SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeechGuy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:29:
Lijkt mij eenzelfde issue als met issue #586. Wat ik daaruit begrijp bestaat het vermoeden dat de NZB file niet ok is.
Lijkt me niet, dan zou sab namelijk zeuren over een corrupte nzb. Zijn sab krijgt helemaal niets.

@Tsurany
Krijg je een error te zien als je ?page=getnzb&action=push-sabnzbd&messageid=v81mqUzoY9sEZW2TQAlaj@spot.net opent?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:31:
Staat helemaal niks in, SABnzbd geeft geen foutmeldingen.
Is je API code wel gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spoelly schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:07:
[...]

Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:00:
Is er iets veranderd in de SABnzbd koppeling? Er komt opeens niks meer in SABnzbd aan. Krijg ook nergens een foutmelding, SABnzbd ontvangt gewoon niks terwijl er wel een vinkje komt in Spotweb.
Heb hem net geupdate, maar de ownsettings.php is gewoon blijven staan en daar is niks in verandert. De API key klopt ook nog gewoon. Ik zou niet weten waar ik dit moet zoeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

nou, helaas is zit vast. Op één of andere manier komt m'n NZB niet aan bij SABnzbd.

Installatie is volgens mij goed gegaan. Spotweb lijkt ook goed te draaien. Haalt ook keurig spots op. NZB kan ik downloaden van de pagina.

SABnzbd geinstalleerd op windows server, deze is bereikbaar voor m'n gentoo machine. K kan alleen nergens wat vinden aan logging wat er eventueel fout zou kunnen gaan. In m'n installtest heb ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
PHP settings    OK ?
PHP version     OK
timezone settings   OK
Open base dir   OK
PHP safe mode   OK
Memory limit    OK

PHP extension   OK ?
SQLite  Not installed (geen probleem als MySQL geinstalleerd is)
MySQL   OK
OpenSSL     OK
bcmath  OK
ctype   OK
xml     OK
zlib    OK

Include files   OK ?
Settings file   OK
PEAR    OK
PEAR Net/NNTP   OK
NNTP server     OK

Path    PEAR found?     Net/NNTP found?
/usr/share/php      

NZB local download enabled
NZB action:     push-sabnzbd
NZB directory:  /home/nzb/
Directory access:   OK
lijkt mij prima.

als ik echter op het download knopje druk, dan komt er geen nzb in de /home/nzb terecht. moet dit wel? Als ik direct op de SABnzbd site zit kan ik gewoon een nzb toevoegen en hij download dan keurig. Waar kan ik naar gaan kijken?

In settings:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$settings['nzbhandling']['action'] = 'push-sabnzbd';
$settings['nzbhandling']['local_dir'] = '/home/nzb/';
$settings['nzbhandling']['prepare_action'] = 'merge';
$settings['nzbhandling']['command'] = '';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '192.168.20.126:8080';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'weetnietofjeerietsmeekanmaarisgoed';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SABNZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=text';

edit:

Firewall staat ook open op 8080:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Starting Nmap 5.21 ( http://nmap.org ) at 2011-04-26 15:59 CEST
Nmap scan report for klaas (192.168.20.126)
Host is up (0.00033s latency).
PORT     STATE SERVICE
8080/tcp open  http-proxy
MAC Address: AE:D3:54:82:0C:40 (Unknown)

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 0.18 seconds

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 26-04-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Spoelly schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:07:
[...]

Wat Nightspirit zegt inderdaad.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:36:
Lijkt me niet, dan zou sab namelijk zeuren over een corrupte nzb. Zijn sab krijgt helemaal niets.

@Tsurany
Krijg je een error te zien als je ?page=getnzb&action=push-sabnzbd&messageid=v81mqUzoY9sEZW2TQAlaj@spot.net opent?
Ja, het volgende: ERRORUnable to open sabnzbd url: http://127.0.0.1:8000/sab...4908fujq-8034&output=text.
Wijst er dus op dat hij SABnzbd niet kan openen op de lokale URL. Even gecontroleerd en dat klopt ook, dat kan ik inderdaad niet als ik remote inlog. Erg vreemd wat 192.168.1.100:8000 werkt prima vanaf m'n desktop maar 127.0.0.1:8000 werkt niet vanaf de server zelf, dat is erg vreemd. Even aan prutsen. Wel erg raar want aan SABnzbd is dus helemaal niks veranderd.

Ah, probleem is dus dat SABnzbd op mijn externe dyndns luistert en dan niet meer op localhost luisterd. Moet ik dat dus eerst oplossen. Alleen jammer dat Spotweb geen HTTPS ondersteund in communicatie naar SABnzbd, kan ik het externe adres niet gebruiken aangezien dat allemaal HTTPS is.

Edit: Het werkt, Spotweb gewoon naar 192.168.1.100 laten verbinden terwijl dat z'n eigen lokale adres is.Thnx for zhe help! _/-\o_
Sa1 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:56:
nou, helaas is zit vast. Op één of andere manier komt m'n NZB niet aan bij SABnzbd.

Installatie is volgens mij goed gegaan. Spotweb lijkt ook goed te draaien. Haalt ook keurig spots op. NZB kan ik downloaden van de pagina.

SABnzbd geinstalleerd op windows server, deze is bereikbaar voor m'n gentoo machine. K kan alleen nergens wat vinden aan logging wat er eventueel fout zou kunnen gaan. In m'n installtest heb ik het volgende:

als ik echter op het download knopje druk, dan komt er geen nzb in de /home/nzb terecht. moet dit wel? Als ik direct op de SABnzbd site zit kan ik gewoon een nzb toevoegen en hij download dan keurig. Waar kan ik naar gaan kijken?
Als je nou eens local_dir leeg laat? Ik zou niet weten waarom hij naar je local_dir moet als je hem rechtstreeks naar SABnzbd wilt pushen. En je Apikey inderdaad weghalen ja ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2011 16:15 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:58:
[...]

Wat Nightspirit zegt inderdaad.

[...]

Als je nou eens local_dir leeg laat? Ik zou niet weten waarom hij naar je local_dir moet als je hem rechtstreeks naar SABnzbd wilt pushen. En je Apikey inderdaad weghalen ja ;)
Ook als die local_dir niet ingevuld staat dan doet ie het niet. Ik had hem ingevuld omdat het volgende in settings.php staat:
code:
1
#       * push-sabnzbd          - Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb, schrijft de NZB lokaal weg
Kan ik ergens error logs naar boven toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Sa1: "push-sabnzbd" maakt voor zover ik weet geen gebruik van je local-dir (er staat niet voor niks bij "via HTTP"). Dus het probleem zit hem (als je push-sabnzbd gebruikt) niet in je localdir.

Zeer waarschijnlijk klopt je sabnzbd url niet (veel kan er volgens mij verder niet mis gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het stukje "schrijft de NZB lokaal weg" was vroeger zo, comment is nog niet aangepast. Ik begrijp de verwarring wel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe beveiligen jullie Spotweb voor buitenaf? Ik (momenteel) alleen met een .htaccess en .htpasswd combinatie waar dan de users en passwords inzitten. Filteren op IP-adres schijnt vanwege NAT forwarding niet te werken, omdat de router eigenlijk altijd naar de server gaat en de inhoud doorstuurt.

Ik kan namelijk niet alleen intern toestaan, aangezien bij mij er meerdere gebruikers zijn die met mijn Spotweb willen meedoen (via internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik .htaccess en .htpasswd in combinatie met het draaien op een andere poort en het verkeer over HTTPS te laten lopen. Dat eerste is gewoon beveiliging die naar mijn idee prima werkt en die tweede is security through obscurity, wat altijd handig is.

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2011 20:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds kort zie ik rechtsboven een SABnzbd-logo en een user-login. Kan ik die icoontjes uitzetten? Ik doe er niets mee en het stoort me. :P

Uiteraard heb ik in de settings naar een dergelijke optie gezocht, maar die kan ik helaas niet vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Vraagje;
Spotweb hier lopen op XAMPP icm MySQL

Eerst upgrade-db.php gedaan daarna retrieve

Maar de nieuwste updates zijn een paar maanden oud.
Ik zat eerst op 4 maanden en nu op 2 maanden.
Iemand een idee hoe ik nieuwe updates (spots) in spotweb kan krijgen?

# Retentie op de spots (in dagen). Oudere spots worden verwijderd. Selecteer 0 om spots niet te verwijderen
$settings['retention'] = 150;

# Zet een minimum datum vanaf wanneer je spots op wilt halen, om alle spots van FTD te skippen geef je hier 1290578400 op
$settings['retrieve_newer_than'] = 1290578400;

# hoe willen we datums geformatteerd hebben? Geef een strng in compatibel met http://php.net/strftime of 'human' voor
# een human-readable verhaal
# $settings['prefs']['date_formatting'] = "%a, %d-%b-%Y (%H:%M)";
$settings['prefs']['date_formatting'] = "human";

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

shappie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:42:
@Sa1: "push-sabnzbd" maakt voor zover ik weet geen gebruik van je local-dir (er staat niet voor niks bij "via HTTP"). Dus het probleem zit hem (als je push-sabnzbd gebruikt) niet in je localdir.

Zeer waarschijnlijk klopt je sabnzbd url niet (veel kan er volgens mij verder niet mis gaan).
wat bedoel je met de sabnzbd url? Dies toch opgebouwd uit allerlei variabelen daar heb ik niets aan gewijzigd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$settings['nzbhandling']['action'] = 'push-sabnzbd';
$settings['nzbhandling']['local_dir'] = '';
$settings['nzbhandling']['prepare_action'] = 'merge';
$settings['nzbhandling']['command'] = '';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '192.168.20.126:8080';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'key';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SABNZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=text';
$settings['nzbhandling']['nzbget'] = array();
$settings['nzbhandling']['nzbget']['host'] = '127.0.0.1';
$settings['nzbhandling']['nzbget']['port'] = '6789';
$settings['nzbhandling']['nzbget']['timeout'] = '30';
$settings['nzbhandling']['nzbget']['username'] = 'nzbget';
$settings['nzbhandling']['nzbget']['password'] = 'tegbzn6789';
Als je werkt met sabnzbd hoef je toch verder niets te doen aan nzbget variabelen?
Als ik in m'n webbrowser naar die url ga kom ik gewoon op de sabnzbd pagina.
Maar, nergens log bestanden?

edit:

Heb wat gevonden in m'n apache error_log. Dit krijg ik te zien als ik op het download knopje druk.

code:
1
[Tue Apr 26 21:18:47 2011] [error] [client externIPadres] Unable to open sabnzbd url: http://192.168.20.126:8080/api?mode=addfile&name=&nzbname=Request+DIRE+STRAITS+_+mark+knopfler+BACKING+TRACKS&cat=music&apikey=mn key&output=text, referer: http://spotweb.externadres.nl/?page=index&search[tree]=cat1_a0,cat1_a3,cat1_a5,cat1_a6

Als ik deze url in een browser plaats krijg ik de volgende melding
code:
1
error: expect one parameter

[ Voor 16% gewijzigd door Sa1 op 26-04-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vyndrox schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:02:
Vraagje;
Spotweb hier lopen op XAMPP icm MySQL

Eerst upgrade-db.php gedaan daarna retrieve

Maar de nieuwste updates zijn een paar maanden oud.
Ik zat eerst op 4 maanden en nu op 2 maanden.
Iemand een idee hoe ik nieuwe updates (spots) in spotweb kan krijgen?
Geen errors met retrieve?

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
Het was me nog niet opgevallen 8)7 :o

PHP Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to all
ocate 24 bytes) in C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php on line 1650

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate
24 bytes) in C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php on line 1650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vyndrox schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:30:
[...]

Het was me nog niet opgevallen 8)7 :o

PHP Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to all
ocate 24 bytes) in C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php on line 1650

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate
24 bytes) in C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php on line 1650
En daar wordt al aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
Thanks voor de link.
Gezien het limiet verhogen niet echt een oplossing zal gaan bieden.
Hoe krijg ik het voor elkaar om toch de nieuwste spots in spotweb te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

vyndrox schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:43:
[...]

Thanks voor de link.
Gezien het limiet verhogen niet echt een oplossing zal gaan bieden.
Hoe krijg ik het voor elkaar om toch de nieuwste spots in spotweb te krijgen?
heel veel keer de retrieve.php uitvoeren. Heb vanmiddag hetzelfde gehad.. gewoon door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En paar keer laten lopen tot ie klaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 23:11

mace

Sapere Aude

Pistolebob schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:49:
Ik heb trouwens alleen fullspots van na 23 november 2010.
~388k spots.

Is een database nou 'content' of niet? :P
http://74.220.204.178/db.sql.bz2

Ik denk van niet want het bevat geen NZB bestanden, alleen puur tekst.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Jeejjjj.. het werkt!

in de php.ini moest nog
code:
1
allow_url_fopen = On

gezet worden, deze stond op Off.

edit:

Misschien handige tip voor in TS, als dus je plaatjes niet laden en je krijgt bij het pasten van de url in je browser die fout die ik eerder gaf, dus expect one parameter. Dan moet je deze setting aanpassen in je php.ini bestanden (heb ze in de web en de cli aangepat). Dan werkt het dus zonder problemen. Verder geen config issue van de settings.php.

[ Voor 60% gewijzigd door Sa1 op 26-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:06:
Jeejjjj.. het werkt!

in de php.ini moest nog
code:
1
allow_url_fopen = On

gezet worden, deze stond op Off.

edit:

Misschien handige tip voor in TS, als dus je plaatjes niet laden en je krijgt bij het pasten van de url in je browser die fout die ik eerder gaf, dus expect one parameter. Dan moet je deze setting aanpassen in je php.ini bestanden (heb ze in de web en de cli aangepat). Dan werkt het dus zonder problemen. Verder geen config issue van de settings.php.
Of je zet het in testinstall.php :+
https://github.com/nights...bc8a550b47a32a25183d7095a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
Sa1 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:45:
[...]

heel veel keer de retrieve.php uitvoeren. Heb vanmiddag hetzelfde gehad.. gewoon door blijven gaan.
Dit werkt inderdaad, bedankt.

Nog een andere vraag, de server wil ik uiteraard beveiligd hebben want deze loopt op mijn prive computer.
Nu probeer ik via .htaccess de toegang te beperken tot LAN en 1 IP adres.
Achter als ik via een andere computer op het LAN deze server probeer te benaderen dan krijg ik 403.
Het benaderen van de server moet ik doen via DYNDNS wegens beperkingen van mijn router.
Het stukje wat voor de problemen zorgt:

# limit access to local area network
<Limit GET POST PUT>
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.0.103
allow from 127.0.0.1
allow from <mypublicipaddress>
</Limit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Als je wil dat je server bereikbaar is voor je hele interne lan dan moet je 192.168.0.103 vervangen door: 192.168.0.

Dit zorgt er dan voor dat alle IP's die beginnen met 192.168.0 toegelaten worden, i.p.v. alleen 192.168.0.103.

Als dat niet werkt moet je even in de logs van apache kijken. ( /var/log/httpd of /var/log/apache2 meestal op linux) Daar staan een paar bestanden in zoals error_log en access_log.

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 27-04-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41
Ik weet niet of hier meer mensen last van hebben, maar sinds de laatste grote update van het weekend (login mogelijkheden), is het ophalen van de posts aanmerkelijk langzamer dan voor het weekend.

Ook het ophalen van de volgende posts (bij mij ingesteld op 60 stuks), is zeer langzaam.

Ik heb al een paar keer de volgende query gedraaid:
code:
1
OPTIMIZE TABLE `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `spots` , `spotsfull` , `watchlist`;

apache, mysql, nas gestopt en gestart maar ook dit heeft geen effect.

Nadat ik het bericht verstuurd had, heb ik ook een optimize gedraaid over de nieuwe tabellen. Ik had niet gedacht dat dat enig effect had, gezien het aantal records.

Maar het opvragen van de posts is weer terug naar normaal. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door ceekee op 27-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
mace schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:44:
Als je wil dat je server bereikbaar is voor je hele interne lan dan moet je 192.168.0.103 vervangen door: 192.168.0.

Dit zorgt er dan voor dat alle IP's die beginnen met 192.168.0 toegelaten worden, i.p.v. alleen 192.168.0.103.

Als dat niet werkt moet je even in de logs van apache kijken. ( /var/log/httpd of /var/log/apache2 meestal op linux) Daar staan een paar bestanden in zoals error_log en access_log.
Bedankt het is opgelost maar ik snap het nog niet echt.
Mijn IP (opgezocht via meerdere sites en in router) komt totaal niet overeen met het IP dat ik heb als ik mijn webserver via dyndns benader.
Alleen de eerste 2 cijfers 82. komt overeen de 7 cijfers daarna wijken af.
Dus een extra allow toegevoegd op dit ip nummer welke in log stond als denied en hij deed het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:56
Ik krijg bij testinstall.php te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Include files    OK ?
Settings file    OK
PEAR     OK
PEAR Net/NNTP   
Warning: PHP bug #16657 breaks feof() on socket streams! Connection consistency might be compromised! in D:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php on line 72
OK
NNTP server  OK

Dit is line 72:
code:
1
2
3
if (version_compare(PHP_VERSION, '5.2.11') === 1) {
    trigger_error('PHP bug #16657 breaks feof() on socket streams! Connection consistency might be compromised!', E_USER_WARNING);
}

Spotweb werkt prima, maar is dit erg?

[ Voor 24% gewijzigd door Joao op 27-04-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@joaocordeiro: Zoals je kan zien in onderstaande code is het blijkbaar een bug in jouw PHP versie (5.2.11) en kan het ervoor zorgen dat je connecties niet zo soepel verlopen. Of dit verder uitmaakt? Geen idee.

Maar als jij er weinig van merkt zal het wel meevallen, al is je PHP updaten natuurlijk altijd aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joaocordeiro schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:49:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Include files    OK ?
Settings file    OK
PEAR     OK
PEAR Net/NNTP   
Warning: PHP bug #16657 breaks feof() on socket streams! Connection consistency might be compromised! in D:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php on line 72
OK
NNTP server  OK

Dit is line 72:
code:
1
2
3
    trigger_error('PHP bug #16657 breaks feof() on socket streams! Connection consistency might be compromised!', E_USER_WARNING);
}

Als je de warning leest, zou je begrijpen dat het problemen met verbindingen kén hebben en dus het ophalen van spots. Kun je twee dingen doen: je PHP versie down- danwel upgraden, ik zou upgraden, PHP 5.2.11 is wel ernstig verouderd, momenteel is de nieuwste versie 5.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 12:56
joaocordeiro schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:49:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Include files    OK ?
Settings file    OK
PEAR     OK
PEAR Net/NNTP   
OK
NNTP server  OK

Dit is line 72:
code:
1
2
3
}

Had ik ook, even het volgende doen:

code:
1
2
cd C:\xampp\php
pear install Net_NNTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Ik heb nu Spotweb weer werkend draaien, met mysql.

@Splendid

Bij de we1rdo-template lichten de spottitels/gegevens op wanneer je er met de muis overheen gaat. Dit vind ik erg handig, want anders kun je per ongeluk nog wel eens op het downloadknopje drukken van een spot daaronder of daarboven. Kun je dat toevoegen?

[ Voor 9% gewijzigd door R15 op 27-04-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:12
R15 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:12:
Ik heb nu Spotweb weer werkend draaien, met mysql.

@Splendid

Bij de we1rdo-template lichten de spottitels/gegevens op wanneer je er met de muis overheen gaat. Dit vind ik erg handig, want anders kun je per ongeluk nog wel eens op het downloadknopje drukken van een spot daaronder of daarboven. Kun je dat toevoegen?
De spot waar de muis boven hangt is al anders van kleur dan de rest van de spots.
Dat lijkt mij toch genoeg...
Al die mouse overs maken het naar mijn idee alleen minder overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

@Duumke

Ik bekijk spots eigenlijk altijd in aparte categorieen, dus dan zijn de kleuren allemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:23
Ik heb een paar weken oude spotweb ook geupdate. Ik heb echter een foutmelding gekregen na het uitvoeren van upgrade-db.php:

code:
1
Catchable fatal error: Argument 1 passed to SpotUserSystem::__construct() must be an instance of SpotDb, null given, called in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettingsUpgrader.php on line 79 and defined in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserSystem.php on line 8

Als ik spotweb laad, dan geeft hij wel spots weer, maar ook deze error:

code:
1
Notice: Undefined index: xsrfsecret in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.php on line 42

Ik heb even gezocht in dit topic maar weinig gevonden over deze melding. Ik ga zelf nog even op onderzoek uit. Misschien is het een fout aan mijn kant, maar dat betekent dat er mogelijkerwijs meer mensen tegenaan lopen en hier misschien een fout zit in upgrade-db.php.

Ik heb daarna besloten om mijn ownsettings te strippen, onnodige templates te verwijderen, maar helaas heeft dat alleen tot nog een error geleid:

code:
1
Notice: Undefined index: pass_salt in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.php on line 42

Ik wil best mijn database droppen en opnieuw beginnen, maar daar leert men uiteindelijk niets van. Wellicht is het mijn fout, maar misschien ook een upgrade fout.

Edit: xsrfsecret en pass_salt weer terug gezet in ownsettings met random waarde (eerste stong er nog niet in). Nu lijkt er geen foutmelding meer te zijn in d webinterface, maar wel nog dezelfde foutmelding in upgrade-db.php. Toch nog iets niet helemaal lekker?

Retrieve.php geeft deze foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Notice: Undefined index: rsa_keys in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.ph
p on line 42

Notice: Undefined index: hdr_group in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.p
hp on line 42
Retrieving new Spots from server reader.xsnews.nl...

Fatal error occured retrieving messages:
  Unexpected response: 'newsgroup'

#0 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(937): eval()
#1 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(566): PEAR_Error->PEAR_Error('Unexpected resp...',
 501, 32, NULL, 'newsgroup')
#2 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(587): PEAR->raiseError('Unexpected resp...', 501,
NULL, NULL, 'newsgroup')
#3 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(499): PEAR->throwError('Unexpe
cted resp...', 501, 'newsgroup')
#4 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(762): Net_NNTP_Protocol_Client
->_handleUnexpectedResponse(501)
#5 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Client.php(263): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGrou
p(NULL)
#6 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(33): Net_NNTP_Client->selectGroup(NU
LL)
#7 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(49): SpotNntp->se
lectGroup(NULL)
#8 C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php(68): SpotRetriever_Abs->connect(NULL)
#9 {main}

C:\xampp\htdocs\spotweb>

Ik heb deze error wel al gezien, maar nog geen oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door I-King op 27-04-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I-King schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:30:
Ik heb een paar weken oude spotweb ook geupdate. Ik heb echter een foutmelding gekregen na het uitvoeren van upgrade-db.php:

code:
1
Catchable fatal error: Argument 1 passed to SpotUserSystem::__construct() must be an instance of SpotDb, null given, called in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettingsUpgrader.php on line 79 and defined in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserSystem.php on line 8

Als ik spotweb laad, dan geeft hij wel spots weer, maar ook deze error:

code:
1
Notice: Undefined index: xsrfsecret in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.php on line 42

Ik heb even gezocht in dit topic maar weinig gevonden over deze melding. Ik ga zelf nog even op onderzoek uit. Misschien is het een fout aan mijn kant, maar dat betekent dat er mogelijkerwijs meer mensen tegenaan lopen en hier misschien een fout zit in upgrade-db.php.

Ik heb daarna besloten om mijn ownsettings te strippen, onnodige templates te verwijderen, maar helaas heeft dat alleen tot nog een error geleid:

code:
1
Notice: Undefined index: pass_salt in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.php on line 42

Ik wil best mijn database droppen en opnieuw beginnen, maar daar leert men uiteindelijk niets van. Wellicht is het mijn fout, maar misschien ook een upgrade fout.

Edit: xsrfsecret en pass_salt weer terug gezet in ownsettings met random waarde (eerste stong er nog niet in). Nu lijkt er geen foutmelding meer te zijn in d webinterface, maar wel nog dezelfde foutmelding in upgrade-db.php. Toch nog iets niet helemaal lekker?

Retrieve.php geeft deze foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Notice: Undefined index: rsa_keys in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.ph
p on line 42

Notice: Undefined index: hdr_group in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSettings.p
hp on line 42
Retrieving new Spots from server reader.xsnews.nl...

Fatal error occured retrieving messages:
  Unexpected response: 'newsgroup'

#0 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(937): eval()
#1 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(566): PEAR_Error->PEAR_Error('Unexpected resp...',
 501, 32, NULL, 'newsgroup')
#2 C:\xampp\php\PEAR\PEAR.php(587): PEAR->raiseError('Unexpected resp...', 501,
NULL, NULL, 'newsgroup')
#3 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(499): PEAR->throwError('Unexpe
cted resp...', 501, 'newsgroup')
#4 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php(762): Net_NNTP_Protocol_Client
->_handleUnexpectedResponse(501)
#5 C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Client.php(263): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdGrou
p(NULL)
#6 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(33): Net_NNTP_Client->selectGroup(NU
LL)
#7 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(49): SpotNntp->se
lectGroup(NULL)
#8 C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php(68): SpotRetriever_Abs->connect(NULL)
#9 {main}

C:\xampp\htdocs\spotweb>

Ik heb deze error wel al gezien, maar nog geen oplossing.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:23
Dat had ik gelezen, maar dat verklaart niet waarom die waardes niet in mijn tabel staan. Er gaat dus iets mis met upgrade-db.php, deze maakt die waardes niet aan blijkbaar. En dat komt dan (lijkt me) door de foutmelding als ik upgrade-db.php run. Ik zit dan nog niet tegen een oplossing aan te kijken of vergis ik mij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:34
ik ben super tevreden met hoe het nu werkt. het is zeker vele malen beter dan in den beginne:)

wat ik echter nog een beetje onduidelijk vind is dat ik nu wel in kan loggen en users kan maken. maar wat hier verder de mogelijkheden van zijn of worden is mij niet duidelijk.
is er iemand die hier meer van weet.

ik heb nu voor mijn ipad de splendid versie als mobile ingesteld.helaas kan de iphone dan nietmeer van de originele mobile gebruik maken. is de oplossing die hier ergens in het topic gegeven is nog werkend?
want dan zou ik weirdo willen usen voor normaal en ipad en voor mijn iphone toch de mobile template.

wat ik me ook afvraag: de sitesals ftdworld en nzbspots die het naar mijn mening een beetje vergallen, maken gebruik van de spotnet databases. maar hebben zei ook spots die spot* niet toont?
?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:22
remcoXP schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:57:

wat ik echter nog een beetje onduidelijk vind is dat ik nu wel in kan loggen en users kan maken. maar wat hier verder de mogelijkheden van zijn of worden is mij niet duidelijk.
Iedere user heeft bijvoorbeeld z'n eigen watch- en gedownloadlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Dat is alvast een voorbereiding om het plaatsen van reacties (en mogelijk ook spots) toe te kunnen gaan voegen in de toekomst.
ik heb nu voor mijn ipad de splendid versie als mobile ingesteld.helaas kan de iphone dan nietmeer van de originele mobile gebruik maken. is de oplossing die hier ergens in het topic gegeven is nog werkend?
want dan zou ik weirdo willen usen voor normaal en ipad en voor mijn iphone toch de mobile template.
Volgens mij zou dat nog steeds mogelijk moeten zijn. Die oplossing was alleen een verder uitgewerkte versie van de useragent herkenning als ik me goed herinner.
wat ik me ook afvraag: de sitesals ftdworld en nzbspots die het naar mijn mening een beetje vergallen, maken gebruik van de spotnet databases. maar hebben zei ook spots die spot* niet toont?
?
Ik heb geen idee of die naast de spot* database ook nog een eigen database draaien.
Ik hou het liever bij een systeem waar ik zelf bepaal hoe de indeling e.d. is.
Daarbij heb ik bij SpotWeb het gemak dat de downloads direct naar SABnzbd weggezet worden (scheelt weer extra handelingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
@cptchaos, volgens xampp heb ik phpversie "PHP Version 5.3.5"
Naja maakt opzich niet uit het werkt perfect dus laat t lekker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
is er een mogeliijkheid om automatisch in te loggen?
bij gebruiker toevoegen is er trouwens geen mogelijkheid om een wachtwoord op te geven.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
?
Zeer waarschijnlijk wel.
In je eigen spotweb dbase kan je zelf ook (met het nodige werk etc) handmatig spots toevoegen.

Plus dat dat soort sites veelal samenwerken / van 1 eigenaar zijn waardoor ze ook weer onderlinge kruisbestuivingen hebben (je moet toch iets als USP hebben).
Plus dat je ook gewoon andere nieuwsgroepen kan pakken om spots te posten (spotweb/spotnet heeft een standaard in de default settings staan, maar niets verhindert je om het te veranderen) waardoor je dus in de "anonimiteit" van usenet groepen je eigen spotnet cirkeltje kan opzetten.

Maar wat ik meestal op dat soort sites zie gebeuren is simpelweg posts / torrents opnieuw plaatsen. Dus als er bijv een X-Man film op tv komt dan herspot je even alle x-man films. Komt er een nieuwe office uit dan herspot je even de laatste office, op deze manier zien veel mensen op de openingspage dingen staan die nieuw lijken, maar die gewoon met de search te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Webjunkie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:46:
is er een mogeliijkheid om automatisch in te loggen?
bij gebruiker toevoegen is er trouwens geen mogelijkheid om een wachtwoord op te geven.
Je blijft automatisch ingelogged zodra je eenmaal inlogged en niet uitlogged :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

vyndrox schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:01:
[...]

Bedankt het is opgelost maar ik snap het nog niet echt.
Mijn IP (opgezocht via meerdere sites en in router) komt totaal niet overeen met het IP dat ik heb als ik mijn webserver via dyndns benader.
Alleen de eerste 2 cijfers 82. komt overeen de 7 cijfers daarna wijken af.
Dus een extra allow toegevoegd op dit ip nummer welke in log stond als denied en hij deed het.
Je moet ook de ip-adressen toevoegen die verbinding mogen maken, dat is dus niet je eigen IP, maar het IP van de computer waar je verbinding vanaf maakt.

Stel je hebt 2 computers:
82.100.100.1
82.100.100.2

1 heeft spotweb draaien en je wil verbinding maken vanaf 2.

Welke denk je dat je moet invullen in je .htaccess? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mace schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:03:
Filteren op IP-adres kan alleen op het interne netwerk, zodra je achter een NAT zit, gaat de router elk request afhandelen, ook naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Voor de mensen die het nog niet was opgevallen, het SabNZBd icon rechtsbovenin is klikbaar en laat dan een paneel (links op je scherm) zien met wat informatie over je sabnzbd (status, snelheid, tijd te gaan enz.) verder kan je wat acties uitvoeren (pause/resume, queue items verplaatsen, speedlimit instellen).

Aangezien het niet echt opvalt, meld ik het maar even ;)

[ Voor 8% gewijzigd door shappie op 28-04-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

CptChaos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:48:
[...]
Filteren op IP-adres kan alleen op het interne netwerk, zodra je achter een NAT zit, gaat de router elk request afhandelen, ook naar buiten toe.
Ja maar dan komt de request toch wel van het externe IP en niet van de router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:48:
[...]
Het is al eerder in dit topic voorbij gekomen dat dat pure onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
mace schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:03:
[...]

Je moet ook de ip-adressen toevoegen die verbinding mogen maken, dat is dus niet je eigen IP, maar het IP van de computer waar je verbinding vanaf maakt.

Stel je hebt 2 computers:
82.100.100.1
82.100.100.2

1 heeft spotweb draaien en je wil verbinding maken vanaf 2.

Even voor de duidelijkheid, mijn intern netwerk draait in de 192 range qua ip adressen.
Spotweb loopt op 192.168.0.102
Om die lokaal te benaderen moet ik 127.0.0.1 access geven

Echter als ik vanaf een andere computer op het LAN deze computer wil authoriseren, dan kan ik niet het lokale ip adres van die computer authoriseren.
Ik moet namelijk de server 'extern' benaderen via dyndns wegens beperkingen van mijn router.

Mijn public ip volgens mijn router en diverse websites is (bv) 82.111.11.111
Echter kreeg ik toen nog steeds een 403
In de error log stond een ander IP nummer, wel in de 82 range maar de overige cijfers waren anders.
Wat ik vreemd vond omdat dit IP afwijkt van wat mijn public IP moet zijn volgens ziggo, mn router en diverse websites.
Echter nu ik het andere IP adres heb allowed heb ik wel weer normale toegang tot mijn server.
Dus geen klachten, echter vind ik het vreemd dat mijn public IP niet overeenkomt met de IP die een request plaatst op mijn spotweb server.
Komt dit wellicht door het gebruik maken van DYNDNS? Of heb ik een lesje netwerken en IP adressen gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:07:
Het is al eerder in dit topic voorbij gekomen dat dat pure onzin is.
Hmmm... Dan zal ik de "tweaker" die mij dit meldde eens even flink om de oren slaan... Vanavond dan eens testen om op basis van IP-adres te filteren, dan kan de .htpasswd weg en kan ik mijn SABnzbd werkend krijgen, zonder de .htpasswd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:28:
[...]
Hmmm... Dan zal ik de "tweaker" die mij dit meldde eens even flink om de oren slaan... Vanavond dan eens testen om op basis van IP-adres te filteren, dan kan de .htpasswd weg en kan ik mijn SABnzbd werkend krijgen, zonder de .htpasswd. :)
Mag ik je uitdagen vergroten? SpotWeb & SAB op dezelfde machine draaien en beide op port 80 bereikbaar zonder extra IP-adressen aan de machine te geven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
elevator schreef op donderdag 28 april 2011 @ 06:30:
[...]

Je blijft automatisch ingelogged zodra je eenmaal inlogged en niet uitlogged :)
en hoe log je in zonder password? ;)

ik heb een gebruiker toegevoegd en in de passhash kolom staat een hele lange tekenreeks.
bij jane doe is die kolom leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Webjunkie op 28-04-2011 17:40 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:33:
Mag ik je uitdagen vergroten? SpotWeb & SAB op dezelfde machine draaien en beide op port 80 bereikbaar zonder extra IP-adressen aan de machine te geven ;)
Is op zich wel een leuke uitdaging, maar ik ga hem niet aan... :) Heb het nu op twee virtuele machines, spotweb in mijn Debian VM en SABnzbd in mijn W2k8 R2 VM. Wil beide servers wel wat te doen geven, ipv alleen te laten dienen als studiebak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:39:
[...]

en hoe log je in zonder password? ;)

ik heb een gebruiker toegevoegd en in de passhash kolom staat een hele lange tekenreeks.
Wachtwoord wijzigen. Wordt later ongetwijfeld in SpotWeb opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Als jij dat nou eens regelt voor Spotweb, SAB, SickBeard, Couchpotato, uTorrent en HFS ;) Of mij verteld hoe ik dat moet regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 11:52
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:44:
[...]

Als jij dat nou eens regelt voor Spotweb, SAB, SickBeard, Couchpotato, uTorrent en HFS ;) Of mij verteld hoe ik dat moet regelen :+
Proxy gebruiken :). mod_proxy dacht ik.

Kan je SAB, Spotweb, Sickbeard (denk ik), Couchpotato sowiewso draaien op een Debian bak met apache. Heb ik hier werkend :). uTorrent weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 12:59
[...]

Zal ik de uitdaging een stukje verkleinen door de hint. Mod proxy/rewrite ... apache :Y)
edit:
@hierboven spuit 11 AAAAAAAA. Was bezig met reply, word gestoord middels telefoon, hang op, tik de laatste woordjes, druk op enter ... AAAAAAAA

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-04-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Zal ik het nog makkelijker maken....
Kijk eens op onderstaande pagina ;-)
http://www.apachetutor.org/admin/reverseproxies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bingo :)

LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

<VirtualHost *:80>
        ServerName nzb.domein.nl
        ProxyPass /custom_errors/ !
        ProxyPass / http://localhost:8080/sabnzbd/
        ProxyPassReverse / http://localhost:8080/sabnzbd/
        DocumentRoot /volume1/web
        ErrorDocument 503 /custom_errors/not_running.html
</VirtualHost>

of secure

LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

<VirtualHost *:443>
        ServerName nzb.domein.nl
        ProxyPass / http://localhost:8080/sabnzbd/
        ProxyPassReverse / http://localhost:8080/sabnzbd/
        SSLEngine on
</VirtualHost>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toppo! Moet toch eens uitvogelen hoe ik mijn betaalde domein eenvoudig naar mijn thuis pc kan laten verwijzen. Vervelende is dat ik een dynamisch IP heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:29:
Toppo! Moet toch eens uitvogelen hoe ik mijn betaalde domein eenvoudig naar mijn thuis pc kan laten verwijzen. Vervelende is dat ik een dynamisch IP heb :(
CNAME gebruiken.

code:
1
nzb 14400 IN CNAME sub.dyndns.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja laatste keer dat ik zoiets probeerde kreeg ik geen mail meer in Google Apps :P Weet alleen niet wat ik precies probeerde. Eens kijken met cnames dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:34:
Ja laatste keer dat ik zoiets probeerde kreeg ik geen mail meer in Google Apps :P Weet alleen niet wat ik precies probeerde. Eens kijken met cnames dan.
Je moet ook niet ALLES naar je eigen IP sturen, alleen een subdomein is genoeg. Of meerdere subdomeinen voor meerdere apps.
Ikzelf stuur alleen nzb,shows,torrent,spot&movie door op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja daar zit wat in, ik had toen het leuke idee een eigen Wordpress site op te zetten, nooit echt van gekomen. Ik wil eigenlijk niet teveel offtopic gaan maar jij komt toevallig over alsof je er veel verstand van hebt :P Als ik www.domein.nl en domein.nl wil doorverwijzen naar mijn.dyndns.org, maak ik dan ook een CNAME aan?

Ga het straks allemaal testen, moet eerst nog zorgen dat ik spotweb uberhaupt te zien krijg, dat werkt namelijk opeens niet meer. Ga gewoon alles eraf smijten en opnieuw erop zetten, verse installatie lijkt me wel zo fijn. Dan kan ik daarna XBMC fixen en dan Firefox eens normaal laten doen met SABnzbd en dan hetgeen fixen wat in tussen tijd stuk is gegaan. Je moet wel wat over hebben om betalen voor films en series te ontlopen zeg :+

[ Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 28-04-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:39:
Ja daar zit wat in, ik had toen het leuke idee een eigen Wordpress site op te zetten, nooit echt van gekomen. Ik wil eigenlijk niet teveel offtopic gaan maar jij komt toevallig over alsof je er veel verstand van hebt :P Als ik www.domein.nl en domein.nl wil doorverwijzen naar mijn.dyndns.org, maak ik dan ook een CNAME aan?
Ja, moet je alleen wel even opletten waar je MX record heen gaat (ivm mail).

Beste stuur je vanuit mx een mail.domein.nl aan, waarbij mail.domein.nl dus naar google verwijst. (of een MX verwijst naar een domain van google? Geen idee hoe dat is geregeld met google mail).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja MX records werken gewoon zoals Google ze zelf aanbeveelt en dat draait al een jaar prima. Heel eenvoudig ingesteld wat Google wilde, paar MX records verwijzen naar vage Google URL's, iets met aptix ofzo.

Ik ga eerst alles eens fixen, dan websites linken enzo. Alles loopt nu over poort 9001 tot 9006 en dat is gewoon niet eenvoudig te onthouden aangezien ook overal weer /home/ enzo achter moet. Neem aan dat ik alles gewoon over https binnen kan laten lopen en zo om kan zetten naar http zoals in jou voorbeeld voor SABnzbd he?

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 28-04-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:49:
Ja MX records werken gewoon zoals Google ze zelf aanbeveelt en dat draait al een jaar prima. Ik ga eerst alles eens fixen, dan websites linken enzo. Alles loopt nu over poort 9001 tot 9006 en dat is gewoon niet eenvoudig te onthouden aangezien ook overal weer /home/ enzo achter moet. Neem aan dat ik alles gewoon over https binnen kan laten lopen en zo om kan zetten naar http zoals in jou voorbeeld voor SABnzbd he?
Ja. Apache handelt het SSL request af en stuurt dat intern naar port x (dat stukje is dan wel http maar lijkt me niet spannend, zeker niet zolang dat binnen dezelfde machine gebeurt).

Edit: Het is dan ook mogelijk op de applicaties zelf alleen te laten luisteren op 127.0.0.1.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee precies, dat gaat allemaal over dezelfde machine of eventueel een VM op dezelfde server. Zeker als Spotweb straks ook username en password ondersteund is dat ideaal. Kan stunnel ook weer de deur uit.
Ga Xampp er misschien wel gewoon afmikken en dan los Apache en mysql, wordt een beetje gek van dat Xampp control panel dat niet fatsoenlijk werkt.

Zat nog te denken alles via VPN te laten verlopen, maak ik tenminste eens gebruik van m'n VPN server :+ maar zo omslachtig.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 28-04-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:52:
Nee precies, dat gaat allemaal over dezelfde machine of eventueel een VM op dezelfde server. Zeker als Spotweb straks ook username en password ondersteund is dat ideaal. Kan stunnel ook weer de deur uit.
Ga Xampp er misschien wel gewoon afmikken en dan los Apache en mysql, wordt een beetje gek van dat Xampp control panel dat niet fatsoenlijk werkt.
Zat nog te denken alles via VPN te laten verlopen, maak ik tenminste eens gebruik van m'n VPN server :+ maar zo omslachtig.
Met jou eens!
Net zelf van mijn domein CNAME via dyndns gebruik super! UPC heeft ook dynamisch ip jammer genoeg.
Moet alleen nog even kloten met VM machine home server 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:52:

Waarom niet gewoon een simpele Ubuntu server op een VM installeren.
De performance is dan waarschijnlijk nog beter ook !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joaocordeiro schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:03:
Net zelf van mijn domein CNAME via dyndns gebruik super! UPC heeft ook dynamisch ip jammer genoeg.
Meestal heb je dan een vaste hostname.

Ik heb zojuist ook iets raars, ik heb per ongelijk de DB verwijderd, wel intussen opnieuw aangemaakt, middels php upgrade-db.php en ook weer gevuld, maar ik krijg nu als ik een spot wil openen een JS error of zo, die dan de spot niet kan openen, waardoor ik terugkom in het overzicht. Ook net een git pull gedaan, maar lijkt het probleem niet op te lossen. Voorheen was dat door php upgrade-db.php te draaien of met git pull een nieuwe te halen, maar werkt nu niet, want heb de nieuwste versie al.

Met git --reset oid krijg ik geen eerdere versie geïnstalleerd (zoals hier in het topic aangegeven, of ik doe wat verkeerd of interpreteer dingen anders uit de git reflog, is de bovenste dan de nieuwste, of de onderste? :?

Ook het clearen van de cache heeft niet mogen baten. Het lijkt erop dat het een sessie probleem is, eens even de sessies een schop geven.

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Duumke schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:59:
[...]

Waarom niet gewoon een simpele Ubuntu server op een VM installeren.
De performance is dan waarschijnlijk nog beter ook !!!
Dat gaat me volgens mij aardig wat werk kosten aangezien ik niks van Ubuntu kan en Apache en Mysql ook al vrij pittig is. Dan is het voor mij denk ik eenvoudiger om het op mijn manier te doen. Alles werkt prima, behalve Spotweb, die laad gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:12:
Dat gaat me volgens mij aardig wat werk kosten aangezien ik niks van Ubuntu kan en Apache en Mysql ook al vrij pittig is. Dan is het voor mij denk ik eenvoudiger om het op mijn manier te doen. Alles werkt prima, behalve Spotweb, die laad gewoon niet.
Als je Debian kan, dan kan je Ubuntu ook, zet er sudo voor op CLI en je bent klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als ik dat nou niet kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:10:
[...]
Meestal heb je dan een vaste hostname.
Juist niet (iig niet van je provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mijn problemen zijn opgelost, ik heb Froxlor geupdate op mijn Debian server, die maakte ook weer nieuwe conf bestanden aan in apache2's sites-enabled map, waardoor de openbasedir restriction in effect was, nu dus niet meer :) Scratch that. :(

Het was de PDO MySQL die moeilijk doet (zal in de server wat niet meer helemaal lekker zitten vrees ik), zit nu op de gewone MySQL, dan gaat het goed.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

K krijg het niet voor elkaar om m'n .htaccess en .htpasswd te laten functioneren. K maak gebruik van vhost's wat het kennelijk anders maakt. Als ik de gegevens van de TS pak (ook die generator) dan gebeurt der gewoon niets.

Iemand hier ervaring mee?

.htaccess

code:
1
2
3
4
5
6
7
AuthUserFile /var/www/spotweb/htdocs/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Geheime Pagina"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

doet niets. .htpasswd bestaat ook gewoon.

Dit is op gentoo linux met apache2. Hoe moeten bijv de chmod staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sa1 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:35:
K krijg het niet voor elkaar om m'n .htaccess en .htpasswd te laten functioneren. K maak gebruik van vhost's wat het kennelijk anders maakt. Als ik de gegevens van de TS pak (ook die generator) dan gebeurt der gewoon niets.

Iemand hier ervaring mee?

.htaccess

code:
1
2
3
4
5
6
7
AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

doet niets. .htpasswd bestaat ook gewoon.

Dit is op gentoo linux met apache2. Hoe moeten bijv de chmod staan?
Klopt de verwijzing naar het .htpasswd bestand wel? Tip: zet die NIET in dezelfde map als waar je spotweb hebt draaien!

Hmmm... Beetje vreemd dat de user met username anonymous per se nodig is...

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

CptChaos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:38:
[...]
Klopt de verwijzing naar het .htpasswd bestand wel? Tip: zet die NIET in dezelfde map als waar je spotweb hebt draaien!
ja, dies echt 100% correct. K wil hem inderdaad ook niet in dezelfde map, maar goed. Dacht het eerst zo is aan de gang te krijgen. Maar 't wil gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Kijk eens of je wel een AllowOverride All in je config van je virtual host hebt staan.
Anders gaat de .htaccess helemaal niet gebruikt worden waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er trouwens een manier om anonymous toegang uit te schakelen in Spotweb? Ik heb dus een aantal users gemaakt en zou het graag dicht willen zetten, zodat je dus in moet loggen zeg maar om de inhoud van de Spotweb te mogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Spotweb draait weer, volledige herinstallatie en na wat moeite (lees: dingen proberen te herinneren die de 'problemen' veroorzaakten) draait het weer prima. Straks eens klooien met die virtual hosts :D

Edit: Als ik nog wat mag vragen over Virtual Hosts? Ik heb de benodigde modules aangezet in httpd.conf en vervolgens de virtuele hosts zoals door Nightspirit neergezet aangemaakt in httpd-vhosts en dan aangepast naar mijn sabnzbd. De httpd-vhosts staat ook op include in httpd.conf. Echter als ik Apache wil herstarten start hij niet meer, verwijder ik de virtual host doet hij het wel. Kan iemand mij een duwtje geven in de goede richting?

Heb het volgende staan:

ServerName sabnzbd.mijndomeinnaam.nl
ProxyPass / http://192.168.1.100:8006/sabnzbd/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.100:8006/sabnzbd/
SSLEngine on
</VirtualHost>

Does not compute! Apache start dan niet.

[ Voor 116% gewijzigd door Tsurany op 29-04-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 09:19

sanzut

It's always christmas time

Klote.
Spotweb db was corrupt, tabellen verwijderd, en besloten dat ik dan mn historie maar kwijt zou raken. Nu worden de tabellen niet meer opnieuw aangemaakt. Ik heb uiteraard de laatste versie van GitHub.

Heb alles al geprobeerd:
- index.php
- retrieve.php
- upgrade-db.php
- testinstall.php

Heel vreemd, maar updgrade DB geeft het volgende resultaat:
code:
1
2
3
C:\Shares\SpotWeb>"C:\Program Files\EasyPHP-5.3.5.0\php\php.exe" "C:\Shares\Spot
Web\upgrade-db.php"
Updating schema..(mysql)

Daarna volgt niets meer, volgens de code zou hier dan tenminste altijd een error uit moeten komen. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door sanzut op 29-04-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:22:
Spotweb draait weer, volledige herinstallatie en na wat moeite (lees: dingen proberen te herinneren die de 'problemen' veroorzaakten) draait het weer prima. Straks eens klooien met die virtual hosts :D

Edit: Als ik nog wat mag vragen over Virtual Hosts? Ik heb de benodigde modules aangezet in httpd.conf en vervolgens de virtuele hosts zoals door Nightspirit neergezet aangemaakt in httpd-vhosts en dan aangepast naar mijn sabnzbd. De httpd-vhosts staat ook op include in httpd.conf. Echter als ik Apache wil herstarten start hij niet meer, verwijder ik de virtual host doet hij het wel. Kan iemand mij een duwtje geven in de goede richting?

Heb het volgende staan:

ServerName sabnzbd.mijndomeinnaam.nl
ProxyPass / http://192.168.1.100:8006/sabnzbd/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.100:8006/sabnzbd/
SSLEngine on
</VirtualHost>

Does not compute! Apache start dan niet.
"Hij start niet" is nou niet bepaald een error waarop wij kunnen troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Duumke schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:02:
Kijk eens of je wel een AllowOverride All in je config van je virtual host hebt staan.
Anders gaat de .htaccess helemaal niet gebruikt worden waarschijnlijk.
m'n vhost zit er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        DocumentRoot /var/www/spotweb/htdocs
        ServerName spotweb.domainnaam.nl

<Directory /var/www/spotweb/htdocs>
                Allow from all
        </Directory>
</VirtualHost>
geen gekke dingen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Sa1 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:29:
[...]
m'n vhost zit er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        DocumentRoot /var/www/spotweb/htdocs
        ServerName spotweb.domainnaam.nl

<Directory /var/www/spotweb/htdocs>
                Allow from all
        </Directory>
</VirtualHost>
geen gekke dingen toch?
Apache heeft standaard de AllowOverride niet aan staan.
Zet even onder ServerName de volgende regel.
AllowOverride All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Duumke schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:59:
[...]

Apache heeft standaard de AllowOverride niet aan staan.
Zet even onder ServerName de volgende regel.
AllowOverride All
Als ik hem onder ServerName zet krijg ik de melding: AllowOverride not allowed here. Zet ik hem onder directory dan load hij wel, maar krijg ik een 500 Internal server error als ik de webpagina probeer te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 15:00
Sa1 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:09:
[...]
Als ik hem onder ServerName zet krijg ik de melding: AllowOverride not allowed here. Zet ik hem onder directory dan load hij wel, maar krijg ik een 500 Internal server error als ik de webpagina probeer te laden.
dan is het pad naar je .htpasswd niet correct :-)

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Darkstylo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:13:
[...]

dan is het pad naar je .htpasswd niet correct :-)
WELLES :)

code:
1
2
SERVER htdocs # pwd
/var/www/spotweb/htdocs

code:
1
2
3
4
5
6
SERVER htdocs # ls -lah
total 104K
drwxr-xr-x  9 root root 4.0K Apr 26 21:47 .
drwxr-xr-x  4 root root 4.0K Apr 26 20:53 ..
-rwxrwxr-x  1 root root  158 Apr 27 22:14 .htaccess
-rwxrwxrwx  1 root root   18 Apr 27 22:16 .htpasswd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
SERVER htdocs # cat .htaccess
AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

Of maak ik gewoon ergens een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Sa1 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:35:
[...]

WELLES :)

code:
1
2
SERVER htdocs # pwd
/var/www/spotweb/htdocs

code:
1
2
3
4
5
6
SERVER htdocs # ls -lah
total 104K
drwxr-xr-x  9 root root 4.0K Apr 26 21:47 .
drwxr-xr-x  4 root root 4.0K Apr 26 20:53 ..
-rwxrwxr-x  1 root root  158 Apr 27 22:14 .htaccess
-rwxrwxrwx  1 root root   18 Apr 27 22:16 .htpasswd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
SERVER htdocs # cat .htaccess
AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

Of maak ik gewoon ergens een fout?
maak je gebruik van debian of ubuntu?

verwijder de .htpasswd
en probeer via shell het volgende:
htpasswd -c .htpasswd username
Hij zal dan vragen wat voor wachtwoord je wilt en maakt hij een .htpasswd voor je aan!

[ Voor 11% gewijzigd door Darkstylo op 29-04-2011 09:47 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Check even of je de volgende regel wel in je apache2.conf hebt staan.
AccessFileName .htaccess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Duumke schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:46:
Check even of je de volgende regel wel in je apache2.conf hebt staan.
AccessFileName .htaccess
Hij krijgt een internal error 500 wat wellicht te maken heeft met z'n htpasswd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
Darkstylo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:47:
[...]

Hij krijgt een internal error 500 wat wellicht te maken heeft met z'n htpasswd
Je hebt gelijk.. Ik had niet meer aan die error 500 gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Duumke schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:48:
[...]

Je hebt gelijk.. Ik had niet meer aan die error 500 gedacht...
code:
1
2
3
4
5
SERVER htdocs # rm .htpasswd
SERVER htdocs # htpasswd -c .htpasswd test
New password:
Re-type new password:
Adding password for user test
still nothing.

die access file staat niet in m'n httpd.conf, echter als ik die er bij zet dan doet hij het ook niet. Ongeacht of ik de allowoverride all toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Sa1 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:54:
[...]
code:
1
2
3
4
5
SERVER htdocs # rm .htpasswd
SERVER htdocs # htpasswd -c .htpasswd test
New password:
Re-type new password:
Adding password for user test
still nothing.

die access file staat niet in m'n httpd.conf, echter als ik die er bij zet dan doet hij het ook niet. Ongeacht of ik de allowoverride all toevoeg.
Wil best even kijken als jij mij external toegang kan geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Darkstylo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:55:
[...]

Wil best even kijken als jij mij external toegang kan geven!
prima. k stuur je even een dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 04:50:
[...]

"Hij start niet" is nou niet bepaald een error waarop wij kunnen troubleshooten.
Kon ook niet zo snel een error vinden. Heb hem nu wel gevonden, SSL certificaat mist. Even fixen dus.
[Fri Apr 29 10:35:51 2011] [error] Server should be SSL-aware but has no certificate configured [Hint: SSLCertificateFile] (C:/xampp/apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf:45)
Hoewel SSL verbindingen wel gewoon werken, vreemd.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 29-04-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Sa1 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:57:
[...]
prima. k stuur je even een dm
Issue solved
Was een .htaccess probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
edit:
Nevermind...

[ Voor 86% gewijzigd door LeechGuy op 29-04-2011 10:55 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.