Het updaten via de webinterface werkt helaas niet tevens krijg ik de crontab actie niet aan de praat

Ik moet momenteel dus via ssh zelf de update afschieten. Iemand een oplossing?
Betreft hier ubuntu en ik zie in mijn logs gewoon :
code:
1
| Mar 6 16:30:01 SpotWeb CRON[985]: (root) CMD (cd /var/www/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null) |
Als ik deze command zelf intik in ssh werkt het niet. Kan het zijn dat && niet werkt onder ubuntu? Als ik zelf cd var/www/spotweb doe en daarna /usr/bin/php retrieve.php
werkt het wel..
Als ik de update knop in de web interface gebruik krijg ik dit :
Fatal error occured retrieving messages: #0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/db_abs.php(69): db_sqlite3->rawExec('UPDATE nntp SET...') #1 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(45): db_abs->exec('UPDATE nntp SET...', Array) #2 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(62): SpotDb->setMaxArticleId('reader3.xlned.c...', 0) #3 /var/www/spotweb/retrieve.php(40): SpotDb->getMaxArticleId('reader3.xlned.c...') #4 {main} Error executing query: attempt to write a readonly database
Kortom het enige wat werkt is het volgende ssh commano :
/usr/bin/php retrieve.php .
Dit laatste neemt wel veel tijd in beslag, zou bijna denken dat hij alle headers opnieuw binnen haalt ipv een update?
Ik hoef niet perse de update knop te fixen.. crontab command zou ook goed zijn, maar helaas werken allebei nu niet. Iemand een oplossing?
edit : Het is nog erger

Ik zie nu dat er heeel veel dubbele records in staan.. er gaat dus wat mis denk ik met die update

[/b]

Misschien handig voor in de topicstart Nakebod (het volledig verwijderen van Erotiek)
1) Edit settings.php of ownsettings.php en doe het volgende:
- Verander [i[ Array("Films (geen erotiek)" etc.. [/i] naar Array("Films" etc..
- Zet een # voor Array("Erotiek", "images/x2.png", "cat0_d23,cat0_d24,cat0_d25,cat0_d26", "", array()),
- Ergens tegen het einde staat als je standaard geen erotiek wilt op de index etc. Zet de volgende regel aan door het # weg te halen bij de 2de regel
2) Edit SpotCategories.php en zoek naar de erotiek opties (ero hetero, gay en bi etc). Zet voor 0x17 een # en herhaal dit voor 0x18,19,1a,1b,1c,1d.
Klaar!
[
Voor 53% gewijzigd door
Workaholic op 06-03-2011 16:50
]