Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hoe zorg ik er voor dat wanneer ik de functie toetsen als pauze e.d. van mijn toetsenbord gebruik, niet ook nog iTunes opstart wanneer ik pauze bedoel voor een film die ik bekijk in VLC?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Bij partnershops kom ik niet verder dan Asus, Lenovo en Eco..Komt dat ik in moet loggen bij basisonderwijs..Wel jammer..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:18
ah oke, ik was er vanuit gegaan dat die partnershops hetzelfde waren. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Jaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:48:
Hoe zorg ik er voor dat wanneer ik de functie toetsen als pauze e.d. van mijn toetsenbord gebruik, niet ook nog iTunes opstart wanneer ik pauze bedoel voor een film die ik bekijk in VLC?
Hier stond de oplossing:
Voutloos in "Spotify - Nu in Nederland beschikbaar"

Maar die link is 404...
Eens even kijken of ik het nog kan vinden.

edit:
It uses a python script and some renaming to prevent iTunes from opening when applications of your choice are already open:

Open a Terminal and type the following

cd /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS
sudo mv iTunes iTunesX
sudo curl http://www.cs.umd.edu/~dmonner/iTunes -O
sudo chmod uog+x iTunes

From http://www.cs.umd.edu/~dmonner/iTunes

#!/usr/bin/env python

import sys, os, subprocess

launch = True
blocker = ""

apps = ["Spotify", "Songbird"]

ps = subprocess.Popen("/bin/ps -x", shell=True, stdout=subprocess.PIPE)

for line in ps.stdout.read().split("\n"):
for app in apps:
if app in line:
launch = False
blocker = app

ps.stdout.close()

if launch :
os.spawnvp(os.P_WAIT, '/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesX', sys.argv)
else :
print "Not launching iTunes while %s is running." % blocker

Add whatever application you need to the list apps = ["Spotify", "Songbird", "your app here"]
Werkt niet volgens een paar berichten hierna, heeft ooit wel gewerkt, ik heb het ooit gebruikt. :o

[ Voor 54% gewijzigd door Hoite op 10-03-2011 02:14 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Zegato schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:49:
Inmiddels ben ik aan de tweede i7 MacBook Pro (2,2GHz) begonnen.
De 'oude' freesde constant bij Portal en andere cpu-intensieve taken. De temperatuur bleef relatief normaal (rond de 90 graden).

Er lijken meer mensen problemen te hebben hiermee. Meteen dus even een update aan de review toegevoegd :)
Had zojuist een vastloper tijdens het uitpakken van een dvd in unison en tegelijkertijd het spelen van CS source. Kon nog wel mijn muis bewegen maar niets selecteren, het scherm "geforceerd programma's stoppen" kwam ook niet naar boven via option+cmd+esc.

Net 'temperature monitor' geïnstalleerd om die bij te houden tijdens een snel potje CS source. De temperaturen van zowel de CPU als de GPU zitten al snel tussen de 80 en 90 graden.

Wat voor temperaturen bereikt jouw tweede MBP tijdens dit soort activiteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Ik heb een Macbook 2.1 uit late 2006 waarvan het backlight knippert/flikkert wanneer je het scherm draait. Soms lijkt het daardoor of hij niet op full power schijnt wat een beetje irritant is in lichte ruimtes. Nou weet ik dat er meer proberen waren met het backlight dat spontaan flikkert, maar dat doet hij bij mij dus niet.

Door de vele topics over dat andere probleem zie ik door de bomen het bos niet meer en vroeg ik me af of iemand tips heeft. Ik las dingen over hardware problemen op het logic board, maar ook het updaten van de firmware of een reset van de smc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:59:
- Is het mogelijk om de mouse acceleratie af te zetten bij het gebruik van een externe muis? Best irritant dat de muis plots heel traag gaat als je maar een beetje beweegt.
Vind ik ook nog steeds vervelend! En dat na 5 jaar Maccen. Ook omdat ik @Werk nog steeds met Windows moet werken, anders was ik er misschien wel aan gewend. Helaas kost de enige oplossing die ik heb gevonden (USB Overdrive) wel geld maar niet zo veel. En als je niet betaalt krijg je alleen 1 popupje als je opstart, ook niet zo'n ramp. Ik heb uiteindelijk wel een licentie genomen.

Hier kan je enorm veel mee instellen, inclusief de versnelling die ik ook te fel vind. Anders dan de naam aangeeft werkt het ook met Bluetooth muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Hoite schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:34:
[...]

Hier stond de oplossing:

Maar die link is 404...

edit:

[...]
Nu is iTunes dood :-P

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
GekkePrutser schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:44:
[...]

Vind ik ook nog steeds vervelend! En dat na 5 jaar Maccen. Ook omdat ik @Werk nog steeds met Windows moet werken, anders was ik er misschien wel aan gewend. Helaas kost de enige oplossing die ik heb gevonden (USB Overdrive) wel geld maar niet zo veel. En als je niet betaalt krijg je alleen 1 popupje als je opstart, ook niet zo'n ramp. Ik heb uiteindelijk wel een licentie genomen.

Hier kan je enorm veel mee instellen, inclusief de versnelling die ik ook te fel vind. Anders dan de naam aangeeft werkt het ook met Bluetooth muizen.
Deze heb ik gisteren gevonden en geïnstalleerd (gratis)
http://triq.net/articles/...-preference-pane-mac-os-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Allo allo, ik heb sinds vandaag een gloednieuwe macbook pro 15 inch hi res :D!
Nu wil ik alleen niet dat hij op slaapstand gaat als ik de deksel dicht doe, wat is daar een goeie tweak voor?

Oowh en is er een manier om je acc/scherm te locken, voor als ik er niet op zit, zoals het op windows kan? met windows > L

[ Voor 24% gewijzigd door swoutr op 09-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:24:
Nu wil ik alleen niet dat hij op slaapstand gaat als ik de deksel dicht doe, wat is daar een goeie tweak voor?

Oowh en is er een manier om je acc/scherm te locken, voor als ik er niet op zit, zoals het op windows kan? met windows > L
Er is geen hotkey mogelijk om je scherm te locken zoals op windows. Dit kan alleen als je helemaal wil uitloggen. (alle apps afsluiten, user uitloggen, etc. Dit duurt vaak een aantal seconden en is daarom geen 'snelle' oplossing)

Hoe ik het inmiddels heb gedaan:
in System Preferences -> Expose & Spaces vind je "Active Screen Corners". Ik heb hier mijn rechter hoek onderin op "Start Screen Saver" gezet.

Iedere keer als ik mn scherm wil locken, dan beweeg ik de muis gewoon in die hoek en start mn screensaver. Hier zit dan weer een password op.

Af en toe lastig als ik mn muis uit beeld beweeg bij het bekijken van video materiaal, dan schiet hij soms ook in die hoek. Verder bevalt het prima :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

http://lightheadsw.com/caffeine/
of
http://semaja2.net/insomniaxinfo

Ik dacht dat de bovenste ervoor zorgt dat de slaapstand niet geactiveerd wordt met je scherm opengeklapt. De onderste zorgt er volgens mij dat de slaapstand ook niet wordt geactiveerd als je je scherm dichtklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
BIj VLC kan je op spatie drukken dan gaat -ie op pauze.

Verder heb ik al op verschillende sites gelezen dat de nieuwe MBP heel veel warmte produceren, meer dan het vorige model, dus maak je niet druk als dit gebeurt. Erg vervelend, bij mij loopt hij, met heel weinig activiteiten (surfen, muziek luisteren) rond de 50C en de fans draaien op 2000 rpm...

Wanneer ik aan het video bellen ben dan loopt mij temperatuur op naar 83C zelfs... Heel gek, ik zou niet verwachten dat enkel en alleen het feit dat de webcam aan gaat, zoveel meer CPU power kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartos88 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:39:
[...]

iTunes->Voorkeuren->Geavanceerd: Vinkje weghalen bij "Kopier bestanden naar 'iTunes Media' bij toevoegen aan bibliotheek"
Bedankt :).

Tot nu toe best wel tevreden over men aankoop. Maar toch binnenkort eens een ssd'tje erin stoppen, zal men snelheid al veel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:41:
[...]

Er is geen hotkey mogelijk om je scherm te locken zoals op windows.
Wat ik net toch lees:
http://lifehacker.com/#!5...thout-putting-it-to-sleep

Dit kan overigens ook een oplossing zijn:
http://lifehacker.com/#!5538275/lock-your-mac-in-a-keystroke

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 09-03-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

In tegenstelling tot wat r2dGeert zegt, is er WEL een knop om je scherm te locken. Dit doe je met ctrl+shift+eject

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Die werkt idd wel ja, ik had alleen een bug met sommige spellen waar het niet lekker werkte... Is wel een gratis alternatief wat te proberen valt!

Helaas is mijn 2.4gHz i5 van eind januari van het weekend overleden... Donderdag begon het gedonder met artifacts op me externe scherm, en het soms geheel uitvallen van het beeld...

Oke SSD eruit en de nog clean install 320gb standaard HDD erin gezet.. Vervolgens System diagnostics gedraaid... Echter vond deze niets, Dan maar zelf tests gedraaid (Geekbench, Star Craft II etc).

Resultaat? Alleen vertoonde artifacts, dus nogmaals de Apple Diagnostics draaien... BAM "piep-piep-piep-piep-piep", m.a.w: de vijf piepjes des doods dat de CPU wijlen is. Om vervolgens uit te vallen en niets meer te doen (zelfs de batterij test knop is overleden).

Pfffff reparatieduur: 2-4 weken! Back to the Netbook + 23" IPS scherm, werken doet het net maar fijn is het niet :P.

Ben benieuwd wat ze zeggen dat de oorzaak is :S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:44:
[...]

In tegenstelling tot wat r2dGeert zegt, is er WEL een knop om je scherm te locken. Dit doe je met ctrl+shift+eject
Dan had ik diezelfde vraag eerder moeten posten; ik was me hier (zelfs na lang zoeken) niet van bewust! Te gek, thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:15:
@Havana...Dat valt mee..tien euro..Zie idd dat ik hem kan downloaden voor 9,75 of op DVD voor 18,75..Dat downloaden gaat makkelijk met synchroniseren? ..............
Dat scheelt nogal met de prijs voor studenten want dan kost een download versie € 47,25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Oh..Ok..Maar ik kan hem weer niet via surfspot kopen, dus iets minder korting op de Mac...Maakt het nog uit of ik hem in de winkel haal bij Maxme, of via de Apple store? Garantie blijft gelijk neem ik aan..Zit momenteel vaak overver van mijn werk en dan is laten bezorgen ook wel handig..Dan weer de vraag..Hoe gaan ze er mee om als vervoersbedrijf, wel voorzichtig mee om gaan natuurlijk..En je moet er voor tekenen denk ik, dan wordt het ook al lastig als ik er zelf moet zijn..Aaah,..Die drukke baan van me ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
[...]

Hier stond de oplossing:

Maar die link is 404...

edit:

[...]
[...]

Hier stond de oplossing:

Maar die link is 404...

edit:

[...]
[...]

Hier stond de oplossing:

Maar die link is 404...

edit:

[...]
Wil ik m'n iPad updaten, start iTunes niet meer. Heb iTunes vermoord met de code van Hoite. Maar hoe fix ik het weer?..

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:01
16Gb in je MBP 2011, nice als je het kan betalen :)
http://eshop.macsales.com...pgrade/DDR3_1333MHz_SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12:20
16gb is wel belachelijk duur, als ik zie 8gb ( 2x 4 ) bijna niks kost.
Voor imac is het makkelijker heb je meer sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ach ja. Toen ik mijn MBP 2009 kocht was een 8GB kit nog rond de 400 euro of zoiets. Een paar maanden geleden heb ik hem voor een euro of 120 geüpgrade.

Dit is mooi voor de toekomst, dat je er over een jaar of 4 nog wat aan hebt. Dan kost het toch niets meer maar kan je mooi met de tijd mee. Qua CPU's moet dat ook wel lukken!

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 09-03-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Jaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:35:
[...]

[...]

[...]

Wil ik m'n iPad updaten, start iTunes niet meer. Heb iTunes vermoord met de code van Hoite. Maar hoe fix ik het weer?..
Die link is dood, dus volgens mij kun je gewoon iTunesX weer mv'en naar iTunes.

code:
1
2
sudo mv iTunesX iTunes

En misschien even een repair permissions hierna.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 09-03-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Bosmonster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:34:
[...]

Die link is dood, dus volgens mij kun je gewoon iTunesX weer mv'en naar iTunes.

code:
1
2
sudo mv iTunesX iTunes

En misschien even een repair permissions hierna.
Lukt niet. Hoe doe ik dan repair permissions :X Ik probeer nu iTunes opnieuw te downloaden, maar gaat niet lekker

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Gekke vraag voor de transporterende 13" MBP'ers , hoe voelt hij aan kwa gewicht bij het meenemen / dragen en dergelijke? ik twijfel super enorm tussen de 13" AIR en de 13" MBP. scheelt toch zown 600gram als ik het niet verkeerd heb.

Wil hem vaak mee naar school nemen, ga veel van lokaal naar lokaal en heb al een tas met genoeg boeken en dergelijke, nog eens iets zwaars lijkt me niet fijn..

Aan de ene kant is de SSD van de AIR weer geniaal, maar aan de andere kant is het kopen van een 'oud' core 2 duo modelletje weer niks nu de SB MBP uit is.

twijfel twijfel twijfel :(

[ Voor 16% gewijzigd door thijszor op 09-03-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Jaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:39:
[...]

Lukt niet. Hoe doe ik dan repair permissions :X Ik probeer nu iTunes opnieuw te downloaden, maar gaat niet lekker
Misschien kun je even vertellen wat er niet lukt? Repair permissions kan via Disk Utility.

[ Voor 6% gewijzigd door tarlitz op 10-03-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
thijszor schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:46:
Aan de ene kant is de SSD van de AIR weer geniaal, maar aan de andere kant is het kopen van een 'oud' core 2 duo modelletje weer niks nu de SB MBP uit is.
Of je spaart nog even door en je plaatst een SSD in de MBP? :)

Of je koopt nu gewoon een MBP en dan kun je later altijd nog een SSD erin plaatsen, mogelijk wanneer deze nog wat verder in prijs zijn gezakt.

[ Voor 17% gewijzigd door WickedWizard op 10-03-2011 01:08 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Even snel tussen door, is dit een beetje normaal of moet ik me zorgen maken over de accu?

Macbook pro 15" i5 mid 2010, 202 cycles en 90% capacity left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
waar kun je die cycles en capacity terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

swoutr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:07:
waar kun je die cycles en capacity terug vinden?
Coconut battery

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Jaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:39:
[...]

Applications/utilities/Disk Utility > Repair Permissions

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:44:
[...]

Dat scheelt nogal met de prijs voor studenten want dan kost een download versie € 47,25.
Ik ben dan ook een hardwerkende docent :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44
Gekke vraag voor de transporterende 13" MBP'ers , hoe voelt hij aan kwa gewicht bij het meenemen / dragen en dergelijke? ik twijfel super enorm tussen de 13" AIR en de 13" MBP. scheelt toch zown 600gram als ik het niet verkeerd heb.

Wil hem vaak mee naar school nemen, ga veel van lokaal naar lokaal en heb al een tas met genoeg boeken en dergelijke, nog eens iets zwaars lijkt me niet fijn..

Ik twijfel ook enorm, ik zeul mijn laptop ook overal mee naartoe en dan is een lichte laptop toch wel een stuk fijner. Daarnaast is die Air echt al snel zat. Maar net wat je zegt, het performance verschil is ENORM.
Ik ben geen power user, meer een multitasker, dus ik haal meer voordeel uit een SSD, maar ik wil niet met een underpowered laptop zitten voor die aantal keren dat ik audio en video files converteer.
Plus dat je met de SB MBP gewoon nog jaren vooruit kunt, dit zal minder zijn met de Air.

Twijfel, twijfel, twijfel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Daarom hoop ik dat de SB Air geen jaar op zich zal laten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Heeft iemand ervaringen met het plaatsen van een gebruikte MB HDD in een nieuwe MBP? Ik dacht dat het zonder problemen moet werken, maar ik weet niet of er verschillen zitten in het systeem en dergelijke.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Hm, ik denk niet dat dat gaat werken. Het verschil in hardware is met de komst van de nieuwe MBP's toch wel groot geworden. Heel het platform is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

azt33 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:05:
Heeft iemand ervaringen met het plaatsen van een gebruikte MB HDD in een nieuwe MBP? Ik dacht dat het zonder problemen moet werken, maar ik weet niet of er verschillen zitten in het systeem en dergelijke.
Als het beiden SATA is, gewoon leeggooien en opnieuw installeren. Harddisk is harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
RnB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:16:
Hm, ik denk niet dat dat gaat werken. Het verschil in hardware is met de komst van de nieuwe MBP's toch wel groot geworden. Heel het platform is anders.
Zo een vermoeden had ik al. Ik wil alleen wel mijn eigen HDD gebruiken (500GB/7200RPM), dan zou ik dus eerst mijn gegevens over moeten zetten op de nieuwe HDD via Migration Assist, de 500GB formatteren en dan van de nieuwe HDD terugzetten op de 500GB, door de schijf te klonen. Dat wordt een dagje bezig zijn!
sebastius schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:22:
[...]

Als het beiden SATA is, gewoon leeggooien en opnieuw installeren. Harddisk is harddisk.
Het 'probleem' is dat ik mijn data op de oude HDD wil behouden, deze HDD is ook sneller (7200 RPM vs. 5400 RPM) dan wat ik nu in de MBP krijg.

[ Voor 50% gewijzigd door azt33 op 10-03-2011 10:25 ]

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RnB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:16:
Het werkte anders wel toen ik vorig jaar de harddisk uit mijn nieuwe MacBook Pro (15" Core i7 met Intel-chipset) in mijn oude MacBook unibody (13" Core 2 Duo met Nvidia-chipset uit 2008) plaatste. Booten ging zonder problemen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Dat is goed nieuws! Ik kan het in ieder geval altijd proberen, mocht het niet werken dan moet ik het alsnog een paar keer overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Als long time windows gebruiker en zeer kritisch persoon (ben nota bene gespecialiseerd in usability) ben ik nu ook helemaal om.

Naast een Iphone 4 en een Ipad (via stage zeer goedkoop aan kunnen komen) ben ik sinds gister in het bezit van een baseline Macbook Pro 13 inch.

Aanvankelijk wilde ik een nieuwe windows laptop (eigenlijk alleen) om toch af en toe WoW te kunnen spelen naast me overige taken, maar ik kan zeggen dat ook WoW perfect loopt op me macbook.

Ik heb het altijd lastig gevonden niet te kijken naar de hardware en prijs verschillen tussen een windows en mac laptop. Maar goed, ik heb ook nog een dik systeem voor gamen thuis staan, dus ik vond het uiteindelijk wat minder zwaar wegen dat ik niet de beste videokaart in me macbook heb.

Ik had ook niet heel veel ervaring met OSX, maar ik was Windows gewoon even zat.

Ik ben heel erg blij dat ik de stap naar Mac genomen heb. Ik kan alles wat ik nodig heb in OSX doen (had ik niet verwacht) en het geheel voelt gewoon beter en fijner aan. Niet alleen de looks van de macbook en het OS, maar er is een soort van Synergie tussen alles.

Goed, bijna iedereen hier weet dit natuurlijk al lang, maar ik dacht, ik geef me mening over de macbook pro voor de mensen die twijfelen om van OSX naar Windows te stappen (zoals ik al jaren deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
CaptainCharisma schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:06:
[...]

Of je spaart nog even door en je plaatst een SSD in de MBP? :)

Of je koopt nu gewoon een MBP en dan kun je later altijd nog een SSD erin plaatsen, mogelijk wanneer deze nog wat verder in prijs zijn gezakt.
Dat kan inderdaad, maar het gaat me ook weer om de mobiliteit. heb een 27" imac met 12GB werkgeheugen / SSD thuis, dus meer dan internetten / tekstverwerker/ misschien een online gamepje wow oid tussenduur maar that's it.

Zit er meer in dat je A) 150EU meer kwijt ben met base model AIR dan de MBP, mede door de SSD uiteraard, maar met de MBP krijg je dus 'meer' voor je geld daar er nu een SB cpu in zit.

Argh, de AIR lijkt me voor mij de beste keuze, maar aangezien ik altijd wel van 't nieuwste van 't nieuwste hou, is dit nogal een vreemde keuze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nevermind. |:(

[ Voor 96% gewijzigd door MaZo op 10-03-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net m'n Macbook Pro ontvangen en dit is tevens m'n eerste laptop ooit. Maakt het voor de levensduur van de accu nog uit of ik hem meteen aan het stroom zet, of moet ik de accu de eerste keer misschien helemaal leeg laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:20:
Ik heb net m'n Macbook Pro ontvangen en dit is tevens m'n eerste laptop ooit. Maakt het voor de levensduur van de accu nog uit of ik hem meteen aan het stroom zet, of moet ik de accu de eerste keer misschien helemaal leeg laten gaan?
Apple vertelt zelf prima hoe je om moet gaan met je batterij.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 18:21
Even op de apple site kijken?
Daar staat van alles over het levensverloop van een accu.
Al heb ik begrepen dat je over het algemeen je accu kunt gebruiken hoe het uitkomt.
De eerste keer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

@BladePHQ...

Ook dus de standaard Pro 13inch gekocht? Ik heb er eentje gereserveerd en ga morgen even kijken om hem in het echt te zien..Had ook mijn twijfels, want voor 1100 euro heb je natuurlijk ook een dikke windows laptop..Ik kom iedere keer weer bij de macbook pro uit bij mijn zoektocht..Design/accu/prestaties, kortom de hele mikmak..Grote kans dat ik hem morgen meeneem en ook een macbook pro 13inch rijker ben..Ga wel gelijk office erop zetten, maar dat is het enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:42:
.Grote kans dat ik hem morgen meeneem en ook een macbook pro 13inch rijker ben..Ga wel gelijk office erop zetten, maar dat is het enige...
Een MacBook Pro kopen om er alleen Office op te zetten? :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:44:
[...]
Een MacBook Pro kopen om er alleen Office op te zetten? :+
Tsja, als ik een MBP ga kopen (weet het nog niet zeker), draai ik er ook voornamelijk Office, VLC en Google Chrome op.

Ook wel xcode, maar geen zware projecten.

Misschien dat er een Windows 7 via bootcamp bijkomt met Visual Studio, maar ook daarvoor heb je geen i5 nodig. Eigenlijk koop je hem voor de looks en de toekomstbestendigheid. De macbook white is met zijn core 2 duo eigenlijk een beetje verouderde techniek dus dan kom je al snel bij een MBP uit.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen stond er een leuke review op anandtech:
http://www.anandtech.com/...-2011-brings-sandy-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Erg uitgebreide review, dank! Een beetje gamen moet dus wel gaan: SCII en HL2 draaien best prima op die Intel GPU kaartjes. Meer hoef ik ook niet.

Oftewel: low-end 13" here I come! Enige nadeel: de lage resolutie op de 13".

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:32
Weet niet of dit hier thuis hoort, maar kon het nog nergens anders vinden op het forum..
Ik las daarnet de makro krant en zag de 2.5" seagate goflex externe hdd met een koppelstukje naar firewire800, heeft iemand toevallig ervaring met deze hdd?
dit is het koppelstukje: pricewatch: Seagate GoFlex upgrade cable USB FireWire 800
dit is de hdd: pricewatch: Seagate FreeAgent GoFlex 500GB Zwart

betekend dat deze hdd gewoon de firewire800 snelheden haalt?
Hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Ik zit ook de review op AnandTech te lezen, en hij geeft daar het advies om voor de 6750 te gaan als je er een high res. external display aan wil hangen... Betekent dit dat de 6490 een 2560x1440 scherm niet aan kan in combinatie met zijn eigen display (1680*1050), vind het een beetje moeilijk te geloven... Zou voor mij toch wel en major drawback zijn. Ik game nauwelijks, maar fotobewerking is wel belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
thijskl schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:28:
Weet niet of dit hier thuis hoort, maar kon het nog nergens anders vinden op het forum..
Ik las daarnet de makro krant en zag de 2.5" seagate goflex externe hdd met een koppelstukje naar firewire800, heeft iemand toevallig ervaring met deze hdd?
dit is het koppelstukje: pricewatch: Seagate GoFlex upgrade cable USB FireWire 800
dit is de hdd: pricewatch: Seagate FreeAgent GoFlex 500GB Zwart

betekend dat deze hdd gewoon de firewire800 snelheden haalt?
Hoor het graag :)
Ik heb die folder hier niet, wat kost het daar?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Damn...vergeten hoe dit heet....heb het wel voorbij zien komen.

Ik ben op zoek naar die tool die onder OSX ervoor zorgt dat je kan locken welke graphics card OSX gebruikt.
Ben benieuwd hoe de accuduur is als als ik hem lock op alleen de intel hd 3000.

Weet iemand hoe dit ookalweer heette? En of het met de nieuwe macbooks wel zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Martijn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:30:
Ik zit ook de review op AnandTech te lezen, en hij geeft daar het advies om voor de 6750 te gaan als je er een high res. external display aan wil hangen... Betekent dit dat de 6490 een 2560x1440 scherm niet aan kan in combinatie met zijn eigen display (1680*1050), vind het een beetje moeilijk te geloven... Zou voor mij toch wel en major drawback zijn. Ik game nauwelijks, maar fotobewerking is wel belangrijk...
De 6490 kan dat prima aan, maar in de review staat dat je dan niet moet verwachten dat je grafisch intensieve (3D) taken kunt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Zonnetje83 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:59:
Damn...vergeten hoe dit heet....heb het wel voorbij zien komen.

Ik ben op zoek naar die tool die onder OSX ervoor zorgt dat je kan locken welke graphics card OSX gebruikt.
Ben benieuwd hoe de accuduur is als als ik hem lock op alleen de intel hd 3000.

Weet iemand hoe dit ookalweer heette? En of het met de nieuwe macbooks wel zin heeft?
gfxCardStatus, alsjeblieft :+.

Heeft ook zin op de 2011 MBP. kan je switchen tussen "Integrated" of "Discrete" (een i of d staat er dan ivp de n van voorheen met nVidia kaarten.)

[ Voor 0% gewijzigd door Pat-Juh op 11-03-2011 11:12 . Reden: tag fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Idd er wordt overal maar gezegd dat de 6490m velen malen minder presteert als de 330m, maar games als l4d2 draaien bij mij stukken beter als bij een vriend die exact dezelfde laptop heeft maar dan van de vorige generatie, ik ben iig erg tevreden over mij basis 15" hi res :)

Verder nog een vraag.
Is er een programma waar je kan zien hoelang je macbook in gebruik is zonder dat hij verder nog aan de oplader heeft gehangen, zoals je kunt zien bij iphone > instellingen > gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
posttoast schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:53:
[...]

Ik heb die folder hier niet, wat kost het daar?
de hdd 39,99 ex btw en het koppelstukje 19,99 ex btw.. de prijs is misschien niet zo interessant bij de makro, ging mij er meer om dat ik dit voor het eerste zag en me afvroeg of het iets is..

http://catalog.metro.info...agazine.html#/zoompage/7/

[ Voor 8% gewijzigd door thijskl op 11-03-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
swoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:14:
Idd er wordt overal maar gezegd dat de 6490m velen malen minder presteert als de 330m, maar games als l4d2 draaien bij mij stukken beter als bij een vriend die exact dezelfde laptop heeft maar dan van de vorige generatie, ik ben iig erg tevreden over mij basis 15" hi res :)

Verder nog een vraag.
Is er een programma waar je kan zien hoelang je macbook in gebruik is zonder dat hij verder nog aan de oplader heeft gehangen, zoals je kunt zien bij iphone > instellingen > gebruik?
In de terminal: "uptime".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
In de openingspost wordt gelinkt naar de oude topics deel 13/14. Gezien dit deel 17 is, zou dit gewijzigd kunnen worden naar deel 15&16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
MailMan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:39:
Ik heb een Macbook 2.1 uit late 2006 waarvan het backlight knippert/flikkert wanneer je het scherm draait. Soms lijkt het daardoor of hij niet op full power schijnt wat een beetje irritant is in lichte ruimtes. Nou weet ik dat er meer proberen waren met het backlight dat spontaan flikkert, maar dat doet hij bij mij dus niet.

Door de vele topics over dat andere probleem zie ik door de bomen het bos niet meer en vroeg ik me af of iemand tips heeft. Ik las dingen over hardware problemen op het logic board, maar ook het updaten van de firmware of een reset van de smc.
Bumpje!

Komt iemand dit bekent voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

swoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:14:

Verder nog een vraag.
6750M benchmarks
6490M benchmarks
330M benchmarks

Afhankelijk van wat je doet kan het een paar frames per seconde schelen als ik dit zo zie :P... Wil je echt "fanatiek" gaan willen gamen zou ik de 6750M variant nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
tarlitz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:29:
[...]

In de terminal: "uptime".
Heej thnx, Maar dat is de uptime in het algemeen, ik zou graag een programma zien waarbij ik uptime zou kunnen zien zonder mijn voeding erop, Dus dat hij vanaf dat moment gaat rekenen, dan kan ik een keer testen hoeveel uur ik uit de batterij kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Pat-Juh schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:10:
[...]

gfxCardStatus, alsjeblieft :+.

Heeft ook zin op de 2011 MBP. kan je switchen tussen "Integrated" of "Discrete" (een i of d staat er dan ivp de n van voorheen met nVidia kaarten.)
Thx!! Ga het meteen proberen.

@Swoutr : ik speel call of duty 4 en command and conquer tiberian sun (natuurlijk al wel iets ouder) uitstekend via bootcamp op mijn macbook 15-incher. Fps in cod4 veelal 60 - 100, geen enkele stotter of flikkering. Dus gamen: prima te doen. Maar, de versie met de HD6750 geeft denk ik wel degelijk een flinke verbetering in fps. Of de extra cash het je waard is kun jij alleen bedenken.

Ik wilde dit er echter niet voor betalen en heb hier geen spijt van! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
swoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:09:
[...]

Heej thnx, Maar dat is de uptime in het algemeen, ik zou graag een programma zien waarbij ik uptime zou kunnen zien zonder mijn voeding erop, Dus dat hij vanaf dat moment gaat rekenen, dan kan ik een keer testen hoeveel uur ik uit de batterij kan halen :)
Heb je hier echt een programma van nodig? Je kan ook gewoon kijken hoe laat het is als je de voeding eruit haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Vraagje over geheugen upgrade MBP.

Ik heb een MBP mid 2010 (2.4 - 15-inch with 2.4GHz Intel Core i5) met 2x 2GB.
Zat te denken aan een upgrade naar 2x 4GB.

Nu zie ik in de pricewatch iets wat lijkt te passen als ik de specs vergelijk;

Corsair CM3X8GSDKIT1066
Geheugen Specificatie PC3-8500 (DDR3-1066)
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Geheugen CAS Latency 7

Is deze geschikt voor m'n MBP?
En is het bij iemand bekend of er nog snellere geheugen reepjes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast1981 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:54:

Corsair CM3X8GSDKIT1066
Geheugen CAS Latency 7

\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000

Corsair CM3X8GSDKIT1066
Geheugen CAS Latency 7

Neem gewoon Kingston reepjes welke officieel worden supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
swoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:09:
[...]

Dat kun je volgens mij gewoon zien met Coconut Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Deze is geschikt inderdaad. Mocht je toch onverhoopt kernel panics krijgen dan kun je ze altijd nog terugsturen. Heb zelf net 8 GB (2x4) van OWC in mijn MBP gepropt en ben blij met het resultaat. Nu nog even wachten op de Vertex 3 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor

Anyone met hands-on ervaring wat betreft het meeslepen van de 13inch MBP richting school?
Twijfel nog erg tussen de AIR en de MBP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn MBP voel ik niet als gewicht; mijn rugzak is mijn bureau en neem 'm elke dag mee naar werk/school/hockey als kladblok. Vind de keuze voor mobiliteit niet afhangen in MBP of MBA. Ik had simpelweg een Firewire-poort nodig. Indien niet; ga dan voor het meest lichte als je zo'n huis-tuin-en-keuken-gebruiker bent als ik, lees=nul zware programmatuur-eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:52:
Mn MBP voel ik niet als gewicht; mijn rugzak is mijn bureau en neem 'm elke dag mee naar werk/school/hockey als kladblok. Vind de keuze voor mobiliteit niet afhangen in MBP of MBA. Ik had simpelweg een Firewire-poort nodig. Indien niet; ga dan voor het meest lichte als je zo'n huis-tuin-en-keuken-gebruiker bent als ik, lees=nul zware programmatuur-eisen.
Hmh, waar ik werk is de MBP / AIR en consorten namelijk vastgeplakt. Denk dat ik maar even de icentre binnenloop ;) eens 'voelen'. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik heb hem ook altijd bij me, weegt iets van 2kg ofzo (13"), dus dat is het probleem niet.
Toen ik hem net had voelde ik het verschil in de rugzak heel goed, nu ben ik er aan gewend.
Alhoewel mijn tas alsnog redelijk zwaar is steeds, met al die zooi die ik extra meeneem.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Laatst online: 09-09 21:51
Ik heb een vraagje hoe kan ik nou mijn macbook pro (2011 model) aansluiten aan een lcd via hdmi of vga? geen dvi! je hebt de thunderbolt input maar ik kon geen thunderbolt kabels vinden via google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Hassoow93 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:40:
Ik heb een vraagje hoe kan ik nou mijn macbook pro (2011 model) aansluiten aan een lcd via hdmi of vga? geen dvi! je hebt de thunderbolt input maar ik kon geen thunderbolt kabels vinden via google?
Gewoon mini displayport naar dvi/hdmi/vga want de thunderbolt port is een minidisplay port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Mini-Displayport naar HDMI adapter?

http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A

[ Voor 40% gewijzigd door Hoite op 11-03-2011 15:45 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
ooh ok thanks jongens! dit is mijn 1ste mac dus vandaar die (geenmac.ervaring) vragen.
Mijn hoofd zit vol met windows dingen maar moet dat legen en vullen met leoperd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
maar alleen beeld of ook geluid erbij?
Probeer eerst zelf het antwoord te vinden voordat je dingen vraagt. Op GoT verwachten we wat eigen inzet! Verder kun je wat toevoegen aan je post met de edit knop (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif). Probeer de korte posts onder elkaar te voorkomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 12-03-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Hassoow93 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:02:
maar alleen beeld of ook geluid erbij?

[...]
Met de nieuwere Macbook Pro's wordt er ook geluid doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Hoi iedereen...Vandaag mijn gereserveerde Macbook Pro 13inch bekeken, althans het showmodel dat aan stond..Ik ben om!!! Wat een schoonheid!! Had nog nooit een Macbook gezien, maar wat een verschil met mijn 17inch HP Pavilon laptop...13 inch valt idd erg mee in het echt en het beeld is super..Ik kon hem nog niet meenemen omdat ik via mijn vrouw hem ga kopen, is lerares..Morgen haal ik hem op..Daar boden ze mij ook idd bovenstaande kabel aan van Dr Bot..24,95 en het geluid gaat via de tv dan...
Gelijk als ik online ben met de Macbook ga ik Office downloaden voor mijn vrouw....

Kortom, vanaf morgen is dit gezin Windows gebruiker af..(alleen nog voor mijn werk op mijn Lenovo...)

Nog wel leuk..Ze bieden iedereen die een Macbook koopt een gratis workshop aan op verschillende data, zodat je de ins and outs van het systeem leert kennen..Altijd meepikken denk ik..Goede service toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

beter koop je een miniDP naar HDMI kabel kant-en-klaar,
geen rare tussenstukjes, beeld incl geluid, en een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:00
@gast1981.

Ik vind het juist handig om gewoon een adapter te hebben. Als je namelijk ergens anders naar toe gaat is het makkelijker om een adapter mee te nemen dan een hele kabel.
Mijn persoonlijke mening.
Standaard gaat bij mij in de tas mee: Mini-Display naar VGA en Mini-Display naar HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
pdavie2311 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:35:

Nog wel leuk..Ze bieden iedereen die een Macbook koopt een gratis workshop aan op verschillende data, zodat je de ins and outs van het systeem leert kennen..Altijd meepikken denk ik..Goede service toch?
Dat is zeker een fijne service, maar ik wil je toch een beetje waarschuwen. Aangezien je een Mac nog nooit had gezien, denk ik dat dat ook het geval is voor OSX. ;) En omschakelen is dan toch echt een kwestie van even wennen en zaken moeten uitzoeken om de overgang zo "smooth" mogelijk te maken. In dit forum staat ook een topic tegenwoordig met handigheidjes voor mensen die overstappen... zeker lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

@boven...Ga ik zeker doen...Thx..Maar denk dak geen spijt ga krijgen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Zo, ik heb er vanmiddag eentje gehaald bij de iFactors bij mij in de buurt.
Ik ben net klaar met alles installeren ed, wat erg wennen was. Maar als je het eenmaal door hebt, werkt het heerlijk. Nu OSX nog leren kennen en dan zal het helemaal goed komen.
Ik heb nog wel een virtual Windows 7 dmv Parallels aangemaakt, voor de applicaties die er gewoon niet zijn voor de Mac (neem mkv2vob en xrecode) en om mijn NTFS externe schijf te kunnen benaderen.
Werkt ook echt super!

Het was een rib uit mijn lijf als student zijnde, maar dit ding zijn alle centen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Haha, ik keek zojuist naar mijn battery status via coconutbattery, en deze gaf aan '106%' !
Wel verbaas ik mij nog steeds hoe mijn macbook aan 4 cycles komt zonder dat deze er 'werkelijk' zijn geweest. (dit was al de 1e dag dat ik mijn nieuwe mbp had.) Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica