TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Bij mij werkt het ook niet via de webinterface ... ik begrijp er echt werkelijk niets van ..Warbringer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:22:
[...]
De retrieve vanaf de CLI werkt nog niet, alleen via de webinterface. Dat moet wel een probleem zijn met het feit dat "`which php` -v" een andere PHP versie geeft als wanneer ik een phpinfo() file maak. Als ik ga zoeken vind ik namelijk 2 PHP binaries, versie 5.2.14 en versie 5.2.17. De phpinfo geeft 5.2.14 terug maar de php vanaf de CLI geeft 5.2.17 terug. Ook de include directory moet ik met de hand meegeven want hij neemt de juiste php.ini niet mee.
# find / -name php -type f
/mnt/ext/opt/apache/bin/php
/share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin/php
# /mnt/ext/opt/apache/bin/php -v
PHP 5.2.14 (cli) (built: Feb 9 2011 02:57:19)
Copyright (c) 1997-2010 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2010 Zend Technologies
# /share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/bin/php -v
PHP 5.2.17 (cli) (built: Jan 11 2011 22:42:18)
Copyright (c) 1997-2010 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2010 Zend Technologies
Nog even verder prutsen en dan kom ik er wel uit :-)
*edit*
En daar zijn we dan..
Aanroepen met dezelfde PHP versie als dat Apache gebruikt en de php.ini directory meegeven
code:
1 # /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php
Het probleem zit hem erin dat als je php-pear via ipkg installeert, dat je php-5.2.17 als dependency meekrijgt en die dat eerst gevonden word. Zo zou het voor de QNAP'ers moeten werken iig.
1
| # /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php |
Ik heb ook een leuke computer..
Als het via de webinterface ook niet werkt dan heb je nog een ander probleem wat eerst opgelost dient te worden. Wat voor QNAP heb je en heb je het Optware package geinstalleer op je QNAP via de webinterface?Tranzy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:53:
[...]
Bij mij werkt het ook niet via de webinterface ... ik begrijp er echt werkelijk niets van ..
code:doet niets bij mij.
1 # /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php
I want to live forever, so far.. so good.
Heb een TS-219P+Warbringer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:08:
[...]
Als het via de webinterface ook niet werkt dan heb je nog een ander probleem wat eerst opgelost dient te worden. Wat voor QNAP heb je en heb je het Optware package geinstalleer op je QNAP via de webinterface?
Optware geinstalleerd via webinterface versie 0.99.163
Firmware Qnap = 3.4.0 Build 0212T
foutmelding na het uitvoeren van php retrieve.php.
[/share/Qweb/spotweb] # php retrieve.php
PHP Warning: require_once(dbeng/db_abs.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'dbeng/db_abs.php' (include_path=':/opt/share/pear') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3
php.ini in /mnt/HDA_ROOT/.config
1
| include_path = "/opt/share/pear:.:/etc/config/php" |
settings.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php # =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= # =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- WIJZIG ONDERSTAANDE =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= # =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= $settings['nntp_nzb']['host'] = 'ipadres'; # <== Geef hier je nntp server in $settings['nntp_nzb']['user'] = '*****'; # <== Geef hier je username in $settings['nntp_nzb']['pass'] = '*****'; # <== Geef hier je password in $settings['nntp_nzb']['enc'] = false; # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false. $settings['nntp_nzb']['port'] = 119; # <== set to 563 in case of encryption # =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'headers' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-=-=-=- $settings['nntp_hdr']['host'] = ''; $settings['nntp_hdr']['user'] = ''; $settings['nntp_hdr']['pass'] = ''; $settings['nntp_hdr']['enc'] = false; $settings['nntp_hdr']['port'] = 119; - - - - - // db $settings['db']['engine'] = 'mysql'; # <== keuze uit sqlite3 en mysql # <== als je geen SQLite3 gebruikt, kan dit weg # Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in $settings['db']['engine'] = 'mysql'; $settings['db']['host'] = 'localhost'; $settings['db']['dbname'] = 'spotweb'; $settings['db']['user'] = 'spotweb'; $settings['db']['pass'] = '****'; |
ownsettings
1
2
3
| <?php ini_set("include_path", ":/opt/share/pear"); ?> |
retrieve.php
1
| 2e regel verwijderd |
git pull werkt ook nog niet naar behoren
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| [/share/Qweb/spotweb] # git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git Cloning into spotweb... remote: Counting objects: 391, done. remote: Compressing objects: 100% (301/301), done. remote: Total 391 (delta 230), reused 167 (delta 87) Receiving objects: 100% (391/391), 360.63 KiB | 427 KiB/s, done. Resolving deltas: 100% (230/230), done. [/share/Qweb/spotweb] # git pull Updating 071d4cb..0044342 error: Your local changes to the following files would be overwritten by merge: dbeng/db_abs.php dbeng/db_mysql.php dbeng/db_sqlite3.php retrieve.php Please, commit your changes or stash them before you can merge. Aborting |
EDIT: ... na een git reset --hard werkt de git pull wel. Settings allemaal opnieuw ingevoerd en nog niet werken. Heb toen de hele file ownsettings verwijderd en nu blijt hij wel te updaten ???
[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 01-03-2011 11:13 ]
Waar ik op dit moment niet uitkom.
Spotweb gaat in historie niet ver terug. Nu heeft spotnet via eweka daar ook last van. Dat heb ik opgelost door de header server news2.neva.ru in te stellen wat prima werkt. In Spotweb kun je ook een aparte Header server opgeven, Maar zodra ik da news2.neva.ru invul en klik op Update Spots krijg ik de melding.
Spots in database: 1979 Unable to logon or connect to NNTP server, check NNTP settings: Error getting group: Unexpected response: 'Read access denied'
User en Pass moeten leeg blijven voor deze server
# =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'headers' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-$settings['nntp_hdr']['host'] = 'news2.neva.ru';
$settings['nntp_hdr']['user'] = '';
$settings['nntp_hdr']['pass'] = '';
$settings['nntp_hdr']['enc'] = false;
$settings['nntp_hdr']['port'] = 119;
[ Voor 39% gewijzigd door MikeOO op 01-03-2011 11:07 ]
Je mist een puntje.Tranzy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:43:
[...]
Heb een TS-219P+
Optware geinstalleerd via webinterface versie 0.99.163
Firmware Qnap = 3.4.0 Build 0212T
ownsettings
code:
1 2 3 <?php ini_set("include_path", ":/opt/share/pear"); ?>
retrieve.php
code:
1 2e regel verwijderd
[/code]
EDIT: ... na een git reset --hard werkt de git pull wel. Settings allemaal opnieuw ingevoerd en nog niet werken. Heb toen de hele file ownsettings verwijderd en nu blijt hij wel te updaten ???
<?php
ini_set("include_path", ".:/opt/share/pear");
?>
Ik heb in mijn php.ini de include regel vervangen voor:
include_path = "/opt/share/pear:.:/etc/config/php"
/mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php run je vanaf /share/Qweb/spotweb/
[ Voor 64% gewijzigd door m0nk op 01-03-2011 11:25 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
via de CLI krijg ik als ik de retrieve.php run in /share/Qweb/spotweb het volgende nu.
1
2
3
| [/share/Qweb/spotweb] # php retrieve.php PHP Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/SpotNntp.php on line 2 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='.:') in /share/MD0_DATA/Qweb/spotweb/SpotNntp.php on line 2 |
Ben iig blij dat hij via de browser werkt.
edit: Ja persoonlijke filters gebruik ik wel ... maar die include regel heb ik weg gelaten.
[ Voor 72% gewijzigd door Tranzy op 01-03-2011 11:32 ]
ownsettings hoef je in principe niet te gebruiken. Ik heb er mijn persoonlijke filters in staan dat bij een update ik die settings ook hou.Tranzy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:29:
Maar heb nu heel de regel weg gelaten uit mijn ownsettings.php en hij werkt prima via de browser. Is deze regel dan wel nodig ?
Als je updates nu werken zo laten staan
Probleem al gevondenMikeOO schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:05:
Werkt hier nu ook prima op de Synology DS211. Net even upgrade gedaan naar SABnzbd+ 0.6.0 die ook prima werkt.
Waar ik op dit moment niet uitkom.
Spotweb gaat in historie niet ver terug. Nu heeft spotnet via eweka daar ook last van. Dat heb ik opgelost door de header server news2.neva.ru in te stellen wat prima werkt. In Spotweb kun je ook een aparte Header server opgeven, Maar zodra ik da news2.neva.ru invul en klik op Update Spots krijg ik de melding.
Spots in database: 1979 Unable to logon or connect to NNTP server, check NNTP settings: Error getting group: Unexpected response: 'Read access denied'
User en Pass moeten leeg blijven voor deze server
# =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'headers' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-$settings['nntp_hdr']['host'] = 'news2.neva.ru';
$settings['nntp_hdr']['user'] = '';
$settings['nntp_hdr']['pass'] = '';
$settings['nntp_hdr']['enc'] = false;
$settings['nntp_hdr']['port'] = 119;
http://www.getspotnet.nl/...va.ru-sluit-de-deurens/p1
Server is niet meer te gebruiken is spotnet dus zal dus ook niet meer in Spotweb werken.
Spotweb op een QNAP-419P
Andere QNAP's werken waarschijnlijk ook maar geen garanties.Sommige info is schaamteloos geknipt en geplakt uit de OP, waarvoor mijn dank!
LET OP: Ik heb mijn disken in een RAID set dus staat bij mij alles onder /share/MD0_DATA/. Dit kan bij jou anders zijn als je losse disks gebruikt. Waarschijnlijk is het dan /share/HDA_DATA/.
Hetzelfde geldt voor je Web, Multimedia en Download directory. Bij sommige firmwares staat hier een Q voor zodat het dus QWeb, QMultimedia en QDownload is. Pas deze kennis toe bij onderstaande HowTo.
Installatie van Optware QPKG package
1. Log in op je QNAP management webinterface en ga naar "Application Servers" -> "QPKG Plugins".2. Klik op "Get QPKG" en selecteer "Optware IPKG (Itsy Package Management System)".
3. Download hier de package die hoort bij jou QNAP Model.
4. Installeer deze QPKG via het Installation tabblad. (Vergeet niet de ZIP file uit te pakken eerst)
5. SSH naar je QNAP en log in met "admin" en je wachtwoord. (Zet wel SSH aan eerst)
6. edit de file /share/MD0_DATA/.qpkg/Optware/etc/ipkg.conf (MD0_DATA vervangen indien je geen RAID hebt).
7. Voeg toe (of uncomment) de regel
src cs05q1armel http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs05q1armel/cross/stable
8. doe nu een
/opt/bin/ipkg update
Installatie van PHP-Pear en PEAR/Net/NNTP
1. Met IPKG installeren we pear en met pear installeren we de NNTP modules.ipkg install php-pear pear install --alldeps Net_NNTP
Installatie van GIT
Met IPKG installeren we ook GIT zodat we rechtstreeks GIT repo's kunnen clonen en pullen.ipkg install git ipkg install textutils
Installatie van Spotweb
GIT clonen is het makkelijkst.cd /share/MD0_DATA/Web/ git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb git pull
MySQL Database aanmaken
QNAP bied een on-board MySQL Server en het is aangeraden om die te gebruiken.1. Log in op je QNAP management webinterface.
2. Ga naar "Application servers" en dan "MySQL server" en enable deze.
3. Je kunt via QPKG de PHPMyAdmin package installeren een database aan te maken.
4. CLI liefhebbers doen het vanaf de commandline
/mnt/ext/opt/mysql/bin/mysql -p Enter password:
5. Mocht je het wachtwoord van je MySQL user niet weten dan kun je dit restten naar "admin" via hetzelfde scherm als bij punt 3.
6. Eenmaal ingelogd op je MySQL server doe je
CREATE DATABASE spotweb; CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'password'; GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotweb @'localhost' IDENTIFIED BY 'password'; quit
7. Om te testen doe je
/mnt/ext/opt/mysql/bin/mysql -p -u spotweb
PHP voorbereiden voor Spotweb
Voor Spotweb moet je Apache server met PHP de Pear modules kunnen vinden. Je kunt een include doen in een ownsettings.php bestand of gewoon algemeen includen.1. Edit /etc/config/php.ini (voor sommige QNAP's is het /mnt/HDA_ROOT/.config/php.ini) en vind variable "include_path". Zet hier ":/opt/share/pear" bij.
include_path = ".:/etc/config/php:/opt/share/pear"
2. Andere optie is het aanmaken van een bestand genaamd ownsettings.php in /share/MD0_DATA/Web/spotweb/ en daar het volgende in zetten:
<?php ini_set("include_path", "/opt/share/pear"); ?>
Spotweb configuratie
De Spotweb configuratie voor QNAP is gelijk als die in de Openingspost. Klik hier voor de instructies over hoe je settings.php verder in moet vullen. Kom wel terug naar deze HowTo over de uitleg van PHP op je QNAP.Persoonlijk raad ik aan om niets in settings.php aan te passen en alles in ownsettings.php te duwen. Er zijn ook verschillende ownsettings.php generators te vinden in dit topic om hierbij te helpen.
De pijn die PHP heet
Omdat de IPKG install van PHP-Pear ook PHP 5.2.17 meeneemt zit je ineens met 2 PHP's op je systeem. De apache installatie gebruikt gewoon PHP 5.2.14 maar vanaf de commandline staat PHP 5.2.17 als eerste in je PATH-variable en zal die dus als eerste gevonden worden.Dit wil zeggen dat retrieven van updates via de webinterface wel werkt maar niet via de command line. Om dit toch via de commandline te doen moet je de juiste PHP aanroepen en die ook de correcte php.ini voeren. dit doe je met
/mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php
Dit kan natuurlijk in cron zodat het automatisch gaat. Open de file /etc/config/crontab en voeg één van de onderstaande regels toe als laatste regel.
Voor één update per dag, om 1 uur s'nachts.
0 1 * * * cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb/ ; /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php 1>/dev/null 2>/dev/null
Voor 24 updates per dag, 1 per uur, op het uur.
0 * * * * cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb/ ; /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php 1>/dev/null 2>/dev/null
Voor 48 updates per dag, 1 per half uur.
*/30 * * * * cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb/ ; /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php 1>/dev/null 2>/dev/null
Voor 1 per minuut (NIET DOEN)
* * * * * cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb/ ; /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php 1>/dev/null 2>/dev/null
Eenmaal een keuze gemaakt doe je
crontab /etc/config/crontab
Troubleshooting
Beter bekend als.. "Help! Hij doet ut niet!1. Zorg dat je Webserver enabled is in je management webinterface op je QNAP.
2. De API key van Sabnzbd vind je onder "Config -> General".
3. Sabnzbd is ook als QPKG te installeren. Dit is aan te raden.
4. Mocht je PHP problemen krijgen, maak dan een file aan in de spotweb directory met als inhoud
<?php phpinfo() ?>
5. Als je met PHP bezig bent geweest loont het om Apache te herstarten door
/etc/init.d/Qthttpd.restart
[ Voor 12% gewijzigd door Warbringer op 10-03-2011 15:00 ]
Aan zoiets zat ik al te denken, maar het liefst wil ik alleen om dit kleine dingetje niet nog een pakket installeren.
Ik heb even in de phpcode gekeken maar volgens mij is dit niet makkelijk aan te passen. Als je ziet naar dit stukje code :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| case 'getspot' : { $db = openDb(); $spot = $db->getSpot(Req::getDef('messageid', '')); $spot = $spot[0]; $spotnntp = new SpotNntp($settings['nntp_hdr']['host'], $settings['nntp_hdr']['enc'], $settings['nntp_hdr']['port'], $settings['nntp_hdr']['user'], $settings['nntp_hdr']['pass']); if ($spotnntp->connect()) { $header = $spotnntp->getHeader('<' . $spot['messageid'] . '>'); $xml = ''; if ($header !== false) { foreach($header as $str) { if (substr($str, 0, 7) == 'X-XML: ') { $xml .= substr($str, 7); } # if } # foreach } # if |
Aan dit te zien moet er eerst een connectie zijn om de spot via de header functie op te kunnen halen.
And this !! Is to go even further beyond!!!
Als de maker van spotweb dit topic toevallig volgt, dan bij deze HULDE en DANK!
Geweldig initiatief dit, gebruik alleen maar linux thuis (en dus geen spotnet versie beschikbaar) en heb dit op mijn ubuntu server/htpc draaien nu, vanaf overal beschikbaar dus. Fantastisch!
Kleine opmerking - De webinterface kan nog wel wat grafische verbeteringen gebruiken, maar het lijkt me niet dat daar momenteel de prioriteit ligt. Het is op zich al verbazingwekkend hoe snel dit uit de grond is gestampt.
Je kan ook de hele database omgooien, en alle spot text ook in de database opslaan, net als de NZB in een file alvast opslaan. Is wel heel veel extra ruimte, maar het is doenbaar..lamko schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Aan zoiets zat ik al te denken, maar het liefst wil ik alleen om dit kleine dingetje niet nog een pakket installeren.
Ik heb even in de phpcode gekeken maar volgens mij is dit niet makkelijk aan te passen. Als je ziet naar dit stukje code :
Aan dit te zien moet er eerst een connectie zijn om de spot via de header functie op te kunnen halen.
Wil dit namelijk op een externe host gaan draaien !
Ik req graag mee!LiquidSmoke schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:29:
Iemand nog een kopie van de aanpassing van Bakman? RS zit namelijk over zijn limiet voor die file
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
http://xaeronl.com/dump/spotweb-mod.zip
in hoeverre nog van toepassing mbt de laatste git pull?Xaero schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:36:
Meh, megaupload is stom. Hier een direct linkje:
http://xaeronl.com/dump/spotweb-mod.zip
There are no secrets, only information you do not yet have
Wanneer je alleenzeroday schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:39:
[...]
in hoeverre nog van toepassing mbt de laatste git pull?
/templates/header.inc.php
/templates/spotinfo.inc.php
/templates/spots.inc.php
en
/js/
kopieert, blijft alles het zelfde, alleen komt er dan bij het opklikken een lightbox
Zal straks even kijken of ik hem niet kan verwerken en er een pull request van kan maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Xaero op 01-03-2011 14:47 ]
De huidige is ehm, tja.. hoe zeg ik het netjes.. hij is functioneel
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Eventueel kan er ook nog een keuze gemaakt worden. Wel of geen lightbox. Niet heel moeilijk.Nakebod schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:53:
Zou wel mooi zijn als die interface standaard zou worden tho
De huidige is ehm, tja.. hoe zeg ik het netjes.. hij is functioneel
En de interface vind ik eigenlijk nog best netjes
Goed werk man ...Warbringer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:02:
*
*
*
*
Dit kan natuurlijk in cron zodat het automatisch gebeurd. Typ om je crontab te openenen voeg één van de onderstaande regels toe als laatste regel.crontab -e
Voor één update per dag, om 1 uur s'nachts.0 1 * * * /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php 1>/dev/null 2>/dev/null
Voor 24 updates per dag, 1 per uur, op het uur.0 * * * * /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php 1>/dev/null 2>/dev/null
Voor 48 updates per dag, 1 per half uur.*/30 * * * * /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php 1>/dev/null 2>/dev/null
Voor 1 per minuut (NIET DOEN)* * * * * /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php * 1>/dev/null 2>/dev/null
*
*
alleen ben ik zelf achter het volgende gekomen en dit is copy past van het qnap forum
. Dat je met cvrontab niets kan verwijderen of toevoegen.
Verder nog een klein puntje is dat mijn datum niet correct staat ... wat beinvloed die notitie ?Strictly speaking, you can't add or remove from 'crontab -e'. It is a command to edit the system crontab, i.e. the -e is an option to the command crontab.
The /etc/config/crontab file is used by QNAP to restore the system crontab after a reboot. When you follow my instructions you first edit this file and then you replace the current system crontab with this file by running 'crontab /etc/config/crontab'. That way you make sure that the current system crontab is the same as the one that is restored after a reboot
Dus basically moet /etc/config/crontab aangepast worden en dat als crontab gezet worden. Ik zal het even aanpassen in de HowTo.Tranzy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:25:
[...]
Goed werk man ...
alleen ben ik zelf achter het volgende gekomen en dit is copy past van het qnap forum
. Dat je met cvrontab niets kan verwijderen of toevoegen.
[...]
Verder nog een klein puntje is dat mijn datum niet correct staat ... wat beinvloed die notitie ?
Wat betreft je tijd die niet goed staat op je QNAP, als je inlogt op de managemenet webinterface ga je naar "System administration" -> "general settings" -> "date and time" tabblad -> Stel hier NTP in.
[ Voor 14% gewijzigd door Warbringer op 01-03-2011 15:47 ]
1
2
3
4
| Via een cron-job kan je taken automatisch uitvoeren. Voor Synology gebruikers: /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start |
Ik snap dat dit script op de 'werk bij' knopt maar hoevaak, bij het laden van het script of om het uur etc ?
Die precieze code stopt de Cron daemon en start de cron daemon weer.robbinonline schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:57:
Wat doet deze taak precies ?
code:
1 2 3 4 Via een cron-job kan je taken automatisch uitvoeren. Voor Synology gebruikers: /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
Ik snap dat dit script op de 'werk bij' knopt maar hoevaak, bij het laden van het script of om het uur etc ?
Je hebt gelijk daarin, wist het zelf overigens nog nietMar2zz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:02:
eweka mensen kunnen textnews.eweka.nl gebruiken voor het headeren. die ging bij mij terug naar begin 2010. ben niet helemaal zeker van het adres ben nu niet thuis maar zal vanaaf ff checken...
Om gebruik te maken van de textnewsserver dient u de volgende gegevens in te voeren:
Serveradres: textnews.eweka.nl
Poort: 119
Uw gebruikersnaam en wachtwoord.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Anoniem: 65494
I'm stuck here:
1
2
3
4
5
| php retrieve.php PHP Warning: Missing argument 1 for DB::connect(), called in /Users/x/Sites/spotweb/retrieve.php on line 92 and defined in /usr/lib/php/db.php on line 518 PHP Notice: Undefined variable: dsn in /usr/lib/php/db.php on line 520 PHP Notice: Undefined variable: dsn in /usr/lib/php/db.php on line 542 PHP Fatal error: Call to undefined method DB::getSpotCount() in /Users/x/Sites/spotweb/retrieve.php on line 95 |
Dat staat goed in mijn Qnap ... in mijn overzicht met spots staat dat het nu Tue, 01-Mar-2011 (23:22) is. ??Warbringer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:45:
[...]
Dus basically moet /etc/config/crontab aangepast worden en dat als crontab gezet worden. Ik zal het even aanpassen in de HowTo.
Wat betreft je tijd die niet goed staat op je QNAP, als je inlogt op de managemenet webinterface ga je naar "System administration" -> "general settings" -> "date and time" tabblad -> Stel hier NTP in.
Als je nog iets zou kunnen nakijken waarom bij spots.inc.php de optie mist om deze direct naar SABnzb+ te sturen. Bij het orginele bestand krijg ik rechts van de NZB link ook een groene pijl met de tekst erboven sabnzbdXaero schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:46:
[...]
Wanneer je alleen
/templates/header.inc.php
/templates/spotinfo.inc.php
/templates/spots.inc.php
en
/js/
kopieert, blijft alles het zelfde, alleen komt er dan bij het opklikken een lightbox.
Zal straks even kijken of ik hem niet kan verwerken en er een pull request van kan maken.
Was zelf al even bezig geweest om de 2 bestand te vergelijken en stukken te knippen en plakken maar valt niet mee zonder PHP kennis.
Als je letterlijk het voorbeeldje pakt, dus: */30 is dat per 30 minuten.robbinonline schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:57:
Wat doet deze taak precies ?
code:
1 2 3 4 Via een cron-job kan je taken automatisch uitvoeren. Voor Synology gebruikers: /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
Maak je er */15 van, is het per 15 minuten. Etc.
En die * * * * is: Alle uren, alle dagen van de maand, alle maanden, elke dag van de week.
Oplossing is dus alle spots in een keer te openen met tabs, hoe simpellamko schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:13:
[...]
Bij elke spot die je opent heeft hij toegang met de newsserver nodig dus dit gaat niet op !
edit Unable to connect to NNTP server geeft hij aan als ik op een ander ipadres al aan het downloaden ben.
Als alles werkt kan ik wellicht meer mensen blij maken met een kant-en-klare Webserver deployment met Spotweb voor Windows. Dat maakt het wellicht wat toegankelijker voor de Windows gebruikers.
Denk dat veel Windows gebruikers je dankbaar zullen zijnMaranello schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:35:
Ik ben nu bezig Spotweb op te zetten op een portable WAMP-server met wat freeware tools. Ik ben nu bezig op basis van Uniform Server. Portable GIT voor Windows heb ik ook nog gebruikt. De webserver is geconfigureerd en testinstall.php geeft allemaal OK's. Vanavond alleen nog even Spotweb zelf configureren en testen. Ook nog even kijken hoe portable het geheel is.
Als alles werkt kan ik wellicht meer mensen blij maken met een kant-en-klare Webserver deployment met Spotweb voor Windows. Dat maakt het wellicht wat toegankelijker voor de Windows gebruikers.
ik wel in ieder geval .....
Nu snap ik wel hoe dit werkt alleen vraag ik mij af hoe kom je achter de waardes zals cat3 etc. Kun je dit ergens terugvinden.
Array("PDA / Navigatie", "images/applications2.png", "cat3_a4,cat3_a5,cat3_a6,cat3_a7", "")
Heb het al gevonden. SpotCategories.php
[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 01-03-2011 17:02 ]
Ik denk dat hij een andere DB.php include dan dat er bij SpotWeb zit, zet de "." (dot) eens aan het begin van je include_path in php.ini zodat hij die éérst probeert te includen.Anoniem: 65494 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:13:
code:
1 2 3 4 5 php retrieve.php PHP Warning: Missing argument 1 for DB::connect(), called in /Users/x/Sites/spotweb/retrieve.php on line 92 and defined in /usr/lib/php/db.php on line 518 PHP Notice: Undefined variable: dsn in /usr/lib/php/db.php on line 520 PHP Notice: Undefined variable: dsn in /usr/lib/php/db.php on line 542 PHP Fatal error: Call to undefined method DB::getSpotCount() in /Users/x/Sites/spotweb/retrieve.php on line 95
Hier hetzelfde, spots uit de toekomst. Als ik wat vind post ik het.Tranzy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:24:
[...]
Dat staat goed in mijn Qnap ... in mijn overzicht met spots staat dat het nu Tue, 01-Mar-2011 (23:22) is. ??
Oke dat is duidelijk dus zo moet het goed zijn:Nakebod schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:27:
[...]
Als je letterlijk het voorbeeldje pakt, dus: */30 is dat per 30 minuten.
Maak je er */15 van, is het per 15 minuten. Etc.
En die * * * * is: Alle uren, alle dagen van de maand, alle maanden, elke dag van de week.
Ik wil iedere 15 minuten automatische updaten.

Ik weet niet hoeveel updates per keer jij hebt, maar ik via Eweka heb met 1x per 30 minuten updaten voldoende, zit zelfs te denken aan 1x per uur, zoveel updates komen er nog niet in SpotWeb.robbinonline schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:38:
Ik wil iedere 15 minuten automatische updaten.
Heb je PEAR geïnstalleerd?Anoniem: 65494 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:13:
Has anyone managed to make this work on OSX ?
I'm stuck here:
code:
1 2 3 4 5 php retrieve.php PHP Warning: Missing argument 1 for DB::connect(), called in /Users/x/Sites/spotweb/retrieve.php on line 92 and defined in /usr/lib/php/db.php on line 518 PHP Notice: Undefined variable: dsn in /usr/lib/php/db.php on line 520 PHP Notice: Undefined variable: dsn in /usr/lib/php/db.php on line 542 PHP Fatal error: Call to undefined method DB::getSpotCount() in /Users/x/Sites/spotweb/retrieve.php on line 95
[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2011 17:53 ]
Anoniem: 34095
Inderdaad voor de minder "serverminded"gebruikr zou dat veel schelen, ik heb een aardige terminalervaring, maar loop regelmatig 'vast' op simpele probleempjes ( read/write acces )Maranello schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:35:
Ik ben nu bezig Spotweb op te zetten op een portable WAMP-server met wat freeware tools. Ik ben nu bezig op basis van Uniform Server. Portable GIT voor Windows heb ik ook nog gebruikt. De webserver is geconfigureerd en testinstall.php geeft allemaal OK's. Vanavond alleen nog even Spotweb zelf configureren en testen. Ook nog even kijken hoe portable het geheel is.
Ik denk dat er veel mensen gelukkig worden van een 'kant en klaar oplossing'
omdat jij newznab niet op je nasje wil hebben draaien, je helemaal dol wordt als je voor het eerst met regex moet gaan werken om je eigen filters te maken
en omdat je itt spotweb nu ineens dusdanig veel content ophaalt dat je erg lang bezig bent voordat je wat content kan zien
Dus leuk hoor newsnab, ik heb het draaien op mijn dikke webserver, maar ook daar trekt ie de database in een heftige load als ik een paar uur even iets niet heb opgehaald.
Niet voor de thuisgebruiker dus
met de laatste gitMikeOO schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:24:
[...]
Als je nog iets zou kunnen nakijken waarom bij spots.inc.php de optie mist om deze direct naar SABnzb+ te sturen. Bij het orginele bestand krijg ik rechts van de NZB link ook een groene pijl met de tekst erboven sabnzbd
Was zelf al even bezig geweest om de 2 bestand te vergelijken en stukken te knippen en plakken maar valt niet mee zonder PHP kennis.
Fatal error: Call to a member function arrayQuery() on a non-object in /www/spotweb/db.php on line 100
dus ik wacht wel of de maker een pull doet ;-)
Als Spotweb nou RSS ging uitspugen dan waren we alweer een stukje verder, ik ken wel een paar mensen waar ik dan op zou 'abonneren'.
@bakman: een fork van je templates op Github zou ik (en denk ik velen met mij) wel op prijs stellen, die kunnen we dan gewoon gitpullen, jij kunt je updates daar kwijt en eventueel anderen issues dan wel commits op los laten.
Hopelijk is author dan ook overstag en merged ie jouw interface, of nog mooier, wordt het zo gebranched dat je keuzes krijgt in interfaces... De huidige valt bij mij een stuk buiten beeld waardoor ik naar rechts moet scrollen voor de nzbtosab-knop (als ik niet in een spot wil gaan dan). Een andere interface plaatsen zomaar geeft alleen maar gitgezeur, en ik gitpull @daily via cron omdat er elke dag nieuwe commits zijn in default spotweb.
[ Voor 54% gewijzigd door Mar2zz op 01-03-2011 19:45 ]
Ik was FTD 4.0 gewend, dus de update knop indrukken was ik helemaal niet meer gewend.CptChaos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:46:
[...]
Ik weet niet hoeveel updates per keer jij hebt, maar ik via Eweka heb met 1x per 30 minuten updaten voldoende, zit zelfs te denken aan 1x per uur, zoveel updates komen er nog niet in SpotWeb.
Heb om het kwartier ongeveer 30 updates.
Dit lukt op zich goed, maar ik heb in ownsettings.php onder andere !cat0_d11 opgenomen. Dit zou TV-series er uit moeten filteren volgens mij. Dat werkt prima voor spots die alleen de categorie TV-series hebben.
Echter, zodra een spot de categorie Actie heeft én de categorie TV-series komt hij wel terug in het filter. Is er een manier om een filter op te stellen dat dat fixt?
Daarnaast: is het mogelijk om een filter op te stellen dat alleen films met (2010) en (2011) in de titel doorlaat? Ik heb geprobeerd (2010) toe te voegen aan de filter settings, maar dit heeft 0 effect, ik zie gewoon alles.
Om het kwartier is 4x per uur, om het half uur is 2x per uur...Mar2zz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:02:
Om het kwartier is toch hetzelfde als elk half uur? of reken ik nou verkeerd?
Als ik trouwens gebruik wil maken van de SABnzbd functie binnen SpotWeb, krijg ik altijd de foutmelding, dat de NZB niet opgehaald kan worden, om de een of andere reden (dat verteld SABnzbd mij weer niet). Ik heb de juiste API key ingesteld, want als ik op de link klik, dan opent een nieuw venster en zie ik alleen de tekst OK verschijnen. Log ik later in op SABnzbd, dan krijg ik dus een melding te zien, dat het ophalen van de NZB niet gelukt is, omdat het bestand leeg zou zijn. Ik gebruik trouwens 0.6.0 beta 2 van SABnzbd.
[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2011 20:31 ]
Ik zou daar niet in gaan liggen te wroeten,MikeOO schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:57:
Ik wil iets toevoegen aan de filters. Ik mis namelijk Android.
Nu snap ik wel hoe dit werkt alleen vraag ik mij af hoe kom je achter de waardes zals cat3 etc. Kun je dit ergens terugvinden.
Array("PDA / Navigatie", "images/applications2.png", "cat3_a4,cat3_a5,cat3_a6,cat3_a7", "")
Heb het al gevonden. SpotCategories.php
stop je filters in ownsettings.php
zo heb ik zojuist een geinige filter erin gezet om zo nieuwe releases van nieuwe TV series niet te missen
1
2
3
| $settings['filters'][] = Array("Nieuwe Series", "images/custom2.png", "?search[tree]=cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9&search[type]=Titel&search[text]=S01E01%20", "",$ ); |
[ Voor 1% gewijzigd door zeroday op 01-03-2011 20:21 . Reden: tikfout en code ]
Je hebt gelijk, maar paranoia als ik ben nog wel even gegoogled.CptChaos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:15:
[...]
Om het kwartier is 4x per uur, om het half uur is 2x per uur...
Ik update spotweb om het uur (@hourly). Ik zat net ook in Spotlite te kijken en het is volgens mij rond de 2 toevoegingen per minuut. Zal op dit tijdstip wel wat harder gaan, maar wel grappig dat het zo actueel is. Ik loop maar een minuut achter met mijn eweka account. (hoe is dat eigenlijk mogelijk?) servers kunnen toch niet zo snel syncen?
En daarmee heb je meteen de helft van mijn vraag beantwoord, thanks.zeroday schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:20:
[...]
Ik zou daar niet in gaan liggen te wroeten,
zo heb ik zojuist een geinige filter erin gezet om zo nieuwe releases van nieuwe TV series niet te missen
code:
1 2 3 $settings['filters'][] = Array("Nieuwe Series", "images/custom2.png", "?search[tree]=cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9&search[type]=Titel&search[text]=S01E01%20", "",$ );
1
| &search[type]=Titel&search[text]=(2010) |
werkt perfect
edit: ik heb alles lopen testen met Firefox, en dit werkt prima. Met IE8 werkt het niet, hebben meer mensen dit probleem? Ik krijg bij het toevoegen van een nzb de volgende melding:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Webpage error details User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.2; Tablet PC 2.0; .NET4.0C; AskTB5.6) Timestamp: Tue, 1 Mar 2011 19:47:46 UTC Message: 'ok' is undefined Line: 1 Char: 1 Code: 0 URI: http://192.168.1.110:9200//sabnzbd/api?mode=addurl&name=http%3A%2F%2F192.168.1.110%3A8000%2Fspotweb%2F%3Fpage%3Dgetnzb%26messageid%3D94e5279fcc2844adb5eb62b7b17858dd8%40free.pt&nzbname=Company+Men%2C+The+%282010%29&cat=movies spotweb&apikey=mijn-api-key&_=1299008769177 |
In sabnzbd zie ik het volgende in de queue staan (waar niks mee gebeurt):
!page=getnzb&messageid=9b3d551d6c9f4f5d9f9dc3c52c04cbef6@free.pt.nzb
[ Voor 43% gewijzigd door mrwolf op 01-03-2011 20:53 . Reden: IE toegevoegd ]
probleem opgelost:powerpino schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:40:
het installeren op mijn NAS (Synology) gaat goed. Alles werkt, op de integratie met Sabnzbd na.
ik krijg de volgende fouten:
Sabnzbd:
http://192.168.1.200/spot...15fc21c7c42842532@free.pt - URL Fetching failed; Unusable NZB file, Try again
Log:
2011-02-28 21:31:46,095 WARNING: Invalid NZB file 360° Panoramische Foto's Marokko.nzb, skipping (reason=XML or text declaration not at start of entity, line=2)
2011-02-28 21:31:46,099 ERROR: Error getting url http://192.168.1.200/spot...15fc21c7c42842532@free.pt (cause= "")
eerste paar regels van .nzb (let op de regelnummers, eerste regel is leeg!)
XML:
2 3 4 5 6 7 <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?> <!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.newzbin.com/DTD/nzb/nzb-1.0.dtd"> <!-- NZB Generated by NZBIndex --> .... etc ...
Heb zelf al in de code lopen rondneuzen, maar mijn programmeer skills zijn niet goed genoeg om dit probleem op te lossen. Heeft iemand een idee?
in /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user de volgende regel toegevoegd:
1
| php_admin_value open_basedir "none" |
vervolgens:
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh restart
alles werkt!
@CptChaos: yes. Pear is installed
Heel fijn, gooi even elke vorm van beveiliging eraf en het werkt. Je snapt dat apache php nu toegang heeft tot elke file op je NAS?powerpino schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:01:
[...]
probleem opgelost:
in /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user de volgende regel toegevoegd:
code:
1 php_admin_value open_basedir "none"
vervolgens:
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh restart
alles werkt!
Mhhhh... I talked too quickly.
Now retrieve.php works on [bold]OSX[/bold] but the browser fails on index.php with:
1
| PHP Fatal error: Call to a member function arrayQuery() on a non-object in /Users/x/Sites/spotweb/db.php on line 100 |
am I the only one trying to make this work on OSX ;-) ?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 65494 op 01-03-2011 21:46 ]
Als je met firefox geen probleem hebt heb je geen probleem toch?mrwolf schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:29:
edit: ik heb alles lopen testen met Firefox, en dit werkt prima. Met IE8 werkt het niet, hebben meer mensen dit probleem? Ik krijg bij het toevoegen van een nzb de volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Webpage error details User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.2; Tablet PC 2.0; .NET4.0C; AskTB5.6) Timestamp: Tue, 1 Mar 2011 19:47:46 UTC Message: 'ok' is undefined Line: 1 Char: 1 Code: 0 URI: http://192.168.1.110:9200//sabnzbd/api?mode=addurl&name=http%3A%2F%2F192.168.1.110%3A8000%2Fspotweb%2F%3Fpage%3Dgetnzb%26messageid%3D94e5279fcc2844adb5eb62b7b17858dd8%40free.pt&nzbname=Company+Men%2C+The+%282010%29&cat=movies spotweb&apikey=mijn-api-key&_=1299008769177
In sabnzbd zie ik het volgende in de queue staan (waar niks mee gebeurt):
!page=getnzb&messageid=9b3d551d6c9f4f5d9f9dc3c52c04cbef6@free.pt.nzb
Ik zie een dubbele // in de link naar sab staan. in ownsettings.phpj moest ik ook sabnzbd weghalen uit de link omdat de api direct op ipadres:poort/api luistert en niet op ipadres:poort/sabnzbd/api, maar dat kan bij jou anders zijn.
Is dat een probleem? De NAS is verder niet van buitenaf bereikbaar. Misschien niet de ideale oplossing, maar een alternatief ben ik niet tegen gekomen.Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:29:
[...]
Heel fijn, gooi even elke vorm van beveiliging eraf en het werkt. Je snapt dat apache php nu toegang heeft tot elke file op je NAS?
Het alternatief is de juiste paden in te vullen in DSM.powerpino schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:03:
[...]
Is dat een probleem? De NAS is verder niet van buitenaf bereikbaar. Misschien niet de ideale oplossing, maar een alternatief ben ik niet tegen gekomen.
Bij mij heeft het instellen van 'open_basedir' in DSM geen effect. Joost mag weten waarom. Nu heb ik alle paden vanuit DSM ge-copy-paste naar /usr/syno/etc/php.ini. In die php.ini wordt gezegd dat de instellingen van open_basedir in /usr/syno/etc/php/user-setting.ini worden opgeslagen. Hier zie ik ook de instellingen die in DSM zijn gemaakt, maar die hebben blijkbaar geen effect.Anoniem: 32925 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:11:
[...]
Het alternatief is de juiste paden in te vullen in DSM.
Jawel, op mijn werk heb ik alleen IE8Mar2zz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:53:
[...]
Als je met firefox geen probleem hebt heb je geen probleem toch?
Klopt, heb ik weggehaald, maar maakt geen verschilIk zie een dubbele // in de link naar sab staan.
Als ik dat doe, dan vraagt-ie om een username/wachtwoord als ik op een nzb klik, dus die heb ik weer teruggezet.in ownsettings.phpj moest ik ook sabnzbd weghalen uit de link omdat de api direct op ipadres:poort/api luistert en niet op ipadres:poort/sabnzbd/api, maar dat kan bij jou anders zijn.
SpotWeb draait op mijn Debian VM en SABnzbd op mijn Windows VM...
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2011 23:21 ]
Toch apart. Behalve in het optware (/opt) gedeelte was ik in staat alles via DSM te regelen. Ik heb nu een werkend spotweb zonder foutmeldingen. Het is mij dan ook een compleet raadsel waarom anderen dat niet voor elkaar kunnen krijgen, aangezien DSM install = DSM install.powerpino schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:38:
[...]
Bij mij heeft het instellen van 'open_basedir' in DSM geen effect. Joost mag weten waarom. Nu heb ik alle paden vanuit DSM ge-copy-paste naar /usr/syno/etc/php.ini. In die php.ini wordt gezegd dat de instellingen van open_basedir in /usr/syno/etc/php/user-setting.ini worden opgeslagen. Hier zie ik ook de instellingen die in DSM zijn gemaakt, maar die hebben blijkbaar geen effect.
Bleef alleen cron over uiteraard, dat heeft namelijk standaard geen DSM interface.

[ Voor 3% gewijzigd door Xaero op 01-03-2011 23:29 ]
Die cron is leuk. Heb het gedaan op mijn Synology zoals in de 2e post staat maar na elke reboot verliest hij de job. Wat ik kan vinden zijn er meer mensen met dat probleem op deze nassen. Morgen maar eens verder zoeken naar dat vreemde probleempjeAnoniem: 32925 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:22:
[...]
Bleef alleen cron over uiteraard, dat heeft namelijk standaard geen DSM interface.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hoe ziet bij jou zo'n link er uit dan? Bij mij als [url=https://SERVERNAAM:9090/sabnzbd/api?mode=addurl&name=http%3A%2F%2Fmijndomein.nl%2Fspotweb%2F%3Fpage%3Dgetnzb%26messageid%3Deen-message-id%40free.pt&nzbname=Een-Naam&cat=games&apikey=mijn-api-key]dit[/].Xaero schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:28:
Als ik op het sab download icoontje druk, opent hij bij mij een nieuw venster en daarna komt er een downloadverzoek:
[afbeelding]. Ben ik de enige, of zijn er meer mensen?
Sommige velden, zoals domein- en servernamen, API-key en message ID heb ik even aangepast, dan weet ik zeker dat ik nergens naar verwijs.
EDIT: Mijn SABnzbd koppeling probleem was ook maar voor korte duur opgelost: ondanks dat ik nu het .htaccess bestand verwijderd heb, krijg ik nog steeds de foutmelding dat de NZB leeg is.
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2011 23:57 ]
Bij mij staat er alleen nog &output=json in.. En dit staat ook gewoon in settings.php. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt?CptChaos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:40:
[...]
Hoe ziet bij jou zo'n link er uit dan? Bij mij als [url=https://een-servernaam:9090/sabnzbd/api?mode=addurl&name=http%3A%2F%2Feendomein.nl%2Fspotweb%2F%3Fpage%3Dgetnzb&messageid%3een-message-id%40free.pt&nzbname=Een-naam&cat=games&apikey=mijn-api-key-hier]dit[/].
Ja dat is waarschijnlijk juist goed want dan heb jij sabnzbd met een wachtwoord beveiligd. Bij host in ownsettings.php zet je dan username:password@ipadres:poort, dan vraagt ie er niet om maar accepteert ie het wel. Tenminste zo heb ik het in mijn setup en het werkt prima.mrwolf schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:56:
[...]
Als ik dat doe, dan vraagt-ie om een username/wachtwoord als ik op een nzb klik, dus die heb ik weer teruggezet.
[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 01-03-2011 23:47 ]
Gewoon eens testen zonder dat erachter. Je kan altijd een backup maken van die regelXaero schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:45:
[...]
Bij mij staat er alleen nog &output=json in.. En dit staat ook gewoon in settings.php. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Het idee van de API is juist dat je zonder user/pass bepaalde handelingen kan doen. Zijn instelling is correct(er).Mar2zz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:47:
[...]
Ja dat is waarschijnlijk juist goed want dan heb jij sabnzbd met een wachtwoord beveiligd. Bij host in ownsettings.php zet je dan username:password@ipadres:poort, dan vraagt ie er niet om maar accepteert ie het wel. Tenminste zo heb ik het in mijn setup en het werkt prima.
Als je dat doet kan spotweb niet meer controleren of de bewerking is gelukt.wontcachme schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:47:
[...]
Gewoon eens testen zonder dat erachter. Je kan altijd een backup maken van die regel
In zijn geval lijkt het me een browser-probleem met de Ajax afhandeling.
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 01-03-2011 23:56 ]
Deze mag de FAQ in, dit kan nog wel eens vaker voorbij komen en voor mij was het de oplossing!Mar2zz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:47:
[...]
Ja dat is waarschijnlijk juist goed want dan heb jij sabnzbd met een wachtwoord beveiligd. Bij host in ownsettings.php zet je dan username:password@ipadres:poort, dan vraagt ie er niet om maar accepteert ie het wel. Tenminste zo heb ik het in mijn setup en het werkt prima.
Hoe Spotnet problemen niet op te lossen
Het opheffen van open_basedir restricties
SECURITY ALERT!1
| php_admin_value open_basedir "none" |
Probeer te achterhalen welke directories spotnet echt nodig heeft en voeg alleen deze toe aan open_basedir.
Gebruikersnaam en/of wachtwoord toevoegen aan SABnzbd url
Zolang je de API key gebruikt is er nooit een reden voor Spotweb om de gebruikersnaam en/of wachtwoord nodig te hebben! Natuurlijk, het werkt voor nu. Tegelijkertijd gooi je je browser-historie en je cache vol met vrijelijk uit te lezen data. Altijd leuk wanneer je gasten over de vloer hebt of een computervirus oploopt.De SABnzbd url wijzigen
Spotnets standaard instellingen zijn er voor een reden. En valt gelukkig al een hoop aan te passen, maar dit zou er niet een van moeten zijn. De enige correcte instelling staat in settings.php. Mocht je toch tegen problemen aanlopen zul je die óf in de browserinstellingen moet zoeken óf in SABnzbd zelf.Voor al het bovenstaande geldt: Los het echte probleem op; bovenstaande (en andere) houtje-touwtje oplossingen werken slechts op korte termijn en creëren veelal andere problemen of zorgen voor onveilige omgevingen.
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 02-03-2011 06:57 ]
Wat is dan het oplossing voor CptChaos zijn probleem? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als hem als ik wachtwoord:user niet mee stuur, ik krijg dan geen nzb naar sab, maar een voor Sabnzbd onleesbare link (wat natuurlijk wel aangeeft dat er zonder password gecommuniceerd kan worden met de api, dus je hebt gelijk). Is het dan een bug of waar moet dat gezocht worden? Alle gegevens zijn dan verder juist.Anoniem: 32925 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:23:Hoe Spotnet problemen niet op te lossen
Het opheffen van open_basedir restricties
SECURITY ALERT!code:Hiermee geef je PHP toegang tot alle bestanden op de server. Een echte nono!
1 php_admin_value open_basedir "none"
Probeer te achterhalen welke directories spotnet echt nodig heeft en voeg alleen deze toe aan open_basedir.
Gebruikersnaam en/of wachtwoord toevoegen aan SABnzbd url
Zolang je de API key gebruikt is er nooit een reden voor Spotweb om de username en/of gebruikersnaam nodig te hebben! Natuurlijk, het werkt voor nu. Tegelijkertijd gooi je je browser-historie en je cache vol met vrijelijk uit te lezen data. Altijd leuk wanneer je gasten over de vloer hebt of een computervirus oploopt.
De SABnzbd url wijzigen
Spotnets standaard instellingen zijn er voor een reden. En valt gelukkig al een hoop aan te passen, maar dit zou er niet een van moeten zijn. De enige correcte instelling staat in settings.php. Mocht je toch tegen problemen aanlopen zul je die óf in de browserinstellingen moet zoeken óf in SABnzbd zelf.
Voor al het bovenstaande geldt: Los het echte probleem op; bovenstaande (en andere) houtje-touwtje oplossingen werken slechts op korte termijn en creëren veelal andere problemen of zorgen voor onveilige omgevingen.
geef dan ook aan welke directory's spotnet nodig heeft en welke niet, dat is handig voor mensen die de openbase-truuk gebruiken.
Check even de instelling bij de laaste regel. Ik had per abuis het $ verwijderd bij de laaste regel nadat ik het # het weggehaald. Elke keer als ik op de link klikte kreeg ik toen ook een vreemde link in SABnzbd. Na het plaatsen van het $ teken voor settings werkt het wel goed.Mar2zz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 06:23:
[...]
Wat is dan het oplossing voor CptChaos zijn probleem? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als hem als ik wachtwoord:user niet mee stuur, ik krijg dan geen nzb naar sab, maar een voor Sabnzbd onleesbare link (wat natuurlijk wel aangeeft dat er zonder password gecommuniceerd kan worden met de api, dus je hebt gelijk). Is het dan een bug of waar moet dat gezocht worden? Alle gegevens zijn dan verder juist.
Check de instellingen dus nog een keer goed.
$settings['sabnzbd']['host'] = 'localhost:8080'; # <== Pas deze aan naar de sabnzbd host plus port
$settings['sabnzbd']['apikey'] = '<je API key>'; # <== Pas deze aan naar jouw sabnzbd api key
$settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://localhost/spotweb/'; # <== URL naar spotweb, gezien vanuit de Sabnzbd machine
$settings['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=addurl&name=$NZBURL&nzbname
Heb ze daar ook in staan hoor. Maar via dit bestand kon je de juiste waardes terugvinden om een eigen filter te gebruiken. Cat0 etc. Ik kon nergens deze waarde vinden.zeroday schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:20:
[...]
Ik zou daar niet in gaan liggen te wroeten,
code:
1 2 3 $settings['filters'][] = Array("Nieuwe Series", "images/custom2.png", "?search[tree]=cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9&search[type]=Titel&search[text]=S01E01%20", "",$ );
Maar tnx voor de tip
Omdat ik die mogelijkheid niet heb, heb ik het opgelost door zelf handmatig Net_NNTP te downloaden en te plaatsen onder mijn spotweb folder in een folder lib. Dus: "spotweb/lib/Net/NNTP/"
En twee regels:
1
2
| $path = '/usr/home/myname/domains/mydomain.nl/public_html/spotweb/lib'; set_include_path(get_include_path() . PATH_SEPARATOR . $path); |
toegevoegd aan settings.php.
Werkt perfect.
Als je verder PEAR niet nodig heb, waarom dan niet deze constructie gebruiken (en plaatsen op Git)?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Wat houd je tegen?swtimmer schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 01:42:
Het zou erg mooi zijn om ook via de webinterface spots toe te kunnen voegen of misschien zoals via OpenFTD mogelijk was via de commandline een XML bestand pushen.
Ik vond het zelf wel een leuk idee om eens te proberen, dus ik ben met Leafnode aan de slag gegaan. Het is nu allemaal instant: klik->bam. Ook Spotnet zelf kan ik nu laden vanaf mijn lokale server. Reacties in Spotnet laden nu binnen de seconde!lamko schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Kost me 'maar' 6Gb (and counting) opslagruimte op de server
Ik gebruik ook nzbget en zou ook graag dat ie meteen de nzb in de juiste map zet op mijn NAS. Ik heb dit stukje code van je gebruikt maar ik krijg constant "Unable to get NZB file"Anoniem: 34095 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 00:03:
ik had dit in een het spotnet topic gepost, maar denk dat het hier beter past:
Ik had wat issues om wat jquery manipulaties te doen binnen spotweb, maar goed, het werkt nu voor mij.
Om files direct te saven naar je disk (ik gebruik zelf een NAS), kan je dit aanpassen in index.php
Ik heb nzbget draaien, die een bepaalde folder monitored, dit kan ook met sabnzbd.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 if ($nzb !== false) { $myFile = "/path-naar-je-nzb-watchfolder/" .$xmlar['title'] . ".nzb"; $fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file"); $stringData = gzinflate($spotParser->unspecialZipStr($nzb)); fwrite($fh, $stringData); fclose($fh); } else { echo "Unable to get NZB file: " . $nzb_spotnntp->getError(); } # else } # if
Ik heb het volgende weggelaten in index.php en het bovenstaande ingevoegd:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| // $nzb = false; // if (is_array($xmlar['segment'])) { // foreach($xmlar['segment'] as $seg) { // $tmp = $nzb_spotnntp->getBody("<" . $seg . ">"); // // if ($tmp !== false) { // $nzb .= implode("", $tmp); // } else { // break; // } #else // } # foreach // } else { // $tmp = $nzb_spotnntp->getBody("<" . $xmlar['segment'] . ">"); // if ($tmp !== false) { // $nzb .= implode("", $tmp); // } # if // } # if // // if ($nzb !== false) { // Header("Content-Type: application/x-nzb"); // Header("Content-Disposition: attachment; filename=\"" . $xmlar['title'] . ".nzb\""); // echo gzinflate($spotParser->unspecialZipStr($nzb)); // } else { // echo "Unable to get NZB file: " . $nzb_spotnntp->getError(); // } # else // } # if // |
Ik heb al van alles zitten proberen, als ik het zo doe is de enige manier dat ik geen php foutmeldingen krijg. Maar dan haalt die de nzb niet op.
Misschien is er nog wel een andere manier maar die zie zo gauw niet..
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Het kan zijn dat ik je bericht niet correct gelezen heb....Caveman schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:15:
[...]
Ik gebruik ook nzbget en zou ook graag dat ie meteen de nzb in de juiste map zet op mijn NAS. Ik heb dit stukje code van je gebruikt maar ik krijg constant "Unable to get NZB file"
Ik heb het volgende weggelaten in index.php en het bovenstaande ingevoegd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 // $nzb = false; // if (is_array($xmlar['segment'])) { // foreach($xmlar['segment'] as $seg) { // $tmp = $nzb_spotnntp->getBody("<" . $seg . ">"); // // if ($tmp !== false) { // $nzb .= implode("", $tmp); // } else { // break; // } #else // } # foreach // } else { // $tmp = $nzb_spotnntp->getBody("<" . $xmlar['segment'] . ">"); // if ($tmp !== false) { // $nzb .= implode("", $tmp); // } # if // } # if // // if ($nzb !== false) { // Header("Content-Type: application/x-nzb"); // Header("Content-Disposition: attachment; filename=\"" . $xmlar['title'] . ".nzb\""); // echo gzinflate($spotParser->unspecialZipStr($nzb)); // } else { // echo "Unable to get NZB file: " . $nzb_spotnntp->getError(); // } # else // } # if //
Ik heb al van alles zitten proberen, als ik het zo doe is de enige manier dat ik geen php foutmeldingen krijg. Maar dan haalt die de nzb niet op.
Misschien is er nog wel een andere manier maar die zie zo gauw niet..
Je moet alleen het deel wijzigen vanaf if ($nzb !== false) { en niet vanaf $nzb == false. Je hebt nu veel te veel verwijderd.
Ik heb het geprobeerd en het werkt bij mij in ieder geval wel. Zou leuk zijn als dit meegenomen kan worden in spotweb zelf (configureerbaar vanuit settings.php bijvoorbeeld)
Leuk idee, handig voor een paar mensen denk ik. Verzoekjes hier worden zeker door de maker snel gelezenScanno schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:31:
[...]
Zou leuk zijn als dit meegenomen kan worden in spotweb zelf (configureerbaar vanuit settings.php bijvoorbeeld)
Je hebt het heel goed gelezen, nu werkt het welScanno schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:31:
[...]
Het kan zijn dat ik je bericht niet correct gelezen heb....
Je moet alleen het deel wijzigen vanaf if ($nzb !== false) { en niet vanaf $nzb == false. Je hebt nu veel te veel verwijderd.
Ik heb het geprobeerd en het werkt bij mij in ieder geval wel. Zou leuk zijn als dit meegenomen kan worden in spotweb zelf (configureerbaar vanuit settings.php bijvoorbeeld)
Het was eigenlijk ook wel logisch ook, ik moet beter kijken en misschien een nieuwe bril....
Wat ikzelf wel handig zou vinden is dat je kunt zien wat er nieuw is na het updaten, ik heb deze vraag nog niet voorbij zien komen.
edit: had het berichtje van Nightspirit nog niet gelezen... staat idd als als issue aangemeld
[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 02-03-2011 10:50 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
http://help.github.com/fork-a-repo/
Ik zal vanavond eens kijken of ik wat pull's kan maken a.d.h.v. de issue's
[ Voor 23% gewijzigd door Xaero op 02-03-2011 10:57 ]
Een supervisor die me pushed een paper te schrijven houdt me op dit moment tegen ;-)Xaero schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:28:
[...]
Wat houd je tegen?. Tenminste, als je genoeg kennis hebt natuurlijk. De maker had niks tegen op aanpassingen/aanvullingen
Maar kan wel een keer kijken of ik mijn PHP nog een beetje ken. Lijkt me een redelijke handige toevoeging. Al blijf ik ook wel bang dat met dit soort "makkelijke" manieren van spots toevoegen spot spam erg gemakkelijk wordt....
[ Voor 25% gewijzigd door swtimmer op 02-03-2011 11:26 ]
Gelijk maar even een reactie daarop gegeven daarCaveman schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:43:
[...]
Je hebt het heel goed gelezen, nu werkt het welthx!
Het was eigenlijk ook wel logisch ook, ik moet beter kijken en misschien een nieuwe bril....
Wat ikzelf wel handig zou vinden is dat je kunt zien wat er nieuw is na het updaten, ik heb deze vraag nog niet voorbij zien komen.
edit: had het berichtje van Nightspirit nog niet gelezen... staat idd als als issue aangemeld
Anoniem: 398213
Vanaf mijn interne netwerk werkt alles vlekkeloos, maar van buitenaf werkt het nog niet helemaal naar mijn zin.
Sabnzbd en Spotweb zijn beide bereikbaar vanaf buiten via een verwijzing van dyndns.org (en andere ports). Spotweb heb ik met een .htaccess beveiligd.
Binnen de configuratie van spotweb heb ik de verwijzing naar sabnzbd nu ook via **.dyndns.org/sabnzbd lopen en de verwijzing naar Spotweb via **.dyndns.org/spotweb
Als je nu binnen spotweb een nzb wil versturen (met api key) naar sabnzbd probeert hij deze op te halen vanaf **.dyndns.org/spotweb/link-naar-nzb . Dit gaat niet goed vanwege de username/password beveiliging van het .htaccess bestand voor verbindingen van buitenaf. Nu heb ik dus aan de verwijzing naar spotweb username:password toegevoegd.
Is hier niet een betere oplossing voor, in de .htaccess kan ik wel een domein opgeven (Allow from) maar ik weet natuurlijk nooit vanaf waar ik spotweb in de toekomst wil gaan aanroepen, ik wil er eigenlijk overal toegang tot hebben.
Is er misschien een instelling die er voor zorgt dat sabnzbd de nzb vanaf mijn lokale systeem plukt als ik van buitenaf deze aanroep?
Zolang sab en spotweb op dezelfde machine draaien kun, kan sab het ophalen vanaf localhost:Anoniem: 398213 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:40:
Ik heb op dit moment spotweb draaiende op mijn synology NAS.
Vanaf mijn interne netwerk werkt alles vlekkeloos, maar van buitenaf werkt het nog niet helemaal naar mijn zin.
Sabnzbd en Spotweb zijn beide bereikbaar vanaf buiten via een verwijzing van dyndns.org (en andere ports). Spotweb heb ik met een .htaccess beveiligd.
Binnen de configuratie van spotweb heb ik de verwijzing naar sabnzbd nu ook via **.dyndns.org/sabnzbd lopen en de verwijzing naar Spotweb via **.dyndns.org/spotweb
Als je nu binnen spotweb een nzb wil versturen (met api key) naar sabnzbd probeert hij deze op te halen vanaf **.dyndns.org/spotweb/link-naar-nzb . Dit gaat niet goed vanwege de username/password beveiliging van het .htaccess bestand voor verbindingen van buitenaf. Nu heb ik dus aan de verwijzing naar spotweb username:password toegevoegd.
Is hier niet een betere oplossing voor, in de .htaccess kan ik wel een domein opgeven (Allow from) maar ik weet natuurlijk nooit vanaf waar ik spotweb in de toekomst wil gaan aanroepen, ik wil er eigenlijk overal toegang tot hebben.
Is er misschien een instelling die er voor zorgt dat sabnzbd de nzb vanaf mijn lokale systeem plukt als ik van buitenaf deze aanroep?
$settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://server/spotweb/'; # <== URL naar spotweb, gezien vanuit de Sabnzbd machine
En .htaccess info, dan heeft sab geen wachtwoord nodig voor spotweb, je lokale netwerk ook niet, maar de rest van de wereld wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 02-03-2011 11:53 ]
Hoe bedoel je omslachtig. Dat is ongeveer even effectief als per snailmail een briefje sturen aan de persoon die naast je zit.dbm_ schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:49:
Je kan natuurlijk ook een nzb map aanmaken op de server waar sabnzbd draait, en sabnzbd die folder laten scannen. Als je dan zorgt dat deze map te benaderen is van buitenaf door bijv ftp dan ben je toch ook klaar? Vervolgens kan je gewoon het nzb bestand van waar je maar wil opslaan in die folder en sabnzbd begint gewoon.
Als ik localhost gebruik wordt de volgende url bijv gevormd voor het ophalen van de nzb:
http://localhost/spotweb/?page=getnzb&messageid=7c3f345ee81f41c89878782d0c5ae3470@free.pt met de melding "Url ophalen mislukt". Hij probeert dan volgens mij gewoon de localhost te gebruiken van de machine waarop ik spotweb en sabnzbd aanroep.....
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 398213 op 02-03-2011 12:08 ]
ik heb in mijn settings.php de lokale ip van mijn synology opgegeven bijAnoniem: 398213 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:40:
Ik heb op dit moment spotweb draaiende op mijn synology NAS.
$settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://[ip nummer]/spotweb/'
bij mij werkt ie asl volgt;
$settings['sabnzbd']['host'] = 'DYNDNSADRES:9200'; # <== Pas deze aan naar je dyndnsadres + poort $settings['sabnzbd']['apikey'] = 'APIKEY'; # <== Pas deze aan naar jouw sabnzbd api key $settings['sabnzbd']['spotweburl'] = 'http://NAS-IP/spotweb/'; # <== IP naar spotweb, gezien vanuit de Sabnzbd machine $settings['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=addurl&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&'; # <== Hoef je niet aan te passen
Heb hem functioneel compleet werkend, alleen het terughalen van een historie van spots lukt met niet, moet ik dan een andere headerserver opgeven ipv eweka? Ik zit bij Ziggo, is de nieuwsserver daarvan ook goed?
[ Voor 25% gewijzigd door Vince22 op 02-03-2011 12:11 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
http://**.dyndns.org:***/sabnzbd/api?mode=addurl&name=http://192.168.1.101/spotweb/?page=getnzb&messageid=7c3f345ee81f41c89878782d0c5ae3470@free.pt
Dit topic is gesloten.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.