Op zich wel.. maar heb je in de audio instellingen al geen optie om stereo/5.1 te selecteren? Ik ga ervan uit dat als dat het geval is je automatisch het 5.1 track krijgt als je naar die zender zapped.ik222 schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:46:
OkeJa dit lijkt mij iets wat redelijk makkelijk ook te maken is als je de mogelijkheid bij meerdere talen al hebt.
die is standaard 1111JeroenE schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:34:
[...]..algemene pin is in ieder geval niet 0000...
Je kunt kiezen tussen "origineel" en "altijd stereo" dus misschien gaat dat daar wel mee maar echt handig is dit niet. Kan dat nu niet testen omdat je die instellingen dus nog niet op kan slaan. Ik zou het liever gewoon per zender zien zoals dat ook bij talen kan.denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:50:
[...]
Op zich wel.. maar heb je in de audio instellingen al geen optie om stereo/5.1 te selecteren? Ik ga ervan uit dat als dat het geval is je automatisch het 5.1 track krijgt als je naar die zender zapped.
Daarnaast kan je daarmee de ondertiteling sowieso niet uitschakelen natuurlijk.
Ik zou het graag voor je willen testen op m'n Amino 130M, maar mijn TV pakt geen DD (denk ik, kan het iig niet zien) en ik gebruik mijn HTPC op mijn versterker. Dus daar kan ik het sowieso instellen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Je kunt het uberhaupt niet testen zolang de bug die er voor zorgt dat je deze instellingen niet kunt behouden niet is opgelost
Heb al geprobeerd om na de eerste keer opnieuw opstarten de stroom te onderbreken maar dat helpt niet want dan krijg je hetzelfde scherm bij de volgende boot weer...
Ik heb wel een receiver overigens (via toslink aangesloten) waar ik precies kan zien wat er binnenkomt. Dus zodra de optie ook echt in te stellen is kan ik het wel testen
Edit: Nog een kleine bug, het HD pakket staat dubbel bij het overzicht van je abbonnementen in het menu.
Edit2: Nog een toevoeging wat betreft het ondertiteling / geluidsporen kiezen, bijvoorbeel ook bij MyZenTV HD zitten meerdere geluidsporen (o.a. een met een yoga stem erbij) maar ook die zijn niet te kiezen. Lijkt me dus om meerdere redenen handig om gewoon overal alle beschikbare sporen te kunnen kiezen vanuit de mini epg.
Edit3: Nog een voorbeeld, bij Animal Planet HD staan van die vreselijke blauwe ondertitels in beeld. Ik denk dan kan ik die mooi uitzetten met de nieuwe feature maar helaas ook hier geen instelmogelijkheden aanwezig...
Ik heb wel een receiver overigens (via toslink aangesloten) waar ik precies kan zien wat er binnenkomt. Dus zodra de optie ook echt in te stellen is kan ik het wel testen
Edit: Nog een kleine bug, het HD pakket staat dubbel bij het overzicht van je abbonnementen in het menu.
Edit2: Nog een toevoeging wat betreft het ondertiteling / geluidsporen kiezen, bijvoorbeel ook bij MyZenTV HD zitten meerdere geluidsporen (o.a. een met een yoga stem erbij) maar ook die zijn niet te kiezen. Lijkt me dus om meerdere redenen handig om gewoon overal alle beschikbare sporen te kunnen kiezen vanuit de mini epg.
Edit3: Nog een voorbeeld, bij Animal Planet HD staan van die vreselijke blauwe ondertitels in beeld. Ik denk dan kan ik die mooi uitzetten met de nieuwe feature maar helaas ook hier geen instelmogelijkheden aanwezig...
[ Voor 101% gewijzigd door ik222 op 11-04-2011 21:36 ]
Dank, en het werkt! Ik zat idd gisteren in het storingsgebied...Rekenblok schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:44:
Volgens de tweede lijn moet je de gegevens van amersfoort gebruiken.
Dus NETWERK-ID XMS Leusden = 3900
Mijn Amino 110 werkt niet meer. Rode led staat alleen nog onregelmatig te knipperen.
Poosje van de stroom afgehaald maar dat helpt niet. Ik heb wel gewoon iptv signaal want de amino 130m
werkt wel gewoon. Modem voor de zekerheid ook even van de stroom gehaald maar dat heeft ook niet geholpen. Hoe lang is de garantie op de amino 110, ik heb hem nu ongeveer 17 maanden?
Poosje van de stroom afgehaald maar dat helpt niet. Ik heb wel gewoon iptv signaal want de amino 130m
werkt wel gewoon. Modem voor de zekerheid ook even van de stroom gehaald maar dat heeft ook niet geholpen. Hoe lang is de garantie op de amino 110, ik heb hem nu ongeveer 17 maanden?
Volgens mij is het knipperen van de rode led het teken dat ie een firmware of bootimage probeert te krijgen.Krishly schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:38:
Mijn Amino 110 werkt niet meer. Rode led staat alleen nog onregelmatig te knipperen.
Je kan er eens een sniffer tussenhangen, adhv de vendor-class-identifier in je dhcp request kun je de status dan achterhalen. Je zou dan een dhcp offer moeten krijgen met de juiste (multicast)adressen voor de bootimage en firmware.
Met een linux box kun je eventueel ook zelf de firmware forceren, maar of een 'verse' amino ook werkt met XMS weet ik niet (Ik heb nog geen glas hier... Heb wel een paar 'kale' amino's liggen, maar nog niet kunnen testen
* DJSmiley overweegt wel XMS.. die gaan hier ook het netwerk op als de glashart planning doorgaat.
Morgen een bijeenkomst, dus ik ben benieuwd.
Mij is ook opgevallen dat als je nu bijvoorbeeld naar kanaal 14 wilt (waar geen zender zit) de ontvanger automatisch naar 101 gaat. Makkelijk! ;-)
Waar zit dat ondertitels menu precies, kan het nergens vinden. Dacht ik eindelijk van die vreselijke wit op zwart ondertitels van Discovery World af te kunnen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat kan dus (nog) niet, het werkt alleen als er echt verschillende talen ondertiteling te kiezen zijn. Hetzelfde geldt bij bijvoorbeeld Animal Planet HD (lelijke blauwe ondertiteling).Fiber schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:29:
Waar zit dat ondertitels menu precies, kan het nergens vinden. Dacht ik eindelijk van die vreselijke wit op zwart ondertitels van Discovery World af te kunnen...
Het lijkt er inderdaad op dat de animo 110 een update wil uitvoeren c.q. de update niet goed gegaan is.
Maar hoe nu op te lossen?
Maar hoe nu op te lossen?
Goeie morgen allemaal,
Ik wil even melden dat zeker niet alles op xms is af te schuiven er gaat een hoop mis bij de aannemers.
Het volgende heb ik mee gemaakt bij mijn schoon ouders.
i.v.m een renovatie van hun woning moesten ze tijdelijk verhuizen naar een andere woning.
toen ze terug konden verhuizen ging het mis.
tijdens de bouw hadden ze ge glasvezel kabels van het hele blok kapot getrokken.
na wat bellen was dit alles snel geregeld duurde ongeveer 2 werkdagen.
maar toen werd het leuk de aannemer die de glasvezel opnieuw heeft ingeblazen heeft het modem mee genomen dus we hebben weer een nieuwe vezel nemen de diensten af maar hebben geen modem.
we zitten nu al bijna drie weken zonder tv telefoon en internet.
de verhuizing was door xms netjes uitgevoed en hun gingen er net als ik vanuit dat er een modem hing in de woning.
ik hoop maar dat het nu snel wordt opgelost en dat we de digitene elende weer de deur uit kunnen doen.
mvg Raymond
Ik wil even melden dat zeker niet alles op xms is af te schuiven er gaat een hoop mis bij de aannemers.
Het volgende heb ik mee gemaakt bij mijn schoon ouders.
i.v.m een renovatie van hun woning moesten ze tijdelijk verhuizen naar een andere woning.
toen ze terug konden verhuizen ging het mis.
tijdens de bouw hadden ze ge glasvezel kabels van het hele blok kapot getrokken.
na wat bellen was dit alles snel geregeld duurde ongeveer 2 werkdagen.
maar toen werd het leuk de aannemer die de glasvezel opnieuw heeft ingeblazen heeft het modem mee genomen dus we hebben weer een nieuwe vezel nemen de diensten af maar hebben geen modem.
we zitten nu al bijna drie weken zonder tv telefoon en internet.
de verhuizing was door xms netjes uitgevoed en hun gingen er net als ik vanuit dat er een modem hing in de woning.
ik hoop maar dat het nu snel wordt opgelost en dat we de digitene elende weer de deur uit kunnen doen.
mvg Raymond
PM je gegevens even, ga ik er achteraan.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Is het al bekend wat de prijzen gaan worden voor het huren van een film?
Anoniem: 403004
sinds gisteren komt er hier ook uit het glas internet binnenstromen.
prima snelheid moet ik zeggen.
eerst haalde ik maar down 60 van de 100.
dus toch maar me oude routertje vervangen voor een nieuwe.
nu is het ietsje beter geworden.
ik haal nu 94 van de 100.
voorlopig zal ik even niet klagen en hopelijk zijn we de trage start snel vergeten.
ed
prima snelheid moet ik zeggen.
eerst haalde ik maar down 60 van de 100.
dus toch maar me oude routertje vervangen voor een nieuwe.
nu is het ietsje beter geworden.
ik haal nu 94 van de 100.
voorlopig zal ik even niet klagen en hopelijk zijn we de trage start snel vergeten.
ed
Ed,
Mooi om te zien dat alles goed werkt. 94/100 is inderdaad een normale snelheid. Je hebt altijd wel wat overhead bij het testen.
Raymond,
Is doorgezet
Ebhaas,
Wisselt een beetje. Tussen de euro voor een wat oudere film en ~5 euro voor een recente HD film.
Mooi om te zien dat alles goed werkt. 94/100 is inderdaad een normale snelheid. Je hebt altijd wel wat overhead bij het testen.
Raymond,
Is doorgezet
Ebhaas,
Wisselt een beetje. Tussen de euro voor een wat oudere film en ~5 euro voor een recente HD film.
En ja hoor, de smtp staat wederom op een blacklist 

ook maar even getwittert naar http://www.twitter.com/xmsglasvezel, anders ligt de melding wederom een aantal dagen te wachten in de mailbox. gezien de SORBS listing komt de mail voorlopig nergens aan
Voor gratis professionele hulp voor de beheerders van de servers: http://www.mxtoolbox.com/...ns.aspx?ip=217.149.192.65
En de webmail ookBackscatterer.org LISTED Sorry 217.149.192.65 is blacklisted at Detail
Return codes were: 127.0.0.2 1997 359
SORBS-SPAM LISTED Spam Received See: Detail
Return codes were: 127.0.0.6 3497 359
Beetje jammer dat ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord heb gehad op mijn klacht bij support over dat hele mailgebeurenSORBS-SPAM LISTED Spam Received See: Detail
Return codes were: 127.0.0.6 3599 562
ook maar even getwittert naar http://www.twitter.com/xmsglasvezel, anders ligt de melding wederom een aantal dagen te wachten in de mailbox. gezien de SORBS listing komt de mail voorlopig nergens aan
Voor gratis professionele hulp voor de beheerders van de servers: http://www.mxtoolbox.com/...ns.aspx?ip=217.149.192.65
[ Voor 38% gewijzigd door GerkeP op 12-04-2011 14:43 ]
GerkeP
quote "ATTENTION: ips.backscatterer.org is NOT a spammerlist. It's a Backscatterer list !!! If you need a spammerlist we recommend using UCEPROTECT.NET insteadLoveparade schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:23:
En ja hoor, de smtp staat wederom op een blacklist
Beetje jammer dat ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord heb gehad op mijn klacht bij support over dat hele mailgebeuren
Keep this in mind before using ips.backscatterer.org:"
Backscatter is volgens onze beheerders niet te vermijden op een webmail omgeving als er continu users blijven zijn die hun username/wachtwoord aan spammers doorgeven.
@love: ik denk dat hulp niet nodig is. De vorige paar keer dat je dacht dat de servers incorrect waren geconfigureerd bleek ook alles potdicht te zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door denan op 12-04-2011 14:47 ]
Ben ik het niet helemaal mee eens, helaas zijn er genoeg beheerders die backscatter dus wel gebruiken als RBL. Overigens is de Backscatter listing niet de webmail, maar de SMTP serverdenan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:44:
[...]
quote "ATTENTION: ips.backscatterer.org is NOT a spammerlist. It's a Backscatterer list !!! If you need a spammerlist we recommend using UCEPROTECT.NET instead
Keep this in mind before using ips.backscatterer.org:"
Backscatter is volgens onze beheerders niet te vermijden op een webmail omgeving als er continu users blijven zijn die hun username/wachtwoord aan spammers doorgeven.
Maar het meest maak ik me zorgen over de SORBS listing. Ik denk toch dat jullie filtering niet klopt en steken laat vallen. Ik denk dat het voorbeeld van XS4ALL in dit geval toch beter is, liever de mail trager, maar goed gefilterd afleveren, dan via RBL helemaal niet aankomen.
Dat klopt, maar er is wel hulp nodig voor de filtering, want die werkt niet juistik denk dat hulp niet nodig is. De vorige paar keer dat je dacht dat de servers incorrect waren geconfigureerd bleek ook alles potdicht te zitten.
Je kunt je servers nog zo goed beveiligen, als je de spam en andere troep niet filtert voordat het het grote boze internet op gaat helpt dat niets helaas
[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 12-04-2011 14:53 ]
GerkeP
No offence.. maar dat zijn dan idioten. het staat zelfs letterlijk op de site van backscatterer dat je dat nooit moet doenLoveparade schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:48:
Ben ik het niet helemaal mee eens, helaas zijn er genoeg beheerders die backscatter dus wel gebruiken als RBL. Overigens is de Backscatter listing niet de webmail, maar de SMTP server
Die werkt prima op het ingestelde niveau. Een zwaarder niveau instellen is mogelijk (en dat is in het verleden wel eens gedaan met outbound mail) maar daardoor kreeg je teveel false positives. Het mailplatform (met outbound spamfiltering) is ook jarenlang door xs4all gebruikt (hccnet).Dat klopt, maar er is wel hulp nodig voor de filtering, want die werkt niet juist
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 12-04-2011 14:56 ]
Helemaal mee eens, maar je zal van elke beheerder die dat doet een dubbeltje krijgen, hoef je niet meer te werkenNo offence.. maar dat zijn dan idioten.
Ook daar heb je gelijk in, helaas staat de tijd en techniek niet stil, en moet je mee evolueren.Die werkt prima op het ingestelde niveau. Een zwaarder niveau instellen is mogelijk (en dat is in het verleden wel eens gedaan met outbound mail) maar daardoor kreeg je teveel false positives. Het mailplatform (met outbound spamfiltering) is ook jarenlang door xs4all gebruikt (hccnet).
Om op SORBS gelist te worden moet je echt wel je best doen, en het lijkt er op dat er toch een of meerdere gebruikers zijn die meer dan 50 spammailtjes in een uur weten te versturen. In Spamassassin kun je daar ook op filteren. Misschien dat dat dan nog niet aan staat?
Kun je aangeven wat er nu door jullie gebruikt wordt voor de filtering?
Waar blijft de RDNS? PLEASEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Overigens wel netjes dat SORBS gelijk via Twitter aanbiedt om dit direct op te lossen met XMS, maar dan hoop ik wel dat ze meelezen bij XMS
@gerkep @xmsglasvezel Please lodge a ticket via http://www.au.sorbs.net/cgi-bin/support then we should be able to resolve this promptly
[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 12-04-2011 15:05 ]
GerkeP
De bug waardoor je instellingen niet kon behouden is gefixt
Heb daarna gelijk even getest wat die optie "HDMI audio" doet wanneer je hem op origineel zet. Dit is echter puur en alleen een instelling om ook 5.1 audio te kunnen doorgeven via HDMI ipv enkel stereo. Via toslink kwam altijd al 5.1 door indien het betreffende geluidspoor van de zender 5.1 was en hier heeft deze instelling geen invloed op, ook niet wanneer je hem op alleen stereo zet. Betekent dus dat er nog steeds behoefte is om bij elke zender te kunnen kiezen uit alle beschikbare audio en ondertitelingsporen, iets wat nu niet mogelijk is zolang er geen verschillende talen beschikbaar zijn. Dit laatste zou overigens om meer redenen zeer wenselijk zijn.
Daarnaast werken in de EPG de pagina vooruit en dag vooruit knoppen enkel in de horizontale weergave. In de verticale weergave zorgen de ch+ en ch- knoppen er echter nog steeds gewoon voor dat de EPG sluit en dat de amino van zender wisselt, de fast forward en fast rewind knoppen doen dan gewoon niets.
Daarnaast werken in de EPG de pagina vooruit en dag vooruit knoppen enkel in de horizontale weergave. In de verticale weergave zorgen de ch+ en ch- knoppen er echter nog steeds gewoon voor dat de EPG sluit en dat de amino van zender wisselt, de fast forward en fast rewind knoppen doen dan gewoon niets.
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 12-04-2011 15:07 ]
Kan iemand mij nou eens voor eens en voor altijd in simpele bewoordingen uitleggen waarom ik letterlijk nooit spam of virus mails in mijn XMS mail krijg en enkele anderen blijkbaar wel. Mijn persoonlijke mening is dat ze die rotzooi gewoon over zichzelf afroepen door bewust of onbewust onverantwoordelijk gedrag.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Spamassasin/mailbad/kaspersky spam. De trigger 'meer dan 50 spams per uur' resulteert niet in een block maar geeft direct een melding op een groot scherm boven het hoofd van de beheerders (possible spam run-user XXXX).Loveparade schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:59:
Ook daar heb je gelijk in, helaas staat de tijd en techniek niet stil, en moet je mee evolueren.
Om op SORBS gelist te worden moet je echt wel je best doen, en het lijkt er op dat er toch een of meerdere gebruikers zijn die meer dan 50 spammailtjes in een uur weten te versturen. In Spamassassin kun je daar ook op filteren. Misschien dat dat dan nog niet aan staat?
Kun je aangeven wat er nu door jullie gebruikt wordt voor de filtering?
Dat is niet aan mij. Vraag het maar bij XMS aan, de uitwerking is niet al te lastig.Waar blijft de RDNS? PLEASEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Dan heb je geluk.Fiber schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:08:
Kan iemand mij nou eens voor eens en voor altijd in simpele bewoordingen uitleggen waarom ik letterlijk nooit spam of virus mails in mijn XMS mail krijg en enkele anderen blijkbaar wel. Mijn persoonlijke mening is dat ze die rotzooi gewoon over zichzelf afroepen door bewust of onbewust onverantwoordelijk gedrag.
Ik kan niet verklaren waarom ik overladen wordt met spam op mijn xmsnet adres, wat ik niet gebruik, niet gebruikt heb, nog nooit door een ander gebruikt is, en die alleen wordt gebruikt door XMS zelf om de facturen en nieuwsbrieven te versturen.
Inmiddels denk ik overigens dat de nieuwsbrief wel eens de boosdoener kan zijn inzake de spam/virus/malware mail, maar daar ben ik nog mee aan het uitzoeken.
Waar ik nu met Denan mee bezig ben, gaat om de uitgaande mail die dus door andere providers geblokkeerd wordt omdat we op een RBL staan, als gevolg van meerdere spamruns vanaf de smtp en webmail servers. Overigens hoeft dit niet veroorzaakt te zijn door een xms gebruiker. Deze servers zijn shared voor ao xms en internl.net, en ik vermoed ook nog wel meer.
GerkeP
Die vraag ligt er al heel lang, dus kennelijk toch lastigdenan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:12:
[
Dat is niet aan mij. Vraag het maar bij XMS aan, de uitwerking is niet al te lastig.
Ik zal nog eens mailen naar support.
GerkeP
XMS heeft eigen mailservers binnen ons domein (volgende week helemaal gescheiden) en heeft ook andere settings mbt inbound/outbound spamfiltering.Loveparade schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:13:
[...]
Waar ik nu met Denan mee bezig ben, gaat om de uitgaande mail die dus door andere providers geblokkeerd wordt omdat we op een RBL staan, als gevolg van meerdere spamruns vanaf de smtp en webmail servers. Overigens hoeft dit niet veroorzaakt te zijn door een xms gebruiker. Deze servers zijn shared voor ao xms en internl.net, en ik vermoed ook nog wel meer.
@RDNS:
Lastig omdat het niet binnen de huidige processen valt. Implementeren is een kwestie van een procesje maken of een geautomatiseerde website optrekken. Aangezien het maar voor een handjevol klanten interessant is denk ik dat de prioriteiten momenteel bij andere dingen liggen (look.. a shiny new videorental portal!).
[ Voor 20% gewijzigd door denan op 12-04-2011 15:17 ]
Dus de rdns voor smtp en webmail gaan ook veranderen?denan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:15:
[...]
XMS heeft eigen mailservers binnen ons domein (volgende week helemaal gescheiden) en heeft ook andere settings mbt inbound/outbound spamfiltering.
Ik heb de vraag in 2008(?) al neergelegd bij Jasper, regelmatig aan gereclameerd (ook tijdens de bijeenkomst met Folkert en Yogoi vorig jaar weer aangekaart), maar helaas nooit verder een antwoord gehad.@RDNS:
Lastig omdat het niet binnen de huidige processen valt. Implementeren is een kwestie van een procesje maken of een geautomatiseerde website optrekken. Aangezien het maar voor een handjevol klanten interessant is denk ik dat de prioriteiten momenteel bij andere dingen liggen (look.. a shiny new videorental portal!).
Daarbij komt dat ik rustig durf te beweren dat zeker 25% van de xms gebruikers hier belang bij heeft, want de meerwaarde bij glas is de upload en de mogelijkheid om eigen servers te gebruiken. RDNS is een must voor mailservers, maar zeker ook zeer nuttig voor andere zaken. Ik snap dat er prioritering plaats vindt, maar dit lijkt een ondergeschoven lijk te gaan worden
[ Voor 34% gewijzigd door GerkeP op 12-04-2011 15:22 ]
GerkeP
Dit lijkt me in tegenspraak, je gebruikt de XMS mail niet zeg je eerst, en toch weer wel voor je uitgaande mail...Loveparade schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:13:
... mijn xmsnet adres, wat ik niet gebruik, niet gebruikt heb, nog nooit door een ander gebruikt is, en die alleen wordt gebruikt door XMS zelf om de facturen en nieuwsbrieven te versturen.
...
Waar ik nu met Denan mee bezig ben, gaat om de uitgaande mail die dus door andere providers geblokkeerd wordt omdat we op een RBL staan, ...

Vast niet. Het komt op nieuw ijzer te staan maar qua configuratie zal er niets aangepast worden.Loveparade schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:18:
Dus de rdns voor smtp en webmail gaan ook veranderen?
Dus alles nog steeds naar buiten via het zelfde ip, en dus nog steeds gezamenlijk op de RBL bij een spamrun?denan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:21:
[...]
Vast niet. Het komt op nieuw ijzer te staan maar qua configuratie zal er niets aangepast worden.
GerkeP
Ik krijg ook spam. Dat ik er mee overladen word kan ik niet zeggen maar de ene dag krijg ik er meerderen terwijl het ook zo een week stil kan zijn.Fiber schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:08:
Ik heb nog NOOIT! iemand mijn xms mailadres gegeven en ook nog nooit gebruikt om iemand een mail te sturen. het enige waar het mailadres voor gebruikt wordt is de maandelijkse factuur en de nieuwsbrief van XMS. Lijkt me dus erg sterk dat ik die spam dan aan mezelf te danken heb.
Nee hoor.Fiber schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:19:
[...]
Dit lijkt me in tegenspraak, je gebruikt de XMS mail niet zeg je eerst, en toch weer wel voor je uitgaande mail...
Omdat RDNS niet mogelijk is, kan mijn mailserver niet rechtstreeks naar andere servers versturen, dus moet je een smarthost gebruiken. In mijn geval is dat Fastmail en xmsnet.
Fastmail is een betaalde smtp server met quota, ik stuur de belangrijke mail naar buiten via fastmail, de rest via xmsnet. Wanneer ik alle mail via fastmail moet gaan versturen kost me dat ca 60$ per maand, nu 10$
feit blijft dat ik vind dat een provider een goede dienst hoort te leveren. Er zijn simpele oplossingen denkbaar om de RDNS bij listing aan te passen, terwijl je met delisting bezig bent (doet xs4all bijvoorbeeld), maar dat kost natuurlijk wel beheer en monitoring
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 12-04-2011 15:27 ]
GerkeP
Ik wil ook niets bestellen, maar juist voorkomen dat dat gaat gebeuren. Waar kan je de betaalmodule terug vinden in het klantenportal? Ik kon het zo snel nergens vinden.denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:42:
@jeroenE: Er moet (om films te kunnen bestellen) ook een betaalmodule actief zijn op jouw account. Als die niet actief is kun je niets bestellen. Via het klantenportal kun je zien of die betaalmodule ook echt geactiveerd is op je account.
Of komt dat pas als het ook in de rest van XMS actief wordt?
De PgUp/PgDn bladeren in de EPG vind ik erg handig. Maar ik had het nog handiger gevonden als de volgorde hetzelfde zou zijn als bladeren per regel. Bij mij is ch+ naar "beneden" terwijl je ook pijltje naar beneden (ipv pijltje omhoog) moet gebruiken om naar "beneden" te gaan. Is er nog iemand die een feature request aan Glashart wil doorgeven?
Weet iemand wat het "Star TV pakket" is? Het staat wel in het lijstje op de Amino, maar niet op het lijstje met paketten bij XMS.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenE op 12-04-2011 17:09 . Reden: Vraag Star TV toegevoegd ]
Is een speciaal pakket voor onze Hindoestaanse medeburgers en voor de liefhebbers van Bollywood films:JeroenE schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:07:
...
Weet iemand wat het "Star TV pakket" is? Het staat wel in het lijstje op de Amino, maar niet op het lijstje met paketten bij XMS.
http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=2
Anoniem: 120071
Nog een toevoeging:Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:03:
Is het meer mensen opgevallen dat het digitale signaal sinds gisteren (of eergisteren?) ietsjes kleurrijker is geworden?
Ik heb ook gemerkt dat het detail en de scherpte iets is toegenomen. Ik zie het opnieuw bij zowel Technicolor zenders als bij SAT zenders/Lokale zenders. Blijft raar allemaal dat het beeld de ene periode beter is dan de andere periode. Hoop dat het eens zo blijft en dat het volgende week niet langzaam aan weer minder gaat worden. Als het goed is zou ik deze week een paar capture vergelijkingen van Ziggo en GHM moeten hebben
En voor de duidelijkheid:
Ik ben ben dus niet de enige die hier last van heeft:
Loekie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:36:
[...]
Hier ook maar gedaan, kaartje van glashart deventer erbij gehaald en dat lijkt te werken.
Analoog is vergelijkbaar met ziggo, digitaal stuk minder scherp, contrast out of whack en bewegingsonscherpte, mja, dan toch maar schotel erbij voor HD binnenkort
Anoniem: 382513 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:38:
Ook naar mijn idee is de beeldkwaliteit van upc digitaal beter dan IPTV van Lijbrandt.
En ik woon in een niet WBA gebied.
Het beeld mist wat scherpte en de kleuren zijn minder. Zeker qua HD zie je verschil
Anoniem: 382513 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:15:
@ Yogoi
De cijfers in mijn naam zijn die van mijn postcode ;-) 3315 is Dordrecht, een WGDO netwerk. Dat dan weer wel
Dragonheart-03 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:58:
Ervaringen met Lijbrandt in Dordrecht
------------------------------------------------------
2. Televisie: het aanbod loopt achter ten aanzien van UPC (de concurrent). De kwaliteit is over glasvezel ook minder dan van UPC. Wel is het voordeel dat DVB-C wel wordt ondersteund.
Anoniem: 120071 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Weet er iemand hoe het kan dat ik op woensdag 19 januari een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.
Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen.
Weet iemand of het mogelijk is dat er door bepaalde aanpassingen in het netwerk kwaliteitsverlies ontstaat bij routeren van de Technicolor multicast IP's op het IPTV netwerk van Glashart Media?
Of heeft Technicolor de afgelopen tijd bepaalde aanpassingen gedaan aan het bronsignaal?
marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:59:
[...]
Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk. Ik dacht dat het aan mijn tv lag dus loop al een aantal dagen de tv opnieuw in te stellen, maar krijg deze niet meer zo mooi.
Vorige week kreeg ik de 532 binnen, via de omruilactie, maar dit bracht ook geen verschil. Aan mij tv is niks veranderd, maar het lijkt erop dat er minder details zichtbaar zijn dan 2 weken geleden.
Is er inderdaad wat veranderd aan de payload van de multicast-pakketten?
geert1975 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:25:
De meldingen over kleuren/detail herken ik ook. Ik heb de afgelopen tijd wel eens gecontroleerd of de tv wel op de juiste ingang stond ingesteld of dat ik gewoon analoog zat te kijken. Bleek gewoon digitaal te zijn.
Allemaal dezelfde soort meldingen over scherpte/kleur/contrast...Anoniem: 394853 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:50:
[...]
Ha ook daar hebben wij dus ook problemen mee (ik dacht dat het aan de Sony bravia TV lag we hebben daar onlangs een nieuwe beeldbuis in laten zetten in verband met back light problemen toen we hem terughadden gekregen was het beeld goed) maar gisteren avond zagen we inderdaad weer de beeldkwaliteit teruggaan. Wij wilde al de firma bellen toevallig woon ik ook in amersfoort. Ik ga morgen het boxje terugbrengen, gelukkig heb ik de amino m130 nog staan.
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-04-2011 19:15 ]
We waren het er toch al lang geleden over eens dat dat niets met IPTV te maken heeft? Als het al een issue is dan ligt het bij Technicolor, UPC heeft dezelfde feeds.Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:59:
[...]
Nog een toevoeging:
Ik heb ook gemerkt dat het detail en de scherpte iets is toegenomen. Ik zie het opnieuw bij zowel
Allemaal dezelfde soort meldingen over scherpte/kleur/contrast...
Ik denk dat het te maken heeft met de tulpen die nou in bloei staan, dat geeft een mooier contrast.... 
Helemaal met denan eens, dit is al vaak genoeg behandeld, het is niet iets bij Glashart/Reggefiber media.
Helemaal met denan eens, dit is al vaak genoeg behandeld, het is niet iets bij Glashart/Reggefiber media.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Anoniem: 120071
Tja, waarom zeggen verschillende mensen dan dat het bij Ziggo/UPC scherper/kleurrijker/contrastrijker is (precies de klachten waar al langer over geklaagd bij het GHM signaal)?
En waarom zie ik het dan ook bij NDR (van de satelliet) en Studio 040 (lokaal binnengehaald)? Die hebben niks met Technicolor of Hilversum te maken...
Feit is wel dat het beeld hier er via DVB-C enkel en alleen 'rijk' uitziet in de periodes dat die kleur/contrast en scherpte optimaal zijn. In de mindere periodes ziet het er gewoon erg mager uit en dat kijkt een stuk minder comfortabel. Er zijn dan minder fijne details zichtbaar en kleurdiepte en het contrast zijn gewoon zichtbaar minder.
Overigens had ik het een tijdje terug nog nagevraagd bij iemand van Technicolor of er aanpassingen waren gedaan. Die zei het volgende:
mocht er een upgrade van software plaatsvinden dan gebeurd dat in maintenance windows en die zijn 's nachts tussen 0200 en 06:00 ivm het kunnen uitvallen van services.
en die worden keurig aan de afnemers gemeld.
de MW worden een ruime tijd van te voren aan de afnemers doorgegeven zodat ze daar op kunnen inspelen.
verder kan ik je nog melden dat er de laaste 2 maanden geen software upgrade gedaan is aan de encoders ed.
En waarom zie ik het dan ook bij NDR (van de satelliet) en Studio 040 (lokaal binnengehaald)? Die hebben niks met Technicolor of Hilversum te maken...
Feit is wel dat het beeld hier er via DVB-C enkel en alleen 'rijk' uitziet in de periodes dat die kleur/contrast en scherpte optimaal zijn. In de mindere periodes ziet het er gewoon erg mager uit en dat kijkt een stuk minder comfortabel. Er zijn dan minder fijne details zichtbaar en kleurdiepte en het contrast zijn gewoon zichtbaar minder.
Overigens had ik het een tijdje terug nog nagevraagd bij iemand van Technicolor of er aanpassingen waren gedaan. Die zei het volgende:
mocht er een upgrade van software plaatsvinden dan gebeurd dat in maintenance windows en die zijn 's nachts tussen 0200 en 06:00 ivm het kunnen uitvallen van services.
en die worden keurig aan de afnemers gemeld.
de MW worden een ruime tijd van te voren aan de afnemers doorgegeven zodat ze daar op kunnen inspelen.
verder kan ik je nog melden dat er de laaste 2 maanden geen software upgrade gedaan is aan de encoders ed.
[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-04-2011 20:51 ]
Doet je box het al weer?Anoniem: 269348 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:52:
mmzzzzz... ik probeer een upgrade van software te doen... maar hij blijft op "Loading" staan.
Duurt gewoonlijk nooit zo lang![]()
Nu maar hopen dat het goed loopt het process.
Denan, Rekenblok > hoe lang moet je hem op dat "Loading" laten staan?
ofwel, na hoeveel tijd kun je stroom eraf halen ?
edit > je ziet ook steeds het rode ledje van de HD knipperen.
en dan blijft ie weer continu branden etc etc...
what the problem ?
Mijn box blijft ook hangen na een update (532) 10394/3763ZR
De rode HD led brand tweemaal kort dan driemaal kort dit driemaal achter elkaar en dan brand de led een tijdje lang en herhaalt alles zich. Het scherm blijft op loading staan.
Hiervoor was de nieuwe structuur al zichtbaar en heb ik de box even van de stroom moeten halen om te voorkomen dat ik de HDD moest formateren, ook dit ging goed en ik werd getracteerd op a opera experience.
In de hoop dat de videotheek al open was heb ik een update uitgevoerd maar helaas.......
Wie kan mij verder helpen?
Niet dat je daar nu wat aan hebt maar toch voor de volgende keer of voor andere mensen, een software update doorvoeren om te proberen vast nieuwe functionaliteit zoals de videotheek of nieuwe menuopties te krijgen haalt niets uit. Dat soort dingen worden namelijk helemaal niet bepaald door de firmware die je bij zo'n update opnieuw binnenhaalt. Dat wordt bepaalt door het TV Menu wat in feite gewoon een webpagina is die op een server draait. Zodra nieuwe functionaliteit live gaat zul je dat dus in principe vanzelf direct zien en hooguit kan het ooit helpen de amino een keer opnieuw te starten.
Firmware updates zijn wel nodig om bepaalde dingen mogelijk te maken of bepaalde bugs te fixen, maar als er dan een update is dan wordt die vanzelf gepusht of lees je hier wel dat er een update is
Tussendoor steeds zonder reden een update uitvoeren is niet verstandig omdat er altijd een zeker risico is dat het mis gaat en het toch niks oplevert.
Firmware updates zijn wel nodig om bepaalde dingen mogelijk te maken of bepaalde bugs te fixen, maar als er dan een update is dan wordt die vanzelf gepusht of lees je hier wel dat er een update is
Even voor 12 uur mijn mail opgehaald, geen enkel probleem.
Vervolgens even willen telewerken na 12 uur maar de tokencode die normaal via de mail binnen komt komt niet, problemen verzenden/ontvangen.
Dus even naar webmail toe:
Geplande werkzaamheden 13-04-2011 (0:00u - 3:30u)
Beste webmail gebruiker,
in verband met werkzaamheden is webmail tijdelijk niet beschikbaar.
Openingstijden telefonisch Customer Service Desk:
werkdagen van 8.00 - 22.00 uur
zaterdag van 10.00 - 16.00 uur
zon- en feestdagen gesloten.
XMSnet
Hierdoor werkt waarschijnlijk de "gewone" mail ook niet en ligt de webserver tijdelijk even plat.
Op de "werkzaamheden" pagina wordt hier niets over gezegd.
Ik heb hier al eens vaker om gevraagd:
Is het niet mogelijk om bij gepland onderhoud dit tijdig via de mail aan te kondigen?
Vervolgens even willen telewerken na 12 uur maar de tokencode die normaal via de mail binnen komt komt niet, problemen verzenden/ontvangen.
Dus even naar webmail toe:
Geplande werkzaamheden 13-04-2011 (0:00u - 3:30u)
Beste webmail gebruiker,
in verband met werkzaamheden is webmail tijdelijk niet beschikbaar.
Openingstijden telefonisch Customer Service Desk:
werkdagen van 8.00 - 22.00 uur
zaterdag van 10.00 - 16.00 uur
zon- en feestdagen gesloten.
XMSnet
Hierdoor werkt waarschijnlijk de "gewone" mail ook niet en ligt de webserver tijdelijk even plat.
Op de "werkzaamheden" pagina wordt hier niets over gezegd.
Ik heb hier al eens vaker om gevraagd:
Is het niet mogelijk om bij gepland onderhoud dit tijdig via de mail aan te kondigen?
Anoniem: 225047
Same here.Fiber schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:08:
Vorige week precies het zelfde gehad. Ook na het stroomloos maken ivm bewaren gegevens op de harddisk liep de box vast. Op advies van helpdesk stroom een uur van modem en settopbox afgehaald. Geen effect. Afgelopen vrijdag met de settopbox langs het xms huis geweest. Daar hebben ze hem aangesloten en na een tijdje liep hij door de update heen en werkte het weer. Volgens hun helpt het soms om het vanaf een ander ip adres te proberen. Hopelijk heb je hier iets aan.wiebo66 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:52:
[...]
Doet je box het al weer?
De rode HD led brand tweemaal kort dan driemaal kort dit driemaal achter elkaar en dan brand de led een tijdje lang en herhaalt alles zich. Het scherm blijft op loading staan.
Hiervoor was de nieuwe structuur al zichtbaar en heb ik de box even van de stroom moeten halen om te voorkomen dat ik de HDD moest formateren, ook dit ging goed en ik werd getracteerd op a opera experience.
Vanmorgen geen geluid bij Rtl4 op iptv, bij dvb-c wel.
GerkeP
Geen problemen hier gehad bij het ontbijt nieuws. Om welke tijd was het?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dit gelazer had ik tijdens de pilot al steeds en is ook de reden waarom ik er mee gestopt ben,en ook van tele2 gebruikers hoor ik dat dit vaak een probleem is. Ik was het zat dat iedere update een potentieel risico was tot het vastlopen van de decoder. Wat ik er over heb gelezen van gebruikers in america is dat de software wordt gewist en vervangen voor een bootloader welke de software dan gaat ophalen en de firmware opnieuw flasht. De "normale" decoders halen eerst de firmware op,slaan die op,doen een crc check en flashen dan lokaal, mislukt er iets tijdens downloaden van de software,dan komt die niet door de crc check heen en wordt niet geinstalleerd en blijft je box bruikbaar. De pech is nu dus dat de box eigenlijk dus de firmware al gewist heeft en dat de bootloader moet gaan proberen de nieuwe firmware binnen te halen,zolang dat niet lukt is je decoder waardeloos in tegenstelling tot de ander decoders bij bv Ziggo. Dat is ook de reden waarvoor de meeste providers niet voor de amino gekozen hebben en ze het ding bij,ik meen ons Brabantnet ook niet gebruiken,die hebben een sagem voor digitale tv.wiebo66 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:52:
[...]
Doet je box het al weer?
Tijdens de pilot lukte het mij om een dergelijke dooie decoder weer tot leven te roepen door hem achter een router te hangen,het macnummer van de decoder in de router te clonen,de router op de tv uitgang in het packetfront aan te sluiten en een DHCP request te doen via de router.
De bootloader doet namelijk niet veel meer dan een DHCP request en krijgt dan de nieuwe firmware binnen. De amino mag een "prima" decoder zijn ( ik heb het er sinds de pilot niet meer zo op) maar ik heb en had geen zin om russische roulette te blijven spelen, ik blijf bij XMS voor internet,maar ik zal nooit overstappen op digitale tv zolang ze met die amino's blijven klooien.
Het zijn rampendingen.
Dat zou kunnen natuurlijk en ik als één persoon ben zeker niet representatief, maar ik heb echt nog nooit 0,0 problemen gehad met mijn Amino 130M. Ook niet met software updates.Nick39 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:55:
Het zijn rampendingen.
Overigens vind ik in het algemeen decoders een ramp. De UPC decoder die ik voorheen had er een handje van om vast te lopen, moeilijk te doen bij updates, etc. Ik geef toe dat deze nooit gebricked werden door firmware updates, maar handig is anders.
[ Voor 28% gewijzigd door Luuk1983 op 13-04-2011 11:00 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Van verschillende kanten krijg ik afwijkende informatie over de status van het dvb-c signaal bij XMS. De ene kant meldt dat het dvb-c signaal gratis wordt meegeleverd bij de analoge tv. Volgens de andere kant wordt het dvb-c signaal alleen geleverd wanneer je de optie digitale tv neemt.
Wordt het dvb-c signaal nu wel of niet standaard meegeleverd? Zo ja, wat is dan nog de meerwaarde van een Amino box wanneer ik een nieuwe tv koop met een ingebouwde dvb-c decoder?
Wat is het verschil in beeldkwaliteit tussen digitaal en dvb-c signaal? Voor zover ik begrepen heb is het digitale tv van bijvoorbeeld Ziggo altijd via het dvb-c signaal. Of zit de meerwaarde in het aantal zenders wat je krijgt?
Wordt het dvb-c signaal nu wel of niet standaard meegeleverd? Zo ja, wat is dan nog de meerwaarde van een Amino box wanneer ik een nieuwe tv koop met een ingebouwde dvb-c decoder?
Wat is het verschil in beeldkwaliteit tussen digitaal en dvb-c signaal? Voor zover ik begrepen heb is het digitale tv van bijvoorbeeld Ziggo altijd via het dvb-c signaal. Of zit de meerwaarde in het aantal zenders wat je krijgt?
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
XMS heeft ervoor gekozen als primaire platform IPTV te gebruiken. Door het verschil in techniek is IPTV in principe efficiënter, waardoor er in theorie een 'onbeperkt' aantal zenders doorgegeven. Bij IPTV krijg je namelijk alleen de stream binnen van de zender waar je naar het kijken bent. Bij DVB-C (en ook analoog) krijg je in feite altijd alles binnen en filter je hetgene wat je wilt kijken eruit door middel van een tuner. DVB-C heeft dus als beperking dat je maar een bepaalde bandbreedte hebt en een bepaald frequentiebereik. In de praktijk speelt deze problematiek nog niet echt, hoewel je ziet dat XMS in principe alle zenders 1:1 doorgeeft vanaf de bron, terwijl sommige kabelaanbieders de kwaliteit wat omlaag schroeven om niet teveel bandbreedte kwijt te zijn.Schonhose schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:01:
Van verschillende kanten krijg ik afwijkende informatie over de status van het dvb-c signaal bij XMS. De ene kant meldt dat het dvb-c signaal gratis wordt meegeleverd bij de analoge tv. Volgens de andere kant wordt het dvb-c signaal alleen geleverd wanneer je de optie digitale tv neemt.
XMS levert via DVB-C alleen de (iets van 35) basiszenders in digitale kwaliteit via DVB-C. Zover ik weer hoort DVB-C bij het basispakket (ook wel het analoge pakket genoemd). Alle extra paketten, betaalde pakketten en HD zenders worden niet via DVB-C aangeboden. Daarvoor heb je dus het 'digitale' abonnement nodig via IPTV met Amino decoder.
Kijk je dus casual TV en heb je geen behoefte aan allerlei uitbreidingen en HD zenders, dan zou je voor alleen DVB-C kunnen kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 13-04-2011 11:10 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Wordt gratis meegezonden met analoge tv. De bron is hetzelfde als bij IPTV, deze wordt omgezet in de POP (centrale) en dan op de vezel voor analoge tv gezet.
Meerwaarde IPTV is alle extra's, dus uitzending gemist, lokale zenders, extra pakketten, online videotheek, en toekomstige uitbreidingen.
Dus als je dat niet interesseert, en alleen maar de standaard zenders kijkt, is het niet nodig om IPTV aan te schaffen.
Meerwaarde IPTV is alle extra's, dus uitzending gemist, lokale zenders, extra pakketten, online videotheek, en toekomstige uitbreidingen.
Dus als je dat niet interesseert, en alleen maar de standaard zenders kijkt, is het niet nodig om IPTV aan te schaffen.
DVB-C via XMS:Schonhose schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:01:
- Geen HD-zenders, alleen SD
- Beperkt zenderpakket
- Hogere compressie (lees: mindere beeldkwaliteit bij snel bewegende beelden) voor sommige zenders
- Eigen ontvanger kan gebruikt worden waardoor sneller zappen mogelijk is en de EPG-browser waarschijnlijk ook beter/sneller is.
IPTV via XMS:
- HD-zenders mogelijk
- Minder compressie voor sommige zenders ten gunste van beeldkwaliteit
- Alleen te ontvangen met een Amino decoder welke traag zappen, EPG-navigatie is traag, menu en EPG zijn onscherp omdat ze niet in HD zijn en dus geschaald worden.
- Veel zenders mogelijk wegens veel beschikbaar brandbreedte
- Interactieve diensten mogelijk
- Geen versleuteling van streams waardoor ontvangst op (media-)PC mogelijk is
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Onder het kopje: XMS - DVB-C VS IPTV in de start post staat alles nog op een rijtje.
@ari3:
Heb je de amino al opnieuw op laten starten? Want de problemen met trage epg navigatie + menu is daarin opgelost namelijk
Onder het kopje: XMS - DVB-C VS IPTV in de start post staat alles nog op een rijtje.
@ari3:
Heb je de amino al opnieuw op laten starten? Want de problemen met trage epg navigatie + menu is daarin opgelost namelijk
[ Voor 81% gewijzigd door White_Collar op 13-04-2011 12:17 ]
Mijn amino 110 doet het ook nog steeds niet. Ook een knipperende led en dan een tijdje lang dat deze continue brand. Het scherm bij mij blijft trouwens helemaal zwart.wiebo66 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:52:
[...]
Doet je box het al weer?
In de hoop dat de videotheek al open was heb ik een update uitgevoerd maar helaas.......
hmm, bel even met de service desk. Waarschijnlijk word dat en nieuwe stb
Ik ben redelijk allergisch voor trage zappers, maar de Amino 110 valt best mee qua zap-snelheid.ari3 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:03:
...
- Alleen te ontvangen met een Amino decoder welke traag zappen,
...
De mini EPG bij het zappen en onder de OK knop is trouwens ideaal, ik kan nauwelijks meer zonder. Alleen dat al is voor mij reden genoeg om voor iptv te kiezen.
Voor SD-zenders is het nog wel te doen inderdaad maar voor HD-zenders zit je rustig 3 tot 5 seconden tegen een zwart scherm te kijken voordat het beeld verschijnt.Fiber schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:29:
[...]
Ik ben redelijk allergisch voor trage zappers, maar de Amino 110 valt best mee qua zap-snelheid.
Begrijpelijk duurt het bufferen van een HD-stream langer dan een SD-stream. Echter had men dit bij Amino beter moeten implementeren. Met een HTPC kun je zappen versnellen door preventief alvast de volgende en vorige twee zenders in de lijst de bufferen waardoor je veel sneller beeld hebt. Uiteraard gebruik je dan meer bandbreedte (5 streams tegelijk), maar aangezien de Amino toch op een eigen VLAN zit is dat geen probleem.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
En zo is het inderdaad gegaan. Er wordt een nieuwe opgestuurd.Rekenblok schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:24:
hmm, bel even met de service desk. Waarschijnlijk word dat en nieuwe stb
Hier duur het ook met HD zenders nooit langer dan een seconde of 2 op een amino A130m, valt dus reuze mee met traag zappen.ari3 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:16:
[...]
Voor SD-zenders is het nog wel te doen inderdaad maar voor HD-zenders zit je rustig 3 tot 5 seconden tegen een zwart scherm te kijken voordat het beeld verschijnt.
Die bandbreedte is op veel plaatsen wel degelijk een probleem hoor, veel netwerken hebben namelijk nog CPE's met een 100Mbit WAN poort. Dat betekent dat je in totaal nooit meer dan 100Mbit kan versturen over de lijn naar de ASR (wijkrouter). Binnen die 100Mbit moeten zowel je IPTV verkeer als je internet en telefoon verkeer vallen. Dus als je bijvoorbeeld 5 HD streams van 12Mbit open hebt staan houdt je nog maximaal 40Mbit over voor internetverkeer.Begrijpelijk duurt het bufferen van een HD-stream langer dan een SD-stream. Echter had men dit bij Amino beter moeten implementeren. Met een HTPC kun je zappen versnellen door preventief alvast de volgende en vorige twee zenders in de lijst de bufferen waardoor je veel sneller beeld hebt. Uiteraard gebruik je dan meer bandbreedte (5 streams tegelijk), maar aangezien de Amino toch op een eigen VLAN zit is dat geen probleem.
Dat IPTV en internet verschillende VLAN's zijn doet namelijk niets af aan de fysieke beperking dat er nooit meer dan 100Mbit tegelijk over de lijn gestuurd kan worden
Edit: Bovenstaande geldt natuurlijk niet voor plaatsen waar gigabit CPE's hangen.
Het bovenstaande waar je het over hebt geld ook gewoon voor gigabit CPE's/ASR's.ik222 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:26:
[...]
Edit: Bovenstaande geldt natuurlijk niet voor plaatsen waar gigabit CPE's hangen.
Alleen dan heb je 1000mbit tot je beschikking wat natuurlijk momenteel nog geen enkel probleem op zal leveren.
Ik zou het een aardige prestatie vinden als je als normale consument met een desktop-pc een 1000mbit lijn vol kan krijgen
met 4k streams moet dat wel lukken hoor
[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 13-04-2011 14:49 ]
Ja oke natuurlijk is die limiet er dan nog steeds op 1000Mbit maar ik ging er voor het gemak even vanuit dat 1000Mbit nog geen beperking vormt voorlopigYogoi schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:42:
[...]
Het bovenstaande waar je het over hebt geld ook gewoon voor gigabit CPE's/ASR's.
Alleen dan heb je 1000mbit tot je beschikking wat natuurlijk momenteel nog geen enkel probleem op zal leveren.
Ik zou het een aardige prestatie vinden als je als normale consument met een desktop-pc een 1000mbit lijn vol kan krijgen
Anoniem: 269348
Nope mijn box doet het nog steeds Nietwiebo66 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:52:
[...]
Doet je box het al weer?
Dus jou box blijft nu ook continu op Loading hangen ?
Bij mij knippert/brand het ledje op exact dezelfde wijze als de jouwe.
Mijn ticket bij xms staat nu uit naar netwerkbeheer.
Tijdens gewoon gebruik valt dat ook wel mee,maar bij iedere upgrade zie je hetzelfde bij meerdere personen,nu bij Famous,Wiebo66,Geert1975,Krishly en dan kijk ik maar 1 dag terug.Luuk1983 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:59:
[...]
Dat zou kunnen natuurlijk en ik als één persoon ben zeker niet representatief, maar ik heb echt nog nooit 0,0 problemen gehad met mijn Amino 130M. Ook niet met software updates.
Overigens vind ik in het algemeen decoders een ramp. De UPC decoder die ik voorheen had er een handje van om vast te lopen, moeilijk te doen bij updates, etc. Ik geef toe dat deze nooit gebricked werden door firmware updates, maar handig is anders.
En dat is alleen nog bij de mensen die het hier melden.
Tijdens de pilot ( ok dan kan je het misschien verwachten dus is niet helemaal eerlijk,moest in een maand tijd tot 3 keer toe mijn box vervangen worden en heb ik het uiteindelijk opgegeven ) en bij een uitgebreidere pilot bij Multikabel hebben ze de Amino aan de kant geschoven.
En dan hebben we het nog niet eens op het Tele2 forum over de gecrashte harde schijven,dat waren er zoveel dat ze het hele topic bij Tele2 weggehaald hebben. (vonden ze waarschijnlijk niet zo'n beste reclame voor Frank het schaap..)
4 gebruikers in 1 bladzijde op dit forum,noem ik redelijk representatief.
Haperende decoders heb je overal (hoewel ik het in het ci+ gebeuren nog niet gezien heb) maar het is steeds tijdens het upgraden dat er iets mis gaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn Amino 130M ook geen problemen heb gehad. Zo te horen is dat inderdaad wel de box die het minst geplaagd is.
Wat een dom gel*l zeg.Fiber schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:08:
nou ik ga zometeen even mn amino bij de buren aansluiten.
kijken of dat nog resultaat geeft.
(betreft het "Loading" probleem).
Kom er strax nog even op trug.
Uit mn hoofd is het 'loading' scherm als ie op een upgrade wacht, maar niet kan vinden. (hetzelfde als je vanuit een amino direct een upgrade forceert, zonder dat deze op het netwerk uitgezonden wordt).Anoniem: 269348 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:20:
Zou ook zo kunnen zijn dat ie zich nu als een firmwareversie voordoet die niet in de dhcp server bekend is, waardoor ie geen firmwareadres krijgt toegewezen,en dus niet wil flashen.
Vanmorgen om 6.45 tot 7.30, toen ben ik naar mijn werk gegaan. Kom nu thuis, alle Rtl zenders zijn nog steeds zonder geluid, andere zenders geen problemen.Rekenblok schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:12:
Geen problemen hier gehad bij het ontbijt nieuws. Om welke tijd was het?
Postcode 3905 met HD pakket
GerkeP
Sind eind maart heb ik een XMS aansluiting in Hilversum, met een Packetfront modem. Kort na activatie heb ik ook een vast IP adres aangevraagd via 'Mijn XMS'.
Ondanks de optimistische melding dat deze 'binnen enkele minuten' wordt aangezet, werkt het 2 weken later nog steeds niet: alleen via DHCP krijg ik een werkende internetverbinding. Wanneer ik mijn router instel op het vaste IP adres (en netmask en gateway) heb ik geen verbinding. Al van alles geprobeerd: router gereset; router paar uur losgehaald van de Packetfront; Packetfront ge-powercycled; Packetfront paar uur zonder spanning; computer rechtstreeks aan de Packetfront. Niets werkt, behalve via DHCP.
(Email naar de servicedesk wordt niet opgereageerd, bellen levert na het keuzemenu alleen een eindeloos muziekje op
Iemand anders die de missing link weet?
Ondanks de optimistische melding dat deze 'binnen enkele minuten' wordt aangezet, werkt het 2 weken later nog steeds niet: alleen via DHCP krijg ik een werkende internetverbinding. Wanneer ik mijn router instel op het vaste IP adres (en netmask en gateway) heb ik geen verbinding. Al van alles geprobeerd: router gereset; router paar uur losgehaald van de Packetfront; Packetfront ge-powercycled; Packetfront paar uur zonder spanning; computer rechtstreeks aan de Packetfront. Niets werkt, behalve via DHCP.
(Email naar de servicedesk wordt niet opgereageerd, bellen levert na het keuzemenu alleen een eindeloos muziekje op
Moet je je vaste IP wel hardhandig invullen? Bedoelen ze bij XMS niet gewoon dat je bij een vast IP altijd hetzelfde ip toegewezen krijgt via dhcppenacho schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:44:
Sind eind maart heb ik een XMS aansluiting in Hilversum, met een Packetfront modem. Kort na activatie heb ik ook een vast IP adres aangevraagd via 'Mijn XMS'.
Ik heb dit probleem ook gehad bij vast ip aanvragen.penacho schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:44:
Moet je toch even met de service desk bellen.
Zij kunnen dat realtime voor je oplossen.
Even hierop terugkomend.Anoniem: 269348 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:20:
Het is Niet gelukt helaas.
Dus maar wachten op netwerkbeheer of die iets kunnen doen.
Duurt in zn geheel wel lang hoor,
en analoog kijken is nu niet dat je zegt van toppie
Ik zowel mijn Amino 110 en die 582 als ik me niet vergis, geupdate zonder problemen, het zal wel een loze tip zijn, maar ik heb er een 3com officeconnect tussen zitten om de twee stb`s aan te sluiten op mijn packetfront 2
Idd nog wel het probleem dat na een reboot van de stb je de config niet kan opslaan als je op OK klikt.
Maar ik durf nu echt niet meer te updaten als ik die enge verhalen hier lees, ik heb echt geen zin en tijd om dingen terug te sturen e.d. En het dichtsbijzijnde XMS huis is voor mij in Utrecht. Leiden-Utrecht is kansloos gebeurt gewoon niet.
Idd nog wel het probleem dat na een reboot van de stb je de config niet kan opslaan als je op OK klikt.
Maar ik durf nu echt niet meer te updaten als ik die enge verhalen hier lees, ik heb echt geen zin en tijd om dingen terug te sturen e.d. En het dichtsbijzijnde XMS huis is voor mij in Utrecht. Leiden-Utrecht is kansloos gebeurt gewoon niet.
Dat werkt inmiddels gewoon hoorMiK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:17:
Inderdaad! Na nog eens 5 minuten muziek luisteren zowaar een medewerker aan de lijn. "Nieuwe settings naar het modem" en nu werkt het welAnoniem: 269348 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:51:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad bij vast ip aanvragen.
Moet je toch even met de service desk bellen.
Zij kunnen dat realtime voor je oplossen.
Even bellen naar de service desk, je lijn moet waarschijnlijk opnieuw provisiont worden omdat de orde van "static ip" niet door gelopen is naar je router.penacho schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:44:
Stiekem heb je eigenlijk geen keusMiK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:17:
Ik zowel mijn Amino 110 en die 582 als ik me niet vergis, geupdate zonder problemen, het zal wel een loze tip zijn, maar ik heb er een 3com officeconnect tussen zitten om de twee stb`s aan te sluiten op mijn packetfront 2
De Updates worden gepusht door het systeem. Kort gezegt: of je wil of niet updates word toch ingeladen op je stb
[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 13-04-2011 22:23 ]
Toppie!penacho schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:18:
[...]
Inderdaad! Na nog eens 5 minuten muziek luisteren zowaar een medewerker aan de lijn. "Nieuwe settings naar het modem" en nu werkt het wel
Anoniem: 402676
Idd, aannemer heeft eindelijk de boel ontdubbeld. Vanavond weer haarscherp tv kunnen kijken. Nogmaals bedankt!Rekenblok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:37:
[...]
Migratie hobbeltjes vermoed ik, waarschijnlijk is er nog een dubbele connectie id actief op jou adres waardoor het systeem even niet meer weet wie wat is. Ik kan niks beloven maar stuur mij even alleen je klantnummer naar tweakers@pbservers.nl , dan kijk ik even of ik het kan verhelpen voor je.
eddit: ja dus
Anoniem: 364769
Stuur mij je adres even in een DM.penacho schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:44:
Anoniem: 402676
Ik heb hetzelfde met de Amino 532. En was alle trubbels zo zat. Heb de oude 110 aangesloten en die deed het wel. Ellende begon 2 weken terug met 'authenticatie mislukt'. Sinds gisteren bleef de settop box op 'loading...' staan.Anoniem: 269348 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:52:
[...]
Even hierop terugkomend.
Het is Niet gelukt helaas.
Dus maar wachten op netwerkbeheer of die iets kunnen doen.
Duurt in zn geheel wel lang hoor,
en analoog kijken is nu niet dat je zegt van toppie
Ga straks nog even terug switchen om te zien of de 532 alsnog weer wil.
Edit: geen leven. En als ik zo even teruglees wat anderen hierover melden, denk ik dat ik vrijdag maar even een bezoekje breng aan het xms huis.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 402676 op 13-04-2011 23:45 ]
Famous. Volgens mij is je Amino PVR gefixed.
[ Voor 194% gewijzigd door Anoniem: 364769 op 14-04-2011 08:56 ]
Probeer jij het ook nog maar eens een keer.Anoniem: 402676 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:03:
[...]
Ik heb hetzelfde met de Amino 532. En was alle trubbels zo zat. Heb de oude 110 aangesloten en die deed het wel. Ellende begon 2 weken terug met 'authenticatie mislukt'. Sinds gisteren bleef de settop box op 'loading...' staan.
Ga straks nog even terug switchen om te zien of de 532 alsnog weer wil.
Edit: geen leven. En als ik zo even teruglees wat anderen hierover melden, denk ik dat ik vrijdag maar even een bezoekje breng aan het xms huis.
En nog steeds geen geluid bij de streams van RTL 
Ben ik de enige met dit probleem?
Ook nogmaals de firmware opnieuw laten laden, helpt allemaal niets
GerkeP
Hoe heb je de amino aangesloten? Via toslink op een receiver of gaat geluid via HDMI naar je TV? En hoe heb je de instellingen in het nieuwe menu staan?Loveparade schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:28:
En nog steeds geen geluid bij de streams van RTL
Gewoon via HDMI naar de TV.ik222 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:35:
[...]
Hoe heb je de amino aangesloten? Via toslink op een receiver of gaat geluid via HDMI naar je TV? En hoe heb je de instellingen in het nieuwe menu staan?
Instellingen staan gewoon op stereo.
Als het nu bij alle zenders zo was, snapte ik het nog wel, Het is alleen bij RTL
Dinsdag werkte het gewoon, sinds woensdagmorgen niet meer. Ik snap het in ieder geval niet

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 14-04-2011 09:55 ]
GerkeP
Kabeltje stuk? Probeer eens het geluid over een andere output te gooien.Loveparade schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:51:
Gewoon via HDMI naar de TV.
Als het nu bij alle zenders zo was, snapte ik het nog wel, Het is alleen bij RTL![]()
Dinsdag werkte het gewoon, sinds woensdagmorgen niet meer. Ik snap het in ieder geval niet
Kan ik proberen, maar dan zou je verwachten dat er helemaal geen geluid zou zijn?denan schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:04:
[...]
Kabeltje stuk? Probeer eens het geluid over een andere output te gooien.
GerkeP
Heeft het te maken met Dolby ? RTL HD stuurt Dolby 5.1 mee, als je set dat niet omzet of er niet mee om kan gaan..Loveparade schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:51:
[...]
Gewoon via HDMI naar de TV.
Als het nu bij alle zenders zo was, snapte ik het nog wel, Het is alleen bij RTL![]()
Al was het XMS huis er in Leiden wel dan had je daar weinig aan,die hadden daar nl niet eens een werkende aansluiting.MiK schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:17:
En het dichtsbijzijnde XMS huis is voor mij in Utrecht. Leiden-Utrecht is kansloos gebeurt gewoon niet.
Ik open zelf wel een XMS huis, krijg je nog koffie ook... zit toch ook in Leiden
[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 14-04-2011 10:31 ]
Ah ik had inderdaad over de "alleen RTL" heengelezen. Verkeerde audiostream dan? Volgens mij selecteert hij de stream op basis van de instellingen in je menu. Probeer dan eens "originele audio" (hdmi passthrough)Loveparade schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:21:
[...]
Kan ik proberen, maar dan zou je verwachten dat er helemaal geen geluid zou zijn?
Grr.. dat Facebook virus heeft weer een variant... Avast is niet te snel met definities updates.. aan de andere kant vertraagt het niet.. iemand ervaringen met AVG ?
Ben nu aan het werk, zal vanavond wel eens proberendenan schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:28:
[...]
Ah ik had inderdaad over de "alleen RTL" heengelezen. Verkeerde audiostream dan? Volgens mij selecteert hij de stream op basis van de instellingen in je menu. Probeer dan eens "originele audio" (hdmi passthrough)
GerkeP
kleine update mbt de videotheek:
Nijmegen/Wijchen zullen zo ook geactiveerd worden. Vanaf vanmiddag is de videotheek dus door klanten in deze regio's te gebruiken.
Nijmegen/Wijchen zullen zo ook geactiveerd worden. Vanaf vanmiddag is de videotheek dus door klanten in deze regio's te gebruiken.
Wanneer open Nick. Lust wel een bakkie.......Ben regelmatig in de buurt.Nick39 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:25:
[...]
Heeft het te maken met Dolby ? RTL HD stuurt Dolby 5.1 mee, als je set dat niet omzet of er niet mee om kan gaan..
[...]
Al was het XMS huis er in Leiden wel dan had je daar weinig aan,die hadden daar nl niet eens een werkende aansluiting.
Ik open zelf wel een XMS huis, krijg je nog koffie ook... zit toch ook in Leiden
Dit topic is gesloten.