XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 126.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 364769 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:30:
[...]

Wanneer open Nick. Lust wel een bakkie.......Ben regelmatig in de buurt.
Als je ff belt,je hebt mijn nummer,dan zet ik een lekker bakkie voor je,altijd welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:09
denan schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:37:
kleine update mbt de videotheek:
Nijmegen/Wijchen zullen zo ook geactiveerd worden. Vanaf vanmiddag is de videotheek dus door klanten in deze regio's te gebruiken.
Net de nieuwsbrief gekregen dat de videotheek beschikbaar is (Wijchen).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Storing IPTV:

Vanaf ongeveer 12:30 is er een verstoring geweest in de aanlevering vanuit Hilversum van een aantal kanalen.
RTL4
RTL5
RTL7
RTL8
Eurosport
CNN
Mezzo
PebbleTV

Storing zou rond half 2 in Hilversum verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:32

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb weer audio bij RTL.

Amino van de stroom gehaald, weer opgestart, gaf 23 minuten lang "loading" en het werkt weer.
Begrijpen doe ik het niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Anoniem: 364769 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:23:
[...]

Probeer jij het ook nog maar eens een keer.
)

Mag ik het ook opnieuw proberen?
De helpdesk adviseerde me om de box en modem een uur van de spanning te halen maar dit lostte niets op en om anders naar een XMS huis te gaan om de box te testen. Nu is de box sinds vanmorgen van de stroom af en vanavond kan ik die weer aansluiten.
Famous en ik hebben, hoop hadden, hetzelfde probleem (10394/3763ZR.
NB links op de 532 zit een ledje maar dit is tevens en knopje met een schakeling erin, heeft of krijgt deze een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364769

wiebo66 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:02:
[...]
)

Mag ik het ook opnieuw proberen?
De helpdesk adviseerde me om de box en modem een uur van de spanning te halen maar dit lostte niets op en om anders naar een XMS huis te gaan om de box te testen. Nu is de box sinds vanmorgen van de stroom af en vanavond kan ik die weer aansluiten.
Famous en ik hebben, hoop hadden, hetzelfde probleem (10394/3763ZR.
NB links op de 532 zit een ledje maar dit is tevens en knopje met een schakeling erin, heeft of krijgt deze een functie?
Probeer het nu maar. Grote kans dat het werkt. Zo niet, stuur mij maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens is je Amino niet van de stroom af....
Ik zie je MAC-address. Eindigt met 2d2. Right ?

Ook als je het ding uit zet met de AB, houdt de Amino het IP-gebeuren in tact.
Lopen dan gewoon DHCP-renewals. Die zie ik voorbij komen.

Maar herstart de boel maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Anoniem: 364769 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:52:

mmmm hebben ze thuis geprobeerd digitaal te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402676

Anoniem: 364769 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:23:
[...]

Probeer jij het ook nog maar eens een keer.
Ik zal het straks thuis direct proberen!

Edit: idd, hij doet het weer. Dank aan allen die hier inspanning op geleverd hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 402676 op 14-04-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:41
Nick39 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:25:
[...]

Heeft het te maken met Dolby ? RTL HD stuurt Dolby 5.1 mee, als je set dat niet omzet of er niet mee om kan gaan..

[...]

Al was het XMS huis er in Leiden wel dan had je daar weinig aan,die hadden daar nl niet eens een werkende aansluiting.
Ik open zelf wel een XMS huis, krijg je nog koffie ook... zit toch ook in Leiden :)
Hahaha deal, als met stb naar de maan is kan ik hem bij jou testen :) waar in leiden woondje nou ? ik in 2324

Ik had wel een idee dat de updates gepushed werden, de 110 was al geupdate, die 582 moest ik handmatig doen.

Ach we zien wel.

[ Voor 3% gewijzigd door boswandeling op 14-04-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Anoniem: 364769 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:53:
Famous. Volgens mij is je Amino PVR gefixed.
Yehhhhhhhhhhhhhhh IDD _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik had je net al een dm gestuurd,
maar toppie man echt klasse.
Ik heb het echt gemist digi tv de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bug Amino.

Ik weet niet of meerdere mensen dit probleem herkennen.
Maar ik heb in ieder geval met mijn amino 532 het probleem dat een herinnering inzetten voor een programma niet werkt meer!
Hij plant de herinnering wel, en je ziet ook het tekentje achter het program verschijnen.
Maar vervolgens geeft hij geen herinnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03:00
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:14:
Bug Amino.

Ik weet niet of meerdere mensen dit probleem herkennen.
Maar ik heb in ieder geval met mijn amino 532 het probleem dat een herinnering inzetten voor een programma niet werkt meer!
Hij plant de herinnering wel, en je ziet ook het tekentje achter het program verschijnen.
Maar vervolgens geeft hij geen herinnering.
Net even getest en inderdaad werkt die herinnering niet meer blijkbaar. Ik heb overigens een Amino 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Anoniem: 364769 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:52:

Ik kwam vanavond laat thuis en zonder herstart had ik digitale tv, ik moest alleen een herstart uitvoeren om te voorkomen dat ik mijn HDD moest formateren.
Ik had mijn box afgelopen nacht uit gehad, je had gelijk hij stond nog aan; Big brother is watching you.....
Mooi dat mijn box weer herrezen is en dat zo vlak voor Pasen..., Iedereen bij XMS bedankt!, ik geloof weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiebo66 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:16:
[...]

Ik kwam vanavond laat thuis en zonder herstart had ik digitale tv, ik moest alleen een herstart uitvoeren om te voorkomen dat ik mijn HDD moest formateren.
Ik had mijn box afgelopen nacht uit gehad, je had gelijk hij stond nog aan; Big brother is watching you.....
Mooi dat mijn box weer herrezen is en dat zo vlak voor Pasen..., Iedereen bij XMS bedankt!, ik geloof weer. :)
Ik werk niet bij XM hoor.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
dus wel voor XMS ? :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zit aan het Fibertje vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Dan gaat mijn dank naar jou toe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:51:
[...]

Hahaha deal, als met stb naar de maan is kan ik hem bij jou testen :) waar in leiden woondje nou ? ik in 2324
2315:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Pfff.. veel te ver van 6525 af.. dan maar hier koffie drinken op kantoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 18:02

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:12:
offtopic:
Nieuw plaatje? :P

[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 15-04-2011 10:13 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
InterNLnet logo leek me niet meer handig. Het komt dan toch over als een uiting van het bedrijf.

(OT: #(*$()@#*$virusscanners die 99.99% CPU wegpakken waardoor je tijdens het typen je eigen letters niet meer ziet)

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 15-04-2011 10:19 . Reden: mcafee corporate fullscan :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:32

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:15:
[...]

InterNLnet logo leek me niet meer handig. Het komt dan toch over als een uiting van het bedrijf.

(OT: #(*$()@#*$virusscanners die 99.99% CPU wegpakken waardoor je tijdens het typen je eigen letters niet meer ziet)
Dan moet je even aan je McAfee beheerder vragen om die full scan aan te passen en de load op max 25% te zetten ;)

Als die dat niet kan vinden in ePO, System Tree - Client Task - Scantask, Client Task Builder, Configuration - Performance ;)

[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 15-04-2011 10:26 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:15:
[...]

InterNLnet logo leek me niet meer handig.
Ik zat ook al te kijken, vannuh.... is dit wel "De" Denan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:22:
[...]

Dan moet je even aan je McAfee beheerder vragen om die full scan aan te passen en de load op max 25% te zetten ;)

Als die dat niet kan vinden in ePO, System Tree - Client Task - Scantask, Client Task Builder, Configuration - Performance ;)
ot: Daar zit het niet in. Mijn laptop heeft regelmatig ruzie met de virusscanner. Bij kaspersky coprporate had ik hetzelfde probleem (alleen dan 5x per dag). McAfee staat ingesteld op een maximale CPU belasting maar het is volgens mij een issue met de harddisk waardoor IO de CPU als een gek gaat belasten. Het probleem bij het typen ontstaat doordat de ingebouwde spellchecker zich dan verslikt waardoor ik dus halverwege een zin opeens geen letters meer zie verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:12:
Mja.. via de post kan ik op zijn hoogst een zakje oploskoffie bij je laten bezorgen.. :(
denan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:32:
[...]

ot: Daar zit het niet in. Mijn laptop heeft regelmatig ruzie met de virusscanner. Bij kaspersky coprporate had ik hetzelfde probleem (alleen dan 5x per dag). McAfee staat ingesteld op een maximale CPU belasting maar het is volgens mij een issue met de harddisk waardoor IO de CPU als een gek gaat belasten. Het probleem bij het typen ontstaat doordat de ingebouwde spellchecker zich dan verslikt waardoor ik dus halverwege een zin opeens geen letters meer zie verschijnen.
Ik dacht dat jij nog steeds op Avast draaide ?
Ik begin een beetje te balen van Avast... het draait soepel maar een virus dat ik eergisteren al had gekregen via de XMS mail werd vanochtend pas herkend als dusdanig door Avast.
Dan kan ie wel soepel draaien maar als ze die definitie files niet snel genoeg aanpassen...
F-Secure gaat ook allemaal browser en firewall instellingen verklooien..
Avg free... iemand daar ervaring mee ?

Op mijn Telefoon en Vega Tablet draai ik Lookout.. maar die is er weer niet voor windows..

Ik ken het princiepe vertraagd tikken met Eudora mail, als iemand een foto in de mail zelf heeft gepropt ipv als attachment en ik reply daar op dan zie ik mijn tekst letter voor letter ongeveer 15 seconden nadat ik het intik op het scherm komen.

[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 15-04-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:32:
Jep, ik ben juist overgegaan naar Avast. Ik heb het idee dat AVG gewoon teveel resources gebruikt. Daarnaast heb ik bij AVG het idee dat ze te vaak false positives geven. Laatst werden de exe's van een paar spellen, zoals Bioshock, 2 weken lang als virus gezien. Nou hadden die spellen de Starforce beveiliging, dus eigenlijk is dat ook wel een beetje een virus, maar ik had er weinig zin in om telkens weer op 'negeren' te moeten klikken. Verder werkt het prima hoor en doet het z'n werk. In een review (ik kon 'm helaas niet zo snel vinden) bleek dat veel gratis virusscanners zo hun voordelen hebben. Ik geloof dat de detection van AVG beter was dan Avast, maar Avast gebruikt dus weer veel minder resources. Kwestie van proberen denk ik!

Verder heeft AVG net als de meeste virusscanners wel een aantal slippertjes gemaakt in het verleden, zoals essentiële windows dll's verwijderen en dergelijke. Maar ja, als je daar op af moet gaan dan kan je onderhand geen enkele virusscanner meer gebruiken. De meeste zijn wel eens de fout in gegaan.

Op langzamere computers raad ik AVG absoluut af. Als bij het opstarten er gecontroleerd word op nieuwe definitie files, dan wordt de computer echt even behoorlijk afgeremd. Dit komt naar mijn idee omdat er veel HDD activiteit plaatst vind en langzamere computers hebben daarvoor echt een te langzame HDD. Voor moderne computers maakt het veel minder uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 15-04-2011 13:26 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik dacht dat jij nog steeds op Avast draaide ?
Thuis.. maar niet op het werk. Daar zit ik vast aan wat de beheerders installeren.
Heb ik thuis ook op 1 desktop avg draaien en dat werkt op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

...
...
Ik werd gek van die dagelijks pop-up 'nag-screens' en de laatste versies waren veel te 'bloated'. Avira Antivir ook wel eens geprobeerd, maar had ook zo'n rottige pop-up geloof ik. Avast beviel ook niet helemaal meer de laatste tijd.

Ik draai tegenwoordig gewoon Microsoft Security Essentials. Is ongetwijfeld ook niet perfect maar in ieder geval licht en geen gezeik. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Fiber schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:37:
[...]

Ik werd gek van die dagelijks pop-up 'nag-screens'
Je kan veel zeggen van AVG, maar van die 'nag-screens' waren er niet echt. Alleen als je zelf (bewust) de dashboardomgeving opende had je onderaan een banner voor de betaalde versie. AntiVir heeft WEL echt een nag-screen die je elke keer weg moet klikken, AVG absoluut niet.

Edit: Eén uitzondering: als er een nieuwe major release plaats vind van het programma (9.0 --> 9.5 --> 10.0 etc), dan krijg je een melding dat je kan/moet upgraden. En hoewel ze dan meteen gebruik maken van de gelegenheid om je te vertellen dat er ook een nieuwe betaalde versie vind ik het geen 'nag'. Want zodra je upgrade naar de nieuwe free edition ben je van het gezeur af.

[ Voor 30% gewijzigd door Luuk1983 op 15-04-2011 14:23 . Reden: Stukje uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Met alle respect, er zal vast een "het grote virus scanner topic" zijn ergens op GoT ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkangle schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:30:
Met alle respect, er zal vast een "het grote virus scanner topic" zijn ergens op GoT ;).
Jawel.. maar hier zitten natuurlijk wel de XMS mensen,en geef toe dit is beter dan klagen ;)
Het geklooi vind ik gewoon,bij iedere install om iets te proberen blijft wel iets over.. je moet er altijd een register cleaner of zo overheen gooien.
En natuurlijk gaat het ook om veiligheid maar om nu iedere keer euro's uit te geven aan de ellende die een ander me stuurt... en een nee-nee sticker doet het niet op mijn email box :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Nick39 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:46:
[...]

Jawel.. maar hier zitten natuurlijk wel de XMS mensen,en geef toe dit is beter dan klagen ;)
Het geklooi vind ik gewoon,bij iedere install om iets te proberen blijft wel iets over.. je moet er altijd een register cleaner of zo overheen gooien.
En natuurlijk gaat het ook om veiligheid maar om nu iedere keer euro's uit te geven aan de ellende die een ander me stuurt... en een nee-nee sticker doet het niet op mijn email box :p
In mijn 20 jaar IT ervaring is mij het volgende opgevallen:
Virus scanners zijn net als toilet papier: ieder heeft zo zijn voorkeur, en als het niet goed gaat zit je met vieze vingers. ;)

Soms is de ene, dan weer de andere virus scanner sneller met updated defs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Darkangle schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:48:
[...]

Virus scanners zijn net als toilet papier: ieder heeft zo zijn voorkeur, en als het niet goed gaat zit je met vieze vingers. ;)

Of gewoon dit lijstje gebruiken: http://www.security.nl/ar...rfeed&utm_medium=facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik zit net als jij vast aan onze corporate deal van 2 jaar voor mijn servers en WSsen.

Voor persoonlijk gebruik kies ik er meestal 1 die zeer "light" is in verband met gamen. Ik open toch geen mail, en gebruik internet alleen binnen een VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:43
Ik kijk zelf liever bij een organisatie die niet als doel heeft geld te verdienen: www.av-comparatives.org

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 20:23
Darkangle schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:48:
[...]

Nou, bij toilet papier, gebruik ik dan liever 2 extra velletjes om die vieze vingers te voorkomen als ik het niet vertrouw.
En bij een virusscanner gebruik ik hem liever helemaal niet als ik het rommel vind.
En nu? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjansen schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:35:
[...]

Nou, bij toilet papier, gebruik ik dan liever 2 extra velletjes om die vieze vingers te voorkomen als ik het niet vertrouw.
En bij een virusscanner gebruik ik hem liever helemaal niet als ik het rommel vind.
En nu? >:)
Hogedruk reiniger ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Luuk1983 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:22:
[...] AntiVir heeft WEL echt een nag-screen die je elke keer weg moet klikken, AVG absoluut niet.
Fiber schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:37:
[...]
Ik werd gek van die dagelijks pop-up 'nag-screens' en de laatste versies waren veel te 'bloated'. Avira Antivir ook wel eens geprobeerd, maar had ook zo'n rottige pop-up geloof ik.
Voor alles is een oplossing. Zie hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Vanochtend heb ik problemen met de mail accounts van XMS. Het wachtwoord wordt niet meer geaccepteerd.

Meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 21:28
marigo schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:41:
Vanochtend heb ik problemen met de mail accounts van XMS. Het wachtwoord wordt niet meer geaccepteerd.

Meerdere mensen met dit probleem?
ja, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Ok. Ik had via mijn.xmsnet.nl het ww al aangepast, maar dit helpt niet.
Gelukkig ben ik niet de enige.

Hopelijk is het snel verholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door marigo op 16-04-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik kan ook niet inloggen op mijn mail van XMS.
Ik krijg devolgende foutmelding:
Onbekende gebruiker of verkeerd wachtwoord.

Ze zullen toch niet alle onze mail accounts gehackt hebben?
Hopelijk is het alleen maar een tijdelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Popservers liggen er uit,maar dan moet er wel iemand bellen...
Webmail doet het ook niet.
Werkzaamheden en storingen vermelden niets.
Aan de andere kant, geen spam ook >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 21:28
Nick39 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:15:
Popservers liggen er uit,maar dan moet er wel iemand bellen...
Webmail doet het ook niet.
Werkzaamheden en storingen vermelden niets.
Bellen kan pas vanaf 10:00u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ebk71 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:21:
[...]

Bellen kan pas vanaf 10:00u
Men is er al mee bezig. Dit soort outages laten meteen alle alarmbellen afgaan in de monitoring dus vanmorgen zijn er een paar beheerders uit bed gebelt. Er is een issue met de storage waardoor webmail en emailaccounts onbereikbaar zijn. Inkomende mail zal natuurlijk gequeued worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:44:
[...]

Men is er al mee bezig. Dit soort outages laten meteen alle alarmbellen afgaan in de monitoring dus vanmorgen zijn er een paar beheerders uit bed gebelt. Er is een issue met de storage waardoor webmail en emailaccounts onbereikbaar zijn. Inkomende mail zal natuurlijk gequeued worden.
Oh de spam mag men wissen hoor.. dank je wel voor het melden, ik zat te wachten tot het 10 uur was.. is er een E.T.A. bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 12:34

Mojo

The Power Within

2e lijn van XMS is ook op de hoogte inmiddels. Ik ga er vanuit dat ze een melding zetten op de website :-)

Denan, ligt dit bij XMS of heeft InterNLnet er ook last van? :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Lekker onhandig dat je een ongeldige username / password melding krijgt terwijl dat het probleem niet is :F Heb zojuist via de backend-page m'n wachtwoord gewijzigd, nergens op de XMS site een melding over storing.

Had kunnen weten dat er op GoT wel wat zou staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Yup e-mail ligt er waarschijnlijk uit. XMS is op de hoogte. *kijkt naar queue monitor*
Queue schiet op dit moment heel erg snel omhoog, volgens mij belt heel xms nu. Spaar even de medewerkers :) er staan op dit moment heel veel mensen in de wacht.

Storing melding zijn ze volgens mij nu mee bezig.

[ Voor 49% gewijzigd door White_Collar op 16-04-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:13:
Yup e-mail ligt er waarschijnlijk uit. XMS is op de hoogte. *kijkt naar queue monitor*
Queue schiet op dit moment heel erg snel omhoog, volgens mij belt heel xms nu. Spaar even de medewerkers :) er staan op dit moment heel veel mensen in de wacht.

Storing melding zijn ze volgens mij nu mee bezig.
Als hier duidelijk gemeld staat op stweakers dat men bezig is,zie ik de noodzaak van bellen niet zo in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bandje staat nu op de lijn, btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:12

d0s

sssst

En is opgelost als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d0s schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:44:
En is opgelost als het goed is.
Nou nee niet echt... of echt niet, wat je liever wil.. maar geen mail hier.
Alleen de mail die er volgens mailwasher wel was, is er nu niet meer... mijn mail is dus pleite.
Er stonden vanaf gisteren 9 berichten in mijn in-box die mailwasher wel had gemeld maar die ik niet op kon halen,veel Hyves berichten,die zijn allemaal weg.
En via webmail is al mijn mail ook weg, staat de verbruikte diskruimte helemaal vol,maar er is geen mail te bekennen.
Jullie hebben mijn mail getrashed :( :(

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik haal hier net gewoon mijn mail binnen via Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 295271 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:00:
ik haal hier net gewoon mijn mail binnen via Thunderbird.
Mijn mail is weg..gewoon vanished into thin air... en in mijn webmail staat het ook niet meer, de balk staat helemaal rood van de verbruikte diskruimte,maar in geen enkele map staat een bericht.
Dit vind ik niet fijn.
Mezelf net een mailtje gestuurd,die komt wel aan,volgens mailwasher heb ik 8 mailtjes,maar als ik die probeer op te halen is de map leeg, de mail die er sinds vannacht en tot het,het is gefixt moment zou zijn, is weg.
Nu waren het in mijn geval niet hele belangrijke berichten,maar de mail is wel gewist.

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nick39. das zwaar balen.
Heb net als test vanuit hotmail test-mailtje gestuurd naar xms, via webmail gekeken of ie aankwam en toen binnengehaald via thunderbird. Alles OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verbruikte diskruimte staat bij mij ook in het rood, 95,9%. Terwijl dat gisteren niet meer dan een paar procent was. Ook als ik nu mails verwijder blijft diskruimte 95.9% ????
Verder heb ik vanmorgen nog een testmailtje gestuurd naar xms mail en die is niet aangekomen. Ik kreeg een mailtje terug met foutmelding:
The following addresses had permanent fatal errors: "mijnxmsmailadres"

[ Voor 8% gewijzigd door lethargy op 16-04-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:08:
Verbruikte diskruimte staat bij mij ook in het rood, 95,9%. Terwijl dat gisteren niet meer dan een paar procent was. Ook als ik nu mails verwijder blijft diskruimte 95.9% ????
Verder heb ik vanmorgen nog een testmailtje gestuurd naar xms mail en die is niet aangekomen. Ik kreeg een mailtje terug met foutmelding:
The following addresses had permanent fatal errors: "mijnxmsmailadres"
Er is mail verloren gegaan en als dat bij mij is gebeurd dan is dat bij anderen ook gebeurd.
Ik heb net op mijn mobiel gekeken,daar staan 8 mails aangekondigd ( de headers) maar ik kan ze niet meer ophalen.
Bij XMS zijn ze weg,alle mail tussen de storing en het repareren is getrashed door XMS en de webbalk staat zoals gezegd vol terwijl er helemaal geen mail meer is.
Jongens.. ik moet er wel van uit kunnen dat mijn mail safe is bij XMS.. misschien zijn ze opnieuw in de que gezet en komen ze nog binnen...
Nieuwe mail komt wel aan,hoewel de verbruikte diskruimte vol staat,maar de mail die er tot aan de storing stond, is weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
de verbruikte diskruimte word op dit moment hersteld :)

Wat ik heb gehoord is dat dit proces einde van de middag einde van de dag is voltooid.

[ Voor 48% gewijzigd door White_Collar op 16-04-2011 12:43 . Reden: niet wakker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:32:
de verbruikte diskruimte word op dit moment hersteld :)

Wat ik heb gehoord is dat dit proces einde van de middag is voltooit.
En de verdwenen mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Berichtje wat me net heeft bereikt.

Als gevolg van een probleem met de storage was de email niet beschikbaar en is er een backup van 15 april 2010 12:00uur teruggezet.

De quota worden momenteel nog geupdate waardoor de webmail onjuiste informatie omtrent de quota weergeeft. Dit zal aan het eind van de dag bijgewerkt moeten zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
De verbruikte diskruimte staat nu weer goed bij mij.
De mail tussen 15 april 12.00 en vandaag 12.00 is dan (voorgoed) verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mojo schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:54:
Berichtje wat me net heeft bereikt.

Als gevolg van een probleem met de storage was de email niet beschikbaar en is er een backup van 15 april 2010 12:00uur teruggezet.

De quota worden momenteel nog geupdate waardoor de webmail onjuiste informatie omtrent de quota weergeeft. Dit zal aan het eind van de dag bijgewerkt moeten zijn.
spuit elf ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Lijkt er wel op inderdaad :( Tenzij je hem al hebt binnengehaald via pop natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:00:
De verbruikte diskruimte staat nu weer goed bij mij.
De mail tussen 15 april 12.00 en vandaag 12.00 is dan (voorgoed) verdwenen?
De mail is weg.. maar dat wist ik al lang,en dat is geen beste beurt zo, ik laat mijn mail wel forwarden naar G-Mail voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:53:
[...]

De mail is weg.. maar dat wist ik al lang,en dat is geen beste beurt zo, ik laat mijn mail wel forwarden naar G-Mail voortaan.
Dat lijkt me sowieso verstandig met gegevens die "onmisbaar" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je kan hem ook door Google via POP laten binnenhalen trouwens. Vind ik zelf een iets betere oplossing. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Mojo op 16-04-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mojo schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:07:
Je kan hem ook door Google via POP laten binnenhalen trouwens. Vind ik zelf een iets betere oplossing. :P
Ja,daar heb ik al meer over gehoord.. moet me er eens in gaan verdiepen... nadeel van Google is dat het allemaal zo webbased is.
Het gaat me er niet zo om of het om belangrijke mail gaat,meer om het vertrouwen dat weer een opdoffer krijgt.
Hoppa we lossen het probleem op,hoe.. een backup van 12 uur geleden,dat komt ,sorry hoor,wel heel erg amateuristisch over.. ik ga eens kijken of ik een guide to kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gmail kun je gewoon binnen halen met IMAP of POP. Werkt perfect. Alles gaat bij mij via Gmail (ook ivm Android :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 06-06 23:50
Zo probleem opgelost alleen mail van de laaste 12 uur weg
Maar dat is toch niet erg want U mail bestaat voor 75 procent uit spam inclusief virussen.
Ik word af en toe gek van deze amateur tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

rjn27 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:44:
Ik word af en toe gek van deze amateur tent.
+1

Getver, net nu ik langzaam, beetje bij beetje weer een beetje positiever werd over XMS, doen ze dit...........

Geen woorden voor. (Ik heb ze wel, maar die bezorgen me waarschijnlijk een ban op)

EDIT: Nick, ik wil je anders wel een handje helpen hoor om je mail bij google onder te brengen. (koffie als betaling ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door j1nx op 16-04-2011 16:58 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-Mail haalt nu mijn mail op bij XMS en ik haal het weer op bij G-Mail met Eudora.. dit was voor mij wel de druppel.

[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 06-06 23:50
Nick39 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:08:
G-Mail haalt nu mijn mail op bij XMS en ik haal het weer op bij G-Mail met Eudora.. dit was voor mij wel de druppel.
NIck kan jij me vertellen hoe je dat doet wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:02:
[...]

NIck kan jij me vertellen hoe je dat doet wil ik ook wel.
Ga naar je g-mail, klik rechtsboven op instellingen.
Bij accounts en instellingen kies je voor: E-mailberichten ontvangen via POP3
Daar kan je je xms-account instellen waar g-mail de mail vandaan moet halen.
Bij doorsturen en pop en imap kan je e.e.a. instellen bij Downloaden via POP:
Daar staan ook voorbeelden voor e-mail programma's.

Voor alle zekerheid kun je bij de mail van xms in je "mijn xms omgeving" ook nog instellen dat de mail naar je g-mail moet, als g-mail het niet zelf op kan halen door de storing van vandaag,zou het nog wel mogelijk kunnen zijn dat de account bij xms nog kan verzenden,dan krijg je het in elk geval binnen.
Verder kan je dan binnen g-mail instellen dat als de berichten via pop zijn binnen gehaald dat ze gewist kunnen worden,of juist opgeslagen worden zodat je ze handmatig kan wissen.

In je e-mail programma stel je de pop en smtp server op G-mail's pop en smtp server in, met je g-mail inlog naam en wachtwoord en voila.
Geef als return adress in je mail accounts van je mail programmma dan ook je g-mail op ipv xms dan zullen steeds minder mailtjes bij xms op de server terecht komen.

Misschien kan iemand een mooiere tutorial maken,door mijn dyslectie ben ik niet zo goed in uitleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mail kwijtraken = amateuristisch prutswerk.

Nog steeds geen melding op storing site ook, vertellen ze de gebruikers gewoon maar niet dat er mail kwijt is?

Programmagids van IPTV klopt steeds niet met aanbod, gegevens van de ene zender op de andere, dubbele entries etc.

Telefonie = nog steeds k*t, jaren lang zelfs.

Ik had een tijdje goede hoop dat XMS zn zaakjes voor elkaar had, maar de laatste tijd is het weer om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
rfbroek schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:39:
Mail kwijtraken = amateuristisch prutswerk.
Mwa dat vind ik persoonlijk wel meevallen, want je kunt natuurlijk nooit elke seconden van de dag een backup maken. Dus als het tot een storing komt waarbij de backup nodig is ja dan is het logisch dat er wat mail kwijtraakt. En helaas kun je dat soort storingen nooit helemaal uitsluiten, hoe je het ook doet. Of het in dit geval voorkomen had kunnen worden weet je natuurlijk niet maar dan kun je er imo ook geen conclusies over trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik geef toe dat ik geirriteerd ben en fel reageerde.

Maar in de 15 jaar dat ik internet heb heb ik nog nooit meegemaakt dat een provider mail kwijtraakte.

Ik ben gebruiker van het eerste uur (Soest) en er is nog geen dag geweest dat alle diensten van XMS allemaal goed werkten. Tja dan word je af en toe s pissig.

De laatste tijd leek het beter te gaan, IPTV werd sterk verbeterd en dat gaf weer hoop. Maar zoals vaker is gebleken lijkt ook dat weer een tijdelijke verbetering te zijn.

Als je ook op de storingssite kijkt: Al maanden hetzelfde rijtje en "het wordt snel opgelost". Maar dat er mail kwijt is wordt niet vermeld, daar moeten we dan maar zelf achter komen blijkbaar.

Als ik het me financieel kon permiteren was overigens ik al lang weg bij XMS. Echter een overstap naar een andere provider kost altijd geld, eenmalige kosten, het laten overlappen van de abonnementen om niet zonder te zitten etc.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:43:
[...]

Mwa dat vind ik persoonlijk wel meevallen, want je kunt natuurlijk nooit elke seconden van de dag een backup maken. Dus als het tot een storing komt waarbij de backup nodig is ja dan is het logisch dat er wat mail kwijtraakt. En helaas kun je dat soort storingen nooit helemaal uitsluiten, hoe je het ook doet. Of het in dit geval voorkomen had kunnen worden weet je natuurlijk niet maar dan kun je er imo ook geen conclusies over trekken.
Als je de boel een beetje professioneel instelt zorg je dat op zijn minst je eigen servers redundant zijn.
Nou ben ik er niet bij geweest maar het scenario kan ik wel indenken:
Oops.. er staat een setting verkeerd... ehm.. welke... weet jij het... nee geen idee...
Weet je wat,we zetten een backup terug,dan staan de settings weer zoals ze stonden.
Grandioos idee.
Oops.. nou is wel de mail weg, hadden we DAAR ook niet eerst even een backupje van moeten maken....
Ja.. dat was wel beter geweest..maar dat is nu te laat..
Deskundigheidsnivo van de "engineers" die uit hun bed gebeld waren: "krabbelt aan hooft... bij mijn thuis zet ik een herstelpunt terug.."
En nu weten wij op tweakers de weg een beetje,maar ik denk dat 90% van de klanten niet weet dat hun mail van vannacht tot 12 uur vanmiddag de digitale schredder in is gegaan..
Maar wat niet weet wat niet deert,ze zijn het ook maar vergeten neer te zetten op de storingen page.
Zou toch netjes zijn geweest als je je klanten informeert dat ze allemaal hun mail van de afgelopen 12 uur kwijt zijn...
Van die mailtjes waarin Bol aankondigt dinsdag iets te komen bezorgen bijvoorbeeld.
Dat is alleen maar lastig dat je dat van te voren weet,dus waarom zou XMS haar klanten inlichten dat die mailtjes verdwenen zijn ?
De digitale factuurtjes die Nuon stuurt,wat maakt het uit, ze sturen gewoon een herinnering met natuurlijk herinneringskosten.
Nee... da's natuurlijk geen ramp.. komt vanzelf terug.
Feit is, die mail was er,die mail stond er,maar omdat een of andere *&^%$ hommel een backup terug zet zijn die mails nu weg.
Die mails zijn niet verloren gegaan omdat er geen backup was,nee die mails zijn verdwenen omdat iemand een backup heeft terug gezet.
Iemand die zo stom was er niet bij na te denken dat door het terug zetten van die backup,de mail van de afgelopen 12 uur ook verloren was,want daar had die "engineer" even niet bij nagedacht.
En in plaats van dat we de klanten nou even waarschuwen dat de mail verloren is gegaan,nee... waarom zouden we.Amateur gehalte van het hoogste nivo !
Wat dat betreft klopt het eigen plaatje bij XMS wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.xmsnet.nl/uploads/images/428_vrouw,-laptop,-vragend,-vloer5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat het ongeveer zo is gegaan kan ook prima hoor alleen weten we dat niet. Er zijn namelijk ook storingen mogelijk waar je echt je backup nodig hebt.

Over dat informeren heb je helemaal gelijk, dat was wel beter geweest omdat er echt mail is kwijtgeraakt en dan is het wel handig dat mensen dat weten.

Zou er soms een virus in het mailcluster hebben gezeten :+ :P

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 16-04-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Het is heel vervelend dat dit gebeurd is, maar het is met hotmail ook een keer gebeurd.
nieuws: Hotmail-bug laat e-mailberichten verdwijnen

En volgens mij was het bij gmail ook een keer gebeurd dat bij een aantal mensen alle mail verdwenen was.

En Microsoft en Google kan je toch ook niet amateuristisch noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Tja maar dat zijn gratis diensten. Wij betalen XMS om te zorgen dat ze alles op orde hebben, zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:59
wilde vandaag ook mijn XMS mail doorlezen, en de inbox was leeg :?
het is goed dat ik sowieso alle mail laat forwarden naar een gmail account, anders had ik nu een zooi mailtjes kwijt geweest.

dit heb ik ook nog nooit meegemaakt met een provider die mail laat verdwijnen, en zelfs die verdwijnende mail bij Hotmail en Gmail is gewoon weer teruggezet na het oplossen van hun probleem, ik hoop dat XMS dit ook voor elkaar krijgt, want dit is wel een zeer ernstige fout !

het is al erg genoeg met die bakken spam die ik via xms binnenkrijg, maar dit is wel de druppel :(
ik begin maar alvast al mijn contacten te waarschuwen niet meer mijn directe XMS adres te gebruiken, maar direct naar Gmail te sturen, en te laten weten dat hun eventuele verzonden mail verdwenen is en opnieuw moet worden verzonden (zullen ze leuk vinden...not)

ik mag toch hopen dat XMS met een verrekte goede verklaring gaat komen hoe dit kon gebeuren

[ Voor 24% gewijzigd door absrnd op 16-04-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:20:
Het is heel vervelend dat dit gebeurd is, maar het is met hotmail ook een keer gebeurd.

En volgens mij was het bij gmail ook een keer gebeurd dat bij een aantal mensen alle mail verdwenen was.

En Microsoft en Google kan je toch ook niet amateuristisch noemen.
Nope... maar die hadden wel het lef om het aan hun gebruikers te vertellen... en dat zijn diensten van derden waar ik niet voor betaal, maar voor de mail van mijn provider betaal ik wel.
En wat als bv van Jiba je e-tickets stonden te wachten van je vakantie ?
Die dingen komen soms 2 of 3 dagen van tevoren binnen...
Kom mensen,de laatste tijd gaat echt alles fout,de ene na de andere dienst geeft de geest en dan heb ik weinig te maken met,het kan overal een keer fout gaan.
Denk je dat XMS het accepteert als ik een maand niet betaal en zeg, oh sorry dan gaat er iets mis bij de bank ?
En steeds moet je een dienst waarvoor je betaalt,bij een ander gaan onderbrengen..
Heb tenminste het lef om je klanten op de hoogte te brengen dat door een fout van alle klanten de mail tussen 0.00 en 12.00 verdwenen is.
Godzijdank hebben we nog mail bij Ziggo waar mijn partner haar mail nog had.
Zodoende kon ZIJ nog wel zien dat ze morgen haar avonddienst in een vroege dienst veranderd hebben.
Anders was ze (en ik) morgen op zijn minst vroeg boos uit haar bed gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Google is nog nooit mail kwijt geweest, aangezien de data op meerdere servers ter wereld wordt opgeslagen. De mail bij G-mail is voor 0,001% wel eens een paar dagen weggeweest, maar komt altijd weer tevoorschijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ik begrijp heel goed dat het allemaal heel vervelend is. Eventuele opgelopen schade kan je verhalen op XMS. Ik plaatste alleen maar een relativerende opmerking, dat was niet bedoeld om deze storing goed te praten. Ik ben misschien ook wat mail kwijt geraakt, maar ik maak me daar niet zo druk over. Als je het wel heel erg vindt, dan moet je dat vooral gaan melden bij XMS. Bij voorkeur een klachtenbrief schrijven, dat nemen ze zeker serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik gelijk ff die online backup dienst bestellen die xms heeft,of gaat bieden,ik ben er nu helemaal van overtuigd dat die zo betrouwbaar is dat ik mijn usb sticks ook gelijk weg ga gooien.
De mail stond in de que..mooi woord voor trashcan.
lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:25:
Ik begrijp heel goed dat het allemaal heel vervelend is. Eventuele opgelopen schade kan je verhalen op XMS. Ik plaatste alleen maar een relativerende opmerking, dat was niet bedoeld om deze storing goed te praten. Ik ben misschien ook wat mail kwijt geraakt, maar ik maak me daar niet zo druk over.
Je relativeert verkeerd.
A: je weet niet welke mail je bent kwijtgeraakt,voor jou misschien waardeloze mail,voor een ander kan het heel belangrijke mail zijn.
B. Jij weet dat je mail kwijt bent en kan eventueel maatregelen nemen.
Maar XMS heeft dat de rest van de klantjes nog niet verteld.

Een manager mag daar morgen zijn nek over gaan breken en in mooie regeltjes wijzend op de algemene voorwaarden dat gaan uitleggen,als die uitleg al volgt,en ook naar alle klanten toe gaat.
Maar die manager is er nu niet en niemand die nu bij XMS is durft zo'n mail nu uit te laten gaan.
Maar die "engineer" die vanochtend met deze geniale oplossing kwam,die kreeg van mij wel een handtekening, op zijn ontslagbrief wel te verstaan.

[ Voor 70% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ik222 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:43:
[...]

Bovine excrement. Er zijn zoveel oplossingen die er voor zorgen dat data nooit verloren gaat. Dit zeg ik niet als hobbyist :), dat is jaren lang mijn brood geweest.

En over het incident; tsja. Xms verzorgt internet. Mail, sites, newsservers e.d. da's allemaal maar erbij, maar zeker geen core business :). Verwacht er dus ook maar niet het zelfde van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Volgens mij is er of iets heel erg verkeerd gegaan waar men tijdens het design geen rekening mee heeft gehouden, of dit is gewoon het ingecalculeerde risico. Je kunt natuurlijk zo ver gaan als je wilt met storage. Het bedrijf waar ik voor werk schrijft bijvoorbeeld de data tegelijkertijd weg op meerdere locaties, op raid 5 storages met extra hot spares. Nou is de data onze core-business, maar een backup van een dag geleden is wel een ander uiterste vind ik. Dan neem je de data van je klanten niet heel serieus imho.
Maarja, XMS kiest er ook voor om bijvoorbeeld maar via 1 partner Internet te leveren.. kosten/baten lijkt me.

Aan de andere kant betaal je bij XMS niet de hoofdprijs.. en volgens mij willen we ook echt niet weten hoe dit alles bij een upc of ziggo geregeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Darkangle schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:53:
[...]

Bovine excrement. Er zijn zoveel oplossingen die er voor zorgen dat data nooit verloren gaat. Dit zeg ik niet als hobbyist :), dat is jaren lang mijn brood geweest.

En over het incident; tsja. Xms verzorgt internet. Mail, sites, newsservers e.d. da's allemaal maar erbij, maar zeker geen core business :). Verwacht er dus ook maar niet het zelfde van.
Natuurlijk zijn er oplossingen om het risico tot het absolute minimum te beperken (gaat nooit verloren is een gevaarlijke uitspraak bij dit soort dingen, het kan altijd gebeuren met wat data). Maar aangezien we niet weten hoe het bij XMS geregeld was kunnen we daar niet over oordelen in mijn ogen, is wat ik wilde zeggen.

Neemt niet weg dat het veruit het meest waarschijnlijk is dat men gewoon een relatief groot risico had ingecalculeerd vanwege de kosten inderdaad.Dat nu het fout gaat gelijk de mail van 12+ uur kwijt is zegt ook wel wat in dat opzicht natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 16-04-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
@Nick39: Ik reageerde op de volgende opmerking:
rfbroek schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:59:
...
Maar in de 15 jaar dat ik internet heb heb ik nog nooit meegemaakt dat een provider mail kwijtraakte.
...
lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:20:
...
Voor sommige mensen kan het inderdaad heel vervelend zijn, dat er mail verdwenen is. Maar laten we nog even wachten op een reactie van XMS en misschien komen ze nog met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:44:
[...]

Helaas kwam je voorspelling niet geheel goed uit,absoluut niet negatief tegen jou bedoeld,maar de "beheerders" zetten je naam en jou aardig voor schut zo, ik weet zeker dat als jij je er echt mee had kunnen bemoeien dit niet gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66

Dat is iets wat je denkt maar nooit zeker kunt weten; iets dat je niet krijgt mis je niet en daarvan kun je niet weten dat je het had moeten krijgen. Hoeveel mail is niet als spam aangezien en daardoor verdewenen? Bij XMS is dit probleem tenminste bespreekbaar alle anderen hanteren hiervoor de doofpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66

Ik ben gebruiker van het eerste uur (Soest) en er is nog geen dag geweest dat alle diensten van XMS allemaal goed werkten. Tja dan word je af en toe s pissig.
Ik ben ook een Soester gebruiker van het eerste uur (portaal, 3763) maar afgezien van de grote storingen van afgelopen maanden kan ik zeggen dat XMS al 5 jaar een prima product levert met af en toe een kleine storing maar die kennen ze bij Ziggo en UPC ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:41
Ik snap sowiso niet dat mensen gebruik maken van de mailboxen van ISP`s als er genoeg goede alternatieven worden aangeboden.

Niet dat ik de mensen veroordeel die dat wel doen, maar voor 8 euro per jaar heb je een domein en kan je google domain gebruiken voor je mail

ook een gmail account is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op zondag 17 april 2011 @ 04:00:
Ik snap sowiso niet dat mensen gebruik maken van de mailboxen van ISP`s als er genoeg goede alternatieven worden aangeboden.

Niet dat ik de mensen veroordeel die dat wel doen, maar voor 8 euro per jaar heb je een domein en kan je google domain gebruiken voor je mail

ook een gmail account is gratis.
Die 8 euro is vandaag de dag al 5 als je een .nl neemt. Ik zelf heb het vorige maand gedaan tijdens een aanbieding voor 2,99

Geen spijt van gehad. Google >>>>>>>>>> XMSnet

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:37:
[...]

Helaas kwam je voorspelling niet geheel goed uit,absoluut niet negatief tegen jou bedoeld,maar de "beheerders" zetten je naam en jou aardig voor schut zo, ik weet zeker dat als jij je er echt mee had kunnen bemoeien dit niet gebeurd was.
Dat is echt op niets gebaseerd, aangezien je niet precies weet wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:37:
Nope, dan was dit ook gebeurt. Dit was namelijk een combinatie van human error + murphy's law.

Op het moment dat ik dit hier plaatste was er maar één ding duidelijk: de storage waarop de mailboxen stonden was onbereikbaar. Later bleek echter dat de volledige storage leeg was, iets wat eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn. Stuk, corrupt, onbereikbaar.. verklaarbaar. Leeg en verder in orde is heel vreemd.

Wat bleek:
Afgelopen dinsdag is men druk bezig geweest om de volledige mail/webmail omgeving te migreren naar een nieuw platform (virtueel en dus een stuk sneller dan de oude hardware). Voor deze migratie zijn speciale scripts geschreven die de volledige configuratie, klantgegevens en mailboxen migreerden naar de nieuwe omgeving.
Aangezien alles goed ging was men afgelopen vrijdag bezig met het opruimen van de scripts en de losse eindjes. Daarbij is een fout gemaakt waardoor de oude cron configuratie (lijst met automatisch uit te voeren processen/programma's) ongemerkt in een remote sessie actief bleef en de nieuwe configuratie overschreef (autosave). 's Nachts werden de migratiescripts actief en de migratie van dinsdag werd opnieuw uitgevoerd. Grote verschil was echter dat de oude omgeving niet meer live was dus alles werd overschreven door lege data.

De enige optie die men had om het probleem op te lossen was het terugzetten van de meest recente daily backup en die was van 12:00 de voorgaande dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:18
Dat is een behoorlijke blunder (human error dus)! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thnx denan.
Ik waardeer deze uitleg.
Eigenlijk had XMS min of meer zo'n soort verklaring al op haar website hadden moeten staan!
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.