Daar staat dat het probleem wat je beschreef aan de server kant gewoon werkt. favicon.ico error kun je negeren.
Ligt het aan mij of is de zoekfunctie verre van perfect.
Zoek bijvoorbeeld eens op: nederlandse top 40.
Dan krijg je eerst nederlandse hits, dan nederlandse musical top 50 etc, etc. De eerste echte vermelding naar nederlandse top 40 komt op positie 30.
Ook korte zoekopdrachten leveren helemaal geen resultaat (b.v. top 40 of red).
Staat de zoekfunctie op de planning voor verbetering, of ligt het gewoon aan mij?
Dan krijg je eerst nederlandse hits, dan nederlandse musical top 50 etc, etc. De eerste echte vermelding naar nederlandse top 40 komt op positie 30.
Staat de zoekfunctie op de planning voor verbetering, of ligt het gewoon aan mij?
Voor de mensen die authentication rejected krijgen bij het openen van een spot:
Het kan zijn dat je abbo op de usenetserver is verlopen. Ik had dit vanmorgen en heb vijf herinstalls gedaan, database en user 3x gedropt enzo... En daarna bedacht ik me ineens dat het dat wel eens kon zijn...
Het kan zijn dat je abbo op de usenetserver is verlopen. Ik had dit vanmorgen en heb vijf herinstalls gedaan, database en user 3x gedropt enzo... En daarna bedacht ik me ineens dat het dat wel eens kon zijn...
nog 1 toevoeging aan de error logsVerwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:28:
Daar staat dat het probleem wat je beschreef aan de server kant gewoon werkt. favicon.ico error kun je negeren.
[Sun Mar 27 10:13:08 2011] [error] [client 192.168.224.35] File does not exist: /var/www/html/spotweb/fancybox
[Sun Mar 27 10:13:37 2011] [error] [client 192.168.224.35] File does not exist: /var/www/html/spotweb/fancybox
[Sun Mar 27 10:13:37 2011] [error] [client 192.168.224.35] File does not exist: /var/www/html/spotweb/fancybox
[Sun Mar 27 10:13:47 2011] [error] [client 192.168.224.35] File does not exist: /var/www/html/spotweb/templates/images, referer: http://sitename/spotweb/
Hoe heb je dan je database gevuld na het droppen zonder actief usenet-accountMar2zz schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:45:
Voor de mensen die authentication rejected krijgen bij het openen van een spot:
Wat je hebt uitgespookt weet ik niet, maar die URLs komen niet in die vorm voor in de broncode.dokasensai schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:46:
[...]
nog 1 toevoeging aan de error logs
[Sun Mar 27 10:13:47 2011] [error] [client 192.168.224.35] File does not exist: /var/www/html/spotweb/templates/images, referer: http://sitename/spotweb/
Ik gok dat je iets mis doet met de templatesdokasensai schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:46:
[...]
nog 1 toevoeging aan de error logs
[Sun Mar 27 10:13:08 2011] [error] [client 192.168.224.35] File does not exist: /var/www/html/spotweb/fancybox
Het moet zo zijn dat in je ownsettings.php iets staat als:
PHP:
1
| $settings['templates']['default'] = './templates/we1rdo/'; |
Waarschijn heb jij alleen
PHP:
1
| $settings['templates']['default'] = './templates/'; |
Waardoor ie de boel neit juist ophaalt.
Zou hiervoor gewoon even een issue aanmaken op de github. Heeft de maker gewoon een lijstje met to-do dingen die gefixt moeten worden.OVERLORD_1982 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:42:
Ligt het aan mij of is de zoekfunctie verre van perfect.
Het ligt iig niet aan jou, hier krijg ik ook geen resultaten bij top 40 en red.
niet. het troubleshooten begon met authentication rejected bij het openen van een spot. vanalles geprobeerd. uiteindelijk database gedropt. daarna kreeg ik authentication rejected bij het retrieven. toen mysql en alle zut eraf gegooid en opnieuw geinstalled. opnieuw aangemaakt en weer bij retrieve authentication rejected en toen ging ongeveer het lichtje branden.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:56:
[...]
Hoe heb je dan je database gevuld na het droppen zonder actief usenet-account
Ik heeb een issue aangemaakt, fingers crossedXaero schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:02:
[...]
Zou hiervoor gewoon even een issue aanmaken op de github. Heeft de maker gewoon een lijstje met to-do dingen die gefixt moeten worden..
Het ligt iig niet aan jou, hier krijg ik ook geen resultaten bij top 40 en red.
Ik weet niet wat het was maar ik ben helemaal opnieuw begonnen. nieuwe ownsettings.php aangemaakt en nu lijkt het het wel te doenXaero schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:00:
[...]
Ik gok dat je iets mis doet met de templates.
Het moet zo zijn dat in je ownsettings.php iets staat als:
PHP:
1 $settings['templates']['default'] = './templates/we1rdo/';
Waarschijn heb jij alleen
PHP:
1 $settings['templates']['default'] = './templates/';
Waardoor ie de boel neit juist ophaalt.
Als je PHPMyAdmin gebruikt, dan kun je zien welke collatie de tabellen hebben. Als deze _ci in de naam hebben staan, dan is het case insensitive (hoofdletter ongevoelig) en gaat het zoeken al een stuk beter. Is ook al diverse malen langsgekomen in het topic.OVERLORD_1982 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:52:
Ik heeb een issue aangemaakt, fingers crossed
Als het bij jou niet _ci is, kun je denk ik het beste de database leeg gooien en de database opnieuw laten vullen. Eventuele andere wijzigingen in de database wordt dan vanzelf meegenomen.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2011 11:49 ]
Wat hier dus niet het probleem isCptChaos schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:48:
[...]
Als je PHPMyAdmin gebruikt, dan kun je zien welke collatie de tabellen hebben. Als deze _ci in de naam hebben staan, dan is het case insensitive (hoofdletter ongevoelig) en gaat het zoeken al een stuk beter. Is ook al diverse malen langsgekomen in het topic.
Als het bij jou niet _ci is, kun je denk ik het beste de database leeg gooien en de database opnieuw laten vullen. Eventuele andere wijzigingen in de database wordt dan vanzelf meegenomen.
wanneer ik een database gevuld heb met een full retrieve en op myisam heb genereerd dit een hoge IO.
dit heb ik met InnoDB niet, nadeel hiervan is weer dat er geen full text search gedaan kan worden...
is er een manier om geen hoge IO te hebben, maar wel full text te kunnen zoeken in MySQL??
dit heb ik met InnoDB niet, nadeel hiervan is weer dat er geen full text search gedaan kan worden...
is er een manier om geen hoge IO te hebben, maar wel full text te kunnen zoeken in MySQL??
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Mijn glazenbol vertelde niet dat er al sprake is van _ci als collatie.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:51:
Wat hier dus niet het probleem is
@Nightspirit
Ik probeer je script voor het verwijderen van spots zonder nzb's te draaien:
Maar die pakt die niet, ik krijg de volgende foutmelding:
foutmelding: #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DELETE spotsfull FROM spotsfull LEFT JOIN spots ON spotsfull.messageid = spots.m' at line 3
Het zal best een punt of een komma ofzo zijn, maar ik kom er niet uit. Ik gebruik phpMyAdmin en plak de code zo in het SQL vak, je andere handige scripjes doen het wel.
code:
1
2
3
4
| DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref WHERE spots.stamp <= 1290578400 DELETE spotsfull FROM spotsfull LEFT JOIN spots ON spotsfull.messageid = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL DELETE commentsxover FROM commentsxover LEFT JOIN spots ON commentsxover.nntpref = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL |
foutmelding: #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DELETE spotsfull FROM spotsfull LEFT JOIN spots ON spotsfull.messageid = spots.m' at line 3
Het zal best een punt of een komma ofzo zijn, maar ik kom er niet uit. Ik gebruik phpMyAdmin en plak de code zo in het SQL vak, je andere handige scripjes doen het wel.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Zijn searchtermen in je eigen SpotWeb installatie uitvoeren had je een aardige indicatie gegeven.Of Xaero in "SpotWeb - Webbased Spotnet" lezen had ook gewerkt.CptChaos schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:05:
[...]
Mijn glazenbol vertelde niet dat er al sprake is van _ci als collatie.
Een ; achter iedere regel doet wonderen denk ikCaveman schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:11:
@Nightspirit
code:
1 2 3 4 DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref WHERE spots.stamp <= 1290578400 DELETE spotsfull FROM spotsfull LEFT JOIN spots ON spotsfull.messageid = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL DELETE commentsxover FROM commentsxover LEFT JOIN spots ON commentsxover.nntpref = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL
Zie je wel, het was dus een punt en een komma.......
thx!
Iemand nog een idee voor dit probleempje.
Gebruik de template van Splendid, laatste aanpassing, nieuwe spots, is echt top.
Als ik klik op de link om hem door te sturen naar Sabnzbd daar komt er niets binnen in Sabnzbd.
Klik ik met de rechtermuisknop op de link en kies voor openen in nieuw tabblad dan werkt het wel.
In Chrome werkt het verder prima.
Maar ja gebruik meestal IE9 en zou mooi zijn als iemand hier nog een idee voor heeft.
Gebruik de template van Splendid, laatste aanpassing, nieuwe spots, is echt top.
Als ik klik op de link om hem door te sturen naar Sabnzbd daar komt er niets binnen in Sabnzbd.
Klik ik met de rechtermuisknop op de link en kies voor openen in nieuw tabblad dan werkt het wel.
In Chrome werkt het verder prima.
Maar ja gebruik meestal IE9 en zou mooi zijn als iemand hier nog een idee voor heeft.
Laatste update ziet er goed uit met de counts naast de categorien. Maar ik heb een klein probleempje, ik gebruik de "save" optie, hij moet dus de nzb in een watchdir plaatsen. Dat doet die ook netjes maar gezipt, maar een gezipt nzb bestand daar snapt nzbget niets van. Ik zie ook nergens een optie om dat uit te zetten.
Moet eens beter leren kijken op github....
en je bent weer supersnel Nightspirit, ff testen of het werkt. [edit] Alleen even SpotNzb.php vervangen, en het werk weer prima.
Moet eens beter leren kijken op github....
en je bent weer supersnel Nightspirit, ff testen of het werkt. [edit] Alleen even SpotNzb.php vervangen, en het werk weer prima.
[ Voor 22% gewijzigd door Caveman op 27-03-2011 14:41 ]
Heb een probleem met de setting
# Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor zaken als de RSS feed en de
# sabnzbd integratie. Let op de afsluitende slash "/"!
$settings['spotweburl'] = '//xxxx.dyndns.org/spotweb/';
Als ik deze invul, en ik benader SpotWeb van binnen uit komt het ding met .htaccess invoerveld omdat ie denkt dat ik van buiten kom
Als ik het interne adres opgeef gaat het wel goed, maar kan ik hem niet van buiten benaderen.
Iemand enig idee wat er mis gaat
# Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor zaken als de RSS feed en de
# sabnzbd integratie. Let op de afsluitende slash "/"!
$settings['spotweburl'] = '//xxxx.dyndns.org/spotweb/';
Als ik deze invul, en ik benader SpotWeb van binnen uit komt het ding met .htaccess invoerveld omdat ie denkt dat ik van buiten kom
Als ik het interne adres opgeef gaat het wel goed, maar kan ik hem niet van buiten benaderen.
Iemand enig idee wat er mis gaat
Nu is het me uiteindelijk gelukt om alle spots op te halen via LightningUsenet, maar nu lukt het me niet (altijd) om NZB bestanden te downloaden.
Soms als ik op de NZB knop druk krijg ik de volgende foutmelding:
Edit: ik wil gewoon dat het NZB bestand naar de computer waarop je SpotWeb bekijkt, word gedownload.
Ook het zoeken in binsearch naar het NZB bestand werkt niet, omdat er word gezocht naar de spot title.
Soms als ik op de NZB knop druk krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\Program Files\xampplite\htdocs\public_html\spotweb\lib\SpotNntp.php on line 187 Notice: Trying to get property of non-object in D:\Program Files\xampplite\htdocs\public_html\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 117 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\Program Files\xampplite\htdocs\public_html\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 117 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\Program Files\xampplite\htdocs\public_html\spotweb\lib\SpotNntp.php:187) in D:\Program Files\xampplite\htdocs\public_html\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 131 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\Program Files\xampplite\htdocs\public_html\spotweb\lib\SpotNntp.php:187) in D:\Program Files\xampplite\htdocs\public_html\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 132 |
Edit: ik wil gewoon dat het NZB bestand naar de computer waarop je SpotWeb bekijkt, word gedownload.
Ook het zoeken in binsearch naar het NZB bestand werkt niet, omdat er word gezocht naar de spot title.
[ Voor 8% gewijzigd door sdevos13 op 27-03-2011 15:44 ]
Ja, ik heb al gezocht.
Maar alle antwoorden die daar staan, lossen mijn probleem niet op.
Dit zijn mijn settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| $settings['nzbhandling']['action'] = 'disable'; $settings['nzbhandling']['local_dir'] = ''; $settings['nzbhandling']['command'] = ''; $settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array(); $settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = ''; $settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = ''; $settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=text'; |
Het enige wat ie moet doen is het pushen van het nzb bestand naar de browser.
Doe ik nu iets verkeerd, of niet?
Ik had hetzelfde probleem en het bleek alleen bij oude spots te zijn, de nieuwere hebben een nzb link, krijgen ook een SAB link en daar werkt het wel. Alleen oudere spots zorgen voor deze foutmelding bij mij.
Ik heb nu echter een probleem met retrieve.php, als ik deze via command uitvoer, dan gaat hij vanaf het begin spots binnen halen (iedere cycle maar 2 of 3). Als ik in de database kijk komt er niets bij, maar hij update dus eigenlijk niet alleen de meest recente. Enig idee hoe dat kan?
Ik heb nu echter een probleem met retrieve.php, als ik deze via command uitvoer, dan gaat hij vanaf het begin spots binnen halen (iedere cycle maar 2 of 3). Als ik in de database kijk komt er niets bij, maar hij update dus eigenlijk niet alleen de meest recente. Enig idee hoe dat kan?
[ Voor 40% gewijzigd door I-King op 27-03-2011 16:08 ]
Dat is de oude FTD databaseI-King schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:07:
Ik had hetzelfde probleem en het bleek alleen bij oude spots te zijn, de nieuwere hebben een nzb link, krijgen ook een SAB link en daar werkt het wel. Alleen oudere spots zorgen voor deze foutmelding bij mij.
Ja, dat probleem heb ik dus nu ook.I-King schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:07:
De oude spots doen het niet, maar de nieuwere wel.
En de binsearch zoek knop zoekt op titel ipv filename, dus krijg ik op die manier ook nooit het juiste bestand te pakken
Ja, daar was ik dus na een volledige update ook achter, maar daar kreeg ik dus exact dezelfde foutmelding als ik op de NZB knop druk in de spot. de SABnzbd knop werkt dan ook nog niet, maar dat wist ik toen nog niet dat dat een andere knop zou worden.
Mja, was een maand geleden gefixt en werkt nu weer nietsdevos13 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:09:
[...]
binsearch zoek knop zoekt op titel ipv filename, dus krijg ik op die manier ook nooit het juiste bestand te pakken
https://github.com/spotwe...6ce860d483ad065d223c8a9c4
Edit: is nu gefixt
[ Voor 3% gewijzigd door Pistolebob op 27-03-2011 17:16 ]
Heb .htaccess maar opnieuw gemaakt, en waarschijnlijk zat er dus wel een typo in want nu werkt het wel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Order deny,allow Deny from all AuthType Basic AuthName "Restricted Files" AuthUserFile /var/.htpasswd Require valid-user Allow from 192.168.0. Allow from 127.0.0.1 Satisfy Any |
Is het ook mogelijk om de SAB kolom weg te halen dmv een setting in ownsettings.php?
Qunix schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:42:
Is het ook mogelijk om de SAB kolom weg te halen dmv een setting in ownsettings.php?
code:
1
| $settings['nzbhandling']['action'] = 'disable'; |
@Nightspirit
Die nieuwe spots per categorie is nice, al heb ik wel een foutje gevonden, denk ik.
Ik heb bijvoorbeeld 2 ('custom') filters gemaakt, eentje voor spots van HotCrewTeam en de andere van Bradje. Beiden met HD materiaal en ze geven ook hetzelfde aantal spots als de hoofdcategorie (HD).
Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden:

Leuke is, ik heb ook 2 filters die het volgende doen: 1 die laat alle Wii spots zien, de andere NDS. Daar gaat het weer wel goed.
Die nieuwe spots per categorie is nice, al heb ik wel een foutje gevonden, denk ik.
Ik heb bijvoorbeeld 2 ('custom') filters gemaakt, eentje voor spots van HotCrewTeam en de andere van Bradje. Beiden met HD materiaal en ze geven ook hetzelfde aantal spots als de hoofdcategorie (HD).

Leuke is, ik heb ook 2 filters die het volgende doen: 1 die laat alle Wii spots zien, de andere NDS. Daar gaat het weer wel goed.
Komt omdat spotweb er met z'n dikke vingers aan heeft gezetenCptChaos schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:45:
@Nightspirit
[afbeelding]
De search settings zijn wat aangepast, fix is in de maak.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de download SAB knop aan te passen met een custom action? Lees nzb opslaan op een share (die ik mount oid?)
Moet ik dan in de template wat aanpassen of in de algemene instellingen?
[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 27-03-2011 17:50 ]
Workaholic schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:50:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de download SAB knop aan te passen met een custom action? Lees nzb opslaan op een share (die ik mount oid?)
# We definieeren in een aantal stappen wat er moet gebeuren met NZB files # Er zijn een aantal verschillende acties mogelijk: # * disable - Geen acties, toon enkel de 'download nzb' knop # * display - Stuurt de NZB file naar de server, intern gebruik # * save - Save de file op disk # * runcommand - Save de file op disk en roep een commando aan
Zou het nu weer moeten doenCptChaos schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:45:
@Nightspirit
[afbeelding]
Awesome, zit er dus gewoon standaard in!Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:58:
[...]
Staat in je settings.php# We definieeren in een aantal stappen wat er moet gebeuren met NZB files # Er zijn een aantal verschillende acties mogelijk: # * disable - Geen acties, toon enkel de 'download nzb' knop # * display - Stuurt de NZB file naar de server, intern gebruik # * save - Save de file op disk # * runcommand - Save de file op disk en roep een commando aan
Ik heb een mount via /media/server en kan daar in schrijven. Ik heb binnen settings optie save gezet en na een save zie ik een vinkje als ik op sab download icoontje druk. Helaas komt er geen nzb bestand in de directory te staan. Is er een log bestand die mogelijk een fout zou moeten geven om dit te debuggen?
ik heb local dir uiteraard op /media/server staan en de spotweb user kan er gewoon in schrijven.
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 27-03-2011 18:24 ]
Geen idee wat ie output verder. "download"linkje openen in new tab geeft meer info? Volgens mij komt dat vinkje altijd als de onderliggende pagina klaar is met laden
Maar draait je webserver ook onder de spotweb user?Workaholic schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:23:
[...]
ik heb local dir uiteraard op /media/server staan en de spotweb user kan er gewoon in schrijven.
Goeie tip.. dan krijg ik:Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:26:
Geen idee wat ie output verder. "download"linkje openen in new tab geeft meer info? Volgens mij komt dat vinkje altijd als de onderliggende pagina klaar is met laden
ERRORUnable to write NZB file to: /media/Porsche/London Boulevard (2010) Retail NTSC AC3 DD5_1 (Ingebakken Subs).nzb
Ehm.. standaard install met Marzz script.. wwwdata denk ik?LeechGuy schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:29:
[...]
Maar draait je webserver ook onder de spotweb user?
Chmod 777.Workaholic schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:30:
[...]
Goeie tip.. dan krijg ik:
ERRORUnable to write NZB file to: /media/Porsche/London Boulevard (2010) Retail NTSC AC3 DD5_1 (Ingebakken Subs).nzb
[...]
Ehm.. standaard install met Marzz script.. wwwdata denk ik?
Ik ben een linux noob.. maar isn't 777 geen juiste aanpak
?
Het gaat hierbij overigens om een windows share die ik lokaal gemount heb met fstab en smbfs client
dit staat in mijn fstab
In die cifscredential file staat een username en password die lees/schrijf rechten heeft op de windows 2003 server (alleen die map)
als ik hierna via ssh naar /media/Porsche ga dan kan ik daar bijv met nano files aanmaken en deze komen netjes op mijn windows server terecht. Kortom dit gaat goed..
Hoe ik apache daar nou rechten geef is mij even een raadsel als linux noob.
edit: Fixed door de fstab user aan te passen naar www-data
Vet!
Het gaat hierbij overigens om een windows share die ik lokaal gemount heb met fstab en smbfs client
dit staat in mijn fstab
code:
1
| //192.168.2.100/Spotweb /media/Porsche cifs auto,iocharset=utf8,uid=spotweb,gid=users,credentials=/root/.cifscredentials,file_mode=0775,dir_mode=0775 0 0 |
In die cifscredential file staat een username en password die lees/schrijf rechten heeft op de windows 2003 server (alleen die map)
als ik hierna via ssh naar /media/Porsche ga dan kan ik daar bijv met nano files aanmaken en deze komen netjes op mijn windows server terecht. Kortom dit gaat goed..
Hoe ik apache daar nou rechten geef is mij even een raadsel als linux noob.
edit: Fixed door de fstab user aan te passen naar www-data
[ Voor 117% gewijzigd door Workaholic op 27-03-2011 18:39 ]
Maar werkt het wel (A)?Workaholic schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:32:
Ik ben een linux noob.. maar isn't 777 geen juiste aanpak?
En bestaat die nzb map wel?
Dan moet je je rechten zo wijzigen dat wwwdata in die directory kan schrijven.Workaholic schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:30:
Ehm.. standaard install met Marzz script.. wwwdata denk ik?
Wat je eens even zou kunnen proberen:
sudo umount /media/server
sudo chown www-data:www-data /media/server
Vanuit Spotweb een nzb wegschrijven, deze zou nu in /media/server moeten staan. Als dat werkt, dan weet je dat je een rechten probleem hebt en dat het probleem dus niet in je Spotweb configuratie zit.
Edit: Je hebt het al gefixt zie ik.. 'k zit nog te slapen, 't zal de zomer tijd zijn
[ Voor 7% gewijzigd door LeechGuy op 27-03-2011 19:17 ]
Verwijderd
ik heb het probleem sinds gister dat de hoofd categorieën zoals beeld/muziek wel werken maar de onderliggende daarvan niet.
Ok. En wat ga je daaraan doen?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:21:
ik heb het probleem sinds gister dat de hoofd categorieën zoals beeld/muziek wel werken maar de onderliggende daarvan niet.
Wij helemaal niets namelijk. Zoals gewoonlijk heb je geen eigen inzet en geef je geen informatie.
Als je niet aangeeft wat er niet werkt wordt het voor ons natuurlijk wel heel lastig om je te helpen. Dus misschien iets minder met je hoofd in de wolken en iets meer woorden van je daden en die maximale inzet en creativiteit waarom je bekent staat (bron).Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:21:
Je gebruikt custom filters en alleen de hoofd categorieën werken?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:21:
Probeer we1rdo's template.
Met Splendid's template werken al die subfilters van Mar2zz bij mij niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Pistolebob op 27-03-2011 19:59 ]
Even een schaamteloze quoteSlurpgeit schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:46:
Is het ook mogelijk om "SAB" helemaal rechts boven in de header te vervangen door DL of iets dergelijks? Hetzelfde als het "Send to Sabnzb" stukje in de pop-up? Ik gebruik de blackhole functie zonder sab, dus af en toe is het wat verwarrend.

Simpel gezegd: Nee, het is geen variabele.Slurpgeit schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:08:
[...]
Even een schaamteloze quote. Ik heb het wel voor elkaar gekregen, maar dat was door de template te editen, waardoor een "git pull" dus niet meer werkt. Nu kan ik die wel in .gitignore zetten, maar dan update de template dus helemaal niet
.
Oke, duidelijk. Thanks. Is het een erg grote ramp als die template niet mee update? Of worden hier ook veel wijzigingen in gemaakt?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:09:
[...]
Simpel gezegd: Nee, het is geen variabele.
Behoorlijk veel jaSlurpgeit schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:10:
[...]
Oke, duidelijk. Thanks. Is het een erg grote ramp als die template niet mee update? Of worden hier ook veel wijzigingen in gemaakt?
Werkt het nu wel?Pistolebob schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:56:
[...]
Je gebruikt custom filters en alleen de hoofd categorieën werken?
Probeer we1rdo's template.
Met Splendid's template werken al die subfilters van Mar2zz bij mij niet.
Is er iets aan te doen als Spotweb ONTZETTEND langzaam laadt? Op m'n synology schiet de mysqld eerst een goede minuut naar 100% cpu voor ik uberhaupt een pagina krijg. Een reboot en een complete schone database hebben niet geholpen..
Slurpgeit schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:37:
Is er iets aan te doen als Spotweb ONTZETTEND langzaam laadt? Op m'n synology schiet de mysqld eerst een goede minuut naar 100% cpu voor ik uberhaupt een pagina krijg. Een reboot en een complete schone database hebben niet geholpen..
PHP:
1
2
| # toon aantal nieuwe spots in het menu? Kan vertragend werken, uitzetten op trage systemen! $settings['count_newspots'] = true; |
Spotweb wordt wel steeds beter op deze manier
Zelf heb ik geen kaas gegeten van al dat scriptwerk, ik kan een beetje basis html en daar blijft het bij. Dus hulde aan al die scripters hier zoals netspirit,splendid en de rest of course.
Thanks, het helpt wel iets, maar nu blijft hij heel lang hangen op de filters, die blijven vrij lang op "Laden" staan terwijl de spots er al zijn. Is daar nog een handig truukje voor?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:38:
[...]
PHP:
1 2 # toon aantal nieuwe spots in het menu? Kan vertragend werken, uitzetten op trage systemen! $settings['count_newspots'] = true;
Je bedoelt de "DynaTree"? Die wordt pas getoond als de volledige pagina binnen is. Ik weet niet waar hij bij jou zo lang over doet. Tenzij je $settings['prefs']['perpage'] op een nogal hoog getal hebt ingesteld
Dacht ik nét dat mijn ownsettings.php generator álle instellingen er in had zitten, heb jij er weer eentje weten te verzinnen...Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:38:
PHP:
1 2 # toon aantal nieuwe spots in het menu? Kan vertragend werken, uitzetten op trage systemen! $settings['count_newspots'] = true;
BTW, ik ben de query kwijt waarmee je comments verwijderd, waarvan er nog geen spot is en zo. Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet" heb ik dan al weer wel (terug)gevonden, maar daar zit de query die ik zoek niet bij, die had je wel eerder gegeven dan deze...
EDIT:
Zo, de nieuwe instelling zit er alweer in.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2011 21:51 ]
Ik krijg met geen mogenlijkheid nieuwe spots meer binnen. Eerst zei hij telkens dat retriever.php al draaide en dat ik het kon draaien met --force. Wanneer ik dit deed vond hij vreselijk veel comments maar elke keer als ik retriever.php --force opnieuw draaide vond hij dezelfde grote hoeveelheid comments opnieuw.
I.v.m. het probleem dat hij zegt dat retriever.php al draaide heb ik nowrunning op 0 gezet in de nntp table. Hierna draait hij wel maar vind hij niks. Mijn laatste spots zijn 5 uur oud.
Ik gebruik gewoon de newsserver van mijn provider (xs4all), dus het zou moeten werken.
Iemand enig idee wat er mis gaat en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
I.v.m. het probleem dat hij zegt dat retriever.php al draaide heb ik nowrunning op 0 gezet in de nntp table. Hierna draait hij wel maar vind hij niks. Mijn laatste spots zijn 5 uur oud.
Ik gebruik gewoon de newsserver van mijn provider (xs4all), dus het zou moeten werken.
Iemand enig idee wat er mis gaat en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
[ Voor 3% gewijzigd door shappie op 27-03-2011 21:51 ]
CptChaos schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:49:
[...]
Dacht ik nét dat mijn ownsettings.php generator álle instellingen er in had zitten, heb jij er weer eentje weten te verzinnen...
Had je $settings['nzbhandling']['prepare_action'] en $settings['use_openssl'] al gevonden?
BTW, ik ben de query kwijt waarmee je comments verwijderd, waarvan er nog geen spot is en zo. Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet" heb ik dan al weer wel (terug)gevonden, maar daar zit de query die ik zoek niet bij, die had je wel eerder gegeven dan deze...
SQL:
1
| DELETE commentsxover FROM commentsxover LEFT JOIN spots ON commentsxover.nntpref = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL; |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 21:55 ]
Weet je zeker dat er niks wordt gevonden? Misschien is maxarticleid heel laag gezet en gaat ie alle spots af.shappie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:51:
Waarop staat maxarticleid nu?
@Pistolebob: Ik weet zeker dat hij niks vind want ik draai het gewoon vanuit mijn terminal en hij zegt netjes 0 spots en 0 comments gevonden. Daarnaast verbruikt mysql nu geen cpu dus hij draait in ieder geval niet.
Mijn maxarticleid staat op 944190, dit zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn. Aangezien hij in de terminal aangeeft dat "Current message: 944250" is, wat hoger is.
Kan ik dit getal (maxarticleid) zomaar veranderen?
edit: Daarnaast zijn de laatste spots in mijn database ook echt 5 uur oud, dus de fout zit hem echt in het ophalen en niet in het weergeven ervan.
Mijn maxarticleid staat op 944190, dit zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn. Aangezien hij in de terminal aangeeft dat "Current message: 944250" is, wat hoger is.
edit: Daarnaast zijn de laatste spots in mijn database ook echt 5 uur oud, dus de fout zit hem echt in het ophalen en niet in het weergeven ervan.
[ Voor 14% gewijzigd door shappie op 27-03-2011 21:59 ]
Je kan 'm ook lager of op 0 zetten, spotweb zorgt er zelf voor dat er geen dubbele spots in komen, en komt dan als het goed is op het juiste getal uit.shappie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:57:
@Pistolebob: Ik weet zeker dat hij niks vind want ik draai het gewoon vanuit mijn terminal en hij zegt netjes 0 spots en 0 comments gevonden. Daarnaast verbruikt mysql nu geen cpu dus hij draait in ieder geval niet.
@Pistolebob: Wanneer ik maxarticleid op 0 zet gaat hij inderdaad een aardige lijst met headers processen. Maar hierna komt maxarticleid iets hoger uit (944193 ipv 944190) en mis ik nog steeds zo'n 5/6 uur aan spots in mijn database.
Kunnen er nog andere oorzaken zijn? Mijn newsserver lijkt iig wel te werken aangezien hij bij retrieve.php wel gewoon die headers vind van 5/6 uur geleden...
Kunnen er nog andere oorzaken zijn? Mijn newsserver lijkt iig wel te werken aangezien hij bij retrieve.php wel gewoon die headers vind van 5/6 uur geleden...
Nee, ook (nog) niet... Wat zijn de mogelijke waardes daarvan, of staan die vermeld in settings.php (zoals altijd)?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:52:
Had je $settings['nzbhandling']['prepare_action'] en $settings['use_openssl'] al gevonden?
SQL:
1 2 3 DELETE commentsxover FROM commentsxover LEFT JOIN spots ON commentsxover.nntpref = spots.messageid WHERE spots.messageid IS NULL;
@shappie
Je kan even spotlite of spotnet proberen om te zien of het aan de newsserver ligt.
Wat is trouwens het messageid van de laatste spot?
@CptChaos
$settings['nzbhandling']['prepare_action'] kan zip of merge zijn.
en
$settings['use_openssl']
false of true
Je kan even spotlite of spotnet proberen om te zien of het aan de newsserver ligt.
Wat is trouwens het messageid van de laatste spot?
@CptChaos
$settings['nzbhandling']['prepare_action'] kan zip of merge zijn.
en
$settings['use_openssl']
false of true
[ Voor 38% gewijzigd door Pistolebob op 27-03-2011 22:21 ]
@Pistolebob: Ik starte net zelf spotnet op en kwam er achter dat die inderdaad ook maar tot 16:30 gaat helaas. Dan zal er toch wel iets mis zijn met mijn nieuwsserver (xs4all)?
Laatste messageid is overigens: sEckWsYCMU0sEmPTQAnU2@spot.net
Laatste messageid is overigens: sEckWsYCMU0sEmPTQAnU2@spot.net
@shappie
Dan zal het idd aan newszilla (xs4all) liggen.
Jammer dat het niet op hun pagina met storingen staat.
Dan zal het idd aan newszilla (xs4all) liggen.
Jammer dat het niet op hun pagina met storingen staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 27-03-2011 22:28 ]
@Pistolebob: Ik had daar inderdaad ook al gekeken, maar nergens iets over te vinden.
Ik probeer het morgen nog wel een keer, hopelijk is het dan opgelost. In ieder geval bedankt voor je hulp!
Ik probeer het morgen nog wel een keer, hopelijk is het dan opgelost. In ieder geval bedankt voor je hulp!
Nee, daar ben ik niet aangekomen, mijn ownsettings is vrij leegVerwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:49:
Je bedoelt de "DynaTree"? Die wordt pas getoond als de volledige pagina binnen is. Ik weet niet waar hij bij jou zo lang over doet. Tenzij je $settings['prefs']['perpage'] op een nogal hoog getal hebt ingesteld
Ik heb sinds 2 uur een ipad en wil hier voornamelijk spotweb en sabnzb op gaan gebruiken.
nu heb ik de default mobile template ingesteld op weirdo en mijn hoofdpc op splendid.
probleem is dat via de iphone nu ook gewoon de pc versie te zien is:(
en als ik de twee versies bij elkaar hou zie ik vrij weinig verschil:
splindid gebruikt mooie plaatjes en oogt wat beter, terwijl we1rdo kan in en uitklappen.
welke verschillen zitten er nog meer tussen deze templates?
nu heb ik de default mobile template ingesteld op weirdo en mijn hoofdpc op splendid.
splindid gebruikt mooie plaatjes en oogt wat beter, terwijl we1rdo kan in en uitklappen.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Grootste verschil is dat ik ajax calls gebruik, dus geen complete pagina reloads.remcoXP schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:23:
Ik heb sinds 2 uur een ipad en wil hier voornamelijk spotweb en sabnzb op gaan gebruiken.
Overigens ben ik nog druk bezig met de nieuwe die weer compleet anders wordt
Video previewtje:
[ Voor 5% gewijzigd door Splendid op 28-03-2011 00:11 ]
ziet er heel goed uitSplendid schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:40:
[...]
Grootste verschil is dat ik ajax calls gebruik, dus geen complete pagina reloads.
Video previewtje:
[video]
DIK!! ziet er zeker goed uit.Splendid schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:40:
[...]
Grootste verschil is dat ik ajax calls gebruik, dus geen complete pagina reloads.
Video previewtje:
[video]
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Wanneer kun je $settings['use_openssl'] op true zetten eigenlijk?
@Pistolebob: Het werkt weer inmiddels. Hij heeft de gemiste spots ook gewoon weer binnen gehaald.
Vreemd dat er even problemen waren bij xs4all, maar het is in ieder geval opgelost nu!
Vreemd dat er even problemen waren bij xs4all, maar het is in ieder geval opgelost nu!
Zie er goed uit Splendid. Ik heb misschien nog een suggestie:Splendid schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:40:
[...]
Video previewtje:
[video]
Kan je de filters, onderhoud, en de zoek modules een beetje gescheiden houden? (Zoals We1rdo)
Nu is het 1 lange menu en vind ik het persoonlijk een stuk onrustiger zeker als je een hoeveelheid aan filters hebt.
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
De grote van de database is alles... op mijn syno (de goedkoopsteSlurpgeit schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:37:
Verwijderd
@ChtChaos @Nightspirit
Mijn problemen die de afgelopen dagen voorbij zijn gekomen zijn eindelijk allemaal opgelost met een hele domme fout in mijn ownsettings.php (jullie hadden hem overigens ook gemist toen ik mijn ownsettings.php poste)
Ik had dit:
$settings['spotweburl'] = 'http://10.0.1.11/spotweb/';
ipv dit:
$settings['spotweburl'] = 'http://10.0.1.11:8080/spotweb/';
Ik denk ik post het nog even want zonder port nummer werkt de template van splendid maar zonder plaatjes bij de spots. De template van we1rdo werk op die manier helemaal niet. Misschien dat iemand anders hier in de toekomst mee geholpen is (of misschien ben ik wel de enige die deze stomme fout maakt)
Mijn problemen die de afgelopen dagen voorbij zijn gekomen zijn eindelijk allemaal opgelost met een hele domme fout in mijn ownsettings.php (jullie hadden hem overigens ook gemist toen ik mijn ownsettings.php poste)
Ik had dit:
$settings['spotweburl'] = 'http://10.0.1.11/spotweb/';
ipv dit:
$settings['spotweburl'] = 'http://10.0.1.11:8080/spotweb/';
Ik denk ik post het nog even want zonder port nummer werkt de template van splendid maar zonder plaatjes bij de spots. De template van we1rdo werk op die manier helemaal niet. Misschien dat iemand anders hier in de toekomst mee geholpen is (of misschien ben ik wel de enige die deze stomme fout maakt)

Mooi dat het opgelost is!
Maar wij kunnen natuurlijk nooit weten dat jouw webserver op poort 8080 draait, dus heel vreemd is het niet dat niemand dit 'doorhad'.
Maar wij kunnen natuurlijk nooit weten dat jouw webserver op poort 8080 draait, dus heel vreemd is het niet dat niemand dit 'doorhad'.
Dat dus. Bovendien hadden we je al gewezen op die regel, maar "die staat al goed" zei je zelf.shappie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:40:
Mooi dat het opgelost is!
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk...Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:57:
[...]
Dat dus. Bovendien hadden we je al gewezen op die regel, maar "die staat al goed" zei je zelf.
ik lees nogal wat negatieve berichten over het gebruik van MyISAM ipv InnoDB.
het enige wat ik als voordeel gevonden heb voor MyISAM is de aanwezigheid van full-indexed-search.
dit zou ook moeten kunnen met Sphinx icm InnoDB, wat een (veel?) betere performance zou moeten geven.
Is er iemand die Sphinx icm MySQL(InnoDB) op Windows heeft draaien en mij kan helpen met de config daarvan??
het enige wat ik als voordeel gevonden heb voor MyISAM is de aanwezigheid van full-indexed-search.
dit zou ook moeten kunnen met Sphinx icm InnoDB, wat een (veel?) betere performance zou moeten geven.
Is er iemand die Sphinx icm MySQL(InnoDB) op Windows heeft draaien en mij kan helpen met de config daarvan??
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Dat is al zo, al lijkt dat op de video wat minder. Er komt nog een schaduwtje tussen waarschijnlijk dus dan heb je iets meer een scheiding.Darkstylo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:01:
[...]
Zie er goed uit Splendid. Ik heb misschien nog een suggestie:
Kan je de filters, onderhoud, en de zoek modules een beetje gescheiden houden? (Zoals We1rdo)
Nu is het 1 lange menu en vind ik het persoonlijk een stuk onrustiger zeker als je een hoeveelheid aan filters hebt.
Goed bezig! hulde!Splendid schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:28:
[...]
Dat is al zo, al lijkt dat op de video wat minder. Er komt nog een schaduwtje tussen waarschijnlijk dus dan heb je iets meer een scheiding.
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Heb weer wat vreemds in my ownsettings heb ik de volgende setting
Als ik daar volgens de template http://mijn.server/spotweb/ invul, zie ik in het filter veld een load error.
Als ik dan vervolgens op reset filters klik krijg ik de filter selectie vakjes wel te zien
Als ik daar //mijn.server/spotweb/ invul, zie ik alles wel meteen maar heb ik weer andere rare dingen.
Voor de rest werkt het allemaal
code:
1
2
3
| # Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor zaken als de RSS feed en de # sabnzbd integratie. Let op de afsluitende slash "/"! $settings['spotweburl'] = 'http://mijn.unieke.server/spotweb/'; |
Als ik daar volgens de template http://mijn.server/spotweb/ invul, zie ik in het filter veld een load error.
Als ik dan vervolgens op reset filters klik krijg ik de filter selectie vakjes wel te zien
Als ik daar //mijn.server/spotweb/ invul, zie ik alles wel meteen maar heb ik weer andere rare dingen.
Voor de rest werkt het allemaal
@A3Baak: Dan staat er toch iets fout in je spotweburl...
Draait je server op een andere poort dan de standaard 80? Of werk je met een htaccess die de toegang vanaf bepaalde ip's beperkt?
Dit is overigens al heel vaak voorbij gekomen in dit topic, dus zoeken zou ook geen kwaad kunnen...
Draait je server op een andere poort dan de standaard 80? Of werk je met een htaccess die de toegang vanaf bepaalde ip's beperkt?
Dit is overigens al heel vaak voorbij gekomen in dit topic, dus zoeken zou ook geen kwaad kunnen...
@Shappie ben uiteraard niet zo dat ik alles meteen op het forum pleur, ik zoek wel maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt een ster in benshappie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:22:
@A3Baak: Dan staat er toch iets fout in je spotweburl...
Werk idd met een .htaccess bestand wat toegang vanaf bepaalde ip's beperkt, en daar zal het wellicht aan liggen heb daar al een beetje mee lopen rommelen, zoals al gezegd in een eerdere post. Zal er nog ff goed naar kijken
@A3Baak: Je moet het in ieder geval wel zoeken bij je spotweburl, aangezien tot nu toe alle problemen die jij noemt hierdoor veroorzaakt werden.
Er staan ergens ook wel stukjes code die je spotweburl afhankelijk maken van het IP vanaf waar je kijkt, hierop zou je dan kunnen zoeken.
Er staan ergens ook wel stukjes code die je spotweburl afhankelijk maken van het IP vanaf waar je kijkt, hierop zou je dan kunnen zoeken.
Thanks voor de tips. Ik heb "full spots" ook op false staan, en het scheelt inderdaad wel wat. Zijn hier nog meer nadelen aan naast het niet kunnen zoeken op userID?Caveman schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:23:
[...]
De grote van de database is alles... op mijn syno (de goedkoopste) laadt die in minder dan 2 sec, maar ik heb ook alle spots zonder nzb verwijderd uit de database (zie een paar posts terug voor het sql script van Nightspirit). De comments haal ik ook niet op en ik heb de comments tabel leeg gemaakt en ik heb retrieve full spots op false staan. Mijn db is nu ongeveer 25 MB met 85k aan spots. Scheelt ook met het ophalen van nieuwe spots. Als ik uitgebreid wil zoeken of comments wil lezen gebruik ik wel spotnet of lite.
@Slurpgeit: Het scheelt misschien in ook in laad tijd als je het aantal spots per pagina wat verlaagt.
Fulltext wordt al gebruikt. Omzetten naar InnoDB gaat dus niet.Mr. Happy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:26:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.