SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.069 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:09:
[...]
Op jouw systeem. Ik heb geen glazen bol, kan niet alles zien...
Vreemd als ik de template van w1erdo kies krijg ik wel kale links en dergelijken te zien. Net of er geen css aanwezig is.

Kan ik alle bestanden opnieuw binnen halen en mijn db behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:11:
[...]

Vreemd als ik de template van w1erdo kies krijg ik wel kale links en dergelijken te zien. Net of er geen css aanwezig is.

Kan ik alle bestanden opnieuw binnen halen en mijn db behouden?
Wat dacht je ervan om eerst eens in dit topic te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik volg deze topic al vanaf het begin en heb (bijna) alles gelezen kan me niet herinneren dat er zoiets is uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
Dat kan zeker ja, in ieder geval als je mysql gebruikt. Als je sqlite gebruikt weet ik het niet zeker maar dat vast wel ergens in het topic staan. Ik denk dat dan je sqlite bestand kopieren volstaat.

[ Voor 15% gewijzigd door jimmy87 op 23-03-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmy87 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:19:
Dat kan zeker ja, in ieder geval als je mysql gebruikt. Als je sqlite gebruikt weet ik het niet zeker maar dat vast wel ergens in het topic staan.
ik heb mysql.. hoe doe ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:18:
ik volg deze topic al vanaf het begin en heb (bijna) alles gelezen kan me niet herinneren dat er zoiets is uitgelegd.
Dan is je geheugen slecht. De zoekfunctie biedt uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een fout in mijn filters ontdekken waardoor ik een witte pagina krijg?

PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
$settings['filters'] = array(    
    Array("Reset filters", "images/icons/home.png", "&search[unfiltered]=true", "", array()),
    Array("Nieuw", "images/icons/today.png", "&search[unfiltered]=true&search[type]=New", "", array()),
    Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", "", 
        Array(
            Array("HD", "images/icons/hd.png", "cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9", ""),
            Array("DivX", "images/icons/divx.png", "cat0_a0", ""),
            Array("WMV", "images/icons/wmv.png", "cat0_a1", ""),
            Array("MPEG", "images/icons/mpg.png", "cat0_a2", ""),
            Array("DVD", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10", ""),
            Array("Series", "images/icons/tv.png", "cat0_d11", ""),
            Array("Boeken", "images/icons/book.png", "cat0_a5", "")
        )
    ),    
    Array("Muziek", "images/icons/music.png", "cat1_a", "", 
        Array(
            Array("Compressed", "images/icons/music.png", "cat1_a0,cat1_a3,cat1_a5,cat1_a6", ""),
            Array("Lossless", "images/icons/music.png", "cat1_a2,cat1_a4,cat1_a7,cat1_a8", "")
        )
    ),
    Array("Spellen", "images/icons/controller.png", "cat2_a", "", 
        Array(
            Array("Playstation 3", "images/icons/playstation.png", "cat2_a12", ""),
            Array("Mac", "images/icons/mac.png", "cat2_a1", ""),
            Array("IOS", "images/icons/phone.png", "cat2_a14", ""),
            Array("Windows", "images/icons/windows.png", "cat2_a0", ""),
            Array("XBox", "images/icons/xbox.png", "cat2_a6,cat2_a7", ""),
            Array("Nintendo", "images/icons/nintendo_ds.png", "cat2_a9,cat2_a10,cat2_a11", ""),
            Array("PDA", "images/icons/pda.png", "cat2_a13", "")
        )
    ),
    Array("Applicaties", "images/icons/application.png", "cat3_a", "", 
        Array(
            Array("Mac", "images/icons/mac.png", "cat3_a1", ""),
            Array("Windows", "images/icons/vista.png", "cat3_a0", ""),
            Array("IOS", "images/icons/phone.png", "cat3_a6", ""),
            Array("PDA / Navigatie", "images/icons/pda.png", "cat3_a4,cat3_a5,cat3_a7", "")
        )
    )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
We willen je best helpen maar het is niet de bedoeling dat wij jou spotweb gaan onderhouden natuurlijk ;)

Wat betreft je mysql, de database gegevens uit je settings/ownsettings even opslaan in kladblok oid.
Spotweb opnieuw clonen, data terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haakjes op verkeerde plekken, niet afgesloten met ;. Niets wat een nette editor je niet kon vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zet je filters eens tussen de php-tag, en gebruik de intending, dat maakt het lezen al makkelijkker. Nu kunnen wij je slecht helpen, omdat de leesbaarheid slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:30:
Zet je filters eens tussen de php-tag, en gebruik de intending, dat maakt het lezen al makkelijkker. Nu kunnen wij je slecht helpen, omdat de leesbaarheid slecht is.
Sorry... aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:27:
Kan iemand een fout in mijn filters ontdekken waardoor ik een witte pagina krijg?
Zo te zien mis je alleen een ; op de allerlaatste regel. Als je iets kopieert uit ownsettings moet je wel alles kopieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:39:
[...]

Zo te zien mis je alleen een ; op de allerlaatste regel. Als je iets kopieert uit ownsettings moet je wel alles kopieren :)
nee die staat erbij was em alleen naar de post vergeten te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Beukhof1: Zoals nightspirit al zei zou je de oplossing voor je missende styles in de we1rdo layout ook gewoon gevonden hebben als je even zocht.

Lees even de comments/uitleg in je settings.php bij je spotweb_url en je komt er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:40:
[...]

nee die staat erbij was em alleen naar de post vergeten te kopiëren.
Dat moet je ook niet vergeten. Ik help je niet meer, ik zie dat je linux uit de spellen en apps hebt gesloopt. Foei, jij, jij... jij ketter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Dat moet je ook niet vergeten. Ik help je niet meer, ik zie dat je linux uit de spellen en apps hebt gesloopt. Foei, jij, jij... jij ketter! ;)
Haha ja... heb alleen maar mac's hier en 1 windows machine :$ waar spotweb/couchpatato en sickbeard opdraaien O-)

Heb trouwens een nieuwe clone gedraaid en opnieuw mijn ownsettings aangemaakt (met dank aan CptChaos). en nu werkt het weer. we1rdo template is nog steeds wazig mja vind die van splendid toch mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Zag net dat wanneer je een post opent waar een ' in de titel zit niet de volledige titel wordt weergegeven maar slechts tot de '.
Bijv:
L' Empire des Loups
wordt weergegeven als
L

Komt dit door een lokale setting of kan SpotWeb (nog) niet overweg met ' in titels??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:01
Mr. Happy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:10:
Zag net dat wanneer je een post opent waar een ' in de titel zit niet de volledige titel wordt weergegeven maar slechts tot de '.
Bijv:
L' Empire des Loups
wordt weergegeven als
L

Komt dit door een lokale setting of kan SpotWeb (nog) niet overweg met ' in titels??
Hier met de We1rdo template geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
FitzJac schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Hier met de We1rdo template geen enkel probleem.
Ik gebruik normaal gesproken de template van RedArrow, maar met die van We1rdo heb ik hetzelfde probleem (niet in het overzicht maar als ik de spot open onderaan het scherm)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
sl1000 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:50:
[...]

ik zij de gek, al ben ik geen echte expert.
vraag je het mysql admin pwd uit in je script of moet je daar ook nog omheen werken (ik heb dat wel moeten doen in mijn qpkg)
de mysql code kun je op commandline uitvoeren. zie een code snippet uit mijn qpkg install script

code:
1
2
3
4
$MYSQL="/het/pad/naar/mysql"
$MYSQL mysql -u root --password='$password' -e "CREATE DATABASE spotweb;"
$MYSQL mysql -u root --password='$password' -e "CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'password';"
$MYSQL mysql -u root --password='' -e "GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'password'; "

(ja ik weet dat je ook alle regels aan elkaar kunt plakken en in één keer kunt uitvoeren, maar ik had initieel wat ruzie met de sql code, en die leest en debugged ook makkelijker)
Was even prutsen, maar het wachtwoord vraag ik uit en ik voer het als volgt uit om te controleren of het werkt (loopt 2 functies door, en als wachtwoord fout is dan begint ie van voor af aan):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
            input_PW () {
            echo ""
            echo "Welk wachtwoord heb je opgegeven tijdens de mySQL installatie?"
            read -p "wachtwoord:" SQLPASSWORD
            }

create_DB () {
            MYSQL=$(which mysql)
            if $($MYSQL mysql -u root --password="$SQLPASSWORD" -e "CREATE DATABASE spotweb;")
                then
                $MYSQL mysql -u root --password="$SQLPASSWORD" -e "CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';"
                $MYSQL mysql -u root --password="$SQLPASSWORD" -e "GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';"
            else
                echo "Je hebt een verkeerd wachtwoord opgegeven, probeer het nog een keer"
                input_PW
            fi
            }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Mr. Happy: Klopt, heb ik hier ook last van.

@Beukhof1: Dat de we1rdo layout er bij jouw 'wazig' uitziet komt omdat je je spotweburl niet goed zet. Zoals duidelijk staat uitgelegd in je settings.php moet je hem afsluiten met een slash "/", wanneer je dit niet doet loop je inderdaad tegen problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:32:
Waar kan het dan aangepast worden dat het wel goed wordt weergegeven?
Ik heb al wat in de bron gekeken en wat dingen geprobeerd, maar ik kan niet achterhalen waar deze waarde gezet wordt voor die pagina (en waarom het alleen voor dat stuk niet goed gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Happy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:59:
[...]

Waar kan het dan aangepast worden dat het wel goed wordt weergegeven?
Ik heb al wat in de bron gekeken en wat dingen geprobeerd, maar ik kan niet achterhalen waar deze waarde gezet wordt voor die pagina (en waarom het alleen voor dat stuk niet goed gaat)...
Mijn database staat volledig in UTF8 en heeft het probleem niet. Mogelijk is dat de/een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Nightspirit: Jij hebt het probleem ook, alleen kijk je op de verkeerde plek.

Het gaat om het title attribuut op de links in het spot overzicht. Dit zie je staan wanneer je je muis op een spot link houdt als omschrijving.

En wanneer je een spot opent in fancybox staat onder de fancybox een zwart afgerond kadertje met de titel van de spot, deze wordt ook uit het title attribuut gehaald van de link en is dus ook verkeerd (wanneer er een ' in je titel voorkomt).

@Mr. Happy: In een lopende Pull Request is dit al opgelost (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/329).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:03:
@Nightspirit: Jij hebt het probleem ook, alleen kijk je op de verkeerde plek.

Het gaat om het title attribuut op de links in het spot overzicht. Dit zie je staan wanneer je je muis op een spot link houdt als omschrijving.

En wanneer je een spot opent in fancybox staat onder de fancybox een zwart afgerond kadertje met de titel van de spot, deze wordt ook uit het title attribuut gehaald van de link en is dus ook verkeerd (wanneer er een ' in je titel voorkomt).

@Mr. Happy: In een lopende Pull Request is dit al opgelost (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/329).
Thanks!!
Ik moet die pagina toch meer in de gaten houden 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:03:
Heel fijn. Dus ' zijn nu geen probleem meer, " zijn het nieuwe probleem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Is het mogelijk om een (makkelijk leesbaar) lijstje te maken van spots die al gedownload zijn (ipv de lijst doorbladeren en kijken waar een vinkje achterstaat :P)??
Ik heb 't topic een paar keer doorzocht, maar niets kunnen vinden...

edit:
aangemeld op GitHub ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Happy op 23-03-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Mr. Happy: Dit lijkt mij inderdaad ook handig. Gewoon een apart filter (net als "Nieuw") met alle gedownloade spots. Maak hiervoor anders een issue aan op GitHub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:32:

@Beukhof1: Dat de we1rdo layout er bij jouw 'wazig' uitziet komt omdat je je spotweburl niet goed zet. Zoals duidelijk staat uitgelegd in je settings.php moet je hem afsluiten met een slash "/", wanneer je dit niet doet loop je inderdaad tegen problemen aan.
Deze staat af gestloten met een /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:37:
[...]

Deze staat af gestloten met een /
En de we1rdo layout ziet er nog steeds niet normaal uit? Hoort gewoon te werken, werkt hier in ieder geval goed. Als je echt geen CSS ziet, moet het probleem toch je spotweburl zijn. Of je mist de CSS files, maar dit lijkt me sterk aangezien die gewoon mee moeten komen met een git clone/pull.

[ Voor 14% gewijzigd door shappie op 23-03-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:39:
[...]

En de we1rdo layout ziet er nog steeds niet normaal uit? Hoort gewoon te werken, werkt hier in ieder geval goed. Als je echt geen CSS ziet, moet het probleem toch je spotweburl zijn. Of je mist de CSS files, maar dit lijkt me sterk aangezien die gewoon mee moeten komen met een git clone/pull.
Heb zelfs alles opnieuw gedownload.

Zie hier:
http://img202.imageshack.us/i/spotiv.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Beukhof1: Er zijn inderdaad duidelijk geen css files ingeladen.

Het plaatje is alleen te erg verkleind om te zien of je spotweburl goed staat. Als je wilt testen of dit het probleem is kan je templates_we1rdo/header.inc.php aanpassen zodat hij niet meer hierna kijkt. Je ziet dat bovenin de css wordt ingeladen met deze regel:

code:
1
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $tplHelper->makeBaseUrl(); ?>templates_we1rdo/style.css" type="text/css">

Haal het stukje php weg zodat er dit staat:

code:
1
<link rel="stylesheet" href="templates_we1rdo/style.css" type="text/css">

Dan even kijken of het wel werkt, werkt het dan wel staat je spotweburl helaas toch verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dat is dus hetzelfde probleem als wat ik heb, vandaar mijn vraag eerder vandaag. Ik had er geen screen van gemaakt, omdat ik op mijn werk zit en er op dat moment weinig tijd voor had.Het lijkt erop dat als er geen $settings['spotweb_url'] is, dat dan de instellingen van SABnzbd gebruikt worden. Heb jij daarvoor ook instellingen in jouw ownsettings.php staan?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:51:
[...]
En dat is dus hetzelfde probleem als wat ik heb, vandaar mijn vraag eerder vandaag. Ik had er geen screen van gemaakt, omdat ik op mijn werk zit en er op dat moment weinig tijd voor had.Het lijkt erop dat als er geen $settings['spotweb_url'] is, dat dan de instellingen van SABnzbd gebruikt worden. Heb jij daarvoor ook instellingen in jouw ownsettings.php staan?
Ja heb ik zie mijn afbeelding (geupdate naar groter formaat.

Hiermee werkt het wel idd.
<link rel="stylesheet" href="templates_we1rdo/style.css" type="text/css">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Beukhof1: Ik snap ook niet goed waarom die makeBaseURL daar staat, aangezien hij volgens mij helemaal overbodig is...

Maar hiervoor loopt al een issue op GitHub (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/issues#issue/330), hopelijk wordt het er dan uitgehaald en zijn we van deze problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:55:
@Beukhof1: Ik snap ook niet goed waarom die makeBaseURL daar staat, aangezien hij volgens mij helemaal overbodig is...

Maar hiervoor loopt al een issue op GitHub (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/issues#issue/330), hopelijk wordt het er dan uitgehaald en zijn we van deze problemen af.
Kijk, hoef ik dus geen issue er over aan te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:10:
[...]

Probeer de url van de image eens in een nieuwe venster, misschien zie je dan een error. Een "kruisje" is niet bepaald genoeg info ;)
Je had even mijn eerste bericht moeten lezen :P Dit had ik ook gedaan en dan werkt het perfect.

Het is overigens geen kruisje.. als ik op het plaatje click werkt hij wel in de fancybox met de splendid template.

Als ik overigens kijk in de bron van die pagina dan zie ik dat hij http://mijnsite:2001:2001 doet? Snap niet waarom die 2x mijn poortnummer er in plakt.

Ik denk dat dit nog niet goed getest is omdat er weinig mensen zijn met website + portnummers? Voor alle duidelijkheid dit is voor het eerst dat ik er last van heb. Dit komt dus door die spotweb url toevoeging.. ik hoop dat die snel uitgeschakeld kan worden (optioneel) want ik lees tot nu toe alleen maar problemen hierover.

Ik heb hierna overigens de weirdo template getest en dit probleem is hier nog erger (alle css /javascript bestanden kunnen nit worden gevonden omdat deze ook nu verwijzen naar http://mijnsite:2001:2001 ipv http://mijnsite:2001.).

Intern doet hij het overigens wel perfect dankzij deze regel van Nightspirit :

$settings['spotweburl'] =(strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

[ Voor 70% gewijzigd door Workaholic op 23-03-2011 17:47 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workaholic schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:23:
[...]

Je had even mijn eerste bericht moeten lezen :P Dit had ik ook gedaan en dan werkt het perfect.
Daar meld je helemaal niets over.
Het is overigens geen kruisje.. als ik op het plaatje click werkt hij in de fancybox.
Dat is een ander image-url. Niet vergelijkbaar.
Als ik overigens kijk in de bron van die pagina dan zie ik dat hij http://mijnsite:2001:2001 doet? Snap niet waarom die 2x mijn poortnummer er in plakt. Ik denk dat dit nog niet goed getest is omdat er weinig mensen zijn met website + portnummers? Voor alle duidelijkheid dit is voor het eerst dat ik er last van heb. Dit komt dus door die spotweb url toevoeging.. ik hoop dat die snel uitgeschakeld kan worden (optioneel) want ik lees tot nu toe alleen maar problemen hierover.
De optie spotweburl is het probleem niet, mensen weten er alleen niet mee om te gaan. Mooi voorbeeld ben je nu zelf eigenlijk. Je komt tot de conclusie dat het poortnummer 2 keer wordt meegegeven (nette troubleshoot), maar je komt niet op het briljante idee je settings aan te passen zodat dat niet gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:51:
[...]
Daar meld je helemaal niets over.
zie mijn post :
Workaholic in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Hier staat :
Als ik hier op click dan opent hij overigens wel het plaatje. Dit is zonder jouw code niet het geval, dan toont hij een kruisje + het lokale ip in de url.

Dit blijkt dus niet helemaal goed te werken..
Dat is een ander image-url. Niet vergelijkbaar.
Hoe bedoel je :)? Ik heb er met splendid alleen met de images last van, met de weirdo template kan hij css en javascript bestanden niet vinden.

Hier de bron code van de weirdo template extern :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
        <link rel='stylesheet' type='text/css' href='http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/js/dynatree/skin-vista/ui.dynatree.css'>
        <link rel="stylesheet" href="http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/templates_we1rdo/style.css" type="text/css">
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.css" media="screen" />
        <link rel="alternate" type="application/atom+xml" href="http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/?page=atom"/>
        <link rel='shortcut icon' href='http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/templates_we1rdo/img/favicon.ico'>

<!-- Jquery, necessary for dynatree -->
        <script src='http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/js/jquery/jquery.min.js' type='text/javascript'></script>
        <script src='http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/js/jquery/jquery-ui.custom.min.js' type='text/javascript'></script>
        <script src='http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/js/jquery/jquery.cookie.js' type='text/javascript'></script>

<!-- dynatree iteslf -->
        <script src='http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/js/dynatree/jquery.dynatree.min.js' type='text/javascript'></script>

<!-- fancybox -->
        <script type="text/javascript" src="http://mijnsite.nl:2001:2001/spotweb/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.pack.js"></script>
De optie spotweburl is het probleem niet, mensen weten er alleen niet mee om te gaan. Mooi voorbeeld ben je nu zelf eigenlijk. Je komt tot de conclusie dat het poortnummer 2 keer wordt meegegeven (nette troubleshoot), maar je komt niet op het briljante idee je settings aan te passen zodat dat niet gebeurt?
Welke instellingen bedoel je dan? ik heb bij de spotweb url het port nummer weggehaald maar dat heeft helaas niet geholpen :(. Nogmaals alles heeft zowel intern als extern perfect gewerkt, toen er een optie spotweb url is toegevoegd heb ik problemen hiermee :)
Dus vandaar dat ik DENK dat het probleem hieraan ligt, mocht dit anders zijn dan hoor ik natuurlijk graag waar ik moet zoeken ;)

Heb ook een issue aangemaakt op github voor de zekerheid:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/333

[ Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 23-03-2011 18:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De code die ik je gaf was een copy/paste van ergens op internet, tevens ongetest. Er komt letterlijk het woord port in voor. Verder voorkauwen dan dit lijkt me niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:05:
De code die ik je gaf was een copy/paste van ergens op internet, tevens ongetest. Er komt letterlijk het woord port in voor. Verder voorkauwen dan dit lijkt me niet nodig.
Thanks je was me voor.. ik had het al weg gehaald en het probleem is inderdaad opgelost :)

Hopelijk begrijp je dat niet iedereen zo technisch is onderbouwd in dit soort dingen.. dus soms is voorkauwen wel handig met dit soort onderwerpen.

Wel thumbs up voor je regel code.. werkt perfect en zorgt er nu voor dat ik intern het juiste ip heb en als ik hem extern benader gebruikt hij de spotweb url :) Ik zou willen adviseren om deze toe te voegen in de master (desnoods als optioneel) Ik ben vast niet de enige die hier tegen aan gaat lopen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 23-03-2011 18:08 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat ik er bijna ben!

ik heb spotweb geinstalleerd en het werkt, maar heb nu net testinstall.php gedraaid en er staat in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
PHP settings  OK ?  
PHP version  OK  
timezone settings  OK  
Open base dir  OK  
PHP safe mode  OK  
Memory limit  OK  

PHP extension  OK ?  
SQLite  OK  
MySQL  OK  
bcmath  OK  
ctype  OK  
xml  OK  
zlib  OK  

Include files  OK ?  
Settings file  
Notice: Constant VERSION already defined in C:\xampp\htdocs\spotweb\settings.php on line 70
Geef een spotweburl op in je ownsettings.php

ik heb in settings.php niets veranderd, en een ownsettings.php gemaakt met behulp van een website die ik in het topic gevonden heb. Wat doe ik verkeerd?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
@rikardo in ownsettings.php:

// version
# define('VERSION', '0.6a');

dan ben je er vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
rikadoo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:42:
Notice: Constant VERSION already defined in C:\xampp\htdocs\spotweb\settings.php on line 70
[/code]

ik heb in settings.php niets veranderd, en een ownsettings.php gemaakt met behulp van een website die ik in het topic gevonden heb. Wat doe ik verkeerd?
Een vriend van mij kreeg dezelfde melding op windows onder xampp en daar was de oplossing om de juiste verificatiegegevens (username en wachtwoord) op de mysql database te zetten. dus check je database in phpadmin en kijk bij rechten of dat overeenkomt met je ownsettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Ik blijf problemen houden met mijn client-sabnzbd settings in Spotweb. Wanneer ik een 'push' uitvoer krijg ik nog steeds:

code:
1
http://www.mijnurl.nl:80/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=tiDnahrURYcwDGKTQAMgN@spot.net - URL Fetching failed; Unusable NZB file, Try again

Wanneer ik nu in SABnzbd kijk naar de error zie ik het volgende staan:

code:
1
2
011-03-23 12:59:57,479 WARNING: Invalid NZB file !page=getnzb&action=display&messageid=DCT1fDvObqkw7WJTQAWFL@spot.net.nzb, skipping (reason=mismatched tag, line=6)
2011-03-23 12:59:57,482 ERROR: Error getting url http://www.mijnurl.nl:80/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=DCT1fDvObqkw7WJTQAWFL@spot.net (cause= "")

Dit heeft ooit gewerkt en mijn tags komen overeen. Als ik de URL direct invoer in mijn browser krijg ik ook gewoon netjes een 'Ok' terug, maar de error blijft.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 12:36
Is er inmiddels iemand die heeft uitgevogeld hoe ik de iPad exclude van mobile devices? Kan wel wat gaan vlooien in Mobile_Detect.php, maar ja, dan is dat weer moeilijk met een pull. Zou graag gewoon de iPad niet als mobile device herkent zien. Is er niets wat ik kan doen in ownsettings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@UltraSub: Je zou als mobile template kunnen opgeven: template_we1rdo of template_splendid zodat je gewoon de desktop versie krijgt voorgeschoteld. Maar dit geld dan natuurlijk niet alleen voor je iPad maar voor alle mobiele devices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Had ik ook al aan gedacht shappie. Gebruik nu deze modificatie:
https://github.com/Danfos...11bcaf9a53de3b34475957f77

Helaas wil de ontwikkelaar deze niet mergen. Jammer. Want volgens mij is er niemand die op de iPad een mobile version wil zien, maar is net de kracht van spotweb dat je nu wel met een iPad eindelijk een download kan starten in SAB zonder moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56
weet niet of het mogelijk is maar is het geen optie om te kijken naar de resolutie van browser? >800x600 dan normale template en anders mobile?
helaas niet echt kennis van php maar zo vang je wel alles op waar je normale templates zo willen. ook andere tablets osen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heeft iemand zin om mijn nieuwe installscript te testen voor Spotweb?
code:
1
2
3
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spottest/spotwebinstall.sh
sudo chmod +x spotwebinstall.sh
./spotwebinstall.sh

Werkt wellicht ook op andere *nix systemen, mits de packages enzo hetzelfde genoemd zijn als in ubuntu, er is ondersteunig voor de packagemanagers Yum, Pacman en Apt ingebouwd (en anders valt ie terug op manual install (dan vraagt ie om een install commando).

Mijn ubuntu VM doet het niet sinds ik daar wat poorten probeerde te forwarden, dus die moet ik even solven/dan wel nieuwe installatie, dus ik kan 'm zelf even niet testen (ga het niet op mijn daily use machine testen).

Liefst een compleet blanco install doen en kiezen voor mysql. De installer zal (als het allemaal werkt dan) de database zelf aanmaken, en ownsettings en dergelijke aanpassen zodat ie na install direct kan retrieven in die verse database. (het is ook mogelijk om eigen database en ownsettings.php te importeren, dat mag ook wel getest worden, maar is minder spannend/foutgevoelig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 11:16

joker1977

Tweakert

joker1977 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:37:
Heb Spotweb recent opnieuw geïnstalleerd, gebruik MySQL en PHP 5.3 op ClearOS (CentOS feitelijk).

Database filled netjes, zie alles prima op de webpage, maar als ik een NZB probeer te downloaden dan is de 'inhoud' altijd leeg.

./testinstall.php geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
PHP settings    OK ?
PHP version     OK
timezone settings   OK
Open base dir   OK
PHP safe mode   OK
Memory limit    OK

PHP extension   OK ?
SQLite  Not installed (geen probleem als MySQL geinstalleerd is)
MySQL   OK
bcmath  OK
ctype   OK
xml     OK
zlib    OK

Include files   OK ?
Settings file   OK
PEAR    OK
PEAR Net/NNTP   OK
NNTP server     OK

Path    PEAR found?     Net/NNTP found?
.       
/usr/share/pear         
/usr/share/php

Iemand enig idee waar ik naar moet kijken? Werkte altijd probleemloos, 'ineens' niet meer. Heb nu net een nieuwe versie van GIT opgehaald; alles is werkzaam behalve een NZB downloaden (en laat dat nou net het doel zijn, doh).

Als ik op een NZB link klik dan krijg ik zoiets als:

code:
1
http://www.mijneigendomein-ingesteld.nl/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=zREI2XpQm2YdPiITQAdEG%40spot.net

als link, klopt dat wel ?
Even een heads-up; ik heb het probleem getackled. Het was vrij lastig, maar uiteindelijk bleek dat mijn PHP-xml extension niet was ge-upgrade (en dus op 5.1 was blijven steken).

Package php-xml-5.3.5-1.clearos.i686.rpm geinstalleerd en probleem meteen opgelost. Me happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansscor
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05-2019
Kan iemand mij helpen met deze melding Error fetching updates. Voorheen werkt het als een zonnetje. Niets veranderd. Wat is er aan de hand dan.

Weet iemand van jullie de oplossing.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Maranello schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:19:

Portable Spotweb Server for Windows

Portable Spotweb is een voorgeconfigureerd webserver pakket voor Windows, wat alle benodigdheden al bevat om snel aan de slag te kunnen gaan met Spotweb.//
\\Als alle instellingen in settings.php/ownsettings.php zijn gemaakt kunnen de eerste spots binnengehaald worden. Hiervoor kan je retrieve.php via de commandline uitvoeren met behulp van spotweb_retrieve.bat. Eventueel meerdere keren draaien om de database te vullen. Met Windows Taakplanner kan je deze batch-file ook aanroepen op vaste tijden, vergeet echter niet dat je Webserver hiervoor wel moet draaien.//
Als ik spotweb_retrieve.bat draai, dan worden er geen nieuwe spots toegevoegd. Er wordt ook geen foutmelding weergegeven, er komt heel snel te staan "Finished retrieving spots" o.i.d.
Als ik een beetje pruts in het bestand, krijg ik wel foutmeldingen. Dus het lijkt goed te zijn ingesteld, alleen gebeurt er niks? :?
EDIT: In de browser werkt alles wel gewoon, daar krijg ik keurig een lijstje met gegevens van de gedownloade spots enz.

EDIT: Ik gebruik een .bat bestandje om de database van Spotweb te verwijderen als ik een "retrieve.php draait al" error krijg. Klik op de link voor het bestand: http://pastebin.com/78dhZDwU.

@jansscor

Hier hetzelfde probleem, "Error fetching updates", dan komt er zoiets te staan: "spots geupdate!" Maar er worden geen nieuwe spots toegevoegd, ook de tijd blijft dan staan (van laatste keer dat de database is bijgewerkd).

[ Voor 20% gewijzigd door R15 op 24-03-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
R15 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:32:
[...]

Als ik spotweb_retrieve.bat draai, dan worden er geen nieuwe spots toegevoegd. Er wordt ook geen foutmelding weergegeven, er komt heel snel te staan "Finished retrieving spots" o.i.d.
Als ik een beetje pruts in het bestand, krijg ik wel foutmeldingen. Dus het lijkt goed te zijn ingesteld, alleen gebeurt er niks? :?

@jansscor

Hier hetzelfde probleem, "Error fetching updates", dan komt er zoiets te staan: "spots geupdate!" Maar er worden geen nieuwe spots toegevoegd, ook de tijd blijft dan staan (van laatste keer dat de database is bijgewerkd).
welke foutmelding krijg je als je php retrieve.php draait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansscor
retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren. retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
jansscor schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:47:
retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren. retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren.
en als je php retrieve.php --force draait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10 21:51
dan even de tabel 'nntp' leeggooien, dan doet hij het weer gewoon

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansscor
Object niet gevonden!

De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. Indien u de URL manueel hebt ingevuld, gelieve uw spelling te controleren en probeer opnieuw.

Met die -force erachter dan vind ie de website niet meer.

en de tabel nntpdb.sqlite3 heb ik verwijderd.

[ Voor 27% gewijzigd door jansscor op 23-03-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
jansscor schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:55:
Object niet gevonden!

De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. Indien u de URL manueel hebt ingevuld, gelieve uw spelling te controleren en probeer opnieuw.

Met die -force erachter dan vind ie de website niet meer.
klinkt of er een foutje in je config zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Happy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:12:
[...]

klinkt of er een foutje in je config zit...
Nah, --force werkt niet via de browser. Daar is retrieve ook niet echt voor gemaakt (alleen soms handig dat het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:13:
[...]

Nah, --force werkt niet via de browser. Daar is retrieve ook niet echt voor gemaakt (alleen soms handig dat het kan).
moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik er vanuit ging dat ie 't via de commandline geprobeerd had... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Happy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:22:
[...]

moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik er vanuit ging dat ie 't via de commandline geprobeerd had... :X
De error verraadde het voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansscor
Het werkt weer de server instellingen kwam niet overeen.

Bedankt guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Xesxen schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:53:
dan even de tabel 'nntp' leeggooien, dan doet hij het weer gewoon
Of nowrunning bij de NNTP-server op 0 zetten, hoef je de tabel niet voor leeg te gooien. ;)

Ik blijf het vaag vinden, bij mij doet Spotweb het niet meer, heb ik testinstall.php gedraaid, daar zie ik de melding verschijnen 'Settings file Geef een spotweburl op in je ownsettings.php', maar die staat er gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 12:47
nog steeds werkt bij mij het bold tonen van nieuwe spots niet :(

ik print op dit moment de $_SESSION['last_visit'] (epoch / date), date() en $spots['stamp'] naar het scherm en heb zojuist de volgende stappen uitgevoerd
1. firefox alle cookies weggooien en browser opnieuw starten
2. de eerste keer is $_SESSION['last_visit'] nog niet gevuld
3. een keer refreshen en $_SESSION['last_visit'] staat gevuld met 1300911680 / Wed, 23 Mar 2011 21:21:20 +0100
4. op "update spots geklikt" in browser
5. $_SESSION['last_visit'] is nog steeds 1300911680 / Wed, 23 Mar 2011 21:21:20 +0100. date() = 1300911724 / Wed, 23 Mar 2011 21:22:04 +0100 en de laatste $spots['stamp'] is dus lager als date() en $_SESSION['last_visit'] nl. 1300911637

wie oh wie kan hier iets mee? i'm lost ... :?
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/729/spotweb.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ronjon op 23-03-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puntje 5, zolang deze lager is, is de spot dus niet nieuw (en dus niet bold). Even geduld tot er nieuwe spots zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:48:
Puntje 5, zolang deze lager is, is de spot dus niet nieuw (en dus niet bold). Even geduld tot er nieuwe spots zijn?
als ik net mijn browser gestart heb, cookies geleegd, en dan pas update zijn mijn spots toch altijd nieuwer dan de last visit?

of ... snap ik het systeem even verkeerd en worden alleen die spots bold als ze later worden geupload dan dat ik mijn browser start? dit zou vreemd zijn lijkt me, ik wil juist zien welke spots nieuw zijn sinds t.o.v. de vorige keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zou moeten tonen welke spots er nieuw in de database zijn meen ik, dit staat los van het starten van je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw is als spot[timestamp] is groter dan lastvisit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@ronjon: Heb je misschien een andere browser gebruikt om spotweb te benaderen? Bij mij werken de bold spots alleen in FireFox en niet in Opera. Volgens mij kan je je cookie maar in 1 browser gebruiken, daar lijkt het bij mij in ieder geval wel veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:55:
Nieuw is als spot[timestamp] is groter dan lastvisit.
dat had ik door. maar wat definieerd $spot['stamp']? het moment van ophalen door mij of het moment van plaatsen door de spotter ?
shappie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:56:
@ronjon: Heb je misschien een andere browser gebruikt om spotweb te benaderen? Bij mij werken de bold spots alleen in FireFox en niet in Opera. Volgens mij kan je je cookie maar in 1 browser gebruiken, daar lijkt het bij mij in ieder geval wel veel op.
ik gebruik alleen firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ronjon schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:59:
[...]

dat had ik door. maar wat definieerd $spot['stamp']? het moment van ophalen door mij of het moment van plaatsen door de spotter ?

[...]

ik gebruik alleen firefox
Plaatsen van de spot op usenet. Of eigenlijk, wanneer de spot door de verificatieserver is gemerkt :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:07:
[...]

Plaatsen van de spot op usenet. Of eigenlijk, wanneer de spot door de verificatieserver is gemerkt :p
dat verklaart een hoop! thx

(wel jammer, ik zie liever alle spots die nieuw zijn sinds mijn vorige bezoek / update. zowiezo zou het handiger zijn om de last_visit op te slaan in de database, dan heb je met meerdere browsers en locaties altijd de laatste informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ronjon schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:11:
[...]

dat verklaart een hoop! thx

(wel jammer, ik zie liever alle spots die nieuw zijn sinds mijn vorige bezoek / update. zowiezo zou het handiger zijn om de last_visit op te slaan in de database, dan heb je met meerdere browsers en locaties altijd de laatste informatie)
In de database is dan weer niet handig als er meerdere mensen van een installatie gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:21:
[...]

In de database is dan weer niet handig als er meerdere mensen van een installatie gebruik maken.
wel als je dan ook per user settings kan opslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ronjon schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:23:
[...]

wel als je dan ook per user settings kan opslaan :P
Alleen is er geen user systeem en dat lijkt me ook niet gewenst (daar zijn de meningen over verdeeld in dit topic :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10 17:25
Ligt het aan mij, of worden er steeds minder spot geplaatst?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja! (en ik zeg niet welke :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:18
Ik heb begrepen (en gezien via phpmyadmin) dat er geen index is op poster, tag en title. Kan iemand mij uitleggen hoe via een sql query een index op deze kolommen te creeren? Zoeken duurt bij mij echt lang in de database. Ik heb wel wat queries van nightspirit voorbij zien komen maar kon daar niet echt het creeren van deze indexen uit halen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TonCoronel schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:41:
Ik heb begrepen (en gezien via phpmyadmin) dat er geen index is op poster, tag en title. Kan iemand mij uitleggen hoe via een sql query een index op deze kolommen te creeren? Zoeken duurt bij mij echt lang in de database. Ik heb wel wat queries van nightspirit voorbij zien komen maar kon daar niet echt het creeren van deze indexen uit halen
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/closed#issue/310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb de instelling gevonden waardoor het foutging. Ik heb froxlor op mijn server geupdate, die had de open basedir instelling terug gezet naar standaard (logisch op zich!).

Waarom is die open basedir eigenlijk nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:51:
Heb de instelling gevonden waardoor het foutging. Ik heb froxlor op mijn server geupdate, die had de open basedir instelling terug gezet naar standaard (logisch op zich!).

Waarom is die open basedir eigenlijk nodig?
toegang geven tot bepaalde bestanden (buiten de webdir). Voor spotweb zijn dat de pear bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:51:
toegang geven tot bepaalde bestanden (buiten de webdir). Voor spotweb zijn dat de pear bestanden.
Die heb je toch al met het includen van PEAR via include_dir in PHP.ini? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Roland_Megens schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:44:
@rikardo in ownsettings.php:

// version
# define('VERSION', '0.6a');

dan ben je er vanaf
Geprobeerd maar het werkt niet... ik zie dat er in settings.php wel dit instaat, zodra ik dit in ownsettings.php zet gebeurd er niets en krijg ik hetzelfde...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:52:
[...]
Die heb je toch al met het includen van PEAR via include_dir in PHP.ini? :)
Nee, dan probeer je te includen. Moet je wel de rechten hebben vanuit open_basedir ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe in/uitklapmenu's zijn even stuk (mogelijk waarschijnlijk mijn fout). Fix zit reeds in pull-request.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Wat houdt
Die heb ik toegevoegd, maar niet achteraf omdat ik dan weer een alter table moet draaien op de grootste tabellen :)
precies in??
Dat dit alleen van kracht wordt als je een nieuwe database gaat maken??
Is het dan ook mogelijk om dit op een bestaande database te doen (en zo ja, wat moet ik dan in mysql doen om dit voor elkaar te krijgen :*) )??

edit:
Ook zag ik vanochtend dat SpotWeb ook problemen heeft in de fancybox met å.... (als in: Månegarm)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Happy op 24-03-2011 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Xaero schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:28:
Ligt het aan mij, of worden er steeds minder spot geplaatst?:)
Zoiets had ik nou ook de afgelopen dagen. En het komt misschien gewoon, omdat er mensen zijn die spots totaal afkraken en er niemand vanuit spotnet wilt moderaten.

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05
Darkstylo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:45:
[...]
Zoiets had ik nou ook de afgelopen dagen. En het komt misschien gewoon, omdat er mensen zijn die spots totaal afkraken en er niemand vanuit spotnet wilt moderaten.
er komen natuurlijk ook meer clients en sites die mensen gebruiken maar niets op kunnen plaatsen. misschien ontdekken mensen dat spotten niet nodig is om flink te leechen en zal er minder geupload worden.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
vanochtend een git pull gedaan en nu werkt alleen de splendid-template...
De andere templates (redarrow & we1rdo) geven een error 500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Nu online
Mr. Happy schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:57:
geen problemen hier

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
remcoXP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:50:
[...]

er komen natuurlijk ook meer clients en sites die mensen gebruiken maar niets op kunnen plaatsen. misschien ontdekken mensen dat spotten niet nodig is om flink te leechen en zal er minder geupload worden.
Dat was bij FTD toch eigenlijk ook...

Probleem wat ik zie is dat spotnet zo simpel is geworden dat er een hoop "debielen" dat product gaan gebruiken, niet snappen hoe zoiets echt werkt, verrotte comments gaan plaatsen, waardoor spotters zeggen bekijk het maar.

[ Voor 38% gewijzigd door UltraSub op 24-03-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Nu online
UltraSub schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:59:
[...]

Dat was bij FTD toch eigenlijk ook...

Probleem wat ik zie is dat spotnet zo simpel is geworden dat er een hoop "debielen" dat product gaan gebruiken, niet snappen hoe zoiets echt werkt, verrotte comments gaan plaatsen, waardoor spotters zeggen bekijk het maar.
Als er een soort moderatie systeem komt hopelijk verbeterd dat de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18
rikadoo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:42:
Ik denk dat ik er bijna ben!

ik heb spotweb geinstalleerd en het werkt, maar heb nu net testinstall.php gedraaid en er staat in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
PHP settings  OK ?  
PHP version  OK  
timezone settings  OK  
Open base dir  OK  
PHP safe mode  OK  
Memory limit  OK  

PHP extension  OK ?  
SQLite  OK  
MySQL  OK  
bcmath  OK  
ctype  OK  
xml  OK  
zlib  OK  

Include files  OK ?  
Settings file  

Toen ik gister de howto voor de Windows install schreef kreeg ik die melding ook @ testinstall.php, geen idee waarom.
Negeren en verdergaan :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Mr. Happy schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:57:
'mijn' probleem zit 'm in de SpotTemplateHelper.php, deze vervangen door de 'oude' en nu werkt de pagina wel.
wel vreemd dat de template van we1rdo op mijn systeem hier problemen mee heeft. die is vanochtend ook bijgewerkt door de git pull...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:50:
[...]

Misschien als er in Spotweb een optie ingebouwd wordt om te "spotten" zullen de spots weer toenemen.
Ik begrijp dat dat voor meerdere mensen hier geen optie is omdat hun een multi-user systeem willen hebben, maar voor andere is het misschien wel een toegevoegde waarde.

Bij FTD was het natuurlijk ook meer een leech-cultuur dan een deel-cultuur, en dan kreeg je de "zeikers" die de inspanningen van een ander niet waardeerde en bleven klagen, toen namen de spots ook af.
Ik kwam uit de FxP-scene dus voelde mezelf toch al een profiteur als ik niets terug deed.
Het klagen zal je altijd blijven houden zonder een soort van ban systeem, maar dat wordt heel moeilijk in Spotnet, dus misschien is het de oplossing om de klagers gewoon te negeren.
De comments zal je nodig blijven houden, want daaruit kan je opmaken of een spot wel is wat het zegt te zijn.

Tobas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Misschien als er in Spotweb een optie ingebouwd wordt om te "spotten" zullen de spots weer toenemen.
Ik begrijp dat dat voor meerdere mensen hier geen optie is omdat hun een multi-user systeem willen hebben, maar voor andere is het misschien wel een toegevoegde waarde.

Bij FTD was het natuurlijk ook meer een leech-cultuur dan een deel-cultuur, en dan kreeg je de "zeikers" die de inspanningen van een ander niet waardeerde en bleven klagen, toen namen de spots ook af.
Ik kwam uit de FxP-scene dus voelde mezelf toch al een profiteur als ik niets terug deed.
Het klagen zal je altijd blijven houden zonder een soort van ban systeem, maar dat wordt heel moeilijk in Spotnet, dus misschien is het de oplossing om de klagers gewoon te negeren.
De comments zal je nodig blijven houden, want daaruit kan je opmaken of een spot wel is wat het zegt te zijn.

Tobas
Jij denkt dat van die 100 mensen het aantal spots verhoogd? Spotters van FTD hielden ervan om gewaardeerd te worden en zonder loze comments die nu geplaatst worden op Spotnet, daarnaast hebben comments voor mij geen meerwaarde meer, dit was sinds FTD dat grotendeels het meer bedankt is en nu afkraker. Ik zie liever wat meneer Drazix ons beloofde een moderatie systeem, zodat dit een beetje in de hand kan worden gehouden. En wellicht een userID uniek maken, want er zijn genoeg spotters die gebruik maken van andermans reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Nakebod schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:13:
[...]
Toen ik gister de howto voor de Windows install schreef kreeg ik die melding ook @ testinstall.php, geen idee waarom.
Negeren en verdergaan :)
Ah nice een korte Windows howto. Ik heb gister Spotweb ook aan de praat gekregen op IIS 6 met MySQL (en PHP via FastCGI) alleen de Sabnzbd koppeling nog even doen. Misschien kan je Git for Windows nog meegeven als tip voor updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstylo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:00:
[...]

Ik zie liever wat meneer Drazix ons beloofde een moderatie systeem, zodat dit een beetje in de hand kan worden gehouden. En wellicht een userID uniek maken, want er zijn genoeg spotters die gebruik maken van andermans reputatie.
Heb je helemaal gelijk in.
Maar misschien een soort kudo systeem, zonder reacties ?
Een uniek userID zal moeilijk worden, maar het zou wel heel prettig zijn.
En dat moderatie systeem zou super zijn.
En mensen klagen graag, en zeker anoniem dus daar moeten we ons niet zo veel van aantrekken ;)
Darkstylo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:00:
[...]

Jij denkt dat van die 100 mensen het aantal spots verhoogd?
en elke spotter is er één toch ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:01
Ik merk nog een klein foutje in de We1edo template, als je met de "pijltjes"-toetsen omhoog scrollt als je helemaal onderaan de site staat, gaat ie niet stapje voor stapje omhoog maar in één keer helemaal tot boven aan toe. Doe je het omgekeerd dus van boven naar beneden met "pijltje-omlaag" dan werkt het wel zoals het hoort.
Pagina: 1 ... 26 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.