SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 71 Laatste
Acties:
  • 506.996 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

Brummetje schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:50:
[...]

Stabiel zegt natuurlijk niks over of ze met grote veranderingen bezig zijn waardoor je de template blijft wijzigen ;)

Edit: Watchlist probleem opgelost, https://github.com/spotweb/spotweb/issues/862
ik heb mijn template al voor geen weken meer zien wijzigen, ;-)
tuurlijk zijn er wijzigingen en toevoegingen gemaakt maar de basis is volgens mij al weken dezelfde
dus op functioneel niveau is er erg veel veranderd en/dus ook nodig om aan te passen in de GUI ;-) ze zijn vooral bezig geweest met alle functies uit de config files te krijgen alsmede de users met daarbij de functies/mogelijkheden

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Misschien al wel eens ter sprake geweest, maar geen info kunnen vinden.
Kan ik 2 newsservers opgeven in spotweb?
Zeg maar een primaire en als die de data niet (meer) kan downloaden dat dan de 2de nieuwsserver wordt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
kan je ergens instellen dat spotweb default op datum sorteert bij een zoekaktie?
kweenie waar hij nu op sorteert, maar it makes no sense to me ;)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
raven22 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:43:
Misschien al wel eens ter sprake geweest, maar geen info kunnen vinden.
Kan ik 2 newsservers opgeven in spotweb?
Zeg maar een primaire en als die de data niet (meer) kan downloaden dat dan de 2de nieuwsserver wordt geprobeerd?
Waarom zou je dit (in spotweb) willen? Spotweb download enkel de text-bestandjes/nzb's. Hij geeft ze door aan een externe downloadmanager (bijv sabnzbd) die dan daadwerkelijk de data download.

Sabnzb kent die mogelijkheid wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:31
Ik ben bezig met SpotWeb installeren op mijn Synology, maar bij deze stap:
code:
1
pear install --alldeps Net_NNTP

Krijg ik de volgende foutmelding.
code:
1
PHP Fatal error:  Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 65667 bytes) in /opt/share/pear/PEAR/Task/Replace.php on line 171

Nu heb ik zelf geen idee waar dit over gaat... Is er iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CarpeVentum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:08:
Ik ben bezig met SpotWeb installeren op mijn Synology, maar bij deze stap:
code:
1

Krijg ik de volgende foutmelding.
code:
1
PHP Fatal error:  Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 65667 bytes) in /opt/share/pear/PEAR/Task/Replace.php on line 171

Nu heb ik zelf geen idee waar dit over gaat... Is er iemand die hier meer van weet?
Geef je favoriete zoekmachine eens een slinger, genoeg te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Howly hell, dat is de langste zoekopdracht die ik ooit heb gedaan die een resultaat kreeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
M.v.Veelen schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:11:
... Nu heeft hij mij toegevoegd als gebruiker en kan ik .nzb's downloaden en vervolgens uploaden naar mijn eigen mediaspeler die bij mij thuis staat te draaien (Eminent 7071 met NZBGet 0.8.0-testing-r393:394 Web Interface 1.4 (testing-7)

Nu zou het (dacht ik?) mogelijk moeten zijn om de .nzb direkt naar deze Eminent te sturen, klopt dat?

Ik heb al wat instellingen geprobeerd maar m'n Eminent ontvangt niets. Tips / tricks ? Of een duidelijke 'nee' ;-) ?
Ja dat moet kunnen. Je collega moet jou dan de juiste rechten geven zodat je in je user settings bij 'NZB afhandling' de optie 'Roep NZBGet aan via HTTP door SpotWeb' kunt selecteren. Vervolgens stel je jouw externe IP adres in en moet je mbv portforwarding de juiste TCP port in je router forwarden naar het IP adres van je Eminent en de TCP port waar NZBGet op luistert. Over portforwarding is genoeg op internet te vinden, dus ik neem aan dat je daar wel uit komt.

@Splendid
Goed te zien dat je weer terug bent :) Er zitten nog wat wijzigingen aan te komen in de API die door het sabpanel van de We1rdo template gebruikt wordt. Dit wordt een meer generic API waarbij naast Sabnzbd dan ook NZBGet gesupport zal worden. Ik zou dus nog even wachten met het inbouwen van een sabpanel mocht je dat ook van plan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Oke, ik heb echt geen idee wat ik gedaan heb... In ieder geval wel iets stoms. Ik had spotweb met git NIET gecloned naar de webdirectory. Ik werd pas laat wakker en besloot de directory te verplaatsen naar de Web directory. Ik kreeg vervolgens in de browser een fout dat settings.php niet bestond (als ik het me goed herinner). Dus ik dacht, ik rebuild de database omdat het geheel op een nieuwe locatie staat, met behulp van php upgrade-db.php.
Mocht niet baten, het geeft me twee errors:
code:
1
2
PHP Warning:  require_once(lib/SpotSecurity.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/SpotSecurity.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18

(oh ben intussen al weer iets verder)

De error blijft echter: Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist. Normaal gesproken zou (volgens google) een php upgrade-db.php voldoen, maar zoals bovenstaand weergeeft wil dat niet echt baten.
Ik denk dus dat er in MySQL iets niet goed zit, en ik heb echt geen idee hoe ik met MySQL moet werken, dus iedere hulp wordt zeer gewaardeerd!

EDIT:
/usr/bin/php upgrade-db.php <---werkt wel!
(OMG IT WORKS)

EDIT2:
Resteert me een ding. Met de gegeven configuratie voor .htaccess werkt het niet. De Synology '404' niet gevonden pagina verschijnt. Met de generator werkt het wel, maar zodra ik mijn password heb ingevoerd kom ik alsnog bij de Synology 404 pagina... Domme fout door het late tijdstip?

[ Voor 17% gewijzigd door CarpeVentum op 22-06-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
LeechGuy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:57:

@Splendid
Goed te zien dat je weer terug bent :) Er zitten nog wat wijzigingen aan te komen in de API die door het sabpanel van de We1rdo template gebruikt wordt. Dit wordt een meer generic API waarbij naast Sabnzbd dan ook NZBGet gesupport zal worden. Ik zou dus nog even wachten met het inbouwen van een sabpanel mocht je dat ook van plan zijn.
Oke thanks for the heads up! Ik heb gisteren mijn DEV template weer werkend, alleen zit ik nog op een oudere versie van spotweb dus hebben jullie er weinig, maar goed hij werkt tenminste weer :) Ik wacht nog even de ontwikkelingen af binnen spotweb voor ik ga updaten en weer gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier: https://github.com/spotwe...s/master/templates/we1rdo kan je zien wat er allemaal verandert aan de template :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
[sarcasme mode]
Wow handig joh! Fijn dat linkje! Is dat handig dat GitHub? :P
[/sarcasme mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Splendid schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:31:
[...]

[sarcasme mode]
Wow handig joh! Fijn dat linkje! Is dat handig dat GitHub? :P
\[/sarcasme mode]
ROFL _/-\o_ _/-\o_

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
vroeg een pagina of 2 terug of het mogelijk is weer direct een nzb te downloaden ipv een zip file, maar nog geen antwoord gekregen. Is dat in te stellen?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Laatst online: 12-10 17:34
Tranzy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:15:
vroeg een pagina of 2 terug of het mogelijk is weer direct een nzb te downloaden ipv een zip file, maar nog geen antwoord gekregen. Is dat in te stellen?
Hier wel eens van "Voorkeuren wijzigen" gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgende keer wat beter lezen... (shappie in "SpotWeb - Webbased Spotnet")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of je had eerst even in het topic gezocht, dan had je je vraag niet eens hoeven stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
ff blogreclame maken: Entertainment vanuit de luie stoel: Spotweb als provider

Met grote dank aan Nighstpirit en de wiki of course :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:04:
ff blogreclame maken: Entertainment vanuit de luie stoel: Spotweb als provider

Met grote dank aan Nighstpirit en de wiki of course :)
Pas je ook de Wiki even aan met de headphones uitbreiding? ;)

Tevens een bug gevonden, de output van je gepostte api?t=c is helemaal fout :+ Fix is in de maak.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja is goud. Doe ik direct even :p

Nice, wat voor bug eigenlijk? :p Ik heb het namelijk aangepast, ik heb mijn werkelijke spotwebadres aangepast met de hand voordat ik 'm plakte...

[ Voor 69% gewijzigd door Mar2zz op 22-06-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:20
Open gebruikers paneel / Voorkeuren wijzigen / NZB afhandeling

dan bij de volgende regel
Wat moeten we met meerdere NZB files doen?

"Voeg de NZB files samen"
Alleen dan heb je geen last meer van zip / rar bestanden maar word het netjes als .nzb weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:17:
Ja is goud. Doe ik direct even :p

Nice, wat voor bug eigenlijk? :p Ik heb het namelijk aangepast, ik heb mijn werkelijke spotwebadres aangepast met de hand voordat ik 'm plakte...
Dezelfde bug als waar Spider85 net achter kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ok :p. Kun je me ff een copy/paste van een juiste xml output doen? dan update ik mijn blog er even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:21:
Ok :p. Kun je me ff een copy/paste van een juiste xml output doen? dan update ik mijn blog er even mee.
In DM gedaan. Tis best een lap tekst waar de meesten toch niets aan hebben. En als ze het toch willen zien zoeken ze je blogpost maar op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 21:40
Ik ben er 3 maanden uit geweest en net weer spotweb volledig opnieuw geconfigureerd.
Ik loop alleen tegen 2 dingen aan, hoe kan ik er voor zorgen dat elke gast, user anonymous dus niks te zien krijgt geen spots en al zeker niet het menu op users aan te maken...

En kan je het pijltje uitzetten die voor de post staat zodra je zoekt of er op klikt..
Plaatjes is het pijltje dat ik bedoel. http://tinypic.com/r/1jkdqt/7

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
robbinonline schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:37:
Ik ben er 3 maanden uit geweest en net weer spotweb volledig opnieuw geconfigureerd.
Ik loop alleen tegen 2 dingen aan, hoe kan ik er voor zorgen dat elke gast, user anonymous dus niks te zien krijgt geen spots en al zeker niet het menu op users aan te maken...

En kan je het pijltje uitzetten die voor de post staat zodra je zoekt of er op klikt..
Als aanvulling hierop zou ik graag GEEN users willen.... dus helemaal NIET inloggen en toch alle admin-rechten hebben. De authenticatie regel ik zelf wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smeerbartje schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:15:
[...]

Als aanvulling hierop zou ik graag GEEN users willen.... dus helemaal NIET inloggen en toch alle admin-rechten hebben. De authenticatie regel ik zelf wel :).
Dat kan al, even opletten. Gedocumenteerd in settings.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
LeechGuy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:57:
[...]

Ja dat moet kunnen. Je collega moet jou dan de juiste rechten geven zodat je in je user settings bij 'NZB afhandling' de optie 'Roep NZBGet aan via HTTP door SpotWeb' kunt selecteren. Vervolgens stel je jouw externe IP adres in en moet je mbv portforwarding de juiste TCP port in je router forwarden naar het IP adres van je Eminent en de TCP port waar NZBGet op luistert. Over portforwarding is genoeg op internet te vinden, dus ik neem aan dat je daar wel uit komt.
Hoi, dank voor je reactie. Dacht dat mijn vraag wat ondergesneeuwd raakte :)

Ik heb echter al van die collega de juiste rechten gekregen. Ik heb 'Roep NZBGet aan via HTTP door SpotWeb' aan staan. En daarnaast ook voor 'voeg NZB's samen' gekozen omdat de Eminent graag een NZB krijgt en daarmee aan de slag gaat.

De poort heb ik reeds geforward (in deze nieuwe NZBget wordt poort 9999 gebruikt) en ik heb die ook ingevuld in het vakje waar je de poort kunt invullen.

Het externe IP adres heb ik ook ingevuld, alleen er komt gewoon niets binnen..... Als het dus moet kunnen, dan zie ik wss toch iets (simpels ?) over het hoofd ben ik bang.

Overigens is het denk ik extra lastig omdat deze versie op de volgende manier benaderd kan worden:

http://xxx.xxx.xxx.xxx:9999/NZBget_web/index.php

en de oude als volgt:

http://xxx.xxx.xxx.xxx:8066/index.php5 (deze wordt dus nu niet gebruikt omdat ik een nieuwere versie heb geinstalleerd)

Als je / iemand nog tips hebt / heeft ?

[ Voor 9% gewijzigd door M.v.Veelen op 22-06-2011 20:41 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
robbinonline schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:37:
... hoe kan ik er voor zorgen dat elke gast, user anonymous dus niks te zien krijgt geen spots en al zeker niet het menu op users aan te maken...

Door even de wiki door te nemen.

Pijltje kan volgens mij niet uit. Die is nl. voor de keyboard besturing zodat je kunt zien welke spot je op dat moment geselecteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
M.v.Veelen schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Ik heb 'Roep NZBGet aan via HTTP door SpotWeb' aan staan. En daarnaast ook voor 'voeg NZB's samen' gekozen omdat de Eminent graag een NZB krijgt en daarmee aan de slag gaat.

De poort heb ik reeds geforward (in deze nieuwe NZBget wordt poort 9999 gebruikt) en ik heb die ook ingevuld in het vakje waar je de poort kunt invullen.

Het externe IP adres heb ik ook ingevuld, alleen er komt gewoon niets binnen..... Als het dus moet kunnen, dan zie ik wss toch iets (simpels ?) over het hoofd ben ik bang.

Overigens is het denk ik extra lastig omdat deze versie op de volgende manier benaderd kan worden:

http://xxx.xxx.xxx.xxx:9999/NZBget_web/index.php

en de oude als volgt:

http://xxx.xxx.xxx.xxx:8066/index.php5 (deze wordt dus nu niet gebruikt omdat ik een nieuwere versie heb geinstalleerd)
Ook al had je er voor gekozen om de nzb's niet samen te voegen maar te zippen, dan nog had SpotWeb ze samengevoegd en niet gezipt. NZBGet ondersteund nl. geen zip files, dus heb ik er voor gezorgd dat bij NZBGet ongeacht de instelling altijd samengevoegd wordt :)

SpotWeb connect niet naar de NZBGet Web Interface, maar rechtstreeks naar NZBGet. In de NZBGet Web Interface kun je zien op welk ip adres en welke poort NZBGet luistert (ServerIp en ServerPort), maar misschien is het handiger om even de nzbget.conf configuratie file op te zoeken, dan kun je ook gelijk zien welk paswoord ingesteld staat. Als dat een default paswoord is, dan zou ik die wel even wijzigen anders kan iedereen bij je NZBGet (in dat geval ook even je settings.php file van de NZBGet Web Interface aanpassen, die gebruikt nl. hetzelfde password om met NZBGet te connecten). Ik heb zelf geen Eminent dus ik weet niet waar die zo staat. Bij mij staat hij onder /etc/nzbget.conf, maar hij kan ook in je homedirectory staan.
Als laatste dan nog even je portforwarding aanpassen zodat SpotWeb niet naar de webinterface maar naar NZBGet geforward wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Shit, toch nog niet helemaal gelukt. Toen ik gisteravond euforisch was had ik mijn NNTP nog niet ingevuld. Nu ik deze wel heb ingevuld verschijnen er alsnog geen spots. Wat kan er fout zijn? (de NNTP staat 100% zeker goed. Heb het 5x gecheckt, ben het nog 5x aan het checken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CarpeVentum schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:22:
Shit, toch nog niet helemaal gelukt. Toen ik gisteravond euforisch was had ik mijn NNTP nog niet ingevuld. Nu ik deze wel heb ingevuld verschijnen er alsnog geen spots. Wat kan er fout zijn? (de NNTP staat 100% zeker goed. Heb het 5x gecheckt, ben het nog 5x aan het checken...)
Glazen bol stuk, zonder foutmelding(en) weten wij net zoveel als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ja weet ik, maar waar kan ik dit soort foutmeldingen vandaan plukken? Haha, zelfs dat weet ik al niet.
Had ik maar een glazen bol, dan was t allemaal wat makkelijker :)

(btw, klein vraagje: klopt het dat je in de spotwebinterface een user moet aanmaken? En kan je sab alleen configureren via de UI?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
open retrieve.php eens in je browser. Daarvoor moet je inderdaad via webinterface al een account hebben aangemaakt en daarop ingelogd zijn (ook voor de meeste instellingen).

Alternatief kun je retrieve.php via console runnen, zoals je eerder al upgrade-db.php hebt gedraaid. Daar heb je geen account voor nodig en is zeker de eerste keer een betere optie.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@nightspirit:
Hoe kan ik je api het beste debuggen? Ik ben beetje aan het testen met Headphones en Spotweb, heb even jouw fork gepulled enzo, api werkt (xml output is goed).

Ik heb 3 albums met headphones op wanted gezet, Adele - 21, Metallica - Metallica en Bruno Mars - Doo Wops and Hooligans. Alleen bij Metallica vind ie wat, maar dan vind ie Schlagerfestival 1991...

Consoleoutput van headphones:
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:28] "GET / HTTP/1.1" 200 4001 "http://xbmc:8181/findArtist?name=metallica" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:28] "GET /data/css/style.css HTTP/1.1" 304 - "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:28] "GET /data/images/headphoneslogo.png HTTP/1.1" 304 - "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:30] "GET /artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab HTTP/1.1" 200 20652 "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:44] "GET /queueAlbum?AlbumID=69a8ca83-a182-3375-a702-a30e216748c9&ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab HTTP/1.1" 303 192 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:44] "GET /artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab HTTP/1.1" 200 20660 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:37:37] "GET /artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5 HTTP/1.1" 200 3165 "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:37:41] "GET /queueAlbum?AlbumID=3d2b148e-8c0a-42b6-baae-c3ee7322a569&ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5 HTTP/1.1" 303 192 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:37:41] "GET /artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5 HTTP/1.1" 200 3172 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"

Alleen staat daar nogal weinig... (adele overigens op wanted gezet voordat ik handmatige consolestart van headphones heb gedaan, dus die staat er niet bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Sorry .. mijn fout, had te weinig info gegeven dus had kunnen wachten op de antwoorden als "gebuik de zoekfunctie etc..." Dat wil iedereen maar al te graag zeggen..

Hij download bij mij bij ELKE optie een zip file.

Zet ik hem op GEEN intergratie met download client en NZB samenvoegen.

Heb ik de instelling "Roep sabnzbd+ op via users browser . en meerdere nzb file samenvoegen. download hij ook een zip

Dus vandaar mijn vraag of dit in te stellen is.. Blijkt kennelijk een probleem bij mij en hoort een nzb file te zijn begrijp ik uit jullie reacties (alsof ik net nieuw ben op tweakers 8)7 )

[ Voor 186% gewijzigd door Tranzy op 23-06-2011 10:15 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Tranzy: Hier werkt het gewoon zodra ik het juist instel in de settings UI.

"Dat wil iedereen maar al te graag zeggen.."
Wanneer jij zonder verdere info met een probleem aankomt wat we al vaker hebben gehoord en heel simpel is op te lossen, kan je verwachten dat zulke reacties komen.

Heb je het al onder verschillende accounts geprobeerd? Al een nieuwe git clone gemaakt om even te kijken of er iets mis is met je installatie? Een nieuwe gebruiker aangemaakt en het daarmee getest?

"Dus vandaar mijn vraag of dit in te stellen is.."
Het is dus gewoon in te stellen, waar je blijkbaar zelf ook al achter was gekomen (je noemt "meerdere nzb file samenvoegen" al in je bericht). Alleen werkt het blijkbaar niet bij jou, kijk even of de bovenstaande vragen het oplossen. Als dat niet het geval is kan iemand anders je misschien verder helpen of je kan natuurlijk een Issue op GitHub openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:46:
@nightspirit:
Hoe kan ik je api het beste debuggen? Ik ben beetje aan het testen met Headphones en Spotweb, heb even jouw fork gepulled enzo, api werkt (xml output is goed).

Ik heb 3 albums met headphones op wanted gezet, Adele - 21, Metallica - Metallica en Bruno Mars - Doo Wops and Hooligans. Alleen bij Metallica vind ie wat, maar dan vind ie Schlagerfestival 1991...

Consoleoutput van headphones:
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:28] "GET / HTTP/1.1" 200 4001 "http://xbmc:8181/findArtist?name=metallica" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:28] "GET /data/css/style.css HTTP/1.1" 304 - "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:28] "GET /data/images/headphoneslogo.png HTTP/1.1" 304 - "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:30] "GET /artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab HTTP/1.1" 200 20652 "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:44] "GET /queueAlbum?AlbumID=69a8ca83-a182-3375-a702-a30e216748c9&ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab HTTP/1.1" 303 192 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:36:44] "GET /artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab HTTP/1.1" 200 20660 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=65f4f0c5-ef9e-490c-aee3-909e7ae6b2ab" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:37:37] "GET /artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5 HTTP/1.1" 200 3165 "http://xbmc:8181/" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:37:41] "GET /queueAlbum?AlbumID=3d2b148e-8c0a-42b6-baae-c3ee7322a569&ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5 HTTP/1.1" 303 192 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"
192.168.1.67 - - [23/Jun/2011:07:37:41] "GET /artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5 HTTP/1.1" 200 3172 "http://xbmc:8181/artistPage?ArtistID=afb680f2-b6eb-4cd7-a70b-a63b25c763d5" "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110422 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.17"

Alleen staat daar nogal weinig... (adele overigens op wanted gezet voordat ik handmatige consolestart van headphones heb gedaan, dus die staat er niet bij).
Ik heb de musicsearch nog niet kunnen optimaliseren, ik zal daar spoedig eens een blik op gaan werpen.

Edit: heeft Headphones niet eens een logfile-optie? |:(
Edit 2: Zoekactie anders ingesteld, lijkt erg op dit Issue.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er is niks gelogd bij headphones inderdaad. maar ff issue maken dat ie debuglogging gaat zetten in de bestanden, want er valt m.i. sneller te verbeteren in dat geval.

Moet voor apichanges in jouw source de server herstart worden na een pull?

[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 23-06-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
Mar2zz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:15:
Denk het niet...
Het is tenslotte een "simpele" php pagina die aangeroepen wordt, en niet een service.

Verder trouwens wel tof dat je Headphones hebt gevonden en er weer een mooie blogpost van hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:15:
Er is niks gelogd bij headphones inderdaad. maar ff issue maken dat ie debuglogging gaat zetten in de bestanden, want er valt m.i. sneller te verbeteren in dat geval.

Ik heb mijn vorige post aangepast (nieuwe commit geeft beter resultaat).

Restarten niet nodig om bovenstaande reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:01
heeft iemand url van headphones? google komt met allemaal koptelefoons wat niet zo heel gek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
slommer schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:35:
heeft iemand url van headphones? google komt met allemaal koptelefoons wat niet zo heel gek is :)
https://github.com/rembo10/headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
LeechGuy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:55:
[...]

SpotWeb connect niet naar de NZBGet Web Interface, maar rechtstreeks naar NZBGet. In de NZBGet Web Interface kun je zien op welk ip adres en welke poort NZBGet luistert (ServerIp en ServerPort), maar misschien is het handiger om even de nzbget.conf configuratie file op te zoeken, dan kun je ook gelijk zien welk paswoord ingesteld staat. Als dat een default paswoord is, dan zou ik die wel even wijzigen anders kan iedereen bij je NZBGet (in dat geval ook even je settings.php file van de NZBGet Web Interface aanpassen, die gebruikt nl. hetzelfde password om met NZBGet te connecten). Ik heb zelf geen Eminent dus ik weet niet waar die zo staat. Bij mij staat hij onder /etc/nzbget.conf, maar hij kan ook in je homedirectory staan.
Als laatste dan nog even je portforwarding aanpassen zodat SpotWeb niet naar de webinterface maar naar NZBGet geforward wordt.
Ok, helder. Op dit moment is alles nog default behalve het wachtwoord. Ik heb in de spotweb-interface ingevuld:

Host name van nzbget? slechts het externe IP adres, dus zonder http://
Port nummer voor nzbget? 6789 (dit is de default poort)
Username voor nzbget? nmt (deze is lastig omdat ik in de config file helemaal geen username kan invullen ?! Ik heb in de config wel het volgende gevonden: DaemonUserName - en daar staat ook nmt ingevuld
Password voor nzbget? (het wachtwoord dat ik heb aangepast en nu ook netjes in de config file staat)

In de NZBget config heb ik ingevuld:

ServerIp - hier heb ik het (interne) IP adres ingevuld van de Eminent
ServerPort - 6789
ServerPassword - het wachtwoord dat ik bij NZBget ook heb gebruikt

Wat mij betreft mag er wel iemand inloggen om het te proberen te fixen hoor, durf ik best aan. En naderhand kan ik dan altijd nog de user/pass aanpassen. Ja toch ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 02:21:
open retrieve.php eens in je browser. Daarvoor moet je inderdaad via webinterface al een account hebben aangemaakt en daarop ingelogd zijn (ook voor de meeste instellingen).

Alternatief kun je retrieve.php via console runnen, zoals je eerder al upgrade-db.php hebt gedraaid. Daar heb je geen account voor nodig en is zeker de eerste keer een betere optie.
Retrieve.php geeft een access denied in de browser.
Als ik in de terminal php Retrieve.php doe krijg ik een error, maar /usr/bin/php werkt wel.
Hij begint wel met ophalen lijkt het en doet er echt gigantsich lang over, vervolgens krijg ik een timeout. Hier de volledige output. Heb wel wat regels tussenuit gehaald, anders is het gigantisch lang, maar you'll get the idea...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Lexis> /usr/bin/php retrieve.php
Retrieving new Spots from server reader.xsnews.nl...
Spots in database:  0
Appr. Message count:    293180
First message number:   4108
Last message number:    297288
Current message:    4108

Retrieving 4108 till 5109 (parsed 947 headers, 946 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 947 total messages)
Retrieving 5109 till 6110 (parsed 1001 headers, 1001 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 1001 total messages)
Retrieving 6110 till 7111 (parsed 1001 headers, 1001 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 1001 total messages)
Retrieving 7111 till 8112 (parsed 253 headers, 253 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 253 total messages)
Retrieving 8112 till 9113 (parsed 999 headers, 999 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 999 total messages)
...
Retrieving 88672 till 89673 (parsed 702 headers, 699 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 1001 total messages)
Retrieving 89673 till 90674 (parsed 615 headers, 615 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 1001 total messages)
Retrieving 90674 till 91675 (parsed 806 headers, 803 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 1001 total messages)
Retrieving 91675 till 92676 (parsed 641 headers, 640 full, verified 2, moderated 0, skipped 0 of 1001 total messages)
Retrieving 92676 till 93677

Fatal error occured retrieving messages:
  Unexpected response: 'reader.xsnews.nl: Session timeout.'

#0 /opt/share/pear/PEAR.php(895): eval()
#1 /opt/share/pear/PEAR.php(533): PEAR_Error->PEAR_Error('Unexpected resp...', 400, 32, NULL, 'reader.xsnews.n...')
#2 /opt/share/pear/PEAR.php(558): PEAR->raiseError('Unexpected resp...', 400, NULL, NULL, 'reader.xsnews.n...')
#3 /opt/share/pear/Net/NNTP/Protocol/Client.php(499): PEAR->throwError('Unexpected resp...', 400, 'reader.xsnews.n...')
#4 /opt/share/pear/Net/NNTP/Protocol/Client.php(1002): Net_NNTP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(400)
#5 /opt/share/pear/Net/NNTP/Client.php(529): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdHead('<rDH92g12Iywnea...')
#6 /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php(78): Net_NNTP_Client->getHeader('<rDH92g12Iywnea...')
#7 /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php(263): SpotNntp->getHeader('<rDH92g12Iywnea...')
#8 /volume1/web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Spots.php(185): SpotNntp->getFullSpot('rDH92g12IywneaZ...')
#9 /volume1/web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(125): SpotRetriever_Spots->process(Array, 92676, 93677)
#10 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(103): SpotRetriever_Abs->loopTillEnd(0, 1000)
#11 {main}

Er staan nu wel spots in spotweb, maar zou hij dit ook automatisch doen? Ik denk dat het programma het gewoon met 'php retrieve.php' wil starten, maar blijkbaar moet er dus steeds /usr/bin/php gebruikt worden. Ik ben het spoor een beetje bijster... 8)7

Én de spots zijn allemaal meer dan 7 maanden oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je nu even niets anders aanraden dan de topicstart eens door te lezen en de wiki te bekijken.. Je mist kennis die vanaf post 1 al openbaar is.

Buiten dat: of je verbinding is te langzaam/te druk, of de newsserver heeft problemen, vandaar de timeout.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
@M.v.Veelen

username is nzbget

NZBGet ondersteund nog geen vrij definieerbare username, hier loopt SpotWeb dus voor op NZBGet :)

Dat zou het moeten zijn (mits je port 6789 in je router hebt geforward naar port 6789 van je Eminent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
LeechGuy schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:28:
@M.v.Veelen

username is nzbget

NZBGet ondersteund nog geen vrij definieerbare username, hier loopt SpotWeb dus voor op NZBGet :)

Dat zou het moeten zijn (mits je port 6789 in je router hebt geforward naar port 6789 van je Eminent).
De poort heb ik idd geforward. Net username nzbget geprobeerd maar nog steeds niets. Voor m'n gevoel zit ik er dichtbij, maar het lukt nog steeds niet......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:44:
[...]

Ik heb de musicsearch nog niet kunnen optimaliseren, ik zal daar spoedig eens een blik op gaan werpen.

Edit: heeft Headphones niet eens een logfile-optie? |:(
Edit 2: Zoekactie anders ingesteld, lijkt erg op dit Issue.
Ik weet niet waarom, maar ik kijk net even bij sabnzbd en Adele - 21 en Bruno Mars - Doo Wops zijn een half uur geleden toegevoegd, dus het werkt toch ok je api, ook voor muziek dus... Snap niet dat ie dat niet @ first run heeft gedaan, maar het werkt dus wel gewoon goed (genoeg)...

Alleen metallica nog niet, maar ik denk dat Headphones denkt dat ik die al heb dan omdat ie dat schlagerfestival als resultaat had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:03:
[...]

Ik weet niet waarom, maar ik kijk net even bij sabnzbd en Adele - 21 en Bruno Mars - Doo Wops zijn een half uur geleden toegevoegd, dus het werkt toch ok je api, ook voor muziek dus... Snap niet dat ie dat niet @ first run heeft gedaan, maar het werkt dus wel gewoon goed (genoeg)...
*O* Dat is met mijn patch van vandaag toch?
Alleen metallica nog niet, maar ik denk dat Headphones denkt dat ik die al heb dan omdat ie dat schlagerfestival als resultaat had...
Moet je ff op retry (oid, naam kwijt) klikken achter het album.

Geef nou maar toe dat je die schlager stiekem gewoon leuk vindt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja ik zit nu op jouw fork, spiritweb heb ik 't maar genoemd. Ik moest de database updaten dus de gewone spotweb is ff "under construction", geen zin om bij elke switch upgrade-db te doen :p (kan geen kwaad toch, kan toch straks gewoon weer terug updaten?

retry, helemaal vergeten dat dat er ook achter staat, gaat ik even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:22:
Ja ik zit nu op jouw fork, spiritweb heb ik 't maar genoemd. Ik moest de database updaten dus de gewone spotweb is ff "under construction", geen zin om bij elke switch upgrade-db te doen :p (kan geen kwaad toch, kan toch straks gewoon weer terug updaten?
Als Spotweb mijn wijzigingen overneemt kan het geen kwaad, anders moet je handmatig terug reverten ^^
retry, helemaal vergeten dat dat er ook achter staat, gaat ik even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
M.v.Veelen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:39:
[...]
De poort heb ik idd geforward. Net username nzbget geprobeerd maar nog steeds niets. Voor m'n gevoel zit ik er dichtbij, maar het lukt nog steeds niet......
Zet ServerIp in de nzbget.conf file eens op 0.0.0.0
Zie je ook wat in je nzbget.log logfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
LeechGuy schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:43:
[...]

Zet ServerIp in de nzbget.conf file eens op 0.0.0.0
Zie je ook wat in je nzbget.log logfile?
Ik heb (had) 'm al op 0.0.0.0 gezet omdat als ik 'm instel op het intern IP adres, de NZBget server dan ineens niet meer werkte. Helaas kan ik van hieruit (werk) niet mijn log bekijken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ben inmiddels wel tegen een probleem aangelopen in de koppeling tussen sabnzbd+ (0.6.4) en spotweb. Ik kan namelijk slechts één download taak naar sabnzbd sturen. Als ik dan (zolang die eerste download taak niet klaar is) nog meer taken naar sabnzbd wil sturen krijg ik 10 seconden dat draaiende rond te zien en daarna een vinkje maar staat de taak vervolgens niet in de wachtrij van sabnzbd. Ik gebruik de instelling "Roep sabnzbd+ aan via http door Spotweb"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:01
ik222 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:53:
Ben inmiddels wel tegen een probleem aangelopen in de koppeling tussen sabnzbd+ (0.6.4) en spotweb. Ik kan namelijk slechts één download taak naar sabnzbd sturen. Als ik dan (zolang die eerste download taak niet klaar is) nog meer taken naar sabnzbd wil sturen krijg ik 10 seconden dat draaiende rond te zien en daarna een vinkje maar staat de taak vervolgens niet in de wachtrij van sabnzbd. Ik gebruik de instelling "Roep sabnzbd+ aan via http door Spotweb"
ik vermoed zoals al zovaak langs gekomen is hier dat je op de max logins zit van je newsserver account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja inderdaad dat was het, bedankt :) Ik had niet in de gaten dat spotnet ook de nzb's van usenet af haalt, dacht dat die van een site als nzbindex kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Ok na wat gepruts heb ik hem aan de gang.

Als ik een nzb probeerde te downloaden kreeg ik altijd de volgende error terug:
<xml><result>ERROR</result><msg>Permission denied</msg>

Ook /retrieve.php gaf "Access denied".

Omdat via de console retrieve.php wel goed zijn werk deed, vermoedde ik dat er wat fout stond in de webserver config. Dus even alle NOT OKs bij /testinstall.php opgelost, maar dat loste ook niet veel op.

Ik vermoede dat selinux de boosdoener was, omdat ik fedora 14 draai, maar ik kon niks vinden in de selinux log: /var/log/secure

Na wat $x->gettrace() in de code gezet te hebben, zag ik dat ie steeds dood ging op connect() methodes.

Vervolgens kwam ik een post tegen in dit topic die "httpd_can_network_connect" vermelde als evt. boosdoener.

Conclusie:
Selinux gebruikers mogen dit uitvoeren voordat het werkt:
setsebool -P httpd_can_network_connect 1

ps. misschien een idee om testinstall ook hier op te laten checken...

[ Voor 3% gewijzigd door Jimbolino op 24-06-2011 18:46 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@ Nightspirit:
Je hebt issues niet aanstaan op je eigen gitfork. Dus daarom ff hier. Maar geen issue, maar feature-request, of moet ik die api-requests/issues op spotweb's eigen fork gooien?

Kan spotweb de Gedownload-list updaten met de opgevraagde spot als een extern programma een nzb ophaalt via de api? De nzb wordt gerequest via spotweb, dus het lijkt me dat er ergens wel een koppeling gemaakt zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:55:
@ Nightspirit:
Je hebt issues niet aanstaan op je eigen gitfork. Dus daarom ff hier. Maar geen issue, maar feature-request, of moet ik die api-requests/issues op spotweb's eigen fork gooien?

Kan spotweb de Gedownload-list updaten met de opgevraagde spot als een extern programma een nzb ophaalt via de api? De nzb wordt gerequest via spotweb, dus het lijkt me dat er ergens wel een koppeling gemaakt zou kunnen worden?
Dat gebeurt al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Niet bij mij. Of heb je dat later deze dag toegevoegd? (api is van user waarmee ik ook browse in spotweb, en die heeft adminrights)

Ik ga naar bed, last van tijdelijke blindheid ofzo, ze staan er gewoon bij...

[ Voor 25% gewijzigd door Mar2zz op 24-06-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:34:
Niet bij mij. Of heb je dat later deze dag toegevoegd? (api is van user waarmee ik ook browse in spotweb, en die heeft adminrights)

Ik ga naar bed, last van tijdelijke blindheid ofzo, ze staan er gewoon bij...
Ik heb wel Issues aangezet op mijn fork voor toekomstige zaken ;) Heb je iig iets nuttigs bereikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
In firefox 4.0.1 scrolt de linkerkant (met quick links e.d.) niet meer. spots worden ook niet meer in een heel venster geopend, maar nog slechts in het rechter gedeelte met de lijst van spots. In internet explorer 9, scrolt/opent wel alles correct? Is dit iets wat ik zelf kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@witteveder: Er zit een "punaise" linksbovenin. Klik hierop en alles scrollt weer mee en opent full screen. Volgende keer kan je hierop ook gewoon even zoeken of het topic doorlezen, dit is pas nog voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
shappie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 09:22:
@witteveder: Er zit een "punaise" linksbovenin. Klik hierop en alles scrollt weer mee en opent full screen. Volgende keer kan je hierop ook gewoon even zoeken of het topic doorlezen, dit is pas nog voorbij gekomen.
Ah, bedankt, het is een feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klabaum
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 09:17
Ik heb al een hele tijd spotweb draaien, en sinds gisteren de laatste stabiele versie actief. Omdat ik wel eens wil zien wat er in de nieuwste versie zit heb ik een kopie van mijn database gemaakt, en mijn spotweb omgeving gekopieerd. Daarna in ownsettings.php de database aangepast, en voila: een tweede omgeving.

Maar als ik nu na een git pull de db-upgrade uitvoer dan loop ik elke keer tegen fouten in de database, indexen die niet goed zijn zoals idx_grouppermissions_1 enz. Dit heb ik deels opgelost door een schone database te creeeren dmv db-upgrade maar ik zou graag mijn spot-info willen behouden na de creatie van een nieuwe database.

Is het mogelijk om een soort export van de spot-info te maken en deze in een nieuwe database te laden?
Of zit ik nu op het verkeerde pad, en moet ik de users-omgeving corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 18:27
Ik snap ff niet wat er hier nu mis gaat, iemand enig idee ?

Ik heb gisteren spotweb op mijn qnap geinstalleerd, het werkte eigenlijk allemaal prima zelfs vanaf mijn ipad.
Alleen vandaag is de website op de nas overleden, volgens mij nadat ie klaar was met updaten begon de ellende :'( :

Het begon met de melding dat er een instelling in ownsettings.php moest worden aangepast:

show_updatebutton is een user right geworden. Haal dit aub weg uit je ownsettings.php

Dus toen heb ik in de ownsettings.php onderstaande regel aangepast naar:

#$settings['show_updatebutton'] = true;

Hierna kwam deze melding:

nzbhandling is een user preference geworden. Haal dit aub weg uit je ownsettings.php (vergeet de settings niet te noteren in het userpreferences scherm!)

Dus toen weer de ownsettings.php aangepast zoals hieronder:

#$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '192.168.1.30:8800';
#$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = '40c2096a9539f160213a401f4efa283f';

En toen kwam deze melding:

Database schema is gewijzigd, draai upgrade-db.php aub

Dan denk je: nou vooruit ff via putty naar de nas en onderstaand commando uitvoeren:

[/share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb] # php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
[/share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb] #

Maarja als ik dan de spotweb site een refresh geef krijg ik nog steeds:

Wie o wie heeft een oplossing? 8)7

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cycloon_ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:56:
Ik snap ff niet wat er hier nu mis gaat, iemand enig idee ?

Ik heb gisteren spotweb op mijn qnap geinstalleerd, het werkte eigenlijk allemaal prima zelfs vanaf mijn ipad.
Alleen vandaag is de website op de nas overleden, volgens mij nadat ie klaar was met updaten begon de ellende :'( :

Het begon met de melding dat er een instelling in ownsettings.php moest worden aangepast:

show_updatebutton is een user right geworden. Haal dit aub weg uit je ownsettings.php

Dus toen heb ik in de ownsettings.php onderstaande regel aangepast naar:

#$settings['show_updatebutton'] = true;

Hierna kwam deze melding:

nzbhandling is een user preference geworden. Haal dit aub weg uit je ownsettings.php (vergeet de settings niet te noteren in het userpreferences scherm!)

Dus toen weer de ownsettings.php aangepast zoals hieronder:

#$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '192.168.1.30:8800';
#$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = '40c2096a9539f160213a401f4efa283f';

En toen kwam deze melding:

Dan denk je: nou vooruit ff via putty naar de nas en onderstaand commando uitvoeren:

[/share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb] # php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
[/share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb] #

Maarja als ik dan de spotweb site een refresh geef krijg ik nog steeds:

Wie o wie heeft een oplossing? 8)7
Na "Updating schema" mis je nog een heel stuk, dus blijkbaar draait dat hele script niet bij je. PHP errors even aanzetten en nogmaals draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Hmm bedankt, nu rest alleen nog de vraag waar de php.ini staat op mijn nas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cycloon_ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:16:
updatedb
locate php.ini
uitvoeren op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cycloon_ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:16:
find / -name php.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Bedankt!

Alleen welke van de 4 is het ?

/etc/default_config/php.ini
/mnt/HDA_ROOT/.config/php.ini
/php.ini
/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/etc/php.ini

(EDIT)

Ok heb deze aangepast:

/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/etc/php.ini

En vanuit hier aangeroepen met onderstaand commando:

php /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/upgrade-db.php

Ik krijg dan onderstaande meldingen:

PHP Warning: require_once(lib/SpotSecurity.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18

Warning: require_once(lib/SpotSecurity.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotSecurity.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18

Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotSecurity.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18
[/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/etc] #

Iemand enig idee waar dit aan liggen? En beter nog hoe dit opgelost kan worden?

[ Voor 79% gewijzigd door cycloon_ op 25-06-2011 17:50 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Clean
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 11:47
Het upgrade-db commando uitvoeren in de folder van Spotweb zelf wil wel is helpen. Hij probeert nu in je huidige folder het bestand lib/SpotClassAutoload.php te vinden maar die staat in je spotweb folder.

Kwestie van:
cd spotwebfolder
php upgrade-db.php

[ Voor 3% gewijzigd door DJ_Clean op 25-06-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cycloon_ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:29:
[..]
Iemand enig idee waar dit aan liggen? En beter nog hoe dit opgelost kan worden?
Dat is echt al zo vaak besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:00:
[...]

Dat is echt al zo vaak besproken...
Helaas kan ik het in die 231 paginas van dit topic niet vinden...

Maargoed, kan iemand me vertellen hoe ik kan zien welke php.ini gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:40
ik ben bezig om spotweb als newznab te laten functioneren alleen gebruik ik lighttpd inplaats van apache. ik volg de blog van mar2zz en daar staat dat je rewrite url moet gebruiken
code:
1
2
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/ 
RewriteRule ^api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

in lighttpd moet je dit via
code:
1
2
3
$HTTP["url"] =~ "^/spotweb/" {
          url.rewrite = ( "^/api/$(^\?.)" => "index.php?page=newznabapi?$1" )
}

alleen krijg ik die query string niet goed. heeft iemand die dit als eens in lighttpd gedaan?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aegis schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:07:
ik ben bezig om spotweb als newznab te laten functioneren alleen gebruik ik lighttpd inplaats van apache. ik volg de blog van mar2zz en daar staat dat je rewrite url moet gebruiken
code:
1
2
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/ 
RewriteRule ^api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

in lighttpd moet je dit via
code:
1
2
3
          url.rewrite = ( "^/api/$(^\?.)" => "index.php?page=newznabapi?$1" )
}

alleen krijg ik die query string niet goed. heeft iemand die dit als eens in lighttpd gedaan?
Waarom niet gewoon met .htaccess ? Omdat lighttpd dat niet ondersteunt. Dat verklaart een hoop :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Volgens mij rewrite je alles omdat je slash voor index.php vergeet?
code:
1
2
3
          url.rewrite = ( "^/api/$(^\?.)" => "/index.php?page=newznabapi?$1" )
}

Ik snap ook niet helemaal waarom je ook een ^ voor het vraagteken gooit? Maar ik heb er ook de ballen verstand van :p Daarbij heb je wellicht ook ? en $ omgedraaid...

Na jah, regulars zijn mij bij mij altijd prutsen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Regular Expressions

* Patterns ("wildcards") are matched against a string
    * Special characters (see [http://www.regular-expressions.info/reference.html] for reference):

* . (full stop) - match any character
    * \* (asterisk) - match zero or more of the previous symbol
    * \+ (plus) - match one or more of the previous symbol
    * ? (question) - match zero or one of the previous symbol
    * \\? (backslash-something) - match special characters
    * ^ (caret) - match the start of a string
    * $ (dollar) - match the end of a string
    * [set] - match any one of the symbols inside the square braces.
    * [^set] - match any symbol that is NOT inside the square braces.
    * (pattern) - grouping, remember what the pattern matched as a special variable
    * {n,m} - from n to m times matching the previous character (m could be omitted to mean >=n times)
    * (?!expression) - match anything BUT expression at the current position. Example: "^(/(?!(favicon.ico$|js/|images/)).*)" => "/fgci/$1"

* Normal alphanumeric characters are treated as normal

[ Voor 77% gewijzigd door Mar2zz op 25-06-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:40
@mar2zz die werkt ook niet, volgens Lighttpd url rewrite documentation als je een query string wilt toevoegen moet je die exact matchen. weet jij welke gegevens belangerijk zijn voor CP/SB in de url voor newznabapi?

dat had ik gedaan om de querystring te maken rewrite api naar index.php?page=newznabapi? en dan beginnend bij ? match any character. dat zou dan op de plaats van $1 moeten komen.

[ Voor 24% gewijzigd door aegis op 25-06-2011 20:15 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Clock schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:36:
[...]
Overigens draait het intranet op een ander domein, dus alleen de naam is compromised :P Ondertiteling heb ik er niet opstaan, maar daar was een mooie plugin (naam even kwijt) voor mocht dat een vereiste zijn.

Bovenstaande is in elkaar gegooid met PHP en een database'je. Werkt perfect, maar is (nog) niet zozeer opgezet als project om te delen met anderen. Bij interesse is daar naar te kijken natuurlijk ;)
Ik weet niet of hier ook nog iemand mee verder is gegaan maar ook ik heb hiervoor verregaande interesse. Het moeten switchen tussen 4 tabs in FF is soms wel irritant, alles op één pagina of via een mooi intranet als jij hebt zou zeer wenselijk zijn.

Helaas heb ik zelf die capaciteiten niet, misschien eens aan iemand uit mijn kennissenkring vragen anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@aegis, ik raak altijd in de war van reguliere expressies...
Ja maar die $ en ? zijn toch jokertekens, die wil je vervangen. normale link is:
http://server/spotweb/api?t=c
dus api?t=c zou bij jou toch rewritten moeten worden? Het vraagteken escapen omdat ie anders als regular wordt gezien, terwijl ie onderdeel van de link is...

zoiets? Maar ik weet het nooit zeker :p
url.rewrite = ( "^/api\?$)" => "index.php?page=newznabapi?$1" )

+++
Even wat anders, ik heb de volledige filterset die op de wiki stond ff opgekuisd (daar stonden nog de oude cat's voor porn enzo in, wat op zich wel werkte volgens mij, maar nu overgezet naar z-categorieren.

Ook nintendo3ds erbij ingedrukt, maar daar zijn (nog) geen spots op gedaan.

Ook staat er nu in uitgelegd hoe je van bepaalde categorieen porno afkomt, omdat in de default filterset van nakebod alleen z3 staat, en dat is alle soorten...).

Hier is de lijst te halen:
http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/uitgepluisd.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:17:
[...]

Ik kan je nu even niets anders aanraden dan de topicstart eens door te lezen en de wiki te bekijken.. Je mist kennis die vanaf post 1 al openbaar is.

Buiten dat: of je verbinding is te langzaam/te druk, of de newsserver heeft problemen, vandaar de timeout.
Ik heb spotweb en de Mysql database (en de user) verwijderd en ben weer vanaf 0 begonnen (dit alles op een Synology). Blijkbaar mis ik toch echt iets essentieels. Heb de wiki doorgekeken, en heb echt alle stappen van de beginpost gevolgd... Volgens mij klopt de volgorde daar ook niet helemaal. Ik kan bijvoorbeeld geen ownsettings.php maken in een directory (spotweb) die ik nog niet heb (want nog niet gegit-cloned op dat moment).

Iets wat me al zorgen baart is dat ik niet in staat ben om dit te doen:
code:
1
2
3
Lexis> php upgrade-db.php
PHP Warning:  require_once(lib/SpotSecurity.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/SpotSecurity.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18

Om de database te kunnen upgraden moet ik dit doen:
code:
1
/usr/bin/php upgrade-db.php

Als ik php al op een rare manier moet oproepen, hoe kan het systeem dat dan wel automatisch op de goede manier voor retrieve.php? Zit hier de fout?

En bovendien, de MySQL server moet al draaien voordat ik upgrade-db kan runnen toch? Ook hier klopt de volgorde van de beginpost niet dacht ik...

Want, toen ik settings.php ik had ge-edit en ik mijnsite/spotweb bezocht had ik weer een lege spotweb. Geen resultaten gevonden. Ben nu dus weer handmatig retrieve.php aan het draaien, maar daar zal ik ongetwijfeld tegen een time-out aanlopen.

Wat MySQL en php betreft; ik weet wel ongeveer wat er gebeurt, maar ben verder echt een totale noob. Ben net een kwartier bezig geweest voordat ik de oude database had verwijderd. Dus het zou echt top zijn als een van jullie me een zetje in de goede richting kan geven. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door CarpeVentum op 25-06-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CarpeVentum schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:23:
[...]

Ik heb spotweb en de Mysql database (en de user) verwijderd en ben weer vanaf 0 begonnen (dit alles op een Synology). Blijkbaar mis ik toch echt iets essentieels. Heb de wiki doorgekeken, en heb echt alle stappen van de beginpost gevolgd... Volgens mij klopt de volgorde daar ook niet helemaal. Ik kan bijvoorbeeld geen ownsettings.php maken in een directory (spotweb) die ik nog niet heb (want nog niet gegit-cloned op dat moment).

Iets wat me al zorgen baart is dat ik niet in staat ben om dit te doen:
code:
1
2
3
Lexis> php upgrade-db.php

Om de database te kunnen upgraden moet ik dit doen:
code:
1
/usr/bin/php upgrade-db.php

Als ik php al op een rare manier moet oproepen, hoe kan het systeem dat dan wel automatisch op de goede manier voor retrieve.php? Zit hier de fout?

En bovendien, de MySQL server moet al draaien voordat ik upgrade-db kan runnen toch? Ook hier klopt de volgorde van de beginpost niet dacht ik...

Want, toen ik settings.php ik had ge-edit en ik mijnsite/spotweb bezocht had ik weer een lege spotweb. Geen resultaten gevonden. Ben nu dus weer handmatig retrieve.php aan het draaien, maar daar zal ik ongetwijfeld tegen een time-out aanlopen.

Wat MySQL en php betreft; ik weet wel ongeveer wat er gebeurt, maar ben verder echt een totale noob. Ben net een kwartier bezig geweest voordat ik de oude database had verwijderd. Dus het zou echt top zijn als een van jullie me een zetje in de goede richting kan geven. _/-\o_
Volgens mij snap jij het niet helemaal. De beginpost volgorde is toch echt 0) voorbereiden 1) Spotweb downloaden 2) Spotweb configureren. Nu heb je een andere volgorde aangehouden en heb je een ongecontroleerd resultaat gekregen.
Andere problemen waar je tegenaan loopt zijn ook niet nieuw. Zelfs op deze pagina staan er nog dingen vermeld wat je had geholpen. Bovendien is het erg onduidelijk waar je op dit moment nog tegenaan loopt. Al met al is je eigen inzet wel erg laag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:42:
[...]

Volgens mij snap jij het niet helemaal. De beginpost volgorde is toch echt 0) voorbereiden 1) Spotweb downloaden 2) Spotweb configureren. Nu heb je een andere volgorde aangehouden en heb je een ongecontroleerd resultaat gekregen.
Andere problemen waar je tegenaan loopt zijn ook niet nieuw. Zelfs op deze pagina staan er nog dingen vermeld wat je had geholpen. Bovendien is het erg onduidelijk waar je op dit moment nog tegenaan loopt. Al met al is je eigen inzet wel erg laag.
Het was zeker niet mn bedoeling om je zo te triggeren, maar ik ben er echt al veel te lang mee bezig en het frustreert me dat ik het niet werkend krijg. Zeker ook omdat ik dingen aan het proberen ben waarvan ik nauwelijks weet wat het uitspookt (het meeste weet ik inmiddels wel), terwijl er hier mensen zijn voor wie datzelfde peanuts is...
Ik heb ook echt de goede (gegeven) volgorde aangehouden (zo stom ben ik nog net niet ;) ), dus daar ligt het niet aan.
Edit: Ik loop er tegenaan dat ik een lege Spotweb aantref na afloop van installatie. Dat klopt toch niet? Moet ik iedere keer handmatig retrieve.php aanhengelen om spots op te halen?

[ Voor 18% gewijzigd door CarpeVentum op 25-06-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
lege spotweb als in witte pagina? dan is er een fout in je settings.php, welke je overigens niet hoort te editten. begin eens met een schone settings.php

Verstaat een synology bash? ik kan de tut's van brickman wel scripten dan? Can someone confirm?

[ Voor 24% gewijzigd door Mar2zz op 25-06-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:43:
lege spotweb als in witte pagina? dan is er een fout in je settings.php, welke je overigens niet hoort te editten. begin eens met een schone settings.php

Verstaat een synology bash? ik kan de tut's van brickman wel scripten dan? Can someone confirm?
Gewoon geen spots zegmaar. Maar de NNTP settings kloppen wel, want retrieve.php doet het in principe wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CarpeVentum schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:54:
[...]

Gewoon geen spots zegmaar. Maar de NNTP settings kloppen wel, want retrieve.php doet het in principe wel...
Wat had je dan verwacht? Dat een Synology nieuwe spots uit de lege lucht kan toveren zonder retrieve.php te draaien? Be real...

Je kan toch zelf ook wel snappen dat de informatie ergens vandaan gehaald moet worden. Dit staat overigens ook gewoon vermeld in de TS, die je claimed gelezen te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
even een hele basic installscript voor synology geschreven. Ik heb er zelf geen een dus ik kan ook niet testen.
Ik had begrepen dat synology niet bash maar ash gebruikt, maar dat mag vast de pret niet drukken...

Wie wil het testen? plak het in een tekstbestand, slinger het op je synology, login als root en start het met sh naambestand.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
#!/bin/sh

## Spotweb Install script for Synology by Mar2zz
## v0.1.

######## INSTALLATION ########

## Check if ipkg is installed by updating the packagelist
if ! ipkg update
    then
    echo "Bootstrap is not installed, please install it before using this script"
    echo "# Information how to install bootstrap can be found on" 
    echo "# http://forum.synology.com/wiki/index.php/Overview_on_modifying_the_Synology_Server,_bootstrap,_ipkg_etc#How_to_install_ipkg"
    exit
fi

# Install the pear package (and check if bootstrap is installed)
ipkg install php-pear

## Edit /usr/syno/etc/php.ini
sed -i 's#;include_path = ".:/php/includes"#include_path = ".:/php/includes:/opt/share/pear"#g' /usr/syno/etc/php.ini

## Install pear

## Install Git and/or Textutils
ipkg install git
ipkg install textutils

## do some stuff in the webinterface
echo    '
# Go to your DSM:
# Control Panel -> Web Services -> Web Applications -> Check "Enable Web Station" and "Enable MySQL"
# Control Panel -> Web Services -> PHP Settings:
#       Check "Customize PHP open_basedir" and add ":/opt/share/pear" at the end
#       Under "Select PHP extension": Make sure that the following items are checked: openssl,
        mysql, zlib, gd
# Press the Ok button
#
# Press a button to continue this installer (if you have done all of the above settings)'
read -sn 1 -p "--- [continue]---"

## Install git
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git /volume1/web

## Change mysql password?
my_SQL () {
echo "Do you know your mySQL password?"
read -p "yes/no" REPLY
case $REPLY in
    [Yy]*)
        read -p "Enter mySQL password:" PASSWORD
        ;;
    [Nn]*)
        set_Pass () { 
        read -p "Set a new password" PASSWORD
        read -p "Confirm new password" PASSWORD2
        if [ "$PASSWORD" != "$PASSWORD2" ]
            then
            echo "Passwords do not match, try again"
            set_Pass
        fi
        }
        set_Pass
        ;;
    *)
        echo "Answer yes or no"
        my_SQL
        ;;
esac
}
my_SQL

## Create databases
/usr/syno/mysql/bin/mysql --password="$PASSWORD" -e "
    CREATE DATABASE spotweb;
    CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';
    GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';"
echo "Created database spotweb for user spotweb with password spotweb"

## Create ownsettings.php
wget -P /volume1/web/spotweb http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/ownsettings.php

## Update databasetables
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php

## Edit ownsettings.php and start retrieving
echo "Enter your usenetserver credentials"
editor /volume1/web/spotweb/ownsettings.php &&
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mar2zz schreef op zondag 26 juni 2011 @ 07:48:
even een hele basic installscript voor synology geschreven. Ik heb er zelf geen een dus ik kan ook niet testen.
Ik had begrepen dat synology niet bash maar ash gebruikt, maar dat mag vast de pret niet drukken...

Wie wil het testen? plak het in een tekstbestand, slinger het op je synology, login als root en start het met sh naambestand.
code:
1
Een lap code hier
Plus ná het aanmaken van het bestand wel even het bestand chmodden met +x (dus "chmod +x <bestandsnaam>", anders doet 'ie het niet. :)

[ Voor 70% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op zondag 26 juni 2011 @ 07:48:

code:
1
Lap code
Lijkt goed te gaan, tot hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
--2011-06-26 11:57:26--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/ownsettings.php
Resolving dl.dropbox.com... 50.17.192.29
Connecting to dl.dropbox.com|50.17.192.29|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 503 Service Unavailable
2011-06-26 11:57:29 ERROR 503: Service Unavailable.

Could not open input file: /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php
Enter your usenetserver credentials
install.sh: line 94: editor: not found

Daar is het script gestopt...

En dit is wellicht ook interessant:
code:
1
2
3
4
# Press the Ok button
                            #
                            # Press a button to continue this installer (if you have done all of the above settings)
--- [continue]---fatal: destination path '/volume1/web' already exists and is not an empty directory.

Toen ik het script wilde laten verdergaan kwam deze fatal error waardoor spotweb niet gecloned is (wellicht vandaar ook de verdere errors?) Ik heb spotweb van te voren wel verwijderd uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door CarpeVentum op 26-06-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
CarpeVentum schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:52:
[...]

Lijkt goed te gaan, tot hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
--2011-06-26 11:57:26--  http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/ownsettings.php
Resolving dl.dropbox.com... 50.17.192.29
Connecting to dl.dropbox.com|50.17.192.29|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 503 Service Unavailable
2011-06-26 11:57:29 ERROR 503: Service Unavailable.

Could not open input file: /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php
install.sh: line 94: editor: not found

Daar is het script gestopt...

En dit is wellicht ook interessant:
code:
1
2
3
4
# Press the Ok button
                            #
                            # Press a button to continue this installer (if you have done all of the above settings)
--- [continue]---fatal: destination path '/volume1/web' already exists and is not an empty directory.

Toen ik het script wilde laten verdergaan kwam deze fatal error waardoor spotweb niet gecloned is (wellicht vandaar ook de verdere errors?) Ik heb spotweb van te voren wel verwijderd uiteraard.
Het lijkt er op dat de verbinding naar de dropbox server niet goed werkt.
Misschien hebben ze daar momenteel onderhoud of een tijdelijke storing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Oops sorry, moet git clone URL uiteindelijke map zijn. v0.2 staat nu onine, is wat makkelijker, dropbox was inderdaad ff offline...
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/spotwebinstall_syn.sh
chmod +x spotwebinstall_syn.sh
sh spotwebinstall_syn.sh

De installer gaat ervan uit dat je nano hebt (ik weet niet hoe ik dat vanuit bash op de synology moet checken), heb je dat niet dan moet je eerst ipkg install nano doen voordat je het script start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik had nano inderdaad niet, maar dat is nu wel goedgekomen (gebruikte eerst altijd vi). Er staat trouwens een klein foutje in je post, het moet sh spotwebinstall_syn.sh zijn in de laatste regel.

Het verliep redelijk voorspoedig, alleen rond ownsettings.php ging het fout.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Saving to: `/volume1/web/spotweb/ownsettings.php'

100%[======================================================================================================================================>] 1,984       --.-K/s   in 0s      

2011-06-26 12:30:04 (41.8 MB/s) - `/volume1/web/spotweb/ownsettings.php' saved [1984/1984]

PHP Warning:  file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(../ownsettings.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/settings.php on line 230
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/SpotSecurity.php' (include_path='.:/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18
PHP Fatal error:  Uncaught exception 'Exception' with message 'Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php:102
Stack trace:
#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(83): dbeng_mysql->rawExec('SELECT value FR...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(127): dbeng_abs->exec('SELECT value FR...', Array)
#2 /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php(966): dbeng_mysql->singleQuery('SELECT value FR...')
#3 /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php(973): SpotDb->getSchemaVer()
#4 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(41): SpotDb->schemaValid()
#5 {main}
  thrown in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 102

Klopt het dat je ownsettings.php de headers voor de NNTP instellingen bevatte? Verder heb ik geen idee wat er gebeurd is. In ownsettings.php moest toch dit staan:
code:
1
2
<?php
ini_set("include_path", "/opt/share/pear");

De error in de browser (eindresultaat) is in ieder geval dat de table spotweb.settings niet bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
v0.3 staat online. zelfde ding als boven om op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik krijg grofweg dezelfde foutmelding als voorheen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2011-06-26 13:02:02 (43.4 MB/s) - `/volume1/web/spotweb/ownsettings_syn.php' saved [2031/2031]

PHP Warning:  file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(../ownsettings.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/opt/share/pear) in /volume1/web/spotweb/settings.php on line 230
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/SpotSecurity.php' (include_path='.:/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 18
PHP Fatal error:  Uncaught exception 'Exception' with message 'Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php:102
Stack trace:
#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(83): dbeng_mysql->rawExec('SELECT value FR...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(127): dbeng_abs->exec('SELECT value FR...', Array)
#2 /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php(966): dbeng_mysql->singleQuery('SELECT value FR...')
#3 /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php(973): SpotDb->getSchemaVer()
#4 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(41): SpotDb->schemaValid()
#5 {main}
  thrown in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 102

Ik heb wel alles verwijderd voordat ik weer ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Na het instellen van spotweb als provider in CP worden er wel vaker verkeerde bestanden gedownload.

Dus ergens gaat het verkeerd met een goede match zoeken. :(

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 20:06
CarpeVentum schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:58:
Ik krijg grofweg dezelfde foutmelding als voorheen.
code:
1
2
Misschien dat ik een heleboel hier gemist heb, maar dit lijkt mij er op te wijzen dat je niet in de juiste directory staat of niet de goede rechten hebt als je die upgrade.php uit laat voeren.
Kan je eens, voor je dat script uitvoert, de volgende commando's doen en de uitvoer hier laten weten?
code:
1
2
3
4
pwd
whoami
ls -l
ls -l lib

Verder, die andere vraag: ownsettings.php bevat je eigen specifieke settings, zoals je NNTP newsserver settings. Voorbeeldje (en aanpassen aan je eigen situatie):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'reader.xsnews.nl';
$settings['nntp_nzb']['user'] = 'newsuser';
$settings['nntp_nzb']['pass'] = 'newspassword';
$settings['nntp_nzb']['enc'] = false;
$settings['nntp_nzb']['port'] = 119;
$settings['spotweburl'] = 'uuuuu';
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['path'] = '';
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'zzzzz';
$settings['db']['user'] = 'yyyyy';
$settings['db']['pass'] = 'xxxxx';
$settings['tpl_path'] = './templates_we1rdo/';
$settings['retrieve_full'] = false;
$settings['count_comments'] = false;
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brickman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:04:
Na het instellen van spotweb als provider in CP worden er wel vaker verkeerde bestanden gedownload.

Dus ergens gaat het verkeerd met een goede match zoeken. :(
Dan moet de naam van de film wel heel algemeen zijn, het is een erg strikte search die gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
@Mar2zz

Je moet het volgende in de ownsettings.php vermelden om het werkend te krijgen op een Synology:
code:
1
ini_set("include_path", "/opt/share/pear");

Was al vermeld.

Maar snap nog niet waar het fout gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Brickman op 26-06-2011 14:16 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
vanaalten schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:06:
[...]

Misschien dat ik een heleboel hier gemist heb, maar dit lijkt mij er op te wijzen dat je niet in de juiste directory staat of niet de goede rechten hebt als je die upgrade.php uit laat voeren.
Kan je eens, voor je dat script uitvoert, de volgende commando's doen en de uitvoer hier laten weten?
code:
1
2
3
4
pwd
whoami
ls -l
ls -l lib

Verder, die andere vraag: ownsettings.php bevat je eigen specifieke settings, zoals je NNTP newsserver settings. Voorbeeldje (en aanpassen aan je eigen situatie):
[/code]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Lexis> pwd
/volume1/web
Lexis> whoami
root
Lexis> ls -l
drwx------    3 root     users         4096 Jun 26 12:31 @eaDir
drwxrwsrwx    3 admin    users         4096 Jun 23 00:45 Media
drwxrwsrwx    9 admin    users         4096 May 20 15:03 Mediafrontpage
drwxrwsrwx    3 admin    users         4096 Jun 23 00:45 Scripts
-rwxrwxrwx    1 admin    users          679 Jun 24 11:30 feed.xml
-rwxrwxrwx    1 admin    users          307 Jun 24 11:30 index.html
drwxrwsrwx    3 admin    users         4096 Jun 23 00:45 index_files
-rwxrwxrwx    1 admin    users        11558 Jun 24 11:30 lipsum.html
drwxrwsrwx    3 admin    users         4096 Jun 24 11:30 lipsum_files
drwxrwsrwx    5 admin    users         4096 May 29 20:48 documentjes
drwxr-xr-x    6 root     root          4096 Jun 22 21:07 plex
Lexis> ls -l lib
ls: lib: No such file or directory

Wat ownsettings.php betreft, als ik settings.php wijzig met mijn eigen nntp gegevens hoeft dat toch niet in ownsettings te staan?

@brickman
Dat is er in de laatste versie al bijgezet :)
Pagina: 1 ... 58 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.