BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Zozo, mooi spul, een degelijke tablet met 1024*600 op 7" capacitive zonder een prijskaartje van boven de €200.Cooler_King schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:33:
Witstech komt nu ook met een opvolger van de A81, de A91:
•Processor: Texas Instruments OMAP3730 clocked at 1GHz
•RAM: 512MB DDR2
•Operating System: Android 2.3 Gingerbread with support for the Android marketplace.
•Display: 7-inch capacitive multitouch display @ 1024 x 600 resolution (16:10 aspect ratio)
•Weight: 370g
•Battery: 3000mAh, replaceable
Ook meteen uitgerust met Gingerbread en niet zwaar. Alleen die ronde randen...
De OMAP3730 is zelf een Cortex A8, dus modern maar niet opvallend snel.
Ik kon ook niet direct vinden wat voor een PowerVR GPU er in zit, maar gezien dat de Chipset al een tijdje uit is neem ik aan dat we het hebben over een SGX 530, misschien 535. Meer bewijs daarvoor haal ik uit deze slide:

20m poly/sec is niet erg hoog, volgens mij haalt de 535 60m p/s.
Trouwens, is er vraag voor een update van mijn Chipset overzicht?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
lijkt me een goed idee aangezien er de afgelopen tijd toch wel wat nieuwe spelers zijn opgedoken (renesas, amlogic) en er updates zijn bij de huidige fabrikanten (telechips met a8, rockchip 2918 etc.)XanderDrake schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:33:
Trouwens, is er vraag voor een update van mijn Chipset overzicht?
[ Voor 13% gewijzigd door dcell op 08-07-2011 12:10 . Reden: iets teveel weggehaald van de quote ]
Nogmaals wil ik vragen wat ik nodig heb voor het opladen van de Novo8. Ik heb waarschijnlijk een adapter nodig toch ipv alleen zo'n verloop stekkertje.dhhdante schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:13:
[...]
Oeps, ben ik vergeten. Kan iemand me vertellen welke ik nodig heb?
En waar moet ik precies op letten? Of mss makkelijk, kan iemand een voorbeeld geven van een compitable adapter? Ik had al gelezen dat ze bij onderdelenhuis goedkoper te bestellen waren dan die uit China.
Wat is jullie firmware versie?
De link: http://mp4nation.net/blog...-tab-fw-version-20110627/
http://www.chinadigitalcomm.com/ainol-mid-f105/zendertje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:08:
Heeft iemand een site met informatie over het rooten van de novo8 en of er al custumroms zijn?
- Cortex A9 1 Ghz,
- 2-point 8" resistive touchscreen
- Resolutie: 1024x768
- Camera aan voorkant
- Full HD
- HDMI
http://www.lowbuying.com/...-screen-3g-wifi-p-87.html
http://www.aliexpress.com...shipping-wholesalers.html
YouTube: ZeniThink E98 UPad Tablet PC 8 Inch AMlogic Cortex A9 Android 2.2 Multi Touch Screen 3G WIFI
[ Voor 20% gewijzigd door Geen12 op 08-07-2011 14:19 ]
De mijne is 20110603, versie 20110627 had gisteren al gedownload, zal hem er eens opzetten.MrDummy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:23:
Ik ontdek een firmware update voor novo8: versie 20110627.
Wat is jullie firmware versie?
De link: http://mp4nation.net/blog...-tab-fw-version-20110627/
Is gebeurt nu weer opnieuw de zaak inrichten.
Is ook weer klaar, de android market er op gezet, welliswaar versie 1.82, maar toch.
[ Voor 15% gewijzigd door janesh op 08-07-2011 17:22 ]
De eerste entry uit je tabel is 'm. Er bestaat geen OMAP3730, echter wel een DaVinci DM3730. Ben er verder niet bekend mee, maar ziet eruit als een opgepoetste OMAP3 met het eea. aan video acceleration.XanderDrake schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:33:
De OMAP3730 is zelf een Cortex A8, dus modern maar niet opvallend snel.
Ik kon ook niet direct vinden wat voor een PowerVR GPU er in zit, maar gezien dat de Chipset al een tijdje uit is neem ik aan dat we het hebben over een SGX 530, misschien 535. Meer bewijs daarvoor haal ik uit deze slide:
Benieuwd wanneer de eerste Chinese budgetfabrikant een paar pallets OMAP4s aandurft...
Hoe is de bouw kwaliteit.
Doet de g-sensor het goed ivm games
Ik zoek een tablet voor mijn neefje/nichtje
ze gaan hem gebruiken voor internet, youtube, hyves(+hyves games) en games.
Het is dus van belang dat dit goed werkt
Alvast bedankt
Arjan
Althans, op aliexpress een paar keer meegemaakt.
Nee inderdaad ik raak nauwelijks iets anders aan dan mijn android devices, soms mijn eeepc 1201n, en mijn gewone computers al helemaal niet meer.arjandijk162 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:20:
Janesh, hoe gebruik jij je Novo-8 nu? Raak je nog een laptop aan, of is het alleen een leuk speledingetje voor erbij.
De kwaliteit van dit soort producten wordt volgens mij gedefinieerd door hoe gemakkelijk het product erbij pakt en het gedachteloos in je leven opneemt.
De ipad is voor mijn vrouw, vind ik niet zo interessant.
Komt ook door mijn werk en leeftijd, ik hoef niet zoveel meer zoals waarschijnlijk de meeste van jullie.
Persoonlijk heb ik altijd nog PC nodig naast mijn tablet, maar ik moet zeggen dat een tablet als mijn MID 816 en ook een Novo8 een apparaat als een Netbook of internet Laptop nutteloos maakt. OK, je kan geen grote documenten typen op je tablet (zonder toetsenbord) maar voor makkelijk internet gebruik, facebook, filmpjes op youtube of dumpert.nl? Tablet! Het is een zorgeloos systeem en apparaat, dat zijn taak makkelijk kan volbrengen, makkelijker dan een Netbook.arjandijk162 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:20:
Raak je nog een laptop aan, of is het alleen een leuk speledingetje voor erbij.
Lijkt me een goede benchmark. En gezien ik mijn tablet nog steeds een paar uur per dag gebruik rest er mij een duidelijk antwoord: dit apparaat heeft zijn niche gevonden. Ik kan mijn EEE 900 makkelijk verkopen of weg geven.De kwaliteit van dit soort producten wordt volgens mij gedefinieerd door hoe gemakkelijk het product erbij pakt en het gedachteloos in je leven opneemt.
Toen ik dit las keek ik stiekem naar je profiel.janesh schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:52:
Komt ook door mijn werk en leeftijd, ik hoef niet zoveel meer zoals waarschijnlijk de meeste van jullie.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Mja, ik krijg als antwoord dat ie wel 7 dagen kan duren voordat er iets gebeurt.Cooler_King schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:10:
Tikkie offtopic, maar zijn er mensen die de Novo bij HOD hebben besteld waar de track en trace code het inmiddels bij doet? want hier doet ie het nog altijd niet..
Eerlijk gezegd wel vreemd, want AllPMP doet meteen het, HOD pas na 7 dagen? Dat is niet erg klantvriendelijk gedaan. We zullen zien of alles klopt, want ik heb 2 shippings met dezelfde hongkong post. Dus weet ik snel hoe de shipping verloopt...
edit: Vandaag nog even met support gepraat en die zeiden dat het eerst naar Hong Kong wordt verzonden en dat het 7 dagen kan duren (oeps, in vorige bericht ook al gezegd) voordat de code werkt. Hopelijk zit hij begin volgende week dus in het vliegtuig en wordt hij dan binnen 1 tot anderhalve week bezorgd.
ps. Zou iemand GT Racing: Motor Academy HD op de Novo 8 willen testen aub? of is dat spel al te hoog gegrepen voor die specs
[ Voor 30% gewijzigd door Cooler_King op 09-07-2011 16:25 ]
Verwijderd
http://bit.ly/iy40P1
meh..een paar maanden geleden voor 50 euro gekocht bij BIC en lol @ beschrijving: dual core..Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 07:43:
Geen superttablet, wel geschikt voor eenvoudig huis, tuin en keukengebruik en wel een prijsdoorbraak, VIA8650 7 inch, webcam, case met keyboard, voor ca. € 68,- De $ 100,- PC bestaat!
http://bit.ly/iy40P1
sloomste 800mhz processor die ik ooit heb meegemaakt
Oke wat zijn je bevindingen in tweede instantie misschien heb je een update gedaan of een custumromjanesh schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:52:
Nou oke mijn eerste summiere bevindingen betreffende de novo8 en ik post het maar even hier Xander.
De novo8 is het meest en professioneelst uitgeruste tablet van degene die ik in china gekocht heb, het is dan ook van een 'echt' merk, Ainol.
Ook op de bouwkwaliteit valt volgens mij weinig aan te merken en ook zijn makkelijke stand lijkt m.i .degelijker dan bv van de witstech a81e.
ik vind het dan ook vervelend om de hooggespannen verwachtingen in dit topic een beetje te moeten temperen want na hem twintig uur in huis te hebben moet ik toch wel een aantal minpuntjes constateren, hoewel de meeste misschien exemplarisch zijn en of softwarematig, en na een firmware update zijn op te lossen.
Ten eerste de 'waas' van Kiddyl is misschien hetzelfde wat ik al eerder constateerde bij twee oem ramos w10 tablets, met dezelfde chipset, en wat ik omschreef als een gebrek aan backlight.
Bij de twee eerstgenoemde was het voor mij een reden om ze weg te doen, bij de novo8 niet, het is niet storend, maar bij de mid816 bv. is van dit verschijnsel geen sprake.
In de genoemde twintig uur die ik hem in huis heb is hij al zeker 30 keer spontaan opnieuw opgestart na een freeze, en net ook nog toen ik dit verhaal bijna klaar had en weer opnieuw kon beginnen. Ik neem wel aan dat dit na een firmware update te verhelpen is, en er is er al een.
Heb zojuist een factory reset geprobeerd, wat ook niet altijd lukt bij deze chinese dingen, nu dus ook niet, zal het via een update moeten doen.
Ook reageren de fysieke knoppen vaak bij de tweede keer indrukken wat ik storend vind en bij de rest van mijn devices niet gewend ben.
De novo8 is zeker niet sneller dan de mid816, maar zeker snel genoeg voor menigeen. Ook het scrollen door zwaardere sites gaat ook moeizamer dan bij de mid 816 en de rena3 b.v. , maar je moet hierbij wel bedenken dat ik hier ook froyo en gingerbread met elkaar zit te vergelijken. Het is niet denkbeeldig dat na een upgrade naar gingerbread, een en ander behoorlijk verbeterd.
Mijn apparaat, geen market, youtube, hoewel de laatste pluk je net als veel andere apk's van het internet en de eerste is te installeren, of zal opduiken na een firmware update.
De app fhone info vertelt me net dat de resolutie wel 1280*768 is, hoewel ik daar t.o.v. mijn tmd plus zo op het eerste gezicht niet veel van merk.
Alles is t.g.v. de hoge resolutie wel erg klein, de iconen, tekst in de settings enz, wat mij niet zo opvalt bij mijn galaxy tab 7 inch en 1024*600.
Het gewicht is redelijk, hij voelt massief aan, de 8 inch tmd plus ( pandawill naam voor de herotab mid816R2) voelt iets lichter en fijner aan terwijl de novo8 weer het voordeel heeft makkelijker in een hand te houden omdat hij smaller is.
Al met al ben ik er tot nu toe tevreden over gezien zijn prijs van 150 euro en er van uitgaande dat een en ander te verbeteren valt.
Ik doe hem niet weg, maar voor mensen die twijfelen is de herotab mid816R2 of tmd plus voor hetzelfde geld, zeker het overwegen waard.
Nog even een paar puntjes, het spontaan opnieuw opstarten is weg, het hoge resolutie scherm is volgens mij om naar te kijken niet beter dan het 800*460 scherm van de ramos w10, en ja een beetje meer cpu power was eigenlijk wenselijk.
Dit laatste is toch minder vergeleken met de 1.2 Ghz hummingbird in de mid816, maar wie weet brengt een firmware update de Amlogic cpu van 800 naar 1000 Mhz, zoals bij de wits a81e ook gebeurde.
Tenslotte, gingerbread kan ook een behoorlijke verbetering zijn zoals dat bij de 7 inch 1 Ghz cortex a8 samsung galaxy tab ook het geval was.
Een beetje laat, maar hier het stekkertje dat je misschien nodig hebt omdat sommige leveranciers die er niey standaard bij doen zoals bij jtshop.dhhdante schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:01:
[...]
Nogmaals wil ik vragen wat ik nodig heb voor het opladen van de Novo8. Ik heb waarschijnlijk een adapter nodig toch ipv alleen zo'n verloop stekkertje.
En waar moet ik precies op letten? Of mss makkelijk, kan iemand een voorbeeld geven van een compitable adapter? Ik had al gelezen dat ze bij onderdelenhuis goedkoper te bestellen waren dan die uit China.
http://www.dealextreme.co...ower-plug-converter-33884
Je kan ook eens SetCPU proberen? Ik denk dat die Amlogic nog wel wat overclock ruimte heeft!janesh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:53:
Dit laatste is toch minder vergeleken met de 1.2 Ghz hummingbird in de mid816, maar wie weet brengt een firmware update de Amlogic cpu van 800 naar 1000 Mhz, zoals bij de wits a81e ook gebeurde.
Tenslotte, gingerbread kan ook een behoorlijke verbetering zijn zoals dat bij de 7 inch 1 Ghz cortex a8 samsung galaxy tab ook het geval was.
Dank jejanesh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:43:
[...]
Een beetje laat, maar hier het stekkertje dat je misschien nodig hebt omdat sommige leveranciers die er niey standaard bij doen zoals bij jtshop.
http://www.dealextreme.co...ower-plug-converter-33884
Ik denk het ook, maar b.v. cpu tuner vraagt om een nieuwe kernel of firmware om de cpu speed te verhogen.XanderDrake schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:53:
Dus de algemene bruikbaarheid van de Novo8 is verbeterd janesh?
[...]
Je kan ook eens SetCPU proberen? Ik denk dat die Amlogic nog wel wat overclock ruimte heeft!
En ja Xander, mijn tablet was even minder en is dus sterk verbeterd, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen binnenkort, want ik moet toch echt wennen aan zijn resolutie die heel veel heel klein maakt.
[ Voor 21% gewijzigd door janesh op 10-07-2011 18:15 ]
Is dat niet op te lossen met launcherpro?janesh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:29:
[...]
Ik denk het ook, maar b.v. cpu tuner vraagt om een nieuwe kernel of firmware om de cpu speed te verhogen.
En ja Xander, mijn tablet was even minder en is dus sterk verbeterd, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen binnenkort, want ik moet toch echt wennen aan zijn resolutie die heel veel heel klein maakt.
OK, cool.janesh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:29:
Eigenlijk is 720p meer iets voor 9.7 of 10" tablets. Denk ik, dan kan je er meer van genieten.
Als je vrienden genoegen nemen met 7 inch en 800*480 dan is het een aanrader en is ook in zwart te krijgen.
Nogmaals, ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen van de novo8.
janesh, heb jij nou ook ervaring met de Herotab C8 en/of de GT-Pad?janesh schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:47:
Ik pak net even mijn rena3, wat een vlot en snappy apparaatje is het toch, zelfs terwijl ik hem gebruik met mijn galaxy tab als hotspot hetgeen niet zo snel is dan op wifi bij mij thuis.
Als je vrienden genoegen nemen met 7 inch en 800*480 dan is het een aanrader en is ook in zwart te krijgen.
Nogmaals, ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen van de novo8.
Verder vind ik het raar dat je voorkeur lijkt uit te gaan naar een lager resolutie scherm. Je kijkt nooit HD video's erop zeker?
En inderdaad hd video' s als je films bedoeld die kijk ik niet en is een hoge resolutie voor mij waarschijnlijk minder belangrijk.
Wat ik probeer is oprecht mijn ervaringen weer te geven, en die rena die ik een week niet gebruikt had was toch eigenlijk een verademing qua reactiesnelheid, het laden van internet pagina' s en het vlotte in en uit zoomen, hetgeen bij de novo8 allemaal wat moeizamer gaat.
Ik moet zeggen dat de C8 of haipad m7 dezelfde ervaring als de rena3 geven met froyo, maar ik vond het gewicht toch vervelend.
Ik ben benieuwd wanneer ze aankomen: de case met keyboard of Novo8.
Maar niemand heeft energie voor over om aparte topic te maken voor Novo8? Hoe langer we wachten, hoe meer reacties in "verkeerde topic" komen en dus niet samen onder Novo8. De ervaringen en goede berichten gaan dus verloren in de bos van dit verzamelingtopic. Dat is niet goed.
Anders zal ik maar eens alvast topic opstarten, nog even met kale beginpost, maar later kan ik meer informatie erin zetten. En Android 2.3 wordt ook verwacht voor Novo8, wanneer is niet bekend.
Mijn order van de Novo8 bij HOD (7 juli besteld) is helaas nog niet te tracken, kwestie van geduld vrees ik (werd ook vanuit HOD aangegeven). Een apart topic juich ik absoluut toe!MrDummy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:53:
Eindelijk track&trace resultaat van HOD's Novo8. Maar dat lijkt wel 1 week later dan verwacht, het lijkt nu pas onderweg te zijn op weg naar hier.
Ik ben benieuwd wanneer ze aankomen: de case met keyboard of Novo8.
Maar niemand heeft energie voor over om aparte topic te maken voor Novo8? Hoe langer we wachten, hoe meer reacties in "verkeerde topic" komen en dus niet samen onder Novo8. De ervaringen en goede berichten gaan dus verloren in de bos van dit verzamelingtopic. Dat is niet goed.
Anders zal ik maar eens alvast topic opstarten, nog even met kale beginpost, maar later kan ik meer informatie erin zetten. En Android 2.3 wordt ook verwacht voor Novo8, wanneer is niet bekend.
don't mistake lack of talent for genius.

@MrDummy, ik kan je nog wel helpen met wat foto's enz voor nieuwe topic (van de links die ik eerder had gepost)
Morgen maak ik wat kopjes voor nieuwe topic.
Verwijderd
ik ben in het bezit van een Herotab X5A multitouch 7" Android 2.1, op manual staat MIDX Series.
Factory reset lukt niet: je moet hem eerst koppelen aan een HOST via USB.
Dus via USB aangesloten op een Windows7 netbook, als harde schijf herkend maarrrr....
voer je dan de reset uit dan start de tab gewoon opnieuw op maar niks geen reset !
1) Iemand enig idee hoe deze tab te resetten ??
2) Bestaat er betere firmware ?
http://aanbieding.marktplaats.nl/
[ Voor 4% gewijzigd door Nitrambabo op 12-07-2011 12:19 ]
Dit is dezelfde tablet die je bij bartsmith en intertoys voor 99 euro haalt en op internet(china) rond de 50 euro ( eken m009s) dus...NIET INTRAPPEN (camera is ook maar 0.3 ipv de gemelde 1.3, 3g werkt alleen via dongle)
[ Voor 5% gewijzigd door nizzuts op 12-07-2011 12:26 ]
Wat slecht dat ze er dan wel mee adverteren. Bedankt in ieder geval, scheelt weer een miskoop.nizzuts schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:25:
@nitrambabo dit is GEEN dual core: 8650 VIA 800 Mhz Processor,
Dit is dezelfde tablet die je bij bartsmith en intertoys voor 99 euro haalt en op internet(china) rond de 50 euro ( eken m009s) dus...NIET INTRAPPEN (camera is ook maar 0.3 ipv de gemelde 1.3, 3g werkt alleen via dongle)
Snel verdienen op die manier: bestellen in China en direct weer doorverkopen voor het dubbele.
Waarschijnlijk weet de verkoper inderdaad meer van je tweede punt dan dat hij ook maar iets van de technische specificaties van het apparaat snaptguapper schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:02:
De tekst kan goed direct gekopieerd zijn uit een Chineese webwinkel; daar staan ze ook bekend om dit soort grappen.
Snel verdienen op die manier: bestellen in China en direct weer doorverkopen voor het dubbele.
[ Voor 92% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-07-2011 16:07 ]
Dit is geen Marktplaats advertentie. Dit is gewoon iets van Marktplaats zelf, elke dag hebben ze een aanbieding. Het is hetzelfde idee als Groupon. Daarom vind ik het zo raar, aangezien het een officiële aanbieding is, niet eentje van een particulier.Thralas schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:25:
[...]
Waarschijnlijk weet de verkoper inderdaad meer van je tweede punt dan dat hij ook maar iets van de technische specificaties van het apparaat snapt

Helaas kan ik geen Chinees en weet ik niet waar ik een hier in China navigatie kan downloaden

[ Voor 23% gewijzigd door kiddyl op 12-07-2011 16:15 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Link
Maar dan met extra Bluetooth en SiRF III GPS voor ongeveer 10 euro extra.
Processor: Texas Instruments OMAP3730 clocked at 1GHz
RAM: 512MB DDR2
Operating System: Android 2.3 Gingerbread with support for the Android marketplace.
Display: 7-inch capacitive multitouch display @ 1024 x 600 resolution (16:10 aspect ratio)
G-Sensor
Built-in 1.3-megapixel front-facing camera
Built-in microphone
Connectivity: WiFi 802.11 b/g/n, 3G (via dongle; built-in to come optional); Bluetooth; GPS (optional)
Supports OTG
Dimensions: 194x118x15.1mm (5mm thinner than the current A81 lineup)
Weight: 370g
Battery: 3000mAh, replaceable
?
too old, too cold
Zijn er tweakers met ervaringen over de E-pad. Bij marktplaats is deze in de aanbieding.
Ik had wat reacties geskipt en hierboven staan al (helaas negatieve) reacties.
[ Voor 22% gewijzigd door Ecke op 12-07-2011 16:25 ]
Nee het is niet deze tablet. Eigenlijk wil ik Wits vermijden, dus bovenstaande tablet wil ik eigenlijk afwachten op de reacties voordat ik er uberhaupt over wil nadenken om hem te testen.Negakinu schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:22:
Kiddyl, is dat de Wits A91?
Processor: Texas Instruments OMAP3730 clocked at 1GHz
RAM: 512MB DDR2
Operating System: Android 2.3 Gingerbread with support for the Android marketplace.
Display: 7-inch capacitive multitouch display @ 1024 x 600 resolution (16:10 aspect ratio)
G-Sensor
Built-in 1.3-megapixel front-facing camera
Built-in microphone
Connectivity: WiFi 802.11 b/g/n, 3G (via dongle; built-in to come optional); Bluetooth; GPS (optional)
Supports OTG
Dimensions: 194x118x15.1mm (5mm thinner than the current A81 lineup)
Weight: 370g
Battery: 3000mAh, replaceable
?
Verwijderd
Hee Kiddyl,kiddyl schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:13:
De afgelopen twee dagen een nieuwe tablet getest met GPS. De processor is de Dual Core NEC A9 processor met een Sirf3 GPS chipset. De nauwkeurigheid van de GPS was beter dan met mijn Desire Z die max 4.x meter haalt. Foto is van de app 'GPS test' die in de market staat. Vandaag ook eens getest in een auto en hier was ik net geparkeerd:
Helaas kan ik geen Chinees en weet ik niet waar ik een hier in China navigatie kan downloaden, maar ga er proberen een keer mee te rijden hier.
Ziet er uit als een prima tablet. Jammer dat het geen resolutie van 1024x600 is maar wel een fatsoenlijke gps.
Wat is voor de rest je ervaring met deze tablet?
Groetjes,
Mark
Verwijderd
Accuduur vind ik wel belangrijk, 4 uur moet toch echt minimum zijn. Welke van de 2 tablets is echt beter?
Ga voor het normale browsen, youtube en spelletjes en wil het via hdmi kunnen aansluiten aan me tv.
En moet een beetje kind proof zijn.
De Novo8 vind ik echt prachtig, maar de accu lees ik dat die gewoon weinig capaciteit heeft.
Of valt dat tegenover de flytouch toch nog een beetje mee.
bedankt,

[ Voor 134% gewijzigd door ronaldinho op 13-07-2011 18:33 ]
Het lijkt er op dat deze tablet gewoon een Point of View Mobii Tegra of een Advent Vega is met daarop de VegaComb rom?ronaldinho schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:12:
Ik kwam op http://www.nowsupplier.co...h-with-camera-p-1830.html de TeePad T10 tegen met Honeycomb 3.0.1
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb geen flauw ideeG33st schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:48:
[...]
Het lijkt er op dat deze tablet gewoon een Point of View Mobii Tegra of een Advent Vega is met daarop de VegaComb rom?
Zit al wel wat te zoeken op google, maar kan nog niks vinden.
Zal me niks verbazen als er straks nog meer chinese tablets komen met honeycomb.
De specs van de door mij vermelde gegeven link zijn natuurlijk niet zo goed, maar.......wie weet wat de chinesen in de toekomst nog voor ons in petto hebben
Dat is nogal een vrij ruime vraagstelling. Wat wil je ervan weten? Als je je vraag specificeert dan krijg je betere reacties. Nu zou een antwoord als "ja" of "nee" al volstaan.goosjuh schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:13:
Heeft iemand al ervaring met de PACKARD BELL LIBERTY?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
-Android 2.2 8" Novo8
en
-Android 2.2 9.7" Capacitief IPS BT 16GB
Ik ga de tablet voornamelijk gebruiken om films te kijken (veelal divx maar ook enkele MKV bestanden( kunnen beide tablets btw de subtitle uit een mkv container herkennen?)
En verder voor internetten en enkele spelletjes zoals angry birds etc.
Volgens mij voldoen beide tablets wel aan mijn eisen, de prijs is niet zo heel veel verschillend van elkaar, enkel is de schermgrootte iets verschillend.
Een groot pluspunt van de novo8 vind ik de HDMI out.
En beide tablets hebben een soort gelijke bediening als mijn HTC desire mbt het touchscreen en 2 vingers gebruiken.
welk tablet zou een verstandige keuze zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door shameblaster op 13-07-2011 15:17 ]
Cons:::BB4E
Absoluut eentje met IPS scherm dan. Andere schermen zijn meestal vrij slecht met kijkhoek, ga je je heel snel aan storen.shameblaster schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:15:
...
Ik ga de tablet voornamelijk gebruiken om films te kijken
..
Ik heb beide besteldshameblaster schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:15:
Ik zit erg te twijfelen tussen de:
-Android 2.2 8" Novo8
en
-Android 2.2 9.7" Capacitief IPS BT 16GB
welk tablet zou een verstandige keuze zijn?

Ik zal me er nog is verder op ingaan lezen bedankt voor je antwoord.FlyEragon schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:32:
[...]
Absoluut eentje met IPS scherm dan. Andere schermen zijn meestal vrij slecht met kijkhoek, ga je je heel snel aan storen.
Het heeft geen haast, ik wacht af en ben benieuwd naar jou ervaringen! Via welke site heb jij ze besteld?edm schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:54:
[...]
Ik heb beide besteld. Ik verwacht ze met zo'n 5 daagjes. Ik kan dan wellicht nog wat specifieke vragen voor je beantwoorden als je zo lang kan wachten. Voor films verwacht ik dat de 9.7 fijner zal vanwege de redenen die mijn voorganger aan haalt.
Ik vind er weinig exotisch of onbekends aan.janvanduschoten schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Dat is nogal een vrij ruime vraagstelling. Wat wil je ervan weten? Als je je vraag specificeert dan krijg je betere reacties. Nu zou een antwoord als "ja" of "nee" al volstaan.
Via kiddyl's actie op samenkopen.shameblaster schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:21:
Het heeft geen haast, ik wacht af en ben benieuwd naar jou ervaringen! Via welke site heb jij ze besteld?
Ik zag de tablet ook op deze site staan:
http://www.actietablets.n...et-capacitive-screen.html
Alleen is de prijs (flink wat hoger ja) Met de verzendkosten/invoerrechten ben je met de samenkopen actie alsnog goedkoper uit.
Ik ga me verdiepen in deze tablet, ik heb in een ander topic fotos van deze tablet gezien met het ISP scherm gemaakt door Kiddyl en de kijkhoek / kleuren verbazen me enorm in positieve zin. Verder is het uiterlijk ook erg mooi (ipad kloon). Op youtube zijn ook al vele filmpjes over deze tablet te vinden.
Verkoopt kiddyl nou alleen de witte versie van de Novo8? Hier heb ik nog geen duidelijk antwoord op... of weten de mensen die hem gekocht hebben dat zelf ook niet

Ik heb bij het bestellen graag in het zwart er bij gezet. En anders heb ik een witte, boeien...Cooler_King schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:03:
[...]
Verkoopt kiddyl nou alleen de witte versie van de Novo8? Hier heb ik nog geen duidelijk antwoord op... of weten de mensen die hem gekocht hebben dat zelf ook niet
Wie hebben er allemaal een novo8, danwel in bestelling staan? Janesh, kiddyl heb ik handson ervaring van gezien niemand anders? Ik ben met name geinteresseerd of je meteen moet firmware upgraden.
[ Voor 6% gewijzigd door edm op 13-07-2011 18:20 ]
By kiddyl staat de teller al op 19 bestellingen, en er zijn ook nog iig een aantal mensen die hem bij HOD besteld hebben (de mijne verlaat morgen Hong Kong dus zal hem ergens in de volgende week wel ontvangen). Wordt tijd dat het nieuwe topic er komtedm schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:17:
[...]
Wie hebben er allemaal een novo8, danwel in bestelling staan? Janesh, kiddyl heb ik handson ervaring van gezien niemand anders? Ik ben met name geinteresseerd of je meteen moet firmware upgraden.
[ Voor 4% gewijzigd door Cooler_King op 13-07-2011 18:44 ]
Zeker weten een Vega/Mobii kloon, met een poepsccherm dus, dat blijkt ook wel uit de foto's.ronaldinho schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:12:
Ik kwam op http://www.nowsupplier.co...h-with-camera-p-1830.html de TeePad T10 tegen met Honeycomb 3.0.1
Die firmware is zoals geopperd waarschijnlijk de Honeycomb Beta rom 'VegaComb'.
Ikzelf zou mn handen er liever niet aan branden
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb afgelopen week een paar dagen een flytouch 3 tablet gehad en ik zou de flytouch 3 eigenlijk aan niemand aanraden.Ik had een hele tijd gezocht wat mijn eerste android tablet zou worden en ik kwam op de FT3 uit. Levering duurde wat langer dan gepland(postnl lijkt momenteel echt elk pakket te controleren) en tussentijds had ik een huawei S7 tablet aangeschaft. Over het huawei tablet was ik zeer enthousiast en zodoende was mijn eerste android tablet ervaring zeer positief.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:39:
Even een kort vraagje, wat raden jullie me aan de Novo8 of de flytouch3?
Accuduur vind ik wel belangrijk, 4 uur moet toch echt minimum zijn. Welke van de 2 tablets is echt beter?
Ga voor het normale browsen, youtube en spelletjes en wil het via hdmi kunnen aansluiten aan me tv.
En moet een beetje kind proof zijn.
De Novo8 vind ik echt prachtig, maar de accu lees ik dat die gewoon weinig capaciteit heeft.
Of valt dat tegenover de flytouch toch nog een beetje mee.
bedankt,
Echter, zou de FT3 eerder zijn geleverd en was dat mijn eerste tablet dan was de eerste ervaring negatief geweest. Een aantal redenen: Teveel spellen werken niet of niet goed(waaronder een aantal angry birds varianten, cut the rope, nano panda, pool break), alles werkt net even te langzaam, de kijkhoek van het scherm is dramatisch slecht, speakers zijn om het voorzichtig te zeggen van matige kwaliteit en zelfs met het pennetje is het te makkelijk om per ongeluk iets aan te klikken terwijl je eigenlijk wil scrollen. Ik kon het tablet gelukkig tegen kostprijs(die door een heffing van 37 euro flink opgelopen was) weer doorverkopen.
Ik had getest met de standaard rom en met de tim custom rom wat in principe een goed werkende rom zou moeten zijn al liep het tablet regelmatig vast met de custom rom. Ik heb het idee dat er qua spellen nog wel wat te tweaken zou zijn maar daar heb ik geen tijd meer in gestoken.
Verwijderd
De Novo8 is mooi, ga nog kijken als ik een andere kan vinden met dezelfde opties, maar met iets meer accu capaciteit.
Anders wordt het de Novo8.
Ik weet er wel een die een grote accu heeft, maar die hoort hier niet in dit topic thuis.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:02:
Enorm bedankt hiervoor, ik weet welke ik niet meer moet nemen.
De Novo8 is mooi, ga nog kijken als ik een andere kan vinden met dezelfde opties, maar met iets meer accu capaciteit.
Anders wordt het de Novo8.
De Galaxy Tab 8.9 heeft een accu van 6000 mAh, bron: http://www.tabletguide.nl/tablets/samsung-galaxy-tab-8-9/
Na een avondje toch wat bevindingen, market was niet full dus geflashed met een modded fw, verder nog wel wat issues tegengekomen zoals reboots als je het apparaatje uitzet. Tot nu toe een erg leuk apparaatje en in 10 dagen in huis na bestelling
- Captive IPS paneel (grote kijkhoek, goede kleuren)
- Groter dan 7inch
- minder of rond de €400
- Eventueel een SD/micro SD kaart slot
- Android 3.0
- 1Ghz dual core
Of zijn dit gewoon teveel eisen die ik heb?
Kom met google wel wat tablets tegen, maar die zitten nog op android 2.2 of lager. En zijn naar mijn idee ook vrij dik....
Nu wacht ik al een tijd op de Galaxy tab 10.1/8.9 maar er zou toch iets vergelijkbaars moeten zijn voor minder...
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 14-07-2011 15:00 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Asus Eeepad Transformer? http://tweakers.net/price...er-16gb-tf101-1b033a.htmll3art schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:59:
Welke tablets zijn er op dit moment die voldoen aan:
- Captive IPS paneel (grote kijkhoek, goede kleuren)
- Groter dan 7inch
- minder of rond de €400
- Eventueel een SD/micro SD kaart slot
- Android 3.0
- 1Ghz dual core
Of zijn dit gewoon teveel eisen die ik heb?
Kom met google wel wat tablets tegen, maar die zitten nog op android 2.2 of lager. En zijn naar mijn idee ook vrij dik....
Nu wacht ik al een tijd op de Galaxy tab 10.1/8.9 maar er zou toch iets vergelijkbaars moeten zijn voor minder...
[ Voor 7% gewijzigd door LameDog op 14-07-2011 15:31 ]
Haha ja maar die is al afgevallen voor me. Zit te brak in elkaar. Geluid is slecht. Maar komt inderdaad in de buurt :-)LameDog schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:29:
[...]
Asus Eeepad Transformer? http://tweakers.net/price...er-16gb-tf101-1b033a.html
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Om het kort samen tevatten is deze tablet dus geschikt voor:
-Films kijken (HD content en ''gewone'' divxjes)
-Surfen (ook flash sites zoals dumpert.nl? werken hiervan de filmpjes dan goed?)
-Games (simpele spelletjes als Angry birds etc draaien vloeiend?)
Bedankt alvast.
Mijne zal morgen wel vrijgegeven worden bij de douane en ik hoop dat ie dan zaterdag bij mij isedm schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:17:
Als de transformer al te brak in elkaar zit is 99% van de exotische tablets niks voor jou lijkt me. Ik heb inmiddels heel wat china tablets gezien(waaronder onlangs dus de flytouch 3 die toch vrij vaak wordt aangeraden) en veel tablets zien eruit of ze uit elkaar vallen als je ze aanraakt, er komen vlekken op het scherm als je te hard drukt, geluid is slecht, voelt aan als speelgoed, kijkhoek is zeer slecht en zo is er nog wel van alles te bedenken. Positieve uitschieter vind ik de Huawei S7, zeer degelijk gemaakt en compleet qua features.l3art schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:01:
[...]
Haha ja maar die is al afgevallen voor me. Zit te brak in elkaar. Geluid is slecht. Maar komt inderdaad in de buurt :-)
Mijn persoonlijke ervaring met dit tablet is als volgt:shameblaster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:32:
Ik ben er nu uit en wil de -Android 2.2 9.7" Capacitief IPS tablet gaan bestellen (Ipad kloon)
-Surfen (ook flash sites zoals dumpert.nl? werken hiervan de filmpjes dan goed?)
Bedankt alvast.
Films in hd wordt denk ik krap, alhoewel het wel zou moeten kunnen. Maar waarom wil je op een niet-hd scherm, hd filmpjes kijken?
Surfen werkt goed, maar hier moet je vooral in combinatie met Flash zeker niet teveel van verwachten! Dan kan de browser tergend langzaam worden.
Games zoals Angry Birds draaien over het algemeen erg goed
Heb veel mkv bestanden in 720p dus dat scheelt evt omzetten.alex3305 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:19:
[...]
Mijn persoonlijke ervaring met dit tablet is als volgt:
Films in hd wordt denk ik krap, alhoewel het wel zou moeten kunnen. Maar waarom wil je op een niet-hd scherm, hd filmpjes kijken?
Surfen werkt goed, maar hier moet je vooral in combinatie met Flash zeker niet teveel van verwachten! Dan kan de browser tergend langzaam worden.
Games zoals Angry Birds draaien over het algemeen erg goed.
Heb jij nu deze tablet of heb je hem gehad? Indien je de tablet nog bezit hoe werken bijvoorbeeld.
filmpjes op dumpert.nl
Heb nu een htc desire en de browser hierop werkt wel oke
mee eens en vooral softwarematig zijn er bij elke exotische tablet nog wel wat kinderziektes. Je moet er mee kunnen levenElvis56686 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:18:
[...]
Als de transformer al te brak in elkaar zit is 99% van de exotische tablets niks voor jou lijkt me. Ik heb inmiddels heel wat china tablets gezien(waaronder onlangs dus de flytouch 3 die toch vrij vaak wordt aangeraden) en veel tablets zien eruit of ze uit elkaar vallen als je ze aanraakt, er komen vlekken op het scherm als je te hard drukt, geluid is slecht, voelt aan als speelgoed, kijkhoek is zeer slecht en zo is er nog wel van alles te bedenken. Positieve uitschieter vind ik de Huawei S7, zeer degelijk gemaakt en compleet qua features.
overigens is Huawei niet een onbekend merk
Klopt, Huawei is zeker vergelijkbaar met de grote/bekende merken. Huewei heeft ook de juiste aanpak denk ik, wel made in china maar zo te zien stellen ze wel kwaliteitseisen aan hun producten en dat is dan ook terug te zien.dcell schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:43:
[...]
mee eens en vooral softwarematig zijn er bij elke exotische tablet nog wel wat kinderziektes. Je moet er mee kunnen leven
overigens is Huawei niet een onbekend merkhet is zeker een categorie boven de no-name China tabs
Een voorbeeld van slechte aanpak: Ik had onlangs een cortex a8 via alibaba besteld maar dat is niet echt een succes geworden. Het tablet zag er op zich aardig uit, klein en licht maar er bleek een probleem te zijn met het scherm. Ik heb 1 keer een paar graphics kunnen zien op het scherm en daarna was het einde verhaal. Bij dit tablet wel veel verkleuringsvlekjes op het scherm als je ook maar maar ergens op het tablet druk zet.
Ik had zelf het idee dat het aan de manier van verpakken lag want er zat alleen een kartonnetje omheen en de dhl envelop viel zowat uit elkaar. Heel gedoe met de verkoper want het lag uiteraard niet aan hen. Claim ingediend en uiteindelijk krijg ik wel een refund maar ik moet wel het tablet terugsturen waardoor ik er al met al geld op toeleg.
Ik vind de Ainol Anova8 er interessant vanwege de hogere resolutie. Ik heb ook wel wat vertrouwen in dit merk gezien de ambities. Volgens mij zijn er gelukkig ook nog geen verschillende hardwarevarianten van dit product. Helaas zijn er nog erg weinig ervaringen. Verder vind ik de modellen van Herotab interessant vanwege de grote community achter dit product. Maar die '10" IPS tablet' heeft weer betere specs. Kunnen we niet gewoon met zijn allen één product uitkiezen, dat allemaal kopen zodat er gelijk al een community is.
Ik wil een tablet die (na eventueel wat tweaken / updaten) goed en stabiel werkt. In ieder geval zo soepel als mijn HTC Desire maar liefst sneller. Belangrijk vind ik dat ik er relaxt op kan internetten via Wifi en dat het scherm helder is en goed reageert (capacitief). Websites moeten snel opbouwen en het scrollen moet vloeiend gaan. Ook wil ik dat flash goed werkt. Verder vind ik het fijn dat de Android apps die de komende tijd uitkomen gewoon werken, dus het OS moet up to date zijn. Ik denk dat ik (misschien) maar even moet wachten tot er meer android 3.0 of 3.2 tablets zijn..
Ik snap precies wat je bedoelt, overzichtelijk is het allemaal niet(en dan is het nou al wat overzichtelijker dan pak hem beet 6 maanden geleden). Ik heb zelf ook een HTC desire en dat is vaak mijn referentiepunt qua snelheid/bouwkwaliteit. De huawei S7 is puur in cijfers langzamer maar in praktijk merk je daar niks van(maar is een 7" en jij wil een 10" geloof ik). Zo zullen er wel meer tablets zijn die puur op specificaties langzamer zijn maar in gebruik gelijk of sneller. Op basis van wat ik tot nu toe gezien heb is het nog te vroeg om nu een goed 10" tablet te kopen. Voor mijn gevoel zitten de android tablets echt nog in een overgangsfase. De echte rommel is inmiddels verdwenen, er is een aantal goede chipsets en nu is het wachten op degelijk gebouwde tablets met goede schermen,complete features en goede chipsets. Alles wat je nu koopt is vooral om te kijken of het iets is, voor mijn gevoel is er nog niet 1 android tablet dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt.wij schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:15:
Ik weet ondertussen helemaal niet meer welke tabloid ik moet kopen. Er is zoveel aanbod aan chinese tablets van allerlei merken. Vaak is het al onmogelijk uit te zoeken van welk type / merk de aangeboden tablets zijn. Of bestaan er meerdere hardwarevarianten van één type zodat roms updaten haast onmogelijke wordt.
Ik vind de Ainol Anova8 er interessant vanwege de hogere resolutie. Ik heb ook wel wat vertrouwen in dit merk gezien de ambities. Volgens mij zijn er gelukkig ook nog geen verschillende hardwarevarianten van dit product. Helaas zijn er nog erg weinig ervaringen. Verder vind ik de modellen van Herotab interessant vanwege de grote community achter dit product. Maar die '10" IPS tablet' heeft weer betere specs. Kunnen we niet gewoon met zijn allen één product uitkiezen, dat allemaal kopen zodat er gelijk al een community is.![]()
Ik wil een tablet die (na eventueel wat tweaken / updaten) goed en stabiel werkt. In ieder geval zo soepel als mijn HTC Desire maar liefst sneller. Belangrijk vind ik dat ik er relaxt op kan internetten via Wifi en dat het scherm helder is en goed reageert (capacitief). Websites moeten snel opbouwen en het scrollen moet vloeiend gaan. Ook wil ik dat flash goed werkt. Verder vind ik het fijn dat de Android apps die de komende tijd uitkomen gewoon werken, dus het OS moet up to date zijn. Ik denk dat ik (misschien) maar even moet wachten tot er meer android 3.0 of 3.2 tablets zijn..
Android 3.0/3.2 hoef je je voorlopig denk ik nog niet zo op te focussen er zijn maar nog maar zeer weinig tablet specifieke apps en ik zie dat aantal niet snel oplopen omdat de markt vrij klein is en er teveel verschillende configuraties zijn.
Als je dit doet is er al een groot aantal af gevallen en dan zou ik een keuze maken uit de samsung s5pv210 chipset, Nec renesas cortex a9 of de amlogic AML 8726-M, en geen freescale i.mx515 meer.
eerst wilde ik de dropad a8x , maar de bovengenoemde lijkt me beter (dual core a9) ,ziet er imo mooier uit en is iets goedkoper
[ Voor 5% gewijzigd door nizzuts op 15-07-2011 12:39 ]
Hier moet ik toch even op reageren, wat hier vertelt wordt is beslist niet waar.Elvis56686 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:18:
[...]
Als de transformer al te brak in elkaar zit is 99% van de exotische tablets niks voor jou lijkt me. Ik heb inmiddels heel wat china tablets gezien(waaronder onlangs dus de flytouch 3 die toch vrij vaak wordt aangeraden) en veel tablets zien eruit of ze uit elkaar vallen als je ze aanraakt, er komen vlekken op het scherm als je te hard drukt, geluid is slecht, voelt aan als speelgoed, kijkhoek is zeer slecht en zo is er nog wel van alles te bedenken. Positieve uitschieter vind ik de Huawei S7, zeer degelijk gemaakt en compleet qua features.
Als je een beetje research doet en uitkijkt waar je koopt, koop je in china normaal gesproken geen tablets die uit elkaar vallen als je ze aanraakt en vlekken op het scherm als je te hard drukt heb ik nog nooit gezien.
Inderdaad heeft ieder chinees tablet zijn eigenaardigheden, maar nogmaals als je uitkijkt en er een koopt waar een grote community mee bezig is, kun je voor 100 tot 150 euro een vlot en goed werkend apparaat kopen.
Om dit te gaan vergelijken met de huawei s7 is volgens mij appels met peren vergelijken, want dit apparaat, inmiddels ook qua specs een tikje achterhaald, kostte zeker 2×150 euro.
Hieronder een link van een apparaat wat iets meer up to date is.
http://hotmid.com/dropad-...oid-2-2-mobile-phone.html
Wij kunnen hier wel allemaal redelijk research doen maar de gemiddelde consument zal dat niet doen en als ze het al proberen zien ze door de bomen het bos niet meer. De vlekken op het scherm bij te hard drukken heb ik al meerdere malen opgemerkt, bij het eerder genoemde cortex tablet maar ook bij diverse demo tablets die ik in Thailand heb getest en zelfs bij iemand die een intertoys/bart smit tablet had gekocht. Het kan natuurlijk altijd een productiefoutje zijn maar zoals gezegd heb ik het al meerdere malen gemerkt.janesh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:53:
[...]
Hier moet ik toch even op reageren, wat hier vertelt wordt is beslist niet waar.
Als je een beetje research doet en uitkijkt waar je koopt, koop je in china normaal gesproken geen tablets die uit elkaar vallen als je ze aanraakt en vlekken op het scherm als je te hard drukt heb ik nog nooit gezien.
Inderdaad heeft ieder chinees tablet zijn eigenaardigheden, maar nogmaals als je uitkijkt en er een koopt waar een grote community mee bezig is, kun je voor 100 tot 150 euro een vlot en goed werkend apparaat kopen.
Om dit te gaan vergelijken met de huawei s7 is volgens mij appels met peren vergelijken, want dit apparaat, inmiddels ook qua specs een tikje achterhaald, kostte zeker 2×150 euro.
Hieronder een link van een apparaat wat iets meer up to date is.
http://hotmid.com/dropad-...oid-2-2-mobile-phone.html
Dan de Flytouch 3, die over het algemeen toch als behoorlijk goed wordt beoordeeld. Ik heb dat tablet een aantal dagen gehad en ik was blij dat ik hem weer door kon verkopen(zie ook mijn post van een pagina of wat geleden). Kijkhoek dramatisch slecht, geluid slecht en alles net wat te langzaam.
De huawei discussie heb je wellicht gemist maar een aantal weken geleden was de huawei S7 voor 100 euro te koop bij belcompany. Dit is inderdaad een hele lage prijs maar rond de 100 a 150 is denk ik wel een prijs waarvoor hoge aantallen verkocht kunnen worden. Rond die prijs is een tablet nog een impulsaankoop, daarboven niet meer. Zeer tevreden met de huawei S7 maar meer dan 150 euro zou ik er zelf niet voor over hebben.
Update: Zojuist gebeld door degene die mijn Flytouch3 had gekocht, hij is er super tevreden mee. Hij had eerst een intertoys tablet waar hij zeer ontevreden over was maar dat tablet had o.a. slechte wifi ontvangst. Zo zie je maar weer, het is maar net wat je verwacht/gewend bent. Had ik de FT3 binnen gekregen voordat ik de Huawei had geprobeerd had ik het waarschijnlijk ook best een aardig tablet gevonden.
[ Voor 8% gewijzigd door Elvis56686 op 15-07-2011 13:20 ]
Toch zijn die S7 tablets nog steeds behoorlijk prijzig, ik zag hem pas nog voorbij komen op dealextreme voor $415(dat is wel extreem hoog trouwens) en rond de $300 lijkt nog vrij gangbaar te zijn.janesh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:19:
Ik had het niet over de 100 euro die jij betaald hebt, die discussie heeft niemand kunnen missen als je dit topic een beetje volgt, ik zei dan ook kostte.
Heel fijn apparaatje, snel, goed snel reagerende touchknoppen. Ik heb een witte, die deze week ter ziele is gegaan na een val van een halve meter op een tegelvloer.nizzuts schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:39:
Iemand ervaring met de nieuwe rena3 versie ?: http://www.danibos.com/re...dmi-bluetooth-p-1836.html
eerst wilde ik de dropad a8x , maar de bovengenoemde lijkt me beter (dual core a9) ,ziet er imo mooier uit en is iets goedkoper
Als ik er een weer koop neem ik onderstaande link van jtshop, met chinapost een zeer geringe douane kans.
Ik zou hem niet kopen van jouw link, nowsupplier, heb ik en velen met mij zeer slechte ervaringen mee.
http://www.jtshoponline.c...e-multitouching_p559.html
of deze, van hotmid maar die verzenden met hongkongpost, 20 dollar plus iets meer geluk.
http://hotmid.com/renesas...ti-touch-android-2-2.html
[ Voor 8% gewijzigd door janesh op 15-07-2011 16:48 ]
dat is balen van die valjanesh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:25:
[...]
Heel fijn apparaatje, snel, goed snel reagerende touchknoppen. Ik heb een witte, die deze week ter ziele is gegaan na een val van een halve meter op een tegelvloer.
Als ik er een weer koop neem ik onderstaande link van jtshop, met chinapost een zeer geringe douane kans.
Ik zou hem niet kopen van jouw link, nowsupplier, heb ik en velen met mij zeer slechte ervaringen mee.
http://www.jtshoponline.c...e-multitouching_p559.html
of deze, van hotmid maar die verzenden met hongkongpost, 20 dollar plus iets meer geluk.
http://hotmid.com/renesas...ti-touch-android-2-2.html
de eerste link heeft geen bluetooth/gps wat ik toch graag erbij wil en in verhouding ook niets kost (rena m7003c is op nowsupplier zonder gps/met bluetooth maar 16 dollar goedkoper)
de tweede link toont foto's van de oude versie (zie dock connecter), de nieuwe versie heeft een 3g slot maar dat is er niet ingebouwd (kan je eventueel zelf er in modden)
ik zoek dus eigenlijk het identieke model (renesas m7003c gps version) qua specs
nowsupplier sla ik maar even over na een google search op complaints ....
Dus de Freescale MX515 CORTEX A8 CPU Processor: 800Mhzjanesh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:05:
Dus ik zou zeggen probeer eens iets zoals wij en in ieder geval ik ook doen, kijk wat je kunt vinden op internet youtube, kies in elk geval een cortex a8 en hoger.
Als je dit doet is er al een groot aantal af gevallen en dan zou ik een keuze maken uit de samsung s5pv210 chipset, Nec renesas cortex a9 of de amlogic AML 8726-M, en geen freescale i.mx515 meer.
Is niks denk je?
Ik had beter 'liever niet' kunnen gebruiken omdat de i.mx515 een iets meer gepasseerd station is, evenals de qualcomm in de huawei s7.
Minder cpu en gpu power dan de andere door mij genoemde chipsets.
Heren, je wordt eraan herinnerd dat we aparte Novo8 topic hebben. Ainol Novo8 AdvancedSH4D3H schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:37:
[...]
Mijne zal morgen wel vrijgegeven worden bij de douane en ik hoop dat ie dan zaterdag bij mij isDan zal ik direct ff zorgen voor wat plaatjes en ervaringen.
Je kunt dus daar je ervaringen posten over Novo8, dus ook dat-je-straks-een-pakket-verwacht verhalen.
Vragen over Novo8 ook graag daar doen. Dat maakt de topic nuttiger en alles blijft bij elkaar.
Deze had ik gekocht twee maanden geleden incl. bluetooth, ik weet niet of je hier wat mee kunt en chinese specs, je weet het......
http://www.aliexpress.com...e-Tablet-wholesalers.html
Had jij de smartq ten of t10 wel gezien,shameblaster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:32:
Ik ben er nu uit en wil de -Android 2.2 9.7" Capacitief IPS tablet gaan bestellen (Ipad kloon)
Bedankt alvast.
http://www.gadgetsbing.com/2011/04/smartq-ten-t10-review/
volgens mij bedoelde jij in jou vraag aan mij de 9.7 inch met i.mx515.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.