Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Na enige roms getest te hebben vind ik ideos S7 slim mod veruit het prettigste
Elvis, heeft deze ook NL aan boord voordat ik aan de slag ga?

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DikkieDick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:47:
[...]

Elvis, heeft deze ook NL aan boord voordat ik aan de slag ga?
Net even gecheckt, nederlands is een optie in settings/language/locale dus dat zou moeten lukken, succes met flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Elvis56686 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:45:
[...]

Net even gecheckt, nederlands is een optie in settings/language/locale dus dat zou moeten lukken, succes met flashen!
Thanx, was al begonnen, maar nog niet echt suc6vol. In 1e instantie dload-folder op 'interne sd-kaart'. Zat 30 minuten lang naar een progress bar te kijken. Batterij eruit en weer booten, ging goed. Toen boel op externe sd-kaart en zit inmiddels al weer ruim 30 minuten naar die bar te kijken, zonder dat er een OK-melding komt. Denk dat ik zo wel weer eens de batterij los kan halen. :-(

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
DikkieDick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:52:
[...]

Thanx, was al begonnen, maar nog niet echt suc6vol. In 1e instantie dload-folder op 'interne sd-kaart'. Zat 30 minuten lang naar een progress bar te kijken. Batterij eruit en weer booten, ging goed. Toen boel op externe sd-kaart en zit inmiddels al weer ruim 30 minuten naar die bar te kijken, zonder dat er een OK-melding komt. Denk dat ik zo wel weer eens de batterij los kan halen. :-(
Let op dat je wel eerst de indonesia rom flasht he, en dat moet 2 keer zelfs. Als de indonesia rom update draait kun je die slim rom gaan flashen aan de hand van de stappen in een van mijn voorgaande posts. Op het android tablets forum staat het ook uitgelegd maar zo moet je updaten:

1. unrar the file, and copy the 'dload' folder to the root directory of a sufficiently large external SDcard formatted to FAT/FAT32 (readable by the S7)
SDcard contents should be like this :
+SDCard
-+dload
---+updata.app
---+unlmt.cfg
2. turn off the unit, and ensure that you are either plugged in with a battery inside the unit, or that you have enough charge left in your battery
3. turn on, and a progress bar will appear in the middle of the screen. Wait until "OK" is displayed on the screen.
4. turn off the unit by removing the battery and any powerplugs to the S7
5. repeat steps 2,3,4 again. otherwise it will hang at boot screen (instructed by Huawei)
6. Remove the SD card and start the device. If you wish the use the card for the device, remove the firmware files from the SD card before reinserting it.

If the update fails to install, check that your file was properly moved into the SDcard by comparing the MD5 checksum.

The overall process should take less than 15 minutes to complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Elvis56686 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:01:
[...]

Let op dat je wel eerst de indonesia rom flasht he, en dat moet 2 keer zelfs. Als de indonesia rom update draait kun je die slim rom gaan flashen aan de hand van de stappen in een van mijn voorgaande posts. Op het android tablets forum staat het ook uitgelegd maar zo moet je updaten:

1. unrar the file, and copy the 'dload' folder to the root directory of a sufficiently large external SDcard formatted to FAT/FAT32 (readable by the S7)
SDcard contents should be like this :
+SDCard
-+dload
---+updata.app
---+unlmt.cfg
2. turn off the unit, and ensure that you are either plugged in with a battery inside the unit, or that you have enough charge left in your battery
3. turn on, and a progress bar will appear in the middle of the screen. Wait until "OK" is displayed on the screen.
4. turn off the unit by removing the battery and any powerplugs to the S7
5. repeat steps 2,3,4 again. otherwise it will hang at boot screen (instructed by Huawei)
6. Remove the SD card and start the device. If you wish the use the card for the device, remove the firmware files from the SD card before reinserting it.
Yep, was bezig met de Indonesische. Batterij er maar uit en weer opnieuw opgestart (zonder alle toetsen ingedrukt te houden) en nu loopt het balkje vol. Paar sec. later: hij was vol en gaat opnieuw. Da's dan zeker de 2e x.
Volgens mij toch tijd voor een apart topic, want ik vervuil dit topic nu wel erg.

Even later: Yup, hij is terug met 2.2.2. Ga ik hier eerst maar eens mee stoeien denk ik. Thanx.

Nog even later: z4root gedownload en gedraaid, ga ik booten begint ie weer te flashen. Heb natuurlijk mijn sd-kaart vergeten eruit te halen. :-(

En na nog een flash nu de Slim erop. Heb alleen het idee dat mijn schermdisplay niet helemaal recht is. Kijken hoe ie verder gaat werken.

[ Voor 15% gewijzigd door DikkieDick op 21-06-2011 14:34 . Reden: update ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij op weg helpen in de Tablet jungle? Ik ben aan het kijken voor een budget 10" tablet om filmpjes mee te kijken, internetten en te gamen. Maar welke zou ik in hemelsnaam halen?

Ik heb de Archos 101, ViewPad en POV Mobii Tegra op het oog maar het is onduidelijk wat nu de voor en na delen zijn. Volgens mij kunnen ze allemaal vrijwel hetzelfde. Wie kan mij wat op weg helpen of heeft ervaring met deze tablets? :)

Een vereiste is wel dat ik er op een gegeven moment Adroid 3 op wil kunnen draaien. Wel origineel en geen custom rom

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:37
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:24:
Wie kan mij op weg helpen in de Tablet jungle? Ik ben aan het kijken voor een budget 10" tablet om filmpjes mee te kijken, internetten en te gamen. Maar welke zou ik in hemelsnaam halen?

Ik heb de Archos 101, ViewPad en POV Mobii Tegra op het oog maar het is onduidelijk wat nu de voor en na delen zijn. Volgens mij kunnen ze allemaal vrijwel hetzelfde. Wie kan mij wat op weg helpen of heeft ervaring met deze tablets? :)

Een vereiste is wel dat ik er op een gegeven moment Adroid 3 op wil kunnen draaien. Wel origineel en geen custom rom
dan kan je bijna net zo goed verder kijken dan de 3 genoemde, de Viewpad (7) is qua SoC van 2 generaties terug, de Viewpad 10s heeft misschien nog wel kans op een originele 3.0 ROM.

De Archos heeft een Cortex A8 (die waarschijnlijk geen/moeizaam 3.0 trekt) maar gezien de bijna aankondiging van weer een nieuwe generatie tablets van Archos denk ik niet dat ze er nog zoveel aandacht aan besteden qua software aan huidige modellen. De grootste kans op 3.0 heb je met de POV maar die heeft weer een enorm slechte kijkhoek volgens verschillende bezitters en ook daar denk ik niet dat POV (op korte termijn) een update naar 3.0 uitbrengt.

Eigenlijk kan je stellen dat jouw vereiste om een originele 3.0 te kunnen draaien (op wat "oudere" tablets) , jouw selectie heel erg gaat beperken.

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 22-06-2011 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De Chinese variant (die identiek is aan de Mobii) heeft als 3.0 hier in China. Alleen de prijs is niet echt heel veel goedkoper dan de tablet in NL. Een MOD rom kun je wel vinden voor 3.0 en wellicht later nog wel hoger.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 07:48:
[...]

dan kan je bijna net zo goed verder kijken dan de 3 genoemde, de Viewpad (7) is qua SoC van 2 generaties terug, de Viewpad 10s heeft misschien nog wel kans op een originele 3.0 ROM.

De Archos heeft een Cortex A8 (die waarschijnlijk geen/moeizaam 3.0 trekt) maar gezien de bijna aankondiging van weer een nieuwe generatie tablets van Archos denk ik niet dat ze er nog zoveel aandacht aan besteden qua software aan huidige modellen. De grootste kans op 3.0 heb je met de POV maar die heeft weer een enorm slechte kijkhoek volgens verschillende bezitters en ook daar denk ik niet dat POV (op korte termijn) een update naar 3.0 uitbrengt.

Eigenlijk kan je stellen dat jouw vereiste om een originele 3.0 te kunnen draaien (op wat "oudere" tablets) , jouw selectie heel erg gaat beperken.
Oke, ik dacht dat dit wel vrij nieuwe modellen/generaties waren. Dual Core etc.. Zie je maar hoeveel ik er van af weet. Ik heb de Archos 101 gezien en de kijkhoek is echt belachelijk! Als dit ook net zo erg bij de POV is dan vallen die al voor mij af.

Waar zou ik dan wel op moeten wachten om 3.0 op een 10'inch capacitief scherm te kunnen spelen? low-mid budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:
[...]

Oke, ik dacht dat dit wel vrij nieuwe modellen/generaties waren. Dual Core etc.. Zie je maar hoeveel ik er van af weet. Ik heb de Archos 101 gezien en de kijkhoek is echt belachelijk! Als dit ook net zo erg bij de POV is dan vallen die al voor mij af.

Waar zou ik dan wel op moeten wachten om 3.0 op een 10'inch capacitief scherm te kunnen spelen? low-mid budget..
*volgens mij* moet je toch wel minimaal een Cortex A9 met 2 cores hebben wil je Honeycomb en consorten een beetje smooth laten draaien. Vooralsnog krijg je geen 3.0 in de low-mid budget range. Die zitten nog een beetje bij 2.2 en 2.3.

Wellicht dat Archos ons kan verrassen met hun nieuwe generatie tablets, vanavond om 18:30 is er een event in Parijs van Archos over hun nieuwe generatie tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je voornamelijk spellen gaan doen op je tablet, android 3.0 lijkt me dan weinig tot niets toe te voegen. Voor zover ik kan zien voegt android 3.0 vooral iets toe op gebied van applicaties, het gaat meer de kant op van desktop applicaties(splitscreen office, video editor etc.) Op termijn zullen er ook wel tablet specifieke features in spellen komen maar momenteel voor zover ik weet nog niet.

Afhankelijk van welke spellen je wil gaan spelen heb je niet eens een dualcore/tegra tablet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
Voor de 'echte' tabletervaring heb je m.i. toch wel Android 3.0 nodig. Ook een snelle cpu is geen overbodige luxe, ik vond de Mobii met Tegra2 eigenlijk ronduit langzaam, zowel met android 2.2 / 2.3 als de 3.0 Beta.

Edit: Ja, de kijkhoek van de POV Mobii is ook belachelijk (slecht dus).

[ Voor 14% gewijzigd door S0epkip op 23-06-2011 14:15 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14

FlyEragon

Alien Monkeys

S0epkip schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:14:
Voor de 'echte' tabletervaring heb je m.i. toch wel Android 3.0 nodig. Ook een snelle cpu is geen overbodige luxe, ik vond de Mobii met Tegra2 eigenlijk ronduit langzaam, zowel met android 2.2 / 2.3 als de 3.0 Beta.

Echter andere tablets met dezelfde tegra cpu presteren wel erg goed, de Mobii is volgens mij de slechtse tablet met tegra cpu, interface is inderdaad erg sluggish en over het scherm zullen we het maar helemaal niet over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvis56686 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:06:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je voornamelijk spellen gaan doen op je tablet, android 3.0 lijkt me dan weinig tot niets toe te voegen. Voor zover ik kan zien voegt android 3.0 vooral iets toe op gebied van applicaties, het gaat meer de kant op van desktop applicaties(splitscreen office, video editor etc.) Op termijn zullen er ook wel tablet specifieke features in spellen komen maar momenteel voor zover ik weet nog niet.

Afhankelijk van welke spellen je wil gaan spelen heb je niet eens een dualcore/tegra tablet nodig.
Nee ik wil 'm voornamelijk voor Internet en films (soms HD) en af een toe een spelletje. Soms even op buienradar kijken en TV gids. Dat soort dingen, dus echt een hardcore systeem zoals iPad2 hoeft van mij niet. Maar wil wel een systeem wat soepel loopt.

Honeycomb is wel een vereiste omdat deze gemaakt is voor de tablet en ik Android geweldig vind. Ik heb de 2.x in de winkel gezien en je merkt inderdaad dat het voor smartphones is, mijn smartphone heeft zelf android 2.2 en daar werkt het fijn op. Maar niet voor een tablet.

Misschien maar even afwachten wat archos vanavond te melden heeft :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S0epkip schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:14:
Slechter dan de Archos 101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Voor degenen met een WM8650 tablet: HCH heeft uberoid v6 vandaag gereleased.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:10:
[...]

Misschien maar even afwachten wat archos vanavond te melden heeft :9~
schijnbaar is je wens tot stand gekomen, De Archos 101 G9 lijkt me het apparaatje voor jou/een leuk apparaat. Het scherm is naar hun eigen zeggen verbeterd en hij gaat 349 dollar kosten dus reken maar op een euro of 299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:13:
[...]

schijnbaar is je wens tot stand gekomen, De Archos 101 G9 lijkt me het apparaatje voor jou/een leuk apparaat. Het scherm is naar hun eigen zeggen verbeterd en hij gaat 349 dollar kosten dus reken maar op een euro of 299.
Ik was net aan het zoeken over Archos nieuws :) Waar zijn ergens details beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:15:
[...]

Ik was net aan het zoeken over Archos nieuws :) Waar zijn ergens details beschikbaar?
op de Archos site zelf lol 8)7

http://www.archos.com/pro...x.html?country=nl&lang=en

Engadget heeft nog een post gedaan

http://www.engadget.com/2...d-3-1-tablets-1-5ghz-cpu/

en hier nog een link

http://liliputing.com/201...ts-plus-a-home-phone.html

[ Voor 12% gewijzigd door dcell op 23-06-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci ! Op de Archos website zelf zag ik 'm al inderdaad, was eigenlijk opzoek naar de release date!
Note: Op verschillende forums lees ik september

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:25:
[...]

Merci ! Op de Archos website zelf zag ik 'm al inderdaad, was eigenlijk opzoek naar de release date!
Note: Op verschillende forums lees ik september
staat ook in de link van Engadget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
Echt NICE die nieuwe G9 van Archos, kijken of hij opgepikt wordt door de community!

http://www.archos.com/pro...s.html?country=nl&lang=en

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
S0epkip schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:35:
Echt NICE die nieuwe G9 van Archos, kijken of hij opgepikt wordt door de community!

http://www.archos.com/pro...s.html?country=nl&lang=en
Ziet er zeker goed en compleet uit, het enige wat(naast de prijs) voor sommigen als minpunt zou kunnen gelden is het gemis van de mogelijkheid om een simkaart in het tablet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinto_nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 13:04
Ik heb vorige week 3 Chinese tablets binnengekregen van Merimobiles. Omdat een heel aantal opzoek zijn naar een goedkope tablet hier mijn ervaringen

Herotab MID816 (8" scherm)
Snelheid en geluid is dik in orde, maar het scherm (resistive) en resolutie is niet echt van deze tijd meer. Wifiverbinding is erg matig. Wat mij betreft geen aanrader

SenseV7 (7" scherm)
Bouwkwaliteit is redelijk. Scherm is goed (capacitive op 1024x600). Voor het gebruik met browsen e.d. vind ik het eigenlijk net te klein. Snelheid is ook goed. Wifi verbinding erg matig. Je moet redelijk dichtbij een access point zitten. Dat was voor mij wel een behoorlijke tegenvaller. Het apparaat is best wel ok.

Herotab M10V2 (10" scherm)
Dit is een regelrechte iPad clone, en eigenlijk is het best wel een fijn apparaat. Bouwkwaliteit is goed, scherm is erg mooi (capacitive IPS op 1080*768). Snelheid is ietsje minder, maar wel snel genoeg voor de de meeste toepassingen. Wifi is aanzienlijk beter dan de andere tabs. Ik vind het apparaat wel een aanrader! Hij is omgerekend zo'n 195 euro, dus best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
Elvis56686 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:06:
[...]

Ziet er zeker goed en compleet uit, het enige wat(naast de prijs) voor sommigen als minpunt zou kunnen gelden is het gemis van de mogelijkheid om een simkaart in het tablet te gebruiken.
Je kan er een usb stick bijkopen voor 50 euro die perfect in de tablet past (zonder eruit te steken). Ik denk zelfs dat je die ook voor laptops kan gebruiken, dus zeker wel ok qua value.

Verder echt wel een topper, de processor is veruit de beste die er op de hele tablet markt te krijgen is (alleen de ipad 2 loopt misschien wat voor, maar alleen op graphics dan). Ze claimen ook een 'wide viewing angle', dus hopelijk een ok scherm? :). Alleen info over ram geheugen ontbreekt nog denk ik (?).

Edit: prijzen gevonden in press release, 249/299 euro inc btw. En 49 euro voor de usb-stick en werkt idd ook op een pc.

Officiële pressrelease met prijzen enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Cooki3s op 23-06-2011 23:44 . Reden: Verdere info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
@Quinto_nl

Ongetwijfeld goed bedoeld die reviews, maar wat betreft de herotab mid816 zou ik belangstellenden liever naar het mid816 topic van tweakers en zeker slatedroid verwijzen.
Mijn ervaringen met vier van deze dingen zijn wat hun werking betreft alleen maar positief en ik ben niet alleen.
De wifi verbinding is het best van alle apparaten die ik het laatste half jaar gekocht heb in china en dat zijn er meer dan tien.
Tenslotte toch nog dit, 1 voorbeeld is geen voorbeeld

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Om gewoon op de bank wat games uit de market te spelen voldoet elk van de 'bekendere' tablets neem ik aan? Sommige tablets zijn gewoon zo schandalig goedkoop dat het te verantwoorden is er een te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooki3s schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Je kan er een usb stick bijkopen voor 50 euro die perfect in de tablet past (zonder eruit te steken). Ik denk zelfs dat je die ook voor laptops kan gebruiken, dus zeker wel ok qua value.

Verder echt wel een topper, de processor is veruit de beste die er op de hele tablet markt te krijgen is (alleen de ipad 2 loopt misschien wat voor, maar alleen op graphics dan). Ze claimen ook een 'wide viewing angle', dus hopelijk een ok scherm? :). Alleen info over ram geheugen ontbreekt nog denk ik (?).

Edit: prijzen gevonden in press release, 249/299 euro inc btw. En 49 euro voor de usb-stick en werkt idd ook op een pc.
Hmm.. Dit is toch wel de tablet waar ik onbewust op heb gewacht.. Kon maar geen keuze maken, dichtstbij kwam de SmartQ ten maar bleef toch twijfelen..Maar als de 10" echt 299 euro is, ben ik verkocht.. Maar om eerlijk te zijn kan ik het me nauwelijks voorstellen als je kijkt naar de specs.. We zullen zien.. Nog ff geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Die Archos G9 tablets zien er werkelijk fantastisch uit! Misschien voor de overbruggingsperiode tot dan eerst een DroPad A8 bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Quinto_nl schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:06:
Ik heb vorige week 3 Chinese tablets binnengekregen van Merimobiles. Omdat een heel aantal opzoek zijn naar een goedkope tablet hier mijn ervaringen
Je hebt voor alle drie de tablets geen invoer rechten/BTW/douanekosten etc hoeven betalen? Geluk gehad?

Btw, hoe staan jullie tegenover het importeren van een refurbished Nook Color via Ebay (190 euro)?

[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 24-06-2011 09:53 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinto_nl
@janesh

Je hebt gelijk dat je niet alles over 1 kam kan scheren en dat het maar 1 voorbeeld is. Echter als ik deze 3 tabs vergelijk, zijn dit wel mijn bevindingen. De wifi ontvangst werkt wel, maar is duidelijk minder dan die van de M10V2. Wellicht is het een firmware issue, maar dat het ik niet gecheckt met oudere firmwares.

Iedereen moet zijn eigen research doen op de verschillende fora, en hoe meer mensen hun ervaringen posten, hoe objectiever het beeld wordt lijkt me. Het is mooi dat jouw ervaringen heel positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinto_nl
Negakinu schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:31:
[...]

Je hebt voor alle drie de tablets geen invoer rechten/BTW/douanekosten etc hoeven betalen? Geluk gehad?

Btw, hoe staan jullie tegenover het importeren van een refurbished Nook Color via Ebay (190 euro)?
Ik heb geen invoerrechten betaal, wel BTW. Dit was in totaal voor de 3 tablets ongeveer 50 euro. De bedragen op de factuur zijn overigens wel iets dubieus :)

Wat betreft refurbished spullen heb ik geen ervaring, dus kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:57

XanderDrake

Build the future!

Negakinu schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:31:
Als het van een gerespecteerde reseller afkomstig is en duidelijk vermeldt staat waarom de Nook werd terug gestuurd, zou ik het zeker doen. Das geen slechte prijs.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelezen:
Ik heb inmiddels diverse roms op mijn S7-105 gehad en de processor is voor zover ik na heb kunnen gaan altijd op max 998000 blijven draaien. Ik heb de indonesia 2.2 update gedraaid, de froyofusion en momenteel trizet slim mod. Die laatste heeft mijn voorkeur omdat die ingebouwde DATA2EXT heeft.

Vraag:
Kan iemand deze oudere man uitleggen hoe ik mijn Huawei S7 (recent bij Phone House gekocht) zelf kan upgraden naar Froyo 2.2. Ik heb inmiddels al wat gedownload, maar wil duidelijke instructies.
Ik heb wel wat ervaring met Linux, maar niet met flashen van tablets.

Alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:35:

Vraag:
Kan iemand deze oudere man uitleggen hoe ik mijn Huawei S7 (recent bij Phone House gekocht) zelf kan upgraden naar Froyo 2.2. Ik heb inmiddels al wat gedownload, maar wil duidelijke instructies.
Ik heb wel wat ervaring met Linux, maar niet met flashen van tablets.
Ik heb deze link gebruikt http://www.android-suppor...-2-2-2-s7v100r001c98b021/
Met deze uitleg kwam ik er uit.
Hier ook gedownload.

Deze kan je ook nog gebruiken http://www.androidtablets...s7-s7v100r001c98b021.html

[ Voor 13% gewijzigd door Klankima op 25-06-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
Klankima schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:15:
[...]

Ik heb deze link gebruikt http://www.android-suppor...-2-2-2-s7v100r001c98b021/
Met deze uitleg kwam ik er uit.
Hier ook gedownload.

Deze kan je ook nog gebruiken http://www.androidtablets...s7-s7v100r001c98b021.html
Idd zo heb ik het ook gedaan, Niet verbaast zijn als de statusbalk blijft hangen voor een tijdje etc.
Bij mij ging die trouwens 2 keer tot vol.
Beste wat je kan doen als je die dingen installeerd is als je ziet dat hij begint te flashen voor een kwartiertje weggaan.
De instructies afprinten en na elke stap een vinkje zetten is soms ook geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties. Ik had de instructies ook gevonden, maar durfde het niet aan. Toch maar gedaan en succesvol (zonder problemen) de update naar 2.2.2 afgerond. De S7 is duidelijk sneller geworden en ik heb nu Flash 10.3 kunnen downloaden.
Ik heb overigens ook gelezen dat je naar de Slim versie kunt upgraden. Zinvol?
Ik lees ook artikelen over root access (SOC?). Is dit zinvol? Wil alleen kunnen internetten en wat spelletjes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Thom54: Ik vind de looks en feels van de slim-rom wat mooier. Maar goed dat is allemaal persoonlijk. En de optie van data2ext is erg handig. Nu is je 'interne' geheugen voor applicaties 1GB ipv een paar 100MB dus zit ie niet zo snel vol. Ik heb hem 'gewoon' middels de USB aangesloten en een cmd-file uit een installatiepakket losgelaten en dat ging vrij flitsend. Daarna nog van een paar apps de backup terugzetten met Titaniumbackup.
Of ie nu echt veel sneller is... En de mailapplicatie lijkt hier en daar wat bugs te bevatten. Maar voor de rest draait het als een zonnetje.

O ja, er zit een Nederlandse dictionary in als je de taal Nederlands kiest als inputtaal, echter blijft ie in mailtjes en twitterteksten met Engelse woorden komen, ook als je als inputtaal via de spatiebalk Nederlands hebt gekozen. Daar zoek ik nog een goede oplossing voor.
En met de Muziek-app laat ie bij veel cd's geen albumart zien. Wel gedownload met Album Art Grabber, maar haalde niks uit. Winamp erop gezet en die pakt het allemaal wel.

Mooiste zou zijn om de boel op te kunnen schonen (ROM modificeren) en de apps die je niet nodig hebt er uit kan knikkeren. Volgens mij kan je met adb wel het 1 en ander verwijderen. Ga ik tzt eens verder induiken.

[ Voor 36% gewijzigd door DikkieDick op 25-06-2011 20:51 . Reden: aanvulling ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
DikkieDick schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:48:

Mooiste zou zijn om de boel op te kunnen schonen (ROM modificeren) en de apps die je niet nodig hebt er uit kan knikkeren. Volgens mij kan je met adb wel het 1 en ander verwijderen. Ga ik tzt eens verder induiken.
Dat is heel makkelijk te doen met Titanium Backup, je kunt met TB ook user apps naar system app omzetten en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Elvis56686 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:09:
[...]

Dat is heel makkelijk te doen met Titanium Backup, je kunt met TB ook user apps naar system app omzetten en omgekeerd.
Elvis, die optie kende ik nog niet. Ga ik induiken. En even later: he, dat gaat super. In de System ROM een paar MB's gewonnen. Thanx.

En ga ik ook op de Desire ff loslaten om wat overbodige apps te verwijderen.

[ Voor 9% gewijzigd door DikkieDick op 26-06-2011 13:00 . Reden: aanvulling ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
DikkieDick schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:48:
Thom54:

O ja, er zit een Nederlandse dictionary in als je de taal Nederlands kiest als inputtaal, echter blijft ie in mailtjes en twitterteksten met Engelse woorden komen, ook als je als inputtaal via de spatiebalk Nederlands hebt gekozen. Daar zoek ik nog een goede oplossing voor.
Ik heb hier nu de volgende oplossing voor gevonden: vanuit de Market GO Keyboard gedownload/geïnstalleerd. En ook een Nederlandse woordenlijst voor gedownload (laat ie overigens automatisch doen als je als invoertaal Nederlands aankiest). Werkt prima op de Huawei en gelijk de default inputmethode van gemaakt.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
DikkieDick schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:47:
[...]

Elvis, die optie kende ik nog niet. Ga ik induiken. En even later: he, dat gaat super. In de System ROM een paar MB's gewonnen. Thanx.

En ga ik ook op de Desire ff loslaten om wat overbodige apps te verwijderen.
Op de desire is dat iets lastiger, je moet dan eerst een andere HBoot flashen. Flashen heeft enig risico maar het gaat vrijwel altijd goed. Meer info op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Elvis56686 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:21:
[...]

Op de desire is dat iets lastiger, je moet dan eerst een andere HBoot flashen. Flashen heeft enig risico maar het gaat vrijwel altijd goed. Meer info op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794314
Ik heb de Cyanogenmod en kon wel wat moven van sys naar user, maar omgekeerd leek dat niet goed te gaan inderdaad. Ach, er is voldoende ruimte vrij (ook met een data2ext-partitie), dus is het niet zo van belang. Wel handig om evt. wat weg te knikkeren wat echt niet nodig is.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
DikkieDick schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:47:
[...]

Ik heb de Cyanogenmod en kon wel wat moven van sys naar user, maar omgekeerd leek dat niet goed te gaan inderdaad. Ach, er is voldoende ruimte vrij (ook met een data2ext-partitie), dus is het niet zo van belang. Wel handig om evt. wat weg te knikkeren wat echt niet nodig is.
Juist om bestanden te verwijderen moet je telefoon S-OFF zijn, als ik me niet vergis komen de verwijderde systeembestanden na een reboot weer terug als je geen S-OFF hebt geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Elvis56686 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:43:
[...]

Juist om bestanden te verwijderen moet je telefoon S-OFF zijn, als ik me niet vergis komen de verwijderde systeembestanden na een reboot weer terug als je geen S-OFF hebt geflasht.
Je hebt gelijk. Ik had die O1-bestandsmanager verwijderd maar hij is er dus weer gewoon.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de upgrade naar 2.2 kan ik niet meer met twee vingers web scherm vergroten of verkleinen. In versie 2.1 kon dit wel. Heb nu alleen de + en - buttons. Is hier een oplossing voor (instelling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:57:
Na de upgrade naar 2.2 kan ik niet meer met twee vingers web scherm vergroten of verkleinen. In versie 2.1 kon dit wel. Heb nu alleen de + en - buttons. Is hier een oplossing voor (instelling)?
Daar is inderdaad oplossing voor, je kunt handmatig een bestandje aanpassen of het zipbestand flashen. Zie de thread op androidtablets.

http://www.androidtablets...lash-android-2-2-2-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedamkt voor je antwoord. Als ikhet goed begrijp heb ik nu root acces nodig. Met welke app (z2root?) kan ik acces krijgen? Kan dit met een usb connectie via mijn pc (dual boot Ubuntu / WINDOWS)? Ikheb geen ervaring met het rooten van een tablet (dit is mijn eerste tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnyke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04-2024
Net eens wat aan het spelen met de dropad d10 Upgraded 10" Android 2.2 Froyo,
die is wel lekker snel :)

Freescale imx515, 800MHZ Cortex A8

Weet iemand of die is te upgraden naar android 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:51:
Bedamkt voor je antwoord. Als ikhet goed begrijp heb ik nu root acces nodig. Met welke app (z2root?) kan ik acces krijgen? Kan dit met een usb connectie via mijn pc (dual boot Ubuntu / WINDOWS)? Ikheb geen ervaring met het rooten van een tablet (dit is mijn eerste tablet).
Met 2.2 lukte het niet met z4root om root te worden. Wel met Gingerbreak.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk
  • Laatst online: 16-09 21:12

pbk

Zie vandaag in de laatste Bart Smit folder een 7" tablet met capacitief scherm voor 150 euro:

- 800 x 480 capacitief scherm
- Android 2.3 (inclusief Android Market en Flash 10.2)
- 1.2 GHz processor
- 512 MB Ram
- 4 GB geheugen
- mini HDMI en USB
- WIFI B/G/N
- microfoon & 2 camera's (voor/achter)

Is dit dezelfde als...? Ja, als welke eigenlijk? Dropad A8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
pbk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:47:
Zie vandaag in de laatste Bart Smit folder een 7" tablet met capacitief scherm voor 150 euro:

- 1.2 GHz processor
- 512 MB Ram
- 4 GB geheugen
- mini HDMI en USB
- WIFI B/G/N

qua specs lijkt het er wel op maar qua uiterlijk dus weer niet als ik zo dat plaatje zie op de online folder. Bedoel je trouwens niet de Intertoys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk
  • Laatst online: 16-09 21:12

pbk

Klopt, het is inderdaad Intertoys. De 10 inch tablet die ze daar nu verkopen voor 200 euro lijkt wel overigens erg veel op de Superpad 2 qua specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 00:05
Ik zit er ook aan te denken om een tablet voor mn mams te halen als verjaarskadootje, maar weet niet of het nou beter is om een Dropad uit China te bestellen, voor hetzelfde geld een 2e hands te kopen op bijv. MP. En deze bij de Intertoys klinkt dan ook leuk voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14

FlyEragon

Alien Monkeys

Nou dan zou ik het wel weten, bij intertoys kan je hem meteen hebben en heb je ook garantie. Meeste tablets uit china hebben wel eens wat kuren. Geluid door speakers bij wifi verbinding 8)7 WTF?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Ik neig daar ook naar gezien de specs. Straks maar even langs de winkel rijden. Ik twijfel ook nog aan het formaat, ik moet het denk ik even in mn handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
dhhdante schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:01:
Ik neig daar ook naar gezien de specs. Straks maar even langs de winkel rijden. Ik twijfel ook nog aan het formaat, ik moet het denk ik even in mn handen hebben.
mijn lokale Intertoys had hem nog niet binnen, ze verwachten de tablet morgen. Dan ga ik weer langs om wat te testen en eventuel mee te nemen. Ik stond op het punt een Rena3 of een Dropad A8 te importeren maar misschien is dit een beter/vergelijkbare alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt interessant de Tablet Pro PC van Intertoys. Alleen vraag ik mij af of er GPS en Bluetooth ingebouwd is.

Is het verschil tussen 800x600 en 1024x800 de moeite waard om af te wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
kiddyl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:34:
Ik heb vandaag de M7 (A8 of C8) eens vergeleken met een andere 7" tablet: GT-Pad. De M7 op Android 2.3.1 en de nieuwe tablet met Android 2.3.3.
De GT-Pad verdient volgens jou dus de voorkeur? Hoe zit het overigens met 3.0 support voor beide tablets (komt dit nog?).. En de GT-Pad is met zijn nieuwe telechips processor neem ik aan beter met video? (in enkele Dropad reviews zag ik youtube wel eens stotteren)

Verder lijken dit mij allebei interessante tablets (ik zag dat de C8 momenteel ook erg populair is op dit forum).. 7 inch, capacatief, en degelijke specs.. iig een grote vooruitgang met wat er vorig jaar te krijgen was..

Hebben ze overigens nog kinderziektes? Ik zag in het Dropad topic dat men sprak van storingen in de speaker indien wifi is enabled.. Wordt hiermee dus ook koptelefoons bedoeld? De gpad g10 die ik vorig jaar had had namelijk last van een ruis in de line-in connector (vandaar dat ik hem weer vekocht had.. en sindsdien ben ik wat huiveriger geworden voor chinese tablets).

[ Voor 37% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Cooler_King schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:10:
[...]

De GT-Pad verdient volgens jou dus de voorkeur? Hoe zit het overigens met 3.0 support voor beide tablets (komt dit nog?).. En de GT-Pad is met zijn nieuwe telechips processor neem ik aan beter met video? (in enkele Dropad reviews zag ik youtube wel eens stotteren)

Verder lijken dit mij allebei interessante tablets (ik zag dat de C8 momenteel ook erg populair is op dit forum).. 7 inch, capacatief, en degelijke specs.. iig een grote vooruitgang met wat er vorig jaar te krijgen was..

Hebben ze overigens nog kinderziektes? Ik zag in het Dropad topic dat men sprak van storingen in de speaker indien wifi is enabled.. Wordt hiermee dus ook koptelefoons bedoeld? De gpad g10 die ik vorig jaar had had namelijk last van een ruis in de line-in connector (vandaar dat ik hem weer vekocht had.. en sindsdien ben ik wat huiveriger geworden voor chinese tablets).
Ik heb zelf een Dropad A8, en ik heb geen enkele storing in de speaker, ik denk dat het per apparaat verschilt. Het schijnt te maken te hebben met de interne bedrading, die van de wifi antenne schijnt bij sommige langs de speaker te lopen. Ik heb er een custom ROM op staan (werkelijk doodeenvoudig) en heb geen last van Youtube haperingen oid. Het enige dat niet helemaal goed werkt is de oriëntatie, hij gaat wel links& rechtsom, niet op de kop. Ook sommige spellen werken dan niet zoals het hoort al de bediening via die sensoren wordt geregeld (zoals vliegspellen).

Ik ben een zeer tevreden Dropad A8 gebruiker :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Op mijn telefoon gaat het ook niet op de kop hoor.. Hoort dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:14
Beste tweakers:)

Ik ben al een tijdje geinteresseerd in de exotische chinese tablets maar door alle verschillende namen e.d. zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een beetje mijn eisen vastgesteld wat ik toch wel van een tablet mag verwachten welke als volgt zijn:

Redelijke processor (welke dus een beetje fatsoenlijk werkt geen 300Mhz werk)
Beetje ipad like
GPS (danwel via usb)
Angry birds moet redelijk goed werken.
Android market
Als het kan een metalen behuizing
Als het even mee zit 8"
Max budget van 120

Nou kwam ik op pandawill de volgende tegen:
De Gpad G10
http://www.pandawill.com/...ort-gps-white-p40484.html

Een leuke tablet voor de prijs lijkt me :)
Bezit vrijwel alles wat ik verwacht van een tablet

Het probleem op pandawill is dat wanneer ik een mooie tablet tegen kom deze of uitverkocht is of niet aan mijn eisen voldoet.

Een mooi voorbeeld is deze:
http://www.pandawill.com/...-silver-color-p39370.html

Echt de PERFECTE tablet alleen dan weer geen gps :(

Nou heb ik al een behoorlijk aantal pagina's van dit topic doorgespit (zodoende ben ik ook bij pandawill terecht gekomen) maar er is helaas net niet iets binnen mijn budget blijkt.

Stel ik nou te zware eisen of zoek ik gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Let je niet eens op het feit dat het scherm resistief is? zo perfect vind ik de 2e link niet. Lijkt mij lekkerder Angry Birds spelen op een capacitief scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Capacitief zou idd beter zijn.
Ik denk alleen dat dit binnen mijn budget in combinatie met de rest van mijn eisen een lastig verhaal word :)

[ Voor 13% gewijzigd door ExilaaHH op 29-06-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@ExilaaHH, mijn feedback betreffende de gpad g10 van pandawill: Er zit een ruis in de koptelefoon aansluiting (hier hebben alle exemplaren last van) en bij angry birds zijn bepaalde textures niet zichtbaar (werkt dus niet optimaal).. verder is een resistief scherm eigenlijk ook niet meer van deze tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Maar het lijkt mij 1 van de belangrijkste eisen eigenlijk. Heb je de G15 ook al gechecked op Pandawill?
http://www.pandawill.com/...screen-camera-silver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Ik ga deze week sowieso de knoop doorhakken, ik denk dat het voor mij die van de Intertoys wordt. Lekker makkelijk en snel en de specs zien dr goed uit. Gister was ik langs geweest en in Eindhoven hadden ze hem ook nog niet, hij zou vandaag als het goed is bezorgd worden door de TNT.

7" lijkt me wel te doen, alleen heb ik mss net iets liever 8 of 9 inches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Weet je toevallig ook wat voor 1.2 Ghz processor het is? Hummingbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
kaiy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:23:
Weet je toevallig ook wat voor 1.2 Ghz processor het is? Hummingbird?
Nee, hier wordt het trouwens uitvoerig besproken en verwacht ik ook de eerste review van een tweaker.
Tablet van Intertoys. Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
De g15 lijkt me een prima tablet echter is de processor snelheid en het ram ook niet wat aan de lage kant.
Je hebt die specificaties op pandawill ook voor 80 euro.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed waar ik kan zoeken en welke webshops geen oplichters zijn.

De sites waarop ik de tablets zoek zijn dealextreme en pandawill echter ben ik op deze websites wel door alle tablets heen gespit.

Het probleem waar ik op pandawill tegen aan loop is dat de mooie tablets altijd uitverkocht zijn :(

Ik heb ook eens even op de aliexpress site gekeken alleen dit lijkt me een gevalletje to good to be true klopt dit of is de kwaliteit gewoon echt slecht ?

[ Voor 13% gewijzigd door ExilaaHH op 29-06-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

pbk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:47:

- 1.2 GHz processor
- 512 MB Ram
- 4 GB geheugen
- mini HDMI en USB
- WIFI B/G/N

Alweer uitverkocht zo te zien. De witte in ieder geval. Er staat ook nog een zwarte met dezelfde prijs alleen met veel mindere specificaties. Is de tablet eigenlijk ook gewoon in de winkel te verkrijgen zover iemand weet?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik neem aan dat jullie intertoys bedoelen? en nee, dit is niet de dropad, want hij heeft een ander uiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Ja ik bedoel die van de Intertoys. heeft iemand deze tablet al besteld? Ik vraag me namelijk af hoe goed dit multitouch scherm wel is. Ik zie er ook de dikte van het apparaat niet staan en verder vraag ik me af of er al een ondersteunende forum voor is. Oh ja er ziiten ook 2 camera's op, heb daar ook nog nooit van gehoord.

By the way, de witte is al uitverkocht zo te zien.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update mbt tot mijn pogingen tot een update van mijn Huawei S7. Via de hulp hier, heb ik inmiddels Froyo 2.2 (indonesie) werkend. Met Gingerbreak en Root Explorer heb ik handmatig de correctie gedaan om multitouch te herstellen (werkte na update niet meer). Ook probleem met keyboard (engelse teksten opgelost met Go keyboard. Moest wel automatische woordaanvulling volledig uitzetten. Ook Flash 10.3 werkt.
Nu nog proberen Slim S7 erop te krijgen.
PS: Ik heb ook een Honeycomb launcher uitgeprobeerd, maar voegt niet veel toe, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
janesh schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:35:
Ik kies voor de ainol novo8 vanwege zijn amlogic 8726 cortex a9 en zijn mali 400 mp. De chipset van de haipad is mij nog niet helemaal duidelijk, zeker de gpu.
Ik zou de ainol liever qua prijs bij de jtshop bestellen, scheelt toch 25 euro shipping.

http://www.jtshoponline.c...-1080p-hdmi-8gb_p527.html
Had je deze inmiddels besteld? De build kwaliteit ziet er zeer goed uit en het scherm is natuurlijk ongeëvenaard... en battery life is misschien wat aan de lage kant (2,5 uur op wifi). Merimobiles heeft hem ook op voorraad (en wellicht krijgt kiddyl hem ook nog binnen): http://www.merimobiles.co...ex_A9_HDMI_p/meri0647.htm

Hier nog wat officiële foto's (ook van de zwarte versie die er blijkbaar nog aan komt 8)): http://www.imp3.net/10/show.php?itemid=26687

[ Voor 27% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Hi Cooler_King

Ja ik heb hem besteld, kon me niet beheersen bij jtshop is gisteren gepost kan er nog even niets over zeggen. Als het gaat zoals bij deze met dezelfde processor kan het nog wel even gaan duren.
Ligt volgens mij bij de douane en dat wordt btw betalen. Gebeurt de laatste tijd steeds vaker ook met freeshipping met china post, hongkongpost en singpost.
Als ik hem heb laat ik wel weten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
janesh schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:16:
Hi Cooler_King

Ja ik heb hem besteld, kon me niet beheersen bij jtshop is gisteren gepost kan er nog even niets over zeggen. Als het gaat zoals bij deze met dezelfde processor kan het nog wel even gaan duren.
Ligt volgens mij bij de douane en dat wordt btw betalen. Gebeurt de laatste tijd steeds vaker ook met freeshipping met china post, hongkongpost en singpost.
Als ik hem heb laat ik wel weten hoe hij bevalt.
Ok. Jij hebt dus de witte besteld? Merimobiles beweert dat ze de zwarte versie op voorraad hebben. Wel raar aangezien de foto's op hun site allemaal van de witte zijn, en er bij andere shops ook nog geen spoor lijkt te zijn van de zwarte versie. Heb dus om een bevestiging gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Cooler_King schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Had je deze inmiddels besteld? De build kwaliteit ziet er zeer goed uit en het scherm is natuurlijk ongeëvenaard... en battery life is misschien wat aan de lage kant (2,5 uur op wifi). Merimobiles heeft hem ook op voorraad (en wellicht krijgt kiddyl hem ook nog binnen): http://www.merimobiles.co...ex_A9_HDMI_p/meri0647.htm

Hier nog wat officiële foto's (ook van de zwarte versie die er blijkbaar nog aan komt 8)): http://www.imp3.net/10/show.php?itemid=26687
Deze tablet probeer ik deze week te testen! Begint nu een beetje leverbaar te worden en we hebben al om een exemplaar gevraagd. Ik kan kiezen tussen een witte en zwarte versie. Hoop hier dan binnen kort wat foto's en een vergelijk te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
arghhh ik kom er niet uit, ik zoek een leuke 7-8 inch voor in de tas voor rondom de 150 euro. Vereisten zijn capacitive scherm en minimaal Cortex A8. Hij zal gebruikt worden voor een beetje gamen, browsen en videos afspelen.

De Dropad lijkt de meeste veilige optie echter is die redelijk zwaar. Verder heb ik nog gekeken naar de Rena3 maar daar zijn nog wel wat problemen mee. Voor de rest zijn er opties zoals de GT-Pad, SenseV7 en gister kwam ik (toevallig hierboven net besproken) de Ainol Novo8 tegen.

Iemand die wat gebruikservaringen wil delen ? De Rena3 stond boven aan mijn lijstje maar de Novo8 lijkt ook erg mooi maar daar is nog weinig over te vinden op Slatedroid en Androidtablets. Ook over de GT-Pad en SenseV7 is niet veel te vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De GT-Pad heb ik zelf al getest en voldoet zeker, maar door de hoge resolutie zeer fijn. De Novo8 krijg ik morgen of overmorgen binnen kreeg ik net te horen. Dan zal er hier op GoT ook wel wat info over verschijnen incl een paar foto's. De CPU die er in zit is snel en firmware voor tablets gebaseerd op deze CPU is inmiddels ook stabiel. Rest het scherm en touchscreen gedeelte dat goed moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
kiddyl schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:35:
De GT-Pad heb ik zelf al getest en voldoet zeker, maar door de hoge resolutie zeer fijn. De Novo8 krijg ik morgen of overmorgen binnen kreeg ik net te horen. Dan zal er hier op GoT ook wel wat info over verschijnen incl een paar foto's. De CPU die er in zit is snel en firmware voor tablets gebaseerd op deze CPU is inmiddels ook stabiel. Rest het scherm en touchscreen gedeelte dat goed moet zijn.
wat is jouw ervaring met de Rena3 ? die staat ook in jouw aanbod.

Waar ik me persoonlijk meer zorgen om maak zijn nieuwe firmware updates van de verschillende modellen. De Dropad wordt goed ondersteund door de community maar voor de overige modellen is er (nog) weinig activiteit wat dat betreft. Aangezien de meeste Chinatabs toch wel enkele kwaaltjes hebben zijn updates wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Viewsonic Viewpad 7" via de iBood actie van € 159,95 van een week geleden ontvangen. Iets kleiner en iets dikker dan de Galaxy Tab. Compleet apparaatje met strakke case. Start snel op, touchscreen werkt prima, gevoelig genoeg, 2 camera's, 3G ingebouwd (dus ook als Uebertelefoon bruikbaar), ligt lekker in de hand, GPS en compas ingebouwd, Froyo geinstalleerd. Geen geld voor zo'n compleet ding, dik tevreden! Nu nog even rooten via:

http://tipsneeded.com/how-to-root-viewsonic-viewpad-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@dcell, zo te zien zijn we naar hetzelfde op zoek. De SenseV7 is volgens mij overigens dezelfde tablet als de GT-Pad, dus daarmee wordt het al iets makkelijker. Voor mij gaat het tussen de volgende 3 (de Rena3 vind ik niet zo mooi qua looks en heeft geen duidelijke voordelen voor mij):

Herotab C8:
+ Snel
+ Goede ondersteuning
- Iets zwaarder
- Lage resolutie

GT-Pad/SenseV7:
+ Hogere resolutie dan C8
+ Iets betere build kwali en lichter/dunner/kleiner dan C8
+- Betere video performance, maar iets minder soepel met gewone apps dan C8

Novo 8:
+ Beste scherm
+ Beste build kwali (afgaande op plaatjes)
+- Matige accu (hopelijk kan kiddyl dit ook testen, met en zonder wifi)

Op papier lijkt die Novo 8 iig een winnaar. Van de andere 2 lijkt de GT-Pad me toch iets beter (al is de vergelijking tussen de 2 hier wellicht iets te subjectief)

Over de support maak je een goed punt. Die is bij de GT-Pad misschien twijfelachtig. De Novo 8 is geloof ik wel van een bekend merk (Ainol) en de ondersteuning is hopelijk dus goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Cooler_King schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:58:
@dcell, zo te zien zijn we naar hetzelfde op zoek. De SenseV7 is volgens mij overigens dezelfde tablet als de GT-Pad, dus daarmee wordt het al iets makkelijker. Voor mij gaat het tussen de volgende 3 (de Rena3 vind ik niet zo mooi qua looks en heeft geen duidelijke voordelen voor mij):

Herotab C8:
+ Snel
+ Goede ondersteuning
- Iets zwaarder
- Lage resolutie

GT-Pad/SenseV7:
+ Hogere resolutie dan C8
+ Iets betere build kwali en lichter/dunner/kleiner dan C8
+- Betere video performance, maar iets minder soepel met gewone apps dan C8

Novo 8:
+ Beste scherm
+ Beste build kwali (afgaande op plaatjes)
+- Matige accu (hopelijk kan kiddyl dit ook testen, met en zonder wifi)

Op papier lijkt die Novo 8 iig een winnaar. Van de andere 2 lijkt de GT-Pad me toch iets beter (al is de vergelijking tussen de 2 hier wellicht iets te subjectief)

Over de support maak je een goed punt. Die is bij de GT-Pad misschien twijfelachtig. De Novo 8 is geloof ik wel van een bekend merk (Ainol) en de ondersteuning is hopelijk dus goed.
Ik lees weer dat de Novo8 best tegenvalt qua batterijverbruik. Eigenlijk valt er niet echt 1 "winnaar" uit deze selectie te halen. Alle apparaten hebben wel kwaaltjes daarom zocht ik min of meer naar gebruikservaringen van mensen die veel spelen. Dropad is relatief zwaar en ik kan niet veel vinden over games die draaien of niet, Rena3 heeft brakke hdmi-softwareimplementatie en ik las dat lang niet alle games te spelen zijn (crashes/witte schermen bij laden/lag) en tot nu toe weinig custom rom activiteit. GT-Pad heeft ook niet echt een actieve community tot nu toe en er is vrij weinig over te vinden.

Overigens is er op mp4nation een hele andere variant qua behuizing van de Rena3 beschikbaar, niet de witte die bijna door iedereen verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De Novo8 krijg ik morgen binnen en dan zal ik hem vergelijken met een Dreambook W7 met een 1024*600 scherm, de Herotab C8 (hier noemen we hem de M7 en er zijn nog andere namen zoals Dropad). Ben zeer benieuwd naar het scherm en de batterij zal ik ook testen. Tot nu toe gaan alle tablets ruim over de 4-5 uur heen, maar als deze aanmerkelijk minder is dan is dat een minpunt.

De GT-Pad is net nieuw en eigenlijk denk ik dat de hoge resolutie schermen snel hun opmars maken. Wie niet eerder er mee gewerkt heeft mist het wellicht niet, maar zodra je er mee in aanraking bent gekomen weet je wat je mist. Mijn ervaring is dat als een tablet goede ondersteuning krijgt van de fabriek de community ook volgt omdat de tablet blijft verkopen.

De Dreambook W7 is heel stabiel en toont weinig problemen eigenlijk. Het is nog steeds mijn eigen tablet sinds de introductie en mijn vrouw gebruikt de 9.7" tablet met IPS scherm.

De Rena3 is in andere kleuren ook beschikbaar en andere fabriekanten maken bijna dezelfde hardware in andere behuizingen, maar dat zijn kleinere oplages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ben benieuwd.. Die Rena3 van mp4nation ziet er wel mooi uit idd, maar wat zijn de specifieke voordelen van de Rena3 t.o.v. bv. de GT-Pad?

800x480 vind ik toch iets te weinig tegenwoordig, dus denk dat ik uiteindelijk de knoop zal doorhakken tussen de GT-Pad en de zwarte Novo 8.

[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jullie hebben het over deze Nova8?

Wow, dat ding is weer een grote stap voorwaards qua specs. Het gaat echt met beuken, geen kleine stapjes.
Wireless N, vibration, Cortex A9 dualcore, Mali 400, HD-ready resolutie, remote control, al deze dingen zijn er bij gekomen tov de vorige generatie.

Nu nog standaard GPS, UMTS/HSDPA en 1gb RAM en ik denk dat ik alleen nog maar Chinese tablets ga aanraden en zelf kopen!

Maar het hangt wel af van Kiddyl heeft te zeggen over de kwaliteit.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
XanderDrake schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:05:
Jullie hebben het over deze Nova8?

Wow, dat ding is weer een grote stap voorwaards qua specs. Het gaat echt met beuken, geen kleine stapjes.
Wireless N, vibration, Cortex A9 dualcore, Mali 400, HD-ready resolutie, remote control, al deze dingen zijn er bij gekomen tov de vorige generatie.

Nu nog standaard GPS, UMTS/HSDPA en 1gb RAM en ik denk dat ik alleen nog maar Chinese tablets ga aanraden en zelf kopen!

Maar het hangt wel af van Kiddyl heeft te zeggen over de kwaliteit.
de Novo8 heeft overigens als ik me niet vergis een single core A9 van Amlogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:30
It's an ARM Cortex-A9 single core architecture, clocked at 800MHz
volgens deze blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Alleen de Renesas en Tegra2 processor is als dual core verkrijgbaar in tablets die door Chinese fabriekanten gemaakt worden. Als je bijvoobeeld 1.3GHz ziet kan dat heel goed bijvoorbeeld het volgende zijn: 800MHz CPU + 200MHz DSP + 300MHz GPU. Alles is bijelkaar opgeteld. De CPU + DSP combo wordt soms ook al dual core geadverteerd om de niet oplettende koper op het verkeerde been te zetten. De AMLogic chip draait op 800MHz en de Mali400 volgens mij op 300MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Yeah, daar stoppen ze maar niet mee. Wordt leuk als ze dualcores bij elkaar gaan optellen. 2,8ghz!! woot 8)7

Inderdaad, een single core A9:
It's an ARM Cortex-A9 single core architecture, clocked at 800MHz, with 128KB L2 cache
Zelfs maar 128kb L2, dat valt me tegen. Mijn hummingbird heeft 4x zo veel. Daarnaast, gezien A8 cpu's 2.0 MIPS/mhz doen en A9 2.5 MIPS/mhz, kan ik er vanuit gaan dat mijn MID816 op 1.2ghz nog steeds sneller is dan de Nova8.

En daarmee krijgt de Nova8 in deuk in zijn imago: op die resolutie kosten dingen zoals flash en 3D games veel meer rekenkracht. OK de Mali 400 zal het een en het ander compenseren, maar de FPSs gaan sowieso naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
  • Laatst online: 21-09 19:02
Hier is een forum(pje) voor de ainol novo8, met firmware updates:
http://www.chinadigitalcomm.com/ainol-mid-f105/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Je conclusie is helemaal juist Xander, minder L2 cache en een tikje langzamer dan de 1,2 Ghz hummingbird, dit heb ik al weken geleden geconstateerd met een oem ramos w10 t.o.v. mijn tmd mid.
De Amlogic 8726-M schijnt mede door zijn prijs behoorlijk populair te zijn, worden, en als je de novo8 prijs, 150 euro freeshipping, betrekt in het hele verhaal dan komt hij er voorlopig qua specs toch wel goed van af.

Btw, die mali 400 daar bestaan ook verschillende versies van, van single tot 4 cores en naar ik aanneem zit in deze Amlogic gezien zijn prijs en populariteit, een single core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ben benieuwd hoe het met de video performance van de Novo 8 gesteld is. Zijn al deze tablets (C8, Rena3, GT-Pad, Novo 8 ) nu goed genoeg voor 720p video en youtube HD zonder stotteren? want 1080p mkv lijkt bij geen enkele soepel te gaan: YouTube: ‪Video Playback Challenge - Rena3 vs. Herotab C8 vs. SenseV7 - products from merimobiles.com‬‏

dcell heeft denk ik toch gelijk dat er geen echte "winnaar" is.. Waar de een in resolutie uitblinkt is de andere weer iets sneller. Denk dat het weer wikken en wegen wordt net als vorig jaar. Als de accuduur van de Novo 8 tegenvalt dan is dat toch weer een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Cooler_King schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:54:
Ben benieuwd hoe het met de video performance van de Novo 8 gesteld is. Zijn al deze tablets (C8, Rena3, GT-Pad, Novo 8 ) nu goed genoeg voor 720p video en youtube HD zonder stotteren? want 1080p mkv lijkt bij geen enkele soepel te gaan: YouTube: ‪Video Playback Challenge - Rena3 vs. Herotab C8 vs. SenseV7 - products from merimobiles.com‬‏

dcell heeft denk ik toch gelijk dat er geen echte "winnaar" is.. Waar de een in resolutie uitblinkt is de andere weer iets sneller. Denk dat het weer wikken en wegen wordt net als vorig jaar. Als de accuduur van de Novo 8 tegenvalt dan is dat toch weer een groot nadeel.
ik zit al weken te twijfelen O-) tussen deze apparaten en hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Koop gewoon zo'n ding, probeer hem , bevalt hij niet helemaal, op marktplaats krijg je al gauw je betaalde bedrag terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
ik ben weer te lui om een eventuele verkoop te regelen ;) al die moeite om te onderzoeken en te bestellen, te wachten en dan valt het tegen .... zo kan ik blijven doorgaan maar het blijven leuke apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:30
Je kunt maar een hobby hebben.. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hier is nog een actieve discussie aan de gang over de Novo 8: http://www.mp4nation.net/....php?f=4&t=22463&start=45 met binnenkort een video review en 1080p test enz... ben ook evt. benieuwd om te horen of er een grotere accu in te zetten is als die zou tegenvallen (misschien dat kiddyl dit eens kan navragen)

ps. ik zag ook dat de Dreambook W7 zonder 3G te krijgen voor 180-190 euro incl, maar kvind die in video reviews niet echt soepel lopen

[ Voor 45% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb vanavond even een nieuwe tablet getest en een beter analyse volgt nog, maar eerst een teaser:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IGlmxNxP2lLyxr8gQANj1jpU/full.jpg

De tablet op de voorgrond is de bekende 7" Herotab C8 (Dropad M8, etc). In het midden de Novo 8 en de achterste tablet is de Dreambook W7. De clock widget heb ik er op gezet als vergelijking tussen de scherm resolutie. De tablet is de scherpste die ik heb gezien in ieder geval. Meer foto's volgt later.

Pagina: 1 ... 12 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.