Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 01:00:
Ik heb de tablet van het kruidvat ook maar Wat doe ik fout ik kan geen apps downloaden en ook kan ik het apparaat niet in fabriek instellingen krijgen vind overigens de gebruiks aanwijzing ook niet praktisch.moet ik eerst iets doen via mijn computer net als bij de iPad ?
Als je de Android Market start moet je je Google account koppelen. Heb je dat gedaan? En waarom wil je hem in fabriekinstellingen krijgen? Hij is toch net nieuw (en dus nog af-fabriek)?
G33st schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:51:
[...]

De volume down knop en de uit knop tegelijkertijd een tijdje inhouden. Gisteren getest en werkt perfect!
Hmm.. meerdere keren geprobeerd maar het lukt me nog niet om screenshots te maken.
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:07:
[...]

Ik heb deze gisteren ook besteld en uiteraard wil ik zo snel mogelijk naar ICS. Ik lees echter een aantal keer dat door deze "update" de camera niet meer zou werken. Is dat bij jou ook het geval? Ik zou het toch fijn vinden als de camera gewoon blijft werken, ook al is de kwaliteit niet optimaal.
De camera werkt niet, zoals hierboven aangegeven, 'Camera gestopt'. De kwaliteit van de camera is bedroevend en hij zit ook nog eens aan de verkeerde kant (je maakt foto's van jezelf als je hem gebruikte). Ik heb liever ICS dan dat de camera werkt. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:33
Bij het kruidvat-filiaal waar ik gisteren langs ging waren er ook slechts drie tablets, waarvan ik de laatste wist te bemachtigen.
Hij gaat vrijdag naar m'n ouders. Ik twijfel nog of ik er voor die tijd ICS op zal zetten.
Wat me gisteren opviel is dat er bij Opslag 1.10 GB 'intern' staat plus 2.14 GB 'internal flash'. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

Mex

Ben op zoek naar bescherming voor de Kruidvat tab, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:29
Hier ook uitverkocht helaas. Zal wel overal zo zijn nu vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat er 1 op marktplaats voor 160 euro XD
stelletje oplichters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24

ReseTTim

Chocolate addicted

Voor de mensen die nog een kruidvat tablet willen bestellen online..

als je de kortingscode : 'Android240112' gebruikt betaal je geen verzendkosten :) :Y)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep ik ben ook een "gelukkige" met een Kruidvat Tab...
Gisteren avond gelijk aan de slag, apparaat werkt boven verwachting goed. Scherm reageert super, en is mooi helder.

Echter loop ik wel tegen een probleem aan.....WIFI...
Telkens als ik hem aanmeld op mijn netwerk verbreekt hij de verbinding ik krijg dan het volgende:
Scannen...Aanmelden op netwerk XXX....Verbinding verbroken.
Pas op het moment dat er staat "IP adres ophalen" doet hij het, maar hier gaan toch wel enkele 10 tallen minuten over heen.
En als hij dan in slaapstand valt begint het hele verhaal weer van vooraf aan.(verbreekt wifi) (is idd een instelling)

Heb al van alles geprobeerd, statisch ip, WIFI analyser, Router op ander kanaal, signaal sterkte ed zijn uitstekend.
Wil vanavond nog even proberen op een ander netwerk misschien toch wat met mijn netwerk aan de hand, maar alle andere apparaten verbinden direct zonder problemen. (telefoons, tv, laptop)

Iemand enig idee???

UPDATE: 26-01
Apparaat is inmiddels terug naar waar ie vandaan kwam... Na dat ook het geluid telkens uitviel en pas na het resetten naar fab. inst. weer wat deed... :X
Overigens wel een nieuwe laten komen want wat hij deed dat deed hij goed.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:39:
Er staat er 1 op marktplaats voor 160 euro XD
stelletje oplichters
ja, ik had het ook gezien ik heb hem/haar een mailtje gestuurd, er zat zelfs een foto van een ipad erbij.
volgensmij is hij er nu af.

ik heb trouwens ook het 'kruidvat tablet' besteld via internet, nu nog kijken waneer die aankomt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ debje
Ik ervaar dezelfde problemen met het downloaden van een app via android market. Tot gisteravond laat aan het proberen geweest.
Ik denk dat het ligt aan een instelling die of je FT card of je USB aansluiting aanstuurt.
Ik vermoed dat beiden gezien worden als enkel een "line in" en niet met een optie om ook zaken op te slaan.
Bij spellen die ik via mijn PC rechtstreeks op de FT card zet, geeft hij onvoldoende ruimte (geheugen) aan als oorzaak van het niet kunnen voltooien van de installatie.

Aan de bijgeleverde handleiding heb je ook niks!
Iemand een idee hoe ik ergens deze instellingen kan benaderen?

Ik zal daar waar mogelijk ook anderen helpen met evt vragen. ;)

EDIT
http://www.technipages.co...l/comment-page-2#comments

Bovenstaande link een algemeen topic over "Download mislukt" bij Android versie 2.3.4
Mogelijk te verhelpen met de beschreven stappen, echter in dat Forum wordt ook verwezen naar de FTcard(microSD card) als zijnde het probleem. Als de kleine vanavond op bed ligt laat ik weten wat er gewerkt heeft.

Ik hoop dat ik dan eindelijk iets van Android market kan downloaden en instaleren.
Ja ik heb een Gmail account en ja ik heb wifi en ja ik kan gewoon op internet. Alleen dus het "App"probleem!!

Grtz
;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 17:39 . Reden: Update Download mislukt probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@StekkerJunky kun je wel een film downloaden op de tablet of moet dat via mijn laptop en dan op de tablet zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
gewoon spelen vanaf een smb share toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:18:
Ben op zoek naar bescherming voor de Kruidvat tab, iemand tips?
http://www.123bestdeal.co...idvat-hoesjes-accessoires

Veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net bij kruidvat deze ook besteld, wordt aangegeven dat hij binnen 4 tot 8 dagen wordt geleverd.

Dus de 4 weken die er staan moet je niet te letterlijk nemen.

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de tablet gehaald en inderdaad ook bij mijn Kruidvat vestiging maar 3. Gelijk 2 gehaald een voor mij en een voor mijn man. Prijs/Kwaliteit vind ik het een prima ding!! Ik gebruik hem toch alleen maar voor een beetje surfen, FB, WordFeud en Words with Friends en makkelijk mee te nemen tijdens de vakantie. Het is weliswaar niet de allersnelste maar het is ook niet echt traag. Touchscreen reageert goed. Heb Skype geprobeerd met een vriend in Amerika en volgens hem is beeld en geluid gewoon prima. Film kijken via micro SD gaat ook goed. Uiteraard gaat de batterij ook sneller leeg. E-reader is prima, maar daar heb ik een Kindle Touch voor.

Dit is een heel leuk hebbedingetje. Zwaardere applicaties gaat toch via PC of laptop. Verwacht niet te veel en je zult niet teulergesteld worden. :)

All in all... een prima aankoop voor nog geen 90 euro!! Leuk toch?!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:48:
Ik heb gisteren de tablet gehaald en inderdaad ook bij mijn Kruidvat vestiging maar 3. Gelijk 2 gehaald een voor mij en een voor mijn man. Prijs/Kwaliteit vind ik het een prima ding!! Ik gebruik hem toch alleen maar voor een beetje surfen, FB, WordFeud en Words with Friends en makkelijk mee te nemen tijdens de vakantie. Het is weliswaar niet de allersnelste maar het is ook niet echt traag. Touchscreen reageert goed. Heb Skype geprobeerd met een vriend in Amerika en volgens hem is beeld en geluid gewoon prima. Film kijken via micro SD gaat ook goed. Uiteraard gaat de batterij ook sneller leeg. E-reader is prima, maar daar heb ik een Kindle Touch voor.

Dit is een heel leuk hebbedingetje. Zwaardere applicaties gaat toch via PC of laptop. Verwacht niet te veel en je zult niet teulergesteld worden. :)

All in all... een prima aankoop voor nog geen 90 euro!! Leuk toch?!! :)
gaat angrybirds wel gewoon snel? (zonder schokkende beelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:52:
[...]

gaat angrybirds wel gewoon snel? (zonder schokkende beelden)
Angry birds seasons gaat vloeiend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:58:
@StekkerJunky kun je wel een film downloaden op de tablet of moet dat via mijn laptop en dan op de tablet zetten??
@ Ruben Ik zou persoonlijk niet de downloadsnelheid van de tablet boven mdie van mijn PC verkiezen, maar het kan wel.

@DaBuzzzzz yep, of via een usbstick aan de meegeleverde verloopstekker hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Deze hoes is een stuk goedkoper te krijgen via Ebay. Hetzelfde geldt voor deze case met toetsenbord op Ebay.
De rest heb ik nieteens meer opgezocht en zal ook stukken goedkoper te vinden zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:37
wat vinden jullie van deze tablet?
http://www.focalprice.com...Fi_External_3G_Black.html
ik ben ook al een tijdje opzoek naar een leuke tablet
beetje om te game, surfen en voor me mail.
is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:44:
[...]

Deze hoes is een stuk goedkoper te krijgen via Ebay. Hetzelfde geldt voor deze case met toetsenbord op Ebay.
De rest heb ik nieteens meer opgezocht en zal ook stukken goedkoper te vinden zijn. ;)
Bedankt voor de tip!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Prom0 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:27:
wat vinden jullie van deze tablet?
http://www.focalprice.com...Fi_External_3G_Black.html
ik ben ook al een tijdje opzoek naar een leuke tablet
beetje om te game, surfen en voor me mail.
is dit wat?
Ziet er qua specs ok uit, echter "slechts" een accu van 4500 mAh. Reken op 4-5 uur accu duur. Plus staan best aardig wat spelfouten op de website... hoeft geen betekenis te hebben.
Plus ik denk dat de resolutie ook niet klopt (1280x768 lijkt me onwaarschijnlijk).

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHURTle
  • Laatst online: 25-10-2024
Avond..

Heb van de week ook de al veel besproken Kruidvat Tablet gehaald. Ze hadden er 2 gekregen.
De mijne had in de vitrine gestaan. Bij aanzetten was hij kapot Gaf bij aanzetten 1/3 groen beeld
Bij langer vast houden Power button werd dit blauw..

Zeer gefrustreerd weer terug gelukkig meteen mijn geld gekregen..
Daarna opzoek gegaan naar iets anders.

Het is uit eindelijk deze geworden...

http://www.pandawill.com/...ra-hdmi-white-p55382.html

Ivm met het Chinees New Year kan het wel lang duren maar 4wkn op de Kruidvat Tablet wachten was het ook niet::

Dit zijn de specs..

Model Ainol Novo 7 Aurora 16GB Version
CPU All Winner A10, 1.2GHz; GPU: Mali 400
Operation System Android 4.0 (ICS)
RAM 1GB,DDR3
Nand Flash 16GB
Shell Material Plastic
Screen Size 7 Inch IPS, made by HITACHI
Type Capacitive Screen
Resolution 1024 x 600
Visible Angle 180°
GPS
No
Extend Card Support TF card up to 16GB
Camera Yes, front 2.0 megapixels
Gravity Sensor Yes
Multi-Touch Yes, 5 points touch
Flash Yes, support Flash 11.1
Android Market Yes
Youtube Yes
Bluetooth
No
Video 1080P, AVI/MOV/MP4/RMVB/FLV/MKV
Music MP3/WMA/WAV/APE/AAC/FLAC/OGG
Ebook TXT, PDF, HTML, RTF, FB2
Skype Yes

Email and Browser Yes, built in
WIFI 802.11 b/g/n
3G Not built in, support 3G/WCDMA dongle
Earphone Interface 3.5mm
Battery 3700MAh
Language Czech, Danish, Dutch, English, Spanish, French, German, Greek, Italian, Japanese, Korean, Norwegian, Polish, Portuguese, Swedish, Turkish, Chinese
Other Applications Office, Browser, Gallery, Clock, Calculator, Calendar, Taskiller, Gmail
Product Size 189 x 123 x 9mm
Product Weight 313g

Extend Port 1 x TF card port
1 x MINI USB port; 1 x MINI HDMI port
1 x 3.5mm earphone port

Package Weight 704g
Package Including 1 x Charger; 1 x Earphone
1 x USB cable; 1 x HDMI cable; 1 x OTG cable

Geloof dat ik toch de beste keuze heb gemaakt incl coupon code en leather case en 16gb TFCard nog geen 160euris..

Nog wel een N00B vraagje het kan geen Epub bestanden aan is daar wel een app voor of moeten deze omgezet worden in FB2 formaat...

Mvgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
En nu maar hopen dat de douane je er niet uitpikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHURTle
  • Laatst online: 25-10-2024
Heb er vaker besteld en nooit moeite gehad.. Maar las dat de laatste paar maanden er veel word aangehouden. Daarom ook voor de kruidvat gegaan.

Via HK airmail laten komen en niet via DHL want die pikken ze er volgens mij vaker uit.
En als goed is doen ze op het pakketje een bedrag onder de 100 euro zetten..
Dan maar langer wachten...

Fingers crossed . Bij aankomst zal ik een review plaatsten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik krijg achtergronden niet over het hele scherm. Weet iemand daar de oplossing voor?

Ik kan altijd alleen maar inzoomen en dus een stukje van een achtergrond laten zien (behalve dan met de standaardachtergronden). Ik had wel het goede formaat gedownload (480x800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis andersom he;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Als je je tablet in landscape houdt wel. Als je hem rechtop houdt is het 480x800.

Maar ook als ik achtergronden van grotere formaten download moet ik steeds de afbeelding 'bijsnijden' voordat hij hem kan instellen als achtergrond.

Jullie hebben dat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
tHURTle schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:47:
Heb er vaker besteld en nooit moeite gehad.. Maar las dat de laatste paar maanden er veel word aangehouden. Daarom ook voor de kruidvat gegaan.

Via HK airmail laten komen en niet via DHL want die pikken ze er volgens mij vaker uit.
En als goed is doen ze op het pakketje een bedrag onder de 100 euro zetten..
Dan maar langer wachten...

Fingers crossed . Bij aankomst zal ik een review plaatsten..
De Aurora heeft ook zeker mijn aandacht. Ik vind alleen de reviews momenteel wat magertjes, dus ik heb een bestelling nog even uitgesteld. Een hands-on van een Tweakers is absoluut welkom :)

Hieronder nog een interessante link met o.a. een root script en market fix:

http://www.slatedroid.com/forum/280-ainol-novo-7-aurora/

[ Voor 4% gewijzigd door Dynamix op 26-01-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

tHURTle schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:19:
Het is uit eindelijk deze geworden...
..
Model Ainol Novo 7 Aurora 16GB Version
Had er net eentje in m'n handen ... van een collega die had de 8Gb versie bij DHGate gekocht.
Even alles op Engels gezet, tablet en handleiding zijn 100% Chinees. Incl. een Chinese market ...

Mooi solide apparaatje. Scherm reageert goed.

EDIT: zie nu dat er een Aurora en een Elf is, wat is het verschil (behalve geheugen) ?
Nog wel een N00B vraagje het kan geen Epub bestanden aan is daar wel een app voor of moeten deze omgezet worden in FB2 formaat...
Er zijn e-reader apps die epub kunnen lezen. Ben even de naam kwijt ...

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 26-01-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Goner schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:46:
[...]

EDIT: zie nu dat er een Aurora en een Elf is, wat is het verschil (behalve geheugen) ?
De Aurora heeft een IPS scherm.

Hoe was de snelheid van de interface? Het valt mij op dat er nogal wat lag te zien is in de meeste YouTube filmpjes van de Aurora, dus ik vraag me af of de AllWinner A10 CPU wel krachtig genoeg is.

[ Voor 21% gewijzigd door Dynamix op 26-01-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

Goner schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:46:
[...]Er zijn e-reader apps die epub kunnen lezen. Ben even de naam kwijt ...
Aldiko ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook de kruidvat tablet gaan bestellen, maar ik ken iemand die er ook een heeft en die heb ik eerst even bekenen. Een fijn dingetje, alleen is er een ding wat me heel erg irriteerd. Het geluid heeft altijd een kleine vertraging, of in nu games speel of films kijk, het geluid komt altijd te laat en dit kan bij sommige dingen heel vervelend zijn... Weet iemand of dit hard of softwarematig is? Mensen die ICS op de kruidvattablet hebben gekregen, hebben jullie ook nog vertraging in het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Yep, dat was 'm ! Dochter heeft 'm op haar Yarvik. Mooie app.
Dynamix schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:56:
Hoe was de snelheid van de interface? Het valt mij op dat er nogal wat lag te zien is in de meeste YouTube filmpjes van de Aurora, dus ik vraag me af of de AllWinner A10 CPU wel krachtig genoeg is.
Heb alleen maar interface gebruikt voor settings, maar dat ging soepel. Ook multi-touch werkt snel.

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 26-01-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alles te hebben gelezen over het Kruidvat Tabletje denk ik dat ik straks maar eens ga kijken of ik er nog ergens 1 vandaan kan toveren, anders bestellen :(.

Vraagje: Denk niet dat het kan, maar is het mogelijk om een WhatsApp, Sms soort dienst op zon pad werkend te krijgen, als een soort ''algemene'' ontvanger voor thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:46:
Na alles te hebben gelezen over het Kruidvat Tabletje denk ik dat ik straks maar eens ga kijken of ik er nog ergens 1 vandaan kan toveren, anders bestellen :(.

Vraagje: Denk niet dat het kan, maar is het mogelijk om een WhatsApp, Sms soort dienst op zon pad werkend te krijgen, als een soort ''algemene'' ontvanger voor thuis?
Ik ben hetzelfde van plan, na de aankoop van mn ZTE Blade heb ik vertrouwen gekregen in de goedkope android apparaten en ik vind het niet erg er wat aan te sleutelen.
Mn vriendin gebruikt nu mijn telefoon voor spelletjes als wordfeud en en where's my water, dat moet zo te zien een eitje zijn voor deze tablet.
Het enige wat storend zou kunnen zijn is de resolutie, ik ben nu 800x400 op een 3.5" scherm gewend, de kruidvat tablet heeft dezelfde resolutie op 7".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:46:
Men zegt dat het in theorie kan, heb "alle" topics er over gelezen op XDA, "alle" tips and trucs en manieren geprobeerd. Resultaat: een tablet zonder werkende Whatsapp en een telefoon met een Whatsapp die zei forget it want ik wil slechts op één device tegelijk actief zijn. Dus deinstall van tablet en reinstall op telefoon en klaar :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Jarrean schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:16:
[...]Mn vriendin gebruikt nu mijn telefoon voor spelletjes als wordfeud en en where's my water, dat moet zo te zien een eitje zijn voor deze tablet.
Het enige wat storend zou kunnen zijn is de resolutie, ik ben nu 800x400 op een 3.5" scherm gewend, de kruidvat tablet heeft dezelfde resolutie op 7".
Ik heb zo'n kruidvat-tablet aan mijn zo'n zoontje en die speelt diezelfde apps zonder een probleem. En qua resolutie werkt het beter op een 7" scherm dan op een 3.5"scherm. Je zit een heel stuk minder te 'pielen' op een klein scherm tijdens een potje 'Where's my water' :-) En ja, ik heb het spel uitgespeeld met alle levels triple-duck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rincewind schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:51:
En qua resolutie werkt het beter op een 7" scherm dan op een 3.5"scherm. Je zit een heel stuk minder te 'pielen' op een klein scherm tijdens een potje 'Where's my water' :-)
Dit heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de resolutie maar puur en alleen met het formaat. Als deze tablet een 1024x600 of 1280x800 of whatever resolutie had gehad was Where's my water precies even speelbaar maar zag de hele UI er gewoon vele malen beter uit. Kleine tekst (wat je al gauw hebt door de veel lagere dpi-waarde dan op een telefoon met deze resolutie) ziet er gewoon brak uit omdat de pixels groooot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem ook besteld, benieuwd wanneer hij binnen is. Als ik vragen heb ivm de market neem ik aan dat ik die hier kan stellen. Maar eerst maar afwachten wanneer hij er is. Succes allemaal met de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er ook market op de kruidvat tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:17:
zit er ook market op de kruidvat tablet?
Yep

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je dan gelijk spelletje erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maanstof
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-08 12:44
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een 7'' scherm niet te klein?? (ik heb de kruivat tab al besteld maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:29:
is een 7'' scherm niet te klein?? (ik heb de kruivat tab al besteld maar toch
zelfde resolutie als m'n telefoon, maar dan een stukje groter. Leest weer net wat makkelijker, maar veel meer informatie zal er niet op het scherm passen (dan op een telefoon met gelijke scherm resolutie (3,7" FWVGA (480 x 854)). Anders wordt de tekst zo blokkerig denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 26-01-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Vandaag maar even zo'n kruidvat tablet gehaald. In eerste instantie was ik best enthousiast en zeker voor dat geld. Heb nu echter het probleem dat die om de haveklap opnieuw opstart. Je hoort dat een tik en vervolgens start die opnieuw op. Wifi heeft soms ook moeite en doet het gewoon niet. Lijkt erop dat de wifi stuk is. Iemand een idee? En heeft iemand ervaringen met de garantie afhandeling. Er staat dat je er twee jaar garantie op hebt.

Mvrgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:22:
[...]

zelfde resolutie als m'n telefoon, maar dan een stukje groter. Leest weer net wat makkelijker, maar veel meer informatie zal er niet op het scherm passen (dan op een telefoon met gelijke scherm resolutie (3,7" FWVGA (480 x 854)). Anders wordt de tekst zo blokkerig denk ik
oke maar surfen op internet zal wel gewoon fijn gaan?? of moet je konstant in en uitzoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Brad Pitt schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:55:
[...]

Dit heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de resolutie maar puur en alleen met het formaat. Als deze tablet een 1024x600 of 1280x800 of whatever resolutie had gehad was Where's my water precies even speelbaar maar zag de hele UI er gewoon vele malen beter uit. Kleine tekst (wat je al gauw hebt door de veel lagere dpi-waarde dan op een telefoon met deze resolutie) ziet er gewoon brak uit omdat de pixels groooot zijn.
Klopt. Dat bedoelde ik ook met de opmerking over 3.5"t.v. 7". Maar om nu te zeggen dat de pixels er 'groooot' uitzien: nee. Voor de prijs die het tablet kost is het een leuke investering: scherm reageert goed, ICS is mogelijk en het systeem is behoorlijk vlot qua reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rincewind schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:24:
Maar om nu te zeggen dat de pixels er 'groooot' uitzien: nee.
Haarscherp kan je het niet noemen hè.
scherm reageert goed
Behalve af en toe een geheel verkeerde registratie dan wel ongewenst terugfloepen naar het hoofdscherm.
ICS is mogelijk
Voorlopig zonder GPU-acceleratie dus stroperig als de neten.
en het systeem is behoorlijk vlot qua reactie.
Dan hebben wij andere normen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:27:
[...]

oke maar surfen op internet zal wel gewoon fijn gaan?? of moet je konstant in en uitzoomen?
Met de 7" tablet van kruidvat kun je als je het mij vraagt het beste via apps werken. Dus download bijvoorbeeld voor nieuwsberichten de app van nu.nl dat werkt gemakkelijker dan de website.
Als je het via de browser opzoekt is het inderdaad een kwestie van in- en uitzoomen. Mede omdat de browser niet de pagina's voor mobiele telefoons opent maar gewoon de pagina's voor computers. Dus bij bijvoorbeeld wikipedia gaat hij terug naar de gewone pagina's en blijft niet in en.m.wikipedia.org/

Voor zover ik even heb kunnen nagaan hebben veel tablets trouwens een 3:4 scherm (ipad) terwijl deze duidelijk breedbeeld is. Dus goed voor video's maar de 7" diagonaal vertaalt zich in relatief weinig schermoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
se77en schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:39:
Mede omdat de browser niet de pagina's voor mobiele telefoons opent maar gewoon de pagina's voor computers. Dus bij bijvoorbeeld wikipedia gaat hij terug naar de gewone pagina's en blijft niet in en.m.wikipedia.org/
Browser met een selecteerbare user agent installeren :)
Voor zover ik even heb kunnen nagaan hebben veel tablets trouwens een 3:4 scherm (ipad) terwijl deze duidelijk breedbeeld is. Dus goed voor video's maar de 7" diagonaal vertaalt zich in relatief weinig schermoppervlak.
Sterker nog, aangezien het paneel een 5:3 verhouding heeft qua resolutie zijn alle dingen die je in landscape bekijkt horizontaal uitgerekt. Dus lekkere brede gezichten, cirkels die ovaal worden, etc. Echt over nagedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:27:
[...]

Surfen gaat prima, ook zonder in en uitzoomen. Voor het geld is het gewoon een hele goede tablet. Je moet er wel echt een custom rom op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Ik heb gister de Ainol Novo7 Elf besteld!

Heb 'm op eBay gekocht van een verkoper uit de UK die 'm daar op voorraad had (jaja had, ik heb de laatste ;p)
dus geen gedoe met customs, lange levertijden etc.

Ben wel erg benieuwd naar het apparaat, het scherm, de specs, hoe ICS werkt etc

Ik zal zodra ik m heb (waarschijnlijk maandag of dinsdag) wat foto's en mijn bevinden plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tablet van kruidvat is een cherry: Cherry Mobility / Cherry Mobility Tablets / Tablet M-677 - 7 inch.
Dit staat op de site van ssb-repair.com, kies je voor kruidvat krijg je deze forum: http://www.tabletsupport.eu/cherry/forumdisplay.php?fid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breezie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:54
Gisteren ook de kruidvat tablet gaan halen hier in belgië :P
je krijgt echt wel veel waar voor je geld vind ik.
GTA3 is niet ondersteund volgens de market maar je kunt hem er ook gewoon op installeren, al moet ik zeggen dat het op mijn Galaxy S met 1GHz cpu toch vlotter gaat. Het is speelbaar als je wat lag er bij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:31:
Hallo allemaal,

Vandaag maar even zo'n kruidvat tablet gehaald. In eerste instantie was ik best enthousiast en zeker voor dat geld. Heb nu echter het probleem dat die om de haveklap opnieuw opstart. Je hoort dat een tik en vervolgens start die opnieuw op. Wifi heeft soms ook moeite en doet het gewoon niet. Lijkt erop dat de wifi stuk is. Iemand een idee? En heeft iemand ervaringen met de garantie afhandeling. Er staat dat je er twee jaar garantie op hebt.

Mvrgr
Had idd zelfde probleem met wifi, en op den duur viel het geluid gewoon geheel uit... Dingetje naar Kruidvat terug gebracht met deze melding, en mijn geld terug gehad. Gelijk op internet een andere besteld. Nu nog ff afwachten wanneer hij komt.. dagje of 6 geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog op zoek naar uitbreidingen en hoezen voor de Cherry.....

http://www.123bestdeal.co...idvat-hoesjes-accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaN schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:25:
[...]

Surfen gaat prima, ook zonder in en uitzoomen. Voor het geld is het gewoon een hele goede tablet. Je moet er wel echt een custom rom op zetten.
een custom rom?? wat is dat? (ik wil niet dom overkomen) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breezie
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:55:
[...]

een custom rom?? wat is dat? (ik wil niet dom overkomen) :D
als je niet weet wat het is kan je er misschien maar beter niet aan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal gelijk eerlijk zijn; Ik ben een drol3 in dit opzicht.

Ik heb ook het kruidvat tablet besteld, echter nog niet binnen. Dus in verwachting zal ik maar zeggen.
Nou wil het geval dat het mijn eerste tablet (eerste ervaring )is.
Wie kan en wil mij uitleggen wat/waar en hoe ik software erop kan zetten zodat hij sneller wordt (android 4.0??).
Waar vind ik dat en wat is de werkwijze.
Misschien is het teveel gevraagd, hopende dat iemand mij duidelijk kan vertellen wat ik moet doen zodat ik het goed doe, verpruts niet graag wat!

Alvast THNX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breezie
Als ik vorige reacties uit dit topic mag geloven blijkt de camera niet meer te werken wanneer je er andere firmware op gezet hebt, hou dat in ieder geval in het achterhoofd...
Op de vorige pagina staat ook dat GPU acceleratie niet werkt in ICS, dus volgens mij ben je gewoon beter af met de standaard firmware die er op staat.

Je bent bij deze gewaarschuwd, dus achteraf niet komen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet boos worden......dat was niet de bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Had idd zelfde probleem met wifi, en op den duur viel het geluid gewoon geheel uit... Dingetje naar Kruidvat terug gebracht met deze melding, en mijn geld terug gehad. Gelijk op internet een andere besteld. Nu nog ff afwachten wanneer hij komt.. dagje of 6 geloof ik..
Ik ben benieuwd wie het eerst een goed werkende heeft. Ik heb die van mij aangemeld bij de garantie afhandelaar.Ze komen hem maandag halen. Ze hebben beloofd dat ze met 2 dagen weer retour zullen sturen.
Ben benieuwd wie hier de snelste is?

Gr Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:37:
[...]

Browser met een selecteerbare user agent installeren :)
Ok zal 'ns Dolphin proberen.

Ik heb de link naar het Cherry forum aangeklikt (gepost door Highcity1970) en daar valt o.a. te lezen dat er door Cherry Mobility wordt gewerkt aan "een stabiele rom waarbij alle mogelijkheden van het tablet benut worden.
De updates zullen worden aangekondigd zodra ze beschikbaar zijn."
Het zou natuurlijk vooral leuk zijn als daarmee android 4 met werkende camera wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gebruik zelf Opera Mobile (aangezien je daar "alle" file formats mee kan downloaden) maar elke browser heeft wel zijn aanhang. Dolphin is ook mooi ja. Heb die draaien met het blauwe thema, past mooi bij ICS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:42
Voor de mensen met een kruidvat tablet die tot ongenoegen ge-update hebben naar ICS hier een
rom voor de intertoys variant om m weer te downgraden.

Pro 3 7" - http://dl.dropbox.com/u/1...are_update_pro3_7inch.zip - (~140MB)

Bij mij werd alles wel heel traag met ICS.

werkt perfect op de Cherry M677

[ Voor 8% gewijzigd door Furrr op 28-01-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
ICS op de Kruidvat tablet is inderdaad nog niet helemaal perfect.
- Standaard werkt Calendar app niet
- tablet lijkt af en toe te hangen, soms zelfs dat er een melding komt dat de actieve app niet meer reageert en of je 'm af wilt sluiten. Na "quick boost" met Android Assistant (losse app) is het wel weer rap, dus zal mogelijk een geheugen-issue zijn.
- camera werkt inderdaad niet meer (nu was 'ie niet veel soeps, dus mis niet veel)
- vanmiddag aangezet en de boel hing bij het openen van de mails. In elk geval langer dan anders, dus gerestart en toen werkte WiFi niet meer. Na nog een restart (shutdown en boot) werkte WiFi wel weer.
- Redelijk veel apps werken niet onder ICS (Nu.nl, geenstijl, Tweakers.net, Buienradar, buienalarm, NOS TeleTEXT (die andere werkt wel, maar die ziet er niet uit en je kunt niet klikken op pagina's), Hackaday, en nog een paar)

Maar de WiFi is wel veel sneller actief na standby dan de originele rom, dus ik denk dat ik ICS er wel op laat staan.
De compas-functie is vrijwel onbruikbaar, dus Google SkyMap is onbruikbaar.

* TD-er hoopt dat er snel een nieuwe ICS komt voor deze tablet.
Furrr schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:40:
Voor de mensen met een kruidvat tablet die tot ongenoegen ge-update hebben naar ICS hier een

Werkt prima!
Je linkje doet het niet, omdat 'ie incompleet is.

[ Voor 16% gewijzigd door TD-er op 28-01-2012 00:03 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
TD-er schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:01:

Je linkje doet het niet, omdat 'ie incompleet is.
Excuus, link aangepast en werkt nu wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Heeft iemand al een mooi siliconen hoesje die perfect geschikt is voor de Kruidvat 7" tablet (Cherry M-677) gekocht? Het design van deze tablet met de terugknop, homeknop en instellingenknop heeft namelijk veel meer tablets (oa Yarvik). Dus het lijkt me dat er wel siliconen hoesjes voor zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LuPo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:17:
Heeft iemand al een mooi siliconen hoesje die perfect geschikt is voor de Kruidvat 7" tablet (Cherry M-677) gekocht? Het design van deze tablet met de terugknop, homeknop en instellingenknop heeft namelijk veel meer tablets (oa Yarvik). Dus het lijkt me dat er wel siliconen hoesjes voor zijn toch?
Het siliconen hoesje van de Intertoys Qware past toch precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:21:
[...]

Het siliconen hoesje van de Intertoys Qware past toch precies dan?
Die zou inderdaad misschien kunnen. Is die Qware precies gelijk dan? Ik dacht dat die toch anders is qua design (qua specs gelijk).

Op intertoys.nl staat die 7" silicon sleeve in ieder geval niet. Wel de 10".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Furrr schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:40:

werkt perfect op de Cherry M677
Deze mensen kunnen, denk ik, sinds vanochtend beter de officiële rom downloaden die op de Cherry M-677 stond toen ze hem kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
LuPo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:52:
[...]

Deze mensen kunnen, denk ik, sinds vanochtend beter de officiële rom downloaden die op de Cherry M-677 stond toen ze hem kochten.
Dat is natuurlijk nog veel beter!! ;)
Maar stond er gister namelijk nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje over de kruidvat tablet pc
is deze ook te gebruiken met een mobiel internet sim te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met die intertoys rom wetkt de camera btw nog steeds niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast wel,

Men is bezig om er een T-mobile dongel op aan te sluiten zie dat onderwerp op:
http://www.tabletsupport.eu/cherry/forumdisplay.php?fid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Furrr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:01:
[...]

Dat is natuurlijk nog veel beter!! ;)
Maar stond er gister namelijk nog niet op.
Daarom schreef ik ook "sinds vanochtend". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

DaBuzzzzz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:34:
http://www.chinabring.com/ ik heb een M19 besteld. Lijkt me een zeer strak geprijsde (russische) shop
Heb je die Aoson M19 al? Hoe bevalt hij je?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
Heb m nog niet, wordt na de viering, men meldde ergens 2e helft feb. Dat is niet de normale levertijd hoor maar model is nieuw en gevolgd door chinees vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het wel fijn om film's te bekijken op een 7'' tablet (kruidvat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:16:
is het wel fijn om film's te bekijken op een 7'' tablet (kruidvat)?
Je hebt hem vlak voor je. Prima dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als je een fucked-up beeldverhouding en nog slechtere kijkhoeken acceptabel vind is het in theorie te doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Brad Pitt schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:28:
[...]

Als je een fucked-up beeldverhouding en nog slechtere kijkhoeken acceptabel vind is het in theorie te doen ja.
Ach, thuis kijk ik wel op mijn 40". In de trein heb ik niets beters voorhanden dus is 7 inch "fucked up beeldverhouding" voor €89,99 acceptabel.

Ik heb m'n kruidvat tablet teruggeflasht van ICS naar GB. Het werkte niet helemaal soepel (beetje stroperig). Hopelijk binnenkort officiële update van Cherry op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Ik heb dit weekend ook een tablet gekocht, wilde voor de kruidvat of intertoys tablet gaan maar die bleken beide in heel Noord Brabant uitverkocht te zijn. Omdat ik te ongeduldig ben heb ik toen maar een (archos) Arnova 10 g2 op de kop getikt, het is een 10 inch, wel wat groter dus.
Fijne tablet, voelt stevig aan op een bepaald plekje na (je hoort de behuizing klikken als je er op drukt), accuduur is prima, als er vraag naar is kan ik wel eens kijken hoe snel hij leeg te trekken is;)
Standaard staat er geen android market op, de tablet draait opzich een prima firmware (2.3.5) maar heb deze door een geroote 2.3.5 vervangen voor de android market.

Ik heb hier op GoT nog niemand over de tablet gehoord, sowieso nog maar weinig over gelezen behalve op alcatablet (waar ik de custom rom vandaan heb). Hopen dat hij nog wat populairder wordt zodat ICS misschien nog mogelijk gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
LuPo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:48:
Ik heb m'n kruidvat tablet teruggeflasht van ICS naar GB. Het werkte niet helemaal soepel (beetje stroperig). Hopelijk binnenkort officiële update van Cherry op het forum.
Ik had hier ook last van en heb er daarom eens setCPU opgezet. Tevens heb ik deze geinstalleerd op die van men vrouw die nog de stock GB draait en setCPU gaf de volgende settings aan:

- ICS: performance @ 1008mhz (vermoedelijk omdat de QWare voorwie de ICS bestemd was, maar 1008 draait?)
- GB: fantasy @ 1200mhz

Ik heb dan via setCPU de cpu op 1158 gezet en de fantasy governor geselecteerd en dit gaf toch een wezenlijk verschil ...

Waarom dat ik 1158 gekozen heb ipv 1200 => de cherry begon geregeld te rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaRKie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:25:
Ik heb dan via setCPU de cpu op 1158 gezet
Daar zal het niet aan liggen want verschil tussen 1008MHz en 1158MHz merk je echt niet.
en de fantasy governor geselecteerd en dit gaf toch een wezenlijk verschil ...
Dat wel ja aangezien de CPU nu constant op 1158MHz draait en de accu dus zal drainen als een malloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Brad Pitt schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:24:
[...]

Daar zal het niet aan liggen want verschil tussen 1008MHz en 1158MHz merk je echt niet.
Nochtans merkte ik een verschil tussen de 2.
[...]

Dat wel ja aangezien de CPU nu constant op 1158MHz draait en de accu dus zal drainen als een malloot.
Overdrijven is ook een kunst natuurlijk... zoals ik al eerder vermelde: de fantasy governor is de default van de GB stock rom. Merkt maw geen verschil in battery drainage. De fantasy governor zal trouwens niet constant op max cpu lopen ...

Ik spreek uit de persoonlijk ervaring dat op de ICS rom met cpu settings op fantasy@1158 een duidelijk verbetering is tegenover de default ICS setting van performance@1008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaRKie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:32:
Nochtans merkte ik een verschil tussen de 2.
Oh dat mag hoor. En da's mooi dan toch :)
Overdrijven is ook een kunst natuurlijk...
Ik baseer deze uitspraken ook op persoonlijke ervaringen.
De fantasy governor zal trouwens niet constant op max cpu lopen ...
Screenshotje na een paar uur gebruik van CPU Spy please?
Ik spreek uit de persoonlijk ervaring dat op de ICS rom met cpu settings op fantasy@1158 een duidelijk verbetering is tegenover de default ICS setting van performance@1008.
Ja dát kan, aangezien onder ICS de governor een "normale" is i.t.t. de nogal vage onder GB. En is logisch, omdat zoals ik al zei de CPU-scaling onder Fantasy niet regulier is, scaled vrijwel niet/niet naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Stock GB draait fantasy governor, batterij usage is al vermeld geweest door andere users.
Ik draai nu dezelfde governor onder ICS omdat ik vind dat deze dan vlotter werkt.
Aangezien beide governers gelijk zijn, maak ik de logische conclusie dat het batterij verbruik gelijk zal zijn ... dus wat is nu het probleem volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaRKie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:09:
Aangezien beide governers gelijk zijn, maak ik de logische conclusie dat het batterij verbruik gelijk zal zijn ... dus wat is nu het probleem volgens jou?
Probleem? Er is geen probleem, het is allemaal juist logisch. Dit omdat Fantasy, i.t.t. elke normaal werkende andere governor, (vrijwel) niet doet aan CPU-scaling en dús snel is. Als ik mijn SGS2 op 1200MHz lock zet is 'ie ook sneller en smoother dan nu, waar 'ie de meeste tijd rond de 200/500MHz zit.

Zeg alleen dat je het verschil tussen 1158 en 1008MHz niet (noemenswaardig) zal merken. Komt allemaal puur en alleen door de ingestelde governor. Zet je telefoon/tablet op de Performance governor en hij is ook smoother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
En ik zei alleen dat ics met de default performance governor op 1008 naar mijn gevoel minder vlot was dan met fantasy op 1158 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaRKie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:20:
En ik zei alleen dat ics met de default performance governor op 1008 naar mijn gevoel minder vlot was dan met fantasy op 1158 :-)
Heb ik dat ergens ontkend dan? Alleen dat de governor van invloed is, en vandaar om een screendump vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Volgens jou is er geen verschil tussen 1008 vs 1158mhz maar is het te wijten aan de governor.

Performance: de default op de ICS rom => dus constant op 1008
Fantasy: quasy constant op 1158

Hoe kan de governor de reden zijn van de lichte performance boost die ik voel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaRKie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:41:
Hoe kan de governor de reden zijn van de lichte performance boost die ik voel?
Je had een wezenlijk verschil. Verder wacht ik nog steeds op een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
En ik wacht nog altijd op jou verklaring waarom de fantasy sneller zou werken dan de performance governor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaRKie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:53:
En ik wacht nog altijd op jou verklaring waarom de fantasy sneller zou werken dan de performance governor.
Fantasy op 1158MHz draait inderdaad sneller dan Performance op 1008MHz ja. Heb je helemaal gelijk in.

Maar goed, iets gefundeerds komt er verder toch niet uit blijkbaar. Iedereen dus gewoon even het apparaat op 1158MHz zetten en de governor op, de prima schalende en daardoor écht niet batterij drainende, Fantasy, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
By default draaien die kruidvat tablets al op 1200mhz met fantasy governor (als ik setCPU mag geloven).

Als je de ICS erop zet, staat de tablet op performance 1008mhz
Ik en andere zeggen dat de ICS soms wat laggy is. Naar mij gevoel is de tablet veel responsiever als hij op 1200/1158 draait (op performance, fantasy, whatever)

Jij beweert dat het absoluut niet kan liggen aan de +200/150mhz maar enkel aan de governor:
performance = max cpu
fantasy = max cpu (volgens jou)
Dus: performance == fantasy

En toch zal de fantasy heel mijn batterij in luttele minuten leegzuigen, maar de performance governor niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:38
Is dit de opvolger van de Ainol Nova7?

Ziet er verder goed uit, wel 7inch en zoek liever 10inch (meer tablet gevoel voor mij)

Toch hetzelfde.

[ Voor 18% gewijzigd door Minaaj op 30-01-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Laatst online: 25-07 15:57
Veel apps voor de Cherry mobility tablet zijn helaas niet te downloaden van de Android Market.
Bv. Tunein Radio is niet beschikbaar, die ik wel gewoon op mijn Iconia A500 te zien krijg.
De minimale Android versie is 1.6 voor die app, dus Gingerbread (Android 2.3) zou dus geen belemmering mogen zijn.
Zonder de Cherry tab te gaan rooten wil ik toch graag die apps installeren.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?
Ik heb begrepen dat die apps ook in de vorm van een apk bestand bestaan, maar ik kan die niet vinden.
Sommige trouwens wel, maar dan op wat vage websites met (vermoedelijk) spyware, pop-ups e.d.
Pagina: 1 ... 25 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.