Hoe zorg ik er voor dat wanneer ik de functie toetsen als pauze e.d. van mijn toetsenbord gebruik, niet ook nog iTunes opstart wanneer ik pauze bedoel voor een film die ik bekijk in VLC?
x
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
x
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Hier stond de oplossing:Jaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:48:
Hoe zorg ik er voor dat wanneer ik de functie toetsen als pauze e.d. van mijn toetsenbord gebruik, niet ook nog iTunes opstart wanneer ik pauze bedoel voor een film die ik bekijk in VLC?
Werkt niet volgens een paar berichten hierna, heeft ooit wel gewerkt, ik heb het ooit gebruikt.It uses a python script and some renaming to prevent iTunes from opening when applications of your choice are already open:
Open a Terminal and type the following
cd /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS
sudo mv iTunes iTunesX
sudo curl http://www.cs.umd.edu/~dmonner/iTunes -O
sudo chmod uog+x iTunes
From http://www.cs.umd.edu/~dmonner/iTunes
#!/usr/bin/env python
import sys, os, subprocess
launch = True
blocker = ""
apps = ["Spotify", "Songbird"]
ps = subprocess.Popen("/bin/ps -x", shell=True, stdout=subprocess.PIPE)
for line in ps.stdout.read().split("\n"):
for app in apps:
if app in line:
launch = False
blocker = app
ps.stdout.close()
if launch :
os.spawnvp(os.P_WAIT, '/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesX', sys.argv)
else :
print "Not launching iTunes while %s is running." % blocker
Add whatever application you need to the list apps = ["Spotify", "Songbird", "your app here"]
[ Voor 54% gewijzigd door Hoite op 10-03-2011 02:14 ]
Lekker kort.
Had zojuist een vastloper tijdens het uitpakken van een dvd in unison en tegelijkertijd het spelen van CS source. Kon nog wel mijn muis bewegen maar niets selecteren, het scherm "geforceerd programma's stoppen" kwam ook niet naar boven via option+cmd+esc.Zegato schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:49:
Inmiddels ben ik aan de tweede i7 MacBook Pro (2,2GHz) begonnen.
De 'oude' freesde constant bij Portal en andere cpu-intensieve taken. De temperatuur bleef relatief normaal (rond de 90 graden).
Er lijken meer mensen problemen te hebben hiermee. Meteen dus even een update aan de review toegevoegd
Vind ik ook nog steeds vervelend! En dat na 5 jaar Maccen. Ook omdat ik @Werk nog steeds met Windows moet werken, anders was ik er misschien wel aan gewend. Helaas kost de enige oplossing die ik heb gevonden (USB Overdrive) wel geld maar niet zo veel. En als je niet betaalt krijg je alleen 1 popupje als je opstart, ook niet zo'n ramp. Ik heb uiteindelijk wel een licentie genomen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:59:
- Is het mogelijk om de mouse acceleratie af te zetten bij het gebruik van een externe muis? Best irritant dat de muis plots heel traag gaat als je maar een beetje beweegt.
Nu is iTunes dood :-PHoite schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:34:
[...]
Hier stond de oplossing:
Voutloos in "Spotify - Nu in Nederland beschikbaar"
Maar die link is 404...
Eens even kijken of ik het nog kan vinden.
edit:
[...]
x
Deze heb ik gisteren gevonden en geïnstalleerd (gratis)GekkePrutser schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:44:
[...]
Vind ik ook nog steeds vervelend! En dat na 5 jaar Maccen. Ook omdat ik @Werk nog steeds met Windows moet werken, anders was ik er misschien wel aan gewend. Helaas kost de enige oplossing die ik heb gevonden (USB Overdrive) wel geld maar niet zo veel. En als je niet betaalt krijg je alleen 1 popupje als je opstart, ook niet zo'n ramp. Ik heb uiteindelijk wel een licentie genomen.
Hier kan je enorm veel mee instellen, inclusief de versnelling die ik ook te fel vind. Anders dan de naam aangeeft werkt het ook met Bluetooth muizen.
[ Voor 24% gewijzigd door swoutr op 09-03-2011 16:27 ]
Verwijderd
Er is geen hotkey mogelijk om je scherm te locken zoals op windows. Dit kan alleen als je helemaal wil uitloggen. (alle apps afsluiten, user uitloggen, etc. Dit duurt vaak een aantal seconden en is daarom geen 'snelle' oplossing)swoutr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:24:
Allo allo, ik heb sinds vandaag een gloednieuwe macbook pro 15 inch hi res :D!
Nu wil ik alleen niet dat hij op slaapstand gaat als ik de deksel dicht doe, wat is daar een goeie tweak voor?
Oowh en is er een manier om je acc/scherm te locken, voor als ik er niet op zit, zoals het op windows kan? met windows > L
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 16:41 ]
http://lightheadsw.com/caffeine/swoutr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:24:
Nu wil ik alleen niet dat hij op slaapstand gaat als ik de deksel dicht doe, wat is daar een goeie tweak voor?
Oowh en is er een manier om je acc/scherm te locken, voor als ik er niet op zit, zoals het op windows kan? met windows > L
Verwijderd
Bedanktbartos88 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:39:
[...]
iTunes->Voorkeuren->Geavanceerd: Vinkje weghalen bij "Kopier bestanden naar 'iTunes Media' bij toevoegen aan bibliotheek"
Wat ik net toch lees:Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:41:
[...]
Er is geen hotkey mogelijk om je scherm te locken zoals op windows.
[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 09-03-2011 17:40 ]
In tegenstelling tot wat r2dGeert zegt, is er WEL een knop om je scherm te locken. Dit doe je met ctrl+shift+ejectswoutr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:24:
Die werkt idd wel ja, ik had alleen een bug met sommige spellen waar het niet lekker werkte... Is wel een gratis alternatief wat te proberen valt!SnackMasterFlex schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:08:
[...]
Deze heb ik gisteren gevonden en geïnstalleerd (gratis)
http://triq.net/articles/...-preference-pane-mac-os-x
Verwijderd
Dan had ik diezelfde vraag eerder moeten posten; ik was me hier (zelfs na lang zoeken) niet van bewust! Te gek, thnxtarlitz schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:44:
[...]
In tegenstelling tot wat r2dGeert zegt, is er WEL een knop om je scherm te locken. Dit doe je met ctrl+shift+eject
Verwijderd
Dat scheelt nogal met de prijs voor studenten want dan kost een download versie € 47,25.pdavie2311 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:15:
@Havana...Dat valt mee..tien euro..Zie idd dat ik hem kan downloaden voor 9,75 of op DVD voor 18,75..Dat downloaden gaat makkelijk met synchroniseren? ..............
Hoite schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:34:
[...]
Hier stond de oplossing:
Maar die link is 404...
edit:
[...]
Hoite schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:34:
[...]
Hier stond de oplossing:
Maar die link is 404...
edit:
[...]
Wil ik m'n iPad updaten, start iTunes niet meer. Heb iTunes vermoord met de code van Hoite. Maar hoe fix ik het weer?..Hoite schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:34:
[...]
Hier stond de oplossing:
Maar die link is 404...
edit:
[...]
x
Ach ja. Toen ik mijn MBP 2009 kocht was een 8GB kit nog rond de 400 euro of zoiets. Een paar maanden geleden heb ik hem voor een euro of 120 geüpgrade.LLaTeM schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:27:
16Gb in je MBP 2011, nice als je het kan betalen
http://eshop.macsales.com...pgrade/DDR3_1333MHz_SDRAM
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 09-03-2011 22:32 ]
Die link is dood, dus volgens mij kun je gewoon iTunesX weer mv'en naar iTunes.Jaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:35:
[...]
[...]
[...]
Wil ik m'n iPad updaten, start iTunes niet meer. Heb iTunes vermoord met de code van Hoite. Maar hoe fix ik het weer?..
1
2
| cd /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS sudo mv iTunesX iTunes |
[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 09-03-2011 22:36 ]
Lukt niet. Hoe doe ik dan repair permissionsBosmonster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:34:
[...]
Die link is dood, dus volgens mij kun je gewoon iTunesX weer mv'en naar iTunes.
code:
1 2 cd /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS sudo mv iTunesX iTunes
En misschien even een repair permissions hierna.
x
[ Voor 16% gewijzigd door thijszor op 09-03-2011 22:47 ]
Misschien kun je even vertellen wat er niet lukt? Repair permissions kan via Disk Utility.Jaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:39:
[...]
Lukt niet. Hoe doe ik dan repair permissionsIk probeer nu iTunes opnieuw te downloaden, maar gaat niet lekker
[ Voor 6% gewijzigd door tarlitz op 10-03-2011 00:57 ]
Of je spaart nog even door en je plaatst een SSD in de MBP?thijszor schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:46:
Aan de ene kant is de SSD van de AIR weer geniaal, maar aan de andere kant is het kopen van een 'oud' core 2 duo modelletje weer niks nu de SB MBP uit is.
[ Voor 17% gewijzigd door WickedWizard op 10-03-2011 01:08 ]
Coconut batteryswoutr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:07:
waar kun je die cycles en capacity terug vinden?
Lekker kort.
Applications/utilities/Disk Utility > Repair PermissionsJaspur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:39:
[...]
Lukt niet. Hoe doe ik dan repair permissionsIk probeer nu iTunes opnieuw te downloaden, maar gaat niet lekker
Lekker kort.
Ik ben dan ook een hardwerkende docentVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:44:
[...]
Dat scheelt nogal met de prijs voor studenten want dan kost een download versie € 47,25.
Ik twijfel ook enorm, ik zeul mijn laptop ook overal mee naartoe en dan is een lichte laptop toch wel een stuk fijner. Daarnaast is die Air echt al snel zat. Maar net wat je zegt, het performance verschil is ENORM.thijszor schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:46:
Gekke vraag voor de transporterende 13" MBP'ers , hoe voelt hij aan kwa gewicht bij het meenemen / dragen en dergelijke? ik twijfel super enorm tussen de 13" AIR en de 13" MBP. scheelt toch zown 600gram als ik het niet verkeerd heb.
Wil hem vaak mee naar school nemen, ga veel van lokaal naar lokaal en heb al een tas met genoeg boeken en dergelijke, nog eens iets zwaars lijkt me niet fijn..
Aan de ene kant is de SSD van de AIR weer geniaal, maar aan de andere kant is het kopen van een 'oud' core 2 duo modelletje weer niks nu de SB MBP uit is.
twijfel twijfel twijfel
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Als het beiden SATA is, gewoon leeggooien en opnieuw installeren. Harddisk is harddisk.azt33 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:05:
Heeft iemand ervaringen met het plaatsen van een gebruikte MB HDD in een nieuwe MBP? Ik dacht dat het zonder problemen moet werken, maar ik weet niet of er verschillen zitten in het systeem en dergelijke.
Zo een vermoeden had ik al. Ik wil alleen wel mijn eigen HDD gebruiken (500GB/7200RPM), dan zou ik dus eerst mijn gegevens over moeten zetten op de nieuwe HDD via Migration Assist, de 500GB formatteren en dan van de nieuwe HDD terugzetten op de 500GB, door de schijf te klonen. Dat wordt een dagje bezig zijn!RnB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:16:
Hm, ik denk niet dat dat gaat werken. Het verschil in hardware is met de komst van de nieuwe MBP's toch wel groot geworden. Heel het platform is anders.
Het 'probleem' is dat ik mijn data op de oude HDD wil behouden, deze HDD is ook sneller (7200 RPM vs. 5400 RPM) dan wat ik nu in de MBP krijg.sebastius schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:22:
[...]
Als het beiden SATA is, gewoon leeggooien en opnieuw installeren. Harddisk is harddisk.
[ Voor 50% gewijzigd door azt33 op 10-03-2011 10:25 ]
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Het werkte anders wel toen ik vorig jaar de harddisk uit mijn nieuwe MacBook Pro (15" Core i7 met Intel-chipset) in mijn oude MacBook unibody (13" Core 2 Duo met Nvidia-chipset uit 2008) plaatste. Booten ging zonder problemen.RnB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:16:
Hm, ik denk niet dat dat gaat werken. Het verschil in hardware is met de komst van de nieuwe MBP's toch wel groot geworden. Heel het platform is anders.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dat kan inderdaad, maar het gaat me ook weer om de mobiliteit. heb een 27" imac met 12GB werkgeheugen / SSD thuis, dus meer dan internetten / tekstverwerker/ misschien een online gamepje wow oid tussenduur maar that's it.CaptainCharisma schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:06:
[...]
Of je spaart nog even door en je plaatst een SSD in de MBP?
Of je koopt nu gewoon een MBP en dan kun je later altijd nog een SSD erin plaatsen, mogelijk wanneer deze nog wat verder in prijs zijn gezakt.
[ Voor 96% gewijzigd door MaZo op 10-03-2011 14:06 ]
Verwijderd
Apple vertelt zelf prima hoe je om moet gaan met je batterij.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:20:
Ik heb net m'n Macbook Pro ontvangen en dit is tevens m'n eerste laptop ooit. Maakt het voor de levensduur van de accu nog uit of ik hem meteen aan het stroom zet, of moet ik de accu de eerste keer misschien helemaal leeg laten gaan?
|_____vakje______|
Een MacBook Pro kopen om er alleen Office op te zetten?pdavie2311 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:42:
.Grote kans dat ik hem morgen meeneem en ook een macbook pro 13inch rijker ben..Ga wel gelijk office erop zetten, maar dat is het enige...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Tsja, als ik een MBP ga kopen (weet het nog niet zeker), draai ik er ook voornamelijk Office, VLC en Google Chrome op.THE_BASE schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:44:
[...]
Een MacBook Pro kopen om er alleen Office op te zetten?
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Verwijderd
Erg uitgebreide review, dank! Een beetje gamen moet dus wel gaan: SCII en HL2 draaien best prima op die Intel GPU kaartjes. Meer hoef ik ook niet.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:31:
En toen stond er een leuke review op anandtech:
http://www.anandtech.com/...-2011-brings-sandy-bridge
vogelaarke135
Ik heb die folder hier niet, wat kost het daar?thijskl schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:28:
Weet niet of dit hier thuis hoort, maar kon het nog nergens anders vinden op het forum..
Ik las daarnet de makro krant en zag de 2.5" seagate goflex externe hdd met een koppelstukje naar firewire800, heeft iemand toevallig ervaring met deze hdd?
dit is het koppelstukje: pricewatch: Seagate GoFlex upgrade cable USB FireWire 800
dit is de hdd: pricewatch: Seagate FreeAgent GoFlex 500GB Zwart
betekend dat deze hdd gewoon de firewire800 snelheden haalt?
Hoor het graag
De 6490 kan dat prima aan, maar in de review staat dat je dan niet moet verwachten dat je grafisch intensieve (3D) taken kunt uitvoeren.Martijn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:30:
Ik zit ook de review op AnandTech te lezen, en hij geeft daar het advies om voor de 6750 te gaan als je er een high res. external display aan wil hangen... Betekent dit dat de 6490 een 2560x1440 scherm niet aan kan in combinatie met zijn eigen display (1680*1050), vind het een beetje moeilijk te geloven... Zou voor mij toch wel en major drawback zijn. Ik game nauwelijks, maar fotobewerking is wel belangrijk...
gfxCardStatus, alsjeblieftZonnetje83 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:59:
Damn...vergeten hoe dit heet....heb het wel voorbij zien komen.
Ik ben op zoek naar die tool die onder OSX ervoor zorgt dat je kan locken welke graphics card OSX gebruikt.
Ben benieuwd hoe de accuduur is als als ik hem lock op alleen de intel hd 3000.
Weet iemand hoe dit ookalweer heette? En of het met de nieuwe macbooks wel zin heeft?
[ Voor 0% gewijzigd door Pat-Juh op 11-03-2011 11:12 . Reden: tag fout ]
de hdd 39,99 ex btw en het koppelstukje 19,99 ex btw.. de prijs is misschien niet zo interessant bij de makro, ging mij er meer om dat ik dit voor het eerste zag en me afvroeg of het iets is..posttoast schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:53:
[...]
Ik heb die folder hier niet, wat kost het daar?
[ Voor 8% gewijzigd door thijskl op 11-03-2011 11:19 ]
In de terminal: "uptime".swoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:14:
Idd er wordt overal maar gezegd dat de 6490m velen malen minder presteert als de 330m, maar games als l4d2 draaien bij mij stukken beter als bij een vriend die exact dezelfde laptop heeft maar dan van de vorige generatie, ik ben iig erg tevreden over mij basis 15" hi res![]()
Verder nog een vraag.
Is er een programma waar je kan zien hoelang je macbook in gebruik is zonder dat hij verder nog aan de oplader heeft gehangen, zoals je kunt zien bij iphone > instellingen > gebruik?
Bumpje!MailMan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:39:
Ik heb een Macbook 2.1 uit late 2006 waarvan het backlight knippert/flikkert wanneer je het scherm draait. Soms lijkt het daardoor of hij niet op full power schijnt wat een beetje irritant is in lichte ruimtes. Nou weet ik dat er meer proberen waren met het backlight dat spontaan flikkert, maar dat doet hij bij mij dus niet.
Door de vele topics over dat andere probleem zie ik door de bomen het bos niet meer en vroeg ik me af of iemand tips heeft. Ik las dingen over hardware problemen op het logic board, maar ook het updaten van de firmware of een reset van de smc.
6750M benchmarksswoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:14:
Idd er wordt overal maar gezegd dat de 6490m velen malen minder presteert als de 330m, maar games als l4d2 draaien bij mij stukken beter als bij een vriend die exact dezelfde laptop heeft maar dan van de vorige generatie, ik ben iig erg tevreden over mij basis 15" hi res![]()
Verder nog een vraag.
Is er een programma waar je kan zien hoelang je macbook in gebruik is zonder dat hij verder nog aan de oplader heeft gehangen, zoals je kunt zien bij iphone > instellingen > gebruik?
Heej thnx, Maar dat is de uptime in het algemeen, ik zou graag een programma zien waarbij ik uptime zou kunnen zien zonder mijn voeding erop, Dus dat hij vanaf dat moment gaat rekenen, dan kan ik een keer testen hoeveel uur ik uit de batterij kan halen
Thx!! Ga het meteen proberen.Pat-Juh schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:10:
[...]
gfxCardStatus, alsjeblieft.
Heeft ook zin op de 2011 MBP. kan je switchen tussen "Integrated" of "Discrete" (een i of d staat er dan ivp de n van voorheen met nVidia kaarten.)
Heb je hier echt een programma van nodig? Je kan ook gewoon kijken hoe laat het is als je de voeding eruit haalt!swoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:09:
[...]
Heej thnx, Maar dat is de uptime in het algemeen, ik zou graag een programma zien waarbij ik uptime zou kunnen zien zonder mijn voeding erop, Dus dat hij vanaf dat moment gaat rekenen, dan kan ik een keer testen hoeveel uur ik uit de batterij kan halen
Verwijderd
\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2Gast1981 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:54:
Vraagje over geheugen upgrade MBP.
Ik heb een MBP mid 2010 (2.4 - 15-inch with 2.4GHz Intel Core i5) met 2x 2GB.
Zat te denken aan een upgrade naar 2x 4GB.
Nu zie ik in de pricewatch iets wat lijkt te passen als ik de specs vergelijk;
Corsair CM3X8GSDKIT1066
Geheugen Specificatie PC3-8500 (DDR3-1066)
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Geheugen CAS Latency 7
Is deze geschikt voor m'n MBP?
En is het bij iemand bekend of er nog snellere geheugen reepjes zijn?
Neem gewoon Kingston reepjes welke officieel worden supported.Gast1981 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:54:
Vraagje over geheugen upgrade MBP.
Ik heb een MBP mid 2010 (2.4 - 15-inch with 2.4GHz Intel Core i5) met 2x 2GB.
Zat te denken aan een upgrade naar 2x 4GB.
Nu zie ik in de pricewatch iets wat lijkt te passen als ik de specs vergelijk;
Corsair CM3X8GSDKIT1066
Geheugen Specificatie PC3-8500 (DDR3-1066)
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Geheugen CAS Latency 7
Dat kun je volgens mij gewoon zien met Coconut Batteryswoutr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:09:
[...]
Deze is geschikt inderdaad. Mocht je toch onverhoopt kernel panics krijgen dan kun je ze altijd nog terugsturen. Heb zelf net 8 GB (2x4) van OWC in mijn MBP gepropt en ben blij met het resultaat. Nu nog even wachten op de Vertex 3 :-)Gast1981 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:54:
Anyone met hands-on ervaring wat betreft het meeslepen van de 13inch MBP richting school?thijszor schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:46:
Gekke vraag voor de transporterende 13" MBP'ers , hoe voelt hij aan kwa gewicht bij het meenemen / dragen en dergelijke? ik twijfel super enorm tussen de 13" AIR en de 13" MBP. scheelt toch zown 600gram als ik het niet verkeerd heb.
Wil hem vaak mee naar school nemen, ga veel van lokaal naar lokaal en heb al een tas met genoeg boeken en dergelijke, nog eens iets zwaars lijkt me niet fijn..
twijfel twijfel twijfel
Verwijderd
Hmh, waar ik werk is de MBP / AIR en consorten namelijk vastgeplakt. Denk dat ik maar even de icentre binnenloopVerwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:52:
Mn MBP voel ik niet als gewicht; mijn rugzak is mijn bureau en neem 'm elke dag mee naar werk/school/hockey als kladblok. Vind de keuze voor mobiliteit niet afhangen in MBP of MBA. Ik had simpelweg een Firewire-poort nodig. Indien niet; ga dan voor het meest lichte als je zo'n huis-tuin-en-keuken-gebruiker bent als ik, lees=nul zware programmatuur-eisen.
Lekker kort.
Gewoon mini displayport naar dvi/hdmi/vga want de thunderbolt port is een minidisplay port.Hassoow93 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:40:
Ik heb een vraagje hoe kan ik nou mijn macbook pro (2011 model) aansluiten aan een lcd via hdmi of vga? geen dvi! je hebt de thunderbolt input maar ik kon geen thunderbolt kabels vinden via google?
[ Voor 40% gewijzigd door Hoite op 11-03-2011 15:45 ]
Lekker kort.
Probeer eerst zelf het antwoord te vinden voordat je dingen vraagt. Op GoT verwachten we wat eigen inzet! Verder kun je wat toevoegen aan je post met de edit knop (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif). Probeer de korte posts onder elkaar te voorkomen.Hoite schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:45:
Mini-Displayport naar HDMI adapter?
http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A
[ Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 12-03-2011 12:45 ]
Met de nieuwere Macbook Pro's wordt er ook geluid doorgestuurd.
beter koop je een miniDP naar HDMI kabel kant-en-klaar,Hoite schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:45:
Mini-Displayport naar HDMI adapter?
http://store.apple.com/nl/product/TX175ZM/A
Dat is zeker een fijne service, maar ik wil je toch een beetje waarschuwen. Aangezien je een Mac nog nooit had gezien, denk ik dat dat ook het geval is voor OSX.pdavie2311 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:35:
Nog wel leuk..Ze bieden iedereen die een Macbook koopt een gratis workshop aan op verschillende data, zodat je de ins and outs van het systeem leert kennen..Altijd meepikken denk ik..Goede service toch?
[ Voor 15% gewijzigd door swoutr op 12-03-2011 00:37 ]
[ Voor 14% gewijzigd door pdavie2311 op 12-03-2011 08:27 ]
[ Voor 7% gewijzigd door tabakje op 12-03-2011 10:23 ]
[ Voor 76% gewijzigd door havana op 12-03-2011 09:51 ]
Meteen aan de netstroom hangen, 100% opladen en dan helemaal leeg laten lopen tot je laptop uit gaat. Dan 5 uur uit laten staan en weer volledig opladen!pdavie2311 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:09:
Wat een info weer...Top!! Doe hem eerst gewoon aan, weet niet in hoeverre de batterij vol is, is deze bijna leeg, dan volledig opladen en dan kalibreren dus? Verkoper zei wel, zo min mogelijk aan het netstroom gebruiken...
VLC is super. Wat ik ook wel eens doe bij .iso bestanden is gewoon dubbeklikken zodat hij gemount wordt en dan de standaard dvd-speler applicatie in osx openen. Als het goed is begint hij dan gelijk de dvd af te spelen. En volgens mij kan je in dat programma ook zelfs video ts folders selecteren (maar dat weet ik niet helemaal zeker, want ik heb op dit moment geen videots folder op mn mac om te testen)pdavie2311 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 08:25:
Als ik een film heb gedownload via Azureus, moet ik er ook eerst opzetten natuurlijk en ik heb de Video Ts bestanden binnen, hoe kan ik deze het beste als film afspelen op de Macbook, gekoppeld aan mijn Plasma? Eerder deed ik dat via een virtuele dvd programma, later via VLC, maar heeft Apple daar betere dingen voor die jullie mij aanraden? Sinds een jaar weer eens een film kijken, man wat loop ik achter met bios films, haha...
Deze handleiding volg ik altijd bij het backupen van mn itunes library: http://support.apple.com/kb/ht1751pdavie2311 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 08:25:
Edit....Op advies van de verkoper die gisteren zei, heb ik mijn bibliotheek van Itunes ge-exporteerd op externe harde schijf, deze kan ik dan zo terugzetten op de Mac...Dit is het beste?
Iemand???swoutr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:07:
Even een vraagje, mischien niet de juiste vraag om hier te stellen,
Ik heb sinds gisteren cs5 op mijn nieuwe mcbook pro geinstalleerd, nu zat ik net te photoshoppen, maar als ik mijn photoshop document wil verplaatsen met (spatie > verslepen met muis) dan lagged het super erg alsof mijn mac het niet fatsoenlijk kan renderen, Ik irriteer me er nogal aan. Is er mischien een manier om dit te verhelpen? Voor zover ik weet is cs5 standaard al gpu accelerated dus denk niet dat het daarmee te maken heeft. Op mijn windows laptop had ik daar geen last van.
EDIT : http://cl.ly/0X2j3U3O0U0r2v1p310L Dit is het probleem, Sommige momenten in het filmpje loopt het wel soepel, maar dat is als ik de spatie loslaat, als ik de spatie ingedrukt houdt dan lagged het dus.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq