SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.004 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-DraGoN schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:57:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
xdragon@servernaam:/var/www/spotweb$ sudo git pull
[sudo] password for xdragon:
error: server certificate verification failed. CAfile: [b]/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt[/b]
error: server certificate verification failed. CAfile: /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt
You asked me to pull without telling me which branch you
want to merge with, and 'branch.master.merge' in
your configuration file does not tell me either.  Please
name which branch you want to merge on the command line and
try again (e.g. 'git pull <repository> <refspec>').
See git-pull(1) for details on the refspec.

If you often merge with the same branch, you may want to
configure the following variables in your configuration
file:

branch.master.remote = <nickname>
    branch.master.merge = <remote-ref>
    remote.<nickname>.url = <url>
    remote.<nickname>.fetch = <refspec>

See git-config(1) for details.

Ik probeer een Git pull te doen zoals meetsal 's morgens en nu lijkt git pull ineens niet meer te werken, iemand nog last van of moet ik de oorzaak bij mezelf gaan zoeken?

edit:
Uiteraard heb ik geprobeerd met "sudo git pull spotweb" wat ook niet werkt
Gooi dat bestand eens weg zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:59
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
xdragon@servernaam:/etc/ssl/certs$ sudo mv ca-certificates.crt ca-certificates.xxx
xdragon@mythtv:/etc/ssl/certs$ cd /var/www/spotweb/
xdragon@mythtv:/var/www/spotweb$ sudo git pull
error:
error:

file:

Schijnt ook niet te willen werken, geven jullie andere commando's voor git?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
Hier ook opeens sinds vandaag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
error: SSL certificate problem, verify that the CA cert is OK. Details:
error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed

file:

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sus schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:50:
Vind het niet vervelend, had alleen verwacht dat hij inmiddels wel multithreaded zou zijn, omdat daar in het begin van dit topic al om wordt gevraagd. Vandaar :)
AFAIK moet je de (web)server daar op inrichten, aan de kant van Spotweb hoeft daar naar mijn weten niets voor gedaan te worden.
sus schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:11:
Waarom is die optie er dan, als het toch geen zin heeft? En is die volledige info niet nodig voor moderatie van de spots/comments?
Je kunt dan ook filteren op userID, wat je altijd tussen haakjes ziet staan achter de spotter. Ik weet niet of het ook benodigd is voor moderatie, anders is full spots ophalen het overwegen zeker waard (in den beginne was die moderatie er nog niet en koos ik ervoor niet de full spots op te halen).
Draait hier overigens op een "echte" server, athlon x2, 4gb ram, apache/mysql/php, alles op Debian Lenny
Als het niet nodig is om full spots te gebruiken voor de moderatie (dit weet ik namelijk niet 100% zeker) zou ik gewoon niet de volledige spots ophalen, het scheelt enorm in database grootte. Ik zit nu met 292723 spots en 569077 comments op zo'n 180,8MB.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Duumke schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:01:
[...]

Dat is volgens mij nog niet helemaal rond.
Als ik me niet vergis is er nog geen userinterface voor (en misschien mist er nog wel meer).
Rechten aanpassen zou toch wel al moeten lukken? Desnoods via handmatig frotten in de database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zinu schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:59:
Rechten aanpassen zou toch wel al moeten lukken? Desnoods via handmatig frotten in de database?
Kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen duidelijk is (voor mij iig niet).

Wat ik trouwens heb: zowel in ownsettings als in mijn eigen usersettings heb ik nzbindex als search engine, maar ik krijg hoe dan ook binsearch.info, is dit bekend, moet ik wat doen?

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
<nvm>

[ Voor 98% gewijzigd door wizkid_niels op 31-05-2011 13:18 . Reden: Al gelukt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alright.

Bij de volgende update kun je Spotweb als Custom Newznab Provider toevoegen aan Sick Beard. Daarvoor moet je alleen wel even htaccess-api kopieren naar .htaccess of mergen met je huidige .htaccess. De API key is te vinden onder het kopje Gebruiker wijzigen.
CouchPotato wil nog niet helemaal, maar het programma geeft totaal geen feedback terug waarom het niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:46:
Alright.

Bij de volgende update kun je Spotweb als Custom Newznab Provider toevoegen aan Sick Beard. Daarvoor moet je alleen wel even htaccess-api kopieren naar .htaccess of mergen met je huidige .htaccess. De API key is te vinden onder het kopje Gebruiker wijzigen.
CouchPotato wil nog niet helemaal, maar het programma geeft totaal geen feedback terug waarom het niet wil.
Dat zou helemaal top zijn.
Als er dan ook nog een beetje documentatie (wiki pagina) bij zou kunnen worden geleverd over hoe ik ervoor kan zorgen dat je alleen films met nl ondertitels kan vinden, dan zou dat helemaal mooi zijn.
En wat is de volgende update? De volgende git commit?
En moet je daarvoor de full spots hebben staan in de database?
Misschien dat je voor het probleem met CoachPotato een netwerk sniffer kan gebruiken om te zien wat voor requests die doet naar SpotWeb?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
sus schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:50:
Vind het niet vervelend, had alleen verwacht dat hij inmiddels wel multithreaded zou zijn, omdat daar in het begin van dit topic al om wordt gevraagd. Vandaar :)
Ik heb er al eens snel naar gekeken. Probleem is alleen dat PHP geen multithreading ondersteund. Er zijn wel oplossingen om het multithreaded achtig te maken zodat het ophalen van spots met meerdere connecties kan, maar daarvoor moet Spotweb flink gewijzigd worden. Ik vond toen dat ik mijn tijd beter ergens anders in kon steken; hoe vaak gooi je nou echt heel je database weg om van scratch af aan te beginnen?

Daarbij is het natuurlijk ook zo dat niet alles waar in dit topic naar gevraagd wordt ook per definitie geimplementerd wordt. Als jij het belangrijk vindt en je maakt de aanpassing zelf, dan zal spotweb die over het algemeen gewoon opnemen in de master (tenminste, dat is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55
LeechGuy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:10:
[...]

Ik heb er al eens snel naar gekeken. Probleem is alleen dat PHP geen multithreading ondersteund. Er zijn wel oplossingen om het multithreaded achtig te maken zodat het ophalen van spots met meerdere connecties kan, maar daarvoor moet Spotweb flink gewijzigd worden. Ik vond toen dat ik mijn tijd beter ergens anders in kon steken; hoe vaak gooi je nou echt heel je database weg om van scratch af aan te beginnen?

Daarbij is het natuurlijk ook zo dat niet alles waar in dit topic naar gevraagd wordt ook per definitie geimplementerd wordt. Als jij het belangrijk vindt en je maakt de aanpassing zelf, dan zal spotweb die over het algemeen gewoon opnemen in de master (tenminste, dat is mijn ervaring).
Of iemand plaatst periodiek ergens een dump van de full-database (zonder gebruikersinfo natuurlijk)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:05:
[...]
Dat zou helemaal top zijn.
Als er dan ook nog een beetje documentatie (wiki pagina) bij zou kunnen worden geleverd over hoe ik ervoor kan zorgen dat je alleen films met nl ondertitels kan vinden, dan zou dat helemaal mooi zijn.
En wat is de volgende update? De volgende git commit?
En moet je daarvoor de full spots hebben staan in de database?
Misschien dat je voor het probleem met CoachPotato een netwerk sniffer kan gebruiken om te zien wat voor requests die doet naar SpotWeb?
Specifiek zoeken op films met nl ondertitels wordt niet ondersteund door CouchPotato (toch?), dus daar kan ik dan ook weinig mee doen. Of je moet met Required words gaan werken om te zien hoever je daarmee komt.
Volgende update is zo ongeveer volgende commit, tenzij @spotweb nog een probleem vindt in mijn update.
Ik kan de requests wel zien en die werken prima als ik ze open in mijn browser (ze valideren trouwens ook bij w3c :p), maar daarna stopt CouchPotato met verder zoeken zonder daar ook maar iets over te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:26:
[...]
Specifiek zoeken op films met nl ondertitels wordt niet ondersteund door CouchPotato (toch?), dus daar kan ik dan ook weinig mee doen.
Is het niet mogelijk om de api aan bepaalde filters te hangen? Op die manier zou je in het filter in kunnen stellen dat er bijvoorbeeld altijd nederlandse ondertiteling bij moet zitten, en anders komt hij gewoon niet als resultaat voor.

Kan het zijn dat Couchpotato problemen heeft omdat die (voor zover ik weet) op IMDB id zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duumke schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:12:
[...]

Is het niet mogelijk om de api aan bepaalde filters te hangen? Op die manier zou je in het filter in kunnen stellen dat er bijvoorbeeld altijd nederlandse ondertiteling bij moet zitten, en anders komt hij gewoon niet als resultaat voor.

Kan het zijn dat Couchpotato problemen heeft omdat die (voor zover ik weet) op IMDB id zoekt?
De newznab api ondersteund geen ondertitel-categorieën, dus op dat moment houdt het al op.

Nee, zoeken op imdb-id werkt prima. Zoals ik al zei doen de API-requests die CP doet het ook gewoon in mijn browser.
Voorbeeldje uit mijn logfile is
15:10:29 INFO  [ider.yarr.sources.newznab] Searching: http://spotweb.server/api?t=movie&imdbid=0978764&apikey=spotweb_apikey&t=movie&extended=1&cat=2040

Daarna stop ie gewoon met zoeken, niets komt er meer bij in de logfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:17:
[...]
De newznab api ondersteund geen ondertitel-categorieën, dus op dat moment houdt het al op.
Dat is wel erg jammer, dat zou namelijk een mooie bonus zijn geweest...
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:17:
Nee, zoeken op imdb-id werkt prima. Zoals ik al zei doen de API-requests die CP doet het ook gewoon in mijn browser.
Voorbeeldje uit mijn logfile is
15:10:29 INFO  [ider.yarr.sources.newznab] Searching: http://spotweb.server/api?t=movie&imdbid=0978764&apikey=spotweb_apikey&t=movie&extended=1&cat=2040

Daarna stop ie gewoon met zoeken, niets komt er meer bij in de logfile.
Zodra spotweb hem toe laat, zal ik hem eens aan mijn Couchpotato hangen.
Mocht ik wat vinden, dan post ik het uiteraard hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Laatst online: 20-09 15:08
Nog een vraagje, over het volgende:
code:
1
$settings['retrieve_newer_than'] = 0;

Hoe moet ik hier de datum neerzetten? Als ik alles vanaf afgelopen maand wil, is dat dan 30042011 of zo? Of moet ik gewoon 30 invullen voor alles vanaf 30 dagen geleden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wizkid_niels schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:34:
code:
1

Hoe moet ik hier de datum neerzetten? Als ik alles vanaf afgelopen maand wil, is dat dan 30042011 of zo? Of moet ik gewoon 30 invullen voor alles vanaf 30 dagen geleden?

Alvast bedankt.
Mar2zz in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
wizkid_niels schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:34:
code:
1

Alvast bedankt.
Nee, het is een unix timestamp die je daar in moet voeren.
Er staat in de settings.php een voorbeeld voor als je alle spots van na FTD wilt binnenhalen.
Hoe de precieze berekening zit weet ik niet.
Als je hem echter op 0 laat staan haalt hij alles binnen wat in het bereik van de server is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen zaterdag problemen met mijn spotweb.
Elke nzb die ik naar sabnzbd stuur is leeg, ik heb sabnzbd al opnieuw gestart, maar het probleem blijft.
Het ligt aan mijn spotweb configuratie, want sickbeard en couchpotato kunnen wel zonder problemen nzb's naar sabnzbd sturen.

ook als ik een nzb wil downloaden krijg ik een foutmelding en de webpagina die geopend wordt is de onderstaande :
code:
1
http://192.168.0.14/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=rZsGjpmX1CII5nkTQAm08%40spot.net&apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mijn sabnzbd configuratie staat op "client-sabnzbd" en werkte perfect, ik heb ook "push-sabnzbd" geprobeerd, maar dat was ook geen oplossing.
Kan het zo zijn dat de fout zich voordoet omdat ik geen extern ip adres gebruik voor mijn spotweb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:17:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag problemen met mijn spotweb.
Elke nzb die ik naar sabnzbd stuur is leeg, ik heb sabnzbd al opnieuw gestart, maar het probleem blijft.
Het ligt aan mijn spotweb configuratie, want sickbeard en couchpotato kunnen wel zonder problemen nzb's naar sabnzbd sturen.

ook als ik een nzb wil downloaden krijg ik een foutmelding en de webpagina die geopend wordt is de onderstaande :
code:
1
http://192.168.0.14/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=rZsGjpmX1CII5nkTQAm08%40spot.net&apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mijn sabnzbd configuratie staat op "client-sabnzbd" en werkte perfect, ik heb ook "push-sabnzbd" geprobeerd, maar dat was ook geen oplossing.
Kan het zo zijn dat de fout zich voordoet omdat ik geen extern ip adres gebruik voor mijn spotweb ?
En het leek je niet handig om die foutmelding er even bij te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:25:
[...]

En het leek je niet handig om die foutmelding er even bij te vermelden?
excuus
de foutmelding was een time-out
dat de gewenste webpagina niet weergegeven kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:29:
excuus
de foutmelding was een time-out
dat de gewenste webpagina niet weergegeven kan worden
Zijn niet gewoon je lijnen in gebruik? De NZB word namelijk van nieuwsgroepen gehaald, dan wil dat wel eens gebeuren (heb ik ook last van bij Eweka en een account die ik deel). Anders het volgende proberen: de NZB direct via de browser opvragen, je zou dan een XML-file moeten zien met inhoud. Werkt dat wel? Dan zit het vanuit Spotweb goed en gaat er iets richting jouw SABnzbd niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
X-DraGoN schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:57:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
xdragon@servernaam:/etc/ssl/certs$ sudo mv ca-certificates.crt ca-certificates.xxx
xdragon@mythtv:/etc/ssl/certs$ cd /var/www/spotweb/
xdragon@mythtv:/var/www/spotweb$ sudo git pull
error:
error:

file:

Schijnt ook niet te willen werken, geven jullie andere commando's voor git?
Heb even gekeken en maar een semi oplossing voor gevonden. Ik heb ipv de https git (https://github.com/spotweb/spotweb.git) een nieuwe clone gemaakt van de git zelf: (git://github.com/spotweb/spotweb.git). Nu werkt het wel weer.

De oorzaak is omdat github sinds 27-5 een nieuwe SSL certificaat heeft en deze zit een beetje te rellen op mijn systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door MrOizo2005 op 31-05-2011 16:40 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:35:
[...]
Zijn niet gewoon je lijnen in gebruik? De NZB word namelijk van nieuwsgroepen gehaald, dan wil dat wel eens gebeuren (heb ik ook last van bij Eweka en een account die ik deel). Anders het volgende proberen: de NZB direct via de browser opvragen, je zou dan een XML-file moeten zien met inhoud. Werkt dat wel? Dan zit het vanuit Spotweb goed en gaat er iets richting jouw SABnzbd niet goed.
Via de browser krijgt hij juist die timeout te zien.
Als de lijnen vol zouden zijn krijg je een melding dat de lijnen vol zijn, geen timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:35:
[...]
dan krijg ik de time-out fout
Hij haalt alles binnen, plaatjes en comments
Alleen geen bruikbare nzb, en mijn lijnen zijn niet in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:41:
Via de browser krijgt hij juist die timeout te zien.
Ah oke, was me even onduidelijk. Dan moet er in de logfile staan waarom het fout gaat. :)
Als de lijnen vol zouden zijn krijg je een melding dat de lijnen vol zijn, geen timeout.
Nu je het zegt, inderdaad. Al geeft ie het niet zo weer inderdaad. :)

Waar worden de instellingen nu uitgehaald als je een user account hebt gemaakt? Ik heb namelijk zowel in ownsettings.php als in de settings (in de DB) als search nzbindex.nl staan, maar krijg desondanks binsearch.info. Is dat een template probleem of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:43:
[...]

dan krijg ik de time-out fout
Hij haalt alles binnen, plaatjes en comments
Alleen geen bruikbare nzb, en mijn lijnen zijn niet in gebruik
Na hoeveel tijd krijg je die timeout? Het lijkt me dat je time_limit iets te straks staat ingesteld.
CptChaos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:43:
[...]
Ah oke, was me even onduidelijk. Dan moet er in de logfile staan waarom het fout gaat. :)
[...]
Nu je het zegt, inderdaad. Al geeft ie het niet zo weer inderdaad. :)

Waar worden de instellingen nu uitgehaald als je een user account hebt gemaakt? Ik heb namelijk zowel in ownsettings.php als in de settings (in de DB) als search nzbindex.nl staan, maar krijg desondanks binsearch.info. Is dat een template probleem of iets anders?
Staat er een url in je DB of alleen 'nzbindex'? In het eerste geval moet je je voorkeuren even opnieuw opslaan en zou het moeten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:29:
Alle Permission denied problemen zouden nu verleden tijd moeten zijn.
net gepulled en ik wilde even die admin account proberen.
na het uitloggen kreeg ik nog steeds nog die access permission denied error.

ik zal die insert fix even proberen.

edit: die's dus nog steeds nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Webjunkie op 31-05-2011 17:00 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:54:
Staat er een url in je DB of alleen 'nzbindex'? In het eerste geval moet je je voorkeuren even opnieuw opslaan en zou het moeten werken.
Er staat enkel en alleen 'nzbindex', geen url naar nzbindex.
code:
1
a:9:{s:7:"perpage";s:3:"100";s:15:"date_formatting";s:20:"%a, %d-%b-%Y (%H:%M)";s:8:"template";s:6:"we1rdo";s:14:"count_newspots";s:4:"true";s:13:"keep_seenlist";s:4:"true";s:15:"auto_markasread";s:4:"true";s:17:"keep_downloadlist";s:4:"true";s:14:"keep_watchlist";s:4:"true";s:17:"nzb_search_engine";s:8:"nzbindex";}
heb ik.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:57:
[...]
Er staat enkel en alleen 'nzbindex', geen url naar nzbindex.
code:
1
a:9:{s:7:"perpage";s:3:"100";s:15:"date_formatting";s:20:"%a, %d-%b-%Y (%H:%M)";s:8:"template";s:6:"we1rdo";s:14:"count_newspots";s:4:"true";s:13:"keep_seenlist";s:4:"true";s:15:"auto_markasread";s:4:"true";s:17:"keep_downloadlist";s:4:"true";s:14:"keep_watchlist";s:4:"true";s:17:"nzb_search_engine";s:8:"nzbindex";}
heb ik.
Dan moet het nog ergens overruled bij je zijn.
PHP:
1
2
3
4
5
        switch ($this->_settings->get('nzb_search_engine')) {
            case 'nzbindex' : return 'http://nzbindex.nl/search/?q=' . $searchString; break;
            case 'binsearch':
            default         : return 'http://www.binsearch.info/?adv_age=&amp;q=' . $searchString;
        } # switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:54:
[...]
Na hoeveel tijd krijg je die timeout? Het lijkt me dat je time_limit iets te straks staat ingesteld.

[...]
Nee, het lijkt mij erop dat hij zoekt naar iets wat er niet is.
Ook als ik een nzb naar sabnzbd stuur, komt er wel iets aan maar hij blijft een seconde of 20 á 30 proberen om de nzb te fetchen, en dat mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:45:
[...]

Nee, het lijkt mij erop dat hij zoekt naar iets wat er niet is.
Ook als ik een nzb naar sabnzbd stuur, komt er wel iets aan maar hij blijft een seconde of 20 á 30 proberen om de nzb te fetchen, en dat mislukt.
Als hij het niet kan vinden krijg je daar een melding van. Je krijgt een timeout, de verbinding met de newsserver duurt te lang. Het lijkt me dat je time_limit iets te straks staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je settings wijzigen als je geen user aan hebt gemaakt? Mijn Spotweb is niet vanaf het internet te benaderen, vandaar dat ik er het nut niet van in zie om een user aan te maken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Het nut van een user:
- bijhouden watchlist
- comments geven op spots
- rating meegeven aan spots
- en er komt meer

(er was ergens een soort roadmap hiervan te vinden, ergens in een commit of issue geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik vind het geen van allen interessant. :Y)

Ik zal eens op zoek gaan naar de roadmap, dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Een bedankje als je iets meeneemt is wel zo netjes toch? Ook op spotweb. Hier verdedig je als mod toch ook de etiquette met hand en tand? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat ik hier als mod doe staat volgens mij los van wat ik op Spotweb uitvreet. ;)

Mijn NAS is retetraag, ik heb alle overbodige meuk zoals comments dan ook uitgezet omdat een-en-ander daar merkbaar sneller van wordt. Hoe minder gepimpt, hoe meer ik het waardeer. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
netiquette, of hoe heet dat ook alweer? maar dat nas-excuus is netjes hoor. Mocht je ooit upgraden dan ga je toch wel netjes commenten of niet? :p

de spotwebdev's hebben die comment-code (en layout-implementatie) ook niet voor niks lopen kloppen...

Maar hoe minder gepimpt... Heb je lynx al geprobeerd? aangezien je vanuit de terminal nzb's wou toevoegen? ik vraag me af of dat ook werkt met de sabnzbd-koppeling enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik comment zelf ook niet, zou wel mooi zijn als dat gekoppeld zou kunnen worden aan de download knop. Meestal download ik al direct iets uit het overzicht en heb ik geen zin om de hele post te moeten openen om dan te kunnen commenten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Tsurany schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:08:
Ik comment zelf ook niet, zou wel mooi zijn als dat gekoppeld zou kunnen worden aan de download knop. Meestal download ik al direct iets uit het overzicht en heb ik geen zin om de hele post te moeten openen om dan te kunnen commenten.
Dan zou je net zo goed direct van nzbindex of binsearch kunnen downloaden.
In de post staat vaak handige info over bijvoorbeeld kwaliteit e.d.

En een bedankje is dan wel zo netjes idd (al snap ik het NAS verhaal natuurlijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:50:
[...]

Als hij het niet kan vinden krijg je daar een melding van. Je krijgt een timeout, de verbinding met de newsserver duurt te lang. Het lijkt me dat je time_limit iets te straks staat ingesteld.
Ik heb de time_limit verdubbeld, maar dat werkt ook niet

ik kijk nog even alles na, en dan moet ik maar een nieuwe installatie proberen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 15:47
Leuk dat er rechten ed nu inzitten. Maar hoe geef ik mijn user nu de rechten om iets te downloaden? :?
Met de Anonymous user kan ik nzbs binnen halen, met de admin user ook maar met mijn eigen user krijg ik permission denied |:( Wie o wie is mijn reddende engel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
MrOizo2005 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:40:
[...]

Heb even gekeken en maar een semi oplossing voor gevonden. Ik heb ipv de https git (https://github.com/spotweb/spotweb.git) een nieuwe clone gemaakt van de git zelf: (git://github.com/spotweb/spotweb.git). Nu werkt het wel weer.

De oorzaak is omdat github sinds 27-5 een nieuwe SSL certificaat heeft en deze zit een beetje te rellen op mijn systeem.
Als ik dan een nieuwe Dir wil clonen van dezelfde repo krijg ik het volgende...
code:
1
2
3
4
5
6
7
walk 164c43b6f4e591883e024f832c18d307f2877a06
walk 5fca0e081dd850cbc8bdaec5d7ff921085c647b7
walk 095937f2372cd4f6f65df61f670b76ebd155c3cb
walk 6bf44ab9a8cd7bdb60622df083e7598fac6425e9
walk c6c163713b0a0d540b929f25f82fc305cb6841a5
Warning: Remote HEAD refers to nonexistent ref, unable to checkout.
xdragon@servernaam:/var/www/spotweb$

Kun je anders eens precies uitleggen wat jij gedaan hebt?

---------

Ik heb ook de volgende link geprobeerd, alle laatste nieuwe root CA's te installeren. Schijnt ook niet te werken

[ Voor 9% gewijzigd door X-DraGoN op 01-06-2011 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:50:
[...]

Ik zie nu wel dat er in mijn MySQL bij nntp tabel maar 2 servers gedefineerd zijn, de textreader (voor headers) en 1 voor de comments, dan mis ik de download server toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:03:
[...]

Ik zie nu wel dat er in mijn MySQL bij nntp tabel maar 2 servers gedefineerd zijn, de textreader (voor headers) en 1 voor de comments, dan mis ik de download server toch ?
Wat verwacht je dat daarvan bijgehouden moet worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:12:
[...]

Wat verwacht je dat daarvan bijgehouden moet worden dan?
beetje dom van mij, maar ik heb alles al geprobeerd te veranderen maar ik krijg geen bruikbare nzb.
als ik probeer de nzb op te slaan, of via de sbanzbd opslaan optie, dan krijg ik ook geen nzb.
Ik heb gisteren een verse spotweb versie gemaakt, en dat hielp ook niet.
Ik denk niet dat het wat helpt als ik mijn totale db drop en opnieuw opbouw, denk ik maar ik ga het zo wel proberen.
het lijkt wel of dat ik totaal geen contact krijg met newsserver, maar Sickbeard werkt wel perfect samen met SABnzbd, dus aan SABnzbd kan het dan niet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

MrOizo2005 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:01:
Hier ook opeens sinds vandaag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23

file:

zelfde probleem hier, krijg het niet opgelost
workaround
.git folder pakken, config file even de https in http veranderen.
uit .git folder en een git pull doen

maar ik zou graag weten hoe ik dit permanent via de juiste SSL kan blijven doen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
zeroday schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:47:
[...]

zelfde probleem hier, krijg het niet opgelost
workaround
.git folder pakken, config file even de https in http veranderen.
uit .git folder en een git pull doen

maar ik zou graag weten hoe ik dit permanent via de juiste SSL kan blijven doen.
Bedankt, je hem mijn probleem ook ineens opgelost, voor mij maakt HTTPS / HTTP weinig uit, maar ik zou ook liever via HTTPS werken.
Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen zodat wij terug via HTTPS kunnen verbinden/updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:39:
Ik heb gisteren een verse spotweb versie gemaakt, en dat hielp ook niet.
Dan zit het in jouw Spotweb SABnzbd instellingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:15:
[...]
Dan zit het in jouw Spotweb SABnzbd instellingen. ;)
Natuurlijk, want dat zorgt ervoor dat ook je browser geen nzb voorgeschoteld krijgt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:32:
Natuurlijk, want dat zorgt ervoor dat ook je browser geen nzb voorgeschoteld krijgt :')
Wellicht staan de NNTP-instellingen verkeerd, maar ja dat kan volgens jou zeker niet? :') Op zich zou je dan geen nieuwe spots mogen krijgen, tenzij je natuurlijk een aparte headers server gebruikt die wél goed ingesteld staat. ;)

Ik zit trouwens ook is te kijken naar de categorieën en vroeg me af, wat het verschil is tussen homo en gay, lijkt mij dat het hetzelfde is, maar waarom wordt er in Spotnet / Spotweb dan wél onderscheid in gemaakt?

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:57:
[...]
Bij jou en mij zal het ongetwijfeld goed gaan, een bug kan het dus niet zijn in Spotweb. :)Ik probeer dus alleen aan te duiden dat het aan zijn kant ligt.

Ik zit trouwens ook is te kijken naar de filters en vroeg me af, wat het verschil is tussen homo en gay, lijkt mij dat het hetzelfde is, maar waarom wordt er in Spotnet / Spotweb wel onderscheid in gemaakt?
klopt het lag aan mijn kant.
Ik heb gisteren een paar keer het ip-adres vervangen door de servernaam (ip i.p.v. newsreaderXX.eweka.nl) en dat werkte niet, maar vanmiddag (na een harde reset van mijn UPC-modem) werkt het nu wel.
Bedankt voor het meekijken, maar bij Tobas kunnen alle goodies weer binnenstromen.
Het rare was dat ik afgelopen vrijdag dit probleem al had, en zaterdag na een git pull het probleem opgelost was, maar na een nieuwe git pull was het probleem weer terug.
De ontwikkeling van Spotweb gaat in zo rap tempo, dat ik dacht dat mijn SABnzbd instellingen niet meer up-to-dat waren.
Dit was denk ik een probleem van mijn modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:57:
[...]
Wellicht staan de NNTP-instellingen verkeerd, maar ja dat kan volgens jou zeker niet? :')
Fijn dat jij denkt voor mij te kunnen spreken, maar zullen we dat toch maar gewoon aan mij overlaten?
Op zich zou je dan geen nieuwe spots mogen krijgen, tenzij je natuurlijk een aparte headers server gebruikt die wél goed ingesteld staat. ;)
Of je leest even, dat is dus precies zoals hij het ingesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik stuit bij de installatie op een fout waar ik niet uit kom. Hoop dat iemand me kan helpen.

Ik krijg nu de volgende fout bij het openen van Spotweb:
Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in /volume1/web/spotweb/index.php on line 276
In line 276 staat:
if ((isset($settings) && $settings->get('enable_stacktrace')) || (!isset($settings))) {
De testinstall geeft het volgende weer:
PHP settings Value Result
PHP version 5.3.3 OK
timezone settings Europe/Amsterdam OK
Open base dir /usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/opt/share/pear NOT OK (Niet leeg, kan een probleem zijn)
Allow furl open 1 OK
PHP safe mode OK
Memory limit 128M OK

PHP extension Result
DB::mysql OK
ctype OK
DOM OK
xml OK
zlib OK
GD OK
OpenSSL
Minimaal 1 moet OK zijn
In volgorde van snelste naar langzaamste openssl OK
gmp NOT OK
bcmath OK
Can create private key? OK

Server type Setting
MySQL server OK (localhost)
NNTP server OK (reader.xsnews.nl)

Include files Result
Settings file OK (/volume1/web/spotweb)
Own settings file OK (/volume1/web/spotweb)
PEAR OK (/opt/share/pear)
Net_NNTP OK (/opt/share/pear/Net/NNTP)
Alles staat dus op OK, behalve de "Open base dir"
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kattapult schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 09:33:
Ik stuit bij de installatie op een fout waar ik niet uit kom. Hoop dat iemand me kan helpen.

Ik krijg nu de volgende fout bij het openen van Spotweb:

[...]

In line 276 staat:

[...]

De testinstall geeft het volgende weer:

[...]

Alles staat dus op OK, behalve de "Open base dir"
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen? Bedankt!
Je hebt upgrade_db.php niet gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 09:40:
[...]

Jawel.. ik heb exact alle stappen gevolgd zoals gemeld in de OP..

Zit al de hele ochtend te klooien, kom er niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sinds de laatste spotweb update lijkt mijn spotweb niet meer automatisch te updaten.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Als ik handmatig de retrieve start vanaf de shell dan werkt het prima.

De crontab lijkt dus stuk te zijn denk ik?

dit staat nu in mijn crontab -e (en heeft altijd perfect gewerkt)

@hourly cd /var/www/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php >> /var/www/spotweb/retrieve.log

edit : ik heb recent wel do-release-upgrade gedaan om ubuntu te updaten. Kan het zijn dat het hier mee te maken heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 02-06-2011 11:32 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Workaholic: Draai je meerdere spotweb installaties? Want retrieve.php draait niet als de databaseversie niet gelijk is aan de versie die je installatie verwacht. Het kan dus zijn dat je een andere spotweb installatie hebt geupdate en ook upgrade-db.php hebt gedraaid terwijl de versie waarmee je retrieve.php draait nog verouderd is, dan zal retrieve.php niet draaien omdat hij een fout geeft dat de database versie niet klopt. Update deze spotweb installatie dan ook even.

Komt er verder nog wat info in /var/www/spotweb/retrieve.log te staan?

Wat geeft retrieve.php voor output als je het gewoon handmatig draait in de console?

[ Voor 7% gewijzigd door shappie op 02-06-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Nee geen andere spotweb installaties, ik heb wel toevallig eerder met admin/admin ingelogd en daar de update knop geprobeerd. Als ik er over na denk kan het hier best wel is mee te maken hebben?

Als ik hem via de shell doe dan werkt het gewoon en dan is spotweb weer up to date.

retrieve.log heb ik voor de grap is verwijderd en wordt nu nite meer aangemaakt (kortom de cron lijkt niet uitgevoerd te worden, anders zou dit bestand er toch moeten zijn?)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kattapult schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Jawel.. ik heb exact alle stappen gevolgd zoals gemeld in de OP..

Zit al de hele ochtend te klooien, kom er niet uit :'(
De melding die je krijgt is wat je krijgt als je spotweb opent op een lege database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Met de laatste versie van spotweb is me nog het volgende opgevallen:

Het groene download knopje (pijltje omlaag) voor het toevoegen aan de NZB queue (bij mij is het een save actie naar een externe locatie) lijkt niet meer te onthouden dat je iets gedownload hebt.

Eerder deed hij dit wel en toen zag je een vinkje dat je deze al gedownload had. Dit is overigens wel zonder in te loggen (maar dit ging eerder ook goed zonder in te loggen).

Verder krijg ik zonder in te loggen bij de watchlist een access denied. Zou mooi zijn als je zonder in te loggen deze feature gewoon kunt gebruiken. Niet iedereen gebruikt de user functionaliteit.
Workaholic schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:48:
Nee geen andere spotweb installaties, ik heb wel toevallig eerder met admin/admin ingelogd en daar de update knop geprobeerd. Als ik er over na denk kan het hier best wel is mee te maken hebben?

Als ik hem via de shell doe dan werkt het gewoon en dan is spotweb weer up to date.

retrieve.log heb ik voor de grap is verwijderd en wordt nu nite meer aangemaakt (kortom de cron lijkt niet uitgevoerd te worden, anders zou dit bestand er toch moeten zijn?)
Probleem opgelost :) Reboot van de machine was voldoende..

[ Voor 33% gewijzigd door Workaholic op 02-06-2011 12:58 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workaholic schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:15:

Het groene download knopje (pijltje omlaag) voor het toevoegen aan de NZB queue (bij mij is het een save actie naar een externe locatie) lijkt niet meer te onthouden dat je iets gedownload hebt.

Eerder deed hij dit wel en toen zag je een vinkje dat je deze al gedownload had. Dit is overigens wel zonder in te loggen (maar dit ging eerder ook goed zonder in te loggen).

Verder krijg ik zonder in te loggen bij de watchlist een access denied. Zou mooi zijn als je zonder in te loggen deze feature gewoon kunt gebruiken. Niet iedereen gebruikt de user functionaliteit.
Toch wel hoor. Zo niet, kun je binnenkort Spotweb niet gebruiken zonder aanpassingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:12:
[...]

De melding die je krijgt is wat je krijgt als je spotweb opent op een lege database.
Aha.. Volgens mij is dat het probleem waar ik een paar pagina's geleden ook tegen aan liep. Volgens mij staat er in de OP ook niet hoe je deze database de eerste keer moet vullen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TFHfony schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:46:
[...]

Aha.. Volgens mij is dat het probleem waar ik een paar pagina's geleden ook tegen aan liep. Volgens mij staat er in de OP ook niet hoe je deze database de eerste keer moet vullen?
SpotWeb - Webbased Spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ik trouwens de enige die bij de userprefs nog geen NZB Handling in kan vullen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Klopt het dat de voorkeuren nog niet worden opgeslagen ? ik zet bepaalde dingen uit en er komt "succes" maar er veranderd niks in de database..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hier hetzelfde ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Viel mij heel toevallig een uurtje geleden ook op, patch staat klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
Workaholic schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:15:

[...]
Probleem opgelost :) Reboot van de machine was voldoende..
Het lijkt erop dat retrieve.php niet meer als root uitgevoerd mag worden, als ik hem onder root uitvoer dan sluit hij direct af zonder een melding te geven. Als ik hem onder mijn normale username uitvoer dan krijg ik wel uitvoer.

Iemand die dit kan bevestigen?

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 02-06-2011 17:12 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
retrieve onder root? waarom zou je dat doen? Dat heb ik nooit gedaan :)

bovenstaand probleem had hier niets mee te maken btw, crontab was stuk. Reboot = probleem weg.

[ Voor 40% gewijzigd door Workaholic op 02-06-2011 17:43 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Daar staat een installatie via GIT en hoe je evt een oude database moet updaten/upgraden. Maar ik zie niet staan hoe je een lege database de eerste keer moet vullen. De update knop krijg ik niet: Ik krijg bovengenoemde foutmelding.
Moet je evt eerst retrieve.php via de commandprompt starten?

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 02-06-2011 18:00 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TFHfony schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:58:
[...]

Daar staat een installatie via GIT en hoe je evt een oude database moet updaten/upgraden. Maar ik zie niet staan hoe je een lege database de eerste keer moet vullen. De update knop krijg ik niet: Ik krijg bovengenoemde foutmelding.
Moet je toch eens beter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
Workaholic schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:28:
retrieve onder root? waarom zou je dat doen? Dat heb ik nooit gedaan :)

bovenstaand probleem had hier niets mee te maken btw, crontab was stuk. Reboot = probleem weg.
Het is een isolated installatie met alleen spotweb erop, kortom het was meer luiheid van mijn kant uit. Ipv de rechten goed te zetten heb ik ervoor gekozen om root alles maar te laten uitvoeren, elke nacht git pull en db-update.php en dezelfde cronjob voert dus ook de retrieve.php uit.

Nu heb ik retrieve.php onder een normale user laten uitvoeren en dat werkt wel prima.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:01:
[...]
Moet je toch eens beter lezen.
Iets minder cynisch mag ook. Ik vraag op een normale manier om hulp en heb op de vorige pagina aangegeven dat ik al 2 methodes geprobeerd heb de boel te installeren. Het is dus niet zo dat ik bij de eerste tegenslag zonder zoeken hier om hulp vraag. Verder zijn we niet allemaal even perfect als jij, dus op een normale, niet zo belerende manier, antwoord geven was een stuk sympathieker geweest.
Anyway: Als je het over dit stuk hebt:
Ook als je Spotweb voor de eerste keer hebt geïnstalleerd of je database hebt leeggegooid, moet je dit commando draaien om de correcte tabellen aan te laten maken.

php upgrade-db.php
Dat had ik al lang uitgevoerd...
M'goed... verder zoeken hoeft niet. De fout is inmiddels gevonden, de boel werkte maar is inmiddels verwijderd wegens te sloom & buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Nakebod schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:29:
Automatisch spots updaten
Via een cron-job kan je taken automatisch uitvoeren. Zet de volgende regel in je crontab. (Meestal via crontab -e of bewerk /etc/crontab)
*/30 * * * * root cd /path/to/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null

Herstart hierna crond.
/etc/init.d/crond restart

Misschien heeft Nightspirit toch wel gewoon gelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LeechGuy op 02-06-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 09:40:

krijg nu deze melding bij het draaien van upgrade_db.php
NickSynology> php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
PHP Warning: require_once(lib/SpotUpgrader.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 17
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotUpgrader.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/SpotClassAutoload. php on line 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kattapult schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:50:
[...]

krijg nu deze melding bij het draaien van upgrade_db.php

[...]
Dan voer je de opdracht niet uit zoals beschreven. Eerst naar /volume1/web/spotweb/ en het volledige path naar php gebruiken.

cd /volume1/web/spotweb/ && /usr/bin/php upgrade_db.php

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:53:
[...]

Dan voer je de opdracht niet uit zoals beschreven. Eerst naar /volume1/web/spotweb/ en het volledige path naar php gebruiken.

Excuus, ik zie net dat ik de verkeerde foutmelding copy/paste..haastige spoed is zelden goed:)

afijn, dit rolt er uit na php upgrade-db.php:

PHP Warning:  Directive 'register_globals' is deprecated in PHP 5.3 and 
greater in Unknown on line 0

Warning: Directive 'register_globals' is deprecated in PHP 5.3 and 

Could not open input file: upgrade_db.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kattapult schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Excuus, ik zie net dat ik de verkeerde foutmelding copy/paste..haastige spoed is zelden goed:)

afijn, dit rolt er uit na php upgrade-db.php:

PHP Warning:  Directive 'register_globals' is deprecated in PHP 5.3 and 

Warning: Directive 'register_globals' is deprecated in PHP 5.3 and 
register_globals kun je uitzetten in DSM, Web Services, PHP Settings
Could not open input file: upgrade_db.php
Zoek de typvaud

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:53:
[...]

Moet je wel het goeie commando geven natuurlijk :)

cd /volume1/web/spotweb/ && /usr/bin/php upgrade-db.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeechGuy schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:44:
[...]

Moet je wel het goeie commando geven natuurlijk :)

cd /volume1/web/spotweb/ && /usr/bin/php upgrade-db.php
Ik zei express niet dat het zijn typvaud was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zojuist een git pull gedaan, db upgrade was nodig, maar ik krijg een foutmelding:
C:\xampp\htdocs\spotweb>php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
Schema update done
Updating settings
Settings update done
Database schema of settings upgrade mislukt:
   Error executing query: Duplicate entry '2-24-rss' for key 'idx_grouppermissio
ns_1'

#0 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserUpgrader.php(182): dbeng_mysql->rawExec('
INSERT INTO gro...')
#1 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserUpgrader.php(16): SpotUserUpgrader->updat
eSecurityGroups()
#2 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUpgrader.php(34): SpotUserUpgrader->update()
#3 C:\xampp\htdocs\spotweb\upgrade-db.php(27): SpotUpgrader->users(Array)
#4 {main}
C:\xampp\htdocs\spotweb>

Oeps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:10:
[...]

Dan moet het nog ergens overruled bij je zijn.
PHP:
1
2
3
4
5
        switch ($this->_settings->get('nzb_search_engine')) {
            case 'nzbindex' : return 'http://nzbindex.nl/search/?q=' . $searchString; break;
            case 'binsearch':
            default         : return 'http://www.binsearch.info/?adv_age=&amp;q=' . $searchString;
        } # switch
Ik heb ownsettings.php nog eens nagekeken en daarin heb ik niets staan met binsearch of zelfs bin, toch blijf ik binsearch als zoekmachine houden, zal ik maar even een ticket aanmaken? Heb vanmorgen de nieuwste versie binnen gehaald en de settings zijn onveranderd, toch blijft het probleem bestaan. :)
Zinu schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 02:40:
Zojuist een git pull gedaan, db upgrade was nodig, maar ik krijg een foutmelding:
C:\xampp\htdocs\spotweb>php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
Schema update done
Updating settings
Settings update done
   Error executing query: Duplicate entry '2-24-rss' for key 'idx_grouppermissio
ns_1'

#0 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserUpgrader.php(182): dbeng_mysql->rawExec('
INSERT INTO gro...')
#1 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserUpgrader.php(16): SpotUserUpgrader->updat
eSecurityGroups()
#2 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUpgrader.php(34): SpotUserUpgrader->update()
#3 C:\xampp\htdocs\spotweb\upgrade-db.php(27): SpotUpgrader->users(Array)
#4 {main}
C:\xampp\htdocs\spotweb>

Oeps?
Ik krijg dezelfde foutmelding, het zit hem dus in de build op de github. :)

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2011 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/740 :X

SQL:
1
DELETE FROM grouppermissions WHERE permissionid=24 AND objectid != '';

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
xdragon@servernaam:/var/www/spotweb$ php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
Schema update done
Updating settings
Settings update done
   Error executing query: Duplicate entry '2-24-rss' for key 2

#0 /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php(182): dbeng_mysql->rawExec('INSERT INTO gro...')
#1 /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php(16): SpotUserUpgrader->updateSecurityGroups()
#2 /var/www/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(34): SpotUserUpgrader->update()
#3 /var/www/spotweb/upgrade-db.php(27): SpotUpgrader->users(Array)
#4 {main}

code:
1
Deleted rows: 4 (Query took 0.0202 sec)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
xdragon@servernaam:/var/www/spotweb$ php upgrade-db.php
Updating schema..(mysql)
Schema update done
Updating settings
Settings update done
Users' update done
Basic database optimalisation done
xdragon@servernaam:/var/www/spotweb$

Fix van Nightspirit werkt inderdaad :)

[ Voor 4% gewijzigd door X-DraGoN op 03-06-2011 07:34 . Reden: Leesbaarder gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Mis ik ergens de optie of moet je hem ergens weer aanzetten, om de NZB gewoon rechtstreeks naar de server zijn HD te downloaden? Bij mij wordt dat niet afgehandeld door sickbeard of iets dergelijks. Is die optie er dus nog of kijk ik er gewoon langs?

Het vroegere Groene pijltje...

[ Voor 6% gewijzigd door X-DraGoN op 03-06-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Laatst online: 29-08 05:43
X-DraGoN schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:10:
Mis ik ergens de optie of moet je hem ergens weer aanzetten, om de NZB gewoon rechtstreeks naar de server zijn HD te downloaden? Bij mij wordt dat niet afgehandeld door sickbeard of iets dergelijks. Is die optie er dus nog of kijk ik er gewoon langs?

Die vind 'k ook nergens meer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Laatst online: 17-06 14:23

Bij mij doet ie 't nog wel...

Wel is bij mij de pagina leeg als ik de testinstall.php open...
Meer mensen hier last van??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/741 hier nog iemand die hetzelfde probleem heeft.
Ik heb zelf ook dit probleem, je zou je eigen userid ook admin kunnen maken, maar dat lijkt me niet DE oplossing.

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

Als je deze query uitvoert zou het weer moeten werken (zie ook de link in mn vorige post):
INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 5, 'push-sabnzbd');

[ Voor 3% gewijzigd door dj_ko op 03-06-2011 10:01 ]

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
dj_ko schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:59:
[...]

Als je deze query uitvoert zou het weer moeten werken (zie ook de link in mn vorige post):

[...]
Dat lost het voor mij niet op... ik zie het groene pijltje nog steeds niet.
Ik heb de github discussie er ook op nagelezen, maar dat maakt me niets wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
X-DraGoN schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:28:
[...]

Dat lost het voor mij niet op... ik zie het groene pijltje nog steeds niet.
Ik heb de github discussie er ook op nagelezen, maar dat maakt me niets wijzer.
Misschien moet je dan toch wat meer info geven over jou config.
Die regel was alleen van toepassing bij de setting push-sabnzbd
Voor client-sabnzbd zou alles al correct zijn ingericht als ik zo naar de database kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Duumke schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:32:
[...]

Misschien moet je dan toch wat meer info geven over jou config.
Die regel was alleen van toepassing bij de setting push-sabnzbd
Voor client-sabnzbd zou alles al correct zijn ingericht als ik zo naar de database kijk.
Ik gebruik gewoon de NZB functie opslaan op HD. waar die door een andere daemon wordt opgepikt.

Screenshot van het missende pijltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
X-DraGoN schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:38:
[...]
Ik gebruik gewoon de NZB functie opslaan op HD. waar die door een andere daemon wordt opgepikt.
Screenshot van het missende pijltje
Dat kan dan wel kloppen.
Je maakt dan geen gebruik van push-sabnzbd of client-sabnzbd.

Kun je het eens proberen door de volgende query in te voeren:
code:
1
INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 5, 'save');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Duumke schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Dat kan dan wel kloppen.
Je maakt dan geen gebruik van push-sabnzbd of client-sabnzbd.

Kun je het eens proberen door de volgende query in te voeren:
code:
1
INSERT INTO grouppermissions(groupid,permissionid, objectid) VALUES(2, 5, 'save');
And it's back! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 15:02
Ik had in mijn spotweb de volgend quicklinks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#if (!isset($settings['quicklinks'])) {
#   $settings['quicklinks'] = Array();
#   $settings['quicklinks'][] = Array('Reset filters', "images/icons/home.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true", "");
#   $settings['quicklinks'][] = Array('Nieuw', "images/icons/today.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true&amp;search[value][]=New:0", "");
#
#   $settings['quicklinks'][] = Array('Bradje', "images/icons/tag.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2C&search[type]=Poster&search[text]=bradje&search[value][]=Poster%3Abradje&search[filterValues][]=bradje&sortby=stamp&sortdir=DESC", "");
#   $settings['quicklinks'][] = Array('HD-NL', "images/icons/hd.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "");
#      $settings['quicklinks'][] = Array('DVD-NL', "images/icons/dvd.png", "?search[tree]=cat0_a3%2Ccat0_a10%2Ccat0_b2%2Ccat0_b3%2Ccat0_b4%2Ccat0_b6%2Ccat0_b7%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "");
#
#
#   if ($settings['keep_watchlist']) {
#       $settings['quicklinks'][] = Array('Watchlist', "images/icons/fav.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true&amp;search[value][]=Watch:0", "");
#   }
#   if ($settings['keep_downloadlist']) {
#       $settings['quicklinks'][] = Array('Gedownload', "images/icons/download.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true&amp;search[value][]=Downloaded:0", "");
#   }
#} # if isset

Na de laatste git pull moest ik deze uitsterren om het werkend te krijgen, maar ik wil wel graag mijn quicklinks terug.

Ik heb al zitten experimenteren maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Laatst online: 17-06 14:23
net een git pull gedaan en nu worden settings niet meer opgeslagen en krijg ik de volgende melding in m'n errorlog:
code:
1
PHP Notice:  Undefined index: username in spotweb\templates\we1rdo\edituserprefs.inc.php on line 175

en m'n testinstall.php geeft geen resultaten terug (ook geen foutmelding overigens)... :?

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ceekee schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:34:
Ik had in mijn spotweb de volgend quicklinks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#if (!isset($settings['quicklinks'])) {
#   $settings['quicklinks'] = Array();
#   $settings['quicklinks'][] = Array('Reset filters', "images/icons/home.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true", "");
#   $settings['quicklinks'][] = Array('Nieuw', "images/icons/today.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true&amp;search[value][]=New:0", "");
#
#   $settings['quicklinks'][] = Array('Bradje', "images/icons/tag.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2C&search[type]=Poster&search[text]=bradje&search[value][]=Poster%3Abradje&search[filterValues][]=bradje&sortby=stamp&sortdir=DESC", "");
#   $settings['quicklinks'][] = Array('HD-NL', "images/icons/hd.png", "?search[tree]=cat0_a6%2Ccat0_a7%2Ccat0_a8%2Ccat0_a9%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "");
#      $settings['quicklinks'][] = Array('DVD-NL', "images/icons/dvd.png", "?search[tree]=cat0_a3%2Ccat0_a10%2Ccat0_b2%2Ccat0_b3%2Ccat0_b4%2Ccat0_b6%2Ccat0_b7%2Ccat0_c1%2Ccat0_c2%2Ccat0_c6%2Ccat0_c11%2C&search[type]=Titel&search[text]=&search[unfiltered]=true", "");
#
#
#   if ($settings['keep_watchlist']) {
#       $settings['quicklinks'][] = Array('Watchlist', "images/icons/fav.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true&amp;search[value][]=Watch:0", "");
#   }
#   if ($settings['keep_downloadlist']) {
#       $settings['quicklinks'][] = Array('Gedownload', "images/icons/download.png", "?search[tree]=&amp;search[unfiltered]=true&amp;search[value][]=Downloaded:0", "");
#   }
#} # if isset

Na de laatste git pull moest ik deze uitsterren om het werkend te krijgen, maar ik wil wel graag mijn quicklinks terug.

Ik heb al zitten experimenteren maar krijg het niet voor elkaar.
Vergelijk je code even met de huidige code in settings.php, je mist nu de security-features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duumke schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:21:
[...]

Dat is wel erg jammer, dat zou namelijk een mooie bonus zijn geweest...

[...]

Zodra spotweb hem toe laat, zal ik hem eens aan mijn Couchpotato hangen.
Mocht ik wat vinden, dan post ik het uiteraard hier.
Ruud Burger heeft er naar gekeken en heeft iets aangepast in CP code. Hij heeft het nu werkend (via mijn Spotweb :'))
Pagina: 1 ... 53 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.