SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.004 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:48:
[...]

Je kunt je filters nu al updaten hoor, hoef je niet op zijn template te wachten.
Really? Wat zou ik dan aan onderstaande filter moeten toevoegen/aanpassen?

Array("Films 2011", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10&search[type]=Titel&search[text]=(2011)&sortby=stamp&sortdir=DESC",""),

Liefst zou ik het toch via de template willen doen omdat je vaak per dag (datum) wilt kijken en af en toe in een luie bui wilt kunnen sorteren op populaire items in de vorm van veel reacties binnen een bepaalde filter.

Als ik een filter aanpas is dit altijd het geval en dat lijkt me dan net weer niet handig :p Dus laten we hopen dat Weirdo snel een aanpassing wil maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 16-05-2011 20:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workaholic schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:55:
[...]

Really? Wat zou ik dan aan onderstaande filter moeten toevoegen/aanpassen?

Array("Films 2011", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10&search[type]=Titel&search[text]=(2011)&sortby=stamp&sortdir=DESC",""),

Liefst zou ik het toch via de template willen doen omdat je vaak per dag (datum) wilt kijken en af en toe in een luie bui wilt kunnen sorteren op populaire items in de vorm van veel reacties BINNEN een bepaalde filter.

Als ik een filter aanpas is dit altijd het geval en dat lijkt me dan net weer niet handig :p
Lees de wiki :p (jaja, net aangepast }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Haha evil.. maar zie bovenstaande reactie.. via de template is toch praktischer :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workaholic schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:56:
Haha evil.. maar zie bovenstaande reactie.. via de template is toch praktischer :)
Dat snap ik, maar je vraag begon over filters. En om die te updaten hoef je dus niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 17:15
Is er nog een bepaalde voorwaarde om dat werkend te krijgen? Want hier sorteert ie iig nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaero schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:18:
Is er nog een bepaalde voorwaarde om dat werkend te krijgen? Want hier sorteert ie iig nog niet?
Die & amp; werkt niet in je URL, wel in je filter. Maak er even & van.

Edit: blijkbaar zijn er ergens aan paar bitjes omgevallen. https://github.com/nights...3378b70eca2c827046ebe49d1

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:19:
[...]

Die & amp; werkt niet in je URL, wel in je filter. Maak er even & van.
Also tried, not working..? Ik mik het gewoon achteraan de url..

Page als:
[url] http://spotweb/?page=index&search[tree]=cat0_a0,~cat0_b4,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26&sortby=commentcount&sortdir=DESC [/url]

[ Voor 31% gewijzigd door Xaero op 16-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
[...]
Dan zou ik eens updaten als ik jou was, als dat het enige is wat je ziet staan, als het goed is wordt dat namelijk tegenwoordig automatisch bepaald. ;)
[/quote]

Ik heb vandaag de laatste versie gedownload.. O-)

Zou iemand misschien heel even in de source van de spotoverzicht pagina willen kijken, om te zien of hij daar ook een \ backslash achter zijn dns naam heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recklezz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:21:
[...]
Dan zou ik eens updaten als ik jou was, als dat het enige is wat je ziet staan, als het goed is wordt dat namelijk tegenwoordig automatisch bepaald. ;)
[/quote]

Zou iemand misschien heel even in de source van de spotoverzicht pagina willen kijken, om te zien of hij daar ook een \ backslash achter zijn dns naam heeft staan?
Ja, heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Recklezz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:21:
Ja, mijn glazen bol deed het zeg maar niet zo goed eventjes. ;)
Ik heb hier ook gekeken, maar kan net als Nightspirit, niets vinden. Ik neem aan dat je het inmiddels uit ownsettings.php gehaald hebt? Zo ja, dan zou ik je cache eens opschonen, wellicht scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
wat moet ik precies uit ownsettings gehaald hebben? er staat niets bijzonders in, sowieso nergens een backslash. kan het aan de apache config liggen? grrr thx voor het meedenken iig guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Recklezz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:43:
wat moet ik precies uit ownsettings gehaald hebben? er staat niets bijzonders in, sowieso nergens een backslash. kan het aan de apache config liggen? grrr thx voor het meedenken iig guys
Als je Apache config niet goed is, dan kan je Apache niet starten, dus daar kan het niet aan liggen. Een andere gok: .htaccess / rewrite rules? Als dat ook niet helpt, wat doet een herinstallatie (zonder rebuilden van de database)? Als dat ook niet de oplossing geweest is: nogmaals herinstalleren, maar dan mét rebuilden van de database.

En wat er wellicht uit gehaald zou kunnen zijn: $settings['spotweb_url']? Alles wat in je ownsettings.php staat wordt overgenomen door settings.php naar de $settings-array.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 16-05-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
Na de laatste git pull krijg ik de volgende error met het updaten van de database:

Updating schema..(mysql)
Database schema of settings upgrade mislukt:
Error executing query: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`spotweb/#sql-e83_6891`, CONSTRAINT `#sql-e83_6891_ibfk_1` FOREIGN KEY (`userid`) REFERENCES `users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)

#0 /home/spotweb/www/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(473): dbeng_mysql->rawExec('ALTER TABLE use...')
#1 /home/spotweb/www/lib/SpotUpgrader.php(40): SpotStruct_abs->updateSchema()
#2 /home/spotweb/www/upgrade-db.php(22): SpotUpgrader->database()
#3 {main}

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrOizo2005 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:00:
Na de laatste git pull krijg ik de volgende error met het updaten van de database:

Updating schema..(mysql)
Error executing query: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`spotweb/#sql-e83_6891`, CONSTRAINT `#sql-e83_6891_ibfk_1` FOREIGN KEY (`userid`) REFERENCES `users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)

#0 /home/spotweb/www/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(473): dbeng_mysql->rawExec('ALTER TABLE use...')
#1 /home/spotweb/www/lib/SpotUpgrader.php(40): SpotStruct_abs->updateSchema()
#2 /home/spotweb/www/upgrade-db.php(22): SpotUpgrader->database()
#3 {main}
Dat krijg je ervan als je handmatig wijzigingen aan de database uitvoert })

SQL:
1
2
3
DELETE usersettings FROM usersettings LEFT JOIN users ON usersettings.userid = users.id WHERE users.id IS NULL;
DELETE sessions FROM sessions LEFT JOIN users ON sessions.userid = users.id WHERE users.id IS NULL;
DELETE spotstatelist FROM spotstatelist LEFT JOIN users ON spotstatelist.ouruserid = users.id WHERE users.id IS NULL;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:06:
[...]

Dat krijg je ervan als je handmatig wijzigingen aan de database uitvoert })

SQL:
1
2
3
DELETE usersettings FROM usersettings LEFT JOIN users ON usersettings.userid = users.id WHERE users.id IS NULL;
DELETE sessions FROM sessions LEFT JOIN users ON sessions.userid = users.id WHERE users.id IS NULL;
DELETE spotstatelist FROM spotstatelist LEFT JOIN users ON spotstatelist.ouruserid = users.id WHERE users.id IS NULL;
Aanpassingen heb ik niet aan de tabellen gemaakt, maar moet zeggen dat deze database al vanaf de 1e versies draait :). Je SQL queries hierboven hebben het voor me gefixed ! bedankt !

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrOizo2005 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Aanpassingen heb ik niet aan de tabellen gemaakt, maar moet zeggen dat deze database al vanaf de 1e versies draait :). Je SQL queries hierboven hebben het voor me gefixed ! bedankt !
En jij bedankt, nu weet ik zeker dat mijn klaarstaande fix het ook echt oplost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 15:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:11:
[...]

En jij bedankt, nu weet ik zeker dat mijn klaarstaande fix het ook echt oplost :+
Ik denk dat ik jou githubje maar even ga gebruiken i.p.v spotweb :) aangezien me hele spotweb op dit moment over de zeik is :P

En het denk ik nog wel even duurt voordat jou fork weer gemerged wordt met spotweb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Senaxx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat ik jou githubje maar even ga gebruiken i.p.v spotweb :) aangezien me hele spotweb op dit moment over de zeik is :P

En het denk ik nog wel even duurt voordat jou fork weer gemerged wordt met spotweb :)
Na het uitvoeren van die 3 SQL regels is de huidige master toch gewoon werkend zonder problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:22:
[...]

Na het uitvoeren van die 3 SQL regels is de huidige master toch gewoon werkend zonder problemen :?
Na een git-pull kreeg ik dat ik me upgrade-db.php moest draaien, en deze stopte halverwege met bovenstaande error. Na het draaien van jou query loopt upgrade-db.php wel weer door maar krijg ik als error:

PHP:
1
object(Exception)#7 (6) { ["message:protected"]=> string(225) "Error executing query: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`spotweb`.`sessions`, CONSTRAINT `sessions_ibfk_1` FOREIGN KEY (`userid`) REFERENCES `users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)" ["string:private"]=> string(0) "" ["code:protected"]=> int(0) ["file:protected"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line:protected"]=> int(102) ["trace:private"]=> array(6) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(61) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php" ["line"]=> int(83) ["function"]=> string(7) "rawExec" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(154) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit) VALUES('4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h', 1, 1, 1305619890)" } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line"]=> int(115) ["function"]=> string(4) "exec" ["class"]=> string(9) "dbeng_abs" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(90) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit) VALUES('%s', %d, %d, %d)" [1]=> array(4) { [0]=> string(60) "4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h" [1]=> int(1) [2]=> int(1) [3]=> int(1305619890) } } } [2]=> array(6) { ["file"]=> string(52) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotDb.php" ["line"]=> int(129) ["function"]=> string(6) "modify" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(90) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit) VALUES('%s', %d, %d, %d)" [1]=> array(4) { [0]=> string(60) "4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h" [1]=> int(1) [2]=> int(1) [3]=> int(1305619890) } } } [3]=> array(6) { ["file"]=> string(60) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotUserSystem.php" ["line"]=> int(47) ["function"]=> string(10) "addSession" ["class"]=> string(6) "SpotDb" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["sessionid"]=> string(60) "4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h" ["userid"]=> int(1) ["hitcount"]=> int(1) ["lasthit"]=> int(1305619890) } } } [4]=> array(6) { ["file"]=> string(60) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotUserSystem.php" ["line"]=> int(88) ["function"]=> string(16) "createNewSession" ["class"]=> string(14) "SpotUserSystem" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> int(1) } } [5]=> array(6) { ["file"]=> string(47) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/index.php" ["line"]=> int(45) ["function"]=> string(17) "useOrStartSession" ["class"]=> string(14) "SpotUserSystem" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } } Error executing query: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`spotweb`.`sessions`, CONSTRAINT `sessions_ibfk_1` FOREIGN KEY (`userid`) REFERENCES `users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)

Dus nee niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Senaxx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Na een git-pull kreeg ik dat ik me upgrade-db.php moest draaien, en deze stopte halverwege met bovenstaande error. Na het draaien van jou query loopt upgrade-db.php wel weer door maar krijg ik als error:

PHP:
1
object(Exception)#7 (6) { ["message:protected"]=> string(225) "Error executing query: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`spotweb`.`sessions`, CONSTRAINT `sessions_ibfk_1` FOREIGN KEY (`userid`) REFERENCES `users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)" ["string:private"]=> string(0) "" ["code:protected"]=> int(0) ["file:protected"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line:protected"]=> int(102) ["trace:private"]=> array(6) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(61) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php" ["line"]=> int(83) ["function"]=> string(7) "rawExec" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(154) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit) VALUES('4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h', 1, 1, 1305619890)" } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(63) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php" ["line"]=> int(115) ["function"]=> string(4) "exec" ["class"]=> string(9) "dbeng_abs" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(90) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit) VALUES('%s', %d, %d, %d)" [1]=> array(4) { [0]=> string(60) "4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h" [1]=> int(1) [2]=> int(1) [3]=> int(1305619890) } } } [2]=> array(6) { ["file"]=> string(52) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotDb.php" ["line"]=> int(129) ["function"]=> string(6) "modify" ["class"]=> string(11) "dbeng_mysql" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(90) "INSERT INTO sessions(sessionid, userid, hitcount, lasthit) VALUES('%s', %d, %d, %d)" [1]=> array(4) { [0]=> string(60) "4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h" [1]=> int(1) [2]=> int(1) [3]=> int(1305619890) } } } [3]=> array(6) { ["file"]=> string(60) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotUserSystem.php" ["line"]=> int(47) ["function"]=> string(10) "addSession" ["class"]=> string(6) "SpotDb" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> array(4) { ["sessionid"]=> string(60) "4ty4vtxgcj4fozsy10dnp18ugvfp1hbcohcehfltkg4r3uljigq3bbaiz54h" ["userid"]=> int(1) ["hitcount"]=> int(1) ["lasthit"]=> int(1305619890) } } } [4]=> array(6) { ["file"]=> string(60) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotUserSystem.php" ["line"]=> int(88) ["function"]=> string(16) "createNewSession" ["class"]=> string(14) "SpotUserSystem" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> int(1) } } [5]=> array(6) { ["file"]=> string(47) "/share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/index.php" ["line"]=> int(45) ["function"]=> string(17) "useOrStartSession" ["class"]=> string(14) "SpotUserSystem" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } } Error executing query: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`spotweb`.`sessions`, CONSTRAINT `sessions_ibfk_1` FOREIGN KEY (`userid`) REFERENCES `users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)

Dus nee niet helemaal :)
wow... heb je voor mij ergens een pastebin/gist waar wel enters tussen staan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:25:
[...]

wow... heb je voor mij ergens een pastebin/gist waar wel enters tussen staan? :p
Dan moet ik ff die enters er zelf tussen zetten, maar ik zal ik zal hem even op pastebin.com zetten.. mom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Senaxx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Dan moet ik ff die enters er zelf tussen zetten, maar ik zal ik zal hem even op pastebin.com zetten.. mom
Vanuit de broncode heb je enters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een stuk duidelijker, dank je :)
Heb je toevallig gebruiker 1 uit tabel users verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Een stuk duidelijker, dank je :)
Heb je toevallig gebruiker 1 uit tabel users verwijderd?
Niet waar ik mij bewust van ben, maar er heeft wel een andere enthousiaste gebruiker eens aan mijn spotweb config zitten klooien... ik zal even kijken.

*edit*

In mijn users tabel, heb ik alleen mijn user staan en Jane Doe die mist inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door Senaxx op 17-05-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Senaxx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:34:
[...]

Niet waar ik mij bewust van ben, maar er heeft wel een andere enthousiaste gebruiker eens aan mijn spotweb config zitten klooien... ik zal even kijken.
SQL:
1
INSERT IGNORE INTO `users` VALUES(1, 'anonymous', 'Jane', '', 'Doe', 'john@example.com', '0', 0, 0, 0, 0, 0);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:37:
[...]

SQL:
1
INSERT IGNORE INTO `users` VALUES(1, 'anonymous', 'Jane', '', 'Doe', 'john@example.com', '0', 0, 0, 0, 0, 0);
En huppatee daar werkt hij weer :) Wat is er zo belangrijk aan Jane Doe, dat ze bij afwezigheid mijn hele spotweb om zeep helpt? En bewaart spotweb ook ergens eigen cookies? aangezien ik probeer uit te loggen, en ik me browser cookies al heb wegegooit maar hij blijft komen met:

Gebruiker wijzigen
failureUser kan niet gevonden worden

[ Voor 21% gewijzigd door Senaxx op 17-05-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Senaxx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:42:
[...]

En huppatee daar werkt hij weer :) Wat is er zo belangrijk aan Jane Doe, dat ze bij afwezigheid mijn hele spotweb om zeep helpt? En bewaart spotweb ook ergens eigen cookies? aangezien ik probeer uit te loggen, en ik me browser cookies al heb wegegooit maar hij blijft komen met:

Gebruiker wijzigen
Sessies worden aan een gebruiker gelinkt. Niet ingelogd aan gebruiker 1. Zonder 1 krijg je een error.

Je hebt /page=edituser geopend zonder userid op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
CptChaos schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:39:
Je hebt een persoonlijke watchlist.
LeechGuy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:39:
En dat je comments kunt posten.
maxoss schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:46:
En de post een beoordeling geven
Bedankt! Niet heel erg de moeite waard voor mij. Dan wacht ik daar voorlopig wel even mee.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:54:
[...]

Sessies worden aan een gebruiker gelinkt. Niet ingelogd aan gebruiker 1. Zonder 1 krijg je een error.

Je hebt /page=edituser geopend zonder userid op te geven?
Nee, ik heb gewoon aan de rechterkant het user panel geopend, daar lijkt het of er een user is ingelogged. En bij gebruiker wijzigen staat er:

Dan kan ik wel uitloggen, en bij het klikken op uitloggen, zegt hij succesvol uitgelogged, maar daarna als ik weer naar userpane zie je weer hetzelfde. Momenteel kan ik dus niet uitloggen en geen nieuwe user aanmaken.

http://xxxxxxxxxxxx/spotweb/?page=login zegt alreadyloggedin
http://xxxxxxxxxxxx/spotweb/?page=logout zegt OK, en daarna bij login already logged in
http:/xxxxxxxxxxxxx/spotweb/?page=createuser deed het wel

*database maar even gedropt en opnieuw aan het vullen nu :) Hij is in ieder geval nu uitgelogged :)
*zo'n drop doet wonderen, ook het inloggen en het markeren van de posts die nieuw zijn doen het weer :)

[ Voor 25% gewijzigd door Senaxx op 17-05-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zojuist een git pull gedaan en kreeg melding dat de database scheme aangepast is, ik heb geen aanpassingen nog gedaan en ik weet niet of de fix van Nightspirit gaat werken, ik heb namelijk gewoon de standaard database, zonder aanpassingen of iets, de error die ik krijg is
SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1452 Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`spotweb`.<result 2 when explaining filename '#sql-151a_2cac'>, CONSTRAINT `#sql-151a_2cac_ibfk_1` FOREIGN KEY (`userid`) REFERENCES `users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)
Vreemde is, als ik nieuwe pogingen doe, is de filename steeds anders? :?

EDIT: De gehele uitgevoerde query is trouwens:
SQL:
1
ALTER TABLE usersettings ADD FOREIGN KEY (userid) REFERENCES users (id) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

EDIT2: Ik leeg de database wel even en maak een nieuwe database aan, daarna importeer ik mijn bestaande users en usersettings wel even, kijken wat dat doet.

EDIT3: Hmmm, waarom krijg ik niets meer in de usersettings tabel? Zou die gewijzigd zijn? Als ik de regels voor de anonymous user er tussenuit laat, krijg ik melding over constraints en duplicates...

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:00:
Zojuist een git pull gedaan en kreeg melding dat de database scheme aangepast is, ik heb geen aanpassingen nog gedaan en ik weet niet of de fix van Nightspirit gaat werken, ik heb namelijk gewoon de standaard database, zonder aanpassingen of iets, de error die ik krijg is
Je foutmelding bewijst anders :p
[..]
Vreemde is, als ik nieuwe pogingen doe, is de filename steeds anders? :?
*facepalm*
[..]
EDIT2: Ik leeg de database wel even en maak een nieuwe database aan, daarna importeer ik mijn bestaande users en usersettings wel even, kijken wat dat doet.
Je weet niet of mijn fix gaat werken, maar ipv proberen leeg je liever de database? :+
EDIT3: Hmmm, waarom krijg ik niets meer in de usersettings tabel? Zou die gewijzigd zijn? Als ik de regels voor de anonymous user er tussenuit laat, krijg ik melding over constraints en duplicates...
Zie boven. Precies zo'n handmatige actie die dingen sloopt.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:16:
Je weet niet of mijn fix gaat werken, maar ipv proberen leeg je liever de database? :+
Omdat ik een andere foutmelding kreeg dan MrOizo2005 (althans, volgens mij) en ik was op het werk al niet zo superscherp... Dus kán zijn dat ik daardoor een 'klein' denkfoutje maakte... :+

Technisch gesproken is ie niet in zijn geheel geleegd... :+ En het vullen gaat vrij rap hier zonder spots full ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:19:
[...]
Omdat ik een andere foutmelding kreeg dan MrOizo2005 (althans, volgens mij) en ik was op het werk al niet zo superscherp... Dus kán zijn dat ik daardoor een 'klein' denkfoutje maakte... :+

Technisch gesproken is ie niet in zijn geheel geleegd... :+ En het vullen gaat vrij rap hier zonder spots full ;)
Nee, je kreeg dezelfde

3 regels SQL wint nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:24:
[...]

Nee, je kreeg dezelfde

3 regels SQL wint nog steeds
Heb nu even nog een keer gekeken en inderdaad, dezelfde... :( Nou ja, heb het nu anders opgelost, heb namelijk de users met het handje opnieuw aangemaakt en retrieve loopt. Ben nu eventueel van oude niet meer gebruikte troep af... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:28:
[...]
Heb nu even nog een keer gekeken en inderdaad, dezelfde... :( Nou ja, heb het nu anders opgelost, heb namelijk de users met het handje opnieuw aangemaakt en retrieve loopt. Ben nu eventueel van oude niet meer gebruikte troep af... ;)
Dat was je met die 3 regels ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:34:
Dat was je met die 3 regels ook :+
Ach, zal volgende keer beter opletten... :P

Zou willen dat ik mee kon helpen met programmeren en zo, lekker bugs spletten, alleen door mijn beperkte OOP kennis, zal dat geen succes worden... :+

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
[...]

Zou willen dat ik mee kon helpen met programmeren en zo, lekker bugs spletten, alleen door mijn beperkte OOP kennis, zal dat geen succes worden... :+
Met zo'n instelling blijf je... ow wacht :+

Leer het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:43:
Met zo'n instelling blijf je... ow wacht :+

Leer het?
Ik kan het intussen wel lezen en een beetje schrijven, maar dingen als abstract en zo begrijp ik nog niet echt of zie er het nut niet van in en zomaar de copy cat uithangen 'want in andere php scripts van Spotweb gebeurd het ook', vind ik wat stom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
CptChaos schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:41:
[...]

Practical PHP (Abstract)
Eclipse PDT
Als je Ubuntu gebruikt check dan hier even om Eclipse PDT via PPA te installeren.

Het valt echt reuze mee, en Spotweb (de auteur, niet de app :)) geeft ook altijd goeie feedback. Je hoeft niet gelijk een hele grote change te doen. Je kunt ook gewoon eerst wat kleine dingen oppakken zodat je er wat meer feeling mee krijgt.

Oh.. en de meeste programmeurs zijn lui en copy 'n pasten alles wat los en vast zit alleen noemen we het dan gewoon code reuse :) Waarom zou je iedere keer het wiel opnieuw uitvinden? Juist naar de Spotweb code kijken en jouw dingen op een gelijke manier implementeren helpt alleen maar om het geheel leesbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:52
LeechGuy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:04:
[...]
Je kunt ook gewoon eerst wat kleine dingen oppakken zodat je er wat meer feeling mee krijgt.
Heb ik ook gedaan. Er zat een kleine bug in de mobiele template die ik gefixt heb.
Nu alleen nog wachten tot spotweb hem goed keurt (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@LeechGuy: Mooie links! Is er ook een offline versie van dat boek "Practical PHP Programming", want zoiets op je laptop bekijken zonder internet in bijv. de trein zou ik ideaal vinden. Maar gaat dus helaas niet als alles alleen online te bekijken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Of er ook een offline versie is weet ik niet. Ik reis met de auto en dan is ondertussen een boek op een laptop lezen meestal geen goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
Of je gebruikt een programma als Offline Explorer om alle pagina's offline beschikbaar te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:11:
[...]

Ik heb deze 3 regels ook uit moeten voeren. Ik heb 99% zeker zelf niets aan de database gewijzigd, maar kan natuurlijk altijd iets vergeten zijn. However, hij doet het nu idd wel. Weet niet of je fix al gecommit was, maar het werkt met een git pull van 3 minuten geleden iig nog niet zonder handmatige fix! Iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
I-King schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 01:35:
[...]
Weet niet of je fix al gecommit was
Dat is natuurlijk altijd te zien op Github ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:42
verkeerde topic. Sorry :?

[ Voor 171% gewijzigd door Hamed op 19-05-2011 09:10 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 17:02
Loop regelmatig tegen het volgende probleem aan: er missen dagen aan spots. Enigste oplossing tot nu toe is de spotweb db leeggooien en opnieuw beginnen. Wel viel het me 1x op dat het probleem zich deels leek te herstellen, dwz na verloop van tijd kwamen er weer spots terug. Leek erop dat met elke run van retreive.php er weer wat terug kwam, helaas bleef ik uiteindelijk meer dan 1 dag missen dus moest ik toch from scratch beginnen :(

Ben op dit moment weer alles aan het binnenlurken, weet zo goed als 100% zeker dat het gister nog goed was en dat ik net een paar uur aan spots had en dan een gat van 3 dagen. Meer mensen hier last van of mogelijke oplossingen?

Misschien heeft het trouwens hier mee te maken: als ik een initiële run van retreive.php doe loop ik uiteindelijk tegen mem limits aan (staat nu op 1.5 gig en zelfs dat is niet genoeg!!) en/of timeouts bij mijn usenet provider aan, als ik daarna retreive --force draai begint ie bijna altijd +/- 5000 spots verder dan waar ie was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
jb044 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:27:
Loop regelmatig tegen het volgende probleem aan: er missen dagen aan spots. Enigste oplossing tot nu toe is de spotweb db leeggooien en opnieuw beginnen. Wel viel het me 1x op dat het probleem zich deels leek te herstellen, dwz na verloop van tijd kwamen er weer spots terug. Leek erop dat met elke run van retreive.php er weer wat terug kwam, helaas bleef ik uiteindelijk meer dan 1 dag missen dus moest ik toch from scratch beginnen :(

Ben op dit moment weer alles aan het binnenlurken, weet zo goed als 100% zeker dat het gister nog goed was en dat ik net een paar uur aan spots had en dan een gat van 3 dagen. Meer mensen hier last van of mogelijke oplossingen?

Misschien heeft het trouwens hier mee te maken: als ik een initiële run van retreive.php doe loop ik uiteindelijk tegen mem limits aan (staat nu op 1.5 gig en zelfs dat is niet genoeg!!) en/of timeouts bij mijn usenet provider aan, als ik daarna retreive --force draai begint ie bijna altijd +/- 5000 spots verder dan waar ie was gebleven.
Pas in je ownsettings de volgende regel eens aan:
$settings['retrieve_increment'] = 100;
Waarschijnlijk staat die nog op 1000 en dat is voor sommige configuraties te veel.
100 per keer is voor mij prima.
Of het echt scheelt tegen het memory leak weet ik niet, ik weet wel dat ik nooit problemen heb met de retrieve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Helpt idd niet tegen de memleak, maar misschien wel beter tegen timeouts?

Wel een noodoplossing gevonden: laatste x 1000 spots uit spots en spotsfull deleten (zorg dat spotsfull aansluit op spots adhv message id) en auto_increment voor beiden fixen. Grote kans dat een timeout het probleem veroorzaakte, maar zou wel netjes zijn als spotweb dat gewoon netjes afhandeld ipv 5000 posts te skippen. Fix voor de memleak is ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jb044 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:47:
Fix voor de memleak is ook welkom!
spotweb commented

32 minutes ago

Zou nu wel opgelost moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Thanks!

Enig idee waar het skippen van x 1000 spots vandaan komt of ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wordt settings.php eigenlijk nog gebruikt? Ik zie al vele updates achter elkaar dat dit bestand niet wordt bij gewerkt, wat uiteraard ook toeval kan zijn. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:06:
Wordt settings.php eigenlijk nog gebruikt? Ik zie al vele updates achter elkaar dat dit bestand niet wordt bij gewerkt, wat uiteraard ook toeval kan zijn. :)
Ik heb 'm vorige week nog bijgewerkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:07:
[...]

Ik heb 'm vorige week nog bijgewerkt :p
Dat heb ik dan blijkbaar gemist. Ik zal er weer eens een diff tegenaan gooien. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste spot staat bij mij op 19 mei 23:10, ik kan retrieven wat ik wil, er komt heel af en toe een spot bij meestal 0, als of ie 24u achterloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Misschien handig om er bij te vermelden welke usenet provider je gebruikt en wanneer je laatste git pull geweest is. Dan kunnen andere mensen wat makkelijker vergelijken met hun situatie. Ik kan je waarschijnlijk wel vertellen wanneer ik bij Giganews de laatste spots binnen gehaald heb, maar als jij bij Eweka zit, zegt dat natuurlijk niets. Dan kan het probleem nog steeds in spotweb of je usenetprovider zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astraweb. Heb db leeggegooid, opnieuw retrieve….zelfde verhaal, laatste spot nu op 03:10 vanacht, snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:49:
Astraweb. Heb db leeggegooid, opnieuw retrieve….zelfde verhaal, laatste spot nu op 03:10 vanacht, snap er niets van.
Klopt. De eu server heeft problemen met de headers.
us server instellen verhelpt het probleem.
Op het spot-net forum staat dit ook gemeld, en de support afdeling van Astraweb ook.

De db leeg gooien is wel erg kort door de bocht om het te testen misschien.

[ Voor 8% gewijzigd door Duumke op 20-05-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit ik praat poep*. retry.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Heeft iemand het posten van comments met Supernews voor elkaar? Bij mij wil hij niet. Als ik een comment plaats krijg ik geen foutmeldingen oid, maar zelfs na een nieuwe retrieve staat mijn comment er niet bij. Volgens mij heeft Supernews geen aparte newsserver, dus dat apart is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik splendid, maar krijg geen comments te zien;

retrieve_comments="true".
zie wel totaal aantal comments in spotsoverview en spotinfo.
tabel commentsfull is/blijft leeg.
commentsxover is wel gevuld.

iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
ik begreep dat ik de preferences uit de settings moest halen.
maar als ik inlog met mijn user dan zie ik nergens waar ik deze settings wel kan instellen. is alleen de basis gemaakt maar nog niet het frontend of kijk ik ergens over heen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

-edit-
heb het al opgelost

[ Voor 90% gewijzigd door dj_ko op 21-05-2011 23:07 ]

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

remcoXP schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:00:
maar als ik inlog met mijn user dan zie ik nergens waar ik deze settings wel kan instellen. is alleen de basis gemaakt maar nog niet het frontend of kijk ik ergens over heen?
?page=edituserprefs is toegevoegd, maar bij mij werkt die nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zinu schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:41:
Heeft iemand het posten van comments met Supernews voor elkaar? Bij mij wil hij niet. Als ik een comment plaats krijg ik geen foutmeldingen oid, maar zelfs na een nieuwe retrieve staat mijn comment er niet bij. Volgens mij heeft Supernews geen aparte newsserver, dus dat apart is niet nodig.
Je zou eens met firebug oid moeten kijken of er echt geen foutmelding komt, deze krijg je standaard namelijk niet te zien.
elevator schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:41:
[...]

?page=edituserprefs is toegevoegd, maar bij mij werkt die nog niet.
?page=edituserprefs&userid=<id>

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net enigzins aangepast, het werkt nu met
PHP:
1
2
3
$settings['filters'][0][4][4][] = Array(
    Array("Bradje", "images/icons/fav.png", "cat0_a9&amp;search[value][]=UserID:tcQ7mA&amp;search[value][]=date:>:-1 months&amp;sortby=stamp&amp;sortdir=DESC", ""),
);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 15:00
Ik zag al in de edit user pagina sabnzbd intergratie op gebruiker niveau! Kan niet wachten :-)

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 15:59
remcoXP schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:00:
Welke preferences moeten we precies weg halen uit ownsettings.php? aangezien ik nu de melding krijg: "Preferences worden voortaan per user gezet, haal aub de preferences weg uit je ownsettings.php"
Iemand een idee?

----

Ik heb een deel ge-#'d en nu lijkt het te werken.
Misschien een idee om in de boodschap te verduidelijken?

[ Voor 9% gewijzigd door X-DraGoN op 23-05-2011 14:32 . Reden: edited ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-DraGoN schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Welke preferences moeten we precies weg halen uit ownsettings.php? aangezien ik nu de melding krijg: "Preferences worden voortaan per user gezet, haal aub de preferences weg uit je ownsettings.php"
Iemand een idee?

----

Ik heb een deel ge-#'d en nu lijkt het te werken.
Misschien een idee om in de boodschap te verduidelijken?
$settings['prefs']

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Daar heb ik dus niks aan. Want alles in ownsettings is van de vorm:
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'reader2.newsxs.nl';
$settings['xxx']['yyyt'] = 'tue fals etc etc;
Dus wat zijn de preferences die in feite weg moeten zijn uit de ownsettings?
Of als er zoveel weg moet...wat blijft er nog in de ownsettings? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Solstice schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:00:
Daar heb ik dus niks aan. Want alles in ownsettings is van de vorm:
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'reader2.newsxs.nl';
$settings['xxx']['yyyt'] = 'tue fals etc etc;
Dus wat zijn de preferences die in feite weg moeten zijn uit de ownsettings?
Of als er zoveel weg moet...wat blijft er nog in de ownsettings? :-)
Heb je überhaupt in je ownsettings.php gekeken naar "$settings['prefs']" (zonder de ")? Want ik heb die regels in comment gezet middels # en sindsdien werkt het bij mij bijna vlekkeloos (alleen het template selecteren werkte gisteren niet, maar zal wel gefixed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik heb zojuist geprobeerd mijn spots bij te werken via de Update knop op de site/pagina. Dit duurde echter veel te lang en is mislukt.
Toen heb ik het via de Terminal gedaan met de --force parameter. Dit duurde een paar minuten is toen succesvol verlopen.

Vervolgens ook een Git Pull gedaan en daarna een Database Upgrade.
Alleen daarna werkte SpotWeb helemaal niet meer... Een witte pagina.

Ik heb toen SpotWeb opnieuw gecloned in een andere directory en mijn settings gekopieerd. Die installatie gaf mij een witte pagina met de volgende error: "Permission denied [0] for objectid []".
Ik heb toen opnieuw de Spots geüpdatet via de Terminal en toen de originele installatie weer even geprobeerd. Ook die gaf nu diezelfde error aan in plaats van alleen een wit scherm.

Ik dacht eerst dat mijn Git Pull de boel vernield had, maar ook een verse Clone werkt niet meer.
De error die ik krijg kan ik ook niet veel uit wijs worden. Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Of zijn er meer mensen met dit probleem in de laatste Github versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 11:32
Ik heb na een git pull exact dezelfde error, dus ik denk dat er aan de kant van spotweb iets niet goed is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Ik had net het zelfde probleem, database leeg gegooid en toen een upgrade-db gedaan. Toen een retrieve gedaan en hij werkt weer.

Maar ja of dit de manier is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Slurpgeit schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:34:
Ik heb na een git pull exact dezelfde error, dus ik denk dat er aan de kant van spotweb iets niet goed is gegaan
Ok dat kan inderdaad ook nog. Die optie was ik vergeten :P
Even afwachten dus.

Database leeggooien zoals hierboven wil ik proberen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
git pull

MySQL:
1
DROP TABLE `grouppermissions`, `securitygroups`, `usergroups`;

php upgrade-db.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Bedankt! Het werkt allemaal weer perfect.

Trouwens wat ik me laatst afvroeg: Waarom hebben veel spots geen NZB en Download knoppen? Ik heb de retentie op 800 ingesteld zoals op mijn nieuwsserver. Dan zou je verwachten dat alles wat hij binnenhaalt te downloaden is toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Saeverix op 23-05-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:49:
[...]

Bedankt! Het werkt allemaal weer perfect.

Trouwens wat ik me laatst afvroeg: Waarom hebben veel spots geen NZB en Download knoppen? Ik heb de retentie op 800 ingesteld zoals op mijn nieuwsserver. Dan zou je verwachten dat alles wat hij binnenhaalt te downloaden is toch?
FTD had geen NZB file erbij. Dus alles voor (uit m'n hoofd) 14 november 2010 heeft geen NZB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:57:
[...]

FTD had geen NZB file erbij. Dus alles voor (uit m'n hoofd) 14 november 2010 heeft geen NZB ;)
Ah ok, dat verklaart alles. Die zou je dus handmatig via een Binary zoekmachine moeten opzoeken.
Voor de tweede keer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:59:
[...]

Ah ok, dat verklaart alles. Die zou je dus handmatig via een Binary zoekmachine moeten opzoeken.
Voor de tweede keer bedankt!
Hebben die spots van zichzelf al geen link naar Binsearch/nzbindex met filename dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:00:
[...]

Hebben die spots van zichzelf al geen link naar Binsearch/nzbindex met filename dan?
Ja dat hebben ze inderdaad. 8)7
Nooit hoeven gebruiken, dus totaal niet opgevallen. Voor de derde keer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Laatst online: 13-10 11:36
net schone installatie gedaan op nieuw systeem, netjes testinstall gedraaid alles goed.
Toen upgrade-db om de database te vullen, daar komt deze error:

Error executing query: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'PUBLIC KEY-----\nMIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNRANDOMCODEHIERDreC' at line 1

De tabel is gevuld met 1 row:
1 schemaversion 0.28 0

Doe ik iets fout, of zit er ergens een foutje in?

edit, overigens nog een rijtje code voor debug wellicht ook nodig?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(83): dbeng_mysql->rawExec('INSERT INTO set...')
#1 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(115): dbeng_abs->exec('INSERT INTO set...', Array)
#2 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(100): dbeng_mysql->modify('INSERT INTO set...', Array)
#3 /var/www/spotweb/lib/SpotSettings.php(61): SpotDb->updateSetting('publickey', '-----BEGIN PUBL...', false)
#4 /var/www/spotweb/lib/SpotSettingsUpgrader.php(29): SpotSettings->set('publickey', '-----BEGIN PUBL...')
#5 /var/www/spotweb/lib/SpotSettingsUpgrader.php(46): SpotSettingsUpgrader->setIfNot('publickey', '-----BEGIN PUBL...')
#6 /var/www/spotweb/lib/SpotSettingsUpgrader.php(12): SpotSettingsUpgrader->createServerKeys('lib/openssl/ope...')
#7 /var/www/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(22): SpotSettingsUpgrader->update()
#8 /var/www/spotweb/upgrade-db.php(25): SpotUpgrader->settings(Array)

[ Voor 49% gewijzigd door Staatslot op 23-05-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
De database vullen doe je met retrieve.php, niet met upgrade-db.php.

Aangezien je het op een nieuwe machine installeerd, heb je OpenSSL geïnstalleerd op die machine?
Ik ben niet zo heel goed in het herleiden van de fouten, maar mijn vermoeden zegt me dat het mis gaat met het aanmaken van de keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
Darkstylo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:07:
Ik zag al in de edit user pagina sabnzbd intergratie op gebruiker niveau! Kan niet wachten :-)
betekent dit dat elke user zelf kan bepalen of ze hun nzb's naar sab sturen?
ik hoop het niet want dit soort settings moeten echt bepaald worden door een admin.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Duumke schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:57:
De database vullen doe je met retrieve.php, niet met upgrade-db.php.

Aangezien je het op een nieuwe machine installeerd, heb je OpenSSL geïnstalleerd op die machine?
Ik ben niet zo heel goed in het herleiden van de fouten, maar mijn vermoeden zegt me dat het mis gaat met het aanmaken van de keys.
Ik heb alleen de database zelf aangemaakt, dus de structuur moet nog worden gemaakt.
Dat bedoelde ik met vullen, was misschien niet helemaal duidelijk inderdaad..

Volgens mij gaat het aanmaken van de key wel goed, anders had hij die niet getoond op het scherm.
Ik vermoed dat er ergens iets niet goed is ge-escaped in de code, maar het is zo'n omvangrijke code dat ik zo snel niet kan ontdekken waar het probleem zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Webjunkie schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:59:
[...]
betekent dit dat elke user zelf kan bepalen of ze hun nzb's naar sab sturen?
ik hoop het niet want dit soort settings moeten echt bepaald worden door een admin.
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat dat een user setting wordt.

Waarom zou een admin dit perse moeten beheren?
Het kan ook zijn dat je Spotweb deelt met vrienden/familie, en dan kan het heel handig zijn dat users een andere SABnzbd installatie aan kunnen wijzen waar de downloads plaats moeten vinden.

@Staatslot: Sorry, maar dan heb ik helaas geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Meer mensen hier problemen dat SabNZB ineens niet meer werk ? Krijg wel het vinkje maar doet verder niets... werkte gister nog wel (niks geupdate)....

Werkt weer... geen idee waarom :/

En het werkt niet meer...

[ Voor 22% gewijzigd door Brummetje op 23-05-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Duumke schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:03:
[...]
@Staatslot: Sorry, maar dan heb ik helaas geen idee.
Geeft niet, alle input is welkom... volgens mij moet ik gewoon even afwachten tot de ontwikkelaars hier me kunnen helpen 8) Zal voor hen een fluitje van een cent zijn vermoed ik..

[ Voor 11% gewijzigd door Staatslot op 23-05-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
Duumke schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:03:
[...]

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat dat een user setting wordt.

Waarom zou een admin dit perse moeten beheren?
Het kan ook zijn dat je Spotweb deelt met vrienden/familie, en dan kan het heel handig zijn dat users een andere SABnzbd installatie aan kunnen wijzen waar de downloads plaats moeten vinden.
als ze alleen hun eigen sab-server aan kunnen wijzen dan is het geen probleem, al kan dat al heel makkelijk met nzbdstatus gedaan worden.
het is niet zo handig als iedereen alles naar jouw sab-server kan sturen, tenzij je familie en vrienden bij je in huis wonen natuurlijk ;)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Er is net een fix gekomen voor mijn probleem zo te zien, spotdb.php is veranderd en nu werkt het wel.. geweldig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Webjunkie schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:23:
[...]
als ze alleen hun eigen sab-server aan kunnen wijzen dan is het geen probleem, al kan dat al heel makkelijk met nzbdstatus gedaan worden.
het is niet zo handig als iedereen alles naar jouw sab-server kan sturen, tenzij je familie en vrienden bij je in huis wonen natuurlijk ;)
Door die optie kan familie dat juist niet meer.
Als het goed is weten ze immers niet de API-key van m'n SABnzbd installatie, dus zullen ze de nzb's niet gepusht krijgen naar m'n server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

Brummetje schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:06:
Meer mensen hier problemen dat SabNZB ineens niet meer werk ? Krijg wel het vinkje maar doet verder niets... werkte gister nog wel (niks geupdate)....

Werkt weer... geen idee waarom :/

En het werkt niet meer...
Je bedoelt het SabNZB panel? bij mij werkt dat namelijk niet meer, het downloaden met het groene knopje werkt nog wel.
Mijn API key (dus niet de NZB api key) klopt verder wel...

[ Voor 6% gewijzigd door dj_ko op 24-05-2011 09:55 ]

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Omdat ik regelmatig via een shell op mijn NAS in ben gelogd, zoek ik een manier om vanaf de Linux-prompt spots te kunnen bekijken en eventueel door te kunnen zetten naar SABnzbd.

Ik gok dat er nog niemand is die een text-only-interface heeft geschreven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
pven schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:55:
Dat is een goeie gok.
Er is inderdaad geen tekst interface voor spotweb (alleen We1rdo, Splendid en mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duumke schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:59:
[...]

Dat is een goeie gok.
Er is inderdaad geen tekst interface voor spotweb (alleen We1rdo, Splendid en mobile).
Je hebt gelijk, maar de eerste <prefs/perpage> spots zijn in text op te vragen via /?page=rss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
pven schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:55:
Omdat ik regelmatig via een shell op mijn NAS in ben gelogd, zoek ik een manier om vanaf de Linux-prompt spots te kunnen bekijken en eventueel door te kunnen zetten naar SABnzbd.

Hoe ziet de mobile spots ding er uit via de shell dan?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Xaero schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:49:
[...]

Hoe ziet de mobile spots ding er uit via de shell dan?:)
Dan zie je niets, omdat ik het over text-only heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:06:
[...]

Dan zie je niets, omdat ik het over text-only heb. ;)
Er zit ook text in die template, dus je ziet altijd iets. Zijn vraag is hoe dat dan eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 22:11
Als ik inlog met een aangemaakte gebruiker, zie ik geen spots. Wanneer ik uitlog komen ze weer terug. Zie ik een instelling over het hoofd welke gebruikers krijgen oid?
Pagina: 1 ... 51 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.