Uitzending gemist pakket wordt ook steeds minder, nu ook al geen Top Gear meer bij Veronica gemist, gaat goed zo
GerkeP
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
GerkeP
Daar kan XMS echter weinig aan doen natuurlijk. Dat word bepaalt door de zenders (en hun content leveranciers)Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:03:
Uitzending gemist pakket wordt ook steeds minder, nu ook al geen Top Gear meer bij Veronica gemist, gaat goed zo
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Het seizoen is afgelopen? dus er valt weinig van top gear erop te zetten. Of vergis ik me.Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:03:
[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 04-04-2011 13:19 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dat weet ik, maar door het uitkleden kun je dit straks niet meer serieus nemen als betaalde optie natuurlijk.Yogoi schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:12:
[...]
Daar kan XMS echter weinig aan doen natuurlijk. Dat word bepaalt door de zenders (en hun content leveranciers)
GerkeP
Ik heb afgelopen vrijdag alleen de laatste 10 minuten kunnen kijken, doordat ik laat thuis wasRekenblok schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:18:
[...]
Het seizoen is afgelopen? dus er valt weinig van top gear erop te zetten. Of vergis ik me.
GerkeP
Och, ik dacht dat het seizoen was afgelopen. Wel jammer dat hij niet meer op uitzending gemist staat .Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:22:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag alleen de laatste 10 minuten kunnen kijken, doordat ik laat thuis was
Ot: ontwijk de nieuwe dm800.. of je moet zelf handig genoeg zijn om er een kleine fan in te monteren.Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:19:
Ik ga toch maar eens op zoek naar een dreambox met dvb-c, ga ik zelf wel weer opnemen.
Had ik al gelezen, zoek eigenlijk gewoon de 500c, alleen ff een betrouwbaar adres vinden die die nog kan leverendenan schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:47:
[...]
Ot: ontwijk de nieuwe dm800.. of je moet zelf handig genoeg zijn om er een kleine fan in te monteren.
GerkeP
Die zijn er toch zat in nederland? De chinese variant van de DM800 werkt btw prima, de kirfers hebben er netjes een fan bij geplaatstLoveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:48:
Had ik al gelezen, zoek eigenlijk gewoon de 500c, alleen ff een betrouwbaar adres vinden die die nog kan leveren
Misschien omdat het een herhaling is? Het seizoen is inderdaad al een tijdje afgelopen.Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:03:
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Zojuist de DM600PVR besteld voor 200 euro inclusief DVB-C tuner, heb nog 500 GB 2,5" schijf liggen, die morgen inbouwen en dan maar eens kijken wat dat allemaal gaat doendenan schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:11:
[...]
Die zijn er toch zat in nederland? De chinese variant van de DM800 werkt btw prima, de kirfers hebben er netjes een fan bij geplaatst
GerkeP
Verwijderd
Kleine aanvulling hierop (tekst van Denan), als je de PVR hebt geupdate kan het zijn dat de PVR functionaliteit niet werkt, je gaat naar recorder en je krijgt de vraag om de te formatteren, kies eerst nee, want als je ja kiest dan geeft de box aan dat je contact met de klantenservice moet zoeken omdat hij niet kan formatteren en kun je niets meer bedienen, powercycle dan, als je dus de eerste keer nee hebt gekozen en je gaat terug naar recorder dan kun je daarna wel ja kiezen en zal hij gaan formatteren.ontopic:
De firmware upgrade voor de 532PVR vraagt soms of de harde schijf geformateerd moet worden. Krijg je die popup-> gewoon 'nee' selecteren. Het is voor de firmware upgrade niet nodig. Ook schijnt het af en toe voor te komen dat de PVR functionaliteit niet werkt na de upgrade. Een korte powercycle zorgt ervoor dat alle instellingen weer correct staan en alles weer werkt.
[ Voor 1% gewijzigd door Wagij op 04-04-2011 20:43 . Reden: quoten snapte ik zo te zien nog niet helemaal ]
Beter dan nix... Wagij...
Minimaal 5 keer op een dag bellen en eisen dat je een leidinggevende aan de lijn krijgt...jvaalten schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:40:
...
Heeft iemand nog een suggestie van hoe ik kan zorgen dat XMS mijn probleem wel proactief en serieus oppakt, ik eindelijk weer scherp beeld krijg en bij de helpdesk niet iedere keer te horen krijg dat er 'morgen' naar 'gekeken' wordt?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
mij mailen?jvaalten schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:40:
Wat ben ik teleurgesteld in XMS5 jaar tevreden klant (geweest), in de aanloopperiode wat storing gehad...dat hoort erbij, maar nu gaat het twee keer in een korte tijd helemaal mis.
De eerste keer heb ik een paar dagen zonder telefoon, internet en televisie gezeten en nu zit ik al bijna een week zonder Digitale TV van XMS. Ik krijg bij het opstarten van mijn Amino 110 de foutmelding dat het netwerk waarmee de settopbox verbonden is niet de benodigde diensten biedt. De Amino krijgt wel een IP adres en een domain oplevering.net.
Heb al regelmatig met de helpdesk aan de telefoon gezeten, maar het probleem wordt maar niet opgelost en er wordt niet pro-actief gehandeld door XMS...ik mag iedere keer het verhaal weer opnieuw doen, wordt in de wacht gezet, en krijg dan de reactie dat het is doorgezet naar de systeembeheerder en dat er niets anders op zit dan weer een tijd wachten.
Vanavond belde ik weer en de helpdeskmedewerker vertelde me dat de systeembeheerder inderdaad een paar keer iets met mijn account had gedaan, maar dat het blijkbaar niet geholpen heeft en dat er 'morgen' weer naar gekeken wordt. Ik word er echt niet goed van
Vooral erg dubbel omdat ik toen ik ophing direct op mijn analoge TV een reclame voor digitale TV van een van de concurrenten voorbij zag komen. Zet je wel even aan het denken...overstappen?
Heeft iemand nog een suggestie van hoe ik kan zorgen dat XMS mijn probleem wel proactief en serieus oppakt, ik eindelijk weer scherp beeld krijg en bij de helpdesk niet iedere keer te horen krijg dat er 'morgen' naar 'gekeken' wordt?
Als je draadloos en verbinding met de rest van je netwerk wegvalt is het geen XMS/Modem probleem, maar een probleem met je router (Sitecom) en/of rest van je netwerk.pieter01 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:41:
Even een offtopic vraag. Ik heb een Sitecom wl 351 router heb daar 2 laptops draadloos op draaien verder 1 mediaplayer - pc- playstation 3 bedraad op. Regelmatig valt indernet weg. Ligt dit aan XMS of aan mijn router.Ik heb dan geen verbinding meer met het netwerk kan de mediaplayer niet meer zien thuis netwerk is weg dit duurt de ene keer een paar seconde en de andere keer een paar minuten dit gebeurd zowel als ik alles aan heb of maar 1 apparaat. Kan iemand mij helpen.Heb de laptop ook al een keer bedraad aan gesloten maar wil toen ook al uit.Ik heb al een nieuwe router gekregen maar internet blijft eruit vallen. Heb een xms 50MB verbinding en een PacketFront Modem deze is ook al een keer vervangen door het nieuwere type.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ik maak een diepe buiging voor je inzet hier. En van Denan, en van Yogoi, en misschien vergeet ik er dan nog een paar. Maar ik hoop toch echt dat jullie je collega's aan het verstand kunnen peuteren dat dit toch echt zo niet kan. Ikzelf heb ook al maanden 2 support tickets open staan, gelukkig geen prangende, maar het wordt maar niet opgelost en ik word niet teruggebeld. En als ik zelf maar weer eens opbel en aangeef dat ik dat onprofessioneel vind, reageert die supportmedewerker droogjes: "Meneer, dat zijn uw woorden".
LOL! Als je zou willen helpen, erg graag! Want het werkt nog steeds niet! Op welk mailadres kan ik je bereiken?
[ Voor 16% gewijzigd door jvaalten op 05-04-2011 13:15 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nee er is nog niks te zien van de nieuwe features inderdaad. Ben wel benieuwd wanneer deze actief worden trouwensLuuk1983 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:37:
Gister melding van de Amino gekregen over een update. De update is zonder problemen geïnstalleerd, maar ik heb tot nu toe nog niks nieuws kunnen ontdekken. Volgens mij hebben sommig mensen hier de update al langer en was hun toen ook (nog) niks nieuws opgevallen. Is dat in de tussentijd anders?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 27% gewijzigd door bluesparkle op 05-04-2011 13:59 ]
Ik ben ook tè luiRekenblok schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:34:
Ik zou zeggen, kijk het topic rond. Ik heb hem echt al 1000 gepost
Sterker, in een bepaalde tvgids staat er bij of een uitzending echt HD is,het gebeurt nog regelmatig dat bij alle commerciele zenders bij elkaar slechts 1 programma die avond native HD blijkt te zijn en dat is dan een lullig actualiteiten programma'tje...bluesparkle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:55:
Bij de Nederlandse commerciele zenders is het aanbod van programma's inderdaad nog beperkt.
Klinkt als een opleverservice die ergens bij DTV erop staat. Dat is echt wazig.jvaalten schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:40:
Wat ben ik teleurgesteld in XMS5 jaar tevreden klant (geweest), in de aanloopperiode wat storing gehad...dat hoort erbij, maar nu gaat het twee keer in een korte tijd helemaal mis.
De eerste keer heb ik een paar dagen zonder telefoon, internet en televisie gezeten en nu zit ik al bijna een week zonder Digitale TV van XMS. Ik krijg bij het opstarten van mijn Amino 110 de foutmelding dat het netwerk waarmee de settopbox verbonden is niet de benodigde diensten biedt. De Amino krijgt wel een IP adres en een domain oplevering.net.
Heb al regelmatig met de helpdesk aan de telefoon gezeten, maar het probleem wordt maar niet opgelost en er wordt niet pro-actief gehandeld door XMS...ik mag iedere keer het verhaal weer opnieuw doen, wordt in de wacht gezet, en krijg dan de reactie dat het is doorgezet naar de systeembeheerder en dat er niets anders op zit dan weer een tijd wachten.
Vanavond belde ik weer en de helpdeskmedewerker vertelde me dat de systeembeheerder inderdaad een paar keer iets met mijn account had gedaan, maar dat het blijkbaar niet geholpen heeft en dat er 'morgen' weer naar gekeken wordt. Ik word er echt niet goed van
Vooral erg dubbel omdat ik toen ik ophing direct op mijn analoge TV een reclame voor digitale TV van een van de concurrenten voorbij zag komen. Zet je wel even aan het denken...overstappen?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Je bent gemigreerd naar een nieuwe poort.jvaalten schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:40:
Verwijderd
Klopt.Mojo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:24:
[...]
Klinkt als een opleverservice die ergens bij DTV erop staat. Dat is echt wazig.
Cool dat National Geographic er bij zit.
Klopt, was al bezig om die eraf te krijgenMojo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:24:
[...]
Klinkt als een opleverservice die ergens bij DTV erop staat. Dat is echt wazig.
Cool dat National Geographic er bij zit.
Geweldig! Mijn Digitale TV werkt weer. Aannemer is nu al 2 keer in een korte tijd slordig geweest met mijn account, maar ben blij dat alles weer naar behoren werkt.Rekenblok schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:10:
[...]
Klopt, was al bezig om die eraf te krijgen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik gok een migratie. ;-) Dat is namelijk aan de gang in Amersfoort. (Als je daar zit trouwens hoor, heb ik niet gezien namelijk.Fiber schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:12:
Snap niet helemaal wat je met een aannemer en oplever-service te maken hebt als je al 5 jaar klant bent bij XMS...
[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 05-04-2011 22:30 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Hoeft ook niet, dat zijn interne processen die een bepaalde naam hebbenFiber schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:12:
Snap niet helemaal wat je met een aannemer en oplever-service te maken hebt als je al 5 jaar klant bent bij XMS...
Met een migratie ligt dat net even anders.Rekenblok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:03:
[...]
Hoeft ook niet, dat zijn interne processen die een bepaalde naam hebben
[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 06-04-2011 10:49 ]
Receiver neem ik aan? Ligt eraan wat je voor upscaling instellingen je hebt staan in je reciever en hoe hij omgaat met specifieke beeldformaten.Darkangle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:48:
Gezien het de enige zender is, lag mijn vermoeden meer buiten onze setup, vandaar de vraag of andere dit ook misschien hebben. Ik kan vannavond eventueel wel even omprikken, omdat ik niet 100% zeker ben, en daar terug koppeling van geven.
[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 06-04-2011 11:38 ]
GerkeP
Natuurlijk kan dat.Mrbeam schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:05:
Je kan voor de facturen toch ook inloggen op mijn.xmsnet.nl?
GerkeP
Onkyo 608, ingesteld om het beeld 1 op 1 door te zetten.denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:24:
[...]
Receiver neem ik aan? Ligt eraan wat je voor upscaling instellingen je hebt staan in je reciever en hoe hij omgaat met specifieke beeldformaten.
Volgens mij wordt Animal Planet op Letterboxformaat (4:3 met zwarte balken onder en boven) doorgestuurd. En dus niet Anamorphic. Mogelijk een auto-zoominstelling van de TV?Darkangle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:48:
Werkte voorheen. Alleen mijn versterker neergezet en de HDMI daarin gedaan ipv rechtstreeks op de TV.
Gezien het de enige zender is, lag mijn vermoeden meer buiten onze setup, vandaar de vraag of andere dit ook misschien hebben. Ik kan vannavond eventueel wel even omprikken, omdat ik niet 100% zeker ben, en daar terug koppeling van geven.
(versterker staat ook al weer 2 weken)
192 TV als stream? Bedoel je daarmee dat 'ie in de zenderlijst is opgenomen?ari3 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:37:
Voor de IPTV-kijkers: 192 TV is beschikbaar als stream.
Ik heb een panasonic plasma, op auto format. Dit betekend dat als hij een ander formaat waarneemt hij automatisch overschakelt. Daarin is hij nogal traag, dit duurt 2-3 seconden (geen beeld).Mojo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:10:
[...]
Volgens mij wordt Animal Planet op Letterboxformaat (4:3 met zwarte balken onder en boven) doorgestuurd. En dus niet Anamorphic. Mogelijk een auto-zoominstelling van de TV?
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 06-04-2011 14:22 ]
[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:26 ]
En terecht natuurlijk, het is voor mij een van de redenen om niet over te gaan naar glasvezel op het moment. Ik bezit een tv met geïntegreerde HD dbc-c decoder met CI+ certificering. Op glas krijg ik dan geen HD kanalen terwijl dat bij Ziggo wel kan.Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:19:
De VVD wil alle exploitanten van digitale tv gaan verplichten om 1 universele decoder in te voeren,danwel er voor te zorgen dat een aangeschafte decoder het bij elke andere provider ook gaat doen.
Technisch gezien weinig onderlegd vrees ik,maar als ze een meerderheid gaan krijgen zal er toch ergens een provider een probleem krijgen,want welke standaard wordt dan standaard.
Aangezien CI+ toch op de meeste nieuwe tv's zit vrees ik dat er ergens een omslag moet worden gemaakt en dat veel mensen met een duur gekocht decodertje komen te zitten.
En dat iemand gaat roepen om compensatie...
En ergens heb ik niet het idee dat de amino de standaard decoder gaat worden.
http://www.mediamagazine....rd-apparatuur-digitale-tv
http://www.nu.nl/politiek...paratuur-digitale-tv.html
Zowel de pvda als D66 staan positief tegenover het voorstel.
Dat is waar, maar je kan een glasvezel leverancier wel verplichten ook dvb-c te leveren. Dat dit mogelijk is maakt XMS al duidelijk door (welliswaar alleen de sd kanalen) dit door te geven.ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:24:
Het is technisch onmogelijk om voor verschillende technieken een universele decoder te eisen. Ik kan me voorstellen dat ze per platform een universele standaard gaan invoeren wat voor de kabel dan bijvoorbeeld CI+ zou kunnen zijn. Maar een decoder die zowel voor IPTV als voor DVB-C werkt is niet realistisch.
[ Voor 19% gewijzigd door kippetje01 op 06-04-2011 14:30 ]
Het kan wel hoor, met CI+ kun je ook IPTV streamen, daar zijn al retourgeschikte CI+ interfaces voor.ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:24:
Het is technisch onmogelijk om voor verschillende technieken een universele decoder te eisen. Ik kan me voorstellen dat ze per platform een universele standaard gaan invoeren wat voor de kabel dan bijvoorbeeld CI+ zou kunnen zijn. Maar een decoder die zowel voor IPTV als voor DVB-C werkt is niet realistisch.
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 06-04-2011 14:28 ]
Ja maar CI+ is dus niet de broadcasting techniek, dat is alleen een manier van conditional access. CI+ als conditional access methode kan inderdaad ook in IPTV ontvangers werken maar daarmee heb je nog lang geen universele ontvanger die bij elke provider en met elke broadcasting techniek werkt. Een DVB-C tuner is technisch bijvoorbeeld heel anders dan een IPTV tuner. Natuurlijk kun je in theorie over de kabel ook IPTV toepassen maar goed dat is niet realistisch omdat binnen een paar jaar te verwachten.Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:26:
[...]
Het kan wel hoor, met CI+ kun je ook IPTV streamen, daar zijn al retourgeschikte CI+ interfaces voor.
[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:31 ]
Ehh pardon ???ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
[...]
Ja maar CI+ is dus niet de broadcasting techniek, dat is alleen een manier van conditional access. Een DVB-C tuner is technisch heel anders dan een IPTV tuner. Natuurlijk kun je in theorie over de kabel ook IPTV toepassen maar goed dat is niet realistisch omdat binnen een paar jaar te verwachten.
Dus dit is een beetje populistisch scoren zonder technische onderbouwing in mijn ogen.
Maar dvb-c over glas kan dus weer wel zoals ik hierboven al aangaf. Dat zou best 'verplicht' kunnen worden.ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
[...]
Ja maar CI+ is dus niet de broadcasting techniek, dat is alleen een manier van conditional access. CI+ als conditional access kan inderdaad ook in IPTV ontvangers werken maar dan heb je nog geen universele ontvanger die bij elke provider en met elke broadcasting techniek werkt. Een DVB-C tuner is technisch bijvoorbeeld heel anders dan een IPTV tuner. Natuurlijk kun je in theorie over de kabel ook IPTV toepassen maar goed dat is niet realistisch omdat binnen een paar jaar te verwachten.
Dus dit is een beetje populistisch scoren zonder technische onderbouwing in mijn ogen.
De achterliggende techniek is natuurlijk wel effe anders, op kabel zijn alle kanalen continu aanwezig in tegenstelling tot iptv.Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:30:
[...]
Ehh pardon ???
Het zou niet realistisch zijn iptv over de kabel te gebruiken ?
Ziggo en UPC doen al jaren niets anders.
Dat is al gewoon common good.
[ Voor 20% gewijzigd door kippetje01 op 06-04-2011 14:34 ]
Ik222 slaat de plank volkomen mis,het is niet alleen technisch mogelijk iptv over de kabel aan te bieden,maar de techniek wordt al jaren gebruikt door Ziggo en UPC en dus ook via de getoonde ci+ kaarten:kippetje01 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:31:
[...]
Maar dvb-c over glas kan dus weer wel zoals ik hierboven al aangaf. Dat zou best 'verplicht' kunnen worden.
[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:36 ]
Niet bij IPTV welke ziggo gebruikt, daar gebruik je gewoon een niet permanente up en downstream op exact dezelfde wijze als XMS gebruikt.kippetje01 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:31:
[...]
[...]
De achterliggende techniek is natuurlijk wel effe anders, op kabel zijn alle kanalen continu aanwezig in tegenstelling tot iptv.
Ah, daar was ik dan weer niet van op de hoogte, bedankt voor de infoNick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:37:
[...]
Niet bij IPTV welke ziggo gebruikt, daar gebruik je gewoon een niet permanente up en downstream op exact dezelfde wijze als XMS gebruikt.
De normale digitale canalen zijn permanent aanwezig, iptv niet,daar gebruik je een hibride decoder voor zoals die van Samsung, Cisco of de getoonde iptv kaart.
Je praat volkomen onzin.ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:35:
Nick volgens mij snap jij het niet helemaal. Ziggo biedt als hoofdproduct gewoon DVB-C aan en dat is voor de decoder iets heel anders dan echt IPTV waarbij de decoder rechtstreek verbinding maakt met een ip voor de ip stream.
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 06-04-2011 14:46 ]
Nee ik praat absoluut geen onzin, jij snapt het niet of wilt het niet snappen. VoD is bij Ziggo inderdaad op IP basis en daarvoor zit een Docsis modem in de decoder, dat klopt. Echter de gewone kanalen komen nog steeds binnen via DVB-C hoor en dat is een fundamenteel andere techniek dan IPTV op multicasting basis zoals bij XMS. Dat geldt overigens zowel voor UPC als voor Ziggo.Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
[...]
Je praat volkomen onzin.
In de door Ziggo gebruikte decoders zit een modem welke voor iptv apart gebruik maakt van het iptv protocol.
Opnieuw je theorie gaan leren.
Hoe zou je anders video on demand kunnen kijken ?
In de decoders zit dvb-c en iptv gecombineerd.
[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:45 ]
Ik ga hier niet verder over in discussie.. Ziggo gebruikt zowel dvb-c als iptv over de kabel waarvan jij zegt dat het niet kan,daarmee zet je jezelf zo op een zijspoor dat ik je echt niet meer serieus kan nemen.ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:43:
[...]
*knip* VoD is bij Ziggo inderdaad op IP basis en daarvoor zit een Docsis modem in de decoder, dat klopt. Echter de gewone kanalen komen nog steeds binnen via DVB-C hoor en dat is een fundamenteel andere techniek dan IPTV op multicasting basis zoals bij XMS. Dat geldt overigens zowel voor UPC als voor Ziggo.
.
[ Voor 29% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:29 ]
Net even gekeken. Hij wordt uitgezonden in Letterbox formaat. De rest van de zenders is gelukkig bijna allemaal Anamorphic. Daarom gaat het op een Amino 130M ook mis.Darkangle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:23:
[...]
Ik heb een panasonic plasma, op auto format. Dit betekend dat als hij een ander formaat waarneemt hij automatisch overschakelt. Daarin is hij nogal traag, dit duurt 2-3 seconden (geen beeld).
Dat is nog niet voorgekomen tijdens het zappen voorheen (de 130 staat ook op 720 wide ingesteld, dus het lijkt me dat er dan ook dat altijd uit komt) en geloof me, dat merk je echt.
Nogmaals, het kan best zijn dat de versterker in de weg zit, makkelijk zat te testen, als ik maar thuis ben. Er zitten te weinig uren in een dag
.
[ Voor 56% gewijzigd door Mojo op 06-04-2011 15:13 ]
[ Voor 92% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:27 ]
Pfff.. las het nieuwsbericht net. Prachtig die voorstellen uit de politiek die blijk geven van 0 technisch inzichtFiber schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:32:
Tijd voor je pilletje jongens...Je kunt volgens mij prima een stuk of 5 verschillende decoders in 1 grote doos proppen en dan heeft de VVD ook z'n zin. Kost wel wat maar dan heb je ook niks... Ik denk trouwens dat ze dit maar beter Europees kunnen regelen. Bovendien is de SGP überhaupt tegen elke vorm van tv dus gaat dit hele plan sowieso niet door...
![]()
TV...? Was dat vroeger niet een soort YouTube maar dan zonder zoekfunctie...?
[ Voor 15% gewijzigd door denan op 06-04-2011 15:53 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
[ Voor 102% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:28 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
- een groot verschil in de gebruikte techniekari3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:43:
Ik zie wel iets in verplichte standarisatie. De praktijk heeft uitgewezen dat de markt dit zelf niet goed oppakt.
Standarisatie vanuit de overheid kan er voor zorgen dat het recht op uitgesteld kijken (opnemen) en apparaatneutraliteit gewaarborgd worden.
Die krijgt mijn stem voor quote van de maanddenan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:50:
Pfff.. las het nieuwsbericht net. Prachtig die voorstellen uit de politiek die blijk geven van 0 technisch inzichtWat gaat de volgende eis worden.. dat alle benzineauto's ook op diesel kunnen rijden?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ze hadden vast een tijd machine aangesloten op het fiber net zodat ze snel genoeg konden zijn om in de toekomst te kijken.Fiber schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:27:
Waarschijnlijk zag XMS dit al ver van te voren aan komen en leveren ze daarom ook alvast pro-actief Ziggo compatible DVB-C...
Dat verklaart dan ook al die virussen op de mail. Die zijn natuurlijk mee terug gelift vanuit de toekomstRekenblok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:34:
Ze hadden vast een tijd machine aangesloten op het fiber net zodat ze snel genoeg konden zijn om in de toekomst te kijken.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Natuurlijk krijg je deze decoder volledig gratis bij UPC en het word absoluut niet verrekend in je abonnementskosten, Voor niets gaat de zon op, toch?"Bij UPC geven ze de box in bruikleen, zodat je hem niet hoeft te kopen. Dat scheelt de consument een paar honderd euro. ", aldus Van Dam.
Zo werkt het niet. Ziggo en UPC gebruiken OpenTV middleware voor "Interactieve" Video-On-Demand achtige zaken. Voor die OpenTV middleware is een retour kanaal nodig en daarvoor wordt het in de "Interactieve" ontvangers geïntegreerde kabelmodem gebruikt.Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
Je praat volkomen onzin.
In de door Ziggo gebruikte decoders zit een modem welke voor iptv apart gebruik maakt van het iptv protocol.
Opnieuw je theorie gaan leren.
Door via het retour kanaal een film aan te vragen die vervolgens via een VOD Transport Stream naar de "Interactieve" ontvanger van de klant wordt gestuurd. De distributie techniek van zo'n VOD Transport Stream is verder gelijk aan de DTV Transport Streams, namelijk DVB-C.Hoe zou je anders video on demand kunnen kijken ?
Voor het versturen van VOD content bij UPC en Ziggo wordt geen IPTV techniek toegepast, maar wordt de content samen met de aangevraagde content van andere VOD klanten lokaal gemultiplexd tot een VOD Transport Stream en volgens de DVB-C specificatie op een frequentie gemoduleerd . Alleen voor het aanvragen en de besturing van VOD content wordt via het geïntegreerde EuroDOCIS-2 kabel modem via het IP protocol commando's verstuurt naar een VOD server.Mojo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:09:
Nick39 heeft het over IPTV over DVB-C. Dit gaat dan echter om de VoD diensten. Niet de directe TV kanalen.
ik222 heeft het echt over de Directe TV kanelen via DVB-C. Dat gaat natuurlijk niet via IPTV. Jullie hebben allebei gelijk, maar het gaat om wat anders in dit geval geloof ik.
[ Voor 9% gewijzigd door ArChie op 06-04-2011 18:48 ]
Verwijderd
Je zult het ongetwijfeld betalen maar de service van UPC is wat dit onderwerp betreft zeer goed, binnen 24 uur had ik een andere mediaboxYogoi schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:32:
dat standarisatie verhaal is echt grappig.
vooral deze vond ik persoonlijk erg leuk:
[...]
Natuurlijk krijg je deze decoder volledig gratis bij UPC en het word absoluut niet verrekend in je abonnementskosten, Voor niets gaat de zon op, toch?
[ Voor 23% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:30 ]
Thanks, daar doe ik het voorMrPompidom schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:20:
Even een update:
Had meerdere problemen; uitvallen van HDtv, wegvallen van Inet en telefoon, en uiteraard vele malen gebeld met de helpdesk van XMS, met uiteraard geen resultaat.
MAAR, dankzij de interventie van rekenblok, direct gebeld door reggefiber, volgende dag een monteur in huis, en na vervanging van zowel modem als adapter, lijkt alles tot nu toe zonder problemen te werken.
Dikke thumsup voor rekenblok !!
Nu nog wachten op hogere speeds dan 100/100, die al sinds medio 2010 worden beloofd, en ik ben echt tevreden.
Hulde voor jouw, en even zonder trom geroffel op de borst. Koppel jij wel een terug naar de helpdesk zo van; "Kijk zo moet het jongens ......."?Rekenblok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:35:
[...]
Thanks, daar doe ik het voorLaat het me even weten als het alsnog voor komt.
Was het maar zo'n feest. Het is 90% eigen privé tijd.j1nx schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:02:
[...]
Hulde voor jouw, en even zonder trom geroffel op de borst. Koppel jij wel een terug naar de helpdesk zo van; "Kijk zo moet het jongens ......."?
Als jij dit kan vanuit een XMS huis, dan moet de helplessdesk dat toch ook kunnen, dan al niet veel eerder en beter kunnen. Komt bij mij nu echt over als enorme onkunde van de XMS helplessdesk. (Ook wel een beetje de deskundigheid van jou hoor)
Maar waarom kan jij dit dan wel (snel) en de helpdesk blijkbaar niet? Hardstikke mooi dat je dit allemaal doet natuurlijk, maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.Rekenblok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:09:
...
Het enige wat ik doe is de gegevens die door de helpdesk is verzamelt bij elkaar stoppen overleggen met mijn collega en vervolgens de juiste mensen aanstoten om het probleem op te lossen.
...
Ah, dus het lag niet aan mij.Mojo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:09:
[...]
Net even gekeken. Hij wordt uitgezonden in Letterbox formaat. De rest van de zenders is gelukkig bijna allemaal Anamorphic. Daarom gaat het op een Amino 130M ook mis.
Verwijderd
Geldt ook voor mij. Heb toch ook wel wat ernstige cases opgelost hier. Kan namelijk iets dieper kijken als XMS-medewerkers.Rekenblok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:09:
[...]
Tot slot is het natuurlijk belangrijk om te horen via een topic of een probleem is verholpen.
Want het lijkt nu steeds dat mensen problemen hebben die nooit worden opgelost, terwijl mijn teller inmiddels op ruim 25 staat die opgelost zijn na een melding via dit topic. Dus mocht je probleem door de helpdesk of mij opgelost zijn. Laat dat ook weten. Dat word namelijk erg gewaardeerd door de helpdesk medewerkers.
Letterbox zou sowieso verboden moeten worden. Het is helaas jammer dat we het signaal zo krijgen. Om dit te gaan resizen is ook weer zoiets.Darkangle schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:03:
[...]
Ah, dus het lag niet aan mij.
Naja, ik kan er mee leven, het is mijn vrouw die kijkt
[ Voor 35% gewijzigd door Mojo op 07-04-2011 11:21 ]
Ik zie een kans voor een optie in de XMS IVR:Mojo schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:10:
Ik denk dat het ook wel scheelt dat hier voornamelijk mensen zitten die technisch een stuk beter onderlegd zijn dan de gemiddelde gebruiker. Sommige problemen zijn telefonisch al lastig uit te leggen. En vooral als je zelf al veel dingen hebt uitgesloten en de CSD vraagt of je dat opnieuw kan doen is dat af en toe wel irritant.
Verwijderd
rolt heen en weer van het lachen.....denan schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:38:
[...]
Ik zie een kans voor een optie in de XMS IVR:
1- u belt voor vragen over internet
2- u belt voor vragen over uw tv
3- u heeft een probleem en bent een tweaker dus alle normale testvragen kunnen geskipped worden.
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 14:03 ]
Die is er echt al maanden uit volgens mij.j1nx schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:33:
Ik kan mij herinneren dat we ergens vorig jaar ook ooit eens een adult kanaal hadden op de analoge TV hier in leiden. Je verstond er geen reet van (niet dat dat wat uitmaakt), maar goed. Volgens mij staat hij nu op zwart, terwijl ik van de week nog wel buiten de uitzend tijden het "hier zit ........ scherm van XMS"zag staan.
Sinds wanneer is dat?
http://www.xmsnet.nl/nieuws/bereikbaarheid_service_deskBereikbaarheid Service Desk
07 April 2011
De afgelopen maanden is de XMS Service Desk helaas minder goed bereikbaar geweest voor haar klanten. XMS heeft er de afgelopen tijd veel nieuwe klanten bij gekregen. Hierdoor ontstond er een grotere toename van telefoontjes, mails en brieven naar onze Service Desk dan wij hadden verwacht. Dit heeft geleid tot een slechtere bereikbaarheid, langere telefonische wachttijden en langere responstijd op mails en brieven. Onze excuses voor dit ongemak.
Ondanks dat wij er hard aan werken om onze bereikbaarheid te verbeteren, begrijpen wij dat het voor u heel vervelend is. Inmiddels is de capaciteit van onze Service Desk flink uitgebreid. XMS streeft naar een zo een hoog mogelijk serviceniveau met goede bereikbaarheid, korte wachttijden, goede informatievoorziening en snelle afhandeling van uw vragen. We verwachten in april alle achterstanden en openstaande vragen verwerkt en beantwoord te hebben en u weer de service te kunnen bieden die u van ons gewend bent.
het vreemde is wel dat veel mensen dat verwachten.. Inclusief ikzelf. Als ik een helpdesk bel heb ik echt geen zin om door het callscript te lopen en mijn "jaja.. ik weet het wel" reactie heeft vast bij menig helpdesker irritatie veroorzaakt. Jammer alleen dat ik vorig jaar bij een DSL storingsmelding door de mand viel toen na een paar minuten bleek dat het toch echt aan het rj11 stekkertje van 10 cm lag dat ik nog nooit aangeraakt had en het al 3 jaar prima deed.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq