Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Goed nieuws!
Ik heb mijn Ramos W17 pro binnen!
Eerste indruk is redelijk goed, scherm is vrij stug, en is een beetje spiegelig, en is nog niet helemaal snel maar misschien doet een rootje hem goed :P
Films en muziek makkelijk op te zetten, nu nog even de Google market (google play) erop zetten en done!
Mijn vermoedens over de verkoper bleek verkeerd te zijn, ook al heb ik niets van een bevestiging of track and trace gekregen heb de tablet na 5 dagen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nice dat 'ie toch aangekomen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Die Ramos W17Pro is hier behoorlijk populair de laatste tijd. En ik maar wachten op reviews (ben echt véél te cheap ass dat ik voor elke cent 100% zeker wil zijn van wat ik in handen krijg). Wat zegt jouw batterij? Ik heb al een paar variaties gezien... gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
mijn zt280 is binnen :), maar hij vreet de batterij op ?! android.media ofzo duwt de cpu usage omhoog :(, wifi bereik is wat minder zoals k het nu in kan schatten , toch lastig meteen na t binnenkomen uitzoeken hoe ik dat wegkrijg.

mensen nog wat tips met must have aps?

facebook app is niet te vinden in de appstore? is dat omdat ie uit china komt?

ook zegt mijn statusscherm altijd "opgeladen" ook al istie niet opgeladen :9

[ Voor 23% gewijzigd door Reloader op 14-05-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:03

RobertowNL

For your gear!

DesertRose schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:54:
Die Ramos W17Pro is hier behoorlijk populair de laatste tijd. En ik maar wachten op reviews (ben echt véél te cheap ass dat ik voor elke cent 100% zeker wil zijn van wat ik in handen krijg). Wat zegt jouw batterij? Ik heb al een paar variaties gezien... gek genoeg.

Mocht je meer vragen hebben dan zijn er ondertussen genoeg mensen die er ook 1 hebben :P
Ja ik ben toe aan een (nieuwe/goede) camera O-)

[ Voor 20% gewijzigd door RobertowNL op 14-05-2012 19:02 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:55
Ik denk wel dat de batterij wat beter wordt na gebruik, zoals bij elk apparaat met accu.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Aangezien veel chinese tablets geen google market er standaard er op zijn, en google markets die er later op te zetten zijn nog wel eens gebrekkig kunnen zijn vroeg ik mij af of ik ergens een tweakers.net app in .apk vorm kon downloaden?
Google geeft geen downloads voor zover ik weet, en in de market die ik op de ramos w17pro heb staan alleen de pricewatch en forum, maar wil ook graag de nieuws app van tweakers!
Hopelijk kan iemand daarbij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
micbro777 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:20:
Aangezien veel chinese tablets geen google market er standaard er op zijn, en google markets die er later op te zetten zijn nog wel eens gebrekkig kunnen zijn vroeg ik mij af of ik ergens een tweakers.net app in .apk vorm kon downloaden?
Google geeft geen downloads voor zover ik weet, en in de market die ik op de ramos w17pro heb staan alleen de pricewatch en forum, maar wil ook graag de nieuws app van tweakers!
Hopelijk kan iemand daarbij helpen!
https://www.dropbox.com/s....icemobile.tweakers-2.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Blue4GPS4droid + een bluetooth stick van 5 euro + een Holux 236 GPS = navigatie op de ZT-280 :)
nice ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Probleem!!
toen ik net mijn ramos W17 pro wou unlocken kwam ik erachter dat ie spontaal uit was gevallen!
Nadat ik hem had opgestart bleek de quick menu boven de klok (rechts onderaan het scherm van android 4.0.3) niet meer te werken en de home knop ook niet!
De home knop geeft nog wel aan dat ie aangeraakt word maar er gebeurd niets!
ook het lock screen van de tablet werkt niet, zelfs als ik er een beveiliging op zet...
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
En komt dit wel eens vaker voor bij chinese tablets?

[ Voor 9% gewijzigd door micbro777 op 15-05-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
Factory reset hielp mij, had ik ook op de eerste dag, maar kun je wel weer opnieuw beginnen.

Of je zet je rom er opnieuw op, en chinese tabs hebben altijd wel wat.

[ Voor 28% gewijzigd door janesh op 15-05-2012 21:12 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Heb je ook een rom download link voor me?
En ik neem aan dat je bij een nieuwe rom alle apps weer moet downloaden + dat de schijf leeg gehaald word of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Heb de rom van mijn c92 geupdate en sindsdien kan ik. Niet meer met exchange verbinden , iemand dat al meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
micbro777 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:45:
Heb je ook een rom download link voor me?
En ik neem aan dat je bij een nieuwe rom alle apps weer moet downloaden + dat de schijf leeg gehaald word of is dat niet zo?
Ja je moet hem weer opnieuw inrichten, als je dat netjes doet met de eerste link voorzien van google play en root dan wordt je tablet na een herinstallatie weer automatisch heringericht vanaf het google account waar je het hebt opgeslagen.

http://115.com/file/c22qkr81 alleen op de groene knop klikken en there you go.

http://ramos.com.cn/product.php?action=support&id=75 op deze pagina de stock firmware en de eerste update, maar gaat vaak uren duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
micbro777 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:28:
Goed nieuws!
Ik heb mijn Ramos W17 pro binnen!
Eerste indruk is redelijk goed, scherm is vrij stug, en is een beetje spiegelig, en is nog niet helemaal snel maar misschien doet een rootje hem goed :P
Films en muziek makkelijk op te zetten, nu nog even de Google market (google play) erop zetten en done!
Mijn vermoedens over de verkoper bleek verkeerd te zijn, ook al heb ik niets van een bevestiging of track and trace gekregen heb de tablet na 5 dagen binnen!
Wat was je totaal kwijt inclusief verzending? Nog invoerrechten moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
janesh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:29:
[...]

Ja je moet hem weer opnieuw inrichten, als je dat netjes doet met de eerste link voorzien van google play en root dan wordt je tablet na een herinstallatie weer automatisch heringericht vanaf het google account waar je het hebt opgeslagen.

http://115.com/file/c22qkr81 alleen op de groene knop klikken en there you go.

http://ramos.com.cn/product.php?action=support&id=75 op deze pagina de stock firmware en de eerste update, maar gaat vaak uren duren.
Had geen geduld en ben maar voor de factory reset gegaan, maar zal de links bewaren mocht ik ze nog nodig hebben :P dus bedankt!

@Duncanvdlinden:
Ik was er totaal 150 euro voor kwijt, maar je kan het goedkoper doen via aliexpress, daar kun je hem voor 110 euro halen inclusief verzendkosten ;)
http://www.aliexpress.com...s-w17pro-wholesalers.html
Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
het exchange sync probleem is opgelost, nu nog is kijken naar de accu,

heb m gisteren avond rond 24:00 uit de oplader gehaald, want toen was ie vol (volgens android en volgens het lampje wat op de behuizing zit van de ZT280.

zet ik hem net aan zegt ie 70%, installeer ik 2 updates uit de playstore en kijk ik even op facebook, zit ik op 57% das nie handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Sorry, soms gaat er wat mis bij een china tab.

[ Voor 84% gewijzigd door janesh op 16-05-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Hier nog een leuke link voor ramos w17 pro, inderdaad inmiddels voor 110 euro(zie link in post hierboven) incl.shipping met dhl, in 5 dagen thuis.
Ik heb er gisteren mijn tweede besteld.

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1912510

[ Voor 6% gewijzigd door janesh op 16-05-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bij AliExpress krijg je nog een extra korting: rewardbuyer05 -> 10$ korting...
Dus totaal op 100€ voor een dual-core tablet. Ziet er zo mooi uit, maar ik twijfel nog te hard. BlueTooth mis ik niet echt, wel de GPS & HDMI-out...

Oftewel beter wachten een paar maandjes (heb een tablet pas in september nodig) en dan komen mss tablets dual-core & IPS uit??? (zou echt graag goede beeldkwaliteit hebben)

Hoe is eigenlijk de beeldkwaliteit van de Ramos? Goed?

EDIT: ik zie dat de Ainol Novo7 Aurora II binnen een maandje uitkomt... Misschien beter daarop wachten...

*twijfels alom*

[ Voor 18% gewijzigd door Dima_2005 op 16-05-2012 12:13 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Laatst online: 19-09 12:55
Dima_2005 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:06:
Dus totaal op 100€ voor een dual-core tablet. Ziet er zo mooi uit, maar ik twijfel nog te hard. BlueTooth mis ik niet echt, wel de GPS & HDMI-out...

Oftewel beter wachten een paar maandjes (heb een tablet pas in september nodig) en dan komen mss tablets dual-core & IPS uit??? (zou echt graag goede beeldkwaliteit hebben)

Hoe is eigenlijk de beeldkwaliteit van de Ramos? Goed?

EDIT: ik zie dat de Ainol Novo7 Aurora II binnen een maandje uitkomt... Misschien beter daarop wachten...

*twijfels alom*
De Ainol Aurora II is uitgesteld naar eind juni, begin juli.

Beeldkwaliteit van de Ramos is prima, alleen de kijkhoek naar onderen is wat minder.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Heeft iemand de huidige kruidvat aanbieding reeds?
Wie kan me de resolutie van beide tablets vertellen?

En zijn dit ook van die Cherry modellen. Wil er snel eentje halen als de resolutie een beetje goed is. Als de wifi ontvangst maar beter is als mijn cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Heeft iemand trouwens al ervaring met een toetsenbord dat aangesloten is op tablets?
Zit erover te denken om een case met usb keyboard te nemen, maar na een testje met een normaal bedraad toetsenbord werkt het nog niet...
Dus moet ik dan eerst nog software installeren of ligt het aan mijn tablet? (hij zou het wel moeten kunnen)

Mijn tablet wil ook geen contact meer maken met mijn pc, of beter gezegd andersom...
Vanmorgen deed ie het nog gewoon :(

[ Voor 15% gewijzigd door micbro777 op 16-05-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Reloader schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:20:
het exchange sync probleem is opgelost, nu nog is kijken naar de accu,

heb m gisteren avond rond 24:00 uit de oplader gehaald, want toen was ie vol (volgens android en volgens het lampje wat op de behuizing zit van de ZT280.

zet ik hem net aan zegt ie 70%, installeer ik 2 updates uit de playstore en kijk ik even op facebook, zit ik op 57% das nie handig....
ik heb zo'n "battery saver" programma geinstalleerd, lijkt toch wel verschil te maken, na af en toe gebruiken en de hele dag niet aan de stroom te hebben gehangen heb ik nu nog meer als de helft van de batterij over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb S MP99 tablet en ik krijg geen access tot Google play app, iemand enig idee hoe dit op te lossen? De tablet is niet op de lijst van google play app. Het is android 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
Reloader schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:31:
ik heb zo'n "battery saver" programma geinstalleerd, lijkt toch wel verschil te maken, na af en toe gebruiken en de hele dag niet aan de stroom te hebben gehangen heb ik nu nog meer als de helft van de batterij over :)
Mag ik vragen welke app precies? Er zijn er zoveel...
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 08:32:
Ik heb S MP99 tablet en ik krijg geen access tot Google play app, iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Zorg dat USB Debugging aan staat op je tablet en draait dit script:

http://www.slatedroid.com...blets-google-play-script/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

De resolutie van kruitvat tablet is 1024*600.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Had laatst eens ergens gelezen dat je met zo'n tablet zonder gps veel apps niet kan krijgen, is daar een workaround voor die makkelijk is? Ik denk dat ik die w17 ga aanschaffen, hij ziet er erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Aangezien een hoop mensen voor de Ramos W17 pro willen gaan heb ik besloten om de review die ik naar een paar andere tweakers heb gestuurd hier zelf te posten (kan helaas niet in de pricewatch omdat ie daar niet in staat :S)

Ik weet hoe het voelt om het hele internet af te zoeken naar die ene review die duidelijkheid weet te scheppen, dus bij deze hoop ik dat ik u uit die wanhoop kan halen

Ik heb mijn tablet nog maar een paar dagen, maar kan al wel een aantal dingen erover zeggen, zowel positief als negatief.

Het eerste dat mij opviel was dat het scherm erg spiegelachtig was, dat was snel op te lossen door een heldere foto als achtergrond te nemen en door de helderheid iets op te schroeven. ( was in een kamer met heel veel ramen dus veel inkomend zonlicht dat weerspiegelde op het scherm)
Je kan onregelmatigheden tegenkomen op het scherm als je te hard op de achterkant drukt (bij mij ook al als ik de tablet in 1 hand houd zie je het lichtelijk)
Het scherm is ook heel snel vol met vinger afdrukken en is dus snel vies.

Waar ook rekening mee gehouden moet worden, is dat je wel een klein beetje een tweaker moet zijn om een beetje met deze chinese tablets om te gaan.
Omdat de google market niet op de tablet komt bij aankoop, zul je via bepaalde .apk files (kan ik zo opzoeken mocht het nodig zijn) de market moeten installeren.
Ook dan zijn nog niet alle apps te krijgen, maar die kun je dan ook halen via .apk files (meeste apps kun je googlen op "appnaam".apk.)
Ook moet er een app geinstalleerd worden om de wifi goed te laten werken.Voor mij werkte wifi manager, met wat hulp van mijn vader.

Na al deze negativiteit lijkt het natuurlijk ofdat het een slechte tablet is, dat is het juist niet naar mijn mening.
De hardware werkt goed, en films, muziek en foto's eropzetten gaat erg makkelijk en daar hoeft niets meer aan gedaan te worden.
De Tablet kan opgeladen worden door middel van de usb te gebruiken of door de normale oplader te gebruiken, ik raad niet aan om het allebei tegelijk te doen omdat dan de accu mogelijk kapot gaat.
De tablet voelt lekker in de hand omdat de achterkant met groeven is afgewerkt waardoor je veel grip hebt. Het apparaat is ook niet te dik en ziet er naar mijn mening mooier uit dan op de foto's. (al is het scherm op de foto's een beetje enhanced naar mijn idee)
Ook multitasken gaat goed, ik heb een msn gepsrek gevoerd, muziek aan en nog een beetje browsen op het net waarbij ik geen last had van grote haperingen.

De batterij doet het ook wel aardig, ik had een accu die ongeveer 85% vol was en zo'n 4 uur later was ie op 15%, met veelvuldig gebruik, brightness vol aan, muziek en een hoop apps gedownload met steeds wifi aan. Nou was het wel zo dat via de USB lader met deze dingen aan de batterij nog langzaam leeg liep, dus hij slurpt nog wel aardig, maar ik zou dan ook niet heel veel verwachten voor zo'n prijs in vergelijking met anderen.

Voor de rest nog geen gekke dingen tegen gekomen, geluid van muziek klinkt vrijwel hetzelfde als op mijn samsung galaxy gio, en kan nog getweaked worden door apps daarvoor te installeren zoals equalizer.
Films kijken is ook erg goed te doen door de goede resolutie en mooie beeld (geen IPS had ik gelezen maar dat weet ik niet zeker.)

Naar aanleiding van deze review kreeg ik nog een aantal vragen van een van onze vriendelijke mede tweakers :)
-Heb je geen resolutieproblemen met applicaties? Gezien 1280x.. de standaard resolutie is van de meeste Android tabblets.
-Wifi, is het bereik redelijk? Ondersteund hij 5ghz wifi netwerken?
-Heb jij Android Market (play heet dat tegenwoordig?) aan de praat, kan je alles daar op downloaden/kopen?
-USB kaartlezer voor normaal formaat SD kaartjes uit te lezen, werkt dat goed?
-Goed beeldscherm?

1. Ik heb bij geen enkele app problemen gehad met de resolutie voor zover ik heb gemerkt, dus ik denk dat te concluderen valt dat het voor vrijwel alle apps goed zal gaan, al weet ik niet heel erg Goed waar ik het aan zou moeten merken.

2. Wifi is in het begin nog niet goed maar kan door middel van software wel geregeld worden.(bij mij deed wifi manager het goed, die heb ik via mijn pc verkregen, uitleg daarover staat bij punt 4 )

3. ik heb de android market er zelf op geinstalleerd en je kan daar een hoop vandaan downloaden, maar helaas niet alles. (download voor de market staat een paar pagina's terug in dit topic ;))
Apps die je toch wel graag wilt maar die er niet te krijgen zijn kun je van google halen door de in te typen "app naam".apk.
Dan download je de app op de computer en zet je die vervolgens op de tablet zelf vanwaaruit je de app kan installeren (even naar file explorer en daar het bestand op zoeken en aantikken)
Ofdat het wifi ook een 5ghz signaal oppikt weet ik niet, en weet ook niet precies hoe ik hier achter kan komen (ik zit zelf denk ik op 2,4ghz, dat is wat wifi manager aangeeft)

4. Ik heb hier niet het antwoord op, maar ik denk dat dit wel goed moet gaan, omdat er bij deze tablet staat dat je er ook een toetsenbord en andere dingen op aan kunt sluiten.
Ik heb geprobeerd met een normaal toetsenbord van dell (die al best oud is maar nog net wel een USB aansluiting heeft :P)
De microSD slot zelf werkt wel goed, wat ik zelf heb uitgetest. De SD kaart word meteen gelezen en de bestanden erop staan onder /mnt/sdcard/external_sdcard ( eerste submenu is al meteen SD, maar dat is de "harde schijf" van de ramos, de files op je SD kaart staan in de directory external_sdcard dus ;)

5. Ik vind het beeldscherm zelf erg mooi, al is de kijkhoek niet altijd even goed.
Vooral van onder is er al vrij snel kleur vervaging en je hebt natuurlijk last van de weerspiegeling als je in een fel verlichte ruimte zit (bijvoorbeeld voor het raam met je rug naar het raam toe ;))

Nog even wat dingetjes om goed op te letten:
1. Ik weet niet hoe iedereen is met electronica, maar het schijnt nog wel eens te gebeuren dat chinese tablets niet goed meer willen werken met android (zoals ik een paar dagen geleden had) waardoor je dan even een factory reset moet doen of soms kan een nieuwe ROM installatie ook genoeg zijn.
Het zijn kleine dingen maar als je niet weet wat je moet doen dan kun je wel even in de stress schieten.
Ook zijn er natuurlijk dingen zoals apps die niet helemaal ondersteund zijn en die je dan via andere wegen dan de normale moet halen, ook geen probleem voor een beetje tweaker, maar misschien wel voor iemand die er niet erg veel verstand van heeft. ;)

2. Ik heb het idee dat de Ramos al geroot is als je hem binnen krijgt, dus daar hoef je je dan geen zorgen over te maken. Ik weet dit alleen niet zeker, dus graag hoor ik nog of dit klopt ;)

Als er na deze grote lap tekst nog vragen zijn over de Ramos, dan beantwoord ik die graag!
Je kan het in het forum plaatsen maar je kunt natuurlijk ook altijd een DM sturen en dan reageer ik waarschijnlijk diezelfde dag nog ;)

Groeten Micbro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Laatst online: 18-09 18:24
Over het algemeen betekent "geroot" dat SuperUser.apk geïnstalleerd (inc. een werkend `su` programma).

Je kan bijvoorbeeld ook "root checker" oid. installeren en daarmee controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Er staat niet standaard SuperUser.apk op geïnstalleerd dus dan zal die wel niet geroot zijn van zichzelf.
Maar als rooten er voor zorgt dat de OS nog minder stabiel word zou ik dat niet met deze ROM doen, want er is vrij veel mis mee :S
Als iemand nog een goede ROM heeft gevonden zou die mij dat dan willen laten weten? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Dima_2005 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:06:
Even een beetje OT, maar waar in de bestelling plaats je die coupon? tot aan payment zie ik er niks van staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hoiz schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:03:
[...]

Even een beetje OT, maar waar in de bestelling plaats je die coupon? tot aan payment zie ik er niks van staan..
Bij Buy Now:
je krijgt een overzicht bij de eerste stap
Net onder het Total price, zie je staan: Use Coupon Code, daar klik je op en tik je deze coupon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Hoiz schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:36:
... tablet zonder gps veel apps niet kan krijgen, is daar een workaround voor die makkelijk is? ....
Of de workaround makkelijk is en voldoende effect heeft hangt er vanaf. GPS zit er niet in, maar WiFi locatie werkt waarschijnlijk ook niet. Apps die van jouw locatie afhankelijk zijn kunnen dan problemen opleveren bij installatie of bij opstarten (ik heb wel de permissies en build.prop van mijn tablet gewijzigd zoals GT-I9100 welke wel GPS heeft, dus de zichtbaarheid van apps in Google play heb ik al omzeild)

Ik heb de volgende methode al enkele keren met succes toegepast om WiFi locatie werkend te krijgen op mijn Uppo PO8003 (thans met Icoo D90W firmware 4.0.3 v1.2) waardoor ik wel met apps kan werken die locatiegegevens vereisen.(bv GMaps, NS, OV92 en diverse weather-apps)

Het komt erop neer dat je met APKtools framework-res.apk moet decompileren (die je eerst naar je PC hebt gekopieerd met een root explorer)
Vervolgens 2 regels in strings.xml aanpassen en daarna weer met APKtools compileren.
Dan het bestand resources.arsc van de nieuwe framework-res.apk (unsigned) kopiëren naar de oude (signed) met 7zip of Winrar, waarbij opgelet moet worden dat de optie "opslaan" is gekozen.
NB. Niet de nieuw gecompileerde framework kopiëren naar je tablet, want die zal niet werken (unsigned), waardoor het tablet in een bootloop komt en je opnieuw de firmware moet installeren.

orginele tekst:

If you like to modify the framework-res.apk by yourself :
Required Tools : winzip/winrar or similar and APKTOOLS

1. Extract framework-res.apk from ROM Image
2. Decompile : apktool d framework-res.apk
3. Change the follwing lines in framework-res/res/values/strings.xml

· <string name="config_networkLocationProvider">@null</string>
· replace @null with com.google.android.location.NetworkLocationProvider
·
· <string name="config_geocodeProvider">@null</string>
· replace @null with com.google.android.location.GeocodeProvider

4. Compile : apktool b framework-res framework-res-new.apk
5. Extract resources.arsc from framework-res-new.apk and copy this file to the original framework-res.apk (with winzip/winrar).

If you have a rooted device, just copy the new framework-res.apk with the ES File Explorer (root mode, and /system should be mount as writeable! ) into /system/framework folder
Your Device will boot immediately. If not switch it off and on again.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 18-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand het retouradres of de retourprocedure voor de Kruidvat tablet besteld bij kruidvatonline (binnen twee weken na aanschaf)?
Je moet ze per mail om een retourprocedure vragen maar ze reageren niet, ze sturen slechts een ontvangstbevestiging en ik ga zo over de twee weken heen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Ik heb zojuist de Ramos W17Pro besteld! Ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Kostte mij (dmv van kortingscoupong) maar 100 euro incl. shipping. (129 dollar)

Ik zal een review schrijven als ik hem in mijn bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Laatst online: 18-09 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:14:
Hallo,

Heeft iemand het retouradres of de retourprocedure voor de Kruidvat tablet besteld bij kruidvatonline (binnen twee weken na aanschaf)?
Je moet ze per mail om een retourprocedure vragen maar ze reageren niet, ze sturen slechts een ontvangstbevestiging en ik ga zo over de twee weken heen.

Alvast bedankt!
Je moet ze even bellen. Binnen 5 min. heb je een retourformulier in je mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Na de positieve reacties hier hem ook besteld. Zat te twijfelen, vooral vanwege dat het scherm kan buigen en ik me afvraag of de resolutie en de kwaliteit van het scherm niet wat meh zullen zijn. maar we zullen zien, anders verkoop ik hem wel weer door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 14:26
Kan iemand niet een benchmark plaatsen van die Ramos? :)

Ben wel is benieuwd wat dat dingetje kan, heb zelf al een Samsung Tab maar extra tabletje om mee te spelen is altijd leuk. Dus ben wel is benieuwd als zoiets beter presteert dan een Tabje met maar een Tegra 2 op 1Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
In de videoreview een paar posts hierboven waren ook wat benchmarks gedraaid geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
linkkrw schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:00:
Kan iemand niet een benchmark plaatsen van die Ramos? :)

Ben wel is benieuwd wat dat dingetje kan, heb zelf al een Samsung Tab maar extra tabletje om mee te spelen is altijd leuk. Dus ben wel is benieuwd als zoiets beter presteert dan een Tabje met maar een Tegra 2 op 1Ghz.
Reken maar van yes, ik gebruik mijn ramos w17 pro ook meer dan mijn galaxy tab 7.7 en PlayBook, en tegra 2 en ook omap 4430 zijn eigenlijk een gepasseerd station.

Zijn gewicht en afmetingen zijn voor mij een grote pré, 300 gr tegen 400 gr van bv de PlayBook.
De PlayBook is daarentegen met zijn geweldige ips scherm verreweg de beste tablet voor buiten en scoor je op marktplaats ook voor 150 euro of minder.

[ Voor 20% gewijzigd door janesh op 19-05-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Klinkt goed. :) Zodra ik hem heb zal ik wel wat benchmarks draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is het misschien een idee om een top 3, 5 of 10 te maken van de meest populaire tablets, of de meeste bang for the buck talbets? Het is echt een onoverzichtelijk zootje zo...

Poll heeft geen zin daar stemt iedereen toch op zijn eigen tablet en is de hele objectiviteit ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zessen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:57:
[...]

Je moet ze even bellen. Binnen 5 min. heb je een retourformulier in je mailbox.
Ze zijn niet telefonisch bereikbaar buiten kantoortijden, heb jij of iemand toevallig een kopietje voor me?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 14:00
Ik heb me gisteren na veel zoeken in verschillende Kruidvat vestigingen nog een Cherry M-1007 kunnen bemachtigen. In de folder van Kruidvat stond dat dit tablet 1GB ram zou hebben, doch dit is slechts 512.....Ik vreesde al een beetje voor de snelheid. Echter na opladen wat gespeeld met het tabletje en ben er hardstikke tevreden mee. 1080 en 720 Videos via mx player afspelen gaat perfect via smb op mijn netwerk. Ik gebruik hiervoor ES explorer. Games zoals gta 3 en race games draaien tot verbazing vrij soepel. Dit komt vooral door de mali 400 die er inzit.
De tablet voelt verder zeer stevig aan en heeft een zuiver beeldscherm (ips)
Het wifi bereik is zeer zeer goed en heb nog geen uitval ondervonden....
ICS draait aardig soepel en browsen met Dolphin gaat snel.
Play store staat standaard geinstalleerd en doet het prima !
Anyway voor 139 euro met extra microsd kaart van 4GB is dit voor mij een zeer goede aankoop geweest.
Voor degene die hem nog kunnen krijgen en een tablet zoeken voor een aardige prijs, doen !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:11
Binnenkort ligt de Hyundai A7 dus in Nederlandse winkels. Onder een andere naam, wordt waarschijnlijk veel te duur gemaakt, maar dat maakt niet uit. :) Van mij konden ze beter de A7HD nemen, maar ja, dat past dan niet bij de andere modellen.

http://www.arctablet.com/...magesspecs-now-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 19-05-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vraag is: wat ge je er het meest mee doen?
7inch = breedbeeld
8inch = 4:3 formaat...

Daarbij de SmartQ heeft een stomme processor die toch al wat voorbijgestreefd is. (trouwens: dezelfde processor als in de Archos 80 G9 - 200€)

Ik persoonlijk ga wachten op de Aurora II... Ik stond een paar dagen geleden op het punt om de Ramos te kopen, maar ga liever een IPS scherm hebben & HDMI :)

[ Voor 25% gewijzigd door Dima_2005 op 19-05-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Stomme processor? Dat valt wel mee toch... Sneller is er bijna altijd wel, maar dat maakt de 4430 toch niet meteen "stom" (wat dat ook mag betekenen bij een processor :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Frietsaus schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:42:
Stomme processor? Dat valt wel mee toch... Sneller is er bijna altijd wel, maar dat maakt de 4430 toch niet meteen "stom" (wat dat ook mag betekenen bij een processor :?).
ik wou sloom schrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok, maar dan nog, er is veel slechters te vinden dan een 4430 in die china tabs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Frietsaus schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:08:
Ok, maar dan nog, er is veel slechters te vinden dan een 4430 in die china tabs. ;)
Ja, maar als je bereid bent om 200€ uit te geven, beter iets leukers kopen (bv. RK3066 of de Amlogic), daar zit tenminste ook een deftige GPU in...

Pas op, de OMAP is niet slecht, kijk maar naar de performance van de Archos tabs, maar toch...

[ Voor 20% gewijzigd door Dima_2005 op 19-05-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Voor 8" of grotere tablets met een RK3066 of een Amlogic MX zal hij nog wel even geduld moeten hebben als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 11:08
Ik ben ruim 2 weken in het bezit van een SmartQ Ten3 T15. Een Chinese tablet met een TI OMAP4430 en GPU SGX540.

Sinds het bestaan van het tablet zijn er al inmiddels 5 firmware upgrades geweest, dus SmartQ neemt zijn producten weldegelijk serieus. Ook is er een forum van de fabrikant met support en een actieve admin.

Het ding draait op laatste versie van Android 4.0.4. Door middel van custom firmware, wat te vinden is op Slate-Droid, laat de voorgeïnstalleerde Play Store bijna alle beschikbare apps zien.

Het IPS-paneel is fijn om naar te kijken. Mijn college-sheets doen het prima, maar ook het kijken van een 720p serie en Uitzending Gemist streams gaan prima met de diverse video players uit de Play Store (MX Video player is een aanrader!).

De batterijduur is niet à la iPad 2, maar voor het geld wat je voor dit ding betaald is het ruim voldoende: standbye 0,25% afname per uur als wifi uit is en 2% per uur als wifi aan is. Met scherm aan op laagste helderheid en wifi aan kan je wel 4-5 uurtjes eruit halen. De Wifi verbinding is trouwens erg stabiel en geen disconnect. Wel moet ik zeggen dat ik in een flat woon. Afstand tot mijn modem, gescheiden door een dikke betonnen muur, is 10 meter.

Grafisch zware games als Temple Run en Shadowgun draaien goed. Benchmark apps als AnTuTu en GL-Benchmark laten zien dat het tablet net ietsje beter presteert dan een Samsung Galaxy Tab 10.1

Een aantal gebruikers hadden de pech dat ze touchscreen problemen hadden. Dit kwam doordat een deel van de 1e batch iets niet in orde had (touchscreen drivers). Mijn tablet kwam uit de 2e batch en die heeft geen touchscreen problemen. Het gamen gaat prima en het respons is ruim voldoende.

Ik heb zelf al jaren een Android telefoon en wegens gewenning aan het besturingssysteem wilde ik per se aan Android tablet. Vooralsnog ben ik niet ontevreden over dit relatief goedkope Chinese product.

De tweaker die al thuis is in Android (weet wat rooten is, kan een custom firmware flashen, kan overweg met CWM-recovery) en een leuk tabletje zoekt, doet het goed aan om een bezoekje te brengen naar: http://buy.smartqme.com/smartq-ten3.html

Hun eigen webshop heeft goede service, de prijs is het laagst van alle andere site zoals Pandawill en je krijgt gratis een op maat gemaakte case.

[ Voor 8% gewijzigd door baba420 op 20-05-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMorePhun schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:11:
Ik heb me gisteren na veel zoeken in verschillende Kruidvat vestigingen nog een Cherry M-1007 kunnen bemachtigen. In de folder van Kruidvat stond dat dit tablet 1GB ram zou hebben, doch dit is slechts 512.....Ik vreesde al een beetje voor de snelheid. Echter na opladen wat gespeeld met het tabletje en ben er hardstikke tevreden mee. 1080 en 720 Videos via mx player afspelen gaat perfect via smb op mijn netwerk. Ik gebruik hiervoor ES explorer. Games zoals gta 3 en race games draaien tot verbazing vrij soepel. Dit komt vooral door de mali 400 die er inzit.
Het wifi bereik is zeer zeer goed en heb nog geen uitval ondervonden....
ICS draait aardig soepel en browsen met Dolphin gaat snel.
Play store staat standaard geinstalleerd en doet het prima !
Anyway voor 139 euro met extra microsd kaart van 4GB is dit voor mij een zeer goede aankoop geweest.
Voor degene die hem nog kunnen krijgen en een tablet zoeken voor een aardige prijs, doen !!!!
Ik heb'm ook!
Hier iets meer problemen gehad, ik heb nu het mijn derde toestel in huis :p. Toestel 1 had verschillende dode pixels en toestel 2 weigerde op te laden. Gelukkig deed de winkel helemaal niet moeilijk en kreeg ik telkens een nieuwe... Nu doet hij het in ieder geval goed, behalve wat touchscreen issues tijdens het opladen (blijkt een bekend probleem te zijn), maar daar kan ik nog mee leven.

1GB had volgens mij toch nog een aanzienlijk snelheidsverschil opgeleverd, nu merk ik regelmatig wat aarzeling.

Al bij al voor 139 euro inderdaad een leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30
Ziet er ook interessant uit. Ik twijfel nu of ik deze bestel, of toch wacht op de RK3066 tablets (9,7").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
MrMorePhun schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:11:
Ik heb me gisteren na veel zoeken in verschillende Kruidvat vestigingen nog een Cherry M-1007 kunnen bemachtigen. ....
Ik heb hem hier ook, en ben er zeer tevreden mee, maar IPS??? Dat heeft het 10inch en het 7inch tablet van Kruidvat volgens mij echt niet. De 9,7inch heeft dit volgens mij wel....

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
LessRam schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:57:
[...]

Ik heb hem hier ook, en ben er zeer tevreden mee, maar IPS??? Dat heeft het 10inch en het 7inch tablet van Kruidvat volgens mij echt niet. De 9,7inch heeft dit volgens mij wel....
Klopt. De 10" en 7" zijn allebei TN. De 9,7" is IPS. Kan natuurlijk wel zijn dat hij gewoon tevreden is over het scherm van zijn tablet en denkt dat het IPS is omdat je zo veel slechte dingen hoort over TN.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Negakinu schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:10:
[...]
Klopt. De 10" en 7" zijn allebei TN. De 9,7" is IPS. Kan natuurlijk wel zijn dat hij gewoon tevreden is over het scherm van zijn tablet en denkt dat het IPS is omdat je zo veel slechte dingen hoort over TN.
beeld van de 7 en 10inch is ook redelijk goed. Maar kijkhoek is "niet denderend". Aan de rechterzijde valt het nog mee, daar kan ik zelfs nog lezen in een hoek van (bijna) 90graden. Maar links is het al over na een hoek van 10 graden. Althans bij mijn 7inch in portrait -mode met de knoppen onder. Bij mijn 10inch is het precies andersom.
maar voor die prijs, zul je mij niet horen klagen, het blijft een super toestel voor zn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Is iemand z'n ramos w17 al verzonden? Ik zit al een aardige tijd te wachten op dat mijne eindelijk geshipped gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Hoiz schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:26:
Is iemand z'n ramos w17 al verzonden? Ik zit al een aardige tijd te wachten op dat mijne eindelijk geshipped gaat worden..
Heb ik ook. Waar heb jij hem besteld? Ik hier

Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze onverwachts een levering kregen (terwijl ze nog niet eens wisten dat hij verzonden was). Dus ben benieuwd. Gisteren heb ik wel gechat met de persoon:
Ik (2012-5-20 17:47:8)
it's been 2 days since I've bought it. And I don't know whether you havent updated it yet or it isnt send yet.
Ik (2012-5-20 17:47:21)
Status is shipment required.
Ik (2012-5-20 17:47:33)
Do you know any more?
Albert Hwang(2012-05-20 08:47:51)
let me check
Ik (2012-5-20 17:48:20)
alright, thank you
Albert Hwang(2012-05-20 08:48:34)
yeah. tomorrow will arrange for you.
Albert Hwang(2012-05-20 08:48:38)
friend.
Ik (2012-5-20 17:49:1)
Alright. So it'll be send tomorrow?
Albert Hwang(2012-05-20 08:49:08)
yes
Ik (2012-5-20 17:49:19)
okey. thanks for the information. Have a nice day
Albert Hwang(2012-05-20 08:49:29)
same to you
Ik hecht niet te veel waarde aan zijn uitspraak trouwens... (ik bestelde trouwens vrijdag avond rond 9 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Ik heb hem van dezelfde supplier, met coupon. Ik mailde hem vandaag en hij zei dat hij vandaag al geshipped is. Wel raar, volgensmij krijg ik mijn geld over 1 dag terug als hij de status niet veranderd? Morgen krijg ik in ieder geval mijn tracking code toegestuurd, zei hij.

Mijne is vrijdag vroeg in de middag besteld. Vrees trouwens wel voor het ergste mbt. de douanekosten ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Hoiz op 21-05-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Ja. Ik heb dus ook dat ik het geld terug krijg over 27 uur. Heb hem zojuist weer gemaild. Ben benieuwd.
Ik vind het opzich niet erg dat het iets langer duurt. Al is het niet erg netjes wanneer je de belofte maakt het binnen 2 dagen te verschepen. Het is mijn eerste koop via China dus daarom ben ik nog behoorlijk onzeker over de koop en dat helpt niet heel veel.

We zullen zien. Maar jij hebt hem dus bij dezelfde shop gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Dat is wel aardig bij aliexpress, als de verkoper zich niet houdt aan de tijd die op de site staat, wordt de order automatisch gecanceld.
In mijn eigen waarschijnlijk ook jullie geval heeft onze albert zich niet gehouden aan de twee dagen die op de site staan.
Maar neem maar aan dat hij vannacht een tracking nummer stuurt, en dat kan een dag later zo weer veranderen zoals vanmorgen bij mij het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
janesh schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:06:
Dat is wel aardig bij aliexpress, als de verkoper zich niet houdt aan de tijd die op de site staat, wordt de order automatisch gecanceld.
In mijn eigen waarschijnlijk ook jullie geval heeft onze albert zich niet gehouden aan de twee dagen die op de site staan.
Maar neem maar aan dat hij vannacht een tracking nummer stuurt, en dat kan een dag later zo weer veranderen zoals vanmorgen bij mij het geval was.
Ja ik verwacht dat ook. Ze zijn zo heerlijk omslachtig. Zo vroeg ik of de tablet werkelijk een 4000mAh battery heeft (daar er ook 3200mAh versies zijn). Dan antwoord hij niet ja of nee. Maar zegt dat de officiële verkoper dat wel als specificaties heeft staan. Dus dan ben je nog geen steek verder...

En wat bedoel je precies met dat laatste deel? 'en dat kan een dag later zo weer veranderen zoals vanmorgen bij mij het geval was.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Misschien bedenken ze een nummer om je aan het lijntje te houden, soms vragen ze ook wel aan je om verlenging, wat jij alleen kunt doen in myaliexpress.
Dus afgelopen nacht kreeg ik een nieuw trackingnummer dat het wel doet, dwz dhl meldt dat het pakket is aangemeld, maar nog niet picked up.
Hij zal wel krap in zijn voorraad zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
@Janesh,

Voor zover het accuraat is. Er staat dat de afgelopen 6 maanden 10 orders zijn geweest. Niet echt heel veel. Maar goed. Wij westerse consumenten moeten misschien is leren geduld te hebben. :)

Anyway, als ik hem binnenkrijg kunnen jullie een review verwachten. Lijkt mij wel is leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Alleen orders voor de ramos w17 pro, en ze hebben nog 3 a 4 andere sites waarop ze de ramos aanbieden voor een paar dollar meer.
Aangezien de w17 pro nog maar drie weken op de markt is, wordt hij dus goed verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Hier ook de Ramos w17 Pro besteld, ook bij Shenzhen Eternal

http://www.aliexpress.com/snapshot/107456536.html

Gekozen voor optie 3, met keyboard hoesje. Paar uur nadat ik de tablet besteld had kreeg ik al een mail:
Thanks for your supports, and your order is for New Arrival- Ramos W17 , do you have any problems of this order?

This version is in stock now,and we can arrange the shipping in 48hours after your payment, so pls take a notice of this information.

Any problems,welcome here!

Have a nice day!
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wat betekend new version dan bij de Ramos W17 Pro?
Was er ook een oude versie? Wat zijn de verbeteringen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ramos w17 zonder pro is oude versie, zo komt er ook een 8 inch ramos w13 pro.
Hierboven staat new arrival w17, oftewel de ramos w17 pro bij een seller met een geweldige feedback score.

[ Voor 41% gewijzigd door janesh op 21-05-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Ik kreeg inderdaad vannacht bericht dat hij hem al eergisteren verstuurd heeft en dat ik binnenkort een tracking code krijg. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Ben dan ook wel erg benieuwd naar dat keyboard hoesje!
Heb zelf al een beetje geprobeerd een bedraad toetsenbord op de ramos aan te sluiten (een oude dell van iets van 4-5 jaar geleden) maar die pakte die niet :P
En heb zelf ook nog een hoesje nodig + die hoesjes MET keyboard kosten soms minder dan de hoesje zonder keyboard :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op het moment heb ik een breedbeeld (1024*600) A10 tablet, maar die kan ik voor €120 verkopen.
Nu ben ik op zoek naar een tablet met een 1024*768 scherm (+- 10 inch) en ips. De rest van de eisen is minimaal A10 en android 4.0, hoe beter hoe mooier natuurlijk.

Ben ik dan hier het beste mee uit? https://online.kruidvat.n...NALTABLETPC.html?token=-1
€165, 9.7 ips
Of zijn er nog betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:21
Nee, dat is op het moment de beste keus. Kost even veel als veel Chinees spul, maar dan met 2 jaar NL garantie en een eigen support forum.
Intertoys en dergelijke hebben een vergelijkbaar apparaat, maar dan iets duurder. Vergelijk de specs darvan maar eens (hoeveelheid ram met name)
Als ik nu zou moeten kiezen, zou dit m worden.

[ Voor 43% gewijzigd door guapper op 22-05-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
DesertRose schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07:48:
Ik kreeg inderdaad vannacht bericht dat hij hem al eergisteren verstuurd heeft en dat ik binnenkort een tracking code krijg. Ben benieuwd.
Ik heb mijn tracking code imiddels van Albert ontvangen, staat dat hij aangemeld is en van HK naar A'dam(en door naar mijn woonplaats) gaat, zal wel kloppen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoiz op 22-05-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 19:55
NO2 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:44:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op het moment heb ik een breedbeeld (1024*600) A10 tablet, maar die kan ik voor €120 verkopen.
Nu ben ik op zoek naar een tablet met een 1024*768 scherm (+- 10 inch) en ips. De rest van de eisen is minimaal A10 en android 4.0, hoe beter hoe mooier natuurlijk.

Ben ik dan hier het beste mee uit? https://online.kruidvat.n...NALTABLETPC.html?token=-1
€165, 9.7 ips
Of zijn er nog betere opties?
Ik ben ook aan het kijken naar een soortgelijke tablet. Had deze nog niet gezien, denk dat dit hem maar moet worden. Thx! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ik heb nog een alternatief gevonden voor de kruidvat €160+€5 tablet (9.7 ips, a10)

Embel EB9702:
A9
1ghz ddr
9.7 ips
6400 mah
bluetooth

omgerekend wel zo'n €180. Is dit die extra €15 waard?

http://www.meebing.com/em...al-camera-9-8mm-thin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, zojuist de cherry m906 binnengekregen.
Ziet er leuk en, voelt goed en stevig.
nu even leuk gaan uitproberen.
(oja, afgelopen zaterdag besteld bij kruidvat, dus lekker snel binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:21
NO2 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:44:
Ik heb nog een alternatief gevonden voor de kruidvat €160+€5 tablet (9.7 ips, a10)

Embel EB9702:
[...]
omgerekend wel zo'n €180. Is dit die extra €15 waard?

http://www.meebing.com/em...al-camera-9-8mm-thin.html
Amlogic Cortex A9 8726M1 is een single core processor, als ik het goed heb een stukje minder snel dan de Rockchips en Allwinner cortex A8 processors van de laatste tijd.
Hou er ook rekening mee dat je kans loopt om BTW en €12,50 inklaringskosten te mogen betalen. Garantie lastig (want giga verzendkosten).

[ Voor 44% gewijzigd door guapper op 22-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Ik heb nu voor mijn Ramos W17pro een tracking code gekregen. Hij bevindt zich nog steeds in Hong Kong. Hopelijk komt hij hier aan voor het weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:16:
Yes, zojuist de cherry m906 binnengekregen.
Ziet er leuk en, voelt goed en stevig.
nu even leuk gaan uitproberen.
(oja, afgelopen zaterdag besteld bij kruidvat, dus lekker snel binnen)
Ik hoor graag je bevindingen na je speelsessie :) En dan met name op het gebied van surfen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dynamix op 23-05-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
DesertRose schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:30:
Ik heb nu voor mijn Ramos W17pro een tracking code gekregen. Hij bevindt zich nog steeds in Hong Kong. Hopelijk komt hij hier aan voor het weekend. :)
Morgen in Leipzig, donderdagochtend in Amsterdam en in de bezorging.
Leg maar vast 25 à 30 euro klaar, en gepast betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
janesh schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:50:
[...]

Morgen in Leipzig, donderdagochtend in Amsterdam en in de bezorging.
Leg maar vast 25 à 30 euro klaar, en gepast betalen.
Is dat gegarandeerd dat je zoveel moet dokken dan? de verzender zou er in ieder geval neerzetten dat hij een waarde heeft van rond de 40-50 usd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Zeg maar 8 van de 10 keer met dhl, als je niets hoeft te betalen heb je geluk, zoals ik vorige week nog mee maakte.
Je hoeft in elk geval niet nog eens 14 dagen langer te wachten als je pakje met china post, hongkong post al 7 tot 14 dagen onderweg is geweest, en er door post.nl wordt uitgepikt.
Dat kost dan gemiddeld meer dan bij dhl, en het eruit pikken wordt ook niet minder.
Maar laten we eerlijk zijn, in feite moet men altijd betalen, en mijn tweede w17 pro vertrekt vannacht ook naar leipzig en statistisch gezien is mijn kans op niet betalen even groot als vorige week, maar ik reken er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
@Janesh,

Kun je niet pinnen of iets dergelijks? En hoe weet je dat hij via leipzig gaat? Bij mij staan er geen tussenstations of iets dergelijks.

Kan in ieder geval niet wachten...

Informatie verzenden vanuit China (invoerrechten) http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Volgens mij is het dat toeval van wel of niet betalen voor rechten als volgt. De chinese verkoper markeert het pakketje als 'gift', wat je onder de 45 euro zonder bijbetaling kan ontvangen. Maar de Douane kent deze 'truc' en zal daarom niet alles direct doorlaten maar voor veel goederen gewoon geld vragen. Waarschijnlijk zit het verschil hem daar in...

[ Voor 59% gewijzigd door DesertRose op 22-05-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
"Gift", "Sample" of "Golf equiptment" (voorheen ook veel gebruikt) de douane is allang van deze trucs op de hoogte en zal niet eens meer kijken. Ze controleren zelf gewoon een groot deel, en daarnaast leggen ze die verantwoordelijkheid gewoon bij de vervoerder (DHL, WesternUnion etc...) En zij controleren 100%.
De laatste 5 jaar kun je er gewoon vanuit gaan dat je alles keurig via de wet moet betalen. En zo hoort het ook, hebben we met zijn allen voor gekozen. (Maar inderdaad; individueel hoop je er onderuit te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij ajb de bijlage vd retourprocedure van de kruidvattablet?

Ik heb inmiddels 3 keer gemaild en 2 keer gebeld naar die ellendige Kruidvat helpdesk maar slechts 1 keer een mail met retouradres ontvangen, daarin staat dat ik de bijlage moet invullen, maar die zit er niet bij!!!!

In de winkel kunnen ze me ook niet helpen!

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:31:
Heeft iemand voor mij ajb de bijlage vd retourprocedure van de kruidvattablet?

Ik heb inmiddels 3 keer gemaild en 2 keer gebeld naar die ellendige Kruidvat helpdesk maar slechts 1 keer een mail met retouradres ontvangen, daarin staat dat ik de bijlage moet invullen, maar die zit er niet bij!!!!

In de winkel kunnen ze me ook niet helpen!

Alvast heel erg bedankt!
Kijk even op de onderstaande link:

http://www.tabletsupport.eu/cherry/announcements.php?aid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie, het gaat echter niet om een defect maar om een retour binnen 2 weken na ontvangst!
De retouren moeten naar kruidvat docdata gestuurd worden met een bijlage, alleen nu hebben ze me de bijlage weer niet toegestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Is er eigenlijk al wat meer bekend over de galaxy tab 11.6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste 3066 tabs worden blijkbaar uitgeleverd ... op slatedroid staan de eerste videos van Tasselhof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Mijn Ramos W17Pro wordt nu verzonden. De koerier rijdt er nu ergens mee rond. Ben maar iets eerder naar huis gegaan.
Het laatste deel ging behoorlijk snel. Vanuit Hong Kong direct naar Amsterdam (zo leek het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Ik heb mijn Ramos binnengekregen vandaag, heb helemaal geen belasting moeten afstaan of iets. Nu maar even kijken hoe ik de Play Market erop krijg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Heb hem nu ook binnen. Inderdaad geen belastingen hoeven te betalen. Het was nog wel even spannend want ik kreeg een mailtje dat het product geleverd was. En dat terwijl ik dus voor de deur zat... Bleek dat ze het huisnummer niet goed hebben geschreven (447 ipv 477). Kan gebeuren, wel fijn dat ik op de hoogte was van dat het geleverd was (en aan welk adres).

Ik heb er een filmpje van gemaakt (unboxing). Zal ik zo uploaden. Kun je het tablet meteen booten of moet je eerst laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Idk, ik laadde hem op maar volgensmij was hij al bijna vol. Toen liet ik hem aan een vriend zien en die heeft hem blijkbaar aangezet.. maar het gaf verder geen problemen. hij is al gelijk engels enal, alleen je hebt wel een SD kaart nodig om market er op te zetten. sd kaart erin doen en dan rebooten will do the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Of hij out of the box engels is hangt overigens wel van de verkoper af, die moeten hem van te voren zo instellen want standaard is hij toch echt chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Iemand al ervaring met het bakken van eigen ROM's met A10 flash kitchen voor tablets met Allwinner A10 CPU's?

http://www.techknow.t0xic.nl/forum/index.php?topic=1679.0

Het uitpakken van mijn Teclast P75a firmwarebestand gaat me prima af, maar het inpakken is me nog niet gelukt.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Hoe kreeg je ookalsweer gps apps op je tablet? Dingen zoals facebook lijken al te missen van de market :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Moet je downloaden op je desktop of laptop en op je tablet zetten
Die files kun je vinden door de app naam+.apk in te typen op google
Als de files op je tablet staan de files opzoeken en uitvoeren (installeren) en dan doet ie ut :D
Veel plezier ;)
Pagina: 1 ... 37 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.