Lijkt erop dat je newsservergegevens niet goed zijn.
Hebben tweakers al nagedacht over moderatie in spotweb? Er stond een idee van ene nico onder applicaties waarop hij aangaf de ID's te willen verzamelen en die te gaan blocken.
Nu is de grote zwakte dat moderatie bij een paar personen ligt en dus niet meer decentraal is en dit steeds moet bijgewerkt worden in spotnet zelf (de applicatie).
Maar, als je nu zelf de mogelijkheid krijgt om te modereren met Spotweb wat er in je eigen database wel en niet mag komen. Dat er een soort van mod-knop komt in elke spot en dat je, als je daarop klikt, de ID van een persoon toevoegt aan een lijst waar retrieve.php dan weer kan voorkomen dat die message in de database komt, een ignore-lijst dus.
Als er niet gauw iets komt dan gaat Spotnet kapot. Brein is niet gek en zal gewoon met bots gaan spammen om het totaal onbruikbaar te maken, maar nu zie je al van die messages ertussen zoals: Beste spotnet-makers, kunnen we niet blahdieblah. Dat soort users zal ik gelijk al willen blocken, die gaan echt niet een bijdrage leveren wat spots betreft, aangezien die niet weten dat dit daar niet thuishoort, dat er ook forums bestaan en dergelijke.
Ik heb totaal geen verstand van PHP, maar zo een ignorelijst zou toch wel moeten kunnen werken?
Als je helemaal ver door zou trekken dan zou je eventueel zelfs een knop kunnen bouwen die dan ook gelijk alle oude posts van een spammer uit de database weghaalt, maar dit zal ongetwijfeld een stuk complexer zijn dan het opbouwen van een ignore-lijst. Het mooie van zo een ignore-lijst, hij is uitwisselbaar via Github..., maar je zou natuurlijk altijd in ownsettings naar je eigen list kunnen verwijzen.
Kunnen jullie schieten op dit idee? Wil even weten of het zin heeft om spotweb te vermoeien met een issue erover.
discussiepunt > to mod or not to mod
even voor de duidelijkheid:
het gaat mij alleen om het blocken van mensen die spamposts doen, spam in comments enzo interesseert me niet wat dit betreft, daar lees ik gewoon over heen, als ik het al lees...
[
Voor 5% gewijzigd door
Mar2zz op 06-03-2011 08:20
. Reden: edit ]