Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik heb nog even zitten kijken naar die goedkope N101 maar wat ik me nu afvraag is:

Is Aliexpres nou een soort Ebay of DHGate? Als je zoekt op bv N101 krijg je allemaal verschillende hits met verschillende bedrijfjes als aanbieder. Degene die hierboven wordt bedoeld heeft als aanbieder Shenzhen Eternal Technology Co., Ltd. Lijkt wel of ze zo'n officiele N101 in handen krijgen en kopieeren met 32gb ofzo. Ook omdat er "brand: ET" staat en bij Merimobiles is de status Pre-order. Kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor maar het is een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
Alleen Shenzhen naast Hongkong, met zijn vijftien miljoen inwoners is zeg maar net zo groot als Nederland en één van de snelst groeiende steden in China en wat de China tabs betreft gebeurt het daar.
Inderdaad Chinese ebay, was van Yahoo, ik heb er het afgelopen jaar zeker vijftien gekocht bij verschillende verkopers en mij nog geen buil gevallen.
Zoek een seller met een goede rating, en praat met hen via live chat of mail, vanochtend vertelde Grace mij ook wel dat de vvsum k7 enige vertraging ondervond, terwijl hij wel stock op de site staat.

[ Voor 21% gewijzigd door janesh op 10-07-2012 00:36 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:31:
[...]

Heb je de verkoper al gemailt of je gebruik kunt maken van China Airmail? Normaal ondersteunt Alieexpress dat niet naar Nederland (maar wel naar Belgie en Duitseland) maar de kans is dan stukken kleiner dat de douane je pakt.

Oh en je kunt ook nog 5,- dollar korting krijgen met: "15noorder20120614"
Ik gok erop met DHL. Korting coupon ben ik nu te laat mee :+. Ik ben eens benieuwd of ´t iets is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Aurora II inmiddels in gebruik genomen. Mooi apparaat. Het enige dat vooralsnog wat tegenvalt is de wifi ontvangst. Had de router al op channel 11 gezet en dat helpt iig al (ontvangst is beter en hij pikt ook andere netwerken op in de omgeving) maar heb nog altijd het idee dat het een stuk beter kan. Ik wacht denk ik nog even met updaten totdat ainol weer met een nieuwe versie komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 10-07-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Ondertussen al iemand de Yuandao Window N101 in z'n handen gehad? Zit te wachten op een degelijk review, kan tot nu toe enkel een filmpje vinden waar ik weinig aan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inztigator schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:42:
Ondertussen al iemand de Yuandao Window N101 in z'n handen gehad? Zit te wachten op een degelijk review, kan tot nu toe enkel een filmpje vinden waar ik weinig aan heb...
Ik zou deze thread op Slatedroid in de gaten houden en natuurlijk hier op tweakers wachten op d0z3r zijn tablet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Feest!

Post van PostNL, of ik even wil vertellen dat m'n tablet $30 kostte :p

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/xhugcr82l/douane1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/gyuy0ugtr/douane2.jpg

Wat zal ik invullen?
Inhoud - e-reader
Waarde - ....
koop/geschenk - koop

[ Voor 77% gewijzigd door NO2 op 10-07-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Da's normaal gesproken een moeilijke maar aangezien je zo handig je trackno. neerzet lijkt me de keuze nu ineens wat minder moeilijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

No2 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:24:
Feest!

Post van PostNL, of ik even wil vertellen dat m'n tablet $30 kostte

Wat zal ik invullen?
Inhoud - e-reader
Waarde - ....
koop/geschenk - koop
Nou, ik heb het goed ingevuld. Voor andere chinese tablet bestellers; het is dus mogelijk dat je zo'n brief krijgt van postNL

[ Voor 60% gewijzigd door NO2 op 10-07-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Ha, m'n U30GT is binnen! Geen extra kosten gelukkig. De doos vermelde (heel netjes) een hier niet te vermelden omschrijving met een zeer lage waarde van een paar euro. Eerste indruk: Netjes verpakt met een screenprotector al geplaatst. Scherm is erg mooi, geen defecten zijn mij tot nu toe opgevallen. Achterkant is van wat zacht, verend plastic. Niet onaangenaam maar de volgende tablet wordt hard plastic of alu. Afwerking van de rand is heeeel klein beetje asynchroon maar daar moet je echt naar zoeken. Als ik links bovenin op het scherm druk zie je 'm wat "bloeden" verder nergens. Nederlandse taal ingesteld en de screenprotector een gooi gegeven. Aan de onderkant een klein beetje last van bleeding, niet echt opvallend te noemen. Wifi werkt prima.

Een stukje aan de onderkant zit ietsje losser dan de rest als je hard drukt op dit punt kraakt het een beetje. Beste videospeler voor deze tablet: tot nu toe de ingebakken player "video". Streamen via ES file explorer een mkv gaat beter dan dice, mobo,mx etc. Stottervrij, HW decode en subs, perfect en simpel.

FPse (psx) vond ik niet zo lekker werken met Croc2 (geen geluid, lelijk beeld) maar de N64 emu mupen64plus draait echt goed (mario kart).

[ Voor 24% gewijzigd door poema op 11-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:44:
[...]

Ik zou deze thread op Slatedroid in de gaten houden en natuurlijk hier op tweakers wachten op d0z3r zijn tablet _/-\o_
Vermoedelijke aankomst is vrijdag als ik mijn tracking mag geloven, maar hoe betrouwbaar dit is? :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ85 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:39:
[...]

Vermoedelijke aankomst is vrijdag als ik mijn tracking mag geloven, maar hoe betrouwbaar dit is? :P
Als de douane hem niet pakt dan klopt het meestal vrij aardig, ik ben erg benieuwd! Met een beetje geluk heb je dan de eer om de eerste review te schrijven over die tablet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Cooler_King schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:23:
Aurora II inmiddels in gebruik genomen. Mooi apparaat. Het enige dat vooralsnog wat tegenvalt is de wifi ontvangst. Had de router al op channel 11 gezet en dat helpt iig al (ontvangst is beter en hij pikt ook andere netwerken op in de omgeving) maar heb nog altijd het idee dat het een stuk beter kan. Ik wacht denk ik nog even met updaten totdat ainol weer met een nieuwe versie komt.
De wifi breekt inderdaad ook geen potten, maar vooral het touchscreen komt er niet volledig door bij mij : ik krijg 'm maar niet gevoelig genoeg om 'm een stylus te laten herkennen .... alle mods geprobeerd ... volgens mij is dit de enige trade-off voor de extra lage prijs : een minder touchscreen, hoe prachtig het beeld ook is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
MJ85 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:18:
[...]

Ik gok erop met DHL. Korting coupon ben ik nu te laat mee :+. Ik ben eens benieuwd of ´t iets is.
Coupon ' 15noorder20120614 ' werkt gewoon op aliexpress, gisteren de VVSUM K7 besteld bij Grace Top Trade voor 158 usd.

En guy5927, een eenvoudige capacitieve stylus werkt wel op mijn galaxy tab 7.7, maar niet op de aurora ii en de ramosssen w13 pro en w17 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
janesh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:32:
[...]

Coupon ' 15noorder20120614 ' werkt gewoon op aliexpress, gisteren de VVSUM K7 besteld bij Grace Top Trade voor 158 usd.

En guy5927, een eenvoudige capacitieve stylus werkt wel op mijn galaxy tab 7.7, maar niet op de aurora ii en de ramosssen w13 pro en w17 pro.
ja dat kan, maar ik had 'm al besteld dus vandaar. Tab is al in Keulen atm.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:23
leeyuentuen schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:35:
[...]

ik heb eentje besteld en zou de komende dagen aankomen.
ik zou zeggen, blijft kijken op het forum voor de resultaten
http://lyt.no-ip.org/forum/viewforum.php?f=44
Ik zie een Unboxing filmpje op YouTube van je. Zou je misschien een eerste indruk kunnen achter laten over de tablet? Scherm, snelheid, bouwkwaliteit, backlightbleeding en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
guy5927 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:10:
[...]

De wifi breekt inderdaad ook geen potten, maar vooral het touchscreen komt er niet volledig door bij mij : ik krijg 'm maar niet gevoelig genoeg om 'm een stylus te laten herkennen .... alle mods geprobeerd ... volgens mij is dit de enige trade-off voor de extra lage prijs : een minder touchscreen, hoe prachtig het beeld ook is ...
Heb je/hebben jullie toevallig deze rom geprobeerd?
http://www.slatedroid.com...t-gapps-by-fl-superstore/

Heb hem nu een paar uur op mijn Aurora II zitten, bevalt me wel.
Had op de vorige rom die ik draaide niet veel problemen met wifi, maar mijn touchscreen is wel vooruit gegaan.
Bijv. toetsenbord werkt een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob323f
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-10-2024
poema schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:09:
Ha, m'n U30GT is binnen! Geen extra kosten gelukkig. De doos vermelde (heel netjes) een hier niet te vermelden omschrijving met een zeer lage waarde van een paar euro. Eerste indruk: Netjes verpakt met een screenprotector al geplaatst. Scherm is erg mooi, geen defecten zijn mij tot nu toe opgevallen. Achterkant is van wat zacht, verend plastic. Niet onaangenaam maar de volgende tablet wordt hard plastic of alu. Afwerking van de rand is heeeel klein beetje asynchroon maar daar moet je echt naar zoeken. Als ik links bovenin op het scherm druk zie je 'm wat "bloeden" verder nergens. Nederlandse taal ingesteld en de screenprotector een gooi gegeven. Aan de onderkant een klein beetje last van bleeding, niet echt opvallend te noemen. Wifi werkt prima.

Een stukje aan de onderkant zit ietsje losser dan de rest als je hard drukt op dit punt kraakt het een beetje. Beste videospeler voor deze tablet: tot nu toe de ingebakken player "video". Streamen via ES file explorer een mkv gaat beter dan dice, mobo,mx etc. Stottervrij, HW decode en subs, perfect en simpel.

FPse (psx) vond ik niet zo lekker werken met Croc2 (geen geluid, lelijk beeld) maar de N64 emu mupen64plus draait echt goed (mario kart).
Ik verwacht de mijne volgende week, ben zeer benieuwd wat je voor 218 dollar krijgt.
De specs zijn in ieder geval top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
janesh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:32:
[...]En guy5927, een eenvoudige capacitieve stylus werkt wel op mijn galaxy tab 7.7, maar niet op de aurora ii en de ramosssen w13 pro en w17 pro.
okay, hartelijk dank voor die info ! Jammer van die stylus, maar blijkbaar niet eigen aan deze tablet ...

en Ezra070 : de 0705 zou de touchscreentroubles oplossen : deftige wifi had ik al, en als nu nog een keer dat scherm goed en snel reageert komt het nog allemaal goed met de aurora II, want overall is het een zeer fijne sevenincher ...

[ Voor 6% gewijzigd door guy5927 op 12-07-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Thanks!

Ga van het weekend de 0705 uitproberen.
Ben er verder zeer te vreden over de Aurora II, wat ik eigenlijk het meest mist is dat ik (nog) geen Xbox controller kan aansluiten.

Ik vermaak me wel met mijn Aurora II in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
rob323f schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:25:
[...]

Ik verwacht de mijne volgende week, ben zeer benieuwd wat je voor 218 dollar krijgt.
De specs zijn in ieder geval top.
Ik zag 'm net staan op Pandawill voor die prijs. Omgerekend 180 euro. Ik heb er 35 euro meer voor betaald en zelfs dan absoluut geen spijt van m'n aankoop. Ondanks zijn miniscule gebrekjes is het gewoon een fijn apparaat. Ik heb de U30GT-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ook opzoek naar een tablets, soieso een +- 10 inch.
En ik wil er graag spelletjes op spelen, internetten .. en eventueel skypen.

wat is dan een leuke prijs/kwaliteits verhouding... hoe goedkoper hoe beter, maar ik wil wel een aardig snelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 21:34
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:22:
ik ben nu ook opzoek naar een tablets, soieso een +- 10 inch.
En ik wil er graag spelletjes op spelen, internetten .. en eventueel skypen.

wat is dan een leuke prijs/kwaliteits verhouding... hoe goedkoper hoe beter, maar ik wil wel een aardig snelle.
Zou je iets specifieker kunnen zijn in je vraag? Er valt nu geen antwoord op te geven. Wat is je maximum prijs, wat versta je onder een 'aardig snelle'? Wat heb je zelf al gevonden in dit forum en via google? Wil je er eentje kopen in een fysieke winkel, via een Nederlandse webshop of wellicht bestellen uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Ik heb mijn Aurora II gister binnengekregen via DHL maar ik heb last van een donkere vlek in het midden van het scherm, en 1 dode pixel.

Nu heb ik al contact gehad met de aanbieder en ik kan een nieuwe krijgen. Maar dan moet ik de tablet op eigen kosten terugsturen naar China. Wat vinden jullie hiervan? En via welke koeriersdienst kan ik dat dan het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieAnanas schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:51:
[...]

Zou je iets specifieker kunnen zijn in je vraag? Er valt nu geen antwoord op te geven. Wat is je maximum prijs, wat versta je onder een 'aardig snelle'? Wat heb je zelf al gevonden in dit forum en via google? Wil je er eentje kopen in een fysieke winkel, via een Nederlandse webshop of wellicht bestellen uit China?
nee gewoon via internet.
Moet wel een goeie wifi inzitten.
Prijs max 200 euro. +-

zelf kwam ik de cubei30? tegen, maar lees niet echt positieve dingen erover.
en ik ga er veel mee internetten, skypen, en spelletjes via de market enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:59:
[...]

nee gewoon via internet.
Moet wel een goeie wifi inzitten.
Prijs max 200 euro. +-

zelf kwam ik de cubei30? tegen, maar lees niet echt positieve dingen erover.
en ik ga er veel mee internetten, skypen, en spelletjes via de market enz..
Ik heb zelf de Newsmy N97, gekocht bij de Blokker, en ben er echt heel tevreden over. Mooie custom ROM gemaakt door een medetweaker en draait ICS4 als een trein. 9,7" IPS scherm, Amlogic chipset, 1gb ram, 8gb HD, microsd, bluetooth, wifi etc. 189 euro voor betaald. Hij is ook te koop bij de Bart Smit onder de naam TomTec.

EDIT: Oh! En Nederlandse garantie. Niets hoeven terugsturen naar China en dan afwachten of hij de terugreis overleefd is een voordeel in my book. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 12-07-2012 12:14 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Ik heb zelf de Newsmy N97, gekocht bij de Blokker, en ben er echt heel tevreden over. Mooie custom ROM gemaakt door een medetweaker en draait ICS4 als een trein. 9,7" IPS scherm, Amlogic chipset, 1gb ram, 8gb HD, microsd, bluetooth, wifi etc. 189 euro voor betaald. Hij is ook te koop bij de Bart Smit onder de naam TomTec.

EDIT: Oh! En Nederlandse garantie. Niets hoeven terugsturen naar China en dan afwachten of hij de terugreis overleefd is een voordeel in my book. :)
ik heb dat ding van de trekpleister gehad, en dat vond ik 3 x niks.. traag enz :(
heb liever een wat snellere ... dualcore denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:26:
[...]
ik heb dat ding van de trekpleister gehad, en dat vond ik 3 x niks.. traag enz :(
Dan kom je al snel uit bij het bestellen van een tablet uit China, met een Rockchip 3066. De goedkope dualcores zijn nog niet beschikbaar bij de Intertoys, Kruidvat etc. Dat kan nog wat maanden duren.

Zo wat mogelijkheden die al eerder zijn besproeken op dit forum: Cube U30GT, Window N101, Aoson M11. Ieder tablet heeft zo zijn voor- en nadelen. Ze zijn te kopen via http://www.aliexpress.com. Daar zijn voldoende betrouwbare sellers te vinden voor deze tablets. Zou net moeten kunnen voor max 200 euro. Eventueel kan je nog wat nazoeken op slatedroid: http://www.slatedroid.com/forum/330-rockchip-3066/

Meer achtergrondinformatie over dual core chipset uit China kan je hier vinden: http://www.slatedroid.com...a9-chips-coming-out-soon/
De meest populaire chipset is de RK3066 gevolgd door de AML8726-MX.

[ Voor 12% gewijzigd door KoffieAnanas op 12-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

KoffieAnanas schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Dan kom je al snel uit bij het bestellen van een tablet uit China, met een Rockchip 3066. De goedkope dualcores zijn nog niet beschikbaar bij de Intertoys, Kruidvat etc. Dat kan nog wat maanden duren.

Zo wat mogelijkheden die al eerder zijn besproeken op dit forum: Cube U30GT, Window N101, Aoson M11. Ieder tablet heeft zo zijn voor- en nadelen. Ze zijn te kopen via http://www.aliexpress.com. Daar zijn voldoende betrouwbare sellers te vinden voor deze tablets. Zou net moeten kunnen voor max 200 euro. Eventueel kan je nog wat nazoeken op slatedroid: http://www.slatedroid.com/forum/330-rockchip-3066/

Meer achtergrondinformatie over dual core chipset uit China kan je hier vinden: http://www.slatedroid.com...a9-chips-coming-out-soon/
De meest populaire chipset is de RK3066 gevolgd door de AML8726-MX.
weet niet of ik deze link mag geven? maar hier staan ze ook te koop, wel duurder maar geen risico
http://computer-software....d-core-gpu-tablet-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
agaam schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:21:
[...]
weet niet of ik deze link mag geven? maar hier staan ze ook te koop, wel duurder maar geen risico
http://computer-software....d-core-gpu-tablet-pc.html
Persoonlijk lijkt mij het risico even groot of zelfs groter. Dat marktplaats een Nederlandse website is, zegt niets over de betrouwbaarheid van de verkoper. De tablet zelf komt gewoon uit China. En duurder is logisch, want hij zal import + douaneheffing moeten betalen. Als je die zelf uit China besteld, kan je geluk hebben met de import + douaneheffing. Je koopt in beide gevallen iets via internet. Deze Chinese reseller bijvoorbeeld http://www.aliexpress.com/store/100099 heeft een goede reputatie opgebouwd, iets wat ik niet kan achterhalen bij de marktplaats verkoper. Het enige nadeel van een tablet vanuit China is het terugsturen van een tablet mocht er iets mis mee zijn. Dat zal iets minder straight-forward zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

KoffieAnanas schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:36:
[...]

Persoonlijk lijkt mij het risico even groot of zelfs groter. Dat marktplaats een Nederlandse website is, zegt niets over de betrouwbaarheid van de verkoper. De tablet zelf komt gewoon uit China. En duurder is logisch, want hij zal import + douaneheffing moeten betalen. Als je die zelf uit China besteld, kan je geluk hebben met de import + douaneheffing. Je koopt in beide gevallen iets via internet. Deze Chinese reseller bijvoorbeeld http://www.aliexpress.com/store/100099 heeft een goede reputatie opgebouwd, iets wat ik niet kan achterhalen bij de marktplaats verkoper. Het enige nadeel van een tablet vanuit China is het terugsturen van een tablet mocht er iets mis mee zijn. Dat zal iets minder straight-forward zijn.
ja dat ben ik helemaal met je eens, maar heb een keer een tablet uit china laten komen en toen kreeg ik zo,n brief van postnl, en moest al met al iets van 50 euro bijbetalen, wil wel wat bijbetalen maar was duurkoop, heb je tips voor me?, maar wat kunnen ze het beste er op zetten? gift werkt niet echt dacht ik, hoe doe jij het meestal? alvast bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
agaam schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:47:
[...]
ja dat ben ik helemaal met je eens, maar heb een keer een tablet uit china laten komen en toen kreeg ik zo,n brief van postnl, en moest al met al iets van 50 euro bijbetalen, wil wel wat bijbetalen maar was duurkoop, heb je tips voor me?, maar wat kunnen ze het beste er op zetten? gift werkt niet echt dacht ik, hoe doe jij het meestal? alvast bedankt voor je tips.
Dan kostte die tablet waarschijnlijk net iets minder dan 200 dollar, zonder shipping costs? Vergeet niet dat van die 50 euro, er 12.50 euro wordt achter gehouden door postnl als inklaringskosten.

Tip 1. Hou gewoon rekening met importheffing, douaneheffing en inklaringskosten. Reken jezelf niet rijk. Bekijk of de totaalprijs inclusief deze heffingen voor jou acceptabel is. Vergeet niet dat je dit ook gewoon wettelijk verplicht bent te betalen... ;)
Tip 2. Laat het nooit als gift opsturen, dat is ongeloofwaardig en bijna per definitie een verdacht pakketje voor de douane. Geef een enigszins realistisch bedrag op. Opgeven als een ereader van 50 dollar uit China is al een stuk geloofwaardiger. Je betaald dan dus wel belasting, maar minder.
Tip 3. De kans dat je moet bijbetalen is groter bij DHL, UPS en TNT dan bij andere vervoerders voorzover ik hier en daar nalees op internet.

Over pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro moet je omzetbelasting betalen. Dit is voor electronica 19%. Over pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro betaal je zowel douanerechten (12%) als omzetbelasting. Je betaalt ook omzetbelasting over de verzendkosten. Naast de standaard tarieven brengen postbedrijven extra inklaringskosten in rekening. Dit zijn de kosten die ze maken, door jouw pakket bij de douane aan te melden. Deze kosten bedragen 12,50 (voor PostNL) en 17 euro voor EMS zendingen.
Bron: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

KoffieAnanas schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:23:
[...]

Dan kostte die tablet waarschijnlijk net iets minder dan 200 dollar, zonder shipping costs? Vergeet niet dat van die 50 euro, er 12.50 euro wordt achter gehouden door postnl als inklaringskosten.

Tip 1. Hou gewoon rekening met importheffing, douaneheffing en inklaringskosten. Reken jezelf niet rijk. Bekijk of de totaalprijs inclusief deze heffingen voor jou acceptabel is. Vergeet niet dat je dit ook gewoon wettelijk verplicht bent te betalen... ;)
Tip 2. Laat het nooit als gift opsturen, dat is ongeloofwaardig en bijna per definitie een verdacht pakketje voor de douane. Geef een enigszins realistisch bedrag op. Opgeven als een ereader van 50 dollar uit China is al een stuk geloofwaardiger. Je betaald dan dus wel belasting, maar minder.
Tip 3. De kans dat je moet bijbetalen is groter bij DHL, UPS en TNT dan bij andere vervoerders voorzover ik hier en daar nalees op internet.

Over pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro moet je omzetbelasting betalen. Dit is voor electronica 19%. Over pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro betaal je zowel douanerechten (12%) als omzetbelasting. Je betaalt ook omzetbelasting over de verzendkosten. Naast de standaard tarieven brengen postbedrijven extra inklaringskosten in rekening. Dit zijn de kosten die ze maken, door jouw pakket bij de douane aan te melden. Deze kosten bedragen 12,50 (voor PostNL) en 17 euro voor EMS zendingen.
Bron: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/
heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg, en ja klopt die andere tablet koste 199 Dollar, maar ik zal hier es even een berekening van maken, en kijken wat het me kan gaan kosten met alle kosten erbij,
nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:26:
[...]

ALS we het over dezelfde hebben, zodra je de ICS4 custom rom (zie thread hier op Tweakers) installeert loopt hij echt heel vloeiend. Je kunt ook nog de ICS Supercharger hack van XDA installeren voor nog meer snelheidswinst.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:22
Negakinu schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:03:
[...]

ALS we het over dezelfde hebben, zodra je de ICS4 custom rom (zie thread hier op Tweakers) installeert loopt hij echt heel vloeiend. Je kunt ook nog de ICS Supercharger hack van XDA installeren voor nog meer snelheidswinst.
Helemaal mee eens.

Als daarna het browsen nog tegen valt, kan een andere browse zoals Opera mini wonderen doen. In mijn geval in elk geval wel. (Ampe A90 - allwinner A10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Bumperke schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:53:
Ik heb mijn Aurora II gister binnengekregen via DHL maar ik heb last van een donkere vlek in het midden van het scherm, en 1 dode pixel.

Nu heb ik al contact gehad met de aanbieder en ik kan een nieuwe krijgen. Maar dan moet ik de tablet op eigen kosten terugsturen naar China. Wat vinden jullie hiervan? En via welke koeriersdienst kan ik dat dan het beste doen?
Dat is kl@te. Het is eigenlijk niet interessant om 'm terug te sturen vanwege de hoge kosten, lange tijd en moeite. Bij wie had je 'm gekocht? En hoe heb je 'm betaald?

Ik zou overigens wat foto's van de gebreken naar de verkoper sturen en uitleggen dat de retourkosten zo hoog zijn. Daarnaast zou ik op een bekend (engels) forum dit punt kenbaar maken met naam van de verkoper en deze linken in het verhaal bij de foto's. En dan hopen dat de verkoper deze negatieve publiciteit niet wil en tot een deal komt. Tja, je moet wat in zo'n situatie. Overigens wel op een wat zielige manier, niet agressief. Je bent tenslotte "slachtoffer".

In dit topic heeft iemand anders hetzelfde probleem. Prijs valt eigenlijk wel mee, dacht dat het duurder was. Maar het eigenlijk wel een gevalletje DOA en dan zou de koper niet voor deze kosten moeten opdraaien.

Heb je ook het stukje "Buyer Protection" gelezen van Aliexpress ?(linkje rechts bovenin)

[ Voor 41% gewijzigd door poema op 12-07-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
poema schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Dat is kl@te. Het is eigenlijk niet interessant om 'm terug te sturen vanwege de hoge kosten, lange tijd en moeite. Bij wie had je 'm gekocht? En hoe heb je 'm betaald?
Ik heb hem hier gekocht: http://www.aliexpress.com/snapshot/108873253.html
En ik heb betaald via Moneybookers (Ideal).

Wat raad jij aan om te doen? Ik baal hier echt ontzettend van! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ik zou hem gewoon terugsturen met postnl, kost ongeveer 25 euro met tracking. Ik heb een paar weken geleden nog een ramos w17 pro terug gestuurd, die er na drie dagen helemaal mee ophield.
Ik kreeg na een week of vier na enige aandrang, een nieuwe terug die heel goed bevalt. Dit was ook de eerste van de plm. vijftien tablets het afgelopen jaar gekocht op aliexpress die ik terug moest sturen, en per saldo heeft mij dat alleen die 25 euro meer gekost.
Je zou ook kunnen overwegen een dispute te openen als je denkt er niet uit te komen met de verkoper.

Dispute Process AliExpress has a comprehensive dispute process that covers you when you are unhappy with your transaction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 22:14
Window Yuandao N101 Review + video:
http://lyt.no-ip.org/forum/viewforum.php?f=62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Zojuist deze rom geinstalleerd op de Aurora II: http://www.slatedroid.com...t-gapps-by-fl-superstore/

Wifi lijkt nog iets beter te werken ('good' nu oftewel 4 streepjes)? en touchscreen doet het ook prima nu. Google play laat ook meer apps zien. Kortom, een grote verbetering t.o.v. de factory rom.

[ Voor 4% gewijzigd door Cooler_King op 12-07-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
G33st schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:54:
[...]

Ik zie een Unboxing filmpje op YouTube van je. Zou je misschien een eerste indruk kunnen achter laten over de tablet? Scherm, snelheid, bouwkwaliteit, backlightbleeding en dergelijke?
er is een kleine review geschreven over deze tablet:
http://lyt.no-ip.org/forum/viewtopic.php?f=62&t=279

en benchmark, video test, backlightbleeding kunt u terug vinden in deze lijst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Cooler_King schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:06:
Zojuist deze rom geinstalleerd op de Aurora II: http://www.slatedroid.com...t-gapps-by-fl-superstore/

Wifi lijkt nog iets beter te werken ('good' nu oftewel 4 streepjes)? en touchscreen doet het ook prima nu. Google play laat ook meer apps zien. Kortom, een grote verbetering t.o.v. de factory rom.
Idem.

Vandaag toch maar 0705 geinstalleerd, type er nu op, touchscreen is prima.
Qua wifi merk ik geen verschil, maar ik had eerder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
leeyuentuen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:21:
[...]

er is een kleine review geschreven over deze tablet:
http://lyt.no-ip.org/forum/viewtopic.php?f=62&t=279

en benchmark, video test, backlightbleeding kunt u terug vinden in deze lijst:
Thx voor review Tuen ! _/-\o_

Tethering al geprobeerd?

Ik denk dat je mij over de schreef hebt kunnen trekken om hem te bestellen, al blijf ik wat wantrouwig voor de import-perikelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
inztigator schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:44:
[...]

Thx voor uitgebreide review Tuen ! _/-\o_

Tethering al geprobeerd?

Ik denk dat je mij over de schreef hebt kunnen trekken om hem te bestellen, al blijf ik wat wantrouwig voor de import-perikelen... :/
tethering niet geprobeerd.
ik heb zelf 41 euro tax moeten betalen op het bedrag van 100 euro via ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50
Bedankt voor je review's Teun!

Ik ga 'm ook bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Heeft iemand toevallig goedkope link voor die Window/Yuandao N101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Toch een probleempje ontdekt op mijn U30GT, hij komt moeilijk uit zijn slaapstand. Evolution Prime rom gedownload, 's kijken wat dat met mijn tablet doet :)

Edit: probleem opgelost, leuke rom. Ook had ik last van een krakend gedeelte aan de rand van de achterzijde. Opgelost door de metalen rand even los te maken en opnieuw vastzetten. Voila!

[ Voor 38% gewijzigd door poema op 14-07-2012 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01

Pinobigbird

doesn't share food!

The-Force schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:12:
Ja, hier:Verwijderd in "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nu erg tussen de Window/Yuandao N101 en de CubeU30GT.
welke zouden jullie nemen dan?

en als je via china airmail verzend is de kans dan heel laag dat je extra kosten moet betalen?
want ik heb ook een bedrijf gevonden dat via dhl/ups en dan zetten de op de doos onder 50 dollar en "repair , player sample"

wat is de kans dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
Ik lees verschillende berichten dat mensen aangeven dat hun tablet een ereader is van 100 euro. Waar kan ik dit dan doen? Ik zit namelijk in het bestel proces (http://www.aliexpress.com...B-1-6GHz-wholesalers.html) maar ik kom dit niet tegen.

Moet ik dit soms in het bericht aan de verkoper zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Patrick V. schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:25:
Ik lees verschillende berichten dat mensen aangeven dat hun tablet een ereader is van 100 euro. Waar kan ik dit dan doen? Ik zit namelijk in het bestel proces (http://www.aliexpress.com...B-1-6GHz-wholesalers.html) maar ik kom dit niet tegen.

Moet ik dit soms in het bericht aan de verkoper zetten?
laatste keer dat ik wat gekocht had heb ik dit bericht erbij gezet tip

hello can you put on the package that an ereader with the price of 100 dollars, and that the product is not a gift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
The-Force schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:12:
hier een hele lijst:
http://lyt.no-ip.org/forum/viewtopic.php?f=61&t=235
laatste keer dat ik wat gekocht had heb ik dit bericht erbij gezet tip

hello can you put on the package that an ereader with the price of 100 dollars, and that the product is not a gift.
Ik heb toevallig ook bij deze verkoper gekocht, en zonder iets te vertellen heeft die 60% van de totale prijs erop gezet namelijk 99,18 euro ofwel 126 USD waarvan ik bij het invoeren 41 euro moest betalen waarvan +/- 23 euro aan import tax en +/- 14 euro aan brokerage tax en +/- 3 euro aan BTW op die tax

[ Voor 50% gewijzigd door leeyuentuen op 13-07-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
En als hij er ereader of digital equipment of gaming accessoiries, 30 usd op had gezet, had je misschien niets hoeven te betalen, en de meeste verkopers doen dit standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Dit bericht typ ik nu vanaf mijn window n101. Eerste indruk is erg positief. Geen screen bleeding en alles gaat vooralsnog erg soepel. Ik heb volgens mij geluk gehad met de douane tenzij ik nog een schriftelijke naheffing krijg, tab werd bezorgd door een duits ups busje en hoefde niets te betalen (ik woon in Heerlen).

Edit: typ van t weekend wel een kleine review.

[ Voor 10% gewijzigd door MJ85 op 13-07-2012 19:09 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ85 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:23:
Dit bericht typ ik nu vanaf mijn window n101. Eerste indruk is erg positief. Geen screen bleeding en alles gaat vooralsnog erg soepel. Ik heb volgens mij geluk gehad met de douane tenzij ik nog een schriftelijke naheffing krijg, tab werd bezorgd door een duits ups busje en hoefde niets te betalen (ik woon in Heerlen).

Edit: typ van t weekend wel een kleine review.
waar had je hem besteld? en stond er nog eits speciaals op het pakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:43:
[...]

waar had je hem besteld? en stond er nog eits speciaals op het pakje?
Alibaba, eternal team. Heb ze op mijn verantwoording op de doos laten zetten dat het om een reparatie ging.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
janesh schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:49:
En als hij er ereader of digital equipment of gaming accessoiries, 30 usd op had gezet, had je misschien niets hoeven te betalen, en de meeste verkopers doen dit standaard.
Bij een te lage prijs opgeven of bij twijfel geval gaan ze uw pakket opendoen en dan heb je het zitten....
er is een kans om geen tax moet betalen, maar er is ook een kans dat je je betalingsbewijs moet aantonen hoeveel je op betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ik weet precies waar ik over praat, heb er zeker 25 uit china gehaald in een jaar tijd, met chinapost, hongkongpost, dhl, swiss post....
En voor de twijfelaars, met vragen als, 'waar heb je besteld', 'wat stond er op het pakje', 'hoe groot is de kans dat ik moet betalen', kan ik alleen maar zeggen, het is een kwestie van geluk.

Probeer het, met dhl gaat het snel, levert geen vertraging op, ongeacht betalen of niet.
Met chinapost of hongkongpost, zeven tot veertien dagen gemiddeld, de pakkans wordt niet kleiner, en if so duurt het veertien dagen langer plus opsturen rekening en betalen van zeg maar 30 euro plus bedrag.
Ik moet zeggen UPS, geen ervaring, heb ik nooit genomen, en levert naar het mij hierboven lijkt weinig vertraging op, wel een hogere en beter gespecificeerde rekening dan bij DHL.

[ Voor 71% gewijzigd door janesh op 13-07-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
janesh schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:49:
Ik weet precies waar ik over praat, heb er zeker 25 uit china gehaald in een jaar tijd, met chinapost, hongkongpost, dhl, swiss post....
En voor de twijfelaars, met vragen als, 'waar heb je besteld', 'wat stond er op het pakje', 'hoe groot is de kans dat ik moet betalen', kan ik alleen maar zeggen, het is een kwestie van geluk.

Probeer het, met dhl gaat het snel, levert geen vertraging op, ongeacht betalen of niet.
Met chinapost of hongkongpost, zeven tot veertien dagen gemiddeld, de pakkans wordt niet kleiner, en if so duurt het veertien dagen langer plus opsturen rekening en betalen van zeg maar 30 euro plus bedrag.
Ik moet zeggen UPS, geen ervaring, heb ik nooit genomen, en levert naar het mij hierboven lijkt weinig vertraging op, wel een hogere en beter gespecificeerde rekening dan bij DHL.
Veel heb ik niet van China gekocht, maar voor deze tab wou ik geen risico nemen. Heb voorbije maanden over de 10 aankopen gedaan met waarde dat variëren tussen (40-90 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik heb hem inmidels ook een Window/Yuandao N101 besteld, had geen creditcard, maar heb een account aangemaakt bij moneybookers, geld overmaken op moneybookers klaar en besteld. ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb jij hem besteld.
tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:11:
Waar heb jij hem besteld.
tips?
ik heb hem http://www.aliexpress.com...B-1-6GHz-wholesalers.html hier besteld, en heb al mail contact gehad, en kon het beste dit in de beschrijving zetten, dan ging het vaak goed. Suc6 oja heb hem via DHL laten versturen.
lees dit maar trekt je wel over de streep http://www.slatedroid.com...uandao-n101-101-1200x800/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
can you put on the package ebook reader $100 on the parcel. and not the gift. Included Shipping price.

[ Voor 9% gewijzigd door agaam op 14-07-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:40:
[...]

ik heb hem http://www.aliexpress.com...B-1-6GHz-wholesalers.html hier besteld, en heb al mail contact gehad, en kon het beste dit in de beschrijving zetten, dan ging het vaak goed. Suc6 oja heb hem via DHL laten versturen.
lees dit maar trekt je wel over de streep http://www.slatedroid.com...uandao-n101-101-1200x800/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
can you put on the package ebook reader $100 on the parcel. and not the gift. Included Shipping price.
heb hem nu ook besteld, ben benieuwd hoeveel dagen het gaat duren....
en nu nog een protector en hoesje voor deze... iemand tips?

-edit-

en is het niet beter om iets met repair erop te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:08:
[...]

heb hem nu ook besteld, ben benieuwd hoeveel dagen het gaat duren....
en nu nog een protector en hoesje voor deze... iemand tips?

-edit-

en is het niet beter om iets met repair erop te zetten?
ik was er even niet, maar ja dat weet ik niet ik heb het niet gedaan, heb je er ook op gezet wat ik zij?.

can you put on the package ebook reader $100 on the parcel. and not the gift. Included Shipping price

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
agaam schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:14:
[...]

can you put on the package ebook reader $100 on the parcel. and not the gift. Included Shipping price
Een Chinees spreekt al praktisch geen Engels, laat staan slecht Engels... ;)

Misschien dat dit helpt:

Could you tag the parcel's description form with "E-reader" and declare value at $100 including shipping? Please do not use description "gift"!

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 14-07-2012 22:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Negakinu schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:30:
[...]

Een Chinees spreekt al praktisch geen Engels, laat staan slecht Engels... ;)

Misschien dat dit helpt:

Could you tag the parcel's description form with "E-reader" and declare value at $100 including shipping? Please do not use description "gift"!

:)
hahah dank je wel, zal nog even een mail sturen, kijken of ik nog op tijd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:31:
[...]

hahah dank je wel, zal nog even een mail sturen, kijken of ik nog op tijd ben.
beetje offtopic, maar hebben jullie een screenprotector op de tablets?
en heb ook een hoes gevonden voor de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heb inmiddels deze hoes (in het zwart) ontvangen voor de Aurora: http://www.ebay.nl/itm/7-...4ab9809542#ht_6504wt_1396

(is ook al iets goedkoper te krijgen op ebay, en evt. op marktplaats voor paar euro extra)

ps. Weet iemand of een screen protector ook kan helpen om het scherm minder reflective te maken? Want bij films kijken vind ik zo'n glossy scherm minder prettig dan matte (weet ook niet of de Elf II matte is, maar aan plaatjes van gebruikers lijkt het van niet?).. Maar misschien moet de brightness/helderheid gewoon omhoog.

edit: Brightness omhoog werkt dus :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 15-07-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Gisteren is het scherm van mijn EKEN A90 gesneuveld :( De tablet lag naast mijn stoel in de auto en toen ik even ben uitgestapt is de tablet verschoven. Daarna de deur weer dicht gedaan, ging wel wat zwaar.....
De tablet doet het zelf nog goed, maar zonder beeld werkt het toch wat minder ;)

Ik non mij niet inhouden en heb meteen maar een nieuwe gekocht. Uiteindelijk, na wat zoeken, heb ik gekozen voor een tablet met RK3066 chip. Volgens Slatedriod en andere sites (zoals GoT) is deze een aanrader. Er is nog wat weinig support op Slatedroid, maar dat moet goed gaan komen met zo'n chip!
Ik ben wel benieuwd hoe deze het doet vergelken met de A90 en ook mijn eerder PoV Tegra2.
Het is de AOSON M11 geworden. Volgens Slatedroid is dit een goede verkoper en een goede tablet. Hopelijk komt de tablet nog voor de vakantie, ik wil echt geen laptop meenemen. En voor de kids is de tablet ook beter.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:37:
[...]

Wat zoek je? Ik heb de afgelopen dagen redelijk zitten te zoeken naar 10 inch tablets, ik kan wel een snel overzichtje voor je maken als je opnoemt wat je wilt weten.

Een compleet overzicht is niet meer helemaal mogelijk met het enorme aanbod dat er tegenwoordig is :9~
Niet zo veel eisen...

+- 10 inch
android 4
enigszins acceptabele accuduur (langer dan de genoemde 3 uur van cherry)
liefst wat sneller dan de kruidvat cherry (die is toch wel een beetje traag)
3g hoeft niet
Beetje normaal te bestellen (!)

Eingelijk dus vooral naar iets op zoek rond het budget van Cherry (max 200) maar dan wat beter :+ . Cherry is toch echt wat te traag...

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 15-07-2012 15:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
sdk1985 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:30:
[...]

Niet zo veel eisen...

+- 10 inch
android 4
enigszins acceptabele accuduur (langer dan de genoemde 3 uur van cherry)
liefst wat sneller dan de kruidvat cherry (die is toch wel een beetje traag)
3g hoeft niet
Beetje normaal te bestellen (!)

Eingelijk dus vooral naar iets op zoek rond het budget van Cherry (max 200) maar dan wat beter :+ . Cherry is toch echt wat te traag...
Window N101 is rond de 180 euro inclusief verzending (mss nog invoer tax)
http://lyt.no-ip.org/forum/viewtopic.php?f=61&t=268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Korte persoonlijke bevindingen van de Window N101 tot nu toe:

Mijn vergelijkingsmateriaal is de tab van mijn vader, te weten die van 149 euro wat een paar weken terug in de Kruidvat folder stond. Wellicht geen echte vergelijking, maar aangezien ik niets anders heb gebruik ik hem maar als een ijkpunt. Bevindingen zijn gevoelsmatige inschattingen en niets met antutu of wat dan ook. Hoe je ze interpreteert is dan ook geheel aan jou.

Wifi bereik is matig tot redelijk, ik woon in een appartement en de afstand router -> slaapkamer is ongeveer 8-10 meter met daartussen 2 dunne muren en 1 steunmuur met gewapend beton. Op m'n slaapkamer heb ik dan nog maar 1 streepje bereik. Ik vermoed dat als je in een woonhuis van gemiddelde grote woont en je router beneden hebt staan je waarschijnlijk in je slaapkamer boven die het verst van de router afstaat je waarschijnlijk geen bereik meer zult hebben. Voor mij is het huidige bereik voldoende.

Scherm. Het scherm is mooi, niets meer en niets minder dan dat. IPS paneel wat duidelijk en mooie weergave bied. Ik vind het vergelijkbaar met de Kruidvat tab qua kwaliteit. Ik heb vooralsnog geen last van bleeding.

Rockchip 3066/Mali quadcore: Combinatie van beide leid onvermijdelijk tot de snelheid van het apparaat. GTA 3, MC3, Machinarium, Fifa12, Reckless racing 2 werken allemaal vloeiend. Ik ben pas tegen een probleem aangelopen. Ik wilde Top gear terugkijken op de site van veronica (Gemist app van Riposte mag geen SBS kanalen meer doorgeven) en dat verliep niet vloeiend. Vooralsnog niet heen gekeken waar dat aan kon liggen. De overall feel van de N101 is dat alles gewoon soepel en vlotjes verloopt.

Bouwkwaliteit: Het is geen ipad, hardware knoppen voelen goedkoop aan. Scheelt dat het apparaat dan ook goedkoop is. Geld ook voor de aansluiting van je koptelefoon en lader bijvoorbeeld. Koptelefoon dien je net iets harder erin te stoppen en lader past niet helemaal. Laden via usb gaat overigens niet, laden terwijl hij uitstaat ook niet.

Ik heb de OEM versie besteld bij Eternal Team op alibaba, ik had dus 0 chinese bloatware. Ook bootscreen is is neutraal "android dual core tablet", ik vermoed dat deze tab nog wel succes gaat boeken onder de kruidvat vlag.

HDMI/Bluetooth nog niet getest. Heb een bluetooth mini toetsenbord besteld en een HDMI kabel dus dit zal ik nog wel laten weten.

Pro:
Snel
Goedkoop
Veel waar voor je geld m.i.

Con:
Afwerking
In andere topics hebben ze last van screen bleeding, hierboven werd al vermeld dat het hetzelfde scherm betreft als de asus tf300, welke ook deze problemen kent.
Vooralsnog geen dev community, maar ik denk dat dit een kwestie van tijd is.

Samengevat:
Voor een tweaker met relatief kleine beurs en de wens voor een tab met goede hardware is dit een goede keus. Je maakt offers in de zin van afwerking en ondersteuning, maar deze zijn het m.i. helemaal waard. Wellicht dat ik deze week een volledige review met objectieve tests maak, maar pin me hier nog niet op vast :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Cooler_King schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:32:
Heb inmiddels deze hoes (in het zwart) ontvangen voor de Aurora: http://www.ebay.nl/itm/7-...4ab9809542#ht_6504wt_1396

(is ook al iets goedkoper te krijgen op ebay, en evt. op marktplaats voor paar euro extra)
Vraagje: past je Aurora er precies in, of heb je veel vrije ruimte? Is het hoesje niet te groot?

Dit vraag ik dat ik vaak te grote hoesjes voor mijn China-tablets krijg en nu een crappy hoesje hebt voor mijn Aurora II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ezra070 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:26:
[...]

Vraagje: past je Aurora er precies in, of heb je veel vrije ruimte? Is het hoesje niet te groot?

Dit vraag ik dat ik vaak te grote hoesjes voor mijn China-tablets krijg en nu een crappy hoesje hebt voor mijn Aurora II
De hoes is iets groter dan nodig, maar het zit allemaal strak/vast als hij is dichtgeritst, dus past goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:17:
[...]

beetje offtopic, maar hebben jullie een screenprotector op de tablets?
en heb ook een hoes gevonden voor de tablet?
nee heb ik nog niet gevonden, ga ik nog even naar zoeken op e-bay,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vraag me af of HDMI nu meer een gewilde spec gaat worden nu XBMC zich ook op Android gaat richten. BT toetsenbordje erbij en je hoeft geen mediacenter meer te kopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Cooler_King schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:48:
[...]

De hoes is iets groter dan nodig, maar het zit allemaal strak/vast als hij is dichtgeritst, dus past goed.
Thanks voor de info, ik ga hem bestellen :)
Marzman schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:44:
Ik vraag me af of HDMI nu meer een gewilde spec gaat worden nu XBMC zich ook op Android gaat richten. BT toetsenbordje erbij en je hoeft geen mediacenter meer te kopen.
Ik heb zelf een MK 802 gekocht, werkt al zonder getweak prima als mediacenter.
XBMC + een formaat USB-stick als computer aan je tv via een HDMI-kabel...ik kan mijn HTPC weg doen :)

De ultieme doel zou een TV met "ingebouwde Android" moeten zijn waar dit al ingebouwd is (of waar je zelf roms op kan zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
MJ85 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:49:
Korte persoonlijke bevindingen van de Window N101 tot nu toe:

Mijn vergelijkingsmateriaal is de tab van mijn vader, te weten die van 149 euro wat een paar weken terug in de Kruidvat folder stond. Wellicht geen echte vergelijking, maar aangezien ik niets anders heb gebruik ik hem maar als een ijkpunt. Bevindingen zijn gevoelsmatige inschattingen en niets met antutu of wat dan ook. Hoe je ze interpreteert is dan ook geheel aan jou.

Wifi bereik is matig tot redelijk, ik woon in een appartement en de afstand router -> slaapkamer is ongeveer 8-10 meter met daartussen 2 dunne muren en 1 steunmuur met gewapend beton. Op m'n slaapkamer heb ik dan nog maar 1 streepje bereik. Ik vermoed dat als je in een woonhuis van gemiddelde grote woont en je router beneden hebt staan je waarschijnlijk in je slaapkamer boven die het verst van de router afstaat je waarschijnlijk geen bereik meer zult hebben. Voor mij is het huidige bereik voldoende.

Scherm. Het scherm is mooi, niets meer en niets minder dan dat. IPS paneel wat duidelijk en mooie weergave bied. Ik vind het vergelijkbaar met de Kruidvat tab qua kwaliteit. Ik heb vooralsnog geen last van bleeding.

Rockchip 3066/Mali quadcore: Combinatie van beide leid onvermijdelijk tot de snelheid van het apparaat. GTA 3, MC3, Machinarium, Fifa12, Reckless racing 2 werken allemaal vloeiend. Ik ben pas tegen een probleem aangelopen. Ik wilde Top gear terugkijken op de site van veronica (Gemist app van Riposte mag geen SBS kanalen meer doorgeven) en dat verliep niet vloeiend. Vooralsnog niet heen gekeken waar dat aan kon liggen. De overall feel van de N101 is dat alles gewoon soepel en vlotjes verloopt.

Bouwkwaliteit: Het is geen ipad, hardware knoppen voelen goedkoop aan. Scheelt dat het apparaat dan ook goedkoop is. Geld ook voor de aansluiting van je koptelefoon en lader bijvoorbeeld. Koptelefoon dien je net iets harder erin te stoppen en lader past niet helemaal. Laden via usb gaat overigens niet, laden terwijl hij uitstaat ook niet.

Ik heb de OEM versie besteld bij Eternal Team op alibaba, ik had dus 0 chinese bloatware. Ook bootscreen is is neutraal "android dual core tablet", ik vermoed dat deze tab nog wel succes gaat boeken onder de kruidvat vlag.

HDMI/Bluetooth nog niet getest. Heb een bluetooth mini toetsenbord besteld en een HDMI kabel dus dit zal ik nog wel laten weten.

Pro:
Snel
Goedkoop
Veel waar voor je geld m.i.

Con:
Afwerking
In andere topics hebben ze last van screen bleeding, hierboven werd al vermeld dat het hetzelfde scherm betreft als de asus tf300, welke ook deze problemen kent.
Vooralsnog geen dev community, maar ik denk dat dit een kwestie van tijd is.

Samengevat:
Voor een tweaker met relatief kleine beurs en de wens voor een tab met goede hardware is dit een goede keus. Je maakt offers in de zin van afwerking en ondersteuning, maar deze zijn het m.i. helemaal waard. Wellicht dat ik deze week een volledige review met objectieve tests maak, maar pin me hier nog niet op vast :P
ik heb de mijne ook bij aliexpress gekocht bij eternal team. stond ook als OEM maar staat default wel chinese bloatwire op zoals dopool tv, chinese kalender, en chinese weerwidget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
8 inch liefhebbers, interessante optie.....de dualcore IPS chuwi v80
http://chinatabletpc.org/...wi-v80-tablet-analytical/

en 9.7 liefhebbers, de quadcore chuwi v90
http://tabletrepublic.com...-inch-i-mx6quad-2370.html
http://www.chuwi.com/en/product/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Cube U30GT binnenkort. Ik wil een draadloze muis voor de tablet en mijn laptop gebruiken. De laptop ondersteund geen Bluetooth, de Cube wel. Laptop heeft normale USB, tablet heeft mini usb.
Zijn er draadloze muizen die op de tablets werken, zelfs als ze geen Bluetooth zijn? Zal hij ze herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
deze post van mij kan weg :$

[ Voor 103% gewijzigd door ezra070 op 16-07-2012 20:09 . Reden: info klopte niet van de url... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de onda vi40 dual core een goede keus of toch beter de window n101 ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
http://tabletrepublic.com...l-core-tablet-2343-2.html

De RK3066 tablets genieten de voorkeur, krachtiger, hoger geklokt t.o.v. de dualcore Amlogic, hoewel ik drie AML 8726-MX apparaten heb, die mij goed bevallen. Mijn eerste RK3066 is onderweg, de Window N70, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog een mooie sleeve/screenprotector voor de Window/Yuandao N101...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:45:
weet iemand nog een mooie sleeve/screenprotector voor de Window/Yuandao N101...
Ik zie hier wel een aantal accessoires : http://midaccessories.com...Window+N101+DualCore.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ramos W13Pro eindelijk binnen! Leuk leuk!

Eerste bevindingen: Snel! AML8726-MX is toch een flink stuk sneller dan een A10. Zeker een halveringstijd met de standaard browser voor de MX t.o.v de A10 met firefox. Het scherm is van mindere kwaliteit. Hoge pixeldichtheid met 1024*768 op 8 inch, maar zwart is geen zwart, zeker onder een kijkhoek.

Nu eerst tweaken en installeren, daarna meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Iemand hier wel eens wat bestelt? http://www.ned-you.com/ Ziet er wel erg goedkoop uit.
Maar wel een hele vage site.

[EDIT] Is hetzelfde als digitaalwinkel.com, je krijgt pas verzendkosten te zien als je bent geregistreerd blijkbaar en het is een NL vertaling van een Chinashop ofzo. Voor zover ik de berichten hier begrijp.

[ Voor 45% gewijzigd door djcasl op 18-07-2012 09:16 ]

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de windows n101 besteld bij aliexpress.
en in de avonds zag ik dat er ook een zwarte versie hiervan was. (deze was iets duurder, dus meteen een mail gestuurd.

Kreeg ik als antwoord: (omdat black iets duurder is)

"declare as ebook reader value $90 including shipping
Send BLACK one for free

Lisa"

Vervolgens is dat ding geshipped, en ik vroeg me af of de zwarte ook 32gb is... omdat er zoveel versies van zijn. Dus ik weer een mail sturen, en krijg ik als antwoord.

"Dear Arjen,

Yes, we will send u black color 32GB, but it seems u need wait for several days. Because the black color is not available at this moment. Hope u can understand and be patient about it.

Best regards,
Lisa"

dat ding is gisteren al verstuurd... volgens ups krijg ik hem donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:56:
ik had de windows n101 besteld bij aliexpress.
en in de avonds zag ik dat er ook een zwarte versie hiervan was. (deze was iets duurder, dus meteen een mail gestuurd.

Kreeg ik als antwoord: (omdat black iets duurder is)

"declare as ebook reader value $90 including shipping
Send BLACK one for free

Lisa"

Vervolgens is dat ding geshipped, en ik vroeg me af of de zwarte ook 32gb is... omdat er zoveel versies van zijn. Dus ik weer een mail sturen, en krijg ik als antwoord.

"Dear Arjen,

Yes, we will send u black color 32GB, but it seems u need wait for several days. Because the black color is not available at this moment. Hope u can understand and be patient about it.

Best regards,
Lisa"

dat ding is gisteren al verstuurd... volgens ups krijg ik hem donderdag
dan zit die in het zelfde vliegtuig als die van mij, komt namelijk ook donderdag aan

Mumbai, India 18/07/2012 14:05 Vertrekscan
18/07/2012 10:56 Aankomstscan
Bangkok, Thailand 18/07/2012 8:00 Vertrekscan
18/07/2012 5:34 Aankomstscan
Shenzhen, China 18/07/2012 4:00 Vertrekscan
18/07/2012 1:22 Exportscan
Shenzhen, China 17/07/2012 23:10 Vertrekscan
17/07/2012 21:46 Herkomstscan
Drachten, Netherlands 17/07/2012 13:05 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave
China 16/07/2012 8:21 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drachten.. ook nog vlak bij haha :) maar ik ben benieuwd welke we nou krijgen.. de zwarte of gewoon de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:12:
drachten.. ook nog vlak bij haha :) maar ik ben benieuwd welke we nou krijgen.. de zwarte of gewoon de standaard.
ja woon in Groningen, volgens Lisa de zwarte, en had al even bekeken welke er in mijn order stond, en dat was de zwarte, ja ben ook benieuwd, we weten het morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Leg de 30-40 euro maar alvast klaar. Ik had ook vorige week tablet via aliexpress en UPS.. gedeclareerd als ebook reader met 60 dollar waarde en alsnog gewoon 30 euro betaald.

[ Voor 16% gewijzigd door Cooler_King op 18-07-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Cooler_King schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:19:
Leg de 30-40 euro maar alvast klaar. Ik had ook vorige week tablet via aliexpress en UPS.. gedeclareerd als ebook reader met 60 dollar waarde en alsnog gewoon 30 euro betaald.
die van mij staat op 120 dollar, zag ik staan, dat houd dan toch niet in dat ik 80 euro moet gaan betalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
agaam schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:27:
[...]

die van mij staat op 120 dollar, zag ik staan, dat houd dan toch niet in dat ik 80 euro moet gaan betalen. :(
Dat lijkt me aan de hoge kant. Waarschijnlijk is het gewoon rond de 30-40 euro. Maar wat ze in rekening brengen raakt vaak toch kant noch wal. Volgens de specificatie had ik 19,95 BTW betaald. Dat zou dan over het bedrag incl. verzend van ~60 euro moeten zijn, maar die 19,95 is heel wat meer dan 19% van 60. Ik weet niet of UPS ergens tariefstabellen heeft staan waarmee deze bedragen te herleiden zijn?

@Agressor, die 120 dollar is dan wel exclusief verzend lijkt me? Die verzendkosten worden bij de BTW dus ook nog verrekend.

[ Voor 32% gewijzigd door Cooler_King op 18-07-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:27:
[...]

als het goed is moet je 41 euro betalen.
120 dollar, en daar 19 procent van + 17 euro inklaringkosten.

ik moet waarschijnlijk 35 betalen.
Maar waar staat het bij jou dan dat de zwarte verstuurd is?

-edit-

volgens ups vrijdag.. maar staan nog helemaal geen gevens enz bij

-edit-

bij mij is het 90 dollar inc shipping enz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:50:
[...]

als het goed is moet je 41 euro betalen.
120 dollar, en daar 19 procent van + 17 euro inklaringkosten.

ik moet waarschijnlijk 35 betalen.
Maar waar staat het bij jou dan dat de zwarte verstuurd is?

-edit-

volgens ups vrijdag.. maar staan nog helemaal geen gevens enz bij

-edit-

bij mij is het 90 dollar inc shipping enz
ik zat even te kijken bij my Lists en daar staat deze link in, dus neem aan dat het veranderd was want die stond er ineens bij.
-edit-
maar jij heb dus niet zo,n lijst waar in staat waar hij zich momenteel bevind, je pakket?,
-edit-
die van mij staat nog op levering donderdag.
Mumbai, India 18/07/2012 14:05 Vertrekscan.
-edit-
ik hou je op de hoogte waar hij zich bevind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaa is en anders pm je maar weer... maar mijne staat op vrijdag afgeleverd.
hij is gister geshipped. En er staat ook bij, dat je pas na 2 dagen kan zien waar het pakketje is.. dus morgen pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
you guys are crapping up this thread with your shipping rants, it should be only about exotic tablets, start a new thread if you want to discuss shipping or send a PM to each other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Verwijderd. Reactie wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 92% gewijzigd door KoffieAnanas op 18-07-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
janesh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:45:
you guys are crapping up this thread with your shipping rants, it should be only about exotic tablets, start a new thread if you want to discuss shipping or send a PM to each other.
Of je spreekt gewoon Nederlands op een Nederlands forum... :+
Pagina: 1 ... 42 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.