Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gammort schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:46:
M'n pa zit te kijken naar zo'n Dropad A8 (of herotab C8 w/e) best een compleet 7" tabletje maar het nadeel is dat hij geen GPS module erin heeft zitten.. verder namelijk wel leuk ding met Android 2.3, cortex A8 en capacitive schermpje.. heeft eigenlijk alles behalve die GPS.. is er geen uitvoering van dat ding maar dan met GPS? Er zijn zoveel vergelijkbare modellen.. android 2.2 is ook wel goed overigens maar het is lastig om door de bomen het bos nog te zien, ik denk dat iedereen hier daar wel last van heeft.
Wat zouden jullie doen?
Als ik jou was zou ik wat belcompany vestigingen bellen om te kijken of ze het Huawei ideos S7 tablet nog hebben. Zoals eerder genoemd is dat tablet afgeprijsd naar 99,98. Dit staat in de meeste vestigingen niet aangegeven op het prijskaartje in de vitrine maar als je er naar vraagt krijg je het tablet wel voor die prijs.

Ik heb dat tablet zelf inmiddels een week en het bevalt erg goed. Een nadeel van veel exotische tablets is dat ze of geen GPS(of alleen extern), of geen bluetooth of alleen externe 3G hebben. De S7 heeft interne 3G, GPS en bluetooth , 8GB interne opslag en ook nog eens een capacitive scherm en een front en back camera. Ook is het tablet makkelijk te rooten en er is ook een rom met ondersteuning voor DATA2EXT(alle systeemdata op de interne SD kaart zodat je systeem nooit vol loopt).

Vrijwel alle spellen werken goed(genoeg) op dit tablet alleen de wat meer geavanceerde spellen draaien eigenlijk met een te lage framerate(pinball HD bijvoorbeeld). Emulators voor de klassieke consoles draaien erg goed en zijn te besturen met de wiimote controller, dat was voor mij de reden dat ik perse een tablet met bluetooth wilde.

Vreemd genoeg kan ik geen quadrant benchmark draaien op de S7 tablets, ik heb het op 3 verschillende S7 tablets geprobeerd. Over het algemeen voelt het niet langzamer aan dan mijn HTC desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Ik vind de ontwikkeling van de china tabs toch wel trager gaan dan ik had verwacht. De focus lijkt ook meer op de 7" en 8" tabs te liggen. Ook qua processor lijkt het of ze nog veel bij de oudere cortex (niet slecht natuurlijk, maar zat ruim een jaar geleden ook al in de eerste ipad) modellen en de freescale blijven hangen.

sowieso is android 2.2 nog vaak de standaard, ipv 2.3. Ook is het niet duidelijk of er wel updates naar 3.0 gaan komen voor veel van de huidige modellen.

Ik zie wel veel interessante modellen, maar die missen dan weer net iets... of het is wel een model met een goede cpu, maar dan heeft het weer een klein scherm, of het heeft wel een net 9,7" (ips) of 10" scherm, maar dan weer een mindere cpu of accu met lage capaciteit.

Is er eigenlijk al een beetje een knap geprijsde chinatab met ongeveer de volgende specs?

- redelijke processor, minimaal snelle cortex a8 of beter met knappe gpu
- minimaal 9,7 capacitief multitouch scherm
- wat meer ram dan de standaard 512mb zou ook wel prettig zijn
- minimaal android 2.3
- minimaal 1024x768 resolutie
- Wireless N
- mogelijkheid voor aansluiten usb, hdmi, tf, headphones
- goede accu, zodat hij zeker wel een uur of 4 a 5 meegaat
- GPS

of kan ik dat beter vergeten en maar hard doorsparen voor een Galaxy tab 10.1?

ben benieuwd hoe jullie hier over denken, want ik zie hier de laatste tijd voornamelijk veel interesse voor de 7" en 8" tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Pusherman_ schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:04:
Ik vind de ontwikkeling van de china tabs toch wel trager gaan dan ik had verwacht. De focus lijkt ook meer op de 7" en 8" tabs te liggen. Ook qua processor lijkt het of ze nog veel bij de oudere cortex (niet slecht natuurlijk, maar zat ruim een jaar geleden ook al in de eerste ipad) modellen en de freescale blijven hangen.

sowieso is android 2.2 nog vaak de standaard, ipv 2.3. Ook is het niet duidelijk of er wel updates naar 3.0 gaan komen voor veel van de huidige modellen.

Ik zie wel veel interessante modellen, maar die missen dan weer net iets... of het is wel een model met een goede cpu, maar dan heeft het weer een klein scherm, of het heeft wel een net 9,7" (ips) of 10" scherm, maar dan weer een mindere cpu of accu met lage capaciteit.
Ik loop in mijn zoektocht naar de ideale tablet precies hier tegenaan. In bovenstaande posts wordt gesproken over een Huawei S7 of een Dell streak voor 100 euro maar helaas bij alle BC winkels waar ik geweest ben in de randstad is deze uitverkocht of de greedy personeelsleden hebben hem al gegraaid en voor veel geld op MP gezet. Een tsunami van Dell Streaks daar nieuw in de doos nu voor 275-300 euro dat is easy money natuurlijk. (als ik er werkte deed ik hetzelfde denk ik)

Maar goed je kunt wel eeuwig wachten op een goede tablet, er zal een dag komen Pusherman_ dat ook wij een keus moeten gaan maken. De Dropad A9N ziet er veelbelovend uit maar dan zit er weer geen gps op en geen Android 3.0. De versie met GPS zal dan waarschijnlijk weer 80 dollar duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
basicbeat schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Ik loop in mijn zoektocht naar de ideale tablet precies hier tegenaan. In bovenstaande posts wordt gesproken over een Huawei S7 of een Dell streak voor 100 euro maar helaas bij alle BC winkels waar ik geweest ben in de randstad is deze uitverkocht of de greedy personeelsleden hebben hem al gegraaid en voor veel geld op MP gezet. Een tsunami van Dell Streaks daar nieuw in de doos nu voor 275-300 euro dat is easy money natuurlijk. (als ik er werkte deed ik hetzelfde denk ik)

Maar goed je kunt wel eeuwig wachten op een goede tablet, er zal een dag komen Pusherman_ dat ook wij een keus moeten gaan maken. De Dropad A9N ziet er veelbelovend uit maar dan zit er weer geen gps op en geen Android 3.0. De versie met GPS zal dan waarschijnlijk weer 80 dollar duurder worden.
Ik denk dat wij sowieso met onze specificatie eisen een prijs van €300 mogen verwachten... dan kan ik misschien nog beter €100 extra neerleggen en een tablet van een 'echt' merk halen, wat ik gewoon bij de mycom om de hoek kan kopen (ook wel handig qua garantie en met problemen):

pricewatch: Asus Eee Pad Transformer 16GB TF101-1B033A

echter, ik vind €399 wel erg veel geld voor een speledingetje voor op de bank en onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Pusherman_ schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:04:

Is er eigenlijk al een beetje een knap geprijsde chinatab met ongeveer de volgende specs?

- redelijke processor, minimaal snelle cortex a8 of beter met knappe gpu
- minimaal 9,7 capacitief multitouch scherm
- wat meer ram dan de standaard 512mb zou ook wel prettig zijn
- minimaal android 2.3
- minimaal 1024x768 resolutie
- Wireless N
- mogelijkheid voor aansluiten usb, hdmi, tf, headphones
- goede accu, zodat hij zeker wel een uur of 4 a 5 meegaat
- GPS

of kan ik dat beter vergeten en maar hard doorsparen voor een Galaxy tab 10.1?

ben benieuwd hoe jullie hier over denken, want ik zie hier de laatste tijd voornamelijk veel interesse voor de 7" en 8" tabs.
Dat blijft een groot nadeel van de exotische tablets, bij 90% van de tablets mist er wel iets(soms zelfs een microfoon!). Een beperkt aantal modellen met een complete featureset zou denk ik veel beter verkopen.

Zelf heb ik lang gezocht totdat ik via dit topic toevallig bij de huawei s7 uitkwam. Een clone van dit tablet had ik vorige maand nog bijna aangeschaft in Thailand. Daar lag de prijs nog boven de 200 euro overigens.

Wat wel en niet belangrijk is in een tablet is voor iedereen andere uiteraard voor mezelf vind ik de volgende features belangrijk:

- Android 2.2 standaard of mogelijk via update(de huawei s7 heeft bijvoorbeeld standaard 2.1 maar is makkelijk te upgraden)
- Interne Bluetooth (ivm wii controller)
- Interne GPS (minder belangrijk, kan ook via bluetooth met externe gps worden verbonden)
- 512 MB geheugen
- Processor/chipset goed genoeg om 90% van de spellen goed te kunnen draaien
- Capacitive scherm of 2 point resistive

Minder belangrijk maar leuke extra's:
- Lange batterijduur maar over het algemeen zal ik het tablet toch vooral thuis gebruiken
- TV uitgang analoog/hdmi
- Afstandbediening
- Opladen via USB
- Ruime interne opslag

Aleen al met de interne bluetooth eis valt naar schatting 80% van de china tablets af, met ook nog de GPS eis erbij blijft er een vrij beperkt aantal over.

Tegra tablets beginnen nu mondjesmaat op de markt te komen, deze bijvoorbeeld maar die mist dan weer GPS of deze maar die heeft dan weer geen android 3.0 en ook geen GPS.

Veel mensen lijken graag hogere resolutie te willen op hun tablets/telefoons, is dit voornamelijk voor beeldkwaliteit of om meer in beeld te kunnen zetten? Als het vooral om dat laatste gaat, met LCD Density Changer in combinatie met ADW laucher kun je makkelijk een grid van 10 kolommen en 9 rijen gebruiken op een 7 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
Pusherman_ schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat wij sowieso met onze specificatie eisen een prijs van €300 mogen verwachten... dan kan ik misschien nog beter €100 extra neerleggen en een tablet van een 'echt' merk halen, wat ik gewoon bij de mycom om de hoek kan kopen (ook wel handig qua garantie en met problemen):

echter, ik vind €399 wel erg veel geld voor een speledingetje voor op de bank en onderweg...
De grens ligt voor iedereen hoger of lager. Als je de lat voor een "tablet van een echt merk" zoals de Apple Ipad op bijvoorbeeld 500 euro legt dan is de drempel om 301 euro of meer neer te leggen voor een slap chinees aftreksel die net niet helemaal aan je wensen voldoet inderdaad niet de eerste de beste keus.

Mijn limiet ligt zelf op 200-250 euro en dan vind ik dat ik daarvoor een goede chinese ipad 7 inch tablet moet verwachten. Inderdaad als je interne bluetooth wil om mijn Jabra BT3030 te verbinden valt 80% van de chinese tablets al af en wil je dan ook nog GPS dan is de keuze echt beperkt. Er is helaas veel rotzooi die net niet de specs hebben wat ik verwacht. Die asus transformer voor 400 euro is voor een speledingetje op de bank gewoon te veel geld en over de ipads of galaxy tabs van 500 euro+ al helemaal maar niet te spreken

Wat een optie zou kunnen zijn: wachten totdat er een nieuw model van de galaxy tab uitkomt en dan de eerste versie die nu nog te duur is goedkoper kopen, mits dan de medewerkers van BC je niet voorzijn :D

Nadeel van de huidige informatiestroom op internet, er is zoveel info dat de keuze er niet makkelijker op wordt hehehe dat was vroeger wel anders.

Als ik er nu een MOEST kopen dan zou het een Dreambook W7 worden, op dit moment de beste van de slechtste voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door jatmoos op 13-06-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
Dus wat kun je uit china verwachten voor 120 tot plm 150 euro een 7 a 8 inch tablet voor op de bank, soms resistief, iets duurder capacitief, soms blue tooth, soms niet, geen honeycomb, is ook niet nodig op de bank. Voldoende ram geheugen, iets lagere resolutie, soms niet, meestal nog cortex a8, snel genoeg, soms dual core cortex a9, maar geen tegra 2 en 3g voor 150 euro.
Je kunt meestal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Klankima schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:00:
[...]

S7V100R001C98B021 is net beschreven 6 stukjes boven die van jou.
Ik heb dit uiteraard gelezen en nog meer, maar ik lees nergens dat de S7-105 met 1GHz processor met succes is ge-update met een van de beschikbare 2.2 Roms.

Ik wil er zeker van zijn dat hij niet terug valt naar 768 MHz (zoals de meeste zijn geklokt)

Kan ik na een update nog terug naar de oorspronkelijke Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
janesh schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:06:

Je kunt meestal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Je hebt gelijk janesh, als je budget 120-150 euro is zit je in de categorie 'kruidvat en intertoys" tablets. Daar zoek ik en waarschijnlijk Pusherman_ ook niet. Voor 250 euro mag je toch al wat meer eisen stellen en 250 euro is niet bepaald een dubbeltje imo. De drempel om door te sparen voor "een echte tablet" wordt boven de 250 euro wel lager.

Maar goed ik zal hier wel posten welke 'exotische tablet' het is geworden in de nabije toekomst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
jatmoos schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:01:
[...]

Je hebt gelijk janesh, als je budget 120-150 euro is zit je in de categorie 'kruidvat en intertoys" tablets. Daar zoek ik en waarschijnlijk Pusherman_ ook niet. Voor 250 euro mag je toch al wat meer eisen stellen en 250 euro is niet bepaald een dubbeltje imo. De drempel om door te sparen voor "een echte tablet" wordt boven de 250 euro wel lager.

Maar goed ik zal hier wel posten welke 'exotische tablet' het is geworden in de nabije toekomst. ;)
het is ook meer een beetje een principe kwestie... als je inderdaad een bedrag van €250 in je hoofd hebt (wat ik een mooi bedrag vind voor een tablet) dan is €400 zo'n 65% duurder... die €150 extra daar kom ik wel overheen hoor, dat is niet het probleem, maar €400 voor een speledingetje is inderdaad gewoon een hoop geld. Al zat bij die Transformer het toetsenbord dock er bij voor dat geld had ik het mooi gevonden, maar die kost ook nog eens €100 extra en dan kom je alweer op €500 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Tafkar schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:24:
[...]

Ik heb dit uiteraard gelezen en nog meer, maar ik lees nergens dat de S7-105 met 1GHz processor met succes is ge-update met een van de beschikbare 2.2 Roms.

Ik wil er zeker van zijn dat hij niet terug valt naar 768 MHz (zoals de meeste zijn geklokt)

Ik heb inmiddels diverse roms op mijn S7-105 gehad en de processor is voor zover ik na heb kunnen gaan altijd op max 998000 blijven draaien. Ik heb de indonesia 2.2 update gedraaid, de froyofusion en momenteel trizet slim mod. Die laatste heeft mijn voorkeur omdat die ingebouwde DATA2EXT heeft.

Terug naar de oorspronkelijke rom zal denk ik wel kunnen, terug naar de 2.2 indonesia rom kan ik in elk geval wel. Let op dat het flashen van roms vaak wat anders werkt dan gebruikelijk. Met mijn HTC desire was ik gewend dat vrijwel alle roms vanuit clockworkmod worden geflasht, diverse roms voor de S7 worden via de pc mbv adb geflasht(dit is niet zozeer moeilijker maar je hebt dus wel een pc nodig om te flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
[...]

Ik heb deze er opgezet en volgens Quadrant standard draait deze op 998,4 Mhz en ik heb ook een S7-105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Klankima schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:52:
[...]

Ik heb deze er opgezet en volgens Quadrant standard draait deze op 998,4 Mhz en ik heb ook een S7-105.
Apart dat jij wel quadrant kunt draaien, ik heb hier 3 S7-105 tablets liggen quadrant loopt op alle 3 de tablets vast tijdens de eerste test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 21:45
Ben toenet op een JexTab gestuit, zelfde dual core als de Xoom en ziet er niet slecht uit.

Ze zeggen ook dat hij Honeycomb krijgt in de video, hopelijk doen ze dat dan ook echt.. blijkbaar hebben ze ook eigen launcher (3d) en die ziet er nog best goed uit en geen haperingen.
Display: 10.1 Inch WXGA 1024*600 Capacitive Multi Touch

CPU: Nvidia Tegra 250

RAM: 512MB

HDD: 512MB extendable to 32GB

Ports: 1*USB 2.0, 1*3.5mm Headfone, 1*Power, 1*HDMI, 1*Micro-SD, 1* SIM Card

Web Camera: 2 Megapixel

WiFi: 802.11 b/g

Battery: Li-ion polymer 3300mAh 7.4V

Media Support: MP3, WMA, MPEG, MPEG4, MPEG2, MPEG1, 3GP + more

Dimensions: 275*78.5*14mm

Weight: 700g

£279.99

[ Voor 47% gewijzigd door Minaaj op 13-06-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
[...]

Hoe kan je zien/checken wat de specificaties van je Huawei S7 zijn? In beschrijvingen lees je meestal over 768 MHz en 256Mb geheugen, maar soms ook 1Ghz en 512Mb intern geheugen...
(ik heb de BelCompany S7-105)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Elvis56686 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:31:
[...]

Als ik jou was zou ik wat belcompany vestigingen bellen om te kijken of ze het Huawei ideos S7 tablet nog hebben. Zoals eerder genoemd is dat tablet afgeprijsd naar 99,98. Dit staat in de meeste vestigingen niet aangegeven op het prijskaartje in de vitrine maar als je er naar vraagt krijg je het tablet wel voor die prijs.

Ik heb dat tablet zelf inmiddels een week en het bevalt erg goed. Een nadeel van veel exotische tablets is dat ze of geen GPS(of alleen extern), of geen bluetooth of alleen externe 3G hebben. De S7 heeft interne 3G, GPS en bluetooth , 8GB interne opslag en ook nog eens een capacitive scherm en een front en back camera. Ook is het tablet makkelijk te rooten en er is ook een rom met ondersteuning voor DATA2EXT(alle systeemdata op de interne SD kaart zodat je systeem nooit vol loopt).

Vrijwel alle spellen werken goed(genoeg) op dit tablet alleen de wat meer geavanceerde spellen draaien eigenlijk met een te lage framerate(pinball HD bijvoorbeeld). Emulators voor de klassieke consoles draaien erg goed en zijn te besturen met de wiimote controller, dat was voor mij de reden dat ik perse een tablet met bluetooth wilde.

Vreemd genoeg kan ik geen quadrant benchmark draaien op de S7 tablets, ik heb het op 3 verschillende S7 tablets geprobeerd. Over het algemeen voelt het niet langzamer aan dan mijn HTC desire.
Oké thanks, ik zal het even aan mijn pa vertellen die hem uiteindelijk wil kopen. Ik zag wel dat er meerdere varianten van die S7 zijn. Onder andere 1 met een resistive scherm. Dat wil ik absoluut niet.. zijn die dingen die belcompany levert wel capcitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Minaaj schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:08:
Ben toenet op een JexTab gestuit, zelfde dual core als de Xoom en ziet er niet slecht uit.

[video]

Ze zeggen ook dat hij Honeycomb krijgt in de video, hopelijk doen ze dat dan ook echt.. blijkbaar hebben ze ook eigen launcher (3d) en die ziet er nog best goed uit en geen haperingen.

[...]
Volgens mij is de honeycomb versie de onderstaande tablet:

http://www.pandawill.com/...pu-1gb-ram-8gb-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Elvis56686 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:42:
[...]

Ik heb inmiddels diverse roms op mijn S7-105 gehad en de processor is voor zover ik na heb kunnen gaan altijd op max 998000 blijven draaien. Ik heb de indonesia 2.2 update gedraaid, de froyofusion en momenteel trizet slim mod. Die laatste heeft mijn voorkeur omdat die ingebouwde DATA2EXT heeft.

Terug naar de oorspronkelijke rom zal denk ik wel kunnen, terug naar de 2.2 indonesia rom kan ik in elk geval wel. Let op dat het flashen van roms vaak wat anders werkt dan gebruikelijk. Met mijn HTC desire was ik gewend dat vrijwel alle roms vanuit clockworkmod worden geflasht, diverse roms voor de S7 worden via de pc mbv adb geflasht(dit is niet zozeer moeilijker maar je hebt dus wel een pc nodig om te flashen).
Dank voor de info. Ik ga eens stoeien met de verschillende ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:31
Vulcan750 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:25:
[...]

Hoe kan je zien/checken wat de specificaties van je Huawei S7 zijn? In beschrijvingen lees je meestal over 768 MHz en 256Mb geheugen, maar soms ook 1Ghz en 512Mb intern geheugen...
(ik heb de BelCompany S7-105)
Bijvoorbeeld met Quadrant standard
Gammort schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:00:
[...]

Oké thanks, ik zal het even aan mijn pa vertellen die hem uiteindelijk wil kopen. Ik zag wel dat er meerdere varianten van die S7 zijn. Onder andere 1 met een resistive scherm. Dat wil ik absoluut niet.. zijn die dingen die belcompany levert wel capcitief?
100% capacitief

[ Voor 34% gewijzigd door polleke op 13-06-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De ontwikkelingen in de tablet market in China gaat nu richting kwaliteit. Er zijn veel tablets al weer verdwenen en alleen de goede blijven voor lange tijd ontwikkeld worden.

Wat is nu zie kwa populariteit is het als volgt:

1) Freescale CortexA8
2) Samsung CortexA8 (verschillende versies)
3) AMLogic CortexA9
4) InfoTX ARM11
5) Rockchip
6) Renesas Dual Core CortexA9
7) VIA 8650
8) nVidia Tegra2 Dual Core CortexA9

Natuurlijk is deze lijst niet compleet en slechts een indicatie van mijn kant. Android 3.0 is nu beschikbaar voor de nVidia gebaseerde tablets, maar de rest is nog op 2.2 of 2.3. De nVidia Tegra2 is beschikbaar in Chinese tablets die ook in NL te koop zijn zoals de POV Mobii en is bekend in China onder de naam VEGA oa. Een tablet met een goed IPS scherm en een Tegra2 moet nog even wachten, maar komt er zeker. Alleen weet ik niet of ze het tegen een aantrekkelijke prijs kunnen aanbieden nu de grote spelers zoals Asus en Acer ook in de tablet markt zijn gestapt.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Vooralsnog lijkt het er nog niet op wat je conclusie tav tegra 2 betreft.
Als ik 300 euro moet gaan betalen voor een chinese tegra2, btw moet gaan betalen in nederland moet afwachten wat ik krijg, terugsturen voor rekening koper, transportschade is voor rekening koper, dan koop ik wel een asus transporter voor 400 euro. Kun je uitproberen en zo weer retour sturen en je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
wie nog een mooie tablet zoekt moet is gaan kijken naar de point of view tablets.
Zij hier op tweakers voor een zeer mooie prijs te krijgen.
Draaien nu nog op 2.2 of 2.1 maar de updates naar 3.0 zijn al succesvol geinstalleerd.

Tevens is het design ook nog is erg goed!

niewprijs valt ook nog relatief mee, krijg je toch echt wel een volwaardige tablet voor terug:

http://www.4launch.nl/sho...2--512mb--zwart-/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
NL_Scratch schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:33:
wie nog een mooie tablet zoekt moet is gaan kijken naar de point of view tablets.
Zij hier op tweakers voor een zeer mooie prijs te krijgen.
Draaien nu nog op 2.2 of 2.1 maar de updates naar 3.0 zijn al succesvol geinstalleerd.

Tevens is het design ook nog is erg goed!

niewprijs valt ook nog relatief mee, krijg je toch echt wel een volwaardige tablet voor terug:

http://www.4launch.nl/sho...2--512mb--zwart-/tweakers
Met wel weer het veel voorkomende nadeel: geen interne bluetooth, geen interne GPS. Het blijft apart om te zien dat functies die op telefoons vrijwel standaard zijn niet altijd terug zijn te vinden op tablets.

Iets anders wat me telkens opvalt is dat de "echte" merken tablets veel te duur in de markt zetten. HTC flyer bijvoorbeeld, wie gaat er nou 700 euro betalen voor een 7" tablet. Geredeneerd vanuit HTC telefoons is het te verantwoorden want het scherm is groter, is sneller etc. Geredeneerd vanuit vergelijkbare tablets en laptops lijkt de pijs mij veel en veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
janesh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:27:
Vooralsnog lijkt het er nog niet op wat je conclusie tav tegra 2 betreft.
Als ik 300 euro moet gaan betalen voor een chinese tegra2, btw moet gaan betalen in nederland moet afwachten wat ik krijg, terugsturen voor rekening koper, transportschade is voor rekening koper, dan koop ik wel een asus transporter voor 400 euro. Kun je uitproberen en zo weer retour sturen en je geld terug.
Dat is ook meteen de reden dat er weinig beweging in het hoge segment zit. De prijzen van de onderdelen zijn te hoog. Als iemand voor iets meer een Asus Transporter of vergelijkbare tablet kan kopen zal ik ook niemand aanraden een Chinese tablet te kopen, maar er zijn uitzonderingen mbt kwaliteit en ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
@Minaaj: dat is een mobii / vega (of kloon) met een zeer teleurstellend scherm qua kijkhoek, zichtbaarheid, etc. Ik zeg niet doen en wachten op een ips!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Diverse BC's in den lande afgebeld voor de Huawei S7, maar niet meer te verkrijgen zo lijkt het. Bij sommige vestigingen staan er een aantal in het systeem, maar als je belt dan blijken ze gereserveerd te zijn of voor andere vestiging of voor omruil van defect exemplaar.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wacht, lees ik het goed: de Huawei IDEOS S7 afgeprijsd naar 100€? Of heb ik iets niet begrepen, verder is het overal te koop aan 300€

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
@Dima_2005: Ja, dat lees je goed. Ik heb helaas ook wat te laat gelezen. Op Marktplaats wordt je nu doodgegooid met die dingen. Zijn deze van BC-verkopers die ze achter hebben gehouden en er een graantje van mee willen pakken (of mag ik dat niet zeggen?).

[ Voor 1% gewijzigd door DikkieDick op 14-06-2011 17:04 . Reden: verkeerde @. ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Hier in de regio Eindhoven liep het niet echt storm met de S7 tablets schijnbaar, ik heb de eerste afgelopen maandag gekocht, de tweede afgelopen woensdag en de derde zelfs nog afgelopen zaterdag(2 zelf gehouden en eentje voor een vriend van me).

De normale prijs van 200 euro voor de S7 bij Belcompany lijkt al flink aan de lage kant te zijn trouwens, online kom je ze niet voor die prijs tegen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over de huawei ideos tablet s7.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je een app verwijderd?

Ook zou ik graag weten hoe je hem naar de fabrieksinstellingen kan resetten. Alvast bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Daar gaat hij, instellingen(settings) toepassingen(applications) de te verwijderen toepassing aanklikken en de rest wijst zichzelf.
Terug naar fabrieksinstellingen (factory data reset) moet je zoeken in instellingen en privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:14:
Daar gaat hij, instellingen(settings) toepassingen(applications) de te verwijderen toepassing aanklikken en de rest wijst zichzelf.
Terug naar fabrieksinstellingen (factory data reset) moet je zoeken in instellingen en privacy.
Ik wilde net zeggen dat het al gelukt is met een filmpje van youtube. Evengoed hartstikke bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Ik ben net bij de Makro geweest en daar lag de WeTab, een 11.6 inch tablet met 16gb, een atom n450 en intel gma 3150. Hij kostte maar 213 euro (of 236 voor 32gb met 3g). Het enige nadeel was dat hij van MeeGo is en dus een soort linux draait. Ik heb nog nooit een atom tablet android zien draaien volgens mij, dit is toch ook niet mogelijk of misschien wel? Als er android op kon zou het opeens heel interessant worden. Misschien is dan chromium OS of windows 7 een optie. De standaard WeTab interface is namelijk echt een ramp. Verder is het wel een leuk apparaat om te zien en zijn de specs ook niet onaardig.
Er is overigens wel een artikel dat zegt dat android wel te draaien is op intel, in hoeverre mij dat ook kan lukken is dan nog de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Gammort schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:21:
Ik ben net bij de Makro geweest en daar lag de WeTab, een 11.6 inch tablet met 16gb, een atom n450 en intel gma 3150. Hij kostte maar 213 euro (of 236 voor 32gb met 3g). Het enige nadeel was dat hij van MeeGo is en dus een soort linux draait. Ik heb nog nooit een atom tablet android zien draaien volgens mij, dit is toch ook niet mogelijk of misschien wel? Als er android op kon zou het opeens heel interessant worden. Misschien is dan chromium OS of windows 7 een optie. De standaard WeTab interface is namelijk echt een ramp. Verder is het wel een leuk apparaat om te zien en zijn de specs ook niet onaardig.
Er is overigens wel een artikel dat zegt dat android wel te draaien is op intel, in hoeverre mij dat ook kan lukken is dan nog de vraag :P
In theorie zou je daar zelfs windows op kunnen draaien en android emuleren. Geen idee of dat goed gaat werken maar het is in principe gewoon een netbook met 3g,bluetooth en gps.

EDIT: op DEZE pagina staat dat je ook android apps kunt draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door Elvis56686 op 15-06-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Elvis56686 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:17:
[...]

In theorie zou je daar zelfs windows op kunnen draaien en android emuleren. Geen idee of dat goed gaat werken maar het is in principe gewoon een netbook met 3g,bluetooth en gps.

EDIT: op DEZE pagina staat dat je ook android apps kunt draaien?
Ja windows zou al interessanter zijn, het eigen OS van WeTab is niks namelijk. Daarop android emuleren lijkt me een beetje het doel voorbij gestreefd zijn.

Verder weet ik dat je er (sinds kort) ook android app op kunt draaien, echter zit ik dan nog wel met de WeTab OS.

Ik begin sowieso al van het idee af te stappen, er android op krijgen ligt buiten mijn kennisgebied en het touchscreen blijkt ook niet van erg goede kwaliteit, al kan ik dan weer niet herleiden of dat een hardware of firm/software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvis56686 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:36:
Hier in de regio Eindhoven liep het niet echt storm met de S7 tablets schijnbaar, ik heb de eerste afgelopen maandag gekocht, de tweede afgelopen woensdag en de derde zelfs nog afgelopen zaterdag(2 zelf gehouden en eentje voor een vriend van me).

De normale prijs van 200 euro voor de S7 bij Belcompany lijkt al flink aan de lage kant te zijn trouwens, online kom je ze niet voor die prijs tegen in elk geval.
lctinga: vorige week woensdag tel. besteld bij filiaal Uden, hebben ze besteld bij ander filiaal en kon vrijdag al ophalen voor 99,50 euro.

Vermoedelijk hier en daar nog voorraad bij BC in deze regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Vanochtend gelijk geprobeerd in regio Eindhoven, verwezen me naar Tilburg en in Tilburg zagen ze dat er in Hoogezand nog 1 zou kunnen liggen. Dat ze me daar gisteren in Groningen (waar ik woon) niet op wezen. Gelijk gebeld naar Hoogezand en warempel, ze konden hem achterhouden voor me, dus in de voiture gestapt en opgehaald. Prachtig mooi ding voor 100 euro.

Staat overigens wel 2.1-update1 op. Nou, ik laat het eerst maar zo alvorens te gaan rooten/hacken/ROM-customizen enzo. Kids kunnen straks mooi op de achterbank Angry Birds spelen. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
DikkieDick schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:51:
Vanochtend gelijk geprobeerd in regio Eindhoven, verwezen me naar Tilburg en in Tilburg zagen ze dat er in Hoogezand nog 1 zou kunnen liggen. Dat ze me daar gisteren in Groningen (waar ik woon) niet op wezen. Gelijk gebeld naar Hoogezand en warempel, ze konden hem achterhouden voor me, dus in de voiture gestapt en opgehaald. Prachtig mooi ding voor 100 euro.

Staat overigens wel 2.1-update1 op. Nou, ik laat het eerst maar zo alvorens te gaan rooten/hacken/ROM-customizen enzo. Kids kunnen straks mooi op de achterbank Angry Birds spelen. ;-)
supertof ! dan heb je echt geluk gehad. Hier in de Randstad heb ik 12 BC's gebeld maar overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Is er iemand die in België al eens geprobeerd heeft voor de Dell Streak?

-> Heb al bevestiging gekregen van twee winkels : "is niet in het gamma opgenomen"

[ Voor 37% gewijzigd door Blackminister op 15-06-2011 13:32 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
jatmoos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:38:
[...]

supertof ! dan heb je echt geluk gehad. Hier in de Randstad heb ik 12 BC's gebeld maar overal uitverkocht.
Vond ik ook. En als er al 8 waren volgens het systeem, zoals aan het Muntplein in 020, dan waren ze vaak gereserveerd, al dan niet voor andere vestigingen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
MiDnite A81E "Wits" ( Cortex A8 ) nu € 86,15 ;)

Dmv coupon --> 6ecd3bb03b

Wel een leuke instapper al is zo een S7 voor € 100,-- een veel betere deal >:)

[ Voor 42% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-06-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
jatmoos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:38:
[...]

De mijne zou morgen of overmorgen naar een winkel in het zuiden van Nederland overgeplaatst worden zodanig dat ik hem kan gaan ophalen, ... en dan is het voor mij nog 80km enkel rijden.
Kan er iemand bevestigen dat het allemaal S7-105 zijn bij BC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
In Alkmaar was er geen S7 meer en ook geen een meer te reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Luke-san schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:03:
[...]

De mijne zou morgen of overmorgen naar een winkel in het zuiden van Nederland overgeplaatst worden zodanig dat ik hem kan gaan ophalen, ... en dan is het voor mij nog 80km enkel rijden.
Kan er iemand bevestigen dat het allemaal S7-105 zijn bij BC?

Domme vraag misschien maar hoe zou ik kunnen checken of het S7-105 is? Enige dat ik kan achterhalen is dat het 2.1-update1 is. Ben nog nergens iets van 105 tegengekomen. Ben al aan het speuren naar custom roms, maar zal wel lastig worden. Heb wat problemen met mijn Wifi, die zo nu en dan wegvalt. Had ik ook met mijn HTC Desire overigens toen die op 2.2 zat. Na een custom rom geen enkel probleem daarmee mee gehad.

Typenummer kan je dus zien als je de batterij eruithaalt en in mijn geval dus een S7-105.

[ Voor 6% gewijzigd door DikkieDick op 16-06-2011 15:32 . Reden: Oplosing gevonden... ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
Gammort schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:21:
Android op een windows mobile tablet kan al.
Viewsonic levert een dual-boot tablet met windows 7 en android, hier zit ook een intel atom in met 2GB werkgeheugen en een 16 of 32 gb hdd. (viewsonic viewpad 10)

Ik heb hier zelf de Terra pad 1050 liggen. Deze is iedentiek aan de viewsonic behalve de draadloze netwerk kaart. Deze tablet werd standaard geleverd met windows 7 en ik heb er Android op draaien nu. Alles lijkt redelijk soepel te werken behalve WIFI wil niet werken.

toch wel ideaal, windows 7 en android:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:42
Heb nergens een Dell Streak en/of een Huawei S7 gevonden bij BC in Zuid-Holland maar wil toch nog een goedkope android tablet.

Me eerste keus is een ViewSonic Viewpad 7 omdat deze o.a 3g heeft maar wil toch nog 1 ding weten. Kan iemand bevestigen of deze een gps antenne heeft en deze dus geen 3g verbinding nodig heeft(assisted gps)

Heb op veel sites gekeken maar soms staat er alleen assisted gps en soms staat er weer gewoon gps. Ik hoop dat iemand het 100% zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Nou de dropad met gps op dealextreme is weer leverbaar dus dat is hem geworden. Het is geen schoonheid (http://www.dealextreme.co...mi-8gb-tf-cortex-a8-71932) maar het is een aardig apparaat. Als hij eenmaal binnen is maar eens kijken wat er allemaal mee gedaan kan worden.
Iemand nog tips voor leuke accessoires? Een bluetooth toetsenbordje in een case lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
OnlyRinaldo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:26:
Heb nergens een Dell Streak en/of een Huawei S7 gevonden bij BC in Zuid-Holland maar wil toch nog een goedkope android tablet.

Me eerste keus is een ViewSonic Viewpad 7 omdat deze o.a 3g heeft maar wil toch nog 1 ding weten. Kan iemand bevestigen of deze een gps antenne heeft en deze dus geen 3g verbinding nodig heeft(assisted gps)

Heb op veel sites gekeken maar soms staat er alleen assisted gps en soms staat er weer gewoon gps. Ik hoop dat iemand het 100% zeker weet.
Normaal gesproken als er assisted gps is wil dit zeggen dat als je internetdata hebt men eerst de locatie ruwweg bepaalt door de sterkte van de omliggende GSM masten (50meter tot een paar honderd meter nauwkeurig).
Wanneer de gps ontvanger zelf een lock heeft gebruikt hij deze.
Bij google maps kan je dit mooi zien. Eerst een grote blauwe cirkel rond de plaats waar je je ongeveer bevindt en na de lock een klein cirkeltje.

Soms wordt a-gps ook nog eens gebruikt omdat de sats continu van plaats veranderen en men de korrekte data moet hebben waar zich deze bevinden alvorens men een juiste plaatsbepaling kan doen. Het probleem is dat de ontvanger eerst een paar sats moet zien en dan daarvan deze data moet binnenkrijgen, en dat is redelijk traag. Om dit te omzeilen, of te helpen, zijn de ephemeris files (met de juiste data) beschikbaar op het internet en zijn klein genoeg om binnen een halve sec te downloaden waardoor je niet meer moet wachten op de data die van de sats komt.

Mooie tools om je gps ontvanger in Android te testen zijn GPS status en GPS test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Bedankt voor de uitleg, begreep deze term dus niet zo goed als ik dacht. Lees net het bericht van Gammort en de WeTab ziet er ook intressant uit. Zal een tablet toch vooral gebruiken om thuis te internetten en misschien soms buiten voor navigatie en eventueel om te bellen(scheelt weer een telefoon meenemen). Dus Windows 7 erop zetten & een auto lader kopen en klaar. Ga er nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2023
OnlyRinaldo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:31:
Bedankt voor de uitleg, begreep deze term dus niet zo goed als ik dacht. Lees net het bericht van Gammort en de WeTab ziet er ook intressant uit. Zal een tablet toch vooral gebruiken om thuis te internetten en misschien soms buiten voor navigatie en eventueel om te bellen(scheelt weer een telefoon meenemen). Dus Windows 7 erop zetten & een auto lader kopen en klaar. Ga er nog even over nadenken.
Met het gewicht en de omvang van de WeTab in het achterhoofd, hoop ik dat je een stevige houder hebt voor in je auto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
is die SmartQ 10 al ergens te koop?
Die heeft wel goeie specs:

http://www.androidplanet....et-bijzonder-touchscreen/

paar pagina's terug werd hij ook besproken, maar toen was er niet veel duidelijkheid over de winkels die hem aanboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
edwinvanderpale schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:09:
[...]

Met het gewicht en de omvang van de WeTab in het achterhoofd, hoop ik dat je een stevige houder hebt voor in je auto :-)
Inderdaad niet zo praktisch, word waarschijnlijk toch de viewpad 7. Maar ik kijk nog even verder voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
OnlyRinaldo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:20:
[...]

Inderdaad niet zo praktisch, word waarschijnlijk toch de viewpad 7. Maar ik kijk nog even verder voor de zekerheid.
Ja, en volgens mij moet je ook wel een beetje handig zijn om W7 op de WePad te krijgen. Dan weet ik nog niet eens hoe het zit met de drivers etc. Een viewpad 7 zou sowieso een mooiere oplossing zijn als je er mee de deur uit wilt. die 11.6 inch van de WePad ook nog maar de schermdiameter, het apparaat zelf is zo rond de 13 inch gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Inderdaad te groot om ermee naar buiten te gaan. Ben toch maar gegaan voor de ViewSonic 7, net bestelt bij redcoon. Zal toch vooral gebruikt worden om thuis wat te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Pusherman_ schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:13:
is die SmartQ 10 al ergens te koop?
Die heeft wel goeie specs:

http://www.androidplanet....et-bijzonder-touchscreen/

paar pagina's terug werd hij ook besproken, maar toen was er niet veel duidelijkheid over de winkels die hem aanboden.
http://www.merimobiles.co..._Cortex_A9_p/meri0616.htm

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Ik kan een S7 voor 150 euro kopen. 50 euro meer dan BC maar hij is echt nergens meer te krijgen voor die 99 euro. Nog steeds een goede deal tegenwoordig?

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 17-06-2011 09:30 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een beetje duur(der) daar. Voor max $299 kan je hem ook al krijgen. Ik blijf ook geintereseerd in dit plankje.. Vooral het IPS scherm en de bluetooth zijn een grote pré. Nadeel is gemis van GPS en HDMi uit, maar goed, als het scherm zelf al goed is, ben je volgens mij minder snel geneigd om hem aan te sluiten op een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik heb al even mee zitten lezen en gezocht, maar kan eigenlijk één ding nog niet vinden: Is er een tablet die zowel composiet video uit heeft als HDMI? En dan liefst ook nog met een capacitief scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Camiel schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:15:
Ik heb al even mee zitten lezen en gezocht, maar kan eigenlijk één ding nog niet vinden: Is er een tablet die zowel composiet video uit heeft als HDMI? En dan liefst ook nog met een capacitief scherm :)
Sommige tablets schijnen een al dan niet gedocumenteerde composiet uitgang via de hoofdtelefoonaansluiting te hebben. Sommige flytouch tablets hebben dat schijnbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:28:
[...]

Wel een beetje duur(der) daar. Voor max $299 kan je hem ook al krijgen. Ik blijf ook geintereseerd in dit plankje.. Vooral het IPS scherm en de bluetooth zijn een grote pré. Nadeel is gemis van GPS en HDMi uit, maar goed, als het scherm zelf al goed is, ben je volgens mij minder snel geneigd om hem aan te sluiten op een ander scherm.
ik vind dat inderdaad evengoed nog wel duur... dan betaal je dus €300 (of zoals jij zegt, rond de €250) er voor.. en dan heb je een china tab, die opgestuurd moet worden, vage garantie etc.

dan heb je dus voor bv €100 meer weer een Asus transformer incl. alle garantie en winkel om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Pusherman_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:22:
[...]

ik vind dat inderdaad evengoed nog wel duur... dan betaal je dus €300 (of zoals jij zegt, rond de €250) er voor.. en dan heb je een china tab, die opgestuurd moet worden, vage garantie etc.

dan heb je dus voor bv €100 meer weer een Asus transformer incl. alle garantie en winkel om de hoek.
Het verschil is dan hoogstwaarschijnlijk wel weer dat de asus transformer over een half jaar nog steeds even duur is en dat er tegen die tijd diverse china tablets zijn die ver in prijs gezakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Elvis56686 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:33:
[...]

Het verschil is dan hoogstwaarschijnlijk wel weer dat de asus transformer over een half jaar nog steeds even duur is en dat er tegen die tijd diverse china tablets zijn die ver in prijs gezakt zijn.
dat is waar... maar ik wil eigenlijk wel nu een tab en niet over een half jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Pusherman_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:52:
[...]

dat is waar... maar ik wil eigenlijk wel nu een tab en niet over een half jaar :P
Ik zat ongeveer met hetzelfde probleem. Ik vond het best interessant om een tablet aan te schaffen maar ik wilde absoluut geen ipad. Ik ben me toen wat gaan verdiepen in de android tablet markt en kwam tot de conclusie dat het nu eigenlijk nog te vroeg is om een android tablet aan te schaffen.

Er was/is een te grote diversiteit an chipsets/schermen/aansluitmogelijkheden waardoor de markt zeer onduidelijk is. Om het samen te vatten en wat ik ook al eerder zei; er mist altijd wel iets. Dan is het interne bluetooth, dan weer interne 3G, dan weer tv uitgang etc. Langzaam aan begint de markt nu wat doorzichtiger te worden en wordt de kwaliteit van de tablets hoger. De Merk android tablets vind ik nog steeds veel en veel te duur, HTC flyer 7 inch 700 euro gaat nergens over natuurlijk.

Omdat ik toch graag een tablet wilde vorige maand in thailand bijna een huawei s7 clone (wellcom A800) aangeschaft voor rond de 200 euro maar uiteindelijk niet gedaan. Vorige week dus wel een S7 bij Belcompany aangeschaft en nog geen minuut spijt van gehad. Voor mijn gevoel blijven tablets voorlopig leuke dingen voor erbij en dan lijkt een prijs van rond de 100 euro voor 7 inch en 175-200 euro voor 10 inch mij een prijs waarvoor mensen het makkelijk aanschaffen(dit was ook ongeveer de prijsstelling van de intertoys en bart smit tablets). Als je nu iets koopt koop je waarschijnlijk niet wat je uiteindelijk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Nu ruim 2 maanden de MID 816 in bezit, en geen seconde spijt gehad.

Werkt perfect, alles loopt snel en niet al te duur +/- 160 euro. Ik zal het nogmaals zeggen, maar het is het beste resistive scherm dat er is en dat merk je dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:22:
[...]

Huh? Ik kom op 210,- uit (wisselkoers).. Da's toch even wat anders dan de 399 voor de transformer. Verder doet de smartq niet heel veel onder voor de transformer.. Maar ik geef wel toe dat het verschil tussen deze 2 je wel aan het denken zet welke je zou nemen.. Als er een chinees uitkomt voor 200 euro met een snelle A9 icm. honeycomb zou de keuze snel gemaakt zijn overigens :)

Ik zit ook nog heel erg te twijfelen over de POV met Tegra voor 279.. Daar schijnt honeycomb al lekker op te draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op www.lowbuying.com
megascherpe prijzen !
wat denkt men van de dropad d10 upgraded android 2.3 ?
Is dit een aanrader om te kopen ?
zou blijkbaar veel sneller zijn dan de FT3 bvb
iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Zo heb de Huawei S7-105 in huis.
Het eerste wat me opviel is hoeveel die weegt. Voelt massief aan en vooral good gebouwd.
De rest van de doos waar hij inzat is ..... mager. Een power supply, een usb kabel en boekje, dat is het dan.
Een pouch of tasje had wel gemogen. Trouwens op ebay vind je maar weinig accessoires voor deze.
Iemand een hint voor een cover ect?

Per direkt de build opgezet die hier een paar pagina's eerder werd aangeprezen met de app2sd want je krijgt direct het 'desire' gevoel, maw 'low on space'.
Om hem heel simpel te rooten heb ik GingerBreak-v1.20.apk gebruikt wat vanzelf ging.
Nu loopt ie als een trein, alles blijkt te werken en meer dan plaats genoeg om dingen te installeren.

Wat ik nu wel mis is een USB aansluiten voor een memorystick of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olivetti komt overigens met een opvolger van haar Olipad 100, de Olipad 110. Italiaanse fabrikant. Iemand gedachten over die Olipad 100? Had er eerlijk gezegd nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Elvis56686 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:37:
[...]
Sommige tablets schijnen een al dan niet gedocumenteerde composiet uitgang via de hoofdtelefoonaansluiting te hebben. Sommige flytouch tablets hebben dat schijnbaar ook.
Voor zover ik kan zien alleen resistieve schermen. Was die iets duurder met capacitief scherm dan zou ik zeggen DOEN! :) Dus als nog iemand kan vertellen welk tablet composiet video uit heeft!! *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb vandaag de M7 (A8 of C8) eens vergeleken met een andere 7" tablet: GT-Pad. De M7 op Android 2.3.1 en de nieuwe tablet met Android 2.3.3.

De GT-Pad is er ook in een uitvoering met 3G, maar dit is de eerste tablet die zodanig is uitgevoerd dat je er geen normale telefoongesprekken mee kan voeren. Ik heb de 3G versie getest en krijg straks de gewone versie, maar zelfs door een dialer te installeren kon ik niet bellen. Het GSM gedeelte mist in ieder geval, maar er zit wel een WCDMA gedeelte in. Ik ga later in ieder geval de gewone versie 'leveren'. Top tablet die een duidelijke meerwaarde heeft door de resolutie.

De specs van de nieuwe tablet:

Naam: GT-Pad
Processor: Telechips TCC8803 CortexA8 800MHz
Geheugen: 512MB
Opslag: 4GB
Display: 1024 * 600
Wifi
HDMI
etc.

Een vergelijk tussen de twee tablets. Ik heb dezelfde achtergrond ingesteld en je ziet meteen het verschil in resolutie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ieh836JFfZxINH2JQGBAPc4k/full.jpg

Nieuwe tablet draait op 2.3.3, maar zoals vermeld draait de M7 inmiddels ook al op 2.3.1
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LOeuz8eUWBlKpICdhdKKKSI9/full.jpg

Hier zie je op het oog nog niet veel verschil, maar wat niet duidelijk is op de foto is dat het op de GT-Pad al eigenlijk leesbaar is en op de M7 niet
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tx02AvY2cJxphFBaEdx9huLs/full.jpg

M7:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/swFpuxeLZN6g0xj8rVkVSq8s/full.jpg
GT-Pad:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/frDqMIbWUZzxorpkCZB5jCQe/full.jpg

Market:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/top2j7okC7oosTj63aQP2Eil/full.jpg

Angry Birds:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gra5V0nJxBWDRZfqPCEXaLGg/full.jpg

Air Attack HD draait ook verrassend vloeiend op de tablet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yaRH3NFuv18nycgZqakXMNGG/full.jpg

De tablet werkt erg prettig en hoewel de M7 op papier sneller is merk je dat alleen in intensieve spellen. Dat komt meer door de hogere resolutie van de GT-Pad dan door de processor zelf. De processor wordt ook geadverteerd als 1.2GHz, maar dat is weer de oude truck om de processor met de DSP en wat dan ook samen op elkaar te tellen.

Nu nog het leukste en dat is dat de meerprijs van deze tablet niet eens zo heel veel is terwijl de bruikbaarheid voor tekst en surfen heel duidelijk is door de grotere scherpte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:09
Is er iemand die ervaringen heeft met de ViewSonic ViewPad 7-inch Android 2.2 Tablet met capacitive Multi-Touch, Wifi en 3G ?
Deze is vandaag extra aantrekkelijk op iBood en ik ben nog op zoek naar een e-reader.
Op dit moment gebruik ik daar mijn SE Xperia X10 voor, maar dit lijkt me iets beter ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Freubel schreef op maandag 20 juni 2011 @ 07:52:
Is er iemand die ervaringen heeft met de ViewSonic ViewPad 7-inch Android 2.2 Tablet met capacitive Multi-Touch, Wifi en 3G ?
Deze is vandaag extra aantrekkelijk op iBood en ik ben nog op zoek naar een e-reader.
Op dit moment gebruik ik daar mijn SE Xperia X10 voor, maar dit lijkt me iets beter ?
Heb ik wel eens in mijn handen gehad, leuk tablet. Intern geloof ik gelijk aan de huawei S7. Als e-reader meer dan geschikt. Bluetooth, 3g, gpd en capacivitve scherm ofwel vrijwel alles wat je maar kunt bedenken.

UPDATE: de processor in de viewpad lijkt wat aan de langzame kant maar in praktijk zal die toch snel genoeg zijn voor vrijwel alles behalve de zwaardere spellen

[ Voor 11% gewijzigd door Elvis56686 op 20-06-2011 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:37
Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:00:
[...]

Heb ik wel eens in mijn handen gehad, leuk tablet. Intern geloof ik gelijk aan de huawei S7. Als e-reader meer dan geschikt. Bluetooth, 3g, gpd en capacivitve scherm ofwel vrijwel alles wat je maar kunt bedenken.

UPDATE: de processor in de viewpad lijkt wat aan de langzame kant maar in praktijk zal die toch snel genoeg zijn voor vrijwel alles behalve de zwaardere spellen
Ik ben wel benieuwd of hij met de ARM11@600mhz en een Adreno 200 een beetje 3d-games aankan (zoals fifa 11 of een Gameloft titel). Verder lijkt het me een puik ding voor die prijs ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
dcell schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:33:
[...]

Ik ben wel benieuwd of hij met de ARM11@600mhz en een Adreno 200 een beetje 3d-games aankan (zoals fifa 11 of een Gameloft titel). Verder lijkt het me een puik ding voor die prijs ...
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, de meeste china tablets missen altijd wel wat en dit tablet is qua features in elk geval zeer compleet. In de thread op ibood worden diverse tablets aangehaald die "veel beter en goedkoper" zijn maar die missen dan weer GPS en/of bluetooth. De discussie doet me enigszins denken aan de mensen die bij welke pc aanbieding dan ook meteen roepen dat het "veel goedkoper en beter" kan en dan aankomen met en samengesteld systeem zonder windows licentie, langzamere videokaart, AMD ipv intel processor enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Wat je compleet noemt, arm11 en adreno 200. Dit noem ik armzalig naar de huidige maatstaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
iBood heeft vandaag de viewpad 7 voor 159 euro. Is dat wat?
Oeps stond al genoemd hiervoor :X

[ Voor 27% gewijzigd door jip_86 op 20-06-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:50:
[...]

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, de meeste china tablets missen altijd wel wat en dit tablet is qua features in elk geval zeer compleet. In de thread op ibood worden diverse tablets aangehaald die "veel beter en goedkoper" zijn maar die missen dan weer GPS en/of bluetooth. De discussie doet me enigszins denken aan de mensen die bij welke pc aanbieding dan ook meteen roepen dat het "veel goedkoper en beter" kan en dan aankomen met en samengesteld systeem zonder windows licentie, langzamere videokaart, AMD ipv intel processor enz.
Hmmm.. Ik zat even over deze tablet te twijfelen... Hij is qua features idd. wel mooi compleet, echter is hier weer de CPU toch wel erg traag (600Mhz) en dat is toch wel een vrij belangrijk onderdeel van een Tablet.. Daarnaast is 480x800 toch wel een erg lage resolutie voor een 7" scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
30 minutes geleden de Viewsonic 7 binnengekregen en tot nu is het best een goed apparaat. Angry Birds speeld perfect dus verder klaag ik niet.(Enigste wat ik speelde op m'n iPod Touch is angry birds & zombies vs plants) Bellen met de headset is ook goed gegaan dus ben zeker tevreden ermee:) Ben nu bezig met wat handige apps aan het zoeken/downloaden zoals app2sd & killtask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Hoe gaat de tablet om met videoformaten. Ik verwacht dat het geen 720 mkv af kan spelen, maar speelt het wel normaal divx'jes af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
OnlyRinaldo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:36:
30 minutes geleden de Viewsonic 7 binnengekregen en tot nu is het best een goed apparaat. Angry Birds speeld perfect dus verder klaag ik niet.(Enigste wat ik speelde op m'n iPod Touch is angry birds & zombies vs plants) Bellen met de headset is ook goed gegaan dus ben zeker tevreden ermee:) Ben nu bezig met wat handige apps aan het zoeken/downloaden zoals app2sd & killtask.
Dat klinkt toch wel goed. Angry Birds is niet een van de lichtste spellen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:06:
[...]

Dat klinkt toch wel goed. Angry Birds is niet een van de lichtste spellen volgens mij.
De eerste levels zijn op de tragere hardware meestal wel te spelen, maar in latere levels gaat het vaak alsnog sloom omdat daar veel meer geanimeerd moet worden. De ZTE Blade telefoon had daar bijvoorbeeld ook last van, en dat was qua CPU exact hetzelfde (Qualcom MSM7227). En qua resolutie trouwens ook.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Laatst online: 19:09
BoyzNDaHood schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:47:
Hoe gaat de tablet om met videoformaten. Ik verwacht dat het geen 720 mkv af kan spelen, maar speelt het wel normaal divx'jes af?
Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar, speelt de Viewsonic ook divx af op een normale manier ? :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Freubel schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:13:
[...]

Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar, speelt de Viewsonic ook divx af op een normale manier ? :)
wel met een knappe videoplayer als rockplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Volgens mij is hij iig zo te rooten als ik dit lees.
* jip_86 gaat weer aan het werk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Luke-san schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:56:
Zo heb de Huawei S7-105 in huis.
Het eerste wat me opviel is hoeveel die weegt. Voelt massief aan en vooral good gebouwd.
De rest van de doos waar hij inzat is ..... mager. Een power supply, een usb kabel en boekje, dat is het dan.
Een pouch of tasje had wel gemogen. Trouwens op ebay vind je maar weinig accessoires voor deze.
Iemand een hint voor een cover ect?

Per direkt de build opgezet die hier een paar pagina's eerder werd aangeprezen met de app2sd want je krijgt direct het 'desire' gevoel, maw 'low on space'.
Om hem heel simpel te rooten heb ik GingerBreak-v1.20.apk gebruikt wat vanzelf ging.
Nu loopt ie als een trein, alles blijkt te werken en meer dan plaats genoeg om dingen te installeren.

Wat ik nu wel mis is een USB aansluiten voor een memorystick of dergelijke.
Ben wel benieuwd welke build je er op hebt gezet. Las in een bericht van Elvis56686 dat ie er ook een andere ROM had gezet. Dus @Elvis56686, welke is dat?

Heb die van mij geroot en van Link2SD voorzien. Met apps2sd lukte het niet de ext2-partitie aan te maken (ondanks dat ie er overigens ook al was (met minitool partition manager) vond apps2sd van niet).

Toestel voelt inderdaad massief aan. Qua hoesje: vond op Marktplaats voor een 10tje een cover die zou moeten passen (maten 23x15x4,5cm) en heb ik besteld en ontvangen. Echter is deze niet 23cm lang, maar 20cm, zodat de Huawei er aan beide kanten een halve cm uitsteekt. Is dus niet echt handig. Ben nu in de slag met de verkoper, want dit willen we niet.

Wat aan de S7 wel opvalt is dat ie wat meer moeite heeft met Wifi dan mijn HTC Desire. Als ik op de HTC thuis 2 of 3 streepjes wifi-ontvangst heb, staat de S7 op 1 en als ik dan een meter of 8 van de router zit is de ontvangst al bijna nihil. Da's jammer.

Kids zijn in ieder geval blij met Angry Birds op een groter scherm. ;-)

Misschien is het een idee een groot Huawei Ideos S7-tablet-topic op te starten.

[ Voor 0% gewijzigd door DikkieDick op 20-06-2011 15:27 . Reden: in de laatste regel topic vergeten. ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
DikkieDick schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:26:
[...]

Ben wel benieuwd welke build je er op hebt gezet. Las in een bericht van Elvis56686 dat ie er ook een andere ROM had gezet. Dus @Elvis56686, welke is dat?
Na enige roms getest te hebben vind ik ideos S7 slim mod veruit het prettigste en dan met name omdat deze rom data2ext standaard ondersteunt. Het nis me niet helemaal duidelijk of het nou komt omdat de interne opslag zoveel sneller is dan een gemiddelde micro SD kaart of dat de maker een speciale manier heeft bedacht maar op mijn desire krijg ik het niet voor elkaar om data2ext zo goed te laten werken. Geen enkele lag te bekennen.

De data2ext implementatie is geheel transparant , als het flashen goed is gegaan geeft internal in titanium backup de complete grootte van je ext partitie aan als internal(in mijn geval 1 GB).

mocht je deze rom gan installeren, copy paste van mijn post op androidtablets:

Flashing went ok this time but my tablet got stuck at the ideos logo. Do we have to be on the Indonesian rom when running the update script? I was running the froyo fusion before. Now gonna install the indonesia rom and then try the update again.

Maybe this will help people having problems flashing:

As i wrote above my tablet got stuck on the ideos logo after trying to update from the froyo fusion rom. I then installed the indonesian update rom, enabled USB debugging in the settings and ran upgrade-data2ext.cmd again. Flash went fine and after that my tablet booted rightaway. It automatically rebooted twice and after that things seemed to be fine. Installed titanium backup and noticed something was not right with the superuser app as Titanium backup could not get root privileges. Now that i think it of it it's probably because i did not root the indonesian rom after installing.

So i installed and ran gingerbreak 1.20 to root my device, rebooted automatically and then boot took a bit longer than before and tried titanium backup again. This time no problem with root privileges. Internal now shows 1.08 GB free so succesful flash and DATA2EXT finally! System rom could use some trimming it seems as it only has 38.8 MB free but that shouldn't be too much of a problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wat vinden jullie van deze tablet? $190 incl. verzenden bij Chinagrabber.

Afbeeldingslocatie: http://www.chinagrabber.com/images/products/thumb/a2.2.jpg
  • Android 2.2 Froyo OS
  • Built-in GPS Navigator + GPS Antenna
  • Dual USB Slots / Single TF Card Slot (support up to 32GB)
  • Dual USB Ports for plugging Keyboard Cases
  • Larger battery for extended usage time
  • Built in Youtube Application for browsing videos
  • Android Market Pre-installed
  • 1.3MP Web Camera
  • CPU: InfoTM X220 ARM11 1Ghz
  • Display: 10-inch (1024×600 ) LCD
  • RAM: 512MB DDR2 / ROM: 4GB - Note: only 2gb is available for use as half of memory is used for O/S, Apps, and GPS.
  • Battery: 6400mah
  • Camera: 1.3M
  • GPS: HopeRF XN203
  • Wifi: 802.11B/G
  • I\O: 2x USB; 1x RJ45; 1x mini HDMI; 1x MicroSD; 1x Stylus-slot
  • Vibration
  • Accelerometer
  • Dimension: 269.91mm*170.45mm*14.89mm
  • Buttons: Back, Home, Menu, Volume, Wifi, Reset and Power
Ik ben nog steeds op zoek naar een tablet die aan mijn wensen voldoet. >7", >800x480, goede reviews, grote community, niet duurder dan 200 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 20-06-2011 16:13 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Na enige roms getest te hebben vind ik ideos S7 slim mod veruit het prettigste en dan met name omdat deze rom data2ext standaard ondersteunt. Het nis me niet helemaal duidelijk of het nou komt omdat de interne opslag zoveel sneller is dan een gemiddelde micro SD kaart of dat de maker een speciale manier heeft bedacht maar op mijn desire krijg ik het niet voor elkaar om data2ext zo goed te laten werken. Geen enkele lag te bekennen.
Thanx Elvis, ik download de boel wel en duik er misschien later verder in. Op mijn Desire heb ik de Cyanogenmod-rom met data2ext en werkt naar behoren.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Negakinu schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:09:

[afbeelding]
  • Android 2.2 Froyo OS
  • Built-in GPS Navigator + GPS Antenna
  • Dual USB Slots / Single TF Card Slot (support up to 32GB)
  • Dual USB Ports for plugging Keyboard Cases
  • Larger battery for extended usage time
  • Built in Youtube Application for browsing videos
  • Android Market Pre-installed
  • 1.3MP Web Camera
  • CPU: InfoTM X220 ARM11 1Ghz
  • Display: 10-inch (1024×600 ) LCD
  • RAM: 512MB DDR2 / ROM: 4GB - Note: only 2gb is available for use as half of memory is used for O/S, Apps, and GPS.
  • Battery: 6400mah
  • Camera: 1.3M
  • GPS: HopeRF XN203
  • Wifi: 802.11B/G
  • I\O: 2x USB; 1x RJ45; 1x mini HDMI; 1x MicroSD; 1x Stylus-slot
  • Vibration
  • Accelerometer
  • Dimension: 269.91mm*170.45mm*14.89mm
  • Buttons: Back, Home, Menu, Volume, Wifi, Reset and Power
Ik ben nog steeds op zoek naar een tablet die aan mijn wensen voldoet. >7", >800x480, goede reviews, grote community, niet duurder dan 200 euro.
Deze is ook bekend onder de naam Flytouch 3 of Superpad 2. Er zijn heel veel tablets die aan je wensen voldoen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Klopt! Ik las alleen dat er veel verschillende clones-van-clones zijn waardoor de hardware soms te wensen over laat. Ik las dat de Facepad de originele uitgave was en een hoger QC had.

Ik stond trouwens op het punt om die 9,7" IPS tablet bij jou op SK te kopen. Ik ben alleen bang dat het duurder dan 200 euro gaat worden en vraag me af of deze tablet 3.0 roms gaat krijgen. Ik wil eigenlijk een Nook Color, alleen dan met 10". :\

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Negakinu schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:09:

[afbeelding]
Als ik me niet vergis is dit in principe een wat luxere versie(op welke punten is me even ontschoten) van de flytouch/superpad.

GPS met antenne is niet ideaal lijkt me en wederom geen bluetooth(wellicht een keer toelichten waarom ik bluetooth zo belangrijk vind: dan kun je met een wii controller emulators spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Als ik me niet vergis is dit in principe een wat luxere versie(op welke punten is me even ontschoten) van de flytouch/superpad.

GPS met antenne is niet ideaal lijkt me en wederom geen bluetooth(wellicht een keer toelichten waarom ik bluetooth zo belangrijk vind: dan kun je met een wii controller emulators spelen).
Qua bluetooth.. Dat is ook handig ivm. Externe GPS ontvangers, Toetsenbord/muis en nog veel meer zaken.. Daarom wil ik ook graag een tablet met bluetooth.. Maar op 9.7"/10" vlak is er op dat gebied weinig keuze.. Zoals eerder gezegd, ieder (betaalbaar) tablet mist wel weer iets op dat vlak ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:00:
[...]

Qua bluetooth.. Dat is ook handig ivm. Externe GPS ontvangers, Toetsenbord/muis en nog veel meer zaken.. Daarom wil ik ook graag een tablet met bluetooth.. Maar op 9.7"/10" vlak is er op dat gebied weinig keuze.. Zoals eerder gezegd, ieder (betaalbaar) tablet mist wel weer iets op dat vlak ;(
De flytouch/superpad tablets kunnen dan wel weer worden voorzien van zo'n micro bluetooth usb adapter maar hoe klein die dingen ook zijn het blijft minder handig dan interne bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Het enige verschil is de plastic mal waarin de onderdelen geplaatst zijn. Verder is hij intern hetzelfde als de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
You're the expert. :) Ik dacht dat ze ook de speaker hadden vervangen voor een iets beter model.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
@kiddyl Hoe liggen de prijzen van de galaxy tab(met en zonder 3g) en de acer iconia in china? Afgelopen maand was ik in thailand en de prijzen liggen rond dit niveau:

galaxy tab 7" zonder 3G 10000 baht(~ 228 euro)
galaxy tab 7" met 3G 15000 baht(~ 342 euro)
acer iconia beursprijs 15900 baht(~ 363 euro) normale prijs 18900(~ 432 euro)

De acer iconia werd zeer uitgebreid gepromoot, mega grote stand en een stuk of 20 tablets om te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
janesh schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:02:
Wat je compleet noemt, arm11 en adreno 200. Dit noem ik armzalig naar de huidige maatstaven.
Qua snelheid is het niet optimaal maar dus wel compleet qua features, je kunt waarschijnlijk niet 10 snellere betaalbare tablets met bluetooth en gps vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n 7" Viewpad is zelfs als je 'm als een heeeeeeele grote gsm beschouwt wel erg goedkoop vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
Elvis56686 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:44:
[...]

Qua snelheid is het niet optimaal maar dus wel compleet qua features, je kunt waarschijnlijk niet 10 snellere betaalbare tablets met bluetooth en gps vinden.
en 3G / belmogelijkheid.
Pagina: 1 ... 11 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.