XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 126.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 18:48
lethargy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:00:
De mail tussen 15 april 12.00 en vandaag 12.00 is dan (voorgoed) verdwenen?
Dan is dit dus juist? Er is en blijft 24 uur aan email verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Sja.. en dan kun je nog zo veel veiligheid inbouwen als je wilt, maar tegen zo'n probleem kun je niet op. Bij ons op kantoor betekent dit taart uitdelen, dus kom maar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
ArjenB64 schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:28:
Dan is dit dus juist? Er is en blijft 24 uur aan email verdwenen?
+- 12 uur, de periode tussen de backup en de run van de migratiescripts. Mail die men toen niet kon afleveren werd automatisch gequeued.

offtopic:
ik heb regelmatig dat ik via www.tweakers.net uitkom op de site van true (de hostingpartij?) /index.html als extensie gebruiken helpt niets. Alles (ook pricewatch) komt op de site van true uit.
Hebben meer mensen dit of is het iets lokaals? Ik zie nooit meldingen na afloop op tweakers.net namelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door denan op 17-04-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

denan schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:04:
[...]

offtopic:
ik heb regelmatig dat ik via www.tweakers.net uitkom op de site van true (de hostingpartij?) /index.html als extensie gebruiken helpt niets. Alles (ook pricewatch) komt op de site van true uit.
Hebben meer mensen dit of is het iets lokaals? Ik zie nooit meldingen na afloop op tweakers.net namelijk.
ik heb dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 19:04
Jongens dit topic doorgelezen maar wat is een betere optie via transip een domein aanvragen
en dan alles via gmail doen dit pakket kost nu 5 euro per jaar.
Weet alleen niet helemaal hoe dit in te stellen.
Kan ik dan ook nog steeds via mijn smartphone mail versturen.
Of via www.mijndomein.nl het email pakket nemen van 19 euro per jaar
Ik wil wel gewoon de mail via outlook binnen kunnen halen.

Graag jullie advies wil het zo snel mogelijk regelen ben de XMS mail zat

PS: is dit die link van google apps om het te regelen
https://www.google.com/a/cpanel/domain/new want je moet hier bedrijf gegevens invullen
en ik heb geen eigen bedrijf.

[ Voor 15% gewijzigd door rjn27 op 17-04-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:41
Gewoon een domeinnaam registreren bij transip.nl (of een andere aanbieder) en de e-mails door Google laten afhandelen... :)

Je hoeft overigens geen bedrijfsgegevens in te vullen, want er staat geen * bij die velden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:03:
... alles werd overschreven door lege data. ...
In theorie is data natuurlijk vrijwel nooit echt helemaal weg, je kunt er alleen niet meer zo gemakkelijk bij. Een data-recovery bedrijf had vast nog wel wat kunnen redden, als het echt belangrijk was, maar ik snap best dat je daar niet aan gaat beginnen. Ben het eens met iedereen dat je isp mail niet geschikt is voor echt belangrijke zaken. Daar zijn inderdaad betere oplossingen voor.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
sylvesterrr schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:10:
Gewoon een domeinnaam registreren bij transip.nl (of een andere aanbieder) en de e-mails door Google laten afhandelen... :)

Je hoeft overigens geen bedrijfsgegevens in te vullen, want er staat geen * bij die velden. ;)
kan ik dan wel meerdere email adressen aanmaken met mijn nieuwe domeinnaam
bv:
klaas@mijndomintje.nl
truus@mijndomijntje.nl

En kan ik als ik alles laat afhandelen door gmail wel versturen met deze domeinnamen

sorry voor de vele vragen maar ik ben echt groen op dit gebied en wil het in 1x goed doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:04:
[...]
offtopic:
Check ff welk IP je naar resolved op dat moment, kan best zijn dat een of andere dns server een verkeerd IP serveert ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rjn27 schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:09:
[...]

kan ik dan wel meerdere email adressen aanmaken met mijn nieuwe domeinnaam
bv:
klaas@mijndomintje.nl
truus@mijndomijntje.nl

En kan ik als ik alles laat afhandelen door gmail wel versturen met deze domeinnamen

sorry voor de vele vragen maar ik ben echt groen op dit gebied en wil het in 1x goed doen
Ja dat kan, je kunt zelfs alle overige (niet bestaande) mail adressen op 1 enkel adres laten binnen komen (catchall heet dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:27:
[...]

In theorie is data natuurlijk vrijwel nooit echt helemaal weg, je kunt er alleen niet meer zo gemakkelijk bij. Een data-recovery bedrijf had vast nog wel wat kunnen redden, als het echt belangrijk was, maar ik snap best dat je daar niet aan gaat beginnen. Ben het eens met iedereen dat je isp mail niet geschikt is voor echt belangrijke zaken. Daar zijn inderdaad betere oplossingen voor.
Data-recovery bedrijf inschakelen lijkt mij sowieso geen optie aangezien je dan minimaal een paar dagen verder bent voordat je mail cluster weer online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Anoniem: 269348 schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:28:
thnx denan.
Ik waardeer deze uitleg.
Eigenlijk had XMS min of meer zo'n soort verklaring al op haar website hadden moeten staan!
Prima uitleg!, maar helaas is de tijd niet terug te draaien. Dit is overigens geen uitleg die op de website hoeft te staan, het meerderdeel begrijpt er toch niet van. Maar een korte verklaring in Jip en Janneke taal zou niet misstaan.
Tja waar mensen werken worden fouten gemaakt maar ik denk dat hier wel van geleerd is.

Hoeveel fouten heeft dhr. B. Gates niet gemaakt? Deze zijn altijd voor zoete koek aangenomen.
zelfs met fouten maken kun je blijkbaar nog heel rijk worden :) :)

Let maar eens op over 10 jaar weet niemand meer wat een COAX kabel is of wat ADSL betekent.
Wij zijn pioniers en zo ook XMS. En waar nieuwe technieken worden ontwikkeld gaat helaas wel eens iets fout. Dit moet je accepteren of terug gaan naar "de middeleeuwen" lees COAX of ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Yeah, right! Whatever makes you sleep better tonight.

Ik vind het amateuristisch en dat begon al op het punt dat een nogal ingrijpende geplande ingreep niet van te voren werd gecommuniceerd..

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

3 vraagjes:

1. gaat er OOIT Sport1 komen op het glashart netwerk???

2. kun je nog steeds de Amino 130 + 50 euro inruilen voor een Animo 532?

3. wordt het niet eens een keer tijd dat die Animo 540 geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 11:57

yok

Hoi mensen,

Even een vraagje: het internet van XMS doet het, alleen ik krijg met geen mogelijk de porten open. Ik gebruik een Sitecom WL341, gebruik static DHCP IP om een eigen ip in de router te krijgen (.77) en open voor de range 76-78 port 1337 (port forwarding). Deze settings werkte bij mijn vorige provider (Ziggo) wel. Zie ik iets over het hoofd, want Utorrent zeg nog steeds dat de port niet open staat (maar ik kan wel downloaden).

P.S. ik heb een statisch IP van XMS, mijn router is gelukkig herkend.

EDIT
Hmm, erg vreemd. Op Canyouseeme.org staat port 1337 wel open. Ligt dus aan uTorrent denk ik.
EDIT2 Heb nu UPNP aangezet met auto port mapping. ben ik niet zo'n fan van, maar het werkt nu wel.

[ Voor 16% gewijzigd door yok op 17-04-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28406

j1nx schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:33:
Ik vind het amateuristisch en dat begon al op het punt dat een nogal ingrijpende geplande ingreep niet van te voren werd gecommuniceerd..
Enig idee wat er gebeurt als je zo iets aankondigt en je doet helemaal geen handelingen?

Dan staat de ticketsysteem binnen een dag afgevuld met vage mail klachten terwijl er niets is gebeurd.

Alleen bij gerede kans van onderbreking van de aangeboden diensten is het relevant en noodzakelijk om mensen te informeren van het geplande onderhoud. Als XMS of willekeurige andere provider ieder onderhoud en of change in hun geleverde diensten communiceert zal de klant door de bomen het bos ook niet meer zien en er totaal geen aandacht meer aan schenken en schiet je je doel ook een beetje voorbij.

Dit was duidelijk een layer-8 probleem en daar kan je je moeilijk tegen indekken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pieterrr schreef op zondag 17 april 2011 @ 08:50:
[...]

Dat is echt op niets gebaseerd, aangezien je niet precies weet wat er aan de hand is.
Ah, jij heet Denan begrijp ik..
MiK schreef op zondag 17 april 2011 @ 04:00:
Ik snap sowiso niet dat mensen gebruik maken van de mailboxen van ISP`s als er genoeg goede alternatieven worden aangeboden.

Niet dat ik de mensen veroordeel die dat wel doen, maar voor 8 euro per jaar heb je een domein en kan je google domain gebruiken voor je mail

ook een gmail account is gratis.
Tja met alle respect maar ik betaal voor die diensten bij XMS dan moet ik er vanuit gaan dat XMS net zo betrouwbaar is als een andere provider,welke provider dan ook.
Mogelijk is bij XMS wel meer mail kwijt geraakt en zeggen ze dat niet,dit gaat voor elke provider op.
Dat er fouten gemaakt worden is menselijk.
Maar stuur dan een mail aan al je klanten dat er mail is kwijt geraakt,dat vind ik het grootste manco.
Er zijn zat mensen die niet op tweakers komen.
Krijg je een dergelijk mailtje dan weet je tenminste iets.
Stel je zit op een UPS pakketje te wachten,dan kun je informeren of je de mail mogelijk gemist hebt.
Er zijn ook zat mensen die niets begrijpen van externe leveranciers met een eigen domeintje en vertrouwen op de mail van XMS.
Een fout kan,maar maak dan wel bekend dat die fout er is geweest.
Dan kun je als gebruiker die geen tweakers leest,ook maatregelen nemen.
In dit soort gevallen moet je actief communiceren.
Mijn mail zou via mijn ISP net zo veilig moeten zijn als via een externe leverancier,andersom kan die externe leverancier ook een fout maken,maar communiceer dat dan gewoon open en eerlijk naar al je klanten toe,zodat deze als ze op een belangrijk* mailtje wachten,actie kunnen ondernemen.

* bv een e-ticket,treinkaartje,vliegticket van budget airmaatschappijen,enz...

[ Voor 80% gewijzigd door Nick39 op 17-04-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

wiebo66 schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:19:
[...]

Prima uitleg!, maar helaas is de tijd niet terug te draaien. Dit is overigens geen uitleg die op de website hoeft te staan, het meerderdeel begrijpt er toch niet van. Maar een korte verklaring in Jip en Janneke taal zou niet misstaan.
Idd, daarom zei ik ook, "min of meer zo'n verklaring".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 28406 schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:37:
[...]
Alleen bij gerede kans van onderbreking van de aangeboden diensten is het relevant en noodzakelijk om mensen te informeren van het geplande onderhoud. Als XMS of willekeurige andere provider ieder onderhoud en of change in hun geleverde diensten communiceert zal de klant door de bomen het bos ook niet meer zien en er totaal geen aandacht meer aan schenken en schiet je je doel ook een beetje voorbij.
Ik weet het niet hoor, maar we hebben het over een volledige server migratie !!! Hoe veel ingrijpender wil je het hebben voordat je het gaat communiceren?

Ik weet voor 1000% dat "mail lost" op zijn minst een aantal keren voorbij gekomen moet zijn in de Risk Assesment van de migratie (al begin ik me af te vragen of ze wel zo profesioneel bezig zijn).

Maar laten we het er maar bij laten. Het is gebeurd ..... we hebben allemaal weer ons zegje gedaan. Denan en Rekenblok gaan alle info hier toch niet doorspelen en zijn zelf niet bij machten iets anders eraan te doen.

Hup, op naar het volgende probleem.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Anoniem: 174828 schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:25:
[...]

Ja dat kan, je kunt zelfs alle overige (niet bestaande) mail adressen op 1 enkel adres laten binnen komen (catchall heet dat).
Oke nog eem laaste vraag als ik straks een eigen domein hebt en ik stap over naar ziggo werkt het dan nog als ik via google mijn mail laat afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:12:
Ik weet het niet hoor, maar we hebben het over een volledige server migratie !!! Hoe veel ingrijpender wil je het hebben voordat je het gaat communiceren

Ik weet voor 1000% dat "mail lost" op zijn minst een aantal keren voorbij gekomen moet zijn in de Risk Assesment van de migratie (al begin ik me af te vragen of ze wel zo profesioneel bezig zijn).
Ja, 1x.. 0% kans. Het was niet zozeer een migratie naar een nieuw mailplatform maar een kopie van het bestaande platform op een nieuwe (gevirtualiseerde) hardware omgeving. Als je de maildrop stopt blijft alles gewoon in de mailserver hangen tot er aan de achterkant weer iets reageert. Tijdens die periode kun je gewoon alles 1 op 1 kopiëren. De impact is dan nihil en de kans dat mails kwijtraken is 0. Het is na afloop gewoon een kwestie van beide databatches met elkaar vergelijken. Is alles gelijk dan ben je klaar.. zit er ergens een verschil dan kun je het oude platform weer optrekken en kijken wat er mis gaat.

Wat hier mis is gegaan staat in principe los van de migratie. De fout die gemaakt is is heel vervelend maar is procesmatig niet te voorkomen, mensen maken nu eenmaal fouten en de failback voor clusterfuck-grade fouten is het terugzetten van een backup. Dat neemt niet weg dat er maandag goed gekeken moet worden naar de reden en er wat duidelijke lessen geleerd moeten worden uit deze fout. Dit had nooit mogen gebeuren.
Maar laten we het er maar bij laten. Het is gebeurd ..... we hebben allemaal weer ons zegje gedaan. Denan en Rekenblok gaan alle info hier toch niet doorspelen en zijn zelf niet bij machten iets anders eraan te doen.
Dit verhaal staat op nr 1 op mijn agenda maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:33
Ik ben jaloers :$ Kom ik aan met 1 MB up / 8 MB down, en das dan ook nog is de theoretische snelheid. Praktijk is 800 KB/s up, 5 MB down. Wanneer komen jullie hier in Zetten een glasvezelverbinding aanleggen? ;-) (Gemeente Overbetuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:41
wiebo66 schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:19:
[...]

Let maar eens op over 10 jaar weet niemand meer wat een COAX kabel is of wat ADSL betekent.
Wij zijn pioniers en zo ook XMS. En waar nieuwe technieken worden ontwikkeld gaat helaas wel eens iets fout. Dit moet je accepteren of terug gaan naar "de middeleeuwen" lees COAX of ADSL.
En wat heeft COAX danwel ADSL te maken met het beheren van een mailplatform? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Denan

Hoe amateuristisch ik het ook vind, begrijp me niet verkeerd. Fouten maken is menselijk. Computers zijn mooi, maar hoe dan ook zijn het mensen die ze moeten besturen. Een standaard gezegde van mij die ik altijd tegen iedereen zeg als ze weer eens klagen dat de computer het niet doet;

"Een computer doet alleen wat je hem vraagt te doen, niet wat je DENKT hem te vragen wat te doen"

Maar .......................

Toch vind ik dat het echt belabberd is met de communicatie van XMS. Al pagina's lang, zijn alle irritaties te herleiden naar het gebrek aan communicatie. Ook nu weer.

1) Geen aankondiging, dat de server gemigreerd werd. (meningen zijn verdeelt of dit nodig was)
2) Geen melding dat er problemen waren met de mail server en quota's
3) Geen (af)melding van het probleem en dat er een eventueel +/- 12 uur aamn mail weg kan zijn

Als je konten gaat schoppen maandag, dan hoef je eigenlijk alleen maar "communicatie" te noemen.

Communicatie, communicatie en communicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rjn27 schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:44:
[...]
Oke nog eem laaste vraag als ik straks een eigen domein hebt en ik stap over naar ziggo werkt het dan nog als ik via google mijn mail laat afhandelen
Je eigen domein en google die die mail afhandelt staan los van je provider. Dus als je van provider verandert, hoef je niets aan je mail te veranderen. Wel moet je natuurlijk nieuwe forwards maken van je nieuwe provider naar je eigen mail, maar dat spreekt voor zich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 23:37
j1nx schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:09:

Die is er wel geweest bandje stond binnen een half uur op de lijn.
Maar als je op de website doelt, dat durf ik niet helemaal te zeggen of deze storing ook daarop is geplaatst.

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2011 00:09 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 312857 schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:50:
3 vraagjes:

1. gaat er OOIT Sport1 komen op het glashart netwerk???

2. kun je nog steeds de Amino 130 + 50 euro inruilen voor een Animo 532?

3. wordt het niet eens een keer tijd dat die Animo 540 geleverd gaat worden?
1. Weet ik niet.

2. Nee, die actie is inmiddels al bijna een half jaar verlopen.

3. Tja dat is een persoonlijke mening wat is de vraag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

Rekenblok schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:11:
[...]3. Tja dat is een persoonlijke mening wat is de vraag? :P
:P de vraag is of dat hij binnenkort geleverd gaat worden.

dus bij deze: wordt de Animo 540 binnenkort geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ooo bedoel je dat ! :p
Goeie vraag, ik weet eigenlijk nog niet wanneer die geleverd gaat worden.
Wat zeggen ze als je de helpdesk belt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ik222 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:43:
[...]

Mwa dat vind ik persoonlijk wel meevallen, want je kunt natuurlijk nooit elke seconden van de dag een backup maken. Dus als het tot een storing komt waarbij de backup nodig is ja dan is het logisch dat er wat mail kwijtraakt. En helaas kun je dat soort storingen nooit helemaal uitsluiten, hoe je het ook doet. Of het in dit geval voorkomen had kunnen worden weet je natuurlijk niet maar dan kun je er imo ook geen conclusies over trekken.
Mail kwijtraken hoeft echt niet hoor. Hier kan in principe de hele storage van de mailserver platraken voor een paar dagen. Er hangt gewoon een apparaat voor wat als een soort "cache" dient. En als dat apparaat stukgaat, dan wordt alle inkomende mail opgevangen door een backup-server van de ISP.

Nadat onze infrastructuur hersteld is en de laatste backup teruggezet is, stroomt alle mail gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 39993 schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:53:
Mail kwijtraken hoeft echt niet hoor. Hier kan in principe de hele storage van de mailserver platraken voor een paar dagen. Er hangt gewoon een apparaat voor wat als een soort "cache" dient. En als dat apparaat stukgaat, dan wordt alle inkomende mail opgevangen door een backup-server van de ISP.

Nadat onze infrastructuur hersteld is en de laatste backup teruggezet is, stroomt alle mail gewoon binnen.
Dat draait hier natuurlijk ook en dat heeft zijn werk ook gedaan. Echter: de complete storage werd overschreven en toen dat gebeurde werd automatisch alle mail gequeued. Mail die tussen 12:00 en 01:30 niet gepopped werd is dus kwijt. Alle mail daarvoor/daarna werd wel opgeslagen of gequeued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Ik hoop dat ik de rekening kwijt ben geraakt :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:09:
@Denan
3) Geen (af)melding van het probleem en dat er een eventueel +/- 12 uur aamn mail weg kan zijn

Als je konten gaat schoppen maandag, dan hoef je eigenlijk alleen maar "communicatie" te noemen.

Communicatie, communicatie en communicatie!
Schijnbaar heeft er wel een melding op de website gestaan maar is die automatisch gewist bij het afmelden van de storing. Nadeel is dat dit in het weekend gebeurde en de totale impact/oorzaak toen nog niet bekend was. Het is nu maandag en iedereen is weer aanwezig dus ik verwacht dat er binnen niet al te lange tijd een uitleg (in normale mensen taal.. dat kost altijd meer tijd) op de website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:56
en gaan we alle klanten via mail op de hoogte stellen, die niet elke dag op de site kijken of naar Tweakers komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

denan schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:34:
[...]

Dat draait hier natuurlijk ook en dat heeft zijn werk ook gedaan. Echter: de complete storage werd overschreven en toen dat gebeurde werd automatisch alle mail gequeued. Mail die tussen 12:00 en 01:30 niet gepopped werd is dus kwijt. Alle mail daarvoor/daarna werd wel opgeslagen of gequeued.
Dan draait het waarschijnlijk toch iets anders dan hier. Hier staat de mail van de laatste - pak 'm beet - 2 maanden altijd op 2 systemen. Als ik dus op de server mail van periode X kwijt ben, laat ik die gewoon opnieuw naar de server sturen. De server bepaalt a.d.h.v. message-ID of het bericht al aanwezig is of niet.

Kan me voorstellen dat, voor een ISP, zo'n periode van 2 maanden onhaalbaar is. Maar een paar dagen zou toch moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 39993 schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:58:
[...]

Dan draait het waarschijnlijk toch iets anders dan hier. Hier staat de mail van de laatste - pak 'm beet - 2 maanden altijd op 2 systemen. Als ik dus op de server mail van periode X kwijt ben, laat ik die gewoon opnieuw naar de server sturen. De server bepaalt a.d.h.v. message-ID of het bericht al aanwezig is of niet.

Kan me voorstellen dat, voor een ISP, zo'n periode van 2 maanden onhaalbaar is. Maar een paar dagen zou toch moeten lukken.
Voor een kantoor met 40-100 werknemers is bovenstaande oplossing prima, voor grote groepen klanten ontstaan daardoor hele andere problemen. (hoe leg je bvb mensen die hun mail gepopped hebben uit dat alle mail nog een keer binnenkomt). Verder is de benodigde hoeveelheid storage enorm.

Wel kan ik melden dat zojuist de configuratie van de backups is aangepast. In plaats van een dagelijkse backup draait men nu elk uur een backup van de complete omgeving.

In ander positief nieuws:
Het plan voor het aanbrengen van extra redundancy op de huidige XMS ams-ix koppeling is af. Binnenkort is het dus niet meer mogelijk dat een doorgebrande linecard voor problemen zorgt voor de XMS klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:50:
...

Wel kan ik melden dat zojuist de configuratie van de backups is aangepast. In plaats van een dagelijkse backup draait men nu elk uur een backup van de complete omgeving.

In ander positief nieuws:
Het plan voor het aanbrengen van extra redundancy op de huidige XMS ams-ix koppeling is af. Binnenkort is het dus niet meer mogelijk dat een doorgebrande linecard voor problemen zorgt voor de XMS klanten.
Netjes! Dat noemen we een lerende organisatie! :)
Keurig boodschap.

Ik ken echter wel een paar mensen die 'niet dagelijks' op de XMS website komen... ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Fiber op 18-04-2011 13:54 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:51:
[...]

Keurig boodschap.

Ik ken echter wel een paar mensen die 'niet dagelijks' op de XMS website komen... ;)
Als het goed is gaat er straks ook een email uit naar alle klanten met daarin de volgende tekst:

Storing XMS mailopslag
Zaterdagochtend 16 april is er om 01:30 een storing geweest in de mailopslag bij XMS waardoor een deel van het XMS e-mailverkeer is gewist.

Heeft XMS geen kopie van deze e-mails?
XMS draait dagelijks om 12:00 een kopie van alle email die op de mailopslag aanwezig is. In deze kopie staat alle email die op de mailopslag aanwezig is. Nadat de storing verholpen is hebben wij de kopie van vrijdag 15 april 12:00 teruggeplaatst. E-mail die tussen vrijdag 15 april 12:00 en zaterdag 16 april 01:30 naar u verzonden is staat niet in deze kopie en is dus niet teruggeplaatst.

Ben ik e-mails kwijt?
Alleen e-mail die op onze opslag stond en niet in de dagelijkse kopie stond is verdwenen. Als u uw email regelmatig ophaalt met een e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook of Entourage) staan de e-mails op uw eigen computer en niet op onze opslag. Alle e-mail van vóór vrijdag 15 april 12:00 zal dus aanwezig zijn. E-mail die na 01:30 naar uw mailbox verzonden werd zal automatisch in een wachtrij geplaatst zijn en is niet verdwenen. Deze e-mails werden op zaterdag vanaf 13:00 automatisch in uw mailbox afgeleverd.

Wat kan ik doen?
Heeft u het vermoeden heeft dat u belangrijke e-mail kwijt bent? (Bijvoorbeeld als u op vrijdag 15 april na 12:00 een E-ticket heeft bestelt of een bevestiging van een vliegticket zou krijgen via de e-mail)
Neem dan contact op met de partij waarvan u de e-mail zou krijgen en verzoek hen de email opnieuw te sturen.

Wat als ik mijn e-mail wachtwoord heb aangepast op de dag van de storing?
Indien u uw wachtwoord heeft aangepast tussen vrijdag 12:00 en zaterdag 01:30 zal de aanpassing verdwenen zijn. Het oude wachtwoord dat voor vrijdag 12:00 actief was zal weer actief zijn. Indien u het wachtwoord wenst te wijzigen zult u de wijziging opnieuw moeten aanvragen via het klantenportal http://mijn.xmsnet.nl.

XMS doet er alles aan om een dergelijke storing in de toekomst te voorkomen.

@nick: let vooral op mijn geleende vermelding van e-tickets en vliegtickets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Denan, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Wat kun je nog meer doen als je router (Sitecom WL341) niet wordt gepakt door het modem? Heb de router er al meerdere uren uit gehad, naast het modem zelf (stekker eruit voor twee uur) en een andere ingang geprobeerd - maar mijn router krijgt maar geen dynamisch IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
yok schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:51:
Wat kun je nog meer doen als je router (Sitecom WL341) niet wordt gepakt door het modem? Heb de router er al meerdere uren uit gehad, naast het modem zelf (stekker eruit voor twee uur) en een andere ingang geprobeerd - maar mijn router krijgt maar geen dynamisch IP-adres.
De pc rechtstreeks aansluiten op het modem in je meter kasten daarna controleren of je een ip krijg.
Als je ook met je pc gen ip krijgt even bellen naar de helpdesk, meestal staat de dienst dan niet helemaal goed op de lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Rekenblok schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:59:
[...]

De pc rechtstreeks aansluiten op het modem in je meter kasten daarna controleren of je een ip krijg.
Als je ook met je pc gen ip krijgt even bellen naar de helpdesk, meestal staat de dienst dan niet helemaal goed op de lijn.
Mijn PC en Amino zijn beiden herkend en doen het prima. Alleen de router niet (voor draadloos netwerk, laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Amino heeft weinig te maken met jou router.

Het enige wat je nog kan doen is de router terug zetten naar fabriek instellingen, als het dan nog niet werkt, is je router simpel wel gewoon stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
yok schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:37:
[...]

Mijn PC en Amino zijn beiden herkend en doen het prima. Alleen de router niet (voor draadloos netwerk, laptop).
Is het een router of een accesspoint?
Of beide? :)

EDIT: ff googled, 't is dus een wireless router :o

[ Voor 10% gewijzigd door marigo op 18-04-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Jongens ik heb een domein genomen via transip en die probeer ik nu te verbinden via google apps
Ik gebruik deze handleiding
http://computertotaal.nl/...rver-met-google-apps.html
Ik loop tegen een aantal dingen aan ik moet geen cname gebuiken maar een text verificatie dit staat er.

Een TXT-record is een item in het DNS (Domain Name System) dat aanvullende informatie over uw domein levert. U kunt een TXT-record maken die voor Google het bewijs vormt dat u de eigenaar van het domein bent.

1. Voeg de TXT-record hieronder toe aan de DNS-configuratie voor hiermijndomein.nl.

Dit heb ik gedaan bij transip maar bij host moet je niets invullen maar dat kan niet dan adviseren ze een @
maar dat mag ook niet dus heb ik daar maar google.com ingevuld
Ik heb dit alles opgeslagen bij transip.
Als ik nu op controleren druk zegt ie : We kunnen uw domein niet verifiëren:hiermijndomein.nl

bij reslultaat en geschiedenis in google staat dit:
Verificatie mislukt. Uw DNS-TXT-record voor verificatie is niet gevonden.

Help jongens weet het even niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dit is een xms topic, geen topic over domein, google apps ectra. Je zult hiervoor in een ander topic moeten zijn.

* White_Collar is overigens bezig met nieuwe start post, nog ideeën?

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Rekenblok schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:01:
Dit is een xms topic, geen topic over domein, google apps ectra. Je zult hiervoor in een ander topic moeten zijn.
Dat weet ik rekenblok maar als je terug zou lezen zou je zien dat ik met me mail weg wil bij xms omdat ik te veel spam en virussen binnenkrijg
En dit werd door diverse gebruikers geadviseerd doe maar eens in search ; domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik had het gelezen, maar nogmaals dit is een topic over xms en niet over domeinen en google apps.

Dit gaat namelijk te veel off topic.

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:01:
...
* Fiber is overigens bezig met nieuwe start post, nog ideeën?
Het stukje over DVB-C kan wellicht wat duidelijker, wat het is, waarom, voor wie is het bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Rekenblok schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:30:
Amino heeft weinig te maken met jou router.

Het enige wat je nog kan doen is de router terug zetten naar fabriek instellingen, als het dan nog niet werkt, is je router simpel wel gewoon stuk :P
Lijkt mij vrij gek, want hij deed het in het begin wel. Toen wisselde ik een keer van poort in het modem en sindsdien wordt hij niet meer herkend, ook niet na een fabrieksherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:54:
[...]

Als het goed is gaat er straks ook een email uit naar alle klanten met daarin de volgende tekst:

@nick: let vooral op mijn geleende vermelding van e-tickets en vliegtickets ;)
Mail niet gehad trouwens.. maar dat e-tickets en vliegtickets was copyrighted ;) moeten we wel ff afrekenen.
Verder kan ik alleen zeggen,het vervolg op de per ongeluk verkeerde scriptjes heeft geleid tot een strakker backup regime.
Ik kan alleen maar zeggen dat dat een mooie actie is,lering trekken uit je fouten en door het veranderen van de backup frequentie het verbeteren van de veiligheid,jammer dat er eerst wat voor moet gebeuren,maar schitterend opgepikt,hulde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Heeft waarschijnlijk met de lease te maken. Vanavond de netwerk-kabel van je pc uit de modem halen, morgenochtend je router op de modem aansluiten en je pc op je router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je probeert toch niet via de router beiden te verbinden he, je pc moet je op de router aansluiten,de amino moet op een aparte poort en mag niet op de router.
Als je pc zonder router wel herkend wordt kun je ook het mac adres van de pc clonen in de router.
(in de meeste routers zit een aparte knop hiervoor, anders ipconfig /all in een cmd promptje doen en het handmatig in je router kloppen) dan heb je niets te maken met de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geweldig.
Mail en webmail werken hier weer niet. :(
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:06:
Geweldig.
Mail en webmail werken hier weer niet. :(
Gr
Ik stuur een mail aan mezelf bij xmsnet, via G-mail wordt wel verstuurd, komt niet aan...
Ik check op xmsnet, blijft hangen op connecting to pop.xmsnet.nl en verder komt ie niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 18-04-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

meel binnenhalen werkt hier ook niet. Zo heb je nooit problemen met de meel, zo binnen paar dagen 2x....

UPDATE : testmeel verstuurd vanaf hotmail komt hier weer binnen op xms account na enige vertraging :)

UPDATE 2 : 2e testmail komt niet meer aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 295271 op 18-04-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Bericht van vandaag:

"XMS doet er alles aan om een dergelijke storing in de toekomst te voorkomen. Onze excuses voor de overlast."

Webmail doet het weer maar alles is leeg.

Ze hebben toch niet weer dat script draaien he :P

Mail komt hier nog steeds niet binnen, kan geen verbinding maken met mailserver.

[ Voor 15% gewijzigd door rfbroek op 18-04-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er stonden 3 mails in de que ( mailwasher had ze gezien maar ik had ze niet gehaald )
Alle 3 weg.. mailbox is leeg, weer 3 mails weg,waaronder een besteld e-book.. dank u XMS
:( :( :(

et voila... kan weer niet controleren.. dit was een sneller platform... morgen proberen BOL te overtuigen dat e-book door xms is weg gemaakt..anders moet XMS boek maar dokken.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 18-04-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Webmail was ook nog steeds alle mappen leeg, werkt trouwens helemaal niet meer op dit moment.

Als dit een herhaling is van gister zijn het echt mongolen die dit beheren :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
yok schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:33:
[...]

Lijkt mij vrij gek, want hij deed het in het begin wel. Toen wisselde ik een keer van poort in het modem en sindsdien wordt hij niet meer herkend, ook niet na een fabrieksherstel.
Dubbele mac koppeling op het modem misschien. Haal die eens een uurtje van de stroom ;)

[ Voor 80% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
/edit: Rekenblok poste net: "Gelukkig hebben we een backup die ieder uur gemaakt wordt"

Jah als die gelukt is. En daarmee is de oorzaak blijkbaar nog steeds niet gevonden.

Ik ben mn vertrouwen even weer helemaal kwijt in XMS.

Wilde net TV kijken - die gids klopt nog steeds niet.

Ging net iemand bellen - 2 seconden kwijt.

K*Tzooi :(

[ Voor 15% gewijzigd door rfbroek op 18-04-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En je hebt deze problemen allemaal gemeld aan de helpdesk van xms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Telefoon: Ja al jaren terug en regelmatig. Wordt nog steeds opgelost is me beloofd.

TV gids: Nee nog niet over gebeld, wilde even aankijken tot na t weekend omdat ik ervanuit ging dat de programmering misschien was gewijzigd..

Email: Is de helpdesk nu open dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rfbroek schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:31:
Wilde net TV kijken - die gids klopt nog steeds niet.
Wat is er bij jou mis en met welke TV gids ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Ik had ook weer storing mail xms zojuist
Heb vanavond domein gekocht en google app ingesteld.
Morgen verder instellen maar ik kijk zo uit naar een virus vrij mail bestaan.
Wat zal nod32 het rustig krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Anoniem: 295271 schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:37:
[...]

Wat is er bij jou mis en met welke TV gids ?
EPG: Programma's kloppen niet (daar heeft mn papieren tv gids ook wel s last van maar niet zo vaak, en die wordt een week vantevoren gedrukt), dubbele entries, gegevens van de verkeerde zender, herinnering die niet herinnert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een herhaling,kan geen mail meer halen bij xms... mijn eerste legale e-book maken ze kwijt... zou Brein het een goede reden vinden om maar weer illegaal te gaan downloaden ?

Klinkt grappig,zie er op zich de humor wel eenmalig van in,doe je het een keer legaal verprutst xms het..,maar ik ga wel overal mijn mail adres veranderen in g-mail want dit vertrouw ik dus niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:37:
Telefoon: Ja al jaren terug en regelmatig. Wordt nog steeds opgelost is me beloofd.

TV gids: Nee nog niet over gebeld, wilde even aankijken tot na t weekend omdat ik ervanuit ging dat de programmering misschien was gewijzigd..

Email: Is de helpdesk nu open dan?
De helpdesk is gesloten, maar de storing dienst is gewoon open.

Die zijn btw al op de hoogte en een monteur ook hoor ik net , dus dat word nu gefixt :)

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Nick39 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:52:
[...]

Je probeert toch niet via de router beiden te verbinden he, je pc moet je op de router aansluiten,de amino moet op een aparte poort en mag niet op de router.
Als je pc zonder router wel herkend wordt kun je ook het mac adres van de pc clonen in de router.
(in de meeste routers zit een aparte knop hiervoor, anders ipconfig /all in een cmd promptje doen en het handmatig in je router kloppen) dan heb je niets te maken met de lease.
Nee, heb PC, amino en router apart.
Fiber schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:45:
[...]

Heeft waarschijnlijk met de lease te maken. Vanavond de netwerk-kabel van je pc uit de modem halen, morgenochtend je router op de modem aansluiten en je pc op je router aansluiten.
Beiden dus vannacht afkoppelen?
Rekenblok schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:29:
[...]
Dubbele mac koppeling op het modem misschien. Haal die eens een uurtje van de stroom ;)
Heb ik al gedaan, ongeveer twee-drie uur, geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rfbroek,

dubbele EPG info in DVB-C is ± 1 maand bekend en gereproduceerd bij Glashart. Nu nog wachten op de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik gebruik alleen IPTV.

[ Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 18-04-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
yok schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:43:
[...]

Nee, heb PC, amino en router apart.

[...]

Beiden dus vannacht afkoppelen?

[...]

Heb ik al gedaan, ongeveer twee-drie uur, geen succes.
Dan adviseer ik je morgen de helpdesk te bellen voor een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Anoniem: 295271 schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:44:
@rfbroek,

dubbele EPG info in DVB-C is ± 1 maand bekend en gereproduceerd bij Glashart. Nu nog wachten op de oplossing.
Misschien hebben ze hier iets aan:

ArChie in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vervelende is, in de mijnxms omgeving kun je de forwardings ook niet veranderen, blijft staan op wordt verwerkt.
Had ik nou maar dat boek eerder opgehaald.
Nu, we zullen zien,als die backup op een uur staat moet mijn boek er nog zijn morgen... zo niet dan begin ik me toch wel op mijn hoofd te krabbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
....

[ Voor 98% gewijzigd door rfbroek op 19-04-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
De mail werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou het bijna vergeten, maar: Gefeliciteerd Woudenberg! :)
http://www.glasvezel.nu/n...udenberg-krijgt-glasvezel
GlasVezel.nu vroeg ook een van de deelnemende providers om een reactie. Jasper Henkelman, marketing manager van XMS, geeft aan: "Als XMS zijn wij natuurlijk erg blij dat dit project doorgaat. Een heel groot compliment aan de initiatiefgroep. Vanaf de start tot aan nu bleven zij enthousiast en gedreven om de 40 procent binnen te halen. Mooi dat dit gelukt is. Er gaat zoals ik heb begrepen al op redelijk korte termijn gestart worden met de aanleg van het glasvezenetwerk, dus de initiatiefnemers en de inwoners van Woudenberg kunnen al snel van hun diensten genieten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ja maar kreeg vandaag een mail met uitleg en er kan dus mail weggeraakt zijn! Dat heeft nog nooit een provider bij mij voor elkaar gekregen. Een hele slechte beurt voor XMS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:40:
Het is een herhaling,kan geen mail meer halen bij xms... mijn eerste legale e-book maken ze kwijt... zou Brein het een goede reden vinden om maar weer illegaal te gaan downloaden ?

Klinkt grappig,zie er op zich de humor wel eenmalig van in,doe je het een keer legaal verprutst xms het..,maar ik ga wel overal mijn mail adres veranderen in g-mail want dit vertrouw ik dus niet meer..
Gisteren is er geen mail verloren gegaan. Er waren naweeën na de outage van vrijdagnacht maar dat leidde alleen tot een tragere mail afhandeling of het kortstondig onbereikbaar zijn voor pop/webmail voor enkele klanten. Alle mails werden gequeued en zouden (met een delay van 1 a 2 uur) in de mailbox uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:52:
[...]

Gisteren is er geen mail verloren gegaan. Er waren naweeën na de outage van vrijdagnacht maar dat leidde alleen tot een tragere mail afhandeling of het kortstondig onbereikbaar zijn voor pop/webmail voor enkele klanten. Alle mails werden gequeued en zouden (met een delay van 1 a 2 uur) in de mailbox uit moeten komen.
Bovenstaand kan ik be-amen (hoe zeg je dat... ehh bevestigen dan) het activeringsmailtje voor mijn e-book is opnieuw aangekomen.
Ik laat alleen nu niet alleen actief G-Mail mijn mail ophalen maar het ook doorsturen van XMS naar G-Mail, ik weet niet met welke interval G-Mail je mail ophaalt namelijk.
En verder laat ik dan de beantwoordingstekst meekomen:

Geachte Lezer (es).
Door e-mail problemen bij mijn provider gebruik ik mijn ander e-mail adres: ***********@gmail.com.

Wilt u in het vervolg het G-Mail adres gebruiken ?
Als u dit bericht krijgt is uw mail reeds doorgestuurd naar het G-Mail adres.
U hoeft in dat geval niets te doen.
Wel kan het zijn dat de mail met enige vertraging wordt doorgestuurd en beantwoording daardoor even op zich laat wachten.
Mijn oprechte excuses voor het ongemak,dat echter niet door mij,maar door mijn provider wordt veroorzaakt.

Heeft als bijkomend voordeel dat ik als ik mijn eigen meldtekst lees,ik weet dat het een doorgestuurd bericht is.
Forwarden via mijn eigen domein doe ik nu ook naar G-Mail...het zal wel even duren voordat ik XMS weer vertrouw met de mail.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 19-04-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg trouwens om de 5 keer als mailwasher de mail controleert, de melding bad username and password van de xms popserver.
Een seconde later,kan ik het gewoon weer ophalen.
Alleen vervelend want er opent wel gelijk een venster waar ik het goede username en password in kan vullen, dus af en toe heeft de mail toch nog de hik.
Ik heb de controle van XMS via mailwasher maar even uitgezet,aangezien alle mail toch doorgestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Het is Gmail niet G-Mail :)

Ik ben iig blij dat ik dat mailadres nooit heb gebruikt. Had ook al slechte ervaringen bij mijn vorige ISP dus vandaar :)

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 19-04-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:43:
[...]

Het is Gmail niet G-Mail :)

Ik ben iig blij dat ik dat mailadres nooit heb gebruikt. Had ook al slechte ervaringen bij mijn vorige ISP dus vandaar :)
Nog ff veranderen dan.. ooit vroeger schreef ik email ipv e-mail en werd me gezegd dat email zonder streepje emaille was oid, ik ben alleen zo gewend aan dat streepje dat ik het er bij Gmail ook bij zet.
er zou alleen,maar dat is een hele andere discussie,een windows based desktop programma moeten komen met alle google diensten.. maar wie weet..
Essential Pim Pro synct al de adres gegevens met Google en de agendapunten, dus het begin is er al,alleen heb ik de registratie daarvan moeten kopen ( bah eng woord).

Ik zie opeens wel de voordelen van het draaien van een eigen mailserver in,bedenk ik me nu..

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-04-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192602

Die Windows desktop tool is er al: Google Chrome ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:54:
[...]
Nog ff veranderen dan.. ooit vroeger schreef ik email ipv e-mail en werd me gezegd dat email zonder streepje emaille was oid, ik ben alleen zo gewend aan dat streepje dat ik het er bij Gmail ook bij zet.
Tis zelfs e-Mail ;) Net als "het Internet", wat ook bijna iedereen zonder hoofdletter schrijft :) Dat krijg je met engelse woorden.. In het Nederlands heet het gewoon "elektronische post" maar dat bekt niet zo lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 192602 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:23:
Die Windows desktop tool is er al: Google Chrome ;-)
Ben nog niet zo ver dat ik van mijn internet explorer afscheid kan nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54

The Wizard

Moderator Mobile
Als iets fijn werkt, dan is het wel Google Chrome :), IE gebruik ik al jaren niet meer, alleen voor die sporadische website die zo slecht gebouwd is dat ie alleen op IE werkt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FF iets geheel anders:
Ervaren jullie bij XMS ook het volgende ( ik kijk digitale tv via Ziggo) als ik een niet HD uitzending bekijk op SBS6 HD en NET5 HD dan zijn deze veel korreliger als een niet HD uitzending bij de RTL zenders.
Als voorbeeld NCIS, deze is niet in HD opgenomen en op SBS6 HD behoorlijk korrelig,terwijl NCIS LA welke wel in HD is gemaakt,haarscherp is.
Bij RTL4 kan ik bijna niet zien welk beeld echt HD is en welk niet.
Aan de bandbreedte ligt het niet,die is in orde.
Zie jullie dat verschil ook tussen RTL en SBS,of ben ik te critisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Ik kijk uit principe nooit naar SBS6, dus helaas ik zou het niet weten ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op mij 80cm 4:3 100Hz Grundig CRT ziet alles er altijd prima uit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:08:
Ik kijk uit principe nooit naar SBS6, dus helaas ik zou het niet weten ;)
Laat me raden,de enorme hoeveelheid aan reclame elke 5 minuten of zo.. als je dat bedoelt,dan kan ik me helemaal in je redenering vinden... alleen was ik benieuwd of meer mensen het op een full HD tv zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:22:
[...]

Laat me raden,de enorme hoeveelheid aan reclame elke 5 minuten of zo.. als je dat bedoelt,dan kan ik me helemaal in je redenering vinden... alleen was ik benieuwd of meer mensen het op een full HD tv zien...
Waarschijnlijk dat.. plus de combinatie patty brard/joling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 18:49
ik heb even een vraagje ,mijn zus ligt in scheiding nu heeft haar ex de boel overlaten zetten naar zijn nieuwe woning en heeft zij het opnieuw moeten aanvragen alleen heeft ze nu een 100 mbps verbinding. Deze heeft ze natuurlijk niet nodig maar het schijnt dat ze die op de oude verbinding er ook al op had staan.

Nu is mijn vraag ze wil downgraden naar 50mbps maar via mijnxms lukt dat niet , hoe moet ze dat nu doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Belletje met de helpdesk lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Rekenblok schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:52:
[...]

Dan adviseer ik je morgen de helpdesk te bellen voor een oplossing :)
Heb gebeld, het helpdesk zegt dat je maar één internetport kunt gebruiken (dus geen pc en router samen), dus ik moet alleen de router aansluiten en dan de PC / laptop e.d. Erg vreemd, is dit bij jullie bekend (dat je dus maar één internetport hebt)?

Zo ja: welke router is geschikt? Ik heb nu een Sitecom WL431, maar die gaat maar tot 80mbps. Ik dan een betere versie kopen van Sitecom, maar ook van Netgear of D-Link. Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

[ Voor 34% gewijzigd door yok op 19-04-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ja natuurlijk, zo werkt het overal, ook bij kabel en adsl. Alleen soms lijkt het anders omdat dan de router is ingebouwd in de modem.

Dus router op de modem aansluiten, pc op de router aansluiten, alles werkt.

Beide routers zijn top volgens mij, maar wel redelijk prijzig. Probeer eerst je eigen router eens, of heb je 100 Mbit/s aangevraagd, dan heb je inderdaad een van die andere twee nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door Fiber op 19-04-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Fiber schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:35:
Ja natuurlijk, zo werkt het overal, ook bij kabel en adsl. Alleen soms lijkt het anders omdat dan de router is ingebouwd in de modem.

Dus router op de modem aansluiten, pc op de router aansluiten, alles werkt.

Beide routers zijn top volgens mij, maar wel redelijk prijzig. Probeer eerst je eigen router eens, of heb je 100 Mbit/s aangevraagd, dan heb je inderdaad een van die andere twee nodig.
Ja, ik veronderstelde dat het ook een router was door de verschillende ingangen (ook omdat internettelevisie het gewoon deed, maar dat is een andere verbinding). Ik heb 100mbps en ben van plan om dit ook te houden, dus beiden routers zijn vrij prijzig. Die betere versie van Sitecom is 75E, maar hoor zelf veel negatieve verhalen over Sitecom (heb er zelf nooit problemen mee ondervonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Met die netgear hoef je iig de komende paar jaar geen nieuwe meer te kopen.. Dat ding performt zeer goed IMO.
Kijk anders eens even op http://smallnetbuilder.com/ naar de verschillende charts en reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
yok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:55:
[...]

Ja, ik veronderstelde dat het ook een router was door de verschillende ingangen (ook omdat internettelevisie het gewoon deed, maar dat is een andere verbinding).
Dat komt omdat Internet en IPTV 2 verschillende diensten zijn die op verschillende poorten van de Genexis geactiveerd worden.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.