SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.068 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:47
Is over het algemeen wel het beste, blijf je ook altijd up2date :)
En anders kan je ipv de update knop, ook retrieve.php zelf uitvoeren via de commandline, en dan zie je wel realtime wat hij doet.
En als je retrieve.php via de browser uitvoert, dus zonder ?output=xml, dan zie je dat hij net zo lang draait tot hij klaar is, en dan alle output laat zien.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:36

Caveman

whahoehaha

Ik weet niet wat er aan de hand is met de laatste versie, maar mijn syno'tje slikt het niet meer. Alles loopt vast, sickbeard, nzbgetweb en spotweb blijft maar "laden" Ik moet hem zelfs rebooten om het alles weer draaiende te krijgen. Hebben hier meer mensen last van? Als ik een versie draai van voor het debuggen, doe ie het prima. Ik heb het idee dat het allemaal te "ingewikkeld" is geworden voor een nasje.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 17:24
Darkstylo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:17:
@Splendid

Splendid, ik heb vanochtend nogmaals een nieuwe pull gedaan + een nieuwe retrieve, maar jouw template blijft het niet doen onder IE, klopt dit? De template bouwt gewoon goed op, maar geen spots zichtbaar!

Werkt gewoon goed onder FireFox, maar de rest van de familie gebruikt IE!
Deze melding op Github vat het goed samen...
Search checkboxes en radio boxes vernieuwd (Als je IE <= 8 hebt zal je hier niks van merken, kies hiervoor een fatsoenlijke browser)
O-)

Nuttige comment => geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 15:23
X-DraGoN schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:05:
[...]

Deze melding op Github vat het goed samen...
Search checkboxes en radio boxes vernieuwd (Als je IE <= 8 hebt zal je hier niks van merken, kies hiervoor een fatsoenlijke browser)
O-)

Nuttige comment => geen
Hij gaf zelf een pagina of 2 terug aan dat bij hem alles werkte IE 7+

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Hoe is de foutafhandeling van het updaten via de webinterface??
Via de commandline kreeg ik namelijk de volgende melding:
Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Lock wait timeout exceeded; try restarting transaction
Is dat de reden waarom het cirkeltje bleef ronddraaien??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@X-Dragon: die wijzigingen zijn in de we1rdo template en IE werkt daar ook nog gewoon. Er staat niet voor niks dat je er niets van merkt in IE.

Darkstylo's IE problemen gaan over splendid's template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
shappie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:16:
@X-Dragon: die wijzigingen zijn in de we1rdo template en IE werkt daar ook nog gewoon. Er staat niet voor niks dat je er niets van merkt in IE.

Darkstylo's IE problemen gaan over splendid's template.
Ja misschien was ik zelf onduidelijk, maar daar in tegen was mijn bericht richting Splendid :-)
Meer mensen met issues?

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jazeker.. hier hetzelfde probleem. Ook hier werkt de splendid template alleen met firefox. Ik heb hem al een tijd op Weirdo staan ipv splendid zodat familieleden er toch bij kunnen :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Workaholic schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:22:
Jazeker.. hier hetzelfde probleem. Ook hier werkt de splendid template alleen met firefox. Ik heb hem al een tijd op Weirdo staan ipv splendid zodat familieleden er toch bij kunnen :)
Jup zelfde gedaan hier, dan is het afwachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Wel heel vreemd dat hij bij jullie niet werkt. Ik heb hier in 3 verschillende IE browsers geprobeerd en hij werkt overal, IE7 & IE8 8)7

*Edit: net voor de grap eens IE6 aangeslingerd, zelf daar werkt het! :o

[ Voor 21% gewijzigd door Splendid op 22-03-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Splendid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:35:
Wel heel vreemd dat hij bij jullie niet werkt. Ik heb hier in 3 verschillende IE browsers geprobeerd en hij werkt overal, IE7 & IE8 8)7

Heel vreemd. Hier even getest omdat iedereen zei problemen te hebben en inderdaad in IE8 zie je geen spots staan, het blijft wit. Dus er zit blijkbaar een verschil tussen jouw IE en die van de rest.

Alvast sterkte toegewenst als dit wilt gaan oplossen, zal vast niet meevallen, IE kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Splendid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:35:

6 computers getest, waaronder IE7, IE8, IE9 Beta en de opmaak is gewoon goed, maar de spots worden niet weergeven. Ik stuur je wel een PM naar het adress kan je misschien zelf kijken wellicht dat het aan de filters ligt of dat hij iets mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Het wordt voor mij wel erg lastig fixen aangezien het bij mij overal werkt.

Bewijsje voor de ongelovige:
Afbeeldingslocatie: http://www.splendid-designs.nl/spotweb/spotweb_ie8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
D'r waren hier veel mensen die riepen dat je die update van spotweb toch automatisch moest laten lopen zonder zelf altijd op die update button te rammen.
Dat bleek, in mijn geval, niet zo voor de hand liggend te zijn als eerst gedacht.

Even mijn kort verhaaltje.
Ik dacht even het volgende in Cron te zetten:
code:
1
/usr/bin/php /var/www/spotnet/retrieve.php > /home/xdragon/log.log

Maar in die log stond dat ik blijkbaar retrieve.php draaide buiten de spotweb dir dus dat dat niet ging werken.

Dan heb ik even mijn beste script skills :s bovengehaald en het volgende .sh bestand geschreven:
code:
1
2
3
#!/bin/bash
cd /var/www/spotweb
php retrieve.php > /home/xdragon/log_script.log

En deze werkt wel mooi...

Nu moeten we alleen nog in cron de job schedulen:
code:
1
42 4 * * * /home/xdragon/update.sh > /home/xdragon/log.log

Ik update 1 maal per dag om 4u 42 's nachts (meer als genoeg voor mij)
Logging van de Cron job staat in log.log in mijn home dir en output van het script (last run alleen) staat in log_script.log

* X-DraGoN is tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Darkstylo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:50:
[...]

6 computers getest, waaronder IE7, IE8, IE9 Beta en de opmaak is gewoon goed, maar de spots worden niet weergeven. Ik stuur je wel een PM naar het adress kan je misschien zelf kijken wellicht dat het aan de filters ligt of dat hij iets mist.
Ik heb er naar gekeken en dan werkt hij inderdaad niet in IE. Heel raar. Misschien toch een versie van een bepaald script niet meegekomen ofzo. Ik heb wel vaker ruzie met GitHub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Splendid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:58:
[...]

Ik heb er naar gekeken en dan werkt hij inderdaad niet in IE. Heel raar. Misschien toch een versie van een bepaald script niet meegekomen ofzo. Ik heb wel vaker ruzie met GitHub ;)
Dat vermoeden had ik al aangezien jouw opmaak qua spots anders is dan die van mij in FireFox.
Of dat bewust is gedaan specifiek voor IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 12:36
X-DraGoN schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:57:
D'r waren hier veel mensen die riepen dat je die update van spotweb toch automatisch moest laten lopen zonder zelf altijd op die update button te rammen.
Dat bleek, in mijn geval, niet zo voor de hand liggend te zijn als eerst gedacht.

Even mijn kort verhaaltje.
Ik dacht even het volgende in Cron te zetten:
code:
1
/usr/bin/php /var/www/spotnet/retrieve.php > /home/xdragon/log.log

Maar in die log stond dat ik blijkbaar retrieve.php draaide buiten de spotweb dir dus dat dat niet ging werken.

...
snip
...

* X-DraGoN is tevreden
Daar hoef je geen scriptje voor te bouwen hoor.. ;)
Wat in de OP staat werkt voortreffelijk, en is een veel logischere manier:
code:
1
*/30 * * * * root cd /path/to/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
UltraSub schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:00:
[...]

Daar hoef je geen scriptje voor te bouwen hoor.. ;)
Wat in de OP staat werkt voortreffelijk, en is een veel logischere manier:
code:
1
*/30 * * * * root cd /path/to/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null
Ah kijk, daar heb ik over gelezen... ach ja, nu marcheert het bij mij ook.
BTW, die skills van mij reiken zover niet dat ik dat van de OP zou zelf kunnen schrijven, dus heb ik het proberen op te lossen op mijn 'simpele' manier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Ik heb sinds een paar updates het probleem dat hij het plaatje niet meer laat zien bij de info van een post
Afbeeldingslocatie: http://www.unen.nl/spotwebnoimg.png

heeft iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe ik het kan oplossen

ter info:

het draaid op een CentOS 5.5 server met alle laatste updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
dokasensai schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:06:
Ik heb sinds een paar updates het probleem dat hij het plaatje niet meer laat zien bij de info van een post
[afbeelding]

heeft iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe ik het kan oplossen

ter info:

het draaid op een CentOS 5.5 server met alle laatste updates
Dit ligt waarschijnlijk aan je spotweburl. Als dit een lokaal ip is en je benaderd spotweb buiten je netwerk dan gaat het niet werken. Dan moet je hiervan je externe ip maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
Splendid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Dit ligt waarschijnlijk aan je spotweburl. Als dit een lokaal ip is en je benaderd spotweb buiten je netwerk dan gaat het niet werken. Dan moet je hiervan je externe ip maken.
Ik bekijk het juist via intern. ik zit in het zelfde netwerk als de server (zelfde ip range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
dokasensai schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:17:
[...]

Ik bekijk het juist via intern. ik zit in het zelfde netwerk als de server (zelfde ip range)
Probeer eens de afbeelding rechtstreeks in de browser aan te roepen, kijk eens welke melding je dan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
Splendid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:18:
[...]

Probeer eens de afbeelding rechtstreeks in de browser aan te roepen, kijk eens welke melding je dan krijgt.
als ik op het plaatje klik dan word hij wel getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Ik heb een klein probleempje met de we1rdo template. Mijn sab-downloadknop werkt in de spots-infobox niet zoals gewenst, zie onderstaande verschillen tussen spots-overzichtspagina en spots-infobox

code:
1
2
3
4
5
Spots-info box
http://server/spotweb/?page=getspot&messageid=hjB5iZUQc1IPrmFTQAC85%40spot.net

Spots-overzichtspage
http://server/spotweb/?page=getnzb&action=save&messageid=hjB5iZUQc1IPrmFTQAC85@spot.net

Iemand een idee waarom ik in de spots-infobox niet het gewenste resultaat krijg om van de nzb-save methode gebruik te kunnen maken?

//edit
code:
1
$spot['sabnzbdurl']
lijkt geen waarde te bevatten in het geval van de spot-infobox... :|

[ Voor 8% gewijzigd door woest85 op 22-03-2011 12:29 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 00:09
Xaero schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:43:
Maar dan nog.. Waarom zou je het niet automatiseren? Gewoon een cronjob/task en je hoeft er gewoon niet meer naar om te kijken?
Omdat op het moment alle commits naar de Master branch worden gedaan (incluis debug commits). Niet echt wenselijk, maar in de development staat waarin spotweb zich momenteel begeeft begrijpelijk.

Anyway, usenet is al geruime tijd mainstream maar niet iedereen die spotweb draait is een tweaking geek, dus "eventjes" probleempjes oplossen als de branch unstable wordt zit er niet voor iedereen zo maar even in. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door forkless op 22-03-2011 12:41 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Dat fixt em dus niet helaas. Moet overigens om die knop zichtbaar te krijgen volgende aanpassing doen in mijn "templates_we1rdo/spotinfo.inc.php" op regel 38

code:
1
2
3
4
<?php if ((!empty($spot['nzb'])) && (!empty($spot['sabnzbdurl']))) { ?>

Gewijzigd in:
<?php if ((!empty($spot['nzb']))) { ?>

//edit
Dit doet het hem wel:
https://github.com/spotwe...d21dde28918199387e#diff-0

//edit
Vreemd overigens dat dit wel opgenomen schijnt te zijn maar niet meegepulled werd bij mij?

[ Voor 18% gewijzigd door woest85 op 22-03-2011 12:58 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
forkless schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Omdat op het moment alle commits naar de Master branch worden gedaan (incluis debug commits). Niet echt wenselijk, maar in de development staat waarin spotweb zich momenteel begeeft begrijpelijk.

Anyway, usenet is al geruime tijd mainstream maar niet iedereen die spotweb draait is een tweaking geek, dus "eventjes" probleempjes oplossen als de branch unstable wordt zit er niet voor iedereen zo maar even in. ;)
Volgens mij heeft hij het ook niet over het automatiseren van een pull, maar over het automatiseren van retrieve.php. En dat kan volgens mij nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:46:
[...]

Dat fixt em dus niet helaas. Moet overigens om die knop zichtbaar te krijgen volgende aanpassing doen in mijn "templates_we1rdo/spotinfo.inc.php" op regel 38

code:
1
2
3
4
<?php if ((!empty($spot['nzb'])) && (!empty($spot['sabnzbdurl']))) { ?>

Gewijzigd in:
<?php if ((!empty($spot['nzb']))) { ?>

//edit
Dit doet het hem wel:
https://github.com/spotwe...d21dde28918199387e#diff-0

//edit
Vreemd overigens dat dit wel opgenomen schijnt te zijn maar niet meegepulled werd bij mij?
Je pakt de verkeerde. Neem de pull vanuit de url die ik je al linkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Splendid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Ik heb dit probleem ook en als ik mijn muis op het plaatje houd dan verwijst hij naar een externe link als moviemeter of andere externe site. Aanklikken werkt wel. Hij opent dan een nieuwe tab met het plaatje.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Met dank aan Splendid heeft hij IE problemen voor mij opgelost blijkt dat in */templates_splendid/footer.inc.php niet geupdate is.

footer.inc.php aanpassen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php if(empty($_GET['ajax'])) { ?>
            </div>
        </div>
    </body>
</html>    
<?php } ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Darkstylo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:02:
Met dank aan Splendid heeft hij IE problemen voor mij opgelost blijkt dat in */templates_splendid/footer.inc.php niet geupdate is.

footer.inc.php aanpassen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php if(empty($_GET['ajax'])) { ?>
            </div>
        </div>
    </body>
</html>    
<?php } ?>
Hij is op mijn GitHub alvast aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 15:51
Nakebod schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:45:
[...]

Top! Toegevoegd in de TS.
Ook stoer dat je automatisch update van GIT, en hier zit ook gelijk een gevaar zoals je misschien al eens gemerkt hebt, de laatste GIT kan soms meer dingen stuk maken dan werkend.
Indien mogelijk, zou ik dat dus optioneel maken, of via een tussenstap: kopieer werkende spotweb dir naar een backup dir, nieuwe git pull in de huidige.
Tsja, risico van het gebruik. Mensen willen toch graag up to date blijven, er komen dagelijks nieuwe features bij.
Aan de andere kant. foutjes worden ook snel gefixt. Meestal is het met de volgende git pull alweer opgelost.

Het feit dat nu al twee keer variabelen hernoemd zijn zonder backward compatability vind ik veel vervelender. Zet dan een tijdje een warning in het scherm dat je gebruik maakt van verouderde variabelen. Of blijf voorlopig gewoon de huidige gebruiken. 't is toch maar een naampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Tranzy schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:59:
[...]

Ik heb dit probleem ook en als ik mijn muis op het plaatje houd dan verwijst hij naar een externe link als moviemeter of andere externe site. Aanklikken werkt wel. Hij opent dan een nieuwe tab met het plaatje.
Ook ik ondervind hier problemen mee sinds het toevoegen van de http://ipspotweb optie in de config :( Snap niet waarom deze is toegevoegd. Laat een router en of firewall dit afhandelen ipv een statische instelling in de config.

Ik dacht ergens te lezen dat deze IP config optie is toegevoegd voor SABNZB? Is het mogelijk om dit optioneel te maken? Ik gebruik namelijk geen SABNZB. Ik heb nu middels NAT reflection alles werkend, maar dit is absoluut geen nette optie wat mij betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 22-03-2011 14:26 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Laatst online: 17-06 14:23
Ik krijg sinds kort veel van onderstaande meldingen...
Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Lock wait timeout exceeded; try restarting transaction
Anderen daar ook last van??

Ook werkt hij 'lastupdate' niet meer bij... Hangt dat samen met bovenstaande melding?
Overigens komen er ondanks de melding toch wel wat spots bij....

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workaholic schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:24:
[...]

Ook ik ondervind hier problemen mee sinds het toevoegen van de http://ipspotweb optie in de config :( Snap niet waarom deze is toegevoegd. Laat een router en of firewall dit afhandelen ipv een statische instelling in de config.

Ik dacht ergens te lezen dat deze IP config optie is toegevoegd voor SABNZB? Is het mogelijk om dit optioneel te maken? Ik gebruik namelijk geen SABNZB. Ik heb nu middels NAT reflection alles werkend, maar dit is absoluut geen nette optie wat mij betreft.
PHP:
1
$settings['spotweburl'] =(strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

Probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-10 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:37:
[...]

PHP:
1
$settings['spotweburl'] =(strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

Probleem opgelost?
Bedankt voor de tip!
In de ownsettings geplaatst en werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10 12:12
Ik kom nu 2 foutjes tegen in de template van we1rdo, in de spotinfo is de push-sabnzbd knop verdwenen en als je op "zoeken" klikt gebeurt er niks waar je voorheen de spot geopend zag in binsearch of nzbindex.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10 17:25
FitzJac schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:50:
Ik kom nu 2 foutjes tegen in de template van we1rdo, in de spotinfo is de push-sabnzbd knop verdwenen en als je op "zoeken" klikt gebeurt er niks waar je voorheen de spot geopend zag in binsearch of nzbindex.nl.
Eerste is al gefixt in een pull request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaero schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Eerste is al gefixt in een pull request.
En zelfs al hier gemeld. Lezen is echt teveel gevraagd voor sommige mensen :(
Tweede ook gefixed, met dezelfde fix :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Als ik een spot open in Splendid's template, in IE9, dan wordt de spotinfo eigenlijk niet goed geplaatst: te ver naar rechts. Hierdoor moet je eerst naar rechts scrollen, voordat je op de NZB-knop kunt klikken (zie afbeelding).
Dit is niet in 1 spot, maar in veel meer spots.
http://bit.ly/eFVENn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Niemand die het weet hoe het komt dat zodra je spotweb ff hebt laden laden en spots hebt laten verzamelen het komt dat je dan 'Error Fetching Spots' krijgt?

Kan het met dit te maken hebben?
#
# Hoeveel verschillende headers (van danwel spots danwel comments) moeten er per keer opgehaald worden?
# Als je regelmatig timeouts krijgt van retrieve.php, vrelaag dan dit aantal
#
$settings['retrieve_increment'] = 1000;

[ Voor 47% gewijzigd door rikadoo op 22-03-2011 17:28 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-10 16:52

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ik blijf deze fout krijgen:

root@ubuntu:/var/www/spotweb# php retrieve.php

Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php o2

Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='/usr/bin/pear') in /var/www/spotweb/lib/S2
root@ubuntu:/var/www/spotweb# which pear
/usr/bin/pear
root@ubuntu:/var/www/spotweb#
.
/usr/share/php/Net/NNTP
/usr/share/php/Net/NNTP/Client.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Header.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Message.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Protocol
/usr/share/php/Net/NNTP/Protocol/Client.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Protocol/Responsecode.php
.
root@ubuntu:/usr/share/php/Net/NNTP# ls -als
total 100
4 drwxr-xr-x 3 root root 4096 2011-03-22 17:35 .
4 drwxr-xr-x 3 root root 4096 2011-03-22 17:35 ..
44 -rwxr-xr-x 1 root root 44995 2011-03-22 17:35 Client.php
28 -rwxr-xr-x 1 root root 27383 2011-03-22 17:35 Header.php
16 -rwxr-xr-x 1 root root 12713 2011-03-22 17:35 Message.php
4 drwxr-xr-x 2 root root 4096 2011-03-22 17:35 Protocol

heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zeroday schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:16:
ik heb even de filters van mar2zz in de test en ik dacht .. voordat ik een bende van mijn ownsettings.php maak .. ik ga gewoon de filters includen ..

heb even een filters.php aangemaakt en hop .. in de ownsettings.php volgende regels geplaats
code:
1
2
if (file_exists('../filters.php')) { include_once('../filters.php'); }  # <== deze lijn mag je eventueel verwijderen
if (file_exists('./filters.php')) { include_once('./filters.php'); }    # <== deze lijn mag je eventueel verwijderen

en hop .. ik heb een bestand waar ik zonder problemen nu in de filters kan knoeien zonder direct mijn ownsettings te verknallen .. dus het is dan wat meer overzichtelijker (voor mij).
Daarom heb ik een paar witregels staan na de (uitgecommente regel, die verteld dat de filters beginnen) tussen de filters en de echte instellingen zelf. Het maakt namelijk niet uit in welk bestand de filters staan, als de file maar wel opgehaald word met require_once('/pad/naar/bestand.php'); of include_once('/pad/naar/bestand.php');. ;) Een fout in de array van je filter zorgt namelijk altijd voor een parse error, wat in Spotweb's geval een witte pagina oplevert.
Kabouterplop01 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:41:
ik blijf deze fout krijgen:

root@ubuntu:/var/www/spotweb# php retrieve.php

Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/spotweb/lib/SpotNntp.php o2

Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='/usr/bin/pear') in /var/www/spotweb/lib/S2
root@ubuntu:/var/www/spotweb# which pear
/usr/bin/pear
root@ubuntu:/var/www/spotweb#
.
/usr/share/php/Net/NNTP
/usr/share/php/Net/NNTP/Client.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Header.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Message.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Protocol
/usr/share/php/Net/NNTP/Protocol/Client.php
/usr/share/php/Net/NNTP/Protocol/Responsecode.php
.
root@ubuntu:/usr/share/php/Net/NNTP# ls -als
total 100
4 drwxr-xr-x 3 root root 4096 2011-03-22 17:35 .
4 drwxr-xr-x 3 root root 4096 2011-03-22 17:35 ..
44 -rwxr-xr-x 1 root root 44995 2011-03-22 17:35 Client.php
28 -rwxr-xr-x 1 root root 27383 2011-03-22 17:35 Header.php
16 -rwxr-xr-x 1 root root 12713 2011-03-22 17:35 Message.php
4 drwxr-xr-x 2 root root 4096 2011-03-22 17:35 Protocol

heeft iemand een idee?
Je hebt PEAR nog niet (goed) geinclude. Bekijk http://servernaam/spotweb/testinstall.php eens, die geeft je ook voldoende informatie daarover en eventuele andere benodigde onvolkomenheden.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
R15 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:24:
Als ik een spot open in Splendid's template, in IE9, dan wordt de spotinfo eigenlijk niet goed geplaatst: te ver naar rechts. Hierdoor moet je eerst naar rechts scrollen, voordat je op de NZB-knop kunt klikken (zie afbeelding).
Dit is niet in 1 spot, maar in veel meer spots.
http://bit.ly/eFVENn
Moet nog gefixed worden, komt er aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Je hebt PEAR nog niet (goed) geinclude. Bekijk http://servernaam/spotweb/testinstall.php eens, die geeft je ook voldoende informatie daarover.
snip
Include files OK ?
Settings file OK
PEAR PEAR cannot be found
PEAR Net/NNTP PEAR Net/NNTP package cannot be found
NNTP server OK

Path PEAR found? Net/NNTP found?
/usr/bin/pear

enig idee hoe ik doe goed en veilig kan includen? (ik heb de file zowel in de php.ini als in de ownsettings.php geinclude)

Overigens als ik de setting uit de ownsettings.php sloop dan vindt de testinstall die hele link niet meer
ik zie iets over het hoofd, maar wat?

[ Voor 13% gewijzigd door Kabouterplop01 op 22-03-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Splendid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:41:
[...]

Moet nog gefixed worden, komt er aan! :)
Oke, bedankt alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kabouterplop01 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:47:
[...]

snip
Include files OK ?
Settings file OK
PEAR PEAR cannot be found
PEAR Net/NNTP PEAR Net/NNTP package cannot be found
NNTP server OK

/usr/bin/pear

enig idee hoe ik doe goed en veilig kan includen? (ik heb de file zowel in de php.ini als in de ownsettings.php geinclude)
Je moet het pad naar pear includen via php.ini.
Bij Ubuntu, als dat hetzelfde is als Debian is te vinden in /etc/php5/apache2/php.ini en in /etc/php5/cli/php.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

CptChaos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:59:
[...]
Je moet het pad naar pear includen via php.ini.
Bij Ubuntu, als dat hetzelfde is als Debian is te vinden in /etc/php5/apache2/php.ini en in /etc/php5/cli/php.ini.
en die heb ik dus niet:
/etc/php5/apache2/php.ini en in
/etc/php5/cli/php.ini.

ik heb :
/usr/share/php5/php.ini-production
/usr/share/php5/php.ini-production-dist
/usr/share/php5/php.ini-production.cli
(Ik heb ze in de de 1e en laatste gezet(en apache daarna gerestart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Op ubuntu word pear in default directory's geinstalled en hoef je niets te doen in php.ini daarvoor. Ik heb in ieder geval in mijn installscript geen rekening gehouden met pad naar pear en dat werkt gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

klopt, daar gaat testinstall.php vanuit :) lijkt me; daarom snap ik het ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Kabouterplop01 op 22-03-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@ Mar2zz

Ik heb zojuist een nieuwe install gedaan met jouw install script en daarmee de laatste git binnen gehaald.

Ik krijg een wit scherm te zien bij het openen van de spotweb url.

Testinstall.php geeft :
HP settings OK ?
PHP version OK
timezone settings Please specify date.timezone in your PHP.ini
Open base dir OK
PHP safe mode OK
Memory limit OK

PHP extension OK ?
SQLite Not installed (geen probleem als MySQL geinstalleerd is)
MySQL Not installed (geen probleem als sqlite3 geinstalleerd is)
bcmath OK
ctype OK
xml OK
zlib OK

Include files OK ?
Settings file OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK

.
/usr/share/php
/usr/share/pear

NZB local download enabled
NZB action: push-sabnzbd
NZB directory:
Directory access: Cannot create file
Klopt het dat hij allebei geen sql ziet? ik heb sqlite tijdens jouw install script gekozen. apt-get van php-sqlite geeft aan dat deze al is installed.

Ook het retieven via php retrieve gaat prima zonder fouten en de database is van enige omvang.

Kan het te maken hebben met de geen directory access? Ik gebruik niet de downloader van spotweb maar een eigen nzb/download client (kan het hiermee te maken hebben?) Lijkt me overigens dan nog steeds raar dat je een wit scherm krijgt terwijl de back-end niet werkt. .

Iemand een idee?

edit: een reboot heeft het probleem opgelost.. vaag!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sinds vandaag de nieuwsgroep van eweka aangepast naar dat tekstadres. werkt prima als je php retrieve php doet. Uiteindelijk krijg ik een database van 125MB, maar bij het openen van een spot krijg ik dan helaas wel deze foutmelding:

Error executing query: unable to open database file

de database zit in een map waar mijn useraccount de owner van is. Dit heb ik wel na het maken van de database gedaan, ik meen dat ik die als root heb gemaakt. dus na ownership te nemen en na een half uurtje modderen nog eens de database geupdate (deze keer met mijn useraccount, niet meer als root), en kwamen er 33 spots bij. Maar de foutmelding blijft. Iemand een oplossing? Herstarten van de server is geen oplossing, dat weet ik wel al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-10 13:49
En draait jouw http-daemon wel onder jouw gebruikersnaam, Notehoutelade? Ik gok (indien Linux) dat het onder het account www-data draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
tot aan vandaag werkte spotweb wel. Het enige, zover ik bewust van ben, is dat ik een git pull heb gedaan, de eweka groep heb aangepast en een nieuwe database heb gemaakt.

hoe kan ik dat precies controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 22:22

zeroday

There is no alternative!

Caveman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:04:
Ik weet niet wat er aan de hand is met de laatste versie, maar mijn syno'tje slikt het niet meer. Alles loopt vast, sickbeard, nzbgetweb en spotweb blijft maar "laden" Ik moet hem zelfs rebooten om het alles weer draaiende te krijgen. Hebben hier meer mensen last van? Als ik een versie draai van voor het debuggen, doe ie het prima. Ik heb het idee dat het allemaal te "ingewikkeld" is geworden voor een nasje.
de versie voor het debuggen maakt nog geen wijzigingen in de database aan, na de debug is er een wijziging geweest waarbij de maker een aantal wijzigingen doorvoert in de database
als je 'top' in je shell ingeeft zou je normaliter moeten zien dat de database naar een hoge load gaat.
dat moet je gewoon even laten gebeuren, als je dit afbreekt dan gaat eea dus wellicht niet goed en/of vertraagt

dus als je je database gebruikt (ga ik vanuit) dan duurt het even.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
[...]

PHP:
1

Probleem opgelost?
Intern werkt het prima.. maar extern krijg ik ipv een kruisje nu dit te zien :

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/29z8k6.png

Als ik hier op click dan opent hij overigens wel het plaatje. Dit is zonder jouw code niet het geval, dan toont hij een kruisje + het lokale ip in de url.

Dit blijkt dus niet helemaal goed te werken..

Herhaalde aanvraag/verzoek is dus om deze functionaliteit uit te kunnen schakelen. Ik heb al getracht op alle settings hiervan uit te zetten middels een # maar dan geeft ie vrolijk aan dat ik geen spotweb url heb opgegeven :P

[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 22-03-2011 19:32 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

PHP:
1

Probleem opgelost?
Kijk eens naar Protocol Relative URL's; dat scheelt dit soort constructies ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Notehoutelade schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:26:
tot aan vandaag werkte spotweb wel. Het enige, zover ik bewust van ben, is dat ik een git pull heb gedaan, de eweka groep heb aangepast en een nieuwe database heb gemaakt.

hoe kan ik dat precies controleren?
Spotweb plaatst sinds een tijdje de volledige spot alsnog in de database op het moment dat je een spot opent (ook al staat 'retrieve_full' in je settings.php uit), dit wil zeggen dat de user waaronder de webserver draait moet kunnen schrijven in de database, en dat hij moet kunnen schrijven in dezelfde folder van die database.

Dat laatste is nodig omdat sqlite zal proberen een nntpdb.sqlite3-journal file te openen danwel te maken in dezelfde directory als jouw sqlite database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ik ben maar weer opnieuw begonnen, deze keer vanuit de home folder. Op die server draait toch maar 1 useraccount.
toch vreemd dat het gisteren wel werkte. Tenminste, spots openen werkte, nzb's naar sabnzb sturen ging niet automatisch, en bij handmatig proberen kreeg ik van sabnzb foutmeldingen over corrupte nzb's (zie enkele posts terug van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Workaholic schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:20:
@ Mar2zz
edit: een reboot heeft het probleem opgelost.. vaag!
Probleem zit er waarschijnlijk in dat ik de php.ini's aanpas met sed zodat de timezones goed komen te staan, en wat betreft de databasekeuze ook, maar daarna de apacheserver niet laat reloaden of restarten. Ik zal dat aanpassen in het script, op het laatst nog een reload doen zodat het in 1x goed is. (Als je al mysql enzo hebt draaien kom je die fout niet tegen, dus bedankt voor de melding.

edit:
inmiddels aangepast, de apacheserver wordt nu op einde nogmaals herstart, dat zou dit issue moeten fixen en gelijk een goeie testinstall.php evaluatie moeten opleveren.

Question:
Ik kreeg wat goeie tips van Workaholic om de installer uit te breiden qua configuratiemogelijkheden (zoals usenetgegevens tijdens install al op te geven en weg te schrijven in ownsettings.php en bijvoorbeeld cronjob aan te maken), dat gaat me wel lukken, maar ik loop eigenlijk tegen de mysql-configuratie aan in nieuwe installs met bash, bash kan niet voorbij die commandline vna mysql omdat mysql een eigen commandline gebruikt. (volgens mij dan, na dat mysql -u user -p kan het script er volgens mij niet meer bij).

Heeft iemand hier wel een bash-script geschreven waarmee je een mysql configuratie oplevert? of zou het mogelijk zijn om een lege database te downloaden uit dropbox en die ergens neer te zetten? Is ie dan gelijk bruikbaar in mysql? Welke databasetijger weet hier meer van? Waar moet ik dan op letten?

[ Voor 47% gewijzigd door Mar2zz op 22-03-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
nou snap ik het niet meer. Nieuwe git pull gedaan naar mijn homefolder, apache zo aangepast dat de website werkt. database opnieuw gedownload, maar zodra ik een spot aanklik, krjig ik nog steeds dezelfde fout als toen de site nog draaide onder /var/www

Error executing query: attempt to write a readonly database

een uitdraai van ls -l:

drwxr-xr-x 2 user user 4096 2011-03-22 18:40 Crypt
drwxr-xr-x 2 user user 4096 2011-03-22 18:40 css
drwxr-xr-x 3 user user 4096 2011-03-22 18:40 images
-rwxr-xr-x 1 user user 4475 2011-03-22 18:40 index.php
-rwxr-xr-x 1 user user 2512 2011-03-22 18:40 INSTALL
drwxr-xr-x 6 user user 4096 2011-03-22 18:40 js
drwxr-xr-x 8 user user 4096 2011-03-22 19:37 lib
drwxr-xr-x 2 user user 4096 2011-03-22 18:40 Math
-rwxr-xr-x 1 user user 2764 2011-03-22 18:40 Mobile_Detect.php
-rwxr-xr-x 1 user user 234687488 2011-03-22 19:35 nntpdb.sqlite3
-rw-r--r-- 1 user user 13089 2011-03-22 18:46 ownsettings.php
-rwxr-xr-x 1 user user 334 2011-03-22 18:40 README
-rwxr-xr-x 1 user user 5485 2011-03-22 18:40 retrieve.php
-rwxr-xr-x 1 user user 13543 2011-03-22 18:40 settings.php
drwxr-xr-x 2 user user 4096 2011-03-22 18:40 templates_mobile
drwxr-xr-x 4 user user 4096 2011-03-22 19:37 templates_splendid
drwxr-xr-x 3 user user 4096 2011-03-22 19:37 templates_we1rdo
-rwxr-xr-x 1 user user 4326 2011-03-22 18:40 testinstall.php

volgens mij staan alle rechten goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@notehoutelade: ditzelfde probleem heb ik ook gehad, ik werd er zo gaar van dat ik op mysql ben overgestapt en dat heeft gelijk als voordeel dat het een sneller is.

Ik heb alles geprobeerd, chmods, chowns naar www-data, complete directory opengooien etc etc... Het zal wel een sqlite instelling zijn ofzo...

Als ik google kom ik op dit uit:
cd /etc/php5/conf.d

cat > sqlite3.ini
# configuration for php SQLite3 module
extension=sqlite3.so
^D

sudo /etc/init.d/apache2 restart

Zelf nooit geprobeerd, maar zou een oplossing kunnen zijn? Dat je rechten goed staan geloof ik direct maar die ga je ook niet goed krijgen met chmods en/of chowns etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
wat bedoel je precies met google resultaat? dat ini bestand heb ik ook, met dezelfde inhoud, maar wat doe ik met dat bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik zie nu pas dat sqlite3 dat bestand standaard aanmaakt, dus hoef je dat googleresultaat niet uit te voeren... Dus dat is geen oplossing ^^ en die weet ik dan ook niet, behalve dus mysql gebruiken (setup is 2 minuten werk, maar overleeft elke herinstall van spotweb en je hoeft dan niet even de database te backuppen enzo. Stap over nu het nog kan! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ik ga direct naar pagina 1 voor de howto :)

edit: het gaat inderdaad erg eenvoudig. hij is nu de database aan het vullen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Notehoutelade op 22-03-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 07:09

joker1977

Tweakert

Heb Spotweb recent opnieuw geïnstalleerd, gebruik MySQL en PHP 5.3 op ClearOS (CentOS feitelijk).

Database filled netjes, zie alles prima op de webpage, maar als ik een NZB probeer te downloaden dan is de 'inhoud' altijd leeg.

./testinstall.php geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
PHP settings    OK ?
PHP version     OK
timezone settings   OK
Open base dir   OK
PHP safe mode   OK
Memory limit    OK

PHP extension   OK ?
SQLite  Not installed (geen probleem als MySQL geinstalleerd is)
MySQL   OK
bcmath  OK
ctype   OK
xml     OK
zlib    OK

Include files   OK ?
Settings file   OK
PEAR    OK
PEAR Net/NNTP   OK
NNTP server     OK

Path    PEAR found?     Net/NNTP found?
.       
/usr/share/pear         
/usr/share/php

Iemand enig idee waar ik naar moet kijken? Werkte altijd probleemloos, 'ineens' niet meer. Heb nu net een nieuwe versie van GIT opgehaald; alles is werkzaam behalve een NZB downloaden (en laat dat nou net het doel zijn, doh).

Als ik op een NZB link klik dan krijg ik zoiets als:

code:
1
http://www.mijneigendomein-ingesteld.nl/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=zREI2XpQm2YdPiITQAdEG%40spot.net

als link, klopt dat wel ?

[ Voor 10% gewijzigd door joker1977 op 22-03-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
opeens werkt gewoon alles? :) mysql database aangemaakt, nu werken de nzb's weer, en zelfs bij het aanklikken van het groene knopje gaan ze vanzelf naar sabnzb...
ben er blij mee, maar snap niet hoe het opeens allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 15:57

Apie!

Newer, better & confusinger

joker1977 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:37:
Heb Spotweb recent opnieuw geïnstalleerd, gebruik MySQL en PHP 5.3 op ClearOS (CentOS feitelijk).
<knip/>
Als ik op een NZB link klik dan krijg ik zoiets als:

code:
1
http://www.mijneigendomein-ingesteld.nl/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=zREI2XpQm2YdPiITQAdEG%40spot.net

als link, klopt dat wel ?
Dat probleem had ik ook en heb in ownsettings de spotweburl niet laten verwijzen naar mijn internetdomein, maar naar het interne ipadres:
PHP:
1
2
3
# Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor$
# sabnzbd integratie.
$settings['spotweburl'] = 'https://192.168.1.2/spotweb/';

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Notehoutelade schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:12:
opeens werkt gewoon alles? :) mysql database aangemaakt, nu werken de nzb's weer, en zelfs bij het aanklikken van het groene knopje gaan ze vanzelf naar sabnzb...
ben er blij mee, maar snap niet hoe het opeens allemaal werkt.
:) mysql is the answer to everything... toch blijft die foutmelding met sqlite3 apart, als chmods en chowns enzo niet werken dan gaat er toch iets mis ergens, ik ben zo benieuwd wat dan... ik kan heel slecht tegen iets niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 07:09

joker1977

Tweakert

Apie! schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:34:
[...]

Dat probleem had ik ook en heb in ownsettings de spotweburl niet laten verwijzen naar mijn internetdomein, maar naar het interne ipadres:
PHP:
1
2
3
# Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor$
# sabnzbd integratie.
$settings['spotweburl'] = 'https://192.168.1.2/spotweb/';
Geen oplossing voor mij; geprobeerd en probleem blijft hetzelfde. Iemand anders een idee? Tot voor ca. een week geleden werkte het allemaal vlekkeloos. Heb een volledige herinstall e.d. gedaan, om moedeloos van te worden :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Mar2zz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:39:
[...]

:) mysql is the answer to everything... toch blijft die foutmelding met sqlite3 apart, als chmods en chowns enzo niet werken dan gaat er toch iets mis ergens, ik ben zo benieuwd wat dan... ik kan heel slecht tegen iets niet weten
ja, dat ken ik ergens van :) maar ik ga me daar niet verder in verdiepen. Ik heb altijd geleerd een werkend systeem niet te veranderen. ik ben hier al bijna een week aan het modderen om het werkend te krijgen. Hiervoor nog enige tijd spotlite onder Wine gedraaid maar dat liep tevaak keer vast met enge foutmeldingen. Fijn voor de mensen waar sqlite wel werkt, maar voor mij dan maar niet.

@joker, ik kan je helaas niet helpen, ik snap de oplossing van mijn eigen probleem niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
Als het na een git pull "plotseling" niet meer werkt altijd even controleren of je de pull niet per ongeluk onder root gedaan hebt. :p dan verandert hij namelijk de eigenaar en groep van de bestanden die hij pulled. Het is mij al eens overkomen, dacht zeg het even voor als het bij meer mensen ineens niet meer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:37
ik krijg sinds vrijdagmiddag error als ik sab wil downloaden via de button. picture verandert wel in vinkje alsof alles goed gegaan is.
volgende error in de logs:
[Sun Mar 20 08:45:51 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP Fatal error: Call to undefined function dom_import_simplexml() in /var/www/html/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 112

ik replace nu elke keer die file met oudere versie en werkt alles weer goed.
heb map en mysql al verwijdert en opnieuw aangemaakt.
iemand enig idee wat dit kan zijn of komt het door oude php versie? heb nog 5.1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansscor
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05-2019
Hallo al een paar dagen hier de melding Error fetching updates. Voorheen werkt het als een zonnetje. Niets veranderd en gebruik sqlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
@slommer Ik denk inderdaad dat je versie wat te oud is.
spotweb zelf raad aan 5.3 maar met 5.2 gaat het ook. 5.1 is denk ik net wat te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Gebruik sinds vandaag headers van eweka hiervoor giganews mist gewoon 110k headers lol

[ Voor 87% gewijzigd door Darkstylo op 22-03-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-10 17:18
slommer schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:18:
ik krijg sinds vrijdagmiddag error als ik sab wil downloaden via de button. picture verandert wel in vinkje alsof alles goed gegaan is.
volgende error in de logs:
[Sun Mar 20 08:45:51 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP Fatal error: Call to undefined function dom_import_simplexml() in /var/www/html/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 112

ik replace nu elke keer die file met oudere versie en werkt alles weer goed.
heb map en mysql al verwijdert en opnieuw aangemaakt.
iemand enig idee wat dit kan zijn of komt het door oude php versie? heb nog 5.1.6
yum install php-xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Als hij centos gebruikt wel ja.
Mocht dat zo zijn kun je ook de atomic repo toevoegen en zo je php upgraden naar 5.2.17.

Anders even de package manager van je linux gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 15:51
Mar2zz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:20:
[...]
Question:
Ik kreeg wat goeie tips van Workaholic om de installer uit te breiden qua configuratiemogelijkheden (zoals usenetgegevens tijdens install al op te geven en weg te schrijven in ownsettings.php en bijvoorbeeld cronjob aan te maken), dat gaat me wel lukken, maar ik loop eigenlijk tegen de mysql-configuratie aan in nieuwe installs met bash, bash kan niet voorbij die commandline vna mysql omdat mysql een eigen commandline gebruikt. (volgens mij dan, na dat mysql -u user -p kan het script er volgens mij niet meer bij).

Heeft iemand hier wel een bash-script geschreven waarmee je een mysql configuratie oplevert? of zou het mogelijk zijn om een lege database te downloaden uit dropbox en die ergens neer te zetten? Is ie dan gelijk bruikbaar in mysql? Welke databasetijger weet hier meer van? Waar moet ik dan op letten?
ik zij de gek, al ben ik geen echte expert.
vraag je het mysql admin pwd uit in je script of moet je daar ook nog omheen werken (ik heb dat wel moeten doen in mijn qpkg)
de mysql code kun je op commandline uitvoeren. zie een code snippet uit mijn qpkg install script

code:
1
2
3
4
$MYSQL="/het/pad/naar/mysql"
$MYSQL mysql -u root --password='$password' -e "CREATE DATABASE spotweb;"
$MYSQL mysql -u root --password='$password' -e "CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'password';"
$MYSQL mysql -u root --password='' -e "GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'password'; "

(ja ik weet dat je ook alle regels aan elkaar kunt plakken en in één keer kunt uitvoeren, maar ik had initieel wat ruzie met de sql code, en die leest en debugged ook makkelijker)

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 22-03-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ah thx sl1000 ga ik vanmiddag gelijk ff inbouwen. ik zal ook eens in je andere scripts loeren je hebt er al meer zag ik voor de qnap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ik verbaas me net weer over het update knopje, dat werkt ook gewoon, net als de knoppen remove hisory en mark all as read.
Het grootste verschil dat ik heb kunnen vinden, is dat ik sinds gisteren spotweb onder de homedrive heb draaien, en natuurlijk mysql ipv sqlite. Zou de homedrive ipv /var/www zoveel uit kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notehoutelade schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:32:
Zou de homedrive ipv /var/www zoveel uit kunnen maken?
Het kan alleen maar aan rechten liggen die je hebt op /var/www
Buiten dat is de www map ook gewoon een map

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
dan moet het verschil hem in de mysql zitten tov sqlite. Ik heb volgens mij de juiste rechten op de /var/www map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:36

Caveman

whahoehaha

zeroday schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:28:
[...]

de versie voor het debuggen maakt nog geen wijzigingen in de database aan, na de debug is er een wijziging geweest waarbij de maker een aantal wijzigingen doorvoert in de database
als je 'top' in je shell ingeeft zou je normaliter moeten zien dat de database naar een hoge load gaat.
dat moet je gewoon even laten gebeuren, als je dit afbreekt dan gaat eea dus wellicht niet goed en/of vertraagt

dus als je je database gebruikt (ga ik vanuit) dan duurt het even.
Thx, idd geduld is een schone zaak...... ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:37
jimmy87 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:17:
Als hij centos gebruikt wel ja.
Mocht dat zo zijn kun je ook de atomic repo toevoegen en zo je php upgraden naar 5.2.17.

Anders even de package manager van je linux gebruiken.
Heb inderdaad centos 5.5. heb nu de testing repo toegevoegd en upgraded naar php53.
naar wat gedoe met paden waar juiste pear packages staan werkt alles goed nu.
thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Laatst online: 29-04-2024
Ikzelf heb CentOS 5.5 server draaien, waarop ik de REMI repo actief is, php versie 5.3.6 met mysql 5.1.56, topic start gebruikt om spotweb te draaien, vanaf dag 1 probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Valt me op dat er echt heel veel spotweb(s) publiekelijk open gesteld.
En sommige hebben dan ook sabnzbd geconfigureerd niet echt slim, maar goed.

Bij mij werkt spotweb fijn onder debian en windows vanaf dag 1. Overgestapt naar debian onder vmware werkt perfect :-)

Nu nog full retrieve op comments, zodat deze een stuk sneller laden en kan ik deze ook weer aanzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Darkstylo op 23-03-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat hele publiekelijk openstellen.. Dat gaat weer voor een hoop gezeik zorgen. Let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Darkstylo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:59:
Valt me op dat er echt heel veel spotweb(s) publiekelijk open gesteld.
Ach... daarmee klopt de uitspraak van "1 site down, 1000 sites up" natuurlijk weer wel.

17.000 resultaten maar
http://www.google.nl/sear...h?q="spotweb+-+overzicht"

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 23-03-2011 11:22 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Hmm... is er iets met de comments? Bij de nieuwste spots kan ik wel comments krijgen, maar spots van de vorige retrieve kloppen niet helemaal.

Er staat dan bv 7 comments, maar dan zie ik er 1. Nog ouder en ik zie 70 comments in de counter, maar geen enkele in de spot zelf?

ah... ik zie het al... in de template spotinfo.inc.php of zo wordt alleen comments met verified getoond. Dit terwijl de counter alle comments telt. (misschien handig om een knopje toe te voegen welke alle comments toont of juist niet geverifieerde wegfilterd? Voor oudere spots wel handig.

[ Voor 35% gewijzigd door kmf op 23-03-2011 11:48 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:58:
[...]

Intern werkt het prima.. maar extern krijg ik ipv een kruisje nu dit te zien :

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/29z8k6.png

Als ik hier op click dan opent hij overigens wel het plaatje. Dit is zonder jouw code niet het geval, dan toont hij een kruisje + het lokale ip in de url.

Dit blijkt dus niet helemaal goed te werken..

Herhaalde aanvraag/verzoek is dus om deze functionaliteit uit te kunnen schakelen. Ik heb al getracht op alle settings hiervan uit te zetten middels een # maar dan geeft ie vrolijk aan dat ik geen spotweb url heb opgegeven :P
Heeft iemand een idee hoe bovenstaand probleem kan worden opgelost?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Gisteravond Spotweb even op een lokale server gezet. Ik liep tegen de melding op dat ik $settings['spotweburl'] in ownsettings.php moest instellen. Dat had ik toch echt gedaan. ownsettings.php zou alle variabelen moeten overschrijven, dat doet die ook met alles behalve $settings['spotweburl'] :? Als ik aan het einde van ownsettings een echo doe dan staat die goed, maar doe ik het vlak voor de check in settings dan staat die weer op de standaardwaarde.

Na het commenten van $settings['spotweburl'] in settings.php was de error weg. Lijkt een php-instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workaholic schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:01:
[...]

Probeer de url van de image eens in een nieuwe venster, misschien zie je dan een error. Een "kruisje" is niet bepaald genoeg info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Workaholic schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:01:
Controleer je $settings['spotweb_url'] eens. :)
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:10:
Probeer de url van de image eens in een nieuwe venster, misschien zie je dan een error. Een "kruisje" is niet bepaald genoeg info ;)
Een kruisje is een 404, oftewel: niet gevonden, intern werkt het wel, waardoor ik er vanuit ga dat het $settings['spotweb_url'] moet zijn. :)

[ Voor 88% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Maranello schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:06:
Gisteravond Spotweb even op een lokale server gezet. Ik liep tegen de melding op dat ik $settings['spotweburl'] in ownsettings.php moest instellen. Dat had ik toch echt gedaan. ownsettings.php zou alle variabelen moeten overschrijven, dat doet die ook met alles behalve $settings['spotweburl'] :? Als ik aan het einde van ownsettings een echo doe dan staat die goed, maar doe ik het vlak voor de check in settings dan staat die weer op de standaardwaarde.

Na het commenten van $settings['spotweburl'] in settings.php was de error weg. Lijkt een php-instelling?
ik had iets vergelijkbaars. ik had dat opgelost door in settings.php ook dezelfde url in te vullen als in ownsettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een update gedaan. maar nu krijg ik alleen een compleet witte web pagina te zien. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:53:
ik heb net een update gedaan. maar nu krijg ik alleen een compleet witte web pagina te zien. Iemand een idee?
Je instellingen staan goed? Je hebt de minimale instellingen in ownsettings.php staan en er zit geen fout in jouw filters? Controleer jouw error logs daarom even, hier wordt de parse error in weggeschreven.

Meer info is dus zeker welkom, we zijn geen helpdesk. ;)

Ook heb ik het idee dat de SABnzbd settings nu ook gebruikt worden voor $settings['spotweb_url'] of zo, terwijl $settings['spotweb_url'] iets héél anders is bij mij, meer mensen die daar last van hebben? Als dat namelijk niet het geval is, zal ik even Spotweb opnieuw moeten installeren, anders maak ik een issue ervoor aan.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:57:
[...]
Je instellingen staan goed? Je hebt de minimale instellingen in ownsettings.php staan en er zit geen fout in jouw filters? Controleer jouw error logs daarom even, hier wordt de parse error in weggeschreven.

Meer info is dus zeker welkom, we zijn geen helpdesk. ;)

Ook heb ik het idee dat de SABnzbd settings nu ook gebruikt worden voor $settings['spotweb_url'] of zo, terwijl $settings['spotweb_url'] iets héél anders is bij mij, meer mensen die daar last van hebben? Als dat namelijk niet het geval is, zal ik even Spotweb opnieuw moeten installeren, anders maak ik een issue ervoor aan.
Waar vind ik het error log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op jouw systeem. Ik heb geen glazen bol, kan niet alles zien...
Pagina: 1 ... 25 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.