Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:06
Vraagje, hoe heb je die geluidsiconen onder op de balk van de N80 gezet, of is dat iets wat in de Nova Launcher zit?
diquan2001 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:11:
Oh nee die zitten daar standaard onder in de balk zover ik weet.

[...]
Krijg die geluidsiconen er niet bij in, iemand die weet hoe je dat voor elkaar krijgt?

Yuandao N80IPS, android 4.1.1

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Ben me ook een beetje aan het verdiepen in de exotische tablets..

Hier een aantal kanshebbers:

Freelander PD80HD
http://liliputing.com/201...88-quad-core-tablets.html

Cube U9GT5
http://www.cube-tablet.co...inch-u9gtv-tablet-pc.html

Cube U33GT (Opvolger U30GT2)
http://www.cube-stores.co...m-2gb-bluetooth-wifi.html

Visture V97HD
http://visture.com/v4.asp

Veel slechte dingen gelezen over de Cube U30GT2 (Geen IPS scherm)
http://www.slatedroid.com...pea-2-tablet/page__st__80
Lees deze thread wanneer je op het punt staat de U30GT2 te bestellen.. :)

Ken het merk freelander niet, iemand ervaring mee..?

Hoor graag jullie meningen over deze tablets..

Mvg,

Jordi

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
Site van Hyundai ligt eruit: http://www.hyundai-digital.cn/Download.asp?ClassID=1

Hopelijk komt dezer nog terug met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:24
Ik krijg het rooten van mijn Pipo M9 niet voor elkaar? Ik heb de usb debugging aangezet, aangesloten aan mijn laptop via usb. Dan komt er in apparaatbeheer wel een M9 te staan, maar met een uitroepteken. Ik heb de drivers geprobeerd uit deze link: http://blog.geekbuying.co...ike-cube-u30gt-2-pipo-m9/ Dat is ook de methode die ik gevolgd heb. Hoop dat iemand iets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Volgens mij had ik usb debugging juist uitgezet .ipv aan.
Woudtwe schreef op zondag 14 april 2013 @ 09:59:
Ik krijg het rooten van mijn Pipo M9 niet voor elkaar? Ik heb de usb debugging aangezet, aangesloten aan mijn laptop via usb. Dan komt er in apparaatbeheer wel een M9 te staan, maar met een uitroepteken. Ik heb de drivers geprobeerd uit deze link: http://blog.geekbuying.co...ike-cube-u30gt-2-pipo-m9/ Dat is ook de methode die ik gevolgd heb. Hoop dat iemand iets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04-2022
Rockchip gebruikt niet-generieke ADB usb id's (deze zijn geconfigureerd in boot.img). De drivers waar ze op die site naar verwijzen zijn voor de bootloader en niet voor ADB. Het beste wat je kan doen is het Android SDK downloaden (niet ADT, krijg je hele boel onnodigheden bij), en de platform tools + Google Driver. Vervolgens pas je die driver .inf aan door de rockchip usb PID/VID toe te voegen en te installeren.

Een iets gemakkelijkere optie is om in Linux te booten en de tablet toe te voegen aan je udev rules. (Te vinden met 'sudo lsusb'). Ik heb het scriptje aangepast voor unix. Download

/etc/udev/rules.d/51-android.rules :
SUBSYSTEM=="usb", ATTR{idVendor}=="2207", MODE="0666", GROUP="plugdev"

Zelf heb ik de Linux manier geprobeerd & misschien zijn er wel gemakkelijkere methodes, maar dit is hoe het voor mij gewerkt heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Csharp op 14-04-2013 11:06 ]

Zenbook UX31A | Nexus 4 | Pipo M9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Csharp schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:00:
[...]

Rockchip gebruikt niet-generieke ADB usb id's (deze zijn geconfigureerd in boot.img). De drivers waar ze op die site naar verwijzen zijn voor de bootloader en niet voor ADB. Het beste wat je kan doen is het Android SDK downloaden (niet ADT, krijg je hele boel onnodigheden bij), en de platform tools + Google Driver. Vervolgens pas je die driver .inf aan door de rockchip usb PID/VID toe te voegen en te installeren.

Een iets gemakkelijkere optie is om in Linux te booten en de tablet toe te voegen aan je udev rules. (Te vinden met 'sudo lsusb'). Ik heb het scriptje aangepast voor unix. Download

/etc/udev/rules.d/51-android.rules :
SUBSYSTEM=="usb", ATTR{idVendor}=="2207", MODE="0666", GROUP="plugdev"

Zelf heb ik de Linux manier geprobeerd & misschien zijn er wel gemakkelijkere methodes, maar dit is hoe het voor mij gewerkt heeft.
Beste Csharp,

Je gaat ietwat snel voor mij ;) ik heb geen Linux draaien dus dat wordt hem zo ff niet. Die andere optie ging wat snel ik heb de SDK, platform tools en Google usb driver geinstalleerd. Maar waar vindt ik die driver.inf en wat moet ik daar precies in aanpassen?
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
Mijn excuses als het wat te snel ging :)

In principe zou het met deze guide wel moeten lukken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2061063
De adb.exe in de RK3188 folder is waarschijnlijk al patched voor Rockchip devices, dus laatste stap moet je niet doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Csharp op 14-04-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geprobeerd de pipo/rockchip-drivers rechtstreeks handmatig te kopieëren (copy/paste) in de betreffende drivers directory van je PC? Bij mij werkte dit uiteindelijk, na opnieuw opstarten pc en verbinden pipo werd het vakje groen en kon ik de firmware aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Wat bij mij werkte was dat ik de M9 aan liet .usb kabel erin batchtool aan .
Als het goed is zie je een roze blokje deze moet groen zijn .
Daarna klik ik op switch M9 gaat uit en blokje word groen .
En dan kan je gaan updaten.
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:56:
[...]

Heb je geprobeerd de pipo/rockchip-drivers rechtstreeks handmatig te kopieëren (copy/paste) in de betreffende drivers directory van je PC? Bij mij werkte dit uiteindelijk, na opnieuw opstarten pc en verbinden pipo werd het vakje groen en kon ik de firmware aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
@Androcor
Om firmware te updaten heb je inderdaad die rockchip drivers & batchtool nodig, maar bij enkel het rooten ervan zijn er ADB drivers nodig. Ik denk dat dit is waar Wouter problemen mee heeft?

Trouwens, weet iemand of die ROM op pipo.cn 'M9 software_english version_new PCB_20130411' echt wel de nieuwste is? Na het downloaden ervan was deze image even groot als de update van maart, en tevens de filename was niet veranderd...

[ Voor 38% gewijzigd door Csharp op 14-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Csharp schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:19:
@Androcor
Om firmware te updaten heb je inderdaad die rockchip drivers & batchtool nodig, maar bij enkel het rooten ervan zijn er ADB drivers nodig. Ik denk dat dit is waar Wouter problemen mee heeft?
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn maar het werkt als je de prima (geroote) custom rom van onze Amerikaanse vrienden wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarwha
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-01 19:28
Kwam op een Duitse site een Xoro Pad 9718 DR tegen met een 9.7" retina display van 2048x1536 pixels
Android 4.1, ARM dual core 1.5Ghz etc. etc. Prijs € 232
Is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

sphere

Debian abuser

jarwha schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:08:
Kwam op een Duitse site een Xoro Pad 9718 DR tegen met een 9.7" retina display van 2048x1536 pixels
Is dit iets?
Zo te lezen kan de Nexus 10 2560x1600 niet echt aan met de cpu die erin zit, zou proberen om eens wat reviews op te snorren van het tablet dat jij op het oog hebt. Persoonlijk twijfel ik momenteel tussen een update van de 10 of vergelijkbaar of de M9.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:06
Ik heb m'n N80IPS met Zhuodashi icm Moborobo geroot, Zhuodashi alleen zou voldoende moeten zijn maar hij herkende m'n tablet niet, daarna Moborobo management tool geinstalleerd en toen ging het van een leien dakje..... ;)

Denk dat het verschil tussen dual en quad core hierin niet veel uitmaakt....

Uiteraard geheel op eigen risico!

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou daar zijn we weer :)

Het is Maandag ik heb even een uitgebreide review gemaakt over de Onda V972
Dit was de eerste Tablet die ik uit China liet komen .

http://youtu.be/sHkmvwvO_kA

Ik heb het even over de bouwkwaliteit het scherm enz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Csharp schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:19:
@Androcor

Trouwens, weet iemand of die ROM op pipo.cn 'M9 software_english version_new PCB_20130411' echt wel de nieuwste is? Na het downloaden ervan was deze image even groot als de update van maart, en tevens de filename was niet veranderd...
Klopt inderdaad. Heb de standaard ROM eerst geinstalleerd. En die wil ik graag rooten. Het het geen voorgesteld is nog niet getest, maar het gaat om de driver die nodig is als je hem gewoon aansluit inderdaad. Ik hoop vanavond de laatste tip van CSharp even te testen. Maar iedereen iig bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Met veel belangstelling volg ik deze topic al een tijdje. Nu ik in China zit wil ik er ook daadwerkelijk 1 aanschaffen voor een iets lagere prijs dan via internet en eventuele importkosten.
Uren lang informatie lezen over allerlei tablets resulteerde in de volgende tablets:
Qua performance komt het volgens mij wel allemaal overeen, ook al is de één een dualcore en de ander een quadcore. Of is dat in tussen veranderd met nieuwe firmware? (bijv pipo M9 vs M8).
Wat ik er mee wil doen is voornamelijk: internetten, manga lezen en filmpjes kijken.
Zijn er nog dingen die de ene tablet echt beter maakt dan de andere?
Tevens verkies ik accuduur boven performance.

Pipo M9 10.1 inch €160
Pro’s
• Goede helderheid
• Goede speakers
• Wifi Oke
• Licht gewicht
• Beter multitasking dan met dual core’s
Con’s
• Accu gaat maar een kleine 5 uur mee
• review1
• review2
• review3

Pipo M8 9.4 inch €150
Pro’s
• Goede wifi
• Goede ebook reader
Con’s
• Accu 8 hrs
• Niet mogelijk om op te laden onder “shutdown point” ????(is dit waar?)
• Review1
• Review 2

Cube U30GT2 10.1 inch
Pro’s
• 32 GB
• Goede wifi
• Bluetooth
• Batterijduur goed, 8 hrs
Con’s
• Geluid niet super goed?
Ook de Ployer momo 12 (€112) & Widow N101 (€133) schijnen er goed te zijn.
Door alle bomen vind ik het lastig het bos te zien. Al vind ik de prijs van de player momo 12 erg zalig en ook veel dichter bij de €100 die ik oorspronkelijk wilde uitgeven. Denken jullie dat die 40 euro meer de duurdere tablets rechtvaardigt?
Iemand tips?
In de prijsklasse 160 zou het gaan tussen de Pipo M9 & cube U30GT.
En de ployer momo12 is voor de prijs een goede tablet denk ik, of niet?

-edit-
zie dat ik de links voor de reviews niet mee kan kopieren vanuit word/excel. Als iemand het graag wil lezen, dan kan ik het nog wel even kopieren.

[ Voor 4% gewijzigd door smashmaster op 15-04-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Ik denk dat ik even ga wachten,

De ramos x1 komt er aan,

http://tablet.tech-maniak.com/7196/ramos-x1-and-bean-tablets-of-system-performance-exynos-5250-arm-cortex-a15/

Met de nieuwe A15 Processor met een Exynos 5250 GPU..

:)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
smashmaster schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:26:

Pipo M9 10.1 inch €160
Pro’s
• Goede helderheid
• Goede speakers
• Wifi Oke
• Licht gewicht
Con’s
• review1
• review2
• review3
Waar kan kan je die pipo m9 voor 160,00 kopen?
Ik wil die wel hebben voor 160,00 (ex inklaringskosten)

[ Voor 60% gewijzigd door Kitser op 15-04-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
Batskoning schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:29:
Ik denk dat ik even ga wachten,

De ramos x1 komt er aan,

http://tablet.tech-maniak.com/7196/ramos-x1-and-bean-tablets-of-system-performance-exynos-5250-arm-cortex-a15/

Met de nieuwe A15 Processor met een Exynos 5250 GPU..

:)
En zo is dat, Ramos is al een tijdje bezig met de eerste cortex A15 processor (met de Mali T-604 GPU) in een china tab, de exynos 5250, die ook in de google nexus 10 zit.
Dit wordt mijn volgende ook, na de Chuwi V88, die hopelijk door eternal team volgende week wordt verzonden.

Moet nog wel opgemerkt worden dat de dualcore exynos 5250, is in de praktijk en benchmarks, zeker niet sneller is, beter presteert, dan de quadcores cortexA9's, de exynos 4412 en de RK3188.
Zou kunnen dat de Mali T-604, die nieuwer is dan de Mali 400MP, de grafische, gaming prestaties verbetert t.o.v. de quadcores.

Interessant, deze link heeft het over een exynos 5210 in de Bean X1, een splinternieuwe dualcore cortex A15 van samsung, misschien ook in de galaxy S4 mini.

[ Voor 29% gewijzigd door janesh op 15-04-2013 21:32 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
janesh schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:36:
[...]

En zo is dat, Ramos is al een tijdje bezig met de eerste cortex A15 processor (met de Mali T-604 GPU) in een china tab, de exynos 5250, die ook in de google nexus 10 zit.
Dit wordt mijn volgende ook, na de Chuwi V88, die hopelijk door eternal team volgende week wordt verzonden.

Moet nog wel opgemerkt worden dat de dualcore exynos 5250, is in de praktijk en benchmarks, zeker niet sneller is, beter presteert, dan de quadcores cortexA9's, de exynos 4412 en de RK3188.
Zou kunnen dat de Mali T-604, die nieuwer is dan de Mali 400MP, de grafische, gaming prestaties verbetert t.o.v. de quadcores.
Klopt, maar in hoeverre zijn de benchmarks te vertrouwen.. Op een ander forum staat een heel gedeelte over de tablet die je destijds bij de Kruidvat kon kopen, benchmarks (printscreen) toonden aan dat de scores beter dan die van de Nexus waren..

Heeft vooral te maken met de resoltie.. RK3188 zijn nog in de "kinderziektes" fase.. Er kan veel meer uit worden gehaald dan op het moment..

Ik ben er ook nog niet echt uit welke het gaat worden.. A15 zal eind Juni uitkomen als ik het iinterview mag geloven.. En wat voor prijskaartje zal er aan zitten + verzendkosten en eventuele douane kosten..

Nexus 7 wordt dan heel aantrekkelijk denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Inderdaad als het richting 300 euro gaat, dan komt in elk geval misschien de samsung note 10.1 in de buurt, en in elk geval de nieuwe nexus 7.
Die laatste met een snapdragon 600?, gaat volgens geruchten zeker niet boven de 200 euro uitkomen, en daarom heb ik mijn Nexus 7 afgelopen week maar alvast verkocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hey Janesh ,

Zou je even een indruk van je ervaring met de Chuwi V88 willen geven zodra je deze binnen hebt gekregen .
Ik ben zelf nog een beetje aan het twijfelen of ik deze wel moet bestellen .
Die FNF Ifive 2s is ook wel leuk namelijk mocht die uitkomen .
En die Ramos X1 ook erg interesant vind ik .
janesh schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:03:
Inderdaad als het richting 300 euro gaat, dan komt in elk geval misschien de samsung note 10.1 in de buurt, en in elk geval de nieuwe nexus 7.
Die laatste met een snapdragon 600?, gaat volgens geruchten zeker niet boven de 200 euro uitkomen, en daarom heb ik mijn Nexus 7 afgelopen week maar alvast verkocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07
smashmaster schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:26:
Met veel belangstelling volg ik deze topic al een tijdje. Nu ik in China zit wil ik er ook daadwerkelijk 1 aanschaffen voor een iets lagere prijs dan via internet en eventuele importkosten.
Uren lang informatie lezen over allerlei tablets resulteerde in de volgende tablets:
Qua performance komt het volgens mij wel allemaal overeen, ook al is de één een dualcore en de ander een quadcore. Of is dat in tussen veranderd met nieuwe firmware? (bijv pipo M9 vs M8).
Wat ik er mee wil doen is voornamelijk: internetten, manga lezen en filmpjes kijken.
Zijn er nog dingen die de ene tablet echt beter maakt dan de andere?
Tevens verkies ik accuduur boven performance.

Pipo M9 10.1 inch €160
Pro’s
• Goede helderheid
• Goede speakers
• Wifi Oke
• Licht gewicht
Con’s
• review1
• review2
• review3

Pipo M8 9.4 inch €150
Pro’s
• Goede wifi
• Goede ebook reader
Con’s
• Accu 8 hrs
• Niet mogelijk om op te laden onder “shutdown point” ????(is dit waar?)
• Review1
• Review 2

Cube U30GT2 10.1 inch
Pro’s
• 32 GB
• Goede wifi
• Bluetooth
• Batterijduur goed, 8 hrs
Con’s
• Geluid niet super goed?
Ook de Ployer momo 12 (€112) & Widow N101 (€133) schijnen er goed te zijn.
Door alle bomen vind ik het lastig het bos te zien. Al vind ik de prijs van de player momo 12 erg zalig en ook veel dichter bij de €100 die ik oorspronkelijk wilde uitgeven. Denken jullie dat die 40 euro meer de duurdere tablets rechtvaardigt?
Iemand tips?
In de prijsklasse 160 zou het gaan tussen de Pipo M9 & cube U30GT.
En de ployer momo12 is voor de prijs een goede tablet denk ik, of niet?

-edit-
zie dat ik de links voor de reviews niet mee kan kopieren vanuit word/excel. Als iemand het graag wil lezen, dan kan ik het nog wel even kopieren.
De Cube U30GT2 gaat maar 30 minuten langer mee op een volle accu dan de Pipo M9.
Bron: http://blog.mcbub.com/ind...fe-heating-and-benchmark/

Daar staat tevens een review over o.a de warmte en batterijduur.

Battery Life Cube: 5h17m Pipo: 4h44m (Helderheid op 100%)

Wie zet nou de helderheid op 100% ik zelf zou hem op ongeveer 50% zetten. (of buiten wat hoger)
dan gaat hij toch echt al behoorlijk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
KiTsEr schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:22:
[...]

Waar kan kan je die pipo m9 voor 160,00 kopen?
Ik wil die wel hebben voor 160,00 (ex inklaringskosten)
Ik zit nu zelf in China en kan via de chinese ebay (taobao) de tablet bestellen voor omgerekend 160 euro.

@Slabetje, bedankt!
En wat vind je van de Ployer Momo 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Persoonlijk zou ik voor dat geld (een Pipo M9) Aanschaffen.
Ik heb zelf geen ervaring met de Ployer Momo 12.

De keus licht bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik zou dan ook voor de M9 gaan ,
Ployer 12 heeft een dualcore en maar 1 GB werkgeheugen.
Dan ben je met de M9 echt wel beter af hoor.
smashmaster schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 02:34:
[...]

Ik zit nu zelf in China en kan via de chinese ebay (taobao) de tablet bestellen voor omgerekend 160 euro.

@Slabetje, bedankt!
En wat vind je van de Ployer Momo 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor eigenlijk niemand over de Hyundai T10.
Lijkt mij persoonlijk een super tablet. Alles erop en eraan.
Ik weet dat ze net beschikbaar zijn, maar zijn er al mensen hier die er 1 hebben getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Werkt DOZQSVSAPP nog bij iemand op Buyincoins? Zo ja, hoeveel % korting?
Bij mij zegt ie coupon expired.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik heb de Ainol Venus een paar dagen geleden ontvangen. Ik moet zeggen dat het een zeer goede prijs/kwalititeit verhouding heeft. Het heeft mij ongeveer 96 euro gekost en geen invoerkosten. Het is niet de beste tablet wat je kan kopen, maar het is wel een zeer goede tablet voor minder dan 100 euro (met quad core en 1280x800 resolutie voor 7 inch tablet).

Voor uitgebreide review: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155037

[ Voor 6% gewijzigd door Geen12 op 16-04-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51
jarwha schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:08:
Is dit iets?
Een Retina tablet met een dual-core RK3066 wordt sowieso niets... Als je echt voor goede performance gaat kun je sowieso beter geen Retina tablet nemen maar wil je dat wel dan toch minimaal een quad-core (met goede GPU) of een Exynos 5250 (die nog niet uit zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ah, de code van BIC doet het nu weer, vreemd.
Heb de Pipo M9 gekocht voor $218.95 (€ 173 via PayPal).
Nu maar hopen dat de douane m er niet uitpikt.

Heb nog gevraagd of ze er digital photo frame $25 op willen zetten :P.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Toch maar vraagje, want ik loop wat vast op mijn eis voor3G.

Welke 9.7 en wat groter, ips, andoid 4.1 of hoger, rootbaar en 3G tablet is nu de moeite waard.

Er staat regelmatig wel bij dat het 3G is, maar dan is het mbv een dongle en dat zoek ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 16-04-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
maartend schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:38:

Welke 9.7 en wat groter, ips, andoid 4.1 of hoger, rootbaar en 3G tablet is nu de moeite waard.

Er staat regelmatig wel bij dat het 3G is, maar dan is het mbv een dongle en dat zoek ik niet.
Hyundai T10, maar (zoals hierboven gemeld) zie je daar nog weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59

S2K

Vermoedelijk de Hyundai T10, maar die is nu net uit en heb er nog geen review van gezien. Softwarematig zal deze grotendeels gelijk zijn aan de T7/T7s en die zijn met exynosabuse makkelijk te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster

@ iedereen, bedankt voor jullie tips. Ik heb de Pipo max M9 besteld!

En daarbij kan je uit kiezen of je wifi met 3G wil en ik geloof dat het gewoon zonder externe dongle is. Misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
smashmaster schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:23:
[...]

@ iedereen, bedankt voor jullie tips. Ik heb de Pipo max M9 besteld!

En daarbij kan je uit kiezen of je wifi met 3G wil en ik geloof dat het gewoon zonder externe dongle is. Misschien is dat wat?
De 3G Variant is op het moment nog slecht leverbaar (ik weet niet of hij al weer verkrijgbaar is)
BIC heeft hem een tijdje verkocht. Maar daar is hij uitverkocht.

Ik weet ook zo niet of dat de 3G Versie nog wordt gemaakt door PIPO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cube U18GT Elite en de Cube U25GT 7" tablets zouden momenteel voordeliger geprijst zijn: dual core budget tablets <100$.

De 1e Cube zou een RK2918 chip hebben en de 2e een RK2928 met een resolutie van 1024x600.

Van beiden zijn op div. sites afwijkende specs te vinden zowel qua ram als schermresolutie.

Iemand kennis/ervaring met juiste specs, aankoop/prijs cq. gebruik/kwaliteit ?

UPDATE :

dit zouden vlgs.laatste info via div. reviews de specs moeten zijn van de U18GT Elite:

Brand name Cube
Model U18GT Dual Core Elite
CPU Rockchip RK3066, ARM Cortex-A9, 1.6GHz
OS Android 4.0
RAM DDR3-1GB
Hard Drive capacity 8GB

Vraag blijft of dat klopt gezien de diverse specs op diverse sites, daarom nogmaals de vraag of iemand hier inmiddels ervaring mee heeft ??

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
slabetje schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:40:
[...]

De 3G Variant is op het moment nog slecht leverbaar (ik weet niet of hij al weer verkrijgbaar is)
BIC heeft hem een tijdje verkocht. Maar daar is hij uitverkocht.

Ik weet ook zo niet of dat de 3G Versie nog wordt gemaakt door PIPO ?
Op de chine ebay, taobao, had ik wel de keus tussen de wifi of 3g versie.
Hoe dat zit met andere leveringsites weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Zou iemand mij kunnen assisteren? Heb mogelijk een vers aangekomen PIPO M9 gebrickt :-(

Was bezig met het flashen van een nieuwe rom, maar nu start ie helemaal niet meer op? Geeft niks meer van leven....

EDIT: Leven is gedetecteerd, reset heeft uiteindelijk nog gewerkt. Was even in een traumatische toestand.

Second EDIT: Ik ben dus een complete ramp in het flashen van de PIPO M9. Zou iemand mijn kunnen vertellen hoe je dit nu specifiek doet?

Ik baseer me dus op deze uitleg:
http://www.flashmyandroid...2310&viewfull=1#post22310

Moet je de back en de reset knop inhouden wanneer hij uit of aan staat?

En hoelang moet je deze knoppen in houden?

Moet USB debugging nu aan of niet?

Alle hulp is zeer welkom!

[ Voor 62% gewijzigd door Pachango Boy op 17-04-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
@Pachango Boy
  1. Zet USB debugging uit
  2. Zet de tablet uit
  3. Koppel de tablet aan met de adapter + usb (! niet host-usb) aan je PC
  4. Hou de back-knop ingedrukt
  5. Duw met een speld op de resetknop achteraan, kortstondig is al genoeg, zolang Back maar ingedrukt is
  6. Je PC zou deze nu moeten herkennen & nu kan je de drivers installeren, procedure volgen
Zelf had ik problemen met USB 3.0 op een Windows 8 machine, maar op een oudere PC met Windows 7 en USB 2.0 is het dan wel weer gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Man zat ik daar te zweten....! Hartelijk dank Csharp !!
Eens dat ik voorbij de upgrade mode zat was het een eitje. Maar ik heb wel even blauw gezien :)

Wel een prachtig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:12
is er al een nieuwere update voor de pipo m9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben op zoek naar een tablet die een beetje goed is die lijkt op een nexus 7 of een galaxy tab 10 / 7

ik wil een tablet tussen de €100-€110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 04:13:
Hoi ik ben op zoek naar een tablet die een beetje goed is die lijkt op een nexus 7 of een galaxy tab 10 / 7

Kijk eens rond op AliExpress.com, zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22

Rond die prijs denk ik dat je qua 7" tablet het mooiste uit bent met een Hyundai T7S. 10" is er veel te krijgen ook maar wat zijn je eisen qua processor / scherm / graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo, mijn Pipo M9 is ook binnen. Rond 31 maart verzonden met China Post, dus ruim 2 weken onderweg geweest. Zonder douanekosten of wat dan ook, dus da's lekker.

Mijn eerste indrukken:
positief: voelt solide aan, buigt niet, geen kraakjes, prima (iets blikkerig) geluid, mooi helder scherm, reageert snel en vloeiend
negatief: wifi ontvangst is zozo, internetverbinding is er wel, maar webpagina's worden niet geladen (dns probleem?). Moet ik me verder in verdiepen. Verder is ie vrij zwaar, maar ja, dat weet je als je 10.1 inch koopt.

De accuduur kan ik nog weinig over zeggen; 5 a 6 uur uur lijkt me een redelijke schatting bij continue doorsnee gebruik en wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

En als je er snel 1 wil hebben...bij Saturn is de ACER Iconia Tab B1 met bluetooth voor 99,-

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Bar_en_boos schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:17:
Zo, mijn Pipo M9 is ook binnen. Rond 31 maart verzonden met China Post, dus ruim 2 weken onderweg geweest. Zonder douanekosten of wat dan ook, dus da's lekker.
Via buyincoins? Nog iets op de doos laten zetten?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Batskoning schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:04:
Ben me ook een beetje aan het verdiepen in de exotische tablets..

Veel slechte dingen gelezen over de Cube U30GT2 (Geen IPS scherm)
http://www.slatedroid.com...pea-2-tablet/page__st__80
Lees deze thread wanneer je op het punt staat de U30GT2 te bestellen.. :)
En ik maar juist op Nederlandse forumsite de ervaringen opzoeken zodat ik niet door zo'n topic hoef heen te bijten O-) Waarom is geen IPS scherm een nadeel? Is dat voor jou, of in het algemeen? Daarnaast is de batterij gewoon slecht of puur korte accuduur?

Mijn orientatie is simpel edoch ik ben dat niet :D

Mijn kids hebben de eerste twee Samsung 7" geërfd, eentje is alweer vervangen door een 16Gb Nexus 7 en binnenkort gaat mijn huidige Nexus 7" 32Gb ook richting mijn liefelijke addergebroed zodat ik een nieuwe 7" kan gaan zoeken die 3G+Wifi heeft... toch wel een gemis op een Nexus. :|

Maar eerst wil ik voor serietjes kijken en beetje gamen en heel misschien voor wat leeswerk mijn eerste ooit 10" aanschaffen.

Bij een 10" lijkt mij het gewicht van groot belang. Juist door het grote formaat en gewenning aan 7", zal ik 'm nooit uren achtereen daadwerkelijk vasthouden dus batterijduur is van minder belang (edoch niet ondergeschikt).

Grootste makke bij games is toch het geheugen. 1Gb is allang niet meer van deze tijd bij sommige van deze games.
Camera boeit mij niet want er valt niks te fotograferen waar ik mijn boek lees, of ik kan op die lokatie beter maar geen foto's maken wil ik nog een leven hebben mocht Google AutoSynch weer eens zijn slag slaan. Vanwege die lokatie en (lighouding) wil ik wel een goede kijkhoek hebben... ik zak nog weleens weg in de kussens tijdens het lezen/kijken :D

Laatste belang is bestellen bij een Nederlandse site (iemand nog suggesties behalve loveandroid?)

Dus:
  • 10"
  • 2Gb Ram
  • 32>64Gb
  • licht mogelijk
  • batterijduur minder belang
  • goed beeld
  • quadcore RK3188
  • Android 4.x+
Deze zoekopdracht op Aliexpress

Enige wat ik dan tegenkom is de Cube U30GT2... alsof er niks anders is! |:(
En die kan ik gewoon bij LoveAndroid bestellen.
Mijn ervaring was altijd als je het bij AliExpress niet kunt vinden, dan is het er ook niet... iemand andere mening?

Tweede vraag; iemand ervaringen met zo'n toetsenbord accessoire? Tikt dat beetje lekker want dan denk ik erover het mee te nemen op (werk)vakantie ipv die 10x zwaardere laptop die altijd mijn 10Kg handbagage limiet vernaggeld.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
yared schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:45:
[...]

Laatste belang is bestellen bij een Nederlandse site (iemand nog suggesties behalve loveandroid?)
retailheaven.nl. Heb ik prettige ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
yared schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:45:
[...]
Maar eerst wil ik voor serietjes kijken en beetje gamen en heel misschien voor wat leeswerk mijn eerste ooit 10" aanschaffen.

Bij een 10" lijkt mij het gewicht van groot belang. Juist door het grote formaat en gewenning aan 7", zal ik 'm nooit uren achtereen daadwerkelijk vasthouden dus batterijduur is van minder belang (edoch niet ondergeschikt).
[...]

Dus:
  • 10"
  • 2Gb Ram
  • 32>64Gb
  • licht mogelijk
  • batterijduur minder belang
  • goed beeld
  • quadcore RK3188
  • Android 4.x+
Deze zoekopdracht op Aliexpress

Enige wat ik dan tegenkom is de Cube U30GT2... alsof er niks anders is! |:(
En die kan ik gewoon bij LoveAndroid bestellen.
Mijn ervaring was altijd als je het bij AliExpress niet kunt vinden, dan is het er ook niet... iemand andere mening?

Tweede vraag; iemand ervaringen met zo'n toetsenbord accessoire? Tikt dat beetje lekker want dan denk ik erover het mee te nemen op (werk)vakantie ipv die 10x zwaardere laptop die altijd mijn 10Kg handbagage limiet vernaggeld.
Janesh geeft erg hoog op over de Ramos W42. Die is net wat kleiner met zijn 9,4", maar heeft wel een goed scherm, is lekker licht, en loopt bijzonder soepel. Zoek eens naar zijn originele ervaringen hier en op Slatedroid.
Als ik zelf een breedbeeld tablet zou willen, zou dat hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

guapper schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:11:
[...]

Janesh geeft erg hoog op over de Ramos W42. Die is net wat kleiner met zijn 9,4", maar heeft wel een goed scherm, is lekker licht, en loopt bijzonder soepel. Zoek eens naar zijn originele ervaringen hier en op Slatedroid.
Als ik zelf een breedbeeld tablet zou willen, zou dat hem worden.
Thanks,Ik had de W30HD al in overweging (10") die is 539 gr. (Cube is 681 gr.) De W42 heeft 16Gb en 1Gb RAM waardoor hij afvalt.

Thanks Maartend, misschien een idee voor topicstarter om deze twee toe te voegen aan OP; retailheaven.nl en loveandroid.nl.

Toch lekkerder als je een DOA krijgt en niet naar China hoeft op te sturen.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
yared schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:35:
[...]
Exact mijn reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
sphere schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:11:
[...]

Via buyincoins? Nog iets op de doos laten zetten?
Via Aliexpress (Eternal Team) besteld. Het duurde ook daar nog ongeveer 2 weken voordat ie uiteindelijk in voorraad was. Standaard zetten ze hem als ereader met een waarde van 60 euro dollar op het pakket.
De tweede moet trouwens nog binnen komen, terwijl ie eerder was besteld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
yared schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:35:
[...]
Thanks,Ik had de W30HD al in overweging (10") die is 539 gr. (Cube is 681 gr.) De W42 heeft 16Gb en 1Gb RAM waardoor hij afvalt.

Thanks Maartend, misschien een idee voor topicstarter om deze twee toe te voegen aan OP; retailheaven.nl en loveandroid.nl.

Ik heb hier een W30HD en kan hem echt aanraden. Hij is echt lekker licht en ziet er gewoon goed gebouwd uit, nou ben ik geen schermexpert maar de kijkhoeken zijn geweldig en de scherpte en helderheid ook.

En spelletjes als GTA Vice City spelen vloeiend op de hoogste settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Mijn PIPO M9 licht bij de douane.
De status van Track&Trace is: 18-4-2013:
Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd

Ik krijg dus morgen een formulier waar ik de waarde en zo op dien in te vullen (naar waarheid) en kan aan de hand daarvan +/- ruim € 60,- betalen voor mijn PIPO M9 Tablet van BIC.

Achja niet alles kan altijd mee zitten.

Ben benieuwd wanneer ik de tablet mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15
Via welke maatschappij verstuurd? DHL?

Iemand nog een kortingscode voor de Pipo M9 toevallig? O+ Diegene die hier vermeld staan in het topic, werken niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Laatst online: 21-09 14:55
Volg dit forum nu al een tijdje en zit te dubben over een 7 inch of 10 inch tablet. Heb de 7 inch van het Kruidvat even bekeken en nu loop ik tegen de volgende aan:

http://www.ibood.com/nl/n...oth_en_1024768_HD_scherm/

Aangezien deze nergens op dit forum vermeld is dacht ik hem even in te brengen. Iemand opmerkingen over de specificaties ? Lijkt me een interessant apparaat.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
gezien de AML8726-MX Dual core zou ik m lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Op het iBood forum zijn ze wel enthousiast over de CPU: http://nl-nl.forum.ibood....24768_hd_scherm/#comments . De AnTuTu score zou 9298 zijn, niet slecht dus. Er is wel onduidelijkheid over het scherm, of het nu wel of geen IPS is, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 11:05
Noppesnada schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:51:
Volg dit forum nu al een tijdje en zit te dubben over een 7 inch of 10 inch tablet. Heb de 7 inch van het Kruidvat even bekeken en nu loop ik tegen de volgende aan:

http://www.ibood.com/nl/n...oth_en_1024768_HD_scherm/

Aangezien deze nergens op dit forum vermeld is dacht ik hem even in te brengen. Iemand opmerkingen over de specificaties ? Lijkt me een interessant apparaat.

Iemand ?
Bladerend door het iBood forum, ziet het ernaar uit dat de specs niet helemaal overeenkomen met wat de website zegt van Nextbook.
Ook ben ik wantrouwend dat het scherm IPS is, de text hebben ze ondertussen aangepast van IPS scherm naar 8 inch TFT, 1024×768 HD, het plaatje zegt nog van wel.

[edit] EN LOL, het plaatje hebben ze de IPS text ondertussen ook aangepast, zegt genoeg voor mij
De zogenaamde product expert op het forum van iBood heeft het ook net bevestigd, best groffe fout van iBood

[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 19-04-2013 10:26 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Als ik de specs mag geloven op http://www.nextbookusa.com/productdetail.php?product_id=15 is het wel degelijk een IPS scherm.

Is er met uitzondering van China import een gelijkwaardig apparaat verkrijgbaar voor deze prijs in 8 inch ?

Import uit China heb ik al eerder gedaan met mijn Jiayu G3. Ik lees nu echter veel berichten dat er importheffingen volgen. Garantie is natuurlijk ook een beetje lastig.

Ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Noppesnada schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:29:
Als ik de specs mag geloven op http://www.nextbookusa.com/productdetail.php?product_id=15 is het wel degelijk een IPS scherm.

Is er met uitzondering van China import een gelijkwaardig apparaat verkrijgbaar voor deze prijs in 8 inch ?

Import uit China heb ik al eerder gedaan met mijn Jiayu G3. Ik lees nu echter veel berichten dat er importheffingen volgen. Garantie is natuurlijk ook een beetje lastig.

Ik twijfel.
Zucht, ik zeg net dat het erop lijkt dat de specs niet overeenkomen met de website....

Check product forum van iBood, product expert heeft bevestigd (Medewerker Nextbook)
Nextbook-Ex...
Official Product Expert

# Bericht: 19-04-2013 10:24
it is HD panel, same pixel as IPS.

But not IPS panel.
Ik heb zelf toevallig de Teclast P88HD binnengekregen v.d. week, 4 dagen na bestelling binnen met DHL en geen inklaringskosten.

Wel 30 euro duurder, maar 1 van de betere 8inch tablets.

http://www.aliexpress.com/snapshot/225798731.html

[ Voor 12% gewijzigd door Turismo op 19-04-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Zie het ook net staan. Wordt hierdoor een stukje minder interessant. Wel raar dat op de site van de maker IPS staat aangegeven.

8” IPS Capacitive Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Wat maakt nou echt het verschil tussen IPS en non-IPS als ik het vooral gebruik voor marktplaats-app, facebook, twitter en af en toe een serietje HOMYM of Breaking Bad?

Zijn die kijkhoeken echt zo slecht dan?

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Turismo schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:32:
[...]
Ik heb zelf toevallig de Teclast P88HD binnengekregen v.d. week, 4 dagen na bestelling binnen met DHL en geen inklaringskosten.

Wel 30 euro duurder, maar 1 van de betere 8inch tablets.

http://www.aliexpress.com/snapshot/225798731.html
Roman van TNT vraagt zich het volgende af bij de Teclast P88HD:
Dat zegt veel. Voor degenen die op zoek zijn naar een 8" tablet is dit verplicht leesmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Noppesnada schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:35:
Zie het ook net staan. Wordt hierdoor een stukje minder interessant. Wel raar dat op de site van de maker IPS staat aangegeven.

8” IPS Capacitive Display
Restvoorraad gok ik, ook dit word gewoon op order gebouwd in China, waarschijnlijk met deze onderdelen komen ze zo op die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
mr_fragle schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:38:
Wat maakt nou echt het verschil tussen IPS en non-IPS als ik het vooral gebruik voor marktplaats-app, facebook, twitter en af en toe een serietje HOMYM of Breaking Bad?

Zijn die kijkhoeken echt zo slecht dan?
Ik vond het serieus storend toen ik nog mijn Ramos W13 pro had, klein beetje in het daglicht en je moet er echt recht voor zitten, niet echt makkelijk dus.

Even fotootjes bladeren of snel ff iets aan iemand laten zien zit er echt niet bij, IPS is het zeker waard!
guapper schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:38:
[...]

Roman van TNT vraagt zich het volgende af bij de Teclast P88HD:

[...]

Dat zegt veel. Voor degenen die op zoek zijn naar een 8" tablet is dit verplicht leesmateriaal.
Gebaseerd op die review ben ik tot aankoop overgegaan :+

[ Voor 23% gewijzigd door Turismo op 19-04-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Yup,

Aanbieding op Ibood definitief GEEN IPS scherm. Wordt net bevestigd. Dan gaat het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig even dit topic gecheckt. Ik ben er dan gelijk klaar mee, geen IPS is een dealbreaker. Vreemd want op hun website zou dit model wel met IPS paneel worden geleverd :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:11:
Gelukkig even dit topic gecheckt. Ik ben er dan gelijk klaar mee, geen IPS is een dealbreaker. Vreemd want op hun website zou dit model wel met IPS paneel worden geleverd :?.
Google maar gewoon eens naar de next800t dan weet je al dat het China ding is.
Dan de uitleg van de zogenaamde expert dat het een HD scherm is ... LOL. Die resolutie Is volgens mij nog steeds XGA.
Niet voor niets staat er op de website 'Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkom'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Die laatste opmerking is logisch. iBood wil niet gehouden kunnen worden aan uitspraken van een fabrikant. Echter kan je de fabrikant daar natuurlijk wel aan houden.

Overigens blijkt het te gaan om een europese versie van het Amerikaanse model (met BT, zonder IPS, VS-variant precies omgekeerd).

Voor die prijs ben ik echter nog steeds een beetje geïnteresseerd. Geen geld voor iets dat ik niet zelf hoef te importeren, en wellicht prima is voor beetje surfen/facebook/marktplaats/angry birds. Wil ik meer, dan klap ik de laptop open. Iemand ervaring met Non-IPS tablet voor simpel gebruik?

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:58
Hier ook een brief gehad van de post.nl over de Pipo M9 van BIC. Nog meer geduld hebben dus |:(

[ Voor 7% gewijzigd door OnlyRinaldo op 19-04-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
OnlyRinaldo schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:16:
Hier ook een brief gehad van de post.nl over de Pipo M9 van BIC. Nog meer geduld hebben dus |:(
Wat heb je op de verpakking laten zetten?
Ik heb hem daar woensdag besteld voor 218 dollar (dat is inclusief de coupon die daar op de homepage staat ) Goedkoper dan dat kon ik hem niet vinden.
Maar kreeg vandaag bericht dat ie out of stock is. Dus moet sowieso nog wachten tot ie uit China komt.
Hopelijk hoef ik geen invoerrechten te betalen.
Maar heb nog wel de kans iets op de verpakking te laten zetten.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Bij mij stond er op mijn PIPO van BIC : Tablet 50$

Woon in België en heb geen invoerkosten moeten betalen.

EDIT: Tweede tablet ondertussen ook toegekomen (19/04/2013 16u), wederom geen invoerkosten moeten betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Pachango Boy op 19-04-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
KiTsEr schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:02:
[...]

Wat heb je op de verpakking laten zetten?
Ik heb hem daar woensdag besteld voor 218 dollar (dat is inclusief de coupon die daar op de homepage staat ) Goedkoper dan dat kon ik hem niet vinden.
Maar kreeg vandaag bericht dat ie out of stock is. Dus moet sowieso nog wachten tot ie uit China komt.
Hopelijk hoef ik geen invoerrechten te betalen.
Maar heb nog wel de kans iets op de verpakking te laten zetten.

Iemand een tip?
Ik had mijn pakketje laten markeren als "Content: Digital photo frame Value:25USD" en bij DHL geen invoerrechten hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 09:50

TVL

Luke-san schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:21:
[...]

Google maar gewoon eens naar de next800t dan weet je al dat het China ding is.
Dit is de fabrikant uit China en de specs:
http://yifang.en.made-in-...DMI-and-Bt-NEXT800T-.html

Opzich volgens bij een aardige deal, niet meer en niet minder. Alleen zou ik als ik zoiets koop graag wat ervaringen van mensen willen horen, die kan ik niet echt vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door TVL op 19-04-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Laatst online: 21-09 11:32
Zo, na een tijdje alleen te hebben gelezen op dit topic toch maar besloten iets te posten.

Ik heb afgelopen woensdag mijn Cube U30GT2 ontvangen en ik ben er erg over te spreken.
De schermresolutie is natuurlijk super en het lijkt niet dat de rk3188 er heel veel moeite mee heeft om hem aan te sturen. Wat me opviel was dat bij een volledig witte pagina er heel licht een schaduw optreedt aan de onderkant van het scherm. Ben even de naam kwijt maar het is dus een soort donkere bleeding. Gelukkig dermate licht dat je het echt alleen ziet bij een volledig witte pagina.

Wifi ontvangst en touchscreen waren in eerste instantie wat gebrekkig; De signaalsterkte nam erg sterk af waardoor een serie in 720p streamen op een afstand van 5 meter al moeizaam ging. Ook viel af en toe (3x meegemaakt in anderhalve dag) een stukje van het touchscreen opeens uit, wat na een luck/unlock verholpen was.

Maar... Sinds ik gister firmware 1.04 erop heb gezet lijkt dit verholpen te zijn. Hij kan nu nagenoeg overal in huis >20GB mkv'tjes streamen zonder morren en het touchscreen heeft nog geen één keer raar gedaan. Het lijkt zelfs dat 'ie wat gevoeliger is geworden. Dit waren gelukkig dus softwarematige problemen.

De rest heb ik eigenlijk weinig over op te merken. Rear camera is mwah... Front camera is dan weer verassend goed. Browsen gaat uitstekend en zonder haperen met firefox. Accuduur is prima; Gister na ongeveer 7 à 8 uur internetten, apps downloaden en een beetje klooien zat 'ie op 15% (begonnen op 100).

Je kan wel zeggen dat ik overwegend positief ben. Alleen als ik met een kritisch oog kijk moet ik de background 'bleeding' en de slechte rear camera opmerken. Voor de rest een supertablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosschebol
  • Laatst online: 12-10-2022
Ook hier een brief ontvangen van postnl. Betreft de pipo m9 via bic. Op het pakket is gift vermeld want ze zenden ook een klein presentje mee :-) . Helaas ik moet ds waarde opgeven met factuur wordt dus lappen.
Gelukkig dinsdag een 7 inch icoo d70 wel meteen ontvangen . Voor 60= eur best leuk en snel tablet. Rockchip dual core .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Mooie structurele bijdrage aan dit topic jordje, daar hebben we wat aan.
Ik hoop dat ik over mijn PiPo M8pro, die onderweg is met DHL, net zo te spreken ben.
diquan2001 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:21:
Hey Janesh ,

Zou je even een indruk van je ervaring met de Chuwi V88 willen geven zodra je deze binnen hebt gekregen .;
Die Chuwi V88 laat nog even op zich wachten Diquan.
Er schijnt een 1 Gb en 2 Gb Ram versie te zijn, ik heb een 2Gb besteld, die over een dag of tien released wordt, een paar dagen na de 1 Gb versie.
Dus mensen die in de Chuwi V88 geinteresseerd zijn, kijk goed uit in de specs wat je koopt, de 2 Gb is iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ja klopt ik zag ook dat er 2 type's waren .
Maar ik denk dat ik de Chuwi nog even links laat ,ik wil toch eerst weten hoe de scherm ervan is .
Als de scherm van de V88 ongeveer hetzelfde is als de N80 die ik heb laat ik die wel zitten.
Dan wacht ik wel op de Ramos X1 of de FNF ifive mini S2 ofzo .

Oja ik zag de M8pro ook wel maar volgens mij zit er weinig verschil tussen de M8pro en de M9 .
Dus is het ook niet zo interesant voor mij vind ik .
Maar hij is wel mooi :)
janesh schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:59:
Mooie structurele bijdrage aan dit topic jordje, daar hebben we wat aan.
Ik hoop dat ik over mijn PiPo M8pro, die onderweg is met DHL, net zo te spreken ben.

[...]

Die Chuwi V88 laat nog even op zich wachten Diquan.
Er schijnt een 1 Gb en 2 Gb Ram versie te zijn, ik heb een 2Gb besteld, die over een dag of tien released wordt, een paar dagen na de 1 Gb versie.
Dus mensen die in de Chuwi V88 geinteresseerd zijn, kijk goed uit in de specs wat je koopt, de 2 Gb is iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
bosschebol schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:37:
Ook hier een brief ontvangen van postnl. Betreft de pipo m9 via bic. Op het pakket is gift vermeld want ze zenden ook een klein presentje mee :-) . Helaas ik moet ds waarde opgeven met factuur wordt dus lappen.
Gelukkig dinsdag een 7 inch icoo d70 wel meteen ontvangen . Voor 60= eur best leuk en snel tablet. Rockchip dual core .
Weet je al wat je voor die pipo m9 moet betalen als je de prijs op factuur (175 euro?) doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
€17,50 inklaringskosten + 0,21x€175=€54,25 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
diquan2001 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:35:
Ja klopt ik zag ook dat er 2 type's waren .
Maar ik denk dat ik de Chuwi nog even links laat ,ik wil toch eerst weten hoe de scherm ervan is .
Als de scherm van de V88 ongeveer hetzelfde is als de N80 die ik heb laat ik die wel zitten.
Moet je niet op rekenen, het scherm van de Yuandao Vido N80 RK3188, is echt slecht, ik betwijfel of het wel IPS is. Één van de slechtste van alles wat ik in china gekocht heb.
Vreemd, want de Yuandao N80 IPS RK3066 was, is veel beter qua scherm en zeker ook de Yuandao Window N70, die ik nog steeds heb.
En inderdaad, de M8pro is niet veel anders dan de M9, afgezien van formaat, is met de V88 zeer waarschijnlijk mijn laatste RK3188 tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Invoerrechten kunnen berekend worden via: http://www.invoercalculator.nl/
Iets laten markeren als gift heeft geen zin, die zijn namelijk niet vrijgesteld tenzij de waarde van de gift lager dan 45 euro is.
Fresno schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:35:
[...]

Site van Hyundai ligt eruit: http://www.hyundai-digital.cn/Download.asp?ClassID=1

Hopelijk komt dezer nog terug met de update.
De site is nog steeds niet bereikbaar :( Hopelijk komt de JB update gauw beschikbaar, ik zou toch graag meerdere gebruikers op mijn tablet hebben.

Hier is wel een beta van de 4.2.2 firmware te vinden al ligt hun dropbox er ook uit: http://blog.geekbuying.co...a-firmware-download-here/

Afbeeldingslocatie: http://blog.geekbuying.com/wp-content/uploads/2013/04/20130418145230.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik je een tip geven om veel kosten te besparen.
Digitale factuur veranderen naar bijv 50 euro, op de brief 50 euro vermelden van de waarde van dit apparaat. Dan hoef je naar maar 21 euro te betalen of minder als je geluk heb. Zo heb ik het ook gedaan met mijn Onda V812 >:)
En als je een tablet gaat kopen, vragen of ze de factuur er NIET bij willen sturen. Dan krijg je dus altijd een brief thuis gestuurd of jij de waarde even wil invullen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Turismo schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:40:

[...]

Gebaseerd op die review ben ik tot aankoop overgegaan :+
Me too! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosschebol
  • Laatst online: 12-10-2022
Dank voor de tip. Zal een nota opvragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Laatst online: 21-09 11:32
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:56:
[...]
Digitale factuur veranderen naar bijv 50 euro, op de brief 50 euro vermelden van de waarde van dit apparaat. Dan hoef je naar maar 21 euro te betalen of minder als je geluk heb.
Sta ik daar als een brave burger het volledige bedrag op dat formulier in te vullen :+
Blijkt achteraf dat ze de doos van de tablet niet eens open hadden gemaakt, dus ik had ook allerhande onzin in kunnen vullen. Ach ja, het was maar €55 op €210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59

S2K

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:56:
[...]

Mag ik je een tip geven om veel kosten te besparen.
Digitale factuur veranderen naar bijv 50 euro, op de brief 50 euro vermelden van de waarde van dit apparaat. Dan hoef je naar maar 21 euro te betalen of minder als je geluk heb. Zo heb ik het ook gedaan met mijn Onda V812 >:)
En als je een tablet gaat kopen, vragen of ze de factuur er NIET bij willen sturen. Dan krijg je dus altijd een brief thuis gestuurd of jij de waarde even wil invullen :D
Offtopic:

Niet om roomser dan de paus te zijn, maar je pleegt in dit geval valsheid in geschrifte en is strafbaar met max 6 jaar gevangenisstraf of geldboete van max 19500€ (wetboek van strafrecht artikel 225).

De kans dat je gepakt wordt (en dus een strafblad krijgt) is uitermate klein, maar wil je dat risico lopen voor een paar tientjes? Dat je dit zelf wil doen prima, maar om dit iemand aan te raden op een openbaar forum zonder te wijzen op de mogelijke gevolgen is niet zo heel verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor liefhebbers van 7" tablets, hierbij de info dat de Ainol Crystal 7"Quadcore tablet ook in NL te koop is voor 119 euro (oa. Retailheaven.nl), redelijke prijs als je nagaat dat rectstreeks kopen 93,86 $ en zelfs meer kost; tel daarbij verzend- en douanekosten op en voila: weg voordeel !

Hierbij volledige specs, vind alleen ATM chip misschien wat minder dan RK3066 of 3188 maar dat moeten de benchmarks nog uitwijzen :

Specifications Operation System :Android 4.1 CPU :Quad Core 1.5GHz Cortex A9 ACT ATM7029 RAM :1GB DDR3IPS screen 7-inch 1024*600 pixelNewest model Android 4.1 Ainol NOVO 7inch Crystal II Quad Core talet pcModel :Ainol NOVO 7 Crystal II Quad CoreOperation System :Android 4.1 CPU :Quad Core 1.5GHz Cortex A9 ACT ATM7029GPU :GC1000 PlusRAM :1GB DDR3Flash Memory :8GB NAND Flash (Usable capacity is less than 8GB due to occupation of OS and pre-installed Apps) Extendable by microSD card Display Screen :IPS screen 7-inch 1024*600 pixel resolutionTouch Screen :5-Point touch capacitive screen WiFi :IEEE 802.11b/g/nCamera : front-facing camera 0.3MPOrientation Sensors :Accelerometer, automatic steering display screen, G-sensor Connectors and Inputs/Outputs 1 x microSD card slot (TF card) 1 x Micro USBOTG port 1 x Mini HDMI port1 x 3.5mm Earphone Jack1 x Microphone1 x Built-in Speaker1 x DC-IN Power Jack External Buttons1 x Power on/Off (sleep/wake up)1 x Volume up/down1 x HomeBattery Capacity :3700mAh rechargeable built-in Li-ion batteryWorking Time :Up to 5 hours of surfing the web on WiFi (for reference only, depends on specific working environment)Power Supply:Input: 100-240V; Output: 5V, 2A Video :Support 1080P decoding. AVI, MP4, FLV, 3GP, MKV, WMV, etc. Audio: MP3, WMA, WAV, APE, FLAC, AAC, OGG, etc. Picture :JPEG, PNG, BMP, GIF Gaming : Built-in 3D accelerator. Powerful 3D gaming More functions :Adobe Flash Player / HTML5 / E-book / Office / Email / Calculator / Calendar, etc. Tablet Dimensions :189.3*120*11.2mmTablet Weight :335gColor : Black;WhiteIn the Box 1 x Ainol NOVO 7 Crystal Quad Core Tablet PC 1 x USB Cable 1 x User Manual(Chinese) 1 x Standard Charger

Ikzelf twijfel nog tussen bovenstaande Ainol of de Cube U18GT Dual Core Elite omdat mijn ervaringen met de Ainol Novo 7 Aurora II 7” wat minder waren qua 'slow reacting screen' een algemeen bekend euvel van de Ainols destijds.

Wie heeft er wat meer ervaring met de Cube ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
There's a new catalog by Ainol, showing their spring 2013 tablets.
You can download it here (PDF, 21 MB), courtesy of www.androidfiguren.de.

Here's my summary:

Name Inch Res. LCD Touch SoC RAM+Flash(GB) Camera(MP) Battery(mAh) Extras
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rainbow 7 800x 480 TN 5 A13 0.5+ 4 0.3 2200
Dragon 7 800x 480 TN 5 ATM7023 1 + ?? 0.3 3700
Crystal (II) 7 1024x 600 TN 5 ATM7029 1 + 8 0.3 3700 HDMI
Venus 7 1280x 800 IPS 5 ATM7029 1 + 16 0.3 + 2.0 4000 HDMI
Eos 7 1280x 800 IPS 5 NS115 1 + 16 0.3 + 2.0 4400 HDMI 3G BT
Dream 8 1024x 768 TN 5 ATM7029 1 + 16 0.3 + 2.0 6000 HDMI
Discover 8 1024x 768 IPS 5 ATM7029 2 + 16 0.3 + 2.0 5000 HDMI BT
Talos 8 1024x 768 IPS 5 MT6589 1 + 16 0.3 + 2.0 5000 3G BT GPS FM
Spark 9.7 2048x1536 IPS 5? A31 2 + 16 2.0 + 5.0 10000 HDMI
Hero (II) 10.1 1280x 800 IPS 10 ATM7029 1 + 16 0.3 + 2.0 8000 HDMI
Captain 10.1 1280x 800 IPS 10 ATM7029 2 + 16 0.3 + 2.0 12000 HDMI BT?

All models should have an SD card slot and support Android 4.2 (except for Rainbow: Android 4.0).

My opinion:
No big progress here, too many models based on Actions SoCs that have a slow Cortex-A5 as CPU and problematic Vivante GC1000 as GPU (don't be fooled by claims that the ATM7029 or ATM7023 are Cortex-A9)

http://www.slatedroid.com...__pid__781186#entry781186

Ook mijn idee, ainol voorlopig mijden, die 7 inch is niet voor niets zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:01
Vandaag pipo m9 binnen gehad, maar kan hem niet opladen. Zat geen plug bij.
Hadden jullie wel een plug erbij of eu lader?

Moet denk ik maar een plug halen... dit is china aansluiting?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:50:
Voor liefhebbers van 7" tablets, hierbij de info dat de Ainol Crystal 7"Quadcore tablet ook in NL te koop is voor 119 euro (oa. Retailheaven.nl), redelijke prijs als je nagaat dat rectstreeks kopen 93,86 $ en zelfs meer kost; tel daarbij verzend- en douanekosten op en voila: weg voordeel !
72.50 euro (is toch 46.50 euro minder, en dat ben je echt niet kwijt voor als je tablet eruit gevist wordt, als hij er al uit gevist wordt) inclusief verzending ---> http://www.banggood.com/W...p-68173.html?currency=EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Laatst online: 01:05
Qosmic schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:32:
Vandaag pipo m9 binnen gehad, maar kan hem niet opladen. Zat geen plug bij.
Hadden jullie wel een plug erbij of eu lader?

Moet denk ik maar een plug halen... dit is china aansluiting?
Ik denk dat je dit nodig heb ---> http://www.banggood.com/W...ro-To-US-USA-p-44091.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:01
Ja die heb ik nodig. Weet iemand waar dat in nl te koop is?
Of heeft iemand er toevallig nog 1 te koop?
Want kan em wel in china bestellen, maar duurt weer zo lang met verzenden en mn batterij is al bijna leeg :(

Trouwens doet mn wifi het ook niet uit standby. Moet dan eerst weer wifi uit en aan zetten en dan werkt alles weer

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Twijfel... toch wel wat klachten over lag met de pipo m9 in deze review http://youtu.be/AOE41_Xzgks

Pagina: 1 ... 63 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.