SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 71 Laatste
Acties:
  • 506.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 19:42
Is het normaal dat astraweb niet zo snel is met het ophalen van headers, duurde hier een uur om alle spots binnen te halen (de sqlite DB is nu 170M)?

Spotweb draait nu voor de rest als een trein en kan mooi CP, SB en SABnzbd gezelschap houden op me gentoo bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 11:22
Anoniem: 34095 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:17:
[...]

Ik heb modificaties aangebracht aan de webinterface op basis van de input van nakebod.
Ik heb hier ook ajax geimplementeerd, samen met een lightbox voor de spotinfo.

Samen met de save-aanpassing voor nzbget die ik hiervoor heb gemeld, kan ik nu de hele boel vanaf elke lokatie regelen.
Mooi gedaan :).

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 08-03-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 15:08
@Bakman, zou je dat willen delen? Dat ziet er wel heel gaaf uit met die details pagina zo. :9~

Klopt inderdaad ik had die cambrium newsreader toegevoegd voor de headers zoals ik het in spotnet ook heb maar dat werkt dus niet. Na het verwijderen van die en gewoon astraweb gebruiken heb ik er nu veel en veel meer. Ook de zoekterm mario levert nu genoeg resultaten op :P

@Icingdeath, Over het binnenhalen van de complete spotnet database deed Astraweb hier ong 2 min over.

Het newsreader deel moet ik nog even een oplossing voor zoeken aangezien Astraweb IP based werkt en spotweb op een extern netwerk draait. En ik zo dus niets aan mijn Astraweb account heb thuis.

[ Voor 16% gewijzigd door jimmy87 op 27-02-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Topicstarter
jimmy87 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:26:
@Bakman, zou je dat willen delen? Dat ziet er wel heel gaaf uit met die details pagina zo. :9~
Volg zijn link..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Dan denk ik niet dat je vindt wat hij heeft aangezien er namelijk staat:
Ik heb modificaties aangebracht aan de webinterface op basis van de input van nakebod.
Dus hij heeft de aanpassingen op basis daarvan gemaakt, dat zijn niet zijn scripts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

j1nx schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:33:
Om je favoriete spotter snel te kunnen volgen kun je het bij de filters als snel funtie zetten. Draai zelf de mooie FTD filters. Maar heb het volgende boven de "reset filters" toegevoegd. Gaat om het idee, je snapt dan zelf wel hoe je het verder kan aanpassen en/of uitbreiden.
code:
1
2
3
4
5
Array("Favoriete Spotters", "images/video2.png", "cat0", "",
        Array(
            Array("Hannes3", "images/video2.png", "cat0,!cat0_d11,!cat0_d23,!cat0_d24,!cat0_d25,!cat0_d26,!cat0_a5&search[type]=Poster&search[text]=hannes3", ""),
        )
    ),
In https://github.com/spotwe...d#issue/18/comment/815371 staat uitgelegd hoe je eigen filters kan toevoegen zonder de standaard filters te overschrijven.

Dat is wel nuttig omdat die settings.php vaker verandert dan iets anders :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Ik heb de mod voor de webinterface hier staan
Je kunt de files in je huidige spotweb folder vervangen met deze.

let wel index.php bevat ook de modificatie voor het opslaan, onderaan in deze file zul je een path moeten opgeven. Wil je dit niet, deze file niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 23-06 19:42
jimmy87 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:26:
Het newsreader deel moet ik nog even een oplossing voor zoeken aangezien Astraweb IP based werkt en spotweb op een extern netwerk draait. En ik zo dus niets aan mijn Astraweb account heb thuis.
Zolang je maar vanaf 1 IP tegelijk verbonden bent is er niks aan de hand, deel me astraweb account met iemand die er sporadisch gebruik van maakt, als die aan het downloaden is moet ik even wachten tot dat klaar is, maar daarna kan ik weer verbinden. Zou werkbaar moeten zijn die paar minuten die je spotweb af en toe nodig heeft om je spots bij te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20
@bakman: Netjes!
Interface ziet er mooi strak en duidelijk uit. Vooral dat spots niet in een losse pagina openen is een groot pluspunt.
Al veranderd er momenteel nog vaak een hoop in de templates. Ik zal die interface hier ook eens gaan proberen morgen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Had template hier ook even inzitten. Die fancybox vindt ik ontzettend mooi gemaakt :)
Maar ik ben de zoekbox kwijt dan en de nzbknop of downloadtekst in detail werken dan helaas niet.

Dus heb even de oude terug gezet, zit nu even te kijken of ik de fancybox in de ftd look kan krijgen zonder verder de layout aan te passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, grootste pluspunt voor mij is dat nzb's direct downloaden ;)
Ik wilde nog feedback inbouwen om te laten zien dat je daadwerkelijk de nzb had gedownload, maar goed, later zorg, werkt voor nu :)

*edit

@jimmy; zoals m'n uitleg hierboven: je moet de index.php wel of niet aanpassen/vervangen. Doe je het wel, dan downloaden de nzb's direct op je schijf (zonder tussenkomst van je browser), en wat ik hiervoor zeg; je krijgt nu geen feedback als je klikt, maar hij download het dus wel degelijk. Op basis van de direct download werken de ajax scripts in de achtergrond. als je het via je browser wilt, dan zal je er er wat aan code uit moeten slopen:

in header.inc.php dit verwijderen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$("a.nzb").click(function(event){
                var aindex = $(this).index("a.nzb")
                event.preventDefault();

$.ajax({
                  url: $(this).attr("href"),
                  cache: false,
                  success: function(html){
                    $(this).html(html)
                   }
                });
               })

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 28-02-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 34095 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:17:
[...]

Samen met de save-aanpassing voor nzbget die ik hiervoor heb gemeld, kan ik nu de hele boel vanaf elke lokatie regelen.
Care to share? Want dit is toch wel érg nice!

EDIT: moet eens wat vaker vernieuwen!

EDIT2: Ik heb die layout nu geïnstalleerd, zonder het aanpassen van de index.php en nu werken de filters niet meer. Ik ga dus weer terug.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 08-03-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
@bakman bedankt _/-\o_

Heb nu gewoon de FTD look omdat ik dat toch wat aangenamer vond icm. de zoekfunctie die ik in ftd/spotnet ook regelmatig gebruik. Samen met een werkende NZB knop en jou fancybox details.

Je bent zeer hartelijk bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005

wontcachme

You catch me? No you wont

jimmy87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:50:
@bakman bedankt _/-\o_

Heb nu gewoon de FTD look omdat ik dat toch wat aangenamer vond icm. de zoekfunctie die ik in ftd/spotnet ook regelmatig gebruik. Samen met een werkende NZB knop en jou fancybox details.

Je bent zeer hartelijk bedankt. _/-\o_
wat heb je precies gedaan om de fancybox te hebben en ook nog de zoekfunctie?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65494

Has anyone tried it with OSX 10.6 ?

code:
1
2
# php retrieve.php 
PHP Fatal error:  Call to undefined method DB::getSpotCount() in retrieve.php on line 92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
@wontcacheme
Je moet de CSS, header.inc.php en spots.inc.php vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:03
@bakman Nice :)

Ik heb spotweb nu op Windows draaien. Voor de mensen die dit snel even willen testen kunnen xampp downloaden. Je hoeft dan alleen PEAR nog goed in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-07 19:58

zeroday

There is no alternative!

wontcachme schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:30:
Hoe ziet de interface van spotweb eruit? Hetzelfde als die van Spotnet? Zit er aan te denken om hem op mijn DS411+ te gaan plaatsen. Dan is alles netjes centraal namelijk (Sab, CP, SB en Spotweb)
Interface is nog niet echt rocketscience maar dat hoeft ook nog niet, eerste de belangrijke dingen maar oplossen ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Nakebod schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:11:
Die had ik al aangepast ;)
Maar klopt, was een typfout die ik letterlijk had overgenomen, aka gekopieerd :D

Zijn er hier trouwens nog meer mensen, misschien met MySQL, die geen reacties zien?
http://localhost/spotweb/?page=getspot&messageid=f1cce212d5a74156b50e09a1e2e2d34858@free.pt
Hier zouden reacties bij moeten staan, ik zie ze niet.
Ik gebruik op git een andere nick, maar we hebben gisteren al getest ;-) en vanochtend had ik bij de laatste git pull de comments in de berichten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 22:30
@bakman, geweldige interface alleen ik kan hem nu niet downloaden van rapidshare omdat de limiet van 10 downloads zou zijn bereikt... Kun je de source misschien nogmaals ergens anders plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00

m0nk

16-09-2003 15.15

Handige software. Ben nu bezig het draaiend te krijgen op mijn Qnap NAS. Ben nog bezig met de mysql db (root password vergeten, dus moet ik even resetten vandaag). testinstall geeft alles op OK.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:53
Tijdens uitvoeren van pear install --alldeps Net_NNTP kreeg ik een foutmelding.

Gelukkig stond in je oude handleiding de tip.

Edit ook nog het bestand "/opt/etc/php.ini". Standaard is de waarde "memory_limit" 8M, daarmee kon ik Spotweb niet werkend krijgen, 32M moet genoeg zijn denk ik, ik hem hem nu op 64M staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Anoniem: 34095 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:50:
Ik heb de mod voor de webinterface hier staan
Je kunt de files in je huidige spotweb folder vervangen met deze.

let wel index.php bevat ook de modificatie voor het opslaan, onderaan in deze file zul je een path moeten opgeven. Wil je dit niet, deze file niet vervangen.
Wellicht kan je dit als fork op git zetten? dan kan de maker dit ook bekijken en zien of dit wellicht in de master gezet kan worden. want bij de minste of geringste gitpul zijn deze instellingen weer weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 14:06

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 32925 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:53:
[...]

Precies wat ik zojuist bedoelde met mijn opmerking inderdaad. En dat is nog wel een mede-auteur :/
Sorry hoor, ik zal aan Nakebod vragen of die mij weghaalt als mede auteur. Toevallig heb ik niet zoveel verstand van php en sql, mijn kwaliteiten liggen ergens anders. Jullie doen net alsof een grondige kennis van php en sql een soort basis niveau moet zijn voor een tweaker...
Ik wil best het een en ander opzoeken en mezelf wat aanleren over dit soort zaken, maar daar is zoveel over geschreven dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Een duwtje in de rug kan dan echt geen kwaad. Dit topic is toch bedoeld om spotweb aan de gang te krijgen of op een NAS dan wel een linux server. Ik volg de tutorial als nono en kijk of het klopt en dat koppel ik terug naar Nakebod, dan weet je gelijk mijn rol in dit geheel. Nakebod heeft uit beleeftheid gevraagd of ik medeauteur wilde worden, maar met dit soort commentaren krijg ik daar spijt van.
Ik probeer een bijdrage te leveren maar kennelijk wordt dat niet gewaardeerd als je geen php guru bent. Maar je hebt gewonnen hoor, het wegjagen van een user is kennelijk makkelijker dan ff helpen.... ;w

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Draaiend op mijn Qnap NAS. Had eerst wat problemen met de retrieve.php maar die zijn inmiddels ook opgelost. Ben nu vrolijk de headers aan het binnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:37
Caveman schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:34:
[...]

Sorry hoor, ik zal aan Nakebod vragen of die mij weghaalt als mede auteur. Toevallig heb ik niet zoveel verstand van php en sql, mijn kwaliteiten liggen ergens anders. Jullie doen net alsof een grondige kennis van php en sql een soort basis niveau moet zijn voor een tweaker...
Ik wil best het een en ander opzoeken en mezelf wat aanleren over dit soort zaken, maar daar is zoveel over geschreven dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Een duwtje in de rug kan dan echt geen kwaad. Dit topic is toch bedoeld om spotweb aan de gang te krijgen of op een NAS dan wel een linux server. Ik volg de tutorial als nono en kijk of het klopt en dat koppel ik terug naar Nakebod, dan weet je gelijk mijn rol in dit geheel. Nakebod heeft uit beleeftheid gevraagd of ik medeauteur wilde worden, maar met dit soort commentaren krijg ik daar spijt van.
Ik probeer een bijdrage te leveren maar kennelijk wordt dat niet gewaardeerd als je geen php guru bent. Maar je hebt gewonnen hoor, het wegjagen van een user is kennelijk makkelijker dan ff helpen.... ;w
Begrijp mij niet verkeerd maar je hoeft geen expert te zijn om te controleren of MySQL wel werkt of juist niet, daar is genoeg op het internet over te vinden en al moet je soms wat bomen snoeien om erbij te komen je vindt het uiteindelijk wel. Ik ben van mening dat iedereen eerst wat moet proberen voordat ze beginnen te roepen van 'hoe werkt dit', 'hoe controleer ik dit', 'waarom krijg ik deze foutmelding?!?!' etc.

Je hebt een gigiantische database met vragen en antwoorden tot je beschikking (lees: Google, Bing) dan verwachten de meeste mensen dat je ook wat moeite in het probleem steekt al is het zo klein als de jouwe. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:24
edit: Niet goed genoeg gelezen. mijn excuses.. werkend nu!

Nog een paar vraagjes:
* Hoe krijg ik nu een volledige history van alle spots? Ik zie er nu 1487 maar...
* Heeft iemand een mirror van de alternatieve layout van @bakman, de limiet van 10 downloads op rapidshare is namelijk bereikt.
* Ik gebruik sabnzbd op mijn syno met user/pass. Kan dit ook in de settings? Als ik via de nzb plugin in firefox gewoon nzb aanklik stuurt deze hem wel naar mn server, maar wil daar liever niet afhankelijk van zijn.

[ Voor 196% gewijzigd door Vince22 op 28-02-2011 14:00 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:54:
Draaiend op mijn Qnap NAS. Had eerst wat problemen met de retrieve.php maar die zijn inmiddels ook opgelost. Ben nu vrolijk de headers aan het binnen halen!
Ben er ook mee bezig. Ben tot de customize php gekomen maar loop vast met de aanpassing open_basedir. Dit staat niet in de php.ini vermeld. Hoe heb jij dit opgelost. Verder nog Qnap tips ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Ben er ook mee bezig. Ben tot de customize php gekomen maar loop vast met de aanpassing open_basedir. Dit staat niet in de php.ini vermeld. Hoe heb jij dit opgelost. Verder nog Qnap tips ?
Ik heb uiteindelijk niets in mijn php.ini aan hoeven passen.
Heb gewoon alle stappen gevolgd die beschreven staan in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:41:
[...]

Ik heb uiteindelijk niets in mijn php.ini aan hoeven passen.
testinstall geeft het volgende:
PHP extension OK ?
PHP version PHP 5.3 or later is recommended
SQLite OK
MySQL OK
bcmath OK
ctype OK
xml OK
zlib OK

Include files OK ?
Open base dir OK
Settings file OK
PHP safe mode OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP PEAR Net/NNTP package cannot be found
NNTP server OK

Path PEAR found? Net/NNTP found?
/opt/share/pear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:38:
[...]

testinstall geeft het volgende:

[...]
Heb je ook de ownsettings.php aangemaakt met de include? En daarna je apache opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@tranzy

Check dit even
Edit ook nog het bestand "/opt/etc/php.ini". Standaard is de waarde "memory_limit" 8M, daarmee kon ik Spotweb niet werkend krijgen, 32M moet genoeg zijn denk ik, ik hem hem nu op 64M staan.

Daarna nog een keer het commando: pear install --alldeps Net_NNTP
Ik kreeg dit niet geinstalleerd en na de aanpassing wel en daarna was de fout met testinstall weg.

En check
Anoniem: 32925 in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Bij mij liep het de tweede keer fout op ownsettings.php
Had ik niet aangemaakt omdat ik dit had uitgezet.
Nadat ik het toch aangemaakt had werkte het wel

[ Voor 24% gewijzigd door MikeOO op 28-02-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 09-07 14:06

Caveman

whahoehaha

Manuel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:00:
[...]

Begrijp mij niet verkeerd maar je hoeft geen expert te zijn om te controleren of MySQL wel werkt of juist niet, daar is genoeg op het internet over te vinden en al moet je soms wat bomen snoeien om erbij te komen je vindt het uiteindelijk wel. Ik ben van mening dat iedereen eerst wat moet proberen voordat ze beginnen te roepen van 'hoe werkt dit', 'hoe controleer ik dit', 'waarom krijg ik deze foutmelding?!?!' etc.

Je hebt een gigiantische database met vragen en antwoorden tot je beschikking (lees: Google, Bing) dan verwachten de meeste mensen dat je ook wat moeite in het probleem steekt al is het zo klein als de jouwe. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart
Ik zal er even inhoudelijk op ingaan omdat misschien andere daar nog wat aan hebben. Het antwoord wat ik kreeg op 1 van mijn vragen was dat mysql niet stond ingesteld op php. Daar klopte dus niets van, als je dan in die richting gaat verder zoeken dan kom je van het ene probleem in het andere... Ik geef toe dat ik wat snel reageerd heb met sommige vragen, maar als je op het verkeerde been wordt gezet, dan wordt het wat lastig af en toe. Als ik de db in de terminal aanmaak gaat het niet goed (terwijl alles ogenschijnlijk in phpmyadim goed stond) , in phpmyadmin zelf gaat het wel goed.
Btw als je keer op mijn nick geklikt had, had het quoten van de regels wel achterwege kunnen blijven.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 13:56
Ben met xampp al wel een stuk verder nu na wat gepruts met Pear.

Iemand bekend met onderstaande meldingen?

code:
1
2
3
Strict Standards: Static function db_abs::safe() should not be abstract in C:\xampp\htdocs\SpotWeb\dbeng\db_abs.php on line 8

Notice: Undefined index: url in C:\xampp\htdocs\SpotWeb\index.php on line 69

De notice komt vervolgens meerdere malen voor. (Volgens mij per filter)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
MikeOO schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:58:
@tranzy

Check dit even

Ik kreeg dit niet geinstalleerd en na de aanpassing wel en daarna was de fout met testinstall weg.
Daar kom ik verder mee.

Krijg nu alleen "Unabel to select MySQL db: No database selected" ???
// db
$settings['db']['engine'] = 'mysql'; # <== keuze uit sqlite3 en mysql
# <== als je geen SQLite3 gebruikt, kan dit weg

# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
#$settings['db']['engine'] = 'mysql';
#$settings['db']['host'] = 'localhost';
#$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
#$settings['db']['user'] = 'spotweb';
#$settings['db']['pass'] = '******';

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:41:
[...]

Daar kom ik verder mee.

Krijg nu alleen "Unabel to select MySQL db: No database selected" ???

[...]
haal eens # weg voor de vijf onderste regels

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
wontcachme schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:42:
[...]

haal eens # weg voor de vijf onderste regels
Afbeeldingslocatie: http://s3.media.squarespace.com/production/463909/5234769/wp-content/uploads/2008/08/eek.jpg
|:( ... geloof dat ik er net iets te lang mee bezig ben dat ik fouten ga maken :)

Nu nog retrieve.php fixen ??

[ Voor 24% gewijzigd door Tranzy op 28-02-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
wontcachme schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Nu werkt het wel. Alleen de retrieve.php nog niet. Krijg nu deze error eruit: PHP Notice: Use of undefined constant E_DEPRECATED - assumed 'E_DEPRECATED' in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 2
Anoniem: 32925 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:51:
[...]

php retrieve.php -> /usr/bin/php retrieve.php
Ik begrijp hem hier even niet .

[ Voor 44% gewijzigd door Tranzy op 28-02-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:06:
[...]

[...]

Ik begrijp hem hier even niet .
Die E_DEPRECATED kan je uit je retrieve.php halen. Updaten op de command line werkt bij mij trouwens ook nog niet lekker. Ben even van mysql afgestapt omdat ik een mysql_connect error kreeg en maak gebruik van sqlite. Alleen krijg ik daar dezelfde melding op. (PHP Fatal error: Call to undefined function sqlite_factory()) Ligt volgens mij aan de php.ini op de Qnap nas.

updaten via de browser gaat wel al kapt ie er elke 5 min mee, en moet ik hem weer starten om verder te gaan met het binnen halen van de spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:19:
[...]

Die E_DEPRECATED kan je uit je retrieve.php halen. Updaten op de command line werkt bij mij trouwens ook nog niet lekker. Ben even van mysql afgestapt omdat ik een mysql_connect error kreeg en maak gebruik van sqlite. Alleen krijg ik daar dezelfde melding op. (PHP Fatal error: Call to undefined function sqlite_factory()) Ligt volgens mij aan de php.ini op de Qnap nas.

updaten via de browser gaat wel al kapt ie er elke 5 min mee, en moet ik hem weer starten om verder te gaan met het binnen halen van de spots.
Sorry hoor maar begrijp hem nog niet.. }:O -O- . Kan ik de value uit de file retrieve.php halen of moet ik de regel verwijderen?

Krijg in mijn browser als ik probeer te updaten:

The website encountered an error while retrieving http://webserver/spotweb/retrieve.php. It may be down for maintenance or configured incorrectly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
MikeOO schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:58:
@tranzy

Check dit even

En check
Anoniem: 32925 in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Bij mij liep het de tweede keer fout op ownsettings.php
Had ik niet aangemaakt omdat ik dit had uitgezet.
Nadat ik het toch aangemaakt had werkte het wel
Raar hoe hoog ik het memory gedeelte ook zet in het php.ini bestand hij bleeft de foutmelding geven bij het installeren van: pear install --alldeps Net_NNTP

PHP Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 65667 bytes) in /opt/share/pear/PEAR/Task/Replace.php on line 171

Iemand die een andere oplossing heeft.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:32:
[...]

Sorry hoor maar begrijp hem nog niet.. }:O -O- . Kan ik de value uit de file retrieve.php halen of moet ik de regel verwijderen?

The website encountered an error while retrieving http://webserver/spotweb/retrieve.php. It may be down for maintenance or configured incorrectly...
Probeer het gewoon eens, dan zie je vanzelf of het werkt. Ik ben ook geen PHP/MySQL expert, maar je moet gewoon dingen proberen als je iets niet zeker weet. In het ergste geval werkt het nog steeds niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:32:
[...]

error_reporting(E_ALL & ~E_DEPRECATED & ~E_USER_WARNING);
Kan je verwijderen. Heb je je apache al herstart na de config en installs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:37:
[...]

error_reporting(E_ALL & ~E_DEPRECATED & ~E_USER_WARNING);
Kan je verwijderen. Heb je je apache al herstart na de config en installs?
Sorry maar php is niet echt mijn ding ;)

Na het verwijderen van die 2e line uit de retrieve.php krijg ik nog steeds de foutmelding in mijn browser zoals boven beschreven staat.

Doe ik nu vanuit een terminal php retrieve.php krijg ik het volgende

PHP Notice: Use of undefined constant E_DEPRECATED - assumed 'E_DEPRECATED' in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/settings.php on line 147
PHP Notice: Use of undefined constant E_DEPRECATED - assumed 'E_DEPRECATED' in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/settings.php on line 148
PHP Warning: require_once(dbeng/db_abs.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'dbeng/db_abs.php' (include_path=':/opt/share/pear') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12
Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:42:
[...]

Sorry maar php is niet echt mijn ding ;)

Na het verwijderen van die 2e line uit de retrieve.php krijg ik nog steeds de foutmelding in mijn browser zoals boven beschreven staat.

Doe ik nu vanuit een terminal php retrieve.php krijg ik het volgende

PHP Notice: Use of undefined constant E_DEPRECATED - assumed 'E_DEPRECATED' in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/settings.php on line 147
PHP Notice: Use of undefined constant E_DEPRECATED - assumed 'E_DEPRECATED' in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/settings.php on line 148
PHP Warning: require_once(dbeng/db_abs.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'dbeng/db_abs.php' (include_path=':/opt/share/pear') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3
Als het goed is hoor je al helemaal geen error meer te krijgen over E_DEPRECATED, want volgens mij is dat sinds een update er ook uit gehaald?

Ik zou gewoon even 'git pull' doen..
https://github.com/spotwe...a4e32f5a837e9c365c4148cf0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
robbinonline schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:33:
[...]

Raar hoe hoog ik het memory gedeelte ook zet in het php.ini bestand hij bleeft de foutmelding geven bij het installeren van: pear install --alldeps Net_NNTP

PHP Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 65667 bytes) in /opt/share/pear/PEAR/Task/Replace.php on line 171

Iemand die een andere oplossing heeft.
Probeer dit eens
php_admin_value open_basedir "none"

toevoegen aan httpd.conf in (/usr/syno/apache/conf)
Ik heb dit als eerste regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een "halve" pagina bij testinstall.php lag bij mij aan 't feit dat 'ie op z'n bek ging bij een ownsettings.php die ik netjes had aangemaakt zoals beschreven waardoor er dubbele defines bestonden e.d. Fijn dat die error ook even netjes getoond wordt in een testinstall.php :Y)

[edit]
}:O Even twee pagina's posts gemist :P :X

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 28-02-2011 17:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Hoe bedoel je precies 'op zijn bek'? Had je in letterlijk settings.php gekopieerd naar ownsettings.php en de volgende 2 regels er nog in staan?
code:
1
2
if (file_exists('../ownsettings.php')) { @include('../ownsettings.php'); }  # <== deze lijn mag je eventueel verwijderen    
if (file_exists('./ownsettings.php')) { @include('./ownsettings.php'); }    # <== deze lijn mag je eventueel verwijderen

Ik kan mij voorstellen dat hij dan gaat loopen.

Editje: Weer een kleine update aan de custom FTD filters, hoofdcategorieën gingen mis met de nieuwste update.

[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 28-02-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

MikeOO schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:11:
[...]

Probeer dit eens
php_admin_value open_basedir "none"

toevoegen aan httpd.conf in (/usr/syno/apache/conf)
Ik heb dit als eerste regel.
Ik heb datzelfde probleem en die regel helpt bij mij niet. Na die error deed ik dit commando "pear install Net_NNTP" en die installeerde gewoon. Daarna nergens problemen gemerkt en ook niks mis in testinstall.php

[ Voor 18% gewijzigd door wontcachme op 28-02-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:09
Ondanks de fix blijf ik op m'n QNAP 419P problemen houden met E_DEPRECATED. Ik zit op die QNAP vast aan PHP Version 5.2.11 helaas. Als ik het voor mezelf aan de gang heb zal ik eens kijken of ik geen shell installation script kan maken voor de grote menigtes.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Warbringer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:26:
Ondanks de fix blijf ik op m'n QNAP 419P problemen houden met E_DEPRECATED. Ik zit op die QNAP vast aan PHP Version 5.2.11 helaas. Als ik het voor mezelf aan de gang heb zal ik eens kijken of ik geen shell installation script kan maken voor de grote menigtes.
En als je retrieve.php via de browser start? Bij mij doet ie het dan nl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Nu ook werkend het sturen van een bestand naar SABnzbd en niet via een te scannen NZB folder. Er stonden twee fouten/problemen in namelijk:
- "addurl&amp;name=$NZBURL" moet zijn "addurl&name=$NZBURL"
- "$APIKEY&output=json" moet zijn "$APIKEY"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wontcachme schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:34:
Nu ook werkend het sturen van een bestand naar SABnzbd en niet via een te scannen NZB folder. Er stonden twee fouten/problemen in namelijk:
- "addurl&amp;name=$NZBURL" moet zijn "addurl&name=$NZBURL"
- "$APIKEY&output=json" moet zijn "$APIKEY"
PHP:
1
$settings['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=addurl&amp;name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=json';
werkt bij mij anders perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 32925 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:36:
[...]

PHP:
1
$settings['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=addurl&amp;name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=json';
werkt bij mij anders perfect.
Hier gebeurde er niks bij mij met die code gisteravond. Net die twee dingen aangepast na een nieuwe installatie van Spotweb en het werkte gelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door wontcachme op 28-02-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wontcachme schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:38:
[...]

Hier gebeurde er niks bij mij met die code gisteravond. Net die twee dingen aangepast na een nieuwe installatie van Spotweb en het werkte gelijk.
Kan het niet gewoon zijn dat je nu wel de juiste host hebt ingevuld ipv localhost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 32925 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:41:
[...]

Kan het niet gewoon zijn dat je nu wel de juiste host hebt ingevuld ipv localhost?
Nope. alles draait op de NAS (SB, CP, Spotweb en Sab) dus localhost blijft gelijk.

Maar alle problemen van gisteren zijn nu verholpen, alles werkt en nergens meer problemen mee.

* wontcachme is happy nu

Overigens werkt het ook met SABnzbd 0.6 beta 2. Net ff getest.

[ Voor 21% gewijzigd door wontcachme op 28-02-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wontcachme schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:43:
[...]

Nope. alles draait op de NAS (SB, CP, Spotweb en Sab) dus localhost blijft gelijk.
Denkfout. Je firefox draait niet op de NAS en kan dus niet verbinden met localhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 32925 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:45:
[...]

Denkfout. Je firefox draait niet op de NAS en kan dus niet verbinden met localhost.
Daar had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:28:
[...]

En als je retrieve.php via de browser start? Bij mij doet ie het dan nl wel.
Blanco pagina maar er word niks gevuld. Ik pruts nog wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Warbringer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:33:
[...]

Blanco pagina maar er word niks gevuld. Ik pruts nog wel even verder.
Controleer jouw instellingen dan goed en bekijk de Apache logfiles eens.
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:19:
[...]

Je moet wel de MySQLi uitbreidingsmodule hebben voor MySQL of uiteraard SQLite module voor SQLite. Beiden uiteraard voor PHP. De E_DEPRECATED foutmelding staat ook al in het topic vermeld.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Warbringer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:26:
De E_DEPRECATED is slordig maar op zich geen probleem. Met andere woorden, hoewel het slordig is dat je die krijgt, zorgt die notice er niet voor dat het niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 14:04
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:41:
[...]
Bedoel je dat je alles met ipkg hebt geinstalleerd? Dus eerst de ipkg.qpkg installeren :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:45:
[...]
Controleer jouw instellingen dan goed en bekijk de Apache logfiles eens.
[...]
Je moet wel de MySQLi uitbreidingsmodule hebben voor MySQL of uiteraard SQLite module voor SQLite. Beiden uiteraard voor PHP. De E_DEPRECATED foutmelding staat ook al in het topic vermeld.
MySQLi wordt niet ondersteund en het heeft dus geen zin om die aan te zetten, alleen MySQL is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 32925 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:00:
MySQLi wordt niet ondersteund en het heeft dus geen zin om die aan te zetten, alleen MySQL is voldoende.
Dan zou het wel is tijd worden als er wel ondersteuning voor komt, want het presteerd beter dan de MySQL module. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:03:
[...]
Dan zou het wel is tijd worden als er wel ondersteuning voor komt, want het presteerd beter dan de MySQL module. :)
Amen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12
elevator schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:45:
[...]

De E_DEPRECATED is slordig maar op zich geen probleem. Met andere woorden, hoewel het slordig is dat je die krijgt, zorgt die notice er niet voor dat het niet werkt :)
De E_DEPRECATED is als het nog is nu gefixt. Tenminste, dat zag ik staan in de commits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik kom niet verder. Ook niet na het verwijderen van de regel 2 in retrieve.php en het herstarten van apache.

[/share/Qweb/spotweb] # php retrieve.php

Git lukt ook niet echt.

[/share/Qweb/spotweb] # git clone https://github.com/spotweb.git
Cloning into spotweb...
error: The requested URL returned error: 500 while accessing https://github.com/spotweb.git/info/refs

fatal: HTTP request failed
[/share/Qweb/spotweb] #

via mijn browser updaten geeft:

Server error
The website encountered an error while retrieving http://mijnwebserver/spotweb/retrieve.php. It may be down for maintenance or configured incorrectly.
Here are some suggestions:
Reload this web page later.

Mijn testinstall.php

PHP extension OK ?
PHP version PHP 5.3 or later is recommended
SQLite OK
MySQL OK
bcmath OK
ctype OK
xml OK
zlib OK

Include files OK ?
Open base dir OK
Settings file OK
PHP safe mode OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK

Path PEAR found? Net/NNTP found?
/opt/share/pear

[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 28-02-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er even geen oplossing voor, maar je openbare spotweb url posten is niet zo handig ;)

Verkeerde git url, het moet zijn https://github.com/spotweb/spotweb.git

Voor de eerste keer:
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git .
Alle keren daarna:
git pull

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 28-02-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Anoniem: 32925 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:16:
Ik heb er even geen oplossing voor, maar je openbare spotweb url posten is niet zo handig ;)

.

Verkeerde git url, het moet zijn https://github.com/spotweb/spotweb.git

Voor de eerste keer:
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git .
Alle keren daarna:
git pull
Je was iets te snel met lezen .. had mijn openbare url al verwijderd uit de post

Thnx ... heb mijn manual download vervangen voor de versie via GIT. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik ga er denk ik morgen maar aan verder want ik zie het even niet meer. Morgen met een frisse kijk maar proberen.

Heb de regels (146-148) in settings.php ook even uitgeschakeld en krijg nu deze melding.
[/share/Qweb/spotweb] # php retrieve.php

[ Voor 34% gewijzigd door Tranzy op 28-02-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Nu online
Top SpotWeb draait hier nu ook op mijn Synology! Tijd om nu lekker te gaan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Tranzy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:35:
Heb de regels (146-148) in settings.php ook even uitgeschakeld en krijg nu deze melding.
Hij geeft aan dat hij die files niet kan vinden. Staan die er wel op die plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
elevator schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:44:
[...]

Hij geeft aan dat hij die files niet kan vinden. Staan die er wel op die plek?
Ze staan er toch echt.
[/share/MD0_DATA/Qweb/spotweb] # php retrieve.php
[/share/MD0_DATA/Qweb/spotweb] # ls
Crypt/ SpotRetriever.php ownsettings.php
INSTALL css/ req.php*
Math/ db.php retrieve.php
README dbeng/ settings.php
SpotCategories.php images/ settings_old.php
SpotNntp.php index.php templates/
SpotParser.php js/ testinstall.php*
[/share/MD0_DATA/Qweb/spotweb] # ls dbeng
db_abs.php* db_mysql.php* db_sqlite3.php*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Jab65 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Bedoel je dat je alles met ipkg hebt geinstalleerd? Dus eerst de ipkg.qpkg installeren :+ ?
in QPKG Optware geinstalleerd, daarmee kan je ipkg packages installeren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer eens om de '.' (de punt) eens in je include_path te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Met dank aan eh.. iemand :+ heb ik waarschijnlijk goed nieuws voor de Synology bezitters, sqlite werkt gewoon, behalve dat ik stom ben geweest en daar totaal overheen heb gekeken. Misschien dat het ook wel op andere systemen van toepassing is.

Met het gebruik van de sqlite database engine kreeg ik de volgende fout:
Unable to connect to sqlite3 database: sqlite_factory(): unable to open database: /volume1/web/spotweb/nntpdb.sqlite3

Ik dacht eerst dat hij een functie sqlite_factory() niet kon openen. Tot ik dacht: Kan hij uberhaupt wel bestanden in die map wegschrijven? Nee dus.

Voor het gemak heb ik even alle rechten gegeven op de spotweb map:
chmod 777 spotweb/

Misschien dat het ook met 775 werkt, dat heb ik nu even niet getest.

Al doende leert men, en zo leer ik steeds meer over het kunnen van mijn Synology :D
Ik zal denk ik morgen weer een stuk herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:54

Matis

Rubber Rocket

Ik ga dit zeker volgen :)

Momenteel draait mijn servertje nog Win Server 2008 Enterprise (via een MSDNAA licentie), maar ik wil hem binnenkort omtoveren tot een Ubuntu servertje. Dan ga ik dit zeker uitproberen _O_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Matis schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:07:
Ik ga dit zeker volgen :)

Momenteel draait mijn servertje nog Win Server 2008 Enterprise (via een MSDNAA licentie), maar ik wil hem binnenkort omtoveren tot een Ubuntu servertje. Dan ga ik dit zeker uitproberen _O_
Theoretisch moet het ook op Windows werken. :) Als je aan alle benodigdheden voldoet, zou het gewoon moeten werken. Ik weet niet of er binaries zijn voor GIT op Windows, denk het haast wel, dan wordt het helemaal makkelijk. PEAR is namelijk ook gewoon voor Windows beschikbaar. :)

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Sterker nog, het kan :)
hhoekstra in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
Alleen hoe hij PEAR heeft ingericht? Losse packages van pear.php.net gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nakebod schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:27:
Sterker nog, het kan :)
hhoekstra in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
Alleen hoe hij PEAR heeft ingericht? Losse packages van pear.php.net gedownload?
Middels CLI kun je PEAR en ook packages installeren voor PEAR op Windows.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpino
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 12:41
het installeren op mijn NAS (Synology) gaat goed. Alles werkt, op de integratie met Sabnzbd na.

ik krijg de volgende fouten:

Sabnzbd:

http://192.168.1.200/spot...15fc21c7c42842532@free.pt - URL Fetching failed; Unusable NZB file, Try again

Log:
2011-02-28 21:31:46,095 WARNING: Invalid NZB file 360° Panoramische Foto's Marokko.nzb, skipping (reason=XML or text declaration not at start of entity, line=2)
2011-02-28 21:31:46,099 ERROR: Error getting url http://192.168.1.200/spot...15fc21c7c42842532@free.pt (cause= "")

eerste paar regels van .nzb (let op de regelnummers, eerste regel is leeg!)
XML:
2
3
4
5
6
7
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.newzbin.com/DTD/nzb/nzb-1.0.dtd">
<!-- NZB Generated by NZBIndex -->
....
etc
...

Heb zelf al in de code lopen rondneuzen, maar mijn programmeer skills zijn niet goed genoeg om dit probleem op te lossen. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Nu online
powerpino schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:40:
het installeren op mijn NAS (Synology) gaat goed. Alles werkt, op de integratie met Sabnzbd na.

Sabnzbd:

http://192.168.1.200/spot...15fc21c7c42842532@free.pt - URL Fetching failed; Unusable NZB file, Try again

Log:
2011-02-28 21:31:46,095 WARNING: Invalid NZB file 360° Panoramische Foto's Marokko.nzb, skipping (reason=XML or text declaration not at start of entity, line=2)
2011-02-28 21:31:46,099 ERROR: Error getting url http://192.168.1.200/spot...15fc21c7c42842532@free.pt (cause= "")

XML:
2
3
4
5
6
7
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.newzbin.com/DTD/nzb/nzb-1.0.dtd">
....
etc
...

Heb zelf al in de code lopen rondneuzen, maar mijn programmeer skills zijn niet goed genoeg om dit probleem op te lossen. Heeft iemand een idee?
Staan deze gegevens zo in je settings.php bestand ..

code:
1
2
3
4
5
# integratie met sabnzbd+? uncomment als dit gewenst is
$settings['sabnzbd']['host'] = 'ip. inclusief poort waar sabnzbd op draait';    
$settings['sabnzbd']['apikey'] = 'je API key van sabnzbd';  
$settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://ipwaarspotwebopdraait/spotweb/';

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Sabnzbd:
...[/code]

ik denk dat je wellicht geen toegang op dat moment hebt naar de nieuwserver, ik krijg gewoon een valide nzb file als ik deze op mijn installatie uitvoer (ik verander je ip adres even in mijn locale en hoppa .. )
krijg je wel een valide nzb als je niet direct naar sabnzb stuurt? en heb je ook alle sabnzbd instellingen juist ingevuld in de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpino
robbinonline schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:02:
[...]

Staan deze gegevens zo in je settings.php bestand ..
Ja, heb ze voor de zekerheid nog een keer "git pull" gedaan, en ook die van jou ge-copy-paste; geen resultaat.
zeroday schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:04:
[...]
ik denk dat je wellicht geen toegang op dat moment hebt naar de nieuwserver, ik krijg gewoon een valide nzb file als ik deze op mijn installatie uitvoer (ik verander je ip adres even in mijn locale en hoppa .. )
krijg je wel een valide nzb als je niet direct naar sabnzb stuurt? en heb je ook alle sabnzbd instellingen juist ingevuld in de settings?
Tsja, de nzb is op zich wel gevuld met goede informatie. Als ik de eerste (lege) regel weghaal, en handmatig toevoeg, is er niks aan de hand en begint sabnzbd gewoon met downloaden. Blijkbaar zet iets er een witte regel voor waardoor sabnzbd er niet meer mee overweg kan. Waar of hoe dit gebeurd kan ik niet achterhalen...
Het updaten van de spots gaat toch via de nieuwsserver? Dat lukt wel. Ik neem aan dat het daar dan niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:38
echt lekker dat het werkt via webinterface en nog sneller als spotnet zelf hier.
Zit te stoeien met de filter wat me aardig lukt om ze beter en kleiner te krijgen. pics resized naar kleiner formaat en ziet er wat beter uit. alleen weet iemand in welke file ik moet zoeken om de kaders links te verkleinen? heb nu veel loze ruimte over en heb liever meer ruimte voor de nieuwe posts dus wil ze smaller hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbjb_j
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:59
CptChaos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:28:
[...]
Middels CLI kun je PEAR en ook packages installeren voor PEAR op Windows.
Als je Xampp gebruikt:

=> Open CMD en ga naar je Xampp installatie directory en open daar de map PHP

=> Typ vervolgens: "pear.bat install Net_NNTP"

En hij is goed geconfigureerd voor Xampp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Voor de QNAP gebruikers, vergeet niet op in /etc/config/php.ini je include_path aan te passen. Onder het kopje [PHP] staat deze en je moet er "opt/share/pear" bij zetten. liefst vooraan dus dan ziet het er uit als volgt:
code:
1
include_path = "/opt/share/pear:.:/etc/config/php"

Ik heb het op mijn QNAP in ieder geval aan de gang nu. Zal morgen even een howto uittypen op het werk.

Heeft iedereen trouwens z'n PHP files die uit git komen vol met ^M's carriage returns staan? Lijkt erop dat de laatste commit vanaf een Windows doos is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online

Sabnzbd:

Log:

XML:
2
3
4
5
6
7
....
etc
...

Die foutmelding had ik ook. De oplossing was dat ik het poortnummer in de url naar sabnzbd vergeten was. Dat moet dus zijn ipnummer:8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrwolf schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:00:
[...]

Die foutmelding had ik ook. De oplossing was dat ik het poortnummer in de url naar sabnzbd vergeten was. Dat moet dus zijn ipnummer:8000.
Dat lijkt me niet van toepassing op zijn error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Heb dit alles vrij prettig werken op windows, gebruik o.a. het saven van nzb naar een sabnzbd watchfolder echter wordt een beetje flauw van iedere keer opnieuw allerlei modificaties toe te voegen na een git pull. Iemand die een goede uitleg heeft over een 2- of 3way merge met behulp van git?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpino
mrwolf schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:00:
[...]

dat begrijp ik niet helemaal. Welke settings bedoel je?

dit zijn mijn settings:

$settings['sabnzbd']['host'] = '192.168.1.200:9200';
$settings['sabnzbd']['apikey'] = 'dit_is_mijn_api_key';
$settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://192.168.1.200/spotweb/';
$settings['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=addurl&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=json';

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Warbringer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:51:
Voor de QNAP gebruikers, vergeet niet op in /etc/config/php.ini je include_path aan te passen. Onder het kopje [PHP] staat deze en je moet er "opt/share/pear" bij zetten. liefst vooraan dus dan ziet het er uit als volgt:
code:
1
include_path = "/opt/share/pear:.:/etc/config/php"

Ik heb het op mijn QNAP in ieder geval aan de gang nu. Zal morgen even een howto uittypen op het werk.

Heeft iedereen trouwens z'n PHP files die uit git komen vol met ^M's carriage returns staan? Lijkt erop dat de laatste commit vanaf een Windows doos is gedaan?
Werkt bij jou ook de /opt/bin/php retrieve.php? Of update je hem net als ik via de browser?
Heb hem nu via sqlite draaien en krijg op de console: PHP Fatal error: Call to undefined function sqlite_factory() in /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 10

[ Voor 10% gewijzigd door m0nk op 28-02-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Laatst online: 20-10-2024
Nakebod schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:39:
maw, je kan het beste settings.php kopieren naar ownsettings.php? En die dan één map hoger neerzetten.
Ik maak er zelf geen gebruik van ownsettings.php, dus dat neem ik even van je aan dan :D

Edit @ lamko: Zover ik weet is de verbinding met de NNTP server een paar keer nodig:
- Tijdens het updaten van spots, daarna heeft hij geen actieve verbinding nodig voor het weergeven zelf.
- NZB download knop, deze zal de NZB ook van usenet halen.

In alle 2 de gevallen zou de verbinding slechts kortstondig open moeten zijn, en ik neem aan dat dat ook zo is :)
Bij elke spot die je opent heeft hij toegang met de newsserver nodig dus dit gaat niet op !
edit
Unable to connect to NNTP server geeft hij aan als ik op een ander ipadres al aan het downloaden ben.

[ Voor 6% gewijzigd door lamko op 28-02-2011 23:22 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
m0nk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:05:
[...]

Werkt bij jou ook de /opt/bin/php retrieve.php? Of update je hem net als ik via de browser?
Heb hem nu via sqlite draaien en krijg op de console: PHP Fatal error: Call to undefined function sqlite_factory() in /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 10
De retrieve vanaf de CLI werkt nog niet, alleen via de webinterface. Dat moet wel een probleem zijn met het feit dat "`which php` -v" een andere PHP versie geeft als wanneer ik een phpinfo() file maak. Als ik ga zoeken vind ik namelijk 2 PHP binaries, versie 5.2.14 en versie 5.2.17. De phpinfo geeft 5.2.14 terug maar de php vanaf de CLI geeft 5.2.17 terug. Ook de include directory moet ik met de hand meegeven want hij neemt de juiste php.ini niet mee.

# find / -name php -type f
/mnt/ext/opt/apache/bin/php
/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin/php

# /mnt/ext/opt/apache/bin/php -v
PHP 5.2.14 (cli) (built: Feb 9 2011 02:57:19)
Copyright (c) 1997-2010 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2010 Zend Technologies

# /share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin/php -v
PHP 5.2.17 (cli) (built: Jan 11 2011 22:42:18)
Copyright (c) 1997-2010 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2010 Zend Technologies

Nog even verder prutsen en dan kom ik er wel uit :-)

*edit*
En daar zijn we dan..
Aanroepen met dezelfde PHP versie als dat Apache gebruikt en de php.ini directory meegeven

code:
1
# /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php

Het probleem zit hem erin dat als je php-pear via ipkg installeert, dat je php-5.2.17 als dependency meekrijgt en die dat eerst gevonden word. Zo zou het voor de QNAP'ers moeten werken iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Warbringer op 28-02-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Nu ik sqlite werkend heb, heb ik wat basic vergelijkingsmateriaal:

MySQL vs SQLite

MySQL DB: 79 MB
De eerste keer duurt het laden voordat de browser echt wat binnen krijgt een paar seconden, alleen firebug meet dat schijnbaar niet, die geeft 973 ms laadtijd, de tweede keer 7.47s

SQLite DB: 101 MB
Ook hier duurt het de eerste keer lang voordat de browser wat binnen krijgt, en firebug meld 1.48s laadtijd, de tweede keer 16.71s

Nu ben ik geen benchmarker, en weet niet of ik wel goed zie wat ik denk te zien :+
Maar ik denk dat de eerste waarde sowiezo genegeerd mag worden, gezien zowel bij MySQL als SQLite de 3e, 4e, 5e.. etc refresh allemaal rond de orginele 2e refresh ligt, welke ongeveer ook weer even lang is in totaal als de eerste keer, alleen dan laat hij nog niets zien.

Owja, ook nog een basic SpotWeb-update scriptje als je met GIT werkt. Hij laat alleen maar de laatste regel van de output zien, maar volgens mij werkt hij :+
Durf alleen niet meer met zekerheid te zeggen of ik nog wat heb moeten aanpassen aan apache/php om dit werkend te krijgen.
PHP:
1
2
3
4
<?php
$output = exec('/opt/bin/git pull');
echo "<pre>$output</pre>";
?>

[ Voor 19% gewijzigd door Nakebod op 28-02-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat het heel verkeerd is als er pagination gebruikt zou worden voor het laten zien van de spots. Laden duurt overdreven lang. Ik ga eens kijken of ik het er in kan proppen.

*edit* dat zat er al in zie ik, mag alleen wat minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 28-02-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lamko schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:13:
[...]

Bij elke spot die je opent heeft hij toegang met de newsserver nodig dus dit gaat niet op !
edit
Unable to connect to NNTP server geeft hij aan als ik op een ander ipadres al aan het downloaden ben.
Is Leafnode niets voor je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Warbringer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:22:
[...]
En daar zijn we dan..
Aanroepen met dezelfde PHP versie als dat Apache gebruikt en de php.ini directory meegeven

code:
1
# /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php

Het probleem zit hem erin dat als je php-pear via ipkg installeert, dat je php-5.2.17 als dependency meekrijgt en die dat eerst gevonden word. Zo zou het voor de QNAP'ers moeten werken iig.
Je bent nu officieel een van mijn helden! Thanks! Werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 13:56
jbjb_j schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:28:
[...]

Als je Xampp gebruikt:

=> Open CMD en ga naar je Xampp installatie directory en open daar de map PHP

=> Typ vervolgens: "pear.bat install Net_NNTP"

En hij is goed geconfigureerd voor Xampp :)
Tot zover was ik idd ook gekomen. Ben nu nog aan het uitzoeken hoe ik onderstaande error oplos.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Strict Standards: Static function db_abs::safe() should not be abstract in C:\xampp\htdocs\SpotWeb\dbeng\db_abs.php on line 8

Notice: Undefined index: url in C:\xampp\htdocs\SpotWeb\index.php on line 69

Notice: Undefined index: host in C:\xampp\htdocs\SpotWeb\index.php on line 70

Notice: Undefined index: spotweburl in C:\xampp\htdocs\SpotWeb\index.php on line 71

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Die eerste zou ik zo snel niet weten, maar de 2e, 3e en 4e hebben allemaal te maken met de SABnzbd configuratie.
Heb je de laatste versie van spotweb? Want mogelijk dat deze issue ermee te maken heeft: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/closed#issue/27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
powerpino schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:05:
[...]

dat begrijp ik niet helemaal. Welke settings bedoel je?

dit zijn mijn settings:

$settings['sabnzbd']['host'] = '192.168.1.200:9200';
$settings['sabnzbd']['apikey'] = 'dit_is_mijn_api_key';
$settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://192.168.1.200/spotweb/';
$settings['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=addurl&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=json';
Wijzig het volgende eens:
$settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://192.168.1.200:8000/spotweb/';

En even je apache herstarten voor de zekerheid.
Pagina: 1 2 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.