Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Zijn er verschillende .apk's voor mobiel en tablet of zijn beide versies in 1 apk gestopt? losse apk's installeren gaat in ieder geval wel goed, er zit een goede apk installer bij. Enige wat ik jammer vind is dat ik nu natuurlijk geen automatische updates ontvang.. maar ja, gelukkig is het voorlopig alleen Facebook :)

De Ramos w17 pro bevalt mij overigens erg goed, vooral voor het bedrag dat ik er voor heb moeten betalen. Het scherm is goed te doen en de behuizing is(ondanks het plastic) vrij stevig en netjes gebouwd. Enige minpunt dat ik vind is dat de cpu erg warm word, je merkt dit vrij snel in je hand. Wifi bereik is ook een beetje mwah, ik heb net wel net niet genoeg signaal hier boven, weet iemand hier soms iets om dat te verbeteren? Ik geloof ook dat iemand laatst zei dat er een nieuwe rom was voor de w17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal!

ik heb vandaag de tablet 'itworks tm701' binnengekregen en ik probeer er nu wat meer apps op te gooien via een root en apk alleen pakt ie ze beide niet.
deze tablet ondersteunt geen google play dus ik vroeg me af of jullie weten hoe (en of) ik deze tablet kan rooten en er meer apps op kan zetten...

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Naar aanleiding van de diverse tips en reviews ben ook ik overgegaan tot de aanschaf van een ramos w17 pro via dat alibaba gebeuren. Ding kost <100 euro op het moment, daar durf ik wel een gokje voor te wagen na alle positieve ervaringen hier.

Ik overweeg om de tablet (nadat ik er zelf mee uitgespeeld ben natuurlijk :o ) in te zetten als veredelde dvdspeler op de achterbank om het kroost zoet te houden tijdens de vakantie. Ik weet nu alleen niet helemaal zeker of de usb charger die ik nog heb liggen dan wel afdoende is. Geloof ook niet dat je die car chargers voor dat ding los kunt bestellen, alleen als 'bundle' en dan niet eens bij alle verkopers.

Ik lees in de review een paar posts hierboven (@micbro777) dat de tablet zowel via USB als de oplader oplaadt. Is hier nog verschil in te merken? Micbro geeft aan dat, ondanks het verbonden zijn via USB, de tablet toch langzaam leeg loopt tijdens gebruik. Doet ie dat ook via de adapter of heeft ie er dan geen last van?
Ik meen ook gelezen te hebben op de site van een verkoper dat opladen via de AC de voorkeur geniet boven USB, maar geen idee waarom en wat het verschil dan zou zijn. Misschien laadt ie toch niet (goed) op via USB?

[edit]
Via ramos-tablet.com:

--
Can the tablet be charged via USB port?
- Ramos W17 Pro come with charger in the package,please do not use Charge iva USB port.
--

Komt een paar keer als vraag voorbij. Misschien toch maar uitkijken met USB charge dus. Ik ga iig toch ff op zoek naar een losse car charger voor het ding.

[ Voor 26% gewijzigd door phAn op 28-05-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
phAn schreef op maandag 28 mei 2012 @ 00:03:
Naar aanleiding van de diverse tips en reviews ben ook ik overgegaan tot de aanschaf van een ramos w17 pro via dat alibaba gebeuren. Ding kost <100 euro op het moment, daar durf ik wel een gokje voor te wagen na alle positieve ervaringen hier.
Waar heb je hem gevonden voor <100 euro? Ze zijn bijna allemaal rond de 120 euro. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Je hebt gelijk; hij is kennelijk duurder geworden. Ik heb 'm hier vandaan voor <130 dollar (inclusief coupon "rewardbuyer05" voor 10 dollar korting), maar hij kost nu ineens $155.

[edit]
Je kunt deze nog proberen, kost ie weer 15 dollar minder. Verder heb ik nul ervaring met alibaba of deze verkoper, dus eigen risico!!

[ Voor 31% gewijzigd door phAn op 28-05-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Iemand ervaring met deze ? Kan er echt helemaal niks over vinden, geen reviews etc.
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350550,285345.html
Point of View Pro tab 25, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

FlyEragon schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:10:
Iemand ervaring met deze ? Kan er echt helemaal niks over vinden, geen reviews etc.
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350550,285345.html
Point of View Pro tab 25, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=323
Operating system Android 4.0 Ice cream Sandwich
Processor RK2918 Cortex A8 1 GHz
System memory 512 MB DDR3
Storage memory 4 GB
Display 7" LCD
Touchscreen 5-point capacitive touch
WiFi 802.11 b/g/n
Webcam 2.0 MP
Audio connections Headphone out
USB Connections 1x mini USB
G-sensor Yes
Dimensions 197.8 x 121.5 x 12.5
Color Black

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Tja, deze gegevens had ik ook al gevonden, maar ik was meer benieuwd naar gebruikerservaringen of andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
FlyEragon schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:17:
Tja, deze gegevens had ik ook al gevonden, maar ik was meer benieuwd naar gebruikerservaringen of andere reviews.
Ik heb de Cube U9GT2 gehad en daar zat ook dezelfde Rockchip in. Moet zeggen dat ik deze wel een beetje traag vond, switchen tussen schermen had een redelijke lag, de browser (vooral het intypen van de URL) had behoorlijke lag, videos speelde hij daarentegen wel prima af met bijvoorbeeld diceplayer. Mijn advies: wacht nog even totdat de nieuwe dual cores (rockchip 3066 etc.) gemeengoed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat die Ramos W17 toch onder de 100 dollar met free shipping?

http://www.aliexpress.com...GB-1080P-wholesalers.html

geen idee of het betrouwbaar is, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:30
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:16:
hier staat die Ramos W17 toch onder de 100 dollar met free shipping?
Als je in the US woont wel ja. Naar Nederland is 32 Dollar verzendkosten. Komt dus totaal op ongeveer 140 Euro. (BTW en kosten DHL. PostNL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Heeft iemand al ervaring met een toetsenbord die aangesloten is op een tablet (liefst Ramos W17 Pro)?
Zit er zelf over te denken zoiets te kopen, al vertrouw ik de kwaliteit niet helemaal..
Aangezien ze voor 10$ al te koop zijn en sommige normale hoesjes al 30 euro zijn..
En is het dan nog nodig om een speciaal OTG kabeltje te hebben om het werkend te krijgen of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
@jpbuntinx en jomas,

Ik weet niet of dat wel een betrouwbaar product is. Er staat geen Pro achter de naam maar er zit wel een AML8726M-MX in. I.c.m. een 512 mb ram geheugen (wat ik nog niet ben tegen gekomen).

Geen feedback en inderdaad komen er nog verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

Zojuist een mailtje binnen dat mijn Ainol Novo Mars verzonden is :) Ondertussen ook al een pre-order voor de Ainol novo ELF II geplaatst (die volgens verschillende mensen vannacht/morgen uit moet komen.

De Ramos gaat dan maar weer de deur uit :D Aangezien 3 tablets wel een beetje overkill zou zijn ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:31:
Heeft iemand voor mij ajb de bijlage vd retourprocedure van de kruidvattablet?

Ik heb inmiddels 3 keer gemaild en 2 keer gebeld naar die ellendige Kruidvat helpdesk maar slechts 1 keer een mail met retouradres ontvangen, daarin staat dat ik de bijlage moet invullen, maar die zit er niet bij!!!!

In de winkel kunnen ze me ook niet helpen!

Alvast heel erg bedankt!
Hierbij de link naar het retourformulier van Kruidvat:

http://dl.dropbox.com/u/2...rformulier%20Kruidvat.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
RobertowNL schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:35:
Zojuist een mailtje binnen dat mijn Ainol Novo Mars verzonden is :) Ondertussen ook al een pre-order voor de Ainol novo ELF II geplaatst (die volgens verschillende mensen vannacht/morgen uit moet komen.
Ik zie door het bos de bomen niet meer... Zoveel verschillende tablets met op het eerste zicht zo weinig verschillen!
Kan iemand me in 2 woorden het verschil (en de voor- en nadelen) uitleggen tussen de Ramos W17 Pro, de Ainol Novo Mars, en de Ainol Novo Elf II ? Dus niet gewoon het verschil in specs, die kan ik zelf ook wel opzoeken, maar in gewoon Nederlands de verschillen tussen de CPU's enzo? Of verschillen in bouwkwaliteit bijvoorbeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door bmaster001 op 30-05-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
bmaster001 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:31:
[...]

Ik zie door het bos de bomen niet meer... Zoveel verschillende tablets met op het eerste zicht zo weinig verschillen!
Kan iemand me in 2 woorden het verschil (en de voor- en nadelen) uitleggen tussen de Ramos W17 Pro, de Ainol Novo Mars, en de Ainol Novo Elf II ? Dus niet gewoon het verschil in specs, die kan ik zelf ook wel opzoeken, maar in gewoon Nederlands de verschillen tussen de CPU's enzo? Of verschillen in bouwkwaliteit bijvoorbeeld?
Je vraagt het vriendelijk, maar een modje zal hier wel een stokje voor steken vermoed ik!
In de trant van dat je zelf je vergelijkend warenonderzoek moet doen. Ik wil wel kwijt dat er in dit topic meerdere keren een lijstje met snelheidsverschillen van de diverse procs is voorbijgekomen (Je snapt dat ik te lui ben om je de precieze paginas voor te kauwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

bmaster001 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:31:
[...]

De Ainol tablets hebben een iets beter scherm (verwacht ik). Daarnaast is de ondersteuning door de community groter (vooral bij de Elf II ). bouwkwaliteit zal vast ook beter zijn alhoewel die van de Ramos niet tegen valt. Daarnaast verwacht ik dat de WIFI beter is :)

p.s Ainol heeft dit keer weer woord gehouden. De eerste batch ELF's is uitgeleverd (nu nog een seller vinden :P). De tweede batch komt maandag de fabriek uit rollen :)

[ Voor 9% gewijzigd door RobertowNL op 30-05-2012 09:59 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ainol Novo 7 Aurora ziet er ook wel nice uit, ga ff die ELF II checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
RobertowNL schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:55:
[...]

De Ainol tablets hebben een iets beter scherm (verwacht ik).
Nope. Gewoon standaard TN lcd'tjes. Dezelfde meuk die je overal vindt. Slechte kijkhoeken van vooral de onderkant en backlight bleeding. Als er specifiek IPS bij staat zijn ze wel beter, maar dat kan bij Ramos ook het geval zijn. Gewoon even de specs checken voor je koopt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Waarom staat er trouwens nergens helderheid van de schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net even de Ainol Novo Elf II tablet besteld via ebay, 133 euro incl verzending (& is in voorraad normaal)

ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
ik heb hem hier besteld voor tot nu toe 115 euro, nu afwachten hoe lang het duurt.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Negakinu schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:02:
[...]

Nope. Gewoon standaard TN lcd'tjes. Dezelfde meuk die je overal vindt. Slechte kijkhoeken van vooral de onderkant en backlight bleeding. Als er specifiek IPS bij staat zijn ze wel beter, maar dat kan bij Ramos ook het geval zijn. Gewoon even de specs checken voor je koopt.
De elf 1 heeft toch duidelijk een beter scherm dan de Ramos ;) Tussen TN en TN zit wel degelijk een groot verschil :) Ook de P76TI en de Bmorn v16 hebben iets andere kijkhoeken (niet perse beter).
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:03:
net even de Ainol Novo Elf II tablet besteld via ebay, 133 euro incl verzending (& is in voorraad normaal)

ben benieuwd :)
Gisteren (woensdag) is de eerste (kleine) batch bij de fabriek vrij gegeven en richting de distributeur gegaan die ze nu gaat uitleveren. De tweede batch wordt zaterdag uitgeleverd :) Denk dat de meeste tablets net voor of na dit weekend op de post gaan :)

Voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-mUSpA2-Hskk/T8acUvB4aII/AAAAAAAABUE/84a4SPEV5MA/s608/Overview%2520ramos%2520inside.jpg

Meer foto's:
CPU/GPU AML 3726-MX chipset
WIFI chip (RTL8188CU)
Wifi antenne Unictron aa107 (koperdraadje verbeterde verbinding met 1 streepje, nog te solderen)
HYNIX H5TQ2G83CFR HC9 211WA
Mobo1 (datum/type)
Mobo 2 (HDMI?, moet dat op de plek waar het mobo onderbroken is? In de case zie je hier ook nog kleine lijntjes staan!)
Mobo 3 volledige foto
Touch ribbon?
Scherm ribbon?
Microfoon + knopjes
Camera ribbon
Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Eindelijk de knoop doorgehakt en gekozen voor de SmartQ Q8.

Hieronder een tweetal Youtube links:

Ik heb de tablet besteld via het officiële verkoopkanaal: http://buy.smartqme.com/smartq-q8.html.
Op de Facebook pagina van SmartQ staan kortingscodes voor verschillende modellen, waarmee ik de goedkoopste deal heb verkregen.

De review op SlateDroid heeft mij grotendeels overtuigd om voor deze tablet te kiezen. Ook een review op TabletRepulic (van een ander model met dezelfde hardware) is heel positief over de performance. Daarnaast ben ik voorstander van een kleiner formaat, vanwege portabiliteit.

Voor de Q8 (en andere modellen van SmartQ) zijn custom ROM's te vinden op SlateDroid:
http://www.slatedroid.com...tq-q8-custom-rom-d3bamod/

[ Voor 34% gewijzigd door Dynamix op 31-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Gisteren maar eens mijn 9.7"kruidvat tablet ( Cherry M906) opengedraaid om te kijken hoe het zat met de WiFi.
Dit is de eigenlijke antenne. Ziet er niet echt uit zoals andere antennes die ik voorbij heb zien komen in andere topics bij andere tablets

Afbeeldingslocatie: http://i298.photobucket.com/albums/mm252/jbazelmans/antenne.jpg

Dit is de antenne-aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://i298.photobucket.com/albums/mm252/jbazelmans/antenne_aansluiting_2.jpg

Drie soldeerverbindingen? Of zie ik dat nu helemaal fout en is er gewoon slordig gesoldeerd. Ik meende dat er maar twee soldeerpunten zouden moeten zijn

Anyway. Antenne vervangen is niet echt een optie van mij want solderen dan kan ik helemaal niets van. Misschien een een micro-usb Wifi antenne zoeken met dezelfde chip als op de pcb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Hey all

Is er iemand die ervaring heeft met Kruidvat's "Android 4.0 Tablet PC 10 inch" (klik) ?

[ Voor 65% gewijzigd door vcrrr op 01-06-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
vcrrr schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:40:
Hey All

Heeft er iemand daadwerkelijk Kruidvat's "ANDROID 4.0 TM* 9.7’’ PROFESSIONAL TABLET PC" (klik) besteld? Ik ben benieuwd naar ervaringen. Het blijft een scherp gerpijst ding volgens mij.

Weet iemand ook welk merk tablet dit is trouwens? Is het een 'Cody' :?
:F
Kijk voor de gein eens 1 post boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
|:( Foutje van mij.

Ik bedoelde de 10" versie.
De 9.7 is sowieso niet meer voorradig aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
de 10,1" is de Cherry M-1007

actieve topics vind je op tabletsupport

[ Voor 67% gewijzigd door guapper op 01-06-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Next... de elf II

[ Voor 29% gewijzigd door RobertowNL op 01-06-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
Ik heb mijn Ramos W17 pro ook binnen. Moest uiteraard wel belasting betalen (18 euro). De tablet bevalt tot nu toe goed, wifi is redelijk (ongeveer 10 - 12 mbit op 5 meter van de router, kan 120 mbit theoritisch halen), al een stuk beter dan de Cube u9gt2 (0.5 mbit op 5 meter). Scherm is geen IPS en dat is ook wel te zien, stuk minder helder maar voor deze prijs prima te noemen
Iemand stuurde me (volgens mij was het microb) een bericht met de vraag of het bijgeleverde toetsenbordje ook werkt. Ik heb goed en slecht nieuws, de bijgeleverde kabel is blijkbaar geen OTG kabel en daarom werkt deze niet. Gelukkig had ik nog een andere micro naar female USB die wel werkt, ik type dit verhaal dan ook met behulp van het toetsenbordje wat nog wel even wennen is omdat de toetsen niet al te groot zijn. Naarmate ik er meer met type gaat het al wel een stuk sneller en preciezer.
Ik heb de tablet trouwens wel direct uitgerust met een custom rom die al geroot is en waar de market bij in zit, met deze market kan ik nu vrijwel alles downloaden. Het flashen van de rom was heel erg eenvoudig.
Ondertussen verder spelen en even wachten op de Ainol Aurora 2 (de elf maar dan met IPS scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Bedankt voor de uitgebreide review! Ziet er uit als een leuk tabletje. :) Ik zou de volgende keer alleen gewoon Nederlands praten en dan ondertitelen. Het accent leidt heel erg af en door het zoeken naar woorden haal je de vaart er een beetje uit.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
thecompany schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:24:
[..]

Ik heb de tablet trouwens wel direct uitgerust met een custom rom die al geroot is en waar de market bij in zit, met deze market kan ik nu vrijwel alles downloaden. Het flashen van de rom was heel erg eenvoudig.
Ondertussen verder spelen en even wachten op de Ainol Aurora 2 (de elf maar dan met IPS scherm).
Zou je mij kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar krijgt? Ik ben bang hem te bricken of dat ik er straks niks meer werkt. Op zich is aan de originele rom niet heel veel mis, maar ik wil wel graag root en wellicht word mijn wifi bereik er wel wat beter van.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoiz op 03-06-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
http://www.slatedroid.com...8726-mx-new-firmware-rom/
De eerste link op bovenstaande pagina bevat een custom rom die al geroot is met playstore enz.

Downloaden uitpakken en de bestanden kopieren op een geformatteerd sd kaartje.
ramos w17 pro uitzetten, sd kaart erin en weer starten door eerst volume- (min) en daarna de power button in te drukken.
Als het eerste logo verschijnt powerbutton loslaten en daarna de volume- knop.
Hierna moet alles vanzelf gaan en tablet start vanzelf weer op. Het hele proces duurt nog geen twee minuten

Bovenstaande link bevat ook de methode om de officiele firmware te rooten en playstore toe te voegen, maar dit is iets 'ingewikkelder'.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
en waarin moet je de sd kaart formatteren? of maakt dat niet uit? bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Met behulp van je windows 7 laptop, computer, sd kaart erin, deze computer, verwisselbare schijf, rechter muisknop en dan formatteren, vervolgens kopieer je de bestanden, waaronder ook een zip file die je niet moet uitpakken, naar de verwisselbare schijf.
Kijk uit dat je geen belangrijke bestanden op je sd kaart weg formatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
gooddaddy schreef;
Misschien een een micro-usb Wifi antenne zoeken met dezelfde chip als op de pcb
Heb ik ook al eens een keer gedaan, de zelfde chipset als de interne.
Doch helaas werd deze niet herkent.
Schijnt iets te maken hebben de infrastructuur, in android moet je de wifi appart aan/uit zetten en dan pas wordt de chip geactiveerd.
Met een externe werkt dat niet meer en zou hij met aanschakelen steeds de oude chip willen activeren.
Ook het rechtreeks aansluiten van de usb op de oude aansluiting van de chip hielp bij mij niets.

Mischien heb je geluk, maar ik geef er weinig voor.

Ik heb er eens een keer een stuk over geschreven, doch ook hier kwamen geen oplossingen.
Wifistick op extra Usb-poort

[ Voor 11% gewijzigd door Amadeus1966 op 04-06-2012 22:12 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
thecompany schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:24:
Ik heb mijn Ramos W17 pro ook binnen. Moest uiteraard wel belasting betalen (18 euro). De tablet bevalt tot nu toe goed, wifi is redelijk (ongeveer 10 - 12 mbit op 5 meter van de router, kan 120 mbit theoritisch halen), al een stuk beter dan de Cube u9gt2 (0.5 mbit op 5 meter). Scherm is geen IPS en dat is ook wel te zien, stuk minder helder maar voor deze prijs prima te noemen
Iemand stuurde me (volgens mij was het microb) een bericht met de vraag of het bijgeleverde toetsenbordje ook werkt. Ik heb goed en slecht nieuws, de bijgeleverde kabel is blijkbaar geen OTG kabel en daarom werkt deze niet. Gelukkig had ik nog een andere micro naar female USB die wel werkt, ik type dit verhaal dan ook met behulp van het toetsenbordje wat nog wel even wennen is omdat de toetsen niet al te groot zijn. Naarmate ik er meer met type gaat het al wel een stuk sneller en preciezer.
18 euro valt ook reuze mee.
Ik las een aantal posts terug dat het verstandig was om 30-40 euro klaar te leggen.
Is het een kwestie van geluk ofzo? Of vallen de invoerrechten echt zo mee?
Voor een dergelijke prijs lijkt het me ook wel leuk om er eens mee te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

duncanvdlinden schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:06:
[...]

18 euro valt ook reuze mee.
Ik las een aantal posts terug dat het verstandig was om 30-40 euro klaar te leggen.
Is het een kwestie van geluk ofzo? Of vallen de invoerrechten echt zo mee?
Voor een dergelijke prijs lijkt het me ook wel leuk om er eens mee te spelen :P
Ik zou nog even wachten ;) morgen kan ik waarschijnlijk iets meer vertellen over de Elf II. Zelfde specs alleen kwaliteit verwacht ik iets beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Ik ben benieuwd naar je review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Er staan er al vijf op youtube over de nieuwe elf 2, en tig over de ramos w17 pro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
RobertowNL schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:36:
[...]

Ik zou nog even wachten ;) morgen kan ik waarschijnlijk iets meer vertellen over de Elf II. Zelfde specs alleen kwaliteit verwacht ik iets beter ;)
Misschien dat je ook iets over het bereik van de WIFI kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
RobertowNL schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:36:
[...]

Ziet er goed uit zeg voor zijn prijs. En op de youtube filmpjes lijkt het scherm beter als de Ramos. Maar echt duidelijk van op zij laten ze hem niet zien. Ben erg benieuwd, handige remote i.c.m. MediaPortal Ampdroid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Fresno schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:10:
[...]

Misschien dat je ook iets over het bereik van de WIFI kunt zeggen.
Mits de DHL vandaag nog komt doe ik dat zeker ;)
duncanvdlinden schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:17:
[...]

Ziet er goed uit zeg voor zijn prijs. En op de youtube filmpjes lijkt het scherm beter als de Ramos. Maar echt duidelijk van op zij laten ze hem niet zien. Ben erg benieuwd, handige remote i.c.m. MediaPortal Ampdroid :)
Zal de elf en Ramos wel even naast elkaar leggen :)

En binnen :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

Ik heb een tijdje terug de Icoo D50 gekocht. Helaas lukt het connecten met mijn Wifi-netwerk niet.
Het Wifi-netwerk wordt wel gevonden, er wordt ook geprobeerd verbinding te maken (scanning, connecting), maar de verbinding wordt nooit opgezet (connected). De tablet blijft scannen en connecten.
Meerdere keren geprobeerd (uiteraard de juiste Wifi-settings), zonder resultaat. Andere (Android) apparaten verbinden zonder problemen. Ook na het flashen van dezelfde (nieuwste) image geen resultaat.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 17:43 . Reden: verwijder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Gisteravond weer een chinese tablet besteld, de Cube U30GT. Weer omdat ik eerst een Onda VI40 had die ik echt prima vond op de singlecore na. Toen een Asus 300T die retour is gegaan vanwege het vele rebooten. Qua specs ziet het er goed uit en kwam uit de reviews ook best wel goed. Prijs via Paypal is 215euro, gekocht via cube-tablet.com (weer zo'n vage site). Zucht, weer een paar weken wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
RobertowNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:09:
[...]

Mits de DHL vandaag nog komt doe ik dat zeker ;)
[...]

Zal de elf en Ramos wel even naast elkaar leggen :)

En binnen :D!
Super, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Waarom word de kruidvat 9,7 IPS tablet niet veel besteld? Qua prijs/kwaliteit scheelt het toch niet veel de tablets uit china? Of is er iets mis met de kruidvat tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Iceman1987 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:55:
Waarom word de kruidvat 9,7 IPS tablet niet veel besteld? Qua prijs/kwaliteit scheelt het toch niet veel de tablets uit china? Of is er iets mis met de kruidvat tablet?
Zeker niet, het is gewoon een Cherry tablet en werkt goed (doet zeker niet onder voor de duurdere 9.7'' tablets van de intertoys. Toch zou ik nu nog even wachten. Ik verwacht/hoop dat binnen niet al te lange tijd hier ook de dualcore tablets in de schappen liggen :P

Zojuist de Ainol even open gehad:
Binnenin:
Batterij: 3700 Mah
Wifi: WL-211 toc302b 1216 (?)
Flash geheugen 8gb/chip: 29F64G08CBAAA
DDR III werkgeheugen: h5tq2g83cfr-H9c (4x256MB) = 1GB
Bord: Ainol_novo703AC-A1-E1 V03

Foto's en video zijn aan het uploaden (met een uurtje klaar met de huidige koperverbinding van 80KB/s)

[ Voor 23% gewijzigd door RobertowNL op 06-06-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Sorry... beetje ongeduldig: kan je al iets zeggen in vergelijking met de Ramos? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ik heb de ainol novo elf 2 niet open gehad, maar net een uurtje getest.
Mooi goed gebouwd apparaat met een iets betere wifi ontvagst dan de ramos w17 pro. Het scherm bevalt mij ook iets beter dan de Ramos, vooral wat betreft de gevoeligheid, geen dubbel klikken. Daar tegenover staat het scrollen in de browser, waar de w17 pro veel beter uit de bus komt.
De hitte produktie doet niet onder voor de w17 pro en de voorgeinstalleerde google playstore is ook in het vordeel van de ainol, hoewel die niet compleet is zonder facebook, youtube, buienradar enz.
De ainol is iets dikker en zwaarder, wat voor mij een klein nadeel is en zo heeft ieder tablet zijn eigen eigenschappen en eigenaardigheden en kun je alleen door zelf uitproberen er achter komen wat jou het beste bevalt
Ik vind het voor de 110 euro die ik er voor betaald heb een zeer aanbevelenswaardig apparaat.

Btw, voor wat het waard is, net quadrant advanced èèn keer gedraaid met een score van 3100, die ik met twee verschillende ramossen w17 pro niet gehaald heb.

[ Voor 9% gewijzigd door janesh op 06-06-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

YouTube: Review/Unboxing Ainol novo ELF II

Video met browser, gaming, video komt later (morgen hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Geen lader? Foutje of een manier om de prijs net iets te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

mpx200_05 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:07:
Geen lader? Foutje of een manier om de prijs net iets te drukken?
De lader is wel van Ainol, maar er was 1 extra dag vertraging bij uitlevering van de 1e batch (heb ergens gelezen dat die ''vergeten'' was). Op de lader staat wel gewoon een Ainol merktekentje ;)

Via de mini USB laden gaat overigens ook prima, dus wellicht zat de charger er daarom niet standaard bij. Hij zat gewoon in het pakketje bij mijn seller dus geen probleem :P

[ Voor 18% gewijzigd door RobertowNL op 06-06-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Even wachten tot de tweede batch zodat er dan wel een lader bijzit ...

mini-usb: die liggen er hier meer dan voldoende :*)

[ Voor 28% gewijzigd door mpx200_05 op 06-06-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
RobertowNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:32:
YouTube: Review/Unboxing Ainol novo ELF II

Video met browser, gaming, video komt later (morgen hoop ik).
Nice!!

Ik ben benieuwd naar de volgende video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Voor mensen met de Ramos W17Pro: er komen vaak firmwares uit. De nieuwste lost het probleem op het het heet worden van de batterij.

Volg dit topic voor meer informatie: http://www.slatedroid.com...8726-mx-new-firmware-rom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
poema schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:08:
Gisteravond weer een chinese tablet besteld, de Cube U30GT. Weer omdat ik eerst een Onda VI40 had die ik echt prima vond op de singlecore na. Toen een Asus 300T die retour is gegaan vanwege het vele rebooten. Qua specs ziet het er goed uit en kwam uit de reviews ook best wel goed. Prijs via Paypal is 215euro, gekocht via cube-tablet.com (weer zo'n vage site). Zucht, weer een paar weken wachten :)
Poema,

Wil je ons op de hoogte houden van deze tablet, lijkt me wel een interessante tablet.
Ben benieuwd naar je ervaringen over een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Die elf II lijkt me wel wat, maar de aurora II ( zelfde maar met IPS ) komt er nu ook waarschijnlijk snel aan ... alhoewel er bij de aurora 1 grote leveringsproblemen waren .... grrrr choices ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Takkiedroid1970 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:53:
[...]

Poema,

Wil je ons op de hoogte houden van deze tablet, lijkt me wel een interessante tablet.
Ben benieuwd naar je ervaringen over een aantal weken.
Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de meningen over deze redelijk unieke 7 inch tablet?

Afbeeldingslocatie: http://www.jxd.hk/UploadFiles/enproductpics/S7100/S7100_02.jpg

http://jxd.hk/products.asp?id=604&selectclassid=009006

Ideaal voor old skool games liefhebbers, te bestellen via ebay voor ca. €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de review van de ELF II :) hoop de mijne ook binnenkort te mogen ontvangen

(had ik maar voor dhl gekozen ipv china post :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
ETA van de AINOL NOVO Aurora II 20 juni ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
guy5927 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:31:
ETA van de AINOL NOVO Aurora II 20 juni ...
Ben benieuwd, heb hem iig. al gepre-ordered :)
2 andere Chinese tablets zijn bij mijn moeder en zusje (C91 en een Ainol Novo 7 Paladin)...de iPad 2 hoop ik naar mijn vriendin door te schuiven als de Aurora II bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
ezra070 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:05:
[...]

Ben benieuwd, heb hem iig. al gepre-ordered :)
Gaaf ... Bij wie heb je 'm besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
guy5927 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:13:
[...]

Gaaf ... Bij wie heb je 'm besteld ?
Hier heb ik hem besteld.

Is overigens de eerste keer dat ik daar wat bestel, kan nog niet zeggen hoe men daar levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
helaas ook geen ervaring mee ...

Beslissing valt tussen de nieuwe U30GT en de aurora II ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
De Cube U30GT is volgens mij al leverbaar/bijna leverbaar.
Als je "haast" hebt, is het zeker een optie.

Bij de Aurora II blijft het nog even wachten denk/vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
vanmorgen dit antwoord gekregen op vraag wanneer de Aurora 2 beschikbaar is:
Aurora 2 will be available next week.
Factory only plan to produce the 16GB version at this moment.
If you want you can order here
http://www.aliexpress.com...4-0-7-Inch-tablet-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Thanks voor de update!

Offtopic: zijn er toevallig al mensen die de MK802 al binnen hebben?
Zo ja, hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit je dan niet met de tax enz?
hoeveel komt er dan bij?

ik heb ook wel interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:48:
zit je dan niet met de tax enz?
hoeveel komt er dan bij?

ik heb ook wel interesse
Als je er uit gehaald word, 19% btw + €12,50 inklaringskosten (als de totale waarde onder de €150,- blijft, anders komen er nog douanerechten/importkosten bij).

Ik heb ondertussen alweer een paar weken mijn ampe a90 binnen (= sanei n90), en de rom's van de fabrikant waren behoorlijk traag in gebruik. Met name internet werd telkens na een her installatie al snel erg traag.

Ik draai nu een ics 4 nightly, gevonden op slatedroid. Deze draait een stuk beter dan de rom van de fabrikant, en kan ik dan ook van harte aanbevelen aan iedereen met een ampe a90 / sanei n90 die eens iets anders wil proberen.

[ Voor 43% gewijzigd door guapper op 08-06-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
update voor de Aurora 2:

chat met een supplier:

Aurora 2 will be in supply in next monday.
this is the latest news from ainol c
but we can't make sure it its exact supply-time

the ips screen will make a lot of difference with the elf2?
to the aurora 2,ainol company didnot give its latest info on it
we are still waiting
i will inform you in time

De specs zijn volgens deze leverancier dus nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
belangrijkste verbeteringen tegenover de eerste versie : nieuw LG TFT ( niet meer hitachi ) en de Amlogic 8726-mx processor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
De Aurora II is beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
guapper schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:38:

Ik draai nu een ics 4 nightly, gevonden op slatedroid. Deze draait een stuk beter dan de rom van de fabrikant, en kan ik dan ook van harte aanbevelen aan iedereen met een ampe a90 / sanei n90 die eens iets anders wil proberen.
Deze CM9 nightly draait ook prima op de Icoo D90W / Sysbay S-MP99.

Nu ook beschikbaar met een custom kernel zodat overclocking goed werkt.

Wel de instructies goed volgen en de juiste compatibility zip flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
De Aurora II is beschikbaar!
[/quote]

Jij zegt het, 'ships out within 8 days'.

Deze is beter en goedkoper met ups, alleen vraag ik mij af of die 8 Gb klopt, dan is hij iets duurder, maar op aliexpress kloppen de specs vaak niet helemaal.

http://www.aliexpress.com...DDR3-8GB-wholesalers.html

[ Voor 85% gewijzigd door janesh op 10-06-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 19:55
Mr Magic schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:05:
[...]
....Deze CM9 nightly draait ook prima op de Icoo D90W / Sysbay S-MP99.......
Voor ik overstap. Is er een flink verschil merkbaar met stock v1.2
Hoewel verbetert tov eerdere versies vind ik vind ook met v 1.2 vooral het touchscreen soms traag reageren, vooral bij unlocken na standby en browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
De ene leverancier zegt alleen leverbaar in 8gb de ander wacht af tot hij zelf gezien heeft.

@ janesh: wat bedoel je met deze is beter? Loopt de elf2 met de Feyu rom goed bij je?

[ Voor 32% gewijzigd door mpx200_05 op 10-06-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels vijf weken in het bezit van de Kruidvat/Cherry 10" en zeer tevreden. Ik ben geen zware gebruiker (doe niet aan games, alleen wat internet en leuke apps, wat Uitzending gemist en dergelijke).

Plussen en minnen:
+ giga-levensduur van de accu. Gisteren zat ik na 11 uur nog op 46%!
+ solide bouw
+ prima wifi-ontvangst
+ stabiel en vlot
+ mooi scherm
+ prima support via forum (actiever dan de andere fora van deze organisatie)
+ standaard ICS, geroot en volledige Play
+ behoorlijk geluid voor een tablet, uitstekend via de kpotelefoon

- standaardbrowser hangt meer dan-ie browst. Meteen vervangen door Opera, dat werkt prima
- zwaar (maar dan wel weer stevig), daardoor wat lomp als e-reader
- kijkhoek beperkt
- geen GPS of BT (het laatste wellicht met een stick, moet ik nog proberen)
- standaard lader is traag en zorgt voor vreemde interferentie op het scherm, tablet onbruikbaar met de lader eraan. Vervangen door een USB-ladertje van een paar euro, werkt prima.
- waardeloze gebruiksaanwijzing, alleen te lezen met een vergrootglas en slecht gemaakt.
- camera (alleen aan de voorzijde) is niet best.

Sommigen melden vlekken op het scherm als je op de achterkant drukt. Is mij niet gelukt, sterker nog: de constructie is zo zwaar en solide dat ik me dit niet kan voorstellen. Ik wilde niet in China bestellen i.v.m. garantie en dit is als ik het zo lees in dit topic een prima aanbieding voor Nederlands geleverde tablets.
Ik had eerder een Aldi netbookje gekocht voor 40 euro om met Android te leren werken terwijl ik wachtte op mijn tablet, maar die wordt inmiddels niet meer gebruikt. Ook mijn laptop ligt vaker stil.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
mpx200_05 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:10:
De ene leverancier zegt alleen leverbaar in 8gb de ander wacht af tot hij zelf gezien heeft.

@ janesh: wat bedoel je met deze is beter? Loopt de elf2 met de Feyu rom goed bij je?
Ik bedoelde de shipping out time, die is in mijn link twee dagen, hoewel je op aliexpress daar niet al te veel op uit moet doen.
Die custom rom van feiyu bevalt mij uitstekend tot nu toe. De playstore is completer, en ik heb het idee dat hij minder heet wordt en het dus behoorlijk lang uithoud op een accuading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
elinx schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:44:
[...]

Voor ik overstap. Is er een flink verschil merkbaar met stock v1.2
Hoewel verbetert tov eerdere versies vind ik vind ook met v 1.2 vooral het touchscreen soms traag reageren, vooral bij unlocken na standby en browsen.
Ik vind hem een stuk vlotter werken, vooral nu er een custom kernel bij zit en niet meer de stock 3.0.8 kernel. Verder helpt de SmartassV2 governor ook wel mee denk ik.

Met stock 1.2 had ik het probleem dat de tablet bij het wakker worden altijd even terugsprong naar landscape, ook al werd 'ie wakker in portrait. Dat was dan wel op een Sysbay S-MP99 tablet. De firmware van Sysbay zelf had daar geen last van.

Ik gebruik wel de Apex Launcher i.p.v. de stock launcher.

Andere leuke dingen van deze CM9:

- Weerbericht op je lockscreen
- Soft volume buttons (naast de task switch button, kunnen ook uitgezet worden)
- CPU settings (min/max/governor) gewoon via het Settings panel te doen
- Standaard Play Store waar je alles mee kun downloaden (dus geen apart script meer nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens lopen zoeken op het internet en toen kwam ik bij de chinese tablets uit. Eerst bij dealextreme, maar die waren niet zo heel bijzonder. Toen ik verder zocht kwam ik bij een ainol novo 7 elf ii uit, die leek mij wel aardig gezien de specs en prijs.

Nu ik wat verder zocht zag ik dat er wat gehyped wordt over de aurora ii, nu heb ik vernomen dat die een iets beter scherm heeft, maar ook een stuk duurder is.

Nu wil ik graag weten of de elf ii goed is, of dat ik beter kan wachten tot de aurora ii uitkomt. Is het waarschijnlijk dat het verschil zodanig groot is dat het extra wachten EN de meerprijs waard is? Hoe zit het verder met de kwaliteit van deze tablets en dan met name de bouwkwaliteit en de levensduur? Ik hoop graag nog wat antwoorden te krijgen, ben altijd wel wat huiverig om van ver te bestellen dus een beetje extra informatie kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:15:
Ik ben inmiddels vijf weken in het bezit van de Kruidvat/Cherry 10" en zeer tevreden. Ik ben geen zware gebruiker (doe niet aan games, alleen wat internet en leuke apps, wat Uitzending gemist en dergelijke).

Plussen en minnen:
+ giga-levensduur van de accu. Gisteren zat ik na 11 uur nog op 46%!
+ solide bouw
+ prima wifi-ontvangst
+ stabiel en vlot
+ mooi scherm
+ prima support via forum (actiever dan de andere fora van deze organisatie)
+ standaard ICS, geroot en volledige Play
+ behoorlijk geluid voor een tablet, uitstekend via de kpotelefoon

- standaardbrowser hangt meer dan-ie browst. Meteen vervangen door Opera, dat werkt prima
- zwaar (maar dan wel weer stevig), daardoor wat lomp als e-reader
- kijkhoek beperkt
- geen GPS of BT (het laatste wellicht met een stick, moet ik nog proberen)
- standaard lader is traag en zorgt voor vreemde interferentie op het scherm, tablet onbruikbaar met de lader eraan. Vervangen door een USB-ladertje van een paar euro, werkt prima.
- waardeloze gebruiksaanwijzing, alleen te lezen met een vergrootglas en slecht gemaakt.
- camera (alleen aan de voorzijde) is niet best.

Sommigen melden vlekken op het scherm als je op de achterkant drukt. Is mij niet gelukt, sterker nog: de constructie is zo zwaar en solide dat ik me dit niet kan voorstellen. Ik wilde niet in China bestellen i.v.m. garantie en dit is als ik het zo lees in dit topic een prima aanbieding voor Nederlands geleverde tablets.
Ik had eerder een Aldi netbookje gekocht voor 40 euro om met Android te leren werken terwijl ik wachtte op mijn tablet, maar die wordt inmiddels niet meer gebruikt. Ook mijn laptop ligt vaker stil.
Heb ik iets gemist?
Wanneer was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:26:
Ik heb eens lopen zoeken op het internet en toen kwam ik bij de chinese tablets uit. Eerst bij dealextreme, maar die waren niet zo heel bijzonder. Toen ik verder zocht kwam ik bij een ainol novo 7 elf ii uit, die leek mij wel aardig gezien de specs en prijs.

Nu ik wat verder zocht zag ik dat er wat gehyped wordt over de aurora ii, nu heb ik vernomen dat die een iets beter scherm heeft, maar ook een stuk duurder is.

Nu wil ik graag weten of de elf ii goed is, of dat ik beter kan wachten tot de aurora ii uitkomt. Is het waarschijnlijk dat het verschil zodanig groot is dat het extra wachten EN de meerprijs waard is? Hoe zit het verder met de kwaliteit van deze tablets en dan met name de bouwkwaliteit en de levensduur? Ik hoop graag nog wat antwoorden te krijgen, ben altijd wel wat huiverig om van ver te bestellen dus een beetje extra informatie kan geen kwaad
De Elf II en Aurora II hebben beide dezelfde hardware aan boord, alleen heeft de Aurora II een IPS scherm (en volgens mij ziet de case van de Aurora II wat slicker uit).

Qua levensduur kan ik weinig zeggen, zijn nieuwe tablets :)
Mijn Ainol Novo 7 Paladin (een ouder model van Ainol) werkt nogsteeds.

Verder is er een hoop op Google te vinden.
Als de Aurora II echt uit is, komen daar ook reviews over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben niet zo heel erg bekend met de term IPS. Is dit echt heel veel beter of beter gezegd, wat biedt een tablet meer met een IPS scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:13:
ik ben niet zo heel erg bekend met de term IPS. Is dit echt heel veel beter of beter gezegd, wat biedt een tablet meer met een IPS scherm?
Een betere kijkhoek en ietsje betere kleuren. Er is een review te vinden via Google tussen de Aurora I en II

Voor het verschil tussen de Novo Elf I en de Aurora I mbt het scherm mag je zelf googlen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:25
Welke exotische tablets zijn nu waardige alternatieven voor de samsung galaxy tab 10.1 2 ?

- De 9.7" kruitvat Cherry die ik nu heb vind ik niet goed genoeg. (wel afzet tegen de lage prijs)
- Smart Q T20, zelfde prijs
- Smart Q T15, 8gb intern slechts circa 50e goedkoper

alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Thiess schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:39:
Welke exotische tablets zijn nu waardige alternatieven voor de samsung galaxy tab 10.1 2 ?

- De 9.7" kruitvat Cherry die ik nu heb vind ik niet goed genoeg. (wel afzet tegen de lage prijs)
- Smart Q T20, zelfde prijs
- Smart Q T15, 8gb intern slechts circa 50e goedkoper

alternatieven?
Cube U30GT:
http://www.cube-tablet.co...-tablet-pc-10-1-inch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kruidvat heeft 9.7" IPS 8gb flash / 1gb RAM voor 149euro en 7" IPS 8gb flash / 1gb RAM voor 99euro op zondag 17/06 t/m 24/06.

Op is Op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34
Daar ik zelf op zoek ben naar een goedkope(re) 9.7" of 10.1" Android tablet met 3G, heb ik me wat verdiept in de materie. Met name de nieuwe Rockchip 3066 tablets blijken een goede prijs/prestatie verhouding te hebben. De nieuwe AM Logic 8726-M zijn volgens mij nog niet echt beschikbaar doordat deze chipset later op de markt komt dan de Rockchip 3066. De meeste nieuwe Chinese tablets hebben een zeer acceptabel IPS scherm. Echter, een Chinese tablet met 9.7/10.1" scherm, met Rockchip 3066/AML8726-M en met 3G ben ik nog niet tegengekomen. Overigens is het maar de vraag of die echt goedkoop zullen zijn, met alle belastingen/importheffingen meegenomen. De Samsung Galaxy Tab 2 10.1 lijkt een acceptabel alternatief te zijn voor de nieuwe Chinese tablets, alleen de chipset is iets 'verouderd'. Maar dat is mijn mening, ik hoor graag ook andere meningen. ;)

Op deze site vind je een overzicht van de processoren anders dan de NVidia Tegra en de Samsung Exynos:
http://tabletrepublic.com...core-processors-1999.html

In het kort komt er in mijn ogen op neer dat de Rockchip 3066 uitstekend mee kan komen met de Tegra 3 en de Samsung Exynos 4412.

De Rockchip 3066 is een dual-core CPU met quad core GPU (4 x Samsung Mali-400). De Rockchip 3066 vind je terug in veel tablets van Chinese / Taiwanese makelij. Kennelijk is het een goedkope en goed beschikbare CPU in die regio's. Een overzicht van de nieuwe Rockchip 3066 tablets vind je hier: http://www.slatedroid.com...-upcoming-rk3066-tablets/.

De nieuwe AM Logic 8726-M zal er door de dual-core GPU op grafisch vlak iets achteraan hobbelen, maar zeker geen slechte keuze.

De TI OMAP4460 presteert erg goed op CPU vlak, maar blijft door de single core GPU toch duidelijk achter op grafisch vlak (ten opzicht van de twee eerder genoemde chipsets). Dat lijkt me alleen een 'probleem' als je veel (grafisch uitdagende) spelletjes speelt op je tablet.

Mogelijk interessante tablet in de toekomst is de Archos 101G10(?). Met docking keyboard. En wellicht met de nog uit te komen nieuwe TI OMAP 4470 chipset (met dual-core GPU).
http://www.arctablet.com/...k-ti-omap-4470-cpu-based/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34
Verleidelijk!

Mijn vrouw heeft de QWare Pro3 Slim 9.7" tablet van Intertoys, deze is bijna identiek aan de 9.7" Kruidvat versie. Deze tablet is me erg meegevallen. Eigenlijk weinig op aan te merken. Door het IPS scherm en de 1GB een echte bang for bucks tablet. Zelf wacht ik toch nog even op een nieuwere versie met dual of quad-core CPU en dual of quad-core GPU. Ik heb het idee dat op de nieuwe chipsets Android pas echt heel vloeiend draait. En zodra deze tablets bij de Intertoys / Kruidvat beschikbaar zijn zie ik weinig toegevoegde waarde meer voor de duurdere Asus en Samsung tablets. Hooguit GPS, of 3G.

Meer info over de Intertoys/Kruidvat 9.7" tablet, zie Intertoys Qware Pro3 7"/9,7"/10" Tablets - DEEL 2
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:40:
Kruidvat heeft 9.7" IPS 8gb flash / 1gb RAM voor 149euro en 7" IPS 8gb flash / 1gb RAM voor 99euro op zondag 17/06 t/m 24/06.

Op is Op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
voor de Aurora II liefhebbers, deze mail kreeg ik terug van Spemall (waar ik mijn pre-order geplaatst heb)
As checked, your order is Aurora 2, which is estimated to bee launched this week, we will send your order as priority order as soon as it is launched.

And for the postpone, we'd like to offer you $2.5 coupon for your next order. The coupon code is: xxx

regards,
lisa
Als het mee zit, wordt de Aurora deze week verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
KoffieAnanas schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:18:
Verleidelijk!

Mijn vrouw heeft de QWare Pro3 Slim 9.7" tablet van Intertoys, deze is bijna identiek aan de 9.7" Kruidvat versie. Deze tablet is me erg meegevallen. Eigenlijk weinig op aan te merken. Door het IPS scherm en de 1GB een echte bang for bucks tablet. Zelf wacht ik toch nog even op een nieuwere versie met dual of quad-core CPU en dual of quad-core GPU. Ik heb het idee dat op de nieuwe chipsets Android pas echt heel vloeiend draait. En zodra deze tablets bij de Intertoys / Kruidvat beschikbaar zijn zie ik weinig toegevoegde waarde meer voor de duurdere Asus en Samsung tablets. Hooguit GPS, of 3G.

Meer info over de Intertoys/Kruidvat 9.7" tablet, zie Intertoys Qware Pro3 7"/9,7"/10" Tablets - DEEL 2

[...]
Ik heb zelf naast die kruidvat-tablet (Cherry) ook een Asus Transformer met Tegra2. Games doen het op beide tabs even goed, maar dingen als browsen of apps uit de market downloaden gaat toch echt vele malen soepeler op de Asus, ondanks dat die inmiddels ook alweer een jaar oud is. Het is dus een illusie dat de China-tabs tot op heden de Tegra2 al geevenaard hebben. Misschien dat dat met de nieuwe chipsets die nu zo'n beetje beschikbaar komen anders is, daar kan ik niet over oordelen.
(Overigens een belangrijke uitzondering is video-playback: daar zijn die chinese tabs dus wel VEEL beter in dan de Tegra2!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
De duo-cores + geupgrade GPU's die nu uit China komen, zijn wel een flinke update.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de Asus Google tablet('s)/Nexus-tablet die in het na jaar vermoedelijk komen. Quatrecore voor onder de 200 USD.

Maja...we wachten af en voorlopig kijk ik gewoon uit naar mijn Aurora II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Probleem is dat chinatabs wel durven besparen op sommige dingen die ze liever niet deden. Bv. intern geheugen (interne SD) die supertraag is...

Maar euh, naar de 200USD tablets zit ik wel uit te kijken, Asus/Google en Acer tablet (zie review op FP), daar ben ik echt benieuwd naar. Gaan ze de china-tabs verslaan qua prijs/kwaliteit?

** Ik persoonlijk denk wel een Aurora II te bestellen eens hij aan normale prijs is. Ziet er echt een leuk ding uit. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Dima_2005 op 12-06-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Hier ook wachtende op de dual-core tablets voor weinig.
Enige eis: IPS met een resolutie van minimaal 1024*768 (en ook in de L*B verhouding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Dima_2005 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:12:
Probleem is dat chinatabs wel durven besparen op sommige dingen die ze liever niet deden. Bv. intern geheugen (interne SD) die supertraag is...

Maar euh, naar de 200USD tablets zit ik wel uit te kijken, Asus/Google en Acer tablet (zie review op FP), daar ben ik echt benieuwd naar. Gaan ze de china-tabs verslaan qua prijs/kwaliteit?

** Ik persoonlijk denk wel een Aurora II te bestellen eens hij aan normale prijs is. Ziet er echt een leuk ding uit. :+
Laatste twee tablets (ramos en elf 1) die ik had hadden wel een snelle chip (50 mb read) die in de elf II is iets minder.

Pagina: 1 ... 38 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.