Elvis, heeft deze ook NL aan boord voordat ik aan de slag ga?Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Na enige roms getest te hebben vind ik ideos S7 slim mod veruit het prettigste
aka pluim003
Elvis, heeft deze ook NL aan boord voordat ik aan de slag ga?Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Na enige roms getest te hebben vind ik ideos S7 slim mod veruit het prettigste
aka pluim003
Net even gecheckt, nederlands is een optie in settings/language/locale dus dat zou moeten lukken, succes met flashen!DikkieDick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:47:
[...]
Elvis, heeft deze ook NL aan boord voordat ik aan de slag ga?
Thanx, was al begonnen, maar nog niet echt suc6vol. In 1e instantie dload-folder op 'interne sd-kaart'. Zat 30 minuten lang naar een progress bar te kijken. Batterij eruit en weer booten, ging goed. Toen boel op externe sd-kaart en zit inmiddels al weer ruim 30 minuten naar die bar te kijken, zonder dat er een OK-melding komt. Denk dat ik zo wel weer eens de batterij los kan halen.Elvis56686 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:45:
[...]
Net even gecheckt, nederlands is een optie in settings/language/locale dus dat zou moeten lukken, succes met flashen!
aka pluim003
Let op dat je wel eerst de indonesia rom flasht he, en dat moet 2 keer zelfs. Als de indonesia rom update draait kun je die slim rom gaan flashen aan de hand van de stappen in een van mijn voorgaande posts. Op het android tablets forum staat het ook uitgelegd maar zo moet je updaten:DikkieDick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:52:
[...]
Thanx, was al begonnen, maar nog niet echt suc6vol. In 1e instantie dload-folder op 'interne sd-kaart'. Zat 30 minuten lang naar een progress bar te kijken. Batterij eruit en weer booten, ging goed. Toen boel op externe sd-kaart en zit inmiddels al weer ruim 30 minuten naar die bar te kijken, zonder dat er een OK-melding komt. Denk dat ik zo wel weer eens de batterij los kan halen.
Yep, was bezig met de Indonesische. Batterij er maar uit en weer opnieuw opgestart (zonder alle toetsen ingedrukt te houden) en nu loopt het balkje vol. Paar sec. later: hij was vol en gaat opnieuw. Da's dan zeker de 2e x.Elvis56686 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:01:
[...]
Let op dat je wel eerst de indonesia rom flasht he, en dat moet 2 keer zelfs. Als de indonesia rom update draait kun je die slim rom gaan flashen aan de hand van de stappen in een van mijn voorgaande posts. Op het android tablets forum staat het ook uitgelegd maar zo moet je updaten:
1. unrar the file, and copy the 'dload' folder to the root directory of a sufficiently large external SDcard formatted to FAT/FAT32 (readable by the S7)
SDcard contents should be like this :
+SDCard
-+dload
---+updata.app
---+unlmt.cfg
2. turn off the unit, and ensure that you are either plugged in with a battery inside the unit, or that you have enough charge left in your battery
3. turn on, and a progress bar will appear in the middle of the screen. Wait until "OK" is displayed on the screen.
4. turn off the unit by removing the battery and any powerplugs to the S7
5. repeat steps 2,3,4 again. otherwise it will hang at boot screen (instructed by Huawei)
6. Remove the SD card and start the device. If you wish the use the card for the device, remove the firmware files from the SD card before reinserting it.
[ Voor 15% gewijzigd door DikkieDick op 21-06-2011 14:34 . Reden: update ]
aka pluim003
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 22:25 ]
dan kan je bijna net zo goed verder kijken dan de 3 genoemde, de Viewpad (7) is qua SoC van 2 generaties terug, de Viewpad 10s heeft misschien nog wel kans op een originele 3.0 ROM.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:24:
Wie kan mij op weg helpen in de Tablet jungle? Ik ben aan het kijken voor een budget 10" tablet om filmpjes mee te kijken, internetten en te gamen. Maar welke zou ik in hemelsnaam halen?
Ik heb de Archos 101, ViewPad en POV Mobii Tegra op het oog maar het is onduidelijk wat nu de voor en na delen zijn. Volgens mij kunnen ze allemaal vrijwel hetzelfde. Wie kan mij wat op weg helpen of heeft ervaring met deze tablets?
Een vereiste is wel dat ik er op een gegeven moment Adroid 3 op wil kunnen draaien. Wel origineel en geen custom rom
[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 22-06-2011 07:54 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
Oke, ik dacht dat dit wel vrij nieuwe modellen/generaties waren. Dual Core etc.. Zie je maar hoeveel ik er van af weet. Ik heb de Archos 101 gezien en de kijkhoek is echt belachelijk! Als dit ook net zo erg bij de POV is dan vallen die al voor mij af.dcell schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 07:48:
[...]
dan kan je bijna net zo goed verder kijken dan de 3 genoemde, de Viewpad (7) is qua SoC van 2 generaties terug, de Viewpad 10s heeft misschien nog wel kans op een originele 3.0 ROM.
De Archos heeft een Cortex A8 (die waarschijnlijk geen/moeizaam 3.0 trekt) maar gezien de bijna aankondiging van weer een nieuwe generatie tablets van Archos denk ik niet dat ze er nog zoveel aandacht aan besteden qua software aan huidige modellen. De grootste kans op 3.0 heb je met de POV maar die heeft weer een enorm slechte kijkhoek volgens verschillende bezitters en ook daar denk ik niet dat POV (op korte termijn) een update naar 3.0 uitbrengt.
Eigenlijk kan je stellen dat jouw vereiste om een originele 3.0 te kunnen draaien (op wat "oudere" tablets) , jouw selectie heel erg gaat beperken.
*volgens mij* moet je toch wel minimaal een Cortex A9 met 2 cores hebben wil je Honeycomb en consorten een beetje smooth laten draaien. Vooralsnog krijg je geen 3.0 in de low-mid budget range. Die zitten nog een beetje bij 2.2 en 2.3.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:
[...]
Oke, ik dacht dat dit wel vrij nieuwe modellen/generaties waren. Dual Core etc.. Zie je maar hoeveel ik er van af weet. Ik heb de Archos 101 gezien en de kijkhoek is echt belachelijk! Als dit ook net zo erg bij de POV is dan vallen die al voor mij af.
Waar zou ik dan wel op moeten wachten om 3.0 op een 10'inch capacitief scherm te kunnen spelen? low-mid budget..
Als ik het goed begrijp wil je voornamelijk spellen gaan doen op je tablet, android 3.0 lijkt me dan weinig tot niets toe te voegen. Voor zover ik kan zien voegt android 3.0 vooral iets toe op gebied van applicaties, het gaat meer de kant op van desktop applicaties(splitscreen office, video editor etc.) Op termijn zullen er ook wel tablet specifieke features in spellen komen maar momenteel voor zover ik weet nog niet.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:
[...]
Oke, ik dacht dat dit wel vrij nieuwe modellen/generaties waren. Dual Core etc.. Zie je maar hoeveel ik er van af weet. Ik heb de Archos 101 gezien en de kijkhoek is echt belachelijk! Als dit ook net zo erg bij de POV is dan vallen die al voor mij af.
Waar zou ik dan wel op moeten wachten om 3.0 op een 10'inch capacitief scherm te kunnen spelen? low-mid budget..
[ Voor 14% gewijzigd door S0epkip op 23-06-2011 14:15 ]
Echter andere tablets met dezelfde tegra cpu presteren wel erg goed, de Mobii is volgens mij de slechtse tablet met tegra cpu, interface is inderdaad erg sluggish en over het scherm zullen we het maar helemaal niet over hebben.S0epkip schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:14:
Voor de 'echte' tabletervaring heb je m.i. toch wel Android 3.0 nodig. Ook een snelle cpu is geen overbodige luxe, ik vond de Mobii met Tegra2 eigenlijk ronduit langzaam, zowel met android 2.2 / 2.3 als de 3.0 Beta.
Edit: Ja, de kijkhoek van de POV Mobii is ook belachelijk (slecht dus).
Verwijderd
Nee ik wil 'm voornamelijk voor Internet en films (soms HD) en af een toe een spelletje. Soms even op buienradar kijken en TV gids. Dat soort dingen, dus echt een hardcore systeem zoals iPad2 hoeft van mij niet. Maar wil wel een systeem wat soepel loopt.Elvis56686 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Als ik het goed begrijp wil je voornamelijk spellen gaan doen op je tablet, android 3.0 lijkt me dan weinig tot niets toe te voegen. Voor zover ik kan zien voegt android 3.0 vooral iets toe op gebied van applicaties, het gaat meer de kant op van desktop applicaties(splitscreen office, video editor etc.) Op termijn zullen er ook wel tablet specifieke features in spellen komen maar momenteel voor zover ik weet nog niet.
Afhankelijk van welke spellen je wil gaan spelen heb je niet eens een dualcore/tegra tablet nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 16:31 ]
Verwijderd
Slechter dan de Archos 101?S0epkip schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:14:
Edit: Ja, de kijkhoek van de POV Mobii is ook belachelijk (slecht dus).
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
schijnbaar is je wens tot stand gekomen, De Archos 101 G9 lijkt me het apparaatje voor jou/een leuk apparaat. Het scherm is naar hun eigen zeggen verbeterd en hij gaat 349 dollar kosten dus reken maar op een euro of 299.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:10:
[...]
Misschien maar even afwachten wat archos vanavond te melden heeft
Verwijderd
Ik was net aan het zoeken over Archos nieuwsdcell schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:13:
[...]
schijnbaar is je wens tot stand gekomen, De Archos 101 G9 lijkt me het apparaatje voor jou/een leuk apparaat. Het scherm is naar hun eigen zeggen verbeterd en hij gaat 349 dollar kosten dus reken maar op een euro of 299.
op de Archos site zelf lolVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:15:
[...]
Ik was net aan het zoeken over Archos nieuwsWaar zijn ergens details beschikbaar?
[ Voor 12% gewijzigd door dcell op 23-06-2011 20:20 ]
Verwijderd
Merci ! Op de Archos website zelf zag ik 'm al inderdaad, was eigenlijk opzoek naar de release date!dcell schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:17:
[...]
op de Archos site zelf lol![]()
http://www.archos.com/pro...x.html?country=nl&lang=en
Engadget heeft nog een post gedaan
http://www.engadget.com/2...d-3-1-tablets-1-5ghz-cpu/
en hier nog een link
http://liliputing.com/201...ts-plus-a-home-phone.html
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 20:33 ]
staat ook in de link van EngadgetVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:25:
[...]
Merci ! Op de Archos website zelf zag ik 'm al inderdaad, was eigenlijk opzoek naar de release date!
Note: Op verschillende forums lees ik september
Ziet er zeker goed en compleet uit, het enige wat(naast de prijs) voor sommigen als minpunt zou kunnen gelden is het gemis van de mogelijkheid om een simkaart in het tablet te gebruiken.S0epkip schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:35:
Echt NICE die nieuwe G9 van Archos, kijken of hij opgepikt wordt door de community!
http://www.archos.com/pro...s.html?country=nl&lang=en
Je kan er een usb stick bijkopen voor 50 euro die perfect in de tablet past (zonder eruit te steken). Ik denk zelfs dat je die ook voor laptops kan gebruiken, dus zeker wel ok qua value.Elvis56686 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:06:
[...]
Ziet er zeker goed en compleet uit, het enige wat(naast de prijs) voor sommigen als minpunt zou kunnen gelden is het gemis van de mogelijkheid om een simkaart in het tablet te gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Cooki3s op 23-06-2011 23:44 . Reden: Verdere info toegevoegd ]
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Verwijderd
Hmm.. Dit is toch wel de tablet waar ik onbewust op heb gewacht.. Kon maar geen keuze maken, dichtstbij kwam de SmartQ ten maar bleef toch twijfelen..Maar als de 10" echt 299 euro is, ben ik verkocht.. Maar om eerlijk te zijn kan ik het me nauwelijks voorstellen als je kijkt naar de specs.. We zullen zien.. Nog ff geduld hebben..Cooki3s schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:20:
[...]
Je kan er een usb stick bijkopen voor 50 euro die perfect in de tablet past (zonder eruit te steken). Ik denk zelfs dat je die ook voor laptops kan gebruiken, dus zeker wel ok qua value.
Verder echt wel een topper, de processor is veruit de beste die er op de hele tablet markt te krijgen is (alleen de ipad 2 loopt misschien wat voor, maar alleen op graphics dan). Ze claimen ook een 'wide viewing angle', dus hopelijk een ok scherm?. Alleen info over ram geheugen ontbreekt nog denk ik (?).
Edit: prijzen gevonden in press release, 249/299 euro inc btw. En 49 euro voor de usb-stick en werkt idd ook op een pc.
Je hebt voor alle drie de tablets geen invoer rechten/BTW/douanekosten etc hoeven betalen? Geluk gehad?Quinto_nl schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:06:
Ik heb vorige week 3 Chinese tablets binnengekregen van Merimobiles. Omdat een heel aantal opzoek zijn naar een goedkope tablet hier mijn ervaringen
[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 24-06-2011 09:53 ]
too old, too cold
Ik heb geen invoerrechten betaal, wel BTW. Dit was in totaal voor de 3 tablets ongeveer 50 euro. De bedragen op de factuur zijn overigens wel iets dubieusNegakinu schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:31:
[...]
Je hebt voor alle drie de tablets geen invoer rechten/BTW/douanekosten etc hoeven betalen? Geluk gehad?
Btw, hoe staan jullie tegenover het importeren van een refurbished Nook Color via Ebay (190 euro)?
Als het van een gerespecteerde reseller afkomstig is en duidelijk vermeldt staat waarom de Nook werd terug gestuurd, zou ik het zeker doen. Das geen slechte prijs.Negakinu schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:31:
Btw, hoe staan jullie tegenover het importeren van een refurbished Nook Color via Ebay (190 euro)?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Ik heb deze link gebruikt http://www.android-suppor...-2-2-2-s7v100r001c98b021/Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:35:
Vraag:
Kan iemand deze oudere man uitleggen hoe ik mijn Huawei S7 (recent bij Phone House gekocht) zelf kan upgraden naar Froyo 2.2. Ik heb inmiddels al wat gedownload, maar wil duidelijke instructies.
Ik heb wel wat ervaring met Linux, maar niet met flashen van tablets.
[ Voor 13% gewijzigd door Klankima op 25-06-2011 18:31 ]
Idd zo heb ik het ook gedaan, Niet verbaast zijn als de statusbalk blijft hangen voor een tijdje etc.Klankima schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:15:
[...]
Ik heb deze link gebruikt http://www.android-suppor...-2-2-2-s7v100r001c98b021/
Met deze uitleg kwam ik er uit.
Hier ook gedownload.
Deze kan je ook nog gebruiken http://www.androidtablets...s7-s7v100r001c98b021.html
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door DikkieDick op 25-06-2011 20:51 . Reden: aanvulling ]
aka pluim003
Dat is heel makkelijk te doen met Titanium Backup, je kunt met TB ook user apps naar system app omzetten en omgekeerd.DikkieDick schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:48:
Mooiste zou zijn om de boel op te kunnen schonen (ROM modificeren) en de apps die je niet nodig hebt er uit kan knikkeren. Volgens mij kan je met adb wel het 1 en ander verwijderen. Ga ik tzt eens verder induiken.
Elvis, die optie kende ik nog niet. Ga ik induiken. En even later: he, dat gaat super. In de System ROM een paar MB's gewonnen. Thanx.Elvis56686 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:09:
[...]
Dat is heel makkelijk te doen met Titanium Backup, je kunt met TB ook user apps naar system app omzetten en omgekeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door DikkieDick op 26-06-2011 13:00 . Reden: aanvulling ]
aka pluim003
Ik heb hier nu de volgende oplossing voor gevonden: vanuit de Market GO Keyboard gedownload/geïnstalleerd. En ook een Nederlandse woordenlijst voor gedownload (laat ie overigens automatisch doen als je als invoertaal Nederlands aankiest). Werkt prima op de Huawei en gelijk de default inputmethode van gemaakt.DikkieDick schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:48:
Thom54:
O ja, er zit een Nederlandse dictionary in als je de taal Nederlands kiest als inputtaal, echter blijft ie in mailtjes en twitterteksten met Engelse woorden komen, ook als je als inputtaal via de spatiebalk Nederlands hebt gekozen. Daar zoek ik nog een goede oplossing voor.
aka pluim003
Op de desire is dat iets lastiger, je moet dan eerst een andere HBoot flashen. Flashen heeft enig risico maar het gaat vrijwel altijd goed. Meer info op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794314DikkieDick schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:47:
[...]
Elvis, die optie kende ik nog niet. Ga ik induiken. En even later: he, dat gaat super. In de System ROM een paar MB's gewonnen. Thanx.
En ga ik ook op de Desire ff loslaten om wat overbodige apps te verwijderen.
Ik heb de Cyanogenmod en kon wel wat moven van sys naar user, maar omgekeerd leek dat niet goed te gaan inderdaad. Ach, er is voldoende ruimte vrij (ook met een data2ext-partitie), dus is het niet zo van belang. Wel handig om evt. wat weg te knikkeren wat echt niet nodig is.Elvis56686 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:21:
[...]
Op de desire is dat iets lastiger, je moet dan eerst een andere HBoot flashen. Flashen heeft enig risico maar het gaat vrijwel altijd goed. Meer info op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794314
aka pluim003
Juist om bestanden te verwijderen moet je telefoon S-OFF zijn, als ik me niet vergis komen de verwijderde systeembestanden na een reboot weer terug als je geen S-OFF hebt geflasht.DikkieDick schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:47:
[...]
Ik heb de Cyanogenmod en kon wel wat moven van sys naar user, maar omgekeerd leek dat niet goed te gaan inderdaad. Ach, er is voldoende ruimte vrij (ook met een data2ext-partitie), dus is het niet zo van belang. Wel handig om evt. wat weg te knikkeren wat echt niet nodig is.
Je hebt gelijk. Ik had die O1-bestandsmanager verwijderd maar hij is er dus weer gewoon.Elvis56686 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:43:
[...]
Juist om bestanden te verwijderen moet je telefoon S-OFF zijn, als ik me niet vergis komen de verwijderde systeembestanden na een reboot weer terug als je geen S-OFF hebt geflasht.
aka pluim003
Verwijderd
Daar is inderdaad oplossing voor, je kunt handmatig een bestandje aanpassen of het zipbestand flashen. Zie de thread op androidtablets.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:57:
Na de upgrade naar 2.2 kan ik niet meer met twee vingers web scherm vergroten of verkleinen. In versie 2.1 kon dit wel. Heb nu alleen de + en - buttons. Is hier een oplossing voor (instelling)?
Verwijderd
Met 2.2 lukte het niet met z4root om root te worden. Wel met Gingerbreak.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:51:
Bedamkt voor je antwoord. Als ikhet goed begrijp heb ik nu root acces nodig. Met welke app (z2root?) kan ik acces krijgen? Kan dit met een usb connectie via mijn pc (dual boot Ubuntu / WINDOWS)? Ikheb geen ervaring met het rooten van een tablet (dit is mijn eerste tablet).
aka pluim003
qua specs lijkt het er wel op maar qua uiterlijk dus weer niet als ik zo dat plaatje zie op de online folder. Bedoel je trouwens niet de Intertoys ?pbk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:47:
Zie vandaag in de laatste Bart Smit folder een 7" tablet met capacitief scherm voor 150 euro:
- 800 x 480 capacitief scherm
- Android 2.3 (inclusief Android Market en Flash 10.2)
- 1.2 GHz processor
- 512 MB Ram
- 4 GB geheugen
- mini HDMI en USB
- WIFI B/G/N
- microfoon & 2 camera's (voor/achter)
Is dit dezelfde als...? Ja, als welke eigenlijk? Dropad A8?
mijn lokale Intertoys had hem nog niet binnen, ze verwachten de tablet morgen. Dan ga ik weer langs om wat te testen en eventuel mee te nemen. Ik stond op het punt een Rena3 of een Dropad A8 te importeren maar misschien is dit een beter/vergelijkbare alternatief.dhhdante schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:01:
Ik neig daar ook naar gezien de specs. Straks maar even langs de winkel rijden. Ik twijfel ook nog aan het formaat, ik moet het denk ik even in mn handen hebben.
Verwijderd
De GT-Pad verdient volgens jou dus de voorkeur? Hoe zit het overigens met 3.0 support voor beide tablets (komt dit nog?).. En de GT-Pad is met zijn nieuwe telechips processor neem ik aan beter met video? (in enkele Dropad reviews zag ik youtube wel eens stotteren)kiddyl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:34:
Ik heb vandaag de M7 (A8 of C8) eens vergeleken met een andere 7" tablet: GT-Pad. De M7 op Android 2.3.1 en de nieuwe tablet met Android 2.3.3.
[ Voor 37% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2011 00:20 ]
Ik heb zelf een Dropad A8, en ik heb geen enkele storing in de speaker, ik denk dat het per apparaat verschilt. Het schijnt te maken te hebben met de interne bedrading, die van de wifi antenne schijnt bij sommige langs de speaker te lopen. Ik heb er een custom ROM op staan (werkelijk doodeenvoudig) en heb geen last van Youtube haperingen oid. Het enige dat niet helemaal goed werkt is de oriëntatie, hij gaat wel links& rechtsom, niet op de kop. Ook sommige spellen werken dan niet zoals het hoort al de bediening via die sensoren wordt geregeld (zoals vliegspellen).Cooler_King schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:10:
[...]
De GT-Pad verdient volgens jou dus de voorkeur? Hoe zit het overigens met 3.0 support voor beide tablets (komt dit nog?).. En de GT-Pad is met zijn nieuwe telechips processor neem ik aan beter met video? (in enkele Dropad reviews zag ik youtube wel eens stotteren)
Verder lijken dit mij allebei interessante tablets (ik zag dat de C8 momenteel ook erg populair is op dit forum).. 7 inch, capacatief, en degelijke specs.. iig een grote vooruitgang met wat er vorig jaar te krijgen was..
Hebben ze overigens nog kinderziektes? Ik zag in het Dropad topic dat men sprak van storingen in de speaker indien wifi is enabled.. Wordt hiermee dus ook koptelefoons bedoeld? De gpad g10 die ik vorig jaar had had namelijk last van een ruis in de line-in connector (vandaar dat ik hem weer vekocht had.. en sindsdien ben ik wat huiveriger geworden voor chinese tablets).
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
[ Voor 13% gewijzigd door ExilaaHH op 29-06-2011 13:12 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2011 13:20 ]
Nee, hier wordt het trouwens uitvoerig besproken en verwacht ik ook de eerste review van een tweaker.kaiy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:23:
Weet je toevallig ook wat voor 1.2 Ghz processor het is? Hummingbird?
[ Voor 13% gewijzigd door ExilaaHH op 29-06-2011 14:37 ]
Alweer uitverkocht zo te zien. De witte in ieder geval. Er staat ook nog een zwarte met dezelfde prijs alleen met veel mindere specificaties. Is de tablet eigenlijk ook gewoon in de winkel te verkrijgen zover iemand weet?pbk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:47:
Zie vandaag in de laatste Bart Smit folder een 7" tablet met capacitief scherm voor 150 euro:
- 800 x 480 capacitief scherm
- Android 2.3 (inclusief Android Market en Flash 10.2)
- 1.2 GHz processor
- 512 MB Ram
- 4 GB geheugen
- mini HDMI en USB
- WIFI B/G/N
- microfoon & 2 camera's (voor/achter)
Is dit dezelfde als...? Ja, als welke eigenlijk? Dropad A8?
Leuk man gatheren
Leuk man gatheren
Verwijderd
Had je deze inmiddels besteld? De build kwaliteit ziet er zeer goed uit en het scherm is natuurlijk ongeëvenaard... en battery life is misschien wat aan de lage kant (2,5 uur op wifi). Merimobiles heeft hem ook op voorraad (en wellicht krijgt kiddyl hem ook nog binnen): http://www.merimobiles.co...ex_A9_HDMI_p/meri0647.htmjanesh schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:35:
Ik kies voor de ainol novo8 vanwege zijn amlogic 8726 cortex a9 en zijn mali 400 mp. De chipset van de haipad is mij nog niet helemaal duidelijk, zeker de gpu.
Ik zou de ainol liever qua prijs bij de jtshop bestellen, scheelt toch 25 euro shipping.
http://www.jtshoponline.c...-1080p-hdmi-8gb_p527.html
[ Voor 27% gewijzigd door Cooler_King op 29-06-2011 23:10 ]
Ok. Jij hebt dus de witte besteld? Merimobiles beweert dat ze de zwarte versie op voorraad hebben. Wel raar aangezien de foto's op hun site allemaal van de witte zijn, en er bij andere shops ook nog geen spoor lijkt te zijn van de zwarte versie. Heb dus om een bevestiging gevraagd.janesh schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:16:
Hi Cooler_King
Ja ik heb hem besteld, kon me niet beheersen bij jtshop is gisteren gepost kan er nog even niets over zeggen. Als het gaat zoals bij deze met dezelfde processor kan het nog wel even gaan duren.
Ligt volgens mij bij de douane en dat wordt btw betalen. Gebeurt de laatste tijd steeds vaker ook met freeshipping met china post, hongkongpost en singpost.
Als ik hem heb laat ik wel weten hoe hij bevalt.
Deze tablet probeer ik deze week te testen! Begint nu een beetje leverbaar te worden en we hebben al om een exemplaar gevraagd. Ik kan kiezen tussen een witte en zwarte versie. Hoop hier dan binnen kort wat foto's en een vergelijk te plaatsen.Cooler_King schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:48:
[...]
Had je deze inmiddels besteld? De build kwaliteit ziet er zeer goed uit en het scherm is natuurlijk ongeëvenaard... en battery life is misschien wat aan de lage kant (2,5 uur op wifi). Merimobiles heeft hem ook op voorraad (en wellicht krijgt kiddyl hem ook nog binnen): http://www.merimobiles.co...ex_A9_HDMI_p/meri0647.htm
Hier nog wat officiële foto's (ook van de zwarte versie die er blijkbaar nog aan komt): http://www.imp3.net/10/show.php?itemid=26687
wat is jouw ervaring met de Rena3 ? die staat ook in jouw aanbod.kiddyl schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:35:
De GT-Pad heb ik zelf al getest en voldoet zeker, maar door de hoge resolutie zeer fijn. De Novo8 krijg ik morgen of overmorgen binnen kreeg ik net te horen. Dan zal er hier op GoT ook wel wat info over verschijnen incl een paar foto's. De CPU die er in zit is snel en firmware voor tablets gebaseerd op deze CPU is inmiddels ook stabiel. Rest het scherm en touchscreen gedeelte dat goed moet zijn.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2011 11:20 ]
Ik lees weer dat de Novo8 best tegenvalt qua batterijverbruik. Eigenlijk valt er niet echt 1 "winnaar" uit deze selectie te halen. Alle apparaten hebben wel kwaaltjes daarom zocht ik min of meer naar gebruikservaringen van mensen die veel spelen. Dropad is relatief zwaar en ik kan niet veel vinden over games die draaien of niet, Rena3 heeft brakke hdmi-softwareimplementatie en ik las dat lang niet alle games te spelen zijn (crashes/witte schermen bij laden/lag) en tot nu toe weinig custom rom activiteit. GT-Pad heeft ook niet echt een actieve community tot nu toe en er is vrij weinig over te vinden.Cooler_King schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:58:
@dcell, zo te zien zijn we naar hetzelfde op zoek. De SenseV7 is volgens mij overigens dezelfde tablet als de GT-Pad, dus daarmee wordt het al iets makkelijker. Voor mij gaat het tussen de volgende 3 (de Rena3 vind ik niet zo mooi qua looks en heeft geen duidelijke voordelen voor mij):
Herotab C8:
+ Snel
+ Goede ondersteuning
- Iets zwaarder
- Lage resolutie
GT-Pad/SenseV7:
+ Hogere resolutie dan C8
+ Iets betere build kwali en lichter/dunner/kleiner dan C8
+- Betere video performance, maar iets minder soepel met gewone apps dan C8
Novo 8:
+ Beste scherm
+ Beste build kwali (afgaande op plaatjes)
+- Matige accu (hopelijk kan kiddyl dit ook testen, met en zonder wifi)
Op papier lijkt die Novo 8 iig een winnaar. Van de andere 2 lijkt de GT-Pad me toch iets beter (al is de vergelijking tussen de 2 hier wellicht iets te subjectief)
Over de support maak je een goed punt. Die is bij de GT-Pad misschien twijfelachtig. De Novo 8 is geloof ik wel van een bekend merk (Ainol) en de ondersteuning is hopelijk dus goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2011 13:04 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
de Novo8 heeft overigens als ik me niet vergis een single core A9 van Amlogic.XanderDrake schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:05:
Jullie hebben het over deze Nova8?
Wow, dat ding is weer een grote stap voorwaards qua specs. Het gaat echt met beuken, geen kleine stapjes.
Wireless N, vibration, Cortex A9 dualcore, Mali 400, HD-ready resolutie, remote control, al deze dingen zijn er bij gekomen tov de vorige generatie.
Nu nog standaard GPS, UMTS/HSDPA en 1gb RAM en ik denk dat ik alleen nog maar Chinese tablets ga aanraden en zelf kopen!
Maar het hangt wel af van Kiddyl heeft te zeggen over de kwaliteit.
volgens deze blogIt's an ARM Cortex-A9 single core architecture, clocked at 800MHz
Zelfs maar 128kb L2, dat valt me tegen. Mijn hummingbird heeft 4x zo veel. Daarnaast, gezien A8 cpu's 2.0 MIPS/mhz doen en A9 2.5 MIPS/mhz, kan ik er vanuit gaan dat mijn MID816 op 1.2ghz nog steeds sneller is dan de Nova8.It's an ARM Cortex-A9 single core architecture, clocked at 800MHz, with 128KB L2 cache
ik zit al weken te twijfelenCooler_King schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:54:
Ben benieuwd hoe het met de video performance van de Novo 8 gesteld is. Zijn al deze tablets (C8, Rena3, GT-Pad, Novo 8 ) nu goed genoeg voor 720p video en youtube HD zonder stotteren? want 1080p mkv lijkt bij geen enkele soepel te gaan: YouTube: Video Playback Challenge - Rena3 vs. Herotab C8 vs. SenseV7 - products from merimobiles.com
dcell heeft denk ik toch gelijk dat er geen echte "winnaar" is.. Waar de een in resolutie uitblinkt is de andere weer iets sneller. Denk dat het weer wikken en wegen wordt net als vorig jaar. Als de accuduur van de Novo 8 tegenvalt dan is dat toch weer een groot nadeel.
[ Voor 45% gewijzigd door Cooler_King op 30-06-2011 16:15 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq