SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 71 Laatste
Acties:
  • 506.997 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Vraagje,

als ik bij spotweb het op http naar sabnzbd doe, dan kan ik geen username en password invullen.
al ik die bijvoorbeeld username:password@http://localhost:8080/sabznbd dan werkt het versturen niet meer.

Zijn er mensen waar dit wel lukt?
Ik heb een password erop staan omdat ik sabznbd ook via mijn werk wil bedienen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joaocordeiro schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:28:
Vraagje,

als ik bij spotweb het op http naar sabnzbd doe, dan kan ik geen username en password invullen.
al ik die bijvoorbeeld username:password@http://localhost:8080/sabznbd dan werkt het versturen niet meer.

Zijn er mensen waar dit wel lukt?
Ik heb een password erop staan omdat ik sabznbd ook via mijn werk wil bedienen.

Bedankt!
De juiste syntax is http://username:password@localhost:8080/sabznbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:50:
[...]

De juiste syntax is http://username:password@localhost:8080/sabznbd
Top! ga ik vanavond nog proberen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben het gezeik met SQLite meer dan beu, daarom ben ik nu de db maar aan het opbouwen in MySql. Eens kijken of ik dan van mijn vage problemen af ben. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:50
shappie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:28:
@X-DraGoN: Dat heeft niks met SpotWeb of SSL te maken, maar heeft gewoon met jouw configuratie van git te maken. Je hebt blijkbaar geen default branch opgegeven in je git settings, zoals de foutmelding je duidelijk uitlegd.

Als je hierop had gegoogled kwam je direct de oplossing hiervoor tegen: http://www.webtop.com.au/...e-which-branch-2009091731

Waarschijnlijk heb je wat bestanden van git verwijderd uit je spotweb map (binnen de ".git" map).
Dat was dus niet de oplossing voor mij, daar had ik reeds gezocht.
Ik heb ondertussen veel aan het experimeteren geweest, spotweb dir verwijderd en eens opnieuw aangemaakt dmv git clone. Maar ik bleef dezelfde fout krijgen. Bij mij is pas alles opgelost geraakt vanaf het moment dat ik de volgende regel typte:
code:
1
git clone git://github.com/spotweb/spotweb.git

in tegenstelling tot wat ik altijd typte:
code:
1
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

Het verschil zit hem in het protocol wat je ervoor zet!
Nu werkt alles weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Hoi,

Ik heb een vaag probleem sinds een paar dagen. Elke keer naar ongeveer een dag of twee krijg ik dit soort meldingen in spotweb.

object(Exception)#13 (6) { ["message:protected"]=> string(91) "Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_e0b_0.MYI'; try to repair it" ["string:private"]=> string(0) "" ["code:protected"]=> int(0) ["file:protected"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line:protected"]=> int(102) ["trace:private"]=> array(6) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(61) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php" ["line"]=> int(83) ["function"]=> string(7) "rawExec" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(995) "SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.poster AS poster, l.download as downloadstamp, l.watch as watchstamp, l.seen AS seenstamp, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, s.spotrating AS rating, s.commentcount AS commentcount, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotstatelist AS l on ((s.messageid = l.messageid) AND (l.ouruserid = 2)) LEFT JOIN spotsfull AS f ON (s.messageid = f.messageid) ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 26 OFFSET 0" } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line"]=> int(140) ["function"]=> string(4) "exec" ["class"]=> string(9) "dbeng_abs" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(995) "SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.poster AS poster, l.download as downloadstamp, l.watch as watchstamp, l.seen AS seenstamp, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, s.spotrating AS rating, s.commentcount AS commentcount, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotstatelist AS l on ((s.messageid = l.messageid) AND (l.ouruserid = 2)) LEFT JOIN spotsfull AS f ON (s.messageid = f.messageid) ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 26 OFFSET 0" [1]=> array(0) { } } } [2]=> array(6) { ["file"]=> string(52) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotDb.php" ["line"]=> int(755) ["function"]=> string(10) "arrayQuery" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(995) "SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.poster AS poster, l.download as downloadstamp, l.watch as watchstamp, l.seen AS seenstamp, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, s.spotrating AS rating, s.commentcount AS commentcount, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotstatelist AS l on ((s.messageid = l.messageid) AND (l.ouruserid = 2)) LEFT JOIN spotsfull AS f ON (s.messageid = f.messageid) ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 26 OFFSET 0" } } [3]=> array(6) { ["file"]=> string(59) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotsOverview.php" ["line"]=> int(174) ["function"]=> string(8) "getSpots" ["class"]=> string(6) "SpotDb" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(6) { [0]=> string(1) "2" [1]=> int(0) [2]=> string(2) "25" [3]=> array(4) { ["filter"]=> string(0) "" ["search"]=> array(4) { ["tree"]=> string(0) "" ["unfiltered"]=> string(4) "true" ["value"]=> array(0) { } ["filterValues"]=> array(0) { } } ["additionalFields"]=> array(0) { } ["sortFields"]=> array(1) { [0]=> array(2) { ["field"]=> string(5) "stamp" ["direction"]=> string(4) "DESC" } } } [4]=> array(0) { } [5]=> bool(false) } } [4]=> array(6) { ["file"]=> string(65) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/page/SpotPage_index.php" ["line"]=> int(64) ["function"]=> string(9) "loadSpots" ["class"]=> string(13) "SpotsOverview" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(5) { [0]=> string(1) "2" [1]=> int(0) [2]=> string(2) "25" [3]=> array(4) { ["filter"]=> string(0) "" ["search"]=> array(4) { ["tree"]=> string(0) "" ["unfiltered"]=> string(4) "true" ["value"]=> array(0) { } ["filterValues"]=> array(0) { } } ["additionalFields"]=> array(0) { } ["sortFields"]=> array(1) { [0]=> array(2) { ["field"]=> string(5) "stamp" ["direction"]=> string(4) "DESC" } } } [4]=> array(2) { ["field"]=> string(0) "" ["direction"]=> string(0) "" } } } [5]=> array(6) { ["file"]=> string(47) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/index.php" ["line"]=> int(267) ["function"]=> string(6) "render" ["class"]=> string(14) "SpotPage_index" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } } Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_e0b_0.MYI'; try to repair it

Ik probeer dan via mysql de tabellen te repareren, echter kan dit alleen op de tabellen van het type MyISAM, de anderen geeft hij de melding dat het niet werkt. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 00:09
Spoelly schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:02:
Hoi,

Ik heb een vaag probleem sinds een paar dagen. Elke keer naar ongeveer een dag of twee krijg ik dit soort meldingen in spotweb.

object(Exception)#13 (6) { ["message:protected"]=> string(91) "Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_e0b_0.MYI'; try to repair it" ["string:private"]=> string(0) "" ["code:protected"]=> int(0) ["file:protected"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line:protected"]=> int(102) ["trace:private"]=> array(6) { \[0]=> array(6) { ["file"]=> string(61) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php" ["line"]=> int(83) ["function"]=> string(7) "rawExec" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { \[0]=> string(995) "SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.poster AS poster, l.download as downloadstamp, l.watch as watchstamp, l.seen AS seenstamp, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, s.spotrating AS rating, s.commentcount AS commentcount, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotstatelist AS l on ((s.messageid = l.messageid) AND (l.ouruserid = 2)) LEFT JOIN spotsfull AS f ON (s.messageid = f.messageid) ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 26 OFFSET 0" } } \[1]=> array(6) { ["file"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line"]=> int(140) ["function"]=> string(4) "exec" ["class"]=> string(9) "dbeng_abs" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { \[0]=> string(995) "SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.poster AS poster, l.download as downloadstamp, l.watch as watchstamp, l.seen AS seenstamp, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, s.spotrating AS rating, s.commentcount AS commentcount, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotstatelist AS l on ((s.messageid = l.messageid) AND (l.ouruserid = 2)) LEFT JOIN spotsfull AS f ON (s.messageid = f.messageid) ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 26 OFFSET 0" \[1]=> array(0) { } } } \[2]=> array(6) { ["file"]=> string(52) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotDb.php" ["line"]=> int(755) ["function"]=> string(10) "arrayQuery" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { \[0]=> string(995) "SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.poster AS poster, l.download as downloadstamp, l.watch as watchstamp, l.seen AS seenstamp, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, s.spotrating AS rating, s.commentcount AS commentcount, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotstatelist AS l on ((s.messageid = l.messageid) AND (l.ouruserid = 2)) LEFT JOIN spotsfull AS f ON (s.messageid = f.messageid) ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 26 OFFSET 0" } } \[3]=> array(6) { ["file"]=> string(59) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotsOverview.php" ["line"]=> int(174) ["function"]=> string(8) "getSpots" ["class"]=> string(6) "SpotDb" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(6) { \[0]=> string(1) "2" \[1]=> int(0) \[2]=> string(2) "25" \[3]=> array(4) { ["filter"]=> string(0) "" ["search"]=> array(4) { ["tree"]=> string(0) "" ["unfiltered"]=> string(4) "true" ["value"]=> array(0) { } ["filterValues"]=> array(0) { } } ["additionalFields"]=> array(0) { } ["sortFields"]=> array(1) { \[0]=> array(2) { ["field"]=> string(5) "stamp" ["direction"]=> string(4) "DESC" } } } \[4]=> array(0) { } \[5]=> bool(false) } } \[4]=> array(6) { ["file"]=> string(65) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/page/SpotPage_index.php" ["line"]=> int(64) ["function"]=> string(9) "loadSpots" ["class"]=> string(13) "SpotsOverview" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(5) { \[0]=> string(1) "2" \[1]=> int(0) \[2]=> string(2) "25" \[3]=> array(4) { ["filter"]=> string(0) "" ["search"]=> array(4) { ["tree"]=> string(0) "" ["unfiltered"]=> string(4) "true" ["value"]=> array(0) { } ["filterValues"]=> array(0) { } } ["additionalFields"]=> array(0) { } ["sortFields"]=> array(1) { \[0]=> array(2) { ["field"]=> string(5) "stamp" ["direction"]=> string(4) "DESC" } } } \[4]=> array(2) { ["field"]=> string(0) "" ["direction"]=> string(0) "" } } } \[5]=> array(6) { ["file"]=> string(47) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/index.php" ["line"]=> int(267) ["function"]=> string(6) "render" ["class"]=> string(14) "SpotPage_index" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } } Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_e0b_0.MYI'; try to repair it

Ik probeer dan via mysql de tabellen te repareren, echter kan dit alleen op de tabellen van het type MyISAM, de anderen geeft hij de melding dat het niet werkt. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Als ik Giganews gebruik en haal alle headers binnen dat will zeggen 1000 dagen (m'n huidige spotweb retriever gaat overigens niet verder terug dan 90 dagen, moet nog updaten) en ik heb comments aan staan dan gaat MySQL op m'n QNAP over de rooie. De queries maken zulke grote tijdelijke tabellen aan dat het zaakje b0rk doet... De voorlopige workaround die ik nu gebruik is het uitzetten van het retrieven van de comments.

Het lijkt er in ieder geval op dat de SQL queries wat optimalisatie nodig hebben als je er volledige database op wilt nahouden, luxe problemen he... ;)

FYI: Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_e0b_0.MYI'; try to repair it (De mysql server heeft geen ruimte om de tijdelijke join tabellen op te slaan in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
Ik krijg de laaste tijd steeds vaker onderstaande foutmelding als ik dubbelklik op een spot. Dit is dan ook bij elke spot die ik wil openen. Als ik ok OK klik kom ik weer terug in de lijst met spots.
Soms is de melding weer weg na een volgende git pull en soms als ik de Synology opnieuw opstart.
Helaas werkt dit nu niet meer als oplossing.

Ben ingelogd als gebruiker met admin rechten.
Net de laaste Git Pull gedaan + database-upgrade
Foutmelding krijg ik ook op een andere pc en krijg de melding zowel in IE als Chrome.
Logboek van Windows laat verder geen problemen zien.MAar lijk mij ook geen lokaal probleem aangezien het op 2 pc gebeurt.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/15/1308100129-780.jpg

Update
Fout al gevonden. Teveel verbindngen openstaan. Sabnzb was al aan het downloaden voor CouchPotato :)
Ik moest Sabnzb nog aanpassen zodat hij niet alles gebruikt.

[ Voor 142% gewijzigd door MikeOO op 15-06-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
forkless schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:41:
[...]

Als ik Giganews gebruik en haal alle headers binnen dat will zeggen 1000 dagen (m'n huidige spotweb retriever gaat overigens niet verder terug dan 90 dagen, moet nog updaten) en ik heb comments aan staan dan gaat MySQL op m'n QNAP over de rooie. De queries maken zulke grote tijdelijke tabellen aan dat het zaakje b0rk doet... De voorlopige workaround die ik nu gebruik is het uitzetten van het retrieven van de comments.

Het lijkt er in ieder geval op dat de SQL queries wat optimalisatie nodig hebben als je er volledige database op wilt nahouden, luxe problemen he... ;)

FYI: Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_e0b_0.MYI'; try to repair it (De mysql server heeft geen ruimte om de tijdelijke join tabellen op te slaan in dit geval)
Ik neem aan dat ik dit in de ownsettings moet doen? Kan je me een voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Hm, meer mensen die time outs krijgen sinds dat e.a. aan settings naar de DB verschoven zijn?

code:
1
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\templates\we1rdo\spots.inc.php on line 136

Wanneer ik dan refresh gaat het ineens supersnel.

MySQL heb ik inmiddels wat verspijkerd zodat hij meer geheugen ter beschikking heeft, dit mag niets helpden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
  • Laatst online: 16-01 00:09
Spoelly schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:14:
[...]

Ik neem aan dat ik dit in de ownsettings moet doen? Kan je me een voorbeeld geven?
Even deze regel in ownsettings.php toevoegen;

$settings['retrieve_comments'] = false;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
forkless schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:41:
[...]

Is het nog een idee om issue aan te maken met betrekking tot dit onderwerp op github van Spotweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
forkless schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:57:
[...]

Even deze regel in ownsettings.php toevoegen;

$settings['retrieve_comments'] = false;
Top ik ga het vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:05:
Ik ben het gezeik met SQLite meer dan beu, daarom ben ik nu de db maar aan het opbouwen in MySql. Eens kijken of ik dan van mijn vage problemen af ben. :)
Spotweb werkt nu wat beter, het lijkt stabieler en is wat sneller.

Ik heb nog een probleempje: nadat ik op het icoontje heb geklikt om iets naar SABnzbd te pushen, bijft dat icoontje draaien. SABnzbd is ondertussen klaar met downloaden, maar het icoontje draait nog steeds. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
Je schrijft "om iets naar SABnzbd te pushen", maar gebruik je ook echt "Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb" of heb je "Roep sabnzbd+ aan via de users' browser" ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik gebruik datgene wat standaard voor normale users in is gesteld: 'Roep sabnzbd+ aan via de users' browser' (een andere keuze is er niet voor normale users :)). Toen ik SQLite gebruikte ging dat icoontje wel goed, met MySQL niet meer terwijl dat voor mijn gevoel niets met elkaar te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:14:
Ik gebruik datgene wat standaard voor normale users in is gesteld: 'Roep sabnzbd+ aan via de users' browser' (een andere keuze is er niet voor normale users :)). Toen ik SQLite gebruikte ging dat icoontje wel goed, met MySQL niet meer terwijl dat voor mijn gevoel niets met elkaar te maken heeft.
Het is al vaker in het algemeen gemeld: een melding als "hij doet het niet" heeft weinig zin, daar kan niemand je mee helpen. Open de URL in een nieuw venster en kijk wat er gebeurt/of je een foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Toen ik SQLite gebruikte ging dat icoontje wel goed
Omdat je toen push-sabnzbd ingesteld had. Wat je nu gebruikt is client-sabnzbd. Ik heb naast een redelijk recente ook nog een oude draaien (welliswaar ook op mysql) van voor de major database wijzigingen en heb het daar even op getest. Rondje blijft draaien terwijl sabnzbd al vrolijk aan het downloaden is; sterker, hij is ondertussen klaar en Spotweb staat nog vrolijk rondjes te draaien.

Bij push-sabnzbd is er 1 sessie die alles doet: klik op groene pijl, verander pijl naar draaiende cirkel, push de nzb naar sab, wacht op antwoord van sab, verander draaiende cirkel in een vinkje.

Bij client-sabnzbd zijn er 2 sessies:
1) klik op groene pijl, verander pijl naar draaiende cirkel, roep sabnzbd aan met de URL waar sabnzbd de nzb kan downloaden.
2) sabnzbd haalt nzb op bij Spotweb

Hoe moet sessie 1 weten dat het ophalen gelukt is door sessie 2? Wat zou kunnen is dat het cirkeltje in een vinkje verandert als hij sabnzb de 'nzb url' overhandigt heeft, maar dat moet dan een redelijk recente wijziging geweest zijn (na 1 juni).

[ Voor 8% gewijzigd door LeechGuy op 15-06-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
hebben jullie ook dat als je een reactie toevoegt alles op 1 regel staat?
dat ziet er erg rommelig uit.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:13:
hebben jullie ook dat als je een reactie toevoegt alles op 1 regel staat?
dat ziet er erg rommelig uit.
Is dat direct na het toevoegen of als je de reactie ook daadwerkelijk weer hebt teruggekregen van de newsserver?
Direct wordt namelijk (nog) niet verwerkt op een nette manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
dat is direct na het posten.
ik heb nog niet gekeken hoe het er uitziet na een update.

edit: ah ja, dan doet ie idd wel <cr> :)

[ Voor 20% gewijzigd door Webjunkie op 16-06-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Sinds de laatste gitpull mis ik mijn update spots knop. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spoelly schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:08:
Sinds de laatste gitpull mis ik mijn update spots knop. Hebben meer mensen hier last van?
Dan zet je de rechten goed
Vanaf nu is retrieve.php enkel mogelijk in een niet-builtin account. Deze wijziging is helaas nodig om te voorkomen dat iedereen willekeurig dit op kan starten.
https://github.com/spotwe...31ae87718335f02a5a52a72f5

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
ok zal een nieuw niet buildin account maken...

[ Voor 12% gewijzigd door Spoelly op 16-06-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Spoelly schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:43:
[...]

ok zal een nieuw niet buildin account maken...
ik doe retrieve.php gewoon in de adres balk typen, net zoals testinstall.php... werkt ook (bij mij althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
witteveder schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:59:
[...]

ik doe retrieve.php gewoon in de adres balk typen, net zoals testinstall.php... werkt ook (bij mij althans).
Niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 11:32
Hmm, dit kan niet goed zijn:

DS211Plus> cd /volume1/web/spotweb/ && /usr/bin/php retrieve.php
Retrieving new Spots from server reader.xsnews.nl...
Spots in database:      115685
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count:    289748
First message number:   4108
Last message number:    293856
Current message:        293856

Processed a total of 0 spots
Finished retrieving spots.

Retrieving new comments from server reader.xsnews.nl...
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count:    863798
First message number:   333004
Last message number:    1196802
Current message:        1196763

Retrieving 1196763 till 1196803, found 40 comments
Processed a total of 40 comments
Finished retrieving comments.

DS211Plus>

Al 2 uur lang geen nieuwe spots, waarom geloof ik dat niet :P. Iemand anders hier ook last van? Wellicht in combinatie met XSNews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
@hierboven, ik heb tussen 21.30 en 23.30 zo'n 40 nieuwe spots binnengehaald.

meanwhile,
als ik bij edit userprefs de opmaak van datums op dd-mm-jj (hh:mm) wil zetten krijg ik een

Parse error: syntax error, unexpected $end in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\notifications\prowlhandler.php on line 17

error

de verandering wordt wel gewoon doorgevoerd.

dat is in een eigen gemaakt account met alle rechten.
m'n laatste pull is van een uurtje of 19.00 gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Gister ubuntu opnieuw geinstalleerd, en daarom spotweb ook. Op de vorige installatie had ik spotweb niet geupdate, omdat het goed werkte. Echter heb nu de nieuwste versie, waarmee je sabnzbd settings niet meer in ownsettings.php zet, maar in je voorkeuren. Maar buiten m'n thuisnetwerk stuurt spotweb geen nzb meer door naar sabnzbd. De locatie van sabnzbd die ik heb ingesteld in spotweb is http://0.0.0.0:8080/ (de enige die werkt). Als ik de locatie waar sabnzbd naar luisterd verander in m'n dyndns of externe ip, kan ik niet meer bij sabnzbd, zowel lokaal als externe ip.
Na gister 3 uur hiermee te hebben gekloot, ben ik er flink zat van.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Ik heb ditzelfde, als ik de url van de spot
code:
1
http://spotweb.domein.nl/?page=getnzb&action=push-sabnzbd&messageid=<MESSAGEID>@spot.net&apikey=<APIKEY>

in de adresbalk plak dan wordt de spot zonder problemen aan SAB toegevoegd en krijgt ik een witte pagina te zien met als brontekst:
code:
1
2
3
4
5
6
<html>
<head></head>
<body>
<sfdocready id="sfDocReady"></sfdocready>
</body>
</html>

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Happy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:35:
[...]

Ik heb ditzelfde, als ik de url van de spot
code:
1
http://spotweb.domein.nl/?page=getnzb&action=push-sabnzbd&messageid=<MESSAGEID>@spot.net&apikey=<APIKEY>

in de adresbalk plak dan wordt de spot zonder problemen aan SAB toegevoegd en krijgt ik een witte pagina te zien met als brontekst:
code:
1
2
3
4
5
6
<html>
<head></head>
<body>
</body>
</html>
Die code komt dus niet van Spotweb, die geeft
XML:
1
<xml><result>OK</result><msg></msg></xml>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:41:
[...]

Die code komt dus niet van Spotweb, die geeft
XML:
1
<xml><result>OK</result><msg></msg></xml>
Vreemd... Als ik de bron wil bekijken met FF krijg ik een lege pagina, open ik met FireBug 'element inspecteren' krijg ik dus dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Happy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:51:
[...]

Vreemd... Als ik de bron wil bekijken met FF krijg ik een lege pagina, open ik met FireBug 'element inspecteren' krijg ik dus dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>
Je zal waarschijnlijk een error krijgen, maar hebt PHP errors uitgezet..?
Waar die code vandaan komt die je krijgt weet ik niet, maar het komt niet uit Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:55:
[...]

Je zal waarschijnlijk een error krijgen, maar hebt PHP errors uitgezet..?
Waar die code vandaan komt die je krijgt weet ik niet, maar het komt niet uit Spotweb.
in m'n phperrorlog kom ik alleen deze melding tegen
code:
1
[17-Jun-2011 09:47:33] PHP Parse error:  syntax error, unexpected $end in D:\spotweb\lib\notifications\prowlhandler.php on line 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Happy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:57:
[...]

in m'n phperrorlog kom ik alleen deze melding tegen
code:
1
[17-Jun-2011 09:47:33] PHP Parse error:  syntax error, unexpected $end in D:\spotweb\lib\notifications\prowlhandler.php on line 17
# achter de laatste accolade plaatsen, is een bugje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:01:
[...]

# achter de laatste accolade plaatsen, is een bugje
Thanks!
Dit bugje veroorzaakte idd het ronddraaiende icoontje
Wederom snel geholpen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Nou, daar gaat dan mijn theorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ach, foutjes maken siert de mens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:41:
[...]

Ach, foutjes maken siert de mens. ;)
Dan moet ik toch een prachtmens zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Hoe kan ik nou push sabnzbd dan doen? Ik heb alleen de optie roep sabnzbd via user browser. Niet Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb"
Vroeger werkte het perfect via ownsettings. sinds nu met de user settings alles is gaat het niet goed.
Is er dan een super user setting dan..hoe krijg ik dat?
LeechGuy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:06:
Je schrijft "om iets naar SABnzbd te pushen", maar gebruik je ook echt "Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb" of heb je "Roep sabnzbd+ aan via de users' browser" ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb zojuist wederom een clean install moeten doen, omdat een update van Debian mijn gehele MySQL omgeving om zeep hielp, als ik nu echter upgrade.php draai, krijg ik de volgende foutmelding:
PHP Fatal error: Undefined class constant 'spotsec_send_notifications' in /var/customers/webs/cptchaos/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 276
Ook het verwijderen en opnieuw clonen van Spotweb heeft niet mogen baten, volgens testinstall.php heb ik nu weer alles (ik zag dat curl inmiddel nodig is) en desondanks krijg ik deze foutmelding. Is dit een bug, met de search kan ik niets vinden namelijk.

Ah, daar is al een issue van, hopelijk is deze snel in de master. :) https://github.com/spotweb/spotweb/issues/845

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:44
CptChaos schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:31:
Ah, daar is al een issue van, hopelijk is deze snel in de master. :) https://github.com/spotweb/spotweb/issues/845
Mwah, die wijziging is zo onschuldig risicoloos, dat kan je ook best zelf met de hand aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vanaalten schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:00:
[...]

Mwah, die wijziging is zo onschuldig risicoloos, dat kan je ook best zelf met de hand aanpassen...
Heb ik gedaan, maar dan krijg ik dezelfde melding, snap daar ook niet veel van, dus ik wacht wel af tot hij in de master zit.

EDIT: Was een regel vergeten zie ik nu. Ben nu aan het retrieven, daarna ga ik nog een keer proberen. :)
Ik was inderdaad 1 regeltje vergeten te doen, het werkt nu. :)

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Solstice schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:17:
Hoe kan ik nou push sabnzbd dan doen? Ik heb alleen de optie roep sabnzbd via user browser. Niet Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb"
Vroeger werkte het perfect via ownsettings. sinds nu met de user settings alles is gaat het niet goed.
Is er dan een super user setting dan..hoe krijg ik dat?

[...]
Sinds het user en rechten systeem is toegevoegd hebben gebruikers die geen lid zijn van de administrators groep geen optie om sabzbd/nzbget aan te roepen via http door SpotWeb.
Er zijn meerdere manieren om dit op te lossen.
  • Op een single user systeem is het het simpelste om jouw user toe te voegen aan de admin groep. (Eerst inloggen met admin / admin en vervolgens kun je dan de lijst met users opvragen waarna je je eigen user kunt editen).
  • Andere optie is om het push-sabnzbd recht toe te kennen aan de authenticated users door de database te updaten: INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 5, 'push-sabnzbd');
  • Nog een optie is om een nieuwe permissie groep aan te maken waaraan je push-sabnzbd toekent. Vervolgens kun je dan deze nieuwe groep aan geselecteerde users toevoegen. Zo voorkom je dat alle authenticated users push-sabnzbd kunnen gebruiken.
Zie ook de Spotweb wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17
Wanneer ik een verse Spotweb installeer krijg ik de homepage niet meer te zien.
Ook geen login scherm of iets dergelijks,

In de Wiki kan ik niet terugvinden of ik nog iets extra's moet installeren.

De melding die ik krijg:

Toegang geweigerd voor [Overzicht van spots tonen (0)]::[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Frijns.Net schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:33:
Wanneer ik een verse Spotweb installeer krijg ik de homepage niet meer te zien.
Ook geen login scherm of iets dergelijks,

In de Wiki kan ik niet terugvinden of ik nog iets extra's moet installeren.

De melding die ik krijg:

Toegang geweigerd voor [Overzicht van spots tonen (0)]::[]
Er is een tabel leeg, zoek naar de foutmelding, dan weet je om welke tabel het gaat, ik weet hem even niet uit mijn hoofd.

Probeer dus ook even een php upgrade-db.php te draaien doe dit bij voorkeur op de command line, dan krijg je parse errors direct terug op scherm. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 18-06-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17
Gevonden, de usergroup tabel was leeg:

INSERT INTO `usergroups` (`userid`, `groupid`, `prio`) VALUES
(1, 1, 1),
(2, 1, 1),
(2, 2, 2),
(2, 3, 3);

Was voldoende om het aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Zojuist git pull gedaan en krijg onderstaande error. Het valt me de laatste tijd wel op dat je niet meer goed kunt "git pullen". Ik doe dit zo'n eenmaal per week, maar het is altijd wel iets dat mis is na updaten... ik snap dat het lastig is om met een shared project als dit 100% kwaliteit te bieden.... maar het is wel erg lastig! Moet ik nu weer de tabellen droppen en opnieuw alles retrieven???

code:
1
PHP Fatal error:  Undefined class constant 'spotsec_send_notifications' in /lib/SpotUserUpgrader.php on line 276

[ Voor 5% gewijzigd door smeerbartje op 18-06-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
LeechGuy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:12:
[...]

Sinds het user en rechten systeem is toegevoegd hebben gebruikers die geen lid zijn van de administrators groep geen optie om sabzbd/nzbget aan te roepen via http door SpotWeb.
Er zijn meerdere manieren om dit op te lossen.
  • Op een single user systeem is het het simpelste om jouw user toe te voegen aan de admin groep. (Eerst inloggen met admin / admin en vervolgens kun je dan de lijst met users opvragen waarna je je eigen user kunt editen).
  • Andere optie is om het push-sabnzbd recht toe te kennen aan de authenticated users door de database te updaten: INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 5, 'push-sabnzbd');
  • Nog een optie is om een nieuwe permissie groep aan te maken waaraan je push-sabnzbd toekent. Vervolgens kun je dan deze nieuwe groep aan geselecteerde users toevoegen. Zo voorkom je dat alle authenticated users push-sabnzbd kunnen gebruiken.
Zie ook de Spotweb wiki.
Bedankt voor deze info.
Het lukte niet om als admin/admin in te loggen...zucht..waarom dat weer niet?
Maar met de optie INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 5, 'push-sabnzbd'); kreeg ik dus de juiste optie.

Ik begrijp wel wat spotnet wil doen. Ze willen niet dat als je broer inlogt dat het pushed naar je eigen sabnzbd server maar naar die van je broer enzo.

Nu pushed het netjes naar sabnzbd dus dank je wel! Alleen nu kan sabnzbd die url niet ophalen...maar daar kijk ik nog wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
smeerbartje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:03:
Ik doe dit zo'n eenmaal per week, maar het is altijd wel iets dat mis is na updaten... ik snap dat het lastig is om met een shared project als dit 100% kwaliteit te bieden.... maar het is wel erg lastig
Jij kiest er toch voor om een development tree te pullen? Er is nog geen stable en als ik spotweb begrijp duurt dat ook nog wel even. Als jij geen tijd en/of energie in het beter maken van Spotweb wilt stoppen kun je misschien beter niet meer pullen totdat er een stable is. Waarom wil je perse een bleeding edge versie draaien? Welke features zijn er deze week toegevoegd die voor jou echt onmisbaar waren?
Je hebt echt geen idee hoeveel uren spotweb en Nightspirit wekelijks in Spotweb stoppen en dan kom jij klagen omdat je even een uurtje moet besteden om Spotweb weer up 'n running te krijgen.. lekker motiverend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Solstice schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:14:
[...]

Bedankt voor deze info.
Het lukte niet om als admin/admin in te loggen...zucht..waarom dat weer niet?
Maar met de optie INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 5, 'push-sabnzbd'); kreeg ik dus de juiste optie.

Ik begrijp wel wat spotnet wil doen. Ze willen niet dat als je broer inlogt dat het pushed naar je eigen sabnzbd server maar naar die van je broer enzo.

Nu pushed het netjes naar sabnzbd dus dank je wel! Alleen nu kan sabnzbd die url niet ophalen...maar daar kijk ik nog wel naar.
Als admin/admin niet werkt, dan heb je waarschijnlijk nog een salt in je ownsettings staan. Het eenvoudigste is om dan je eigen password te kopieren naar de admin user. Dan kun je met admin en je eigen password inloggen.

De sabnzbd api key wordt gebruikt om te voorkomen dat je broer iets kan pushen naar jouw sabnzbd.
Wat Spotweb wil voorkomen is dat andere gebruikers dan de eigenaar (bv. je broer :)) van de Spotweb server een server in kunnen stellen die zie voordoet als sabnzbd maar in werkelijkheid iets heel anders zou doen (security issue dus).

Ik snap alleen je laatste zin niet. Bij push-sabnzbd roept sabznbd nl. geen url aan om de nzb op te halen (dat is enkel bij client-sabnzbd het geval). Bij push wordt hij naar sabnzbd 'geupload'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
LeechGuy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:43:
[...]

Jij kiest er toch voor om een development tree te pullen? Er is nog geen stable en als ik spotweb begrijp duurt dat ook nog wel even. Als jij geen tijd en/of energie in het beter maken van Spotweb wilt stoppen kun je misschien beter niet meer pullen totdat er een stable is. Waarom wil je perse een bleeding edge versie draaien? Welke features zijn er deze week toegevoegd die voor jou echt onmisbaar waren?
Je hebt echt geen idee hoeveel uren spotweb en Nightspirit wekelijks in Spotweb stoppen en dan kom jij klagen omdat je even een uurtje moet besteden om Spotweb weer up 'n running te krijgen.. lekker motiverend...
Liefje... rustig maar. Ik heb wel degelijk idee hoeveel uren jullie eraan besteden; dit wordt uiteraard ook zeer gewaardeerd door mij -en andere gebruikers hier-. Ik constateer alleen dat het de laatste tijd mis gaat na pullen; iets wat ik eerder niet kreeg. Doe er je voordeel mee! Ik bedoel het niet afzeikerig ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Nu we weer lief tegen elkaar gaan doen, je tabellen droppen en alles weer opnieuw te retrieven is niet nodig. Jou probleem is volgens mij al gefixt door Nightspirit, moet alleen nog even in de master opgenomen worden door spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Ik heb gister spotweb opnieuw geinstalleerd en nu zie ik zelfs als ik in log met het admin account geen 'Update' button meer..

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Ik gebruik spotweb vanaf verschillende computers. Spotweb draait op mijn NAS. Nu heb ik op elke computer een verschillende lijst met nieuwe spots. Het lijkt wel of die per computer bijgehouden worden of verschillen. Klopt dat?

Zou mij handig lijken als je op verschillende PC's elke keer écht nieuwe spots ziet, dus die je vanaf een andere locatie al gezien hebt, kunnen dan als niet-nieuw beschouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

oObreezerOo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:03:
Ik heb gister spotweb opnieuw geinstalleerd en nu zie ik zelfs als ik in log met het admin account geen 'Update' button meer..

Waar kan dit aan liggen?
Wat heb je zelf al gedaan of gecontroleerd dan? :)
witteveder schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:55:
Ik gebruik spotweb vanaf verschillende computers. Spotweb draait op mijn NAS. Nu heb ik op elke computer een verschillende lijst met nieuwe spots. Het lijkt wel of die per computer bijgehouden worden of verschillen. Klopt dat?

Zou mij handig lijken als je op verschillende PC's elke keer écht nieuwe spots ziet, dus die je vanaf een andere locatie al gezien hebt, kunnen dan als niet-nieuw beschouwd worden.
Dan moet je gebruik maken van een account. :) Dan kan je instellen dat dat soort dingen bijgehouden moet worden (of niet).

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 18-06-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
CptChaos schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:57:
[...]

[...]
Dan moet je gebruik maken van een account. :) Dan kan je instellen dat dat soort dingen bijgehouden moet worden (of niet).
Zelf weinig gedaan :-), probleem niet tegengekomen in GoT...

Ik gebruik een account, maar heb deze instelling niet gezien/herkend. Welke is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

witteveder schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:59:
Zelf weinig gedaan :-), probleem niet tegengekomen in GoT...
Die vraag was ook niet voor jou bedoeld... :+
Ik gebruik een account, maar heb deze instelling niet gezien/herkend. Welke is het?
Hij heet
Bijhouden wat je bekijkt
kun je instellen door rechtsboven op jouw naam te klikken en vervolgens te klikken op
Voorkeuren wijzigen
, je komt dan in spotweb/?page=edituserprefs terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 18-06-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
CptChaos schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:01:
[...]
Die vraag was ook niet voor jou bedoeld... :+
[...]
Hij heet
[...]
kun je instellen door rechtsboven op jouw naam te klikken en vervolgens te klikken op
[...]
, je komt dan in spotweb/?page=edituserprefs terecht.
Ah nu zie ik het :-)

Ik had achter die beschrijving niet die functie geraden, ik dacht dat ik dan een overzicht kreeg wat ik ooit allemaal eens aangeklikt had... zoiets leek mij niet bijzonder nuttig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
[quote]CptChaos schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:57:
[...]

[...]

Ik heb gekeken of de admin wel lid was van de groep administrators
Ik heb gekeken of de permissie 'Nieuwe spots ophalen knop tonen' toegevoegd is aan de groep administratord.

Op beide is het antwoord: Ja.

Wat kan ik nog meer controleren?

EDIT: Ik heb het al opgelost. Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt en die ook lid gemaakt van de groep administrators, en toen werkte het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Bumperke op 18-06-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hmmm, na een 'sudo git pull' een 'php upgrade.php' gedaan:
Database schema of settings upgrade mislukt:
Error executing query: Duplicate entry 'admin' for key 2
Nou heb ik gisteren wat lopen rommelen met de users tabel, dus wellicht dat ik daar iets heb verpest, maar ik zie het nog even niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
mysql> select * from usergroups;
+----+--------+---------+------+
| id | userid | groupid | prio |
|  1 |      1 |       1 |    1 |
|  2 |      2 |       1 |    1 |
|  3 |      3 |       2 |    2 |
3 rows in set (0.00 sec)

mysql> select * from users;
+----+-----------+-----------+----------+-----------+--------------------------+--------+------------+------------+------------+--------------+---------+
| id | username  | firstname | passhash | lastname  | mail                     | apikey | lastlogin  | lastvisit  | lastread   | lastapiusage | deleted |
+----+-----------+-----------+----------+-----------+--------------------------+--------+------------+------------+------------+--------------+---------+
|  1 | anonymous | Jane      |          | Doe       | john@example.com         | 2xxxx3 |          0 | 1308327749 | 1307728002 |            0 |       0 |
|  2 | admin     | admin     | xxxxxxxa | user      | spotwebadmin@example.com | 2yyyyf | 1307728490 | 1307910655 | 1307910298 |            0 |       0 |
|  3 | vanaalten | Matthijs  | xxxxxxx4 | vanaalten | xxxxxxx@invalid.com      | ezzzz4 | 1308330856 | 1308330856 | 1307728002 |            0 |       0 |

(namen aangepast, hashes & apikeys onleesbaar gemaakt)

Wat zit er hier fout?

Sowieso ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat de inhoud van die usergroups tabel betekent. Userid kolom verwijst naar de drie user 'id' waardes in de users tabel? En verder?

Edit: een 'php retrieve.php' geeft nu als resultaat:
PHP Catchable fatal error: Argument 3 passed to SpotSecurity::__construct() must be an array, boolean given, called in /home/spotweb/spotweb/retrieve.php on line 70 and defined in /home/spotweb/spotweb/lib/SpotSecurity.php on line 97
... maar wellicht komt dat door bovenstaande probleem. Zal mij leren om handmatig in tabellen te prutsen waar ik geen verstand van heb... :+

[ Voor 10% gewijzigd door vanaalten op 18-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
admin is niet lid van de users & admin groep, user 3 moet ook nog in groep 1.

Ik zou usergroeps even leegmaken en dan vullen met
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
(1, 1, 1),
(2, 1, 1),
(2, 2, 2),
(2, 3, 3),
(3, 1, 1),
(3, 2, 2);

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10 21:46
Ik was daarnet wat aan het spelen met Spotweb. Ik ging op mijn NAS systeem een 2de gebruiker aanmaken (met admin rechten) voor mijn broer.

Ik ging dan met mijn broers account even een update doen van de spots en deze kwamen allemaal zonder problemen binnen. Het enige puntje waar ik dan over viel was toen ik terug ging inloggen met mijn eigen account en zag dat alle nieuwe spots ook al onder mijn profiel stonden.

Dus voor zover ik proefondervindelijk heb ondervonden is het niet mogelijk om met 2 gebruikers elk afzonderlijk een update uitvoeren van de spots?

Anders een zeer tevreden gebruiker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 15:31
argon007 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:02:
Ik was daarnet wat aan het spelen met Spotweb. Ik ging op mijn NAS systeem een 2de gebruiker aanmaken (met admin rechten) voor mijn broer.

Ik ging dan met mijn broers account even een update doen van de spots en deze kwamen allemaal zonder problemen binnen. Het enige puntje waar ik dan over viel was toen ik terug ging inloggen met mijn eigen account en zag dat alle nieuwe spots ook al onder mijn profiel stonden.

Dus voor zover ik proefondervindelijk heb ondervonden is het niet mogelijk om met 2 gebruikers elk afzonderlijk een update uitvoeren van de spots?

Anders een zeer tevreden gebruiker ;-)
Er is maar één lijst van spots en die is onafhankelijk van het account dat is ingelogd.
Je wil toch niet dat iedereen zelf een update moet uitvoeren om de nieuwste spots te zien?
De meeste gebruikers van Spotweb laten het updaten automatisch uitvoeren (zie cronjob in TS), dus dan hoef je nooit zelf te updaten.

Wat wel handig zou zijn: dat elk account z'n eigen filters kan instellen. Voor zover ik nu heb kunnen zien, is de filterlijst voor alle accounts hetzelfde.
*edit*: Ik zie dat hier al een feature-request voor is gemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/710

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Blobby op 18-06-2011 17:24 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10 21:46
Mr_Blobby schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:20:
[...]
Er is maar één lijst van spots en die is onafhankelijk van het account dat is ingelogd.
Je wil toch niet dat iedereen zelf een update moet uitvoeren om de nieuwste spots te zien?
De meeste gebruikers van Spotweb laten het updaten automatisch uitvoeren (zie cronjob in TS), dus dan hoef je nooit zelf te updaten.

Wat wel handig zou zijn: dat elk account z'n eigen filters kan instellen. Voor zover ik nu heb kunnen zien, is de filterlijst voor alle accounts hetzelfde.
*edit*: Ik zie dat hier al een feature-request voor is gemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/710
Ik zou het inderdaad net handig vinden mocht iedere gebruiker zijn eigen spotlijst heeft. Als mijn broer een update doet, dan weet ik niet welke spots er allemaal nieuw zijn bijgekomen. Ik neem namelijk handmatig de lijst door met alle nieuwe spots :-)

Nu, niets aan te doen, dan blijf ik alleen spotweb gebruiken zonder broer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
argon007 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:02:
Het enige puntje waar ik dan over viel was toen ik terug ging inloggen met mijn eigen account en zag dat alle nieuwe spots ook al onder mijn profiel stonden.

Alleen users met admin rechten kunnen nieuwe spots ophalen tenzij je een niet admin gebruiker ook het specifieke recht toebedeelt hebt om dit te kunnen, maar laten we er voor het gemak even van uitgaan dat je dat niet gedaan hebt. Hoe moeten niet admin gebruikers dan nieuwe spots zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:57:
admin is niet lid van de users & admin groep, user 3 moet ook nog in groep 1.

Ik zou usergroeps even leegmaken en dan vullen met
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
(1, 1, 1),
(2, 1, 1),
(2, 2, 2),
(2, 3, 3),
(3, 1, 1),
(3, 2, 2);
Done - maar maakt geen verschil.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
mysql> select * from usergroups;
| id | userid | groupid | prio |
| 17 |      1 |       1 |    1 |
| 18 |      2 |       1 |    1 |
| 19 |      2 |       2 |    2 |
| 20 |      2 |       3 |    3 |
| 21 |      3 |       1 |    1 |
| 22 |      3 |       2 |    2 |

... maar nog steeds geeft een 'php upgrade.php' "Error executing query: Duplicate entry 'admin' for key 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 15:31
argon007 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:30:
[...]

Ik zou het inderdaad net handig vinden mocht iedere gebruiker zijn eigen spotlijst heeft. Als mijn broer een update doet, dan weet ik niet welke spots er allemaal nieuw zijn bijgekomen. Ik neem namelijk handmatig de lijst door met alle nieuwe spots :-)

Nu, niets aan te doen, dan blijf ik alleen spotweb gebruiken zonder broer :-)
Heb je wel de optie "Bijhouden wat je bekijkt" aanstaan bij elk account?
Die hoort per account alle nieuwe spots bij te houden sinds de laatste keer dat je met het account ben ingelogd geweest. De nieuwe spots zie je vetgedrukt weergegeven en kan je ook per filter (klikken op het nummer achter het filter) of via de quick link "nieuw" zien.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:02:
[...]
Heb je wel de optie "Bijhouden wat je bekijkt" aanstaan bij elk account?
Die hoort per account alle nieuwe spots bij te houden sinds de laatste keer dat je met het account ben ingelogd geweest. De nieuwe spots zie je vetgedrukt weergegeven en kan je ook per filter (klikken op het nummer achter het filter) of via de quick link "nieuw" zien.
Je hebt wel gelijk, maar ook de opties "Nieuwe Spots tellen in de lijst met filters" en "Moeten spots automatisch na elke visit als gelezen worden gemarkeerd?" spelen een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:55:
... maar nog steeds geeft een 'php upgrade.php' "Error executing query: Duplicate entry 'admin' for key 2".
'Opgelost': tables usergroups, usersettings wissen; inhoud table users wissen; mysql repair uitvoeren en upgrade.php uitvoeren.

Daarna gewoon met admin/admin inloggen en m'n settings opnieuw invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Werkt goed dat spotweb :) Vandaag mijn nieuwe downloadserver ingericht (Ubuntu server 11.04 x64, sabnzbd, transmission en spotweb op basis van MySQL). Echt ideaal dat je zo webbased kan zoeken en met een druk op de knop gelijk sabnzbd aan het werk kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Spotweb werkt hier weer als een zonnetje, mooi dat je op gebruikers niveau zaken kan aan en uit zetten.
Volgende stap is het via internet werkend te krijgen, intern werkt hij alleen bij mij. Zodra ik van buiten af spotweb wil benaderen zoekt hij naar een intern adres..

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spoelly schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:14:
Spotweb werkt hier weer als een zonnetje, mooi dat je op gebruikers niveau zaken kan aan en uit zetten.
Volgende stap is het via internet werkend te krijgen, intern werkt hij alleen bij mij. Zodra ik van buiten af spotweb wil benaderen zoekt hij naar een intern adres..

Iemand hier ervaringen mee?
Dan heb je iets niet goed, want mijn Spotweb omgeving is van extern gewoon te bereiken. Spots doorsturen kan alleen als je de poort van SABnzbd naar het interne ip toe (de poort 8080 of 9090 dus) forward. Vervolgens zet je in jouw Spotweb instellingen jouw externe IP-adres of domeinnaam in en uiteraard het poortnummer. Zie niet in waarom het dan niet zou werken.

Als je dat gedaan hebt en het werkt nog steeds niet, dan zou ik het probleem zoeken in het feit dat de externe het verkeer naar die poort blokkeert.

Pas wel je .htaccess aan, zodat je alleen door jou opgegeven IP-adresssen toegang geeft tot Spotweb, anders kan iedereen (bijvoorbeeld Google) erbij. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
CptChaos schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:13:
[...]
Dan heb je iets niet goed, want mijn Spotweb omgeving is van extern gewoon te bereiken. Spots doorsturen kan alleen als je de poort van SABnzbd naar het interne ip toe (de poort 8080 of 9090 dus) forward. Vervolgens zet je in jouw Spotweb instellingen jouw externe IP-adres of domeinnaam in en uiteraard het poortnummer. Zie niet in waarom het dan niet zou werken.

Als je dat gedaan hebt en het werkt nog steeds niet, dan zou ik het probleem zoeken in het feit dat de externe het verkeer naar die poort blokkeert.

Pas wel je .htaccess aan, zodat je alleen door jou opgegeven IP-adresssen toegang geeft tot Spotweb, anders kan iedereen (bijvoorbeeld Google) erbij. ;)
Thanx, het werkt, ik zal het morgen even op een andere locatie testen of het echt werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CptChaos schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:13:
Gebruik HTTPS en zet er gewoon een goed wachtwoord op, lijkt mij handiger ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Ah yes hij werkt op afstand, heb niks voor sabnzbd hoeven aan te passen. Gewoon laten verwijzen naar localhost + poort is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Ik heb mijn spotweb gekoppeld aan sabnzb maar ik kan op deze manier maar 1 nzb tegelijk downloaden.

Dus als er al 1 download bezig is in sabnzb dan kan ik daar niet nog een andere naar toe sturen vanuit spotweb.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@oObreezerOo: Wanneer je aan het downloaden bent gebruik je alle 'lijntjes' en zijn er dus geen meer beschikbaar voor het downloaden van de NZB met SpotWeb. Verlaag het aantal lijntjes in je sabnzbd settings dus even met 1.

Dit had je trouwens makkelijk kunnen vinden in dit topic, is al meerdere malen besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tsurany schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:10:
Gebruik HTTPS en zet er gewoon een goed wachtwoord op, lijkt mij handiger ;)
Dan moet ik iedereen datzelfde wachtwoord gaan geven, heb ik geen zin in. Dus filter ik op IP-adres. :) Als het IP-adres wijzigt is het ook zo aangepast in .htacces en zo voorkom ik ongewenste toegang imo effectiever.

HTTPS is optioneel, heb dat nog niet helemaal goed draaiend, iets over SSL certificaten en zo... ;) Ik heb via StartSSL.com wel een gratis SSL-certificaat, maar moet dat even opnieuw doen, ik krijg dan namelijk een foutmelding dat de common name niet gelijk is aan de servernaam. Ik wist niet dat dat gelijk aan elkaar moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:47:
[...]
Dan moet ik iedereen datzelfde wachtwoord gaan geven, [..]
Want Spotweb is gelimiteerd tot 1 account :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:07:
Want Spotweb is gelimiteerd tot 1 account :?
Heb het niet over accounts binnen Spotweb... :') Dáár heb ik wel meerdere accounts. ;) Ik kreeg het advies om Spotweb dan op wachtwoord te beveiligen en ik weet dat dat ook kan, ook met meerdere accounts, maar nee, ik wil mensen niet dubbel laten inloggen en op deze wijze kan ik ook bepalen wie toegang krijgt en wie niet.

Gefeliciteerd trouwens! :) Hoe jong ben je geworden? :+

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:10:
[...]
Heb het niet over accounts binnen Spotweb... :') Dáár heb ik wel meerdere accounts. ;) Ik kreeg het advies om Spotweb dan op wachtwoord te beveiligen en ik weet dat dat ook kan, ook met meerdere accounts, maar nee, ik wil mensen niet dubbel laten inloggen en op deze wijze kan ik ook bepalen wie toegang krijgt en wie niet.

Gefeliciteerd trouwens! :) Hoe jong ben je geworden? :+
Of nog makkelijker

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if (php_sapi_name() == 'cli' && empty($_SERVER['REMOTE_ADDR'])) {
    //All is good!
} elseif (substr(@$_SERVER['REMOTE_ADDR'], 0, 6) == "fe80::" || substr(@$_SERVER['REMOTE_ADDR'], 0, 10) == "192.168.7." || $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "127.0.0.1") {
    $settings['nonauthenticated_userid'] = 3;
} elseif (@$_SERVER['REMOTE_ADDR'] == gethostbyname("host.dyndns.org")) {
    $settings['nonauthenticated_userid'] = 4;
} elseif (@$_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "extern_ip") {
    $settings['nonauthenticated_userid'] = 5;
} else {
    header("HTTP/1.0 401 Unauthorized"); $title = "Unauthorized"; $msg = $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . " is not authorized to use this service!"; include "../index.php"; exit;
}

Hoeft men helemaal niet in te loggen.

Edit: thnx... ben nu 30 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:13:
[...]

Of nog makkelijker

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if (php_sapi_name() == 'cli' && empty($_SERVER['REMOTE_ADDR'])) {
    //All is good!
} elseif (substr(@$_SERVER['REMOTE_ADDR'], 0, 6) == "fe80::" || substr(@$_SERVER['REMOTE_ADDR'], 0, 10) == "192.168.7." || $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "127.0.0.1") {
    $settings['nonauthenticated_userid'] = 3;
} elseif (@$_SERVER['REMOTE_ADDR'] == gethostbyname("host.dyndns.org")) {
    $settings['nonauthenticated_userid'] = 4;
} elseif (@$_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "extern_ip") {
    $settings['nonauthenticated_userid'] = 5;
} else {
    header("HTTP/1.0 401 Unauthorized"); $title = "Unauthorized"; $msg = $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . " is not authorized to use this service!"; include "../index.php"; exit;
}

Hoeft men helemaal niet in te loggen.

Edit: thnx... ben nu 30 :+
Ah, het inloggen is voor dingen als koppeling met NZB (zoals SABnzbd) en weergave voorkeuren. Nu hoeft men helemaal niet in te loggen om überhaupt op Spotweb te komen. :) Ik heb het nu zo, dat .htaccess op IP-adres filtert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:13:
[...]
Ah, het inloggen is voor dingen als koppeling met NZB (zoals SABnzbd) en weergave voorkeuren. Nu hoeft men helemaal niet in te loggen om überhaupt op Spotweb te komen. :) Ik heb het nu zo, dat .htaccess op IP-adres filtert. :)
Ja, beide zou ook kunnen. Zie ik echter niet zoveel voordeel in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Zo, hoe gaat het nu met Spotweb? Nog steeds zoveel veranderingen als in het begin qua development?

Ik draai zelf nog een hele oude versie (2tot3 maanden oud). Ik ben sinds toen ook helemaal gestopt met mij bezig te houden met Spotweb. Werd een beetje moe doe ik elke keer alles kon gaan herbouwen omdat de boel weer veranderd was. Ik heb ook erg weinig tijd gehad om mij hier mee bezig te houden.

Wie weet als het allemaal wat stabieler is qua wijzigingen dat ik weer eens verder ga met mijn template...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Weet iemand hoe ik de 'recent bekeken' items kan wissen? Misschien een handige optie voor in toekomst?

Zelf gedaan: googlen, dit topic doorzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Na een paar maanden eens geupdate weer. Moest het in 2 keer doen. Eerst een oudere versie downloaden en upgrade van de db uitvoeren en nogmaals met de nieuwe. Users tabel moeten fixen na toegang gewijgerd melding.

Nu werkt het prima verder. Ben ook blij met de nzb handeling. Nu kan ik kiezen om de download thuis te laten lopen middels de groene pijl of hier op afstand iets te downloaden met de nzb knop. Echter kan ik niet vinden hoe ik kan veranderen dat ik geen zip file download maar de nzb. Kan dit eigenlijk wel ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Tranzy: Kijk even bij de gebruikersinstellingen onder het userpanel rechtsbovenin. Als je geen gebruiker hebt moet je even hier kijken: https://github.com/spotwe...lt-user-rechten-aanpassen

Komt er dus op neer dat je een User maakt die helemaal voldoet aan je eisen. En dan zet je de UserID van die user in je ownsettings.php zodat anonieme/niet-ingelogde gebruikers dezelfde rechten / functies krijgen.

@Splendid: Als je graag wilt weten hoe ver het is met SpotWeb kan je toch gewoon even updaten?

[ Voor 10% gewijzigd door shappie op 21-06-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
shappie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:52:
@Splendid: Als je graag wilt weten hoe ver het is met SpotWeb kan je toch gewoon even updaten?
Het gaat mij niet om de totale hoeveelheid verandering, en jij doelt zelfs nog op functionaliteiten. Ik bedoel meer structuur aanpassingen en hoe vaak dit nu nog gebeurd. Extra functionaliteit interesseert mij nog niet eens.

Dit in gedachten dat je niet elke keer met een broken template zit die je eerst kan gaan fixen voordat je weer verder kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Splendid: Aan de we1rdo layout is volgens mij de afgelopen weken heel weinig ingrjipends veranderd. Voordeel is natuurlijk dat dit de default template is, dus als iemand iets wijzigd zal hij dat zelf ook wel in de default template fixen. Als je zelf een (niet-default) template onderhoud moet je alles zelf bijwerken en dan is het meer werk.

En SpotWeb is nog steeds een best actief project als ik op GitHub kijk, dus ik ben bang dat je een template actief zult moeten onderhouden als je er een gaat maken.

Als je echt wilt weten of er grote wijzigingen aankomen kan je denk ik het beste even een Issue openen op GitHub. Alleen spotweb zelf weet waarschijnlijk of er nog veel gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:14
shappie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:38:
@Splendid: Aan de we1rdo layout is volgens mij de afgelopen weken heel weinig ingrjipends veranderd. Voordeel is natuurlijk dat dit de default template is, dus als iemand iets wijzigd zal hij dat zelf ook wel in de default template fixen. Als je zelf een (niet-default) template onderhoud moet je alles zelf bijwerken en dan is het meer werk.

En SpotWeb is nog steeds een best actief project als ik op GitHub kijk, dus ik ben bang dat je een template actief zult moeten onderhouden als je er een gaat maken.

Als je echt wilt weten of er grote wijzigingen aankomen kan je denk ik het beste even een Issue openen op GitHub. Alleen spotweb zelf weet waarschijnlijk of er nog veel gaat veranderen.
vermoed dat niet iedereen meer weer dat splendid in het begin zijn eigen template maakte en continue update :)
die trouwens erg goed was maar ben toch maar overgestapt op weirdo

[ Voor 3% gewijzigd door slommer op 21-06-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Meer mensen last dat de Watchlist niet meer werkt ?

Toevoegen/Verwijderen werkt geen van beide....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Laatst online: 09:39
@hierboven: Bij mij werkt het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Ik heb geprobeerd er doorheen te spitten, maar ben nog niet een duidelijke 'ja' of een duidelijke 'nee' tegengekomen voor het volgende:

Een collega van mij heeft bij hem thuis een server draaien met Spotweb. Draait perfekt. Nu heeft hij mij toegevoegd als gebruiker en kan ik .nzb's downloaden en vervolgens uploaden naar mijn eigen mediaspeler die bij mij thuis staat te draaien (Eminent 7071 met NZBGet 0.8.0-testing-r393:394 Web Interface 1.4 (testing-7)

Nu zou het (dacht ik?) mogelijk moeten zijn om de .nzb direkt naar deze Eminent te sturen, klopt dat?

Ik heb al wat instellingen geprobeerd maar m'n Eminent ontvangt niets. Tips / tricks ? Of een duidelijke 'nee' ;-) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
witteveder schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:47:
Weet iemand hoe ik de 'recent bekeken' items kan wissen? Misschien een handige optie voor in toekomst?

Zelf gedaan: googlen, dit topic doorzoeken
Klikken op "Markeer alles als gelezen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
slommer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:51:
[...]

vermoed dat niet iedereen meer weer dat splendid in het begin zijn eigen template maakte en continue update :)
die trouwens erg goed was maar ben toch maar overgestapt op weirdo
Denk het ja, de Splendid template die nu nog in Spotweb zit is nog een oude versie van mijn template. Daarvan zit een hele nieuwe nog in mijn fork. Splendid DEV. Helaas werkt die helemaal niet meer door aanpassingen in de structuur van Spotweb. Daarom vroeg ik mij af of spotweb nu een beetje stabiel is qua structuur zodat ik deze weer eens kan gaan fixen en werkend 'houd' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Klikken op "Markeer alles als gelezen".
Bedankt, het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ook een nieuwe installatie van spotweb geeft het zelfde probleem dat de watchlist niet werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

Splendid schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Denk het ja, de Splendid template die nu nog in Spotweb zit is nog een oude versie van mijn template. Daarvan zit een hele nieuwe nog in mijn fork. Splendid DEV. Helaas werkt die helemaal niet meer door aanpassingen in de structuur van Spotweb. Daarom vroeg ik mij af of spotweb nu een beetje stabiel is qua structuur zodat ik deze weer eens kan gaan fixen en werkend 'houd' :)
Ik draai al weken stabiel, vooral na de grote mysql updates ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

zeroday schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:46:
[...]

Ik draai al weken stabiel, vooral na de grote mysql updates ..
Stabiel zegt natuurlijk niks over of ze met grote veranderingen bezig zijn waardoor je de template blijft wijzigen ;)

Edit: Watchlist probleem opgelost, https://github.com/spotweb/spotweb/issues/862

[ Voor 12% gewijzigd door Brummetje op 21-06-2011 16:08 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.