Chookity-pok
Het is al opgelost, ik maakte nooit gebruik van de inlog functie op spotweb, na het inloggen werkt het inmiddels wel.dj_ko schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:47:
[...]
Je bedoelt het SabNZB panel? bij mij werkt dat namelijk niet meer, het downloaden met het groene knopje werkt nog wel.
Mijn API key (dus niet de NZB api key) klopt verder wel...
Blaaterdeblaat
Staat de optie voor het bijhouden van ongelezen spots uit?Saeverix schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:23:
Ik heb sinds een paar dagen geen badges (aantal nieuwe spots) achter mijn categorieën staan. Een algemeen foutje? Of alleen bij mij?
Of misschien dat je voor deze functie ook moet inloggen (net als hierboven met de SABnzbd integratie).
Ik heb hier ook last van volgens mij is het een fout, daarnaast werkt bij mij de markeer als gelezen knop ook niet goed.Saeverix schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:23:
Ik heb sinds een paar dagen geen badges (aantal nieuwe spots) achter mijn categorieën staan. Een algemeen foutje? Of alleen bij mij?
Hoe ziet het eruit als je lynx gebruikt?pven schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:55:
Omdat ik regelmatig via een shell op mijn NAS in ben gelogd, zoek ik een manier om vanaf de Linux-prompt spots te kunnen bekijken en eventueel door te kunnen zetten naar SABnzbd.
Ik gok dat er nog niemand is die een text-only-interface heeft geschreven?
Permission denied [0] for objectid []
Iemand anders hetzelfde probleem of, nog beter, een oplossing?
Is al gemeld, is al een oplossing voor gegeven.SachaH schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:04:
Ik probeer de webpagina te laden, maar krijg de volgende melding:
Permission denied \[0] for objectid []
Iemand anders hetzelfde probleem of, nog beter, een oplossing?
Bedankt.Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:18:
[...]
Is al gemeld, is al een oplossing voor gegeven.
Waar kan ik de gegeven oplossing vinden?
SachaH schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:43:
[...]
Bedankt.
Waar kan ik de gegeven oplossing vinden?

Je hebt helemaal gelijk. Ben wat luiAnoniem: 32925 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:08:
[...]
In dit topic. Had je geweten als je een klein beetje moeite ervoor had gedaan.

Zal even rondneuzen
Ziet er helemaal niet slecht uit, en is denk ik best bruikbaar.Mar2zz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:37:
[...]
@pven, spotweb in de terminal met lynx. Omdat ik lynx voor het eerst gebruik weet ik niet hoe ik sabnzbd aan de praat moet krijgen (of dat die uberhaupt wel zichtbaar is die knop...)
Zo dus, klik voor groot:
[afbeelding]
Dit komt door mij omdat ik de rsa_keys had gewist
Hoe kan ik het best deze spots ophalen?
Ik probeerde 'maxarticleid' lager te zetten, maar dat had geen effect...
Wis de laatste - ik noem maar iets - 4000 spots uit je 'spots' tabel en als je spotsfull ophaalt, ook de laatste 4000 daaruit.Pistolebob schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:09:
Ik mis nu één uur aan spots.
Dit komt door mij omdat ik de rsa_keys had gewist.
Hoe kan ik het best deze spots ophalen?
Ik probeerde 'maxarticleid' lager te zetten, maar dat had geen effect...
Je kan dat als volgt doen:
1
| SELECT MAX(id) FROM spots |
Dat getal noteer je, en dan doe je:
1
| DELETE FROM spots WHERE id >= $GETAL-VAN-HIERBOVEN$ |
werkt iig niet meer:o
Merk net dat het in de UI is gemaakt..
[ Voor 61% gewijzigd door Xaero op 25-05-2011 08:51 ]
Heb nieuwste git pull versie.
Je moet ingelogd zijn om watchlist te gebruiken. Templates zijn nog niet aangepast op dit punt.raven22 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:31:
mijn watchlist werkt niet meer, ik krijg nu de melding: Permission denied \[17] for objectid []
Heb nieuwste git pull versie.
Ok ik begreep het verkeerd. Ik heb nu die ene (!) die de datum format aangaf met # weg commented.CptChaos schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:10:
[...]
Heb je überhaupt in je ownsettings.php gekeken naar "$settings['prefs']" (zonder de ")? Want ik heb die regels in comment gezet middels # en sindsdien werkt het bij mij bijna vlekkeloos (alleen het template selecteren werkte gisteren niet, maar zal wel gefixed zijn).
Nou werkt het!
Dank je!
dit heb ik ook, maar als ik ben uitgelogd is mijn watchlist niet bereikbaarParadox schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:50:
Als ik inlog met een aangemaakte gebruiker, zie ik geen spots. Wanneer ik uitlog komen ze weer terug. Zie ik een instelling over het hoofd welke gebruikers krijgen oid?
Hou dit Issue even in de gaten, ik heb zo'n vermoeden dat daar over niet al te lange tijd een oplossing gaat komen.raven22 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:55:
[...]
dit heb ik ook, maar als ik ben uitgelogd is mijn watchlist niet bereikbaar
Zou het ook mogelijk zijn om een config-optie te maken dat de watchlist wel beschikbaar is zonder in te loggen danwel evt. een algemene watchlist bij te houden waarvoor niet ingelogd hoeft te worden? Heb namelijk mijn Spotweb al achter een .htaccess zitten en zie omdat ik de enige gebruiker ben het nut van het gebruikerssysteem in spotweb zelf niets toevoegen.Anoniem: 32925 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:50:
[...]
Je moet ingelogd zijn om watchlist te gebruiken. Templates zijn nog niet aangepast op dit punt.
[Signature]
woest85 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:04:
[...]
Zou het ook mogelijk zijn om een config-optie te maken dat de watchlist wel beschikbaar is zonder in te loggen danwel evt. een algemene watchlist bij te houden waarvoor niet ingelogd hoeft te worden? Heb namelijk mijn Spotweb al achter een .htaccess zitten en zie omdat ik de enige gebruiker ben het nut van het gebruikerssysteem in spotweb zelf niets toevoegen.
1
| INSERT INTO usergroups (userid, groupid, prio) VALUES (1, 2, 2); |
Volledig unsupported, als daarmee in de toekomst iets stukgaat mag je niet komen klagen.
dan zal ik voor de grap eerst maar eens een update doen, heb die usergroups tabel nog nietAnoniem: 32925 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:56:
[...]
SQL:
1 INSERT INTO usergroups (userid, groupid, prio) VALUES (1, 2, 2);
Volledig unsupported, als daarmee in de toekomst iets stukgaat mag je niet komen klagen.
//edit dat werkt mooi
Inloggen werkt overigens in mijn spotweb ook niet, krijg wel de melding terug dat inloggen succesvol is, maar vervolgens blijf ik niet ingelogd.
[ Voor 25% gewijzigd door woest85 op 25-05-2011 15:35 ]
[Signature]
Ik hoop toch wel dat er een supported oplossing komt om af te zien van multi-users op SpotWeb.Anoniem: 32925 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:56:
[...]
SQL:
1 INSERT INTO usergroups (userid, groupid, prio) VALUES (1, 2, 2);
Lang niet iedereen zal gebruik maken het multi-users systeem (misschien iets voor een poll?).
En vergelijkbare applicaties als SpotNet, SpotLite, SABnzbd, SickBeard en CouchPotato zijn allemaal single-user.
Dus het is leuk dat het multi-users systeem is gemaakt en kan worden gebruikt , maar hopelijk is/wordt het (supported!) optioneel.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Poll: moet de maker tijd besteden aan het onderhouden en supporten van nog een situatie omdat sommige gebruikers te lui zijn om een account aan te maken?Mr_Blobby schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:59:
[...]
Ik hoop toch wel dat er een supported oplossing komt om af te zien van multi-users op SpotWeb.
Lang niet iedereen zal gebruik maken het multi-users systeem (misschien iets voor een poll?).
En vergelijkbare applicaties als SpotNet, SpotLite, SABnzbd, SickBeard en CouchPotato zijn allemaal single-user.
Dus het is leuk dat het multi-users systeem is gemaakt en kan worden gebruikt , maar hopelijk is/wordt het (supported!) optioneel.
Maak gewoon een account aan en je hebt een volledig supported installatie. Ik snap het probleem niet.
Werkt wel. Je moet even je koekjes verwijderen.woest85 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:07:
[...]
Inloggen werkt overigens in mijn spotweb ook niet, krijg wel de melding terug dat inloggen succesvol is, maar vervolgens blijf ik niet ingelogd.
Been there, done that, en het werkt niet. Voor de gein zelfs maar ff IE gepakt (gebruik ik nooit, dus sowieso geen cookies) en daar werkt het ook niet.Duumke schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:26:
[...]
Werkt wel. Je moet even je koekjes verwijderen.
[Signature]
?page=edituserprefs
Krijg ik deze melding:
failureUser kan niet gevonden worden
Terwijl de user ingelogd is.
[ Voor 22% gewijzigd door S1W op 25-05-2011 17:54 ]
Of je leest de laatste paar pagina's/gebruikt de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.S1W schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:42:
Het zal wel aan mij liggen, maar hoe stel ik voor mijn user de settings in? Ik zie nergens een user settings knop ofzo. Als ik op de user klik (rechtsboven) dan kan ik alleen maar password wijzigen en uitloggen.
Gelukt. Dankjeelevator schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 02:26:
[...]
Wis de laatste - ik noem maar iets - 4000 spots uit je 'spots' tabel en als je spotsfull ophaalt, ook de laatste 4000 daaruit.
Je kan dat als volgt doen:
SQL:
1 SELECT MAX(id) FROM spots
Dat getal noteer je, en dan doe je:
SQL:
1 DELETE FROM spots WHERE id >= $GETAL-VAN-HIERBOVEN$
- Cookies weggegooid
- Pull gedaan (weinig zin was al laatste versie)
- Alle tabellen behalve spots, comments en nttp gedropt.
- upgrade-db gedraaid
1
2
3
| Warning: openssl_verify() [function.openssl-verify]: Don't know how to get public key from this private key in /var/www/spotweb/htdocs/spotweb/lib/SpotSeclibToOpenSsl.php on line 14 Warning: openssl_verify() [function.openssl-verify]: supplied key param cannot be coerced into a public key in /var/www/spotweb/htdocs/spotweb/lib/SpotSeclibToOpenSsl.php on line 14 |
Heb alles al geprobeerd, kennelijk weet ook niemand het antwoord hier aangezien alles wat iedereen verzocht heeft te doen ik gedaan heb.
Is er niet gewoon een mogelijkheid het via een andere manier binnen te halen dan ssl?! Voorheen had je een functie om de ssl uit te schakelen, die is er niet meer, hoe kan je nu forceren het via een andere methode te doen?
uiteraard wil ik wel ssl aan laten staan aangezien spotweb niet de enige is die hier gebruik van maakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 25-05-2011 21:58 ]
Ik merk echt minstens 300% sneller werken en de enigste update die gedaan is geweest zijn die settings naar de DB te verhuizen, zou dat zoveel uitmaken?
Anyway => * X-DraGoN is happy!
Ligt er een beetje aan wanneer "sinds kort" is, maar er is wel iets meer gewijzigd dan datX-DraGoN schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:50:
Is Spotweb bij iemand sinds kort ook een pak sneller gaan lopen?
Ik merk echt minstens 300% sneller werken en de enigste update die gedaan is geweest zijn die settings naar de DB te verhuizen, zou dat zoveel uitmaken?
Anyway => * X-DraGoN is happy!![]()
Beiden worden op disk weggeschreven, de een in een plain text bestand, de ander via de database. Het lijkt me stug dat SQL dat 300% sneller zou kunnen dan het filesystem zelf (de bron is immers hetzelfde). Enige manier waarop het zou kunnen, is de indexes e.d. opslaan / wegschrijven in het RAM geheugen.X-DraGoN schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:50:
Is Spotweb bij iemand sinds kort ook een pak sneller gaan lopen?
Anyway => * X-DraGoN is happy!![]()
Sinds de laatste update feitelijk, 2 dagen dus ofzo?Anoniem: 32925 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:22:
[...]
Ligt er een beetje aan wanneer "sinds kort" is, maar er is wel iets meer gewijzigd dan dat
Op mijn aangemaakt user krijg ik namelijk nogsteeds geen enkele spot te zien en op anonymous id1 en admin id2 wel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| mysql> SELECT id,username FROM users; +----+-----------+ | id | username | +----+-----------+ | 2 | admin | | 1 | anonymous | | 3 | Maranello | +----+-----------+ 3 rows in set (0.05 sec) mysql> SELECT * FROM usergroups; +----+--------+---------+------+ | id | userid | groupid | prio | +----+--------+---------+------+ | 1 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 2 | 1 | 1 | | 3 | 2 | 2 | 2 | | 4 | 2 | 3 | 3 | | 5 | 3 | 1 | 1 | | 6 | 3 | 2 | 2 | +----+--------+---------+------+ 6 rows in set (0.00 sec) mysql> SELECT * FROM securitygroups; +----+---------------------+ | id | name | +----+---------------------+ | 1 | Anonymous users | | 2 | Authenticated users | | 3 | Administrators | +----+---------------------+ 3 rows in set (0.01 sec) mysql> SELECT * FROM grouppermissions; +----+---------+--------------+----------+------+ | id | groupid | permissionid | objectid | deny | +----+---------+--------------+----------+------+ | 1 | 1 | 0 | | 0 | | 2 | 1 | 1 | | 0 | | 3 | 1 | 2 | | 0 | | 4 | 1 | 3 | | 0 | | 5 | 1 | 4 | | 0 | | 6 | 1 | 7 | | 0 | | 7 | 1 | 9 | | 0 | | 8 | 1 | 10 | | 0 | | 9 | 1 | 22 | | 0 | | 10 | 1 | 26 | | 0 | | 11 | 2 | 5 | | 0 | | 12 | 2 | 6 | | 0 | | 13 | 2 | 8 | | 0 | | 14 | 2 | 11 | | 0 | | 15 | 2 | 12 | | 0 | | 16 | 2 | 14 | | 0 | | 17 | 2 | 15 | | 0 | | 18 | 2 | 16 | | 0 | | 19 | 2 | 17 | | 0 | | 20 | 2 | 18 | | 0 | | 21 | 2 | 19 | | 0 | | 22 | 2 | 20 | | 0 | | 23 | 2 | 23 | | 0 | | 24 | 2 | 24 | | 0 | | 25 | 3 | 13 | | 0 | | 26 | 3 | 21 | | 0 | | 27 | 3 | 25 | | 0 | +----+---------+--------------+----------+------+ 27 rows in set (0.02 sec) |
Ik had in usergroups nog 7 3 3 3 aangemaakt, hielp ook al niet. Lijkt mij dat ik user 3 daarmee in de administrators groep zet?
[ Voor 31% gewijzigd door LeechGuy op 26-05-2011 19:50 ]
1
2
3
4
5
| $settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.supernews.com'; # <== Geef hier je nntp server in $settings['nntp_nzb']['user'] = 'xx'; # <== Geef hier je username in $settings['nntp_nzb']['pass'] = 'xx'; # <== Geef hier je password in $settings['nntp_nzb']['enc'] = true; # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false. $settings['nntp_nzb']['port'] = 563; # <== set to 563 in case of encryption |
Helaas krijg ik hierbij de error:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Retrieving new Spots from server news.supernews.com... PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to 1://news.supernews.com:563 (Invalid argument) in /usr/share/php/Net/NNTP/Protocol/Client.php on line 567 Fatal error occured while connecting to the newsserver: (0) Failed to write to socket! (connection lost!) Updating retrieve status in the database Finished retrieving spots. |
Pingen naar news.supernews.com gaat goed. Vind het ook zo raar dat de connectie naar 1:// gaat. Lijkt me eerlijk gezegd niet goed? Wat o wat doe ik fout?
Je vult iets in wat volgens het commentaar niet mag... wat denk je dat er mis gaat?tomwebfreak schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:59:
Vreemt probleem met spotweb. Ik heb ownsettings als volgt ingevuld:
PHP:
1 $settings['nntp_nzb']['enc'] = true; # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false.
Helaas krijg ik hierbij de error:
[ Voor 6% gewijzigd door tomk94 op 26-05-2011 21:06 ]
Alleen zodra dat ik op een nzb wil gaan zoeken, gaat spotweb op de bekende nzbsites naar de titel van de spot zoeken ipv de bestandsnaam.
Weet niet of het probleem al genoemd is, het staat ook niet in de wiki
[ Voor 3% gewijzigd door Crazymonkey op 26-05-2011 21:29 ]
En op die manier is het natuurlijk erg nutteloos, hij zou op filename moeten zoeken eigenlijk.
Die door spotnet niet wordt gegeven. Niets aan te doen.shappie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:30:
@Crazymonkey: Dat gebeurd hier inderdaad ook.
En op die manier is het natuurlijk erg nutteloos, hij zou op filename moeten zoeken eigenlijk.
Via een workaround kan het wel: Mr_Blobby in "SpotWeb - Webbased Spotnet"Anoniem: 32925 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:32:
[...]
Die door spotnet niet wordt gegeven. Niets aan te doen.
Vereist dus wel dat even de NZB wordt opgehaald om daar de informatie in op te zoeken.
Maar dat hoeft pas gedaan te worden zodra je op "zoek" klikt.
Dus klik op "zoek" -> SpotWeb haalt op de achtergrond de NZB op en haalt daar de juiste informatie uit om de zoeklink te genereren en redirect de browser naar de zoeklink.
[ Voor 47% gewijzigd door Mr_Blobby op 26-05-2011 22:29 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Dat lijkt me nog steeds een slecht idee.Mr_Blobby schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:21:
[...]
Via een workaround kan het wel: Mr_Blobby in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
Vereist dus wel dat even de NZB wordt opgehaald om daar de informatie in op te zoeken.
Maar dat hoeft pas gedaan te worden zodra je op "zoek" klikt.
Dus klik op "zoek" -> SpotWeb haalt op de achtergrond de NZB op en haalt daar de juiste informatie uit om de zoeklink te genereren en redirect de browser naar de zoeklink.
Nee niet geweest. Moet ik iets wijzigen daar? Ik zie wel lege velden staan voor NZB instellingen maar die neemt die toch over uit ownsettings neem ik aan?LeechGuy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:49:
Heb je de settings van je user aangepast via de /?page=edituserprefs&userid=<id> url?
Ik vermoed (heb het nog niet gecheckt in de sourcecode) dat het aantal spots per pagina voor nieuwe gebruikers op 0 staat waardoor er dus geen spots weergegeven worden. Als je dan je settings saved staan ze op 25 geloof ik.
[ Voor 8% gewijzigd door LeechGuy op 26-05-2011 23:38 ]
FixedLeechGuy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:37:
Ik heb ze wel ingevuld en gesaved waarna bij mij direct de spots zichtbaar werden. Voordat ik mijn settings gesaved had, had ik ook een pagina zonder spots.
Ik vermoed (heb het nog niet gecheckt in de sourcecode) dat het aantal spots per pagina voor nieuwe gebruikers op 0 staat waardoor er dus geen spots weergegeven worden. Als je dan je settings saved staan ze op 25 geloof ik.
Terwijl ik het verbeter zie ik dat het is opgelost
Updating schema..(mysql) Huge upgrade of database, this might take up to 60 minutes or more! Converting default charset to UTF8 (1/10) Converting comments full fields to UTF8 (2/10) Converting commentsxover fields to UTF8 (3/10) Converting spots fields to UTF8 (3/10) Converting spotsfull fields to UTF8 (4/10) Dropping indexes (5/10) Creating index on spots (6/10) Creating index on spots (7/10) Creating index on spots (8/10) Creating index on spots (9/10) Creating index on spotsfull (10/10) Upgrade done. Schema update done Updating settings Settings update done PHP Fatal error: Call to undefined method SpotDb::singleQuery() in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 48
Ik zat met dat permission denied gedoe met het aanmaken van nieuwe user. Nightspirits fix ervoor gebruikt, werkte niet, dus ik dacht ik doe ff nieuwe database maken. Maar dan dus bovenstaande.
als ik daarna nog een keer upgrade doe dan geen foutmeldingen, maar ik blijf dit krijgen, ook na het retrieven:
Is er een oplossing zonder een complete reinstall?
1
| $currentId = $dbCon->singleQuery("SELECT id FROM users WHERE username = 'anonymous'"); |
Bericht: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Regel: 1155
Teken: 3
Code: 0
URI: http://ip-adres/spotweb/?page=statics&type=js&mod=1305849354
Bericht: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Regel: 1162
Teken: 3
Code: 0
URI: http://ip-adres/spotweb/?page=statics&type=js&mod=1305849354
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
nope:Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:15:
Werkt dat als je die regel wijzigt inPHP:?
1 $currentId = $dbCon->singleQuery("SELECT id FROM users WHERE username = 'anonymous'");
mars@laptop:/var/www/spotweb$ php upgrade-db.php Updating schema..(mysql) PHP Notice: Undefined property: SpotUpgrader::$_dbCon in /var/www/spotweb/lib/SpotUpgrader.php on line 48 PHP Fatal error: Call to a member function singleQuery() on a non-object in /var/www/spotweb/lib/SpotUpgrader.php on line 48 mars@laptop:/var/www/spotweb$
Lol moet ik wel het goeie bestand pakken, hierboven is dus fout.. ff database wegdoen en dan ff kijken of ik die foutmelding weer krijg.
Nu krijg ik deze:
PHP Fatal error: Function name must be a string in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 49
[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 27-05-2011 08:48 ]
1
2
3
4
5
6
7
| # update handmatig het userid $currentId = $dbCon->singleQuery("SELECT id FROM users WHERE username = 'anonymous'"); $dbCon->exec("UPDATE users SET id = 1 WHERE username = 'anonymous'"); $dbCon->exec("UPDATE usersettings SET userid = 1 WHERE userid = '%s'", Array( (int) $currentId)); # Geef de anonieme user de anonymous group $dbCon->rawExec("INSERT INTO usergroups(userid,groupid, prio) VALUES(1, 1, 1)"); |
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 27-05-2011 09:18 ]
1
| PHP Fatal error: Call to undefined method SpotDb::singleQuery() in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 48 |
en als ik die eerste regel van die drie verander in die van drie posts ervoor:
1
2
| PHP Notice: Undefined property: SpotUserUpgrader::$_dbcon in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 53 PHP Fatal error: Call to a member function rawExec() on a non-object in /var/www/spotweb/lib/SpotUserUpgrader.php on line 53 |
Dit is steeds op een nieuwe database, ik drop ze tussendoor zeg maar (to be sure).
Ben ik ook lastig
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
Ow wacht lol, ik was te snel. je hebt eerst bericht geschreven daarna code aangepast
Ik krijg nu geen foutmelding meer, ik ga ff retrieven en kijken of er weer op kan.
Ah het lijkt er alweer alsof ik erop kan. Ik ga er vanuit dat het opgelost is zo. Thx man, voor je quick support.
Wat heeft php5-GD eigenlijk voor toegevoegde waarde? Bij mij deed volgens mij alles het tot op vandaag goed (tot ik een andere user aanmaakte dan)... omdat ie not ok was op testinstall had ik 'm er ff bij geinstalled, maar volgens mij niets gewijzigd daardoor?
Als ik lees wat php5-GD doet dan zie ik niet wat de extra toevoeging ervan is, aangezien ik mbt plaatjes en fonts nooit problemen had...
[ Voor 130% gewijzigd door Mar2zz op 27-05-2011 09:46 . Reden: algemene vraag toegevoegd. ]
Heb ik me ook al afgevraagd, een andere site die ik op dezelfde host draai, werkt nu ook 1 stuk extra wel van, wat vroeger nooit gewerkt heeft. Het zal inderdaad met die GD te maken hebben, maar wat precies?Mar2zz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:
...
Als ik lees wat php5-GD doet dan zie ik niet wat de extra toevoeging ervan is, aangezien ik mbt plaatjes en fonts nooit problemen had...
GD maakt het SpeedDial image voor OperaMar2zz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:
Ik en oplossen in php gaat niet samen hoor
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
Ow wacht lol, ik was te snel. je hebt eerst bericht geschreven daarna code aangepast
Ik krijg nu geen foutmelding meer, ik ga ff retrieven en kijken of er weer op kan.
Ah het lijkt er alweer alsof ik erop kan. Ik ga er vanuit dat het opgelost is zo. Thx man, voor je quick support.
Wat heeft php5-GD eigenlijk voor toegevoegde waarde? Bij mij deed volgens mij alles het tot op vandaag goed (tot ik een andere user aanmaakte dan)... omdat ie not ok was op testinstall had ik 'm er ff bij geinstalled, maar volgens mij niets gewijzigd daardoor?
Zou er wel bij mogen in de testinstall dat ie daarvoor is, maar goed no biggie natuurlijk...
Mar2zz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:04:
Ok thx. 834kb voor niets installed...![]()
Zou er wel bij mogen in de testinstall dat ie daarvoor is, maar goed no biggie natuurlijk...
Vanaf de prompt werkt het zelfs niet
Permission denied [1] for objectid []
rm -r *
Dus ik dacht .. even zoeken aha.. er is een post
inloggenm, deleten, zelfs de hele DB destroyed...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| DS409> /usr/syno/mysql/bin/mysql -p mysql> use spotweb Database changed mysql> DROP TABLE `grouppermissions`, `securitygroups`, `usergroups`; Query OK, 0 rows affected (0.00 sec) mysql> exit Bye DS409> /usr/bin/php upgrade-db.php PHP Notice: Use of undefined constant ssl - assumed 'ssl' in /volume1/******/spotweb/ownsettings.php on line 9 Updating schema..(mysql) Schema update done Updating settings Settings update done Users' update done Basic database optimalisation done DS409> /usr/bin/php retrieve.php PHP Notice: Use of undefined constant ssl - assumed 'ssl' in /volume1/****/spotweb/ownsettings.php on line 9 Retrieving new Spots from server***** Spots in database: 45300 Looking for articlenumber for messageid Appr. Message count: 987300 First message number: 1989963 Last message number: 2977263 Current message: 2977261 Retrieving 791952 till 792004, found 52 comments Processed a total of 52 comments Finished retrieving comments. |
en via de web ....
1
| Permission denied [0] for objectid [] |
[ Voor 85% gewijzigd door Zinu op 27-05-2011 12:44 ]
Bij mij was de oplossing de anonieme user in de anonymous group te zetten met deze mysql opdracht:Paradox schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:57:
en via de web ....
code:
1 Permission denied [0] for objectid []
1
| INSERT INTO usergroups(userid,groupid, prio) VALUES(1, 1, 1); |
Probeer dat es.
You've saved the day, het werkt weer. Leuk dat je users kunt aanmaken, maar "splendid" ondersteunt het niet, en ik gebruik die liever dan "we1rdo".RFdeGroot schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:00:
[...]
Bij mij was de oplossing de anonieme user in de anonymous group te zetten met deze mysql opdracht:
code:
1 INSERT INTO usergroups(userid,groupid, prio) VALUES(1, 1, 1);
Probeer dat es.
rm -r *
Thanks, maar credits gaan naar Nightspirit hoor. Had het mysql commando uit een van zijn postsralfbosz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:10:
[...]
You've saved the day, het werkt weer. Leuk dat je users kunt aanmaken, maar "splendid" ondersteunt het niet, en ik gebruik die liever dan "we1rdo".

Alsnog bedanktRFdeGroot schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:16:
[...]
Thanks, maar credits gaan naar Nightspirit hoor. Had het mysql commando uit een van zijn posts
Error: Permission denied [0] for objectid []
Fix : INSERT INTO usergroups(userid,groupid, prio) VALUES(1, 1, 1);
werkt hier weer
Hier ook net Spotweb geinstalleerd op een Virtual Machine en had dezelfde foutmelding en ook met dezelfde fix opgelost! Kende FTD al maar dit is toch een stuk handiger! FTD sloot ik altijd perongeluk af maar tabs in chrome laat ik altijd open staan dus dit komt goed uit.Paradox schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:26:
[...]
Alsnog bedankt
Error: Permission denied \[0] for objectid []
Fix : INSERT INTO usergroups(userid,groupid, prio) VALUES(1, 1, 1);
werkt hier weer
Is het trouwens gebruikelijk dat ik 0 comments zie bij de posts? Of moet ik hier zelf een gebruiker voor aanmaken?
[/share/Web/spotweb] # git pull error: refs/heads/master does not point to a valid object! error: refs/heads/master does not point to a valid object! error: refs/heads/master does not point to a valid object! error: refs/heads/master does not point to a valid object! remote: Counting objects: 825, done. remote: Compressing objects: 100% (291/291), done. remote: Total 732 (delta 522), reused 636 (delta 438) Receiving objects: 100% (732/732), 157.36 KiB, done. Resolving deltas: 100% (522/522), completed with 33 local objects. error: refs/heads/master does not point to a valid object! fatal: bad object HEAD
Is er iets fout aan mijn huidige install? heb eerder nooit geen problemen gehad met een gitpull.
http://discussie.afterdaw...potweb_op_windows-891384/
Hierna alles opgestart en als ik naar /spotweb/testinstall.php ga, krijg ik netjes op alles OK (behalve openSSL en gmp.) Maar als ik naar /spotweb/index.php surf, krijg ik de volgende foutmelding:
Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in E:\xampp\htdocs\spotweb\index.php on line 240
Iemand enig idee?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Volg de handleiding in de OP hier eens...TFHfony schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:38:
Ik heb Apache/Spotweb e.d. geïnstalleerd op mijn PC volgens de volgende handleiding:
http://discussie.afterdaw...potweb_op_windows-891384/
Hierna alles opgestart en als ik naar /spotweb/testinstall.php ga, krijg ik netjes op alles OK (behalve openSSL en gmp.) Maar als ik naar /spotweb/index.php surf, krijg ik de volgende foutmelding:
Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in E:\xampp\htdocs\spotweb\index.php on line 240
Iemand enig idee?
Die wordt voor zover ik weet altijd up-to-date gehouden als er nieuwe zaken nodig zijn.
Krijg netjes de nieuwe posts binnen met retrieve, kan de spotweb ook prima openen (met firefox en opera), filters zetten maar zodra ik een spot wil openen dan krijg ik een javascript error 'Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina' en je komt weer terug in het hoofdscherm.
Gebruik Ubuntu 10.04. De testinstall.php geeft alles OK (behalve bij PHP de GD, bij Openssl de GMP).
Even wachten totdat er een nieuwe git pull is?
Anoniem: 402145
Ik krijg dezelfde afkeuring. Gebruik Windows, Xampp.Tadream schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:11:
Vanochtend een git pull gedaan, daarna doe ik altijd een php upgrade, php retrieve en de apache2 even restarten maar nu krijg ik toch iets vreemds.
Krijg netjes de nieuwe posts binnen met retrieve, kan de spotweb ook prima openen (met firefox en opera), filters zetten maar zodra ik een spot wil openen dan krijg ik een javascript error 'Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina' en je komt weer terug in het hoofdscherm.
Gebruik Ubuntu 10.04. De testinstall.php geeft alles OK (behalve bij PHP de GD, bij Openssl de GMP).
Even wachten totdat er een nieuwe git pull is?
Ik heb het net gecheckt met een versie die van internet bereikbaar is en die doet het wel, dus moet bij 1 van de laatste updates gebeurd zijn.
Ik heb je raad even opgevolgd, maar helaas exact hetzelfde laken een pakDuumke schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:56:
[...]
Volg de handleiding in de OP hier eens...
Die wordt voor zover ik weet altijd up-to-date gehouden als er nieuwe zaken nodig zijn.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Een boel commits (https://github.com/spotweb/spotweb/commits/master) gaan over het verbergen van zaken in de UI vanwege security.Spoelly schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:47:
Net een gitpull gedaan en de spots kunnen weer worden geopend. Maar kan iemand mij vertellen waar de update knop is gebleven?
Ben je ingelogged met je 'admin' / 'admin' account?
heb je nog suggesties?
Ik kon er ook met admin:admin niet in, en was stiekum eigenlijk te lui om het op te zoeken, wat ik gedaan heb, is de password hash van mijn eigen account bij het admin account ingevuld. Zodoende kon ik mijn wachtwoord van me eigen account bij het admin account gebruiken.Spoelly schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:03:
nee ik ben met een eigengemaakt account ingelogd. Heb even gekeken of ik met admin account er in kom, maar nee. Ik heb wel een admin account in me mysql database staan. Maar ik kan er niet mee aanloggen....![]()
heb je nog suggesties?
Ik weet alleen niet wat dit voor de toekomst betekend, of het account nog ergens voor nodig is.
[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 29-05-2011 12:48 ]
Thanks voor de snelle fix.
[ Voor 119% gewijzigd door Zinu op 29-05-2011 15:13 ]
Anoniem: 248105
Ik wil de nzb donwloaden en automatisch op laten slaan op mijn USB stick. deze map wordt dan gescant door sabnzbd en begint dan automatisch te downloaden.
Ik krijg echter de fout dat spotweb deze map niet vind:
Dit staat in mijn ownsettings.php
$settings['nzbhandling']['action'] = 'save';
$settings['nzbhandling']['local_dir'] = '/volumeUSB1/usbshare/nzb/';
(deze map heb ik al aangemaakt)
naar de bijvoorbeeld de map /volume1/web/spotnet/nzb werkt het wel.
- Ik heb een eweka account en als ik spotweb update heb ik maar iets van 2000 spots, dit horen er toch veel meer te zijn....
Iemand enig idee?
Punt 2 (eweka aantal spots) is volgens mij al heel vaak hier besproken en heeft met je ingestelde server te maken, zoek er maar even op, ik weet zo snel ook niet wat het precies was.
Verder ziet de nieuwe zoekfunctie er wel tof uit, ook met de meerdere filters erbij (op relevantie, tijd e.d.). Ja, ik liep echt ver achter. Ook de mogelijkheid om nu gebruikers aan te maken ziet er goed uit, nu alleen nog even ontdekken hoe dat precies werkt.
Als je een aparte database server gebruikt, zou ik zeggen: haal de spots niet volledig binnen. Je merkt het verschil niet met laden, ook niet als je dan een spot opvraagt.sus schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:10:
Zo, na lange tijd eens een nieuwe versie van spotweb geinstalleerd, naast de oude die ik al had. Eerste wat mij opvalt is dat het nog steeds uren-en-uren moet duren voordat hij een full-retrieve heeft gedaan, ik zit bij giganews en ben nu al ruim een dag bezig. Dat moet toch anders kunnen met mijn 50Mbit lijn...
Een wiki-pagina zou welkom zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Zinu op 30-05-2011 22:55 ]
Dat is volgens mij nog niet helemaal rond.Zinu schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:55:
Hoe werkt dat hele user systeem nou precies? Waar kan ik de authenticatieniveaus van de verschillende gebruikers instellen? Wie wat mag dus...
Een wiki-pagina zou welkom zijn.
Als ik me niet vergis is er nog geen userinterface voor (en misschien mist er nog wel meer).
Waarom is die optie er dan, als het toch geen zin heeft? En is die volledige info niet nodig voor moderatie van de spots/comments?CptChaos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:13:
[...]
Als je een aparte database server gebruikt, zou ik zeggen: haal de spots niet volledig binnen. Je merkt het verschil niet met laden, ook niet als je dan een spot opvraagt.
Draait hier overigens op een "echte" server, athlon x2, 4gb ram, apache/mysql/php, alles op Debian Lenny
[ Voor 11% gewijzigd door sus op 31-05-2011 00:12 ]
Klopt, de volledige info is voor moderatie en volgens mij ook voor filtering (al weet ik dat laatste niet helemaal zeker).sus schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:11:
[...]
Waarom is die optie er dan, als het toch geen zin heeft? En is die volledige info niet nodig voor moderatie van de spots/comments?
Draait hier overigens op een "echte" server, athlon x2, 4gb ram, apache/mysql/php, alles op Debian Lenny
Daarnaast kan ik je vertellen dat die 50Mbit lijn niet volledig in gebruik genomen wordt door Spotweb, als ik me niet vergis is Spotweb single threadded bij het retrieve proces waardoor je nooit die 50Mbit vol krijgt (ik krijg m'n 120Mbit al helemaal niet vol).
En als je het op een server draait is het toch niet zo erg om het systeem een poosje te laten draaien voordat alles klaar is voor gebruik??? Als je dat wel vervelend vind, dan kun je er ook nog voor kiezen om in eerste instantie niet de full spots binnen te halen en dit aan te zetten na de eerste retrieve (dan haalt hij nieuwe spots wel volledig op).
Wanneer je eenmalig gewoon dat ding draait, een lekkere database hebt, dan is het verder nooit meer nodig..sus schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:50:
Vind het niet vervelend, had alleen verwacht dat hij inmiddels wel multithreaded zou zijn, omdat daar in het begin van dit topic al om wordt gevraagd. Vandaar
Volledige database is nodig voor moderatie, zoeken op uid dacht ik zo..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| xdragon@servernaam:/var/www/spotweb$ sudo git pull [sudo] password for xdragon: error: server certificate verification failed. CAfile: /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt error: server certificate verification failed. CAfile: /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt You asked me to pull without telling me which branch you want to merge with, and 'branch.master.merge' in your configuration file does not tell me either. Please name which branch you want to merge on the command line and try again (e.g. 'git pull <repository> <refspec>'). See git-pull(1) for details on the refspec. If you often merge with the same branch, you may want to configure the following variables in your configuration file: branch.master.remote = <nickname> branch.master.merge = <remote-ref> remote.<nickname>.url = <url> remote.<nickname>.fetch = <refspec> See git-config(1) for details. |
Ik probeer een Git pull te doen zoals meetsal 's morgens en nu lijkt git pull ineens niet meer te werken, iemand nog last van of moet ik de oorzaak bij mezelf gaan zoeken?
Uiteraard heb ik geprobeerd met "sudo git pull spotweb" wat ook niet werkt
[ Voor 4% gewijzigd door X-DraGoN op 31-05-2011 09:00 . Reden: ... ]
Dit topic is gesloten.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.