SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste
Acties:
  • 506.781 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:18:
Ik zal de sabnzbd links fixen.
Een mobiele interface (bijv iPhone) is ondertussen in de maak.
Goed werk! Waar is je doneer knopje ;)

Misschien is het ook handig als het woord spotweb helemaal links boven aan klikbaar is.
Als je nu namelijk ook een filter heb geklikt links en je wilt weer naar het begin scherm met alle spots
moet je of een paar keer op vorige klikken in je browser of de link boven in aan passen.
Als het woord spotweb nu gelikt word naar de index zodat je alles weer in 1x in beeld hebt ?

Ik neem aan dat het dit stukje code is in: filters.inc.php

code:
1
2
3
<div class="filtercontainer">
<div class="filter shadow">
<h4><a href="index.php">Spotweb</a></h4>

Misschien dat dit er standaard ingezet kan worden want nu kan ik niet meer git pull'en :(

[ Voor 61% gewijzigd door robbinonline op 06-03-2011 12:38 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht dat er ook een reset filters in settings.php zat, dat doet wat je wil.
Maar zal m clickable maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
erg mooie en snelle layout van bakman. maar ben ik de enige waar de download knopt niet werkt? werkt met sabnzb api key. in hoofdscherm werkt hij wel maar krijg ik wel popup met error (en ook niet meer als alleen error)
Is dit instelling bij mij en hoe kan ik logging aanzetten zodat ik kan zien waar de fout zit?

zit dat er al issue gemaakt ik op git :)

[ Voor 7% gewijzigd door slommer op 06-03-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:42:
Dacht dat er ook een reset filters in settings.php zat, dat doet wat je wil.
Maar zal m clickable maken
Reset filtes ging bij mij naar ebooks..
Zie het al, als je vanaf de start post, het script ftd filters in je own settings zet zit daar een fout in..
Die reset hem naar ebooks
code:
1
Array("Reset filters", "images/custom2.png", "cat0_a5", "", array())

Moet dus zijn:
code:
1
Array("Reset filters", "images/custom2.png", "", "", array())

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 08:52
Ik loop vast,
De installatie draait op mijn Synology DS710.
Ik heb alles draaien, alleen het ophalen van spots geeft de volgende foutmelding:

php retrieve.php
PHP Warning: require_once(lib/dbeng/db_sqlite3.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/Spotnet/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/dbeng/db_sqlite3.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/Spotnet/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5

In de directory \spotweb\ staat de nntpdb.sqlite3 file wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gaaf Bakman.

Een stomme vraag, hoe kan ik nou automatisch de huidige bakman spotnet variant voorzien van een update ?

git update oid?

Kun je nog iets roepen over mijn opmerking hierboven? Die groene download knop? Stel dat ik geen sabnzbd wil gebruiken?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waar ik 'blij' van zou worden is een manier om op poster / omschrijving te filteren ( lees blokkeren )
De idiote spammers van andere fora hoeven niet in mijn database vereeuwigd te worden ....

Dat er fakers zijn, kan ik mee leven, is frustrerend, maar lig ik niet wakker van.
Maar irritanter is de reclame voor andere 'betere' fora ....

Zo kan je in de spotnet / lite versie het ID zien van de persoon die post, in spotweb is dat nog niet mogelijk
Workaholic schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:14:

Een stomme vraag, hoe kan ik nou automatisch de huidige bakman spotnet variant voorzien van een update ?

git update oid?
In de /var/www/spotnet folder gaan en dan :
sudo git pull

Zou het niet werken ( foutmelding over niet te vervangen bestanden o.i.d.
git reset --hard HEAD
git pull

[ Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 06-03-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Workaholic schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:14:
Gaaf Bakman.

git update oid?

Kun je nog iets roepen over mijn opmerking hierboven? Die groene download knop? Stel dat ik geen sabnzbd wil gebruiken?
git pull

geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01
@ Fatalharry: Zie Problemen/Oplossingen. Ik heb even een stukje toegevoegd over dat probleem. Waarschijnlijk heb je onlangs ook geupdate naar DSM 3.1?

Daarnaast heb ik een beschrijving gemaakt voor installatie op een (schone) Ubuntu machine.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Fatalharry schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:05:
Ik loop vast,
De installatie draait op mijn Synology DS710.
Ik heb alles draaien, alleen het ophalen van spots geeft de volgende foutmelding:

php retrieve.php
PHP Warning: require_once(lib/dbeng/db_sqlite3.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/Spotnet/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/dbeng/db_sqlite3.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/Spotnet/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5

In de directory \spotweb\ staat de nntpdb.sqlite3 file wel.
Een Synology kon toch geen gebruik maken van sqlite dat moest toch via mysql?
Via mysql draait het hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Jawel, SQLite kon achteraf gezien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Echt gaaf dit.. heb hem nu extern bereikbaar gemaakt en de hele familie kan weer als leek "FTD-en".

Het enige wat ik nog wil weg halen is erotiek. Ik heb in de settings de erotiek comment aangezet, maar nu zou ik graag nog in de filters het volgende weg willen halen.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/23lmxja.png

Ik heb binnen de SpotCategories.php de erotiek zaken weg gehaald door deze te voorzien van een # maar de zaken weg halen zoals in de afbeelding hierboven kan ik niet vinden. Iemand een idee??

Reset filters uitzetten/weghalen lijkt me ook een goed idee als een familielid dit per ongeluk aanclickt..

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 06-03-2011 13:48 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 13:49
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:47:
Notice: Undefined variable: argc in /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php on line 39
Retrieving new Spots from server... Fatal error occured retrieving messages: #0 /opt/lampp/lib/php/PEAR.php(895): eval() #1 /opt/lampp/lib/php/PEAR.php(533): PEAR_Error->PEAR_Error('Failed to parse...', 0, 32, NULL, NULL) #2 /opt/lampp/lib/php/Net/Socket.php(143): PEAR->raiseError('Failed to parse...', 0) #3 /opt/lampp/lib/php/Net/NNTP/Protocol/Client.php(143): Net_Socket->connect('reader.easyusen...', false, false, 15) #4 /opt/lampp/lib/php/Net/NNTP/Client.php(133): Net_NNTP_Protocol_Client->connect('reader.easyusen...', false) #5 /opt/lampp/htdocs/spotweb/SpotNntp.php(56): Net_NNTP_Client->connect('reader.easyusen...', false, 119) #6 /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(46): SpotNntp->connect() #7 /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php(52): SpotRetriever_Abs->connect('free.pt') #8 {main} Failed to parse address "94.232.116.89"
Ik heb ongeveer dezelfde foutmelding. Normaal gezien zouden mijn login gegevens correct moeten zijn (gebruik ze zonder problemen in SABnzbd)

Fatal error occured retrieving messages:
#0 /opt/lampp/lib/php/PEAR.php(917): eval()
#1 /opt/lampp/lib/php/PEAR.php(576): PEAR_Error->PEAR_Error('Failed to parse...', 0, 32, NULL, NULL)
#2 /opt/lampp/lib/php/Net/Socket.php(143): PEAR->raiseError('Failed to parse...', 0)
#3 /opt/lampp/lib/php/Net/NNTP/Protocol/Client.php(143): Net_Socket->connect('reader4.xlned.c...', 'ssl', false, 15)
#4 /opt/lampp/lib/php/Net/NNTP/Client.php(133): Net_NNTP_Protocol_Client->connect('reader4.xlned.c...', 'ssl')
#5 /opt/lampp/htdocs/git/spotweb/SpotNntp.php(57): Net_NNTP_Client->connect('reader4.xlned.c...', 'ssl', 563)
#6 /opt/lampp/htdocs/git/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(46): SpotNntp->connect()
#7 /opt/lampp/htdocs/git/spotweb/retrieve.php(52): SpotRetriever_Abs->connect('free.pt')
#8 {main} Failed to parse address "xxx.xxx.xxx.xxx"

Is er ergens een gratis account waarmee getest kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workaholic schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:47:
Echt gaaf dit.. heb hem nu extern bereikbaar gemaakt en de hele familie kan weer als leek "FTD-en".

Het enige wat ik nog wil weg halen is erotiek. Ik heb in de settings de erotiek comment aangezet, maar nu zou ik graag nog in de filters het volgende weg willen halen.

[afbeelding]

Ik heb binnen de SpotCategories.php de erotiek zaken weg gehaald door deze te voorzien van een # maar de zaken weg halen zoals in de afbeelding hierboven kan ik niet vinden. Iemand een idee??

Reset filters uitzetten/weghalen lijkt me ook een goed idee als een familielid dit per ongeluk aanclickt..
Je zou het topic eens kunnen doorlezen... dit staat al uitgelegd in de eerste post na de start.

Reset filters weghalen lijkt me geen fijne optie, het brengt je alleen naar het beginscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank voor de info Night. Dit had ik niet gezien.

Alleen de update knop lijkt niet te werken op de webinterface.

code:
1
 Fatal error occured retrieving messages: #0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/db_abs.php(69): db_sqlite3->rawExec('UPDATE nntp SET...') #1 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(45): db_abs->exec('UPDATE nntp SET...', Array) #2 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(62): SpotDb->setMaxArticleId('reader3.xlned.c...', 0) #3 /var/www/spotweb/retrieve.php(40): SpotDb->getMaxArticleId('reader3.xlned.c...') #4 {main} Error executing query: attempt to write a readonly database

Iets met een readonly database.. dit is een standaard install zoals in de faq staat. Misschien een stapje vergeten om de juiste rechten te zetten op sqllite?

Via het remote adres krijgt men zelfs een witte pagina (url:2001/spotweb) bij het aanclicken van de update knop.

Als ik via putty /usr/bin/php retrieve.php doe dan werkt het.. maar duurt erg lang! Lijkt er op dat hij alles opnieuw aan het binnenhalen?

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 06-03-2011 14:21 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
remcoXP schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:04:
onder ubuntu had ik het werken. maar naar een reboot werkte het niet meer. na veel gereinstall enz kreeg ik de webserver zover dat hij mijn php pagina's als download aanbood ipv deze toonde.

hierna heb ik het opgegeven en op windows verder gegaan. echter de usbwebserver was te beperkt waarna ik het nogmaals met wamp heb geprobeerd.

wat ik ook doe ik krijg het niet werkend.
iemand een installatie beschrijving voor windows ??
Installatie handleiding voor Spotnet op Windows zonder iets te hoeven installeren (alleen uitpakken)
Werkt zelfs vanaf een portable usb stick :)
  1. Download "de zipfile van XAMPP voor Windows"
  2. Pak de zip uit naar de root van een schijf, bijv. C:\ (in de volgende stappen aangeduid met [driveletter])
  3. Maak een folder aan:

[driveletter]:\xampp\htdocs\spotweb
  4. Maak een folder aan:

[driveletter]:\xampp\htdocs\spotweb\lib\Net
  5. Download SpotWeb.
  6. Pak Spotweb uit naar:

[driveletter]:\xampp\htdocs\spotweb
  7. Download het NET_NNTP package

Problemen met unzippen van het tgz bestand?: 7 zip kan overweg met tgz bestanden
  8. Zoek in het Net_NTTP package naar de folder NNTP en pak die uit naar:

[driveletter]:\xampp\php\PEAR\Net

(zodat je [driveletter]:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP krijg)
  9. Open het bestand:

[driveletter]:\xampp\htdocs\spotweb\settings.php

Vul deze in naar wens (minstens je newsserver gegevens), maar zorg dat bij de database settings het volgende komt te staan:

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10

// db
    //$settings['db']['engine'] = 'sqlite3';            # <== keuze uit sqlite3 en mysql
    //$settings['db']['path'] = './nntpdb.sqlite3'; # <== als je geen SQLite3 gebruikt, kan dit weg 

# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
    $settings['db']['engine'] = 'mysql';
    $settings['db']['host'] = 'localhost';
    $settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
    $settings['db']['user'] = 'root';
    $settings['db']['pass'] = '';

en zorg dat er een update link verschijnt, door deze setting zo in te vullen:

code:
    1

$settings['show_updatebutton'] = true;
  10. Sla het bestand [driveletter]:\xampp\htdocs\spotweb\settings.php op.
  11. Start het XAMP control panel:

[driveletter]:\xampp\xampp-control.exe
  12. Klik op "Start" achter Apache en op "Start" achter MySql
  13. Open: http://127.0.0.1/phpmyadmin
  14. Vul in "spotweb" onder "Create new database" en klik op de knop "Create"
  15. Selecteer in de linker kolom de database spotweb
  16. Open in een nieuw venster: http://127.0.0.1/spotweb/ en klik op de link "Update".
  17. Nu zal je na verloop van tijd de database gevuld zien worden op de phpMyAdmin pagina (het aantal records in "spots" en later ook in "commentsxover" zal groeien als je refresht)
  18. Zodra het vullen klaar is, kan je weer terug naar http://127.0.0.1/spotweb/
Misschien iets voor de topic start?

[ Voor 10% gewijzigd door Mr_Blobby op 06-03-2011 16:47 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Workaholic schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:47:

[afbeelding]

Zoek is in filters.inc.php of jouw ownsettings.php naar "erotiek". De array die je dan vind, verwijderd je dan. Reset filters is meer een functie die te vergelijken is met "Algemeen" of "Alles" in FTD.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 06-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
@Workaholic
Bij mij werkt die no erotiek index niet..
Heb je iets aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
bij de install op mijn centos machine heb ik alles aan de gang behalve het downloaden daar kijg ik de volgende melding

Failed to write to socket! (connection lost!)

heeft iemand de oplossing hiervoor voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Het updaten via de webinterface werkt helaas niet tevens krijg ik de crontab actie niet aan de praat :(
Ik moet momenteel dus via ssh zelf de update afschieten. Iemand een oplossing?

Betreft hier ubuntu en ik zie in mijn logs gewoon :

code:
1
Mar  6 16:30:01 SpotWeb CRON[985]: (root) CMD (cd /var/www/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null)

Als ik deze command zelf intik in ssh werkt het niet. Kan het zijn dat && niet werkt onder ubuntu? Als ik zelf cd var/www/spotweb doe en daarna /usr/bin/php retrieve.php werkt het wel..

Als ik de update knop in de web interface gebruik krijg ik dit :
Fatal error occured retrieving messages: #0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/db_abs.php(69): db_sqlite3->rawExec('UPDATE nntp SET...') #1 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(45): db_abs->exec('UPDATE nntp SET...', Array) #2 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(62): SpotDb->setMaxArticleId('reader3.xlned.c...', 0) #3 /var/www/spotweb/retrieve.php(40): SpotDb->getMaxArticleId('reader3.xlned.c...') #4 {main} Error executing query: attempt to write a readonly database
Kortom het enige wat werkt is het volgende ssh commano : /usr/bin/php retrieve.php .
Dit laatste neemt wel veel tijd in beslag, zou bijna denken dat hij alle headers opnieuw binnen haalt ipv een update?

Ik hoef niet perse de update knop te fixen.. crontab command zou ook goed zijn, maar helaas werken allebei nu niet. Iemand een oplossing?

edit : Het is nog erger :( Ik zie nu dat er heeel veel dubbele records in staan.. er gaat dus wat mis denk ik met die update :( [/b]

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/30v2o3p.png
Pistolebob schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:29:
@Workaholic
Bij mij werkt die no erotiek index niet..
Heb je iets aangepast?
Misschien handig voor in de topicstart Nakebod (het volledig verwijderen van Erotiek)

1) Edit settings.php of ownsettings.php en doe het volgende:

- Verander [i[ Array("Films (geen erotiek)" etc.. [/i] naar Array("Films" etc..
- Zet een # voor Array("Erotiek", "images/x2.png", "cat0_d23,cat0_d24,cat0_d25,cat0_d26", "", array()),
- Ergens tegen het einde staat als je standaard geen erotiek wilt op de index etc. Zet de volgende regel aan door het # weg te halen bij de 2de regel

2) Edit SpotCategories.php en zoek naar de erotiek opties (ero hetero, gay en bi etc). Zet voor 0x17 een # en herhaal dit voor 0x18,19,1a,1b,1c,1d.

Klaar!

[ Voor 53% gewijzigd door Workaholic op 06-03-2011 16:50 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:20:
[...]

[driveletter]:\xampp\htdocs\spotweb\lib\Net
• Zoek in het Net_NTTP package naar de folder NNTP en pak die uit naar:

[driveletter]:\xampp\htdocs\spotweborg\lib\Net

(zodat je [driveletter]:\xampp\htdocs\spotweborg\lib\Net\NNTP krijg)
• Open het bestand:

Dit moet zijn spotweb\Net\NNTP

en niet spotweb\lib\Net\NNTP

Je krijgt anders een foutmelding. De rest werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Dit moet zijn spotweb\Net\NNTP

en niet spotweb\lib\Net\NNTP

Je krijgt anders een foutmelding. De rest werkt prima.
Bedankt voor de test.
Ik heb het nog even wat netter gemaakt.
Het Net_NNTP package wordt nu in stap 8 uitgepakt naar de standaard PEAR library:
• Zoek in het Net_NTTP package naar de folder NNTP en pak die uit naar:

[driveletter]:\xampp\php\PEAR\Net

(zodat je [driveletter]:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
@ Workaholic:
De foutmelding, en dus semi-oplossing, staat letterlijk in je foutbericht:
Error executing query: attempt to write a readonly database
Ofwel, je hebt de eerste keer retrieve.php via SSH uitgevoerd, danwel via de webinterface.
In beide gevallen is het een andere gebruiker die de sqlite database aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dat klinkt logisch Nakebod. Ik heb alles met sudo gedaan omdat ik anders geen apt-get install kon doen etc.

ook de retrieve commando heb ik met sudo gedaan, dus ik kan me alleen indenken dat de webvariant idd een andere user gebruikt.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
chmod 755 retrieve.php

edit: ehm, ik denk dat je de sqlite db moet chmodden

[ Voor 55% gewijzigd door Pistolebob op 06-03-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

zeroday

There is no alternative!

Workaholic schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:32:
Het updaten via de webinterface werkt helaas niet tevens krijg ik de crontab actie niet aan de praat :(
Ik moet momenteel dus via ssh zelf de update afschieten. Iemand een oplossing?

Betreft hier ubuntu en ik zie in mijn logs gewoon :

code:
1
Mar  6 16:30:01 SpotWeb CRON[985]: (root) CMD (cd /var/www/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null)

Als ik deze command zelf intik in ssh werkt het niet. Kan het zijn dat && niet werkt onder ubuntu? Als ik zelf cd var/www/spotweb doe en daarna /usr/bin/php retrieve.php werkt het wel..

Als ik de update knop in de web interface gebruik krijg ik dit :

[...]
crontab aanmaken
*,30 8,17,18,19,20,21,22 * * * /var/www/start/retrieve.sh 2>&1

retrieve.sh file maken
code:
1
2
3
#!/bin/bash
cd /var/www/spotweb
/usr/bin/php retrieve.php >> /root/retrieve.log

die output naar /root/retrieve.log hoeft niet, heb ik er tijdelijk ivm debuggen in zitten

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
zeroday schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:35:
[...]

crontab aanmaken
*,30 8,17,18,19,20,21,22 * * * /var/www/start/retrieve.sh 2>&1

retrieve.sh file maken
code:
1
2
3
#!/bin/bash
cd /var/www/spotweb
/usr/bin/php retrieve.php >> /root/retrieve.log

die output naar /root/retrieve.log hoeft niet, heb ik er tijdelijk ivm debuggen in zitten
Moet hier geen username voor? Ik heb alles met sudo gedaan, moet ik deze crontab dan niet voorzien van een sudo command? of root?
Pistolebob schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:33:
chmod 755 retrieve.php

edit: ehm, ik denk dat je de sqlite db moet chmodden
Zou kunnen. Ik heb zojuist een reinstall gedaan (lang leven vmware snapshots) en ik heb weer exact hetzelfde probleem. Ik wacht wel even totdat er een newbie proof howto komt met stap voor stap cmds :)

Ik heb ook nergens een sqlite wachtwoord of dergelijke hoeven in te stellen. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat er nog een hoop stappen missen en dat de info die in dit topic staat nog niet helemaal compleet (newbie proof) is.

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 06-03-2011 18:09 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Als ik met een lege Spotweb database (zonder tabellen) retrieve.php via de PHP CLI draai dan krijg ik de eerste keer de volgende error:
code:
1
Unable to connect to database: Error executing query: Specified key was too long; max key length is 1000 bytes

Draai ik het script direct daarna een tweede keer dan werkt het prima en de daarop volgende keren ook. Het moet ergens in het CREATE TABLE zitten, maar het is niet duidelijk waar. Ik ben wel benieuwd waar die error vandaan komt. Config: Windows/Apache/MySQL

Overigens ben ik bijna klaar met een Portable Spotweb Server voor Windows. Ik verwacht hem morgen of overmorgen te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Las net op GitHub: even komende aantal uren niet pullen, want hij is bezig met cleanups die veel kapot kán maken. Fixt vanzelf, maar kan dus zijn dat daardoor het een en ander niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een mac versie voor dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:50:
Is er ook een mac versie voor dit programma?
Ja hoor, zet een webserver op en gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Workaholic schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:07:
[...]

Moet hier geen username voor? Ik heb alles met sudo gedaan, moet ik deze crontab dan niet voorzien van een sudo command? of root?

[...]
je moet de crontab draaien op de user die de rechten heeft en/of eigenaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 20:04
Heeft iemand al een fix voor de dubbele items?
Beetje irritant die dubbele items..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
durkp schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:17:
Heeft iemand al een fix voor de dubbele items?
Beetje irritant die dubbele items..
SQL:
1
2
RENAME TABLE spots TO spots_old;
CREATE TABLE spots as SELECT * FROM spots_old WHERE 1 GROUP BY messageid;

Gebruik ik :+. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 13:49
bvanaerde schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:51:
Voor de mensen die hetzelfde probleem tegenkomen: waarschijnlijk gebruik je niet de laatste versie van Net_NNTP. Best gebruik je dus package van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SpotWeb is echt super! Het enige nadeel is voor mij de layout.

Is er misschien animo voor een layout zoals deze: http://oi55.tinypic.com/o8vqis.jpg

Want het HTML en CSS gedeelte hiervan zit al helemaal in elkaar. Met wat kleine wijzigingen in de SpotWeb code moet iemand dit vrij snel kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
shappie schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:00:

Is er misschien animo voor een layout zoals deze: http://oi55.tinypic.com/o8vqis.jpg

Want het HTML en CSS gedeelte hiervan zit al helemaal in elkaar. Met wat kleine wijzigingen in de SpotWeb code moet dit vrij snel te implementeren zijn.
Wow. vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik heb sinds de laatste GIT update de volgende melding als ik een spot wil downloaden: "Authentication rejected". Dit is vreemd, want retrieve.php kan prima de spots binnenhalen....

Stom, het downloaden van de NZBs gaat goed, echter na een download-opdracht verschijnt er nu niet meer de bevestiging "file added to queue", waardoor ik op F5 ramde...

[ Voor 32% gewijzigd door smeerbartje op 06-03-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
shappie schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:00:

Want het HTML en CSS gedeelte hiervan zit al helemaal in elkaar. Met wat kleine wijzigingen in de SpotWeb code moet dit vrij snel te implementeren zijn.
In principe zou je met een css je eigen template kunnen maken. Check dit issue voor skinning. https://github.com/spotweb/spotweb/issues/53#comment_838729

Ziet er leuk uit.

Overigens, mijn bakmanversie werkt niet meer. heb hem al 3x geprobeerd op nieuw te installen. gewoon witte schermen. Anderen ook last van? Gelukkig draai ik gewoon spotweb en bakman's naast elkaar. Ik heb ownsettings.php en database gesymlinked, en dat werkte tot vandaag prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Kan het te maken hebben met deze commit: https://github.com/spotwe...ca883bbd1acc4b3c37a7de072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik vermoed dat er ergens een probleempje is ontstaan

Ik kon net niet update'n ( database in use )
Maar in het verleden met de bijl gaan hakken, hielp ook niet altijd even goed
dus ik wacht even een nachtje af :P

@shappie - die layout ziet er goed uit ...
Ik heb graag een minimalistische uitvoering, die van Bakman is heel erg goed at the moment
( alleen de icoontjes nog implementeren van ik meen Mar2zz )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dat ziet er zeer goed uit... misschien even samen met de maker overleggen dat dit de standaard layout wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen al een oplossing gevonden?

mijn settings zijn ook allemaal correct..
bvanaerde schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:51:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde foutmelding. Normaal gezien zouden mijn login gegevens correct moeten zijn (gebruik ze zonder problemen in SABnzbd)

#0 /opt/lampp/lib/php/PEAR.php(917): eval()
#1 /opt/lampp/lib/php/PEAR.php(576): PEAR_Error->PEAR_Error('Failed to parse...', 0, 32, NULL, NULL)
#2 /opt/lampp/lib/php/Net/Socket.php(143): PEAR->raiseError('Failed to parse...', 0)
#3 /opt/lampp/lib/php/Net/NNTP/Protocol/Client.php(143): Net_Socket->connect('reader4.xlned.c...', 'ssl', false, 15)
#4 /opt/lampp/lib/php/Net/NNTP/Client.php(133): Net_NNTP_Protocol_Client->connect('reader4.xlned.c...', 'ssl')
#5 /opt/lampp/htdocs/git/spotweb/SpotNntp.php(57): Net_NNTP_Client->connect('reader4.xlned.c...', 'ssl', 563)
#6 /opt/lampp/htdocs/git/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php(46): SpotNntp->connect()
#7 /opt/lampp/htdocs/git/spotweb/retrieve.php(52): SpotRetriever_Abs->connect('free.pt')

Is er ergens een gratis account waarmee getest kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Zoals hierboven al staat, even de laaste NET_NNTP downloaden en gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, mn excuses had ik pas na m'n reactie gezien.
werkt in ieder geval ! thanx
Xaero schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:38:
Zoals hierboven al staat, even de laaste NET_NNTP downloaden en gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spotweb heeft grote veranderingen gedaan waardoor ik niet de boel (simpel) kan updaten adhv zijn master.

Ik ben ondertussen verder gegaan met een mobiele interface voor iphone/android, erg gelikt al zeg ik het zelf. bij iphone op je homescreen toevoegen, word het een webapp, er word een check gedaan, if mobiel dan mobiele versie anders "normale", saburl zou ook weer moeten werken (in de webapp weet ik niet zeker of je terug kan gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Maranello schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:08:
Als ik met een lege Spotweb database (zonder tabellen) retrieve.php via de PHP CLI draai dan krijg ik de eerste keer de volgende error:
code:
1
Unable to connect to database: Error executing query: Specified key was too long; max key length is 1000 bytes
Schijnt een Windows specifieke fout te zijn. Database aanmaken met latin karakterset i.p.v. utf-8, dat is respectievelijk het verschil tussen 1 byte of 3 bytes per karakter die MySQL reserveert. Dit verhelpt deze foutmelding.

code:
1
CREATE DATABASE `spotweb` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_bin;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:16:
spotweb heeft grote veranderingen gedaan waardoor ik niet de boel (simpel) kan updaten adhv zijn master.

Ik ben ondertussen verder gegaan met een mobiele interface voor iphone/android, erg gelikt al zeg ik het zelf. bij iphone op je homescreen toevoegen, word het een webapp, er word een check gedaan, if mobiel dan mobiele versie anders "normale", saburl zou ook weer moeten werken (in de webapp weet ik niet zeker of je terug kan gaan).
respect! ziet er super uit!
de ontwikkeling is in ieder geval in volle gang, mooi werk!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:16:

Krijg nu de hele tijd onbruikbaar NZB bestand bij sabnzb...
(reden=junk after document element, regel=2)

[ Voor 5% gewijzigd door Brummetje op 07-03-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Het is irritant dat ik mijn fork niet kan updaten met de master zonder eerst alles te bekijken, pff.. Dit wordt wat om up 2 date te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brummetje schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:59:
Krijg nu de hele tijd onbruikbaar NZB bestand bij sabnzb…
in wat voor browser, wat voor url etc etc, ik kan het jammer genoeg niet verzinnen en gebruik geen sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:11:
[...]

in wat voor browser, wat voor url etc etc, ik kan het jammer genoeg niet verzinnen en gebruik geen sabnzbd.
Chrome en Firefox (IE doet die knop het sowieso niet bij mij), lokale IP, Lokale Host en Externe Host (Dus alles)...

URL die sab krijgt is: http://192.168.***.***/~*********/spotweb?page=getnzb&messageid=208634ee857b4aa79ccb51b23d33097c28@free.pt

En als ik die url gewoon in de browser plak gaat die gewoon een NZB downloaden...

En nogmaals de Sab fout:
Foutief NZB bestand spotweb!page=getnzb&messageid=208634ee857b4aa79ccb51b23d33097c28@free.pt.nzb, overslaan (reden=junk after document element, regel=2)
Edit:

Nog even wat dingen die niet helemaal goed/lekker werken in de mobiele versie.

Getest op: Desire en Desire HD (Android 2.2)
  • Naar SabNZB pushen werkt gewoon niet (gebeurt niks) op externe host uiteraad.
  • Als je SabNZB uitzet en je klikt dan op NZB+ dan blijft die hangen op Loading en kom je niet meer terug ook. Back button bovenin wil dan wel terug (je ziet adres ook terug gaan) maar de pagina blijft dan hangen.
  • Navigatie voelt traag aan.
Just a few thoughts ;) Pas net gemaakt dus snap dat het nog wat tweaks kan gebruiken en test het graag op me Android telefoon.

[ Voor 28% gewijzigd door Brummetje op 07-03-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Heb je sab enabled in settings/ownsettings.php ? lijkt er niet op, want hij laad de verkeerd page. Moet iets worden van: http://iphost/sabnzbd/api?mode=addurl&name=http://server/spotweb/?
- Ik heb er wat url fixes er in gestopt.
- Navigatie traag komt door je Android :') hier is het rap, kan daar overigens niets verder aan doen is jquery mobile library.
- Moet voor sab in de webapp nog even uitzoeken hoe ik dat het op de meest nette manier kan laten verlopen heb m voor nu in een _blank gestopt, zou iets moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:51:
- Heb je sab enabled in settings/ownsettings.php ? lijkt er niet op, want hij laad de verkeerd page. Moet iets worden van: http://iphost/sabnzbd/api?mode=addurl&name=http://server/spotweb/?
- Ik heb er wat url fixes er in gestopt.
- Navigatie traag komt door je Android :') hier is het rap, kan daar overigens niets verder aan doen is jquery mobile library.
- Moet voor sab in de webapp nog even uitzoeken hoe ik dat het op de meest nette manier kan laten verlopen heb m voor nu in een _blank gestopt, zou iets moeten doen.
Mijn android is altijd snel en als je iets mobile maakt moet het wel voor iedereen goed werken natuurlijk en niet alleen voor je iPhone ;) dan moet je een app maken :)

En die Sab heeft altijd gewerkt dus die URL zou wel moeten kloppen...en ja hij is enabled.

Net weer git pull gedaan maar doet nu helemaal niks meer :) wordt ook niet meer naar Sab gestuurd.

Edit: Met de originele spotweb werkt Sab ook niet meer dus gebruik wel gewoon even de scan map zal wel een foutje ergens zitten :)

@Hieronder ;) precies mijn punt dus (je laatste edit probleem)

Edit 2: Net de normale versie even geupdate en de Template van We1rdo erop gezet en die ziet er erg goed uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Brummetje op 07-03-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Laatst online: 18-09 19:43
Getest op: Desire en Desire HD (Android 2.2)
Naar SabNZB pushen werkt gewoon niet (gebeurt niks) op externe host uiteraad.
Hier werkt het wel op een Desire (internet via KPN). Ik krijg de foutmelding: "Er kan geen applicatie worden gevonden.... enz". Als ik op "afsluiten" klik wordt de nzb netjes aan sabnzbd (0.60 b3) in de juiste categorie toegevoegd.

Als ik de "gewone" bakman spotweb gebruik via een windows pc krijg ik overigens ook een popup met daarin de tekst "error" (niets meer) als ik direct naar sabnzbd download. Het werkt verder wel als ik op "ok"klik. Bij spotweb (exact dezelfde ownsettings.php) krijg ik geen foutmelding. Maak gebruik van spotweb op xampp en Windows XP 64 bits.

Eindconclusie: Die mobiele interface ziet er erg strak uit :).

Edit: Mmm. Sinds de laatste git pull doet swa (de bakman spotweb) het niet zo lekker meer. Vanaf een Windows PC krijg ik nog steeds een popup met "error", maar wordt er niets aan sabnzbd toegevoegd. Vanaf een Android wordt er wel wat aan de qeueu toegevoegd, maar dat resulteert in een "Unusable NZB file".

Regulier spotweb doet het nog prima (met exact dezelfde instellingen in ownsettings.php en verder niets aangepast).

Edit 2: Foutmelding Bakman Spotweb in sabnzbd - "API Key missing, please enter the api key from Config->General into your 3rd party program" (bij gebruik van browser in Windows). Maar de key is netjes ingevuld in ownsettings.php.

[ Voor 29% gewijzigd door gigi71 op 07-03-2011 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mobiel gebruik als webapp heb ik wat gezanik met de base href, waardoor je niet terug kan navigeren.
ik had voor sab iets met urlencoding gedaan, lijkt niet te werken, weer terug naar hoe het was, try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vind die mobiele versie bijna nog mooier dan de normale :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb helaas nog erg veel dubbele records in mijn bakman versie met sqlite

Kan het zijn dat de cronjob die ik heb lopen dezelfde records binnen blijft halen?

Als ik nu mijn dvd filter aanclick heb ik van elke film 2 stuks of soms 3. Flodder staat er bijvoorbeeld 3x in. :(

Daarnaast zie je in het eerste scherm (nieuwste updates I assume?) ook veel erotiek staan. Kan ik dit er uit filteren? Mijn schoonfamilie maakt hier gebruik van inclusief de kids van 13-14..

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 07-03-2011 08:41 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Workaholic schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:39:
Ik heb helaas nog erg veel dubbele records in mijn bakman versie met sqlite

Kan het zijn dat de cronjob die ik heb lopen dezelfde records binnen blijft halen?

Als ik nu mijn dvd filter aanclick heb ik van elke film 2 stuks of soms 3. Flodder staat er bijvoorbeeld 3x in. :(
Iemand had hierboven al gecheckt of dat zo is, maar het komt niet door retrieve.php. Het staat gewoon 3dubbel op usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Zeker weten? Ik zie ze nu zelfs 5-6x er op staan.. gaat iets niet goed denk ik.

zie hier een voorbeeld :
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2gv3qlv.png

Hij is er ook erg traag met laden lijkt het.. ook (intern) en via commando top zie ik max 2-3 cpu% load.

Als iemand dit even live wil debuggen/bekijken stuur me dan even een dm.. het is toch een test-setup inclusief vmware snapshots ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Workaholic op 07-03-2011 09:03 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Zoals ik laatst ook al opmerkte, ook in Spotnet (Of Spotlite) komen dubbele voor.
Ik zit net in spotlite even te kijken, en zie 1 post van 12-11-2010 om 15:44, 3x erin staan. In spotweb 6x.

Spotnet/spotlite database heb ik initieel met die russische server gemaakt.
Spotweb database via xsnews binnengehaald.

Daardoor lijkt het er toch sterk op dat hij meerdere keren op de server staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dit is allemaal met dezelfde news/header server (xlned) en SpotNet heeft er geen last van, sporadisch staan er 2 dingen op.. maar mijn spotweb variant hierboven heeft er bijvoorbeeld 6 dubbele :) (zie afbeelding). Dit lijkt me toch een foutje met het retrieven en sql lite? Het retrieve commando duurt overigens ook erg lang elke keer, alsof hij alle headers van de afgelopen 3 maanden binnenhaalt ipv een update? Dit laatste lijkt me dan eerder het probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 07-03-2011 09:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Workaholic schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:45:
Zeker weten? Ik zie ze nu zelfs 5-6x er op staan.. gaat iets niet goed denk ik.
retrieve.php geeft aan welk messagenummer hij ophaalt, iets als:

Retrieving 2956782 till 2957782 (verified 51, of 53 spots)

Als die getallen steeds hetzelfde zijn, of overlappen, dan is er inderdaad iets mis met Spotweb, anders moet je het zoeken bij je newsserver of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
retrieve.php van spotweb is al verbeterd wellicht is die van bakkan nog niet bijgewerkt. wel met schone db beginnen als je laatste versie spotweb gaat gebruiken anders blijf je dubbelaars houden. je zult zien dat de nieuwe versie de eerste run alle headers opnieuw ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Is het btw niet mogelijk om een max. retentie aan te geven ?

( ondanks dat ik bij Astraweb 1000 dagen heb, hoeft de database niet alles op te halen, 300 zou genoeg zijn )
Die enkele keer dat ik een "oudere" nodig heb, vindt ik wel terug op andere plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
FreshMaker schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:46:
Is het btw niet mogelijk om een max. retentie aan te geven ?

( ondanks dat ik bij Astraweb 1000 dagen heb, hoeft de database niet alles op te halen, 300 zou genoeg zijn )
Die enkele keer dat ik een "oudere" nodig heb, vindt ik wel terug op andere plaatsen
In principe kan dit niet.
Het NNTP protocol waarmee wordt gecommuniceerd naar de newsservers, heeft hier geen mogelijkheid voor.
Je kan alleen opvragen wat het begin- en eindnummer is van de beschikbare artikelen (spots) op de newsserver.
Daarmee kan je wel eenvoudig het aantal spots beperken door bijv. de laatste 10000 spots op te halen i.p.v. alles. Spot-Lite maakt van deze mogelijkheid gebruik.

Een workaround is: eenmalig alles ophalen en dan d.m.v. een SQL query alles weggooien van vóór een bepaalde datum. Aangezien retrieve.php in de database opslaat waar het gebleven was, zal het alleen maar nieuwe spots binnen halen en de oude, verwijderde spots zullen niet meer opgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:11:
[...]

In principe kan dit niet.
Het NNTP protocol waarmee wordt gecommuniceerd naar de newsservers, heeft hier geen mogelijkheid voor.
Je kan alleen opvragen wat het begin- en eindnummer is van de beschikbare artikelen (spots) op de newsserver.
Daarmee kan je wel eenvoudig het aantal spots beperken door bijv. de laatste 10000 spots op te halen i.p.v. alles. Spot-Lite maakt van deze mogelijkheid gebruik.

Een workaround is: eenmalig alles ophalen en dan d.m.v. een SQL query alles weggooien van vóór een bepaalde datum. Aangezien retrieve.php in de database opslaat waar het gebleven was, zal het alleen maar nieuwe spots binnen halen en de oude, verwijderde spots zullen niet meer opgehaald worden.
Headers geven natuurlijk ook een datum/tijd mee, daarmee kun je natuurlijk bepaalde dingen negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Headers geven natuurlijk ook een datum/tijd mee, daarmee kun je natuurlijk bepaalde dingen negeren.
Ja, maar je haalt nog steeds eenmalig alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:16:
[...]
Ja, maar je haalt nog steeds eenmalig alles op.
De headers, niet de volledige messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het is niet dat ik ze niet wil, maar een sqllite bestand van 250+ MB is nu ook niet fijn om elke keer in te laten lezen

Het gaat me meer om een "trim" mogelijkheid, zodat die database 'klein' ( zeg 100 MB ) blijft

Nu is het na de laatste update ( 5 min. geleden )

Processed a total of 189702 comments
161252352 bytes // 250 MB ?

[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 07-03-2011 11:24 . Reden: update + grootte bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Dat formaat is nu een nadeel van sqlite, nogal veel overhead.
Al is 250+MB wel veel. Of er zitten ondertussen heel veel reacties bij.

Dit is wat ik een week geleden naar iemand DMde over het verschil tussen MySQL en SQLite op mijn NAS.
En daarbij moet vermeld worden, dit was nog voordat spotweb grote optimalisaties heeft gedaan door pagina's toe te voegen.

MySQL DB: 79 MB,
De eerste keer duurt het laden voordat hij echt wat binnen krijgt een paar seconden, alleen firebug meet dat schijnbaar niet, die geeft 973 ms laadtijd, de tweede keer 7.47s

SQLite DB: 101 MB,
Ook hier duurt het de eerste keer redelijk lang voordat hij wat binnen krijgt, en firebug meld 1.48s laadtijd, de tweede keer 16.71s

Mijn verkorte conclusie is dat MySQL zowel sneller als kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:19:
[...]

De headers, niet de volledige messages.
Nu worden met het XOVER commando ook niet de volledige messages opgehaald.
Alleen: article number, subject, poster, date, id, references, size, lines.

Je zou hooguit eerst met XHDR alle "datum" velden van alle artikelen (spots) ophalen en dan zien wat het eerst volgende artikel nummer is vanaf een bepaalde datum. Maar dit commando zal niet in een paar seconden alle datum velden teruggeven van alle artikelen! Het zal bijna zolang duren als het XOVER commando.
En daarna moet je nog steeds XOVER gebruiken om vanaf dat artikel nummer alle benodigde info op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:30:
[...]
Nu worden met het XOVER commando ook niet de volledige messages opgehaald.
Alleen: article number, subject, poster, date, id, references, size, lines.
Nou, dan zijn we er toch, je kunt dingen negeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:39:
[...]

Nou, dan zijn we er toch, je kunt dingen negeren :+
Yep.
Wie gaat het inbouwen (ben geen ster in php)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb eindelijk mijn crontab voor elkaar die het ook na een reboot blijft doen.
Editing crontab for QNAP, and making it stick
3 May, 2008 - 17:50 — gunnar

If you have a QNAP you may want to run some scripts regularly. Editing the crontab seems to work but your changes don't survive a reboot. There is however a fairly simple solution:

During boot, the QNAP will mount the partition /dev/mtdblock5 in /tmp/config and execute the file autorun.sh in this directory, if it exists. The following steps show you how to create the file with the commands necessary to add a crontab entry:

First, mount the partition, cd into the config directory and edit or create the autorun.sh file:

mount /dev/mtdblock5 /tmp/config
cd /tmp/config
vi autorun.sh

Then, enter the following:

#!/bin/sh
crontab -l >/tmp/crontab.tmp
echo '0 19 * * * some-command' >>/tmp/crontab.tmp
crontab /tmp/crontab.tmp

The above script will dump the standard crontab to a temporary file, append your entry and then replace the crontab with the edited version. Naturally you substitute whatever you want done for some-command and set the time rules appropriately.

Finally, you must make autorun.sh executable by root and unmount the partition:

chmod u+x autorun.sh
umount /tmp/config

This has been tested on a QNAP 109 but probably works on other models as well.
Die van mij ziet er nu zo uit.

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
echo '*/30 * * * * cd /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb && php retrieve.php > /dev/null' >>/tmp/crontab.tmp
crontab /tmp/crontab.tmp

En dit komt netjes in mijn crontab na een reboot. echter zit ik nog steeds met het volgende

code:
1
2
3
[/tmp/config] # cd /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb && php retrieve.php                                                
PHP Warning:  require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/SpotNntp.php on line 2
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/SpotNntp.php on line 2

Edit bovenstaande opgelost door ownsettings aan te passen met:
<?php
ini_set("include_path", ".:/opt/share/pear");
?>

Alleen krijg ik nu geen response terug ? vanuit de CLI

[ Voor 27% gewijzigd door Tranzy op 07-03-2011 12:08 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
er zijn nu 3 forks die redelijk vaak updaten.
is de fork van bakman puur een skin?

het moet namelijk geen dagtaak worden om te updaten :P
Wat is de makkelijkste manier? kan ik die van bakman installen puur als template of is het eigenlijk meer dan dat, dus ook belangrijke andere wijzigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
er zijn nu 3 forks die redelijk vaak updaten.
ken alleen de gewone spotweb en bakman. welke zijn er nog meer? :)
en met je eigen goeie ownsettings.php valt nieuwe versies installen ook wel mee gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Zelf draai ik alleen de officiele spotweb en daarnaast bakmans fork.
Nu heeft de officiele spotweb sinds vannacht een extra template 'we1rdo', een hele verbering tov de standaard template. Echter heeft bakman's template vooralsnog mijn voorkeur, ziet er toch wat strakker uit, met name de spot details.
De index van 'we1rdo' ziet er dan wel weer leuk uit, dus eigenlijk heb ik een bakdo / we1rdman combo nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zo, ook maar even op mijn synology gezet. Lijkt goed te werken.

Even iets voor de topicstart
php retrieve.php
In de "problemshooting"-post wordt al gezegd dat je /usr/bin/php retrieve.php kan gebruiken als je includefouten tegenkom. Wellicht handig om ook in de 1st post dat aan te geven :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tranzy schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:56:

[...]

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
echo '*/30 * * * * cd /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb && php retrieve.php > /dev/null' >>/tmp/crontab.tmp
crontab /tmp/crontab.tmp

En dit komt netjes in mijn crontab na een reboot. echter zit ik nog steeds met het volgende

code:
1
2
3
PHP Warning:  require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/SpotNntp.php on line 2
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/SpotNntp.php on line 2

<?php
?>

je krijgt geen response omdat je
/dev/null' >>/tmp/crontab.tmp
de output naar /dev/null verwijst (vaak ook via >2&1)

kijk maar eens met crontab -l wat je daar hebt staat, je zal dan die /dev/null als laatste zien staan op de regel.
Normaliter wil je via de cron geen info zien, bij vele servers krijg je dan een crontab message in je email wat ie gedaan heeft. .. en dat wil je normaliter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Heb hier Bakman's versie, We1rdo's versie en de normale spotweb naast elkaar gezet :+. Allemaal hun eigen filters a.d.h.v. volgende stukje code. Verder allemaal zelfde settings.php :). Best nice opzich :+.
code:
1
2
3
4
5
6
7
if (strpos($_SERVER['PHP_SELF'],"bakman")) {
    include ("bakman.php");
} elseif (strpos($_SERVER['PHP_SELF'],"we1rdo")) {
    include ("we1rdo.php");
} else {
    include ("spotweb.php");
}

Kijkt naar of hij in de map we1rdo zit, bakman of anders include hij spotweb.php :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Tranzy schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:56:

[...]

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
crontab /tmp/crontab.tmp

code:
1
2
3

<?php
?>

Zelf maak ik gebruik van Qnap sl1000 Spotweb beta 0.5qpkg en hij heeft de volgende contrab gemaakt.

code:
1
2
5 */8 * * * cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php && cd -
0 */8 * * *  cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb && /opt/bin/git reset --hard HEAD && /opt/bin/git pull && cd -

Deze werkt perfect en ook na herstart blijft alles behouden.
De eerste regel zorgt voor de post update en de tweede regel doet om de 8 uur een git pull update.
Misschien dat dit je verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Een verbeterde detail pagina is onderweg in combinatie met fancybox.

Hier staat het huidige ontwerpvoorstel: http://oi56.tinypic.com/1zn6fyv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Nakebod schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:34:
Zelf draai ik alleen de officiele spotweb en daarnaast bakmans fork.
Nu heeft de officiele spotweb sinds vannacht een extra template 'we1rdo', een hele verbering tov de standaard template. Echter heeft bakman's template vooralsnog mijn voorkeur, ziet er toch wat strakker uit, met name de spot details.
De index van 'we1rdo' ziet er dan wel weer leuk uit, dus eigenlijk heb ik een bakdo / we1rdman combo nodig :+
kun de fork van bakman ook niet als template (en een variabele in de config van welke skin er gebruikt moet worden) en de overige extra's van bakman eventueel als module?
of denk ik nu te krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

shappie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:25:
Een verbeterde detail pagina is onderweg in combinatie met fancybox.

Hier staat het huidige ontwerpvoorstel: http://oi56.tinypic.com/1zn6fyv.jpg
Is zeker niet verkeerd, maar waar komt de SABnzbd-knop als mensen de optie hebben ingesteld voor een automatische koppeling daarmee via de API?

Ik zal op GitHub een voorstel doen, om een optie toe te voegen, waarmee comments kunnen worden in- of uitgeschakeld. Dat zal allicht een boel data schelen!

Ook zal ik aan de slag gaan, om een ownsettings.php te genereren, eerst nog zónder de filters, later, als ik wat meer tijd heb mét filters.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

CptChaos schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:38:
[...]
Is zeker niet verkeerd, maar waar komt de SABnzbd-knop als mensen de optie hebben ingesteld voor een automatische koppeling daarmee via de API?

Ik zal op GitHub een voorstel doen, om een optie toe te voegen, waarmee comments kunnen worden in- of uitgeschakeld. Dat zal allicht een boel data schelen!

Ook zal ik aan de slag gaan, om een ownsettings.php te genereren, eerst nog zónder de filters, later, als ik wat meer tijd heb mét filters.
Comments uit is misschien leuk voor de data maar comments op een post is toch wel altijd iets waar ik meteen naar kijk... Is het geen virus ? Is de kwaliteit echt zoals die wordt gepost ? noem het maar op.. En denk dat er best veel mensen zijn die er zo over denken. En waarom zou je het uitzetten ? Zo veel zal het echt niet uitmaken als spotweb eenmaal alles heeft opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
idee om een optie te maken met stats: hoe groot de db is, hoeveel posts, wanneer als laatst geupdate? enz
en vanuit de settings te te (de)activeren.

wat bedoel je met het genereren van een ownsettings CptChaos?
Ik heb de comments eigenlijk nooit nodig. zeker niet nu er zoveel spam en onzin tussen zit. dus enable/disable optie zou zeker niet gek zijn.

Shappie: ziet er zeker goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waar moeten we heen met issues voor we1rdo's template?
Zijn links naar mijn filters werken niet. De eerste die je aanklikt blijft actief, de searchbox wordt niet opnieuw refreshed en wis resultaten werkt dus ook niet...

Bakman's interface heb ik nog steeds niet aan de praat gekregen, die blijft maar witte pagina geven. (zowel spotweb als bakman net opnieuw gepulled.

In we1rdo's zou het op zich mooi zijn als bij categorie in het spotoverzicht het eigen icoon van het filter wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ik zou issues geowon in spotweb zelf aanmaken, en dan zal de maker ze wel verwerken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ik bedoel met het genereren van een ownsettings.php bestand, daarmee kan men dus heel simpel een formulier op internet invullen, en daar de output van in een ownsettings.php zetten. settings.php kijkt automatisch in de map of er een ownsettings.php aanwezig is en gebruikt daar de variabelen dan van. :)

Maakt het installatie proces dus makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Pff, handige ik .. ik kreeg geen nieuwe spots meer binnen, zowel in spotlite, spotweb met mysql en sqlite, allemaal om 8:56 dezelfde laatste spot.
Dus al meerdere keren mijn database leeggegooid, heeft al eens eerder geholpen, maar iedere keer dezelfde spot/tijdstip als laatste..
Alleen nu het nog steeds geen oplossing bleek eens op de xsnews status pagina kijken, handig die dingen ;)
Duurt schijnbaar wat langer dan "wat uren" want ik krijg nog steeds niets binnen terwijl downloaden van headers en content wel werkt.
Header onderhoud
2011-03-07 08:30
Beste klant,

We voeren de komende uren onderhoud uit aan onze headerbackend. Hierdoor zijn nieuwe headers tijdelijk niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:31:
Bakman's interface heb ik nog steeds niet aan de praat gekregen, die blijft maar witte pagina geven. (zowel spotweb als bakman net opnieuw gepulled.
Heb je het al eens helemaal verwijderd met rm -r met daarna een clone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:20:
[...]

Heb je het al eens helemaal verwijderd met rm -r met daarna een clone ?
meerdere malen. enige wat niet default eraan is is dat ik de database en ownsettings heb gesymlinked, maar de ownsettings heb ik ook al 1 op 1 gekopieerd naar die map (dus niet gesymlinked) en het blijft wit. Echt vreemd in spotweb zelf is alles wel ok. (setup is localhost:10000/spotweb en daarnaast localhost:10000/spotwebalt en op 10000 vind ik gewoon alle mappen die ik daar heb neergeplempet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Doe eens in je root (waar dus beide mappen staan, spotweb en spotwebalt) even een .htaccess aanmaken met het volgende:
code:
1
2
3
php_flag display_startup_errors on
php_flag display_errors on
php_flag html_errors on

Ik ga er even van uit dat je Ubuntu/Debian of een andere linux configuratie gebruikt.. ? Hiermee krijg je alle errors die PHP geeft, kan wellicht iets interessants tussen zitten die je normaal niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Sorry vette noobactie van mijn kant. blijkbaar een linux-iets waar ik nog niet eerder tegenaan gelopen ben. ik had de symlinks gemaakt terwijl ik in de map van spotweb stond, dus zo: ln -s ownsettings.php /var/www/spotwebalt/ownsettings.php.

Maar blijkbaar gaat er dan iets niet goed. Ik heb ze opnieuw gemaakt door ln -s /var/www/spotweb/ownsettings.php /var/www/spotwebalt/ownsettings.php te doen (en hetzelfde met de database) en nu werkt het wel. Blijkbaar altijd symlinken met volledige paths, anders gaat het dus mis... Ik ben nooit te jong om te leren ;)

(overigens zou een melding dan misschien handig zijn? iets van db not found ofzo?)

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 07-03-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mar2zz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:34:
Sorry vette noobactie van mijn kant. blijkbaar een linux-iets waar ik nog niet eerder tegenaan gelopen ben. ik had de symlinks gemaakt terwijl ik in de map van spotweb stond, dus zo: ln -s ownsettings.php /var/www/spotwebalt/ownsettings.php.

Maar blijkbaar gaat er dan iets niet goed. Ik heb ze opnieuw gemaakt door ln -s /var/www/spotweb/ownsettings.php /var/www/spotwebalt/ownsettings.php te doen (en hetzelfde met de database) en nu werkt het wel. Blijkbaar altijd symlinken met volledige paths, anders gaat het dus mis... Ik ben nooit te jong om te leren ;)

(overigens zou een melding dan misschien handig zijn? iets van db not found ofzo?)
een nog vettere actie is om gewoon met MC een symlink aan te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
bakman:
geweldig die mobile versie! echter is er een probleem met sabnzb. et dezelfde settings als ik in de master branch gebruik krijg ik het volgende op mijn iphone

the requested URL /spotwebalt:8443/sabnzb/api was not found on this server.
------
hoe kan ik de twee versies van spotweb gebruiken met 1 ownsettings.php waarbij hij controleerd welke spotweb heb aanroept zodat hij de juiste sabnzb paden geeft?
-------
Misschien een idee waar meer mensen wat aan hebben, row highlighting?
kan dit in beide versies (bakman en master)
http://www.permadi.com/tu...hlightTableRow/index.html
-------
in master branch via mijn pc krijg ik bij sabnzb's een witte pagina met daarop: {"status":true}
maar hij wordt wel toegevoegd aan sabnzb.

[ Voor 11% gewijzigd door remcoXP op 07-03-2011 19:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Ik krijg bij iedere spot die ik aanklik een Permission Denied melding. In de log van apache zie ik wel een 200 OK code voor de pagina die ik opvraag. Ook het aanklikken van een nzb geeft een Permission Denied. Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Mar2zz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:34:
[..]
Werken zonder absolute paden kan prima, ik vermoed dat je gewoon de mapnamen omgewisseld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B2 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:55:
Ik krijg bij iedere spot die ik aanklik een Permission Denied melding. In de log van apache zie ik wel een 200 OK code voor de pagina die ik opvraag. Ook het aanklikken van een nzb geeft een Permission Denied. Wat kan hier aan de hand zijn?
Het spot ophalen gebeurt van de news server, controleer die eens.
Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.