Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
hardware.tom schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:50:
[...]

Ik heb er ook net 1 besteld bij diezelfde link. Ik ben heel erg benieuwd :)
Ik ook maar de order staat op 'Frozen Orders' :? Weet niet of dat de normale procedure is op Aliexpress?
Heb verder ook helemaal geen email gehad van de bestelling.

Hier btw een filmpje van de Momo 12. De enige die ik kon vinden op YT:

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
heeft 1 van jullie misschien al een pipo m8? Lijkt na het lezen van de reviews een 'concurrent' voor de sony experia. Nu twijfel ik tussen de momo 12 of de m8. De m8 is net even wat handzamer.

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08
Ik zou toch wel graag willen weten hoe de momo 12 bevalt qua bouwkwaliteit.
heb namelijk al een tablet van kruidvat gehad ( duurdere model van 199 euro)

Deze vond ik zeer slecht wat betreft de bouw van het ding, en wil er dus zeker van zijn dat de momo 12 in dat opzicht een betere koop is.

ik hoor graag jullie bevindingen

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 17:45
superbassie schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:58:
Ik ook maar de order staat op 'Frozen Orders' :? Weet niet of dat de normale procedure is op Aliexpress?
Heb verder ook helemaal geen email gehad van de bestelliing.
Kijk even in 'My Aliexpress' onder "Reminders" moet staan Shipment Required (1)
Zoniet, is er met het plaatsen of betaling iets fout gegaan, want direct na betaling krijg je een mail van "transaction_service@service.alibaba.com" met de mededeling "payment succesfull made ".

Reminders
Unconfirmed Delivery (0)
All Orders (1)
Shipment Required (1)
Feedback Required (0)
Unread Messages (0)

Die video is inderdaad de enige die op youtube te vinden is, tot mijn verbazing.
Wel van een commercieel bedrijf, maar ik kan bevestigen dat het waar is wat er wordt beweerd, zeer goede wifi reach, buitengewoon bright scherm and running very smooth.
Bouwkwaliteit van ployer is ook in dit geval zeer goed.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• superbassie
janesh schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:57:
[...]

Kijk even in 'My Aliexpress' onder "Reminders" moet staan Shipment Required (1)
Zoniet, is er met het plaatsen of betaling iets fout gegaan, want direct na betaling krijg je een mail van "transaction_service@service.alibaba.com" met de mededeling "payment succesfull made ".

Reminders
Unconfirmed Delivery (0)
All Orders (1)
Shipment Required (1)
Feedback Required (0)
Unread Messages (0)

Die video is inderdaad de enige die op youtube te vinden is, tot mijn verbazing.
Wel van een commercieel bedrijf, maar ik kan bevestigen dat het waar is wat er wordt beweerd, zeer goede wifi reach, buitengewoon bright scherm and running very smooth.
Bouwkwaliteit van ployer is ook in dit geval zeer goed.
Er is blijkbaar iets mis gegaan met betalen: Awaiting Payment (1)

Maar als ik alsnog wil betalen krijg ik een foutmelding dus ik heb maar even een mailtje gestuurd.
Waarschijnlijk moet ik hem gewoon opnieuw bestellen.

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:46
Scorpio861 schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:48:
Ik zou toch wel graag willen weten hoe de momo 12 bevalt qua bouwkwaliteit.
heb namelijk al een tablet van kruidvat gehad ( duurdere model van 199 euro)

Deze vond ik zeer slecht wat betreft de bouw van het ding, en wil er dus zeker van zijn dat de momo 12 in dat opzicht een betere koop is.

ik hoor graag jullie bevindingen
Hoi,

Ik heb er 2 gekocht voor mijn meiden. De bouwkwaliteit doet naar mij mening helemaal niet onder voor een Samsung tab. Hij voelt stevig en robuust aan. kraakt nergens en ligt erg fijn in de hand.
Opstarten die ie in nog geen 27 seconden.

er zijn 2 knoppen op de bovenkant, de power knop en een 2x grotere knop voor audio harder en zachter te zetten.

Een echte aanrader dus.

Lovly

• Scorpio861
lovly_1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:50:
[...]

Hoi,

Ik heb er 2 gekocht voor mijn meiden. De bouwkwaliteit doet naar mij mening helemaal niet onder voor een Samsung tab. Hij voelt stevig en robuust aan. kraakt nergens en ligt erg fijn in de hand.
Opstarten die ie in nog geen 27 seconden.

er zijn 2 knoppen op de bovenkant, de power knop en een 2x grotere knop voor audio harder en zachter te zetten.

Een echte aanrader dus.

Dat is mooi om te horen, bedankt voor je reactie!

Voor mij is nu de keus gemaakt en ga er snel 1 bestellen

Lovly

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier uiteindelijk na de lange zoektocht gekozen voor een Samsung Galaxy Tab 2 7.0 voor m'n dochtertje en toch niet een Pipo S1. De prijs van de Samsung gaf uiteindelijk de doorslag (149 euro bij Saturn in Duitsland). Daarnaast een veel langere accutijd dan de Pipo, een beter scherm, een gps en bluetooth.
Prijs is wel iets hoger en de processor en GPU iets langzamer, maar dat vormt geen probleem. Maar normaal gesproken wel een betrouwbaar apparaat voor de zuurgespaarde centjes van m'n dochtertje waar ze wat jaartjes plezier aan kan gaan beleven ;-)

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:24
Heb nu een tijdje met een Teclast P85HD mogen spelen en ik kan je vertellen dat het een uitstekend apparaat is. Wifi is misschien iets aan de mindere kant maar kan er verder niks op aan merken. 8 inch is echt een mooi formaat en het gewicht is ook ideaal om langere tijd mee op de bank te zitten. Snelheid is ook perfect, heb zelf wel alle japanse apps gedisabled want dat vind ik zelf niks. Tot zover nog niks in de Play Store kunnen vinden wat ik niet kan installeren of wat niet werkt. Als ik zo kijk naar wat je voor een A-merk betaald en krijgt zou ik zeggen dat deze Teclast veel meer waar voor je geld is. Scherm is ook erg mooi en helder. Accuduur is met gebruik ongeveer 6 uur als ik het zou moeten gokken. Als je hem zo tussendoor een paar keer gebruikt kun je er makkelijk enkele dagen mee. Al met al ben ik er zeer tevreden over! :)

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 10:53
Zo, blijkbaar ben ik de eerste op dit forum die binnenkort een Gadmei E8HD zal hebben (identiek aan iToos i8).

8" IPS scherm, resolutie 1280*768, AML dual core A9 1.2 GHz met turbo tot 1.5 GHz, Mali 400 dual-core GPU, 1GB RAM, 8GB NAND, SD card slot, 5000 MAh batterij, 480 gram.

Voor gewone meda-consumptie lijkt dit ding me snel genoeg. Het IPS scherm zou ook deftige kijkhoeken moeten garanderen. En de wat betere resolutie hopelijk ook voldoende scherpte.

Op papier is enkel het gewicht wat hoog en mankeren een GPS-ontvanger en DEFTIGE camera's. Maar voor die prijs is dat muggenziften.

Ben benieuwd.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:08
De eerste Onda V972's worden inmiddels verstuurd... Kan nog steeds niet echt video's of foto's van een werkende tablet vinden maar de eerste reacties van de kopers zijn wel veelbelovend met betrekking tot het goede scherm en de snelheid. Schijnt alleen wel wat zwaar te zijn.

Die van mij zal naar verwachting nog steeds 10 januari verstuurd worden :) Ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door Rctworld op 03-01-2013 09:01 ]

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 00:04
Rctworld schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:38:
De eerste Onda V972's worden inmiddels verstuurd... Kan nog steeds niet echt video's of foto's van een werkende tablet vinden maar de eerste reacties van de kopers zijn wel veelbelovend met betrekking tot het goede scherm en de snelheid. Schijnt alleen wel wat zwaar te zijn.

Die van mij zal naar verwachting nog steeds 10 januari verstuurd worden :) Ben benieuwd!
Ik heb er ook op pre-order staan. Maar nog niets vernomen. Ik heb deze wel in pre-order staan bij een http://www.aliexpress.com/ verkoper. Is het sneller als ik deze pre-order bij Onda zelf?

• janesh
Mijn Onda V812 is gisteren shipped, kan hem nog niet zien op de DHL website, maar normaal verwacht ik hem maandag.

[ Voor 40% gewijzigd door janesh op 03-01-2013 10:11 ]

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Net de Ainol Novo Hero ii gekocht via AliExpress voor 160 euro incl. DHL shipping. Ben zeer benieuwd naar deze tablet.

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11 15:19
Na de Momo12 2 weken in huis te hebben moet ik zeggen een heerlijk apparaat. Geweldig scherm weinig tot geen freezes gehad alles runned prima op het apparaat. Moest even wat Chinese crap eraf gooien maar kleine moeite natuurlijk. Android 4.1.1 staat erop en dat is toch ook zeker een plus. Ook ik had hem via Aliexpress en Eternal Team besteld ongeveer een weekje moeten wachten via DHL laten verzenden. Tot nu toe moet ik zeggen dat ik geen spijt heb van mijn 170euro uitgaven voor de tablet!

Er zijn wel wat kant-tekeningen:
Een aparte oplader dus je moet bij intensief gebruik in bijv de trein toch wel je oplader meenemen.
Verder heb ik geen nieuwe rom erop kunnen zetten dat had moeten kunnen door de power knop en de + volume knop ingedrukt te houden en aangesloten zijn via usb. Echter boot hij op maar halverwege op en sluit ie weer af.
Batterij duur is niet optimaal zeker niet als je wat games speelt. Wel moet ik zeggen dat de batterij prima mee gaat in normaal gebruik zoals youtube/internet/films kijken.

• janesh
http://www.slatedroid.com...are-upgrade-instructions/
Voor het updaten van de firmware op RK3066 apparaten heb je een speciale tool nodig, o.a. de RKbatchtool v1.5.
Voor mij is het ook het beste RK3066 apparaat wat ik gekocht heb, fantastisch scherm, heel goede wifi reach, en wat je zegt geen freezes, dus running very smooth.

Als je een extra oplader wil, http://www.aliexpress.com...o-N90-Cube/612679696.html
en op slatedroid dit topic. http://www.slatedroid.com/forum/447-momo12/

• maniace
Ja die tool enzo heb ik idd allemaal echter kom ik niet in het flashboot opstart stuk.

• janesh
Veel mensen hebben moeite de juiste drivers te installeren op de windows computer, en vergeet niet usb debugging aan te vinken.
Maar in elk geval, als je de RKbachtool opstart, en je hebt de goede drivers, dan moet no. 1 onder 'connected devices' groen van kleur worden, mits je de momo12 in de upgrade mode via usb hebt aangesloten op je computer.
Nu ben je klaar voor de upgrade als je de juiste firmware geladen hebt in je tool.
Ook kun je de momo12 aansluiten als hij is opgestart, als je nu de tool opstart is no. 1 roze (pink), nu klikken op de 'switch' button in je tool, dan moet als het goed is no.1 groen worden and you are ready to go.

• maniace
janesh schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:51:
Veel mensen hebben moeite de juiste drivers te installeren op de windows computer, en vergeet niet usb debugging aan te vinken.
Maar in elk geval, als je de RKbachtool opstart, en je hebt de goede drivers, dan moet no. 1 onder 'connected devices' groen van kleur worden, mits je de momo12 in de upgrade mode via usb hebt aangesloten op je computer.
Nu ben je klaar voor de upgrade als je de juiste firmware geladen hebt in je tool.
Ook kun je de momo12 aansluiten als hij is opgestart, als je nu de tool opstart is no. 1 roze (pink), nu klikken op de 'switch' button in je tool, dan moet als het goed is no.1 groen worden and you are ready to go.
Ik ga het vanavond eens even proberen :)

• superbassie
maniace schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:05:
Na de Momo12 2 weken in huis te hebben moet ik zeggen een heerlijk apparaat. Geweldig scherm weinig tot geen freezes gehad alles runned prima op het apparaat. Moest even wat Chinese crap eraf gooien maar kleine moeite natuurlijk. Android 4.1.1 staat erop en dat is toch ook zeker een plus. Ook ik had hem via Aliexpress en Eternal Team besteld ongeveer een weekje moeten wachten via DHL laten verzenden. Tot nu toe moet ik zeggen dat ik geen spijt heb van mijn 170euro uitgaven voor de tablet!

Er zijn wel wat kant-tekeningen:
Een aparte oplader dus je moet bij intensief gebruik in bijv de trein toch wel je oplader meenemen.
Verder heb ik geen nieuwe rom erop kunnen zetten dat had moeten kunnen door de power knop en de + volume knop ingedrukt te houden en aangesloten zijn via usb. Echter boot hij op maar halverwege op en sluit ie weer af.
Batterij duur is niet optimaal zeker niet als je wat games speelt. Wel moet ik zeggen dat de batterij prima mee gaat in normaal gebruik zoals youtube/internet/films kijken.
Goed om te lezen. d:)b
Ik kijk al erg uit naar m'n Momo. :P Gisteren is 'ie verzonden maar helaas nog niet traceerbaar op de DHL website.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik heb nog een coupon van $20 voor Price Angels. Denk dat ik die maar ga uitgeven aan een goedkope, maar wel goed presterende 7-8 inch tablet. Welke met en prijs tot $100 kunnen jullie aanraden en verkrijgbaar op PA?

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 12:39
Ik ben ook aan 't denken om een Ployer MOMO12 te bestellen, maar wat ik me echter nog afvraag:

Hoe zit het met de accuduur, hoelang gaat deze mee (ik wil er mee gaan internetten, social media, youtube, heel af en toe een spelletje en als ereader gebruiken en tijdens vakantie's misschien een film tijdens de reis)?

Komen er nog extra kosten bij de 224 dollar die de site (aliexpress) nu aangeeft als ik deze bestel, zo ja hoeveel (kan het uberhaupt in euro's aangegeven worden)?

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
superbassie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:59:
[...]

Goed om te lezen. d:)b
Ik kijk al erg uit naar m'n Momo. :P Gisteren is 'ie verzonden maar helaas nog niet traceerbaar op de DHL website.
Iemand enig idee hoe lang het duurt, eer een zending traceerbaar wordt via DHL?

• maniace
De momo12 gaat tot 6-7 uur mee hangt heel erg af wat je precies doet. Verder komen er nog verzendkosten bij 6dollar en nee geen euro omschrijving mogelijk gewoon in dollars betalen.

• maniace
ze zijn heel duideijk 2-3 dagen duurt het voordat het zichtbaar is.

• Takkiedroid1970
Weet iemand nog een geschikte case voor de momo 12? Las iets over de asus transformer tf300 die redelijk overeen komt. Iemadn ervaring?

• Exterminator
maniace schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:12:
De momo12 gaat tot 6-7 uur mee hangt heel erg af wat je precies doet. Verder komen er nog verzendkosten bij 6dollar en nee geen euro omschrijving mogelijk gewoon in dollars betalen.
Geen douanekosten of iets dergelijks?

• maniace
Had ik niet kan natuurlijk altijd gebeuren. Blijft import.

• janesh
Takkiedroid1970 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:12
Iemand enig idee hoe lang het duurt, eer een zending traceerbaar wordt via DHL?
Inderdaad, kan verschillen, kan twee, drie dagen duren, dan de aankondiging dat de zending is aangemeld bij DHL, kan ook een paar dagen duren.
Vanaf ' shipment picked up' gaat het los, als je dat morgen leest kun je hem maandag hebben.

• Exterminator
Iemand enig idee of het verstandig is om de MOMO 12 bij deze heren te bestellen?

Scheelt namelijk toch weer 10 dollar in verhouding met Eternal Team op aliexpress. Iemand enig idee waar 't verschil in kan zitten?

Wat is trouwens het verschil met de standaard en de OEM versie van Eternal team?

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 14:34
Hoi,

ik heb wat research gedaan naar een mogelijke tablet. Ik wil de tablet voornamelijk gebruiken om films te kunnen kijken in de trein. Uiteindelijk uitgekomen op twee verschillende: Sanei N10 en Onda V801 (het voornamelijke verschil is 10inch en 8inch)

Mijn vraag, is de Allwinner chip wat? En is 8inch groot genoeg om goed films te kijken? of is 10inch stukken beter? :)

• Exterminator
BasZer schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:03:
Hoi,

ik heb wat research gedaan naar een mogelijke tablet. Ik wil de tablet voornamelijk gebruiken om films te kunnen kijken in de trein. Uiteindelijk uitgekomen op twee verschillende: Sanei N10 en Onda V801 (het voornamelijke verschil is 10inch en 8inch)

Mijn vraag, is de Allwinner chip wat? En is 8inch groot genoeg om goed films te kijken? of is 10inch stukken beter? :)
Waarom kies je niet voor de 10inch MOMO12 waar iedereen zo enthousiast over is?

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-11 13:42

Paddo

¿Ik hier?

Ik ben heel benieuwd naar de CES 2013 die dinsdag begint...

Vooral de GPU is nog onbekend van de RK3188

Afbeeldingslocatie: http://www.rock-chips.com/upload/image/Invitation_final_en_%E9%82%AE%E4%BB%B6.jpg

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• maniace
Exterminator schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:50:
Iemand enig idee of het verstandig is om de MOMO 12 bij deze heren te bestellen?

Scheelt namelijk toch weer 10 dollar in verhouding met Eternal Team op aliexpress. Iemand enig idee waar 't verschil in kan zitten?

Wat is trouwens het verschil met de standaard en de OEM versie van Eternal team?
Geen idee maar Eternal Team is een grote speler daarnaast zijn ze rete snel met verzenden die 5 euro verschil zou toch geen breekpunt moeten zijn.

• BasZer
iemand ervaring met de Cube U30GT?

• gerly
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
BasZer schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:54:
iemand ervaring met de Cube U30GT?
ik ben in het bezit van twee cube U30GT en ben daar zeer tevreden over.
Vooral de beelkwaliteit en de wifi zijn uitstekend.
Overigens mag er eentje van weg met lederen case voor 200€
Drie tablets is een beetje teveel van het goede.

• BasZer
gerly schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:13:
[...]

ik ben in het bezit van twee cube U30GT en ben daar zeer tevreden over.
Vooral de beelkwaliteit en de wifi zijn uitstekend.
is de rand van alluminium?

• gerly
Yep,de rand is van alluminium

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Ik ben op zoek naar het volgende:

- Een tablet die groter is dan (de bijna standaard) 7.0" en kleiner dan (de ook bijna standaard) 10.1".
- Verder een schermverhouding van 16:9 of 16:10 en dus géén 4:3.
- Capacitief scherm (geen resistief ivm traagheid van het reageren van het scherm, wat ik irritant vind).
- Android 4.0 of hoger. (ICS of JB)

Qua tablets hier in Nederland vind ik de Samsung Galaxy Tab 8.9 wel mooi, alleen is de prijs daarvan wat aan de hoge kant naar mijn mening.

Ik heb gezocht op een aantal chinese websites en helaas zijn de enige tabs die ik gevonden heb in een verhouding van 4:3 :|

Weet er iemand hier misschien een goede tab die aan de bovenstaande vragen voldoet?

Rotterdam

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10

RobertowNL

For your gear!

GS88 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:06:

- Een tablet die groter is dan (de bijna standaard) 7.0" en kleiner dan (de ook bijna standaard) 10.1".
- Capacitief scherm (geen resistief ivm traagheid van het reageren van het scherm, wat ik irritant vind).

Qua tablets hier in Nederland vind ik de Samsung Galaxy Tab 8.9 wel mooi, alleen is de prijs daarvan wat aan de hoge kant naar mijn mening.

Ik heb gezocht op een aantal chinese websites en helaas zijn de enige tabs die ik gevonden heb in een verhouding van 4:3 :|

Weet er iemand hier misschien een goede tab die aan de bovenstaande vragen voldoet?
Ga morgen vroeg (vandaag dus) even voor je graven! Moet ergens 1 hebben staan alleen kan hem niet vinden in mijn bookmarks :+
Dacht dat ik een 9''er met A10 of RK3066 tablet was (A10 niet heel duur, RK3066 rond de 180 uit mijn hoofd).
Dacht dat het een OEM was.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

GS88 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:06:

Keuze genoeg zou ik zeggen

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:40
Exterminator schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:50:
Dat vraag ik me ook af. Het enige wat ik op de pagina gevonden krijg is dat er geen 'clean cloth' bij de OEM versie zit en dat het logo op de achterkant mist. Als dat echt het enige verschil is kan je die 10 dollar beter in je broekzak houden lijkt mij. :?

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Snippo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:05:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Het enige wat ik op de pagina gevonden krijg is dat er geen 'clean cloth' bij de OEM versie zit en dat het logo op de achterkant mist. Als dat echt het enige verschil is kan je die 10 dollar beter in je broekzak houden lijkt mij. :?
Eerder zijn er wel eens verschillen geweest in de kwaliteit maar of dat bij deze ook zo is ;)

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-11 11:36
Welk van de volgende 3 tablets zouden jullie kiezen, voor mij lijken ze erg op elkaar, maar ziet iemand het verschil wat er toe doet besluiten welke ik van de 3 moet kiezen?

http://www.banggood.com/W...g-Ram-Tablet-p-61257.html

http://www.banggood.com/W...-16gb-Tablet-p-60537.html

http://www.banggood.com/W...d-4_1-Tablet-p-60135.html

• superbassie
Die Ainol heeft zo te zien 1GB RAM en de andere twee 2GB.
En ik dacht dat de Quad Core Cortex-A7 van de Ainol hetzelfde is als de Allwinner A31 die in de andere twee zit?

• Takkiedroid1970
janesh schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:21:
[...]

Inderdaad, kan verschillen, kan twee, drie dagen duren, dan de aankondiging dat de zending is aangemeld bij DHL, kan ook een paar dagen duren.
Vanaf ' shipment picked up' gaat het los, als je dat morgen leest kun je hem maandag hebben.
Vandaag processed in Leipzig. Iemand enig idee hoe het dan verder gaat als ze aan de deur staan en ze hebben bij DHL besloten om invoerrechten te innen? Moet dat cash, kan je pinnen etc etc, etc????
Things are gettting exiting.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Takkiedroid1970 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:09:
[...]

Vandaag processed in Leipzig. Iemand enig idee hoe het dan verder gaat als ze aan de deur staan en ze hebben bij DHL besloten om invoerrechten te innen? Moet dat cash, kan je pinnen etc etc, etc????
Things are gettting exiting.
Cash, tenzij België daar vooraf via CC. (of bij bedrijfsnaam via rekening).

• janesh
Contant, gepast betalen, t/m 35 euro voor de zekerheid, ok, Robert was me een paar seconden voor.

• superbassie
Mijn Momo 12 is een paar uur geleden vertrokken uit Leipzig.
Ik weet niet of DHL ook op maandag levert, maar als dat wel zo is heb ik 'm misschien morgen al wel. *O*

Heb iig vast een custom ROM gedownload, kan ik gelijk beginnen zodra 'ie binnen is!

Mits alles werkt ofc...

• janesh
Leg maar vast geld klaar, normaal morgenochtend. ;)

• Catdogsf
superbassie schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:03:
Die Ainol heeft zo te zien 1GB RAM en de andere twee 2GB.
En ik dacht dat de Quad Core Cortex-A7 van de Ainol hetzelfde is als de Allwinner A31 die in de andere twee zit?
Ok dan valt die Ainol voor me af, dan blijven er dus nog 2 over te weten:

http://www.banggood.com/W...p-61257.html?currency=EUR

http://www.banggood.com/W...p-60135.html?currency=EUR

Welke is dan toch nog beter? Ik zou denken dat dat dan de Onda is omdat hij 20 euro duurder is, maar is uberhaupt de quadcore processor Allwinner A31 wel goed te noemen? En zijn deze 2 beter dan de momo12, waar een ieder het over heeft momenteel? En waarom dan wel of juist niet?

• Rctworld
Catdogsf schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:48:
[...]

Ok dan valt die Ainol voor me af, dan blijven er dus nog 2 over te weten:

http://www.banggood.com/W...p-61257.html?currency=EUR

http://www.banggood.com/W...p-60135.html?currency=EUR

Welke is dan toch nog beter? Ik zou denken dat dat dan de Onda is omdat hij 20 euro duurder is, maar is uberhaupt de quadcore processor Allwinner A31 wel goed te noemen? En zijn deze 2 beter dan de momo12, waar een ieder het over heeft momenteel? En waarom dan wel of juist niet?
Ik krijg als het goed is zaterdag of zondag mijn onda binnen. Ben wel een beetje geschrokken van de benchmarks in antutu v3, die hecht volgens mij nog steeds veels te veel waarde aan CPU want alle S4 Pro quadcores van Qualcomm halen rond de 16 tot 18 duizend terwijl de GPU het net af zou moeten leggen tegen deze SGX544MP2@300MHz(de MHz blijkt uit de performance nummers die ze opgeven, ze zeggen 3000MPixels/s, volgens qualcomm haalt een enkele core op 200MHz 1000MPixels en schaalt dit met 95% van per extra core en verdubbeling van snelheid). De GPU is binnen Android steeds belangrijker en die A8 1GHz in mijn iPad 1 doet het ook nog soepeltjes behalve dat hij te weinig ram heeft, de GPU is voor de soepele ervaring belangrijker.

De V972 haalt met 4 cores op 1GHz 11000 punten in V3. 1GHz inderdaad en niet 1.3 zoals veel mensen dachten. Zal ongetwijld hetzelfde grapje zijn als bij de A10: 1GHz CPU + 0.3GHz GPU = 1.3 GHz tablet :P

Het retina scherm schijnt echt goed te zijn, games draaien ook redelijk vloeiend en video al helemaal, alleen de standaard launcher is niet echt vloeiend of rap te noemen, de speaker is zacht en de wifi zou het best werken op kanaal 11 volgens de verkopers. Maar met Custom ROMs kan het heel wat worden volgens mij!

Edit: Zie net dat de niet retina V811 13000 haalt, had even geen rekening mee gehouden dat antutu de GPU tests niet off screen op identieke resoluties doet. Buiten de CPU lijkt het RAM vergeleken met de M2 en Nexus 4 trouwens wel twee zo laag te scoren, terwijl dat juist belangrijk is om de GPU te voeden voor het retina scherm :(

[ Voor 11% gewijzigd door Rctworld op 07-01-2013 06:06 ]

• Exterminator
Hoe zit 't eigenlijk precies wanneer DHL komt (je moet betalen), maar je bent niet thuis? Komen ze dan nog eens terug of moet je het dan op het depot halen?

• maniace
janesh schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:06:
Leg maar vast geld klaar, normaal morgenochtend. ;)
Why? Ik heb ook niks bij hoeven leggen dus dat is onzin. Dikke kans dat er ie niet eens nagechecked is bij de douane anders zou hij nu niet in Duitsland al liggen.

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik zo de lyrische reacties op Internet lees over de Ployer Momo 12, verbaast het me dat er niet wat meer 'buzz' is, zoals filmpjes op YT enz.

Heb 'm zelf net ook maar besteld als vervanging voor m'n iPad 1 :)

Waar hadden jullie trouwens hands-on ervaringen gezien van de Onda V972? Kan niks vinden namelijk.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• sn33ky
Rctworld schreef op maandag 07 januari 2013 @ 04:06:
[...]

Ik krijg als het goed is zaterdag of zondag mijn onda binnen. Ben wel een beetje geschrokken van de benchmarks in antutu v3, die hecht volgens mij nog steeds veels te veel waarde aan CPU want alle S4 Pro quadcores van Qualcomm halen rond de 16 tot 18 duizend terwijl de GPU het net af zou moeten leggen tegen deze SGX544MP2@300MHz(de MHz blijkt uit de performance nummers die ze opgeven, ze zeggen 3000MPixels/s, volgens qualcomm haalt een enkele core op 200MHz 1000MPixels en schaalt dit met 95% van per extra core en verdubbeling van snelheid). De GPU is binnen Android steeds belangrijker en die A8 1GHz in mijn iPad 1 doet het ook nog soepeltjes behalve dat hij te weinig ram heeft, de GPU is voor de soepele ervaring belangrijker.

De V972 haalt met 4 cores op 1GHz 11000 punten in V3. 1GHz inderdaad en niet 1.3 zoals veel mensen dachten. Zal ongetwijld hetzelfde grapje zijn als bij de A10: 1GHz CPU + 0.3GHz GPU = 1.3 GHz tablet :P

Het retina scherm schijnt echt goed te zijn, games draaien ook redelijk vloeiend en video al helemaal, alleen de standaard launcher is niet echt vloeiend of rap te noemen, de speaker is zacht en de wifi zou het best werken op kanaal 11 volgens de verkopers. Maar met Custom ROMs kan het heel wat worden volgens mij!

Edit: Zie net dat de niet retina V811 13000 haalt, had even geen rekening mee gehouden dat antutu de GPU tests niet off screen op identieke resoluties doet. Buiten de CPU lijkt het RAM vergeleken met de M2 en Nexus 4 trouwens wel twee zo laag te scoren, terwijl dat juist belangrijk is om de GPU te voeden voor het retina scherm :(
Zeer interessante opmerkingen die je hebt. Kan niet wachten tot je een review gaat schrijven over de ONDA V972. Ik heb deze nu in pre-order staan maar heb nog niet betaald. Dus kan nog annuleren indien het resultaat tegenvalt.

Ik wil wel dat het algemene gebruik, besturing android en webbrowsen, wel vlotjes gaat. Ik ga deze tablet namelijk vooral daar voor gebruiken. En films kijken natuurlijk, maar gaming word niet meer gedaan. En als dit tegenvalt ga ik toch voor een tablet met een RK3188 chip nemen. Deze heeft een A9 core ipv A7.

• Takkiedroid1970
Yes, hij is binnen en ik hoefde gelukkig niets bij te betalen. Nu de TNT rom erop, hummm kijken hoe ik dit ding in firmware update mode krijg. Iemand ervaring?

• superbassie
Voor de Momo 12? Volgens TNT:

FLASH MODE COMBO: Totally power OFF device, plug in USB data cable, Hold down "Volume -" and "Power" at the same time.

• Scorpio861
Takkiedroid1970 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:53:
Yes, hij is binnen en ik hoefde gelukkig niets bij te betalen. Nu de TNT rom erop, hummm kijken hoe ik dit ding in firmware update mode krijg. Iemand ervaring?
Kan je misschien een korte eerste indruk geven van het apparaat? en dan met name de bouwkwaliteit?

• Takkiedroid1970
Heb hem pas heel kort dus dat is lastig, eerste indruk is goed. Bouwkwaliteit prima als je het mij vraagt. Ben een ipad 3 gewend en die is een stuk zwaarder. Hem gekocht voor de kids want die hebben angry birds ontdekt en ze vonden de ipad erg zwaar. Dat is deze dus echt niet. Achterkant is aluminium zijkanten plastic. Moest wennen aan het formaat, ben 9.7 gewend. Ben wel snel gewend. Heb TNT rom erop gezet en deze bevalt prima. Scherm is helder en erg fel, heb hem halverwege staan. Dat is meer dan voldoende. Wifi is aanwezig met een sterk signaal. Youtube filmpjes stotteren wel een beetje. Moet ik nog even naar kijken. Misschien ander kanaal kiezen. Speedtest moet ik nog doen. Tot nu toe ben ik erg tevreden voor het geld dat ik eraan uitgegeven heb.

Verwijderd

Wil hem ook kopen!
kan je me zeggen of de Ployer Momo12 opgeladen kan worden via USB (bvb via een USB powerbank)?
Thnx

• maniace
Nee de momo12 kan alleen via de bijgeleverde adapter worden opgeladen. Zoals ik de vorige pagina had vermeld. Bouw kwaliteit kan haast niet beter, niks geen plastic gevoel.

• maniace
Aangezien steeds meer mensen interesse tonen in de Ployer Momo12 heb ik er een apart topic voor geopend: Ployer Momo12

Daar kunnen we verder praten.

• Catdogsf
Rctworld schreef op maandag 07 januari 2013 @ 04:06:
[...]

Ik ben zeer benieuwd wat je van de onda V972 gaat vinden...

Verwijderd

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met hongkongeek.nl?

• GS88

GS88

π raat

Bedankt voor je link.. had ondertussen ook op focalprice wat meer tablets en eentje op lightake gevonden.. zijn allemaal zelfde prijscategorie.. maar ben er nou niet uit welke de beste keus zou zijn aangezien ik niet weet op welke cpu/gpu ik moet letten. Weet iemand waar je vooral op moet letten, en hoeveel mAh moet de batterij op z'n minst zijn om een beetje acceptabel te zijn?

- http://www.pandawill.com/...-camera-black-p67293.html
- http://www.pandawill.com/...ra-hdmi-white-p66578.html
- http://www.pandawill.com/...b-2160p-white-p67301.html
- http://www.pandawill.com/...b-2160p-white-p62875.html
- http://www.pandawill.com/...ram-8gb-white-p68441.html
- http://www.pandawill.com/...ra-hdmi-white-p69489.html
- Zboss 968 9" 8GB ICS - LighTake.com
- JXD S9100 9" ICS - Focalprice.com
- IPPO N106 9" ICS 1,2GHz - Focalprice.com
- Q29A 9" ICS A13 1,5GHz

Dit is waar ik de tablets op geselecteerd heb: 16:9 of 16:10 verhouding. 9" scherm. Android 4.0 of hoger. Over de cpu/gpu weet ik helaas weinig, zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten die ik wellicht over het hoofd zie?
Een aantal tips waar ik op moet letten en welke merken er wel of niet betrouwbaar zijn mbt. bv. de bouwkwaliteit en dergelijke?

Rotterdam

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
GS88 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:31:
[...]

Bedankt voor je link.. had ondertussen ook op focalprice wat meer tablets en eentje op lightake gevonden.. zijn allemaal zelfde prijscategorie.. maar ben er nou niet uit welke de beste keus zou zijn aangezien ik niet weet op welke cpu/gpu ik moet letten. Weet iemand waar je vooral op moet letten, en hoeveel mAh moet de batterij op z'n minst zijn om een beetje acceptabel te zijn?
Ik zou toch vooral ook nagaan welke tablets veel support hebben vanuit de community. Dus per tablet even opzoeken. Een aantal merken komen mij onbekend voor, dus ik vermoed dat dit rebrands zijn. Kortom, wellicht zitten er een aantal dubbele tablets tussen, dus zelfde tablets maar met andere branding.

Bij tablets gaat het om de chipsets, en in de chipsets zitten de CPU(s) en GPU(s) ingebakken. De RK3066 is populair en de Allwinner A31 begint nu ook op te komen. Allebei prima bang voor bucks. Daarnaast de meer bekende chipsets zoals de Exynos lijn van Samsung en de Tegra3 chipset van NVidea. De chipsets van TI zijn minder populair, en TI heeft verdere ontwikkeling dan ook stopgezet.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Al die tablets hebben een resolutie van 800x480, wat normaal op telefoons van 3.5 inch zit. Ik weet niet of je daar gelukkig van gaat worden... zelfs tablets van 7" hebben vaak 1024x600. Waarom trouwens die echte voorkeur voor 9"? De meer gebruikelijke formaten zijn vaak veel beter prijs/kwaliteit.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:45
^^ Met hem. Je zou eens bij een Intertoys of iets dergelijks moeten gaan kijken naar een Qware Pro3. Niet om te kopen, maar om te zien dat 800x480 er op 7 inch al niet echt geweldig uitziet. 9 inch maakt dat alleen nog maar erger :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• GS88

GS88

π raat

Jullie hebben gelijk :( Ik had toevallig aan het einde van de middag even bij de Bart Smit en de Intertoys hier gekeken zo vlak voor sluiten.. en die resolutie is niet om aan te zien.
Nou zit ik nog met het probleem dat ik moet kiezen tussen 7" (wat ik nu nog net iets te klein vind :p ) en 10.1" (wat ik nou net weer iets te groot vind). Hmm, moet toch maar es wat knopen door gaan hakken.

Als ik het nu voor mezelf op een rijtje ga zetten zijn dit voorlopig mijn eisen:
- 7" of 10.1" (nog niet uit).
- 1280x800 (of 1280x720) of hoger.
- Android 4.0 en hoger.
- Ik denk toch minimaal 1GB RAM om een beetje future-proof te zijn en soepel te lopen.
- Community ondersteuning (van waar? en op wat voor vlak? Is mij nog een beetje onduidelijk, maar werd hier aangeraden door KoffieAnan)
- Goede prijs-/kwaliteit ---> Bang for Bucks!

[ Voor 8% gewijzigd door GS88 op 09-01-2013 23:09 ]

Rotterdam

• TheSauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09-2024
GS88 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:58:
Jullie hebben gelijk :( Ik had toevallig aan het einde van de middag even bij de Bart Smit en de Intertoys hier gekeken zo vlak voor sluiten.. en die resolutie is niet om aan te zien.
Nou zit ik nog met het probleem dat ik moet kiezen tussen 7" (wat ik nu nog net iets te klein vind :p ) en 10.1" (wat ik nou net weer iets te groot vind). Hmm, moet toch maar es wat knopen door gaan hakken.

Als ik het nu voor mezelf op een rijtje ga zetten zijn dit voorlopig mijn eisen:
- Android 4.0 en hoger.
- Ik denk toch minimaal 1GB RAM om een beetje future-proof te zijn en soepel te lopen.
- Community ondersteuning (van waar? en op wat voor vlak? Is mij nog een beetje onduidelijk, maar werd hier aangeraden door KoffieAnan)
Qua performance zou ik voor een RK 3066 dualcore A9 CPU gaan. De GPU bij deze chip (MALI-400) is ook relatief goed (gamen etc).

Ik heb zelf de Cube u30gt mini, de 7 inch variant, in bezit gehad. Snelle mooie tablet maar te klein en interface van cube stond mij niet echt aan. De Cube U30GT is zijn grotere 10,1 inch broer.

Deze dagen is vooral de ployer momo12 (10,1 inch) populair, hier op het forum is er zelfs een apart topic voor geopend. Via een betrouwbare verkoper op aliexpress (volgens mij is link al eerder geplaatst hier) zou je hem nog voor een mooi bedrag naar Nederland kunnen halen maar let op voor extra douane kosten.

In nederland kan je kijken naar de:
Yarvik TAB10-201 welke via scheerenfoppen het goedkoopst is.

Verwijderd

GS88 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:58:

- Android 4.0 en hoger.
Ik heb een n70hd. Het is een 7 inch tablet met 1280x800 resolutie en rockchip rk3066 soc. Het wifibereik is super. Echt tevreden van dit toestel. Heb het 101 euro betaald bij aliexpress.

Heb een custom rom er op gezet met android 4.1.1.

• sn33ky
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:33:
[...]

Ik heb een n70hd. Het is een 7 inch tablet met 1280x800 resolutie en rockchip rk3066 soc. Het wifibereik is super. Echt tevreden van dit toestel. Heb het 101 euro betaald bij aliexpress.

Heb een custom rom er op gezet met android 4.1.1.
Ik heb mijn N70S en N70 vandaag binnen gekregen en de viewing angle van de N70 is bijna hetzelfde als de N70 die een IPS scherm heeft.

N70 had ik gekocht voor +-110 Dollar (incl shipping) en de N70S voor maar +-75 dollar (Incl. Shipping).

Enige verschil dat ik kan opmerken is dat de N70S 8GB en de N70 16GB heeft. en het scherm van de N70 is "iets" scherper dan de N70S.

Uitgebereide review komt er zeker aan.

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 18:15
Ik heb voor de kinderen 2 Cube U30GT tablets aangeschaft,en moet zeggen draaien praktisch alles,het geheugen was uitbreidbaar dus heb ik er 2 micro-sd kaartjes bijgeplugd,nu ziet-ie ze wel maar ik heb geen idee hoe je moet zorgen dat de apps daarheen worden geinstalleerd?
Of is dat niet mogelijk?

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
V.Roelofs schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:51:
Ik heb voor de kinderen 2 Cube U30GT tablets aangeschaft,en moet zeggen draaien praktisch alles,het geheugen was uitbreidbaar dus heb ik er 2 micro-sd kaartjes bijgeplugd,nu ziet-ie ze wel maar ik heb geen idee hoe je moet zorgen dat de apps daarheen worden geinstalleerd?
Of is dat niet mogelijk?
Je kan bij 'Settings -> Application manager' per app aangeven (door eerst op een app te klikken) dat deze naar de SD kaart moet worden verplaatst, via de knop 'Move to SD card'. Deze optie is bij veel customs ROMs ingebakken. Bij ROMs standaard meegeleverd op tablets ben je vaak overgeleverd aan de app developer of deze optie mogelijk is. In dat geval kan je via je pc deze optie mogelijk maken (ook op non-rooted devices) middels de methode beschreven op deze website: http://www.bongizmo.com/b...-to-sdcard-apps2sd-froyo/

En anders, google even op 'android Move2SD card' of 'android move to SD card'

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 10:17
weet iemand wat af van de Onda V972??
waneer hij uitkomt en wat de prijs ongeveer gaat zijn?

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
Prom0 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:06:
weet iemand wat af van de Onda V972??
waneer hij uitkomt en wat de prijs ongeveer gaat zijn?
Euh... heb je wel gelezen of gezocht?

http://www.banggood.com/W...p-60135.html?currency=USD :X

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Na een post van Janesh op FOK wat verder ge baidu'd:
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:22 schreef Janesh het volgende:
Als onderstaande waar is, is het voor mij einde oefening wat betreft Ainol.

http://www.slatedroid.com...tex-a9-or-a5/#entry483922
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:22 schreef Janesh het volgende:
Als onderstaande waar is, is het voor mij einde oefening wat betreft Ainol.

http://www.slatedroid.com...tex-a9-or-a5/#entry483922
http://tieba.baidu.com/p/2086722130
http://tieba.baidu.com/p/2084867680
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:12 schreef feulix het volgende:
Hier kan ik nou echt geen chocola van maken (ook niet met vertalingen van Chrome). Kan er iets aan context bij? Leer ik er misschien ook wat van.

Edit: wel heel interessant om zo info uit het Chinese wereldje te halen
Eerste link staat dit:
Propaganda geschreven A9Family (fabrikanten: voor de gek houden zelf welke verhouding)
Wat deze user impliceerd is dat ATM gelogen heeft. De instructieset (manier waarop de chip praat) is het zelfde als bij de A7, A8, A9 en A15 producten (zelfde familie!).

Als dat waar is dan kan dat ding bij het vuil, Ainol moet nu snel met uitsluitsel komen. Lijkt me stek dat ze dit niet gemerkt hebben (wellicht wel te laat).

Dat doet mij wel 1 ding vermoeden. Ik dacht dat de hele line-up van Ainol met deze processor zou worden uitgerust. Laatst viel het me op dat er ook een aantal met A31 tussen zaten (wellicht dit een reden geweest? of zit ik helemaal fout)

Edit:
Aan de benchmarks zou het verschil mogelijk niet heel goed te zien zijn, vergelijk de MSM8225 en MTK6577 maar eens (A5 VS A9)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Tbef.jpg

Zoals je kan zien is het verschil in snelheid maar 100 bij de CPU. Krik de andere punten wat op zoals de GPU (in vergelijking met de telefoon chips hier boven) en je komt dus makkelijk op deze score:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sN75V.jpg

Nog een forum:

http://bbs.imp3.net/thread-10880138-1-1.html
In short, certainly not A9.
If it is really A9, killed does not add a damn ambiguous family! - Chinese people is inexcusable traditional personality!
Gun God I just get a small waterway messages in the group, and true and false do not know
this atm7029 fact, is not arm architecture a5
but former mips by underlying convert analog into an arm like the actual performance close to a5.
That the bottom of the Actions chip false
Tot nader order zou ik dus de Hero II uit mijn hoofd zetten.

Mogelijke opties zover zijn:
- Aangepaste MIPS structuur
- Cortex A5
- Aangepaste cortex A5 (net zoiets als Krait)
- A9 (hoogst onwaarschijnlijk).

[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 10-01-2013 22:40 ]

Verwijderd

TheSauce schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:37:
[...]

In nederland kan je kijken naar de:
Yarvik TAB10-201 welke via scheerenfoppen het goedkoopst is.
Ik stond op het punt een Yarvik Xenta 10 inch te halen voor € 199 met omruil/terugbreng garantie bij Scheer & Foppen maar vanaf Dinsdag 15 Januari is de identieke Kruidvat M1038 weer te koop.
Ik doe nog een poging een goed exemplaar te bemachtigen.

• bora
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:38
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:44:
[...]

Ik stond op het punt een Yarvik Xenta 10 inch te halen voor € 199 met omruil/terugbreng garantie bij Scheer & Foppen maar vanaf Dinsdag 15 Januari is de identieke Kruidvat M1038 weer te koop.
Ik doe nog een poging een goed exemplaar te bemachtigen.
Idd volgende week de proline 2 weer in de aanbieding voor 159,95, is die een beetje te vergelijken met de ployer momo 12 of zijn ze erg verchillend??

• janesh
De prijs is gelijk aan wat ik voor mijn ployer momo12 heb moeten betalen, incl. dhl in drie dagen uit china, maar de rest waag ik te betwijfelen. ;)

• Rctworld
Vandaag de V972 binnen gekregen. Eerste indruk overall zeer goed! Scherm is een dikke plus, speaker dikke min, overall snelheid en bouwkwaliteit een plus maar de standaard launcher is weer traag als dikke stront door een trechter maar met Apex zit dit dan wel weer goed. Standaard clocksnelheid is 1.0 maar draait ook zonder problemen op 1.2, ook eventjes 1.3 geprobeerd maar toen liep die gelijk vast. Enige punt waar ik me echt aan irriteer is dat 4K gewoon niet soepel lijkt te willen lopen, ondanks de hardware decoder...

En weer terug meer uitchecken :P Houd jullie op de hoogte!

[ Voor 18% gewijzigd door Rctworld op 12-01-2013 16:13 ]

• janesh
Wat de speaker betreft, die is van de V812 ook slecht, ook goede bouwkwaliteit, scherm en wifi.
De V812 is beslist niet beter dan mijn apparaten met de RK3066, ook niet slechter, maar een retina scherm met de A31, is misschien iets te veel van het goede.
In mijn volgende chinatab zit of een exynos 4412 of een RK3188. ;)

• Rctworld
janesh schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:21:
Wat de speaker betreft, die is van de V812 ook slecht, ook goede bouwkwaliteit, scherm en wifi.
De V812 is beslist niet beter dan mijn apparaten met de RK3066, ook niet slechter, maar een retina scherm met de A31, is misschien iets te veel van het goede.
In mijn volgende chinatab zit of een exynos 4412 of een RK3188. ;)
Die 4412 zou ik ook niet te hard op rekenenen voor Retina resoluties, die RK3188 ook niet als het een Mali 400 blijft. Ik denk dat er genoeg potentiteel in de GPU van de A31 zit om het boel vlotjes te draaien, maar de optimalisatie is gewoon nog niet optimaal.

• gerly
Heb net wat filmpjes bekeken op youtube van de onda v972 en wat zijn die rete traag man.
Mijn yarvik is veel sneller.Ging er een aanschaffen maar ga die dingen links laten liggen.

• sn33ky
gerly schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:59:
Heb net wat filmpjes bekeken op youtube van de onda v972 en wat zijn die rete traag man.
Mijn yarvik is veel sneller.Ging er een aanschaffen maar ga die dingen links laten liggen.
Yup helemaal mee eens. alle filmpjes laten inderdaad een trage tablet zien. pre-order geannuleerd. waarschijnlijk een probleem met software. maar geen zin in gezever.
Dus toch maar verder zoeken of wachten op de nieuwe Rockchip

[ Voor 9% gewijzigd door sn33ky op 12-01-2013 20:29 ]

• Rctworld
Janesh, speelt 4K bij jou trouwens wel vloeiend? De demo video speelt niet vloeiend af, mijn eigen 4K materiaal ook niet. Probeer even te begrijpen waar het aan ligt, aan het schermresolutie zou eigenlijk niet mogen want het gaat vooral om de decoder maar als die bij jouw wel vloeiend afspeelt is er in ieder geval goede hoop dat ze het kunnen fixen :)

• janesh
Je bedoeld die meegeleverde video in de 4K player?, ja die speelt vloeiend af.
Ik moet zeggen, houd mij weinig met video e.d. bezig.
Ik keek een paar dagen geleden op de V812 naar schaatsen, de live stream op nos.nl, ging perfect terwijl de ainol hero ii er eigenlijk niets van bakte.
Trouwens de ipad 1 van mijn vrouw met de powervr sgx540 meen ik, doet dit ook perfect.

• Rctworld
janesh schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:49:
Je bedoeld die meegeleverde video in de 4K player?, ja die speelt vloeiend af.
Ik moet zeggen, houd mij weinig met video e.d. bezig.
Ik keek een paar dagen geleden op de V812 naar schaatsen, de live stream op nos.nl, ging perfect terwijl de ainol hero ii er eigenlijk niets van bakte.
Trouwens de ipad 1 van mijn vrouw met de powervr sgx540 meen ik, doet dit ook perfect.
iPad 1 is SGX535 volgens mij, maar die gebruikt de bijbehorende video decoder, de A31 volgens mij eentje van AllWinner zelf. Maar bij mij speelt die 4K echt in +/-14FPS af(dan heb ik het over die 4K demo hè, die andere zijn 720P, dat kost hem geen enkele moeite, 1080p ook niet trouwens), wel super scherp, maar lekker kijken is anders. Zal het wellicht komen omdat ik Force GPU rendering aan heb staan of iets dergelijks?

[ Voor 6% gewijzigd door Rctworld op 13-01-2013 13:54 ]

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 18:47
Voor diegenen die op zoek zijn naar een gangbare tablet: wij hebben 3 verschillende merken in huis, allemaal 9,7":

Aoson M11
Pipo M1
Kruidvat Proline 2

De Proline 2 (eerste lichting, dat wel) was erg teleurstellend: slechte schermresponse, slechte bouwkwaliteit (tablet zat wat scheef in de behuizing waardoor poortjes niet allemaal goed aansloten), voelt verder wel solide (aluminium behuizing). Was aanvankelijk heel langzaam (Android 4.04), na de upgrade naar Android 4.1.1 is hij redelijk snel. De Proline heeft één (zwakke) mono speaker, ook na de update is het scherm niet heel responsief en wat fletser dan de Chinese tegenhangers.

Over de Pipo en Aoson ben ik allebei tevreden. De Pipo M1 heeft vrij zwak geluid uit één mono speaker. De behuizing is van kunststof, hij voelt ook wat goedkoop aan maar is de lichtste van de drie. Dat kunststof is overigens wel degelijk. Eternal leverde per ongeluk de 32GB versie, dus er kan veel op. Het probleem van het zwakke geluid schijnt opgelost te zijn met de Pipo M2.

de Aoson M11 heeft stereo speakers en klinkt en voelt solide voor een tablet. Beste geluid dat ik tot nu toe hoorde op een China tablet was van een SmartQ (speakers aan de zijkant), de Aoson (met speakers aan de achterkant) is op geluid een goede tweede, maar overtreft de SmartQ tablet verder in alle opzichten. De Aoson heeft een heel solide behuizing, en voelt echt chique aan. Elijah leverde hem indertijd met een gratis leren case, deze voelt ook heel chique. De Aoson heeft als enige van de drie tablets ook een gewone USB poort waar je van alles op kan aansluiten (ipv een OTG poort), kwestie van smaak, ik vind het prettig.

[ Voor 0% gewijzigd door Tjeutje27 op 14-01-2013 09:18 . Reden: spelling ]

• BasZer
zo, een cube u30gt 32gb zwart besteld via Ebay! Ben benieuwd!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 18:58
BasZer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:32:
zo, een cube u30gt 32gb zwart besteld via Ebay! Ben benieuwd!
Dan heb jij denk ik de oem versie gekocht (goedkoopste die ik tegenkwam) met een alu achterkant. Ik heb een tijdje geleden de orginele gekocht maar die had een (zachte) kunststof achterkant, niet zo fijn.

• Gunny_vds
  • Laatst online: 07-10 19:22
Guys, kunnen de mensen die een U30GT hebben eens hun resultaat van de Antutu benchmark doorgeven?
We zijn namelijk aan het kijken om met enkele personen die rechtstreeks bij Cube aan te kopen.
Ik lees bij de eerste reviews dat deze zo rond de 7000 zou zitten, maar een vriend van een collega heeft deze recentelijk aangeschaft en die haalt plots 11422...

Nogal een redelijk verschil dus zou graag eens weten hoe de U30GT's hier eindigen.
Thanks!

• janesh
Die benchmark is vernieuwd, de RK3066 haalt nu met gemak 11000.

• Gunny_vds
  • Laatst online: 07-10 19:22
Ah, dat verklaart veel!
Thanks

• Rctworld
Verbazingwekkend genoeg spelen games, zoals temple run, angry birds space en rayman jungle run op de V972 zeer vloeiend in retina resolutie. Nu wil ik niet beweren dat dit hele zware games zijn maar op retina is het nog een hele kluif, meer dan standaard interface renderen iig. Toch nog wel wat optimalisatiewerk voor onda.

Scherm schijnt trouwens zelfde lg scherm te zijn als ipad 4 :)

• janesh
Ik vind het ook een processor met potentie, niet direct wonderen van verwachten, maar na wat je zegt, enig optimalisatie werk, hij is immers net uit, moet de A31 toch beter kunnen presteren dan de RK3066.
Het afspelen van video's doet de powerVR SGX544 naar mijn idee ook net iets beter dan de mali 400 MP4.

En dat het scherm van de Onda V972 goed is kun je hieronder zien.
http://blog.wholesaleonep...blet-vs-ipad-mini-review/

• Rctworld
janesh schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:19:
Ik vind het ook een processor met potentie, niet direct wonderen van verwachten, maar na wat je zegt, enig optimalisatie werk, hij is immers net uit, moet de A31 toch beter kunnen presteren dan de RK3066.
Het afspelen van video's doet de powerVR SGX544 naar mijn idee ook net iets beter dan de mali 400 MP4.

En dat het scherm van de Onda V972 goed is kun je hieronder zien.
http://blog.wholesaleonep...blet-vs-ipad-mini-review/
Het punt is volgens mij wel dat de SGX544 de video niet afspeelt maar een speciale decoder chip van AllWinner, dat dacht ik in ieder geval. Verder moeten mensen niet vergeten dat de iPad 1 ook maar een A8 processor van 1GHz met 256MB RAM en single core SGX535 had en die loopt ook soepel (tot je RAM vol zit, wat nogal snel gaat). De sleutel zit hem niet in de processor maar de GPU en optimalisatie.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 10 inch tablet. Nu twijfel ik nog tussen de Ployer Momo 12 en de Onda V972. Hoor/lees heel veel goede verhalen over de Momo 12, maar de Onda vind ik persoonlijk ook een erg mooi ding...

Wat ik met de tablet wil is tv kijken met de Ziggo app, beetje internetten (facebook enz.), films kijken en wat simpele spelletjes spelen (categorie Angry Birds etc.).

Welke raden jullie mij aan?

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:39:
Ik ben op zoek naar een 10 inch tablet. Nu twijfel ik nog tussen de Ployer Momo 12 en de Onda V972. Hoor/lees heel veel goede verhalen over de Momo 12, maar de Onda vind ik persoonlijk ook een erg mooi ding...

Wat ik met de tablet wil is tv kijken met de Ziggo app, beetje internetten (facebook enz.), films kijken en wat simpele spelletjes spelen (categorie Angry Birds etc.).

Welke raden jullie mij aan?
Ik weet niet hoe die zich qua prestatie verhoudt tot de Momo, maar de 10.1" Proline 2 van Kruidvat is vanaf vandaag geloof ik weer te koop. Ik dacht er aan om deze te kopen, maar ga nog even zoeken wat de verschillen zijn met de Momo.
Pagina: 1 ... 51 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.