XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 126.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Uitzending gemist pakket wordt ook steeds minder, nu ook al geen Top Gear meer bij Veronica gemist, gaat goed zo :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:03:
Uitzending gemist pakket wordt ook steeds minder, nu ook al geen Top Gear meer bij Veronica gemist, gaat goed zo :(
Daar kan XMS echter weinig aan doen natuurlijk. Dat word bepaalt door de zenders (en hun content leveranciers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Het uitzending gemist pakket gaat vast niet goed verkocht worden, veel programma's ontbreken (al dan niet een rechtenkwestie) of verdwijnen ineens.

Nu met de 532 en straks met de 540 kun je het net zo goed opnemen. En die sporadische die je mist kun je altijd nog via internet bekijken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Het seizoen is afgelopen? dus er valt weinig van top gear erop te zetten. Of vergis ik me.

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 04-04-2011 13:19 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:12:
[...]

Daar kan XMS echter weinig aan doen natuurlijk. Dat word bepaalt door de zenders (en hun content leveranciers)
Dat weet ik, maar door het uitkleden kun je dit straks niet meer serieus nemen als betaalde optie natuurlijk.
Ik ga toch maar eens op zoek naar een dreambox met dvb-c, ga ik zelf wel weer opnemen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:18:
[...]

Het seizoen is afgelopen? dus er valt weinig van top gear erop te zetten. Of vergis ik me.
Ik heb afgelopen vrijdag alleen de laatste 10 minuten kunnen kijken, doordat ik laat thuis was ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:22:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag alleen de laatste 10 minuten kunnen kijken, doordat ik laat thuis was ;)
Och, ik dacht dat het seizoen was afgelopen. Wel jammer dat hij niet meer op uitzending gemist staat .
Ik keek hem altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18
Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:19:
Ik ga toch maar eens op zoek naar een dreambox met dvb-c, ga ik zelf wel weer opnemen.
Ot: ontwijk de nieuwe dm800.. of je moet zelf handig genoeg zijn om er een kleine fan in te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:47:
[...]

Ot: ontwijk de nieuwe dm800.. of je moet zelf handig genoeg zijn om er een kleine fan in te monteren.
Had ik al gelezen, zoek eigenlijk gewoon de 500c, alleen ff een betrouwbaar adres vinden die die nog kan leveren ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:48:
Had ik al gelezen, zoek eigenlijk gewoon de 500c, alleen ff een betrouwbaar adres vinden die die nog kan leveren ;)
Die zijn er toch zat in nederland? De chinese variant van de DM800 werkt btw prima, de kirfers hebben er netjes een fan bij geplaatst ;)

ontopic:
De firmware upgrade voor de 532PVR vraagt soms of de harde schijf geformateerd moet worden. Krijg je die popup-> gewoon 'nee' selecteren. Het is voor de firmware upgrade niet nodig. Ook schijnt het af en toe voor te komen dat de PVR functionaliteit niet werkt na de upgrade. Een korte powercycle zorgt ervoor dat alle instellingen weer correct staan en alles weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Misschien omdat het een herhaling is? Het seizoen is inderdaad al een tijdje afgelopen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:11:
[...]

Die zijn er toch zat in nederland? De chinese variant van de DM800 werkt btw prima, de kirfers hebben er netjes een fan bij geplaatst ;)
Zojuist de DM600PVR besteld voor 200 euro inclusief DVB-C tuner, heb nog 500 GB 2,5" schijf liggen, die morgen inbouwen en dan maar eens kijken wat dat allemaal gaat doen :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Even een offtopic vraag. Ik heb een Sitecom wl 351 router heb daar 2 laptops draadloos op draaien verder 1 mediaplayer - pc- playstation 3 bedraad op. Regelmatig valt indernet weg. Ligt dit aan XMS of aan mijn router.Ik heb dan geen verbinding meer met het netwerk kan de mediaplayer niet meer zien thuis netwerk is weg dit duurt de ene keer een paar seconde en de andere keer een paar minuten dit gebeurd zowel als ik alles aan heb of maar 1 apparaat. Kan iemand mij helpen.Heb de laptop ook al een keer bedraad aan gesloten maar wil toen ook al uit.Ik heb al een nieuwe router gekregen maar internet blijft eruit vallen. Heb een xms 50MB verbinding en een PacketFront Modem deze is ook al een keer vervangen door het nieuwere type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pieter01,

ik heb ook een WL-351 router en heb er bedraad een TV, mediaspeler en pc aan geknoopt en draadloos nog een 2e pc. Heb ook een Packetfront, maar heb nooit wegvallende verbindingen (die storingen op Nikhef uigesloten natuurlijk).

Als bij jou zowel het modem als de router al een keer vervangen zijn, lijkt het me toch een netwerk issue te zijn. Heb je de Helpdesk al gebeld/ om advies gevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaalten
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 21:31
Wat ben ik teleurgesteld in XMS :( 5 jaar tevreden klant (geweest), in de aanloopperiode wat storing gehad...dat hoort erbij, maar nu gaat het twee keer in een korte tijd helemaal mis.

De eerste keer heb ik een paar dagen zonder telefoon, internet en televisie gezeten en nu zit ik al bijna een week zonder Digitale TV van XMS. Ik krijg bij het opstarten van mijn Amino 110 de foutmelding dat het netwerk waarmee de settopbox verbonden is niet de benodigde diensten biedt. De Amino krijgt wel een IP adres en een domain oplevering.net.

Heb al regelmatig met de helpdesk aan de telefoon gezeten, maar het probleem wordt maar niet opgelost en er wordt niet pro-actief gehandeld door XMS...ik mag iedere keer het verhaal weer opnieuw doen, wordt in de wacht gezet, en krijg dan de reactie dat het is doorgezet naar de systeembeheerder en dat er niets anders op zit dan weer een tijd wachten.

Vanavond belde ik weer en de helpdeskmedewerker vertelde me dat de systeembeheerder inderdaad een paar keer iets met mijn account had gedaan, maar dat het blijkbaar niet geholpen heeft en dat er 'morgen' weer naar gekeken wordt. Ik word er echt niet goed van :(

Vooral erg dubbel omdat ik toen ik ophing direct op mijn analoge TV een reclame voor digitale TV van een van de concurrenten voorbij zag komen. Zet je wel even aan het denken...overstappen? :)

Heeft iemand nog een suggestie van hoe ik kan zorgen dat XMS mijn probleem wel proactief en serieus oppakt, ik eindelijk weer scherp beeld krijg en bij de helpdesk niet iedere keer te horen krijg dat er 'morgen' naar 'gekeken' wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
ontopic:
De firmware upgrade voor de 532PVR vraagt soms of de harde schijf geformateerd moet worden. Krijg je die popup-> gewoon 'nee' selecteren. Het is voor de firmware upgrade niet nodig. Ook schijnt het af en toe voor te komen dat de PVR functionaliteit niet werkt na de upgrade. Een korte powercycle zorgt ervoor dat alle instellingen weer correct staan en alles weer werkt.
Kleine aanvulling hierop (tekst van Denan), als je de PVR hebt geupdate kan het zijn dat de PVR functionaliteit niet werkt, je gaat naar recorder en je krijgt de vraag om de te formatteren, kies eerst nee, want als je ja kiest dan geeft de box aan dat je contact met de klantenservice moet zoeken omdat hij niet kan formatteren en kun je niets meer bedienen, powercycle dan, als je dus de eerste keer nee hebt gekozen en je gaat terug naar recorder dan kun je daarna wel ja kiezen en zal hij gaan formatteren.

[ Voor 1% gewijzigd door Wagij op 04-04-2011 20:43 . Reden: quoten snapte ik zo te zien nog niet helemaal ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
@Species_5147

Heb al een paar keer de helpdesk gebeld.Ze hebben de lijnen doorgemeten maar konden niets vinden alles was oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

jvaalten schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:40:
...
Heeft iemand nog een suggestie van hoe ik kan zorgen dat XMS mijn probleem wel proactief en serieus oppakt, ik eindelijk weer scherp beeld krijg en bij de helpdesk niet iedere keer te horen krijg dat er 'morgen' naar 'gekeken' wordt?
Minimaal 5 keer op een dag bellen en eisen dat je een leidinggevende aan de lijn krijgt... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wat ben ik teleurgesteld in XMS :( 5 jaar tevreden klant (geweest), in de aanloopperiode wat storing gehad...dat hoort erbij, maar nu gaat het twee keer in een korte tijd helemaal mis.

De eerste keer heb ik een paar dagen zonder telefoon, internet en televisie gezeten en nu zit ik al bijna een week zonder Digitale TV van XMS. Ik krijg bij het opstarten van mijn Amino 110 de foutmelding dat het netwerk waarmee de settopbox verbonden is niet de benodigde diensten biedt. De Amino krijgt wel een IP adres en een domain oplevering.net.

Heb al regelmatig met de helpdesk aan de telefoon gezeten, maar het probleem wordt maar niet opgelost en er wordt niet pro-actief gehandeld door XMS...ik mag iedere keer het verhaal weer opnieuw doen, wordt in de wacht gezet, en krijg dan de reactie dat het is doorgezet naar de systeembeheerder en dat er niets anders op zit dan weer een tijd wachten.

Vanavond belde ik weer en de helpdeskmedewerker vertelde me dat de systeembeheerder inderdaad een paar keer iets met mijn account had gedaan, maar dat het blijkbaar niet geholpen heeft en dat er 'morgen' weer naar gekeken wordt. Ik word er echt niet goed van :(

Vooral erg dubbel omdat ik toen ik ophing direct op mijn analoge TV een reclame voor digitale TV van een van de concurrenten voorbij zag komen. Zet je wel even aan het denken...overstappen? :)

mij mailen? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

pieter01 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:41:
Even een offtopic vraag. Ik heb een Sitecom wl 351 router heb daar 2 laptops draadloos op draaien verder 1 mediaplayer - pc- playstation 3 bedraad op. Regelmatig valt indernet weg. Ligt dit aan XMS of aan mijn router.Ik heb dan geen verbinding meer met het netwerk kan de mediaplayer niet meer zien thuis netwerk is weg dit duurt de ene keer een paar seconde en de andere keer een paar minuten dit gebeurd zowel als ik alles aan heb of maar 1 apparaat. Kan iemand mij helpen.Heb de laptop ook al een keer bedraad aan gesloten maar wil toen ook al uit.Ik heb al een nieuwe router gekregen maar internet blijft eruit vallen. Heb een xms 50MB verbinding en een PacketFront Modem deze is ook al een keer vervangen door het nieuwere type.
Als je draadloos en verbinding met de rest van je netwerk wegvalt is het geen XMS/Modem probleem, maar een probleem met je router (Sitecom) en/of rest van je netwerk.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik maak een diepe buiging voor je inzet hier. En van Denan, en van Yogoi, en misschien vergeet ik er dan nog een paar. Maar ik hoop toch echt dat jullie je collega's aan het verstand kunnen peuteren dat dit toch echt zo niet kan. Ikzelf heb ook al maanden 2 support tickets open staan, gelukkig geen prangende, maar het wordt maar niet opgelost en ik word niet teruggebeld. En als ik zelf maar weer eens opbel en aangeef dat ik dat onprofessioneel vind, reageert die supportmedewerker droogjes: "Meneer, dat zijn uw woorden".

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaalten
LOL! Als je zou willen helpen, erg graag! Want het werkt nog steeds niet! Op welk mailadres kan ik je bereiken?

Overigens sluit ik me volledig aan bij de opmerking van Krizna: diepe buiging voor jullie inzet!

[ Voor 16% gewijzigd door jvaalten op 05-04-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik zou zeggen, kijk het topic rond. Ik heb hem echt al 1000 gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Gister melding van de Amino gekregen over een update. De update is zonder problemen geïnstalleerd, maar ik heb tot nu toe nog niks nieuws kunnen ontdekken. Volgens mij hebben sommig mensen hier de update al langer en was hun toen ook (nog) niks nieuws opgevallen. Is dat in de tussentijd anders?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:37:
Gister melding van de Amino gekregen over een update. De update is zonder problemen geïnstalleerd, maar ik heb tot nu toe nog niks nieuws kunnen ontdekken. Volgens mij hebben sommig mensen hier de update al langer en was hun toen ook (nog) niks nieuws opgevallen. Is dat in de tussentijd anders?
Nee er is nog niks te zien van de nieuwe features inderdaad. Ben wel benieuwd wanneer deze actief worden trouwens :)

Overigens is er wel een nieuw HD kanaal bijgekomen gisteren, op kanaal 175 National Geographic HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Over HD paketten, wie heeft het HD pakket en wat is jullie mening daar over? Ikzelf heb het HD pakket dus, maar ik vind het tot nu toe niet echt heel boeiend. Veel Nederlandse zenders hebben heel duidelijk nog geen tot weinig native HD uitzendingen. Het beeld is beter dan digitaal, maar behoorlijk duidelijk geüpscaled. Eurosport HD is vaak erg mooi en native HD, maar ik kijk vrij weinig naar die zender. Discovery HD, National Geographic HD en aanverwante zenders vind ik een behoorlijk beperkt programma hebben. Logisch van de ene kant omdat er in verhouding nog niet zoveel native HD materiaal is, maar het beperkt zich nogal tot een beetje dezelfde programma's. En ik heb maar zelden dat ik echt denk: oh ja, duidelijk native HD, wat een verschrikkelijk mooi beeld. En het zijn juist deze zenders waar ik het HD pakket voor genomen heb. En dat valt dan toch wat tegen.

Ik denk dat ik voor nu het HD pakket ga opzeggen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29
In Juni komt BBC HD erbij en ik heb gevraagd of ze Travel Channel HD ook willen toevoegen.
Bij de Nederlandse commerciele zenders is het aanbod van programma's inderdaad nog beperkt.

[ Voor 27% gewijzigd door bluesparkle op 05-04-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaalten
Rekenblok schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:34:
Ik zou zeggen, kijk het topic rond. Ik heb hem echt al 1000 gepost :P
Ik ben ook tè lui :) Heb je adres inmiddels gevonden en you've got mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluesparkle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:55:
Bij de Nederlandse commerciele zenders is het aanbod van programma's inderdaad nog beperkt.
Sterker, in een bepaalde tvgids staat er bij of een uitzending echt HD is,het gebeurt nog regelmatig dat bij alle commerciele zenders bij elkaar slechts 1 programma die avond native HD blijkt te zijn en dat is dan een lullig actualiteiten programma'tje...
De rest is upscaled... en met name bij de SBS zenders vind ik dat je dat duidelijk kan zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Klinkt als een opleverservice die ergens bij DTV erop staat. Dat is echt wazig. :P

Cool dat National Geographic er bij zit. :D

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent gemigreerd naar een nieuwe poort.
Zie dat vanaf vanmiddag alles weer actief is op je nieuwe poort.
Als het niet werkt hoor ik het wel.

Zie in ieder geval dat je een Amino 110 actief hebt en dat je VoIP een IP heeft.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:24:
[...]

Klinkt als een opleverservice die ergens bij DTV erop staat. Dat is echt wazig. :P

Klopt.

Opleverservice heeft er te lang op gestaan. Mogelijk een slordigheidje van de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mojo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:24:
[...]

Klopt, was al bezig om die eraf te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaalten
Rekenblok schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:10:
[...]

Klopt, was al bezig om die eraf te krijgen ;)
Geweldig! Mijn Digitale TV werkt weer. Aannemer is nu al 2 keer in een korte tijd slordig geweest met mijn account, maar ben blij dat alles weer naar behoren werkt.

_/-\o_ Dank voor jullie hulp en inspanningen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Snap niet helemaal wat je met een aannemer en oplever-service te maken hebt als je al 5 jaar klant bent bij XMS... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Fiber schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:12:
Snap niet helemaal wat je met een aannemer en oplever-service te maken hebt als je al 5 jaar klant bent bij XMS... O-)
Ik gok een migratie. ;-) Dat is namelijk aan de gang in Amersfoort. (Als je daar zit trouwens hoor, heb ik niet gezien namelijk. :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 05-04-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Voor de IPTV-kijkers: 192 TV is beschikbaar als stream.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:12:
Hoeft ook niet, dat zijn interne processen die een bepaalde naam hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Rekenblok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:03:
[...]

Hoeft ook niet, dat zijn interne processen die een bepaalde naam hebben ;)
Met een migratie ligt dat net even anders.
afhankelijk van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Mijn vrouw klaagt dat Animal Planet op postzegel formaat (was al eens eerder een probleem geloof ik) word weer gegeven.

De animo 130 staat ingesteld op altijd widescreen HD. Iemand anders met dit probleem of is dit omdat ik er een apparaat ertussen heb gezet (versterker, maar wel met passthrough aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ook al gekeken naar de instellingen van de tv zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Werkte voorheen. Alleen mijn versterker neergezet en de HDMI daarin gedaan ipv rechtstreeks op de TV.

Gezien het de enige zender is, lag mijn vermoeden meer buiten onze setup, vandaar de vraag of andere dit ook misschien hebben. Ik kan vannavond eventueel wel even omprikken, omdat ik niet 100% zeker ben, en daar terug koppeling van geven.

(versterker staat ook al weer 2 weken)

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 06-04-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Darkangle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:48:
Gezien het de enige zender is, lag mijn vermoeden meer buiten onze setup, vandaar de vraag of andere dit ook misschien hebben. Ik kan vannavond eventueel wel even omprikken, omdat ik niet 100% zeker ben, en daar terug koppeling van geven.
Receiver neem ik aan? Ligt eraan wat je voor upscaling instellingen je hebt staan in je reciever en hoe hij omgaat met specifieke beeldformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zo kreeg ik ff de schrik zojuist.

Een mail gestuurd aan support binnen 2 dagen beantwoord?

Helaas niet een antwoord waar ik vrolijk van wordt. Zet maar een forwarder op je xms mailbox naar gmail.
Daar kan ik toch niets mee? Ik wil af van al die ongewenste zooi. Ik gebruik het xms adres niet, moet alleen voor de factuur en de nieuwsbrief. Met een forwarder gaan die 20 spam/virusmails per dag alsnog naar gmail.

Hallo ik ben geen sjonnie of anita die geen verstand van zaken heeft, dit is toch geen serieus te nemen antwoord?

Ik heb bij providermonitor ook de brakke mail van XMS maar eens gemeld. Hoe wil je je neerzetten als serieuze provider als je het niet voor elkaar kunt krijgen om een fatsoenlijk filtersysteem voor virussen en spam op je mailservers te zetten. Stop dan met mailfunctionaliteit en verwijs je klanten naar een serieuze mailprovider :(

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 06-04-2011 11:38 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kan voor de facturen toch ook inloggen op mijn.xmsnet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mrbeam schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:05:
Je kan voor de facturen toch ook inloggen op mijn.xmsnet.nl?
Natuurlijk kan dat.
Wat ik niet snap dat iedereen hier met oplossingen probeert te komen wat allemaal vast goed bedoeld is.
Ik ben IT-er en van nature lui, dus ik ga niet allerlei handelingen uitvoeren terwijl XMS dit gewoon op een nette manier hoort op te lossen.

Ik heb zeker in het geval van de mail sterk de indruk dat ze of incompetent zijn (kan ik me eigenlijk niet voorstellen) of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (meest waarschijnlijk) bij XMS.
Als ik zie hoe vaak de mailservers van XMS geblacklist worden, dan zou ik me als provider de ogen uit de kop gaan schamen. 100% kun je het niet afdichten, maar 95% wel, en dat gebeurt niet. Ongetwijfeld een kostenoverweging, maar als ik al noodgedwongen een smarthost moet gebruiken voor mijn mail omdat RDNS niet mogelijk is, verwacht ik wel dat ze hun best doen om dat goed te laten functioneren, en helaas gaat dat dus niet goed. Ik ben nu noodgedwongen al overgestapt naar fastmail voor de smarthostfunctie om mijn mail aan te laten komen, zonder in spamfilters etc terecht te komen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:24:
[...]

Receiver neem ik aan? Ligt eraan wat je voor upscaling instellingen je hebt staan in je reciever en hoe hij omgaat met specifieke beeldformaten.
Onkyo 608, ingesteld om het beeld 1 op 1 door te zetten.

Het lijkt erop dat niemand het herkend, dus zal ik vannavond even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Darkangle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:48:
Werkte voorheen. Alleen mijn versterker neergezet en de HDMI daarin gedaan ipv rechtstreeks op de TV.

(versterker staat ook al weer 2 weken)
Volgens mij wordt Animal Planet op Letterboxformaat (4:3 met zwarte balken onder en boven) doorgestuurd. En dus niet Anamorphic. Mogelijk een auto-zoominstelling van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
ari3 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:37:
Voor de IPTV-kijkers: 192 TV is beschikbaar als stream.
192 TV als stream? Bedoel je daarmee dat 'ie in de zenderlijst is opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mojo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:10:
[...]

Volgens mij wordt Animal Planet op Letterboxformaat (4:3 met zwarte balken onder en boven) doorgestuurd. En dus niet Anamorphic. Mogelijk een auto-zoominstelling van de TV?
Ik heb een panasonic plasma, op auto format. Dit betekend dat als hij een ander formaat waarneemt hij automatisch overschakelt. Daarin is hij nogal traag, dit duurt 2-3 seconden (geen beeld).

Dat is nog niet voorgekomen tijdens het zappen voorheen (de 130 staat ook op 720 wide ingesteld, dus het lijkt me dat er dan ook dat altijd uit komt) en geloof me, dat merk je echt :).

Nogmaals, het kan best zijn dat de versterker in de weg zit, makkelijk zat te testen, als ik maar thuis ben ;). Er zitten te weinig uren in een dag :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De VVD wil alle exploitanten van digitale tv gaan verplichten om 1 universele decoder in te voeren,danwel er voor te zorgen dat een aangeschafte decoder het bij elke andere provider ook gaat doen.
Technisch gezien weinig onderlegd vrees ik,maar als ze een meerderheid gaan krijgen zal er toch ergens een provider een probleem krijgen,want welke standaard wordt dan standaard.
Aangezien CI+ toch op de meeste nieuwe tv's zit vrees ik dat er ergens een omslag moet worden gemaakt en dat veel mensen met een duur gekocht decodertje komen te zitten.
En dat iemand gaat roepen om compensatie...
En ergens heb ik niet het idee dat de amino de standaard decoder gaat worden.
http://www.mediamagazine....rd-apparatuur-digitale-tv
http://www.nu.nl/politiek...paratuur-digitale-tv.html

Zowel de pvda als D66 staan positief tegenover het voorstel.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 06-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Lijkt me een prima idee! Dan zijn we van die Amino af straks, heurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het is technisch onmogelijk om voor verschillende technieken een universele decoder te eisen. Ik kan me voorstellen dat ze per platform een universele standaard gaan invoeren wat voor de kabel dan bijvoorbeeld CI+ zou kunnen zijn. Maar een decoder die zowel voor IPTV als voor DVB-C als schotel als digitenne werkt is niet realistisch.

Gaat er dus nooit komen omdat TV nu eenmaal op verschillende manieren ontvangen kan worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:19:
De VVD wil alle exploitanten van digitale tv gaan verplichten om 1 universele decoder in te voeren,danwel er voor te zorgen dat een aangeschafte decoder het bij elke andere provider ook gaat doen.
Technisch gezien weinig onderlegd vrees ik,maar als ze een meerderheid gaan krijgen zal er toch ergens een provider een probleem krijgen,want welke standaard wordt dan standaard.
Aangezien CI+ toch op de meeste nieuwe tv's zit vrees ik dat er ergens een omslag moet worden gemaakt en dat veel mensen met een duur gekocht decodertje komen te zitten.
En dat iemand gaat roepen om compensatie...
En ergens heb ik niet het idee dat de amino de standaard decoder gaat worden.
http://www.mediamagazine....rd-apparatuur-digitale-tv
http://www.nu.nl/politiek...paratuur-digitale-tv.html

Zowel de pvda als D66 staan positief tegenover het voorstel.
En terecht natuurlijk, het is voor mij een van de redenen om niet over te gaan naar glasvezel op het moment. Ik bezit een tv met geïntegreerde HD dbc-c decoder met CI+ certificering. Op glas krijg ik dan geen HD kanalen terwijl dat bij Ziggo wel kan.
ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:24:
Het is technisch onmogelijk om voor verschillende technieken een universele decoder te eisen. Ik kan me voorstellen dat ze per platform een universele standaard gaan invoeren wat voor de kabel dan bijvoorbeeld CI+ zou kunnen zijn. Maar een decoder die zowel voor IPTV als voor DVB-C werkt is niet realistisch.
Dat is waar, maar je kan een glasvezel leverancier wel verplichten ook dvb-c te leveren. Dat dit mogelijk is maakt XMS al duidelijk door (welliswaar alleen de sd kanalen) dit door te geven.

[ Voor 19% gewijzigd door kippetje01 op 06-04-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:24:
Het is technisch onmogelijk om voor verschillende technieken een universele decoder te eisen. Ik kan me voorstellen dat ze per platform een universele standaard gaan invoeren wat voor de kabel dan bijvoorbeeld CI+ zou kunnen zijn. Maar een decoder die zowel voor IPTV als voor DVB-C werkt is niet realistisch.
Het kan wel hoor, met CI+ kun je ook IPTV streamen, daar zijn al retourgeschikte CI+ interfaces voor.
http://iptv.tmcnet.com/news/2011/03/23/5396190.htm
http://iptv.tmcnet.com/to...-interactivity-via-ci.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 06-04-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:26:
[...]

Het kan wel hoor, met CI+ kun je ook IPTV streamen, daar zijn al retourgeschikte CI+ interfaces voor.
Ja maar CI+ is dus niet de broadcasting techniek, dat is alleen een manier van conditional access. CI+ als conditional access methode kan inderdaad ook in IPTV ontvangers werken maar daarmee heb je nog lang geen universele ontvanger die bij elke provider en met elke broadcasting techniek werkt. Een DVB-C tuner is technisch bijvoorbeeld heel anders dan een IPTV tuner. Natuurlijk kun je in theorie over de kabel ook IPTV toepassen maar goed dat is niet realistisch omdat binnen een paar jaar te verwachten.

Dus dit is een beetje populistisch scoren zonder technische onderbouwing in mijn ogen.

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
[...]

Ja maar CI+ is dus niet de broadcasting techniek, dat is alleen een manier van conditional access. Een DVB-C tuner is technisch heel anders dan een IPTV tuner. Natuurlijk kun je in theorie over de kabel ook IPTV toepassen maar goed dat is niet realistisch omdat binnen een paar jaar te verwachten.

Dus dit is een beetje populistisch scoren zonder technische onderbouwing in mijn ogen.
Ehh pardon ???
Het zou niet realistisch zijn iptv over de kabel te gebruiken ?
Ziggo en UPC doen al jaren niets anders.
Dat is al gewoon common good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
[...]

Ja maar CI+ is dus niet de broadcasting techniek, dat is alleen een manier van conditional access. CI+ als conditional access kan inderdaad ook in IPTV ontvangers werken maar dan heb je nog geen universele ontvanger die bij elke provider en met elke broadcasting techniek werkt. Een DVB-C tuner is technisch bijvoorbeeld heel anders dan een IPTV tuner. Natuurlijk kun je in theorie over de kabel ook IPTV toepassen maar goed dat is niet realistisch omdat binnen een paar jaar te verwachten.

Maar dvb-c over glas kan dus weer wel zoals ik hierboven al aangaf. Dat zou best 'verplicht' kunnen worden.
Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:30:
[...]

Ehh pardon ???
Het zou niet realistisch zijn iptv over de kabel te gebruiken ?
Ziggo en UPC doen al jaren niets anders.
Dat is al gewoon common good.
De achterliggende techniek is natuurlijk wel effe anders, op kabel zijn alle kanalen continu aanwezig in tegenstelling tot iptv.

[ Voor 20% gewijzigd door kippetje01 op 06-04-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kippetje01 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:31:
[...]

Maar dvb-c over glas kan dus weer wel zoals ik hierboven al aangaf. Dat zou best 'verplicht' kunnen worden.
Ik222 slaat de plank volkomen mis,het is niet alleen technisch mogelijk iptv over de kabel aan te bieden,maar de techniek wordt al jaren gebruikt door Ziggo en UPC en dus ook via de getoonde ci+ kaarten:
Afbeeldingslocatie: http://www.neotion.com/products/images/cam_ip.png
Ziggo verkoopt al jaren iptv decoders voor gebruik over de kabel van samsung en cisco.
Het is een gewoon product,sterker,per 1 juni wordt iptv gratis bij Ziggo en onderdeel van je basis abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Nick: UPC gebruikt DVB-C wat iets heel anders is dan IPTV. Natuurlijk gaan uiteindelijk ook digitale streams over de lijn maar dan wel op een heel andere manier waar een ontvanger specifiek mee om moet gaan. Echt IPTV (gelijk aan GHM) zou het zijn als je een IP ontvanger op het Docsis modem aan zou sluiten, alleen dan krijgt de ontvanger rechtstreeks ip streams binnen.

@Kippetje01: DVB-C heeft geen toekomst op lange termijn omdat de ruimte daarbij uiteindelijk beperkt is tot de frequenties op de coax kabel. Natuurlijk kan men nog wel nieuwe technieken ontwikkelen maar uiteindelijk loopt koper tegen zijn fysieke beperkingen aan. Nee wat dat betreft heeft glas de toekomst en over glas is IPTV veel efficienter.

Nick volgens mij snap jij het niet helemaal. Ziggo biedt als hoofdproduct gewoon DVB-C aan en dat is voor de decoder iets heel anders dan echt IPTV waarbij de decoder rechtstreek verbinding maakt met een ip voor de ip stream.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kippetje01 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:31:
[...]
[...]

De achterliggende techniek is natuurlijk wel effe anders, op kabel zijn alle kanalen continu aanwezig in tegenstelling tot iptv.
Niet bij IPTV welke ziggo gebruikt, daar gebruik je gewoon een niet permanente up en downstream op exact dezelfde wijze als XMS gebruikt.
De normale digitale canalen zijn permanent aanwezig, iptv niet,daar gebruik je een hibride decoder voor zoals die van Samsung, Cisco of de getoonde iptv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:37:
[...]

Niet bij IPTV welke ziggo gebruikt, daar gebruik je gewoon een niet permanente up en downstream op exact dezelfde wijze als XMS gebruikt.
De normale digitale canalen zijn permanent aanwezig, iptv niet,daar gebruik je een hibride decoder voor zoals die van Samsung, Cisco of de getoonde iptv kaart.
Ah, daar was ik dan weer niet van op de hoogte, bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:35:
Nick volgens mij snap jij het niet helemaal. Ziggo biedt als hoofdproduct gewoon DVB-C aan en dat is voor de decoder iets heel anders dan echt IPTV waarbij de decoder rechtstreek verbinding maakt met een ip voor de ip stream.
Je praat volkomen onzin.
In de door Ziggo gebruikte decoders zit een modem welke voor iptv apart gebruik maakt van het iptv protocol.
Opnieuw je theorie gaan leren.
Hoe zou je anders video on demand kunnen kijken ?
In de decoders zit dvb-c en iptv gecombineerd.
https://www.ziggo.nl/#pro...n/interactieve-televisie/

Overigens doet de upc mediabox hetzelfde, is gewoon iptv over dvb-c en wordt al jaren gebruikt.
Beiden bieden ook programma gemist aan,zelfs film 1 on demand en zelfs een interactieve videotheek.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 06-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
[...]

Je praat volkomen onzin.
In de door Ziggo gebruikte decoders zit een modem welke voor iptv apart gebruik maakt van het iptv protocol.
In de decoders zit dvb-c en iptv gecombineerd.
Nee ik praat absoluut geen onzin, jij snapt het niet of wilt het niet snappen. VoD is bij Ziggo inderdaad op IP basis en daarvoor zit een Docsis modem in de decoder, dat klopt. Echter de gewone kanalen komen nog steeds binnen via DVB-C hoor en dat is een fundamenteel andere techniek dan IPTV op multicasting basis zoals bij XMS. Dat geldt overigens zowel voor UPC als voor Ziggo.

Je hebt gelijk dat men in theorie ook alle kanalen via dat Docsis modem zou kunnen laten lopen maar dan zijn daar nog wel flink wat aanpassingen voor nodig in de infrastructuur van UPC / Ziggo. Dus dat is niet iets wat binnen de komende 2 jaar realistisch is als Ziggo / UPC dit uberhaupt zouden willen.

Maar bij deze discussie hebben we het alleen nog maar over de verschillen tussen kabelbedrijven en glasvezelaanbieders. Bedenk dat je dan ook nog satteliet en Digitenne hebt en dan snap je dat dit plan technisch enorm veel voeten in de aarde heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 06-04-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:43:
[...]

*knip* VoD is bij Ziggo inderdaad op IP basis en daarvoor zit een Docsis modem in de decoder, dat klopt. Echter de gewone kanalen komen nog steeds binnen via DVB-C hoor en dat is een fundamenteel andere techniek dan IPTV op multicasting basis zoals bij XMS. Dat geldt overigens zowel voor UPC als voor Ziggo.
.
Ik ga hier niet verder over in discussie.. Ziggo gebruikt zowel dvb-c als iptv over de kabel waarvan jij zegt dat het niet kan,daarmee zet je jezelf zo op een zijspoor dat ik je echt niet meer serieus kan nemen.
Dat het plan heel veel voeten in aarde zal hebben is zaak een,maar Ziggo biedt ondertussen al jaren een volledige iptv dienst aan en kan met 1 druk op de knop alle digitale tv kanalen die nu nog statisch aanwezig zijn ook via IPTV aanbieden.
Dat JIJ dat niet wil begrijpen en nu zegt dat IK het niet wil begrijpen is alleen al het bewijs van je onkunde.
IPTV over de kabel wordt gewoon gebruikt,waar jij zegt dat dat niet mogelijk is.
Dream on.
Lees anders het topic X nog even door van ditzelfde draadje,daar is dat uitgebreid behandeld.
IPTV over de kabel is net zo echt mogelijk als over glas en wordt gewoon gebruikt.
Alleen de mensen met een simpele dvb-c tv decoder kunnen er geen gebruik van maken,maar de dienst werkt,en doet dat al jaren.

*knip*
Alle DVB-C kanalen van Ziggo zijn ook al over IPTV beschikbaar met de juiste decoder,alleen zolang nog niet iedereen de gewone dvb-c decoder gebruikt,gebruikt Ziggo IPTV nog niet voor alle zenders.
Dat is geen theorie,de volledige uitzendstraat van Ziggo en het volledige netwerk (misschien uitgezonderd een paar dorpjes) kunnen technisch gezien het hele aanbod aan dvb-c zenders ook al over IPTV zien.

[ Voor 29% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

heren, heren. Doe eens rustig. :P

Nick39 heeft het over IPTV over DVB-C. Dit gaat dan echter om de VoD diensten. Niet de directe TV kanalen.
ik222 heeft het echt over de Directe TV kanelen via DVB-C. Dat gaat natuurlijk niet via IPTV. Jullie hebben allebei gelijk, maar het gaat om wat anders in dit geval geloof ik.
Darkangle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:23:
[...]

Ik heb een panasonic plasma, op auto format. Dit betekend dat als hij een ander formaat waarneemt hij automatisch overschakelt. Daarin is hij nogal traag, dit duurt 2-3 seconden (geen beeld).

Dat is nog niet voorgekomen tijdens het zappen voorheen (de 130 staat ook op 720 wide ingesteld, dus het lijkt me dat er dan ook dat altijd uit komt) en geloof me, dat merk je echt :).

Nogmaals, het kan best zijn dat de versterker in de weg zit, makkelijk zat te testen, als ik maar thuis ben ;). Er zitten te weinig uren in een dag :(.
Net even gekeken. Hij wordt uitgezonden in Letterbox formaat. De rest van de zenders is gelukkig bijna allemaal Anamorphic. Daarom gaat het op een Amino 130M ook mis.

[ Voor 56% gewijzigd door Mojo op 06-04-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willen beide heren zo volwassen zijn deze (offtopic) discussie in DM voort te zetten?

[ Voor 92% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:32:
Tijd voor je pilletje jongens... ;) Je kunt volgens mij prima een stuk of 5 verschillende decoders in 1 grote doos proppen en dan heeft de VVD ook z'n zin. Kost wel wat maar dan heb je ook niks... Ik denk trouwens dat ze dit maar beter Europees kunnen regelen. Bovendien is de SGP überhaupt tegen elke vorm van tv dus gaat dit hele plan sowieso niet door... :z

TV...? Was dat vroeger niet een soort YouTube maar dan zonder zoekfunctie...? O-)
Pfff.. las het nieuwsbericht net. Prachtig die voorstellen uit de politiek die blijk geven van 0 technisch inzicht :P Wat gaat de volgende eis worden.. dat alle benzineauto's ook op diesel kunnen rijden?

add:
http://www.nu.nl/internet...paratuur-digitale-tv.html

“De schade is dan al gauw honderden euro’s tot ver boven de duizend euro als het gaat om een ontvanger met HD recorder”, aldus Schaart."

Wat een idioot :)

[ Voor 15% gewijzigd door denan op 06-04-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Het is een goed initiatief! en het zou ook een keer tijd worden!

Een dreambox 8000 met extra tuner en HDD kost wel € 1000+ }:O

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nu is het genoeg. Ophouden.

[ Voor 102% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik zie wel iets in verplichte standarisatie. De praktijk heeft uitgewezen dat de markt dit zelf niet goed oppakt.
Standarisatie vanuit de overheid kan er voor zorgen dat het recht op uitgesteld kijken (opnemen) en apparaatneutraliteit gewaarborgd worden.

Voor apparaatneutraliteit is IPTV de voor de hand liggende keuze. Steeds vaker worden uitzendingen immers niet bekeken op een TV, maar juist via een PC, tablet of smartphone. Er is dus een formaat nodig dat via open standarden via diverse fysieke media (coax/utp/wifi) getransporteerd kan worden. Hiermee wordt tevens bereikt dat bijna iedere ontvangend apparaat met opslagcapaciteit een uitzending kan opnemen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:43:
Ik zie wel iets in verplichte standarisatie. De praktijk heeft uitgewezen dat de markt dit zelf niet goed oppakt.
Standarisatie vanuit de overheid kan er voor zorgen dat het recht op uitgesteld kijken (opnemen) en apparaatneutraliteit gewaarborgd worden.
- een groot verschil in de gebruikte techniek
- een groot verschil in het fysieke netwerk (of het non-fysieke zoals bij DVB-S/T)

Leuk idee.. maar gaat nooit gebeuren. Tenzij de VVD de investeringen voor haar rekening neemt :)

Zoals ik222 al riep: makkelijk scoren door de VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:50:
Pfff.. las het nieuwsbericht net. Prachtig die voorstellen uit de politiek die blijk geven van 0 technisch inzicht :P Wat gaat de volgende eis worden.. dat alle benzineauto's ook op diesel kunnen rijden?
Die krijgt mijn stem voor quote van de maand _/-\o_

Helemaal mee eens! Het lukt ze verder toch niet. Ik hoop alleen wel dat de DVB standaard (die bestaat, maar een hele hoop zich niet aan houden) word gedwongen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarschijnlijk zag XMS dit al ver van te voren aan komen en leveren ze daarom ook alvast pro-actief Ziggo compatible DVB-C... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:27:
Waarschijnlijk zag XMS dit al ver van te voren aan komen en leveren ze daarom ook alvast pro-actief Ziggo compatible DVB-C... ;)
Ze hadden vast een tijd machine aangesloten op het fiber net zodat ze snel genoeg konden zijn om in de toekomst te kijken. :+

Even alle gekheid op een stokje, Maar dat plan lijkt mij ook niet echt haalbaar. Een leuk verhaal maar 1000 euro schade? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:34:
Ze hadden vast een tijd machine aangesloten op het fiber net zodat ze snel genoeg konden zijn om in de toekomst te kijken. :+
Dat verklaart dan ook al die virussen op de mail. Die zijn natuurlijk mee terug gelift vanuit de toekomst ;)

Je moet dat soort dingen ook nooit "onveilig" doen

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Even een update:

Had meerdere problemen; uitvallen van HDtv, wegvallen van Inet en telefoon, en uiteraard vele malen gebeld met de helpdesk van XMS, met uiteraard geen resultaat.
MAAR, dankzij de interventie van rekenblok, direct gebeld door reggefiber, volgende dag een monteur in huis, en na vervanging van zowel modem als adapter, lijkt alles tot nu toe zonder problemen te werken.

Dikke thumsup voor rekenblok !!

Nu nog wachten op hogere speeds dan 100/100, die al sinds medio 2010 worden beloofd, en ik ben echt tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dat standarisatie verhaal is echt grappig.

vooral deze vond ik persoonlijk erg leuk:
"Bij UPC geven ze de box in bruikleen, zodat je hem niet hoeft te kopen. Dat scheelt de consument een paar honderd euro. ", aldus Van Dam.
Natuurlijk krijg je deze decoder volledig gratis bij UPC en het word absoluut niet verrekend in je abonnementskosten, Voor niets gaat de zon op, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
Je praat volkomen onzin.
Zo werkt het niet. Ziggo en UPC gebruiken OpenTV middleware voor "Interactieve" Video-On-Demand achtige zaken. Voor die OpenTV middleware is een retour kanaal nodig en daarvoor wordt het in de "Interactieve" ontvangers geïntegreerde kabelmodem gebruikt.
Door via het retour kanaal een film aan te vragen die vervolgens via een VOD Transport Stream naar de "Interactieve" ontvanger van de klant wordt gestuurd. De distributie techniek van zo'n VOD Transport Stream is verder gelijk aan de DTV Transport Streams, namelijk DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mojo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:09:
Nick39 heeft het over IPTV over DVB-C. Dit gaat dan echter om de VoD diensten. Niet de directe TV kanalen.
ik222 heeft het echt over de Directe TV kanelen via DVB-C. Dat gaat natuurlijk niet via IPTV. Jullie hebben allebei gelijk, maar het gaat om wat anders in dit geval geloof ik.
Voor het versturen van VOD content bij UPC en Ziggo wordt geen IPTV techniek toegepast, maar wordt de content samen met de aangevraagde content van andere VOD klanten lokaal gemultiplexd tot een VOD Transport Stream en volgens de DVB-C specificatie op een frequentie gemoduleerd . Alleen voor het aanvragen en de besturing van VOD content wordt via het geïntegreerde EuroDOCIS-2 kabel modem via het IP protocol commando's verstuurt naar een VOD server.

[ Voor 9% gewijzigd door ArChie op 06-04-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:32:
dat standarisatie verhaal is echt grappig.

vooral deze vond ik persoonlijk erg leuk:

[...]

Natuurlijk krijg je deze decoder volledig gratis bij UPC en het word absoluut niet verrekend in je abonnementskosten, Voor niets gaat de zon op, toch?
Je zult het ongetwijfeld betalen maar de service van UPC is wat dit onderwerp betreft zeer goed, binnen 24 uur had ik een andere mediabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:23

IEF

Why so serious?

Modbreak:Einde discussie. Nu weer ontopic aub. Wat was het ook alweer? juist, XMS.

[ Voor 23% gewijzigd door IEF op 06-04-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MrPompidom schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:20:
Even een update:

Had meerdere problemen; uitvallen van HDtv, wegvallen van Inet en telefoon, en uiteraard vele malen gebeld met de helpdesk van XMS, met uiteraard geen resultaat.
MAAR, dankzij de interventie van rekenblok, direct gebeld door reggefiber, volgende dag een monteur in huis, en na vervanging van zowel modem als adapter, lijkt alles tot nu toe zonder problemen te werken.

Dikke thumsup voor rekenblok !!

Nu nog wachten op hogere speeds dan 100/100, die al sinds medio 2010 worden beloofd, en ik ben echt tevreden.
Thanks, daar doe ik het voor :) Laat het me even weten als het alsnog voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:35:
[...]

Thanks, daar doe ik het voor :) Laat het me even weten als het alsnog voor komt.
Hulde voor jouw, en even zonder trom geroffel op de borst. Koppel jij wel een terug naar de helpdesk zo van; "Kijk zo moet het jongens ......."?

Als jij dit kan vanuit een XMS huis, dan moet de helplessdesk dat toch ook kunnen, dan al niet veel eerder en beter kunnen. Komt bij mij nu echt over als enorme onkunde van de XMS helplessdesk. (Ook wel een beetje de deskundigheid van jou hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:02:
[...]

Hulde voor jouw, en even zonder trom geroffel op de borst. Koppel jij wel een terug naar de helpdesk zo van; "Kijk zo moet het jongens ......."?

Als jij dit kan vanuit een XMS huis, dan moet de helplessdesk dat toch ook kunnen, dan al niet veel eerder en beter kunnen. Komt bij mij nu echt over als enorme onkunde van de XMS helplessdesk. (Ook wel een beetje de deskundigheid van jou hoor :P )
Was het maar zo'n feest. Het is 90% eigen privé tijd.
Je vergeet wel 1 ding: de helpdesk van xms heeft al het voorwerk gedaan. Want het lijkt nu dat ik alles heb gedaan, terwijl de helpdesk uitgebreide troubleshoot sessie met de mensen die bellen doen.
Het enige wat ik doe is de gegevens die door de helpdesk is verzamelt bij elkaar stoppen overleggen met mijn collega en vervolgens de juiste mensen aanstoten om het probleem op te lossen.

Tot slot is het natuurlijk belangrijk om te horen via een topic of een probleem is verholpen.
Want het lijkt nu steeds dat mensen problemen hebben die nooit worden opgelost, terwijl mijn teller inmiddels op ruim 25 staat die opgelost zijn na een melding via dit topic. Dus mocht je probleem door de helpdesk of mij opgelost zijn. Laat dat ook weten. Dat word namelijk erg gewaardeerd door de helpdesk medewerkers en ik zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:09:
...
Het enige wat ik doe is de gegevens die door de helpdesk is verzamelt bij elkaar stoppen overleggen met mijn collega en vervolgens de juiste mensen aanstoten om het probleem op te lossen.
...
Maar waarom kan jij dit dan wel (snel) en de helpdesk blijkbaar niet? Hardstikke mooi dat je dit allemaal doet natuurlijk, maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Ik heb gelukkig geen problemen met XMS maar ik weet wel bij wie ik moet zijn mochten ze toch ontstaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mojo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:09:
[...]

Net even gekeken. Hij wordt uitgezonden in Letterbox formaat. De rest van de zenders is gelukkig bijna allemaal Anamorphic. Daarom gaat het op een Amino 130M ook mis.
Ah, dus het lag niet aan mij. :)

Naja, ik kan er mee leven, het is mijn vrouw die kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:09:
[...]

Tot slot is het natuurlijk belangrijk om te horen via een topic of een probleem is verholpen.
Want het lijkt nu steeds dat mensen problemen hebben die nooit worden opgelost, terwijl mijn teller inmiddels op ruim 25 staat die opgelost zijn na een melding via dit topic. Dus mocht je probleem door de helpdesk of mij opgelost zijn. Laat dat ook weten. Dat word namelijk erg gewaardeerd door de helpdesk medewerkers.
Geldt ook voor mij. Heb toch ook wel wat ernstige cases opgelost hier. Kan namelijk iets dieper kijken als XMS-medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik denk dat het ook wel scheelt dat hier voornamelijk mensen zitten die technisch een stuk beter onderlegd zijn dan de gemiddelde gebruiker. Sommige problemen zijn telefonisch al lastig uit te leggen. En vooral als je zelf al veel dingen hebt uitgesloten en de CSD vraagt of je dat opnieuw kan doen is dat af en toe wel irritant. :P
Darkangle schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:03:
[...]

Ah, dus het lag niet aan mij. :)

Naja, ik kan er mee leven, het is mijn vrouw die kijkt ;)
Letterbox zou sowieso verboden moeten worden. Het is helaas jammer dat we het signaal zo krijgen. Om dit te gaan resizen is ook weer zoiets. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Mojo op 07-04-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Update:

Ik had een probleem met een uitgevallen analoge RTV signaal, bellen met de helpdesk werd zeer langdurig en schoot niet op. Mojo heeft toen het probleem opgepakt en is zelfs even langsgeweest (aardige man).
Reggfiber heeft daarna snel gebeld om een een afspraak te maken, de volgende morgen konden ze al langskomen, dat was vandaag.
Analoge RTV werkt nu weer op het oude niveau, de rest is nog in onderzoek.
Het bleek een losgetrokken glasvezeltje te zijn.

Mojo en zijn vrienden, bedankt voor de inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik kan mij herinneren dat we ergens vorig jaar ook ooit eens een adult kanaal hadden op de analoge TV hier in leiden. Je verstond er geen reet van (niet dat dat wat uitmaakt :*) ), maar goed. Volgens mij staat hij nu op zwart, terwijl ik van de week nog wel buiten de uitzend tijden het "hier zit ........ scherm van XMS"zag staan.

Sinds wanneer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mojo schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:10:
Ik denk dat het ook wel scheelt dat hier voornamelijk mensen zitten die technisch een stuk beter onderlegd zijn dan de gemiddelde gebruiker. Sommige problemen zijn telefonisch al lastig uit te leggen. En vooral als je zelf al veel dingen hebt uitgesloten en de CSD vraagt of je dat opnieuw kan doen is dat af en toe wel irritant. :P
Ik zie een kans voor een optie in de XMS IVR:

1- u belt voor vragen over internet
2- u belt voor vragen over uw tv
3- u heeft een probleem en bent een tweaker dus alle normale testvragen kunnen geskipped worden.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gisteravond bij P&W een interview met Ad Scheepbouwer, vertrekkend topman bij KPN. Hij vertelde onder meer dat ze, mede naar aanleiding van de Youp van 't Hek affaire, bij KPN het personeels-beleid bij hun call-centers en help-desken drastisch gaan veranderen. Ze willen af van de los-vaste uitzendkrachten en studenten die niets kunnen en mogen buiten hun script, en willen meer vaste werknemers die langer blijven en meer kennis, ervaring en bevoegdheden hebben. Xs4all en KPN-zakelijk werden genoemd als voorbeelden waar het wel goed ging. Klinkt goed, en wellicht ook een idee voor XMS... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:38:
[...]

Ik zie een kans voor een optie in de XMS IVR:

1- u belt voor vragen over internet
2- u belt voor vragen over uw tv
3- u heeft een probleem en bent een tweaker dus alle normale testvragen kunnen geskipped worden.

;)
rolt heen en weer van het lachen..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat er met een packetfront modem aan de hand is al alle leds (ook die van netwerk poorten) elke 5 seconden knipperen? Tis een 8 poorts.

(we werden overigens erg vriendelijk en professioneel te woord gestaan door 'pieter'? van de servicedesk, dat mag ook wel eens gezegd worden. Hij heeft 2 keer een lijntest gedaan en het doorgezet naar de netwerkbeheerder.)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
j1nx schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:33:
Ik kan mij herinneren dat we ergens vorig jaar ook ooit eens een adult kanaal hadden op de analoge TV hier in leiden. Je verstond er geen reet van (niet dat dat wat uitmaakt :*) ), maar goed. Volgens mij staat hij nu op zwart, terwijl ik van de week nog wel buiten de uitzend tijden het "hier zit ........ scherm van XMS"zag staan.

Sinds wanneer is dat?
Die is er echt al maanden uit volgens mij.
Tijdens de herrasteringen is die zender er uit gegaan.
Ik heb echter geen idee wanneer dat was voor Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bereikbaarheid Service Desk
07 April 2011
De afgelopen maanden is de XMS Service Desk helaas minder goed bereikbaar geweest voor haar klanten. XMS heeft er de afgelopen tijd veel nieuwe klanten bij gekregen. Hierdoor ontstond er een grotere toename van telefoontjes, mails en brieven naar onze Service Desk dan wij hadden verwacht. Dit heeft geleid tot een slechtere bereikbaarheid, langere telefonische wachttijden en langere responstijd op mails en brieven. Onze excuses voor dit ongemak.

Ondanks dat wij er hard aan werken om onze bereikbaarheid te verbeteren, begrijpen wij dat het voor u heel vervelend is. Inmiddels is de capaciteit van onze Service Desk flink uitgebreid. XMS streeft naar een zo een hoog mogelijk serviceniveau met goede bereikbaarheid, korte wachttijden, goede informatievoorziening en snelle afhandeling van uw vragen. We verwachten in april alle achterstanden en openstaande vragen verwerkt en beantwoord te hebben en u weer de service te kunnen bieden die u van ons gewend bent.
http://www.xmsnet.nl/nieuws/bereikbaarheid_service_desk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:41:
rolt heen en weer van het lachen..... :+
het vreemde is wel dat veel mensen dat verwachten.. Inclusief ikzelf. Als ik een helpdesk bel heb ik echt geen zin om door het callscript te lopen en mijn "jaja.. ik weet het wel" reactie heeft vast bij menig helpdesker irritatie veroorzaakt. Jammer alleen dat ik vorig jaar bij een DSL storingsmelding door de mand viel toen na een paar minuten bleek dat het toch echt aan het rj11 stekkertje van 10 cm lag dat ik nog nooit aangeraakt had en het al 3 jaar prima deed.

En ik maar klagen over een DSL storing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Zelfs het beste paard struikelt wel eens ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen, kan iemand hier wat licht in de duisternis brengen, bij XMS wil het maar niet lukken. Ik woon in amersfoort vathorst en kijk digitale tv mbv Amino532. Maanden lang geen enkel probleem, maar sinds vorige week krijg ik de melding 'authenticatie mislukt'. Deze melding komt meerdere keren per dag terug. Gevolg is ook dat Eredivisie Live niet meer doorgegeven wordt. Sinds afgelopen maandag bel ik al met de help(?)desk. Daar komt men er niet uit. Ze relateren het aan de werkzaamheden die hier in vathorst op 28 maart hebben plaatsgevonden. Ze zeggen dat ze het hebben doorgezet naar een volgende lijn, maar daar is niets van te merken.
Heeft iemand dit ook gehad en is het inmiddels opgelost? Ben benieuwd!
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.