Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Die novo8 lijkt echt een topper. Nog even de review van Kiddyl afwachten, hoewel de resolutie en de kwaliteit er op het fotootje al prima uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Qua afwerking springt hij er idd uit op die foto. Bij merimobiles zijn de witte en zwarte versie leverbaar, en ze spreken van 4-6 uur zonder wifi. Idd maar even review afwachten voor de daadwerkelijke cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De bouwkwaliteit is heel goed, maar het scherm ligt wel ongeveer 1,5mm onder de rand wat voor mij nieuw is. Ook mooi is dat de rand redelijk dun is waardoor de tablet niet veel groter is dan een 7" tablet. Ik heb morgen foto's omdat het nu al erg laat wordt hier.

Fysieke knoppen voor alles en op dit moment nog geen Android Market, maar dat ga ik er zelf morgen op proberen te zetten. In de nieuwe firmware moet dit goed komen. Ik heb nu de zwarte versie en hij is er ook in het wit.

Ik heb de tablet leeg getrokken vanavond in iets meer dan 3 uur met wifi, scherm brightness of 80% en Flash video van een website. Dat is iets minder dan de andere tablets. Morgen doe ik de test opnieuw omdat de tablet niet 100% opgeladen was toen ik begon met de test. Meer dan 4 uur zonder Wifi moet wel lukken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Er is nog een tegenhanger voor Novo 8: Teclast t760.
Heeft 7 inch maar wel met 1024x600 resolutie, wat toch wel scherp is voor 7 inch. Vaak zie je 800x480 op die schermafmeting.
Loopt op 1,2 Ghz Rockchip en heeft 2 camera's voor en achter. Ook capacitive scherm, bluetooth en g-sensor.

Wat denk je zelf van de Teclast model?

Ik zie na wat googlen dat Novo 8 1280x768 scherm heeft. Maar sommige sites melden 1024x768, wat verwarrend maakt.
Het schijnt dat ie over normale USB aansluiting beschikt, want ik zag video dat iemand met USB muis kan bedienen. Heeft ie verder Bluetooth in huis?

Update 2:
Novo8 (dat moet je zoeken in Youtube en niet als "novo 8") heeft wel afwijkende ontwerp vanwege knoppenrij rechts, maar onderaan is optische cursor aanwezig en camera erboven. Vraag me wel af wat die camera kan. Uit Youtube video's kan ik al zien dat Novo8 veel potentie heeft.
Alleen niet elke shop heeft hoes met USB keyboard erin. AllPMP heeft dat wel, DAP heeft dat niet.
DAP kan kiezen uit zwart of wit, AllPMP alleen witte.

Teclast is wat trager dan Novo8, met ongeveer 1500 als score. Novo8 gaat zo hoog op rond 2200 wat wel heel mooie score is. En de prijs? Novo8 is wat lager dan Teclast. Bestaat er een betere dan Novo8? De scherm resolutie is hoog, maar de kijkhoek is wel standaard TN film, dus het zal verkleuren en zelfs negatief worden onder grote kijkhoeken. Maar de voordeel van standaard USB maakt het goed. Dat is zeldzaam op een tablet, je ziet meer micro USB van.
Ook een standaard erachter is leuke aanvulling zodat je op tafel kan neerleggen en ernaar kijken.

[ Voor 75% gewijzigd door MrDummy op 01-07-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Als de score echt 2200 is zoals sommige sites vermelden dan komt van de eerdergenoemde tablets denk ik alleen de Herotab C8 hierbij in de buurt (deze heeft ook rond de 2200). Telechips en Rockchip hebben een lagere snelheid. En het moet zowieso 1280x768 zijn want het is 16:10 en niet 4:3. Ik wacht nog even op de echte bespreking van kiddyl, maar dit lijkt me idd ook een winnaar (superieur scherm + afwerking + rapheid van de C8). De Teclast is trouwens niet de enige 7 inch met 1024x600, want de GT-Pad heeft dat ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 01-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:37

XanderDrake

Build the future!

kiddyl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:22:
De bouwkwaliteit is heel goed, maar het scherm ligt wel ongeveer 1,5mm onder de rand wat voor mij nieuw is. Ook mooi is dat de rand redelijk dun is waardoor de tablet niet veel groter is dan een 7" tablet. Ik heb morgen foto's omdat het nu al erg laat wordt hier.

Fysieke knoppen voor alles en op dit moment nog geen Android Market, maar dat ga ik er zelf morgen op proberen te zetten. In de nieuwe firmware moet dit goed komen. Ik heb nu de zwarte versie en hij is er ook in het wit.

Ik heb de tablet leeg getrokken vanavond in iets meer dan 3 uur met wifi, scherm brightness of 80% en Flash video van een website. Dat is iets minder dan de andere tablets. Morgen doe ik de test opnieuw omdat de tablet niet 100% opgeladen was toen ik begon met de test. Meer dan 4 uur zonder Wifi moet wel lukken.
Dank je voor de eerste details Kiddyl, je bent echt een belangrijke bron van informatie voor dit soort dingen :)

OK, dus bouwkwaliteit is in orde. Ik vind het heel positief wat de compactheid betreft, vind ik belangrijk.

Jammer van de accu. Accutijd is echt iets waar Chinapads aan moeten werken, vandaar ook dat ik de Rubberized MID 816 heb genomen. Die kan zonder problemen 7 uur met wifi halen.

Ik ben benieuwd naar het scherm en de soepelheid!!!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
* SH4D3H is nu extra benieuwd naar de bevindingen van Kiddyl. Gebaseerd op de specificaties en enkele besprekingen heb ik er maar vast een besteld :) Zo'n novo8 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik bestel ook Novo8. Wel een zwarte model. Dat koop ik via House of DAP omdat daar duidelijke keuze is en goedkoopst is met shipping.
En leather case + keyboard erin koop ik via AllPMP omdat die lager prijs heeft. Deze leather case is zelfs speciaal ontworpen voor Novo8. Heb ik dan bescherming en type mogelijkheid. DAP heeft dat niet, wat beetje jammer is.
Alles betaald met Paypal.
Dat komt op nog geen 150 Euro voor tablet en iets meer dan 20 voor leather case.
Samen dus 170 Euro.
De combinatie van beide kan ik later reviewen. Verwacht beide over een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:23
Ik heb ook interesse in de Novo8, echter ben ik van plan deze te gaan gebruiken in de auto. Weet iemand of deze via USB is op te laden, zodat ik een carcharger naar USB kan halen om deze op te laden? Of is dit via een andere manier nog mogelijk?

Alvast bedankt.

EDIT:
Trouwens op onderstaande site zijn voldoende video's van de novo8 te vinden:
http://www.soku.com/search_video?q=novo8

EDIT2:
Weet iemand of er ook al grapjassen zijn die proberen om Honeycomb op deze tablet te installeren, zoals dat bij de Advent Vega / PoV Tegra II het geval is? (Vegacomb) Dan bestel ik hem per direct, maar dat zal wel niet ..

[ Voor 41% gewijzigd door G33st op 02-07-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
MrDummy schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:23:
Ik bestel ook Novo8. Wel een zwarte model. Dat koop ik via House of DAP omdat daar duidelijke keuze is en goedkoopst is met shipping.
Hallo, ik neem aan dat je DHL express gekozen hebt, dus daar komen nog douane kosten bij? En zijn er ook discount codes?

Niet geheel volgens de regels mijn post, maar hij heeft DM uitstaan en denk dat het antwoord veel mensen hier aangaat (hij is bij HOD iig 30 dollar goedkoper dan merimobiles als men de DHL optie kiest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik ben nu op het werk de tablet nog verder aan het testen en met een DVD rip van 1,4GB is de film van 2 uur klaar en ging de tablet nog in een loop voor ongeveer 30 minuten. Samen met een beetje spelen en internetten kwam het uit op 3 uur en al de tijd stond Wifi aan. Ook heb ik een live wallpaper gekozen.

Nu een 720p mkv aan het testen (400MB 24min) met ondertiteling (Japanse Anime) en dat gaat heel goed. Geen framdrops en goede ondertiteling.

Van heel dichtbij zit er een soort waas over het scherm. Dat komt door de touchscreen. Het scherm ondersteund multi-touch tot 5 vingers, maar dat moet ik nog gaan testen. Alles is heel scherp in ieder geval.

Ik heb twee spellen geinstalleerd die het full screen doen en dat zijn Angry Birds en Cut-the-Rope. Andere spellen moet ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Klinkt goed. Weet je al voor welke prijs je hem kan gaan aanbieden? En is er een kans dat we later nog een betere accu kunnen bestellen bij jou die het langer volhoudt (en dan zelf vervangen)?

[ Voor 92% gewijzigd door Cooler_King op 02-07-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Cooler_King schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 08:36:
[...]

Hallo, ik neem aan dat je DHL express gekozen hebt, dus daar komen nog douane kosten bij? En zijn er ook discount codes?

Niet geheel volgens de regels mijn post, maar hij heeft DM uitstaan en denk dat het antwoord veel mensen hier aangaat (hij is bij HOD iig 30 dollar goedkoper dan merimobiles als men de DHL optie kiest).
Nee, Hong Kong Air Mail, de laagste optie. Dat moet de douane kans klein houden. Met DHL post is er altijd douane. Dat is ook met leather case. Dat zal dus week duren tot 2 weken.

Omdat ik bij 2 verschillende shops heb gedaan, kan ik ook zien welke shop eerder shipt en hoe ze aankomen. Bij AllPMP is zelfs een shipment timer te zien. In dat geval zou leather case eerder aankomen dan HOD.

Ik heb al eerder Ainol V9000HDA bij HOD gekocht en dat gaat goed. Ze reageren goed op emails. En HOD is 1 van de weinige shops met kleurkeuze. De andere shops zijn niet duidelijk of hebben alleen witte versie. Dat zou beetje jammer zijn tegenover zwarte leather case.

Sommige shops bieden ook free shipping aan. Maar hun prijs is wel hoger ($219) en ik zag dat free shipping nog slomer is met 2 weken tot 4 weken. HOD met $189 en $22 shipping is hier lager en ook nog sneller. Kijk dus maar uit met de free shipping.

Mooi dat Novo8 prima draait op 720p MKV. Want daar ga ik ook vooral met 720p anime mee kijken. Ik heb geprobeerd op HTC Desire Z, helaas wil dat niet goed lopen. Des de reden om een tablet te kopen omdat Ainol V9000HDA nog beperkt is in ondertiteling en scherm is wel klein. Voor internet doet Desire Z wel als wifi hotspot voor tablet, maar je kan ook USB 3G stick later kopen en in Novo8 steken.
Een GPS stick en BT stick zouden mogelijk zijn voor Novo8 dankzij normale USB aansluiting. En gewone geheugenstick past ook prima in.

Kiddyl, heb je al een benchmark gedaan, want er worden gesproken over scores van rond 2200 enzo. Misschien kun je nog es confirmen wat voor score het geeft? :)
Van heel dichtbij zit er een soort waas over het scherm. Dat komt door de touchscreen. Het scherm ondersteund multi-touch tot 5 vingers, maar dat moet ik nog gaan testen. Alles is heel scherp in ieder geval.
Er is video voor die dat al aangeeft. Twee tools die goed zijn: "MultiTouch Tester" en "Touch Test". De eerste geeft alleen gekleurde cirkels weer en counter, andere toont precies de detectiepunten en calibratie gebied aan.

Deze video laat de prestaties zien, ook multitouch test:

En 2188 als score hier:

[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 02-07-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:02
De grote minpunten van de novo8 zijn de beperkte accu (2x1800mAh teardown). Het hi res scherm en de AMLogic chip zijn waarschijnlijk de oorzaken hiervan. Ook geen ingebouwde bluetooth is een minpuntje.
De knoppen, 16:10 scherm en prijs zijn dan weer wel mooi.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Meiying M11+:
http://www.merimobiles.com/Phantom_M11_Android_2_3_8in_Capacitive_RK2918_16GB_p/meri0656.htm

Die heeft alles wat ik wil (behalve een lage prijs ;) ).
- 8" 4:3 1024*728 scherm
- Android 2.3 installed
- wifi n
- bluetooth
- front & rear cam
- 5000mAh
- rk2918

Één dezer zou mm een video uploaden. Iemand toevallig meer info over deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

debbes schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:14:
De grote minpunten van de novo8 zijn de beperkte accu (2x1800mAh teardown).
Ik snap het nut van stereo speakers ook niet zo als ze ze zo dicht bij elkaar plaatsen.
Beetje rare ontwerpkeuze.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
MrDummy schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 09:48:
[...]

Kiddyl, heb je al een benchmark gedaan, want er worden gesproken over scores van rond 2200 enzo. Misschien kun je nog es confirmen wat voor score het geeft? :)

[...]

Er is video voor die dat al aangeeft. Twee tools die goed zijn: "MultiTouch Tester" en "Touch Test". De eerste geeft alleen gekleurde cirkels weer en counter, andere toont precies de detectiepunten en calibratie gebied aan.

Deze video laat de prestaties zien, ook multitouch test:
[video]

En 2188 als score hier:
[video]
Ik heb hier helaas geen youtube, maar met de quadrant versie die ik heb gedraait kwam ik uit op 2300, maar de CPU test deed ie niet. Kan zijn dat mijn Quadrant pro te oud is. Filmpjes speelt hij beter af dan mijn op 1.5GHz geklokte Desire Z in ieder geval en 720p mkv werkt idd goed met ondertiteling.

Batterij is een minpunt op dit moment. Je haalt zonder wifi misschien 4 uur, maar verwacht niet veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Kiddyl, weet jij trouwens of het mogelijk is de Novo8 via USB of een autolader op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Er zit een aparte lader bij om op te laden. Is helaas geen standaard aansluiting. De lader is 9.0V 2A. De Dreambook W7 is tot nu toe een van de weinige tablets met een meer gangbare aansluiting voor het laden. Die heeft een micro-USB aansluiting puur voor het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
kiddyl schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:31:
Er zit een aparte lader bij om op te laden. Is helaas geen standaard aansluiting. De lader is 9.0V 2A. De Dreambook W7 is tot nu toe een van de weinige tablets met een meer gangbare aansluiting voor het laden. Die heeft een micro-USB aansluiting puur voor het opladen.
Dat valt tegen, gezien het feit dat hij het hierdoor tijdens de reis in de auto niet lang vol zou houden. En de accu is al niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Je hebt ook transformatoren die de 12V aansluiting van je auto gebruikt. Kun je daar vervolgens de lader weer insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
kiddyl schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:25:
Je hebt ook transformatoren die de 12V aansluiting van je auto gebruikt. Kun je daar vervolgens de lader weer insteken.
Is het voor jou nog mogelijk enkele foto's te schieten van de zwarte Novo8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

sjaool schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:35:
[...]
Ik snap het nut van stereo speakers ook niet zo als ze ze zo dicht bij elkaar plaatsen.
Beetje rare ontwerpkeuze.
Als je goed kijkt naar verdeling componenten en printplaatvorm, zie je dat ze door plaatsing toetsendeel geen andere keuze hebben dan aan de kant te plaatsen.
Maar goed, stereo speakers in tablet is toch beetje meegenomen.

Jammer van 2 losse accu's, capaciteit is daardoor iets minder.
Ik ga even nakijken of er grotere accu in kan, dankzij teardown foto's kan ik even nameten wat de ruimte voor is.

Nader foto-onderzoek blijkt er batterijruimte in te zitten van 100x70 mm. De hoogste capaciteit dat ik kan vinden is 4250 mAh, voorbeeld link.
Veel kom ik er dus niet want ik heb geen maximale dikte aan de hand van de foto's. De printplaat biedt dus weinig ruimte voor, waarschijnlijk extra circuits en connector vanwege high res scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heb ook maar een zwarte Novo besteld bij House of DAP.. hopelijk geen douane (Hong Kong Register Air Mail gekozen) en hopelijk duurt het ook geen 3 weken voordat hij hier is. Een case heb ik nog niet over nagedacht. Misschien doe ik anders gewoon een stoffen sleeve bestellen op ebay (dadelijk even de afmetingen bekijken).

edit: had deze gevonden: http://cgi.ebay.nl/Soft-c...ories&hash=item4aa8b8901e

De Novo 8 is 214 x 129 x 15.5mm dus deze past hopelijk (235 x 155 mm).

[ Voor 55% gewijzigd door Cooler_King op 02-07-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 00:05
Ik denk dat ik ook een zwarte Novo ga bestellen. De nieuwe tablet van de Intertoys wordt niet echt positief beoordeeld door enkele kopers.

Wordt mijn 1e keer dat ik zoiets uit China ga laten bezorgen. Moet ik nog ergens aan denken? Als ik btw wil ontwijken moet ik dus geen DHL kiezen heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb die van Intertoys ook aangeschaft en jemoet maar net geluk hebben. Ik moet zeggen dat het scherm niet state of the art is, maar de touchrespons is Ipad-waardig aangezien ie net zo reageert als me Ipadtje. Verder heeft het 2 respectabele camera's aan beide zijden. De bouw is niet het meest geweldige wat ik ooit heb gezien maar oke, valt mee te leven. Naar mijn mening een superkoopje, voor die prijs. Er is reeds een forum voor ook nog.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Novo8 is superieur vanwege scherm. Er zijn bijna geen tablets op die grootte en 1280x768 scherm hebben. Dat wordt dus heerlijk browsen, gamen en films kijken. 720p is hier dan op 1:1 pixel scherpte. Je treft zo'n scherpe scherm alleen op duurdere tablets.

Accu duur kan ik mee leren leven. Een andere interessant is de trackball rechtsonder. Waar je niet goed kan selecteren met touchscreen biedt de optische trackball een uitkomst. Ik ken dat voordeel al van Desire Z, dus ben er ook blij mee dat dit erbij zit. Trackball is heel zeldzaam op tablet.

En het zal apart zijn om keyboard te gebruiken met Android. Dan is het net een netbook. Daarom heb ik case met keyboard besteld. Hiervoor zal ik ook review maken van beide.
De GPU is niet sterkste, maar doet wel zijn werk. Zat ook in Galaxy 2 II, heb ik gemerkt.

Ik ontdek dat op andere sites geen zwarte meer te koop is. HOD is nu enige met zwarte keuze. Het zal naar verwachting daar ook snel op raken, zwart is gewoon meer populair dan wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Aangezien ik zelf de Huawei IDEOS S7 pas heb (nog steeds happy mee) even ter info, geen idee of het wat is.
Aanbieding vandaag via Groupon: Empire M840 tablet voor € 199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

downer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:59:
Aangezien ik zelf de Huawei IDEOS S7 pas heb (nog steeds happy mee) even ter info, geen idee of het wat is.
Aanbieding vandaag via Groupon: Empire M840 tablet voor € 199
Website is overbelast, maar ..... 449 als adviesprijs is extreem hoog en 199 is nog wel prijzig voor tablet met 800x600 scherm. 5 uur werktijd is gemiddeld.
Heeft wel g-sensor, maar ik heb al betere modellen gezien dan deze. De tablet heeft mogelijk geen camera.
Heeft Cortex A8 op 1Ghz en zou agps hebben. Alleen 800x600 is goedkoop voor 8,4 inch scherm.

Nee daar word ik nog niet warm van. De specificaties op Groupon is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen HDMI out alleen mini-jack voor audio.
Verder is de advies prijs 399 en niet 449.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:55
Ik ben nog niet echt thuis in tabletland, maar kan je voor 200 euro een beter tablet dan dit krijgen?

Verder staan hier alle specificaties:
http://img233.imageshack.us/img233/9196/m840spec2.png

Ook al gepost in een apart topic dat iemand voor deze tablet gemaakt heeft.

Edit: Is dit niet een leuke instaptablet?

[ Voor 7% gewijzigd door Jesserr op 03-07-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Hmm, een A8, 4:3 resolutie, geen bluetooth. Dat kan wel voor minder dan 200 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Dit zijn de specs van de Empire Tablet volgens YourTablet.nl:

PROCESSOR Cortex A8 1 GHz
DISPLAY 8.4” LED backlight, 800x600 pixels
Capacitive touch screen(glasplaat), Multi-Touch
OPERATING SYSTEM Android 2.3
SYSTEEM GEHEUGEN 2x 256MB DDR3
HARDE SCHIJF 8GB Opslag
COMMUNICATIE WiFi IEEE 802.11b/g/n
GELUID 2 built-in stereo speakers
POORTEN 1x USB 2.0 port
1x DC-IN jack
1x 3.5” audio output
BATTERIJ 3200 Mah (7 uur)
OVERIG

G-Sensor (Alle kanten op)
SD kaartlezer
AFMETINGEN L213xW163xH11 (mm)
GEWICHT 500 gram
IN DOOS Empire M840, Handleiding, Oplader, USB-kabel, Earphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Dit is wel onderscheidend ten opzichte van de China Tablets...
twee jaar pick-up, repair & return garantie

Ik twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
Gutteguttegut schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:54:
[...]
Geen HDMI out alleen mini-jack voor audio.
Verder is de advies prijs 399 en niet 449.
Maar je krijgt hier ook nog een hoes twv 50 euro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:37
In principe gezien de prijs, specs en garantieafhandeling is het wel een leuke aanbieding, niet een must-have want als je beter zoekt dan zul je voor minder waarschijnlijk snellere/betere/completere tablets vinden maar die zal je vaak uit het buitenland moeten halen wat weer wachttijd, gammele garantie-afhandeling en eventuele extra kosten (douane) kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

dcell schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:20:
In principe gezien de prijs, specs en garantieafhandeling is het wel een leuke aanbieding, niet een must-have want als je beter zoekt dan zul je voor minder waarschijnlijk snellere/betere/completere tablets vinden maar die zal je vaak uit het buitenland moeten halen wat weer wachttijd, gammele garantie-afhandeling en eventuele extra kosten (douane) kan opleveren.
Klopt, maar je kan ook shop nemen waar je goed contact mee hebt. HOD heb ik al goede ervaringen mee. Novo8 heeft dankzij afstandsbediening een meerwaarde aan HDMI aan tv. En dat is mogelijkheid om films te kijken vanuit je bank... Welke tablet doet dat zoiets? Ik heb bijna niets gezien.

En een hoes van 50? Dat is eerder adviesprijs... want hoes heb je al voor tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
MrDummy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:06:
[...]

Klopt, maar je kan ook shop nemen waar je goed contact mee hebt. HOD heb ik al goede ervaringen mee. Novo8 heeft dankzij afstandsbediening een meerwaarde aan HDMI aan tv. En dat is mogelijkheid om films te kijken vanuit je bank... Welke tablet doet dat zoiets? Ik heb bijna niets gezien.

En een hoes van 50? Dat is eerder adviesprijs... want hoes heb je al voor tientje.
Er zijn mensen die huiverig zijn om dergelijke aankopen te doen via een buitenlandse internetshop. Er zijn ook non-tweakers die niet weten van tabletjes importeren. Voor diegenen is dit een leuke aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Joostje123 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Maar je krijgt hier ook nog een hoes twv 50 euro bij.
Zonder hoes zou het een super aanbieding zijn. :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Hier dan nog foto's van de Novo8 die ik had beloofd, maar nu met 2 dagen vertraging gepost worden:

Ten eerste nog een keer het vergelijk in resoluties met in de voorgrond een 7" met een 800*480 scherm, in het midden de Novo8 met een 1280*768 scherm en in de achtergrond de Dreambook W7 met een 1024*600 scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IGlmxNxP2lLyxr8gQANj1jpU/full.jpg

Hier vergeleken met de Dreambook W7. De 7" tablet met een 800*480 scherm laat ik nu weg, omdat het niet meer te vergelijken is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z0nJskVmm4Yo3JMGXDBcFvc4/full.jpg

Nog een keer de Dreambook W7 met de Novo8:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HwB3mtejApn2bJyehynzk4l7/full.jpg

Ik heb geen witte versie, maar op de doos staat de witte versie afgebeeld, dus hierbij een vergelijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U9IvvDQjoSCoKTAuYthtmgH2/full.jpg

Details link onder:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k9l6DFhzAuSe3W2zSba7fXHn/full.jpg

Details links boven:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NTOi4cB98E3dU7Uz93sCep9j/full.jpg

De achterkant met de stand en klepje voor de micro-SD slot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nnBViwTzNdJv7m9lKz2Pbm41/full.jpg

Met wat hulp van Mr. Android hier het klepje met de aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qXOSgI4mnB4PsLSq25rl7Lhz/full.jpg

Micro-SD slot
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2SXGqUkKk0uiEFWA1VKiaiZb/full.jpg

Als laatste de stand:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TdFQ9RhaJTTcNWUmzoGNrBeO/full.jpg

Nu voor 3 dagen mee gespeelt en tot nu toe bevalt het heel goed. Heb wel een alternatieve market geinstalleerd vanwege het ontbreken van Google Market, maar die komt in een volgende firmware of kan je zelf installeren. Browsen gaat heel goed, maar zoals eerder vermeld zit er een soort waas overheen vanwege het touchscreen. Van heel dichtbij is het enigszins vervelend, maar op normale afstand geen hinder van.

De knoppenrij werkt heel prettig. Enige nadeel is misschien toch wel de accu die niet veel meer dan 4 uur in zich heeft. Films worden beter afgespeeld dan op de Freescale en Samsung processoren en ook beter dan mijn Qualcomm in mijn HTC Desire Z. 720 mkv met ondertiteling is absoluut geen probleem en het beeld is heel scherp door de 1:1 pixel mapping voor 720 film materiaal. De Telechips doet het op dit vlak ook goed trouwens.

Ook heb ik het volgende overzicht gevonden met MoboPlayer als mediaplayer. De gevonden waarden is waarop het afspelen soepel gaat:
mkvMPEG41280x720
mkvH.2641280x768
aviXviD1920x1080
aviDIVX1280x720
aviH.2641280x720
aviMPEG41280x768
mp4MPEG41280x768
mp4MPEG41920x720
movH.264600*480
rmvbRV401280x720
flvFlash Video480x320

Dit tabel kan helaas niet als absoluut genomen worden, want er worden geen bitrates vermeld.

[ Voor 16% gewijzigd door kiddyl op 04-07-2011 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Echt een heel leuk ding die Novo8, groot pluspunt (tov bijv. de Archos G9) is de hardware buttons, die zijn voor mij een must gebleken!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heb je al eens zwaardere 3D games of Flash (HD) geprobeerd, Kiddyl? Ik ben heel benieuwd of de chipset dat aankan op de native resolutie van de Novo8.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

S0epkip schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:49:
Echt een heel leuk ding die Novo8, groot pluspunt (tov bijv. de Archos G9) is de hardware buttons, die zijn voor mij een must gebleken!
Voeg ook die hardware optische trackball toe, kan je helpen voor precies selecteren teksten. Weinig tablets zijn mee uitgerust. Maar zoals je kan zien zorgen de fysieke knoppenrij wel voor andere ontwerp zodat scherm niet meer in het midden staat. Andere tablets hebben dikkere rand als 3 knoppen aan de kant staan zodat scherm in het midden lijkt. Dat lijkt "netter" in het geheel. Maar dat maakt niks uit voor de functionaliteit. Het zijn allemaal designs om mooi te maken zodat het verkoopt. :)

Inmiddels is case en Novo8 nu geshipt. Dat wordt weekje wachten, denk ik. De HK post naar NL is minimaal 5 dagen, maar als het langer duurt weet je dat douane ermee bemoeit.

Als meer mensen Novo8 hebben, moeten we maar eens aparte topic maken :) Dan kunnen we samen ervaringen uitdelen over Novo8.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 04-07-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Die van mij is ook shipped vandaag. Apart topic lijkt me idd een goed idee, aangezien de Herotab C8 ook zijn eigen topic heeft en deze minstens evenveel potentie heeft (zoniet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ja, ik zie al meer mensen Novo8 bestellen. Wie maakt dus een leuke startpostje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:06:
Heb je al eens zwaardere 3D games of Flash (HD) geprobeerd, Kiddyl? Ik ben heel benieuwd of de chipset dat aankan op de native resolutie van de Novo8.
Ik zal vandaag wat proberen. Welke 3D games zijn wat zwaarder? Angry Birds en Cut-the-Rope zijn niet echt zwaar te noemen. Wel kwam ik er achter dat er geen bewegingssensor in zit of nog niet goed werkt. Scherm rotatie werkt wel goed, maar ik kon niet sturen in een vliegspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

kiddyl schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 02:24:
[...]
Wel kwam ik er achter dat er geen bewegingssensor in zit of nog niet goed werkt. Scherm rotatie werkt wel goed, maar ik kon niet sturen in een vliegspel.
Je kan controleren met AcMeter hoe de g-sensor functioneert, en hoe gevoelig is met Accelerometer programma. Vergelijk dat met je Desire Z op gevoeligheid en werking. Dan zie je wat overeenkomsten.

Feit blijft dat g-sensor, oftewel accelerometer, verschillend gedraagt in elke tablet. Alleen door testprogramma's zie je echt wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb Dungeon Defenders en Gun Bros al geinstalleerd. Moet alleen voor een grotere SD kaart zorden om te testen. Ik heb er nu een 128MB kaartje in zitten om mee te testen 8)7 . Google Market ga ik er proberen op te zetten. Moet ik wel eerst root toegang krijgen, maar dat is niet zo moeilijk met deze tablet.

GT Racing, Evolution soccer Bob Guerrillas, Fruit Ninja HD, Zononia2, Brothers in Arms 2, Samurai Vengeance (Tegra2 game) draaien goed trouwens. Ook Flash video draait beter dan op een Freescale tablet en ook beter dan op mijn Desire Z.

[ Voor 27% gewijzigd door kiddyl op 05-07-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

kiddyl schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:47:
GT Racing, Evolution soccer Bob Guerrillas, Fruit Ninja HD, Zononia2, Brothers in Arms 2, Samurai Vengeance (Tegra2 game) draaien goed trouwens. Ook Flash video draait beter dan op een Freescale tablet en ook beter dan op mijn Desire Z.
Das een goed begin.

Heb je al eens HD flash filmpjes geprobeerd? Bijvoorbeeld op Gametrailers.com of PATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Als Dungeon Defenders draait (wel een flinke download!) dan zit het met de GPU wel goed denk ik, dat was eigenlijk de enige app die me toch nog van de Tegra2 in mijn Mobii versteld deed staan!

Het klinkt allemaal goed eigenlijk, behalve dan misschien de waas en het 'verzonken' scherm. Heb je van dat laatste nog 'last' in de praktijk of ziet het er nog raar uit ofzo?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De grafische chip in Novo8 zou ook in Samsung Galaxy S2 zitten: een Mali-400. Klopt dat nog wel?
Alleen Novo8 zou minder gpu cores bevatten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:38:
[...]

Das een goed begin.

Heb je al eens HD flash filmpjes geprobeerd? Bijvoorbeeld op Gametrailers.com of PATV.
Waar kun je Flash HD bekijken? Op Gametrailers krijg ik HD mp4 filmpjes (deze doen het goed)en PATV doet het niet in China.

www.youku.com ondersteund ook Flash HD en dat doet het prima op de tablet! Dan hebben we dit ook getest.

[ Voor 13% gewijzigd door kiddyl op 05-07-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
De Novo8 die ik bij HOD heb besteld is ook op de post gedaan. Ben benieuwd hoe lang het zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Heeft iemand die "waas" van de Ainol al eens vergeleken met andere tablets? Is dit storend in de praktijk?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De Dreambook W7 heeft het ook en daar vond ik het niet vervelend op (ietsjes minder). De rand is niet vervelend in het algemene gebruik trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik denk dat als ik ding in huis heb, dan maak ik wat nette foto's en kan ik wel ermee nieuwe topic maken voor alleen Novo8. Eigenlijk zou ik al vragen of moderator deze topic kan splitsen want we praten laatste tijd alleen maar Novo8... :)
Of kan moderator later splitsen en samenvoegen aan de nieuwe topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Zou iemand die hem bij HOD besteld heeft me kunnen zeggen op welke site ik de tracking code kan invoeren om te zien waar het pakketje zich bevindt?

Ik ben ook erg benieuwd naar evt. vervangende accu's. Op mp4nation gaat iemand kijken of een 3.7V 4000mAH erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
ik heb de novo8 bij samenkopen besteld. Geen idee welke kleur ik krijg, voorpagina staat een zwarte, bij de specs een witte. Heb er een toetsenbordhoes en HDMI kabel bij besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
@ Cooler_King

Ik heb hem net binnen met intmail.183, china post in 7 dagen van jtshop voor 150 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door janesh op 06-07-2011 13:08 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
De eerste android 3.1 tablets worden aangekondigd. Weliswaar niet goedkoop, maar wel onbekend en exotisch. :P

http://en.akihabaranews.c...angrove-7-tablet-in-japan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Cooler_King schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:13:
Zou iemand die hem bij HOD besteld heeft me kunnen zeggen op welke site ik de tracking code kan invoeren om te zien waar het pakketje zich bevindt?
Eerste: http://www.packagetrackr.com/track/hongkong-post
Tweede: http://www.emsairmailtracking.com/hongkongairmail.php

Bij AllPMP is trackingcode wel in systeem, maar HOD code is nog niet in systeem. Vreemd.
Even navragen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:47:
Ik heb Dungeon Defenders en Gun Bros al geinstalleerd. Moet alleen voor een grotere SD kaart zorden om te testen. Ik heb er nu een 128MB kaartje in zitten om mee te testen 8)7 . Google Market ga ik er proberen op te zetten. Moet ik wel eerst root toegang krijgen, maar dat is niet zo moeilijk met deze tablet.

Volgens de specs die hier genoemd worden is de android market één van de standaard features. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hier nog een topic met echt superveel plaatjes van de witte Novo 8: http://translate.googleus...VfsFch4Cuz03WG1cDuiCdkx1Q

Afbeeldingslocatie: http://attachment.imp3.net/forum/201105/29/1057529dy25ccs15ss33tm.jpg

hier nog een die (bijna) 1:1 afmeting is:
http://img5.pcpop.com/Pro...inal/4/4735/004735646.jpg

Heeft iemand nog dergelijke foto's van de zwarte versie gevonden?

ps. De zwarte is sinds vandaag sold out bij HOD volgens de livechat
no idea....its sold out everywhere...i dont know when new stock will be ready
@kiddyl, is de zwarte bij jou wel nog leverbaar?

Ik had ook nog even nagevraagd, en mensen die bij HOD besteld hebben kunnen hem na 3 dagen hier tracken: http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp
janesh schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:05:
Ik heb hem net binnen met intmail.183, china post in 7 dagen van jtshop voor 150 euro.
Netjes. Welke kleur had je besteld? En denk dat we allemaal benieuwd zijn naar je bevindingen 8)

[ Voor 68% gewijzigd door Cooler_King op 06-07-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

hmm, vandaag een zwarte Novo8 besteld bij HOD. Mag toch hopen dat ie nog leverbaar is. :X

Edit: zojuist HOD 'gesproken'. Zwarte versie is inderdaad uitverkocht, morgen een update hierover. Heb besloten een witte versie te nemen, deze wordt morgenochtend verzonden. Too eager :P

[ Voor 119% gewijzigd door AcoLyte! op 06-07-2011 16:27 ]

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik volg dit topic al een tijdje en daarom is dit misschien een domme vraag, maar wat is HOD? Ik ken de shops uit de startpost, maar deze staat daar niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

LameDog schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:05:
Ik volg dit topic al een tijdje en daarom is dit misschien een domme vraag, maar wat is HOD? Ik ken de shops uit de startpost, maar deze staat daar niet bij...
House of Dap (zie paar pagina's terug)

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
janesh schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:05:
@ Cooler_King

Zat daar trouwens ook een EU adapter op, of moest deze er nog los bijbesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Cooler_King schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:13:
Een handige site is Track-Trace.com.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

We gaan nu wel veel praten over Novo8. Topic splitsing wordt wel noodzakelijk of iemand moet binnenkort nieuwe topic maken. Anders wordt het parallel posten, dat moet niet.

In bovenstaande fotoverslag / rapport zegt iemand dat accu op 7,4 volt werkt. Dat klopt niet, want er zit 2x 1800 mAh 3,7 V in. Zou je inderdaad op 7,4 V werken, hou je maar 1800 mAh over. Deze hogere spanning is eigenlijk niet effectief dan op 3,7 V. Wil men spreken van 3600 mAh, dan moet intern 3,7 V zijn.
Maar 9V adapter is wel wat hoog voor 3,7 V intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
G33st schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:16:
[...]

Zat daar trouwens ook een EU adapter op, of moest deze er nog los bijbesteld worden?
Geen, kun je los bij bestellen bij check out, is bij onderdelenhuis wel goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
janesh schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:04:
[...]

Geen, kun je los bij bestellen bij check out, is bij onderdelenhuis wel goedkoper. :)
Oeps, ben ik vergeten. Kan iemand me vertellen welke ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:07
Ik zag de vraag al eerder in dit topic, maar er is nog niet op de vraag beantwoord. Dus, bijdeze. :9

Ik heb interesse in de Novo8 tablet. Ik ben van plan om ook via HOD te bestellen. Alleen dit zal mijn eerste keer zijn dat ik iets bestel uit China.

Waar moet ik opletten om via die site te bestellen? Ik vind namelijk dat de tablet omgerekend van Doller naar EURO 150 erg goedkoop is. :)

Ik begreep van MrDummy dat je het beste via de Hong Kong Air kunt versturen en niet via de DHL vanwege de douane. Wat gebeurt er precies als het toch bij de douane terecht komt? Gaat het dan langer duren en gaat het ook dan extra geld kosten? Krijg je het dan wel uberhaupt of gaat de douane er zelf mee door? :/

De witte tablet vind ik erg mooi. De resolutie vind ik ook belangrijk. Zo hoeft je eigenlijk voor de websites niet in te zoomen. Ik hoop dat je bij deze ook als eReader kunt gebruiken. Wil namelijk voor studie gebruiken. Uiteraard wil ik er ook films en series op kijken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Hong Kong post verkleint risico wel meer dan DHL. Maar het is ook geen garantie. DHL heeft bijna zeker kans op douane aanslag, omdat het snel aankomt en dus meer aandacht trekt dan langzamere post zoals HK Airmail.

Beter lagere verzendkosten nemen dan is de aanslag ook minder hard.

HOD verwacht volgende week nieuwe voorraad zwarte Novo8.
De oorzaak van korte werktijd zit inderdaad in 1800 mAh vanwege aparte 7,2 V. Jammer vermeldt HOD verkeerde 3600 mAh in de specificaties. Zelfs de resolutie is ook verkeerd gemeld. De fouten in specificaties zie je wel vaker op Chinese webshops.

Ik verwacht geen kans met 4000 mAh 3,7 V pakket. Deze is vaak 2 keer zo dik en dat lukt niet zomaar omdat achter een houder ingebouwd is, welke ook beetje ruimte in beslag neemt. Bovendien moet men twee stuks nemen voor 7,2 V werkspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vandaag eens een kijkje genomen bij de tablets bij Media Markt. Van die ene sweex kreeg ik echt waar de slappe lach. Het scherm viel werkelijk waar NIET te bedienen. Er was alleen een softwarematige terug- en homeknop, maar die kon je alleen door RAMMEN aanklikken. Het scherm kalibreren had geen zin. Eens ik eindelijk op internet was geraakt ging browsen al mega laggy, ik wil niet weten hoe hard een simpel spelletje als bubble breaker zal laggen :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:07
@MrDummy,

Resolutie klopt niet? Ik zie op het forum, via de link van Cooler_King, dat er toch 1280 × 768 is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door albert04 op 06-07-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
albert04 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:14:
Ik zag de vraag al eerder in dit topic, maar er is nog niet op de vraag beantwoord. Dus, bijdeze. :9

Ik heb interesse in de Novo8 tablet. Ik ben van plan om ook via HOD te bestellen. Alleen dit zal mijn eerste keer zijn dat ik iets bestel uit China.

Waar moet ik opletten om via die site te bestellen? Ik vind namelijk dat de tablet omgerekend van Doller naar EURO 150 erg goedkoop is. :)

Ik begreep van MrDummy dat je het beste via de Hong Kong Air kunt versturen en niet via de DHL vanwege de duane. Wat gebeurt er precies als het toch bij de duane terecht komt? Gaat het dan langer duren en gaat het ook dan extra geld kosten? Krijg je het dan wel uberhaupt of gaat de duane er zelf mee door? :/

De witte tablet vind ik erg mooi. De resolutie vind ik ook belangrijk. Zo hoeft je eigenlijk voor de websites niet in te zoomen. Ik hoop dat je bij deze ook als eReader kunt gebruiken. Wil namelijk voor studie gebruiken. Uiteraard wil ik er ook films en series op kijken. :9~
Dan bestel jij hem toch zoals ik bij jtshop. Met chinapost verstuurd, zeven dagen na posten gearriveerd. Is mij de afgelopen maanden vier keer zo gelukt.
Ik heb er nog een onderweg met hongkongpost, de 17e juni vertrokken uit hongkong en wat er aan de hand is, ik weet het niet.
Mijn ervaring is dat je ong. een dag of negen na aankomst in amsterdam een brief krijgt van tnt post met het verzoek de rekening op te sturen. Na dit gedaan te hebben duurt het nog een dag of vijf voordat het pakje wordt aangeboden. Je kunt het daarna in ontvangst nemen na betaling van plm. 15 euro inklaringskosten plus btw over het betaalde bedrag incl.verzendkosten.
Als je dhl neemt heb je het in vier of vijf dagen binnen, maar zeg maar 75% kans op btw, maar geen inklaringskosten.

Tenslotte nog dit, HOD is niet de enige shop die de zwarte verkoopt ook bij hotmid koop je hem zelfs nog een paar usd goedkoper.

http://hotmid.com/ainol-n...rtex-a9-androind-2-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zendertje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 23:49
Ik heb ook de novo8 via samenkopen besteld en een paar vragen aan kiddyl gesteld.
1 antwoord maar nu al een tijdje niks gehoord. Ga er zeker vanuit dat het goed komt en dat de tablet snel op de post gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door zendertje op 06-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Aangezien er nog geen apart topic is voor de Novo8, plaats ik dit maar hier. Weten jullie toevallig waar ik de sleeve op de volgende foto kan vinden?

Afbeeldingslocatie: http://reviews.imp3.net/ainol/novo8/27.jpg

Edit:
Heb nu deze gevonden:
http://www.tabletpcunion....olors-available-mofi.html

De producent blijkt Mofi te zijn:
http://www.mofi.cn/index....d_product&_a=view&p_id=75
Echter brengt Google me nog niet echt verder ..

Alleen is dat voor 7-inch. Terwijl ze het hier hebben over 8-inch:
http://translate.google.c.../thread-10315006-1-1.html

[ Voor 56% gewijzigd door G33st op 06-07-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Sommige 7 inch sleeves passen gewoon (op eBay staan er van 23.5 x 15.5cm en dat is als het goed is net genoeg). Niet echt handig dat de afmetingen van die sleeves er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Cooler_King schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:29:
Sommige 7 inch sleeves passen gewoon (op eBay staan er van 23.5 x 15.5cm en dat is als het goed is net genoeg). Niet echt handig dat de afmetingen van die sleeves er niet bij staan.
Dat klopt, maar volgens de site van Mofi hebben zij een sleeve die gericht is op 8-inch 16:9 tablets. Daarbij staat de Novo8 er tussen haakjes achter. Helaas weet ik niet waar deze te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
De Novo is overigens 16:10 en geen 16:9 dus dat is wel wat slordig van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Je kan ook netbook sleeve nemen, de kleinste is 8,9 inch.
Er bestaan wat 7 inch sleeves, zoals Caselogic of Belkin. Dat wordt dus wat uitproberen en afmetingen checken.

Na wat zoeken zou lipo van 1800 mAh in novo8 dikte hebben van 5,2 mm
Na wat onderzoek ontdek ik dat 7,4 V ook bekend is in RC wereld. Het zijn LiPo accupacks.
Dat mag maximaal 100mm lang zijn en 35 mm breed. (De hele ruimte is 70x100) De dikte moet zo klein mogelijk zijn. De geschikte is b.v. deze: http://www.lowerheli.com/...tz-2500mAh-2S-7.4V/Detail
Deze heeft totale dikte van 17mm, maar lipo cel is altijd 3,7 V, dus je kan voorzichtig opensnijden, zodat je dikte hebt van 8,5mm. Dat is 3,3 mm dikker dan originele. De afmetingen zijn wel goed: 96x30mm
Zijn stroom is tot 3C doorlopend, maar ruim genoeg omdat tablet nog geen 1 A trekt (ongeveer 0,4 C voor 2500mAh pack)

Met 2500mAh is speeltijd van 5,5 uur mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Nou oke mijn eerste summiere bevindingen betreffende de novo8 en ik post het maar even hier Xander.
De novo8 is het meest en professioneelst uitgeruste tablet van degene die ik in china gekocht heb, het is dan ook van een 'echt' merk, Ainol.
Ook op de bouwkwaliteit valt volgens mij weinig aan te merken en ook zijn makkelijke stand lijkt m.i .degelijker dan bv van de witstech a81e.
ik vind het dan ook vervelend om de hooggespannen verwachtingen in dit topic een beetje te moeten temperen want na hem twintig uur in huis te hebben moet ik toch wel een aantal minpuntjes constateren, hoewel de meeste misschien exemplarisch zijn en of softwarematig, en na een firmware update zijn op te lossen.
Ten eerste de 'waas' van Kiddyl is misschien hetzelfde wat ik al eerder constateerde bij twee oem ramos w10 tablets, met dezelfde chipset, en wat ik omschreef als een gebrek aan backlight.
Bij de twee eerstgenoemde was het voor mij een reden om ze weg te doen, bij de novo8 niet, het is niet storend, maar bij de mid816 bv. is van dit verschijnsel geen sprake.
In de genoemde twintig uur die ik hem in huis heb is hij al zeker 30 keer spontaan opnieuw opgestart na een freeze, en net ook nog toen ik dit verhaal bijna klaar had en weer opnieuw kon beginnen. Ik neem wel aan dat dit na een firmware update te verhelpen is, en er is er al een.
Heb zojuist een factory reset geprobeerd, wat ook niet altijd lukt bij deze chinese dingen, nu dus ook niet, zal het via een update moeten doen.
Ook reageren de fysieke knoppen vaak bij de tweede keer indrukken wat ik storend vind en bij de rest van mijn devices niet gewend ben.
De novo8 is zeker niet sneller dan de mid816, maar zeker snel genoeg voor menigeen. Ook het scrollen door zwaardere sites gaat ook moeizamer dan bij de mid 816 en de rena3 b.v. , maar je moet hierbij wel bedenken dat ik hier ook froyo en gingerbread met elkaar zit te vergelijken. Het is niet denkbeeldig dat na een upgrade naar gingerbread, een en ander behoorlijk verbeterd.
Mijn apparaat, geen market, youtube, hoewel de laatste pluk je net als veel andere apk's van het internet en de eerste is te installeren, of zal opduiken na een firmware update.
De app fhone info vertelt me net dat de resolutie wel 1280*768 is, hoewel ik daar t.o.v. mijn tmd plus zo op het eerste gezicht niet veel van merk.
Alles is t.g.v. de hoge resolutie wel erg klein, de iconen, tekst in de settings enz, wat mij niet zo opvalt bij mijn galaxy tab 7 inch en 1024*600.
Het gewicht is redelijk, hij voelt massief aan, de 8 inch tmd plus ( pandawill naam voor de herotab mid816R2) voelt iets lichter en fijner aan terwijl de novo8 weer het voordeel heeft makkelijker in een hand te houden omdat hij smaller is.
Al met al ben ik er tot nu toe tevreden over gezien zijn prijs van 150 euro en er van uitgaande dat een en ander te verbeteren valt.
Ik doe hem niet weg, maar voor mensen die twijfelen is de herotab mid816R2 of tmd plus voor hetzelfde geld, zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

@janesh
Novo8 is nog maar net op de markt. Het is duidelijk al snel populair tablet. Fouten kunnen er zijn in het begin, maar dat is bijna normaal bij elke nieuwe tablet.
Er is goede kans dat XDA devvers ook customized roms gaan maken voor Novo8.

Verbeteringen zullen er zeker komen komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ben op zich tevreden met mn rena3 tablet, alleen heb het gevoel dat een custom rom veel sneller zou zijn ;-)
bouwkwaliteit is boring/ goedkoop
ervaringen os zijn okay !
soms hangt ie wel eens na standby (5 sec power knop dan gaat ie uit)
snelheid vind ik goed te noemen al denk ik dat een getunede rom sneller is!

heeft iemand al zicht op een dergelijke rom voor de rena3? :)

[ Voor 37% gewijzigd door dr.nld op 07-07-2011 13:17 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb helemaal geen last gehad van spontaan opnieuw opstarten. Wel een freeze gehad met een app die waarschijnlijk nog niet compatibel is. Firmware updates moet dit zeker allemaal kunnen oplossen, want het AMLogic platform is nu stabiel te noemen in ieder geval en alle tablets gebruiken min of meer hetzelfde moederbordje, alleen met andere componenten er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
MrDummy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:08:
@janesh
Novo8 is nog maar net op de markt. Het is duidelijk al snel populair tablet. Fouten kunnen er zijn in het begin, maar dat is bijna normaal bij elke nieuwe tablet.
Er is goede kans dat XDA devvers ook customized roms gaan maken voor Novo8.

Verbeteringen zullen er zeker komen komende tijd.
ik heb weinig hands-on ervaringen maar voor zover ik heb gelezen en begrepen is het altijd maar afvragen bij dergelijke exotische tablets of de support niet verder gaat dan 2 officiele firmware-updates en een rommetje of 2 van de community.

Misschien dat de Novo8 een uitzondering gaat worden omdat het van een "bekend" merk is maar ook bij de "bekende" China merken betekend dat bij een nieuw model daar de aandacht naartoe gaat. Reken je maar niet al te rijk wat betreft verbeteringen, zeker is het zeker niet ;). Bugs oplossen gebeurd initieel misschien nog wel maar soms kan het echt maanden duren voordat het uberhaupt "goed" werkt en we weten wel hoe hard het gaat in tablet-land met de ontwikkelingen, dan zijn er alweer veel interessantere modellen op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Nog even dit, mijn tablet die de 17e was vertrokken met hongkongpost is vanmorgen ook gearriveerd. Tante pos had hem ingeklaard, 12,50 euro en 6,50 euro berekent over de 50 dollar waarde die aan de buitenkant te zien was.
Maar waarvoor ik dit post, voor geinteresseerden, het gaat over de ramos W10, nu voor 130 dollar te koop bij hotmid, 7 inch resistief en dezelfde chipset als de novo8 en als ainol van een chinees merk en zeer kompleet en netjes geleverd.
Fijn handzaaam apparaatje waarvan het scherm veel beter is dan mijn eerder aangehaalde oem versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
dr.nld schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:15:
ben op zich tevreden met mn rena3 tablet, alleen heb het gevoel dat een custom rom veel sneller zou zijn ;-)
bouwkwaliteit is boring/ goedkoop
ervaringen os zijn okay !
soms hangt ie wel eens na standby (5 sec power knop dan gaat ie uit)
snelheid vind ik goed te noemen al denk ik dat een getunede rom sneller is!

heeft iemand al zicht op een dergelijke rom voor de rena3? :)
Slatedroid is ur friend, er zijn 3 gemodde roms in omloop gebaseerd op de 0616 fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:52:
Nou oke mijn eerste summiere bevindingen betreffende de novo8 en ik post het maar even hier Xander.
Geen enkel probleem hoor, ik volg beide topics :)

Wat je bevindingen betreft, het klinkt inderdaad als een gloednieuw model dat naar de markt ge-rushed is, wat waar is voor de meeste 'mid-high' end Chinapads. Mijn/onze MID 816 heeft ook veel iteraties moeten ondergaan voordat dat hij de juiste functionaliteit en betrouwbaarheid mee kreeg, ik denk een stuk of 3 in jou geval en 4 in mijn geval (rubberized/high cap accu).

Voor al de mensen die nu hals-over-kop de Novo8 hebben bestelt, de dingen die Janesh aandraagt, daar moeten jullie wel rekening mee houden. Zeker de software zal niet helemaal in orde zijn, crashes zal je vaak genoeg mee maken.
Maar zodra Gingerbread langs komt zullen veel dingen verbetert zijn. Ik denk ook dat Gingerbread flinke prestatie verbeteringen met zich mee gaat brengen voor de Novo8, meer als bij de MID816.

Vooral De hardware nadelen zijn jammer, knoppen die niet goed werken, die waas... Nee, als dat het alternatief is, dan hoef ik vooralsnog geen HD resoluties.
Wat ik me afvraag, naast die waas, voegt de hoge resolutie wat toe aan het standaard gebruik? Voor video is de Novo8 een stuk beter dan de MID 816, vanwege de ratio en de resolutie, maar voor andere apps/games? Zijn dingen scherper? Zien fotos er beter uit?

En is de Novo8 glanzend/reflectief? Scherm en behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
XanderDrake schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:52:
[...]
Geen enkel probleem hoor, ik volg beide topics :)
Is er nog een ander topic dan? O-)

Ik vind wel dat het erg lang duurt voordat die code van HOD traceerbaar is.. ze zeiden 3 dagen maar er zijn er al 4 verstreken.

En nog een praktisch vraagje: Kan ik pakketten ook in Nederland volgen zodra ze hier de grens over zijn gekomen? Zo ja, op welke site?

[ Voor 39% gewijzigd door Cooler_King op 07-07-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het MID 816 topic, waar janesh en ik ook actief zijn
En nog een praktisch vraagje: Kan ik pakketten ook in Nederland volgen zodra ze hier de grens over zijn gekomen? Zo ja, op welke site?
Meestal krijg je ook een (tweede) Track&Trace van het transport bedrijf die het laatste stuk aflegt. Kwestie van geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

janesh schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:40:
Maar waarvoor ik dit post, voor geinteresseerden, het gaat over de ramos W10, nu voor 130 dollar te koop bij hotmid, 7 inch resistief en dezelfde chipset als de novo8 en als ainol van een chinees merk en zeer kompleet en netjes geleverd.
Hij heeft resistief scherm, dus je kan niet veel games doen. 800x480 wordt veel scrollen en vergroten, en 256 MB RAM is helft minder dan Novo8. Prijs is wel lager, dat is goed, maar vooral RAM beperkt de soepelheid van programma's meer in. Goedkoop, maar toch vrij beperkt. Als hotmid specs kloppen.
Niet aan te raden voor als je spellen wil doen. Voor simpele taken is het te doen.
En Mali 400 GPU is niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Nee, nee het ramgeheugen is 512mb, en ja resistief en 800*480 en bluetooth!!!!!!.
Natuurlijk inclusief de Mali 400 MP, dat is inherent aan de AML 8726-M processor.
b.v. in deze link van een oem versie, maken ze er voor het gemak 1.2 Ghz van, de cpu plus mali gpu samen.
http://www.zhx-mobile.com...tex-A9_1_2Ghz_512M_4.html
Daarom is het voor rond de 100 euro een leuk apparaatje, vooral als je zoals ik geen belang bij games hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door janesh op 07-07-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

janesh schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:05:
Nee, nee het ramgeheugen is 512mb, en ja resistief en 800*480 en bluetooth!!!!!!.
Fijn hoe Chinese sites steeds weer specificaties onjuist melden of te weinig melden. Dat is gewoon verwarrend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

MrDummy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:51:
[...]

Fijn hoe Chinese sites steeds weer specificaties onjuist melden of te weinig melden. Dat is gewoon verwarrend. :(
Ach, ik heb 20 tablets uit china gehaald, en stuk voor stuk kloppen de specs niet.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
MrDummy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:51:
[...]

Sorry MrDummy, jij had gelijk. Het is een uitgeklede versie, 256 mb ram en 4gb intern in plaats van 512 en 8 gb zoals die van mij.
Mijn apparaat was 15 dollar duurder, heeft dus ook bluetooth en is out of stock en toch zeer interessant voor 165 dollar incl registered airmail.
Ik heb gisteren de android market er op gezet, is mijn enige chinese apparaat waarbij als je hem vast pakt met de viingers achter het scherm, je niet aan de voorkant een aantal golfjes ziet. Hier wordt ook op slatedroid over gesproken m.b.t. de herotab mid816r2.
Ook de novo8 heeft hier last van en is beslist niet storend, maar heeft m.i. wel met de bouwkwaliteit te maken.
Hieronder de goede link van mijn ramos w10.

http://hotmid.com/ramos-w...h-screen-android-2-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Janesh, hoe gebruik jij je Novo-8 nu? Raak je nog een laptop aan, of is het alleen een leuk speledingetje voor erbij.

De kwaliteit van dit soort producten wordt volgens mij gedefinieerd door hoe gemakkelijk het product erbij pakt en het gedachteloos in je leven opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Witstech komt nu ook met een opvolger van de A81, de A91:

http://www.witstech.com/5...uetooth-1024x600-8gb.html

http://mp4nation.net/blog...ew-wits-on-the-block-a91/

•Processor: Texas Instruments OMAP3730 clocked at 1GHz
•RAM: 512MB DDR2
•Operating System: Android 2.3 Gingerbread with support for the Android marketplace.
•Display: 7-inch capacitive multitouch display @ 1024 x 600 resolution (16:10 aspect ratio)
•Weight: 370g
•Battery: 3000mAh, replaceable

Lijkt me ook geen verkeerde tablet (goede resolutie/accu/ondersteuning) en van de 7 inchers is het wellicht een veiligere keuze dan bv. de GT-Pad. De voorkant heeft veel weg van dat Intertoys ding? alleen de kleur van de achterkant vind ik niet mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.witstech.com/59-326-thickbox/witstech-a91-android-23-1ghz-bluetooth-1024x600-8gb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.witstech.com/59-325-thickbox/witstech-a91-android-23-1ghz-bluetooth-1024x600-8gb.jpg

Heeft iemand wat meer info over de cpu? Hoe verhoudt deze zich tot bv. die van de C8 en de Novo 8?

ps. hij is al leverbaar op diverse plekken, waaronder HOUSEofDAP en HOTMID (Merimobiles heeft hem nog niet). De prijs ligt circa 25 dollar boven die van de Novo, waarschijnlijk ook vanwege het merk.

[ Voor 17% gewijzigd door Cooler_King op 08-07-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Interessant apparaat, met zijn verwisselbare batterij, had hem nog niet gezien.
Ik ben begonnen met de a81e, gebruik hem nooit meer, was een van de, het eerste cortex a8 android tablet op de chinese markt imho.
Ik kan zo snel niet zien of er de powervr sgx 530 of 540 in zit, ik denk de 530, en als dat zo is geef ik de voorkeur aan de c8(hummingbird met de sgx540) en zeker de nova8,( cortex a9 plus mali 400)
hier zit hij ook in.
http://www.androidtablets...2-tablet-pc-released.html

en Cooler_King, ik heb een witte nova8, die na een factory reset via volume plus, power knop, nu niet meer om de 15 minuten uit zichzelf spontaan opnieuw opstart. :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door janesh op 08-07-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zendertje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 23:49
Heeft iemand een site met informatie over het rooten van de novo8 en of er al custumroms zijn?
Pagina: 1 ... 13 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.