XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 126.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:14
yok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:20:
[...]

Heb gebeld, het helpdesk zegt dat je maar één internetport kunt gebruiken (dus geen pc en router samen), dus ik moet alleen de router aansluiten en dan de PC / laptop e.d. Erg vreemd, is dit bij jullie bekend (dat je dus maar één internetport hebt)?
Psst: Stond in de handleiding, website en in de start post van dit topic :P

Ik vermoede al dat iets niet helemaal goed aangesloten stond, vanuit thuis kan ik helaas niet inloggen op modems.

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 19-04-2011 15:42 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:24:
[...]

Waarschijnlijk dat.. plus de combinatie patty brard/joling :P
Dat is geen combinatie maar een verboden gruwel... het wordt tijd voor een serie we mikken wat "sterren" onder het ijs.
Ik zal er met plezier naar kijken.
Ma Flodder zonder make up ziet er nog beter uit dan Patty Brard met. en Joling moet weten wanneer het tijd wordt om te stoppen ( plus minus 2001 denk ik zelf) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 11:15
Nick39 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:24:
[...]

Dat is geen combinatie maar een verboden gruwel... het wordt tijd voor een serie we mikken wat "sterren" onder het ijs.
Ik zal er met plezier naar kijken.
Ma Flodder zonder make up ziet er nog beter uit dan Patty Brard met. en Joling moet weten wanneer het tijd wordt om te stoppen ( plus minus 2001 denk ik zelf) .
Ja en dan vragen ze zich af waarom The sing-off zo faalt... Uhm: Danny de Munck, Tooske en Karin Bloemen, wat denk je nou zelf? Het lijkt alsof die zender inderdaad alle bagger verzameld heeft. Piet Paulusma, Beau, Joling, Patty, Hans Kraaij *kots* Jr. en meer van dat soort mongolen: Wikipedia: Lijst van presentatoren van SBS 6

Edit: Hmm, misschien gaan we beetje erg offtopic nu... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 19-04-2011 16:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Dancis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:32:
ik heb even een vraagje ,mijn zus ligt in scheiding nu heeft haar ex de boel overlaten zetten naar zijn nieuwe woning en heeft zij het opnieuw moeten aanvragen alleen heeft ze nu een 100 mbps verbinding. Deze heeft ze natuurlijk niet nodig maar het schijnt dat ze die op de oude verbinding er ook al op had staan.

Nu is mijn vraag ze wil downgraden naar 50mbps maar via mijnxms lukt dat niet , hoe moet ze dat nu doen??
Hangt van het gebied af waar ze woont. Sommige mensen krijgen hem als speciale actie (tijdelijk) gratis.

PM postcode + huisnummer even naar me, dan controleer ik het voor je.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 13:30

yok

Rekenblok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:36:
[...]

Psst: Stond in de handleiding, website en in de start post van dit topic :P

Ik vermoede al dat iets niet helemaal goed aangesloten stond, vanuit thuis kan ik helaas niet inloggen op modems.
Oeiii :X Netgear router is in ieder geval besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:01:
[...]

Ikke zei het nog.. pc en laptop op je router, tv op de andere poort ;) Ik gebruik een Linksys wrt 610 en die draait 100 mbits op zijn slofjes en een sitecom wl 308 als accesspoint want die heeft moeite met de 100 mbits passtrough maar intern haalt ie wel de 300 mbits dus die voorziet de tuin van wireless internet.
Luuk1983 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:29:
[...]

Edit: Hmm, misschien gaan we beetje erg offtopic nu... :P
Ietsjes.. de enige dag dat ik SBS 6 kijk is donderdag, The Mentalist en Castle, die vind ik nog net te pruimen... en heel af en toe NCIS... het weerbericht met Paulusma is leuk, er zitten zoveel mitsen en maren in dat ook al vriest het 20 graden en heeft iedereen een zonnesteek,dan zat er toch nog iets van waarheid in.. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 19-04-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Dat topic kijk ik ook af en toe met een schuin oog naar. Had die post ook al eens gezien, maar nu ik die plaatjes goed bekijk en de tekst beter lees (snap niet alles wat ik daar zie, maar goed), heeft iemand daar dus ook al haarfijn uitgezocht wat/waar fout gaat. Hoe makkelijk wil Glashart het hebben ?

@Rekenblok, misschien moet je Glashart even subtiel op dat postje wijzen ;) Lijkt erop dat ArChie weet waar ie het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 295271 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:58:
[...]

Dat topic kijk ik ook af en toe met een schuin oog naar. Had die post ook al eens gezien, maar nu ik die plaatjes goed bekijk en de tekst beter lees (snap niet alles wat ik daar zie, maar goed), heeft iemand daar dus ook al haarfijn uitgezocht wat/waar fout gaat. Hoe makkelijk wil Glashart het hebben ?

@Rekenblok, misschien moet je Glashart even subtiel op dat postje wijzen ;) Lijkt erop dat ArChie weet waar ie het over heeft.
Als ik in bezit was van de juiste contacten dan had ik allang gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225047

yok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:20:
[...]

Heb gebeld, het helpdesk zegt dat je maar één internetport kunt gebruiken (dus geen pc en router samen), dus ik moet alleen de router aansluiten en dan de PC / laptop e.d. Erg vreemd, is dit bij jullie bekend (dat je dus maar één internetport hebt)?

Zo ja: welke router is geschikt? Ik heb nu een Sitecom WL431, maar die gaat maar tot 80mbps. Ik dan een betere versie kopen van Sitecom, maar ook van Netgear of D-Link. Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Heb zelf een D-link DIR-855. Kost wel iets meer maar ben er super tevreden mee. Nog geen probleem mee gehad. Webinterface is erg overzichtelijk. Maar zijn meer goede merken en types. Zie dat je voor Netgear hebt gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 225047 op 19-04-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330502

yok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:01:
[...]

Daar zul je absoluut geen spijt van krijgen, netgear is mijn favo-router _/-\o_
Zelf heb ik al 3 jaar een WPN824V2 die werkt nog steeds als een tierlier :o

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 330502 op 19-04-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46
vandaag mijn kapote wrt320 vervangen door een e3000 en dat werkt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:22:
[...]

Laat me raden,de enorme hoeveelheid aan reclame elke 5 minuten of zo.. als je dat bedoelt,dan kan ik me helemaal in je redenering vinden... alleen was ik benieuwd of meer mensen het op een full HD tv zien...
Via uitzending gemist kijk je zonder reclame :) aleen is het aanbod niet zo groot :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

wiebo66 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:08:
[...]

Via uitzending gemist kijk je zonder reclame :) aleen is het aanbod niet zo groot :-(
Nee hoor, SBSgemist Net5gemist en Veronicagemist, zijn sinds kort inclusief de reclame ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Klopt het dat de berichtgeving over de Moviemax-dienst tussentijds is aangepast?
Ik meende dat deze dienst eind vorige week voor iedereen beschikbaar zou zijn. Aangezien het bij ons (3906) nog niet beschikbaar is, heb ik berichtje op de webstie van 11 april nog eens gelezen. Nu staat er, dat het begin deze week voor iedereen beschikbaar zal zijn. En aangezien na morgen het paasweekend begint.....

Ik vind het wel vrij twijfelachtig om je bericht te openen met:
"Digitale televisie abonnees van XMS kunnen vanaf 11 april gebruik maken van MovieMax Videotheek."
in het vetgedrukte deel van het bericht, om dan vervolgens in de "kleine lettertjes" het volgende neer te zetten:
"Op 11 april komt de dienst beschikbaar voor de klanten in Zeewolde. Eind deze week volgen de klanten van XMS in Nijmegen en Wijchen. Begin volgende week wordt de dienst bij de rest van de klanten van XMS aangezet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:49:
er, dat het begin deze week voor iedereen beschikbaar zal zijn. En aangezien na morgen het paasweekend begint.....
Vanmiddag gaat de dienst live voor de rest van de gebeiden. Ruim voor Pasen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
MiK schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:10:
vandaag mijn kapote wrt320 vervangen door een e3000 en dat werkt super :)
Sinds wanneer is jou wrt320 kapot gegaan? Die van mij reageert sinds gister ook helemaal nergens meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:49:
Klopt het dat de berichtgeving over de Moviemax-dienst tussentijds is aangepast?
Ik meende dat deze dienst eind vorige week voor iedereen beschikbaar zou zijn. Aangezien het bij ons (3906) nog niet beschikbaar is, heb ik berichtje op de webstie van 11 april nog eens gelezen. Nu staat er, dat het begin deze week voor iedereen beschikbaar zal zijn. En aangezien na morgen het paasweekend begint.....

Ik vind het wel vrij twijfelachtig om je bericht te openen met:

[...]

in het vetgedrukte deel van het bericht, om dan vervolgens in de "kleine lettertjes" het volgende neer te zetten:

[...]
Ach dat is nog niets; Moet je als nieuwe klant eens op zoek zijn naar een provider die ook DVB-C levert. Dan kom je bij XMS snel bedrogen uit als je in Leiden woont. (Ja ik blijf er over doorzeiken)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:43:
[...]

Ach dat is nog niets; Moet je als nieuwe klant eens op zoek zijn naar een provider die ook DVB-C levert. Dan kom je bij XMS snel bedrogen uit als je in Leiden woont. (Ja ik blijf er over doorzeiken)
De echte reden is dat het headend in Leiden een van de oudste is van de hele rij.
De spullen staan op plankjes en passen niet eens in 19 inch racks.
En het Headend is volledig geisoleerd,dat betekent dat er wel glasvezel vanaf komt (anders kon je wat moeilijk kijken) maar er gaat geen vezel heen voor het aanbod.
De ontvangst gebeurt door losse schotels en een dvb-T ontvanger.
Daarna gaat de hele mikmak een modulator in en van daaruit naar de pops in Leiden.
Er moet eerst een vezel gegraven worden van de KPN centrale aan de Cornelis Schuytlaan naar het headend en dan moet Reggefiber het in eerste instantie door Hertzinger opgeleverde kopstation eerst ombouwen.
Pas dan kan DVB-C ook in Leiden worden ontvangen.
De andere headends hadden hun aanvoer al via glas maar toendertijd hebben Portaal en de andere partijen,toen er nog helemaal geen sprake was van dvb-c of zelfs digitale tv,voor die opstelling gekozen omdat Portaal zoveel goedkoper uit was dan.
Hoewel het kopstation niet zover weg staat van de Cornelis Schuytlaan is het geen kwestie van,we sturen 3 mannetjes met een scheppie en dan moet het Headend er ook nog geschikt voor gemaakt worden.
Dat was de stand van zaken 2 jaar geleden,misschien ligt de vezel er nu wel,maar zonder ombouw van dat Headend gaat het niet lukken en blijkbaar geeft Reggefiber liever de centjes uit voor nieuwe projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCwoezik schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:35:
[...]

Sinds wanneer is jou wrt320 kapot gegaan? Die van mij reageert sinds gister ook helemaal nergens meer op?
Hmmmm... ik heb ook een wrt320. Maar stiekum zou ik het helemaal niet erg vinden als hij stuk zou gaan. :) Niet dat hij slecht bevalt ofzo, maar dan heb ik 'n ijzersterk argument om een nieuwe te kopen en ik zou graag een dual-radio exemplaar hebben. De wrt320 is slechts "selectable" dual radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:12:
[...]

Vanmiddag gaat de dienst live voor de rest van de gebeiden. Ruim voor Pasen dus ;)
Mooi, ik ga vanavond eens kijken. Misschien morgenavond maar eens een filmpje huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:41:
[...]
.........

Dat was de stand van zaken 2 jaar geleden,misschien ligt de vezel er nu wel,maar zonder ombouw van dat Headend gaat het niet lukken en blijkbaar geeft Reggefiber liever de centjes uit voor nieuwe projecten.
Wat denk je zelf? 2 jaar geleden lag die vezel er niet, en nu ook niet hoor. En ik verwacht dat hij er over 2 jaar vanaf nu nog niet ligt.

En als je ernaar vraagt, dan weet niemand er vanaf.

PS. Overigens heb ik wel mijn email gemist van "Pocket Legends" met hun kado dat alle levels open zijn.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:50:
[...]

Wat denk je zelf? 2 jaar geleden lag die vezel er niet, en nu ook niet hoor. En ik verwacht dat hij er over 2 jaar vanaf nu nog niet ligt.

En als je ernaar vraagt, dan weet niemand er vanaf.

PS. Overigens heb ik wel mijn email gemist van "Pocket Legends" met hun kado dat alle levels open zijn.
Ik durf het niet te zeggen want ik ben er niet meer geweest,ik weet alleen dat het niet zozeer XMS was die hier de dienst uit maakte maar Portaal,Portaal wilde die vezel,Portaal had het budget en Portaal heeft het betaald,ik zat toen in die commissie en heb tegen Hertzinger gestemd,Lijbrandt had hier de studentenwoningen al voorzien en dat spul was wel goed.
Maar aannemer Grebbezicht en Portaal hebben zo'n goedkoop mogelijke deal gewild en Hertzinger heeft een lokale GSO neergegooid met zo goedkoop mogelijk spul.
XMS was de dienstenleverancier maar niet de opdrachtgever,technisch gezien is Reggefiber nu de eigenaar van die hoop ouwe troep ( oops ik bedoel het kopstation) dus ik zie het meer van, XMS heeft nu de erfenis gekregen van een oude bende gekoppeld aan een goed net (op tv gebied).
Grebbezicht is allang failliet en Portaal heeft de handen er ook vanaf getrokken, of ze nog eigenaar is of het verkocht hebben aan Reggefiber weet ik niet.
Portaal vindt de aanleg van de vezel hier een flop geworden,qua aanmeldingen,nieuwe Portaal woningen worden ook niet meer van glas voorzien.
Dat het TV deel hier dus zo oud en zo slecht is komt niet door XMS maar omdat Portaal een zo'n goedkoop mogelijke deal wilde.
En zelf denk ik dat Reggefiber zoiets heeft van, voor dat beperkte aantal in Leiden dat de analoge tv dienst nog gebruikt,waarvan ook nog eens blijkbaar de helft denkt,die ruis boeit me niet,de digitale tv is wel goed,het merendeel dat al xms heeft gebruikt analoog toch op zijn hoogst nog voor de tweede tv,dus die aanschaf halen ze er niet zo snel meer uit.
XMS kan je hierin de schuld niet geven,het was Portaal die voor 10 cent voor een euro spullen wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238539

Gisteren de LINKSYS E4200 aangeschaft weet niet wat je meemaakt .Super router voor glasvezel zeer stabiel ,snel en een paar tientjes duurder dan de E3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Oh, maar ik geef XMS hier verder ook niet de schuld van hoor! Ik ken portaal ook wel een beetje .......dus.

De analoge TV kwaliteit is alleen zo bedroevend, als ze daar nou nog DVB-C overheen knallen, dan heb ik in ieder geval nog iets aan kwaliteit.

Kijk, als het inderdaad echt niet rendabel is om DVB-C uit te rollen in Leiden, dan OK. Zeg dat dan en dan leer ik er wel mee te leven. Maar ik kan me dat bijna niet voorstellen. Er zijn nou eenmaal soms segmenten in je dienst die niet rendabel zijn, maar wel je service die je levert complimenteren. En dus zo wel uiteindelijke een winstgevend pakket oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:16:
Oh, maar ik geef XMS hier verder ook niet de schuld van hoor! Ik ken portaal ook wel een beetje .......dus.

De analoge TV kwaliteit is alleen zo bedroevend, als ze daar nou nog DVB-C overheen knallen, dan heb ik in ieder geval nog iets aan kwaliteit.

Kijk, als het inderdaad echt niet rendabel is om DVB-C uit te rollen in Leiden, dan OK. Zeg dat dan en dan leer ik er wel mee te leven. Maar ik kan me dat bijna niet voorstellen. Er zijn nou eenmaal soms segmenten in je dienst die niet rendabel zijn, maar wel je service die je levert complimenteren. En dus zo wel uiteindelijke een winstgevend pakket oplevert.
Ik heb al 2 jaar geroepen over de bedroevende analoge kwaliteit in Leiden en ben er uiteindelijk voor naar Ziggo terug gegaan,paar meetploegen over de vloer gehad,Hertzinger,Reggefiber,Hako..conclusie: Ik heb gelijk wees elk meetrapport uit,ze hebben het zelfs met mijn Ziggo signaal vergeleken en daar kregen ze toch wel hele andere waardes te zien (betere dus) maar daar is het bij gebleven.
Het hoe en waarom weet ik ook niet,behalve dat ik het aanbod kreeg mijn analoge abonnement te be-eindigen, maar daarna heeft Ziggo wel de prijs gelijk getrokken met de rest dus je zou kunnen zeggen,analoog van XMS is goedkoper,maar ook slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:55:
dus je zou kunnen zeggen,analoog van XMS is goedkoper,maar ook slechter.
aanvulling: in Leiden.... :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Nou... ik heb ook een paar dagen "nood gedwongen" verleden week analoog moeten kijken.
In Amersfoort is het ook niet dat je zegt vannuh..... :'(
Ziggo is dan ook aanzienlijk beter wat betreft analoge signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik vind dat persoonlijk best wel mee vallen, Het signaal hier in Amersfoort kattenbroek is gewoon goed te noemen. Beter als ziggo durf ik eigenlijk ook wel uit te spreken. Maar verwacht je digitale tv kwaliteit van het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32
Sinds een paar dagen kan ik de website bierdopje.com niet bereiken via het XMS netwerk. Wel via proxy maar ook niet als ik de DNS server verander naar OpenDNS. Heeft 1 van jullie misschien het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Heb je het volgende al geprobeerd:

PC opnieuw opgestart, router opnieuw opgestart, modem een minuutje van de stroom.

En wat geeft een tracert naar de website nadat je dit allemaal hebt uitgevoerd?
Hier werkt hij namelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:46:
Ik vind dat persoonlijk best wel mee vallen, Het signaal hier in Amersfoort kattenbroek is gewoon goed te noemen. Beter als ziggo durf ik eigenlijk ook wel uit te spreken. Maar verwacht je digitale tv kwaliteit van het signaal?
Ik denk dat je dat zelf alwel beetje weet, wat ik denk ;)
(mooi gezegde trouwens :P)

Maar kom kijken hier zou ik zeggen !!!!
(ik zit overigens wel in een veel ouder gebied dan jou,
dus maby is de apparatuur van deze regio ook niet al te best).

En hier zitten overal Hirschmann kabels tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:47:
[...]

Ik denk dat je dat zelf alwel beetje weet, wat ik denk ;)
(mooi gezegde trouwens :P)

Maar kom kijken hier zou ik zeggen !!!!
(ik zit overigens wel in een veel ouder gebied dan jou,
dus maby is de apparatuur van deze regio ook niet al te best).

En hier zitten overal Hirschmann kabels tussen.
Ik geloof je ook wel hoor, ik zelf namelijk dat er wel verschil zit tussen Amersfoort Kattenbroek en Amersfoort Vathorst. Ik denk dat het inderdaad erg regio afhankelijk is. Kan je eens voor de grap een paar foto's plaatsen in dit topic. Want ik ben wel nieuwsgierig hoe erg slecht het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Rekenblok schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:51:
[...]
Kan je eens voor de grap een paar foto's plaatsen in dit topic. Want ik ben wel nieuwsgierig hoe erg slecht het is.
Hieronder staan wat plaatjes zoals het er nu in Eindhoven uitziet. Op basis van eerdere beschrijvingen van Nick39 is dat volgens mij een vergelijkbaar signaal met dezelfde oude flut apparatuur als in Leiden:

Analoog:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/6zt32oreai/4135/analoog.png
Digitaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/cjvku8vzi4/4136/digitaal.png
Analoog:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/z3lg1iu18v/4137/analoog.png
Digitaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/mrmplltx76/4138/digitaal.png

Het is één grote doffe zwemerige blur met nog steeds bovengemiddeld veel ruis in het signaal. Voor de herrastering op 28-12-2010 was het nog iets slechter. Fletsere kleuren en meer kleuruitwazing. Al met al is het maar een zeer magere verbetering geweest na de herrastering. En ik denk dat het nu te laat is om die slechte apparatuur nog te gaan vervangen. Dat hadden ze 2-3 jaar terug al moeten doen.

Een goed analoog signaal via glasvezel (zoals wij dat het eerste jaar in Eindhoven hebben gehad toen er alleen nog analoog werd aangeboden) hoort het digitale signaal bijna te evenaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-04-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:57:
[...]

aanvulling: in Leiden.... :).
Dat zei ik in het bericht waarop je quoted zelf: "Ik heb al 2 jaar geroepen over de bedroevende analoge kwaliteit in Leiden"
Dus da's een beetje nutteloze aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

The Wizard

Moderator Mobile
Ach, beter een nutteloze aanvulling dan mensen er gelijk een conclusie aan verbinden dat analoge TV van Reggefiber slecht is :).

Maar 1 ding is mij niet duidelijk, jullie hebben daar ook gewoon IPTV, waarom gebruiken ze die bron niet om het om te zetten naar analoog/DVB-C? Dat doen ze hier ook voor zover ik weet.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:45:
[...]

Hieronder staan wat plaatjes zoals het er nu in Eindhoven uitziet. Op basis van eerdere beschrijvingen van Nick39 is dat volgens mij een vergelijkbaar signaal met dezelfde oude flut apparatuur als in Leiden:

Analoog:
[afbeelding]
Digitaal:
[afbeelding]
Analoog:
[afbeelding]
Digitaal:
[afbeelding]

Het is één grote doffe zwemerige blur met nog steeds bovengemiddeld veel ruis in het signaal.
Leiden is erger, nog meer ruis, blur,korrelig,zojuist even bij de buren gekeken, op een gewone 4:3 crt en ik weet gelijk weer waarom ik naar Ziggo over ben gegaan.
Troost je,het kan stukken erger hoewel sommige mensen het ook toen al vonden meevallen.
Die vinden waarschijnlijk digitenne al HD kwaliteit,maar ik ga die discussie niet opnieuw beginnen.
Het ging om het ontbregen van dvb-c in Leiden en de verklaring ervoor is dat er mogelijk nog een glasvezel getrokken moet worden en dat het kopstation van nieuwe apparatuur dient te worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:51:
[...]

Ik geloof je ook wel hoor, ik zelf namelijk dat er wel verschil zit tussen Amersfoort Kattenbroek en Amersfoort Vathorst. Ik denk dat het inderdaad erg regio afhankelijk is. Kan je eens voor de grap een paar foto's plaatsen in dit topic. Want ik ben wel nieuwsgierig hoe erg slecht het is.
Ik kan nu even geen screenshotjes maken, want ik heb mn camera niet hier.
Maar ik kan je zeggen, dat de shots van Alexander dan nog erg fraai zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:28:
Ach, beter een nutteloze aanvulling dan mensen er gelijk een conclusie aan verbinden dat analoge TV van Reggefiber slecht is :).

Maar 1 ding is mij niet duidelijk, jullie hebben daar ook gewoon IPTV, waarom gebruiken ze die bron niet om het om te zetten naar analoog/DVB-C? Dat doen ze hier ook voor zover ik weet.
Gezien de staat waarin de apparatuur verkeerde denk ik dat dat met de huidige apparatuur gewoon niet kan,voor de aanvoer was een aansluiting op een leased line nodig welke dus nog moest worden aangelegd.
IPTV komt niet van het kopstation af,dus of men moet iptv naar het kopstation brengen en omzetters gebruiken om het analoog op het net te zetten en de toen (2 jaar geleden) aanwezige apparatuur kon dat niet aan,dat is gewoon een satelliet ontvangst station met een zooi dvb-s ontvangers gekoppeld aan een modulator,daar kan je niet zo maar IPTV aan gaan hangen.
Het zal ook wel een "wie gaat dat betalen" kwestie zijn... Hertzinger die de inferieure troep leverde, Portaal die de opdracht gaf en de centjes.
Maar Portaal wil alleen nog investeren als gebruikers korting krijgen,Reggefiber vond dat Hertzinger ook wat moest bijleggen,de boel was nog niet afgeschreven, dit wordt gewoon op een wat hoger nivo uitgevochten,als men er al mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag even in de videotheek gekeken. Nou ben ik in jaren niet meer in een fysieke videotheek geweest, maar de prijzen vielen me tegen. 6 euro voor een HD-film voor 48 uur, 5 euro voor dezelfde film in SD. Alleen de hele oude films zijn wat goedkoper met 3 euro voor 24 uur.

Lijkt mij pittig. Of vergis ik me hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:10:
Vandaag even in de videotheek gekeken. Nou ben ik in jaren niet meer in een fysieke videotheek geweest, maar de prijzen vielen me tegen. 6 euro voor een HD-film voor 48 uur, 5 euro voor dezelfde film in SD. Alleen de hele oude films zijn wat goedkoper met 3 euro voor 24 uur.

tja... echt goedkoop is het idd niet.
Maar er zit natuurlijk ook een stukje gemak bij in.
Je hoeft er namelijk niet meer de deur voor uit.
Maar als je het niet erg vind een ommetje te maken, dan is de videotheek goedkoper.
Hier de prijzen van een willekeurige Filmclub videotheek:

premiere film per dag € 4,00
3 premiere films 2 dagen € 10,00
1 niet premiere film 1 dag € 2,50
2 films 2 dagen (geen premiere) € 3,50
3 films 3 dagen (geen premiere) € 4,50
5 films 7 dagen (geen premiere) € 6,00
7 films 7 dagen (geen premiere) € 8,00
verlengen 1 niet premiere film € 0,50
verlengen 1 premiere film € 4,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
The Wizard schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:28:

Kosten gok ik. Apparatuur om een sliert multicaststreams om te zetten naar RF (analoog / dvb-c) is niet goedkoop, en ik betwijfel of dat uberhaupt fatsoenlijk op de markt was ten tijde van aanleg. (En er moet natuurlijk al wel een vezel met signaal beschikbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Pendora schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:06:
Sinds een paar dagen kan ik de website bierdopje.com niet bereiken via het XMS netwerk. Wel via proxy maar ook niet als ik de DNS server verander naar OpenDNS. Heeft 1 van jullie misschien het zelfde probleem?
Gaat ook hier niet goed, wel met opendns, lijkt niet helemaal goed te gaan met dns?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij net opviel !!!!

Voor de upgrade van een paar weekjes geleden voor de Amino,
kon ik tijdens een programma op het opname knopje drukken om direct op te nemen.
Dat werkt niet meer bij mij.
Ik heb een Amino 532.

Meer mensen die dit herkennen ???

edit >>>
je kan dus wel direct opnemen, maar dan moet je eerst de minigids in beeld laten komen.
Beetje vaag...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 20-04-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:26:
[...]

Zoiets als de captures hieronder dan? (die zijn in april 2009 gemaakt... toen was het beeld echt verschrikkelijk hier). Vooral SBS6 en RTL8. Toen zat er ook nog duidelijk meer ruis in.
Morgen ga ik de links even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024

Klopt, ik vind het ook aan de prijs maar het overzicht heeft me wel aan een paar titels geholpen om te downloaden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 02:04:
[...]

Klopt, ik vind het ook aan de prijs maar het overzicht heeft me wel aan een paar titels geholpen om te downloaden haha
Dat doe ik dus ook, ik bekijk de page van een bepaalde landelijke videotheek en download de films die me wat lijken,ook mijn provider heeft een videotheek,is goedkoper dan xms,maar ik download de film liever,kan ik hem later nog eens bekijken.
Ik ben al in geen jaren meer naar een echte videotheek geweest.

De prijzen van de XMS videotheek zijn veel te duur.
De meest actuele films kosten bij Veamer 4,99 in HD en 2,99 in SD en daar hebben ze de meest actuele titels.
Je hoeft de deur niet uit,je hangt je streamer,pc of laptop aan je tv en klaar.
Je kan films ook kopen ( downloaden) .
http://www.veamer.nl/SiteUsage.aspx#price

Vroeger was het misschien ingewikkeld om je laptop of pc aan je tv te koppelen,de meeste platte tv's hebben ook een vga kabel en dan is het prikken en klaar.
De meeste tv's van zo'n type hebben ook een streaming functie en dan is het nog simpeler.
Mijn xtreamer heeft een speciale app er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-04 14:44
Nick39 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:50:
[...]

Dat doe ik dus ook, ik bekijk de page van een bepaalde landelijke videotheek en download de films die me wat lijken,ook mijn provider heeft een videotheek,is goedkoper dan xms,maar ik download de film liever,kan ik hem later nog eens bekijken.
Ik ben al in geen jaren meer naar een echte videotheek geweest.

De prijzen van de XMS videotheek zijn veel te duur.
De meest actuele films kosten bij Veamer 4,99 in HD en 2,99 in SD en daar hebben ze de meest actuele titels.
Je hoeft de deur niet uit,je hangt je streamer,pc of laptop aan je tv en klaar.
Je kan films ook kopen ( downloaden) .
http://www.veamer.nl/SiteUsage.aspx#price

Vroeger was het misschien ingewikkeld om je laptop of pc aan je tv te koppelen,de meeste platte tv's hebben ook een vga kabel en dan is het prikken en klaar.
De meeste tv's van zo'n type hebben ook een streaming functie en dan is het nog simpeler.
Mijn xtreamer heeft een speciale app er voor.
Ik ben al enige tijd lid van Veamer, werkt perfect, laptop koppelen aan m'n surround systeem met een HDMI kabel en gaan met de banaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 13:30

yok

Hebben jullie ook zo vaak problemen met de Amino 110 dat deze vaak niet goed reageert op de afstandsbediening? Soms is dit op te lossen door de STB en OK knop ingedrukt te houden, zodat 'ie weer opnieuw connect, maar dat gaat de laatste tijd steeds vaker minder goed. Heb ook al de batterijen vervangen, daar ligt het niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32
Loveparade schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:48:
[...]

Gaat ook hier niet goed, wel met opendns, lijkt niet helemaal goed te gaan met dns?
Ondertussen doet ie het gewoon weer. Denk idd een vertraging in de DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

5 euro voor dezelfde film in SD. Alleen de hele oude films zijn wat goedkoper met 3 euro voor 24 uur.

Volgens mij zijn de prijzen bij de Videoland store in Net TV identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yok schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:25:
Hebben jullie ook zo vaak problemen met de Amino 110 dat deze vaak niet goed reageert op de afstandsbediening? Soms is dit op te lossen door de STB en OK knop ingedrukt te houden, zodat 'ie weer opnieuw connect, maar dat gaat de laatste tijd steeds vaker minder goed. Heb ook al de batterijen vervangen, daar ligt het niet echt aan.
Ik heb geen box meer,maar herken de problemen,en ik zag ze bij de buren, sinds ik een Logitech Harmony heb gekocht ( en zij ook) was het probleem verholpen.
Ik heb dat ook met mijn x-treamer, op de originele afstandsbediening,zeker met wat zon,reageert ie heel slecht, sinds ie op de Harmony staat is het probleem verholpen en ligt de originele afstandsbediening in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

yok schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:25:
Het is een beetje een halve oplossing, maar zet je helderheid van je TV eens hoger. En probeer de STB eens achter de beeldlijn van je tv neer te zetten.

Mocht je het probleem een keer hebben, zet de TV uit en laat de STB aan staan. Zapt de STB dan wel?

Is mogelijk een interferentieprobleem van de tv i.c.m. de STB.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29
opnieuw gepost in het nieuwe topic.

[ Voor 89% gewijzigd door ijdod op 22-04-2011 21:58 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 11:59

IEF

Why so serious?

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.