Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11 15:19

Ployer Momo12

Afbeeldingslocatie: http://www.ployer-tablet.com/media/catalog/product/cache/1//9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/l/ployer_momo12_01.jpg
Introductie
Er zijn steeds meer mensen die interesse tonen in de Ployer Momo12 dus dacht ik laten we er een topic over maken. De tablet wordt geleverd met Android versie: 4.1.1, 10.1"inch en wordt vooral geprezen om zijn IPS scherm.
Specificaties
  • Tablet Data Capacity: 16GB
  • Screen Size:10.1"
  • Extend Port:DC Jack,Earphone Jack,HDMI,Mini USB,OTG,TF card
  • Net Weight:598g
  • Processor Manufacture:Rockchip
  • Touch Screen Type:IPS Capacitive Screen
  • Processor Main Frequency:Dual Core
  • Memory Capacity:1GB
  • Feature:Webcams,Multi Touch,HDMI,G Sensor,Camera,OTG
  • Operating System:Android 4.1.1
  • Display resolution:1280x800
  • Cell Capacity:6000mAh
  • Processor Model:RK3066 Dual core
  • GPU: Mali-400 MP,Support OPENGL ES 2.0
  • Processor Main Frequency:1.6GHz
Reviews

Officiële website:
http://www.ployer.cn/product.asp?types=7

Te koop:
http://www.aliexpress.com...-Touch-IPS/691315109.html

TopNotchTablets image:
http://www.topnotchtablets.com/buy-ployer-momo12

[ Voor 9% gewijzigd door maniace op 07-01-2013 16:05 ]

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-11 00:14
Handig een eigen topic. :)
Ik wacht nog steeds op de mijne. Sinds vanmorgen staat er dat 'ie bij de koerier is voor aflevering maar helaas nog niets ontvangen. ;(
Misschien heb ik morgen meer geluk.

edit:
Kreeg net een mail, adresgegevens klopte niet.
Gelijk maar even gebeld en kan hem vanavond ophalen bij de terminal in Rotterdam. :*)

[ Voor 26% gewijzigd door superbassie op 07-01-2013 17:45 ]

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:31
heb deze ook besteld, bij;

http://www.aliexpress.com/store/510890

Ik heb er 210 dollar voor betaald, dit is dat tablet, leren hoesje, 8GB kaartje en HDMI kabel. Goede prijs dacht ik zo. Netjes tussen Kerst en oud en nieuw betaald via Paypal. Vorige week kreeg ik maar geen contact met deze verkoper, later in de week toch reactie op 3-1. Er zou geen stroom zijn in China (?) daardoor kon ze niet verzenden. Maar volgens de verkoper, ene Ivy, was ie toch verzonden.

Nu krijg ik vandaag een email dat ie teruggekomen is van de verzender;

The good was returned today by the express company because of battery. So I decide to refund your money. Sorry.

Wat een toestand, eerste aankoop via China en dan gelijk dit....Hoop dat ik snel het geld via paypal terugkrijg!

Heeft iemand meer ervaring hiermee en waar hebben jullie hem besteld? Zit echt met smart te wachten op een tablet, daar mijn Asus Transformer stuk is (glasbreuk). En als je een tablet hebt gehad en je hebt hem niet meer is het echt een gemis!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:14
groxgrox schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:37:
heb deze ook besteld, bij;

http://www.aliexpress.com/store/510890

Ik heb er 210 dollar voor betaald, dit is dat tablet, leren hoesje, 8GB kaartje en HDMI kabel. Goede prijs dacht ik zo. Netjes tussen Kerst en oud en nieuw betaald via Paypal. Vorige week kreeg ik maar geen contact met deze verkoper, later in de week toch reactie op 3-1. Er zou geen stroom zijn in China (?) daardoor kon ze niet verzenden. Maar volgens de verkoper, ene Ivy, was ie toch verzonden.

Nu krijg ik vandaag een email dat ie teruggekomen is van de verzender;

The good was returned today by the express company because of battery. So I decide to refund your money. Sorry.

Wat een toestand, eerste aankoop via China en dan gelijk dit....Hoop dat ik snel het geld via paypal terugkrijg!

Heeft iemand meer ervaring hiermee en waar hebben jullie hem besteld? Zit echt met smart te wachten op een tablet, daar mijn Asus Transformer stuk is (glasbreuk). En als je een tablet hebt gehad en je hebt hem niet meer is het echt een gemis!
Vergeet niet, goedkoop is duurkoop ;)

Bestel 'm hier, dan komt 't vast goed :)

@Maniace: Misschien handig om in de topicstart ook de firmware van Topnotch te vermelden etc?

[ Voor 3% gewijzigd door Exterminator op 07-01-2013 19:20 ]

• groxgrox
heb hen even gemaild. wil graag hetzelfde pakketje. Hoop dat ze een beetje in de buurt kunnen komen qua bedrag....Maar is het niet vreemd dat ie niet verzonden kan worden door de batterij? ik heb via DX ook een Pipo S1 gekocht en die is al wel verzonden....

• superbassie
Eindelijk heb ik hem. *O*
Direct de TNT firmware erop gezet, werkt perfect!

Tot nu toe al zeer tevreden over het apparaat maar voor een echt eindoordeel moet ik er toch nog even wat langer mee spelen. :P

Hieronder btw de change notes van de TNT Momo 12 firmware:

-Rooted
-Based on stock rom (1110)
-App partition is 2 GB
-Build.prop mod based on SGS II SGH-i777 for improved market
-Added Permission Files for improved market
-Removed Chinese Apps
-framework.jar mod for better gameloft compatibility (Asphalt 7 now works)
-Added Video Editor, Asus Weather Widget, Genie Widget, and Signal Booster, root explorer, superSu, gallery with picasa support, docs2go, ESfile Explorer, english dictionary fix
-Changed Launcher to Jelly Bean one, should be smoother.
-Simplified and pretty boot animation
-Changed Annoying Keyboard Key-press sounds... now they are less annoying
-Default Background should be changed

• Exterminator
Heeft iemand eigenlijk al een case kunnen ontdekken?

• maniace
Er is nog geen specifieke case die echt goed past voor de momo 12. Wat ik heb gedaan is een leathercasing voor een willekeurige 10" tablet gekocht en dit gaat prima.

• Exterminator
Vanmorgen/vannacht de mail ontvangen incl trackingnr dat hij verstuurd is via DHL. Ben benieuwd wanneer hij arriveert :)

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:16
Ik heb momenteel een Franse tablet (een Storex) waarvan uiteindelijk bleek dat het om een gerebrande Ployer Momo 15 gaat. En blijkbaar hergebruiken ook Qware, POV, Yarvik en nog een paar andere die. Zijn er al rebrands gekend van deze Momo 12 die we dus ook dichter bij huis zouden kunnen aanschaffen? Of is dat nog iets te vroeg?

It's just technology, not religion

• maniace
Op dit moment is er alleen de Momo 12 er is grote kans dat er ook niks gerebrand gaat worden met de nieuwe chips die uitgaan komen.

• Martinos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 08:14
Exterminator schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:30:
Heeft iemand eigenlijk al een case kunnen ontdekken?
Ik heb deze van de week besteld: http://www.ebay.nl/itm/Or...&var=&hash=item791a000c50

Zal nog wel even duren voordat ik 'm binnen heb, maar zal t.z.t. laten weten of hij bevalt.

Verwijderd

Ok, kogel is door de kerk en heb hem ook besteld op hongkongeek.com.
179,98 € met DHL express verzending.
Nu afwachten tot ik 'em heb!

• maniace
Goede keuze.

Ik heb hem nu iets meer als 3 weken ben super tevreden ermee.

• Exterminator
Martinos schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:03:
[...]

Ik heb deze van de week besteld: http://www.ebay.nl/itm/Or...&var=&hash=item791a000c50

Zal nog wel even duren voordat ik 'm binnen heb, maar zal t.z.t. laten weten of hij bevalt.
Ok, bedankt alvast!

• superbassie
Paar dagen kunnen spelen met de Momo en ik ben nog steeds erg tevreden!
Maar ik ga toch wel op zoek naar een andere adapter want de draad van de standaard adapter is wel erg kort.

Het opladen op zich gaat ook wel apart. Zo kan 'ie een half uur op 37% blijven staan en dan opeens op 50% zitten als je vijf minuten later even kijkt. Maar goed, hij laadt iig op. :9

Verwijderd

Is de Ployer Momo12 nu echt een veel betere koop dan andere tablets rond de € 200 met vergelijkbare specs zoals bijvoorbeeld de Yarvik Xenta 10 (Kruidvat M1038)? Het risico om een slecht exemplaar te ontvangen en vervolgens het ding terug te moeten sturen naar China weerhoud mij meestal om zoiets te bestellen.

• Harrie D
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 11:44
Volg de topics over de exotische Android tablets al enige tijd en nu dus ook het topic over de Momo 12. Door alle enthousiaste berichtgevingen besloot ik vanmiddag er één te bestellen via Aliexpress (Eternal Team) Betaling d.m.v. creditcard, natuurlijk gebruik maken van de kortingscoupon en de bestelling afronden. Direct bericht terug dat de betaling was ontvangen. Zat me dus alvast te verheugen op de komst van mijn eerste tablet. Twee uur later een berichtje in mijn mail dat de bestelling geannuleerd is om veiligheidsredenen. Had iets te maken met de verificatie van de creditcard betaling. Nu maar even afwachten of de betaling ook werkelijk afgeschreven is. Om een nieuwe bestelling te kunnen plaatsen wil Aliexpress afbeeldingen en andere bewijsstukken van mijn creditcard (ING mastercard) ontvangen. Nog nooit zoiets meegemaakt bij bestellingen en betalingen per CC. Ik ga natuurlijk geen foto's maken van mijn CC die met zichtbaarheid van alle nummers en codes worden verzonden naar China. Ben in ieder geval wel wat huiverig geworden om nog een keer een bestelling te doen.

• freiss
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 22:18
Ik heb mijn Momo12 nu al drie weken, en ik ben er erg tevreden mee! *O* Ik heb hem bij het happy hour van Pandawill gekocht met 15 dollar korting. Ik heb gelijk de firmware van TNT er op gezet, en ik heb eigenlijk nog geen nadelen weten te vinden.

Ik ben erg benieuwd of iemand al een goede case gevonden heeft :)

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
freiss schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:19:
Ik heb mijn Momo12 nu al drie weken, en ik ben er erg tevreden mee! *O* Ik heb hem bij het happy hour van Pandawill gekocht met 15 dollar korting. Ik heb gelijk de firmware van TNT er op gezet, en ik heb eigenlijk nog geen nadelen weten te vinden.

Ik ben erg benieuwd of iemand al een goede case gevonden heeft :)
Hoe lang doe je ongeveer met de accu?

• freiss
iceme schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:24:
[...]

Hoe lang doe je ongeveer met de accu?
Ik heb het nooit echt goed bijgehouden, maar ik denk zo'n 5 uur? :)

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:43
Ik heb vandaag ook een Ployer Momo12 gekocht, bij aliexpress (eternal team) voor 229 doller (inclusief dhl verzending, black leather case en car charger) = 169 euro.

Ik kan niet wachten tot hij binnen is!!:)

• Harrie D
Gisteravond en vanmorgen even gekeken op de site van mijn bank en gelukkig bleek er geen geld afgeschreven te zijn van mijn CC.
Vanwege mijn ervaring gisteren met Aliexpress heb ik de Momo12 nu maar besteld bij Pandawill. De bestelling zal nog wel enige tijd op zich laten wachten, dus heb ik rustig de tijd om mij eens te gaan verdiepen in het Android platform.

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:46
Harrie D schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:03:
Volg de topics over de exotische Android tablets al enige tijd en nu dus ook het topic over de Momo 12. Door alle enthousiaste berichtgevingen besloot ik vanmiddag er één te bestellen via Aliexpress (Eternal Team) Betaling d.m.v. creditcard, natuurlijk gebruik maken van de kortingscoupon en de bestelling afronden. Direct bericht terug dat de betaling was ontvangen. Zat me dus alvast te verheugen op de komst van mijn eerste tablet. Twee uur later een berichtje in mijn mail dat de bestelling geannuleerd is om veiligheidsredenen. Had iets te maken met de verificatie van de creditcard betaling. Nu maar even afwachten of de betaling ook werkelijk afgeschreven is. Om een nieuwe bestelling te kunnen plaatsen wil Aliexpress afbeeldingen en andere bewijsstukken van mijn creditcard (ING mastercard) ontvangen. Nog nooit zoiets meegemaakt bij bestellingen en betalingen per CC. Ik ga natuurlijk geen foto's maken van mijn CC die met zichtbaarheid van alle nummers en codes worden verzonden naar China. Ben in ieder geval wel wat huiverig geworden om nog een keer een bestelling te doen.
Als je via Aliexpress besteld en je doorloopt de procedure dan dien je 2x je visa gegevens in te vullen.
1x voor de bestelprocedure, die moet je afronden en daarna kijk je bij je order en dan moet je dan nogmaals doen. Zeer onlogisch maar ik heb dat nu al enkele malen zo ervaren.

• lovly_1
superbassie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:20:
Eindelijk heb ik hem. *O*
Direct de TNT firmware erop gezet, werkt perfect!

Tot nu toe al zeer tevreden over het apparaat maar voor een echt eindoordeel moet ik er toch nog even wat langer mee spelen. :P

Hieronder btw de change notes van de TNT Momo 12 firmware:

-Rooted
-Based on stock rom (1110)
-App partition is 2 GB
-Build.prop mod based on SGS II SGH-i777 for improved market
-Added Permission Files for improved market
-Removed Chinese Apps
-framework.jar mod for better gameloft compatibility (Asphalt 7 now works)
-Added Video Editor, Asus Weather Widget, Genie Widget, and Signal Booster, root explorer, superSu, gallery with picasa support, docs2go, ESfile Explorer, english dictionary fix
-Changed Launcher to Jelly Bean one, should be smoother.
-Simplified and pretty boot animation
-Changed Annoying Keyboard Key-press sounds... now they are less annoying
-Default Background should be changed
@superbassie: heb je dat gedaan via de tnt procedure? ik krijg nl met de tweaktool het usb gedeelte door w7 niet herkend, vreemd genoeg. En zo oud is mijn laptop nu ook weer niet.
Hoe ging dat met aankoppelen (ployer uit, kabel erin, en welke knoppen ingedrukt houden?)
Kan je daarna nog steeds een NL menu nemen?
hoe zijn je ervaringen na die update? Ik heb er nl 2 voor mijn meiden en ben me aan het bedenken om de firmware te upgraden.

alvast bedankt voor je reactie

• freiss
Harrie D schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:27:
Gisteravond en vanmorgen even gekeken op de site van mijn bank en gelukkig bleek er geen geld afgeschreven te zijn van mijn CC.
Vanwege mijn ervaring gisteren met Aliexpress heb ik de Momo12 nu maar besteld bij Pandawill. De bestelling zal nog wel enige tijd op zich laten wachten, dus heb ik rustig de tijd om mij eens te gaan verdiepen in het Android platform.
Pandawill deed er bij bij anderhalve week over via Singapore Post. :)

• iceme
Zojuist ook de playor besteld op ali express. Bij het eternal team. $ 214,- heb er deze case bij besteld
http://www.aliexpress.com/snapshot/212367627.html

Nu gaat het grote wachten beginnen :|

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
freiss schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:30:
[...]

Pandawill deed er bij bij anderhalve week over via Singapore Post. :)
Hoe veel heb je uiteindelijk moeten betalen? Na importheffing en BTW-heffing in Nederland.

Begin ook wel interesse te krijgen in de tablet ^^ .

• freiss
jjohnnie schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:29:
[...]

Hoe veel heb je uiteindelijk moeten betalen? Na importheffing en BTW-heffing in Nederland.

Begin ook wel interesse te krijgen in de tablet ^^ .
Ik heb 162 euro betaald, inclusief verzendkosten. Ik heb geen import- en BTW-heffing gekregen :)

• Exterminator
Inmiddels de tablet 2 dagen in gebruik icm de topnotch ROM, bevalt prima. Echter valt me een ding op. Wanneer ik lang video stream bv via youtube of de ziggo app 'stopt' op n gegeven moment als t ware de wifi verbinding er mee en stottert de video met n beetje geluk verder of stopt er helemaal mee. Wanneer ik dan wifi aan/uit zet gaat de video weer even normaal verder. Ik heb 't idee dat dit aan de topnotch rom ligt. Wil/kan iemand dit misschien bevestigen/testen?

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
freiss schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:28:
[...]

Ik heb 162 euro betaald, inclusief verzendkosten. Ik heb geen import- en BTW-heffing gekregen :)
Dan heb je geluk gehad of niet? Bij zulke bedragen moet je volgens mij normaal wel 21% BTW erover afdragen + Inportheffing. Wat de prijs toch wel zou laten stijgen tot ongeveer €200,-.

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:16
Contact gehad met ingadget.co.uk. Daar (GB dus) hebben ze hem op voorraad en kunnen ze binnen enkele dagen leveren maar dan wel voor 225 euro (min 5 pond dankzij een coupon) en heb je ook nog iets van 18 euro verzendkosten. Voor iets minder dan 240 euro hoef je dus niet langs de Chinees om en beloven ze "iets" van support. Verschil van bijna 80 euro is niet gering natuurlijk maar als je controle krijgt of DHL kiest smelt dat natuurlijk snel weg. Twijfel, ook omdat de Kruidvat tab nu weer in beeld lijkt te komen...
EDIT: met shipping zou het daar op 235.53 euro uitkomen. De prijs verhoudt zich dan tot de Yarvik Xenta 10,1 of de POV Protab 3XXL die op de "binnenlandse" markt te verkrijgen zijn, maar de kwaliteit van de Ployer is wellicht beter?

[ Voor 17% gewijzigd door chaola op 12-01-2013 14:24 ]

It's just technology, not religion

• freiss
jjohnnie schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Dan heb je geluk gehad of niet? Bij zulke bedragen moet je volgens mij normaal wel 21% BTW erover afdragen + Inportheffing. Wat de prijs toch wel zou laten stijgen tot ongeveer €200,-.
Als je niet via DHL of FedEx bestelt schijnt de kans best wel groot te zijn dat je geen BTW hoeft te betalen.

• superbassie
lovly_1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:50:
[...]

@superbassie: heb je dat gedaan via de tnt procedure? ik krijg nl met de tweaktool het usb gedeelte door w7 niet herkend, vreemd genoeg. En zo oud is mijn laptop nu ook weer niet.
Hoe ging dat met aankoppelen (ployer uit, kabel erin, en welke knoppen ingedrukt houden?)
Kan je daarna nog steeds een NL menu nemen?
hoe zijn je ervaringen na die update? Ik heb er nl 2 voor mijn meiden en ben me aan het bedenken om de firmware te upgraden.

alvast bedankt voor je reactie
Download de RKBatch Toolen volg de guide
Zorg iig dat de tablet uitstaat en dan aan de laptop hangen met de USB kabel. Vervolgens 'Volume -' en de 'powerknop' tegelijk indrukken. Dan zou 'ie moeten gaan zoeken naar drivers (die niet gevonden worden).

Je kan daarna gewoon weer de NL taal kiezen.
Ik ben er zelf tevreden over. Het gaat allemaal wat vloeiender lijkt wel. De Play Store is completer en je bent van de Chinese apps af.
jjohnnie schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Ik heb DHL ook niets hoeven te betalen. Was in totaal iets van 165 euro kwijt.

• lovly_1
Exterminator schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:00:
Inmiddels de tablet 2 dagen in gebruik icm de topnotch ROM, bevalt prima. Echter valt me een ding op. Wanneer ik lang video stream bv via youtube of de ziggo app 'stopt' op n gegeven moment als t ware de wifi verbinding er mee en stottert de video met n beetje geluk verder of stopt er helemaal mee. Wanneer ik dan wifi aan/uit zet gaat de video weer even normaal verder. Ik heb 't idee dat dit aan de topnotch rom ligt. Wil/kan iemand dit misschien bevestigen/testen?
Wat jij beschrijft is heel herkenbaar en dan nog niet eens zo zeer met lang filmpjes (bv freaky the scary snowman, gem. 7 minuten). Echter: dit euvel had ik ook met de standaard stock ROM en mijn gedacht was dat dit wel verholpen zou zijn na een TNT rom. Niet dus >:)

Het installeren van de TNT rom ging makkelijk ondanks het feit dat mijn laptop de driver niet goed installeerde.
Ik heb ook het gevoel dat het scherm gevoeliger is geworden. Hij draait in ieder geval soepeler dan de stock rom. Heb er nu pas enkele uren mee gestoeid, mocht er nog iets zijn dan zal ik dat melden.

In ieder geval ben ik zeer tevreden over het scherm, erg helder vooral met bv Ice Age 4.mkv. heerlijk.

• lovly_1
freiss schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:49:
[...]

Als je niet via DHL of FedEx bestelt schijnt de kans best wel groot te zijn dat je geen BTW hoeft te betalen.
UPS: en controle en 60 euro bijbetalen (voor 2 ployer momo 12)

• Exterminator
lovly_1 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:23:
[...]

Wat jij beschrijft is heel herkenbaar en dan nog niet eens zo zeer met lang filmpjes (bv freaky the scary snowman, gem. 7 minuten). Echter: dit euvel had ik ook met de standaard stock ROM en mijn gedacht was dat dit wel verholpen zou zijn na een TNT rom. Niet dus >:)

Het installeren van de TNT rom ging makkelijk ondanks het feit dat mijn laptop de driver niet goed installeerde.
Ik heb ook het gevoel dat het scherm gevoeliger is geworden. Hij draait in ieder geval soepeler dan de stock rom. Heb er nu pas enkele uren mee gestoeid, mocht er nog iets zijn dan zal ik dat melden.

In ieder geval ben ik zeer tevreden over het scherm, erg helder vooral met bv Ice Age 4.mkv. heerlijk.
Oei, meen je dat nu?

Ik dacht dat bij stock dus geen problemen waren. Vind ik dan toch wel 'n beetje jammer...

• freiss
Exterminator schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:23:
[...]

Oei, meen je dat nu?

Ik dacht dat bij stock dus geen problemen waren. Vind ik dan toch wel 'n beetje jammer...
Het klinkt alsof de tablet de WiFi-verbinding uitzet om energie te besparen. Kan je dat niet uitzetten? Ik heb er zelf geen last mee gehad. :)

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
freiss schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Het klinkt alsof de tablet de WiFi-verbinding uitzet om energie te besparen. Kan je dat niet uitzetten? Ik heb er zelf geen last mee gehad. :)
Vind het zelf ook wel belangrijk om te weten, want ik stream veel films vanaf m'n NAS.

• Exterminator
freiss schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Kan geen dergelijke instelling vinden. Volgens mij verschilt 't ook per filmpje...

• maniace
Vanavond even wagen aan de TNT rom hopelijk krijg ik alles aan de praat. (al een keer eerder geprobeerd maar kwam niet in het flashmode).

• groxgrox
heb hem ook binnen, echter links bovenin duidelijk een soort van vlek te zien. Zie foto's. Eternal zegt dat ik 3 dagen moet wachten, daar dit vocht zou kunnen zijn.....ben benieuwd. Heb de foto's ook daarheen gestuurd, ff wachten op hun antwoord. Het is geen kras, maar echt iets van een vlek onder het display.

Hij reageert verder wel erg snel en is erg licht!

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/35i3r0l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/x0v23p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/206lekw.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door groxgrox op 15-01-2013 06:56 ]

• superbassie
Bij mij zitten er drie strepen die verticaal over het scherm lopen maar die zie je gelukkig alleen als het scherm uit is.

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan iemand misschien een foto/video review maken? Denk dat veel mensen dat zullen waarderen.

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na de Momo 12 nu een paar dagen in m'n bezit te hebben gehad, zal ik ook eens m'n bevindingen melden. Ik heb overigens meteen de firmware van Roman er op gezet.

Bouwkwaliteit is prima in orde, en samen met de snelheid van de tablet zijn dat de grote pluspunten. Ik kan me echter totaal niet vinden in de goede verhalen over het scherm. Vergelijk ik het scherm met de Ipad 1 die wellicht vervangen ging worden door de Momo, dan valt me vooral op dat de kleuren veel minder mooi zijn, zwartwaarde/contrast een heel stuk slechter en hoewel de dpi's niet ver uit elkaar zullen liggen, oogt de Ipad vele malen scherper. Accu ben ik niet ontevreden over, met name het verbruik in stand-by verraste me positief!

Helaas is de grote dealbreaker voor mij het niet responsieve touchscreen. De Ipad reageert bij de minste aanraking al, en om bij de Momo een consequente registratie te krijgen, dient er toch wel wat meer druk te worden uitgeoefend. Misschien geen probleem als je niks anders gewend bent, maar ik ben wat dat betreft verwend met de Ipad.

Ik heb dan ook besloten om 'm weer te verkopen. Een beetje met pijn in m'n hart, aangezien ik Android een warm hart toedraag en ik zeker gecharmeerd ben van de snelheid van de tablet aangaande apps starten/installeren/deïnstalleren/enz....

Iemand die deze tablet kan vergelijken met de Nexus 10?

Overigens ben ik bereikbaar via DM voor als je een goed bod wilt doen ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Exterminator
Undeclinable schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:07:
Na de Momo 12 nu een paar dagen in m'n bezit te hebben gehad, zal ik ook eens m'n bevindingen melden. Ik heb overigens meteen de firmware van Roman er op gezet.

Bouwkwaliteit is prima in orde, en samen met de snelheid van de tablet zijn dat de grote pluspunten. Ik kan me echter totaal niet vinden in de goede verhalen over het scherm. Vergelijk ik het scherm met de Ipad 1 die wellicht vervangen ging worden door de Momo, dan valt me vooral op dat de kleuren veel minder mooi zijn, zwartwaarde/contrast een heel stuk slechter en hoewel de dpi's niet ver uit elkaar zullen liggen, oogt de Ipad vele malen scherper. Accu ben ik niet ontevreden over, met name het verbruik in stand-by verraste me positief!

Helaas is de grote dealbreaker voor mij het niet responsieve touchscreen. De Ipad reageert bij de minste aanraking al, en om bij de Momo een consequente registratie te krijgen, dient er toch wel wat meer druk te worden uitgeoefend. Misschien geen probleem als je niks anders gewend bent, maar ik ben wat dat betreft verwend met de Ipad.

Ik heb dan ook besloten om 'm weer te verkopen. Een beetje met pijn in m'n hart, aangezien ik Android een warm hart toedraag en ik zeker gecharmeerd ben van de snelheid van de tablet aangaande apps starten/installeren/deïnstalleren/enz....

Iemand die deze tablet kan vergelijken met de Nexus 10?

Overigens ben ik bereikbaar via DM voor als je een goed bod wilt doen ;)
Opzich vind ik het 'n beetje jammer dat je een (chinese) tablet van nog geen 200euro vergelijkt met een Ipad van ruim het dubbele bedrag. Tuurlijk zit hier verschil in, jammer dat je de momo niet met een "vers" oog vergelijkt.

Daarnaast nog een vraag: heb jij ook "problemen" met het streamen van lange video's? Zie iets verder naar boven een post van mij in dit topic.

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Uiteraard vergelijk ik deze tablet niet met een nieuwe Ipad, maar met de allereerste. Een niet zeer oneerlijke vergelijking denk ik.

Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de positieve reacties op het scherm/touchscreen. De Ipad 1 is tweedehands (en die dingen slijten gewoon bijna niet) voor rond de 150 EUR te krijgen, en dan denk ik dat dat toch de betere koop is, ondanks de lagere snelheid.

Vwb jouw Youtube-probleem: ik heb daar ook problemen mee ja, een Youtube-video stopt na +/- 1 minuut met bufferen, Wifi werkt nog gewoon, maar de buffer stopt gewoon, zeer irritant!!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:04

r_kluft

Hmmmmmm

Kan iemand trouwens vertellen of de MOMO12 ook gps aan boord heeft?

• maniace
Heeft ie niet

• maniace
Undeclinable schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:08:
Uiteraard vergelijk ik deze tablet niet met een nieuwe Ipad, maar met de allereerste. Een niet zeer oneerlijke vergelijking denk ik.

Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de positieve reacties op het scherm/touchscreen. De Ipad 1 is tweedehands (en die dingen slijten gewoon bijna niet) voor rond de 150 EUR te krijgen, en dan denk ik dat dat toch de betere koop is, ondanks de lagere snelheid.

Vwb jouw Youtube-probleem: ik heb daar ook problemen mee ja, een Youtube-video stopt na +/- 1 minuut met bufferen, Wifi werkt nog gewoon, maar de buffer stopt gewoon, zeer irritant!!
Ik heb echt een totaal andere mening dan jou hierin, mijn scherm is nagenoeg perfect en het scherm werkt prima. Ik heb absoluut niet het gevoel dat hij traag tot niet reageert. Ook je hard drukken op het scherm komt bij mij niet voor.

• groxgrox
de mijne gaat terug naar eternal.....heb er wel een beetje genoeg van. Vind het scherm ook niet echt top. Het was dat ik voor mijn TF101 van Asus een vervanging nodig had, maar dat beeld is echt veel beter.
De momo12 is wel veel sneller, dat merk je wel!

Ga wel kijken, als het bedrag terug heb naar een Asus TF300T. Dan moet er maar wat bij, maar weet ik wel zeker dat ie 100% goed is!

Erg jammer overigens dat wanneer je problemen hebt met je tablet, je zelf moet regelen dat ie terugkomt daar. Eternal neemt geen verzendkosten voor het terugzenden voor zijn rekening...

Ik wil hem met de TNT verzenden, kost me dan 34 euro. Helaas is dat een risico dat je het daar koopt.

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
De Momo 20 is nu uit zie ik met de nieuwe Allwinner A31 quadcore waarvan sommigen zeggen dat die niet eens sneller is dan de RK3066 in de meeste toepassingen. En met 2GB; de rest zal wel hetzelfde zijn. Maar ik lees ook twee klachten over de beeldkwaliteit in de voorgaande posts, vooral in vergelijking met veel oudere Apple en Asus tabletten.
Durf op basis van de posts nog niet te beslissen over de tablet. Een mooi scherm is wel belangrijk!

• banus19
Ik heb de tablet nu ook een paar dagen in bezit, en ben er erg tevreden mee:)

Mooi en helder scherm (heeel klein beetje backlight bleeding langs de rand). Heb de firmware van TNT erop gezet. Heb tot nu toe 1 vastloper gehad, nadat ik iets uit de playstore installeerde.

Wifibereik is goed, alleen is de doorvoersnelheid wel 2x zo laag als bij mij galaxy s plus. Daar haal ik zo'n 4,5 Mbit op, op m'n tablet 2 Mbit. Dit vind ik wel jammer, want filmpjes laden duurt hierdoor langer. Hebben andere hier ook last van? Het is vooral als ik hem in landscape vast heb, met mijn hand om de rechterkant (dus tegenover de aansluitingen)

Ik heb geen last van het probleem dat als ik via m'n pc film kijk, de verbinding weg valt. Ben nu al 30 minuten film aan 't kijken en nog geen problemen ondervonden.

[ Voor 7% gewijzigd door banus19 op 21-01-2013 11:01 ]

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Juist het scherm is een pluspunt van de momo12. De helderheid is ongekend en de kleuren, en contrast, zeker bij video ook heel best.

Apples gebruiken een heel dun venster waardoor het lijkt alsof je IN de ui zit met je vinger. De touch respons van android is altijd net even minder geweest.

Voor het geld is dit ongeveer het beste wat je kun kopen. Stevig, beter dan gemiddeld wifi bereik (wel metalen behuizing en dat maakt hem wat richtinggevoelig), voor een 6000mah accu prima werktijd, helder IPS scherm en met de Roman Rom van TNT gewoon clean en mean machientje. Nu nog een folder case zoals Ipad heeft

• banus19
DaBuzzzzz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:31:
Juist het scherm is een pluspunt van de momo12. De helderheid is ongekend en de kleuren, en contrast, zeker bij video ook heel best.

Apples gebruiken een heel dun venster waardoor het lijkt alsof je IN de ui zit met je vinger. De touch respons van android is altijd net even minder geweest.

Voor het geld is dit ongeveer het beste wat je kun kopen. Stevig, beter dan gemiddeld wifi bereik (wel metalen behuizing en dat maakt hem wat richtinggevoelig), voor een 6000mah accu prima werktijd, helder IPS scherm en met de Roman Rom van TNT gewoon clean en mean machientje. Nu nog een folder case zoals Ipad heeft
Ik neem aan dat jij er ook een hebt? Heb jij er ook last van dat als je de tablet op je schoot legt, de doorvoersnelheid van je wifi stukken minder is dan dat je hem op bijv. de bank legt?

• maniace
Bij mij blijft de wifi sterkte nagenoeg gelijk ongeacht of ik hem plat leg of niet.
Moet zeggen dat sinds ik de TNT rom draai het wel een stukje beter op geworden is.

• banus19
maniace schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:34:
Bij mij blijft de wifi sterkte nagenoeg gelijk ongeacht of ik hem plat leg of niet.
De wifi sterkte blijft bij mij ook (nagenoeg) gelijk, maar als ik dan naar instellingen -> wifi -> netwerk selecteer waar ik mee verbonden ben, staat er: linkspeed: 12 Mbit. Als ik m'n tablet los laat en neer leg, wordt dit 54 Mbit. 12 Mbit is maar net genoeg om films mee te streamen namelijk...

Verwijderd

Heb de mijne ook binnen en ook geen extra kosten moeten betalen (verzending via DHL, totaal op 179€)
Besteld bij Hongkongeek en in eerste instantie wel een week moeten wachten vooraleer hij verzonden werd (feedback van Hongkongeek was dat na testen mijn exemplaar defect bleek te zijn en dat ze een nieuwe moesten bestellen). Eens verzonden na 3 dagen thuis!
Heb ook de TNT rom eropgezet maar PC wilde driver niet installeren. Heb op 3 verschillende laptops moeten koppelen vooraleer ik de driver op één kon installeren en de tab kon flashen.

Indruk na één week is héél positief voor de prijs.
Mooie tab, helder scherm, behoorlijke autonomie (5 à 6 uur), voelt héél degelijk.
Weet iemand waar je een passende flip case kan bestellen voor deze tab?

• banus19
Weet iemand waar je een passende flip case kan bestellen voor deze tab?
Martinos schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:03:
[...]

Verwijderd

Thnx,
Nog één vraagje.
Deze kan niet opgeladen worden via USB, maar je hebt zo van die USB to 2.5mm kabeltjes.
Als ik dan een UB powerbank koop en zulk kabeltje, kan ik deze dan daarmee opladen/gebruiken?
Iemand hier ervaring mee?
En zoja, wat/waar kopen?

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:29:
Thnx,
Nog één vraagje.
Deze kan niet opgeladen worden via USB, maar je hebt zo van die USB to 2.5mm kabeltjes.
Als ik dan een UB powerbank koop en zulk kabeltje, kan ik deze dan daarmee opladen/gebruiken?
Iemand hier ervaring mee?
En zoja, wat/waar kopen?
Op de oplader staat 12V 2.0A, dat ga jij niet uit een usb krijgen die maximaal 5V en 1A afgeeft. Oftewel+ nee, dat kan niet.

• banus19
Ik heb zelf de originele firmware erop gezet, omdat ik best veel crashes heb gehad en dat hij zelfs tot 2x toe naar de fabrieksinstellingen terug ging...

Heb hem geroot en de standaard chinese apps eraf gemieterd, en hij loopt weer als een zonnetje :)

• Harrie D
Een paar uur geleden werd mijn bestelde Momo12 gebracht. (besteld bij Pandawill, verzonden met Chinapost). Geen douanekosten, dus dat viel mee.
Na het uitpakken de powerknop ingedrukt. In het midden van het scherm licht een mooi 3D embleempje op met "Momo" en wat chinese letters en een draaiend sybooltje. En dat draait nu nog steeds. De Momo 12 start niet verder op. De gebruiksaanwijzing biedt niet veel uitkomst omdat mijn kennis van het chinees schromelijk tekort schiet.
Iemand een idee of tip?

• banus19
Harrie D schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:17:

Na het uitpakken de powerknop ingedrukt. In het midden van het scherm licht een mooi 3D embleempje op met "Momo" en wat chinese letters en een draaiend sybooltje. En dat draait nu nog steeds. De Momo 12 start niet verder op.
Dit is helemaal zoals het hoort, alleen start hij bij mij wel verder op. Al geprobeerd om de resetknop op de achterkant van de tablet in te drukken met een paperclip en proberen opnieuw aan te zetten?

• Harrie D
@banus19. Bedankt voor de tip. Wat een paperclipje al niet kan bewerkstelligen. Mijn Momo werkt nu prima. En mij nu maar eens gaan verdiepen in het Android systeem. Ik ga ook maar op zoek naar een goede adapter voor de bijgevoegde netvoeding. Met dat bijgeleverde opzetstuk kan ik'm in geen enkel stopcontact in huis opladen. Toch nog gelukt met een bijna vooroorlogse driewegstekker.
En dan heb ik op het scherm zo'n mooie kalender met tijdklok die mij doet denken aan de gratis kalenders die ze in december altijd verstrekken bij de afhaalchinees. De chinese tekens zijn ondoorgrondelijk voor mij. Maar eens kijken of ik dat kan verwijderen of dat ik het hiervoor al omschreven TNT erop plaats.

• Harrie D
De TNT firmware is nog niet gelukt. Het lukt mij niet om (punt 10 handleiding) om het "onbekende apparaat" onder eigenschappen te vinden. (Toshiba laptop met Vista 32 bit)
Ben al aan het zoeken geweest hoe ik de voorgeïnstalleerde chinese apps kan verwijderen.
Op de normale wijze bij "instellen" of met de app "app remover" kan ik deze kennelijk goed verborgen apps niet vinden om ze te verwijderen. Op een vrije avond maar eens een aantal topics op tweakers doorspitten.

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem, kan de tablet ook niet (meer) vinden bij onbekende apparaten...

Het is me eerst wel gelukt, maar toen het installeren van de driver mislukte heb ik het onbekende apparaat uitgeschakeld bij apparaatbeheer.

En nu kan ik hem dus met geen mogelijkheid meer vinden :(

Verwijderd

Het is me gelukt! Via de Rkbatchtool, zonder eerst de drivers te installeren :)

• banus19
Gister avond m'n Momo12 uitgezet, aan de lader gehangen. Wordt ik vanochtend wakker: geen leven in de brouwerij :(

Heb van alles geprobeerd: reset button ingeduwd, geprobeerd in download-mode te krijgen om de firmware te upgraden...

geen resultaat:( En dat op m'n verjaardag!

• Harrie D
@BDGR. Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit gelukt is. Ik heb het ook geprobeerd via de RKBatchtool, maar het lukte mij niet om het vakje links onder groen opgelicht te krijgen. Volgens mij koppelt mijn laptop de Momo12 al na een paar seconden weer los en is er dus geen verbinding.

• banus19
Harrie D schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:13:
@BDGR. Volgens mij koppelt mijn laptop de Momo12 al na een paar seconden weer los en is er dus geen verbinding.
Je moet de usb-kabel inpluggen, en dan de volumeknop + powerbutton induwen. Dan zie je hem toch groen worden? Als het groene dan weer uit gaat moet je de knoppen iets langer vast houden..

Verwijderd

Het is mij gelukt met dank aan Janesh, die schreef in dit topic :

Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets het volgende:

Wat je ook kunt doen is in je opgestartte tablet usb debugging uitvinken en verbinden met je laptop. Als je de RKbatchtool opstart, moet no1 onder connected devices pink van kleur zijn.
Als je nu op de ' switch' knop klikt in de RKbatchtool, moet no 1 groen worden, en je tablet is dan klaar voor de upgrade.
Als je nu de juiste software laad, ben je klaar voor de start.

Succes ermee!

• DaBuzzzzz
Na 3 weken gebruik vind ik het nog steeds een heerlijk ding. Accuduur is niet super maar een film kun je kijken, zelfs met bluetooth headset en dan heb je nog flink wat tijd over. De accuduur meter klopt zoals wel vaker niet echt, hij gaat vrij snel naar een % of 30 en daar blijft ie vervolgens ook lang.

Wat is alleen echt mis in de ROM is een mogelijkheid om wpa2 connecties te kunnen maken, snap niet dat android daar zo 'moeilijk' over doet, tips welkom

Verwijderd

Wat is de beste manier om een film te kijken? Via mkv bestanden of een andere manier?

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

ik zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen, heb nu deze YuanDao N101.
zit er veel verschil tussen die twee?

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 07:57
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:47:
Na 3 weken gebruik vind ik het nog steeds een heerlijk ding. Accuduur is niet super maar een film kun je kijken, zelfs met bluetooth headset en dan heb je nog flink wat tijd over. De accuduur meter klopt zoals wel vaker niet echt, hij gaat vrij snel naar een % of 30 en daar blijft ie vervolgens ook lang.

Wat is alleen echt mis in de ROM is een mogelijkheid om wpa2 connecties te kunnen maken, snap niet dat android daar zo 'moeilijk' over doet, tips welkom
Hoe bedoel je geen WPA2 ik gebruik juist uitsluitend wpa2 hier op me netwerk thuis.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• DaBuzzzzz
Ik stream m''n hele MKV HD libray van NAS met BubbleUPNP naar elke dlna client vanaf de momo, deze kan zelf afspelen maar je kunt ook pushen naar andere devices.

• Martinos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 08:14
Mocht iemand geïnteresseerd zijn. Ik bied mijn Ployer Momo 12 incl. beschermcase te koop aan. Hij is drie weken oud. Zo ja, stuur mij dan een PM (of kijk bij vraag & aanbod).

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
banus19 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:26:
Gister avond m'n Momo12 uitgezet, aan de lader gehangen. Wordt ik vanochtend wakker: geen leven in de brouwerij :(

Heb van alles geprobeerd: reset button ingeduwd, geprobeerd in download-mode te krijgen om de firmware te upgraden...

geen resultaat:( En dat op m'n verjaardag!
Banus,

Ik heb dus precies hetzelfde, geen leven in te krijgen. Heb jij inmiddels al een oplossing of een oorzaak. Als iemand anders een oplossing weet hoor ik het graag. Kids zijn helemaal down hiervan. Hun speetje doet het het niet. :? Trouwens gebeurde dit ook als ie aan stond. Dus niet uitgeschakeld maar scherm uit na 10 minuten. De volgende morgen niets mee te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Takkiedroid1970 op 06-02-2013 15:20 ]

• banus19
Ik heb momenteel nog geen oplossing of een oorzaak, ik heb wel antwoord van AliExpress:

"Probeer hem lokaal te laten repareren, als de reparatie minder dan $5 kost, dan vergoeden zij het. Als het meer kost, moet ik hem opsturen voor reparatie..."

Ik heb alleen geen idee waar ik hem in Rotterdam kan laten repareren?

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 19:53

RaJitsu

B.S.U.R.

Kan iemand iets zeggen over de verpakking/doos? Die zag er bij mij anders uit dan op de afbeeldingen op de site. Verder staat bij mij ook het 'Ployer'-logo niet op de achterkant... Ook heb ik geen cleaning cloth en zien de USB-kabel en verlenging er anders uit.

De stekker kan ik met de grootste moeite niet in de EU-adapter die ik erbij had gekregen (Edit, inmiddels gelukt door gewoon veel kracht te zetten) krijgen, en wifi werkt erg slecht (tweede verdieping van het huis waar alle overige apparaten wel prima via Wifi werken, heeft dit apparaat last bvan uitval. Beneden werkt alles wel goed).
Dit is de verpakking waarin ik de mijne kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://s1.bild.me/bilder/150113/thumb_6557595WP_000041.jpg

Zou het kunnen dat ik een ander apparaat heb, een kloon oid?

[ Voor 50% gewijzigd door RaJitsu op 07-02-2013 20:31 ]

B.S.U.R.

• banus19
RaJitsu schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:20:
Kan iemand iets zeggen over de verpakking/doos? Die zag er bij mij anders uit dan op de afbeeldingen op de site. Verder staat bij mij ook het 'Ployer'-logo niet op de achterkant... Ook heb ik geen cleaning cloth en zien de USB-kabel en verlenging er anders uit.

De stekker kan ik met de grootste moeite niet in de EU-adapter die ik erbij had gekregen (Edit, inmiddels gelukt door gewoon veel kracht te zetten) krijgen, en wifi werkt erg slecht (tweede verdieping van het huis waar alle overige apparaten wel prima via Wifi werken, heeft dit apparaat last bvan uitval. Beneden werkt alles wel goed).
Dit is de verpakking waarin ik de mijne kreeg:
[afbeelding]

Zou het kunnen dat ik een ander apparaat heb, een kloon oid?
Je hebt de OEM versie besteld? In die doos kreeg ik hem ook, en ik heb ook de OEM besteld en ook geen ployer logo:p

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 19:53

RaJitsu

B.S.U.R.

banus19 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:00:
[...]

Je hebt de OEM versie besteld? In die doos kreeg ik hem ook, en ik heb ook de OEM besteld en ook geen ployer logo:p
Ok, ik herinner me inderdaad iets over de OEM-versie in de omschrijving. Duidelijk. Alleen wel jammer van de beperkte wifiprestatie. Heb jij dat ook?

B.S.U.R.

• banus19
RaJitsu schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:28:
[...]

Ok, ik herinner me inderdaad iets over de OEM-versie in de omschrijving. Duidelijk. Alleen wel jammer van de beperkte wifiprestatie. Heb jij dat ook?
De OEM versie is goedkoper, en ik vond het persoolijk mooier om geen Ployer op de achterkant te hebben.

Wifi valt bij mij niet weg, maar de snelheid is wel laag als ik ver bij de router weg ben. Zie mijn posts hier boven ;)

• Harrie D
Na twee weken is mijn Ployer vanmorgen al met pensioen gegaan. Op dag 1 al een opstartprobleem, dus meteen al twijfels of ik mijn geld wel goed besteed had. Zoals in eerdere posts al te lezen viel lukte het niet om de TNT firmware te installeren. Dan maar verder met de originele firmware. De Chinese apps stoorden me niet meer. Wel de slechte oplader. De Europese adapter liet zich niet goed bevestigen, dus maar een ander opzetstukje gekocht. Intussen in China een Europese oplader besteld. De tablet leek verder goed te werken. Mooi scherm, goede wifi ontvangst. Gisteren begon de ellende. Tot twee keer toe ging de Ployer terug naar de fabrieksinstellingen. Alleen maar chinees op het scherm en probeer dan maar eens uit te vinden waar je de taal weer in kunt stellen. Dat weet ik dus inmiddels. Vanmorgen de Ployer weer proberen op de starten, maar helaas. Inmiddels wel 10 keer de resetknop gebruikt, maar hij blijft in de opstartprocedure hangen. Het blauwe 3D blokje met draaiend sterretje op het scherm en daar blijft het bij. Ook wederom geprobeerd om 'm in de firmware update stand te krijgen en de TNT fw te installeren, maar helaas. Het "blokje" links in de batch tool wel rose opgelicht, maar "switchen" naar groen loopt iedere keer verkeerd af. Een foutmelding en een luide tik vanuit de Ployer en hij is weer "dood". Inmiddels ben ik er wel achter dat "goedkoop" weer "duurkoop" is. Eens kijken of er nog iets met Pandawill is te regelen. Anders is mijn tabletervaring wel erg beperkt gebleven.

• iceme
Harrie D schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:39:
Inmiddels ben ik er wel achter dat "goedkoop" weer "duurkoop" is.
Ik heb voor mijn ouders ook een ployer Momo12 besteld en ze zijn er best tevreden over. Ik denk dat je krijgt waar je voor betaald. Het kost wat minder en het is iets minder. Ik ben het daarom niet met je eens "goedkoop" is per definitie "duurkoop".

Omdat jou tablet stuk gaat betekend dat niet direct dat het een slecht product is. Je hebt pech dat net die van jou stuk gaat. Soms heb je nou eenmaal pech. :/

Het het lastiger retourneren is naar china ben ik met je eens, maar dat wist je toch vooraf.

[ Voor 7% gewijzigd door iceme op 09-02-2013 19:06 ]

• Harrie D
Ik ben mij er heel goed van bewust dat ik een risico genomen heb om een tablet in China te bestellen. Dat had ik ook ingecalculeerd. Het is dus niet zo dat ik in zak en as zit doordat de Ployer z'n laatste adem heeft uitgeblazen. Het is dus gewoon pech en in mijn geval (laat ik het dan maar nuanceren) wel een kwestie van goedkoop is duurkoop. En aan de reacties hierboven te lezen ben ik niet de enige waarvan de Ployer Momo na korte tijd al terziele is gegaan.
De volgende wordt dus gewoon één van een bekend merk uit een Nederlandse winkel.

• maniace
Tsja je kan hem nog steeds terug sturen binnen 3 maanden zonder extra reparatiekosten.
Spijtig te horen dat zoveel mensen problemen ondervinden. De mijne werkt nog steeds als een speer en ik gebruik toch nu 2 maanden bijna dagelijks.

• Harrie D
Vandaag een mailtje gekregen van Pandawill. Ik moest maar eens een andere oplader gebruiken. Nu had ik die kort na aankoop al bij een andere aanbieder besteld, dus zal daarmee nog eens een poging wagen. De 12V 2000mAh laders liggen niet overal voor het oprapen.
Mocht het daarmee niet lukken moet ik een video opsturen. Lijkt mij niet erg zinvol als er geen leven in zit.
Ze gaven ook nog aan dat ze volledige service en support willen geven. Ben benieuwd.

Verwijderd

Ben helaas ook wat minder positief over de Momo 12 dan sommigen van jullie. Aangeschaft via Aliexpress/Eternal. Na 5 dagen in gebruik doet het touch screen het niet meer. Had gezien aanschafbedrag van E 170 geen topkwaliteit verwacht, maar dit slaat alles. Voor mij geen Chinese avontuurtjes meer.

• Harrie D
Nieuwe oplader binnengekregen, doch helaas. Geen leven in de Momo 12. Maar even een video'tje maken als bewijsmiddel en meesturen met een berichtje aan Pandawill. Eens kijken of ze na eventuele terugzending een nieuwe willen leveren.

• banus19
Mijn momo12 is nu op weg naar china voor reparatie... Het was helaas niet mogelijk om het geld terug te krijgen..

Ben benieuwd wanneer ik hem weer terug heb! werkend:p

• groxgrox
ik heb, na heel heel veel zeuren vandaag eindelijk mij geld teruggekregen van Eternal. Ik had 225 dollar betaald, moest hem terugsturen op eigen kosten (ook 25 euro). Toen ie was aangekomen zeiden ze doodleuk dat het niet zichtbaar was (zie enkele posts terug voor de foto's van het scherm). Ze hebben -na veel zeuren- wel 180 dollar teruggeboekt.....

Kreeg ik 2 weken later ook nog van DHL een aanslag. Iemand een idee hoe je die rekening terug kan krijgen? Tablet is immers teruggestuurd! Geen china tab meer voor mij! Dan maar iets meer betalen, heb nu een Ipad 4 en een nexus 7. TOP-dingen, kan china niet tegenop. En ik snap best, prijs kwaliteit.....jaja....

Toch kriebelt het wel....ben bezig met een Newman N2....285 dollar.... Tis toch ook wel weer leuk om uit te zoeken en benieuwd te zijn wat je krijgt!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59
Heb die van mij nu ook bijna 2 weken werkt perfect vooral met de TNT 2 firmware.
Geen lag kunnen ontdekken. Alleen de wifi snelheid wisseld nogal tussen 65mbit en 19 mbit.
Kan ook zijn dat mijn wifi router beetje brak is. Dit ga ik van de week nog testen.
Ben alleen nog opzoek naar een beschermhoes. In die van een galaxy tab past ie net niet

• Harrie D
Na toesturen van mijn video kreeg ik van "Rebecca" van Pandawill het bericht dat ik mijn Ployer tegen lage kosten zou mogen laten repareren bij een plaatselijke reparateur. Zou dit niet mogelijk zijn dan mag ik 'm voor reparatie opsturen naar China. Dat laatste ga ik maar doen, want reparatie in NL zal niet makkelijk en vermoedelijk niet lonend zijn.

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:10
zojuist ook de ployer momo12 bij banggood.com (link). kostte me 186 dollar incl. drop shipment. Ben benieuwd wanneer ik hem thuis heb :)

• Harrie D
Ik heb op aangeven van Pandawill mijn defecte Momo 12 teruggestuurd naar China. Iets meer dan 2 tientjes kwijt voor het verzenden.
Van de supportafdeling van Pandawill twee weken later het bericht gekregen dat de Momo 12 gearriveerd was en doorgezonden naar de fabriek voor reparatie. Reparatie zou 5 tot 6 weken kunnen duren.
Omdat ze een krasje op de achterzijde hadden ontdekt kreeg ik geen nieuw exemplaar maar werd tot reparatie overgegaan. Het wordt nog spannend of ik de tablet in juni nog mee op vakantie kan nemen.
Support en garantieafwikkeling werkt dus kennelijk wel, maar je moet wel "chinese" engelengeduld hebben.

• banus19
Ik neb vandaag mijn momo weer ontvangen en hij doet het weer:) volgenmij heb ik een nieuwe ontvang... voor mn gevoel ise wifi ontvangst beter dan de vorige! Zal nog wat exrra testen uitvoer om dit te bevestigen...

• Harrie D
Ik heb paar weken terug mijn gerepareerde Momo 12 ook weer ontvangen uit China. Verpakt in neutraal bruin papier en geen douane problemen.
De tablet werkt. Helaas nog steeds een aantal Chinese apps die niet te verwijderen zijn. Ik heb nog niet de moed om er andere firmware op te zetten.
Wat mij wel opvalt. De wifi verbinding is aanmerkelijk zwakker dan voor de reparatie. Op de slaapkamer, recht boven de router, heb ik nu geen wifi ontvangst meer. En voorheen ging het prima.
Ik doe in ieder geval wat tabletervaringen op. Ik vind het echt geen vervanger van de laptop . Een nieuwe tablet wordt toch echt een Ipad.

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:10
rikkieking schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:26:
zojuist ook de ployer momo12 bij banggood.com (link). kostte me 186 dollar incl. drop shipment. Ben benieuwd wanneer ik hem thuis heb :)
Ok, nu 7 maanden met volle tevredenheid gebruik kunnen maken van deze tablet met de originele firmware. Totdat van de week de tablet ineens niet meer kon worden opgeladen, en het touchscreen niet meer werkt. Ik heb met een halfvolle batterij nog TNT 3 Firmware kunnen flashen maar het probleem bleef: opstarten tot het hoofdscherm, maar het touchscreen reageert niet op aanrakingen, en opladen is niet mogelijk. Het scherm draait nog wel mee bij roteren.

Wie kan me hiermee helpen?
Pagina: 1