bitspeed gekregen voor de 2 Cubes ben daar zeer goed geholpen.
Klinkt goed. Wellicht wordt het tijd om mijn Hero ii te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
slabetje schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:31:
[...]

Ja mijn pakket (PIPO M9) komt eindelijk verder, Het pakket is vandaag opgehaald en zit in het sorteerproces.
Ik verwacht hem dus vandaag of morgen ergens (mag wel € 49,75 bij betalen)

EDIT: Hij komt vandaag.

[ Voor 3% gewijzigd door slabetje op 25-04-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
Even een vraag tussendoor:

Waarom kan een chinese tablet niet opgeladen worden via de Micro-USB lader? of hebben internationale tablets dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Vraag: Waarom kan een chinese tablet niet opgeladen worden via de Micro-USB lader? of hebben internationale tablets dit zelfde probleem?

Antwoord: Om verwarring te voorkomen. Omdat een tablet een accu heeft van 3 of meer Ah. Als je die uit een USB poort oplaadt, waar maar 500 mA uit komt, ben je minstens 6 uur bezig. Een oplader voor een tablet geeft minstens 1 en vaak wel 2 A, dan ben je ook met een grotere accu in een paar uur klaar. Vaak is het plugje aan de laad-kant van het snoertje trouwens wel weer een USB plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Nu heb ik een aantal PIPO M1's uit China gehaald en zit er niet helemaal meer in. Ik heb een paar pagina's terug gekeken en lees ik weer veel over Pipo.

Nu zie ik persoonlijk niet veel verschil tussen de M9 en de M8Pro.. de grootte, maar verder nog opvallende zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Mooi apparaatje hoor die Pipo M9, en de speakers zijn behoorlijk goed. Na het opladen even updaten naar de laatste rom. Moet wel even de screenprotector er opnieuw opzetten want die er nu op zit, zit er niet zo netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Vandaag mijn Cheese flipcover gekregen van de postbode voor de Ramos W30HD. Echt een aanrader een erg mooie op maat gemaakte cover, aangezien het aluminium erg krasgevoelig is aan de achterkant is dit bijna noodzaak voor zo'n mooie tablet.

Waarschijnlijk maken ze ook covers voor andere tablets maar ik kan zo snel geen website vinden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
alexanderjcs schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:10:
scherm is ook

Precies die heb ik erop gezet,

Via 2 tools 1tje om deze in flashmodes te zetten en andere om deze erop te laden.

Vrij simpel. Ben nu op het werk, dus kan niet precies kijken welke programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Voor de Pipo M9 gebruikers ..Mooie case .

Ik heb net deze besteld bij Pandawill ..niet duur en ziet er goed uit .

http://www.pandawill.com/...over-2-colors-p74102.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
M'n Pipo m9 is onderweg. Nu wil ik een adapter voorde stekker kopen. Wie weet welke ik moet hebben? http://www.allekabels.nl/230_volt/Reis-Stekker-Adapter.html

Welk type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Volgens mij moet je gewoon deze hebben hoor..

http://www.allekabels.nl/.../1059601/reisstekker.html
KiTsEr schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:30:
M'n Pipo m9 is onderweg. Nu wil ik een adapter voorde stekker kopen. Wie weet welke ik moet hebben? http://www.allekabels.nl/230_volt/Reis-Stekker-Adapter.html

Welk type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Thanx. Toen ik op jouw link klikte, kwam ik ook deze tegen:

http://www.allekabels.nl/...-amerika-naar-europa.html

Daar staat zelfs China in de omschrijving.
Denk dat die ook goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
KiTsEr schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:30:

Welk type?
Wordt een adapter niet begeleverd door de winkel waar je besteld hebt? (vele china webshops doen dat toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Is er iemand wie de PIPO M9 al heeft ge update naar: (M9 software_english version_20130423) ??

Ik lees op facebook namelijk dingen over een licentie code die wordt gevraagd >?
https://www.facebook.com/pipocn?filter=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
slabetje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:03:
[...]

Ja mijn pakket (PIPO M9) komt eindelijk verder, Het pakket is vandaag opgehaald en zit in het sorteerproces.
Ik verwacht hem dus vandaag of morgen ergens (mag wel € 49,75 bij betalen)

EDIT: Hij komt vandaag.
Als ik dat zo lees dan hebben ze er vaart achter gezet bij jou, mooi dat ie weer op transport is gegaan. Die 49,75 is op basis van €170 die je hebt opgegeven? Dat is dan nog te doen. Hoe hebben ze dat bedrag aan je doorgegeven trouwens? En is er een specificatie van (bijvoorbeeld inklaringskosten, douanekosten, BTW)? Ik heb ook gewoon eerlijk opgegeven wat er betaald is met een screenshot van de bestelling en een omrekening naar €uro erbij geschreven.

Inderdaad jammer dat we moeten bijbetalen, dat scheelt toch in de stoere praat wat je in China allemaal kan krijgen voor wênagh... maar het is all in the game I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
HoutjeT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:57:
[...]

Als ik dat zo lees dan hebben ze er vaart achter gezet bij jou, mooi dat ie weer op transport is gegaan. Die 49,75 is op basis van €170 die je hebt opgegeven? Dat is dan nog te doen. Hoe hebben ze dat bedrag aan je doorgegeven trouwens? En is er een specificatie van (bijvoorbeeld inklaringskosten, douanekosten, BTW)? Ik heb ook gewoon eerlijk opgegeven wat er betaald is met een screenshot van de bestelling en een omrekening naar €uro erbij geschreven.

Inderdaad jammer dat we moeten bijbetalen, dat scheelt toch in de stoere praat wat je in China allemaal kan krijgen voor wênagh... maar het is all in the game I guess.
Ja ik heb een waarde van € 172,- opgegeven.
Het bedrag wat ik moest betalen werd aangegeven bij de tracking op tnt (Rembours bedrag) daar stond het bedrag bij. Op de factuur welke op het pakket zat van tnt stond het bedrag nogmaals + de waarde (€ 175,-) dus PostNL heeft er 3 euro bij op gedaan.

Valt me nog mee met wat ik moest betalen,
ik had zelf tegen de 65,- verwacht.

De tablet werkt uitstekend, geen last van de wifi of dergelijke alles werkt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
slabetje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:56:
Is er iemand wie de PIPO M9 al heeft ge update naar: (M9 software_english version_20130423) ??

Ik lees op facebook namelijk dingen over een licentie code die wordt gevraagd >?
Hier is al de nodige respons te vinden, schijnt dat je een applicatie moet disablen (maar weet niet welke), ik zou toch maar deze oppakken.

http://www.flashmyandroid...8V2%29-English-2013-04-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
slabetje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:03:
[...]

De tablet werkt uitstekend, geen last van de wifi of dergelijke alles werkt snel.
Heb jij er een Nederlandse stekker bij gekregen? Of heb je een verloopstekker gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou heb het net mooi verknald met mijn M9 .Deze versie is dus niet voor de V1 pcb .
Deze niet installeren anders krijg je alleen maar een zwart scherm te zien . 8)7

Nu krijg ik dat roze blokje niet meer op groen .Kan iemand mij vertellen hoe dat ook weer werkt .
Normaal klikte ik op switch en dan sprong hij vanzelf op groen maar dat werkt nu ook niet meer.
Hij blijft roze in de batchtool
:'(
HoutjeT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:16:
[...]

Hier is al de nodige respons te vinden, schijnt dat je een applicatie moet disablen (maar weet niet welke), ik zou toch maar deze oppakken.

http://www.flashmyandroid...8V2%29-English-2013-04-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Laat maar heb het al ..ff de pc rebooten wil ook wel helpen 8)7

Welke knoppen heb jij geprobeerd om het groene blokje te krijgen??
Bar_en_boos schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:24:
Mijn ervaringen tot nu toe met de Pipo M9 zijn overwegend positief. Heb een cleane versie van de laatste firmware met RKBatchtool 1.6 erop gezet waardoor wat Chinese meuk verdwenen is. Deze upgrade mislukte enkele keren doordat het lastig is de juiste usb-drivers te laden, de goede knoppen op de Pipo uit te proberen en RKbatchtool op groen te krijgen. Een beetje trial and error. Niet echt gebruikersvriendelijk.

Grootste minpunt van de Pipo M9 blijft voor mij de wifi-ontvangst. Dit is een stuk slechter dan van mijn laptop/desktop en komt nog maar net door een betonnen verdiepingvloer heen. De verbinding valt regelmatig weg door DNS problemen. Ik heb ontdekt dat dit een stuk beter wordt door de router van kanaal 11 naar 13 te switchen. Daardoor valt het netwerk op de laptop echter weer uit. Weer een ander kanaal had als resultaat dat zowel laptop als desktop uitvielen. :( Verschillende netwerkkaarten kunnen blijkbaar niet alle kanalen aan. Een fabrieksreset van de router bood uitkomst, maar het optimale kanaal om alle drie werkend te krijgen moet ik nog ontdekken. Opnieuw trial and error vrees ik.

Over de verdere werking van de Pipo M9 heb ik geen klachten. Alles loopt als een trein. Het scherm is scherp en helder, multitasken gaat zonder vertraging en de bouwkwaliteit is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Misschien mis je nu toch de juiste drivers diquan.
Ik heb zojuist mijn PiPo M8pro geupdated, met de RKbatchtool v1.6, en de drivers gebruikt van de PiPo website de bij de tool v1.7 zaten.
Duurde ook even voor ik het voor elkaar had.
http://www.rockchipfirmware.com/firmware-downloads

[ Voor 10% gewijzigd door janesh op 26-04-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dankje voor de link Janesh,

Ik ga gelijk de rooted TNT_M9-V1-R1_CWM erop knallen >:)
janesh schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:05:
Misschien mis je nu toch de juiste drivers diquan.
Ik heb zojuist mijn PiPo M8pro geupdated, met de RKbatchtool v1.6, en de drivers gebruikt van de PiPo website de bij de tool v1.7 zaten.
Duurde ook even voor ik het voor elkaar had.
http://www.rockchipfirmware.com/firmware-downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
slabetje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:56:

Ja werkt gewoon goed hier, alleen launcher flipte even hier en wou niet starten. Na het rooten gewoon alle chinese apps verwijderen, dan heb je ook geen last meer van die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Updaten van de firmware was bij mij ook lastig. Het blokje bleef maar roze en na het klikken op switchbutton werd alles grijs.Na een paar keer gelijktijdig drukken op de escapeknop en de resetknop achterop (probeer de powerknop ook eens 8)7) kreeg ik opeens een popup op de pc dat de drivers niet gevonden werden en heb ik handmatig het pad aangegeven naar de juiste pipo drivers in de Rkbatchtool 1.6. Daarna werd het blokje opeens groen. De upgrade zelf was daarna geen probleem.

Ondertussen is de tweede Pipo M9 ook aangekomen, maar moest aan de deur wel 20 euro aan kosten bijbetalen. Het pakket was niet opengemaakt, dus ik denk dat die 20 euro gebaseerd is op wat er op het pakket stond nl. een e-reader met een waarde van 50 dollar. Jammer, maar volgens mij valt het nog mee.

Iemand ervaring met eventuele verbeteringen in de wifi-ontvangst na installatie van de nieuwste firmware 20130423?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
je hebt hem toch zelf erop gezet?

wat zijn uberhaupt de veranderingen tov de standaard firmware van de Pipo?
Ik wil hem ook wel flashen, maar vind het vrij onduidelijk wat de procedure is, welke versie van de Pipo ik heb etc

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Bij mij was dit eerst ook een probleem, maar daarna heb ik me gewoon gebaseerd op dit filmpje en alles liep zo vlot als vlot kan lopen. ( RK3066 maar overeenstemt volledig met de RK3188 procedure)

http://youtu.be/hEkivlNK5LE?t=23s

[ Voor 91% gewijzigd door Pachango Boy op 26-04-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Nee, de nieuwste versie heb ik er nog niet op gezet. Eerst maar eens uitzoeken hoe ik een fatsoenlijke backup maak van mijn apps. Ben relatief onbekend met android.
Qosmic schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:34:
je hebt hem toch zelf erop gezet?

wat zijn uberhaupt de veranderingen tov de standaard firmware van de Pipo?
Ik wil hem ook wel flashen, maar vind het vrij onduidelijk wat de procedure is, welke versie van de Pipo ik heb etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:24
diquan2001 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:27:
Voor de Pipo M9 gebruikers ..Mooie case .

Ik heb net deze besteld bij Pandawill ..niet duur en ziet er goed uit .

http://www.pandawill.com/...over-2-colors-p74102.html
Ik ben toch voorstander van een hoesje waar je hem inklikt zodat je geen rand om je scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ben ik ook meer een voorstander van, zijn die er ook voor de pipo m9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Heb net mijn Pipo M9 geupgrade naar de nieuwste firmware. Als ik het aan probeer te zetten dan kom ik niet verder dan het logo scherm... iemand ideeën?
Ook, kan ik een andere M9 rom er op zetten dmv dezelfde procedure of geeft dat problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Gewoon doen, of dezelfe rom opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Heb m geprobeerd opniew te flashen, maar ik kwam niet verder.
Waar kan ik een goede rom vinden voor de Pipo m9? Heb al wat gegoogled en ben 2 dingen aan het downloaden, maar dat duurt een eeuwigheid hier, misschien dat er nog iets anders is wat ik tegelijkertijd kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ik zou het zo ook niet weten, maar heb je de link gezien in mijn post ongeveer tien posten hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Jup, precies hetzelfde als jij gedaan.
Heb versie 1.6 van jouw link gedownload, de nieuwste firmware van pipo.cn, en de driver dingen van V1.7 van hun.
Ben bang dat ik gewoon nog een V1 heb van dat ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Je hebt de procedure toch wel tot het einde laten lopen, totdat hij uit zichzelf opnieuw opstart.
Ik merkte dat mijn M8pro na de upgrade twee keer een controle van die upgrade uitvoerde, terwijl dat bij de RK3066 slechts één keer was.
Dat laatste heb ik denk ik zeker honderd keer uitgevoerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
De eerste keer had ik m er te snel uitgetrokken.
De 2e keer ging die aan, toen deed ie nog wat, want er liep nog een proces met het groene android poppetje.
Daarna ging ie weer naar het startscherm met het Pipo M9 logo, waar ie vervolgens zeker 10 min bleef hangen voordat ik m uitzette dmv de reset knop, want de gewone uitknop deed het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar doet die het nu helemaal niet meer?

anders kan je de oude firmware toch weer flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Nope, doet het helemaal niet meer.
Ik heb de oude firmware niet op de computer staan, moet ook nog gedownload worden.
Of kan dat dmv restore met de RKbatch V1.6??
-edit-

nadat het upgraden is gelukt komt het scherm met 'recovery system V4.1.0.2"
vervolgens formateert ie data en SD kaart. Daarna laat ik m doorgaan naar het logo startscherm (reboot zegt ie dan).
Daarna haal ik pas kabels eruit.

[ Voor 42% gewijzigd door smashmaster op 26-04-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Gewoon opnieuw upgraden zou ik ook proberen, je moet geduldig zijn. Na dat groene mannetje moet hij voor de eerste keer opstarten, dat kan soms zo maar een minuut of vier, vijf duren.

Restore kan ook, maar je moet hem eerst in de upgrade mode, groene blokje, kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hier probeer deze even .
Ik had gisteren ook even een probleempje met mijn M9.

Deze draait nu goed erop .

https://mega.co.nz/#!foZh...zBACnjAxhpkGPAitUsLUMBVZI

Let op bij mij lukte het gisteren ook niet gelijk .Ik bleef maar het roze blokje krijgen .
Even de pc opnieuw opstarten wil ook wel helpen had ik gemerkt.
En een beetje spelen met het resetknopje kan geen kwaad hoor.
smashmaster schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:46:
Nope, doet het helemaal niet meer.
Ik heb de oude firmware niet op de computer staan, moet ook nog gedownload worden.
Of kan dat dmv restore met de RKbatch V1.6??
-edit-

nadat het upgraden is gelukt komt het scherm met 'recovery system V4.1.0.2"
vervolgens formateert ie data en SD kaart. Daarna laat ik m doorgaan naar het logo startscherm (reboot zegt ie dan).
Daarna haal ik pas kabels eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
alexanderjcs schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:04:
hoogste score van 16329 laagste score was 16102 reageert super snel op iedere opdracht wat een verschil tov mijn Sanei single core die 4310 score haalde batterij gaat zo'n 6,5 uur ook erg prettig, aankoop was via Bitspeed.nl met orginele lederen hoes voor de cube zij leveren hem direct met de allerlaatste beschikbare software ook een goede prijs van Bitspeed gekregen voor de 2 Cubes ben daar zeer goed geholpen.
Even een update van Antutu benchmark ik verwijderde mijn taskkiller en direct een hogere score nu 16486 maakt dus kennelijk toch iets uit. Wat zou erbij komen met een kleine overclock bv naar 1.7 of 1.8 MHZ nu laat hij 1.608 MHZ zien.

Update vanmorgen 27-04-2013 plotseling 16682 score met Antutu ik heb hem ook gedeeld op de site.

[ Voor 5% gewijzigd door alexanderjcs op 27-04-2013 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Is er iemand wie een volledige beschrijving kan plaatsen waarin stap voor stap,
Wordt uitgelegd hoe ik mijn Pipo M9 kan updaten?

Ik durf het anders niet goed aan.

Hartelijk bedankt.
Ik denk dat de anderen hier ook veel aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
KiTsEr schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:25:
[...]

Heb jij er een Nederlandse stekker bij gekregen? Of heb je een verloopstekker gekocht?
Ik heb standaard een aantal van die verloopstukjes liggen (US to EU Adapter)

Het zat dus niet bij mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Mijn PiPO M9 binnengekregen (van Pandawill) via Singapore post. Was drie weken wachten op nieuwe produkten, toen meer dan een week status "shipped to overseas", toen "arrived at overseas" en een dag later werd hij bezorgd bij de buren omdat ik niet thuis was.

Fantastisch tablet, het scherm en de snelheid zijn geweldig. Kan me nog herinneren dat ik een Kruidvat tablet terugbracht - wat een verschil!

Firmware upgrade gaat in het begin lastig inderdaad vanwege de drivers. Ik had ook een "dood" scherm. Door op Esc en Power samen te drukken kwam hij in maintenance mode en daar ging hij na een tijdje vanzelf weer uit.
Ik weet niet meer hoe de PC drivers nou precies zijn geinstalleerd (beetje klooien, diverse foutmeldingen, geforceerd proberen te selecteren werkte ook niet) maar inmiddels "pakt" hij het tablet vrijwel meteen. Als ik nu een update doe druk ik alleen op Esc/power en hij schiet al in rose, daarna op "switch" in de tool en hij gaat op groen.

De nieuwe firmware van de PiPo site is prima, maar ik had wel last van die "certification service". Mailtje gestuurd naar PiPO, ik moest de volgende product key invoeren: SPB1FB2. Ze gaan ook de 1.7 tool opnieuw uploaden. Maar met de 1.6 werkt het ook prima als de drivers eenmaal zijn geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 11:49
Ik heb net mijn nieuwe tablet binnen, een Gadmei E8HD. Mooi dingetje, ik heb alleen een klein probleempje.

Het lijkt erop dat ik niet op alle scherm elementen mag klikken. Ik heb de tracking aangezet, zodat ik kan zien waar ik het scherm aanraak, maar als ik over bepaalde elementen heen schuif, springt de "cursor" van de ene zijde naar de andere zijde. Alsof ik geen rechten heb om erop te klikken. Heeft iemand enig idee hoe dit euvel is op te lossen?

Verder ben ik nog zeer te spreken. Machinetje is lekker snel in vergelijking met de kruidvat tablet waar ik vandaan kom. Het scherm is in ieder geval een verademing ten opzichte van de Cherry Mobility M667.

Als ik hem uitgebreider aan de tand heb gevoeld zal ik hier meer info plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Voor mensen die de laatste firmware voor de M9 (2013/04/22) willen flashen hier een mirror en een oplossing voor de license popups (disable app Certificate Center):

http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__796609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Ik kan hem met geen mogelijkheid updaten.

Ik doe het volgende:

1. de oplader aansluiten aan de tablet.
2. de usb kabel in de usb poort van de tablet + pc.
3. de ESC knop + de reset knop ingedrukt houden en dan de reset los laten.

er gebeurt niets, alleen krijg ik een melding dat windows het usb apparaat niet herkend.
wie weet raad?

UPDATE 2:

De tablet gaat niet meer aan,
wel na een reset.

Nog ff en de tablet gaat de deur uit word er moe van.

[ Voor 15% gewijzigd door slabetje op 26-04-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Deze is voor de V1 of voor de V2 modellen??
HoutjeT schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:08:
Voor mensen die de laatste firmware voor de M9 (2013/04/22) willen flashen hier een mirror en een oplossing voor de license popups (disable app Certificate Center):

http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__796609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
diquan2001 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:51:
Hier probeer deze even .
Ik had gisteren ook even een probleempje met mijn M9.

Deze draait nu goed erop .

https://mega.co.nz/#!foZh...zBACnjAxhpkGPAitUsLUMBVZI

Let op bij mij lukte het gisteren ook niet gelijk .Ik bleef maar het roze blokje krijgen .
Even de pc opnieuw opstarten wil ook wel helpen had ik gemerkt.
En een beetje spelen met het resetknopje kan geen kwaad hoor.

[...]
Heb nu een paar roms geprobeerd.
DIe van jou werkte ook niet, toen startte ie niet verder op.
Daarna heb ik een clean version rom gebruikt en nu doet ie het weer!
Van het weekend even kijken of ik er iets anders op kan zetten dat al geroot is, hierboven ergens vermeld.
Tevens heb ik geen last gehad van roze blokjes.

@slabetje,
heb je de goede usb firmware voor de M9 geinstalleerd? Staat goed uitgelegd hoe dat moet als je m voor het eerst aansluit op de computer.
Onderaan de site van pipo.cn update procedure:
http://www.pipo.cn/En/ind...act&a=index&id=248&type=3

De plaatjes zijn in het chinees maar dmv de icoontje kun je herkennen wat je moet aanklikken.

-edit-
zo te zien heb ik wel de V2 versie, want toen ik m flashte met een V1 rom toen bleef het scherm zwart. Voorheen kwam in ieder geval nog het opstart logo en dat het aan het formateren was.

[ Voor 7% gewijzigd door smashmaster op 27-04-2013 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Je hoeft ook geen last te hebben van het roze blokje, dat verschijnt alleen in de batchtool als je hem verbind met de computer terwijl hij is opgestart.
Met de goede drivers ziet hij je android apparaat als usb device.
Wil je hem upgraden, moet je hem in de upgrade mode zien te krijgen en hoef je alleen op de switch knop te klikken. Als het goed is veranderd het roze blokje dan in groen, en met de firmware geladen ben je ready to go.
Als het Rockchip device uit staat kun je hem ook in de upgrade mode krijgen, door afhankelijk van het apparaat op volume + of - , of back of esc button, en vervolgens de power knop of reset knop in te drukken.
Dit laatste heb jij gedaan, en dan zie je geen roze blokje, maar in één keer een groene in de batchtool verschijnen.
Als je het proces laat doorlopen tot na opstarten van je tablet en de verbinding met de computer niet verbreekt, zie en hoor je het blokje wel roze worden in de RKbatchtool.
Normaal gesproken moet je goed je best doen om met android je apparaat echt te 'bricken'.

[ Voor 9% gewijzigd door janesh op 27-04-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
diquan2001 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:25:
Deze is voor de V1 of voor de V2 modellen??

[...]
Ik vrees dat de meeste mensen die nieuwe roms maken voor de M9 op de V2 bezig zijn, er zijn echter ook V1 roms te vinden hier:

http://www.flashmyandroid...po-Max-M9-ROM-Development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een alternatief tabletje bij Bart Smit gekocht, en niet zo goed gekeken wat er nu voor nieuws onder de zon was.
Ik wil het ding rooten net als de acer iconia b1 die ik er ook bijgekocht heb.
Wil er eigenlijk geen nieuwe firmware opzetten,maar het maakt me een beetje moedeloos.
Het apparaat is een tomtec dual8.
Bij over deze tablet staat geen chipset info.
Modelnummer Dual8-BT8
Android-versie 4.1.1
Het ding presenteert zich op de market als de YIFANG KMBM816NC
Kernelversie :3.0.8-g5e433d8-dirty zqqu@yf-driver #56
Processor: AML8726-mx A9 Cortex dual core
Build-nummer 1.011.JRO03c.user.root.20121104
Dat zou de indruk geven dat het ding geroot is, busybox en superuser staan er op, maar de normale rootcheckers geven op dat hij niet geroot is en ik kan ook niet bij het systeem komen.
Welke tablet heb ik nu aan mijn fiets hangen,en hoe root ik dat ding.
Afbeeldingslocatie: http://www.tom-tec.eu/media/afbeeldingen/TOMTEC_Dual8_packshot.png

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 27-04-2013 18:46 . Reden: processor veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Voor iedereen hier met de U30GT2 is er inmiddels een upgrade naar Android 4.2.2 beschikbaar. Hij is hier te vinden. Ik ben hem as we speak erop aan het zetten, dus nog geen ervaringen. Wat ik zo lees schijnt het echter weer een verbetering te zijn op een aantal vlakken.

Ook is er een firmware 1.05 op Android 4.1.1 beschikbaar maar die zal je even zelf op bovenstaande site moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Nick39 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:32:
Ik heb een alternatief tabletje bij Bart Smit gekocht, en niet zo goed gekeken wat er nu voor nieuws onder de zon was.
Ik wil het ding rooten net als de acer iconia b1 die ik er ook bijgekocht heb.
Wil er eigenlijk geen nieuwe firmware opzetten,maar het maakt me een beetje moedeloos.
Het apparaat is een tomtec dual8.
Bij over deze tablet staat geen chipset info.
Modelnummer Dual8-BT8
Android-versie 4.1.1
Het ding presenteert zich op de market als de YIFANG KMBM816NC
Kernelversie :3.0.8-g5e433d8-dirty zqqu@yf-driver #56
Processor: AML8726-mx A9 Cortex dual core
Geen chipset info??
https://www.google.nl/sea...e71c58ed&biw=1280&bih=752
Ik zou het zo niet meer weten, heb er een stuk of zeven gehad, een klein jaar geleden.
Of kijk even op slatedroid bij de cortex A9 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04-2022
slabetje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:20:
Ik kan hem met geen mogelijkheid updaten.

Ik doe het volgende:

1. de oplader aansluiten aan de tablet.
2. de usb kabel in de usb poort van de tablet + pc.
3. de ESC knop + de reset knop ingedrukt houden en dan de reset los laten.

er gebeurt niets, alleen krijg ik een melding dat windows het usb apparaat niet herkend.
wie weet raad?

UPDATE 2:

De tablet gaat niet meer aan,
wel na een reset.

Nog ff en de tablet gaat de deur uit word er moe van.
Als Windows zegt dat hij het apparaat niet herkent, is dat een goed teken. Je tablet is helemaal niet gebricked maar heeft gewoon geen drivers. Die kan je downloaden samen met de RockChip 1.6 flashtools. Bij Device Manager kan je die simpel installeren door er rechts op te klikken -> Drivers updaten.

Vervolgens kan je de juiste ROM flashen via Batchtool. Kies dan wel voor de rom met ander PCB design, want nu zit die van jou zonder scherm / in een bootloop. Bij elke reset probeert hij waarschijnlijk terug op te starten omdat hij USB of oplader ziet.

Het zou jammer zijn dat je zo'n leuke tablet al zou verkopen omdat het even niet lukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Csharp op 27-04-2013 19:56 ]

Zenbook UX31A | Nexus 4 | Pipo M9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De eerste link met die zoekopdracht was gelijk raak, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Iemand trouwens idee"en over hoe ik de "volledige" google playstore kan krijgen op de Pipo m9?
Ik kan bepaalde apps niet vinden, zoals whatsapp, skype, express VPN. Ik denk dat de playstore is gelimiteerd omdat het een chinese versie is?
Op mijn NL galaxy S3 kan ik de apps wel gewoon vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Dit is het eenvoudigste als het helpt.

0. Set the correct data and time.
1. Settings > Applications > All > Google Services Framework > Force Stop > Clear data.
2. Settings > ... Google Play Store > Force Stop > Clear data.
When starting playstore you get 'error'
3. Reboot tablet.
After this when starting playstore you get 'error, ignore, try again until playstore starts.

Vervolgens kun je het volgende proberen, XML files copieren in system/etc/permissions, hiervoor heb je wel root en een rootexplorer nodig, en als dit niet helpt kun je nog de fingerprint aanpassen in de buildprop.
Voor dit laatste is ook root nodig, wat mij bij mijn PiPo M8pro nog niet gelukt is.

Btw, op mijn PiPo M8pro, is whatsapp 'not compatible', en skype en express VPN zijn gewoon te downloaden.

[ Voor 41% gewijzigd door janesh op 28-04-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
janesh schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:08:
Dit is het eenvoudigste als het helpt.

0. Set the correct data and time.
1. Settings > Applications > All > Google Services Framework > Force Stop > Clear data.
2. Settings > ... Google Play Store > Force Stop > Clear data.
When starting playstore you get 'error'
3. Reboot tablet.
After this when starting playstore you get 'error, ignore, try again until playstore starts.

Vervolgens kun je het volgende proberen, XML files copieren in system/etc/permissions, hiervoor heb je wel root en een rootexplorer nodig, en als dit niet helpt kun je nog de fingerprint aanpassen in de buildprop.
Voor dit laatste is ook root nodig, wat mij bij mijn PiPo M8pro nog niet gelukt is.

Btw, op mijn PiPo M8pro, is whatsapp 'not compatible', en skype en express VPN zijn gewoon te downloaden.
Super, bedankt!

Kan ik eerst gewoon stappen 0-3 proberen, en als dat niet werkt, verder gaan met het root verhaal?
Oftewel, zijn dat twee verschillende manieren om het probleem te verhelpen?

Ik heb trouwens nogmaals gekeken naar de playstore op mijn S3, en daar kan ik ze nu ook niet vinden, dus het zal wel aan de censuur liggen vanuit China.

Wsl tablet en telefoon dan maar rooten en dmv titania backup de apps naar mijn tablet kopieren en dmv een backup er opzetten.
Pagina: 1 ... 64 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.