SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.013 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

R15 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:23:
$settings['db']['path'] = './nntpdb.sqlite3'; # <== als je geen SQLite3 gebruikt, kan dit weg
Is dit het juiste pad maar jouw SQLite database? SQLite slaat de records op in een bestand, net zoals Access dat doet.
Daarom is het verstandig instellingen als database e.d. op te nemen in een eigen ownsettings.php bestand.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Ik heb nu geen database, omdat ik het weer opnieuw had geinstalleerd. Maar dat bestand stond altijd bij de andere files (settings.php e.d.). Maar het probleem is volgens mij dat ie de nieuwe sqlite bestanden niet kan vinden. Dus ik heb een verkeerde naam ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 14:31

radial

Watch out

shappie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:40:

@radial: Wat is het verschil tussen het tijdstip van de update en wanneer het voor het laatst is geweest?
Als je bedoeld het verschil tussen de "... geleden" en "uur:min:sec dag" notatie, dit is een setting in je ownsettings.php.
Je hebt gelijk, helemaal overheen gekeken, maar....als je die aan gaat passen, wordt tegelijkertijd
de datum van de post ook aangepast naar de complete string.
Wat mij het mooiste lijkt, is dat de datum/tijd van maintenance de datum/tijd van de laatste update is en de datum van de post wanneer deze voor het laatst is geupdate.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

R15 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:19:
Ik heb nu geen database, omdat ik het weer opnieuw had geinstalleerd. Maar dat bestand stond altijd bij de andere files (settings.php e.d.). Maar het probleem is volgens mij dat ie de nieuwe sqlite bestanden niet kan vinden. Dus ik heb een verkeerde naam ofzo?
Nee, jouw verwijzing naar de database klopt niet, zoals nu al meerdere keren gezegd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

@hierboven

Wat moet het dan zijn? Ik snap er helemaal niks meer van. Eerder had ik die verwijzing ook zo, en dat werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

R15 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:32:
@hierboven

Wat moet het dan zijn? Ik snap er helemaal niks meer van. Eerder had ik die verwijzing ook zo, en dat werkte gewoon.
Ik denk dat het voor jou verstandiger is over te stappen naar MySQL als database, dat is veel makkelijker in te stellen en je hoeft dan niet op te geven wáár de database is te vinden op de harde schijf.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
@R15

Ik ken de uniform server niet en gebruik zelf de linux/mysql combinatie voor spotnet, dus niet gehinderd door enige vorm van kennis zou ik eerst beginnen met het fixen van de error melding:

Unable to connect to database: could not find driver

Hier heb ik wel een topic gevonden wat beschrijft wat je moet doen om sqlite3 en de php_pdo_sqlite.dll te configureren voor gebruik met uniform server.

Daarna vanuit je spotweb directory

<pad naar php>\php upgrade-db.php

uitvoeren om de database aan te maken. Dit wordt tegenwoordig niet meer door retrieve.php gedaan.

Als dat goed gaat, dan kun je een retrieve starten:

<pad naar php>\php retrieve.php

Los van dit alles zou ik sowieso een ownsettings.php file aanmaken met daarin de settings zoals jij ze wilt hebben. Na een 'git pull' is de kans aanwezig dat de settings.php file overschreven wordt en ben je al je instellingen kwijt. De ownsettings.php file overruled de settings.php file en wordt nooit overschreven tijdens een 'git pull' omdat deze file niet op github voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat me een beetje te ergeren dat spots die je aanklikt niet als gelezen worden gemarkeerd, heb 'r maar iets voor gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22
shappie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:40:
@Mr_Blobby: Update je spotweb.

In het vervolg is het sowieso slim eerst even de laatste versie binnen te halen voordat je een 'probleem' meldt ;)
Ik heb spotweb bijgewerkt, maar ben van een versie met een kleine eigenaardigheid beland in een versie vol met bugs:
- comments worden niet meer getoond
- mijn eigen filters werken niet meer
- de "terug" knop werkt niet meer
- de spot lijst groeit niet meer bij scrollen naar beneden

Ik ben maar weer snel terug gegaan naar mijn vorige versie die verder wel goed werkte.
Misschien is het een idee wanneer iemand een keer een "tag" maakt in github van een werkende versie ....?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:33:
[...]

Ik heb spotweb bijgewerkt, maar ben van een versie met een kleine eigenaardigheid beland in een versie vol met bugs:
- comments worden niet meer getoond
- mijn eigen filters werken niet meer
- de "terug" knop werkt niet meer
- de spot lijst groeit niet meer bij scrollen naar beneden

Ik ben maar weer snel terug gegaan naar mijn vorige versie die verder wel goed werkte.
Misschien is het een idee wanneer iemand een keer een "tag" maakt in github van een werkende versie ....?
De huidige versie is een werkende versie. Misschien dat je ownsettings.php enige updates nodig heeft. Of wellicht stonden er een aantal dingen in de cache van je browser en was het opgelost met een hard-refresh.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:14:
Zat me een beetje te ergeren dat spots die je aanklikt niet als gelezen worden gemarkeerd, heb 'r maar iets voor gebouwd.
En dat zit er nu in. Deze optie werkt voor de verandering trouwens wel met meerdere browsers/sessies :p Alleen als je in 1 browser op "Alles als gelezen markeren" klikt is het weer weg (bewust, scheelt een hoop database-entries).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De nieuwe we1rdo template ziet er echt nice uit! Ik vraag me alleen nog af, als er gebruikersnamen ingesteld zijn, houdt Spotweb er dan wel rekening mee dat je dan éérst ingelogd moet zijn, of is / wordt dat een instelling? Zou wel nice zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:56
Hebben er meer tweakers een sorteer probleem bij het zoeken van een spot bijvoorbeeld widows:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/161zv2v.png

:/

[ Voor 13% gewijzigd door Joao op 24-04-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En op zo'n kleine screenshot moeten wij zien wat er mis is aan jouw sortering? Heb je zelf ook maar iets gedaan om het op te lossen? Kom op zeg, doe zelf ook eens iets om je probleem op te lossen. Zoals een git pull bijvoorbeeld, wellicht is jouw versie gewoon ruk.

EDIT: Ah, een andere online gezet in de tussentijd dat ik mijn bericht plaatste... :P

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
CptChaos schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:14:
En op zo'n kleine screenshot moeten wij zien wat er mis is aan jouw sortering? Heb je zelf ook maar iets gedaan om het op te lossen? Kom op zeg, doe zelf ook eens iets om je probleem op te lossen. Zoals een git pull bijvoorbeeld, wellicht is jouw versie gewoon ruk.

EDIT: Ah, een andere online gezet in de tussentijd dat ik mijn bericht plaatste... :P
@Heb je zelf ook maar iets gedaan om het op te lossen? -- Probleem heb ik al @github gezien
linkje: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/565
@Zoals een git pull bijvoorbeeld, wellicht is jouw versie gewoon ruk. -- Git pull is van vanochtend

Heb jij hetzelfde probleem als je zoekt? Met de pull van vanochtend?

[ Voor 4% gewijzigd door Joao op 24-04-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joaocordeiro schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:17:
Heb jij hetzelfde probleem als je zoekt? Met de pull van vanochtend?
Ik heb er geen last van nee, of ik begrijp het probleem niet zo: zoek je zonder filter, krijg je de spots gesorteerd op datum, anders op datum bínnen het filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
CptChaos schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:37:
[...]
Ik heb er geen last van nee, of ik begrijp het probleem niet zo: zoek je zonder filter, krijg je de spots gesorteerd op datum, anders op datum bínnen het filter.
Als ik bij zoeken bijvoorbeeld windows type en ga zoeken, krijg ik netjes alle resultaten te zien. Maar deze kunnen niet op naam/datum/poster gesorteerd worden. Ziet er helemaal buggie uit, datums zijn niet oplopend of aflopend.

Ik gebruik uniserver als server op mijn pc, ik ga even proberen met een nieuwe versie van xampp. Verder info volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joaocordeiro schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:42:
Als ik bij zoeken bijvoorbeeld windows type en ga zoeken, krijg ik netjes alle resultaten te zien. Maar deze kunnen niet op naam/datum/poster gesorteerd worden. Ziet er helemaal buggie uit, datums zijn niet oplopend of aflopend.
Hier zojuist getest, met dezelfde versie als wat jij hebt, hier gaat alles gewoon goed. Ik heb een Debian (VM) en gebruik dus Apache 2 en als database gebruik ik MySQL. Weet niet of jij SQLite gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
CptChaos schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:49:
[...]
Hier zojuist getest, met dezelfde versie als wat jij hebt, hier gaat alles gewoon goed. Ik heb een Debian (VM) en gebruik dus Apache 2 en als database gebruik ik MySQL. Weet niet of jij SQLite gebruikt?
Nee gebruik ook mysql, ben nu xampp aan het configureren kijken of het dan wel opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zojuist wel een bug ontdekt, als er meerdere gebruikers zijn binnen een Spotweb installatie, is het namelijk (nog) niet mogelijk om een bepaalde spot bij meerdere gebruikers in de watchlist te zetten.

Ook deze is bij deze gemeld in de git hub: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/576

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@joaocordeiro: Voor zover ik weet worden je zoekresultaten gesorteerd op relevantie. Daarom lijkt er voor jouw misschien geen logica in te zitten.

Dat het sorteren op datum e.d. niet werkt lijkt me een bug, hiervoor kan je een Issue aanmaken op GitHub (als het er nog niet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
LeechGuy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:04:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", "",
        Array(
            Array("DivX", "images/icons/divx.png", "cat0_a0,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", ""),
            Array("WMV", "images/icons/wmv.png", "cat0_a1,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", ""),
            Array("MPEG", "images/icons/mpg.png", "cat0_a2,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", ""),
            Array("DVD", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", "",
                Array(
                    Array("DVD SciFi (2009)", "images/icons/dvd.png","cat0_a3,cat0_a10,cat0_d17,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3&search[type]=Titel&search[text]=(2009)", ""),
                    Array("DVD Comedy", "images/icons/dvd.png","cat0_a3,cat0_a10,cat0_d4,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", ""))),
            Array("HD", "images/icons/hd.png", "cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", ""),
            Array("Series", "images/icons/tv.png", "cat0_z1", ""),
            Array("Boeken", "images/icons/book.png", "cat0_z2", ""),
            Array("Erotiek", "images/icons/female.png", "cat0_z3", "")
        )
    ),
    Array("Muziek", "images/icons/music.png", "cat1_a", "",

Ik heb even de standaard spotweb filters genomen en deze uitgebreid met 2 subfilters onder de DVD categorie. Omdat ik maar een heel klein databaseje ter beschikking heb op het moment en daar geen scifi entries uit 2010 in zaten, heb ik als voorbeeld even 2009 genomen.

PHP:
1
Array("DVD SciFi (2009)", "images/icons/dvd.png","cat0_a3,cat0_a10,cat0_d17,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3&search[type]=Titel&search[text]=(2009)", ""),

Als formaat wil je DVD. DVD is er in twee formaten, DVD5 en DVD9, dit zijn resp. cat0_a3,cat0_a10,
Als genre wil je Science Fiction, dit is cat0_d17.

De z0-3 categorieen zijn redelijk recent:

z0: Film
z1: Serie
z2: Boek
z3: Erotiek

Aangezien je alleen films wilt zien (ga ik even vanuit) exclude je de andere categorien; cat0_z1, cat0_z2 en cat0_z3.

Als laatste wil je naar 2009 zoeken in de titel: &search[type]=Titel&search[text]=(2009)

Voor alle categorien e.d. is het het handigste om SpotCategories.php te openen en te scrollen naar regel 92 die begint met:
PHP:
1
public static $_categories =

De array begint met 0 (=cat0 is beeld) vervolgens zie je de 'a' array met daarin de formaten (cat0_a3 voor DVD5 bijvoorbeeld) daarna volgt de 'b' array met daarin de bron, de 'c' array voor de ondertitels, de 'd' array voor het genre (cat0_d17 voor science fiction) en de 'z' array voor het type (film, serie, boek, erotiek).

Ik hoop dat bovenstaande een en ander verduidelijkt.
Bedankt voor de uitleg. Ik zou deze info idd toevoegen aan de wiki. Met name die nieuwe z0-z3 waren nieuw voor mij.

Ik heb nu de volgende regel :

Array("SCFI", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,cat0_d17,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", ""))),

Deze werkt maar half omdat er ook actie en andere genres in voorkomen. Ik geef met bovenstaande regel toch aan : alleen DVD5, DVD9 en scfi en dan geen series, erotiek of boeken? Waarom staan er dan toch andere genres tussen zoals actie/horror?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:53

frapex

got r00t

Onderstaande setting lijkt nog maar weinig te doen:
$settings['spot_moderation'] = 'markspot';

Vroegah (3 weken geleden) kreeg je nog zo'n icoontje dat de spot gemodereerd was. Iemand anders die hier ook last van heeft?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
@ Cptchaos: XAMPP geprobeerd, nog steeds zelfde probleem. XAMPP ga ik niet gebruiken want msysgit is een hoop werk om te configureren en bij uniserver heb ik dat al gedaan.
Dus probleem is er nog steeds, waarschijnlijk is het gewoon een bug.

@shappie: Bug issue is aangemaakt door een andere gebruiker die hetzelfde probleem heeft; ik kan wel even een voorbeeld linkje neerzetten:

zelf weggehaald :P

[ Voor 35% gewijzigd door Joao op 24-04-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@ joacco even de link weghalen.. dat mag hier niet :)

Ik heb ook twee issues met sorteren aangemaakt waarvan 1 bug en 1 feature request:

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/577
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/568

[ Voor 63% gewijzigd door Workaholic op 24-04-2011 11:58 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Workaholic schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:58:
@ joacco even de link weghalen.. dat mag hier niet :)

Ik heb ook twee issues met sorteren aangemaakt waarvan 1 bug en 1 feature request:

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/577
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/568
Afwachten tot spotweb met een oplossing komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:24:
Ik heb zojuist wel een bug ontdekt, als er meerdere gebruikers zijn binnen een Spotweb installatie, is het namelijk (nog) niet mogelijk om een bepaalde spot bij meerdere gebruikers in de watchlist te zetten.

Ook deze is bij deze gemeld in de git hub: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/576
werkt de watchlist weer ?
Bij nog niet (splendid en We1rdo)
Laatste git pull --> 1 uur geleden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:07:
[...]

werkt de watchlist weer ?
Bij nog niet (splendid en We1rdo)
Laatste git pull --> 1 uur geleden
Zonder users werkt de watchlist gewoon, maar de persoonlijke watchlists werken nog niet optimaal, waardoor je dus een spot maar 1x in de watchlist kan zetten.

Vreemde is, in de watchlist tabel, heeft kolom messageID geen unique index en hoeft dus niet uniek te zijn, het probleem zit dan dus ergens anders. Een algemene / niet user afhankelijke watchlist werkt dus gewoon!

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 12:43
Weet iemand toevallig hoe de passwordhash is opgebouwd? Ik probeerde mijn password via de database aan te passen ( mysql ). Maar dat lukte niet :P MD5 is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Tweakers, mijn probleem met sorteren is opgelost. net de nieuweste git pull gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Wordt bij het aanmaken van een gebruiker automatisch een wachtwoord gegenereerd ofzo? Zo ja, waar kan ik dat wachtwoord ergens opzoeken? In die database bij 'users' staat bij passwordhash een hoop gebrabbel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Als je een user aanmaakt staat het wachtwoord er bij (je kijkt er wel zo overheen). Betreft een random password. Er staat al een issue open om deze te kunnen wijzigen.
Ik heb nu de volgende regel als subcat onder dvd :

Array("SCFI", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,cat0_d17,~cat0_z1,~cat0_z2,~cat0_z3", ""))),

Deze werkt maar half omdat er ook actie en andere genres in voorkomen. Ik geef met bovenstaande regel toch aan : alleen DVD5, DVD9 en scfi en dan geen series, erotiek of boeken? Waarom staan er dan toch andere genres tussen zoals actie/horror?
Iemand een idee over bovenstaande vraag?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Voor wie nog handmatig in git.exe typen heb ik een script gevonden die je kan opslaan als een .bat file.
Getest op een portable versie van GIT.
http://www.spot-net.nl/fo...=52&t=2853&p=25342#p25342

[ Voor 82% gewijzigd door Joao op 25-04-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je zeker dat de andere genres niet toevallig en scifi en horror/actie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
joaocordeiro schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:07:
Tweakers, mijn probleem met sorteren is opgelost. net de nieuweste git pull gedaan :)
Net de nieuwste versie uitgeprobeerd, maar het is volgens mij nog niet opgelost.
Het gaat al fout wanneer je een zoekopdracht geef.
Dus gaat het ook fout als er in het custom filter een zoekterm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Mr_Blobby schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:48:
[...]

Net de nieuwste versie uitgeprobeerd, maar het is volgens mij nog niet opgelost.
Het gaat al fout wanneer je een zoekopdracht geef.
Dus gaat het ook fout als er in het custom filter een zoekterm staat.
Bij mij ook, alleen ik moet em telkens handmatig sorteren. Probeer dat is.
Ik zal bij de oude issue even een nieuwe bericht plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
joaocordeiro schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:55:
[...]

Bij mij ook, alleen ik moet em telkens handmatig sorteren. Probeer dat is.
Ik zal bij de oude issue even een nieuwe bericht plaatsen.
Ik heb ook al even bij het issue gemeld dat het sorteren op "relevantie" niet handig is bij algemene zoektermen als "1080p" of "(2010)". Het zou mooi zijn als de sorteermethode een setting wordt: op relevantie of op datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
@Workaholic
elevator schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:39:
Weet je zeker dat de andere genres niet toevallig en scifi en horror/actie zijn?
Idd. als je de details van de spot bekijkt dan zul je waarschijnlijk zien dat de spot meerdere categorieen betreft (tenminste, met de we1rdo template kun je dat zien, met de splendid template weet ik het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Mr_Blobby schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:55:
[...]

Ik heb ook al even bij het issue gemeld dat het sorteren op "relevantie" niet handig is bij algemene zoektermen als "1080p" of "(2010)". Het zou mooi zijn als de sorteermethode een setting wordt: op relevantie of op datum.
Mee eens, dat zou veel handiger zijn, kan het zelf aanpassen maar omdat er zoveel nieuwe commits zijn heeft het weinig nut om je eigen php deel aan te passen :)
edit; opgelost met een database drop

[ Voor 14% gewijzigd door Joao op 24-04-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nergens last van. Jij wel, of geloof je ieder Issue wat je ziet zonder onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:08:
[...]

Nergens last van. Jij wel, of geloof je ieder Issue wat je ziet zonder onderzoek?
Zal wel wat fout zijn gegaan bij mij, database opnieuw aangemaakt en geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08
Hmmm, m'n spotweb layout is hier compleet verprutst: de lijst met spots komt nu onder de lijst met filters/onderhoud, in plaats van rechts er naast.

Echter: alleen op de laptop met Linux/Firefox, een andere browser op dezelfde laptop of Firefox op een andere PC hebben er geen last van.

De gebruikelijke oplossing (clear history & cache) lossen het niet op, ook een Apache server restart helpt niet en ook een laptop restart doet niets.

Het zal niet aan Spotweb liggen, maar toch heb ik enkel met Spotweb (op laptop met firefox) een probleem. Iemand suggesties hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Browser window breder maken zodat de spotlijst weer naast de filters passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:59:
[...]
Zonder users werkt de watchlist gewoon, maar de persoonlijke watchlists werken nog niet optimaal, waardoor je dus een spot maar 1x in de watchlist kan zetten.
Moet ik mijn instellingen nakijken, want als ik op de watchlist klik gebeurd er weinig (alleen een kleine refresh van de spots)

2 weken geleden werkte het nog gewoon

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
joaocordeiro schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:38:
Het lukt mij niet om een code tekst opmaak te doen...
ipv de
[small][/small]
tags
[code][/code]
tags gebruiken, of als je een zwarte achtergrond wilt met witte letters
[cmd][/cmd]
tags gebruiken

Bron: UBB-codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08
LeechGuy schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:49:
Browser window breder maken zodat de spotlijst weer naast de filters passen?
Nee, maar door jouw opmerking ging ik *nog* eens kijken. D'r zit linksbovenaan een punaise-symbool met als mouseover-tekst "maak sidebar niet altijd zichtbaar". Daarop klikken lostte het probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jimmy87 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:12:
Weet iemand toevallig hoe de passwordhash is opgebouwd? Ik probeerde mijn password via de database aan te passen ( mysql ). Maar dat lukte niet :P MD5 is het in ieder geval niet.
Je moet wel rekening houden met het toegevoegde zout... ;)
CptChaos schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:24:

Deze is 6 uur geleden opgelost, waarvoor dank Spotweb!

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:09
Naar aanleiding van een issue op Github, ben ik even wezen spelen met de SABNzb API. Zelf ben ik geen scripter, dus het script kan tenenkrommend zijn voor sommige mensen. Maar dat zei dan maar zo ;)

Met het onderstaande script is het mogelijk om gegevens uit je SABNzb te tonen in je SpotWeb. Nog niet alles wordt even goed getoond, dus er zal nog hier en daar geknutseld moeten worden. Maar hier alvast een beginnetje:

/templates/we1rdo/filters.inc.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<h4>SABNzb Informatie</h4>
                    <ul class="filterlist logininfobox">
                        <?php
$xml = simplexml_load_file("http://IPSABNZB:PORT/api?mode=qstatus&output=xml&apikey=APIKEY");

echo "Status: " . $xml->state . "<br />";
echo "Snelheid: " . $xml->speed . "<br />";
echo "Tijd: " . $xml->timeleft . "<br />";
echo "Nog te doen: " . $xml->mbleft . "MB<br />";
?>
                    </ul>

Het zal er dan als volgt uit komen te zien, net wat ik al zei nog niet alles wordt goed getoond. Zo moet ik nog uitzoeken hoe "Nog te doen" goed getoond wordt, dus zonder cijfers achter de punt.

Mijn bedoeling is het ook een beetje grafisch mooier te maken, zodat het bij de style past. Als ik een (grote) update heb, zal ik hem hier plaatsen. Je weet nooit wie er allemaal in geïnteresseerd zijn :)

[ Voor 2% gewijzigd door G-Meister op 24-04-2011 21:04 . Reden: Kromme zin & SABNzb toegevoegd ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mooi werk! Volgens mij is we1rdo daar zelf ook al mee bezig. Neem anders eens contact op met we1rdo, misschien kunnen jullie samenwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is toch tabulaire data (semantisch gezien), waarom dus niet gewoon in een tabel? Dan wordt het gelijk goed weergegeven, niks mis mee hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
@Zinu, ik heb We1rdo een bericht gestuurd. Bedankt voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
na een paar minuten geleden een pull en db upgrade te hebben gedaan is spotweb weer verschrikkelijk traag.
het laden van de pagina zonder filters duurt 10 seconden :X

hebben anderen ook dit probleem?

[ Voor 18% gewijzigd door Webjunkie op 24-04-2011 21:46 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
elevator schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:39:
LeechGuy schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:00:
@Workaholic
Idd. als je de details van de spot bekijkt dan zul je waarschijnlijk zien dat de spot meerdere categorieen betreft (tenminste, met de we1rdo template kun je dat zien, met de splendid template weet ik het niet).
Bedankt heren, jullie hadden gelijk. Als je binnen de spot kijkt zie je scfi staan en in de lijst staat ie bijvoorbeeld als actie.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Webjunkie schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:45:
na een paar minuten geleden een pull en db upgrade te hebben gedaan is spotweb weer verschrikkelijk traag.
het laden van de pagina zonder filters duurt 10 seconden :X

hebben anderen ook dit probleem?
Nee, ik heb dit niet. Controleer daarom jouw instellingen (met name aantal spots die per pagina verschijnen) en jouw database performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ik heb m'n settings niet veranderd dus als er de laatste week geen nieuwe zaken zijn toegevoegd, moet het allemaal goed staan.
een optimize heeft ook niet geholpen en m'n download history is ook leeg.

mysqld.exe knalt trouwens ook weer naar de 100%

voor de pull/upgrade was 't nog bloedje snel.

[ Voor 23% gewijzigd door Webjunkie op 24-04-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:05
hoi, ik ben ben bezig om spotweb op een Ubuntu server te zetten maar krijg constant de zelfde foutmelding heb Ubuntu al verschillende keren geherinstalleerd maar de foutmelding blijft terug komen dit is zowel met
mysql als met sqlite

http://img171.imageshack.us/img171/5085/spoto.png

als ik ip nummer testinstall.php doe krijg ik de melding not found
bvd ed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:16:
ik heb m'n settings niet veranderd dus als er de laatste week geen nieuwe zaken zijn toegevoegd, moet het allemaal goed staan.
een optimize heeft ook niet geholpen en m'n download history is ook leeg.

mysqld.exe knalt trouwens ook weer naar de 100%

voor de pull/upgrade was 't nog bloedje snel.
Hoezo als? Dat kun je makkelijk bekijken.
Halve informatie werkt ook niet mee. Melden dat je download history leeg is is handig, maar dan mis je nog 2 lists die van belang zijn waar je niets over meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

2010ed schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:23:
hoi, ik ben ben bezig om spotweb op een Ubuntu server te zetten maar krijg constant de zelfde foutmelding heb Ubuntu al verschillende keren geherinstalleerd maar de foutmelding blijft terug komen dit is zowel met
mysql als met sqlite

bvd ed,
Wat begrijp je niet aan de foutmelding die je voorgeschoteld krijgt:
Attempt to write a read-only database
?
En als je naar HTTP://hostname-of-ip/spotweb/testinstall.php gaat, dan doet ie het vast veel beter!

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
CptChaos schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:25:
[...]
Wat begrijp je niet aan de foutmelding die je voorgeschoteld krijgt:
[...]
?
en hoe krijg ik dat weg met cd/ spotweb chmod777 ??

[...]
En als je naar HTTP://hostname-of-ip/spotweb/testinstall.php gaat, dan doet ie het vast veel beter!
http://172.#######/testinstall.php
nee is het zelfde Not Found

The requested URL /testinstall.php was not found on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2010ed schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:20:
[...]

En nu moet je nog een keer rustig lezen wat hij meldde, dan kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

* Zinu moet iets beter lezen...

[ Voor 181% gewijzigd door Zinu op 25-04-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou het niet een idee zijn om gewoon kant en klare Spotweb VM's aan te maken waarbij je via een aparte URL enkel nog je settings hoeft in te voeren? Net zoiets als de OpenVPN VM's?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tsurany schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:01:
Zou het niet een idee zijn om gewoon kant en klare Spotweb VM's aan te maken waarbij je via een aparte URL enkel nog je settings hoeft in te voeren? Net zoiets als de OpenVPN VM's?
Voor de mensen die een Hypervisor draaien kan dat inderdaad handig zijn, maar dan heb je alsnog heel veel smaken die dan mogelijk zijn. Denk aan Ubuntu, Debian, *BSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

2010ed schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:20:
[...]

En vergelijk jouw http://172.#######/testinstall.php nou eens met wat ik eerder gaf:
http://hostname-of-ip/spotweb/testinstall.php

EDIT: Argh!! Ik moet geloof ik maar eens gaan slapen, dat doe ik hier ook al... :+

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 25-04-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:05:
[...]maar dan heb je alsnog heel veel smaken die dan mogelijk zijn. Denk aan Ubuntu, Debian, *BSD.
Irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CptChaos schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:05:
[...]
Voor de mensen die een Hypervisor draaien kan dat inderdaad handig zijn, maar dan heb je alsnog heel veel smaken die dan mogelijk zijn. Denk aan Ubuntu, Debian, *BSD.
Klopt, maar dat maakt in principe niet uit, dat is gewoon even kiezen welke het meest praktische is. De eindgebruiker krijgt toch enkel de webpagina te zien.
Zou voor veel mensen wel ideaal zijn denk ik, lekker simpel ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eventueel een compleet pakket van maken, met VMWare Player of Virtualbox of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 12:43
An sich wil ik best eens kijken of ik een basis VM kan maken met een spotweb install en git ed. Weet alleen niet hoe je vm player dan bundelt, deze moet je immers installeren en dan de VM pas inladen. En hoe doe je dat met bijv de .htaccess, je wil niet dat die vm's hun spotweb openbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
oke bedankt ja nou doet ie het beter
http://img140.imageshack.us/img140/9258/testinst.png

maar wat kan ik aan die schrijf rechten doen

chmod777

bvd

ik heb ed@ubuntu:/var/www$ chmod -R 777 spotweb gedaan

en het werkt zowaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door 2010ed op 25-04-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Want je bent te goed om zelf te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:17:
[...]

Want je bent te goed om zelf te zoeken?
hm een paar hinten in welke richting kan nooit kwaad en op die lange lijst met fouten kon google ook niks vinden was te lang en hier stond ook niks althans heb het niet kunnen vinden
neem aan dat jij ook met vragen stellen ooit eens ben begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2010ed schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:59:
[...]

hm een paar hinten in welke richting kan nooit kwaad en op die lange lijst met fouten kon google ook niks vinden was te lang en hier stond ook niks althans heb het niet kunnen vinden
neem aan dat jij ook met vragen stellen ooit eens ben begonnen
NA het zoeken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:24:
[...]

Hoezo als? Dat kun je makkelijk bekijken.
Halve informatie werkt ook niet mee. Melden dat je download history leeg is is handig, maar dan mis je nog 2 lists die van belang zijn waar je niets over meldt.
jammer dat je niet vertelt welke 2 lists dat zijn.

dit zijn de settings veranderingen sinds m'n voorlaatste pull:
790f4546 nightspirit81 Path gelijkgetrokken voor alle cookies vanuit php about an hour ago
2720c4cf we1rdo merge... 1 day ago
6c59c17d nightspirit81 Optioneel gemaakt 1 day ago
9844f18b we1rdo bugfixes 1 day ago
7a49e49d we1rdo bugfixes + help link toegevoegd aan quicklinks (verwijst naar de SpotW... 2 days ago
ea502ed5 spotweb Typo in sabnzbdcat naam, fixes 561 3 days ago
30ee6404 spotweb HTTPS werd niet juist ondersteund, zie issue 559 3 days ago
mijn php skills zijn helaas niet zo goed dat ik hier uit kan zien waarom spotweb nu 20 tot 30 keer langzamer is op een i3 en draaiend vanaf ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:11:
[...]

jammer dat je niet vertelt welke 2 lists dat zijn.
Hint: de tabelnamen eindigen op list als je kijkt in phpMyAdmin
dit zijn de settings veranderingen sinds m'n voorlaatste pull:

[...]

mijn php skills zijn helaas niet zo goed dat ik hier uit kan zien waarom spotweb nu 20 tot 30 keer langzamer is op een i3 en draaiend vanaf ssd.
Als je daar dan toch bent, doe eens een optimise op alle tabellen. Waarschijnlijk gaat het dan weer een stuk sneller.
SQL:
1
OPTIMIZE TABLE `commentsfull` , `commentsposted` , `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `seenlist` , `sessions` , `settings` , `spots` , `spotsfull` , `users` , `usersettings` , `watchlist` 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
de optimize had ik idd al gedaan.
het bleek te gaan om 1 entry in de seenlist.

da's wel een probleem dan als elke keer dat je een spot opent, spotweb 30 keer langzamer wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webjunkie schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:24:
de optimize had ik idd al gedaan.
het bleek te gaan om 1 entry in de seenlist.

da's wel een probleem dan als elke keer dat je een spot opent, spotweb 30 keer langzamer wordt ;)
Ik heb maar 1 keer optimise gedaan en het blijft snel. Lijkt wel of mysql even "ingetraind" moest worden op een nieuwe tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Na contact te hebben gehad met We1rdo, heb ik mijn huidige script aangepast/verbeterd. Het grafische gedeelte neemt We1rdo voor zijn rekening, dus daarop moet je nog even wachten tot het ook daadwerkelijk in de Pull zit. Maar hier alvast de "nieuwe" code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$nzbHandling = $this->_settings->get('nzbhandling'); $sabnzbd = $nzbHandling['sabnzbd'];

$xml = simplexml_load_file("http://". $sabnzbd['host'] . "/api?mode=qstatus&output=xml&apikey=". $sabnzbd['apikey'] . "");

echo "Huidige status: " . $xml->state . "<br />";
    echo "Downloadsnelheid: " . intval($xml->kbpersec) . " KB/s<br />";
    echo "Downloadtijd: " . $xml->timeleft . "<br />";
    echo "Nog te downloaden: " . intval($xml->mbleft) . " MB<br />";
    echo "Items in queue: " . $xml->noofslots . "";
    ?>

Het zal er dan als volgt uit komen te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door G-Meister op 25-04-2011 14:12 . Reden: Typo's, thanks R15 :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:49
G-Meister schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:29:
Na contact te hebben gehad met We1rdo, heb ik mijn huidige script aangepast/verbeterd. Het grafische gedeelte neemt We1rdo voor zijn rekening, dus daarop moet je nog even wachten tot het ook daadwerkelijk in de Pull zit. Maar hier alvast de "nieuwe" code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$nzbHandling = $this->_settings->get('nzbhandling'); $sabnzbd = $nzbHandling['sabnzbd'];

$xml = simplexml_load_file("http://". $sabnzbd['host'] . "/api?mode=qstatus&output=xml&apikey=". $sabnzbd['apikey'] . "");

echo "Huidige status: " . $xml->state . "<br />";
    echo "Download snelheid: " . intval($xml->kbpersec) . " KB<br />";
    echo "Download tijd: " . $xml->timeleft . "<br />";
    echo "Nog te downloaden: " . intval($xml->mbleft) . " MB<br />";
    echo "Items in queue: " . $xml->noofslots . "";
    ?>

Het zal er dan als volgt uit komen te zien.
Ziet er echt netjes uit.
Ik neem wel aan dat dit optioneel wordt...
Voor mensen met kleine schermen (of eigenlijk lagere resoluties zoals netbooks), neemt het misschien teveel ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

@G-Meister

Ik vind het een mooie toevoeging en handig!
Mierenneukerij:
Er zit nog wel een klein foutje in eigenlijk: die downloadsnelheid, daar moet nog "/s" achter.
Dus volgensmij moet het zo:
echo "Downloadsnelheid: " . intval($xml->kbpersec) . " KB/s<br />";
(En die downloadsnelheid e.d. moet dus aan elkaar.)

@Duumke

Je hebt gelijk, het neemt wel weer wat ruimte in beslag. Dus eigenlijk zou je deze functie moeten kunnen uitschakelen of inschakelen in settings.php.

[ Voor 20% gewijzigd door R15 op 25-04-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het neemt geen ruimte in beslag, het wordt bijnamisch weergegeven/verborgen met een knopje (al weet ik niet of dat zo handig is), vergelijkbaar met zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/311/7/3/sabnzbd_monitor_v1_1_by_dcrutgers-d2xea31.png
Van mij mag het wel ongeveer zo eruit gaan zien ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

2010ed schreef op maandag 25 april 2011 @ 08:50:
oke bedankt ja nou doet ie het beter
http://img140.imageshack.us/img140/9258/testinst.png

maar wat kan ik aan die schrijf rechten doen

chmod777

bvd

ik heb ed@ubuntu:/var/www$ chmod -R 777 spotweb gedaan

en het werkt zowaar :)
Schijnbaar gebruik je SQLite, dan hoef je alleen rechten te geven op de database, niet de gehele map. Nu kunnen kwaadwillenden bijvoorbeeld ook dingen in jouw Spotweb folder zetten, omdat je die nu voor iedereen open hebt gezet.

Volgende keer voordat je een vraag stelt of een probleem hebt even vertellen hoe jouw Spotweb installatie er uit ziet, scheelt een hoop gissen.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 25-04-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik heb een vraag of iemand me kan helpen met het volgende, Ik wil na downloaden van de nieuwe spots automatisch de pron laten verwijderen dmv een cronjob. Helaas ben ik niet zo thuis in PHP, om daar een goed script voor te maken.

de SQL code heb ik al omgezet naar PHP dmv phpMyAdmin, alleen heeft het scriptje nataarlijk wel iets meer nodig om te zien uit welke DB die de regels moet verwijderen. Ik heb al gekeken in upgrade-db.php, om te kijken hoe die settings.php en ownsettings.php gebruikt, maar zoals gezegd ben ik hier geen ster in.

Misschien is het een simpele aanpassing

code:
1
2
3
4
5
<?php
$sql = "DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots\n"
     . "LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid\n"
     . "LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref\n"
     . "WHERE subcatd LIKE \'%d23%\' OR subcatd LIKE \'%d24%\' OR subcatd LIKE \'%d25%\' OR subcatd LIKE \'%d26%\'";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom zet je de query niet gewoon achter elkaar in een string? :? Dit is een partij moeilijk doen "omdat het kan", zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
CptChaos schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:58:
Waarom zet je de query niet gewoon achter elkaar in een string? :? Dit is een partij moeilijk doen "omdat het kan", zeg maar...
Ik volg je niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:58:
Offtopic geneuzel laat je maar achterwege..

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 26-04-2011 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
A3Baak schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:53:
Ik heb een vraag of iemand me kan helpen met het volgende, Ik wil na downloaden van de nieuwe spots automatisch de pron laten verwijderen dmv een cronjob. Helaas ben ik niet zo thuis in PHP, om daar een goed script voor te maken.

de SQL code heb ik al omgezet naar PHP dmv phpMyAdmin, alleen heeft het scriptje nataarlijk wel iets meer nodig om te zien uit welke DB die de regels moet verwijderen. Ik heb al gekeken in upgrade-db.php, om te kijken hoe die settings.php en ownsettings.php gebruikt, maar zoals gezegd ben ik hier geen ster in.

Misschien is het een simpele aanpassing

code:
1
2
3
4
5
<?php
     . "WHERE subcatd LIKE \'%d23%\' OR subcatd LIKE \'%d24%\' OR subcatd LIKE \'%d25%\' OR subcatd LIKE \'%d26%\'";
porno is category 0 + subcatz z3|
Je moet in je script ook een verbinding maken met je database. Ik denk dat retrieve daarbij een beter voorbeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
@nightspirit
bedankt voor je opmerking, hier kan ik wat mee. Ben nog aan het zoeken maar het ziet er al beter uit. Ga er denk ik wel uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:55:
Het neemt geen ruimte in beslag, het wordt bijnamisch weergegeven/verborgen met een knopje (al weet ik niet of dat zo handig is), vergelijkbaar met zoeken.

[afbeelding]
Van mij mag het wel ongeveer zo eruit gaan zien ;)
Zelf gemaakt? ziet er wel cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joaocordeiro schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:26:
[...]

Zelf gemaakt? ziet er wel cool uit.
Nee, dat is Sabnzbd Monitor voor Rainmeter. Vond ik hier en hele tijd geleden en draait al maanden naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:32:
[...]

Nee, dat is Sabnzbd Monitor voor Rainmeter. Vond ik hier en hele tijd geleden en draait al maanden naar behoren :)
Ziet er super uit! :D thnx dude
*ontopic*
Even lopen kloten met batch.
Nieuwe versie 0.3

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/icl6bk.jpg

Changelog:
-Changed background
-Deleted some lines, added some lines
-1 or 2 folder versions
-Added Retrieve.php timer
-Added more help in the script

D/L

[ Voor 33% gewijzigd door Joao op 25-04-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
Ik denk dat ik er ben met m'n script

Na veel googlen, knippen en plakken

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
require_once "settings.php";
$Verbinding = mysql_connect($settings['db']['host'], $settings['db']['user'], $settings['db']['pass']);

$DbSelect = mysql_select_db($settings['db']['dbname'], $Verbinding);

. "WHERE `category` ='0' AND subcatz LIKE '%z3|%'";

if(!$res = mysql_query($sql))
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klein beetje opgeruimd, is iets makkelijk te onderhouden (voor zover nodig)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
require_once "settings.php";
$Verbinding = mysql_connect($settings['db']['host'], $settings['db']['user'], $settings['db']['pass']);

$DbSelect = mysql_select_db($settings['db']['dbname'], $Verbinding);

$sql = "DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots
        LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid
        LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref
        WHERE spots.category = '0' AND spots.subcatz = 'z3|';";

$res = mysql_query($sql);
Je eindigt met een if zonder iets erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:55:
[...]
Je eindigt met een if zonder iets erin?
Hmm, ja vind ik ook wel vreemd. maar de orginele code was veel meer. Als ik die laatste if ook weghaalde werkte m'n script niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is er iets veranderd in de SABnzbd koppeling? Er komt opeens niks meer in SABnzbd aan. Krijg ook nergens een foutmelding, SABnzbd ontvangt gewoon niks terwijl er wel een vinkje komt in Spotweb.
Heb hem net geupdate, maar de ownsettings.php is gewoon blijven staan en daar is niks in verandert. De API key klopt ook nog gewoon. Ik zou niet weten waar ik dit moet zoeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:00:
Is er iets veranderd in de SABnzbd koppeling? Er komt opeens niks meer in SABnzbd aan. Krijg ook nergens een foutmelding, SABnzbd ontvangt gewoon niks terwijl er wel een vinkje komt in Spotweb.
Heb hem net geupdate, maar de ownsettings.php is gewoon blijven staan en daar is niks in verandert. De API key klopt ook nog gewoon. Ik zou niet weten waar ik dit moet zoeken eigenlijk.
Nope, net nog gewoon kunnen pushen vanuit spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Misschien even je $settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] regel checken in ownsettings.php en settings.php, ik merkte dat bij mij daar een subtiel verschil in was na een bepaalde pull. (SANZBDCAT vs SABNZBDCAT) Misschien is het dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar zit het helaas ook niet in. De settings kloppen voor 100% zoals ik kan zien, nergens een andere schrijfwijze of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Lijkt mij eenzelfde issue als met issue #586. Wat ik daaruit begrijp bestaat het vermoeden dat de NZB file niet ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je kijken of er wat in de errorlog staat van SABnzbd (die standaard aan staat) en zo ja, even doorgeven welke error je krijgt?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Staat helemaal niks in, SABnzbd geeft geen foutmeldingen.

Pagina: 1 ... 45 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.