Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
NO2 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:19:
De Ramos W13pro is blijkbaar in de aanbieding bij mistertao.com
Ik heb hem besteld voor $135, voordat die van mij verzonden is, staat ie er voor $108.

Er komen ongeveer $25 aan extra kosten bij. Nog steeds een hele scherpe prijs voor een dualcore A9 met een 1024*768 8 inch scherm.
Dit is de 8 Gb, de 16 Gb die wij besteld hebben kost nog steeds 135 usd.
De mijne wordt verstuurd met china post, ik heb de second pay gedaan en komt tot nu toe op zo'n 120 euro, niet slecht voor 8 inch, 1024*768, dualcore en 16 Gb.

Ik heb de ainol novo aurora 2 nu ook een dag in gebruik, en ik kan niet anders zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik heb er wel de nieuwste firmware op gezet 20120621, geroot en playstore toegevoegd op de manier zoals op slatedroid beschreven staat.
Ik ben slecht reagerend touchscreen, wifi problemen en uitzonderlijke warmte ontwikkeling, waarover op slatedroid gesproken wordt, niet tegen gekomen.

http://www.slatedroid.com...icial-roms-for-aurora-ii/

[ Voor 28% gewijzigd door janesh op 26-06-2012 16:00 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
@janesh, vind je de aurora II veel verschillen van de Ramos qua performance? Het scherm is natuurlijk veel beter, maar reageert hij ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
De aurora 2 is iets sneller dan de ramos w17 pro, naar mijn idee, scoort in quadrant en vellamo benchmark net iets beter. Het scherm is natuurlijk een stuk beter en reageert iets beter, gevoeliger op aanraking dan de ramos, dit deed de elf 2 ook.
Soepel scrollen door een internetpagina doet de ramos w17 pro weer beter, en de prijs van de laatste is dan ook zeker 20 euro lager dan de aurora 2.
Maar nogmaals de aurora bevalt mij heel goed, en het lijkt mij dat de accu het ook een stukje langer volhoudt op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Aurora II gapps

[ Voor 80% gewijzigd door HertogJan op 27-06-2012 14:27 . Reden: Ik gaf een defect aan, maar Aurora werkt prima ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik lees veel positeive reacties over de Ainol Novo 7 Aurora II. Nu zoek iets soortgelijks alleen dan met 8.9 scherm of 9.4 scherm. Ik vind vind de 10.1 net even te groot.
Ik ben aan het zoeken geweest op aliaba maar ik merk dat 8.9 niet echt een maat is met heel veel keuze als je 1 tablet wilt kopen (en geen 20).
Heeft 1 van jullie goede ervaringen met een 8.9 tablet met goede specs (a la Aurora 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

rened80 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:25:
Ik lees veel positeive reacties over de Ainol Novo 7 Aurora II. Nu zoek iets soortgelijks alleen dan met 8.9 scherm of 9.4 scherm. Ik vind vind de 10.1 net even te groot.
Ik ben aan het zoeken geweest op aliaba maar ik merk dat 8.9 niet echt een maat is met heel veel keuze als je 1 tablet wilt kopen (en geen 20).
Heeft 1 van jullie goede ervaringen met een 8.9 tablet met goede specs (a la Aurora 2)
Zoiets zoek ik ook....
Ik ga de eventuele reacties hierop in de gaten proberen te houden.
BTW...2 dus and counting...op naar de 20 :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Koop deze, 100 euro als je geluk hebt met china post, 8 inch, geen ips, maar wel dual core, 1024*768 en 8 Gb.
16 Gb is 20 euro duurder hier, die van mij is onderweg.
http://www.mistertao.com/...bao-item-15738759951.html

[ Voor 13% gewijzigd door janesh op 28-06-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
janesh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:41:
Koop deze, 100 euro als je geluk hebt met china post, 8 inch, geen ips, maar wel dual core, 1024*768 en 8 Gb.
16 Gb is 20 euro duurder hier, die van mij is onderweg.
http://www.mistertao.com/...bao-item-15738759951.html
Is wel interessant. Zoek goedkope tablet voor mijn zoontje om mee te namen naar school (Dyslexie).
Specs zijn daar wel prima voor, maar is er daarnaast ook nog wel een spelletje op te doen? Spellen zoals Asphalt Racing e.d.?

En weet iemand wat die packages zijn (a, one, two etc) op mistertao? De prijs loopt op maar zie niet waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

The-Force schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:52:
Is wel interessant. Zoek goedkope tablet voor mijn zoontje om mee te namen naar school (Dyslexie).
Specs zijn daar wel prima voor, maar is er daarnaast ook nog wel een spelletje op te doen? Spellen zoals Asphalt Racing e.d.?

En weet iemand wat die packages zijn (a, one, two etc) op mistertao? De prijs loopt op maar zie niet waarom...
In dat informatievak eronder staan de verschillende packages. Daar kwam ik een dag nadat ik besteld had achter... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die een Ainol Novo7 Aurora II hebben zijn nu een aantal weken aan het spelen met het apparaat.
Zijn deze mensen nog steeds tevreden met apparaat?

Ik heb namelijk zeer veel interesse in deze tablet

Alvast bedankt voor jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik was nog eens rond aan het kijken voor een tablet. Na eerder wat 2.3 tablets te hebben geprobeerd besloot ik toch maar te wachten op ICS. De specificaties waar ik naar op zoek ben:

- 7 inch
- Minimaal ICS 4.0
- Minimaal 1 gb ram
- 60-120 euro incl. verzending
- Degelijke specs/cpu (A10 of beter)
- 1024 resolutie en IPS zijn een pré

De Kruidvat ProLine (Cherry M-728) ben ik reeds tegengekomen. Dit leek me aanvankelijk een goede keuze, maar er wordt gesproken van een zeer magere accuduur (minder dan 3 uur?) en slechte wifi ontvangst (die middels mod te verhelpen is). Ik begrijp dat tablets van deze prijs altijd wel een gebrek hebben, maar wellicht heeft iemand nog een aanrader?

Ik zag ook nog dat er al VIA8850 tablets op aliexpress enz. staan.. Deze chip moet goedkoper en sneller zijn dan de A10, maar zag hem hier nog niet genoemd.

[ Voor 43% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:01
Cooler_King schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:33:
Ik was nog eens rond aan het kijken voor een tablet. Na eerder wat 2.3 tablets te hebben geprobeerd besloot ik toch maar te wachten op ICS. De specificaties waar ik naar op zoek ben:

- 7 inch
- Minimaal ICS 4.0
- Minimaal 1 gb ram

De Kruidvat ProLine (Cherry M-728) ben ik reeds tegengekomen. Dit leek me aanvankelijk een goede keuze, maar er wordt gesproken van een zeer magere accuduur (minder dan 3 uur?) en slechte wifi ontvangst (die middels mod te verhelpen is). Ik begrijp dat tablets van deze prijs altijd wel een gebrek hebben, maar wellicht heeft iemand nog een aanrader?

Ik zag ook nog dat er al VIA8850 tablets op aliexpress enz. staan.. Deze chip moet goedkoper en sneller zijn dan de A10, maar zag hem hier nog niet genoemd.
Ik heb met de laatste dagen een beetje verdiept in Android tablets. Zou er zelf graag een op vakantie mee willen nemen. Echter ga ik over 1,5 week al weg. 7" lijkt mij ook een fijn formaat.

Inderdaad die Kruidvat Pro-line schijnt bij een hoop mensen gebreken te hebben. Jammer, want het is een leuk ding.

Een andere tablet die overeenkomt met de specs die jij beschrijft is de Ainol Novo 7 Aurora 2. Deze heeft goede reviews en heeft zelfs een iets betere processor dan die van Kruidvat.

Jammer genoeg ga ik dus over 1,5 week al op vakantie en zal hem vanuit China dus niet op tijd binnen hebben.
Ik weet dat hij wel op Marktplaats bij verkopers te koop is, maar dan betaal je zo'n 150-180 euro, terwijl je hem voor 120 euro (met geluk) uit China kan importeren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Ratjetoe92 op 30-06-2012 19:48 ]

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:12

RobertowNL

For your gear!

Cooler_King schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:33:

- 7 inch
- Minimaal ICS 4.0
- Minimaal 1 gb ram

De Via processor komt te laat, de meeste fabrikanten gebruiken nu de A8 allwinner of de AMlogic A9 processor (zowel single als dualcore). Zou zeker niet voor zo'n tablet gaan vooral ook omdat de allwinner tablets al een grote groep ontwikkelaars heeft en de 8850 nog moet beginnen met de opbouw ervan.
Ratjetoe92 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:46:
[...]

Ik heb met de laatste dagen een beetje verdiept in Android tablets. Zou er zelf graag een op vakantie mee willen nemen. Echter ga ik over 1,5 week al weg. 7" lijkt mij ook een fijn formaat.

Inderdaad die Kruidvat Pro-line schijnt bij een hoop mensen gebreken te hebben. Jammer, want het is een leuk ding.

Een andere tablet die overeenkomt met de specs die jij beschrijft is de Ainol Novo 7 Aurora 2. Deze heeft goede reviews en heeft zelfs een iets betere processor dan die van Kruidvat.

Jammer genoeg ga ik dus over 1,5 week al op vakantie en zal hem vanuit China dus niet op tijd binnen hebben.
Ik weet dat hij wel op Marktplaats bij verkopers te koop is, maar dan betaal je zo'n 150-180 euro, terwijl je hem voor 120 euro (met geluk) uit China kan importeren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)
De AMlogic en rockchip dualcores maken echt een wereld van verschil met de A8 allwinner chip. Vooral op internet en met zwaardere apps is het verschil duidelijk te merken.

Over 1.5 week je tablet binnen hebben kan prima hoor :) Gewoon via Aliexpress icm DHL. Ik had hem 6 dagen na bestellen in mijn handen.

Moet wel zeggen dat de kruidvat het zeer goed doet met de prijzen op dit moment ze waren eerder met de prijsdaling dan de meeste Chinese webshops. Waar de prijzen de afgelopen weken ook hard aan het dalen zijn (voor al op 9.7 inch).

De Aurora II bevalt hier nog prima, lekker dun/handbaar en een goed scherm (itt de ramos die valt echt in het niet bij de Aurora).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
RobertowNL schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:55:
...
Over 1.5 week je tablet binnen hebben kan prima hoor :) Gewoon via Aliexpress icm DHL. Ik had hem 6 dagen na bestellen in mijn handen.
....
Maar met DHL verzending betaal je uiteindelijk wel maar dan zo'n 120 euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Ratjetoe92 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:20:
[...]

Maar met DHL verzending betaal je uiteindelijk wel maar dan zo'n 120 euro toch?
ja lijkt het wel op met hun vage extra import kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Oke, net bij deze verkoper: http://www.aliexpress.com...-pc/318491_572902201.html de tablet besteld.

DHL Shipping kom je uiteindelijk toch nog op een redelijk bedrag uit.

Vergat alleen even dat je niet officieel kan betalen via PayPal, dus even een message gestuurd. Volgens andere mensen in dit topic verloopt de communicatie snel. Dus hoop dat ik vannacht even de betaling kan afronden.

En dan is het hopen dat hij op tijd binnen komt! (: Ben benieuwd! Ik zal hier de stand van zaken bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bedankt voor de reacties.. De Aurora II had ik inderdaad al gezien (en de Elf II is iets goedkoper zonder IPS scherm).. De Amlogic dual core is idd ongeveer het beste wat China momenteel te bieden heeft. Echter, als je deze vergelijkt met de OMAP4430 die in de Blackberry Playbook (175 nieuw, ~150 tweedehands) en de Samsung Galaxy Tab 2 7.0 zit dan valt hij nog wel wat tegen, om nog maar te zwijgen over de Nexus 7 met zijn Tegra 3 (maar missend sd slot als serieus gebrek).

Ik vraag mij dus eigenlijk af of het zin heeft om 140 euro (en dan 3-4 weken wachten.. of anders nog paar tientjes heffing met DHL) uit te geven aan een Aurora II, die dan toch weer net onder doet voor de iets duurdere westerse tablets, en waarschijnlijk nog altijd enige moeite zal hebben met zwaardere spellen zoals GTA3?

Een A10 van rond de 80 euro is dan wellicht een betere keuze, totdat er weer iets veel beters te krijgen is voor dat geld. RobertowNL heeft een goed punt wat betreft de ondersteuning. Er zijn heel veel A10 tablets in de omloop en pas maar 1 of 2 8850. Het voordeel van de A10 is ook de Ubuntu support die eraan zit te komen. De komende dagen zal ik me eens gaan verdiepen in de verschillende A10 opties. Kan iemand me nog zeggen of 1gb ram en 1024x600 echt aan te raden zijn boven 512mb en 800x480?

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34
Cooler_King schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:59:
...De Amlogic dual core is idd ongeveer het beste wat China momenteel te bieden heeft. Echter, als je deze vergelijkt met de OMAP4430 die in de Blackberry Playbook (175 nieuw, ~150 tweedehands) en de Samsung Galaxy Tab 2 7.0 zit dan valt hij nog wel wat tegen, om nog maar te zwijgen over de Nexus 7 met zijn Tegra 3 (maar missend sd slot als serieus gebrek).

Een A10 van rond de 80 euro is dan wellicht een betere keuze, totdat er weer iets veel beters te krijgen is voor dat geld. RobertowNL heeft een goed punt wat betreft de ondersteuning. Er zijn heel veel A10 tablets in de omloop en pas maar 1 of 2 8850. Het voordeel van de A10 is ook de Ubuntu support die eraan zit te komen. De komende dagen zal ik me eens gaan verdiepen in de verschillende A10 opties. Kan iemand me nog zeggen of 1gb ram en 1024x600 echt aan te raden zijn boven 512mb en 800x480?
De Rockchip 3066 is het beste wat China te bieden heeft, de AMLogic 8726-M zit daar onder. De Rockchip 3066 is te vergelijken met de Tegra 3.
http://tabletrepublic.com...core-processors-1999.html

De A10 zou ik persoonlijk momenteel zonde van het geld vinden. Voor een paar tientjes meer, heb je veel meer kracht in je tablet en het verschil zal echt duidelijk merkbaar zijn. Maar as said, dat is persoonlijk. :)

http://bbs.1pad.cn/thread-45666-1-1.html
OMAP4 has slightly faster CPU but GPU on 8726MX & RK3066 is much stronger and better for 3D gaming!!! You can also see how the A10, with higher clocked GPU, beats out the single core 8726-M3.

8726MX runs them @ 400 MHz. ie, 2 x 400 MHz = 800 MHz total GPU speed
RK3066 runs Mali400 GPUs @ 250 MHz. ie, 1000 MHz total GPU speed. Except in Basemark bench which said GPU ran at 180 MHz for some reason?

In terms of GPU performance for dual core ARM chips:
#1. Exynos4, Tegra3 & RK3066 are in the top end
#2. Qualcomm's Snapdragon does excellent in Nenamark2 & Basemark but much worse with GLBenchmark. Snapdragon seems somewhat inconsistent? I would say Snapdragon & 8726MX in the mid range
#3. OMAP4 & Tegra 2 on the low end

http://www.slatedroid.com...60__p__358385#entry358385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ok. Ik wist niet dat er al 7 inch RK3066 tablets waren, maar dit blijkt dus toch het geval. De Window N70 (blijkbaar upgrade van oud RK2918 model) is iig net nieuw:

http://www.aliexpress.com...x-A9-CPU-wholesalers.html
http://www.merimobiles.co...h_IPS_1024_p/meri5602.htm

Met de huidige koers dus zo'n 140 euro. De Aurora II is dus maar 125 omgerekend als het goed is.

@Aurora II eigenaren.. Draaien spellen als GTA3 nou eigenlijk vloeiend?

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik ben recentelijk ook gaan kijken voor een tablet, ivm mijn vakantie binnenkort. Een laptop meeslepen is dan niet echt handig. Hierbij zijn er natuurlijk een heleboel opties, maar 2 chinese tablets hebben mijn interesse gewekt: de cube u30gt en de smartq t20. Nu heb ik wel een beetje een idee van de performance etc., het enige waar ik niet zeker van ben is de bouwkwaliteit en accuduur, tot een zekere hoogte. Deze factoren zullen redelijk belangrijk zijn in mijn beslissing.

Dus, zijn er misschien bezitters van de 2 bovenstaande tablets die hier iets zinnings over kunnen vertellen?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
GamemasterByte schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:32:
Ik ben recentelijk ook gaan kijken voor een tablet, ivm mijn vakantie binnenkort. Een laptop meeslepen is dan niet echt handig. Hierbij zijn er natuurlijk een heleboel opties, maar 2 chinese tablets hebben mijn interesse gewekt: de cube u30gt en de smartq t20. Nu heb ik wel een beetje een idee van de performance etc., het enige waar ik niet zeker van ben is de bouwkwaliteit en accuduur, tot een zekere hoogte. Deze factoren zullen redelijk belangrijk zijn in mijn beslissing.

Dus, zijn er misschien bezitters van de 2 bovenstaande tablets die hier iets zinnings over kunnen vertellen?
Ben net zoals jij in dit soort tablets geïnteresseerd. T20 is beter gebouwd maar is ook een behoorlijk stuk zwaarder. Het schijnt dat de U30GT een speaker heeft en dat deze ook niet zo'n denderend geluid geeft. Heb je ook gedacht aan de Yuandao (window) n101? Deze heeft een aluminium achterkant in vergelijking met de cube. Heeft ook twee speakers aan de voorkant. Nadeel van deze tablets is is dat ze niet via USB opgeladen kunnen worden. Hoop dat je er wat aan hebt.

NB: Heb deze tablets niet maar lees veel op forums van slatedroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Na even te hebben rondgekeken nog naar 7 inchers is het idd begrijpelijk waarom de Aurora II zo populair is hier. Echter, ik ben ook nog de SmartQ S7 tegengekomen die ik nog niet voorbij heb zien komen hier. Qua prijs en prestaties ligt deze op hetzelfde niveau als de Aurora (zelfde cpu als Playbook/Galaxy Tab 2 7.0.. spellen als GTA3 lopen vloeiend). De accu schijnt zelfs nog iets langer mee te gaan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YEZYC.png
Hier een review van de SmartQ S7: http://tabletrepublic.com...review-garysims-2236.html
En hier nog een review van de Aurora II: http://ainolstore.com/blo...m-ainolstore-review-team/

De Window N70 is dus nog weinig over bekend, maar is verder ook geen bekend merk (zullen binnenkort nog wel meer RK3066 tablets verschijnen ook). De Cherry van Kruidvat is een underdog met zijn tragere cpu, maar is wel makkelijk/snel verkrijgbaar, maar voor een paar tientjes extra heb je idd een veel snellere tablet.

Denk dat het bij de keuze tussen de Aurora II en SmartQ S7 voornamelijk op het uiterlijk aankomt nu. De prijzen liggen niet veel uit elkaar (~$156 versus ~$169)

[ Voor 39% gewijzigd door Cooler_King op 01-07-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:12

RobertowNL

For your gear!

Ratjetoe92 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:56:
Oke, net bij deze verkoper: http://www.aliexpress.com...-pc/318491_572902201.html de tablet besteld.

DHL Shipping kom je uiteindelijk toch nog op een redelijk bedrag uit.

Vergat alleen even dat je niet officieel kan betalen via PayPal, dus even een message gestuurd. Volgens andere mensen in dit topic verloopt de communicatie snel. Dus hoop dat ik vannacht even de betaling kan afronden.

En dan is het hopen dat hij op tijd binnen komt! (: Ben benieuwd! Ik zal hier de stand van zaken bijhouden.
Gewoon via monneybookers en dan Ideal, Escrow is veiliger dan paypal naar mijn idee :)
Zelf heb ik hem via deze seller gekocht zoals al mijn laatste tablets, krijg je ook de oplader er gewoon bij (itt sommige andere sellers). Daarnaast ook een hoesje en screenprotector maar dat is standaard :P

http://www.aliexpress.com...ual-Core-wholesalers.html

@hierboven, de A8 allwinner processor is inderdaad sneller dan de A9 singlecore. De Mars loopt minder vloeiend in de UI maar pagina's laden iets sneller dan met een allwinner. Toch voelt de A10 tablet bij gebruik veel sneller als de Amlogic 8726xM3.

De rockchip heeft op dit moment (helaas) ook een achterstand op de AMlogic die de processor veel beter gepositioneerd heeft/had. De rockchip zat tot een paar weken geleden alleen in de 9/10 inch tablets die ook nog eens flink duur waren dit terwijl de Amlogic direct voor een redelijke prijs in de markt staat (op de plek waar de A10 zat).

De 3066 zal nu wel beginnen met een opmars, maar een groot deel van de fabrikanten heeft zijn nieuwe lijn toch rond de AMlogic gebouwd. We zullen zien hoeveel die nog goed gaat maken (eind van de zomer bij een nieuwe lineup verwacht ik de grootste shift.)

Ben benieuwd wanneer Cherry en dergelijke de Amlogic tablets deze kant op gaat halen :) wellicht kunnen ze vlak voor de nexus zo nog wat tablets slijten (dualcore marketing 8) )
Ben overigens helemaal benieuwd wat de Chinezen gaan doen met de Nexus. Wellicht de prijzen weer drukken? Tablets met dualcore richting de 80/90 dollar? We zullen het allemaal wel zien :D, wordt een intressante tijd (maar dat zeg ik wel vaker in tablet land 8)7 :P )

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Trekpleister heeft weer eens tablet pc's in de aanbieding:

http://www.trekpleister.nl/acties/actiepagina/2012-27-tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Takkiedroid1970 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:39:
[...]

Ben net zoals jij in dit soort tablets geïnteresseerd. T20 is beter gebouwd maar is ook een behoorlijk stuk zwaarder. Het schijnt dat de U30GT een speaker heeft en dat deze ook niet zo'n denderend geluid geeft. Heb je ook gedacht aan de Yuandao (window) n101? Deze heeft een aluminium achterkant in vergelijking met de cube. Heeft ook twee speakers aan de voorkant. Nadeel van deze tablets is is dat ze niet via USB opgeladen kunnen worden. Hoop dat je er wat aan hebt.

Dat is inderdaad ook wel een interessante om in de gaten te houden als hij wat beter beschikbaar wordt. Ik kan op dit moment nog niet echt shops vinden waar ze in stock zijn, het is grotendeels pre-order. Nog maar een week of 2 wachten dan, totdat de eerste zijn verscheept/bugs eruit zijn en ze wat beter beschikbaar zijn.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
iemand die iets meer weet van die 10 inch tablet? Hoe is de prijs/kwaliteit verhouding?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Ik wil graag de aurora 2 kopen, maar twijfel hoe ik deze moet laten verzenden via mistertao.

Via chinapost of EMS? Wat zijn jullie ervaringen?

En hoe krijg je de korting voor het plaatsen van je eerste bestelling? Ik vind de site nog al druk qua opzet, dus misschien kijk ik er over heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
rened80 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:17:
Ik wil graag de aurora 2 kopen, maar twijfel hoe ik deze moet laten verzenden via mistertao.

Via chinapost of EMS? Wat zijn jullie ervaringen?

En hoe krijg je de korting voor het plaatsen van je eerste bestelling? Ik vind de site nog al druk qua opzet, dus misschien kijk ik er over heen :)
Ik zat toevallig met precies dezelfde vraag. EMS is 27 dollar extra, en gewone china post is behoorlijk traag. Verder vind ik het een beetje een vage site (de Elf II heet daar bv. de Wizard II en het lijkt allemaal vertaald), daarom neig ik toch weer naar bv. aliexpress (met HK registered mail), ondanks dat daar geen welkomstkorting is.

Hebben de Aurora II of Elf II eigenaren trouwens last van ghost touch (en/of wifi problemen)? Dit probleem kom ik op veel forums tegen. Wellicht kunnen ze bij Ainol niet zo goed solderen.. Probleem van de eerste batch zeggen ze, maar Aurora 1 had er ook al last van geloof ik en die heeft al meerdere batches gehad 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 01-07-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 08-08 17:12
Hallo,

Mijn vader is geïnteresseerd in de Zenithink C92 ZT-280(http://www.sidder.nl/s/aa...k_c92_zt-280_android_4_0/)
Als ik naar de specs kijk ziet het er goed uit. Over de 180 zijn ze ook wel positief. Er zit een goed scherm in en een goede processor. Nu heb ik zelf geen tijd om uitgebreid alles op te gaan zoeken maar vraag ik eventjes hier of dat jullie ja of nee zeggen tegen deze tablet. Mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Weet iemand wat de schermresolutie van de 10 inch tablet van Trekpleister is?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

mrbombastic schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:47:
Weet iemand wat de schermresolutie van de 10 inch tablet van Trekpleister is?

1024x600

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Cooler_King schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:59:
[...]

Ik zat toevallig met precies dezelfde vraag. EMS is 27 dollar extra, en gewone china post is behoorlijk traag. Verder vind ik het een beetje een vage site (de Elf II heet daar bv. de Wizard II en het lijkt allemaal vertaald), daarom neig ik toch weer naar bv. aliexpress (met HK registered mail), ondanks dat daar geen welkomstkorting is.
Heb de Aurora II dus maar via aliexpress besteld voor rond de 120 met UPS.. de $5 coupon 15noorder20120614 werkt nog (is toe te voegen bij het 2e scherm). Scheelt dus 5 euro t.o.v. Pandawill/Merimobiles en dan heb je voor dat geld ook nog eens een snelle verzendoptie (DHL is even duur). Hoop dus dat ik hem volgende week heb :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 02-07-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:10
Cooler_King schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:59:
[...]

Hebben de Aurora II of Elf II eigenaren trouwens last van ghost touch (en/of wifi problemen)? Dit probleem kom ik op veel forums tegen. Wellicht kunnen ze bij Ainol niet zo goed solderen.. Probleem van de eerste batch zeggen ze, maar Aurora 1 had er ook al last van geloof ik en die heeft al meerdere batches gehad 8)7
Heb zelf ook bij mister tao besteld. Gaat als volgt in grote lijnen:
1. Plaatsen bestelling (heb op woensdag 26-6 de Ramos w13pro besteld
2. Eerste betaling 26-6 gedaan (was voor pakket 4 zo'n 148 dollar kwijt)
3. Zij verzamelen het object in hun warehouse (29-6 was hij daar binnen)
4. Vandaag tweede betaling gedaan, verzendkosten, via EMS zo'n 28 dollar)
5. Het product wordt als goed is vandaag/morgen verzonden, dus mogelijk volgende week in huis.

Totaalprijs: 178 dollar = 120 euro voor product + 21 euro verzenden = 141 euro.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
kickassmen schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:05:
[...]

Heb zelf ook bij mister tao besteld. Gaat als volgt in grote lijnen:
1. Plaatsen bestelling (heb op woensdag 26-6 de Ramos w13pro besteld
2. Eerste betaling 26-6 gedaan (was voor pakket 4 zo'n 148 dollar kwijt)
3. Zij verzamelen het object in hun warehouse (29-6 was hij daar binnen)
4. Vandaag tweede betaling gedaan, verzendkosten, via EMS zo'n 28 dollar)
5. Het product wordt als goed is vandaag/morgen verzonden, dus mogelijk volgende week in huis.

Totaalprijs: 178 dollar = 120 euro voor product + 21 euro verzenden = 141 euro.
Maar hoe groot is dan de kans dat je nog invoerbelasting bij de aflevering moet betalen? En maakt dat nog uit via welke maatschappij je de tablet laat bezorgen (de kans dat je wel of geen belasting moet betalen? Als de belasting er bij komt is ie namelijk niet zo heel goedkoop meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic doet het precies wel goed :). Dochterlief heeft sinds vorige week een Polaroid 9.7" tabled met die cortex A8 cpu. Volgens de doos op 1.2GHz, volgens de handleiding op 1GHz.

Uiterlijke is die behuizing gewoon gelijk aan de Yarvik 465 waarvoor een eigen topic is. Alleen is er geen camera achteraan (die 2mp camera). De front camera zit er dan weer wel op (nog lagere resolutie). Op deze zit Google Play overigens standaard (samen met de andere offciele Google apps).

Geen connectieproblemen met wifi. Browser op zich is wel vaak te traag. Op niveau van de app dan dus. Ik moet nog andere browser apps testen. Vol+ en - zijn moeilijk te bedienen. Daarvoor moet je ze lang inhouden (kort inhouden is home/menu). Kwaliteit van de behuizing komt goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand weleens gehoord van de Danew D-Slide 701r? M'n schoonmoeder heeft er eentje over, maar ik kan er helemaal niets over vinden...
Wellicht leuk om iets mee te knutselen, maar dan zou het wel leuk zijn om er een fatsoenlijke rom op te zetten.

Heb wel wat specs gevonden, maar nog geen ROMS:
•Processeur RK2918 Cortex A8 1.2GHZ
•Mémoire vive 512 Mo
•Mémoire interne 4 Go
•Ecran Tactile 7” multipoint (2 points)
•Résolution 800x480 px
•Connexion Wifi b/g/n
•Caméra frontale 0.3 Mp
•Haut-parleurs 2 x 0.5W

•Batterie 3600 mAh Lion-Polymer
•Connectiques : ■ USB OTG
■Sortie HDMI jusqu’à 1080p
■Lecteur de carte micro-SD HC
■Prise jack 3.5mm

•Dimensions 20.4x11.8x1.3 cm
•Poids 353g
Edit: Mijn frans is nogal bagger, maar ze bieden zelf een 4.0 rom aan!

http://www.danew.com/files/Dslide701R_Android_4.0.zip

[ Voor 67% gewijzigd door MikeyMan op 02-07-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Cooler_King schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:43:
Ok. Ik wist niet dat er al 7 inch RK3066 tablets waren, maar dit blijkt dus toch het geval. De Window N70 (blijkbaar upgrade van oud RK2918 model) is iig net nieuw:

Met de huidige koers dus zo'n 140 euro. De Aurora II is dus maar 125 omgerekend als het goed is.
Hmm, 140 klinkt ok, maar er komt ook nog shipping bij en - wellicht - BTW/invoer als ik het goed begrijp. Dat is niet aantrekkelijk genoeg om niet gewoon te wachten op beschikbaarheid van Google Nexus Tablets. Met ongeveer €200 biedt de Google tablet een paar pluspunten, en maar één minput (het gebruik aan micro-SD support).

Ik wil eerst de prijs van el cheapo tablets merkbaar zien reageren op de nieuwe Google-aanbieding voordat ik mijn kruit ga verchieten en een vervanger haal voor de bedaage 7" Wopad 600 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Cooler_King schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:43:

@Aurora II eigenaren.. Draaien spellen als GTA3 nou eigenlijk vloeiend?
En de VVSUM K7 is ook een 7" met de Rockchip3066. Omgerekend ongeveer 130 euro inclusief shipping, zo lijkt het. Beetje onduidelijk of de tablet 3G heeft.

http://www.aliexpress.com/wholesale/wholesale-vvsum-k7.html
http://www.vvsum.com/article.php?id=37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Cooler_King schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Heb de Aurora II dus maar via aliexpress besteld voor rond de 120 met UPS.. de $5 coupon 15noorder20120614 werkt nog (is toe te voegen bij het 2e scherm). Scheelt dus 5 euro t.o.v. Pandawill/Merimobiles en dan heb je voor dat geld ook nog eens een snelle verzendoptie (DHL is even duur). Hoop dus dat ik hem volgende week heb :)
Bij mij deden ze moeilijk omdat ik die coupon gebruikt had en via Paypal heb betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Mijn mister tao ramos w13 pro, de 28 ste juni verstuurd met chinapost, ligt in amsterdam, hoezo chinapost traag.
Ik kan hem morgen hebben of overmorgen als alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

janesh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:02:
Mijn mister tao ramos w13 pro, de 28 ste juni verstuurd met chinapost, ligt in amsterdam, hoezo chinapost traag.
Ik kan hem morgen hebben of overmorgen als alles goed gaat.
Heb je bericht gehad, of kan je het via een tracking methode zien? Alle tracking sites die ik tegen kwam zeggen niets te kunnen met Nederland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Via tracking, http://intmail.183.com.cn/item/trace/itemTraceAction.do, en mijn trackingnummer is, RA476722622CN
Even afwachten, het kan ook nog zo maar twee weken duren als nlpost de waarde niet kan vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Had mijn Cube U30GT bij cube-tablet.com (geen aanrader) gekocht. Na 3 weken en een paar niet beantwoorde vragen omtrend de status eindelijk mbv paypal een trackno. van Swiss Post. Als het trackno klopt ligt m'n tablet momenteel in Zurich. Wel duidelijke track info overigens. Ben dus niet vergeten om wat info te geven omtrend de Cube maar ik heb 'm gewoonweg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
novo7 aurora II opgehaald bij de post deze morgen ... niks geen douane , yey ...

eerste impressie : PRACHTIG beeldscherm ..

Wie draait er al custom roms ? en welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Aurora II: na de Tengcai rom (0621) net overgegaan naar de Aggro-B (0626).
Kijk maar eens rond in het topic op Slatedroid.

Zelf geen last van Wifi problemen. Hoewel het volgens een poster op Android-Hilfe een driver probleem is van Broadcom. Ook met het scherm geen problemen.

Ik had wel de indruk dat mijn tablet grondig getest is bij Grace Trade. Open box en volop vingers en vegen op de scherm beveiliging. Stond daardoor ook netjes op Engels ipc Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ü u
poema schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:32:
Had mijn Cube U30GT bij cube-tablet.com (geen aanrader) gekocht. Na 3 weken en een paar niet beantwoorde vragen omtrend de status eindelijk mbv paypal een trackno. van Swiss Post. Als het trackno klopt ligt m'n tablet momenteel in Zurich. Wel duidelijke track info overigens. Ben dus niet vergeten om wat info te geven omtrend de Cube maar ik heb 'm gewoonweg nog niet.
Ik had mijn eerste ramos w17 pro ook besteld bij ramos.tablet.com, maar lik kreeg twijfels na berichten op slatedroid dat het één grote oplichtersbende was, cube.tablet.com, ramos.tablet.com enz.
Daarna ook verzenden met Swiss post, nog nooit meegemaakt, maar na twee weken en een paar dagen na de tussenstop in Zürich toch netjes bezorgd door postnl.
De communicatie met ramos.tablet.com was zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
janesh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:06:
Ü u
[...]

Ik had mijn eerste ramos w17 pro ook besteld bij ramos.tablet.com, maar lik kreeg twijfels na berichten op slatedroid dat het één grote oplichtersbende was, cube.tablet.com, ramos.tablet.com enz.
Daarna ook verzenden met Swiss post, nog nooit meegemaakt, maar na twee weken en een paar dagen na de tussenstop in Zürich toch netjes bezorgd door postnl.
De communicatie met ramos.tablet.com was zeer goed.
Dus je kreeg je tablet na ongeveer 17 dagen (twee weken en een paar dagen) nadat je zag dat ie in Zurich lag? Nou ja, als ik 'm voor de 14e niet heb wordt m'n "dispute" omgezet in een "claim" bij paypal. Ten tijde van bestelling stond er op de site: In stock. Tijdens het contact via paypal kreeg ik te horen dat het om een pre-order ging met een wachttijd van 15 werkdagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ja, inderdaad, na Zürich ging het om een dag of vier, vijf. Als je BTW moet betalen duurt het nog twee weken langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterD9
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
Weet iemand wanneer we Jelly Bean kunnen verwachten op China imports?

Zit te twijfelen om nu een tablet te halen of te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanstraalen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 14:13
KoffieAnanas schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:01:
[...]

En de VVSUM K7 is ook een 7" met de Rockchip3066. Omgerekend ongeveer 130 euro inclusief shipping, zo lijkt het. Beetje onduidelijk of de tablet 3G heeft.

http://www.aliexpress.com/wholesale/wholesale-vvsum-k7.html
http://www.vvsum.com/article.php?id=37
Ook ik wil een nieuwe tablet kopen en ben wel gecharmeerd van de chinese tablets.

Enig idee of de VVSUM K7 een beetje een fatsoenlijke tablet is. De Rk3066-chip sprak me wel erg aan, alleen kan ik heel weinig vinden over de bouwkwaliteit en evt. problemen met de tablet.
http://www.aliexpress.com...et-pc-in-wholesalers.html

Een andere optie is om voor de Elf II of Aurora II te gaan. Het verschil zit hem in het scherm en het lijkt erop dat Aurora vaker last heeft van WiFi problemen, daarom gaat mijn voorkeur uit naar de Elf II.
Verder zou ik ook graag een custom firmware op m'n tablet willen draaien. Ik zag dat de Elf II al een aardige rom, genaamd Darkelf. Van de Aurora II weet ik niet of er goede custom roms zijn.
Welke van de twee wordt beter ondersteund met custom roms?

[ Voor 6% gewijzigd door wvanstraalen op 04-07-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

janesh schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:11:
Via tracking, http://intmail.183.com.cn/item/trace/itemTraceAction.do, en mijn trackingnummer is, RA476722622CN
Even afwachten, het kan ook nog zo maar twee weken duren als nlpost de waarde niet kan vaststellen.
Item trace! Daar moest ik nog op klikken. Tnx! Mijn tablet zit in 't zelfde schuitje:

RA476722622CN 2012 到达进口互换局 AMSTERDAM NETHERLANDS 2012-07-03
RA476722622CN 2012 出口总包直封封发 NETHERLANDS 2012-06-30
RA476722622CN 2012 出口总包互封开拆 NETHERLANDS 2012-06-29
RA476722622CN 2012 收寄局收寄 NETHERLANDS 2012-06-28

item No. Year Status Location Destination Country Date Recipient's Signature
RA476722358CN 2012 到达进口互换局 AMSTERDAM NETHERLANDS 2012-07-03
RA476722358CN 2012 出口总包直封封发 NETHERLANDS 2012-06-30
RA476722358CN 2012 出口总包互封开拆 NETHERLANDS 2012-06-29
RA476722358CN 2012 收寄局收寄 NETHERLANDS 2012-06-28

Disclaimer
De bedoeling van deze post is natuurlijk niet het bespreken van de levering en levertijden van de Ramos W13Pro tablet, maar het helpen met de werking van tracking -> ITEM TRACKING moet je op klikken. Tevens is de leverwijze van chinese webshops, de hof-leverancier van dit topic, van belang. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

wvanstraalen schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:09:
[...]

Ook ik wil een nieuwe tablet kopen en ben wel gecharmeerd van de chinese tablets.

Enig idee of de VVSUM K7 een beetje een fatsoenlijke tablet is. De Rk3066-chip sprak me wel erg aan, alleen kan ik heel weinig vinden over de bouwkwaliteit en evt. problemen met de tablet.
http://www.aliexpress.com...et-pc-in-wholesalers.html

Een andere optie is om voor de Elf II of Aurora II te gaan. Het verschil zit hem in het scherm en het lijkt erop dat Aurora vaker last heeft van WiFi problemen, daarom gaat mijn voorkeur uit naar de Elf II.
Verder zou ik ook graag een custom firmware op m'n tablet willen draaien. Ik zag dat de Elf II al een aardige rom, genaamd Darkelf. Van de Aurora II weet ik niet of er goede custom roms zijn.
Welke van de twee wordt beter ondersteund met custom roms?
De vorige 7" succesnummers, de Nook en de Kindle, bevatten allemaal hardware van een generatie geleden. De volgende generatie chips (dual core, ong. 45 nm) worden nu gelanceerd..

Deze VVSUM is ongeveer de eerste 7" tablet met de Rockchip RK3066. De RK3066 (snelheid vergelijkbaar met Tegra3) is al wel regelmatig gebruikt in 9,7/10" tablets (met een hogere resolutie). Je kan de benchmarks hiervan checken om te concluderen dat deze chipset erg goed presteert. 't is even afwachten of de prijs van dergelijke RK3066 7" tablets richting die van de Amlogic gaan of net iets onder de prijs van Nvidia Tegra3 blijven.

Andere serieuze 7" mogelijkheden zijn nu de Amlogic(optimum prijs/snelheid), Allwinner (goedkoopste en de beste, vorige generatie, single core) chipset of Nvidia Tegra3(beste). Afhankelijk van prijs/kwaliteit kan je je keuze maken. Verder is belangrijk hoe de community de chipsets oppikken, hoe de fabrikant de roms doorontwikkelt en de bouwkwaliteit van de tablets en de weggelaten features. Dit alles zal de aankomende 2-3 maanden duidelijk worden.

Persoonlijk, zou ik nog even wachten op de "perfecte" 7": met SD slot (itt Nexus), met HDMI, etc. Waarschijnlijk komen aankomende maand nog enkele productlanceringen en de winnaar zal vanzelf boven komen drijven. Ik persoonlijk denk dat we zelfs nog even langer moeten wachten op de nieuwe (nog niet aangekondigde) Allwinner....

(de prijzen zullen wel stabiliseren tussen 160-200 dollar tot Allwinner de markt wederom op zijn kop zet met prijzen van 120-150 dollar voor een fully equiped 45nm dual core; en tegen die tijd zijn de roms ook geoptimaliseerd)

[ Voor 11% gewijzigd door Bulkzooi op 05-07-2012 16:28 ]

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Takkiedroid1970 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:39:
[...]

Op slatedroid staat een post van iemand die de onderstaande tablets overweegt, met pros en cons. De kwaliteitscontrole laat kennelijk nog wat te wensen over bij de Cube U30GT, fingers crossed dus als je deze besteld. En kennelijk is het scherm van een 1e generatie IPS schermen, terwijl het scherm van de Aoson M11 van de 2e generatie is. Maar wat het verschil daar tussen is, is mij niet duidelijk. Bij de Cube lijk je in ieder geval meer kans te hebben op custom roms daar er meer community support is. Overigens verwacht ik dat de Aoson M11 nog wel wat populairder gaat worden, en dat er later deze maand meer RK3066 gebaseerde tablets zullen verschijnen (zoals de Ployer Momo11 speed).

CUBE U30GT
Against: Serious quality-check issues, users report charging issues. Plastic back. More of a hit-or-miss if I buy this one.
For: Superb screen, 10.1 inches, good VFM and community support.

AOSON M11
Against: Small existing community, ie not very popular. Unusable SIM slot which I find weird. 9.7" screen. And maybe lack of software support from the factory?
For: Looks like the best in terms of build quality, vibrant screen, metal back. And I really like the fact that each unit is shipped with an original leather case.

PIPO MAX-M1
Against: Newest entry among RK3066 tabs. Haven't seen a user yet. Again, 9.7" as compared to 10.1.
For: Metal back.

http://www.slatedroid.com...40__p__386755#entry386755

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:44
Op Alliexpress.com wordt de U30GT nu aangeboden voor $185,29, echter heeft deze verkoper nog geen feedback score, dus heel betrouwbaar is deze verkoper nog niet.

http://www.aliexpress.com...0-RK3066-wholesalers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanstraalen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 14:13
G33st schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:14:
Op Alliexpress.com wordt de U30GT nu aangeboden voor $185,29, echter heeft deze verkoper nog geen feedback score, dus heel betrouwbaar is deze verkoper nog niet.

http://www.aliexpress.com...0-RK3066-wholesalers.html
Link werkt al niet meer, dus waarschijnlijk was het inderdaad niet zo betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
wvanstraalen schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:23:
[...]

Link werkt al niet meer, dus waarschijnlijk was het inderdaad niet zo betrouwbaar.
Ik zie het, gelukkig niet besteld. Ik bestel uit principe niet bij chinese verkopers zonder feedback. Ik hoop voor de anderen die deze tablet hebben besteld via deze verkoper dat ze wel gewoon geleverd krijgen, ik zag namelijk dat deze verkoper sinds eergisteren al zo'n 30 u30gt's had verkocht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:30
Er komen nu inderdaad leuke tablets beschikbaar met een RK3066 (9,7" / 10,1").

Nog even afwachten en dan ga ik een keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bulkzooi schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:44:
Ik persoonlijk denk dat we even moeten wachten op de nieuwe (niet aangekondigde) Rockchip....
Om daar nog de achtergrond bij te geven: hier.

De huidige RK3066 is een dual core A9, wat geen stumper is. De nieuwe RK32xx serie zou een quadcore betreffen die in Q3 2012 moet uitkomen. Dat zou dan elk moment kunnen gebeuren. De RK3066 lijkt al geen stumper te zijn, dus ik ben zeer benieuwd naar prestaties en prijs van de RK32xx. Dat zou een quad core worden van eigen bouw?

De RK31xx zou een 28nm Single-core ultra-low power consuming ARM Cortex-A9 zijn, die in Q2 2012 zou komen. Daar heb ik echter nog geen nadere berichten over gezien.

Met de komst van Windows 8 in het vooruitzicht, is het moeilijk om nu al toe te happen, in plaats van 4 maandjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
mpx200_05 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:00:
Aurora II: na de Tengcai rom (0621) net overgegaan naar de Aggro-B (0626).
Kijk maar eens rond in het topic op Slatedroid.

Zelf geen last van Wifi problemen. Hoewel het volgens een poster op Android-Hilfe een driver probleem is van Broadcom. Ook met het scherm geen problemen.

Ik had wel de indruk dat mijn tablet grondig getest is bij Grace Trade. Open box en volop vingers en vegen op de scherm beveiliging. Stond daardoor ook netjes op Engels ipc Chinees.
Na een drietal ROMS met vre-se-lijke ghost touches, die AGGRO-B custom rom erop gezwierd, nou ,die doet 'm het wel voor mij : draait als een zonnetje ;-)... wifi perfect, scherm perfect ... Grace ( op aliexpress ) is ook een goeie vendor met klare communicatie ... de mijne was niet bepoteld, zat maagdelijk in de doos ...

dussss, na een 5-tal uur pielen ermee: koopadvies ? ja zéker !

*** batterij ! gaat MASSA's lang mee !
*** ongelofelijk kwalitatief beeldscherm ( zéker ongezien in die prijsklasse )
*** CPU en GPU power zàt
*** degelijk gebouwd
*** alle nodige aansluitingen zijn aan boord

als ik dan toch een beetje moet miepen : de audio is wat minder ...

ik heb'm gekocht omdat ik die 800*480 crappy-kijkhoek-beeldschermen beu was en het qua performantie ook wat méér mocht zijn ...... als je power EN beeldkwaliteit zoekt voor iets meer dan 100 euro, zoek niet verder ..

grz

Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Wow, kan niet wachten tot die van mij binnen is! Ik slinger denk ook gelijk die Aggro-B rom er op.

Mijne is nu in Leipzig, zal dus vrij snel binnen zijn! (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ratjetoe92 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 01:19:
Wow, kan niet wachten tot die van mij binnen is! Ik slinger denk ook gelijk die Aggro-B rom er op.

Mijne is nu in Leipzig, zal dus vrij snel binnen zijn! (:
Mijn zwarte Aurora II komt maandag binnen via UPS (afgelopen maandag besteld). En tot mijn ongenoegen hebben ze hem blijkbaar gewoon als Tablet PC gedeclareerd ipv eBook Reader. Uitkijken dus voor mensen die via aliexpress bestellen. De verkoper doet vaak zomaar iets anders dan wat hij op de product pagina zet (bij mij dus zogenaamd omdat UPS daar streng in is). Desondanks maar hopen dat ik net zo'n geluk heb met de douane als de DHL mensen de laatste tijd.

De ghost touches en wifi lijken dus toch software problemen te zijn i.p.v. hardware? En hoe zit het met de temperaturen onder load (had in een youtube video gezien dat ie nogal warm wordt)? En natuurlijk is het ook wachten op de eerste 4.1 roms (zonder ghost touch).

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 05-07-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
Ik vermoed dat alles idd SW gerelateerd is ... en qua warmteontwikkeling : ietsje warmer dan de gemiddelde tablet, maar recht evenredig met de performantie denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net deze tegen op Ebay :

Ampe A10

Voor 160,- euro heb je dan:
  • Allwinner A10 (+Mali 400 GPU)
  • IPS 1280x800 10 punts multitouch
  • 1 GB DDR 3 ram
  • Android 4.04
  • 16 GB Opslag
  • 2.0 MP Front en Back camera
Afgezien van de ietsje zwakkere procesor lijkt dit mij haast te mooi om waar te zijn. Ik kwam op XDA Developers een thread tegen over Cyanogen Mod 9 op Allwinner A10 tablets tegen, als CM9 ook nog eens draait zit het qua software updates waarschijnlijk ook wel snor.

Wat denken jullie?

Edit:

Op Aliexpress voor 140,- inclusief verzend kosten 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik weet dat dit over android tankers gaat maar is het mogelijk om Windows 8 op deze tablets te zetten later? Ik heb namelijk zo het vermoeden dat de Europese tablets heel duur worden. Windows 8 is veel fijner dan android (kwestie van smaak uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:54:
Ik kwam net deze tegen op Ebay :

Ampe A10

Voor 160,- euro heb je dan:
  • Allwinner A10 (+Mali 400 GPU)
  • IPS 1280x800 10 punts multitouch
  • 1 GB DDR 3 ram
  • Android 4.04
  • 16 GB Opslag
  • 2.0 MP Front en Back camera
Afgezien van de ietsje zwakkere procesor lijkt dit mij haast te mooi om waar te zijn. Ik kwam op XDA Developers een thread tegen over Cyanogen Mod 9 op Allwinner A10 tablets tegen, als CM9 ook nog eens draait zit het qua software updates waarschijnlijk ook wel snor.

Wat denken jullie?

Edit:

Op Aliexpress voor 140,- inclusief verzend kosten 8)7
Ik heb zelf de A90, en draai daar de custom rom van Christian Troy (CM9 variant) op, ook bekend van het slatedroid forum. (Qua hardware wijkt vooral het scherm af van de A10)
Ik vind het toch niet echt lekker lopen, met name tijdens het browsen blijft de software vaak even hangen.
Als ik opnieuw een aanschaf zou moeten doen zou ik waarschijnlijk minimaal een dualcore cpu willen. De Allwinner A10 heeft zijn beste tijd gehad denk ik. Dat zie je ook terug in de prijzen.

Wat betreft de bouwkwaliteit ben ik wel tevreden over de Ampe. Zit solide in elkaar, geen kraakje, geen spleten of openstaande delen.

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 05-07-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

Wekkel schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:04:
[...]

Om daar nog de achtergrond bij te geven: hier.

De huidige RK3066 is een dual core A9, wat geen stumper is. De nieuwe RK32xx serie zou een quadcore betreffen die in Q3 2012 moet uitkomen. Dat zou dan elk moment kunnen gebeuren. De RK3066 lijkt al geen stumper te zijn, dus ik ben zeer benieuwd naar prestaties en prijs van de RK32xx. Dat zou een quad core worden van eigen bouw?

De RK31xx zou een 28nm Single-core ultra-low power consuming ARM Cortex-A9 zijn, die in Q2 2012 zou komen. Daar heb ik echter nog geen nadere berichten over gezien.

Met de komst van Windows 8 in het vooruitzicht, is het moeilijk om nu al toe te happen, in plaats van 4 maandjes wachten.
Shit... Ik bedoelde de opvolger van de Allwinner A10/A13.. Maar die Rockchips zijn een paar leuke chips, vooral op 28nm.. Ben benieuwd...

[ Voor 5% gewijzigd door Bulkzooi op 05-07-2012 17:13 ]

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
En hij is binnen de 8 inch Ramos w13 pro, best snel met chinapost 18 dagen na bestellen bij mister tao en de 28 ste juni verstuurd.
Eerste indruk, mooi solide goed gebouwd apparaat, kom misschien iets lichter, maar ben aurora ii en de 300 gram ramos w17 pro gewend de laatste tijd.
Geen playstore, maar dat had de w17 pro aanvankelijk ook niet, is een kwestie van wachten. Verder geen ips maar wel een gevoelig touchscreen met goede kijkhoeken, naar mijn idee beter dan de w17 pro.
Al met al tot nu toe een topapparaatje voor 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Ik heb zelf de A90, en draai daar de custom rom van Christian Troy (CM9 variant) op, ook bekend van het slatedroid forum. (Qua hardware wijkt vooral het scherm af van de A10)
Ik vind het toch niet echt lekker lopen, met name tijdens het browsen blijft de software vaak even hangen.
Als ik opnieuw een aanschaf zou moeten doen zou ik waarschijnlijk minimaal een dualcore cpu willen. De Allwinner A10 heeft zijn beste tijd gehad denk ik. Dat zie je ook terug in de prijzen.

Wat betreft de bouwkwaliteit ben ik wel tevreden over de Ampe. Zit solide in elkaar, geen kraakje, geen spleten of openstaande delen.
Geen aanrader voor een beetje browsen en en dergelijke dus?

Mijn vorige tablet (Hannspad) werdt eigenlijk alleen gebruikt voor wat webbrowsen, Reddit en hier en daar wat games. Ik hoopte dat die tablet die ik linkte dat wel redelijk aan kon maar dat gaat het dus niet worden?

Hoe is de performance bij games en de N64 emulator bij jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

janesh schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:16:
En hij is binnen de 8 inch Ramos w13 pro, best snel met chinapost 18 dagen na bestellen bij mister tao en de 28 ste juni verstuurd.
....
Geen douane-kosten dus!
Die van mij is nog niet binnen :( De verzendingen gingen tegelijk, op de laatste melding met Amsterdam na. Hoop de tablet morgen echt binnen te krijgen! Veel te lang gedaan zonder :(

Hoe gaat het browsen? Soepel?

[ Voor 3% gewijzigd door NO2 op 05-07-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Klopt geen ..., browsen gaat soepel, heb de playstore en de nieuwste firmware erop gezet, ben nu even niet thuis morgen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Misschien een goed idee om een aparte topic te starten voor de Aurora II en evt. Elf II? :) De Novo 8 had ook een eigen topic, en dit is na de talloze A10 varianten weer eens eentje die eruit springt, getuige het aantal tweakers die er een (onderweg) hebben?

Op slatedroid stond trouwens nog een nieuwe fix voor de ghost touch problemen, maar guy5927 merkt daar op dat het scherm minder goed reageert? Wellicht als gevolg van die fix?

[ Voor 37% gewijzigd door Cooler_King op 05-07-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
guy5927 heeft dat inderdaad opgemerkt ... ;-) ... en zelfs met de extra patch voor aggro-B ( specifiek voor de touch-problematiek ) ben ik er nog niet uit ...

De beeldkwaliteit is superieur, alleen blijf ik het een eigenaardig touchscreen vinden : de sensitivity hangt ENORM af van de app .... en styluss-tekenen gaat al helemaal niet op de aurora II, wat ik dus totaal niet snap ...

Zijn hier nog andere mensen die ook actief zijn op de aurora II - threads op slatedroid en die 'm al thuis hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Sinds vandaag de Aurora 2 in huis. Eerste indruk: ziet er goed uit. Mooi scherm en fijn formaat.

Vrijwel direct de rom van Aggro er op gezet. Hiermee was ik gelijk van de Chinese standaard apps af. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden met wifi. Vandaag op de heenweg in de trein met tethering via mijn iPhone alles een beetje uitgeprobeerd, ging goed. Op de terugweg in een trein met internet en ook hier ging alles vrij vlot.

Over het touchscreen..tja laten we zeggen dat het geen iPad is. Werkt redelijk, maar af en toe zit je er weleens naast, terwijl je toch echt op de goede positie drukt.

Een groot nadeel vind ik dat het scherm echt heel erg snel je vingerafdrukken achter laat, waardoor het scherm in het licht minder goed te bekijken is.

Is mijn eerste Android device. Vind dat de meeste apps ook niet echt goed... maar ach de belangrijkste werken wel! En met de komst van de Nexus 7 zullen er denk en hoop ik steeds meer developers rekening houden met apps voor tablets. Wel jammer dat Plex niet werkt krijg deze error: " server error when trying to fetch data"

Op vakantie in Portugal zal ik hem nog meer gaan gebruiken. Hierna beslis ik of het echt iets voor mij is of niet, deze Aurora 2.

In ieder geval op dit moment nog tevreden! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ratjetoe92 op 06-07-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
Ik zag in dit topic een leuk overzichtje van 7 inch tablets. Heeft iemand ook een tabel met 10 inch tablets?

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 07-07-2012 14:13 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:13:
Ik zag in dit topic een leuk overzichtje van 7 inch tablets. Heeft iemand ook een tabel met 10 inch tablets?
Wat zoek je? Ik heb de afgelopen dagen redelijk zitten te zoeken naar 10 inch tablets, ik kan wel een snel overzichtje voor je maken als je opnoemt wat je wilt weten.

Een compleet overzicht is niet meer helemaal mogelijk met het enorme aanbod dat er tegenwoordig is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Zelf zoek ik de laatste tijd voornamelijk op de processor, waarbij ik de laatste tijd metname kijk naar de RK3066 in combinatie met quad core mali 400 gpu. Dit omdat deze mij echt verbazingwekkend goed lijkt te werken ! Zijn er nog meer processoren die hiermee (en met de tegra 3) te meten zijn in China tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkiedroid1970
  • Laatst online: 05-07 18:36
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:37:
[...]

Wat zoek je? Ik heb de afgelopen dagen redelijk zitten te zoeken naar 10 inch tablets, ik kan wel een snel overzichtje voor je maken als je opnoemt wat je wilt weten.

Een compleet overzicht is niet meer helemaal mogelijk met het enorme aanbod dat er tegenwoordig is :9~
Ben ook wel geinteresseerd in een 10 inch overzicht. Vooral van rockchip3066 proc modellen met hoge resolutie IPS schermen. Zoals de Cube U30GT en de Yuandao Window N101. Verder dan deze kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Takkiedroid1970 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:49:
[...]

Ben ook wel geinteresseerd in een 10 inch overzicht. Vooral van rockchip3066 proc modellen met hoge resolutie IPS schermen. Zoals de Cube U30GT en de Yuandao Window N101. Verder dan deze kom ik niet.
Een redelijk compleet overzicht van de RK3066 tablet is te vinden op slatedroid:
http://www.slatedroid.com...-upcoming-rk3066-tablets/

Mijn voorkeur gaat uit naar de Aoson M11. Goede bouwkwaliteit, mooie styling en een goed 9.7" IPS touchscreen. Custom roms zijn er nog niet, maar de tablet is ook nog behoorlijk nieuw, dus ik verwacht vanzelf wel de custom roms. Zelf wacht ik nog even af of de 3G versie van de Aoson M11 binnenkort beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
staat er toch bij dat ie 3G heeft :?

Aoson M11 Dual Core 9.7 Inch IPS 1024*768 Android 4.0.4 Built-in 3G Bluetooth HDMI

Mooi ding voor $300,-

[ Voor 8% gewijzigd door poema op 07-07-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poema schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:06:

Aoson M11 Dual Core 9.7 Inch IPS 1024*768 Android 4.0.4 Built-in 3G Bluetooth HDMI

Mooi ding voor $300,-
Maar weer die 1024x768 resolutie :(

U30GT ziet er voor ~+200 euro erg aantrekkelijk uit, dualcore en 1280x800 maar die heeft geen ingebouwde 3G maar misschien dat tetheren met een Android telefoon een optie is (scheelt ook weer in de maandelijkse kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
poema schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:06:

Mooi ding voor $300,-
Staat erbij, maar laat je er niet door misleiden!! De Aoson M11 met built-in 3G is nog niet beschikbaar. Er staat ook een reactie van de verkoper bij de reacties. Ik heb het nagevraagd bij verschillende verkopers op aliexpress en ze geven allemaal aan dat de 3G versie nog niet beschikbaar is. De 3G versie staat ook nog niet op de website van de fabrikant vermeld. Het kan niet lang op zich laten wachten, want de behuizing is er al op voorbereid.

Kortom, om zeker te weten of een specifieke optie daadwerkelijk aanwezig is, altijd navragen!

De tablet is trouwens al beschikbaar voor $200 + shipping, zie:
http://www.aliexpress.com...Rockchip-wholesalers.html

Of voor $230 + shipping, zie:
http://www.aliexpress.com...e-Screen-wholesalers.html
En ja, ook hier staat 3G vermeld bij de tablet, en nee, ook hier is het niet ingebouwd. Ik heb het specifiek bij deze seller nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:37:
[...]

Maar weer die 1024x768 resolutie :(

U30GT ziet er voor ~+200 euro erg aantrekkelijk uit, dualcore en 1280x800 maar die heeft geen ingebouwde 3G maar misschien dat tetheren met een Android telefoon een optie is (scheelt ook weer in de maandelijkse kosten).
Er lijken 2 soorten resoluties beschikbaar bij de RK3066 tablets, vermoedelijk zijn er dus maar 1 of 2 suppliers van goedkope IPS schermen:
9.7" -> 1024x768
10.1" -> 1280x800

Let wel goed op bij de U30GT, er zijn hier en daar quality issues gerapporteerd op internet. Bestel dus bij een betrouwbare seller, zodat je altijd je tablet zonder problemen kan terugsturen mocht je problemen hebben. Het scherm van de Aoson M11 is van een iets nieuwe generatie IPS schermen dan de U30GT, maar veel verschil zal er niet zijn.

Succes met de keuze en aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieAnanas schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:57:
[...]

Er lijken 2 soorten resoluties beschikbaar bij de RK3066 tablets, vermoedelijk zijn er dus maar 1 of 2 suppliers van goedkope IPS schermen:
9.7" -> 1024x768
10.1" -> 1280x800

Let wel goed op bij de U30GT, er zijn hier en daar quality issues gerapporteerd op internet. Bestel dus bij een betrouwbare seller, zodat je altijd je tablet zonder problemen kan terugsturen mocht je problemen hebben. Het scherm van de Aoson M11 is van een iets nieuwe generatie IPS schermen dan de U30GT, maar veel verschil zal er niet zijn.

Succes met de keuze en aanschaf!
Bedankt!

Ik heb nog even doorgezocht en ik ben nu uitgekomen op de Window Yuandao N101. Voor 190 euro heb je dan:
  • 32 GB
  • Dualcore 1.5 Ghz Rockchip
  • 1280x800 IPS touchscreen
  • 20% dunner als de Cube30GGT
Enige nadelen zijn volgens mij:
  • "Ultra-thin mental design" :'( (gewoon plastic zo te zien)
  • Geen 3G
  • Niet duidelijk of er nou een microfoon opzit
Ik denk dat ik nog even ga wachten totdat de prijs wat daalt (150,- euro is wel de magische grens maar een tientje meer is ook niet zo erg) maar dit is wel een tablet die afgezien van dat plastic aan mijn eisen voldoet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Achterkant zou van aluminium gemaakt moeten zijn. De link die jij geeft is volgens de site een OEM versie van de N101, zonder logo's. Geen flauw idee wat dat verder te betekenen heeft:). Zonde dat ze deze niet met HK mail versturen, voor "free shipping" uiteraard. Als je al die leuke prijzen en specs ziet moet je gewoon de drang weerstaan om maar gewoon wat die dingen te bestellen!

M'n U30GT is inmiddels in Nederland volgens Swiss Post!

De Onda VI40 schijnt er nu ook in een dualcore te zijn. Ik had de Elite (single core) en vond het best een goed apparaat. Nadelen waren de fysieke knoppen aan de zijkant (drukt je nog wel eens per ongeluk in) en de camera was gewoon ruk (bij welke chinese tablet niet). Scherm was echt absoluut niks op aan te merken.

[ Voor 26% gewijzigd door poema op 08-07-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:48:
[...]
Je kunt dit wellicht hier navragen: http://www.slatedroid.com...uandao-n101-101-1200x800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poema schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:11:
Achterkant zou van aluminium gemaakt moeten zijn. De link die jij geeft is volgens de site een OEM versie van de N101, zonder logo's. Geen flauw idee wat dat verder te betekenen heeft:). Zonde dat ze deze niet met HK mail versturen, voor "free shipping" uiteraard. Als je al die leuke prijzen en specs ziet moet je gewoon de drang weerstaan om maar gewoon wat die dingen te bestellen!

M'n U30GT is inmiddels in Nederland volgens Swiss Post!

De Onda VI40 schijnt er nu ook in een dualcore te zijn. Ik had de Elite (single core) en vond het best een goed apparaat. Nadelen waren de fysieke knoppen aan de zijkant (drukt je nog wel eens per ongeluk in) en de camera was gewoon ruk (bij welke chinese tablet niet). Scherm was echt absoluut niks op aan te merken.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor die prijs echt aluminium kunnen gebruiken (aluminium zelf is niet heel erg duur maar bewerken is een stuk duurder als plastic) maar als het zo is dan is het inderdaad wel een heel mooi dingetje voor die prijs.

Ga je een review schrijven over de U30GT?

Ik zou het erg waarderen als je wat emulators zou willen testen (N64oid, PSX, etc). Ook ben ik best benieuwd of de Mali400 ook echt 4x FSAA ondersteunt, met Chainfire 3D zou je het kunnen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Ik heb deze op het oog, niet te duur, dual core 1,5ghz en een dual core mali gpu. Nadelen; Geen gps, bluetooth. Maar aangezien ik ook een Galaxy Note heb, verwacht ik toch geen gps te gebruiken. BT gebruik ik zowieso nooit. Wat vinden jullie van z'n specs?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ85 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:14:
Ik heb deze op het oog, niet te duur, dual core 1,5ghz en een dual core mali gpu. Nadelen; Geen gps, bluetooth. Maar aangezien ik ook een Galaxy Note heb, verwacht ik toch geen gps te gebruiken. BT gebruik ik zowieso nooit. Wat vinden jullie van z'n specs?
Prima processor en ongetwijfeld ook een mooi scherm, waarom wil je specifiek voor deze gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:41:
[...]

Prima processor en ongetwijfeld ook een mooi scherm, waarom wil je specifiek voor deze gaan?
Hij voldoet aan de eisen wat ik heb: 1080 playback, ips paneel, dual core, zit in de goede prijsrange (203-250 dollar), mali gpu, en metalen backplate. Kan eigenlijk op het moment geen betere vinden met die specs voor dat geld, wellicht hebben jullie nog suggesties?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ85 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:57:
[...]

Hij voldoet aan de eisen wat ik heb: 1080 playback, ips paneel, dual core, zit in de goede prijsrange (203-250 dollar), mali gpu, en metalen backplate. Kan eigenlijk op het moment geen betere vinden met die specs voor dat geld, wellicht hebben jullie nog suggesties?
Ik zit zelf nog te twijfelen over de Windows Yuandao N101.

Je hebt dan een beter scherm (maar wel in een 16:10 verhouding ipv 4:3), je hebt dan wat meer geheugen en ook een camera aan de achterkant (voor foto's is het vrij waardeloos maar leuk voor Layar oid?). Mogelijk heb je ook een mooie aluminium achterkant.

Het grote nadeel is dat er nog geen echte reviews van zijn en dat de tablet nog redelijk slecht te verkrijgen is.

Edit:

Hier halen ze een engineering protype uit elkaar, geen review maar toch wel wat leuke informatie!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:13:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor die prijs echt aluminium kunnen gebruiken (aluminium zelf is niet heel erg duur maar bewerken is een stuk duurder als plastic) maar als het zo is dan is het inderdaad wel een heel mooi dingetje voor die prijs.

Ga je een review schrijven over de U30GT?

Ik zou het erg waarderen als je wat emulators zou willen testen (N64oid, PSX, etc). Ook ben ik best benieuwd of de Mali400 ook echt 4x FSAA ondersteunt, met Chainfire 3D zou je het kunnen aanzetten.
Naah, een echte review niet, ook al om het feit dat er geen eigen import artikelen in de review sectie geplaatst kunnen worden. Maar ik zal zeker mijn bevindingen hier neer zetten en FPse ligt klaar om geinstalleerd te worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:30
Ik ben wel benieuwd waarom jullie bijvoorbeeld een 10,1" tablet kiezen iplv een 9,7" (en andersom).

Ik vind de iPad wel een prettige afmeting hebben, maar wellicht werkt een 16:10 verhouding fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Patrick V. schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:05:
Ik vind de iPad wel een prettige afmeting hebben, maar wellicht werkt een 16:10 verhouding fijner?
Ik denk om geen/minder zwarte balken te hebben bij films. Zelf heb ik liever 9.7" omdat ik toch amper films kijk en 9.7 wat minder horizontaal moet scrollen. (en dus fijner is bij bv browsen)

[ Voor 4% gewijzigd door Thmz159 op 08-07-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:33:
[...]

Je hebt dan een beter scherm (maar wel in een 16:10 verhouding ipv 4:3), je hebt dan wat meer geheugen en ook een camera aan de achterkant (voor foto's is het vrij waardeloos maar leuk voor Layar oid?). Mogelijk heb je ook een mooie aluminium achterkant.
ja die lijkt mij ook wel wat, mischien kun je er een paar in kopen, en dan hier verkopen ik meld me aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:33:
[...]

Het grote nadeel is dat er nog geen echte reviews van zijn en dat de tablet nog redelijk slecht te verkrijgen is.

Edit:

Hier halen ze een engineering protype uit elkaar, geen review maar toch wel wat leuke informatie!
Na een hele avond lezen en vergelijken kwam ik dan ook uiteindelijk bij deze uit. Nieuwste rockchip, en mali quadcore. En ook besteld bij deze shop.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
MJ85 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 01:09:
[...]

Na een hele avond lezen en vergelijken kwam ik dan ook uiteindelijk bij deze uit. Nieuwste rockchip, en mali quadcore. En ook besteld bij deze shop.
Ik vraag me wel af of dat echt een IPS scherm is. Ik heb nog geen enkele Chinatab met een 10.1" IPS scherm gezien. IPS schermen zijn tot nu toe altijd 7" of 9,7".

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ85 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 01:09:
[...]

Heb je de verkoper al gemailt of je gebruik kunt maken van China Airmail? Normaal ondersteunt Alieexpress dat niet naar Nederland (maar wel naar Belgie en Duitseland) maar de kans is dan stukken kleiner dat de douane je pakt.

Oh en je kunt ook nog 5,- dollar korting krijgen met: "15noorder20120614"
Negakinu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:29:
[...]

Ik vraag me wel af of dat echt een IPS scherm is. Ik heb nog geen enkele Chinatab met een 10.1" IPS scherm gezien. IPS schermen zijn tot nu toe altijd 7" of 9,7".
De Ampe A10 heeft waarschijnlijk het zelfde scherm en dat scherm is een vrij goed IPS scherm: YouTube: ampe a10

Meer "engrish" info over het scherm:
101PWW1-A00 is the number of the screen, this is a John Choi, 10.1-inch IPS screen with a resolution of 1280 × 800, the number of hair color for 262K, allegedly the brightness up to 350cd /㎡ contrast ratio of 600:1, viewing angle of up to 189/189/189/189.
En huppa:
Here's a link to disassembly of the U30GT.

http://bbs.imp3.net/thread-10658533-1-1.html

Extremely detailed with close-ups of the internals, looks well put together. It appears from this and other reviews that the screen (101PWW1 A00) is the same as has been used by Asus for their Transformer Pad TF101 and perhaps TF300 tablets.

My only fear is on the Wifi, let's hope it's good when i receive mine.
Als de Ampe A10,Cube U30GT, Yuandao Window N101 en Asus Transformer allemaal hetzelfde scherm hebben dan zullen bovengenoemde specificaties wel redelijk kloppen en kun je er waarschijnlijk ook wel vanuit gaan dat het een IPS paneel is.

Linkje naar de website van de fabrikant.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:31:
[...]

Als de Ampe A10,Cube U30GT, Yuandao Window N101 en Asus Transformer allemaal hetzelfde scherm hebben dan zullen bovengenoemde specificaties wel redelijk kloppen en kun je er waarschijnlijk ook wel vanuit gaan dat het een IPS paneel is.
Oh dat klinkt goed! Ook mooi die hoge resolutie. Echter, not to rain on your parade, maar ik lees wel flink wat klachten over het Transformer scherm m.b.t. backlight bleeding. Op XDA staan ook wat klachten over de Ampe A10's backlight.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:45:
[...]

Oh dat klinkt goed! Ook mooi die hoge resolutie. Echter, not to rain on your parade, maar ik lees wel flink wat klachten over het Transformer scherm m.b.t. backlight bleeding. Op XDA staan ook wat klachten over de Ampe A10's backlight.
Goed punt!

Ik heb zelf ook nog maar niks besteld, ik zit toch nog even te wachten op reviews ook inderdaad vanwege problemen zoals backlight bleeding (en wifi ontvangst, brakke software, etc er kan zoveel mis mee zijn).

Vanaf vorige week donderdag zouden de eerste zijn verzonden dus het zal niet lang meer zijn voordat we weten of die in het echt net zo goed is als op papier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:48:
[...]

Bedankt!

Ik heb nog even doorgezocht en ik ben nu uitgekomen op de Window Yuandao N101. Voor 190 euro heb je dan:
  • 32 GB
  • Dualcore 1.5 Ghz Rockchip
  • 1280x800 IPS touchscreen
  • 20% dunner als de Cube30GGT
Enige nadelen zijn volgens mij:
  • "Ultra-thin mental design" :'( (gewoon plastic zo te zien)
  • Geen 3G
Ik denk dat ik nog even ga wachten totdat de prijs wat daalt (150,- euro is wel de magische grens maar een tientje meer is ook niet zo erg) maar dit is wel een tablet die afgezien van dat plastic aan mijn eisen voldoet.
ik heb eentje besteld en zou de komende dagen aankomen.
ik zou zeggen, blijft kijken op het forum voor de resultaten
http://lyt.no-ip.org/forum/viewforum.php?f=44
Pagina: 1 ... 41 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.