Kwestie van de diensten even verversen. Rekenblok kan dat voor je regelen.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:27:
Dag mensen, kan iemand hier wat licht in de duisternis brengen, bij XMS wil het maar niet lukken. Ik woon in amersfoort vathorst en kijk digitale tv mbv Amino532. Maanden lang geen enkel probleem, maar sinds vorige week krijg ik de melding 'authenticatie mislukt'. Deze melding komt meerdere keren
Heeft iemand dit ook gehad en is het inmiddels opgelost? Ben benieuwd!
Migratie hobbeltjes vermoed ik, waarschijnlijk is er nog een dubbele connectie id actief op jou adres waardoor het systeem even niet meer weet wie wat is. Ik kan niks beloven maar stuur mij even alleen je klantnummer naar tweakers@pbservers.nl , dan kijk ik even of ik het kan verhelpen voor je.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:27:
Dag mensen, kan iemand hier wat licht in de duisternis brengen, bij XMS wil het maar niet lukken. Ik woon in amersfoort vathorst en kijk digitale tv mbv Amino532. Maanden lang geen enkel probleem, maar sinds vorige week krijg ik de melding 'authenticatie mislukt'. Deze melding komt meerdere keren per dag terug. Gevolg is ook dat Eredivisie Live niet meer doorgegeven wordt. Sinds afgelopen maandag bel ik al met de help(?)desk. Daar komt men er niet uit. Ze relateren het aan de werkzaamheden die hier in vathorst op 28 maart hebben plaatsgevonden. Ze zeggen dat ze het hebben doorgezet naar een volgende lijn, maar daar is niets van te merken.
Heeft iemand dit ook gehad en is het inmiddels opgelost? Ben benieuwd!
eddit: ja dus
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Hmm, klaarblijkelijk niet.Yogoi schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:45:
[...]
Die is er echt al maanden uit volgens mij.
Tijdens de herrasteringen is die zender er uit gegaan.
Ik heb echter geen idee wanneer dat was voor Leiden.
http://www.xmsnet.nl/diensten/radio_en_televisie
Zie hem bij wijzigingen niet staan en bij het zender overzicht van leiden staat hij er ook nog bij. Overdag zie je wel een soort van powerpoint slide, maar wanneer er dan uitgezonden moet worden dan is het zwart.
Ben het met je eens dat het misschien wel al maanden zo is, maar volgens mij is het een storing.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Goed, in een uur al meer vertrouwen op een oplossing en op een juiste diagnose dan in de 4 dagen ervoor met de helpdesk. Ik twijfel niet aan hun goede bedoelingen hoor, maar ze kunnen niet zeggen wat er met de melding allemaal gebeurd is. Dan is mijn snelle conclusie dat ze het niet weten en dat niemand er verder iets mee gedaan heeft. Tot zover mijn frustratie over de helpdesk in deze. Rekenblok, bedankt zover. Ik laat nog even weten wanneer alles weer werkt zoals bedoeld.Rekenblok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:37:
[...]
Migratie hobbeltjes vermoed ik, waarschijnlijk is er nog een dubbele connectie id actief op jou adres waardoor het systeem even niet meer weet wie wat is. Ik kan niks beloven maar stuur mij even alleen je klantnummer naar tweakers@pbservers.nl , dan kijk ik even of ik het kan verhelpen voor je.
eddit: ja dus
Geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:47:
[...]
Goed, in een uur al meer vertrouwen op een oplossing en op een juiste diagnose dan in de 4 dagen ervoor met de helpdesk. Ik twijfel niet aan hun goede bedoelingen hoor, maar ze kunnen niet zeggen wat er met de melding allemaal gebeurd is. Dan is mijn snelle conclusie dat ze het niet weten en dat niemand er verder iets mee gedaan heeft. Tot zover mijn frustratie over de helpdesk in deze. Rekenblok, bedankt zover. Ik laat nog even weten wanneer alles weer werkt zoals bedoeld.
Overigens nog even terug komend op het bericht van XMS dat de achterstand deze maand waarschijnlijk weg word gewerkt, er zijn nieuwe e-mail adressen om naar te mailen.
Zie de start post
Dat was zo`n "zaad" zender en van zulke slechte kwaliteit dat je het verschil tussen een vagina en een egel niet kon onderscheiden.Yogoi schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:45:
[...]
Die is er echt al maanden uit volgens mij.
Tijdens de herrasteringen is die zender er uit gegaan.
Ik heb echter geen idee wanneer dat was voor Leiden.
Verwijderd
Rolt nog sneller en harder heen en weerdenan schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:24:
[...]
het vreemde is wel dat veel mensen dat verwachten.. Inclusief ikzelf. Als ik een helpdesk bel heb ik echt geen zin om door het callscript te lopen en mijn "jaja.. ik weet het wel" reactie heeft vast bij menig helpdesker irritatie veroorzaakt. Jammer alleen dat ik vorig jaar bij een DSL storingsmelding door de mand viel toen na een paar minuten bleek dat het toch echt aan het rj11 stekkertje van 10 cm lag dat ik nog nooit aangeraakt had en het al 3 jaar prima deed.
En ik maar klagen over een DSL storing
Verwijderd
Heej, net toen ik m'n A110 aanzette kreeg ik een melding dat er een software update beschikbaar was.
Update gedownload enzo, maar ik zie geen verschil behalve dat er er bij 'over deze settopbox' een ander software versienummer vermeld wordt.
Was het een bugfix update ofzo ? Of zijn/komen er nieuwe features ?
Update gedownload enzo, maar ik zie geen verschil behalve dat er er bij 'over deze settopbox' een ander software versienummer vermeld wordt.
true. De software word gepusht deze week naar iedereen. De update zorgt ervoor dat de uitrol van een paar aanpassingen in het instel menu goed verlopen. Als ik goed begrepen had.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:26:
Heej, net toen ik m'n A110 aanzette kreeg ik een melding dat er een software update beschikbaar was.
Zie bericht van Denan voor de wijzigingen:
denan schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:18:
[...]
Wat er waarschijnlijk in zit:
Kijkwijzer info in de EPG
Zenders blokkeren met pincode
HDMI 2channel en passthrough (laatste is voor iedereen met een receiver belangrijk)
Audiotrack instellen (bvb engels/duitse audiofeeds)
GUI instellingen (doorzichtigheid/wegfade time)
Mogelijkheid om reminders te specificeren
Optimalisaties waardoor de GUI sneller is
Welke functies exact in deze update zitten en actief zijn weet ik zo niet, kwestie van even testen.
Nb: Ga dus aub niet XMS bellen als je functie X uit bovenstaande lijstje niet kunt vinden, het is pas een officiële optie/functionaliteit als XMS hierover info op haar website heeft staan!
[ Voor 38% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2011 23:30 ]
Verwijderd
Update.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:22:
Ik heb nu al meer dan 1 maand nog steeds geen signaal op mijn glasvezel modem...
In januari heb ik mij aangemeld voor een aansluiting bij XMS voor het internet 50/50 Mb, telefoon, radio en TV alles in één pakket met digitale TV. Deze woning in Deventer heb ik als nieuwe bewoner betrokken, het is dus voor mij een nieuwe aansluiting op dit adres. De vorige bewoner had ook een glasvezel aansluiting, ik weet niet bij welke ISP. Er zit een Genexis CPS V1.
Vanwege de verhuizing heb ik als ingangsdatum 14-02-2011 opgegeven.
Intussen heb ik al wel de Amino M532 ontvangen.
Echter tot op vandaag heb ik tot mijn verdriet en machteloosheid nog steeds geen signaal voor radio/ tv, internet en telefoon.
Ik heb al erg vaak naar de Helpdesk gebeld, bijna dagelijks, maar hier kom ik helaas ook niet verder.
Men is wel vriendelijk en zegt dat het probleem bekend is maar niets te kunnen doen en dat het bij de tweede lijns en Reggefiber/ Glashart ligt.
Ook kan de helpdesk niet aangeven wanneer ik nou eindelijk eens TV kan kijken of internet op kan.
Ik heb een druk sociaal leven maar deze situatie is absurd.
Mijn XMS abonnement kan ik niet opzeggen zodat ik niet naar bijvoorbeeld Ziggo kan gaan.
Ik sta dus klem.
Als laatste krijg ik van de Helpdesk te horen dat er een vergadering komt waarbij mijn probleem besproken wordt, maar wanneer deze vergadering is kan de Helpdesk ook niet zeggen.
Wat kan ik volgens jullie nog doen.
In de tussentijd heb ik contact gehad met Rekenblok.
Er is afgelopen maandag een monteur van Glashart bij mij thuis geweest.
Hij heeft zijn laptop gekoppeld aan het glasvezelmodem, en wat instellingen gedaan.
Na het advies van Rekenblok om het modem 15 min. spanningsloos te houden had ik eindelijk signaal.
Dus zowel DTV als internet zijn online.
Ik vind het nog steeds absurd dat ik vanaf 14 februari heb moeten wachten tot er eindelijk signaal op mijn modem stond.
Dat dit uiteindelijk is gelukt is naar mijn mening te danken aan de inspanningen die Rekenblok heeft gedaan.
Ik wil Rekenblok hierbij dan ook ontzettend bedanken!!!! Hij heeft mij perfekt op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Verder wil ik wel vermelden dat ik door de XMS Helpdesk altijd vriendelijk en toch behulpzaam te woord ben gestaan, helaas zonder resultaat binnen redelijke termijn.
Verwijderd
En net de monteur langs gehad.. nieuw modem opgehangen waarbij de voeding het meteen begaf. Dus ook nieuwe voeding... en t werkt weer! Das dus een hardware storing die binnen 24 uur is opgelostVerwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:58:
Iemand enig idee wat er met een packetfront modem aan de hand is al alle leds (ook die van netwerk poorten) elke 5 seconden knipperen? Tis een 8 poorts.
(we werden overigens erg vriendelijk en professioneel te woord gestaan door 'pieter'? van de servicedesk, dat mag ook wel eens gezegd worden. Hij heeft 2 keer een lijntest gedaan en het doorgezet naar de netwerkbeheerder.)
Dat is al mooi. Het probleem is nu dus dat je wat (diagonale?) strepen in beeld hebt?Andre1971 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:55:
Update:
Ik had een probleem met een uitgevallen analoge RTV signaal, bellen met de helpdesk werd zeer langdurig en schoot niet op. Mojo heeft toen het probleem opgepakt en is zelfs even langsgeweest (aardige man).
Reggfiber heeft daarna snel gebeld om een een afspraak te maken, de volgende morgen konden ze al langskomen, dat was vandaag.
Analoge RTV werkt nu weer op het oude niveau, de rest is nog in onderzoek.
Het bleek een losgetrokken glasvezeltje te zijn.
Mojo en zijn vrienden, bedankt voor de inspanning.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Inderdaad wat lopende diagonale bij de ene en horizontale op weer een anderen zender.
- Brakke bekabeling waardoor er instraling is van buitenaf? (met name sommige digitenne zenders willen nog wel eens storen, zitten de probleemzenders op een frequentie die ook bij dvb-t gebruikt wordt?)Andre1971 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:01:
Inderdaad wat lopende diagonale bij de ene en horizontale op weer een anderen zender.
- te hard signaal. Optimaal tv signaal is uit mn hoofd 65 tot 75 dbuv. Maar dat kun je zelf uitsluiten, als je een paar splitters hebt, druk die er eens tussen
Verwijderd
ha leuk een xms topic
Dan kunnen wij onze xms ervaring tot nu hier mooi vermelden
In november 2010 hebben ze bij ons in hilversum glasvezel gelegd.
Mooi dan kunnen we dat aanvragen.
Eerst maar even bellen met xms met wat vragen.
Waarbij ondermeer de vraag kwam ""nu de glasvezel binnen ligt kunnen wij het dus aanvragen"
Antwoord "ja dat kan zeker en dan kunt u binnenkort genieten van het snelle internet."
dus meteen maar aangevraagd.
Weken hoor je niks en uiteindelijk maar eens gebeld.
Krijg je te horen
"Nee meneer dat de kabel al binnen is betekend niet dat het al kan werken.
eerst moet de centrale in orde gemaakt worden.
dat gebeurd in het 2e kwartaal van 2011."
Nou dat is een mooi begin met xms.
maargoed daar komen we wel overheen.
Vorige week werd ik dan eindelijk gebeld door xms.
we willen een afspraak maken om het modem te installeren.
afspraak gemaakt voor vandaag (vrijdag 8 april) en meteen nogmaals gevraagd of ik daarna dan inderdaad kan internetten.
Ja meneer dan kunt u internetten.
monteur is vandaag keurig op tijd geweest en alles werkend achtergelaten (zegt hij)
zelf was ik niet thuis want ik moest werken.
bij aankomst thuis snel een kabel van het modem naar de pc en heerlijk genieten van het super snelle internet.
Helaas we hebben interNIET.
Inloggen via me oude verbinding bij mijn xms net levert op dat me abo nog niet geactiveerd is.
erg fijn dus en wederom een teleurstellende actie van xms.
bellen met xms levert op dat het tot 48 uur kan duren voordat ik online kan.
3e maal teleurstellend van xms net.
Dus mijn conclusie tot op heden.
Als ik met andere hilversummers over glasvezel ga praten dan beveel ik xms (tot op heden) niet aan.
ed en nicole
Waarbij ondermeer de vraag kwam ""nu de glasvezel binnen ligt kunnen wij het dus aanvragen"
Antwoord "ja dat kan zeker en dan kunt u binnenkort genieten van het snelle internet."
Krijg je te horen
afspraak gemaakt voor vandaag (vrijdag 8 april) en meteen nogmaals gevraagd of ik daarna dan inderdaad kan internetten.
monteur is vandaag keurig op tijd geweest en alles werkend achtergelaten (zegt hij)
bij aankomst thuis snel een kabel van het modem naar de pc en heerlijk genieten van het super snelle internet.
Inloggen via me oude verbinding bij mijn xms net levert op dat me abo nog niet geactiveerd is.
Als ik met andere hilversummers over glasvezel ga praten dan beveel ik xms (tot op heden) niet aan.
ed en nicole
Speciaal voor XMS een Tweakers account aangemaakt?
Als je dit topic en de XMS website eerst eens op je gemak doorgenomen had, dan had je kunnen weten dat niet altijd alles direct al werkt, zeker niet bij nieuwe projecten.
Als je dit topic en de XMS website eerst eens op je gemak doorgenomen had, dan had je kunnen weten dat niet altijd alles direct al werkt, zeker niet bij nieuwe projecten.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
ik kan me voorstellen dat als iets nieuw is er altijd iets mis kan zijn.
maar 3 keer verkeerd voorlichten komt zeker niet goed over.
ed
ps ik kijk wel regelmatig op tweakers dus dat account had ik eigenlijk al aan moeten maken.
maar beter laat als nooit
maar 3 keer verkeerd voorlichten komt zeker niet goed over.
ed
ps ik kijk wel regelmatig op tweakers dus dat account had ik eigenlijk al aan moeten maken.
maar beter laat als nooit
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 21:56 ]
Als het zo simpel was, dan was alles allang opgelost.DJSmiley schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:10:
[...]
- Brakke bekabeling waardoor er instraling is van buitenaf? (met name sommige digitenne zenders willen nog wel eens storen, zitten de probleemzenders op een frequentie die ook bij dvb-t gebruikt wordt?)
- te hard signaal. Optimaal tv signaal is uit mn hoofd 65 tot 75 dbuv. Maar dat kun je zelf uitsluiten, als je een paar splitters hebt, druk die er eens tussen
Reggfiber is hier 2 keer een middag geweest, kabels zijn van hoge kwaliteit. (moet wel want die zijn van hen afgekomen
Instraling vanbuiten uit in het huis bij ons is er niet, dat hebben ze gemeten.
Te hard signaal is het ook niet daar ze er dempers tussen hebben gezet met een steeds hogere dempingswaarde tot het beeld begon te sneeuwen, en helaas ook nog steeds te strepen.
Glasvezel modem is vervangen en diversen Tv modules erin gehad waarbij de ene harder streepte dan de andere.
Hun conclusie was dat het niet bij ons in huis zat, waar wel dat gingen ze uitzoeken.
We wachten af
Hoi mensen,
Ik zit sinds kort bij XMS en ik heb op dit moment nog geen stroom op mijn PacketFront-modem. Heb je hier een specifiek kabeltje voor nodig? XMS zegt namelijk dat er standaard stroom op het kastje moet zitten.
Ik kan het typenummer niet precies vinden van het modem, maar het is de witte waarvan de onderkant open kan (ik heb alleen een abonnement voor tv en internet). Ik kan namelijk nergens een stroomkabel oid vinden.
Tnx alvast
Ik zit sinds kort bij XMS en ik heb op dit moment nog geen stroom op mijn PacketFront-modem. Heb je hier een specifiek kabeltje voor nodig? XMS zegt namelijk dat er standaard stroom op het kastje moet zitten.
Ik kan het typenummer niet precies vinden van het modem, maar het is de witte waarvan de onderkant open kan (ik heb alleen een abonnement voor tv en internet). Ik kan namelijk nergens een stroomkabel oid vinden.
Tnx alvast
Bij mij hangen er twee losse adapters onder.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Is het meer mensen opgevallen dat het digitale signaal sinds gisteren (of eergisteren?) ietsjes kleurrijker is geworden?
@edennicole
Oke een paar zaken die je verteld in je bericht kloppen niet waardoor in mijn ogen de eind conclusie daarom ook niet klopt.
Zie commentaar en de uitleg + onderbouwing:
Oke een paar zaken die je verteld in je bericht kloppen niet waardoor in mijn ogen de eind conclusie daarom ook niet klopt.
Zie commentaar en de uitleg + onderbouwing:
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:22:
ha leuk een xms topic
Antwoord "ja dat kan zeker en dan kunt u binnenkort genieten van het snelle internet." Dat klopt je kan inderdaad het aanvragen, of het dan ook daadwerkelijk geleverd kan worden is afhankelijk of de aansluiting door de aannemer is opgeleverd.
Krijg je te horen
Dat klopt, het wachten is op de aannemer, die een planning heeft. Hier heeft XMS geen invloed op. Het is daarom ook kort door de bocht om XMS hierop aan te kijken.
Nee, je werd niet gebeld door XMS, maar door glashart of de aannemer
Dat komt omdat de aannemer ons nog niet heeft voorzien van een PVO. PVO is een afkorting die als betekenis heeft: bewijs van oplevering. Zodra deze binnen is zal het systeem doorlopen en de lijn claimen en de diensten op het modem zetten. Daarnaast wat de monteur heeft gezegd kan in theorie maar in de praktijk werkt het niet, tenzij de aannemer de zelfde dag nog de pvo afgeeft. Het is daarom hierbij ook kort door de bocht om te wijzen naar xms.
Dat klopt, systeem moet de onderdelen aanmaken, en wachten op de pvo van de aannemer
Zoals je hierboven kan lezen moet xms de datum doorkrijgen van de aannemer. Het is mij dan ook een raadsel waarom je xms niet kan aanbevelen.
ed en nicole
Daar hoort gewoon een adapter bij te zitten.yok schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:41:
Hoi mensen,
Tnx alvast
XMS zegt namelijk dat er standaard stroom op het kastje moet zitten.
Dat kan niet
Als je deb nummer even opstuurt naar mij via de mail (dus niet een pm
[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 09-04-2011 00:43 ]
Demping moet overigens tussen de 76 en 81 dB zitten als ik me niet vergis. (Juiste gebruik van eenheden daargelaten)Andre1971 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:02:
[...]
Als het zo simpel was, dan was alles allang opgelost.
Reggfiber is hier 2 keer een middag geweest, kabels zijn van hoge kwaliteit. (moet wel want die zijn van hen afgekomen)
Instraling vanbuiten uit in het huis bij ons is er niet, dat hebben ze gemeten.
Te hard signaal is het ook niet daar ze er dempers tussen hebben gezet met een steeds hogere dempingswaarde tot het beeld begon te sneeuwen, en helaas ook nog steeds te strepen.
Glasvezel modem is vervangen en diversen Tv modules erin gehad waarbij de ene harder streepte dan de andere.
Hun conclusie was dat het niet bij ons in huis zat, waar wel dat gingen ze uitzoeken.
We wachten af
Ik vind het zelf echt een raaaaar probleem iig.
[ Voor 13% gewijzigd door Mojo op 09-04-2011 01:03 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
@rekenblok
dat ik tot op heden xms niet aan ga bevelen is natuurlijk wel duidelijk.
de communicatie vanaf xms is (net als bij veel andere bedrijven) tot nu toe bedroevend slecht en ze geven niet de correcte info.
Ik had dus in november gebeld toen het glas in huis kwam te liggen.
Gebeld met xms en niet naar glashart
Toen hadden ze al moeten melden dat het netwerk/centrale of wat dan ook nog niet klaar was ervoor.
En dat dat pas ergens in 2011 ging werken.
maargoed dat kan dus want het is allemaal vrij nieuw.
dat is dan wel te vergeten door ons.
nu worden wij vorige week gebeld door (of namens) xms om een afspraak te maken tot aansluiting.
toen heb ik express gevraagd of het zou werken op het moment dat de monteur het huis zou verlaten.
het antwoord dat je dan krijgt is ja dan werkt het.
of te wel dan heb je dus internet en kan je internetten.
dan moet het niet zo zijn dat je dan later ('s avonds in dit geval) hoord dat het niet kan werken.
en dat het tot 48 uur kan duren voor het werkt.
zeg dat dan aan de telefoon bij het afspreken.
dat zijn voor mij zaken die best belangrijk zijn en zeker in het begin.
Dat is slecht voor het vertrouwen in een bedrijf.
maar wie weet dat als het eenmaal werkt dat we het snel vergeten zijn.
ed
dat ik tot op heden xms niet aan ga bevelen is natuurlijk wel duidelijk.
de communicatie vanaf xms is (net als bij veel andere bedrijven) tot nu toe bedroevend slecht en ze geven niet de correcte info.
Ik had dus in november gebeld toen het glas in huis kwam te liggen.
Gebeld met xms en niet naar glashart
Toen hadden ze al moeten melden dat het netwerk/centrale of wat dan ook nog niet klaar was ervoor.
En dat dat pas ergens in 2011 ging werken.
maargoed dat kan dus want het is allemaal vrij nieuw.
dat is dan wel te vergeten door ons.
nu worden wij vorige week gebeld door (of namens) xms om een afspraak te maken tot aansluiting.
toen heb ik express gevraagd of het zou werken op het moment dat de monteur het huis zou verlaten.
dan moet het niet zo zijn dat je dan later ('s avonds in dit geval) hoord dat het niet kan werken.
ed
Dat vroeg je destijds niet, altans dat schrijf je niet in je post. Je schrijft dat je alleen vroeg of je kon aanmelden. Niet of het dan direct ging werken. Ook tijdens de inschrijving staat er op de eerste pagina of jou aansluiting direct klaar is voor gebruik of dat er nog een monteur moest langs komen.Toen hadden ze al moeten melden dat het netwerk/centrale of wat dan ook nog niet klaar was ervoor.
Je had bijvoorbeeld naar glashart.nl kunnen gaan en daar je postcode + huisnummer in te voeren, om vervolgens erachter te komen hoe lang het nog duurt.
nogmaals met alle respect, maar dat is een monteur van glashart en dus niet van xmsVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:35:
ed
XMS kan er weinig aan doen dat een glashart monteur jou iets belooft terwijl hij weet dat het niet zo is. Daar kan XMS weinig aan doen. De service desk heeft in deze jou gewoon goed geïnformeerd namelijk: maximaal 48 uur kan duren.
Er is jou vanaf xms de correcte informatie voorzien, ik maak meer uit jou post op dat je niet helemaal aan de juiste persoon de vragen hebt gesteld + de juiste vragen. Het is mij daarom nog steeds onduidelijk waarom je xms niet kan aanbevelen.de communicatie vanaf xms is (net als bij veel andere bedrijven) tot nu toe bedroevend slecht en ze geven niet de correcte info.
Ik krijg meer de indruk dat je niet helemaal begrijpt welke partijen bij het aanleg proces verantwoordelijk zijn voor welk deel.
Zie hieronder wie voor wat verantwoordelijk is:
Glashart (reggefiber): Eigenaar van de glasvezel. Stuurt een order naar onder aannemer voor het aansluiten en leggen van glas.
Van de berg of Volker wessel telecom: Onder aannemer. Legt de glas, activeert het modem bij mensen thuis, plaatst het modem en legt de pop aan.
XMS, KPN glas, Tweak ectra...: Provider. Huurt de lijn in bij reggefiber en levert zodra de aannemer de PVO heeft verstuurt naar de provider, de diensten.
[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 09-04-2011 09:38 ]
@rekenblok & edennicole, wanneer een klant afspraken maakt met de leverancier, in dit geval XMSnet, dan is deze verantwoordelijk voor het geheel. Dat XMSnet hierna eventueel bij zijn leveranciers kan gaan klagen/eisen opleggen dat staat buiten de communicatie tussen de klant en XMS.
Als een monteur die het geheel komt aanleggen meld dat het wel of niet direct werkt dan wekt deze een zekere verwachting en misschien is het wijs om als XMSnet eens te gaan praten met je leveranciers over de communicatie naar de eindklant.
Daarbij krijg ik een beetje het gevoel dat @rekenblok het hier opneemt voor de XMSnet helpdesk, wat begrijpelijk en natuurlijk goed is, maar dit neemt niet weg dat een deel van de telefonische
helpdesk van XMSnet toch echt bedroevend slecht hun werk lijkt te doen. (hiervoor zijn genoeg aanwijzingen in dit topic te vinden)
Als een monteur die het geheel komt aanleggen meld dat het wel of niet direct werkt dan wekt deze een zekere verwachting en misschien is het wijs om als XMSnet eens te gaan praten met je leveranciers over de communicatie naar de eindklant.
Daarbij krijg ik een beetje het gevoel dat @rekenblok het hier opneemt voor de XMSnet helpdesk, wat begrijpelijk en natuurlijk goed is, maar dit neemt niet weg dat een deel van de telefonische
Verwijderd
Rekenblok schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:23:
[...]
Je had bijvoorbeeld naar glashart.nl kunnen gaan en daar je postcode + huisnummer in te voeren, om vervolgens erachter te komen hoe lang het nog duurt.
[...]
Als ik nu naar glashart.nl ga krijg ik hetzelfde antwoord als in november.
Gefeliciteerd: uw adres heeft een glasvezelaansluiting!
Wilt u gaan genieten van de vele voordelen van glasvezel en uw glasvezelaansluiting activeren? Neem dan contact op nemen met één van de service providers of met de Glashart Servicewinkel in uw woonplaats.
Welke service providers er op glasvezel actief zijn ziet u op de pagina 'Providers'.
Ik heb toen contact gezocht met een Provider (xms in dit geval).
Op dat moment kunnen ze al zeggen je kan het aanvragen maar wij kunnen nog niet leveren.
en leveren kunnen wij pas in 2011.
nogmaals, dat is een monteur van glashart. Niet van XMS. Ik krijg niet helemaal de indruk dat je mijn vorige post helemaal begrepen hebt.
XMS kan er weinig aan doen dat een glashart monteur jou iets belooft terwijl hij weet dat het niet zo is. Daar kan XMS weinig aan doen.
Dat is een probleem voor XMS.
XMS moet ook zorgen dat andere partijen die voor hun werk doen hun klanten goede info geven.
Dan moet xms glashart daar op aanspreken.
De service desk heeft in deze jou gewoon goed geïnformeerd: maximaal 48 uur kan duren.
Ja uiteindelijk geven ze de correcte info
helaas wel 5 maanden te laat
Het is mij daarom nog steeds onduidelijk waarom je xms niet kan aanbevelen.
tot op heden puur op het communicatieve vlak dat ik het niet aanbeveel.
maar als het eenmaal werkt en het werkt super dan vergeet je ook snel eventuele opstart problemen.
Mischien dat ik dan wel zeg XMS is prima.
maar dan moet het eerst werken.
Ik krijg meer de indruk dat je niet helemaal begrijpt welke partijen bij het aanleg proces verantwoordelijk zijn voor hun deel.
Zie hieronder mijn uitleg:
Glashart (reggefiber): Eigenaar van de glasvezel. Stuurt een order naar onder aannemer voor het aansluiten en leggen van glas.
Van de berg of Volker wessel telecom: Onder aannemer. Legt de glas, activeert het modem bij mensen thuis, plaatst het modem en legt de pop aan.
XMS, KPN glas, Tweak ectra...: Provider. Huurt de lijn in bij reggefiber en levert zodra de aannemer de PVO heeft verstuurt naar de provider, de diensten.
dat is een keurige uitleg (hebben meer mensen wel wat aan)
gelukkig weet ik wel wat van de verschillende processen af
+ glashart.wanneer een klant afspraken maakt met de leverancier, in dit geval XMSnet, dan is deze verantwoordelijk voor het geheel.
Het is belangrijk dat je ook een verhaal hoort van de andere kant van de weg. Ik neem het overigens niet op voor de helpdesk, al lijkt het er wel op als ik mijn post terug leesDaarbij krijg ik een beetje het gevoel dat @rekenblok het hier opneemt voor de XMSnet helpdesk, wat begrijpelijk en natuurlijk goed is, maar dit neemt niet weg dat een deel van de telefonische helpdesk van XMSnet toch echt bedroevend slecht hun werk lijkt te doen. (hiervoor zijn genoeg aanwijzingen in dit topic te vinden)
Ik reageerde meer omdat ik vond dat er opeens hier in dit topic wel heel erg makkelijk gewezen word naar xms, naar mijn mening. En dat roept om een uitleg
Ik ontken overigens niet dat er fouten gemaakt worden bij de helpdesk. Dat zal ongetwijfeld. Iedereen kan fouten maken.
.Dat is een probleem voor XMS.
XMS moet ook zorgen dat andere partijen die voor hun werk doen hun klanten goede info geven.
Dan moet xms glashart daar op aanspreken
En daar zit de kern van het probleem.
Die monteur staat onder contract bij Reggefiber, en dus niet bij xms.
XMS is daarom ook niet verantwoordelijk wat een monteur van een Glashart zegt.
Het word een ander verhaal als het een monteur van xms zelf is.
Je doet namelijk zaken met twee partijen:
Glashart en XMS
Glashart voor de aanleg van de aansluiting in jou huis en xms voor de diensten.
[ Voor 55% gewijzigd door White_Collar op 09-04-2011 12:29 ]
Verwijderd
nee ik doe zaken met XMS.Je doet namelijk zaken met twee partijen:
Glashart en XMS
En XMS doet zaken met glashart
edennicole, ik denk dat je conclusies aan het trekken bent die niet helemaal kloppen. XMS levert op het glasvezelnetwerk van Glashart. Uiteraard had de informatievoorziening onderling moeten kloppen, maar XMS moet natuurlijk wel op een opgeleverd netwerk kunnen leveren anders gebeurd er natuurlijk niks. Ik ben het wel met je eens dat het erg onhandig is dat je niet de goede informatie had.
Reggefiber Legt onder de naam Glashart een glasvezelnetwerk aan; Opdrachtgever.
VolkerWessel Telecom Legt onder opdracht van Reggefiber glasvezel aan; Aannemer
van Rijn Glasvezeltechniek Voorbeeld van Onderaannemer van VWT. Zijn er erg veel van.
XMS, Lijbrandt, Edutel, Solcon ISP. Leveren pas als het netwerk is opgeleverd van de aannemer aan de opdrachtgever (PVO is afgegeven).
Bijna goed:Glashart (reggefiber): Eigenaar van de glasvezel. Stuurt een order naar onder aannemer voor het aansluiten en leggen van glas.
dat is een keurige uitleg (hebben meer mensen wel wat aan)
gelukkig weet ik wel wat van de verschillende processen af
Reggefiber Legt onder de naam Glashart een glasvezelnetwerk aan; Opdrachtgever.
VolkerWessel Telecom Legt onder opdracht van Reggefiber glasvezel aan; Aannemer
van Rijn Glasvezeltechniek Voorbeeld van Onderaannemer van VWT. Zijn er erg veel van.
XMS, Lijbrandt, Edutel, Solcon ISP. Leveren pas als het netwerk is opgeleverd van de aannemer aan de opdrachtgever (PVO is afgegeven).
Dit zal mijn laatste post worden, over deze discussie. Ik vrees dat we het niet eens met elkaar gaan worden.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:16:
[...]
nee ik doe zaken met XMS.

Eigenlijk doe je wel zaken met glashart naar mijn mening. Want: je maakt met hen een afspraak wanneer je word aangesloten, word via glashart geïnformeerd dat ze bij je langs komen, wanneer en wanneer ze de fiber bij jou naar binnen in de woning brengen.
[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 09-04-2011 10:27 ]
Verwijderd
Zijn we het in iedergeval ergens over eens.Rekenblok schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:22:
[...]
Dit zal mijn laatste post worden, over deze discussie. Ik vrees dat we het niet eens met elkaar gaan worden.Geen probleem overigens hoor.
we gaan er niet uitkomen
ja indirect maar of xms nou die zaken doet met glashart of met pietje puk glas dat zal mijn een zorg zijn.Eigenlijk doe je wel zaken met glashart naar mijn mening. Want: je maakt met hen een afspraak wanneer je word aangesloten, word via glashart geïnformeerd dat ze bij je langs komen, wanneer en wanneer ze de fiber bij jou naar binnen in de woning brengen.
XMS (en vele andere providers ook hoor want kpn is nog vele male erger maar dat is een andere discussie)
moet gewoon zorgen dat de info die verstrekt word goed is.
dan winnen ze veel aan vertrouwen en dan mag er ook rustig eens een keer iets fout gaan.
Maar de juiste info geven is de eerste stap.
Ed
p.s. laten we deze discussie inderdaad nu maar stoppen.
ik ga rustig afwachten of mijn interniet verbinding binnen 48 uur (nu overigens binnen 29 1/2 uur) een internet verbinding word.
Ik vond het ook al zo'n vaag verhaal, thanks. Wat bedoel je trouwens met deb-nummer? Klantennummer? Modemnummer?Rekenblok schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:19:
[...]
Daar hoort gewoon een adapter bij te zitten.
XMS zegt namelijk dat er standaard stroom op het kastje moet zitten.
Dat kan niet. Stroom komt vanaf de stroom adapter. of bedoel je dat er standaard stroom erop moet zitten?
Als je deb nummer even opstuurt naar mij via de mail (dus niet een pm) dan zorg ik ervoor dat je een alsnog een adapter binnenkrijgt.
Je mail heb ik al gevonden :-)
klant nummer 
@edennicole
Mocht je willen, dan kan ik wel even kijken of er inmiddels een pvo binnen is van jou adres. je mag van mij je postcode en huisnummer wel even op de mail gooien --> tweakers@pbservers.nl
@edennicole
Mocht je willen, dan kan ik wel even kijken of er inmiddels een pvo binnen is van jou adres. je mag van mij je postcode en huisnummer wel even op de mail gooien --> tweakers@pbservers.nl
[ Voor 87% gewijzigd door White_Collar op 09-04-2011 10:42 ]
Vervelend verhaal Ed. Ik wilde echter nog wel even vragen of je eventuele contracten en brieven nog een keer door kunt lezen. In elk document dat ik heb kunnen vinden over de aansluiting (hier) en/of contract staat dat XMS haar diensten levert over het glasvezelnetwerk van een derde partij en dat je als klant ervoor moet zorgen dat je een werkend glasvezelverbinding hebt.
Het enige wat je in deze XMS kan verwijten is de misinformatie die je direct vanuit XMS hebt gekregen, dus via de post/mail of van de helpdesk.
Overigens wil ik er nog aan toevoegen dat als alles eenmaal werkt met internet je er geen omkijken meer naar hebt
(over telefonie hoor ik dan weer andere verhalen hier)
Het enige wat je in deze XMS kan verwijten is de misinformatie die je direct vanuit XMS hebt gekregen, dus via de post/mail of van de helpdesk.
Overigens wil ik er nog aan toevoegen dat als alles eenmaal werkt met internet je er geen omkijken meer naar hebt
Verwijderd
Ja uiteraard moet er een werkende glasvezel kabel zijn voordat xms kan leveren.
En ik snap ook best dat xms niet kan toveren met die kabel.
Ik vertrouw er ook wel op dat het allemaal gaat werken hoor.
En als het eenmaal werkt (en goed werkt) dan wil ik de slechtere start best wel vergeten hoor.
Ik wacht in iedergeval even de mail af van rekenblok om te weten of de pvo binnen was gekomen.
Dan weten we in iedergeval al weer iets.
edit:
net even een telefoontje gehad (complimenten voor de snelle reaktie).
En ik vermoed dat we die 48 uur niet gaan halen.
In dit geval kan XMS daar niet veel aan doen want dat komt dan omdat de pvo (nog) niet binnen is.
Maar de gegeven info kon ook in dit geval dus beter.
Mocht alles wel binnen de 48 uur werken dan zal ik dit ook keurig melden hier.
En als het eenmaal werkt (en goed werkt) dan wil ik de slechtere start best wel vergeten hoor.
Ik wacht in iedergeval even de mail af van rekenblok om te weten of de pvo binnen was gekomen.
edit:
In dit geval kan XMS daar niet veel aan doen want dat komt dan omdat de pvo (nog) niet binnen is.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 11:19 ]
Je hebt echt wel haast heVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:15:
Ja uiteraard moet er een werkende glasvezel kabel zijn voordat xms kan leveren.
edit:
Verwijderd
het gaat er niet om of ik haast heb.
ik heb internet dus zit niet zonder.
maar zodra de lijn werkt moet er gewoon een boel gebeuren om alles om te zetten in huis.
dus als je afspraken maakt en er word gezegd dat het vrijdag werkt is het niet zo fijn dat het zaterdags nog niet werkt.
En na een telefonisch onderhoud met rekenblok hoop ik er zelfs op dat het maandag of dinsdag al gaat werken.
dit is dan weer niet omdat xms niet wil maar omdat ze nog geen pvo binnen gekregen heeft.
ed
p.s. je schrijft zelf in je onderschrift "het leven is te kort voor langzame muziek
en dus ook te kort om te wachten op je internet
Sinds gisteren heb ik geen DVB-C meer (3769).
Is dit alleen bij mij of hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
DVB-C doet het hier (6545) nog wel maar de EPG ervan is inderdaad pleite.Quibus69 schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:01:
Bij mij begon het gisteren inderdaad ook met het uitvallen van de EPG. Ik dacht toen slim te zijn en de kanalen opnieuw te laten scannen met als gevolg dat ik nu dus helemaal niets meer heb.
Maar het ligt dus blijkbaar niet aan mij(n aansluiting).
Maar het ligt dus blijkbaar niet aan mij(n aansluiting).
Ik probeer in Leusden televisie via DVB-C aan de praat te krijgen en heb ingesteld:
- Frequency:304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)
- Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Echter ik kan nergens de Netwerk-ID van Leusden vinden...
Wie kan mij helpen aan de XMS Netwerk-ID voor Leusden?
- Frequency:304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)
- Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Echter ik kan nergens de Netwerk-ID van Leusden vinden...
Wie kan mij helpen aan de XMS Netwerk-ID voor Leusden?
3900 al geprobeerd?
[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 10-04-2011 17:37 ]
Ik heb lieverd muziek dan internetVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:52:
[...]
het gaat er niet om of ik haast heb.
ik heb internet dus zit niet zonder.
maar zodra de lijn werkt moet er gewoon een boel gebeuren om alles om te zetten in huis.
dus als je afspraken maakt en er word gezegd dat het vrijdag werkt is het niet zo fijn dat het zaterdags nog niet werkt.
En na een telefonisch onderhoud met rekenblok hoop ik er zelfs op dat het maandag of dinsdag al gaat werken.
dit is dan weer niet omdat xms niet wil maar omdat ze nog geen pvo binnen gekregen heeft.
ed
p.s. je schrijft zelf in je onderschrift "het leven is te kort voor langzame muziek
en dus ook te kort om te wachten op je internet
Hier in 3893 ook GEEN DVB-C meer
.
Decoder van mijn dochter moest opnieuw ingesteld worden (dametje had de stekker er uit getrokken). Vervolgens geprobeerd opnieuw te scannen maar geen digitaal signaal.
Op mijn TV beneden deden de DVB-C zenders het nog gewoon. Toen dacht ik: "laat ik eens kijken wat er gebeurd als ik nu opnieuw scan". Dom, dom, dom
.
Zie Quibus69:
"Ik dacht toen slim te zijn en de kanalen opnieuw te laten scannen met als gevolg dat ik nu dus helemaal niets meer heb.".
Ook ik heb nu (beneden) geen DVB-C meer.
Misschien kan iemand (Rekenblok
) iets voor ons betekenen?? Al was het maar een "verklaring" voor het verlies van DVB-C.
Decoder van mijn dochter moest opnieuw ingesteld worden (dametje had de stekker er uit getrokken). Vervolgens geprobeerd opnieuw te scannen maar geen digitaal signaal.
Op mijn TV beneden deden de DVB-C zenders het nog gewoon. Toen dacht ik: "laat ik eens kijken wat er gebeurd als ik nu opnieuw scan". Dom, dom, dom
Zie Quibus69:
"Ik dacht toen slim te zijn en de kanalen opnieuw te laten scannen met als gevolg dat ik nu dus helemaal niets meer heb.".
Misschien kan iemand (Rekenblok
Verwijderd
In 6604/Wijchen is de EPG ook weggevallen. Ik zie enkele nieuwe kanalen op dvb-c: NDR (werkt), tv Nijmegen (werkt niet), tv Wijchen (werkt) ert (werkt). Voor alle nieuwe geldt dat zappen op mijn Philips tv traag werkt en dat het signaal zeer regelmatig kort weg valt.Quibus69 schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:01:
Omroep amersfoort is weg (geen programma beschikbaar/niet ondersteund videoformaat).
Bij een nieuwe zenderinstallatie vindt de tv momenteel helemaal geen digitale zenders meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 16:25 ]
Verklaring van de huidige problemen is waarschijnlijk dat de server(s) plat zijn die zorgen voor de zenderlijst en daarom kan men decoders niet opnieuw instellen maar werken reeds ingestelde decoders nog prima.
Omroep Amersfoort is blijkbaar failliet dus dat kan wel kloppen.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:18:
[...]
Omroep amersfoort is weg (geen programma beschikbaar/niet ondersteund videoformaat).
http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen
Ik zou graag iets voor je willen betekenen, maar ik kan in het weekend nagenoeg niks doen.dspijkers schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:11:
Hier in 3893 ook GEEN DVB-C meer.
Op mijn TV beneden deden de DVB-C zenders het nog gewoon. Toen dacht ik: "laat ik eens kijken wat er gebeurd als ik nu opnieuw scan". Dom, dom, dom.
Zie Quibus69:
Misschien kan iemand (Rekenblok) iets voor ons betekenen?? Al was het maar een "verklaring" voor het verlies van DVB-C.
Vrees dat het maandag pas word gefixt door glashart media.
Snap ik!!Rekenblok schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:57:
[...]
Ik zou graag iets voor je willen betekenen, maar ik kan in het weekend nagenoeg niks doen.
Vrees dat het maandag pas word gefixt door glashart media.
Ik ben al lang blij dat je (zo als altijd) weer "to the rescue" komt!
Er is toch wel een storingsdienst van Glashart Media?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Op deze manier heeft het veel weg van een soort hobby club i.p.v. een professionele dienstverlener. Als er iemand even van de instellingsfrequentie een Transport Stream capture bestand kan maken, dan kunnen we wel even voor ze uitzoeken wat er ontbreekt aan DVB Service Information (DVB-SI) waardoor de DVB-C apparatuur niet meer in te stellen is.The Wizard schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:17:
[ Voor 31% gewijzigd door ArChie op 10-04-2011 17:28 ]
Ik heb werkelijk geen idee. Maar als die er is, dan heb ik dat telefoonnummer helaas nietThe Wizard schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:17:

Verwijderd
Bij DVB-C? Daar is toch helemaal niks serverbased aan?ik222 schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:27:
Verklaring van de huidige problemen is waarschijnlijk dat de server(s) plat zijn die zorgen voor de zenderlijst en daarom kan men decoders niet opnieuw instellen maar werken reeds ingestelde decoders nog prima.
Denk eerder dat er ergens een configuratiefout zit in de software in de DVB-C headends. Het is namelijk niet de eerste keer dat dit in het weekend gebeurd. Het lijkt mij dat er ergens een fout zit waardoor er een oude backup wordt teruggezet. Het is namelijk elke keer zo dat als de EPG wegvalt bepaalde zenders het niet doen. Namelijk: NDR, Ketnet/Canvas, en nog een aantal lokale zenders. NDR en Ketnet/Canvas zijn destijds verplaatst in een andere Transport Stream toen men het DVB-C signaal voorzien had van EPG.
Volgens mij wordt er dus steeds een oude config teruggezet waardoor NDR en Ketnet/Canvas weer op hun oude plek worden gezet en tevens de EPG weer uit staat.
De vorige keer wel op zondag gefixt dusVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:20:
Hier ook geen EPG meer. Ketnet/Canvas en NDR doen het hier ook niet meer ('Programma niet beschikbaar').
Na een nieuwe DVB-C scan zag ik dat NDR weer in de 304 MHz TS zit (bij Nederland 1,2,3) en Ketnet/Canvas weer in de 320 Mhz TS (bij RTL8, NET5 Veronica en Een). Dus precies zoals het ook was voordat EPG toegevoegd werd. Maar ondanks dat ze nu weer in de oude Transport Streams zitten geven ze nog steeds geen beeld.
/Edit 20-02-2011 22:12
Het is weer teruggedraaid. EPG werkt ook weer. Netjes op zondag
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 18:02 ]
Ja of het een server is weet ik niet (zoveel verstand heb ik niet van DVB-C) maar ik neem aan dat de lijst met zenders ergens samengesteld wordt en waarschijnlijk zit daar het probleem. Het werkt namelijk gewoon alleen het is onmogelijk om opnieuw zenders te zoeken.
Yep, 3900 of de anderen die ik geprobeerd heb, maken geen verschil.Rekenblok schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:52:
3900 al geprobeerd?
Wie woont er in Leusden en kan mij de Netwerk-ID vertellen?
Verwijderd
je kan de XMS storingsdienst bereiken op 088 - 555 2 555.
Deze zijn ook in het weekend bereikbaar.
Deze zijn ook in het weekend bereikbaar.
Verwijderd
In de NIT staat het overzicht van welke Transport Streams op welke frequentie te vinden zijn en in de SDT staat welke zenders in welke Transpost Streams zitten. Misschien werkt dat nu niet meer nu NDR is teruggezet in de 304Mhz TS. De 304Mhz is namelijk ook de netwerkfrequentie van van het GHM DVB-C signaal, dus wellicht is er nu een conflict.ik222 schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:25:
Ja of het een server is weet ik niet (zoveel verstand heb ik niet van DVB-C) maar ik neem aan dat de lijst met zenders ergens samengesteld wordt en waarschijnlijk zit daar het probleem. Het werkt namelijk gewoon alleen het is onmogelijk om opnieuw zenders te zoeken.
Als je de laatste berichten in dit topic over DVB-C gelezen hebt, dan valt het je misschien op dat er momenteel wat problemen zijn met DVB-C waardoor het anderen ook niet lukt om hun TV en/of ontvanger opnieuw in te stellen. Vermoedelijk heb jij daar dus ook last van en zal je moeten afwachten tot de problemen zijn opgelost.gijski schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:38:
Yep, 3900 of de anderen die ik geprobeerd heb, maken geen verschil.
Ja oke maar die NIT en die SDT moeten uiteraard wel ergens vandaan komen en het zou prima komen dat die component (wat het dan ook precies mag zijn) plat is.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:47:
[...]
In de NIT staat het overzicht van welke Transport Streams op welke frequentie te vinden zijn en in de SDT staat welke zenders in welke Transpost Streams zitten. Misschien werkt dat nu niet meer nu NDR is teruggezet in de 304Mhz TS. De 304Mhz is namelijk ook de netwerkfrequentie van van het GHM DVB-C signaal, dus wellicht is er nu een conflict.
Klopt dat heb ik gelezen, maar ik moet sowieso de juiste Netwerk-ID hebben anders werkt het ook niet als de storing is verholpenArChie schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:48:
[...]
Als je de laatste berichten in dit topic over DVB-C gelezen hebt, dan valt het je misschien op dat er momenteel wat problemen zijn met DVB-C waardoor het anderen ook niet lukt om hun TV en/of ontvanger opnieuw in te stellen. Vermoedelijk heb jij daar dus ook last van en zal je moeten afwachten tot de problemen zijn opgelost.
Ik gok dat je 3900 nodig hebt. Maar ik zal daar even achteraan gaan welke dat precies is.gijski schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:45:
[...]
Klopt dat heb ik gelezen, maar ik moet sowieso de juiste Netwerk-ID hebben anders werkt het ook niet als de storing is verholpen
Fout!Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:16:
[...]
nee ik doe zaken met XMS.
XMS doet zaken met Reggefiber... de merknaam Glashart stopt.
http://www.glasvezel.nu/n...l-merknaam-glashart-stopt
Die zijn faillietVerwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:18:
[...]
GerkeP
Ik vermoed eigenlijk dat DVB-C in Leusden nog niet actief is. 3900 zit in alle gebieden rondom Leusden en ik zou zelf zeggen dat Leusden ook op dezelfde headend komt te zitten. Let wel, dit is speculatie.gijski schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:38:
[...]
Yep, 3900 of de anderen die ik geprobeerd heb, maken geen verschil.
Die kunnen niet echt plat gaan want die zitten in een stream, dat is dus de start frequentie die je op moet geven.ik222 schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:41:
[...]
Ja oke maar die NIT en die SDT moeten uiteraard wel ergens vandaan komen en het zou prima komen dat die component (wat het dan ook precies mag zijn) plat is.
Als de hele stream er uit zou liggen zouden ook alle zenders in de stream weg zijn, al zal XMS niet veel streams gebruiken.
Er vanuitgaand dat er 40 zenders worden weergegeven,allemaal in SD,zullen er op zijn hoogst 5 streams actief zijn.
Zie ook : http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml
Echt een duidelijke uitleg,het zou dus wel kunnen dat in die startfrequentie de SDT info verkeerd is of nu ontbreekt waardoor verwezen wordt naar de verkeerde frequenties (streams)
Je kan het ook opzettelijk fout doen,en dan de teststreams bekijken in het testnetwerk van Ziggo door de juiste netwerk code in te voeren
Aangezien er bij een rescan niets gevonden wordt ziet het er naar uit dat er of een verkeerde of helemaal geen SDT tabel meer is,dat zullen ze vandaag heus wel fixen ( is misschien al gebeurd) maar die info verdwijnt niet zo maar,dus is Reggefiber/Glashart gewoon een beetje dom geweest.
Dus kan je ook niet van een storing spreken...
Volgens de tweede lijn moet je de gegevens van amersfoort gebruiken.
waarschijnlijk ten overvloede maar hier werkt DVB-C in ieder geval weer.
Breken jullie je nek niet over al die lijnen die er lopen ?Rekenblok schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:44:
Volgens de tweede lijn moet je de gegevens van amersfoort gebruiken.
Tv menu is geüpdatet. Settopbox uit en weer aan en je hebt meer instellingen in het instellingen menu.
(via de afstandbediening was bij mij voldoende
)
(via de afstandbediening was bij mij voldoende
- Als de EPG word ingeladen , zie je geen dikke tekst midden in je scherm maar gewoon netjes in de informatie balk dat de programma informatie word opgehaald.
- Onder instellingen is het volgende te wijzigen:
- beeldformaat
- weergave modus
- beeldkwaliteit
hdmi audio - onder algemeen zijn de volgende dingen te wijzigen:
- minigids tonen (hoeveel seconden)
- audio/ondertiteling.
- weergave tv gids. horizontaal of verticaal
- hoeveel minuten vooraf een herinnering in beeld moet komen
- het transparantie niveau van het menu
- algemene Pin
- betaal pin
- Zender blokkeren mogelijkheid:
- Welke zenders er geblokkeerd moeten worden
- Kinderslot
- Abonnement:
- Welke abonnementen je hebt.
- Systeem:
- Herstarten
- Software updaten
- Over deze settopbox
[ Voor 98% gewijzigd door White_Collar op 11-04-2011 15:56 ]
Kun je ook even bevestigen welke functies erbij zijn gekomen?Rekenblok schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:39:
Tv menu is geüpdatet. Settopbox uit en weer aan en je hebt meer instellingen in het instellingen menu.
(via de afstandbediening was bij mij voldoende)
pfff... waarom krijg ik nu altijd een netwerk fout bij het resetten van de Amino.
Ik dacht even de nieuwe mogelijkheden te bekijken, wordt er gevraagd of ik de 130 opnieuw wil opstarten en dan dus een network connection melding. En dit is dus eigenlijk iedere keer het geval als ik iets gewijzigd heb.
Stroom eraf en weer erop en de melding is weg maar dan krijg ik weer de vraag of ik de nieuwe instellingen wil behouden en wat ik dan ook kies, hij gaat weer resetten en ik zit weer met spanning te wachten of ik nog beeld krijg. wat dus soms wel het geval is en soms niet en ik het hele ritueel weer opnieuw moet doen. Al met al weer minimal tien minuten van mijn leven verspilt.
edit:
Nog leuker dit keer: ik kan niet eens kiezen of ik de instellingen wil behouden of niet omdat ik op de OK knop kan drukken wat ik wil maar die reageert daar dus niet op. Kortom: leuk die nieuwe functies maar je hebt er geen r**t aan als je ze niet kunt instellen.
Komt weer lekker professioneel over moet ik zeggen.
Ik dacht even de nieuwe mogelijkheden te bekijken, wordt er gevraagd of ik de 130 opnieuw wil opstarten en dan dus een network connection melding. En dit is dus eigenlijk iedere keer het geval als ik iets gewijzigd heb.
Stroom eraf en weer erop en de melding is weg maar dan krijg ik weer de vraag of ik de nieuwe instellingen wil behouden en wat ik dan ook kies, hij gaat weer resetten en ik zit weer met spanning te wachten of ik nog beeld krijg. wat dus soms wel het geval is en soms niet en ik het hele ritueel weer opnieuw moet doen. Al met al weer minimal tien minuten van mijn leven verspilt.
edit:
Nog leuker dit keer: ik kan niet eens kiezen of ik de instellingen wil behouden of niet omdat ik op de OK knop kan drukken wat ik wil maar die reageert daar dus niet op. Kortom: leuk die nieuwe functies maar je hebt er geen r**t aan als je ze niet kunt instellen.
@Quibus89,
Bug is bekend en glashart media is bezig met een fix
Nou laten we dan maar hopen dat het ooit nog goed gaat komen.Rekenblok schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:57:
@Quibus89,
Jij in ieder geval bedankt voor de mededeling. Je begrijpt hopelijk wel dat het geen persoonlijke aanval was op wie dan ook maar af en toe zit het me gewoon even te hoog.
Dat is inderdaad wel een heel erg amateuristische bug zeg. Dat zou je met een beetje testen toch al 10 keer gemerkt moeten hebben? Goed, het zal allemaal wat ingewikkelder liggen, dat geloof ik meteen.Quibus69 schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:56:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Is idd een Bug'je dat je zou zeggen, dat mag niet voorkomen.
Slordig foutje.
Maar hopen dat ze dat snel hebben gefixed,
want ben wel benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken met sound instellingen.
Slordig foutje.
Maar hopen dat ze dat snel hebben gefixed,
want ben wel benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken met sound instellingen.
Het eerste positieve wat ik kan zeggen is dat de EPG iets sneller is geworden en hierdoor eindelijk bruikbaar(der).
Ik ben benieuwd. Want inderdaad, de EPG is echt te traag. Als je bij zender 1 begint en je scrollt naar beneden, dan heb ik vaak zat dat als ik stop met op knoppen drukken op de afstandsbediening dat de gids nog even door blijft gaan omdat ik te vaak op de knop gedrukt heb. Behoorlijk irritant.Quibus69 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:36:
Het eerste positieve wat ik kan zeggen is dat de EPG iets sneller is geworden en hierdoor eindelijk bruikbaar(der).
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
En (als je in Zeewolde woont) http://www.xmsnet.nl/diensten/moviemaxQuibus69 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:36:
De overige gebieden volgen later deze week.
Volgens mij zitten er nu ook functies in zodat je meteen een hele pagina naar beneden kunt scrollen. Of een hele dag naar links/rechts.Luuk1983 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:45:
[...]
Ik ben benieuwd. Want inderdaad, de EPG is echt te traag. Als je bij zender 1 begint en je scrollt naar beneden, dan heb ik vaak zat dat als ik stop met op knoppen drukken op de afstandsbediening dat de gids nog even door blijft gaan omdat ik te vaak op de knop gedrukt heb. Behoorlijk irritant.
Interessant. En dan rijzen er meteen een aantal vragen:denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:46:
[...]
En (als je in Zeewolde woont) http://www.xmsnet.nl/diensten/moviemax
• Wordt er een fatsoenlijke geluidsstream meegestuurd? (als in: kan ik mijn 5.1 geluidsset fatsoenlijk gebruiken)
• Is de techniek beter dan uitzendinggemist, aangezien die nogal eens disconnects wil geven.
Beeldinstellingen behouden gaat inderdaad niet doordat je die niet kan aanklikken. De andere instellingen kan je wel wijzigen maar ze werken niet allemaal.
Bijvoorbeeld Geluid / Ondertitel wijzigen in de minigids heb ik aangezet maar dat maakt niet uit. Ik zie daarna nog steeds geen opties om zelf de ondertitel en / of het geluidsspoor te kiezen.
Bijvoorbeeld Geluid / Ondertitel wijzigen in de minigids heb ik aangezet maar dat maakt niet uit. Ik zie daarna nog steeds geen opties om zelf de ondertitel en / of het geluidsspoor te kiezen.
volgens mij komt er gewoon 5.1 geluid mee maar dat hangt er vanaf hoe de streams door moviemax geencode zijn. Verder is het een eigen filestorage die gebruikt is dus niet zo afhankelijk van externe feeds als de UZG streams. Scheelt ook dat daar niet elke dag 3240923 extra bestanden bijkomenLuuk1983 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:49:
[...]
Interessant. En dan rijzen er meteen een aantal vragen:
• Wordt er een fatsoenlijke geluidsstream meegestuurd? (als in: kan ik mijn 5.1 geluidsset fatsoenlijk gebruiken)
• Is de techniek beter dan uitzendinggemist, aangezien die nogal eens disconnects wil geven.
Verwijderd
mmzzzzz... ik probeer een upgrade van software te doen... maar hij blijft op "Loading" staan.
Duurt gewoonlijk nooit zo lang
Nu maar hopen dat het goed loopt het process.
Denan, Rekenblok > hoe lang moet je hem op dat "Loading" laten staan?
ofwel, na hoeveel tijd kun je stroom eraf halen ?
edit > je ziet ook steeds het rode ledje van de HD knipperen.
en dan blijft ie weer continu branden etc etc...
what the problem ?
Duurt gewoonlijk nooit zo lang

what the problem ?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 16:55 ]
Ben benieuwd, zal straks even kijkendenan schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:46:
[...]
En (als je in Zeewolde woont) http://www.xmsnet.nl/diensten/moviemax
Zou niet langer dan een kwartier mogen duren.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:52:
mmzzzzz... ik probeer een upgrade van software te doen... maar hij blijft op "Loading" staan.
Duurt gewoonlijk nooit zo lang![]()
what the problem ?
Die stream zit er al in, alleen de STB zet het om naar PCM. Dat kan je in het nieuwe menu ook al instellen.Luuk1983 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:49:
[...]
Interessant. En dan rijzen er meteen een aantal vragen:
In de films ook, lijkt me. Weet het eigenlijk niet.
Verwijderd
Net gebeld met de sevicedesk.Mojo schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:11:
[...]
Zou niet langer dan een kwartier mogen duren.
[...]
ze laden opnieuw software in, en dan nu een uur alles van stroom halen.
Dus dat gaan we nu doen.
wordt vervolgd..
EDIT > nou... uur stroom ervanaf gehad.. maar stb blijft op "Loading" staan
Sta nu weer met de servicedesk in de wacht.
word vervolgd weer.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 18:40 ]
Verwijderd
Aaargh, zojuist maar weer eens de zoveelste keer dat ik de eerste 2-3 seconden mis bij uitgaand gesprek. Dat is ook zo'n issue die volgens mij nooit opgelost gaat worden, want dat speelt al jaren.

Verwijderd
Nou ze kunnen bij de servicedesk mijn probleem niet oplossen.
Het is doorgezet naar netwerkbeheer.
Nu maar hopen dat het snel word opgepakt i hope...
Het is doorgezet naar netwerkbeheer.
Nu maar hopen dat het snel word opgepakt i hope...
Change info:
Kijkwijzer informatie is toegevoegd aan de TV gids
Kinderslot; mogelijkheid om TV kijken te blokkeren in een bepaald tijdvak
Het instellingenmenu is “opgeruimd” en voorzien van nieuwe functies
Snelheidsoptimalisaties in de EPG en keuzemenu's
Powerkeys zijn toegevoegd voor de TV gids; P+/P- voor pagina omhoog/omlaag; FFWD/FBWD voor dag vooruit/terug
Functie om per zender audio en ondertitel in te stellen (voorbeeld: Discovery HD) <- (deze functie activeer je eerst bij de instellingen en is daarna in de miniepg te gebruiken. Via de "info" knop dus)
Kijkwijzer informatie is toegevoegd aan de TV gids
Kinderslot; mogelijkheid om TV kijken te blokkeren in een bepaald tijdvak
Het instellingenmenu is “opgeruimd” en voorzien van nieuwe functies
Snelheidsoptimalisaties in de EPG en keuzemenu's
Powerkeys zijn toegevoegd voor de TV gids; P+/P- voor pagina omhoog/omlaag; FFWD/FBWD voor dag vooruit/terug
Functie om per zender audio en ondertitel in te stellen (voorbeeld: Discovery HD) <- (deze functie activeer je eerst bij de instellingen en is daarna in de miniepg te gebruiken. Via de "info" knop dus)
Over moviemax: Maar enkele films aanwezig, ik schat 30 tot 50 max. Veel onbekende en oude films.
(Nog) niet interessant.
(Nog) niet interessant.
Voor een eerste start hebben ze al best een leuke selectie staan (50 films). Het aanbod zal de komende periode uitgebreid worden maar op dit moment staan er toch al aardig wat SD en HD films klaar.The Wizard schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:22:
Over moviemax: Maar enkele films aanwezig, ik schat 30 tot 50 max. Veel onbekende en oude films.
(Nog) niet interessant.
Zomaar een random greep:
Clash of the titans, Cop out, the losers, SATC2, True Legend (erg leuk), EatPrayLove (vrouwenfilm.. negeren), The Expendables, Inception, Ip Man, Karate Kid 2010, Ong Bak 3, Paranormal Activity 2, The Prestige, Salt, Splice, New Kids Turbo, Operation Endgame, The Social Network, The Other guys, Burlesque, Cell 211, Alle Harry potters, etc
Voor de diehard downloader is er natuurlijk weinig nieuws onder de zon. Zo'n online videotheek is natuurlijk gebonden aan het releaseschedule van de normale moviemax videotheken.
Ik deel hierin de mening van denan, EatPrayLove, negeren...
Weet iemand hoe je die kan veranderen? Als ik de betaalpin wil veranderen zegt hij dat het niet actief is. De algemene pin is in ieder geval niet 0000 (zoals de betaalpin wel zou zijn).Rekenblok schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:39:
- algemene Pin
- betaal pin
Wel prettig dat ze 50/50 hebben (Ziggo heeft 40/4)
Wat betreft de ondertiteling en geluidsporten: Dit werkt inderdaad wel maar helaas alleen als er echt meerdere talen zijn.
Bijvoorbeeld bij RTL zit er een DD2.0 en een DD5.1 spoor in de stream en daar kun je helaas niet tussen schakelen. Ook kun je bij RTL de ondertiteling niet uitzetten bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld bij RTL zit er een DD2.0 en een DD5.1 spoor in de stream en daar kun je helaas niet tussen schakelen. Ook kun je bij RTL de ondertiteling niet uitzetten bijvoorbeeld.
Hmmm das een goed punt. Zal het eens aangeven bij de productmanager.ik222 schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:40:
Wat betreft de ondertiteling en geluidsporten: Dit werkt inderdaad wel maar helaas alleen als er echt meerdere talen zijn.
@erikjanvanputten: (ot) inderdaad.. wat een draak van een film was dat zeg. En ik dacht dat ik toch aardig gehard was na SATC.
@jeroenE: Er moet (om films te kunnen bestellen) ook een betaalmodule actief zijn op jouw account. Als die niet actief is kun je niets bestellen. Via het klantenportal kun je zien of die betaalmodule ook echt geactiveerd is op je account.
[ Voor 27% gewijzigd door denan op 11-04-2011 20:44 ]
Oke
Ja dit lijkt mij iets wat redelijk makkelijk ook te maken is als je de mogelijkheid bij meerdere talen al hebt.
Dit topic is gesloten.