There are no secrets, only information you do not yet have
Super !!!Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:41:
[...]
Ruud Burger heeft er naar gekeken en heeft iets aangepast in CP code. Hij heeft het nu werkend (via mijn Spotweb)
Zo gaat het steeds meer richting een ultiem systeem ;-)
Ik denk dat je dan toch niet op de laatste versie draait.zeroday schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:46:
[...]
da's grappig
ik heb een continue bijgewerkte spotweb installatie via github maar als ik jou code voor de push-client sabnzbd optie gebruik dan krijg ik te zien
#1146 - Table 'spotweb.grouppermissions' doesn't exist
dusseuhhh ..
Probeer eens een git pull en daarna een php upgrade-db.php
Dan zou die tabel moeten bestaan.
ben er net achter ..Duumke schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:49:
[...]
Ik denk dat je dan toch niet op de laatste versie draait.
Probeer eens een git pull en daarna een php upgrade-db.php
Dan zou die tabel moeten bestaan.
ik zit in de verkeerde database te knoeien, ik zit locaal te knoeien (en die loopt inderdaad achter) maar mijn werkende spotweb draait extern
dom dom..
even een andere url pakken om in de juiste database te gaan knoeien..
update: en ut werkt
There are no secrets, only information you do not yet have
Ik begrijp niet wat je bedoelt met security features, bedoel je dan deze:Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:19:
[...]
Vergelijk je code even met de huidige code in settings.php, je mist nu de security-features.
Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_watchlist, ''));
1 van mijn probeersels was deze, maar die werkte ook niet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| if (!isset($settings['quicklinks'])) { $settings['quicklinks'] = Array(); $settings['quicklinks'][] = Array('Reset filters', "images/icons/home.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true", "", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Nieuw', "images/icons/today.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=New:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_seenlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Watchlist', "images/icons/fav.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=Watch:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_watchlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Gedownload', "images/icons/download.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=Downloaded:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_downloadlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Recent bekeken', "images/icons/eye.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=Seen:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_seenlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Documentatie', "images/icons/help.png", "https://github.com/spotweb/spotweb/wiki", "external", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Bradje', "images/icons/tag.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2C&search[type]=Poster&search[text]=bradje&search[value][]=Poster%3Abradje&search[filterValues][]=bradje&sortby=stamp&sortdir=DESC", "", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('HD-NL', "images/icons/hd.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "" , Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('DVD-NL', "images/icons/dvd.png", "?search[tree]=cat0_a3%2Ccat0_a10%2Ccat0_b2%2Ccat0_b3%2Ccat0_b4%2Ccat0_b6%2Ccat0_b7%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); } } # if isset |
Als je die code opent in een nette editor kom je er snel achter dat je meer afsluit met } dan je opent met {. Ik weet zo snel niet of er meer van dat soort foutjes inzitten, maar je hebt nu gewoon foute code gemaakt.ceekee schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:31:
[...]
Ik begrijp niet wat je bedoelt met security features, bedoel je dan deze:
Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_watchlist, ''));
1 van mijn probeersels was deze, maar die werkte ook niet:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 if (!isset($settings['quicklinks'])) { $settings['quicklinks'] = Array(); $settings['quicklinks'][] = Array('Reset filters', "images/icons/home.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true", "", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Nieuw', "images/icons/today.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=New:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_seenlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Watchlist', "images/icons/fav.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=Watch:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_watchlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Gedownload', "images/icons/download.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=Downloaded:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_downloadlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Recent bekeken', "images/icons/eye.png", "?search[tree]=&search[unfiltered]=true&search[value][]=Seen:0", "", Array(SpotSecurity::spotsec_keep_own_seenlist, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Documentatie', "images/icons/help.png", "https://github.com/spotweb/spotweb/wiki", "external", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('Bradje', "images/icons/tag.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2C&search[type]=Poster&search[text]=bradje&search[value][]=Poster%3Abradje&search[filterValues][]=bradje&sortby=stamp&sortdir=DESC", "", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('HD-NL', "images/icons/hd.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "" , Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); $settings['quicklinks'][] = Array('DVD-NL', "images/icons/dvd.png", "?search[tree]=cat0_a3%2Ccat0_a10%2Ccat0_b2%2Ccat0_b3%2Ccat0_b4%2Ccat0_b6%2Ccat0_b7%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "", Array(SpotSecurity::spotsec_view_spots_index, '')); } } # if isset
Interessanter is waarom je filters onder quicklinks wil onderbrengen en niet onder filters
1
2
3
4
5
6
7
| $settings['filters'][0][4][3][] = Array( Array('DVD-NL', "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,cat0_b2,cat0_b3,cat0_b4,cat0_b6,cat0_b7,cat0_c1,cat0_c2,cat0_c6,cat0_c11,&", "") ); $settings['filters'][0][4][4][] = Array( Array("Bradje", "images/icons/fav.png", "cat0_a9&search[value][]=UserID:tcQ7mA&search[value][]=date:>:-1month&sortby=stamp&sortdir=DESC", ""), Array("HD-NL", "images/icons/hd.png", "cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,cat0_c1,cat0_c2,cat0_c6,cat0_c11,", "") ); |
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 15:48 ]
Bedankt, dit zijn van die dingen waar je heel lang naar kan zoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:40:
[...]
Als je die code opent in een nette editor kom je er snel achter dat je meer afsluit met } dan je opent met {. Ik weet zo snel niet of er meer van dat soort foutjes inzitten, maar je hebt nu gewoon foute code gemaakt.
Interessanter is waarom je filters onder quicklinks wil onderbrengen en niet onder filtersDan krijg je dit:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 $settings['filters'][0][4][3][] = Array( Array('DVD-NL', "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,cat0_b2,cat0_b3,cat0_b4,cat0_b6,cat0_b7,cat0_c1,cat0_c2,cat0_c6,cat0_c11,&", "") ); $settings['filters'][0][4][4][] = Array( Array("Bradje", "images/icons/fav.png", "cat0_a9&search[value][]=UserID:tcQ7mA&search[value][]=date:>:-1month&sortby=stamp&sortdir=DESC", ""), Array("HD-NL", "images/icons/hd.png", "cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,cat0_c1,cat0_c2,cat0_c6,cat0_c11,", "") );
En om het gewoon bij de filters op te nemen is een goed idee.
Dat werkt inderdaad, maar zodra ik een directory instel waar hij de NZB moet opslaan krijg ik een Internal Server error en kan ik spotweb niet meer openen

Omdat bug, kan gebeuren jeweetsZinu schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:34:
Zojuist git pull gedaan... Waarom wordt een spot naar Sabnzbd gestuurd als ik op de NZB-knop klik? Daar is de Sabnzbd knop toch voor?
Ook dat noemen ze een bugraven22 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:47:
mijn settings onder algemeen worden niet opgeslagen, want elke keer zijn alle vinkjes weer aanwezig. De nzbhandling settings blijven wel bewaard.
Ik gebruik al enige tijd AltBinz op een andere VM en ben hier erg tevreden over. Doet automatisch pars downloaden als hij ze nodig heeft, pakt alles uit in een "finished" directory en deze link ik aan mijn XBMC folder.
Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of ik nou alles op één dedicated vmware kan onderbrengen en bijvoorbeeld SABNZB kan gebruiken voor het downloaden/parren/unrarren.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik merk dat mijn XP machine + met altbinz het zwaar te voortduren heeft als hij met 60mbit aan het downloaden is en tegelijk gaat unrarren/parren etc. Voordeel van de scheiding van spotweb/dl machine is dat spotweb lekker vlot blijft en hier geen last van heeft. Bovendien kun je met een RDP sessie even kijken hoe ver de download is en eventueel wat mappen opruimen etc. Ook mijn vriendin kan zo soms handmatig een par dlen.
Hoe zit dit met SABNZB? Hoe fool proof is dit? Gaat het downloaden/parren/unrarren ook zo makkelijk?\
Omdat ik toch een virtuele omgeving heb staan is het meer een luxe probleem.. er is dus geen directe besparing.. maar ik ben dus meer benieuwd naar SABZNB vs een dedicated dl manager.
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 04-06-2011 12:10 ]
SABnzbd heeft alleen een webinterface met meerdere skin opties dus je kan de status overal bekijken, ook op een mobieltje. SABnzbd is verder minstens zo goed als AltBinz (ja foolproof). Als je ziet dat de machine het een beetje zwaar krijg, kan je een vinkje zetten zodat die het downloaden pauzeert tijdens het parren/unrarren. Ik heb mijn SABnzbd ook gekoppeld aan mijn XBMC: als SABnzbd ziet dat het een tv-serie is, verplaatst die automatisch de aflevering naar de juiste folder waar XBMC de tv-show verwacht, bijv. "d:\tv-shows\house\season 7\". SABnzbd kan ook automatisch opschonen door extra uitgepakte bestanden te verwijderen (.nfo's, jpg's etc.). SABnzbd kan dus veel meer dan Altbinz. Probeer maar eens.Workaholic schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:08:
Even een vraagje voor de spotwebbers onder ons.. wie van jullie gebruiken SABNZB als download manager samen met Spotweb? Ik heb geen NAS dus hoef niet perse alles onder één machine te hebben draaien.
Ik gebruik al enige tijd AltBinz op een andere VM en ben hier erg tevreden over. Doet automatisch pars downloaden als hij ze nodig heeft, pakt alles uit in een "finished" directory en deze link ik aan mijn XBMC folder.
Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of ik nou alles op één dedicated vmware kan onderbrengen en bijvoorbeeld SABNZB kan gebruiken voor het downloaden/parren/unrarren.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik merk dat mijn XP machine + met altbinz het zwaar te voortduren heeft als hij met 60mbit aan het downloaden is en tegelijk gaat unrarren/parren etc. Voordeel van de scheiding van spotweb/dl machine is dat spotweb lekker vlot blijft en hier geen last van heeft. Bovendien kun je met een RDP sessie even kijken hoe ver de download is en eventueel wat mappen opruimen etc. Ook mijn vriendin kan zo soms handmatig een par dlen.
Hoe zit dit met SABNZB? Hoe fool proof is dit? Gaat het downloaden/parren/unrarren ook zo makkelijk?\
Omdat ik toch een virtuele omgeving heb staan is het meer een luxe probleem.. er is dus geen directe besparing.. maar ik ben dus meer benieuwd naar SABZNB vs een dedicated dl manager.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Met weirdo is alles wel zichtbaar dat je als ene user kunt inloggen en user aanmaken etc.
Loopt splendid achter of mis ik iets?
Ik werk voornamelijk met HTTPS voor mijn SABnzbd omgeving. Heb het nu via HTTP ingesteld, maar dat lijkt ook niet helemaal te werken overigens, SABnzbd zegt dan dat het ophalen niet gelukt is van de NZB. Vraag ik dezelfde NZB via de browser op, dan krijg ik netjes de XML van de NZB te zien.
Ik was het nietCptChaos schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:44:
De nieuwe update heeft dan eindelijk ook gepersonaliseerde NZB handling ondersteuning, geweldig! Hulde voor wie het gemaakt heeft (zal Nightspirit wel zijn...) Kan er misschien ook een vinkje komen, waarmee HTTPS mogelijk is voor SABnzbd (danwel die andere).
Ik werk voornamelijk met HTTPS voor mijn SABnzbd omgeving. Heb het nu via HTTP ingesteld, maar dat lijkt ook niet helemaal te werken overigens, SABnzbd zegt dan dat het ophalen niet gelukt is van de NZB. Vraag ik dezelfde NZB via de browser op, dan krijg ik netjes de XML van de NZB te zien.
https vraagje had ik al neergelegd bij @spotweb
Ah oke, maar had gekund, aangezien jij volgens mij ook heel veel code hebt bijgedragen!
Ah, ben dus niet de enige, hahaha! Either way: nice!https vraagje had ik al neergelegd bij @spotweb
Is er trouwens een manier, om de private en public RSA keys opnieuw te genereren?
Ik heb user met ID 2 ietsjes aangepast (andere username en zo) en kwam er later pas achter dat die géén RSA keys (meer?) heeft...
[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2011 14:51 ]
Ik doe dit zelf wel even, hij heeft het al druk genoeg met andere zaken.CptChaos schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:48:
[...]
Ah, ben dus niet de enige, hahaha! Either way: nice!
RSA keys wegmikken, upgrade draaien? Geen idee.Is er trouwens een manier, om de private en public RSA keys opnieuw te genereren?
Ik heb user met ID 2 ietsjes aangepast (andere username en zo) en kwam er later pas achter dat die géén RSA keys (meer?) heeft...
Dat is al mogelijk, alleen moet je dan geloof ik zelf aan de gang in de database. Er is nog geen UI voor ontwikkeld. Als ik weet hoe dat met de rechten werkt, wil ik ook best er een UI voor maken.Zinu schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:30:
Is het inmiddels ook mogelijk users bepaalde rechten te geven of juist niet te geven?
Thanks! Het enige probleem wat ik nog heb is dat ik natuurlijk in mijn spotweb vm geen 2 tb beschikbaar hebMr_Blobby schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:41:
[...]
SABnzbd heeft alleen een webinterface met meerdere skin opties dus je kan de status overal bekijken, ook op een mobieltje. SABnzbd is verder minstens zo goed als AltBinz (ja foolproof). Als je ziet dat de machine het een beetje zwaar krijg, kan je een vinkje zetten zodat die het downloaden pauzeert tijdens het parren/unrarren. Ik heb mijn SABnzbd ook gekoppeld aan mijn XBMC: als SABnzbd ziet dat het een tv-serie is, verplaatst die automatisch de aflevering naar de juiste folder waar XBMC de tv-show verwacht, bijv. "d:\tv-shows\house\season 7\". SABnzbd kan ook automatisch opschonen door extra uitgepakte bestanden te verwijderen (.nfo's, jpg's etc.). SABnzbd kan dus veel meer dan Altbinz. Probeer maar eens.
Nu alleen nog het volgende oplossen en dan ben ik helemaal blij :
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/756
[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 04-06-2011 18:06 ]
DoneWorkaholic schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:46:
[...]
Thanks! Het enige probleem wat ik nog heb is dat ik natuurlijk in mijn spotweb vm geen 2 tb beschikbaar heb. Misschien toch maar de windows sabnzb variant installeren op mijn dl server zodat ik in iedere geval het mooie dl grafiekje heb in spotweb
Verwijderd
Heeft iemand toevallig hetzelfde gehad en opgelost gekregen?????
handig dit!Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:40:
[...]
Als je die code opent in een nette editor kom je er snel achter dat je meer afsluit met } dan je opent met {. Ik weet zo snel niet of er meer van dat soort foutjes inzitten, maar je hebt nu gewoon foute code gemaakt.
Interessanter is waarom je filters onder quicklinks wil onderbrengen en niet onder filtersDan krijg je dit:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 $settings['filters'][0][4][3][] = Array( Array('DVD-NL', "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,cat0_b2,cat0_b3,cat0_b4,cat0_b6,cat0_b7,cat0_c1,cat0_c2,cat0_c6,cat0_c11,&", "") ); $settings['filters'][0][4][4][] = Array( Array("Bradje", "images/icons/fav.png", "cat0_a9&search[value][]=UserID:tcQ7mA&search[value][]=date:>:-1month&sortby=stamp&sortdir=DESC", ""), Array("HD-NL", "images/icons/hd.png", "cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,cat0_c1,cat0_c2,cat0_c6,cat0_c11,", "") );
is er een mogelijkheid om in ownsettings dmv bovenstaande ook filters uit te zetten?
en hoe lees in het deel [0][4][4][] ?
hier hetzelfde ?Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:12:
Jongens ik weet niet of ik de enige ben maar sind push-sabnzbd geintegreerd is met users van spotweb werkt deze optie niet meer bij mij????? api key is ingevuld maar tevergeefs komt er geen nzb in sabnzbd???
Hoe vaak is er al niet aangegeven dat als je serieus wilt dat er ook maar iemand met je mee denkt over wat het probleem is, dat je dan toch echt meer info moet geven.
Welke info?? Ik zou zeggen... lees het topic eens door... er staat vaak genoeg aangegeven welke info meestal gevraagd wordt...
Wellicht had je het zelf zelfs al op kunnen lossen als je zelf eens gaat kijken naar welke meldingen je krijgt en wat er al op het forum en github besproken is...
het enige wat ik ermee aangeef is dat ik hetzelfde probleem als kruijtjens heb en het dus niet een op zich staand issue is. (of misschien specifiek door settings van hem voorkomt)Duumke schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:33:
[...]
Hoe vaak is er al niet aangegeven dat als je serieus wilt dat er ook maar iemand met je mee denkt over wat het probleem is, dat je dan toch echt meer info moet geven.
Welke info?? Ik zou zeggen... lees het topic eens door... er staat vaak genoeg aangegeven welke info meestal gevraagd wordt...
Wellicht had je het zelf zelfs al op kunnen lossen als je zelf eens gaat kijken naar welke meldingen je krijgt en wat er al op het forum en github besproken is...
maak je niet druk over de moeite die ik neem om het probleem op te lossen, ik spit zowel door forum als github op zoek naar mogelijke oplossingen. als ik die al had gevonden had ik deze ook weer hier aangegeven ...
opgelost door een git pull en in NZB afhandeling te kiezen voor 'Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb'Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:12:
Jongens ik weet niet of ik de enige ben maar sind push-sabnzbd geintegreerd is met users van spotweb werkt deze optie niet meer bij mij????? api key is ingevuld maar tevergeefs komt er geen nzb in sabnzbd???
Mijn bericht was niet specifiek aan jou, maar aan iedereen die maar meldt dat iets het niet doet zonder verder ook maar iets aan te geven.ronjon schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:39:
[...]
het enige wat ik ermee aangeef is dat ik hetzelfde probleem als kruijtjens heb en het dus niet een op zich staand issue is. (of misschien specifiek door settings van hem voorkomt)
maak je niet druk over de moeite die ik neem om het probleem op te lossen, ik spit zowel door forum als github op zoek naar mogelijke oplossingen. als ik die al had gevonden had ik deze ook weer hier aangegeven ...
client-nzb is sinds de update ook niet werkend. Spotweb genereerd wel goede NZBs (met de browser zijn die wel te openen hier, maar SABnzbd zegt niets te kunnen. Ik vraag me dus af of het probleem in Spotweb zit...Duumke schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:33:
Er zijn dus meerderen met het probleem.Wellicht had je het zelf zelfs al op kunnen lossen als je zelf eens gaat kijken naar welke meldingen je krijgt en wat er al op het forum en github besproken is...
Dat is niet zo gek, want:ronjon schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:53:
opgelost door een git pull en in NZB afhandeling te kiezen voor 'Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb'
Hier word de melding dus al gedaan dat het opgelost is.
In SABnzbd+ krijg ik de volgende melding: reason=NzbParser instance has no attribute 'groups'.
Vermoedelijk is er dan toch nog iets mis met de NZB file?
[ Voor 25% gewijzigd door bvanaerde op 05-06-2011 11:30 ]
Ik kreeg tijdens de database update wel een foutmelding, maar die lijkt vooralsnog geen gevolgen te hebben voor de werking van spotweb:
Updating schema..(mysql) Schema update done Updating settings Settings update done PHP Notice: Undefined index: host in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 169 PHP Notice: Undefined index: host in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 169 PHP Notice: Undefined index: host in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 169 Users' update done Basic database optimalisation done
gaat om deze regel:
1
2
| <?php $user['prefs']['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://' . $user['prefs']['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] . '/sabnzbd/'; |
Ow wacht ff, hij zeurt vast omdat ie nog niet ingesteld is, maar je kan niet op de pagina voordat je upgrade doet, dus beetje vaag, want je moet de pagina op om te kunnen instellen..
EDIT:
testinstall.php blijft nu blanco??
[ Voor 23% gewijzigd door Mar2zz op 05-06-2011 11:47 ]
Als ik SABnzbd wil aanroepen vanuit Spotweb gebeurd er zelfs niets, dus ik gebruik die andere optie, client-sabnzbd.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2011 12:52 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:03:
Getest.. en helaas geen succes. Kan issue ook niet heropenen, meer info heb ik er wel in kunnen zetten.Done
Push is er gewoon nog hoor. Roep SABNZBD+ via HTTP door spotweb aansmeerbartje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:34:
Waarom is die push-variant weggehaald eigenlijk? Ik kan nu alleen nog maar kiezen voor integratie middels een URL...
Nadat je de rechten goed hebt toegewezen aan de usergroupXaero schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:42:
[...]
Push is er gewoon nog hoor. Roep SABNZBD+ via HTTP door spotweb aan.
Kan dat misschien in de wiki gedocumenteerd worden? Wat documentatie betreft ligt de Wiki echt hopeloos achter.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:46:
Nadat je de rechten goed hebt toegewezen aan de usergroup
Er komt een interface voor.CptChaos schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:42:
[...]
Kan dat misschien in de wiki gedocumenteerd worden? Wat documentatie betreft ligt de Wiki echt hopeloos achter.
Het leuke van dit soort projecten, je kan zelf de Wiki wijzigen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 18:53 ]
Moet ik wel weten hoe, lolVerwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:52:
[...]
Er komt een interface voor.
Het leuke van dit soort projecten, je kan zelf de Wiki wijzigen
Verwijderd
Als je je eigen account even een admin account geeft dan kan je in ieder geval gewoon weer downloaden, totdat Nightspirit er een interface voor heeft gemaakt.jimmy87 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:35:
nightspirit, zou je misschien voor eens en altijd uit kunnen leggen hoe je dat via de database doet? Dan zijn wij geholpen en jij van het gezeur af
Link
Misschien heeft iemand er nog last van.
c&p van github:
Wanneer ik mijn userprefs wil aanpassen met het path waar ik mijn NZB bestanden opsla, krijg ik onderstaande foutmelding.
1
| Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/spotweb/templates/we1rdo/includes/header.inc.php:5) in /var/www/spotweb/lib/SpotTemplateHelper.php on line 744 |
De aanpassingen lijken wel behouden te blijven, maar het downloaden werkt niet wel
Bij de git pull heb ik vandaag ook nog deze fout gezien, ik heb geen idee of deze gerelateerd zijn:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| xdragon@server:/var/www/spotweb$ php upgrade-db.php Updating schema..(mysql) Schema update done Updating settings Settings update done Notice: Undefined index: host in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 170 Notice: Undefined index: host in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 170 Notice: Undefined index: host in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 170 Users' update done Basic database optimalisation done |
[ Voor 3% gewijzigd door X-DraGoN op 06-06-2011 08:20 ]
Verwijderd
Windows of linux ?argon007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:03:
Laatste Git pull gedaan en heb ook problemen met sabnzbd, nu dit zoek ik wel nog even verder uit. Het enige wat ik op heden nog niet onmiddellijk heb terug gevonden is de "update button". Ik heb door het upgrade.php script deze knop moeten verwijderen uit mijn ownsettings, maar weet nu niet hoe ik manueel (en zonder putty) mijn database kan updaten met nieuwe spots ?
Ik gebruik een cronjob voor het bijwerken van het spotweb overzicht, maar goed, ik heb geen NAS.argon007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:03:
Laatste Git pull gedaan en heb ook problemen met sabnzbd, nu dit zoek ik wel nog even verder uit. Het enige wat ik op heden nog niet onmiddellijk heb terug gevonden is de "update button". Ik heb door het upgrade.php script deze knop moeten verwijderen uit mijn ownsettings, maar weet nu niet hoe ik manueel (en zonder putty) mijn database kan updaten met nieuwe spots?
Ik heb wel een NAS (Synology) en gebruik ook een cronjobCptChaos schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:09:
[...]
Ik gebruik een cronjob voor het bijwerken van het spotweb overzicht, maar goed, ik heb geen NAS.
Ik doe/deed het liever handmatig. Daarom dat ik die "Update" knop zocht. Als hij echter definitief verdwenen is zal ik waarschijnlijk ook moeten overstappen naar zoiets. Daarom mijn vraag als het nog mogelijk is om gewoon handmatig een update te starten?CptChaos schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:09:
[...]
Ik gebruik een cronjob voor het bijwerken van het spotweb overzicht, maar goed, ik heb geen NAS.
Verwijderd
dat is de beste oplossingCptChaos schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:09:
[...]
Ik heb ondertussen het probleem gevonden. Als ik in Spotweb inlog als admin kan ik daar aanklikken dat nzb's moeten doorgestuurd worden naar sabnzbd via HTTP ( zie screenshot)

Echter als een gewone gebruiker in Spotweb heb ik die optie niet. Ik kan het dus niet instellen dat als gewone gebruiker mijn NZB's verstuurd worden naar Sabnzbd. Een tijdelijke bug of is dit normaal?
Hoe kun je inloggen als admin? dan kan ik in ieder geval weer aan het downloaden.argon007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:19:
NZB's worden op dit moment niet meer gepushed naar mijn Sabnzbd+.
Ik heb ondertussen het probleem gevonden. Als ik in Spotweb inlog als admin kan ik daar aanklikken dat nzb's moeten doorgestuurd worden naar sabnzbd via HTTP ( zie screenshot)[afbeelding]
Echter als een gewone gebruiker in Spotweb heb ik die optie niet. Ik kan het dus niet instellen dat als gewone gebruiker mijn NZB's verstuurd worden naar Sabnzbd. Een tijdelijke bug of is dit normaal?
Met de standaard instellingen voor adminraven22 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:44:
[...]
Hoe kun je inloggen als admin? dan kan ik in ieder geval weer aan het downloaden.
username admin
ww admin
Daarna kan je als admin de rechten aanpassen van de users. Dan kan je de user welke je normaal gebruikt weer admin maken en dan daar weer mee inloggen. En dan kan je meer settings voor sabnzb enz zetten
Hmmm ik heb alleen de bovenste twee opties van jouw screenshot. Zelfs als ik de push configureer, doet deze helemaal nietsargon007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:19:
NZB's worden op dit moment niet meer gepushed naar mijn Sabnzbd+.
Ik heb ondertussen het probleem gevonden. Als ik in Spotweb inlog als admin kan ik daar aanklikken dat nzb's moeten doorgestuurd worden naar sabnzbd via HTTP ( zie screenshot)[afbeelding]
je moet je user eerst admin maken, dan komen die opties.OVERLORD_1982 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:49:
[...]
Hmmm ik heb alleen de bovenste twee opties van jouw screenshot. Zelfs als ik de push configureer, doet deze helemaal niets
ik was de update button ook kwijt. Deze kreeg ik terug toen ik de user admin had gemaaktargon007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:03:
Laatste Git pull gedaan en heb ook problemen met sabnzbd, nu dit zoek ik wel nog even verder uit. Het enige wat ik op heden nog niet onmiddellijk heb terug gevonden is de "update button". Ik heb door het upgrade.php script deze knop moeten verwijderen uit mijn ownsettings, maar weet nu niet hoe ik manueel (en zonder putty) mijn database kan updaten met nieuwe spots ?
Las ik net, maar ik kom er mooi niet in met admin adminhenv schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:49:
[...]
je moet je user eerst admin maken, dan komen die opties.
das vreemd. Ik kan me niet herinneren dat ik het had aangepast. En als je het wachtwoord veld leeg laat?OVERLORD_1982 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:50:
[...]
Las ik net, maar ik kom er mooi niet in met admin admin
Dan ook niethenv schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:54:
[...]
das vreemd. Ik kan me niet herinneren dat ik het had aangepast. En als je het wachtwoord veld leeg laat?

heel vreemd. ik weet niet of je sql gebruikt. Maar je kan kijken of er wel een admin user is. Zo ja, dan zou je eventueel het wachtwoord van je user bij je admin neer kunnen zetten, en dan heeft je admin user hetzelfde wachtwoord als je user. Ben je wel helemaal bij met de upgrades?
tnx ... gebruik MySQL. Heb net mijn passhash gekopierd naar admin, nu kom ik er met admin in.henv schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:04:
[...]
heel vreemd. ik weet niet of je sql gebruikt. Maar je kan kijken of er wel een admin user is. Zo ja, dan zou je eventueel het wachtwoord van je user bij je admin neer kunnen zetten, en dan heeft je admin user hetzelfde wachtwoord als je user. Ben je wel helemaal bij met de upgrades?
Ga even verder klooien.
kijk mooie workaround. Nu kan je door op admin te klikken rechtsbovenin je wachtwoord wijzigen. Klik je daar op gebruikerslijst, dan zie je je users, klik op de desbetreffende user en vink aan administratorOVERLORD_1982 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:08:
[...]
tnx ... gebruik MySQL. Heb net mijn passhash gekopierd naar admin, nu kom ik er met admin in.
Ga even verder klooien.
Yep, heb ik nu gedaan en het werkt goed! Ik ben weer happy.henv schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:10:
[...]
kijk mooie workaround. Nu kan je door op admin te klikken rechtsbovenin je wachtwoord wijzigen. Klik je daar op gebruikerslijst, dan zie je je users, klik op de desbetreffende user en vink aan administrator
edit:
Hebben jullie nu de .htaccess weggehaald? In principe kan een public figuur nu niets verkloten toch?
[ Voor 12% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 06-06-2011 16:17 ]
Weghalen gaat me wat ver, dan kunnen SickBeard/CouchPotato niet meer zoeken in mijn spotwebOVERLORD_1982 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:12:
Hebben jullie nu de .htaccess weggehaald? In principe kan een public figuur nu niets verkloten toch?
Dat heb ik nu ook met die pass hash workarround aangepast en nu kan ik ook inloggen met admin, daarvoor kon ik dat ook niet.
Weer een nuttige tip d'r bij.
Ik had zelf ook wat vage problemen na de laatste update waarbij de nzbhandling naar het user profiel is gegaan. (voorheen werkte alles prima, maar dat terzijde).CptChaos schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:51:
Ik krijg sinds de update de melding dat er een unusable NZB naar SABnzbd is gestuurd, wat ik voorheen niet had, met dezelfde instellingen als wat ik altijd heb gehad. Vraag ik de NZB op in de browser en open ik hem, krijg ik netjes de XML te zien. Ik heb andere instellingen binnen Spotweb geprobeerd, maar niets lijkt te werken en ik heb toch zeker de juiste info ingevuld (nzbStatus kan namelijk wel NZB's naar SABnzbd sturen).
Als ik SABnzbd wil aanroepen vanuit Spotweb gebeurd er zelfs niets, dus ik gebruik die andere optie, client-sabnzbd.
Het lijkt er op dat de NAT loopback functie van m'n router firmware niet echt lekker overweg kan met de huidige versie van de nzbhandler (ik zeg handler, want de URI constructie op de web pagina ziet er prima uit).
Om dit probleem op te lossen ben ik maar overgegaan op het aanmaken van een host entry op m'n NAS (of in jouw geval even het host bestand op je PC). Nu loopt alles weer lekker.
Hoop dat je hier wat mee kan
Uit nieuwsgierigheid: hoe lang duurt een retrieve bij jou dan?Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:20:
Ik heb wel een NAS (Synology) en gebruik ook een cronjob
Dat is secondenwerk, ik draai leafnode op dezelfde bak.CptChaos schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:43:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: hoe lang duurt een retrieve bij jou dan?
Je Google result is niet goedsmeerbartje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:50:
Zojuist git-pull gedaan, maar krijg nu foutmelding "The used table type doesn't support FULLTEXT indexes" bij het upgrade-db.php-script. Google leert me dat de tabellen dan geconverteerd moeten worden naar MyISAM. Dit lukt echter niet middels phpmyadmin: 1217 - Cannot delete or update a parent row: a foreign key constraint fails. Wie weet een handige manier om dit toch voor elkaar te krijgen?
Nog een keer pullen, is zojuist gefixed.
Hmmm... Dat leafnode is wel interessant. Ik heb namelijk het idee dat ik met Eweka (de textreader voor headers, sslreader voor ophalen) niet alle spots te zien krijg die er op Spotweb te vinden zijn. Ik heb er nú 297628 in totaalVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:45:
Dat is secondenwerk, ik draai leafnode op dezelfde bak.
Zojuist de grote update gedaan voor MySQL en uiteindelijk krijg ik
als foutmelding. Nou begrijp ik dat ik dan een applicatie moet installeren, maar welke is daarvoor benodigd?-bash: Big: command not found
testinstall ok?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 23:06 ]
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2011 23:08 ]
Ik kreeg het te zien alsVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:08:
Als je "Basic database optimalisation done" hebt gezien lijkt het me veilig om te negeren.
Ik kan dus het beste de DB truncaten en vervolgens opnieuw rebuilden?Updating schema..(pdo_mysql)
Big upgrade of database, this might take 20 minutes or more!
Schema update done
Updating settings
Settings update done
Users' update done
Basic database optimalisation done
Sinds die klaar is met de update zie ik bij bijna geen enkele spot de titel meer, alleen de nieuwe spots die ik nu ophaal.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2011 23:11 ]
Ik krijg nergens een melding over/van Big. Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat Math/BigInteger.php zich even ergens mee ging bemoeien, maar daar is (volgens mij) niets aan gewijzigd.
Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht...
hiervoor deed hij het prima
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:13:
Dat zou juist betekenen dat je database helemaal in orde is. Truncaten zou zonde van de tijd zijn in dat geval.
Ik krijg nergens een melding over/van Big. Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat Math/BigInteger.php zich even ergens mee ging bemoeien, maar daar is (volgens mij) niets aan gewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2011 23:18 ]
[ Voor 28% gewijzigd door doeners op 06-06-2011 23:22 ]
Voor?
EDIT @hierboven: Stiekem bericht bewerken hé?
Aangezien spotweb verder wél werkt, ga ik denk ik alles maar opnieuw retrieven, kijken wat er dan van overblijft.
[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2011 23:23 ]
[...]
Voor?
EDIT @hierboven: Stiekem bericht bewerken hé?
shit betrapt
Verwijderd
show_updatebutton is een user right geworden. Haal dit aub weg uit je ownsettings.php
Haal dit dus weg uit de ownsettings.php maar na een herstart staat het er vrolijk onderaan weer in? Zal vast iets missen.
Zet een # voor de zin en sla het bestand op.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:34:
Gebruik een QNAP TS410 en krijg de melding:
show_updatebutton is een user right geworden. Haal dit aub weg uit je ownsettings.php
Haal dit dus weg uit de ownsettings.php maar na een herstart staat het er vrolijk onderaan weer in? Zal vast iets missen.
Net gepulled nog steeds dezelfde foutmeldingVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:52:
[...]
Je Google result is niet goed
Nog een keer pullen, is zojuist gefixed.
Updating schema..(mysql)
Big upgrade of database, this might take 20 minutes or more!
Database schema of settings upgrade mislukt:
Error executing query: The used table type doesn't support FULLTEXT indexes
#0 ./spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(210): dbeng_mysql->rawExec('ALTER TABLE spo...')
#1 ./spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(581): SpotStruct_mysql->alterStorageEngine('spotsf ull', 'InnoDB')
#2 ./spotweb/lib/SpotUpgrader.php(52): SpotStruct_abs->updateSchema()
#3 ./spotweb/upgrade-db.php(22): SpotUpgrader->database()
update: de typo is er uit maar de foutmelding blijft
[ Voor 57% gewijzigd door forkless op 06-06-2011 23:47 ]

Nog meer mensen met dit probleem?
De foutmelding is i.i.g. anders dan van de mensen hierboven.
[ Voor 13% gewijzigd door xyanide op 06-06-2011 23:44 ]
Vreemd, ik heb zojuist (noodgedwongen) de database moeten droppen en vervolgens opnieuw moeten aanmaken, dit is nu eindelijk klaar, maar ik kom met admin/admin alsnog niet ingelogd. Een andere user heb ik dus ook niet beschikbaar, iemand die me daarom kan vertellen wat het standaard admin wachtwoord is? Ik heb ook spotweb geprobeerd, maar ook dat werkte niet.henv schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:48:
[...]
Met de standaard instellingen voor admin
username admin
ww admin
Daarna kan je als admin de rechten aanpassen van de users. Dan kan je de user welke je normaal gebruikt weer admin maken en dan daar weer mee inloggen. En dan kan je meer settings voor sabnzb enz zetten
ik heb net heel mn spotweb installatie overnieuw gedaan, maar ik kan gewoon inloggen met admin;adminCptChaos schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:05:
[...]
Vreemd, ik heb zojuist (noodgedwongen) de database moeten droppen en vervolgens opnieuw moeten aanmaken, dit is nu eindelijk klaar, maar ik kom met admin/admin alsnog niet ingelogd. Een andere user heb ik dus ook niet beschikbaar, iemand die me daarom kan vertellen wat het standaard admin wachtwoord is? Ik heb ook spotweb geprobeerd, maar ook dat werkte niet.
bij mij opent ie alleen de spots niet: "Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht..."
1 min geleden nog een git pull gedaan maar ook dat mocht niet helpen
Vaag, voor mij blijft het een error geven. Heb net ook de tabel users en usersettings gereset, mocht ook niet baten.timminater schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:08:
ik heb net heel mn spotweb installatie overnieuw gedaan, maar ik kan gewoon inloggen met admin;admin
Daar heb ik dus ook last van, dacht dat het kwam door mijn eerdere problemen... SQL begon er bij mij ook raar van te doen.bij mij opent ie alleen de spots niet: "Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht..."
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2011 00:14 ]
timminater schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:08:
[...]
bij mij opent ie alleen de spots niet: "Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht..."
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:17:
@Doeners: Fix staat klaar, even wachten op @spotweb tot de merge.
ik zag het net ja, staan nog 9 commits van jou te wachten op een merge.
Altijd weer blij met jou fixes aan spotweb
Heeft het voordelen om rechtstreeks jou git linkje te gebruiken, of kan ik beter gewoon bij de master blijven ?
Blijf maar bij de master; ik gooi er nog weleens rare experimenten doorheentimminater schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:23:
[...]
ik zag het net ja, staan nog 9 commits van jou te wachten op een merge.
Altijd weer blij met jou fixes aan spotweb
Heeft het voordelen om rechtstreeks jou git linkje te gebruiken, of kan ik beter gewoon bij de master blijven ?
CptChaos schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:38:
Mijn niet kunnen inloggen probleem is opgelost: ik had in de ownsettings nog de salt instelling staan, die schijnbaar roet in het eten gooide.
Na een update kun je weer spots openen, de fix zit in de master
Misschien een idee die 'fix' in de FAQ te zetten in de ts?
Toppertje!Na een update kun je weer spots openen, de fix zit in de master
Dit topic is gesloten.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.