SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.070 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:22
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:57:
Ik merk nog een klein foutje in de We1edo template, als je met de "pijltjes"-toetsen omhoog scrollt als je helemaal onderaan de site staat, gaat ie niet stapje voor stapje omhoog maar in één keer helemaal tot boven aan toe. Doe je het omgekeerd dus van boven naar beneden met "pijltje-omlaag" dan werkt het wel zoals het hoort.
Misschien wel handing om ever je browser te vermelden.
Ik heb het onder FireFox 4, FireFox 3.6, IE 9 en Chrome Beta 11 niet

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:01
Sorry idd, Opera 11.01 build 1190
*edit
Héél vaag, het is nu zoals het hoort, zónder mn browser te herstarten :?

*edit2
Nog vager, na de pagina gerefreshed te hebben is het er weer, vreemd.

*edit3
Eerst even op een blanco stuk te klikken is het zoals het hoort. Voortaan even te langer testen voor meteen beginnen te peeuwen ;)

[ Voor 107% gewijzigd door FitzJac op 24-03-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opera heeft wel meer problemen met Spotweb lees ik in dit topic. Ik zal het eens installeren en kijken of er iets te fixen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:38:
Opera heeft wel meer problemen met Spotweb lees ik in dit topic. Ik zal het eens installeren en kijken of er iets te fixen valt.
Voor de rest ben ik weinig tegen gekomen wat in andere browsers wel gewoon zou werken en ik volg dit topic toch al vanaf ongeveer het begin. Maar goed, er was vrij weinig aan de hand. Eerst ergens even klikken dus.

Maar als je toch gaat kijken: ik vind het altijd makkelijk om met de space-bar naar beneden te scrollen en als je dan helemaal beneden bent dan gaat Opera automatisch verder naar de volgende pagina, dit werkt echter ook alleen als je eerst ergens op een blanco stukje geklikt hebt. Hier in dit GOT-topic bijvoorbeeld werkt dat wel gewoon in één keer, dus zonder ergens te hoeven klikken.

[ Voor 29% gewijzigd door FitzJac op 24-03-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Nightspirit: Opera heeft juist helemaal geen problemen met SpotWeb volgens mij, ik werk iig altijd met Opera en nooit problemen. Alleen mijn new spots laat hij niet zien, maar dat komt volgens mij omdat de cookie al in Firefox zit bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
Is het ook mogelijk om "SAB" helemaal rechts boven in de header te vervangen door DL of iets dergelijks? Hetzelfde als het "Send to Sabnzb" stukje in de pop-up? Ik gebruik de blackhole functie zonder sab, dus af en toe is het wat verwarrend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:41:
[...]

Voor de rest ben ik weinig tegen gekomen wat in andere browsers wel gewoon zou werken en ik volg dit topic toch al vanaf ongeveer het begin. Maar goed, er was vrij weinig aan de hand. Eerst ergens even klikken dus.
De nieuwe knopjes werken niet in Opera merk ik zojuist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Welke nieuwe knopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10 17:25
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:46:
[...]

De nieuwe knopjes werken niet in Opera merk ik zojuist :X
Als je die knopjes bedoelt waarmee je dingen kan inklappen (bijv het filter menu) dan werken ze ook niet in FF4, en in Chrome niet hier.. :P. En dan heb ik 't over de we1rdo template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:02
Ik ben er ook maar eens aan begonnen, heb spotweb op mijn windows computer draaiende en het is eindelijk gelukt om spots binnen te halen. Duurt wel een flinke tijd denk ik, maar goed. Ik kom er alleen niet helemaal uit hoe het nu zit met nzb/sabnzbd. Als het goed is staat het nu ingesteld in ownsettings dat het automatisch naar Sab gestuurd wordt, maar als ik nu een spot open krijg ik alleen een optie om op NZB te klikken en die geeft een foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php on line 187

Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 117

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php:187) in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 131

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php:187) in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 132

Enig idee waar ik kan beginnen met zoeken? Het hele spots binnenhalen en nzb gebeuren is me een beetje vaag, omdat je ook niet direct feedback krijgt. Ik volg nu het aantal in de mysql database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel in mijn beta (6). ff compatible maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Xaero schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Als je die knopjes bedoelt waarmee je dingen kan inklappen (bijv het filter menu) dan werken ze ook niet in FF4, en in Chrome niet hier.. :P. En dan heb ik 't over de we1rdo template.
En voor de laatste git pull wel. Maar daar heeft Nightspirit al wat over aangegeven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Xaero: De knopjes voor het in/uitklappen werkte, maar zijn om de een of andere reden bij de merge met spotweb gestopt met werken. Heeft volgens mij ook iets te maken met nightspirit zijn commits zoals hij hierboven al ergens aangaf.

Maar zijn pull request heeft de fix al in zich volgens mij, dus even geduld hebben totdat spotweb het merged, dan moet het allemaal weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:56:
[...]

En voor de laatste git pull wel. Maar daar heeft Nightspirit al wat over aangegeven volgens mij.
Ja, ik had ruzie met vimdiff, daardoor file fout gecommit.

https://github.com/spotweb/spotweb/pull/336 bevat nu de algehele fix. Werkt nu ook met IE & Opera >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:34:
[...]

Ja, ik had ruzie met vimdiff, daardoor file fout gecommit.

https://github.com/spotweb/spotweb/pull/336 bevat nu de algehele fix. Werkt nu ook met IE & Opera >:)
Lekker snel! Kan maar 1 ding zeggen: Super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:56:
@ronjon: Heb je misschien een andere browser gebruikt om spotweb te benaderen? Bij mij werken de bold spots alleen in FireFox en niet in Opera. Volgens mij kan je je cookie maar in 1 browser gebruiken, daar lijkt het bij mij in ieder geval wel veel op.
Zojuist Opera in testomgevening gebruikt, geen probleem. Nieuwe spots worden netjes bold weergegeven (standaard installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Nog steeds klopt er iets niet helemaal, als ik via de space-bar naar beneden scroll zónder eerst ergens geklikt te hebben klapt ie bij de filters het filter "beeld" uit en scrollt dus niet verder naar beneden. (hoop dat dit duidelijk overkomt). Met de nieuwe spots heb ik trouwens nog nooit problemen gehad, altijd netjes in bold.

[ Voor 14% gewijzigd door FitzJac op 24-03-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:22:
Nog steeds klopt er iets niet helemaal, als ik via de space-bar naar beneden scroll zónder eerst ergens geklikt te hebben klapt ie bij de filters het filter "beeld" uit en scrollt dus niet verder naar beneden. (hoop dat dit duidelijk overkomt). Met de nieuwe spots heb ik trouwens nog nooit problemen gehad, altijd netjes in bold.
Je tekst snapte ik niet, maar zelf op de spatiebalk rammen (dat stuk kwam over :+) maakte het duidelijk.

*oorzaak zoekt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@FitzJac: Was je mijn fork aan het testen? Moet je eens updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een update te hebben gedaan krijg ik geen plaatjes meer te zien bij de spots en werkt de nzb en sabnzbd knop niet meer. weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:41:
na een update te hebben gedaan krijg ik geen plaatjes meer te zien bij de spots en werkt de nzb en sabnzbd knop niet meer. weet iemand waarom?
Hardleers?
LEES HET TOPIC EERST DOOR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het net doorzocht maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 12:36
I-King schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:55:
Ik ben er ook maar eens aan begonnen, heb spotweb op mijn windows computer draaiende en het is eindelijk gelukt om spots binnen te halen. Duurt wel een flinke tijd denk ik, maar goed. Ik kom er alleen niet helemaal uit hoe het nu zit met nzb/sabnzbd. Als het goed is staat het nu ingesteld in ownsettings dat het automatisch naar Sab gestuurd wordt, maar als ik nu een spot open krijg ik alleen een optie om op NZB te klikken en die geeft een foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php on line 187

Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 117

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 117

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php:187) in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 131

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php:187) in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNzb.php on line 132

Enig idee waar ik kan beginnen met zoeken? Het hele spots binnenhalen en nzb gebeuren is me een beetje vaag, omdat je ook niet direct feedback krijgt. Ik volg nu het aantal in de mysql database.
UltraSub in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:43:
ik heb het net doorzocht maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord.
Het is je al letterlijk verteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
@Beukhof1, je zegt de hele tijd dat je heel het topic gevolgd hebt, en dat je hebt gezocht maar wat jij zoekt is echt al tientallen keren voorbij gekomen. Je spotsweb url aanpassen naar de goede url dan werkt het.

Waar kan ik dat template van die redarrow vinden waar iedereen het over heeft trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:40:
@FitzJac: Was je mijn fork aan het testen? Moet je eens updaten ;)
Dit ziet er helemaal goed uit!! Alleen nog steeds dat via de spatie dat beeld-filter in-en-uit klapt. Het scrollen gaat nu wel goed, maar ga je niet verder naar de volgende pagina als je beneden bent. Wel érg netjes dat dat filter menu aan de linker kant mee scrollt.
*edit
Hij gaat wel verder naar de volgende pagina als je de spatie een tijd ingedrukt houd.

[ Voor 9% gewijzigd door FitzJac op 24-03-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:47:
[...]

Dit ziet er helemaal goed uit!! Alleen nog steeds dat via de spatie dat beeld-filter in-en-uit klapt. Het scrollen gaat nu wel goed, maar ga je niet verder naar de volgende pagina als je beneden bent. Wel érg netjes dat dat filter menu aan de linker kant mee scrollt.
Ik denk dat er ergens een focus wordt gezet op dat onderdeel, kom er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmy87 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:47:
@Beukhof1, je zegt de hele tijd dat je heel het topic gevolgd hebt, en dat je hebt gezocht maar wat jij zoekt is echt al tientallen keren voorbij gekomen. Je spotsweb url aanpassen naar de goede url dan werkt het.

Waar kan ik dat template van die redarrow vinden waar iedereen het over heeft trouwens?
maar mijn spotweb url staat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:26
ff zoeken in je spotweb naar spotweb. dan krijg je templates te zien van 2 dagen terug. v/d week hier ook gedownload en heeft wel aardige dingen erin zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door slommer op 24-03-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat er ergens een focus wordt gezet op dat onderdeel, kom er nog niet helemaal uit.
Als ik "Onderhoud" en "Zoeken" ingeklapt heb werkt het helemaal naar behoren merk ik net.
*edit
Het lijkt erop dat als het menu aan de linker kant hoger is dan de hoogte van je scherm het niet goed werkt, klap ik zoveel dingen in zodat het lager is dan mn scherm hoogte dan gaat ie netjes verder naar de volgende pagina als ik tot aan beneden "gespaced" heb.

[ Voor 31% gewijzigd door FitzJac op 24-03-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Als je je pagina reload wordt inderdaad je focus gezet op "Beeld" binnen de dynatree. Dit viel mij al lang op aangezien je dit ook kan zien (aan de stippellijn eromheen). Hoe je dit verhelpt weet ik helaas ook niet. Heeft waarschijnlijk wel iets te maken met het feit dat de dynatree als laatste wordt ingeladen via javascript.

@Nightspirit: Ik lees dat je de sidebar nu fixed hebt staan? (aangezien FitzJac dit meldde) Werkt dit ook wanneer je een scherm hebt met erg lage verticale resolutie (minder hoog dan de filters zelf?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shappie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:07:
Als je je pagina reload wordt inderdaad je focus gezet op "Beeld" binnen de dynatree. Dit viel mij al lang op aangezien je dit ook kan zien (aan de stippellijn eromheen). Hoe je dit verhelpt weet ik helaas ook niet. Heeft waarschijnlijk wel iets te maken met het feit dat de dynatree als laatste wordt ingeladen via javascript.

@Nightspirit: Ik lees dat je de sidebar nu fixed hebt staan? (aangezien FitzJac dit meldde) Werkt dit ook wanneer je een scherm hebt met erg lage verticale resolutie (minder hoog dan de filters zelf?).
Afbeeldingslocatie: http://cube.barhuis.nl/we1rdo_ingeklapt.png
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
Ja heb hem al gevonden :) Ziet er leuk uit inderdaad maar vindt hem net wat te donker.
@nightspirit zit dat ook in we1rdo's template of moet dat nog komen? :)

[ Voor 29% gewijzigd door jimmy87 op 24-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jimmy87 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:11:
Ja heb hem al gevonden :) Ziet er leuk uit inderdaad maar vindt hem net wat te donker.
@nightspirit zit dat ook in we1rdo's template of moet dat nog komen? :)
Dat zit bijna in we1rdo's template :Y Hij had mijn hulp ingeroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
@Nightspirit:
Je laatste wijziging is niet helemaal zoals bedoeld denk ik, als je nu alles uitgeklapt hebt kun je niets meer klikken wat buiten je scherm valt.(tenzij je een scherm van een meter hoog hebt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:22:
@Nightspirit:
Je laatste wijziging is niet helemaal zoals bedoeld denk ik, als je nu alles uitgeklapt hebt kun je niets meer klikken wat buiten je scherm valt.(tenzij je een scherm van een meter hoog hebt :+ )
Wordt aan gewerkt! Moet ergens een radio-button zien te verstoppen met we/niet meescrollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Ik blijf jouw fork voorlopig even fanatiek git-pullen en hier mn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Poos terug las ik ook iets over harmonica's om de verschillende categoriën in- en uit te kunnen klappen.
Dat lijkt mij nout echt een super handige functie omdat ik vrij uitgebreidde filters heb. Is daar al wat meer over bekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
CptChaos schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:24:
Poos terug las ik ook iets over harmonica's om de verschillende categoriën in- en uit te kunnen klappen.
Dat lijkt mij nout echt een super handige functie omdat ik vrij uitgebreidde filters heb. Is daar al wat meer over bekend? :)
Idd is leuk dat je zoeken, filters en onderhoud kan in klappen, maar dat zou veel leuker zijn als dat per catergorie kan doen van elke filter films, apps, applicaties, muziek etc..

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Nightspirt: Wat FitzJac zegt was precies mijn vraag. Wanneer je dus een sidebar heeft die langer is dan de verticale resolutie van je scherm kan je niet meer zien wat er buiten valt. Omdat hij mee scrollt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Darkstylo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:30:
Idd is leuk dat je zoeken, filters en onderhoud kan in klappen, maar dat zou veel leuker zijn als dat per catergorie kan doen van elke filter films, apps, applicaties, muziek etc..
Dat is, vind ik althans, veel logischer ook. :) De filters nemen de meeste ruimte in, niet de koppen die boven de items staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:26
stukje edit voor externe user in het kader goed gejat en aangepast :)
je kan hier meerdere ip's opgeven waar je dan de sab knop wel hebt. overige ips hebben geen button.

$allowip = array("<ip1>", "127.0.0.1");

if(!in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $allowip) ) {
$settings['nzbhandling']['action'] = 'disable';
}else{
$settings['nzbhandling']['action'] = 'push-sabnzbd';
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Bedankt voor de tip, maar ik draai Windows, heb de rechten even nagekeken en in principe staat alles op toegang voor iedereen.

Dit staat er in mijn ownsettings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
$settings['nzbhandling']['local_dir'] = 'C:\nzb';
$settings['nzbhandling']['command'] = '';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = 'localhost:8080';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'xxx';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=text';

Ik heb wel een wachtwoord ingesteld in SABnzbd, wellicht dat de local_dir misschien niet goed staat.. Mijn fantasie is verder op. Hoop dat iemand anders nog een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
local_dir & command worden niet gebruikt voor push. Username/password is geen probleem voor push. Je API-key invullen is wel belangrijk (heb je dat gedaan?). Verder lijkt het ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Api key is ingevuld inderdaad, net nog gecheckt. Het gaat dus fout als ik een spot open en op de nzb knop druk. Dan krijg ik bovenstaande foutmelding. Ik heb 'm al een keer volledig opnieuw geinstalleerd, maar probleem blijft. Enig idee waar ik deze foutmelding terug kan halen in de logs? Apache logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shappie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:32:
@Nightspirt: Wat FitzJac zegt was precies mijn vraag. Wanneer je dus een sidebar heeft die langer is dan de verticale resolutie van je scherm kan je niet meer zien wat er buiten valt. Omdat hij mee scrollt...
Kan nu ook uit :D

Afbeeldingslocatie: http://cube.barhuis.nl/we1rdo_ingeklapt.2.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05
Ik snap nog steeds niet waarom het zo traag is als ik htaccess gebruik.
Ook wil ik dat ik vanaf mijn dyndns account een username en wachtwoord moet instellen maar via mijn lan niet.
dus lokaal (127.0.0.1 of localhost) of via mijn pc (192.168.1.100) wil ik geen htaccess vraag krijgen.
onderstaand de inhoud van mijn htaccess welke vertraagd en niet doet wat ik wil.
iemand een oplossing? ik draai ubuntu 10.04

order deny,allow
deny from all
AuthName "Remco"
require valid-user
AuthType Basic
AuthUserFile /var/.htpasswd
allow from 192.168.1.100
allow from 192.168.1.101
allow from 127.0.0.1
allow from localhost
Satisfy any

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
remcoXP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:19:
Ik snap nog steeds niet waarom het zo traag is als ik htaccess gebruik.
Ook wil ik dat ik vanaf mijn dyndns account een username en wachtwoord moet instellen maar via mijn lan niet.
dus lokaal (127.0.0.1 of localhost) of via mijn pc (192.168.1.100) wil ik geen htaccess vraag krijgen.
onderstaand de inhoud van mijn htaccess welke vertraagd en niet doet wat ik wil.
iemand een oplossing? ik draai ubuntu 10.04

order deny,allow
deny from all
AuthName "Remco"
require valid-user
AuthType Basic
allow from 192.168.1.100
allow from 192.168.1.101
allow from 127.0.0.1
allow from localhost
Satisfy any
Order allow,deny
AuthType Basic
AuthName "Remco"
Require valid-user
Allow from 192.168
Allow from 127.0.0.1
Satisfy Any

Probeer het zo eens?:). Volgens mij faalt hij door de deny from all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Dit:
code:
1
AuthName "Remco"
lijkt me erg dom om neer te zetten en verander
code:
1
2
allow from 192.168.1.100
allow from 192.168.1.101
naar
code:
1
allow from 192.168.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:26:
Dit:
code:
1
AuthName "Remco"
lijkt me erg dom om neer te zetten en verander
code:
1
2
allow from 192.168.1.100
allow from 192.168.1.101
naar
code:
1
allow from 192.168.1
Dat laatste (over de IP adressen) ligt er nog maar aan of hij ook andere computers in zijn netwerk toegang wil geven. Ik kan me bijvoorbeeld een studentenhuis voorstellen waarbij dat erg ongewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:28:
[...]

Dat laatste (over de IP adressen) ligt er nog maar aan of hij ook andere computers in zijn netwerk toegang wil geven. Ik kan me bijvoorbeeld een studentenhuis voorstellen waarbij dat erg ongewenst is.
Daar heb je helemaal gelijk in maar bij mij werkt het alleen op die manier en dus niet met het hele IP. Maar goed een password manager in je browser en je kan alles lekker dicht laten wat mijns inziens altijd beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:35:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in maar bij mij werkt het alleen op die manier en dus niet met het hele IP. Maar goed een password manager in je browser en je kan alles lekker dicht laten wat mijns inziens altijd beter is ;)
Ok. Buiten dat voor mij wel/voor jou niet... het verklaart zijn vraag verder niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaero schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:25:
[...]

Order allow,deny
AuthType Basic
AuthName "Remco"
Require valid-user
Allow from 192.168
Allow from 127.0.0.1
Satisfy Any

Probeer het zo eens?:). Volgens mij faalt hij door de deny from all..
Nee. Eerst timmer je alles en iedereen eruit, daarna geef je per punt users en.of ip-adressen toegang. .htaccess 101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 12:36
Um.. Heb in mijn naiviteit ff snel deze code in phpmyadmin geplempt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ALTER IGNORE TABLE commentsxover DROP INDEX idx_commentsxover_1, ADD UNIQUE idx_commentsxover_1(nntpref, messageid);
ALTER TABLE commentsxover DROP INDEX idx_commentsxover_1, ADD INDEX idx_commentsxover_1(nntpref, messageid);
ALTER TABLE commentsxover DROP id;
ALTER TABLE commentsxover ADD id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY FIRST;

ALTER TABLE spots DROP id;
ALTER TABLE spots ADD id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY FIRST;
ALTER TABLE spotsfull DROP id;
ALTER TABLE spotsfull ADD id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY FIRST;

Indexen maken, right? Anyway, hoe lang loopt dat op een db van 1GB? Is geen langzame server, maar het duurt en duurt, en ik heb geen idee hoe lang het nog gaat lopen. Stom van me dat ik ze er ook allemaal tegelijk in mik zeg.. 8)7 |:(

/edit
Lekker dan. Denk doe eens een show processlist.
Zie ik dat hij aan het kopieren is naar een temp table. En al heel lang niks doet. Ik check /var fs, ja hoor, vol. Alles hangen. Ff snapshot maken, disk vergroten, en bidden dat de db niet verknalt is (crash recovery).

/edit 2
Bovenstaande queries gedraaid, en een optimize tables er achteraan. DB is van 1GB naar 1.6GB gegaan. Heb echt niet het idee dat het sneller is geworden. Zo browsen en categories bekijken gaat wel. Maar een search is echt niet meer leuk. Zeker 1.5 minuut.

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 24-03-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
bedankt jongens! het werkt nu wel zoals het hoort.
snel en ik hoop veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@UltraSub: Klinkt als sqlite? VACUUM is the word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wat hier fout aan is waardoor ik geen plaatjes in de spots en de sab-knop niet werkt (en ja ik heb het topic door zocht en van alles geprobeerd maar kom er echt niet uit O-) ):

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
<?php
# Instellingen voor NZB-, update knop en templates
$settings['show_updatebutton'] = true;
$settings['show_nzbbutton'] = true;
$settings['retrieve_comments'] = true;
$settings['keep_downloadlist'] = true;
$settings['templates']['default'] = './templates_splendid/';
$settings['spot_moderation'] = 'disable';
$settings['retention'] = '1000';
$settings['spotweburl'] = 'http://10.0.1.11/spotweb/';

# Algemene instellen, zoals spots per pagina en type datum notatie
$settings['prefs']['perpage'] = '40';
$settings['prefs']['date_formatting'] = 'human';

# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = 'XXX';

# Standaard NNTP (news) server
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'news.i-telligent.com';
$settings['nntp_nzb']['user'] = 'XXXXXX@i-telligent.com';
$settings['nntp_nzb']['pass'] = 'XXXXXXXX';
$settings['nntp_nzb']['port'] = 119;
$settings['nntp_nzb']['enc'] = false;

# Instellingen voor directe koppeling met SABnzbd's API.
$settings['nzbhandling']['local_dir'] = '';
$settings['nzbhandling']['command'] = '';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '10.0.1.8:8080';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'XXXXXXXXXXXb00d09e7b30cbfb4fe';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=text';

$settings['filters'] = array(    
    Array("Reset filters", "images/icons/home.png", "&search[unfiltered]=true", "", array()),
    Array("Nieuw", "images/icons/today.png", "&search[unfiltered]=true&search[type]=New", "", array()),
    Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", "", 
        Array(
            Array("HD", "images/icons/hd.png", "cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9", ""),
            Array("DivX", "images/icons/divx.png", "cat0_a0", ""),
            Array("WMV", "images/icons/wmv.png", "cat0_a1", ""),
            Array("MPEG", "images/icons/mpg.png", "cat0_a2", ""),
            Array("DVD", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10", ""),
            Array("Series", "images/icons/tv.png", "cat0_d11", ""),
            Array("Boeken", "images/icons/book.png", "cat0_a5", "")
        )
    ),    
    Array("Muziek", "images/icons/music.png", "cat1_a", "", 
        Array(
            Array("Compressed", "images/icons/music.png", "cat1_a0,cat1_a3,cat1_a5,cat1_a6", ""),
            Array("Lossless", "images/icons/music.png", "cat1_a2,cat1_a4,cat1_a7,cat1_a8", "")
        )
    ),
    Array("Spellen", "images/icons/controller.png", "cat2_a", "", 
        Array(
            Array("Playstation 3", "images/icons/playstation.png", "cat2_a12", ""),
            Array("Mac", "images/icons/mac.png", "cat2_a1", ""),
            Array("IOS", "images/icons/phone.png", "cat2_a14", ""),
            Array("Windows", "images/icons/windows.png", "cat2_a0", "")
        )
    ),
    Array("Applicaties", "images/icons/application.png", "cat3_a", "", 
        Array(
            Array("Mac", "images/icons/mac.png", "cat3_a1", ""),
            Array("Windows", "images/icons/vista.png", "cat3_a0", ""),
            Array("IOS", "images/icons/phone.png", "cat3_a6", ""),
            Array("PDA / Navigatie", "images/icons/pda.png", "cat3_a4,cat3_a5,cat3_a7", "")
        )
    )
);
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het eens zonder regel 77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Doordat ik mijn eigen website gesloopt had, moest ik een snapshot van mijn webserver VM terugzetten. Hierdoor is echter het werk wat ik had gemaakt voor de nieuwe ownsettings-generator verloren gegaan.
Voor ik er weer tijd in ga steken: heeft de ownsettings-generator echt meerwaarde voor jullie, want ik heb geloof ik ergens ook gelezen dat er mensen bezig zijn met een installer / settingspanel van Spotweb?

@Beukhof1: Als je Firefox gebruikt, doe dan eens rechtermuisknop op wat je ziet waar de afbeelding normaliter staat en kies voor Afbeelding bekijken / View Image. In het adresbalk krijg je dan het pad te zien die in de HTML staat naar de afbeelding toe, controleer dat pad eens. Ik vermoed dat jouw $settings['spotweburl'] niet goed is.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-10 19:27
Ik had wat problemen met spotweb en mijn DS, waardoor ik dacht dat het handig zou zijn om eens met een schone lei te beginnen, sindsdien ben ik aan het rommelen.

Had een brainfart, heb een git pull geprobeerd met onderstaande melding tot gevolg:
DS209> git pull
remote: Counting objects: 166, done.
remote: Compressing objects: 100% (60/60), done.
remote: Total 151 (delta 109), reused 132 (delta 91)
Receiving objects: 100% (151/151), 35.54 KiB, done.
Resolving deltas: 100% (109/109), completed with 10 local objects.
From https://github.com/spotweb/spotweb
718dd59..459c7b2 master -> origin/master
/opt/libexec/git-core/git-pull: line 254: tr: not found
Your configuration specifies to merge with the ref 'master'
from the remote, but no such ref was fetched.
heb git gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, zonder (goed) resultaat. ;(
Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb dit hele forum gelezen, maar heb dit niet terug gevonden. 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door prettynifty op 25-03-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
ik zit zo eens te denken over Spotweb, zou het niet een idee zijn om bij die ownsettings generator, ook een generator voor filters te maken? ik zit daar maar mee te rommelen en krijg die gewoon niet lekker..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik zit mijn spotwebinstallscript te testen, maar het loopt nog niet lekker. Ik ben nu wel zo ver dat alles geinstalleerd wordt, maar ik krijg sed niet zover om een aantal zaken te replacen waardoor de configuratie nog niet wil met het bashscript.

Iemand een idee hoe ik sed zo ver krijg dat ie de volgende veranderingen doorvoert?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
            create_DB () {
            MYSQL=$(which mysql)
            if $($MYSQL mysql -u root --password="$SQLPASSWORD" -e "CREATE DATABASE spotweb;")
                then
                $MYSQL mysql -u root --password="$SQLPASSWORD" -e "CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';"
                $MYSQL mysql -u root --password="$SQLPASSWORD" -e "GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';"
                echo "Database aangemaakt met de naam spotweb, user spotweb en wachtwoord spotweb ;)"
                sed -i "
                    s/$settings['db']['engine'] = 'sqlite3';/$settings['db']['engine'] = 'mysql';/g
                    s!$settings['db']['path'] = './nntpdb.sqlite3';!#$settings['db']['path'] = './nntpdb.sqlite3';!g
                    s/#\$settings['db']['engine'] = 'mysql';/$settings['db']['engine'] = 'mysql';/g
                    s/#\$settings['db']['host'] = 'localhost';/$settings['db']['host'] = 'localhost';/g
                    s/#$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';/$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';/g
                    s/#$settings['db']['user'] = 'spotweb';/$settings['db']['user'] = 'spotweb';/g
                    s/#$settings['db']['pass'] = 'spotweb';/$settings['db']['pass'] = 'spotweb';/g
                    " $INSTALLDIR/$CONFIGFILE
            else
                echo "Je hebt een verkeerd wachtwoord opgegeven, probeer het nog een keer"
                input_PW
            fi
            }

$INSTALLDIR/$CONFIGFILE is in dit geval dus ownsettings.php. (die parameters kloppen want andere zaken in het script worden wel aangepast). Het lukt me in dit geval niet om deze regels te uncommenten, omdat $settings gelezen wordt als een variable. Ik heb al escapes enzo geprobeerd, maar dan krijg ik het nog niet voor elkaar.

Hetzelfde moet gebeuren met wat andere settings, dan gaat het niet om uncommenten, maar om replacen (zoals nieuwsserver setup enzo).

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 25-03-2011 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:35:
Doordat ik mijn eigen website gesloopt had, moest ik een snapshot van mijn webserver VM terugzetten. Hierdoor is echter het werk wat ik had gemaakt voor de nieuwe ownsettings-generator verloren gegaan.
Voor ik er weer tijd in ga steken: heeft de ownsettings-generator echt meerwaarde voor jullie, want ik heb geloof ik ergens ook gelezen dat er mensen bezig zijn met een installer / settingspanel van Spotweb?

@Beukhof1: Als je Firefox gebruikt, doe dan eens rechtermuisknop op wat je ziet waar de afbeelding normaliter staat en kies voor Afbeelding bekijken / View Image. In het adresbalk krijg je dan het pad te zien die in de HTML staat naar de afbeelding toe, controleer dat pad eens. Ik vermoed dat jouw $settings['spotweburl'] niet goed is.
ik heb het met plezier gebruik en zie hier echt de meerwaarde van in.
alleen zou het geintegreerd moeten zijn in master branch. er zijn zoveel veranderingen geweest waardoor je meer aan het zoeken bent naar nieuwe versies dan het daadwerkelijk gebruiken.

ook is het zonde dat jij iets maakt en splendid iets vergelijkbaars heeft, en spotweb het beide niet gebruikt.

er zou samengewerkt moeten worden en spotweb zou moeten adopteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
remcoXP schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:36:
[...]

alleen zou het geintegreerd moeten zijn in master branch. er zijn zoveel veranderingen geweest waardoor je meer aan het zoeken bent naar nieuwe versies dan het daadwerkelijk gebruiken.

ook is het zonde dat jij iets maakt en splendid iets vergelijkbaars heeft, en spotweb het beide niet gebruikt.

Splendid is part van Spotweb ;-) Dus het word juist gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Darkstylo op 25-03-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Darkstylo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:38:
[...]

Splendid is part van Spotweb ;-) Dus het word juist gebruikt.
sorry ik had het puur over de configuratie editors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
remcoXP schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:36:
[...]

Ik had mijn configuratie-tool al ingediend bij SpotWeb. Hij wil eerst nog wat andere grote wijzigingen doorvoeren zodat mijn tool ook effectief gebruikt kan worden. Tot die tijd doe ik niks aan het script meer.

Ik ben op dit moment druk bezig met mijn template, die wordt compleet anders. Erg veel werk want ik herschrijf alles. Maargoed, dan heb je ook wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:11:
Probeer het eens zonder regel 77
Geen effect helaas nog steeds niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Splendid schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:08:
[...]

Ik had mijn configuratie-tool al ingediend bij SpotWeb. Hij wil eerst nog wat andere grote wijzigingen doorvoeren zodat mijn tool ook effectief gebruikt kan worden. Tot die tijd doe ik niks aan het script meer.

Ik ben op dit moment druk bezig met mijn template, die wordt compleet anders. Erg veel werk want ik herschrijf alles. Maargoed, dan heb je ook wat :9
heb je mockups (of hoe heten die dingen ook eigenlijk?) om te zien wat je van plan bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:52

zeroday

There is no alternative!

Darkstylo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:30:
[...]

ik dacht dat het uitklapmenu daar al overging, maar nu zit ik te kijken en het is dus het hoofdmenu / onderdelen ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ah mooi, probleem met sed opgelost. installscript ondersteunt nu mysql met aanmaken nieuwe database, ownsettings daarnaar aanpassen en retrieve starten op het einde. I'm happy :)
De oplossing was:
code:
1
2
3
                sed -i "s/'sqlite3'/'mysql'/g" $INSTALLDIR/$CONFIGFILE
                sed -i "145,149 s/#//" $INSTALLDIR/$CONFIGFILE
                sed -i "142d" $INSTALLDIR/$CONFIGFILE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

freak1 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 07:26:
ik zit zo eens te denken over Spotweb, zou het niet een idee zijn om bij die ownsettings generator, ook een generator voor filters te maken? ik zit daar maar mee te rommelen en krijg die gewoon niet lekker..
Die had ik in de planning staan om er in te zetten, punt is alleen dat iedereen andere filters wil hebben... Dus dat is haast onbegonnen werk en in settings.php staan al filters zoals standaard was in FTD, dus ik zie er de noodzaak niet zo van.

Ook heb ik de mooie nieuwe ownsettings-generator met mijn stomme kop verkloot helaas, ik wil best opnieuw beginnen, dat is het punt niet, maar ik wil dan wel zeker weten dat het voor meerdere mensen nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Kan iemand een reden verzinnen waarom na installatie van Spotweb de database zich alleen vult met post vanaf het moment van installatie, en geen oudere post laat zien? Ook niet na een aantal dagen. Ik zie ook niet het proces retreive een tijdje in de processen staan zoals verwacht was na een verse installatie. Ik heb ook al spotweb verwijderd, sql database leeggemaakt en het spotweb opnieuw geïnstalleerd. Spotweb zelf werkt verder prima, alleen zinder history dus.

Ik gebruik zelf eweka, zal die heb probleem kunnen veroorzaken? Als ik eweka gebruik in spotnet gaat het wel goed, en vult mijn database zich met heel veel oudere posts (tot 1 jaar terug).

Thanks,

DeNnuZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij $settings['retention'] iets verkeerd ingevuld?
Vergeten dat je textnews.eweka.nl als newsserver voor headers moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

textnews.eweka.nl in de settings.php zetten heeft het probleem verholpen, hij is nu headers aan het downloaden.

dank.

DeNnuZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
remcoXP schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:24:
[...]

heb je mockups (of hoe heten die dingen ook eigenlijk?) om te zien wat je van plan bent?
Nee nog niks beschikbaar, groots geheim allemaal nog :9

[ Voor 28% gewijzigd door Splendid op 25-03-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ubuntu users kunnen vanaf nu dit script gebruiken om spotweb te installen. Getest in een Ubuntu 10.04 Virtual machine en op mijn eigen laptopje toen dat goed ging (Ubuntu 10.10), en allebei de tests geslaagd.

De volgende zaken zijn hierin geregeld:
Installeert:
- Git (voor het clonen)
- Apacheserver
- sqlite of mysql (kunt keuze maken)
- alle overige dependency's (dus ook pear en nntp enzo)

Configureert:
- php.ini timezone's
- maakt mysql-database aan (optioneel)
- importmogelijkheid eigen ownsettings.php
- aanmaken ownsettings.php
- database-setting indien nieuwe mysql-database
- nieuwsserver

Na de installatie is spotweb (indien al voor retrieve now is gekozen) bereikbaar op http://computernaam/spotweb. (voor de snelheid heb ik retrieve full spots op false gezet).

Wat ik er nog bij wil maken:
- optie voor aparte headerserver
- default template keuze
- retentiekeuze
- ftd-spots (wel/niet)

Indien je dit script gaat gebruiken geef het dan aan als je configuratieopties mist, het is vrij makkelijk aan te passen omdat ik wat default knipsels heb die makkelijk aanpasbaar zijn naar nieuwe situaties. Het is een volledige terminalsetup, dus erg geschikt voor headless servers, maar gewoon ubuntu desktop werkt het ook prima, maar wel in terminal uitvoeren.

wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/LaSi.sh
sudo chmod +x LaSi.sh
./LaSi.sh
En kies optie 5 en dan install Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:47:
Ook heb ik de mooie nieuwe ownsettings-generator met mijn stomme kop verkloot helaas, ik wil best opnieuw beginnen, dat is het punt niet, maar ik wil dan wel zeker weten dat het voor meerdere mensen nut heeft.
Er zijn nu al drie initiatieven voor iets dergelijks (geweest) en volgens mij is er altijd op gereageerd dat dit interessant is, maar dat er eerst wat infrastructuur moet zijn binnen Spotweb zelf.

Waarom leggen jullie de koppen niet bij elkaar en doen één voorstel tot de integratie van zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

elevator schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:57:
Er zijn nu al drie initiatieven voor iets dergelijks (geweest) en volgens mij is er altijd op gereageerd dat dit interessant is, maar dat er eerst wat infrastructuur moet zijn binnen Spotweb zelf.
Ik was geloof ik een van de eersten met een dergelijk initiatief, omdat ik er zelf ook keer op keer tegenaan liep.
Waarom leggen jullie de koppen niet bij elkaar en doen één voorstel tot de integratie van zoiets?
Is een optie, maar vraag me af of dat gaat werken. Er zijn verschillende wegen naar Rome immers. ;) Zo had ik de ownsettings-generator gemaakt, Mar2zz een installatiescript voor Ubuntu, en weer iemand anders had de settings omgezet naar een tabel in de spotweb database. Lijken mij dus drie verschillende 'soorten'.

De ownsettings-generator is immers altijd te gebruiken, ook voor bestaande installaties. Mar2zz is een installatiescript en dus eigenlijk (voorlopig?) alleen bij installatie te gebruiken en de settings in de database is (enigszins denigrerend, maar niet zo bedoeld) een mod op spotweb. Moet zeggen dat ik het script (nog) niet ken.

Wel begin ik het wat vreemd te vinden, dat er geen settings panel is binnen Spotweb en daarmee (om het makkelijk te houden!) de settings niet binnen de Spotweb database worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
@Nightspirit:
Netjes die "Gedownload" knop!

[ Voor 7% gewijzigd door FitzJac op 25-03-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FitzJac schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:46:
@Nightspirit:
Netjes die "Gedownload" knop!
Dat is niet mijn knop, vriend :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:39:
[...]
Ik was geloof ik een van de eersten met een dergelijk initiatief, omdat ik er zelf ook keer op keer tegenaan liep.
[...]
Mar2zz is een installatiescript en dus eigenlijk (voorlopig?) alleen bij installatie te gebruiken
Klopt, alleen bij installatie en 'cleane' herinstallatie. Als ik alle settings in bash zou zetten in mijn installatiescript dan haal ik die settings er wel uit en maak er een configuratiescript van, zodat die ook 'los' gebruikt kan worden. Maar de vraag is natuurlijk hoe lang dat nog nodig is als het inderdaad in spotweb komt.

Ik heb dat stukje configuratie er alleen inzitten om mensen op weg te helpen die met een schone install beginnen. Het script zorgt voor alles waar je rekening mee moet houden bij een schone install en trapt daarna gelijk af met een retrieve zodat spotweb direct bruikbaar is (bij mysql in ieder geval, bij sqlite moet de hele retrieve afgewacht worden voor er spots zichtbaar zijn).

Bij herinstall kun je je ownsettings.php eventueel importeren, dan is het direct helemaal in orde en heb je een schone install met je eigen settings. (in de basis is dat gewoon het backuppen (of verwijderen, keuze is mogelijk) van de spotwebdir en daarna een schone git clone neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:55:
[...]

Dat is niet mijn knop, vriend :')
_/-\o_ :) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

@mr Spotweb himself

Is het een idee om contact met elkaar te hebben i.v.m. spotnet protocol dingetjes? Er is werkelijk niets gedocumenteerd en dat maakt het soms nogal lastig. Vooral in de toekomst kunnen we hierdoor tegen hinder aan lopen.

Een voorbeeld hiervan zijn de Dispose berichten en het rapporteren van spots. Wat gebeurd er wanneer iemand iets rapporteert? En wie verifieert de Dispose berichten?

Ik weet dat jij het niet bedacht hebt, maar spotnet zelf is helaas niet zo open als dat de maker zegt dat het is.

Spotnet is een prima "protocol" en daarvoor complimenten naar de bedenker, maar aan de onduidelijkheid mag van mij ondertussen wel eens een eind komen.

Mijn belang in de openheid is natuurlijk verbonden aan de ontwikkeling van µSpotted. (µSpotted @ GoT & uSpotted.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

GateKeaper schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:10:
@mr Spotweb himself

Is het een idee om contact met elkaar te hebben i.v.m. spotnet protocol dingetjes? Er is werkelijk niets gedocumenteerd en dat maakt het soms nogal lastig. Vooral in de toekomst kunnen we hierdoor tegen hinder aan lopen.

Een voorbeeld hiervan zijn de Dispose berichten en het rapporteren van spots. Wat gebeurd er wanneer iemand iets rapporteert? En wie verifieert de Dispose berichten?

Ik weet dat jij het niet bedacht hebt, maar spotnet zelf is helaas niet zo open als dat de maker zegt dat het is.

Spotnet is een prima "protocol" en daarvoor complimenten naar de bedenker, maar aan de onduidelijkheid mag van mij ondertussen wel eens een eind komen.

Mijn belang in de openheid is natuurlijk verbonden aan de ontwikkeling van µSpotted. (µSpotted @ GoT & uSpotted.nl)
Ik denk toch echt dat je hiervoor bij de Spotnet ontwikkelaar zelf moet zijn... Hij heeft alles in de hand.. als hij iets veranderd zal spotweb dit ook moeten veranderen.... En als je zelf contact hebt met [Verwijderde gebruiker] loopt net een stuk beter denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurd er wanneer iemand iets rapporteert?
Er wordt een REPORT-bericht geplaatst in de daarvoor ingestelde groep (standaard: free.whilley).
En wie verifieert de Dispose berichten?
DISPOSE-berichten kunnen van verschillende MOD-teams komen, en elk team heeft een andere RSA sleutel. Dus je kijkt eerst naar de KeyID om te weten welk team het was, zoekt op welke publieke sleutel daar bij hoort, en vervolgens kun je de handtekening controleren. Gebuikers kunnen zelf kiezen welke teams zij vertrouwen, door keys.xml aan te passen, en sleutels toe te voegen/weg te halen.

Een Spotnet client kan de DISPOSE berichten ook gewoon negeren, maar de headers uit free.whilley binnenhalen, de REPORTs turven, en spots die vaker dan X keer zijn gerapporteerd automatisch verwijderen. Hierdoor worden de spots zonder tussenkomst van moderators schoongehouden, en je hoeft ook geen sleutels te controleren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Drazix :w

Als je toch bezig bent... ik heb begrepen dat zelf-signing binnenkort komt? Wordt ook daarmee gezorgd dat de timestamp van spots altijd goed staan, zoals nu ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:51:
ik heb begrepen dat zelf-signing binnenkort komt?
Er zijn al honderden self-signed spots (KeyID 7). Maar deze worden nu alleen geplaatst als de sign-server niet bereikbaar is, omdat oude spotnet-clients deze spots niet tonen. Daarom zijn ze nog vrij zeldzaam in het wild ;) Zodra iedereen is overgestapt op de 1.7.x reeks, zal de signserver definitief offline gaan, en zullen er alleen nog maar self-signed spots binnenkomen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:51:
Wordt ook daarmee gezorgd dat de timestamp van spots altijd goed staan, zoals nu ook het geval is?
De timestamps zijn eigenlijk obsolete, want bij self-signed spots zijn deze niet betrouwbaar. Je kunt beter naar het Date-veld kijken van de header. De SpotID is ook overbodig geworden, het MessageID-veld is nu de primaire ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, NNTP-Posting-Date. Goed idee d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Hey Drazix :D Hier ben je wel!

In het spotnet topic kwam ik je niet meer tegen... Op de vlucht geslagen voor de FTDérs?

Heb je ook een stukje uitleg/documentatie over die selfsigned spots? Hoe gaat dit in zijn werk? Hoe worden ze gesigned en gevalideerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-10 16:52

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ubuntu users kunnen vanaf nu dit script gebruiken om spotweb te installen. Getest in een Ubuntu 10.04 Virtual machine en op mijn eigen laptopje toen dat goed ging (Ubuntu 10.10), en allebei de tests geslaagd.
_/-\o_

Ik miste kennelijk iets, maar kon niet achterhalen wat. Dankzij dit scripts draait de retrieve nu, tyvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kabouterplop01 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:29:
[...]
Ik miste kennelijk iets, maar kon niet achterhalen wat. Dankzij dit scripts draait de retrieve nu, tyvm
Bedankt voor 't testen :p

Heb nu ook setup voor headerserver toegevoegd, zodat ie ook voor eweka-klandizie direct kan retrieven na install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Iemand interesse om een functionaliteit te bouwen voor Spotweb? Hier de uitleg :+
De comments hebben nauwelijks eisen, behalve:

- References: header (verwijst naar orginele spot)
- Message-ID: Pak message-id van orginele spot, verwijder de puntjes, plak er een puntje achter, en dan een uniek gedeelte.
- Zorg je dat de SHA1 hash van de Message-ID begint met twee zero-bytes (hashcash). Dit doe je door net zolang een nieuw uniek gedeelte genereren tot dit optreed.

Dan krijg je zoiets:

<16c2486048e948ffabb30abf014463cd37.0.tIRDGguHQp0HfaITQ.AB5G@spot.net>

staat gelijk aan:

<orgineel.versie.uniek.hashcash@spot.net>

Verder:
X-User-Key: De gebruikte RSA key
X-User-Signature: RSA signature van de MessageID

Zal vast nog wel iets vergeten zijn, dan hoor ik t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Xaero schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:20:
Iemand interesse om een functionaliteit te bouwen voor Spotweb? Hier de uitleg :+
Ik kan wel even kijken, lijkt me interessant! :)

Tweakers.net heeft een mooie Mantis installatie onder http://devtrack.tweakers.net, zouden zij misschien ook een project willen maken voor Spotweb? :) Anders wil ik wel een Mantis installatie fixen, is misschien wel een idee voor de intiatieven los van Spotweb, die via de Githubs gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Tweakers.net heeft een mooie Mantis installatie onder http://devtrack.tweakers.net, zouden zij misschien ook een project willen maken voor Spotweb? :) Anders wil ik wel een Mantis installatie fixen, is misschien wel een idee voor de intiatieven los van Spotweb, die via de Githubs gaan.
Wat is er mis met https://github.com/spotweb/spotweb/issues :? Laten we alles lekker op 1 plek houden imo.
of
Als de maker behoefte heeft aan zoiets zal hij het wel opzetten danwel vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 14:52
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:47:
[...]
Die had ik in de planning staan om er in te zetten, punt is alleen dat iedereen andere filters wil hebben... Dus dat is haast onbegonnen werk en in settings.php staan al filters zoals standaard was in FTD, dus ik zie er de noodzaak niet zo van.

dat klopt, juist daarom zou ik hem erin willen., iedereen wil andere filters, en zoals je ziet zit iedereen ook te kloten met die categories e.d.

als er gewoon een stel checkboxen zou zijn, net zoals in spotnet, en dat je daar dan een filters uitgepoept krijgt, zou wel erg mooi zijn.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:01:
Wat is er mis met https://github.com/spotweb/spotweb/issues :? Laten we alles lekker op 1 plek houden imo.
of
Als de maker behoefte heeft aan zoiets zal hij het wel opzetten danwel vragen.
En daar kan je terecht met de issues omtrent andere initiatieven omtrent Spotweb, zoals mijn ownsettings-generator of Mar2zz zijn installatiescript? :? Daarom zei ik, dat omtrent hetgeen wat al wél Spotweb is opgenomen in de issueslijst te laten (al heeft die imo zijn beperkingen). ;) Ik heb het nu dus puur over de initiatieven, niet spotweb zelf.
freak1 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:02:
dat klopt, juist daarom zou ik hem erin willen., iedereen wil andere filters, en zoals je ziet zit iedereen ook te kloten met die categories e.d.

als er gewoon een stel checkboxen zou zijn, net zoals in spotnet, en dat je daar dan een filters uitgepoept krijgt, zou wel erg mooi zijn.
Die filters zijn zo moeilijk niet en met de juiste pagina als lijdraad, kom je echt een heel eind. Ik ga in de generator alleen generieke instellingen opnemen, verdere customisation ga ik niet maken in de generator.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:04:
[...]
En daar kan je terecht met de issues omtrent andere initiatieven omtrent Spotweb, zoals mijn ownsettings-generator of Mar2zz zijn installatiescript? :?
Op de plek waar ook de ontwikkeling wordt bijgehouden, die omgevingen zijn ervoor. Of dat nou github, sf.net of een andere ontwikkelsite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:10:
Op de plek waar ook de ontwikkeling wordt bijgehouden, die omgevingen zijn ervoor. Of dat nou github, sf.net of een andere ontwikkelsite is.
Wat hebben de generator en mar2zz's installatiescript met de ontwikkeling van spotnet te maken? :? Sorry, ik snap je punt niet wat je nu duidelijk wilt maken.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:11:
[...]
Wat hebben de generator en mar2zz's installatiescript met de ontwikkeling van spotnet te maken? :? Sorry, ik snap je punt niet wat je nu duidelijk wilt maken.
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Juist ja :+

En verder... dat zei ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@Cpt. Chaos

Spotweb is nu ontzettend in ontwikkeling, daarom is het zo versplinterd al die info, maar dat gaat wel bij trekken zodra e.e.a. uit de issue's is. Wij gebruiken allemaal de versie van nu, maar ik heb het ook geinstalled bij anderen, die versies gebruiken van een week of meer oud en die werken ook gewoon, die missen misschien alleen wat features of leven met de bugs/quirks die er zijn.

Kijk maar eens naar Drazix, overal en nergens worden forums uit de grond gestampt waar bugs en issues besproken worden en waar hij maar verwacht wordt te kijken. Slaat nergens op. Die kerel zet usenet-loving NL op de kop en is zo beroemd dat ie zich bijna op geen forum meer kan vertonen zonder gestalked te worden.
Pagina: 1 ... 27 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.