Yup, hij is niet voor mij dus ik houd het simpel. Draai de laatste versie en heb daar geen problemen mee. De wifi kwaliteit is inderdaad een beetje twijfelachtig. Bij sommige specifieke zaken lijkt hij de verbinding spontaan te verbreken, maar dat komt niet vaak voor. In normaal gebruik bevalt hij prima.Negakinu schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:57:
[...]
Draai je de stock rom op die Kruidvat tablet?
Ik verwacht ook dat het een mooie SoC wordt en focus op energy efficiency kan ook geen kwaad, alleen qua realistisch inschatten kunnen we er wel vanuit gaan dat de CPU kant in ieder geval geen nieuwe standaard gaat zetten.sn33ky schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:15:
[...]
Mijn fout.
Maar toch moet je eerst de benchmarks afwachten lijkt mij om zeker te zijn.
En werd vanaf android 4.1 toch ook gebruik gemaakt van de GPU voor android algemeen?
En toch is de score netjes: Al heb ik geen details gevonden van de CPU en GPU scores apart.
Tegra 3 Scores kan je hier op Tweakers terug vinden. Maar ook geen details in CPU en GPU performance te vinden.
Dus ook niet te vroeg roepen voordat hier duidelijkheid in is.
Een mooie site met de verschillen uitgelegd
Ployer Momo 12 is waar ik voor ga echter vraag ik me wel af of alles wel daadwerkelijk werkt kwa apps etc. Iemand hem al in huis?
Hallo tweakers,
Na een enorme hoeveelheid onderzoeksartikelen voor me te hebben gekregen, heb ik besloten om een tablet te kopen. Want de pdf bestanden lezen niet fijn op mijn e-reader, op mijn laptop kan ik niet goed snellezen en printen is onzin voor iets wat ik 1 keer door moet lezen.
Mijn oog viel op de Point of View Protab 3 XXL. Alleen is deze niet meer snel leverbaar voor ronde de 200 euro. Ik ga namelijk zondag naar Vietnam en wil dan graag de artikelen doornemen. Hebben jullie misschien een idee voor een alternatief in die prijsklasse?
Na een enorme hoeveelheid onderzoeksartikelen voor me te hebben gekregen, heb ik besloten om een tablet te kopen. Want de pdf bestanden lezen niet fijn op mijn e-reader, op mijn laptop kan ik niet goed snellezen en printen is onzin voor iets wat ik 1 keer door moet lezen.
Mijn oog viel op de Point of View Protab 3 XXL. Alleen is deze niet meer snel leverbaar voor ronde de 200 euro. Ik ga namelijk zondag naar Vietnam en wil dan graag de artikelen doornemen. Hebben jullie misschien een idee voor een alternatief in die prijsklasse?
Voor zondag? http://online.kruidvat.nl...97inchblack.html?token=-1NathanJ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:49:
Hallo tweakers,
too old, too cold
Hoi tweakers,
Is er iemand die een Empire Electronix Icon M912HC heeft of dezelfde van een ander merk.
Mijn vrouw heeft er van de week één gekregen (gratis) en het ding doet het op zich prima, zij het dat er nu gingerbread 2.3 op staat. Iemand die weet of er iets van 4.* op kan? en zo ja hoe/waar.
Veel aps die inmiddels niet 'meer' draaien.
Specs van dat ding:
M912HC - YF-QS-RD-GGS-631
8 GB opslag
512 RAM
Proc RK2918 A8 @ 1Ghz
Is er iemand die een Empire Electronix Icon M912HC heeft of dezelfde van een ander merk.
Mijn vrouw heeft er van de week één gekregen (gratis) en het ding doet het op zich prima, zij het dat er nu gingerbread 2.3 op staat. Iemand die weet of er iets van 4.* op kan? en zo ja hoe/waar.
Specs van dat ding:
8 GB opslag
512 RAM
Proc RK2918 A8 @ 1Ghz
Als je uit vindt van welk merk deze oorspronkelijk ge-OEM'ed is, kun je custom ROMs opzoeken en daardoor je Android upgraden. Er zijn echter erg veel 8" tablets op de markt. Ik zou online net zo lang plaatjes en specs vergelijken totdat je zeker weet dat je de oorsprong gevonden hebt.jopelepoop schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:06:
Hoi tweakers,
Specs van dat ding:
8 GB opslag
512 RAM
Proc RK2918 A8 @ 1Ghz
too old, too cold
Dankje wel Negakinu, het klinkt als een goed alternatief. Heb jij er ervaring mee?
Ik heb de 2011 editie. Draait als een zonnetje na een custom ROM van een Tweaker hier in de forums. Prijs kwaliteit is goed en het is makkelijker garantie claimen als je niet eerst naar China hoeft.NathanJ schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:59:
[...]
Dankje wel Negakinu, het klinkt als een goed alternatief. Heb jij er ervaring mee?
too old, too cold
Verwijderd
Heb je de single core versie dan? Want van de dual core versie is mij geen custom ROM bekendNegakinu schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:04:
[...]
Ik heb de 2011 editie. Draait als een zonnetje na een custom ROM van een Tweaker hier in de forums. Prijs kwaliteit is goed en het is makkelijker garantie claimen als je niet eerst naar China hoeft.
Ik heb het tablet besteld, hopelijk is het morgen binnen. (De tablet?) Ik zal dan even kijken hoe soepel het loopt en of er dus een custom ROM nodig is. Bedankt voor jullie hulp.
Er komen aan de lopende band nieuwe tablets uit in China, en deze lijkt mij persoonlijk wel interessant: Ramos W42. Hij is nog niet officieel uit, maar pre-sell is al wel begonnen. Interessant om de reviews te lezen als deze uitkomt. Wat hem interessant maakt is de prijs (rond de 250 dollar) in combinatie met de specs. De tablet heeft een 9.4" LG IPS display en een Samsung Exynos 4412 (quad core 1.4GHz), en bluetooth 4.0. Wat vooralsnog ontbreekt is HDMI, maar dat gebruik ik persoonlijk toch nooit.
Zie hier voor een -gekleurde- review: http://www.jsxltech.com/b...d-core-and-lg-ips-display
En bij Aliexpress voor de prijzen: http://www.aliexpress.com...amos+w42&catId=0&manual=y
Voor degenen die meer op specs geilen, is er ook nog de Onda V972 voor rond de 250 dollar. Met 'retina' display en de Allwinner A31 (4-core CPU en 8-core GPU chipset), met HDMI (maar zonder bluetooth).
http://www.jsxltech.com/p...499-99-on-sale-now-249-99
http://www.aliexpress.com...Id=0&manual=y&needQuery=y
Zie hier voor een -gekleurde- review: http://www.jsxltech.com/b...d-core-and-lg-ips-display
En bij Aliexpress voor de prijzen: http://www.aliexpress.com...amos+w42&catId=0&manual=y
Voor degenen die meer op specs geilen, is er ook nog de Onda V972 voor rond de 250 dollar. Met 'retina' display en de Allwinner A31 (4-core CPU en 8-core GPU chipset), met HDMI (maar zonder bluetooth).
Het gaat in een aantal cyclesKoffieAnanas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:56:
Er komen aan de lopende band nieuwe tablets uit in China,
Zelf wacht ik nog op de W30HD ook van RAMOS maar het blijft van die kant op een paar reviews na akelig stil. De W30 is ondertussen wel uit maar die valt dermate tegen dat ik maar verder ben gaan zoeken. De W42 ziet er wel goed uit maar de resolutie mag van mij nog wel iets hogeren deze lijkt mij persoonlijk wel interessant: Ramos W42. Hij is nog niet officieel uit, maar pre-sell is al wel begonnen. Interessant om de reviews te lezen als deze uitkomt. Wat hem interessant maakt is de prijs (rond de 250 dollar) in combinatie met de specs. De tablet heeft een 9.4" LG IPS display en een Samsung Exynos 4412 (quad core 1.4GHz), en bluetooth 4.0. Wat vooralsnog ontbreekt is HDMI, maar dat gebruik ik persoonlijk toch nooit.
Review ziet er inderdaad wel goed uit, als ik me over de resolutie heen kan zetten gaat hij op mijn bestel-lijstZie hier voor een -gekleurde- review: http://www.jsxltech.com/b...d-core-and-lg-ips-display
De A31 is wel cortex A7 ik ben benieuwd hoe zich die gaat houden t.o dualcore cortex A9.Voor degenen die meer op specs geilen, is er ook nog de Onda V972 voor rond de 250 dollar. Met 'retina' display en de Allwinner A31 (4-core CPU en 8-core GPU chipset), met HDMI (maar zonder bluetooth).
Heb de indruk dat ze momenteel van alle kanten tablets naar ons hoofd slingeren, ook in winkels waar je het niet meteen van verwacht:
Gamma heeft de DIFRNCE DIT9720 voor 199 euro. Jammer genoeg geen actieve tablet kunnen testen, wel vasthouden en ze zag er wel mooi uit, rank, slank en licht en afgewerkt met een metalen achterkant (waarvan ik eerst dacht dat het plastiek was, maar bij nader inzien gok ik toch meer op zwart gekleurd aluminium). Dacht dat Gamma een DHZ zaak was, dus misschien kun je met deze ook wel je muur pleisteren
Dreamland, een speelgoedwinkel, hebben tegenwoordig ook extra tablets in voorraad, o.a. de Difrnce tablet-pc dit8020 4 gb voor 159 euro: 8" scherm en ik denk een amlogic dual core. Ik was niet onder de indruk van dat scherm: vrij flets, korrelig en geen al te beste kijkhoeken. Daarnaast lag er ook nog een van Lenco voor 179 euro: de tab 1014: scherm was iets beter, maar nog niet indrukwekkend. Bij beide viel de WIFI ook uit, maar dat kan natuurlijk aan de plaatselijke router liggen.
Ten slotte zouden ze er ook een hebben in de Match, een supermarkt die qua hitech volgens mij hoogstens een elektrische tandenborstel in huis heeft. Het zal hier dan gaan om de Axxion ATAB-902, een 9 inch voor 119 euro. Niet gezocht en ook niet van plan eigenlijk
Voila, het resultaat van een middagje rondrijden en promofolders uitpluizen
EDIT: die difrnce dit9720 zou wel eens een kloon kunnen zijn van de pipo m1: identieke specs, ook qua camera en zo en identieke plaatsing van uitgangen en camera.
Gamma heeft de DIFRNCE DIT9720 voor 199 euro. Jammer genoeg geen actieve tablet kunnen testen, wel vasthouden en ze zag er wel mooi uit, rank, slank en licht en afgewerkt met een metalen achterkant (waarvan ik eerst dacht dat het plastiek was, maar bij nader inzien gok ik toch meer op zwart gekleurd aluminium). Dacht dat Gamma een DHZ zaak was, dus misschien kun je met deze ook wel je muur pleisteren
Dreamland, een speelgoedwinkel, hebben tegenwoordig ook extra tablets in voorraad, o.a. de Difrnce tablet-pc dit8020 4 gb voor 159 euro: 8" scherm en ik denk een amlogic dual core. Ik was niet onder de indruk van dat scherm: vrij flets, korrelig en geen al te beste kijkhoeken. Daarnaast lag er ook nog een van Lenco voor 179 euro: de tab 1014: scherm was iets beter, maar nog niet indrukwekkend. Bij beide viel de WIFI ook uit, maar dat kan natuurlijk aan de plaatselijke router liggen.
Ten slotte zouden ze er ook een hebben in de Match, een supermarkt die qua hitech volgens mij hoogstens een elektrische tandenborstel in huis heeft. Het zal hier dan gaan om de Axxion ATAB-902, een 9 inch voor 119 euro. Niet gezocht en ook niet van plan eigenlijk
Voila, het resultaat van een middagje rondrijden en promofolders uitpluizen
EDIT: die difrnce dit9720 zou wel eens een kloon kunnen zijn van de pipo m1: identieke specs, ook qua camera en zo en identieke plaatsing van uitgangen en camera.
[ Voor 5% gewijzigd door chaola op 22-12-2012 20:06 ]
It's just technology, not religion
Naast onder andere de Intertoys en Bart Smit (speelgoedwinkels), Kruidvat en Trekpleister (drogisterijen) en de Blokker.chaola schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:58:
Heb de indruk dat ze momenteel van alle kanten tablets naar ons hoofd slingeren, ook in winkels waar je het niet meteen van verwacht:
En met de volgende cycle komt waarschijnlijk ook de Rockchip 3188. Het is ook een quad core, net als de A31, maar dan wel volgens een 28nm proces en met cortex A9. Deze zal ongetwijfeld hard de vloer aanvegen met de A31... Na de succesvolle RK3066 zal deze vast en zeker een nieuwe hoos aan tablets opleveren, vooral met hoge resolutie schermen. Ander voordeel, de RK3188 heeft standaard ondersteuning voor 3G en 4G-LTE.RobertowNL schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:51:
Het gaat in een aantal cycles. Denk ongeveer 3 generaties per jaar (ruw in te delen).
[...]
De A31 is wel cortex A7 ik ben benieuwd hoe zich die gaat houden t.o dualcore cortex A9.
Cube heeft er al eentje aangekondigd, zal dus wel ergens in februari beschikbaar komen.
http://www.gizmochina.com...let-with-rockchip-rk3188/
[ Voor 11% gewijzigd door KoffieAnanas op 22-12-2012 21:04 ]
Verwijderd
Rockchip zou het energieverbruik een beetje in de gaten moeten houden maar dat doen ze volgens mij niet erg. Het energieverbruik van de A7 is in elk geval wel goed voor elkaar, ik ben dan ook benieuwd naar de goedkope dual core A7 tablets.
DIFRNCE wordt ook verkocht door Media Markt, Saturn, Bobshop, Modern en dat soort winkels.
DIFRNCE wordt ook verkocht door Media Markt, Saturn, Bobshop, Modern en dat soort winkels.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 21:16 ]
Heb Difrnce een mailtje gestuurd met de vraag of die 9720 effectief de pipo m1 is. Verwacht niet dat ze het gaan willen toegeven, maar je weet nooit 
Ik denk eigenlijk sterk dat het hem effectief is en dan denk ik dat de prijs van 179 euro bij Bobshop eigenlijk nog zo kwaad niet is, want als je DHL en douane aan je been hebt, ben je volgens mij duurder af indien je via China gaat.
Hier in België is Difrnce nog niet zo vaak opgedoken. Een Nederlandse rebrander zo te zien?
Ik denk eigenlijk sterk dat het hem effectief is en dan denk ik dat de prijs van 179 euro bij Bobshop eigenlijk nog zo kwaad niet is, want als je DHL en douane aan je been hebt, ben je volgens mij duurder af indien je via China gaat.
Hier in België is Difrnce nog niet zo vaak opgedoken. Een Nederlandse rebrander zo te zien?
It's just technology, not religion
Weer 2 interessante dagaanbiedingen bij Pandawill:
Maandag: Window (YuanDao) N70 voor 99 dollar (76 Euro).
CPU: RK3066 (Anutu: ±6000), Mem: 1GB DDR3, 16GB opslag, 7" LED IPS 1024 x 600px

Vrijdag: Ramos W30 voor 210 dollar (160 Euro)
CPU: Samsung Exynos 4412 (Antutu ±12.000), Mem: 1GB DDR3, Opslag: 16GB, 10,1" LCD 1280 x 800px, Aluminum Shell, Vergelijkbaar met Samsung Galaxt Note 10,1.

Happy hunting

CPU: Samsung Exynos 4412 (Antutu ±12.000), Mem: 1GB DDR3, Opslag: 16GB, 10,1" LCD 1280 x 800px, Aluminum Shell, Vergelijkbaar met Samsung Galaxt Note 10,1.

Happy hunting
Ga een poging doen op de Ramos, alleen de batterij blijft gewoon een minpunt.sn33ky schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:08:
Weer 2 interessante dagaanbiedingen bij Pandawill:
[afbeelding]
[afbeelding]
Happy hunting
215 euro is me iets te duur maar voor 155 euro raak je hem hier in Nederland ook wel weer kwijt
Ja is een heel mooie tablet. Ik wacht nog op de HD versie of een tablet met de A31.
Voor de te kleine batterij: http://www.pandawill.com/...od-psp-player-p69387.html Heb ik ook pas besteld. Als ik ooit op verlof ga, ga karpervissen etc.
Kan ik de tablet 2-3 maal mee opladen.
Voor de te kleine batterij: http://www.pandawill.com/...od-psp-player-p69387.html Heb ik ook pas besteld. Als ik ooit op verlof ga, ga karpervissen etc.
Kan ik de tablet 2-3 maal mee opladen.
Ik heb een cube u19gt besteld op pandawill, ondertussen bijna 2 maanden geleden. Is verstuurd op 16 november en ik heb nog steeds niets mogen ontvangen. Als ik tracking nummer ingeef zegt hij dat hij geen enkel item heeft gevonden. Zou ik me zorgen hoeven te maken of ik het alsnog zal ontvangen? Heb ook een hoesje besteld dat op 4/11 is verstuurd en is ook nog niet aangekomen. Is dit normaal?
In deze periode van het jaar wel. Het kan soms behoorlijk langer duren dan de twee weken die het normaal gesproken zou duren. Ik zou in ieder geval niet verbaasd zijn als je de pakketjes pas in de eerste of tweede week van het volgende zou ontvangen.
Wat betreft de trackingcode, je kan natuurlijk altijd even contact opnemen met de verkopende partij. Daar word je hopelijk wijzer van dan dat je het hier vraagt.
Wat betreft de trackingcode, je kan natuurlijk altijd even contact opnemen met de verkopende partij. Daar word je hopelijk wijzer van dan dat je het hier vraagt.
"When you grow up your heart dies"
Heb dit reeds gedaan, maar daar gaf men mij een standaardantwoord zoals "please be patient, you're package should arrive some time" en dat het in eindejaar wat langer duurt inderdaad.sjaool schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:28:
Nu, wou gewoon even horen van anderen of ze dit ook al meegemaakt hebben, vandaar. Zal nog wat geduld uitoefenen
Ik zit al een tijdje mee te lurken hier op dit forum alleen is de enige vraag die ik nog heb. Wat is nou het voordeel van een china tablet 7 inch vergeleken met een nexus 7?
Als je er een china tablet wil met de zelfde specs als een nexus 7 ben je ongeveer 150 euro kwijt inclusief taxes. Waarom dan geen Nexus 7 voor 50 zonder wifi problemen en NL garantie? En dat voor 50 euro meer ongeveer.
Als je er een china tablet wil met de zelfde specs als een nexus 7 ben je ongeveer 150 euro kwijt inclusief taxes. Waarom dan geen Nexus 7 voor 50 zonder wifi problemen en NL garantie? En dat voor 50 euro meer ongeveer.
Persoonlijk zou ik nooit een tablet willen zonder MicroSD ingang, dus de Nexus 7 valt dan sowieso af. Verder ontbreekt het bij de Nexus 7 aan een HDMI uitgang, maar dit is voor mij niet belangrijk, maar anderen kunnen niet zonder. Een voordeel van de Nexus 7 is wellicht NFC, dit zal je vermoedelijk niet snel vinden in een Chinese tablet. Maar ik doe niks met NFC en wat ik niet heb, kan ik ook niet missen.Frank!in schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:39:
Ik zit al een tijdje mee te lurken hier op dit forum alleen is de enige vraag die ik nog heb. Wat is nou het voordeel van een china tablet 7 inch vergeleken met een nexus 7?
Als jij een Nexus 7 overweegt als optie, en als jij een dergelijke vraag stelt, dan raad ik jou een Nexus 7 aan ipv een Chinese tablet (al komt de Nexus 7 ook uit China...)
@hieronder. Google levert volgens mij geen enkel device met een optie tot additionele lokale opslag, zoals een MicroSD slot. Waarschijnlijk doordat Google een 'cloud' filosofie aanhoudt. Vermoedelijk mede ingegeven doordat Google geld verdient met het -indirect- verkopen van jouw persoonlijke gegevens (middels op maat gesneden advertenties), en dus toegang willen hebben tot jouw data (in de cloud). Wellicht wat ver doorgedacht, alhoewel...
[ Voor 16% gewijzigd door KoffieAnanas op 23-12-2012 23:13 ]
dat dus, zware misser van google om de nexus te leven zonder een SD-slot.. Voor 120 euro heb je ook al een tablet die kan concurreren met de nexus 7 hoor..
YouTube: Pipo U1 VS Asus Nexus 7 Google
Toegegeven, het gebrek aan NL garantie is wel een zware minpunt, maar je bent je tab ook wel 3 weken kwijt mocht er iets met je nexus gebeuren..
YouTube: Pipo U1 VS Asus Nexus 7 Google
Toegegeven, het gebrek aan NL garantie is wel een zware minpunt, maar je bent je tab ook wel 3 weken kwijt mocht er iets met je nexus gebeuren..
Vandaag toch maar de Onda V972 besteld... 160 euro voor quad-core A7 met PowerVR SGX544MP2 en retina scherm is natuurlijk geen geld. Was eigenlijk aan het wachten op de W30HD maar dat duurde te lang, en ben bang dat die Mali 400 de boel niet echt gaat trekken op 1080p ook al is de CPU hoogstwaarschijnlijk sneller dan de Allwinner A31. Ook leuk is dat die A31 een video decoder heeft die moeiteloos 4K zou moeten kunnen spelen, kan ik hem mooi op mijn TV aansluiten met XBMC.
Enige probleem... Moet nog even wachten tot +/- 10 januari
Enige probleem... Moet nog even wachten tot +/- 10 januari
@Rctworld, welke link heb jij hem gekocht?
Doe geen moeite, ik woon in ChinaDesertRose schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:01:
@Rctworld, welke link heb jij hem gekocht?
Dan zou het kunnen dat ik mijn Onda v812, die binnen 13 dagen geshipped moet worden, nog eerder heb.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Die zullen ook wel losse productielijnen hebben. De V972 moet nog echt in productie gaan volgens mij.janesh schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:41:
Dan zou het kunnen dat ik mijn Onda v812, die binnen 13 dagen geshipped moet worden, nog eerder heb.
Het zal , was een grapje, ik dacht eigenlijk dat de v972 iets eerder kon zijn.
Maar nog even dit, de teclast P88 met de A31, is die al verkrijgbaar of in preorder in china.
Maar nog even dit, de teclast P88 met de A31, is die al verkrijgbaar of in preorder in china.
Volgens mij pre-order. Heb jij trouwens geld teveel? Hoeveel van die tabs heb je nou al niet gehad?janesh schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:04:
Het zal , was een grapje, ik dacht eigenlijk dat de v972 iets eerder kon zijn.
Het is hobby ja, ik verzamel ze niet, gaan meestal met een klein verlies op marktplaats, dan vallen de kosten wel mee.
Het is trouwens wel druk ook in china, mijn ployer momo 12, picked up doorDHL afgelopen donderdag, is weer terug gestuurd naar 'eternal team'.
Die gaan hem nu met Fedex versturen omdat het met DHL niet kon voor de 27ste, zeggen ze.
Jammer, dat wordt zeker betalen.
Het is trouwens wel druk ook in china, mijn ployer momo 12, picked up doorDHL afgelopen donderdag, is weer terug gestuurd naar 'eternal team'.
Die gaan hem nu met Fedex versturen omdat het met DHL niet kon voor de 27ste, zeggen ze.
Nee dat is niet ''normaal'' het is wel kerst maar de shippig tijden vielen dit jaar reuze mee. Natuurlijk zijn er altijd een aantal uitschieters (wellicht ook die van jou).sonicboy schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:54:
Ik heb een cube u19gt besteld op pandawill, ondertussen bijna 2 maanden geleden. Is verstuurd op 16 november en ik heb nog steeds niets mogen ontvangen. Als ik tracking nummer ingeef zegt hij dat hij geen enkel item heeft gevonden. Zou ik me zorgen hoeven te maken of ik het alsnog zal ontvangen? Heb ook een hoesje besteld dat op 4/11 is verstuurd en is ook nog niet aangekomen. Is dit normaal?
Zou gewoon even wat meer gaan zeuren. Een niet werkende tracking (na 3 weken nog geen scan) is meestal geen goed teken leert mijn ervaring. Veel contact met de CS opnemen en regelmatig traceren (om te kijken of hij nog niet onderweg is).
Op dag 45 gewoon een claim aanmaken indien ze niks willen doen (en de t&t nog niet werkt). Beter jij het geld en later overmaken als de tablet wel binnenkomt dan afhankelijk zijn van Pandawill (of elke andere webshop). Klinkt wellicht wat lullig maar ik zit liever aan de goede kant van de lijn ;)!
Ben er met Fedex ook wel 2 keer tussendoor geslipt, ze moeten alleen de rekening even zorgvuldig opmakenjanesh schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:29:
Het is hobby ja, ik verzamel ze niet, gaan meestal met een klein verlies op marktplaats, dan vallen de kosten wel mee.
De Ramos van vrijdag is van de baan. Omdat mijn budget laatst een beetje groter werd toch maar een gooi naar de Nexus gedaan (gaat wellicht vandaag nog op de post
[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 24-12-2012 11:19 ]
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een tablet voor mijn dochter van 7.
Gister wou ze van haar gespaarde zakgeld naar de intertoys om de 7 inch van 99 euro te kopen. We zijn ook nog even bij de Mediamarkt geweest, maar ook dat vond ik allemaal niet geweldig. Ik twijfels echter of dit een goeie keus is. Wat ik erg sneu zou vinden is dat ze een apparaat koopt dat erg tegenvalt of problemen vertoont.
Gevoelsmatig zijn er betere apparaten zo rond de 100 euro. Ik heb bijvoorbeeld de Pipo S1 en S2 gezien die volgens mij meer waar voor het geld leveren. Betere schermen en betere rk3066 chip. Ik heb zelf al meer dan een jaar een Archos G9, maar die vind ik voor haar te duur en inmiddels wel achterhaald qua specs.
Nadeel van veel van de modellen als de Pipo is dat ze vaak alleen maar in China of Hongkong besteld kunnen worden. Zou ik normaal gesproken niet zoveel problemen mee hebben, zij het niet dat ik een tijd terug twee JXD s602 android handhelds heb gekocht in China en dat er eentje problemen vertoond met de accu. Als ik die terug wil sturen voor RMA kost me dat 25 euro verzendkosten en dan nog maar hopen dat ie aankomt.
Dus wat zoek ik nu eigenlijk. Een tablet:
- betrouwbaar, dus weinig storingen of defecten
- een betrouwbare accu dus minimaal zo'n 4-5 uur met normaal gebruik kan
- 7 of liever 8 inch, indien in prijscategorie een 9.7 of 10 inch
- prijs rond de 100-125 euro
- het leukste voor mn dochter is natuurlijk zelf in een winkel kopen en betalen
- anders liefst leverbaar via betrouwbare webshop in Nederland of Europa ivm garantie
- liefst snelle chip zoals rk3066
- bij voorkeur opladen via micro usb. Ik weet dat de Pipo dat niet heeft
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me een beetje de goeie kant op kunnen helpen.
Gister wou ze van haar gespaarde zakgeld naar de intertoys om de 7 inch van 99 euro te kopen. We zijn ook nog even bij de Mediamarkt geweest, maar ook dat vond ik allemaal niet geweldig. Ik twijfels echter of dit een goeie keus is. Wat ik erg sneu zou vinden is dat ze een apparaat koopt dat erg tegenvalt of problemen vertoont.
Gevoelsmatig zijn er betere apparaten zo rond de 100 euro. Ik heb bijvoorbeeld de Pipo S1 en S2 gezien die volgens mij meer waar voor het geld leveren. Betere schermen en betere rk3066 chip. Ik heb zelf al meer dan een jaar een Archos G9, maar die vind ik voor haar te duur en inmiddels wel achterhaald qua specs.
Nadeel van veel van de modellen als de Pipo is dat ze vaak alleen maar in China of Hongkong besteld kunnen worden. Zou ik normaal gesproken niet zoveel problemen mee hebben, zij het niet dat ik een tijd terug twee JXD s602 android handhelds heb gekocht in China en dat er eentje problemen vertoond met de accu. Als ik die terug wil sturen voor RMA kost me dat 25 euro verzendkosten en dan nog maar hopen dat ie aankomt.
- anders liefst leverbaar via betrouwbare webshop in Nederland of Europa ivm garantie
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me een beetje de goeie kant op kunnen helpen.
[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 25-12-2012 13:38 ]
Had het zelfde ook terug gestuurd naar 'eternal team'. Met idd ook het aanbod of ik 2 dagen wou wachten of andere transporteur. Maar kreeg eigenlijk vrijwel direct al weer een nieuw tracking nummer dus heb maar gekozen om 2 dagen te wachten.janesh schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:29:
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Denk dat je keuze door je kennis aardig beperkt ishars73 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:18:
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een tablet voor mijn dochter van 7.
Nu ben ik afgelopen week toevallig ook even opzoek geweest naar iets wat aan jou eisen voldoet maar ik kan vertellen dat dat (bijna) niet te vinden is.
De prijs voor een dualcore is komt in Nederland bijna op 150 euro en dan is de garantie nog maar afwachten (vage winkels zonder gegevens) of marktplaats daar zijn ze goedkoper maar daar moet je helemaal maar afwachten. Voor 180 euro heb je bij de kruidvat een 9.7'' met dualcore (dacht ik), maar dat valt weer ver buiten budget.
De Pipo S1 is voor rond de 90 dollar (incl shipping) wel een zeer mooie tablet, afgelopen week een aantal gezien en die zagen er voor die prijs zeer goed uit (Scherm was ook goed voor die prijs).
Opladen via USB doen de (meeste) RK3066's niet maar bij de Pipo zit nu wel standaard een USB --> laad kabeltje.
Denk dat je de volgende keuzes hebt:
Intertoys/Kruidvat etc tablet met A10 processor (trager) voor 100 euro
RK3066 tablet uit China (met zonder garantie) voor +-75 euro (ex douane).
Een 10.1'' er zit er helemaal niet in voor je budget ben ik bang
Ik ken ze niet maar RetailHeaven uit Helmond verkoopt de Pipo S1 voor 109euro.
Is natuurlijk wel meer dan de 90USD uit china maar dan heb je verder geen problemen met iemand in china, maar in nederland (2jaar garantie bv).
Ook in duitsland zijn wel wat zaken die ze verkopen.
Ben zelf nog steeds in afwachting van de Pipo S2 die ondertussen in Singapore is aangeland, duurt wel langer met de feestdagen.
Is natuurlijk wel meer dan de 90USD uit china maar dan heb je verder geen problemen met iemand in china, maar in nederland (2jaar garantie bv).
Ben zelf nog steeds in afwachting van de Pipo S2 die ondertussen in Singapore is aangeland, duurt wel langer met de feestdagen.
[ Voor 19% gewijzigd door TWKterry op 25-12-2012 18:13 ]
Ik vind het onnodig om je te beperken tot RK3066. Een RK2918 is ook echt niet super traag hoor. Als je Pimp My Rom en Supercharger draait dan vliegt zo'n RK2918 ook. Ik heb zelf een aan gort gehackte A8 800mhz (Nook Color) en die is door de community zo hard aangepakt dat hij nu ontzettend vloeiend werkt. Ik zou eerder een tablet kiezen met goede community support dan met de laatste CPU.RobertowNL schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:19:
[...]
Denk dat je keuze door je kennis aardig beperkt is. Winkels die je kan bezoeken en dit soort tablets op vooraad zetten zijn er heel weinig.
Nu ben ik afgelopen week toevallig ook even opzoek geweest naar iets wat aan jou eisen voldoet maar ik kan vertellen dat dat (bijna) niet te vinden is.
De prijs voor een dualcore is komt in Nederland bijna op 150 euro en dan is de garantie nog maar afwachten (vage winkels zonder gegevens) of marktplaats daar zijn ze goedkoper maar daar moet je helemaal maar afwachten. Voor 180 euro heb je bij de kruidvat een 9.7'' met dualcore (dacht ik), maar dat valt weer ver buiten budget.
De Pipo S1 is voor rond de 90 dollar (incl shipping) wel een zeer mooie tablet, afgelopen week een aantal gezien en die zagen er voor die prijs zeer goed uit (Scherm was ook goed voor die prijs).
Opladen via USB doen de (meeste) RK3066's niet maar bij de Pipo zit nu wel standaard een USB --> laad kabeltje.
Denk dat je de volgende keuzes hebt:
Intertoys/Kruidvat etc tablet met A10 processor (trager) voor 100 euro
RK3066 tablet uit China (met zonder garantie) voor +-75 euro (ex douane).
Een 10.1'' er zit er helemaal niet in voor je budget ben ik bang
too old, too cold
Ik heb net een Ployer Momo 12 gekocht via Aliexpress. Leuke prijs van kunnen maken met een aantal assecoires. Ik heb het tablet, 8GB TF card, leren hoesje (flip) en HDMI kabel + de verzending voor in totaal 210 dollar, omgerekend zo'n 164 Euro. Mag ik vragen wat jullie ervoor betaald hebben?
Enkele vragen. Volgens mij is dit een redelijk nieuw tablet. Vooral de beeldkwaliteit wordt geprezen. is dit ook daadwerkelijk zo? Hier op het forum zie ik 2 mensen die hem in bestelling hebben staan. Ben benieuwd naar hun reactie. Wil eigenlijk ook ff proberen te wachten (via Aliexpress bijna 20 dagen voor), zodat ik een aantal ervaringen van jullie kan lezen.
Ben vooral benieuwd naar de batterij duur (geen erg grote batterij) en het beeldscherm en snelheid. Kom van een Asus transformer af, die me erg goed beviel!
Hoe kun je een dergelijk tablet rooten? Is hier een universele weg voor? Of moeten we wachten totdat bijvoorbeeld XDA deze oppakt en er roms voor gaat maken (hopelijk)?
Ik lees graag jullie ervaringen/reviews over deze tab!
Enkele vragen. Volgens mij is dit een redelijk nieuw tablet. Vooral de beeldkwaliteit wordt geprezen. is dit ook daadwerkelijk zo? Hier op het forum zie ik 2 mensen die hem in bestelling hebben staan. Ben benieuwd naar hun reactie. Wil eigenlijk ook ff proberen te wachten (via Aliexpress bijna 20 dagen voor), zodat ik een aantal ervaringen van jullie kan lezen.
Ben vooral benieuwd naar de batterij duur (geen erg grote batterij) en het beeldscherm en snelheid. Kom van een Asus transformer af, die me erg goed beviel!
Hoe kun je een dergelijk tablet rooten? Is hier een universele weg voor? Of moeten we wachten totdat bijvoorbeeld XDA deze oppakt en er roms voor gaat maken (hopelijk)?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Heb ondertussen zeer veel tablets met de Allwinner A10 / 13 gehad en met welke comunnity support dan ook voelt het nog niet zo soepel als de 3066 tablets.Negakinu schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:17:
[...]
Ik vind het onnodig om je te beperken tot RK3066. Een RK2918 is ook echt niet super traag hoor. Als je Pimp My Rom en Supercharger draait dan vliegt zo'n RK2918 ook. Ik heb zelf een aan gort gehackte A8 800mhz (Nook Color) en die is door de community zo hard aangepakt dat hij nu ontzettend vloeiend werkt. Ik zou eerder een tablet kiezen met goede community support dan met de laatste CPU.
Tuurlijk het is snel genoeg maar de RK3066 biedt naar mijn idee toch veel meer waar voor zijn geld.
Als je nu moet kiezen zou ik toch voor een goede (met community) 3066 gaan, de ondersteuning van A10 en RK2918 gaat er binnenkort ook af waardoor je ook geen 4.2+ meer krijgt (wellicht een aantal wel maar het meer en deel niet wegens het ontbreken van de source drivers).
Vindt het zelf zonde als mensen nu met wellicht 30 euro meer een device laten liggen wat langer ondersteuning voor apps en android versies heeft.
Heb zelf maar een paar devices met RK2918 in mijn handen gehad met wat mods kan die inderdaad heel goed meekomen maar toch zou ik een RK3066 kiezen.
De Pipo is bij een aantal webshops in Nederland te koop voor rond de 110 euro, die zou ik toch echt verkiezen boven de Intertoys tablet. RK3066 werkt daarnaast ook nog eens goed (op de S1 zelfs super naar mijn idee) zonder enige tweaks.
Denk dat je er wel tevreden mee kan zijn. De RK3066 sprint naar mijn idee de transformer op de sokken voorbij, waar pagina's daar nog wel eens langer laden ging dat op de RK3066 lekker snel (vooral bij scrollen).groxgrox schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:27:
Ik heb net een Ployer Momo 12 gekocht via Aliexpress. Leuke prijs van kunnen maken met een aantal assecoires. Ik heb het tablet, 8GB TF card, leren hoesje (flip) en HDMI kabel + de verzending voor in totaal 210 dollar, omgerekend zo'n 164 Euro. Mag ik vragen wat jullie ervoor betaald hebben?
Root hebben ze soms al en anders kan je vaak via 4binary (gaat via ADB) binnen 2 minuten wel root hebben . Voor ROMS ben je waarschijnlijk wel afhankelijk van Chinese fora of een slatedroid etc. Vaak worden deze tablets niet op XDA aangepakt.
Het grootste voordeel vooral bij de A10 en RK2918 tablets was/is dat de hardware voor een heel groot deel het zelfde is waardoor scrips en tweaks vaak universeel zijn (maakt de community ook lekker groot). De dualcore processoren draaien opzich zo snel dat ik nog weinig heb hoeven te tweaken in tegenstelling tot de RK2918 en A10/A13 processor.
De Pipo S1 zou dus best wel eens een prima tablet kunnen zijn voor een 7-jarige. Zijn er eventueel meer modellen met een rk3066 die in dezelfde prijsklasse liggen en even betrouwbaar en goed zijn?
Rooten en modden zal ik niet direct gaan doen. Het ding moet het eigenlijk out of the box gewoon goed doen. Ik zal eens op zoek gaan naar webshops in Nederland of omringende landen. Jammer dat er geen winkels zijn waar je de Pipo gewoon kunt kopen. Is toch leuker voor een kind om haar gespaarde geld echt uit te geven en er een tablet voor terug te krijgen.
Weet iemand wat de accuduur ongeveer is van de Pipo S1? En van de S2?
Hmm bij Focalprice de S1 nu voor 58 euro incl. verzenden, alleen wel out of stock.
Edit: inmiddels ben ik de Ployer Momo7 nog tegengekomen. Een heel klein beetje duurder dan de Pipo S1, maar wel een ips 1024x600 scherm en ook een rk3066. Iemand ervaringen met dit model?
De Momo7 bij Hongkongeek voor 99 euro incl verzenden, helaas nog niks in NL kunnen vinden. D'r is ook een nieuwe uitvoering van de Momo8, ook een rk3066 met een 1024x768 ips scherm.
Hoe is de algemene kwaliteit van beide merken, dus zowel Pipo als Ployer? Ik lees over de Ployer hier en daar wat slecht wifi bereik bijvoorbeeld. Het laatste wat ik namelijk wil voor m'n dochtertje (en haar eigen geld) is dat ik een tablet uitkies waar achteraf allemaal gedoe mee is. En uiteraard kan er een keer een slecht exemplaar tussen zitten, dat is nou eenmaal een risico.
Rooten en modden zal ik niet direct gaan doen. Het ding moet het eigenlijk out of the box gewoon goed doen. Ik zal eens op zoek gaan naar webshops in Nederland of omringende landen. Jammer dat er geen winkels zijn waar je de Pipo gewoon kunt kopen. Is toch leuker voor een kind om haar gespaarde geld echt uit te geven en er een tablet voor terug te krijgen.
Weet iemand wat de accuduur ongeveer is van de Pipo S1? En van de S2?
Hmm bij Focalprice de S1 nu voor 58 euro incl. verzenden, alleen wel out of stock.
Edit: inmiddels ben ik de Ployer Momo7 nog tegengekomen. Een heel klein beetje duurder dan de Pipo S1, maar wel een ips 1024x600 scherm en ook een rk3066. Iemand ervaringen met dit model?
De Momo7 bij Hongkongeek voor 99 euro incl verzenden, helaas nog niks in NL kunnen vinden. D'r is ook een nieuwe uitvoering van de Momo8, ook een rk3066 met een 1024x768 ips scherm.
Hoe is de algemene kwaliteit van beide merken, dus zowel Pipo als Ployer? Ik lees over de Ployer hier en daar wat slecht wifi bereik bijvoorbeeld. Het laatste wat ik namelijk wil voor m'n dochtertje (en haar eigen geld) is dat ik een tablet uitkies waar achteraf allemaal gedoe mee is. En uiteraard kan er een keer een slecht exemplaar tussen zitten, dat is nou eenmaal een risico.
[ Voor 46% gewijzigd door hars73 op 26-12-2012 00:43 ]
Dealextreme heeft op dit moment een actie dat ze op een bepaald moment (bijvoorbeeld 2 uur afgelopen nacht) 50% korting geven op bedragen van EXACT 100 dollar (200 mensen maximaal).
Nu zag ik dat ze daar ook de Pipo S1 verkopen voor $94.40:
http://dx.com/p/pipo-s1-7...-camera-hdmi-black-170161
Koop die tablet icm 1 van bijvoorbeeld deze items en je komt precies op 100 dollar uit. (wel even exclude shops op alles behalve DX.com zetten)
Icm de coupon op de volgende UTC tijden (1 uur UTC is 2 uur bij ons) kan je dus voor 50 dollar een tablet bemachtigen.
Winkelwagen gewoon nu al vullen en de coupon een paar seconden voor de desbetrefende tijd invullen (5/6 seconden) en hopen dat je er door komt. Mocht de coupon werken dan snel op Paypal klikken. Mocht hij dan een error geven gewoon op vorige drukken en opnieuw op de knop drukken. Zelf vanacht een paar keer moeten klikken kwam er bij de 5e keer prima door heen
Nu zag ik dat ze daar ook de Pipo S1 verkopen voor $94.40:
http://dx.com/p/pipo-s1-7...-camera-hdmi-black-170161
Koop die tablet icm 1 van bijvoorbeeld deze items en je komt precies op 100 dollar uit. (wel even exclude shops op alles behalve DX.com zetten)
Icm de coupon op de volgende UTC tijden (1 uur UTC is 2 uur bij ons) kan je dus voor 50 dollar een tablet bemachtigen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Coupon code Activation Time BIGRUSH25TH 12/25/2012 01:00:00 BIGRUSH26TH 12/26/2012 20:00:00 BIGRUSH27TH 12/27/2012 17:00:00 BIGRUSH28TH 12/28/2012 10:00:00 BIGRUSH29TH 12/29/2012 23:00:00 BIGRUSH30TH 12/30/2012 14:00:00 BIGRUSH31ST 12/31/2012 18:00:00 |
Winkelwagen gewoon nu al vullen en de coupon een paar seconden voor de desbetrefende tijd invullen (5/6 seconden) en hopen dat je er door komt. Mocht de coupon werken dan snel op Paypal klikken. Mocht hij dan een error geven gewoon op vorige drukken en opnieuw op de knop drukken. Zelf vanacht een paar keer moeten klikken kwam er bij de 5e keer prima door heen
[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 25-12-2012 23:49 ]
Verwijderd
Ik ken Retail Heaven wel en heb goede ervaringen met deze webshop, goede condities, pre- en afterservice alsmede koopadvies als je ze mailt.TWKterry schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 18:12:
Ik ken ze niet maar RetailHeaven uit Helmond verkoopt de Pipo S1 voor 109euro.
Verwijderd
Neem eens contact op met Retail Heaven uit Helmond, heb ik goede ervaringen mee, zie hun website www.retailheaven.nl importeren direct uit China, kost wel wat meer maar dan ook service en garantie !hars73 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:18:
Je kan ook een mailtje sturen naar Jean<verkoop@retailheaven.nl>
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 01:14 . Reden: aanvulling ]
Net voor Kerst ook 2 Ployer Momo 12's besteld voor mijn dochters (9-7). Die horen via DHL vrijdag aan te komen. Besteld via Eternal en betaald rond de 330 (voor 2 dus en screenprotectors).groxgrox schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:27:
Heb me heel goed geinformeerd en ben toch voor deze gegaan.
Mijn eisen zijn:
- 10"
- IPS scherm 1280 x 800
- RK3066 dual-core chip, die vele voordelen heeft tov de anderen
- 1gb/16GB geheugen
- Android 4.1
en deze kwam als de betere uit de bus op basis van ervaringsdeskundigen.
wellicht als ik tijd heb zal ik een review schrijven en of een video review maken.
Ik heb wel alvast een andere rom versie gedownload die enkele zaken verbeterd.(zie http://www.topnotchtablets.com/)
We proberen het gewoon :-)
@groxgrox: een betere deal dan mij dus. mag ik vernemen bij welke shop? (mag ook via PM)
[ Voor 3% gewijzigd door lovly_1 op 26-12-2012 14:50 ]
De Pipo S1 lijkt mij wel interessant. Vooral met de 50% deal van dealextreme. Alleen heb ik wat vraagjes. Kun je er via de KPN app tv kijken, zonder dat hij vast loopt. Kun je er goed op internetten én met wat voor (nederlandse) tablet is hij te vergelijken? Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik wil graag een CUBE U30GT Tablet PC kopen, omdat ik hier veelbelovende berichten over heb gehoord.. Ik twijfel alleen nog heel sterk op of ik dit beter in Nederland kan doen of rechtstreeks in China? Scheelt ongeveer € 60.. Dus best wel een bedrag.
Heeft iemand ervaring met het kopen van deze rechtstreeks in China? Moet er veel aan gebeuren? Het is mijn eerste Chineze exotische tablet. Dus graag advies.
Heeft iemand ervaring met het kopen van deze rechtstreeks in China? Moet er veel aan gebeuren? Het is mijn eerste Chineze exotische tablet. Dus graag advies.
Meende dat er niet te veel aan hoefde te gebeuren en anders is het allemaal niet heel spannend (kunnen we je hier wel mee helpenVerwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:13:
Ik wil graag een CUBE U30GT Tablet PC kopen, omdat ik hier veelbelovende berichten over heb gehoord.. Ik twijfel alleen nog heel sterk op of ik dit beter in Nederland kan doen of rechtstreeks in China? Scheelt ongeveer € 60.. Dus best wel een bedrag.
Snelheid van dat ding is meer dan prima. Of de app werkt durf ik niet te zeggen (geen alles in 1 van KPN).Coen- schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:58:
De Pipo S1 lijkt mij wel interessant. Vooral met de 50% deal van dealextreme. Alleen heb ik wat vraagjes. Kun je er via de KPN app tv kijken, zonder dat hij vast loopt. Kun je er goed op internetten én met wat voor (nederlandse) tablet is hij te vergelijken? Alvast bedankt.
Internet werkt ook prima alleen het scherm heeft niet een hele hoge resolutie (maar wel een redelijk scherm verder).
Ja, de app werkt ook via mijn mobiel. Maar met wat valt hij te vergelijken? Weet je dat ook toevallig?RobertowNL schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:55:
[...]
Meende dat er niet te veel aan hoefde te gebeuren en anders is het allemaal niet heel spannend (kunnen we je hier wel mee helpen).
[...]
Snelheid van dat ding is meer dan prima. Of de app werkt durf ik niet te zeggen (geen alles in 1 van KPN).
Internet werkt ook prima alleen het scherm heeft niet een hele hoge resolutie (maar wel een redelijk scherm verder).
Geen idee waarmee het te vergelijken is. De processor kan wel aardig meekomen met de Tegra 3 (wel iets minder).Coen- schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:02:
[...]
Ja, de app werkt ook via mijn mobiel. Maar met wat valt hij te vergelijken? Weet je dat ook toevallig?
Oke bedankt!RobertowNL schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:09:
[...]
Geen idee waarmee het te vergelijken is. De processor kan wel aardig meekomen met de Tegra 3 (wel iets minder).
wij hebben een cube 30gt in china besteld, is toch een hele tijd onderweg geweest en ook moeten bijbetalenVerwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:13:
als ik het opnieuw zou doen (en dat hebben vrienden op mijn aanraden al gedaan), hebben goede ervaringen met een shop http://www.efox-shop.com/versand-aus-deutschland-c-5591 die ook vanuit duitsland verzendt.... Daar weet je meteen wat de maximale prijs is en is het ding er ook vrij snel.... Zou mij al de hassle nu wel waard zijn ;-)
Die vind ik toch wel erg aan de prijs. 200,- voor een RK2918 tablet... Dan kun je met die overweging beter naar de Kruidvat of Bart Smit denk ik.belblade schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:12:
[...]
wij hebben een cube 30gt in china besteld, is toch een hele tijd onderweg geweest en ook moeten bijbetalen
als ik het opnieuw zou doen (en dat hebben vrienden op mijn aanraden al gedaan), hebben goede ervaringen met een shop http://www.efox-shop.com/versand-aus-deutschland-c-5591 die ook vanuit duitsland verzendt.... Daar weet je meteen wat de maximale prijs is en is het ding er ook vrij snel.... Zou mij al de hassle nu wel waard zijn ;-)
too old, too cold
Zoek een op efox in deze thread. Ik ben benieuwd of je na het lezen van de diverse ervaringen nog zo positief bent over ze.belblade schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:12:
[...]
wij hebben een cube 30gt in china besteld, is toch een hele tijd onderweg geweest en ook moeten bijbetalen
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Als ik dit topic zo lees lijkt die Pipo S1 de beste budgetoptie voor mij. Ik loop er alleen een beetje tegenaan dat hij 7 inch is.
Ik ga namelijk deze zomer naar thailand om te backpacken en wil dan wel een leuk tabletje mee om ebooks op te lezen, films op te kijken en af en toe even mailen/facebook.
Ik heb alleen niet zoveel geld te besteden dus die van 100 euro (Pipo) leek me erg fijn, ook goeie specs etc toch? Ik hoef geen waanzinnig langzaam tablet te verwachten dat constant vastloopt bij de Pipo?
Maar stel ik wil iets groter, maar wel die kwaliteit behouden, hoeveel moet ik dan extra betalen en welk tablet is dan geschikt voor mij denken jullie?
Ik ga namelijk deze zomer naar thailand om te backpacken en wil dan wel een leuk tabletje mee om ebooks op te lezen, films op te kijken en af en toe even mailen/facebook.
Ik heb alleen niet zoveel geld te besteden dus die van 100 euro (Pipo) leek me erg fijn, ook goeie specs etc toch? Ik hoef geen waanzinnig langzaam tablet te verwachten dat constant vastloopt bij de Pipo?
Maar stel ik wil iets groter, maar wel die kwaliteit behouden, hoeveel moet ik dan extra betalen en welk tablet is dan geschikt voor mij denken jullie?
Dit is absoluut een koopje, 8 inch, IPS, RK3066, JB, goede wifi enz., gewoon een goed ding, en niet te zwaar.
Kijk anders naar de PiPo S2, 8 inch, geen IPS, RK3066, JB, en zeer goede wifi reach. 500 gr, ong 100 gr zwaarder dan bovenstaande.
Hele goede RK3066 7 inch, met een heel bright, helder IPS scherm en JB, een van de weinige waarop je ook goed buiten kunt lezen, de Yuandao Window N70. let wel, hier is ook een goedkopere 'S' versie van zonder IPS.
Tenslotte, het brightste scherm op de markt naar mijn mening, de BB playbook, 16 Gb scoor je voor 100 of minder euro op marktplaats.
Kijk anders naar de PiPo S2, 8 inch, geen IPS, RK3066, JB, en zeer goede wifi reach. 500 gr, ong 100 gr zwaarder dan bovenstaande.
Hele goede RK3066 7 inch, met een heel bright, helder IPS scherm en JB, een van de weinige waarop je ook goed buiten kunt lezen, de Yuandao Window N70. let wel, hier is ook een goedkopere 'S' versie van zonder IPS.
Tenslotte, het brightste scherm op de markt naar mijn mening, de BB playbook, 16 Gb scoor je voor 100 of minder euro op marktplaats.
Verwijderd
Heb je die Teclast P85HD getest? Is het niet heel slechte touchscreen oid?janesh schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:57:
Dit is absoluut een koopje, 8 inch, IPS, RK3066, JB, goede wifi enz., gewoon een goed ding, en niet te zwaar.
Zou je de blackberry playbook aanraden boven de Pipo S1? Prijzen zijn ongeveer gelijk als je de BB playbook via marktplaats koopt. Wat zijn de voor-/nadelen ?janesh schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:57:
Edit: ik zie dat de BB 1.0 GHz processor heeft en de Pipo 1.6 GHz, beide dual core
De BB heeft een resolutie van 1024 x 600 px terwijl de Pipo 800 x480 px heeft. Ik lees echter bij alle reviews dat de beeldkwaliteit van de Pipo echt verrassend goed is, dus in hoeverre merk je verschil tussen die twee?
En andere besturingssystemen uiteraard. Ik ken die van de BB niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Waarom kiest toch iedereen in dit topic massaal voor de Pipo? Is er iets dat ik over het hoofd zie? Merk je veel verschil tussen de verschillende processors en juist vrijwel geen verschil in de resolutie?
Of is het BB besturingssysteem gewoonweg ruk?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 12:10 ]
Jazeker, heel goed, zie het door mij gestartte topic op slatedroid. Ik heb hem inmiddels verkocht, heb nu de teclast P88, maar zou er voor die prijs zo weer één kopen.
Er wordt voor die prijs getwijfeld aan de webshop, maar googelen levert negatieve en veel positieve reacties op.
Er wordt voor die prijs getwijfeld aan de webshop, maar googelen levert negatieve en veel positieve reacties op.
Je kunt beter op slatedroid kijken ook t.a.v. de PiPo S1, en bedenk dat veel mensen die hier de laatste tijd posten, weinig ervaring hebben met onze exotische tablets, en alleen naar de prijs kijken.
Je moet er rekening mee houden dat je bij de exoten nog wel eens een keertje tegen lag, of een freeze aan loopt.
Daar heb je bij de premium merken, samsung, asus, de BB playbook, veel minder of geen, last van.
Desondanks gebruik ik tot nu toe alleen mijn exoten in het dagelijks gebruik.
Je moet er rekening mee houden dat je bij de exoten nog wel eens een keertje tegen lag, of een freeze aan loopt.
Daar heb je bij de premium merken, samsung, asus, de BB playbook, veel minder of geen, last van.
Desondanks gebruik ik tot nu toe alleen mijn exoten in het dagelijks gebruik.
[ Voor 44% gewijzigd door janesh op 27-12-2012 13:24 ]
Ik heb op advies van een paar mensen hier contact opgenomen met Retailheaven en werd naast de Pipo S1 nog gewezen op de Digiko N721 (http://www.retailheaven.n...dual-core-jelly-bean.html)
Voordeel daarvan lijkt me de hogere resolutie t.o.v. de Pipo S1 (al zie ik op verschillende plekken op internet dat ie ook gewoon 800x480 heeft). Voor de rest moet ik het nog eens even uitzoeken. Zijn er hier ervaringen met de Digiko?
Voordeel daarvan lijkt me de hogere resolutie t.o.v. de Pipo S1 (al zie ik op verschillende plekken op internet dat ie ook gewoon 800x480 heeft). Voor de rest moet ik het nog eens even uitzoeken. Zijn er hier ervaringen met de Digiko?
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 27-12-2012 13:24 ]
@hars,
Ik zou toch bij de wat grotere merken blijven: Pipo, Cube, Teclast, Ramos, Window/Yuandao, Ainol en dergelijke. Er zijn heel veel tabletjes uit het lagere segment beschikbaar, maar zeker voor een westerse is het lastig om hier goede updates voor te krijgen en weet je niet hoe het zit met kwaliteit.
Ik zou toch bij de wat grotere merken blijven: Pipo, Cube, Teclast, Ramos, Window/Yuandao, Ainol en dergelijke. Er zijn heel veel tabletjes uit het lagere segment beschikbaar, maar zeker voor een westerse is het lastig om hier goede updates voor te krijgen en weet je niet hoe het zit met kwaliteit.
Ja mijn voorkeur gaat ook nog steeds naar de Pipo S1.DesertRose schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:23:
@hars,
Ik kom trouwens regelmatig issues tegen over een battery drain in standby bij de RK3066. Hoe is dat bij de Pipo S1? Mijn dochtertje zal de tablet echt niet elke dag gebruiken en soms een zal ie dus een paar dagen liggen zonder gebruikt te worden.
Verwijderd
Waarom de Pipo S1 boven de BB playbook?hars73 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:42:
[...]
Ja mijn voorkeur gaat ook nog steeds naar de Pipo S1.
Ik kom trouwens regelmatig issues tegen over een battery drain in standby bij de RK3066. Hoe is dat bij de Pipo S1? Mijn dochtertje zal de tablet echt niet elke dag gebruiken en soms een zal ie dus een paar dagen liggen zonder gebruikt te worden.
Misschien het andere Os en geen ondersteuning meer vanuit RIM.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:55:
[...]
Waarom de Pipo S1 boven de BB playbook?
Ik zou op Mobile Aankoopadviesforum een post plaatsen voor koopadviezen.
[ Voor 16% gewijzigd door sn33ky op 27-12-2012 15:09 ]
Verwijderd
Ja zou kunnen idd maar ik ben even benieuwd naar de overweging van mensen om voor de Pipo te kiezen ipv de playbook aangezien ze vergelijkbaar zijn in prijs (BB tweedehands = 100 eu).sn33ky schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:01:
[...]
Misschien het andere Os en geen ondersteuning meer vanuit RIM.
Dat is toch een compleet ander apparaat?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:55:
[...]
Waarom de Pipo S1 boven de BB playbook?
Verwijderd
Vergelijkbare specs, ander besturingssysteem. Alleen is de BB Playbook geen exotische keuze en dus misschien een veiligere keuze? Ik ben zelf een beetje aan het oriënteren welk tablet ik zal kopen en ben dus benieuwd naar de afwegingen van anderen.hars73 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:02:
[...]
Dat is toch een compleet ander apparaat?
Ik ben op zoek naar een tablet voor een meisje van 7 die er graag wat spelletjes op wil spelen (wordfeud etc), die er een keer wat muziek op wil luisteren en die de tablet zelf wil kopen van haar eigen gespaarde zakgeld (het liefst koopt ze hem zelf in een winkel). Ze kent mijn Archos G9 (android) en weet daar prima de weg. Dus ik kwam uit bij android tablets in de 100-125 euro (eventueel max. 150 euro) prijscategorie. En dan is de keus redelijk beperkt, waardoor ik na even zoeken uitkwam bij de Pipo S1.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:06:
[...]
Vergelijkbare specs, ander besturingssysteem. Alleen is de BB Playbook geen exotische keuze en dus misschien een veiligere keuze? Ik ben zelf een beetje aan het oriënteren welk tablet ik zal kopen en ben dus benieuwd naar de afwegingen van anderen.
[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 27-12-2012 15:12 ]
ikzelf heb er twee waarvan er eentje te koop is met lederen case en mag weg voor 220€.Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:13:
Ze hebben een uitstekende wifi-ontvangst.
Ben er uiterst tevreden over en veel beter dan mijn yarvik.
[ Voor 3% gewijzigd door gerly op 27-12-2012 15:40 ]
Nog even over de PiPo S1 discussie, de window N70 S, en de ployer Momo7 zijn vergelijkbare RK3066 devices, en geen IPS scherm.
Om je te orienteren verwijs ik nogmaals naar slatedroid.
http://www.slatedroid.com/forum/434-ployer-rk3066-tablets/
http://www.slatedroid.com/forum/448-pipo-s1/
http://www.slatedroid.com...f-review-of-yuandao-n70s/
Verder vandaag mijn ployer Momo 12, 10,1 inch RK3066 Jelly Bean tablet ontvangen. Van 'eternal team' op aliexpress met DHL voor 160 euro.
Eerste indruk, fantastisch apparaat, met een heel bright scherm, zeer goede wifi reach, goed gebouwd, en op mijn keuken weegschaal slechts 560 gram.
Ik ben geen 10 inch fan, maar vanwege lovende commentaren hieronder op slatedroid heb ik hem gekocht, en ik moet zeggen ze hebben gelijk.
http://www.slatedroid.com...er-momo-12-for-christmas/
Verder vandaag mijn ployer Momo 12, 10,1 inch RK3066 Jelly Bean tablet ontvangen. Van 'eternal team' op aliexpress met DHL voor 160 euro.
Eerste indruk, fantastisch apparaat, met een heel bright scherm, zeer goede wifi reach, goed gebouwd, en op mijn keuken weegschaal slechts 560 gram.
Ik ben geen 10 inch fan, maar vanwege lovende commentaren hieronder op slatedroid heb ik hem gekocht, en ik moet zeggen ze hebben gelijk.
Heb je er nu nog geen gekozen? Dadelijk is er weer een andere gadget trendy en wil ze helemaal geen tablet meer. ;-)hars73 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:42:
[...]
Ja mijn voorkeur gaat ook nog steeds naar de Pipo S1.
too old, too cold
Ah joh ik twijfel teveel.. Vind het zo sneu voor haar als ik een foute keus maak met haar geld. Zal wel een "papa" ding zijnNegakinu schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:08:
[...]
Heb je er nu nog geen gekozen? Dadelijk is er weer een andere gadget trendy en wil ze helemaal geen tablet meer. ;-)
ik ben één van de gelukkigen die via DX.com een Pipo S1 met 50% korting kon kopen! Al met al 38 Euro betaald ervoor!
Deze is voor de kleine van 5 jaar, wil hem daarom qua firmware aanpassen naar zo'n kindertablet met speciale kindersoftware. Weet iemand hoe dit kan en wat ik hiervoor nodig heb?
Daarnaast, niet geheel onverstandig, zoek ik een case voor deze. het liefst 1 waarin ie blijft zitten tijdens gebruik, en die, wanneer ie valt, ook de stoten (enigzins) kan opvangen. Welke adviseren jullie?
Deze is voor de kleine van 5 jaar, wil hem daarom qua firmware aanpassen naar zo'n kindertablet met speciale kindersoftware. Weet iemand hoe dit kan en wat ik hiervoor nodig heb?
Daarnaast, niet geheel onverstandig, zoek ik een case voor deze. het liefst 1 waarin ie blijft zitten tijdens gebruik, en die, wanneer ie valt, ook de stoten (enigzins) kan opvangen. Welke adviseren jullie?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Verwijderd
http://www.pandawill.com/...p-hdmi-silver-p60167.html
Iemand ervaring met de EKEN A90? Ik kan niet heel veel reviews vinden.. Of zijn er betere relatief grote (9 inch of groter) in deze prijscategorie?
Iemand ervaring met de EKEN A90? Ik kan niet heel veel reviews vinden.. Of zijn er betere relatief grote (9 inch of groter) in deze prijscategorie?
Janesh,janesh schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:54:
Nog even over de PiPo S1 discussie, de window N70 S, en de ployer Momo7 zijn vergelijkbare RK3066 devices, en geen IPS scherm.
Even een vraag over eternal, zelf nog nooit eerder zo vanuit China besteld, heb je nog tips? Welke transporteur heb je nog extra aan tranporteur of douane moeten betalen? Nog bepaalde accesoires besteld als extra bij de ployer momo 12. etc etc.
Wil gaan bestellen maar kan nog wel een extra zetje gebruiken.
JP
Ik zal het morgen ook eens proberen. Loop je nog risico dat je uiteindelijk bestelt maar dat je niet bij de eerste 200 orders zit en dus toch de volle 100 dollar betaalt? Of kom je daar tijdens het bestelproces direct achter?groxgrox schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:51:
ik ben één van de gelukkigen die via DX.com een Pipo S1 met 50% korting kon kopen! Al met al 38 Euro betaald ervoor!
Wat cases betreft moet je misschien ebay eens afzoeken. Misschien iets met de term bumper?
Daar kom je direct achter. De als de coupon op je order zit dan ben je er door (anders kan je niet eens afrekenen door de druktehars73 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:21:
[...]
Ik zal het morgen ook eens proberen. Loop je nog risico dat je uiteindelijk bestelt maar dat je niet bij de eerste 200 orders zit en dus toch de volle 100 dollar betaalt? Of kom je daar tijdens het bestelproces direct achter?
Wat cases betreft moet je misschien ebay eens afzoeken. Misschien iets met de term bumper?
Janesh heeft de teclast p85hd aan mij verkochtjanesh schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:14:
Jazeker, heel goed, zie het door mij gestartte topic op slatedroid. Ik heb hem inmiddels verkocht, heb nu de teclast P88, maar zou er voor die prijs zo weer één kopen.
Ik ben er zelf erg tevreden over, zeker voor de prijs/kwaliteit. Mocht je deze een keer willen bezichten/testen moet dat mogelijk zijn, stuur dan even een DM.
Mijn voorkeur gaat het laatste halfjaar uit naar aliexpress en in het bijzonder naar 'eternal team', powerseller op aliexpress, met een respectabele positieve feedback.Takkiedroid1970 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:33
Janesh,
Even een vraag over eternal, zelf nog nooit eerder zo vanuit China besteld, heb je nog tips? Welke transporteur heb je nog extra aan tranporteur of douane moeten betalen? Nog bepaalde accesoires besteld als extra bij de ployer momo 12. etc etc.
JP
Voor mij tot nu toe de meest professionele verkoper, zeer goede communicatie, snelle shipping, maar er zijn natuurlijk altijd mensen met slechte ervaringen.
Koop liefst bij een verkoper met pos. feedback > 95%, maar deze mensen zijn ooit ook een keer zonder begonnnen dus...
Ik laat het liefst versturen met DHL, en de laatste tijd is de pakkans groter met hongkongpost en chinapost dan met DHL kan IK je verzekeren.
Accessoires bestel ik eigenlijk nooit meer, heb intussen genoeg van die 'rommel' verzamelt.
Ok Janesh, dank voor deze info.
Enig idee dat als ze het pakketje er tussenuit pikken wat ik dan extra zou moeten betalen?
Prijs van Ployer momo is onder de 150 euro ex verzendkosten (bij Eternal)
Enig idee dat als ze het pakketje er tussenuit pikken wat ik dan extra zou moeten betalen?
Hier heb je een tool die je wel kan helpen met de berekening.Takkiedroid1970 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:36:
http://www.dutycalculator...duty-and-tax-calculation/
Reken bij DHL als je moet betalen op gem. 30 euro, wordt verder niet gespecificeerd.Takkiedroid1970 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:36:
Bij Post.nl krijg je een keurige rekening, betaal je eerst minimaal 12.50 euro inklaringskosten, plus BTW over de prijs van je aankoop incl. verzendkosten.
Als je de ployer momo 12 wil bestellen bij eternal, krijg je normaal gesproken geen spijt van, kijk dan even uit wat je wil, en mijnadvies, laat hem met DHL versturen, niet UPS of Fedex of Hongkongpost.
Ze listen nu ook een iets goedkopere OEM versie, terwijl ik de standard heb gekocht, waar ik de voorkeur aan geef.
Als je iets koopt gebruik dan de nog werkende coupon(net getest) MAINAGAME5, die je 5 usd korting geeft.
[ Voor 4% gewijzigd door janesh op 28-12-2012 12:00 ]
Ik twijfel zelf heel erg over een chinatabje of toch een nexus7. Hoe is de batterijduur bij deze apparaatjes tegenwoordig? die Ployer momo (ik weet dat die 10.1 is ipv 7, maar dat is voor mij alleen een voordeel gezien hij voornamelijk voor op de bank is) bijvoorbeeld, werkt dat ook 8 uur achter elkaar of is dat na 3 uur weer opladen? En zou iemand willen proberen of xbmc goed werkt op deze apparaatjes?
Tis niet helemaal een exotisch en onbekend chinees merk, maar het zit wel in dezelfde prijscategorie en dus misschien wel een aardig alternatief. De Archos 80 Cobalt. Een 8" voorzien van een RK3066 en een prima resolutie. De verwachtte prijs zo tussen de 125 en 150 euro. Hij is in de UK al wel verkrijgbaar (geweest), maar ik heb hem hier nog niet kunnen vinden. Tis bij Archos altijd maar even afwachten wanneer het spul eindelijk goed leverbaar wordt.
http://www.itproportal.co...obalt-tablet-lands-uk-99/
Archos heeft in ieder geval wel een actieve updateservice in geval van bugs of dingen die niet helemaal goed werken.
Hier een aardige review
http://ftp.tipidpc.com/viewtopic.php?tid=278993
Accu gaat zeker zo'n 6 uur mee met wifi aan en een beetje browsen, zie ik staan.
http://www.itproportal.co...obalt-tablet-lands-uk-99/
Archos heeft in ieder geval wel een actieve updateservice in geval van bugs of dingen die niet helemaal goed werken.
Hier een aardige review
http://ftp.tipidpc.com/viewtopic.php?tid=278993
Accu gaat zeker zo'n 6 uur mee met wifi aan en een beetje browsen, zie ik staan.
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 28-12-2012 14:51 ]
Ik heb er een met 16GB, prima voor een filmpje, beetje traag voor intensief internet, IPS scherm is goed. Je mag m hebben voor 70 eu, meer zijn ze niet waard dus koop dit gewoon niet voor die prijs. Voor een paar tientjes of zelfs dezelfde prijs heb je een RK3066 deviceVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:00:
Ik ben op zoek naar een goedkope tablet, ih heb al eens een poging gedaan op aliexpress maar kan toch wat tips gebruiken.
Een leuke tablet lijkt inderdaad de Ployer momo 12 maar toch één gemis.
Persoonlijk vind ik dat 3G niet mag ontbreken op een tablet, natuurlijk kan je wel tetheren maar toch...
Waar ik denk de tablet het meeste voor te gebruiken is:
- Het bekijken van films / series (1080p is dus gewenst)
- Mailtjes (liefst ogenblikkelijk notificatie)
- Sporadisch een ebook te lezen
- Webbrowsen
Verder stel ik updates natuurlijk ten zeerste op prijs, bij deze twijfel is dus tussen een Nexus 7, een Kindle Fire HD of een chinese tablet
Wie heeft een leuke suggestie voor me?
Een leuke tablet lijkt inderdaad de Ployer momo 12 maar toch één gemis.
Persoonlijk vind ik dat 3G niet mag ontbreken op een tablet, natuurlijk kan je wel tetheren maar toch...
Waar ik denk de tablet het meeste voor te gebruiken is:
- Het bekijken van films / series (1080p is dus gewenst)
- Mailtjes (liefst ogenblikkelijk notificatie)
- Sporadisch een ebook te lezen
- Webbrowsen
Verder stel ik updates natuurlijk ten zeerste op prijs, bij deze twijfel is dus tussen een Nexus 7, een Kindle Fire HD of een chinese tablet
Wie heeft een leuke suggestie voor me?
Verwijderd
Ik heb je een PB gestuurd!DaBuzzzzz schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:44:
[...]
Ik heb er een met 16GB, prima voor een filmpje, beetje traag voor intensief internet, IPS scherm is goed. Je mag m hebben voor 70 eu, meer zijn ze niet waard dus koop dit gewoon niet voor die prijs. Voor een paar tientjes of zelfs dezelfde prijs heb je een RK3066 device
Ik zit nu ook een beetje te kijken naar tablets en zo'n chinees ding vind ik wel mooi, past ook mooi bij mijn chineze telefoon 
Maar ik begrijp dus dat een RK3066 toch wel een must have is. Een IPS scherm vind ik toch ook wel belangrijk en dan het liefst 9 inch of groter.
Ikzelf ben de momo11 en 12 al tegen gekomen, waarvan ik nu de momo11 prefereer door het formaat. Is dit een goed ding of zijn er goedkopere tablets met soortgelijke specs?
Maar ik begrijp dus dat een RK3066 toch wel een must have is. Een IPS scherm vind ik toch ook wel belangrijk en dan het liefst 9 inch of groter.
Ikzelf ben de momo11 en 12 al tegen gekomen, waarvan ik nu de momo11 prefereer door het formaat. Is dit een goed ding of zijn er goedkopere tablets met soortgelijke specs?
Ik ben toch ook maar van plan om die tablet te kopen maar welke Momo 12 is dat van Eternal Team?Verder vandaag mijn ployer Momo 12, 10,1 inch RK3066 Jelly Bean tablet ontvangen. Van 'eternal team' op aliexpress met DHL voor 160 euro.
Ik zie er daar namelijk verschillende staan met uiteenlopende prijzen.
Ik zelf zou toch eventjes wachten en kijken wat de nieuwe A31 SoC gaat doen, zullen wel ergens in januari betrouwbare benchmarks en vergelijkingen van komen. Er was wel een site waar ik eventjes niet op kom die beweren dat 2xA9 1.6Ghz beter presteert dan 4xA7 1.3Ghz. Of als je heel veel geduld hebt kun je wachten op de RK3188 quad met 4xA9 @ minimaal 1.6Ghz @ 28Nm, daar kun je sowieso van uitgaan dat die een stuk beter zal presteren dan de huidige RK3066 @ 40Nm. Enige reden dat ik nu een tab zou aanschaffen met een A31 SoC is omdat ze met 2GB ram komen.. Heb zelf een Pipo S2 en daar merk ik toch wel dat ik altijd wel een tekort aan RAM heb, ook met gebruik van diverse task killers/ram managers.
Superbassie, gisteren onderstaande op fok gepost, de A31 komt er aan, ik hoop er over een week of twee meer over te kunnen zeggen.
De RK3188 laat nog iets langer op zich wachten en zal qua prestaties naar verwachting de RK3066 ruimschoots overtreffen.
Mocht je nog een Momo12 willen kopen, eternal team heeft ik geloof zes verschillende links online staan, soms van verschillende verkopers onder één naam, eternal team.
Ik heb natuurlijk de goedkoopste genomen en dat is deze
Als je hem koopt, ik kan je bijna garanderen je krijgt geen spijt, koop de standard, geen oem, verzenden met DHL en coupon MAINAGAME5
Ik vrees ook dat dit de waarheid kan worden.
I also honestly think the RK3066 is going to be the better processor vs the A31 and by a noticeable margin. The A31 uses "cortex-A7" cores at a lower clock speed. Even though it is a quad I think it will be lucky to match or just barely surpass the RK3066. The only strong advantage I foresee for it is the price and possibly much lower power consumption.
My 2-Cents,
Roman on http://www.slatedroid.com/topic/42584-momo-20/
De RK3188 laat nog iets langer op zich wachten en zal qua prestaties naar verwachting de RK3066 ruimschoots overtreffen.
Mocht je nog een Momo12 willen kopen, eternal team heeft ik geloof zes verschillende links online staan, soms van verschillende verkopers onder één naam, eternal team.
Als je hem koopt, ik kan je bijna garanderen je krijgt geen spijt, koop de standard, geen oem, verzenden met DHL en coupon MAINAGAME5
I also honestly think the RK3066 is going to be the better processor vs the A31 and by a noticeable margin. The A31 uses "cortex-A7" cores at a lower clock speed. Even though it is a quad I think it will be lucky to match or just barely surpass the RK3066. The only strong advantage I foresee for it is the price and possibly much lower power consumption.
My 2-Cents,
Tja, maar wel veel betere GPU en losse video decoder die ook 4K aan kan... CPU is allang het belangrijkste niet meer nu bijna overal GPU versnelling gebruikt wordt. De RK3066 is qua CPU weinig mis mee dus hetzelfde niveau is niets mis mee. De RK3188 zal waarschijnlijk een relatief zwakke GPU hebben want anders hadden ze er wel wat over gezegd... Of het is een GPU die nog niet is aangekondigd door de ontwerper...janesh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:35:
Superbassie, gisteren onderstaande op fok gepost, de A31 komt er aan, ik hoop er over een week of twee meer over te kunnen zeggen.
My 2-Cents,
De A31 wordt geen power hub. Denk ergens dat Allwinner er op gokt dat ze de plek van de 3066 tablets gaaan overnemen. Iets meer power, betere GPU en veel zuiniger.Rctworld schreef op zondag 30 december 2012 @ 04:40:
[...]
Tja, maar wel veel betere GPU en losse video decoder die ook 4K aan kan... CPU is allang het belangrijkste niet meer nu bijna overal GPU versnelling gebruikt wordt. De RK3066 is qua CPU weinig mis mee dus hetzelfde niveau is niets mis mee. De RK3188 zal waarschijnlijk een relatief zwakke GPU hebben want anders hadden ze er wel wat over gezegd... Of het is een GPU die nog niet is aangekondigd door de ontwerper...
A single Cortex-A7 processor can deliver 5x energy-efficiency, 50% greater performance and is one fifth the size of the ARM Cortex-A8 processor, which powers many of today's most popular smartphones.
Bron
De A9 oplossingen waren niet veel zuiniger dan de A8 (als ik me dat goed herinner).ortex-A9 is available as a single processor solution offering an overall performance enhancement of well above 50% compared to ARM Cortex-A8 solutions
Bron
Als je dit zo leest is de A7 gewoon een zeer leuke oplossing voor de power consumptie van de A9 processoren zonder al te veel in te leveren op batterij duur in vergelijking met een dualcore. Een tegra 3 die vol aan de bak is (dus zonder de companioncore) stookt er echt flink op los.
Merci, dan ga ik toch voor de Momo 12.janesh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:35:
Ik kan wel blijven wachten op een andere maar aangezien er elke maand wel wat beters uitkomt schiet dat ook niet op.
En van de Momo 12 heb ik nog geen slechte reviews gezien, dus lijkt me een prima keuze.
Ik heb er ook net 1 besteld bij diezelfde link. Ik ben heel erg benieuwdsuperbassie schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:14:
[...]
Merci, dan ga ik toch voor de Momo 12.![]()
Ik kan wel blijven wachten op een andere maar aangezien er elke maand wel wat beters uitkomt schiet dat ook niet op.
En van de Momo 12 heb ik nog geen slechte reviews gezien, dus lijkt me een prima keuze.
Heb er een: beetje een miskoop. Scherm is wat low-res, WiFi is nutteloos en hij heeft soms z'n kuren. Heb 'm naar 4.1.2 geflitst. De mijne heeft zichzelf al terugbetaald: gebruik hem enkel/voornamelijk voor het lezen op de trein.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:00:
Ik zou toch wat meer rondzoeken en enkele tientjes meer neerleggen voor een mooie dual-core processor (en eventueel een hoger res scherm).
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.