Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
ICS is op meerdere tablets en platform max 1Ghz gebleken terwijl de stock OS-en op 1.2 of zelfs 1.4 draaien. Lijkt een kernel beperking op de huidige releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al langere tijd op zoek naar een low-budget 10" tablet. Na allerlei rondspeuringen kwam ik de Zenithink C91 tegen.

Onderstaand de specs:

CPU Amlogic Cortex A9 1GHz
GPU Mali-400
RAM 512MB DDR
Storage 4GB
Storage Other Support MicroSD card up to 32GB extended TF card and USB flash disk
Camera 2.0MP Camera
Screen Size 10.2" TFT
Screen Resolution 1024×600
Screen Type Capacitive
Screen Output HDMI
Video HD Support 1080P
Internet Connections WIFI,3G
Clock function Support
Calendar function Support
Remote control functions None
G-sensor function Support
Transmission Interface USB 2.0
Other functions
OTG, Bluetooth via external dongle

De site van Zenithink wekt in ieder geval vertrouwen. Er zijn genoeg Chinese sites, die dit model aanbieden.
Echter voordat ik deze aanschaf ben ik benieuwd of er NL-gebruikerservaringen zijn. En dat gaat het me niet zozeer om Android, maar met name de hardware. Degelijkheid en functioneren hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:27:
Ben al langere tijd op zoek naar een low-budget 10" tablet. Na allerlei rondspeuringen kwam ik de Zenithink C91 tegen.

De site van Zenithink wekt in ieder geval vertrouwen. Er zijn genoeg Chinese sites, die dit model aanbieden.
Echter voordat ik deze aanschaf ben ik benieuwd of er NL-gebruikerservaringen zijn. En dat gaat het me niet zozeer om Android, maar met name de hardware. Degelijkheid en functioneren hiervan.
Ik heb onlangs via een Chinese website de C91 aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Gelijk update uitgevoerd naar 4.0 en draait goed. Ik heb geen ervaring met andere tablets, dus ook geen vergelijkingsmateriaal, maar de behuizing is strak te noemen. Alleen de accu aansluiting komt wat fragiel over, maar hij laadt keurig op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Ik heb onlangs via een Chinese website de C91 aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Gelijk update uitgevoerd naar 4.0 en draait goed. Ik heb geen ervaring met andere tablets, dus ook geen vergelijkingsmateriaal, maar de behuizing is strak te noemen. Alleen de accu aansluiting komt wat fragiel over, maar hij laadt keurig op..
lymfo,

Wat kost(te) deze tablet?
Hoeveel tijd lag er tussen bestellen en in ontvangst nemen?
Op welke manier betaalde jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
CMJLA schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:29:
[...]

lymfo,

En als laatste vraag ; ben je gepakt door de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:43:
[...]

En als laatste vraag ; ben je gepakt door de douane?
De tablet kostte €174. Er zat ongeveer 14 dgn tussen betaling en ontvangst via paypal.
En ik ben niet gepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
CMJLA schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:29:
[...]

lymfo,

Die tablet heeft dezelfde specs als deze bij de Intertoys, maar die bij de Intertoys draait op 1,2GHz ipv 1GHz:
http://www.intertoys.nl/g...-10-inch-pro3-583976.html

Dat hij een MALI-400 GPU heeft is een erg groot pluspunt, dit is een hele krachtige.
Bij Intertoys kost die 199 euro, kun je meteen halen en hebt winkelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Mastermind schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Die tablet heeft dezelfde specs als deze bij de Intertoys, maar die bij de Intertoys draait op 1,2GHz ipv 1GHz:

Dat hij een MALI-400 GPU heeft is een erg groot pluspunt, dit is een hele krachtige.
Of even wachten wat de Pro 4 gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
Er komen wel leuke tablets uit dit jaar.
Kwam vandaag de Lenovo Ideapad A1 tegen, ziet er ook wel leuk uit en dat voor 160euro. http://www.notebookcheck....ad-A1-Tablet.68869.0.html
Zelf wacht ik nog ff op de pro4. Zelf wil ik liever niet meer dan 100 euro aan uit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Dit is zeker niet dezelfde als de zenithink C91. Niet duidelijk is om welke processor het gaat. Heeft standaard 4GB geheugen i.p.v. 8, Android 2.3 i.p.v. 4.03, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo weer,

Vorige week Kruidvat Tablet gekocht, helaas bleek deze niet goed te zijn. Vrijdag met de garantieafhandelaar gebeld. Gelijk de gegevens ingevoerd en maandag werdt de tablet opgehaald en vandaag weer gebracht. Ik kreeg gelijk een hele nieuwe die prima werkt. Dus naast dat je gewoon veel waar voor je geld krijgt (ik weet het het is niet de beste tablet) is de service gewoon heel goed. Ik ben zelf werkzaam in de IT en neem maar van mij aan de alle grote fabrikanten hier heel wat van kunnen leren.

GROOTE PLUIM VOOR HET KRUIDVAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb van de week (om exact te zijn op de dag dat de kruidvat de tablet actie heropende met ongeveer 4weken) een tablet besteld. Ook netjes bericht gehad dat de bestelling in behandeling is. Daaarna niets meer van vernomen. Zijn er onder jullie die zo'n tablet online besteld hebben na de heroopening van de actie en de tablet ook al thuis ontvangen hebben?

Nu nog even een hele andere vraag die ik ook al in Qware Pro3 topics heb gesteld. Ik weet dat dubbele postings niet de bedoeling zijn, maar afhankelijk van antwoord hoort de vraag hier of in het Qware Prp3 topic. So don't blame me please :)!

=> Is de kruidvat tablet (cherry tab m677) nu qua hardware identiek aan de Qware Pro3? Ik lees zowel in dit als andere topics tegengestelde berichten.De roms zijn uitwisselbaar maar ik lees dat bijv dan de camera niet meer werkt. Een ander meldt weer vrolijk dat hij/zij geen problemen heeft met bijv. de Kevin rom op zijn Kruidvat tablet. Ik begreep dat de behuizing qua maten afwijkt, maar heb nog geen goed beeld of SOC nu exact hetzelfde is evenals de accu capaciteit. Heeft iemand het complete plaatje qua hardware match?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne besteld op : dinsdag 24-01-2012.
Maar heb er tot op heden nog niks van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:04

Gorefest

serial killer.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:47:
Ik heb de mijne besteld op : dinsdag 24-01-2012.
Maar heb er tot op heden nog niks van gehoord.
Same here.

Stond ook wel bij +/- 4 weken levertijd, maar op berichten van mensen die hem maandag besteld hadden en direct een verzendbevestiging gekregen hadden het er toch maar op gewaagd.... helaas dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne besteld op : woensdag 25-01-2012.
Maar heb er tot op heden nog niks van gehoord. :-(
wordt dus misschien inderdaad een +/- 4 weken levertijd dus afwachten maar.
Heb nog wel een vraagje voor degenen die hem al hebben, welke type card moet ik hkopen voor uitbreiding en wat is de groote die hij aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:20:
Ik heb de mijne besteld op : woensdag 25-01-2012.
Maar heb er tot op heden nog niks van gehoord. :-(
wordt dus misschien inderdaad een +/- 4 weken levertijd dus afwachten maar.
Heb nog wel een vraagje voor degenen die hem al hebben, welke type card moet ik hkopen voor uitbreiding en wat is de groote die hij aankan.
Hij blijkt goed te werken met 16 GB micro-hcsd, 32 gb kan maar dat gaat niet met elk merk goed.

Lees maar de berichten op:
http://www.tabletsupport.eu/cherry/forumdisplay.php?fid=2

edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Lees aub de topicwaarschuwing. Berichten over bestellingen, winkels en prijzen horen hier niet thuis en worden vanaf nu zonder pardon verwijderd.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 03-02-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hierboven, de opvallende blauwe tekst met de rode omkadering. Die tekst was ook voor jou bedoeld.

[ Voor 70% gewijzigd door janvanduschoten op 04-02-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 04-02-2012 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste waarschuwing.
Kritiek op moderatie e.d. moet altijd per DM of Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, nooit in het topic zelf. Lees ook eens Het algemeen beleid, daar staat het in.

[ Voor 80% gewijzigd door janvanduschoten op 04-02-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo Allemaal,

Ben een beetje enthousiast geworden over de tablet die ik bij het kruidvat gekoscht heb. nu wil ik toch wat meer en ben op zoek gegaan en deze tablet gevonden

http://www.chinabring.com...upgrade-to-android40.html

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Wat is jullie mening over de spec's van deze tablet.
2. Kennen jullie de verkoper? Iemand een ervaring?
3. Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding

gr

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
(jarig!)
Te duur, als je een maand geduld hebt, hieronder een interessante exotische, de Ramos W21 met een veelbelovende cpu en gpu, de samsung S5PV310.

http://blog.smartoverseas...-is-going-to-release.html

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:19:
Te duur, als je een maand geduld hebt, hieronder een interessante exotische, de Ramos W21 met een veelbelovende cpu en gpu, de samsung S5PV310.

http://blog.smartoverseas...-is-going-to-release.html
Jammer, dit is een 8" en ik zoek toch echt een 10". Daarnaast kon ik geen prijzen vinden dus de opmerking "te duur"snap ik niet. Ken je een betere tablet voor de zelfde prijs of een met dezelfde spec's die goedkoper is? Het enige wat ik nog mis 3G ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:42:
[...]

Jammer, dit is een 8" en ik zoek toch echt een 10". Daarnaast kon ik geen prijzen vinden dus de opmerking "te duur"snap ik niet. Ken je een betere tablet voor de zelfde prijs of een met dezelfde spec's die goedkoper is? Het enige wat ik nog mis 3G ingebouwd.
http://samenkopen.net/action_product/335606/900367

Specificaties:

CPU: Allwinner A10 1.5GHz (current firmware running on 1.0GHz) Mali GPU-400
Geheugen: 1GB DDR3 Ram
Opslag: 8GB Nandflash, uitbreidbaar met MicroSD card max 32GB
Scherm: 9.7" Capacitief Multi-touch IPS scherm
Resolutie: 1024*768
Camera: 1.3 MP Front 5.0MP rear
Accu: 6500mA

Deze is natuurlijk ook te koop direct uit China op veel sites. Ik vind die Samenkopen deal echter niet gek. Ik ben de laatste tijd zo vaak gepakt door de douane...

[ Voor 21% gewijzigd door Negakinu op 05-02-2012 00:51 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reeds 4 berichten met winkelnamen die niet zijn verwijderd
blijf consequent heren

Volgende keer graag een topic report aanmaken (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) , niet zelf reageren.

[ Voor 48% gewijzigd door janvanduschoten op 05-02-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:27:

Onderstaand de specs:

<snip>

Bedankt! _/-\o_ Deze tablet heeft nu ook mijn aandacht!

Nu ben ik even wezen zoeken en ik heb gezien dat er ook al een "opvolger" is, de C92 (http://zenithink.com/Eproducts_C92.php). Deze lijkt nagenoeg het zelfde maar een stuk lichter. Ik ben erg benieuwd of deze binnenkort een beetje goed te leveren is (heb hem nu nog niet kunnen vinden) en of hij ook een beetje makkelijk naar Nederland te halen is. (En dat hopelijk voor een prijs ongeveer gelijk aan die van de C91, natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:50:
[...]

Specificaties:

Deze is natuurlijk ook te koop direct uit China op veel sites. Ik vind die Samenkopen deal echter niet gek. Ik ben de laatste tijd zo vaak gepakt door de douane...
Ziet er inderdaad ook goed uit. Alleen de batterij maakt met een beetje zorgen. Daarnaast kan ik nergens vinden of deze een alu achterkant heeft. Lijkt er wel op. Blijft mijn wens nog staan over de ingebouwde 3G.
Ik heb nog geen ervaring met rechtstreeks kopen in China vandaag mij vraag of iemand ooit wat besteld heeft bij Chinabring en wat de ervaringen hiervan zijn.

gr Mrac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-B schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:14:
[...]

Bedankt! _/-\o_ Deze tablet heeft nu ook mijn aandacht!

Nu ben ik even wezen zoeken en ik heb gezien dat er ook al een "opvolger" is, de C92 (http://zenithink.com/Eproducts_C92.php). Deze lijkt nagenoeg het zelfde maar een stuk lichter. Ik ben erg benieuwd of deze binnenkort een beetje goed te leveren is (heb hem nu nog niet kunnen vinden) en of hij ook een beetje makkelijk naar Nederland te halen is. (En dat hopelijk voor een prijs ongeveer gelijk aan die van de C91, natuurlijk.)
Ik heb hier ook naar gekeken, maar die valt voor mij af omdat 512 MB ik te weinig vind. De ONDA - Vi40, Aoson M19 en de De Cube U9GT 2 staan nu op de short list.

Aoson M19 Is gewoon het mooiste maar nog geen upgrade naar ICS
http://tablet-pc-news.inf...super-9-7-inch-tablet-pc/
De Cube heeft geen HDMI uitgang
Het Cube U9GT 2 Topic
Onda heeft (denk ik) het mooiste scherm maar heeft een kleinere accu.
http://www.prlog.org/1176...e-u9gt2-tablet-fight.html

Ze kosten allemaal rond de € 200,--

Gr

Marc

Wie doet mee in deze discussie???

Gr Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

mno

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:02:
[...]
Ik heb hier ook naar gekeken, maar die valt voor mij af omdat 512 MB ik te weinig vind. De ONDA - Vi40, Aoson M19 en de De Cube U9GT 2 staan nu op de short list.
De Aoson M19 heeft volgens deze Chinese site geen 8000mAh battery maar slecht 2x 2500mAh. Weet niet of dit een enkel exemplaar was.

Het scherm van de Cube U9GT 2 schijnt beter te zijn dan dat van de Onda Vi40, omdat de Cube 10-point multitouch heeft. Beide zijn volgens mij wel IPS-schermen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Na een hoeveelheid lezen op dit forum ben ik dankzij jullie Posts enorm veel wijzer geworden.
Ik twijfel nu tussen de Novo Elf of de Aurora.
Na een dramatische Galaxy Tab wil ik een goed werkende android tablet en ben erg gecharmeerd van de onbekende tablets die hier worden besproken.
Keep up the good work !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

RMX

Als ik nog een tablet zou bestellen, zou ik zeker voor de Aurora gaan.
Puur alleen voor het scherm. De Elf is niet slecht, maar de kijkhoek is belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
martoediefroets schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:37:
Na een hoeveelheid lezen op dit forum ben ik dankzij jullie Posts enorm veel wijzer geworden.
Ik twijfel nu tussen de Novo Elf of de Aurora.
Na een dramatische Galaxy Tab wil ik een goed werkende android tablet en ben erg gecharmeerd van de onbekende tablets die hier worden besproken.
Keep up the good work !
Als je de Galaxy Tab teleurstellend vond ga je, en ik riskeer hier een flamewar, helemaal huilen als je een China tab in je handen krijgt. Ze zijn nu wel wat beter dan vroeger (Eken tijdperk) maar je zult ze echt onder handen moeten nemen als je een vloeiende ervaring wilt. Ik zelf vind het juist leuk om die dingen te hacken maar out-of-the-box zijn ze nog niet volwassen. Je kunt voor de Galaxy vast ook custom roms krijgen. Dat zou ik eerst proberen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:06
Als iemand nog op zoek is naar een kruidvat tablet (Cherry M-677), ik heb er eentje die ik verkoop. DM maar even. Ik wilde 'em gaan gebruiken voor school maar daarvoor is het scherm (7") toch wat te klein.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Negakinu schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:42:
[...]

Als je de Galaxy Tab teleurstellend vond ga je, en ik riskeer hier een flamewar, helemaal huilen als je een China tab in je handen krijgt. Ze zijn nu wel wat beter dan vroeger (Eken tijdperk) maar je zult ze echt onder handen moeten nemen als je een vloeiende ervaring wilt. Ik zelf vind het juist leuk om die dingen te hacken maar out-of-the-box zijn ze nog niet volwassen. Je kunt voor de Galaxy vast ook custom roms krijgen. Dat zou ik eerst proberen.
Mijn Tab was een drama op Froyo en Gingerbread was niet veel beter. Aangezien ik er de volle pond voor had betaald à 500+ euro's was het een hele teleurstelling. Ik heb t apparaat ook behoorlijk moeten aanpakken.
Het lijkt me dat een Novo Aurora beter draait en daarbij ook een beter scherm heeft.
Net ergens gelezen dat het ips scherm t zelfde is als de iPad 2( 7" dan)
En als ik de specs lees van de Aurora en die vergelijk met de Tab p1000 lijkt me daar ook enig verschil in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Don't say I didn't warn you. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ach al met al moet de hele tabbranche nog volwassen worden, dito ook voor android.

Kijk maar eens naar onze huidige tikdozen en hoe gelukkig waren we niet met windows 95/98 etc
Al met al rap draaiend op een p100 of p166 processor.
De huidige tablets zijn natuurlijk stukken sneller dan dat, maar lijken wel minder te presteren.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Amadeus1966 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:23:
Ach al met al moet de hele tabbranche nog volwassen worden, dito ook voor android.

Kijk maar eens naar onze huidige tikdozen en hoe gelukkig waren we niet met windows 95/98 etc
Al met al rap draaiend op een p100 of p166 processor.
De huidige tablets zijn natuurlijk stukken sneller dan dat, maar lijken wel minder te presteren.
We eisen nu ook wel even wat meer dan van de PC's uit '95/'96.
Als je toen 3 vensters open had staan, was het veel en dat beperkte je ook voornamelijk omdat de boel nogal eens vastliep.
De websites van toen waren ook nauwelijks meer dan teksten met tables, animated gifs en een repeterende gif als background, al dan niet met midi-files op de achtergrond.
En de mail ophalen (zelfs op een rappe 10 Mbps coax verbinding) ging toen ook niet echt snel.
Neemt niet weg dat de tablets van tegenwoordig inderdaad af en toe tergend langzaam zijn en vermoedelijk onnodig (bugje?) aangezien Android Assistent na een QuickBoost (reclaim geheugen) de boel ook echt weer rapper maakt voor eventjes.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Kan iemand uitleggen waarom de ene tabblet wel Android Market heeft en de andere weer niet?
Puur uit nieuwsgierigheid. Als ik zie dat bijvoorbeeld een Cube U9GT2 standaard met Android Market wordt uitgevoerd. Up te graden naar ICS 4.0....

Maar bijvoorbeeld deze tabblet: http://www.yarvik.com/nl/producten/tab465euk/
Die zeer binnenkort te koop is bij nederlandse webshops voor 230 euro, wel standaard ICS 4.0 heeft maar volgens de fabrikant zelf op de FaceBook pagina meld dat ze bezig zijn met Android Market erop te krijgen, maar dit hoogstwaarschijnlijk NIET gaat lukken op dat product.

Waarom sommigen wel en andere weer niet? Houd google dat tegen voor bepaalde apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

duncanvdlinden schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:48:Waarom sommigen wel en andere weer niet? Houd google dat tegen voor bepaalde apparaten?
Ja. :)

(Hoe is je Engels? Zie http://source.android.com/faqs.html#compatibility voor meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

[...]

Specificaties:

Houd er ff rekening mee dat de Allwinner A10 een A8 is met Mali 400 GPU.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
En is dat een voor- of nadeel (vanwege je 'toon' denk ik een nadeel)? En waarom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Meestal betekent een nieuwere architectuur in dezelfde serie een hogere snelheid en dat is in dit geval dus niet zo omdat het geen nieuwere architectuur is ;) Gewoon misleiding met slimme naamgeving. Daarnaast schijnt de A8 met een overclock op 1,5ghz helemaal niet meer stabiel te zijn, 1,2ghz is max. Doet niks af aan het apparaat wat mij betreft,voor het geld prachtig ding (mits accuduur redelijk tot goed is). Maar ik wou het even laten weten :)

[ Voor 38% gewijzigd door JT op 06-02-2012 21:53 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
[...]

Specificaties:

Deze tablet ziet er veelbelovend uit, en is al voor 170 euro te bestellen!
Ik denk dat dit hem wordt voor mij :)

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
http://www.crazyengineers...ver-value-for-money-1627/

Dit lijkt mij wel een leuke tabbletje voor weinig, de le pan II is (moet je wel even goed zoeken waar) te koop voor zo'n 280 dollaar. Heeft een Dual-core en Android 3 (up te daten naar 4.0).

Zelf heb ik een Ipad 2, maar ben op zoek naar een leuke goedkope android 4 tabblet MET android market voor me moeder. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

jooncheez schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:25:
[...]

170 :? 225 voor de 8gb versie hoor ;)

Voor 170 heb je een Android 2.2 non-IPS variant die ws ook minder intern geheugen heeft enzo ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
duncanvdlinden schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:35:
http://www.crazyengineers...ver-value-for-money-1627/

Dit lijkt mij wel een leuke tabbletje voor weinig, de le pan II is (moet je wel even goed zoeken waar) te koop voor zo'n 280 dollaar. Heeft een Dual-core en Android 3 (up te daten naar 4.0).

Zelf heb ik een Ipad 2, maar ben op zoek naar een leuke goedkope android 4 tabblet MET android market voor me moeder. :p
Ik blijf me er nog steeds over verbazen dat er artikelen gepubliceerd worden waarbij het belangrijkste onderdeel van de tablet, het scherm (bijvoorbeeld type en resolutie), compleet buiten beschouwing blijft. (Le Pan II = 1024x768)

Meer info en specs van Le Pan II via The Verge
De prijs vind ik dan wel weer reuze meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 16:18
Ik krijg hem waarschijnlijk donderdag. Ik zal mijn bevindingen asap posten.
Er staan op youtube een groot aantal reviewvideo's mbt de Onda vi40 van ColonelZap

http://colonelzap.blogspot.com/
jooncheez schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:25:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
JT schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:59:
[...]

170 :? 225 voor de 8gb versie hoor ;)

Voor 170 heb je een Android 2.2 non-IPS variant die ws ook minder intern geheugen heeft enzo ;)
Ik lees net dat de 8gb versie niet meer geproduceerd wordt, die was 220 dollar.

De 16gb versie is volgende week weer leverbaar en die kost 240 dollar, wat alsnog erg goedkoop is :)
brekelbende schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:48:
Ik krijg hem waarschijnlijk donderdag. Ik zal mijn bevindingen asap posten.
Er staan op youtube een groot aantal reviewvideo's mbt de Onda vi40 van ColonelZap

http://colonelzap.blogspot.com/

[...]
Bedankt voor de link! Ik kijk uit naar je eerste bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

jooncheez schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:02:
[...]

De 16gb versie is volgende week weer leverbaar en die kost 240 dollar, wat alsnog erg goedkoop is :)
245e voor de 16gb is ook een leuke deal. Op de website waar degene die ik quote het over had is dat de prijs. 240 dollar is ook leuk, maar vergeet niet dat er inklaringskosten (15e ofzo) + BTW nog overheen komt en wellicht ook nog invoerrechten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
guapper schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:28:
[...]

Ik blijf me er nog steeds over verbazen dat er artikelen gepubliceerd worden waarbij het belangrijkste onderdeel van de tablet, het scherm (bijvoorbeeld type en resolutie), compleet buiten beschouwing blijft. (Le Pan II = 1024x768)

Meer info en specs van Le Pan II via The Verge
De prijs vind ik dan wel weer reuze meevallen.
Geen idee of het een IPS paneel is inderdaad, is die resolutie niet prettig onder Android 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
duncanvdlinden schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:39:
[...]

Geen idee of het een IPS paneel is inderdaad, is die resolutie niet prettig onder Android 4.0?
Hoe meer hoe beter wat mij betreft als het om pixels gaat.
600 px is maar een beetje meer dan m'n telefoon er heeft. Dat is op 3.7" ofzo lekker scherp, maar op 7" tot 9" kan tegen gaan vallen lijkt me.
Eerlijkheidshalve moet ik daar wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met tablets, buiten ff vasthouden in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
duncanvdlinden schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:39:
[...]

Volgens Amazon.com is het een IPS paneel.
Deze tablet is ook erg interessant, vooral omdat het een Dual Core Snapdragon MSM8660 1.2ghz CPU heeft met Adreno 220 GPU.
Ik kan alleen geen website vinden die hem naar Nederland verstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
jooncheez schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Volgens Amazon.com is het een IPS paneel.
Deze tablet is ook erg interessant, vooral omdat het een Dual Core Snapdragon MSM8660 1.2ghz CPU heeft met Adreno 220 GPU.
Ik kan alleen geen website vinden die hem naar Nederland verstuurt?
Heb ook nog geen website gevonden in Nederland waar hij te koop is. Maar hij is nog maar net uitgebracht. Tevens komen er nog andere alternatieven, de Le Pan TC978 en de Le Pan III.
De Le Pan II is eigenlijk de TC979.

Hier een duidelijk overzicht van de verschillen tussen de versies:
http://androidforums.com/...lepan-2-le-pan-tc978.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
jooncheez schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:02:
[...]

[...]

Bedankt voor de link! Ik kijk uit naar je eerste bevindingen.
jooncheez,

Al volop aan het uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
CMJLA schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:24:
[...]

jooncheez,

Al volop aan het uitproberen?
Hoe bedoel je? Brekelbende zou hem vandaag binnen krijgen.
De Onda is op dit moment niet leverbaar, dus ik moet helaas nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
jooncheez schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:51:
[...]

Hoe bedoel je? Brekelbende zou hem vandaag binnen krijgen.
De Onda is op dit moment niet leverbaar, dus ik moet helaas nog even wachten.
Sorry,

Heeft Brekelbende de Onda al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
Uiteraard niet binnen gehad gisteren...Dus ik hoop vandaag.
Hou jullie op de hoogte!
CMJLA schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:07:
[...]

Sorry,

Heeft Brekelbende de Onda al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
brekelbende schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:14:
Uiteraard niet binnen gehad gisteren...Dus ik hoop vandaag.
Hou jullie op de hoogte!

[...]
Ik heb hem gisteren wel binnen gekregen.Even mijn bevindingen van gisteravond, waarbij ik moet aangeven dat ik totaal geen ervaring met Android en/of tablets heb, dus het is zeker in het begin zoeken naar instellingen etc.

Na het uitpakken (er zit niet veel in de doos, maar alles is goed verpakt) blijkt echter de 220V stekker niet te passen op het nederlandse netwerk. Bummer, want nu is het maar de vraag of hij via USB oplaad. Dat blijkt gelukkig wel zo te zijn. Vandaag een mailtje verstuurd met de vraag voor een juiste adapter of 'reisplug', en al antwoord gehad dat ze een verloopplug zullen opsturen, ndata de fabrikant deze heeft opgestuurd).
Nadat het tablet was opgeladen (althans voor een groot deel), kon ik niet langer wachten en heb het geheel aangezet.

Na het aanzetten werkt alles goed, taal is ingesteld door de leverancier, 'alles' werkt naar behoren. Er staan nog wat Chinese games of apps op (sorry, ben die taal niet machtig), maar die zijn snel te verwijderen. Gekeken of ik wifi aan de praat kreeg (en dit was heel snel het geval), dus naar de Android Market. Helaas wordt dit apparaat niet ondersteund door Google, dus er valt niets te downen uit de market.

Ondertussen krijg ik al wel een paar keer de melding proces android.process.acore is gestopt. Zoektocht op Google levert meer van dit meldingen op (bij andere tablets), en bij een veelvoud wordt aangegeven dat een firmware update het geheel zou kunnen oplossen. Nu werd het tablet met ICS 4.0.1 uitgeleverd, maar via colonelzap de link gevonden waar 4.0.3 te downen is, met alle software die nodig is (firmware, usb drivers en livesuite).
Het grootste probleem was om de juiste USB drivers geïnstalleerd te krijgen, maar toen het apparaat op mijn PC werd herkend als Android ABC (of iets dergelijks), kon de update uitgevoerd worden. En ik heb het idee dat 4.0.3 iets soepeler werkt, maar ik heb misschien te kort met 4.0.1 gewerkt om er echt iets van te zeggen.
Colonelzap heeft ook een Marketfix en aangezien ik nog steeds niets kon downloaden uit de market, deze fix ook maar uitgevoerd. En daarna kon het echte werk beginnen.
Ik heb gisteravond alleen maar wat aplicaties geïnstalleerd (facebook, twitter, weer, telegraaf, tvgids en dergelijke), en kan nog niets zeggen over de snelheid van bijv. games. Hier zal ik vanavond of van het weekend mijn bevindingen over geven.

In het kort (want ik heb er ook nog niet zo lang mee kunnen werken) bevalt hij goed, en is het geen licht apparaatje (en aangezien alle folie er nog om zit, weet ik eigenlijk niet of de achterkant van plastic is of van metaal, sorry 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar je verdere bevindingen ztrezz m.b.t. Onda.

Na het lezen van de berichten op dit Forum en een speurtocht op het internet in verband met het willen aanschaffen van een betaalbare maar wel degelijke tablet hebben de Onda Vi40 en de Cube U9GT2 mijn voorkeur. Als ik het goed begrijp zijn de grootste verschillen tussen deze 2 modellen:
De U9GT2 multi touch 10x points heeft en de Vi40 heeft 5x.
De U9GT2 heeft een 1.2 GHZ Rockship en de Vi40 heeft een Cortex A10 1.5 GHZ.
De U9GT2 heeft geen HDMI uitgang en de Vi40 wel.

Nu vraag ik me met name af of de benoemde processors vergelijkbaar zijn of dat je verschil merkt tijdens het gebruik?
En ik vroeg me af hoe de behuizing van deze tablets is; is deze 'stabiel' of zoals de prijs doet vermoeden een plastic behuizing.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:49:
Ik ben erg benieuwd naar je verdere bevindingen ztrezz m.b.t. Onda.

Na het lezen van de berichten op dit Forum en een speurtocht op het internet in verband met het willen aanschaffen van een betaalbare maar wel degelijke tablet hebben de Onda Vi40 en de Cube U9GT2 mijn voorkeur. Als ik het goed begrijp zijn de grootste verschillen tussen deze 2 modellen:
De U9GT2 multi touch 10x points heeft en de Vi40 heeft 5x.
De U9GT2 heeft een 1.2 GHZ Rockship en de Vi40 heeft een Cortex A10 1.5 GHZ.
De U9GT2 heeft geen HDMI uitgang en de Vi40 wel.

Nu vraag ik me met name af of de benoemde processors vergelijkbaar zijn of dat je verschil merkt tijdens het gebruik?
En ik vroeg me af hoe de behuizing van deze tablets is; is deze 'stabiel' of zoals de prijs doet vermoeden een plastic behuizing.. O-)
Ik kan geen vergelijking maken met en ander tablet, want die heb ik niet. De achterkant is echter wel van (hard) plastic, maar ik moet zeggen dat het solide aanvoelt. Beetje aan het zoeken naar de juiste software (o.a. browser etc), maar vooralsnog zeer tevreden over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPMAN

Iemand ooit gehoord en/of ervaring met dit merk ? Aan hun website (http://www.mpmaneurope.com/en/products/internet-tablets-14/) te zien importeren zij en plakken er een private label op.

Tot nu toe alleen Pixmania kunnen vinden als verkooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
ztrezz schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:51:
[...]

Ik kan geen vergelijking maken met en ander tablet, want die heb ik niet. De achterkant is echter wel van (hard) plastic, maar ik moet zeggen dat het solide aanvoelt. Beetje aan het zoeken naar de juiste software (o.a. browser etc), maar vooralsnog zeer tevreden over het apparaat.
Ik moet dit corrigeren: de achterkant is van gematteerd aluminium; lijkt misschien wat op plastic. Ik vind het een mooi apparaat en technisch is alleen die domme netstekker een spelbreker; gelukkig had ik nog een reisstekker-adapter. Wat me veel meer stoorde is dat er absoluut geen handleiding voor niet-Chinezen bij zat, zelfs geen beschrijving van de onderdelen van het apparaat. Zo zit er een knopje op een zijkant met het symbool van een hangslotje, geen idee waar het voor dient. |:(
Ik heb tevergeefs geprobeerd te upgraden vanwege de melding 'proces android.process.acore is gestopt'; op de een of andere manier herkent lifesuit de Onda niet; niet alle opties (met name de menu-knop) komen in beeld.. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Isaak Asimov op 11-02-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Isaak Asimov schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Ik moet dit corrigeren: de achterkant is van gematteerd aluminium; lijkt misschien wat op plastic. Ik vind het een mooi apparaat en technisch is alleen die domme netstekker een spelbreker; gelukkig had ik nog een reisstekker-adapter. Wat me veel meer stoorde is dat er absoluut geen handleiding voor niet-Chinezen bij zat, zelfs geen beschrijving van de onderdelen van het apparaat. Zo zit er een knopje op een zijkant met het symbool van een hangslotje, geen idee waar het voor dient. |:(
Ik heb tevergeefs geprobeerd te upgraden vanwege de melding 'proces android.process.acore is gestopt'; op de een of andere manier herkent lifesuit de Onda niet; niet alle opties (met name de menu-knop) komen in beeld.. :?
Ik heb hier de software vandaan gehaald, en uiteindelijk is het gelukt (de livesuit van colonelzal gebruikt).
gadgetfreakz onder downloads en bij colonelzap. Probleem bij mij waren de drivers (ik gebruik win7 64bit), maar uiteindelijk had ik de juise drivers (van gadgetfreakz) en die werkten. Na de firmware upgrade geen meldingen meer van proces android.process.acore is gestopt. Succes, het heeft bij mij ook even geduurd voor het werkte (ook de marketfix heb ik een keer of 2 gedraaid).
Verder sluit ik me aan bij je opmerkingen (gelukkig laadt het apparaat wel via usb op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
Heb er een weekend meegespeeld. Nog geen market geinstalleerd en de firmware upgrade werkt bij mij niet.

Verder vind ik hem vreselijk traag scrollen in bv de browser. Als je dit vergelijkt met een A-merk of iPad is het zeer ondermaats. Google Maps in de browser is geen optie. Wellicht gaat de firmware update hier iets aan doen, als ik die geinstalleerd krijg. Maar heb hier geen goed gevoel over. Goede hardware zegt dus niets. Die Mali400 GPU merkt ik niets van. Maar, ik heb het dus alleen over de browser.

Ik mis ook hardware volume buttons. De andere buttons zijn ook behoorlijk gammel.

Meer volgt!
ztrezz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:50:
[...]

Ik heb hem gisteren wel binnen gekregen.Even mijn bevindingen van gisteravond, waarbij ik moet aangeven dat ik totaal geen ervaring met Android en/of tablets heb, dus het is zeker in het begin zoeken naar instellingen etc.

Na het uitpakken (er zit niet veel in de doos, maar alles is goed verpakt) blijkt echter de 220V stekker niet te passen op het nederlandse netwerk. Bummer, want nu is het maar de vraag of hij via USB oplaad. Dat blijkt gelukkig wel zo te zijn. Vandaag een mailtje verstuurd met de vraag voor een juiste adapter of 'reisplug', en al antwoord gehad dat ze een verloopplug zullen opsturen, ndata de fabrikant deze heeft opgestuurd).
Nadat het tablet was opgeladen (althans voor een groot deel), kon ik niet langer wachten en heb het geheel aangezet.

Na het aanzetten werkt alles goed, taal is ingesteld door de leverancier, 'alles' werkt naar behoren. Er staan nog wat Chinese games of apps op (sorry, ben die taal niet machtig), maar die zijn snel te verwijderen. Gekeken of ik wifi aan de praat kreeg (en dit was heel snel het geval), dus naar de Android Market. Helaas wordt dit apparaat niet ondersteund door Google, dus er valt niets te downen uit de market.

Ondertussen krijg ik al wel een paar keer de melding proces android.process.acore is gestopt. Zoektocht op Google levert meer van dit meldingen op (bij andere tablets), en bij een veelvoud wordt aangegeven dat een firmware update het geheel zou kunnen oplossen. Nu werd het tablet met ICS 4.0.1 uitgeleverd, maar via colonelzap de link gevonden waar 4.0.3 te downen is, met alle software die nodig is (firmware, usb drivers en livesuite).
Het grootste probleem was om de juiste USB drivers geïnstalleerd te krijgen, maar toen het apparaat op mijn PC werd herkend als Android ABC (of iets dergelijks), kon de update uitgevoerd worden. En ik heb het idee dat 4.0.3 iets soepeler werkt, maar ik heb misschien te kort met 4.0.1 gewerkt om er echt iets van te zeggen.
Colonelzap heeft ook een Marketfix en aangezien ik nog steeds niets kon downloaden uit de market, deze fix ook maar uitgevoerd. En daarna kon het echte werk beginnen.
Ik heb gisteravond alleen maar wat aplicaties geïnstalleerd (facebook, twitter, weer, telegraaf, tvgids en dergelijke), en kan nog niets zeggen over de snelheid van bijv. games. Hier zal ik vanavond of van het weekend mijn bevindingen over geven.

In het kort (want ik heb er ook nog niet zo lang mee kunnen werken) bevalt hij goed, en is het geen licht apparaatje (en aangezien alle folie er nog om zit, weet ik eigenlijk niet of de achterkant van plastic is of van metaal, sorry 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aurora is exact het zelfde als de Elf , het enige verschil zit hem in het beeldscherm dat is een IPS screen hetgeen een betere kijkhoek heeft en de kleuren zijn beter ! de Ipad2 schijnt hetzelfde type scherm te hebben maar dan groter natuurlijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
@Retailheaven: ik wil je als leverancier van de Onda vragen of en wat er gedaan kan worden om dit tablet veilig te updaten naar ICS 4.0.3. Er zijn meerdere mensen die het niet voor elkaar krijgen en om met een bricked tablet te blijven zitten lijkt minder aantrekkelijk.. :'(
Eigenlijk had je bij ontvangst deze service wel kunnen verlenen; je moest ze toch omzetten in de instellingen voor tijd en taal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Isaak Asimov schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:48:
@Retailheaven: ik wil je als leverancier van de Onda vragen of en wat er gedaan kan worden om dit tablet veilig te updaten naar ICS 4.0.3. Er zijn meerdere mensen die het niet voor elkaar krijgen en om met een bricked tablet te blijven zitten lijkt minder aantrekkelijk.. :'(
Eigenlijk had je bij ontvangst deze service wel kunnen verlenen; je moest ze toch omzetten in de instellingen voor tijd en taal..
Hmm, heb je op zich wel gelijk in,omdat de update ook al enige tijd beschikbaar was. Je kan ze natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen. Zoals gezegd is het mij uiteindelijk wel gelukt, maar het grote probleem zit hem in de drivers. Als je niet de juiste hebt, (en de PC herkend jouw apparaat niet) zal de update (volgens mij verplicht via LiveSuite) niet gaan werken. Werk je met Win7 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
ztrezz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:43:
[...]

Hmm, heb je op zich wel gelijk in,omdat de update ook al enige tijd beschikbaar was. Je kan ze natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen. Zoals gezegd is het mij uiteindelijk wel gelukt, maar het grote probleem zit hem in de drivers. Als je niet de juiste hebt, (en de PC herkend jouw apparaat niet) zal de update (volgens mij verplicht via LiveSuite) niet gaan werken. Werk je met Win7 64bit?
Ik heb inderdaad de 64 bits versie van Windows 7 draaien; het vreemde is dat ik vanuit de PC wel toegang heb tot de interne mappen van de Onda, dus je zou zeggen dat de USB-verbinding toch werkt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Isaak Asimov schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:56:
[...]

Ik heb inderdaad de 64 bits versie van Windows 7 draaien; het vreemde is dat ik vanuit de PC wel toegang heb tot de interne mappen van de Onda, dus je zou zeggen dat de USB-verbinding toch werkt.. :?
En zie je in de device manger ook een Android sectie staan (zonder geel uitroepteken), zo ja, dan moet je de juiste drivers geïnstalleerd hebben.
Wat heb ik daarna gedaan:
- tablet uitgezet en usb kabel er uit getrokken
- Livesuite (van colonelzap) gestart en juiste firmware gekozne (waarbij de naam van het bestand geen rara chinese tekens mag bevatten)
- tablet met middelste knop ingedrukt aangesloten op de usb kabel
- diverse keren op de aan/uit knop gedrukt (terwijl ik de middelste knop nog steeds ingedrukt hield)
- uiteindelijk ziet livesuite het apparaat en gaat updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
Bij mij werkte de drivers pas bij het laden van de LiveSuite van Gadgetfreekz. Toen herkende Windows 7 x64 de drivers als het apparaat meet de middelste knop was op gestart. Ik vermoed dat je daarna de Livesuit van ColonelZap moet gebruiken.

Handig is anders ja.

@ztrezz Werkt de Andriod Market wel standaard onder 4.0.3? Of heb je alsnog die fix nodig?
ztrezz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:50:
[...]

En zie je in de device manger ook een Android sectie staan (zonder geel uitroepteken), zo ja, dan moet je de juiste drivers geïnstalleerd hebben.
Wat heb ik daarna gedaan:
- tablet uitgezet en usb kabel er uit getrokken
- Livesuite (van colonelzap) gestart en juiste firmware gekozne (waarbij de naam van het bestand geen rara chinese tekens mag bevatten)
- tablet met middelste knop ingedrukt aangesloten op de usb kabel
- diverse keren op de aan/uit knop gedrukt (terwijl ik de middelste knop nog steeds ingedrukt hield)
- uiteindelijk ziet livesuite het apparaat en gaat updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
brekelbende schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:55:
Bij mij werkte de drivers pas bij het laden van de LiveSuite van Gadgetfreekz. Toen herkende Windows 7 x64 de drivers als het apparaat meet de middelste knop was op gestart. Ik vermoed dat je daarna de Livesuit van ColonelZap moet gebruiken.

Handig is anders ja.

@ztrezz Werkt de Andriod Market wel standaard onder 4.0.3? Of heb je alsnog die fix nodig?

[...]
De livesuite van gadgetfreakz installeerd volgens mij de drivers of niet?
En ik heb de fix uitgevoerd, maar misschien was het wel mijn onkunde, want ik probeerde via de browser naar de market te gaan, terwijl ik niet de gaten had dat er een app voor was.
Merk jij het verschil tussen 4.0.1 en 4.0.3 (want je hebt wat langer met de 4.0.1 kunnen werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
Ja precies, de Livesuite van GadgetFreakz installeerd wel de juiste drivers.

Voor alle duidelijkheid, ik heb 4.0.3 nog niet draaien.
ztrezz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:05:
[...]

En ik heb de fix uitgevoerd, maar misschien was het wel mijn onkunde, want ik probeerde via de browser naar de market te gaan, terwijl ik niet de gaten had dat er een app voor was.
Merk jij het verschil tussen 4.0.1 en 4.0.3 (want je hebt wat langer met de 4.0.1 kunnen werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik had hier de review van Engadget wel verwacht van de Ainovo NOVO 7 Basic. Bottom line: $100 extra spenderen en een betere tablet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
Versie 4.0.3 draait op m'n Onda Vi40. Eerst inderdaad de Livesuit van Gadgetfreakz geinstalleerd. Dan installeert ie drivers. Daarna de tablet uitschakelen. Livesuit van ColonelZap starten. Menu knop inhouden. USB kabel erin. Paar keer op power knop klikken en klaar. Next next finish en de update staat erop.

4.0.3 is sneller dan 4.0.1. Werkt veel soepeler, scrollen is net iets fijner en minder storend. Na de Market fix had ik het idee dat ie weer trager was.
Krijg ook deze error vaak in de Market: "com.google.process.gapps is gestopt"

Chrome Beta werkt ook niet helemaal lekker.

Meer bevindingen volgen!
ztrezz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:05:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
brekelbende schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:53:
Versie 4.0.3 draait op m'n Onda Vi40. Eerst inderdaad de Livesuit van Gadgetfreakz geinstalleerd. Dan installeert ie drivers. Daarna de tablet uitschakelen. Livesuit van ColonelZap starten. Menu knop inhouden. USB kabel erin. Paar keer op power knop klikken en klaar. Next next finish en de update staat erop.

4.0.3 is sneller dan 4.0.1. Werkt veel soepeler, scrollen is net iets fijner en minder storend. Na de Market fix had ik het idee dat ie weer trager was.
Krijg ook deze error vaak in de Market: "com.google.process.gapps is gestopt"

Chrome Beta werkt ook niet helemaal lekker.

Meer bevindingen volgen!

[...]
Ik krijg heel soms de google foutmelding, en ik krijg Chrome niet aan de praat (schermen blijven blanco) (welke download heb jij gebruikt?)
Ik heb nu wel de GoLauncher geinstalleerd, en daardoor heb ik het idee dat het weer iets trager is geworden. Verder is het mij opgevallen dat direct na het aanzetten, de tablet wat traag werkt, na een minuut of zo is het gewoon goed. Mischien allerlei achtergrondprocessen die eerst gestart moeten worden.
Flash (o.a. youtube) krijg ik alleen te zien met de ninesky browser. Skype werkt (met de camera).
Aanbevelingen voor andere android apps worden op prijs gesteld.

• TheDweezil
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Type weet ik niet maarik heb deze tab gekocht en het is een waanzinnig aparaat voor het geld. Capacitief multi-touch scherm, 1.2ghz cpu, 4gb intern uitbreidbaar met max 32gb micro sd. Volledig toegang tot android market en ga maar door. Nadelen? Geen gps, rug-camera of 3g als je dat wilt, maar voor de rest doet ie wat veel duurdere ook doen.... bijna alles..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat hebben we daaraan zonder type? :?

• Isaak Asimov
Mijn Onda hield ermee op; hij raakte verstrikt in een eindeloze lus elke keer bij opstarten. Eigenlijk niets bijzonders mee gedaan en met name geen poging (meer) gedaan om hem te flashen naar ICS 4.0.3. Overleg per email met RetailHeaven gehad en vandaag opgestuurd om te upgraden naar 4.0.3. Dit omdat 4.0.1 veel te buggy is en waarschijnlijk de oorzaak van het vastlopen. Ik mag hopen dat hij überhaupt nog te flashen is.. :X
RetailHeaven biedt deze service nu als terugroepactie aan aan alle klanten die de Vi40 hebben aangeschaft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Nu maar hopen dat iedereen die de Kruitvat tablet online besteld heeft (en pas eind feb tot half maart geleverd kan worden volgens de bevestigins email) de Pro4 equivalent mag ontvangen. Dus een Cherry Tab M677 met o.a. 8Gbyte en betere accu aangezien de Intertoys nu geen Pro3 meer levert maar op een batch Pro4 (betere specs tegen zelfde prijs) aan het wachten is die rond vergelijkbare datum geleverd wordt. Dit omdat ik vanuit diverse topics/forums begrepen heb dat de Pro3 en Cherry Tab m677 qua hardware identiek zijn. Dus rustig wachten en beetje hopen.... hoezo ongeduldig :).

[ Voor 14% gewijzigd door JD_1971 op 17-02-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cherry m677 is gelijk aan de momo 9c met 4 gb uitvoering (Yarvik 260 is ook identiek). Dus kommen ze bij ployer vandaan, die maakt wat de klant wil. Dus de kans is ook groot dat het met de specs wordt conform de advertentie. Beter mag altijd........ en ja, ik wacht ook met spanning op mijn tablet..... en het voordeel is dat de ployer al een android 4 image heeft online, voor de momo 9c/Yarvik 260/cherry m677.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heb je daar een linkje van?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:04:
De cherry m677 is gelijk aan de momo 9c met 4 gb uitvoering (Yarvik 260 is ook identiek). Dus kommen ze bij ployer vandaan, die maakt wat de klant wil. Dus de kans is ook groot dat het met de specs wordt conform de advertentie. Beter mag altijd........ en ja, ik wacht ook met spanning op mijn tablet..... en het voordeel is dat de ployer al een android 4 image heeft online, voor de momo 9c/Yarvik 260/cherry m677.
Waar baseer jij deze beweringen op ? Zover ik weet werkt de camera niet meer als je een Yarvik rom op het kruidvat tablet zet wat dus impliceert dat er wel verschillen tussen beide roms zitten. En ik ben ook nieuwsgierig waar die ICS-image staat waar jij naar refereert. Linkje misschien ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de links naar de spec's van momo 9c - http://en.ployer.cn/ProductView.asp?ID=89
Vergelijk die maar met die van de kruidvattablet.

Zelf heb ik de: Momo9c 97F2-A10 4.0Android-20120113.img (13 jan.), ze hebben nu een versie van 6 febr, alleen is die nu nog beveiligd. http://en.ployer.cn/Download.asp?SortID=8#

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:29:
Hier de links naar de spec's van momo 9c - http://en.ployer.cn/ProductView.asp?ID=89
Vergelijk die maar met die van de kruidvattablet.
Je hebt gelijk: ze lijken sprekend op elkaar. Alleen dat is maar de buitenkant. Ik ben bang dat qua hardware de binnenkant toch anders kan zijn... Iemand al een Momo9c firmware op het kruidvattabletje gezet ?
Zelf heb ik de: Momo9c 97F2-A10 4.0Android-20120113.img (13 jan.), ze hebben nu een versie van 6 febr, alleen is die nu nog beveiligd. http://en.ployer.cn/Download.asp?SortID=8#
Eens zien of ik die ook kan vinden..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Isaak Asimov schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Zo zit er een knopje op een zijkant met het symbool van een hangslotje, geen idee waar het voor dient. |:(
Die zit ook op m'n archos 7. Dat is een keylock/screenlock knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:58
De Onda Vi40 is momenteel moeilijk leverbaar door de grote vraag. Daarom zie je steeds meer gelijkwaardige tablets verschijnen die soms betere specs hebben en voor een lagere prijs worden aangeboden.
Allwinner A10 CPU Mali400 GPU HDMI 9.7 inch Android 4.0

SXSE S11 16GB 1GBramDDR3 IPS 8000mAh
ICOO D90W 16GB 1GBramDDR3 10 punts IPS 5000mAh
UPPO PO8003 16GB 1GBramDDR3 10 punts IPS 5800mAh
ONDA VI40 8GB/16GB 1GBramDDR3 5 punts IPS 6500mAh
BMORN V99 16GB 512MBramDDR3 10 punts IPS 8000mAh
SYSBAY S-MP99 16GB 1GBramDDR3 10 punts IPS 5800mAh

Verdere verschillen zitten in de camera resolutie voor en achter.

Vanwege de slechte verkrijgbaarheid van de Onda zit vooral de Uppo in de lift en zie je die steeds vaker op diverse sites opduiken.
De Uppo is momenteel (nog) iets goedkoper dan de 8GB versie van Onda, maar ook daar zie je nu (net als de Onda) de prijs wekelijks stijgen. De meeste tablets waren in januari verkrijgbaar voor minder dan ca. $200,- maar je zal moeten zoeken om dat nu nog te vinden.
Ik ben voor een Uppo gegaan ($198,-) en afwachtend wanneer deze binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond,

Ik lees vaak de tweakers fora mee en nu ik hier de UPPO tablet voorbij ziet komen toch maar geregistreerd.
Door de moeilijke vraag naar de onda heb ik ook een UPPO besteld. Deze koste mij ook $198 inclusief verzenden (waar heb jij hem besteld Elinx?)
De uppo en onda (en diverse andere tablets met de allwinner cpu) hebben bijna precies dezelfde specs, het scherm van de uppo schijnt 10 points multitouch te zijn en de onda 5 points.
Ben erg benieuwd naar deze tablet en hoop dat die snel binnen komt! Het valt mij idd op dat de prijzen elke week lijken te stijgen! Heb echt geluk gehad dat ik hem meteen besteld heb want een dag later was de prijs al gestegen met zo'n 30 dollar. Leuk topic trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
De basis van de Allwinner A10 9.7 tablets is weliswaar hetzelfde, maar toch zijn er wat verschillen.
Met name de camera's en de accu.
Ik heb eerst gekeken van welke tablets ik de meeste informatie kon vinden.
Dat bleek de Onda, de Uppo en de Icoo te zijn. Van deze drie heeft mi de Uppo de beste specs, De Onda is al wat langer uit en heeft (nu nog) een betere ondersteuning.
De Uppo en Sysbay zijn zowel uiterlijk als specs gelijk. het moederboard van de Onda en de Uppo zien er exact hetzelfde uit op foto's.

De specs van de tablets wijzigen echter per productiebatch. De Onda zal voortaan alleen nog geproduceeerd worden met 16GB. De Uppo krijgt waarschijnlijk een 8000 mAh accu en 5MP camera net als de Onda. Dat zal echter ook gevolgen hebben voor de prijs. De Uppo's die nu te koop zijn zijn nog van de eerste batch. Ter introductie werden die aangeboden in China vlak voor Chinees nieuwjaar tegen de helft van de prijs in ruil voor een uitgebreide review. Daarin werd regelmatig vergeleken met de Onda, vandaar waarschijnlijk de update van de camera en de accu. Foto's van die reviews zijn oa bij Uppo en Meebing gepubliceerd.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 18-02-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Wel handig die tablets hoor, Je blijft je verbazen wat er tegenwoordig allemaal niet mogelijk is...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tXY4pVSk2cc]
Vind je ook niet?

Update *schrik!* 1843 kijkers in 1 dag! En t was nog maar een impulsief filmpje dat van idee tot realisatie 20 minuutjes van mn tijd heeft gekost:) .. its gone viral... nou ja bij deze bedankt voor de belangstelling en de doorlinkers hier. Er kijken dus flink meer mensen op dit forumtopic dan dat er daadwerkelijk schrijven, misschien wel leuk om te weten toch? Ik heb wel eens vaker een filmpje op tweakers gepost want een filmpje zegt soms meer dan 1000 woorden. Maar dan nog zijn t er meestal niet meer dan 150 in totaal en normaal haal ik hooguit 40 op een dag dus dat zegt genoeg... Hou dr maar rekening mee dat van die 1800 er 600 hier gekeken hebben op die ene dag...

Ontopic
Ik misbruik mijn nu al anderhalf jaar oude ipad trouwens serieus regelmatig om de koffie of een broodje naar de woonkamer of de tuin te vervoeren, er is ook regelmatig cola of koffie overheen gegaan, en hij doet t gewoon nog steeds, zegt wat over de bouwkwaliteit, en in al die tijd geen noemenswaardig zichtbare krassen of vocht in of op t apparaat. Hij doet t nog steeds prima in dagelijks gebruik (als internet tablet dan he) Alleen de start knop begint nu lastig te doen, maar ja die is ondertussen ook al 10.000 keer in gedrukt, als t niet meer is. Gelukkig kan je 'm ook met de aan uit knop inschakelen, en ook de accu houd t nog wel 8 van de orginele 10 uur uit, en ik ben echt een extensive user ( mijn Yarvik 210 tablet revieuw is bv volledig op mijn ipad gemaakt) die de accu in 1 dag leeg trekt en dan nog in bed aan de oplader verder gaat.

Eigenlijk zou ik 'm over een paar maandjes willen laten refurbishen, nieuwe accu en startknop dus, maar ik las hier ergens op tweakers dat dit bij apple tot wel 3 kwart van de aanschafprijs gaat kosten. Als dat waar is vind ik dat schandalig, vooral omdat ze m zo gemaakt hebben dat je dat niet zelf kan vervangen. Dan kan je dus beter gewoon een tweedehandsje gaan kopen die niet zo veel gebruikt is. Voor de rest zou ik niet weten waarvoor ik een ipad 2 of 3 nodig zou hebben, Ik ben nog geen app tegen gekomen dat niet vloeiend op dit ding draait. en ja die camera, alsof je met een ipad in de achtbaan gaat zitten filmen zekers 8)7

Update 2; De tweede dag, (het is nu zondag 19 februari) is nog maar net begonnen en ik zit al op 3647 vieuws, Das meer dan alle 30 andere filmpjes bij elkaar om mn kanaal. Dit word eng, Straks krijg ik allemaal boze tabletbezitters voor mn deur....)

[ Voor 123% gewijzigd door verleemen op 19-02-2012 12:37 . Reden: update ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
elinx schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:50:
De Uppo krijgt waarschijnlijk een 8000 mAh accu en 5MP camera net als de Onda. Dat zal echter ook gevolgen hebben voor de prijs.
Die Uppo lijkt inderdaad erg interessant. Enig idee hoe lang het duurt voor zo'n tweede batch eraan komt?

Ik vind het gedoe met de specs nog wel erg vaag. Ze hebben het steeds over een Allwinner A10, maar de processor die erin zit is gewoon een Cortex A8 toch? Kan die eigenlijk wel full-HD video afspelen?

Ook de kloksnelheid is niet echt duidelijk. Volgens PandaWill draait hij maar op 1.2 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
De specs van Chinese apparatuur is vaak een probleem bij webshops. Meestal is een review meer betrouwbaar, omdat daar eea door de reviewer gecontroleerd is. De AllWinner A10 is gebaseerd op de A8 en het tablet kan full HD afspelen via de HDMI out, dankzij de mali400 GPU. De kloksnelheid kan wel kloppen, want het gebeurd wel vaker dat niet de maximale kloksnelheid standaard wordt ingesteld (oa bij smartphones).

Wanneer de volgende productiebatch uitkomt wordt mi nimmer aangekondigd. Logisch, want anders verkopen ze de "oude" apparaten niet meer. Een deel van de voorraad van de webshop heeft dan nog de oude en een ander deel de nieuwe specificaties. Je merkt het meestal pas als het apparaat al ontvangen is. Pas als de voorraden het oude apparaat helemaal op zijn zullen de nieuwe specificaties ook op de website worden vermeld.
Dit zal echter waarschijnlijk wel van invloed zijn op de prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 18-02-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 17:24
Volgens de fabrikant zelf draait hij op 1,5GHz.
http://www.uppo.com.cn/ProductShow.asp?ID=167

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Volgens mij is de EMBEL EB9702 heel interessant, Cortex A9 processor (dat is dual-core toch?):

http://www.pandawill.com/...0080aX2b569Y60d3T4d8713f5

219 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat de fabrikant ook mag beweren, ik heb de Allwinner A10 nog nooit stabiel zien lopen boven de 1152MHz. Bij de Ployer Momo9C en de Novo7 Aurora draait de processor ook op 1.2GHz of 1.5GHz, maar als je uiteindelijk de tablet in handen krijgt en controleert - is het gewoon 1GHz.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten en mijn interesse gaat uit naar een 7 inch tablet met IPS scherm (ivm kijkhoek). De Novo Aurora komt zeker in aanmerking.
Je hebt nu zoveel onbekende merken in die Chinese webshops, dat ik het lastig vind uit te vogelen wat een goede koop is. Hebben jullie dat idee ook en neem je gewoon de gok als je iets koopt?

Verder vraag ik me af hoe makkelijk/moeilijk het is om een defect aan te melden. Goed, je hebt wel garantie, maar kan je daar ook op aan? En hoe lang ben je je laptop kwijt als je 'm opstuurt?
In dat geval is het weer een voordeel om een laptop in NL te kopen, want dan werkt garantie een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Petervanakelyen schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Wat de fabrikant ook mag beweren, ik heb de Allwinner A10 nog nooit stabiel zien lopen boven de 1152MHz. Bij de Ployer Momo9C en de Novo7 Aurora draait de processor ook op 1.2GHz of 1.5GHz, maar als je uiteindelijk de tablet in handen krijgt en controleert - is het gewoon 1GHz.
Ik denk inderdaad dat het gewoon een optelsom is van alle rekeneenheden in de SoC tezamen.
En dat is natuurlijk niet helemaal fout maar geeft wel een scheef beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
RutgerFR schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:49:
Volgens mij is de EMBEL EB9702 heel interessant, Cortex A9 processor (dat is dual-core toch?):

http://www.pandawill.com/...0080aX2b569Y60d3T4d8713f5

219 dollar.
De Cortex-A9 processor is in zowel single als multicore verkrijgbaar.
http://www.arm.com/produc...rs/cortex-a/cortex-a9.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 22:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaak Asimov schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:08:
Mijn Onda hield ermee op; hij raakte verstrikt in een eindeloze lus elke keer bij opstarten. Eigenlijk niets bijzonders mee gedaan en met name geen poging (meer) gedaan om hem te flashen naar ICS 4.0.3. Overleg per email met RetailHeaven gehad en vandaag opgestuurd om te upgraden naar 4.0.3. Dit omdat 4.0.1 veel te buggy is en waarschijnlijk de oorzaak van het vastlopen. Ik mag hopen dat hij überhaupt nog te flashen is.. :X
RetailHeaven biedt deze service nu als terugroepactie aan aan alle klanten die de Vi40 hebben aangeschaft. ;)
Yep, Onda V40i heeft een probleem met zijn 4.0.1 en moet opgewaardeerd worden naar 4.0.3.. Kopers via ons daarvoor wordt het ook gratis gedaan. Maar dat geldt ook voor kopers van de Novo modellen van Ainol, vooral de Paladin blijft in gebreke en moet echt naar 4.0.3 om te draaien als gewenst.

Alle pads die wij leveren worden nu langzamerhand opgewaardeerd. Het is zelfs zo dat als een fabrikant gaat toezenden (wij werken met 2 locale (geheime) agentes wij "eisen" dat er 4.0.3 in het NL wordt opgezet, die werkt.

Op dit moment is Onda niet leverbaar, er schijnen problemen te zijn met de IPS schermen, en dan weet je het wel, te weinig aanbod, te veel vraag, dan gaan prijzen omhoog, en wel met 10 tot binnenkort zelfs 20% In Nederland zal een Onda, met invoer en btw met winstmarge (10%) al snel op 269/279 gaan komen!

Wij moeten nog een paar Onda's uitleveren maar hebben een deal gesloten, via die agentes, om ipv die Onda een gelijkwaardige, zoniet, betere Cube of Window te gaan leveren.

Deze week worden vrijwel alle bestelde pads uitgeleverd...

Misschien leuk te weten, maar 1 van onze leveranciers kan nu 7" en 8" padjes leveren voor respectievelijk 109 en 139 euro voorzien van 1.5CPU, Capactive en 4.0.3. IceCream in het NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Dus vanwege het gebrek aan IPS-schermen stijgen de prijzen begrijp ik? Hopelijk gaan ze dan ook weer dalen na een tijd...
Pagina: 1 ... 26 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.