XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 126.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Rekenblok schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:37:
KPN legt geen glas in vathorst. Dat is namelijk reggefiber gebied. Maar heel vathorst krijgt glasvezel dus of het ligt er al of je krijgt waarschijnlijk een busje voor de deur die glas kom leggen.
Wat is de postcode van de woning?
Zo dat gaat snel hier. Dus een beetje late reactie. Maar de postcode van mijn woning is.

3829 CN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
stansfield schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:17:
[...]

Zo dat gaat snel hier. Dus een beetje late reactie. Maar de postcode van mijn woning is.

3829 CN.
Das t voordeel van glasvezel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Andre1971 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:18:
Sinds dinsdagmiddag is bij ons het analoge tv en radio signaal dermate slecht geworden dat de radio het niet meer doet en
de tv zulk zware sneeuwbuien vertoont op alle zenders dat het niet meer te bekijken is. Ik heb toen het modem een tijdje spanningsloos
gemaakt om daarna weer te kijken of het dan wel weer werkte. Helaas was dat niet het geval dus de helpdesk maar gebeld.

De status hebben ze bekeken in het modem en alles zou moeten werken.
Bij de vraag wekle lampjes er op het modem branden kwamen we erachter dat RTV niet brand. Dat is niet goed daar moet naar gekeken worden werd mij verteld.

Ze hebben toen een mail gestuurd naar diegene die dat op moest lossen.

De volgende dag niemand gezien og gehoord.

Ik weer even bellen.

Ja dat kan wel even duren kreeg ik te horen, ik kan ze nu niet meer bellen maar ik ga erachter aan.

Net weer de helpdesk gebeld met de vraag hoe het ervoor staat, krijg ik te horen dat ze nog geen reactie terug hebben ontvangen,
waarop ik zeg dat ze er toch even achteraan kunnen bellen, nee we wachten gewoon af tot we een reactie terug krijgen.

Hoe lang blijf ik nou zonder Analoge radio en tv zitten. Tot iemand een keer zin heeft om het op te lossen.

Zulke storingen los je toch gewoon de volgende dag op en niet wanneer het een keerje uitkomt

Het schiet aardig tekort in de service van XMS en ik wordt hiet in geen vrolijk van
Dat krijg je als je bij XMSnet zit, neemt alles af van diverse leveranciers, dus zijn ze altijd afhankelijk van een ander.

Eigenlijk zou je alleen Internet bij XMSnet moeten afnemen, dit werkt gewoon nagenoeg altijd, op een enkele storing na, maar dat lost zich vanzelf op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrPompidom schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:42:
[...]

Ps, inderdaad is het aantal "DHL" mailtjes explosief gestegen de laatste 2 dagen ..
Er zit een mechanisme in dat datum en tijd van besmetting gebruikt om zichzelf te clonen,hierdoor lijkt de handtekening steeds weer uniek en glipt ie door de beveiligingen heen, alleen heeft een of andere onverlaat dit nu in een html page gestopt,in een zip file was ie relatief ongevaarlijk.
Het enige zwakke van het virus is de naam waaraan je hem wel kan herkennen,dit virus heeft wel de potentie om heel gevaarlijk te worden.
Er zit o.a. een keylogger en een password snooper in.
Het "enge" is wel, er wordt steeds meer besteld via internet,dus zullen ook meer mensen zitten te wachten op een track and trace bericht,ook van amerikaanse sites.
Echt naieve mensen openen een zip, nog naievere mensen klikken op een exe bestand,ik denk dat je die 2 hier op tweakers niet aantreft,maar een HTML met executable er in.. je kan er nooit zozeker van zijn dat je nieuwe virus definitie files hem herkennen.
In eudora (welk ik gebruik) zit een optie om het uitvoeren van executable files in HTML te blokkeren.
Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:19:
[...]

Er zit een mechanisme in dat datum en tijd van besmetting gebruikt om zichzelf te clonen,hierdoor lijkt de handtekening steeds weer uniek en glipt ie door de beveiligingen heen, alleen heeft een of andere onverlaat dit nu in een html page gestopt,in een zip file was ie relatief ongevaarlijk.
Het enige zwakke van het virus is de naam waaraan je hem wel kan herkennen,dit virus heeft wel de potentie om heel gevaarlijk te worden.
Er zit o.a. een keylogger en een password snooper in.
Het "enge" is wel, er wordt steeds meer besteld via internet,dus zullen ook meer mensen zitten te wachten op een track and trace bericht,ook van amerikaanse sites.
Echt naieve mensen openen een zip, nog naievere mensen klikken op een exe bestand,ik denk dat je die 2 hier op tweakers niet aantreft,maar een HTML met executable er in.. je kan er nooit zozeker van zijn dat je nieuwe virus definitie files hem herkennen.
In eudora (welk ik gebruik) zit een optie om het uitvoeren van executable files in HTML te blokkeren.
Gelukkig.
Ach, ik heb al een domeintje aangevraagd en aan gmail gehangen. Die laat ik nu lekker over pop3 de xms leeg trekken en al die virus dingen laat hij tot vandaag de dag nog steeds lekker staan omdat er een virus inzit.

Nadeel is dat zo mijn mailbox bij xms langzaam volloopt, maar om eerlijk te zijn kan me dat aan me r@#t roesten. Dat is hun probleem. Als ze op een gegeven moment komen zeuren dat ze de factuur niet kunnen versturen omdat de box vol zit, dan is dat hun probleem. Dan hadden ze maar de beloofde spam filter beter moeten laten werken. Google heeft er tot op dit punt nog GEEN EEN doorgelaten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 00:26
MrPompidom schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:42:
[...]

Ik heb dit probleem nu al een week of 3-4. Moet per dag de amino 130 zo'n 6 keer opnieuw opstarten, als de telefoon gaat klapt zowel i-net als de tv er helemaal uit, en uitzending gemist hapert en valt idd steeds weg.

Vele keren gebeld, met als gevolg de standaard reactie: zet de modem maar een uurtje uit. :(

Uiteraard ook maar een mail gestuurd, en wat een verrassing: nog steeds geen oplossing en ook geen reactie!!

Zit nu al een jaar of 4 bij xms, en de eerste 3 jaar probleemloos doorgekomen, maar de laatste tijd is t bel

Ps, inderdaad is het aantal "DHL" mailtjes explosief gestegen de laatste 2 dagen ..
Stuur mij even een mailtje met je deb nummer naar tweakers@pbservers.nl

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stansfield schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:17:
[...]

3829 CN.
Van de nieuwe of van de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vriend van me werkt bij KPN Glasfiber.
Hij zou morgen met een stagiere ingezet worden om overtollig glasvezel uit de grond te halen dat ze gaan recyclen omdat een bierbrouwer een tekort aan flesjes zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Rekenblok schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:31:
[...]

Stuur mij even een mailtje met je deb nummer naar tweakers@pbservers.nl
Je hebt mail ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Jongens het is om gek van te worden ik krijg niet alleen een hoop spam binnen maar ook elke dag
hetzelfde virus 1 tot 2 maal per dag.
United parcel service en een of andere ups site waar een virus in zit

waarom doet XMS hier niks aan, het is dat ik ik nod32 hebt en deze gelijk het virus verwijderd
maar leuk is anders
Wat kan ik hier het beste aan doen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
In deze blijven klagen bij de helpdesk.

Zodat we ongeveer weten wie er spam krijgt.

[ Voor 37% gewijzigd door White_Collar op 31-03-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:39:
Vriend van me werkt bij KPN Glasfiber.
Hij zou morgen met een stagiere ingezet worden om overtollig glasvezel uit de grond te halen dat ze gaan recyclen omdat een bierbrouwer een tekort aan flesjes zou hebben..
Hoe lang zou het duren voordat hij het door heeft :D

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
j1nx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:38:
[...]

Hoe lang zou het duren voordat hij het door heeft :D
Ik hoop snel genoeg, anders wordt het een duur geintje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@j1nx en Sylvesterrr Volgens mij houdt ie de eer aan zichzelf en doet hij net alsof hij het gelooft,gewoon om te zien hoe ze morgen reageren..ikzelf zou mooi een aanhanger halen met een katrol er op met een rol vezelhuls en gewoon zeggen... zo ik ben gisteren alvast begonnen.. had nog overuren open staan.. spul een beetje insmeren met modder... flinke bemodderde laarzen en een vieze schep...

@rekenblok,ik had er 3 bij XMS en 2 bij de Ziggo account..nadeel is dat je niet kan filteren op titel want dan komen de echte mails er ook niet meer door... geen ip nummer is gelijk dus dat kan ook niet..het is een plaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Heb je Genexis of Packetfront? Bij Genexis kan dit (per ongeluk?) op afstand uitgezet worden. Bij Packetfront kan dat niet.

Stuur ff een DM met je postcode/huisnummer dan check ik ff.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
MiK schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:08:
[...]

Dat krijg je als je bij XMSnet zit, neemt alles af van diverse leveranciers, dus zijn ze altijd afhankelijk van een ander.

Eigenlijk zou je alleen Internet bij XMSnet moeten afnemen, dit werkt gewoon nagenoeg altijd, op een enkele storing na, maar dat lost zich vanzelf op
Ze nemen helemaal niet af, XMS en Lijbrandt zijn gewoon uithangborden van reggefiber, ze mogen alleen maar aanbieden wat reggefiber aanbied en verder niets.
Dat is ook de reden dat de prijzen niet omlaag gaan en dat ze geen andere aanbieders toelaten in de huidige XMS only gebieden.

Die klanten kunnen nu geen kant op en zijn een mooie melk }:O

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

fast-server schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:57:
[...]

Ze nemen helemaal niet af, XMS en Lijbrandt zijn gewoon uithangborden van reggefiber, ze mogen alleen maar aanbieden wat reggefiber aanbied en verder niets.
Dat is ook de reden dat de prijzen niet omlaag gaan en dat ze geen andere aanbieders toelaten in de huidige XMS only gebieden.

Allereerst, XMS koopt internet in bij InterNLnet, Telefonie bij Telio en TV bij Glashart Media. :) Wat voor meer diensten wil je nog? :P

Wijchen anyone? Was XMS-Only, nu levert KPN er ook over WBA. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mojo op 31-03-2011 20:39 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Mojo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:31:
[...]

Heb je Genexis of Packetfront? Bij Genexis kan dit (per ongeluk?) op afstand uitgezet worden. Bij Packetfront kan dat niet.

Stuur ff een DM met je postcode/huisnummer dan check ik ff.
DM verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:16:
Wordt hier een beetje gek van SBS gemist.
Probeer wegmisbruikers te kijken.
Alle reclame zit er nog doorheen????? En op zeer onregelmatige momenten krijg ik "verbinding verbroken", nu al voor de 4e keer gestart en weer spoelen voordat je bent aangeland op het juiste punt.

Dit is in ieder geval absoluut niet een dienst waar ik voor zou willen betalen :(
Klopt idd.
Heb het hier ook, maar dan met RTL gemist.
Ook steeds verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mojo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:31:
[...]

Allereerst, XMS koopt internet in bij InterNLnet, Telefonie bij Telio en TV bij Glashart Media. :) Wat voor meer diensten wil je nog? :P

En van wie is het netwerk? Want dat is ook niet van hun.

Doet me denken. Welke plaats heeft het oudste netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah en de virus / spam mailtjes nemen steeds meer toe in verschillende email/ afzender namen.
Eerst was het alleen dat united parcel (zoiets), maar nu ook andere afzender namen,
en totaal andere reeks van email adressen.
Ook zelfs (soort of) persoonlijke email adressen.
XMS doe please wat aan dat spam filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

j1nx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:53:
[...]

En van wie is het netwerk? Want dat is ook niet van hun.

Doet me denken. Welke plaats heeft het oudste netwerk?
Netwerk is van Glashart. Soest heeft als ik me niet vergist als eerste XMS gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Mojo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:36:
[...]

Netwerk is van Glashart. Soest heeft als ik me niet vergist als eerste XMS gekregen.
Klopt en werkte, werkt nog steeds perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm... weer een nieuw telefonie probleem,weet niet of dit door de nieuwe DRG is...
Ik bel iemand, hoor in plaats van de oproeptoon een metalige klik, en krijg gelijk weer een kiestoon.
Een keer is dit ook tijdens een gesprek geweest.. echt een raar geluid die klik.. klinkt echt als kloink o.i.d....
Nu 6 keer gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mojo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:36:
[...]

En leiden? Ik geloof dat wij een vreende eend in de bijt zijn.

EDIT: Oh nick, dan hoef ik hem niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door j1nx op 31-03-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en jah hoor. het is weer zo ver.
Weer een dip in de traffic http://www.ams-ix.net/statistics/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Joah, maar dat verklaart niet waarom mijn router geen lease meer krijgt ofwel? Volgens mij ligt namelijk gewoon een deel van het netwerk hier in Veenendaal eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
100Mbps actie is afgelopen :|

Heb nu helaas weer het slechte 50Mbps profiel terug met een lage upload en een brakke QOS ( 37% )
Had gehoopt dat dit niet zou terug komen :|

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mojo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:31:
[...]

Alle diensten die XMS "aanbied" komen uiteindelijk van reggefiber, dat ze tig holdings en B.V.'s hebben om dat te verdoezelen doet niet ter zake.

Problemen met telefonie ditch Telio.
Internet niet dubbel uitgevoerd ditch InterNLnet of vraag daar een 2e peering aan.
Glashart Media brakke IPTV en of EPG? er zijn nog andere aanbieders dan GHM.

Het is helemaal niet zo moeilijk voor een "normaal" bedrijf, maar aangezien XMS en Lijbrandt het zelfde personeel hebben en onder reggefiber vallen mag dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Leuk, regio 3904, net meegedaan aan de pilot van 100mbit en plots, geen internet meer. DHCP requests wordt niet op geantwoord, er komt totaal geen verkeer meer binnen op m'n server. Was het eerst nog zo dat er in m'n firewall-log een melding kwam van gedropt multicastverkeer... het is nu stil. De laatste entry in de firewall-log is van 23:36. Normaliter komt hier om de zoveel minuten eerder genoemd multicastverkeer langs. Tot nog toe: zilch.

Laten we hopen dat dit morgenochtend verholpen is. Anders wordt het een van de eerste keren dat ik me genoodzaakt voel het modem een powercycle te geven. Mocht dat niet baten, dan maar een rondje helpdesk :/ De 3G-verbinding waarmee dit bericht tot stand is gekomen is namelijk ook niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het was een storing in 3904/3905 En een vrij grots ook denk ik aangezien ik normaal niet wordt geraakt door een storing in veenendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Caelorum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:52:
Het was een storing in 3904/3905 En een vrij grots ook denk ik aangezien ik normaal niet wordt geraakt door een storing in veenendaal
Vreemd, want nu had ik eens geen last, ook geen outage te vinden in mijn loggingen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:34:
@bazzh

Jij zit ook in Veenendaal toch?
Beejte late reactie: ja (3906)
swima schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Dit klopt helaas niet helemaal - ook NET5 laat de reclame er in :-/ Ik weet enkel niet of dat nieuw is omdat ik pas sinds kort bij NET5 van gebruik maak ...
Zou kunnen. Ik kijk eigenlijk nooit NET5-gemist. Stonden tot voor kort ook nauwelijks programma's op.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Loveparade schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:06:
[...]
Vreemd, want nu had ik eens geen last, ook geen outage te vinden in mijn loggingen.
Ik vraag me toch af hoe dit netwerk in elkaar zit hier. Bestaat het netwerk in veenendaal stiekem toch uit twee ('afzonderlijke') delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Caelorum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:52:
uhm, nee. Problemen bij ams-ix/Nikhef gezien de grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?target=colo-nik;counter=packets;scaletomax=1;png=daily

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 01-04-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@Rekenblok, niet alleen NIKHEF, meerdere colocaties laten even voor 12 uur vannacht een behoorlijk dip zien

Ook op de Global switch is dit heel duidelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?log=colo-glo;png=daily;size=small

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

j1nx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:20:
[...]

En leiden? Ik geloof dat wij een vreende eend in de bijt zijn.

EDIT: Oh nick, dan hoef ik hem niet ;)
Soest was toch echt de eerste. :P
fast-server schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:05:
100Mbps actie is afgelopen :|

Heb nu helaas weer het slechte 50Mbps profiel terug met een lage upload en een brakke QOS ( 37% )
Had gehoopt dat dit niet zou terug komen :|
Wat bedoel je precies met slecht 50Mbps profiel en brakke QoS? DM ff anders.
fast-server schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:05:
[...]

Alle diensten die XMS "aanbied" komen uiteindelijk van reggefiber, dat ze tig holdings en B.V.'s hebben om dat te verdoezelen doet niet ter zake.

Problemen met telefonie ditch Telio.
Internet niet dubbel uitgevoerd ditch InterNLnet of vraag daar een 2e peering aan.
Glashart Media brakke IPTV en of EPG? er zijn nog andere aanbieders dan GHM.

Het is helemaal niet zo moeilijk voor een "normaal" bedrijf, maar aangezien XMS en Lijbrandt het zelfde personeel hebben en onder reggefiber vallen mag dit niet.
Dit is pertinent niet waar. InterNLnet is tegenwoordig van Tele2. En Telio is ook een losstaand bedrijf. Glashart Media is wel van Reggefiber.

Dat je niet tevreden bent met XMS is natuurlijk niet goed en dat kan ik best begrijpen (niet dat ik de situatie ken). Maar je hoeft geen onwaarheden te verkondigen. :)
Caelorum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:37:
[...]

Ik vraag me toch af hoe dit netwerk in elkaar zit hier. Bestaat het netwerk in veenendaal stiekem toch uit twee ('afzonderlijke') delen?
Er staan 2 Areapops. Die zitten aan elkaar gekoppeld. Dus het bestaat wel soort van uit 2 afzonderlijke delen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mojo op 01-04-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soest was inderdaad het eerste gebied wat destijds onder de noemer "Portaal-netwerk" werd uitgerold.
Heb daar nog staan pioneren in de eerste tijdelijk nood-POP in een zeecontainer. Deze container heeft daarna nog een tijdje aan de Laakboulevard in Amersfoort gestaan als tijdelijke City-POP..

Allereerste gebied in NL was overigens Nuenen, daarna Eindhoven-Tongelre en toen Portaal-Soest. Daarna is het hard gegaan.

Wat kan de tijd hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Loveparade schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:06:
[...]

Hier in 3905WH ook geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rekenblok schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:40:
[...]

uhm, nee. Problemen bij ams-ix/Nikhef gezien de grafiek:

[afbeelding]
Hoe kan een probleem bij AMS-IX ervoor zorgen dat mijn router geen ip-adres meer krijgt toegewezen? Internet deed het wel via andere wegen. Lijkt me dus wel een storing in Veenendaal. (naast dus deze dip)

Overigens had MrNGm eenzelfde probleem in 3904.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 01-04-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Daar had ik even overheen gelezen . Zal waarschijnlijk een storing zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:00:
Daar had ik even overheen gelezen . Zal waarschijnlijk een storing zijn geweest.
Heb even onze logging nagekeken. Geen netwerkprobleem geweest in Veenendaal
Misschien een hikje in de DHCP-server van de provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:27:
Hmm... weer een nieuw telefonie probleem,weet niet of dit door de nieuwe DRG is...
Ik bel iemand, hoor in plaats van de oproeptoon een metalige klik, en krijg gelijk weer een kiestoon.
Een keer is dit ook tijdens een gesprek geweest.. echt een raar geluid die klik.. klinkt echt als kloink o.i.d....
Nu 6 keer gebeurd..
Kleine update.. als ik de kloink hoor en het gesprek bij mij verbroken wordt blijkt bij de andere partij de telefoon gewoon over te gaan, als ze opnemen krijgen ze een dode lijn.
Dus terwijl bij mij de kloink te horen is en ik weer een kiestoon krijg ipv een oproeptoon,gaat bij degene die ik bel wel degelijk de telefoon over en krijgen ze als ze opnemen een dode lijn.
Dit is eigenlijk net zo vaag als het 2 seconden probleem die het ding moest verhelpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Rekenblok schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:36:
[...]

Van de nieuwe of van de oude?
Dat is van mijn nieuwbouwwoning die eind april opgeleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stansfield schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:39:
[...]

Dat is van mijn nieuwbouwwoning die eind april opgeleverd gaat worden.
O op die fiets. Ik kan je helaas niet verder helpen met wanneer je word aangesloten, dit zul je echt even aan KPN moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:09:
Heb even onze logging nagekeken. Geen netwerkprobleem geweest in Veenendaal
Misschien een hikje in de DHCP-server van de provider
Er kwamen tussen 31-03-2010 23:36 en 01-04-2010 02:46 in ieder geval geen meldingen van gedropte packets in m'n log, waaruit ik kan concluderen dat er totaal geen verkeer over de internetlijn ging/mogelijk was. Jammer genoeg kan ik in de tcpdump die ik had gestart niet ver genoeg terugscrollen om te kijken wanneer de DHCP-server weer eens reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vannacht wakker gelegen.. stom.. lig je wakker om je internet provider...nah waren ook wel andere dingen bij... deze week heb ik mezelf opgegeven bij Ziggo maar heb toch met XMS telefonisch het een en ander weten te regelen qua compensatie (bellen werkt echt) en ook voor mezelf de balans opgemaakt. En,ere wie ere toekomt, Rekenblok heeft heel veel voor me gedaan,ook tijdens zijn prive tijd, en ook andere mensen wiens naam ik niet kan noemen. Dus ik bel Ziggo vanochtend om toch mijn overstap te cancellen maar dat had ik nog niet gezegd. Uiterst vriendelijk mens van de Ziggo helpdesk, en bij welke provider zit u nu dan, XMS.. oh meneer daar hoor ik alleen maar slechte dingen over...Als ik KPN of noem maar een provider op had gezegd,dan had ze hetzelfde gezegd,maar waarmee kan ik u van dienst zijn,dus ik zeg dat ik terug wilde komen op mijn besluit over te stappen naar Ziggo,pats boem,opeens was de stem totaal anders,en begon ze met het "ik ga de klant overhalen" spelletje en kwamen er argumenten boven tafel waarvan ik echt dacht,mens waar haal je het vandaan,maar sorry hierdoor werd mijn besluit toch nog eens extra bevestigd. Daarna heb ik XMS gebeld omdat er met de compensatie een fout was gemaakt en kreeg een andere helpdeskmedewerker dan de persoon die me met de compensatie had geholpen,die vroeg me even te wachten,hij liep naar die persoon toe.
Terwijl ik nog met de vaste telefoon in mijn hand stond en in gesprek was met medewerker 1,belt medewerker 2 met wie ik de afspraken die mis gegaan waren had gemaakt,me op mijn mobiel.
Aan mijn ene oor had ik dus medewerker 1, aan mijn andere oor had ik medewerker 2.
Tel ik daarbij de moeite die Rekenblok gedaan heeft er bij op dan denk ik, XMS is een starre organisatie geworden,met het beleid om die 50 mbits er in te houden en andere dingen, zoals de prijsstelling ben ik het beslist niet eens,maar waar maak je het nog mee dat zelfs via wisselgesprek en mobiel,terwijl je al bezig bent met de helpdesk voor een toch weer gemaakte fout,andere xms mensen je opbellen om te melden dat ze het probleem onmiddelijk gaan oplossen.
Vervolgens raken we aan de praat (wat bij mij erg gemakkelijk gaat) en hoor je enpassant ook nog wat over dezelfde familie omstandigheden waarin ik ook beland ben omtrent ernstige ziektes.
En,hoe verschrikkelijk ook,waar maak je nog mee dat de helpdeskmedewerker(s) in plaats van kille verkoopmachines zoals bij Ziggo,zo openlijk zijn tegen je. Ik ben fel geweest tegen XMS,ben het nog steeds met een hoop zaken niet eens,maar ik kan dat niet negeren en dat deed ik wel toen ik me in boosheid bij Ziggo opgaf. Dus ook al is Ziggo sneller,heeft een beter digitaal tv aanbod,is goedkoper,ik zie dat enthousiasme niet terug. En ondanks dat ik toch weer een telefoon probleempje heb,en ondanks dat er met de compensatie een fout was gemaakt,kon ik met goed fatsoen niet meer tegen die mensen die zoveel moeite hebben gedaan,zeggen,bedankt maar ik ga toch weg,iets wat ik in eerste instantie wel had gedaan,ik krijg dat met mezelf gewoon niet in het reine en lig er gewoon wakker van. MR Positivo zal ik niet meer worden,kritisch zal ik blijven,en ik wil mezelf ook geen veer in me reet stoppen,soms nemen emoties het nu eenmaal van me over maar diezelfde emoties gaven me een enorm schuldgevoel naar al die mensen van XMS toe.
De mensen die ik niet openlijk kan bedanken,herkennen zich wel, Speciale dank voor Rekenblok en Denan,en of jullie het nu leuk vinden of niet,ik blijf en dat is geen 1 april grap,omdat de mensen op de werkvloer,ook toen ze wisten dat ik weg ging,toch hun verdomde best zijn blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Upgrade basis snelheden 50 MB abonnementen

1 April 2011

Na een zeer succesvolle stress test van het gehele netwerk door alle geintereseerde te laten testen op 100 MB is gebleken dat het netwerk geheel geschikt is voor een upgrade.

Het basis pakket van 50 MB zal komen te vervallen, en word kostenloos geupgrade naar 100 MB.

XMS biedt u als ‘dé glasvezelprovider’ razendsnel internet via een modern glasvezelnetwerk. Glasvezel zorgt voor een supersnelle verbinding met een bewezen stabiliteit. Websites, programma's en online toepassingen worden steeds intensiever en vereisen steeds meer bandbreedte. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ons HD pakket en interactieve diensten zoals Uitzending Gemist, RTL gemist, Youtube en video on-demand diensten. Glasvezel biedt u die ruimte.

Bij het surfen op het Internet, het versturen van e-mail en de eerder genoemde diensten is tegenwoordig niet alleen de download snelheid (het ontvangen van gegevens), maar ook de upload snelheid (het verzenden van gegevens) van groot belang. Bij alle XMS abonnementen zijn beide snelheden even hoog, zo kunt u sneller (video)bestanden delen of bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een afdrukcentrale.

Met een abonnement van XMS bent u voorbereid op de toekomst!

Voor een vast laag bedrag per maand krijgt u:

• Onbeperkt supersnel internet met een snelheid van 100 Mb/s (download en upload). Een upgrade naar 200 Mb/s is mogelijk voor € 75,-.
• 5 e-mailboxen. Elke e-mailbox is standaard voorzien van een een spamfilter.
• 5 e-mail aliassen per mailbox. In totaal kunt u zo 25 e-mailadressen in gebruik nemen.
• Antivirusservice. Uw binnenkomende post wordt automatisch gescand op virussen.
• Webmail waarmee u op iedere computer met een internetverbinding, overal ter wereld gemakkelijk uw e-mail kunt bekijken en versturen.
• 100 MB ruimte om uw eigen internetsite op onze server te plaatsen. Ook kunt u uw eigen server draaien, de verbinding is er snel genoeg voor.
• Geen vertragingen tijdens het gamen (zeer lage ping tijd)!
• De mogelijkheid om thuis te werken op het netwerk van uw bedrijf (VPN).
• Eenvoudig uw pakket of diensten aanpassen via ‘Mijn XMS’
• Een newsserver abonnement van 512Kbit/s (upgrade in snelheid mogelijk).
• Advies in het aansluiten van meerdere computers, bedraad of draadloos (hiervoor is een router noodzakelijk).

Meer informatie over nog sneller internet, onze nieuwsserverdienst en meer achtergrond over email en routers vindt u hieronder.
Nou. Het was even wachten, maar zeker niet onaangenaam verrast!

[ Voor 1% gewijzigd door Darkangle op 01-04-2011 13:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

als dat maar geen 1 aprilgrap is dan ;)
Waar heb je dat overigens gevonden?

@Nick netjes dat je op deze manier kunt schrijven, applaus!

[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 01-04-2011 13:13 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
Nick39 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:43:
Vannacht wakker gelegen.. stom.. lig je wakker om je internet provider...nah waren ook wel andere dingen bij... deze week heb ik mezelf opgegeven bij Ziggo maar heb toch met XMS telefonisch het een en ander weten te regelen qua compensatie (bellen werkt echt) en ook voor mezelf de balans opgemaakt.
Pfff Dat betekend dus dat als ik dit forum weer niet blijf volgen, dat ik weer dagen bezig ben om bij te blijven..Want ik neem aan dat je dit forum nog steeds vol gooid met je mening/feiten...

Nee, zonder gekheid. Een kritische gebruiker is altijd goed. Welkom Back..

(Of is het toch een 1 april grap ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:44
Darkangle schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:07:
[...]

I call BS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Jeej \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]

Dat is gewoon deze tekst -> http://www.xmsnet.nl/diensten/internet
maar dan aangepast.. Inclusief rare zinsconstructies in het stuk voor de copy&paste

NIET LEUK!

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 01-04-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
* White_Collar dacht al dat het een één april grap was. flauwerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:05:
Kleine update.. als ik de kloink hoor en het gesprek bij mij verbroken wordt blijkt bij de andere partij de telefoon gewoon over te gaan, als ze opnemen krijgen ze een dode lijn.
Dus terwijl bij mij de kloink te horen is en ik weer een kiestoon krijg ipv een oproeptoon,gaat bij degene die ik bel wel degelijk de telefoon over en krijgen ze als ze opnemen een dode lijn.
Dit is eigenlijk net zo vaag als het 2 seconden probleem die het ding moest verhelpen..
Er is een "hidden feature" (lees: bijna niemand weet dat) bij XMS dat je maar voor een bepaald bedrag kan bellen (namelijk 50 euro). Als je over dat bedrag heen gaat dan kan je niet meer bellen naar nummers waar je voor moet betalen. Je hoort dan gelijk "in gesprek" te krijgen, maar ik las laatst in een ander topic iemand die hetzelfde probleem had als jij; alleen was hij al na 10 euro geblokkeerd op deze manier.

Ik ben zelf nooit boven de 50 euro uitgekomen (eigenlijk bel ik zelfs bijna nooit via XMS) dus ik weet niet uit eerste hand of de blokkade werkt zoals XMS uitlegt of dat hij werkt zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
JeroenE schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:48:
[...]
Er is een "hidden feature" (lees: bijna niemand weet dat) bij XMS dat je maar voor een bepaald bedrag kan bellen (namelijk 50 euro). Als je over dat bedrag heen gaat dan kan je niet meer bellen naar nummers waar je voor moet betalen. Je hoort dan gelijk "in gesprek" te krijgen, maar ik las laatst in een ander topic iemand die hetzelfde probleem had als jij; alleen was hij al na 10 euro geblokkeerd op deze manier.

Ik ben zelf nooit boven de 50 euro uitgekomen (eigenlijk bel ik zelfs bijna nooit via XMS) dus ik weet niet uit eerste hand of de blokkade werkt zoals XMS uitlegt of dat hij werkt zoals jij beschrijft.
Je bedoelt het bellimiet wat in de welkomstbrief staat en op de site? http://www.xmsnet.nl/diensten/telefoon. XMS kan er vast weinig aan doen als nieuwe klanten de brieven niet lezen die ze krijgen bij oplevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
denan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:59:
[...]

Je bedoelt het bellimiet wat in de welkomstbrief staat en op de site? http://www.xmsnet.nl/diensten/telefoon. XMS kan er vast weinig aan doen als nieuwe klanten de brieven niet lezen die ze krijgen bij oplevering :)
Moet je er wel een gehad hebben ;) (Ik kreeg een login voor mijn services op een papiertje, en een verbinding. Niets meer. Maar da's alweer een tijdje geleden.

@Caelorum: de datum gaf niets weg? Cynisme is ook een vorm van (goedkope) humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:59:
XMS kan er vast weinig aan doen als nieuwe klanten de brieven niet lezen die ze krijgen bij oplevering :)
Ik zeg ook niet dat het nergens gecommuniceerd wordt, anders had ik het ook niet geweten :) Maar gezien de ervaringen die ik heb het lezen van brieven van XMS durf ik te beweren dat weinig mensen het ook echt weten als je het aan ze vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenE schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:48:
[...]

Nee die kloink is het niet, ik heb een onbeperkt bellen pakket, maar zelfs als dat uit staat kom ik niet in de buurt van die 50 euro,en dan zou het altijd moeten optreden want dan zou je de rest van die maand gewoon helemaal niet kunnen bellen... 50 euro per maand... ik zou niet eens weten hoe ik die zou moeten bereiken,hoewel.. laat mijn zoon dat maar niet horen bij nader inzicht :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 01-04-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Schiet mij maar lek...
Ik lees net dat we in Soesterberg ook aangesloten gaan worden op glasvezel.
Hierover heb ik ook al een paar keer een folder gehad met daarin de mogelijkheid om me alvast op te geven.
Het leuke is dat ik al vanaf zo'n beetje het allereerste begin een glasvezelaansluiting in de meterkast heb.
Ik heb destijds alleen een jaar - of zoiets - de kat uit de boom gekeken voordat ik me aangemeld heb bij XMS.

Hier aan de overkant van de straat hebben ze een aantal nieuwbouwwoningen neergepoot welke dus nog niet aangesloten zijn. Daar lopen er dus een aantal de hele dag te glimlachen omdat ze dit jaar "al" aangesloten kunnen worden.
Op zich leuk natuurlijk maar hoe kunnen ze nu zeggen dat ze dit jaar na de zomer gaan beginnen met de uitrol terwijl dat begin klaarblijkelijk jaren geleden al geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quibus69 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:19:
Schiet mij maar lek...
Ik lees net dat we in Soesterberg ook aangesloten gaan worden op glasvezel.
Hierover heb ik ook al een paar keer een folder gehad met daarin de mogelijkheid om me alvast op te geven.
Het leuke is dat ik al vanaf zo'n beetje het allereerste begin een glasvezelaansluiting in de meterkast heb.
Ik heb destijds alleen een jaar - of zoiets - de kat uit de boom gekeken voordat ik me aangemeld heb bij XMS.

Hier aan de overkant van de straat hebben ze een aantal nieuwbouwwoningen neergepoot welke dus nog niet aangesloten zijn. Daar lopen er dus een aantal de hele dag te glimlachen omdat ze dit jaar "al" aangesloten kunnen worden.
Op zich leuk natuurlijk maar hoe kunnen ze nu zeggen dat ze dit jaar na de zomer gaan beginnen met de uitrol terwijl dat begin klaarblijkelijk jaren geleden al geweest is.
Ze hangen ook dummy's op.. werkt jouw glasvezel kast ook echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Ja hij werkt echt. Ik weet niet precies hoelang maar wij hoorden bij de eerste 'gelukkige' klanten van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Quibus69 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:24:
Ja hij werkt echt. Ik weet niet precies hoelang maar wij hoorden bij de eerste 'gelukkige' klanten van XMS.
In Soest zijn een paar jaar terug de portaal woningen aangesloten, de rest van soest is dus niet aangesloten.
(nog niet in ieder geval ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Yogoi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:36:
[...]

In Soest zijn een paar jaar terug de portaal woningen aangesloten, de rest van soest is dus niet aangesloten.
(nog niet in ieder geval ;))
Dat begrijp ik, maar... het gaat mij er dus om dat ze zeggen dat ze beginnen met de uitrol in Soesterberg terwijl er dus duidelijk al begonnen is. Maar nogmaals, het is natuurlijk geen probleem en waarschijnlijk ben ik weer aan het muggenziften. Net zoals wanneer ik me er aan erger dat Soesterberg altijd in één adem genoemd wordt met Soest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Heb het net speciaal even voor je googlemapped ;)
voor mij was het ook 1 ding.
schijnen dus echt 2 losse dorpjes te zijn.

Komt natuurlijk ook omdat dit aansluitingsgebied voor ons Soest/Soesterberg heet, no way dat ik dat elke keer ga uitspreken als iedereen me snapt als ik Soest zeg ;) (of ben ik dan gewoon lui...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

F#$K, you got me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:03:
(of ben ik dan gewoon lui...)
dat ben je toch altijd :P :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat klopt aardig ja ;)
Ik doe ook nooit wat. hier op kantoor.

oh wait, had ik hier een sarcasm button moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:38:
[...]

Dat klopt aardig ja ;)
Ik doe ook nooit wat. hier op kantoor.

oh wait, had ik hier een sarcasm button moeten gebruiken?
klapt met handen en voeten op de grond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik dacht dat ie misschien te doorzichtig zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zelfs ik trapte erin xd heb het hoofd kantoor gebeld met de tekst: dat het een goede actie was, totdat mijn manager mij keihard uitlachtte en zij dat het waarschijnlijk een 1 april grap was.

En bedankt :p

Nu sta ik waarschijnlijk in de fun mail van Xms.

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 01-04-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Rekenblok schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:42:
Zelfs ik trapte erin xd heb het hoofd kantoor gebeld met de tekst: dat het een goede actie was, totdat mijn manager mij keihard uitlachtte en zij dat het waarschijnlijk een 1 april grap was.

Argh zo jammer dat ik inmiddels naar huis ben dan, dan had ik nog harder moeten lachen dan ik nu doe.
Mooie joke so far, ik had niet verwacht dat er iemand in zou trappen om eerlijk te zijn.

gelukkig trappen er wel een paar in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
* White_Collar was nog niet helemaal wakker.

[ Voor 59% gewijzigd door White_Collar op 02-04-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Is de 1 april grap (100mbit) nu van XMS of van iemand op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ericjanvanputten schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 09:51:
Is de 1 april grap (100mbit) nu van XMS of van iemand op dit forum?
Van Darkangle zelf. Dus niet van XMS.
(anders had dit nieuws bericht wel daadwerkelijk op de site gestaan)

Creatief omgegaan met een bestaande pagina op de xms site ne hiervan een quote gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had een groot deel van de ochtend kontakt met de helpdesk,dus als de actie echt was had ik het wel gehoord,maar anders was ik er waarschijnlijk ook wel ingetrapt,of in elk geval iets gedacht van YES,en daarna, oh nee... op zich bewijst het wel dat de behoefte er aan bestaat.
Zelf zou ik dan nog een klikbaar linkje toevoegen zoals klik hier als je je snelheid gelijk wilt verhogen en dan verwijzen naar een page met 1 april of zo.. verder vond ik 1 april in het geheel wel tam..ook op andere media.. alleen het jeugdjournaal had wel een goede met het tattoo's zetten bij kids...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Als je XMSnet dus belt voor een storing moeten die het weer doorgeven ''per mail" aan Glashart ? die koppelen het weer terug naar XMSnet die 19 van de 20 keer niet terug bellen maar denken "de klant merkt het vanzelf wel en anders horen wij het wel weer"
fast-server schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:57:
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 02-04-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de mailserver kapot? 8)7
Ik heb vandaag nog geen spam ontvangen, of heeft iemand het spamfilter aangezet?

De 2 maanden eredivisie live zijn alweer voorbij, een paar leuke wedstrijden gezien.
Vond het een leuke actie, mogen ze vaker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik gebruik het mail adres van XMSnet gewoon niet, en heb de facturen laten mailen naar mijn@mail.adres
Dit gaat volgens mij best goed.

Er was verder ook geen keuze,
Ik had geinfecteerd kunnen worden door een haperende spamfilter van XMSnet of ik had een papieren factuur kunnen aanvragen, wat overigens extra kosten met zich mee brengt.

Even erbij vermelden dat ik dit mail adres nooit kenbaar heb gemaakt, omdat ik simpelweg mijn eigen domein heb draaien via google mailservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MiK schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:27:
Even erbij vermelden dat ik dit mail adres nooit kenbaar heb gemaakt, omdat ik simpelweg mijn eigen domein heb draaien via google mailservers.
Dat maakt niet uit als je ze blijft forwarden. Die mail adressen van xmsnet staan nu waarschijnlijk wel op zo'n beetje alle e-maillijsten die je kan kopen :P
Overigens heb ik al een paar keer gehad dat zelfs gmail ze niet meer eruit filtert :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:07:
[...]

Dat maakt niet uit als je ze blijft forwarden. Die mail adressen van xmsnet staan nu waarschijnlijk wel op zo'n beetje alle e-maillijsten die je kan kopen :P
Overigens heb ik al een paar keer gehad dat zelfs gmail ze niet meer eruit filtert :|
Ik heb gewoon op het subject in mailwasher een filter gezet, if subject contains post express, then hide,delete automatically.
Volgens de delete lijst had ik er gisteren weer 4,maar zo zie ik ze niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
MiK schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:27:
Ik gebruik het mail adres van XMSnet gewoon niet, en heb de facturen laten mailen naar mijn@mail.adres
Dit gaat volgens mij best goed.

Er was verder ook geen keuze,
Ik had geinfecteerd kunnen worden door een haperende spamfilter van XMSnet of ik had een papieren factuur kunnen aanvragen, wat overigens extra kosten met zich mee brengt.

mmm je bedoelt dat je mail geforward wordt? Vreemd, ik laat ook alle mail forwarden naar mijn gmail, alles komt aan behalve mijn facturen..... :?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:01:
hoe zit het met die nieuwe animo 540 pvr settopbox? wordt die binnenkort beschikbaar?
om mezelf maar even te quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21
Scheelt, niemand ontvangt die mail omdat alles van XMS meteen als spam gemarkeerd gaat worden ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Heb zojuist maar een verzoek ingediend om de nieuwsbrief en facturen te versturen naar mijn gmail, zodat ik het xms mailadres niet meer hoef te gebruiken.

Komt echt alleen maar virusmail op binnen, terwijl ik het helemaal niet wil gebruiken :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:11:
Heb zojuist maar een verzoek ingediend om de nieuwsbrief en facturen te versturen naar mijn gmail, zodat ik het xms mailadres niet meer hoef te gebruiken.

Komt echt alleen maar virusmail op binnen, terwijl ik het helemaal niet wil gebruiken :(
Dat is niet mogelijk. Facturen kunnen alleen naar de eigen box gestuurd worden omdat de dienstenleverancier dan 100% zeker weet dat de mail ook aankomt. Dat jij daar zelf weer een forward op zet is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:11:

Wijzig dan je emailadres, die kan je van je hoofdmail gewoon aanpassen. Alleen de gebruikersnaam niet ;-)

Dan krijg je, als het goed is, ook minder spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:42:
[...]

Dat is niet mogelijk. Facturen kunnen alleen naar de eigen box gestuurd worden omdat de dienstenleverancier dan 100% zeker weet dat de mail ook aankomt. Dat jij daar zelf weer een forward op zet is een ander verhaal.
Ik zet zelf geen forward op, ik wil gewoon die xms mail niet gebruiken. Het spamfilter en virusfilter werkt daar niet, staat op maximaal en doet gewoonweg niets.

Als ik niet pop, krijg ik dus ook geen factuur of nieuwsbrief, bij deze weet xms dat die dus niet aankomt, want ik stop met poppen van dat account.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:36:
Als ik niet pop, krijg ik dus ook geen factuur of nieuwsbrief, bij deze weet xms dat die dus niet aankomt, want ik stop met poppen van dat account.
Ze weten wel dat de mail aankomt en dat is (juridisch) het belangrijkste. Of jij het leest is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:40:
[...]

Ze weten wel dat de mail aankomt en dat is (juridisch) het belangrijkste. Of jij het leest is een ander verhaal :)
Probleem is dat ik de facturen wel wil hebben, dus ik snap het niet.
Maar ik wacht nog even een antwoord af van support op mijn vraag.
Kan het niet dan wordt het toch maar eens tijd om dit in ieder geval aan te kaarten op een andere manier.

Ik stuur dan wel een aangetekende brief waarin ik mijn klachten aangeef, eens kijken wat dan juridisch waterdicht is ;)

Mailfunctionaliteit van XMS is gewoonweg zeer slecht, en dan druk ik me nog netjes uit vind ik.

PS Ik wil ook niet betalen voor een factuur per post, omdat XMS niet bij machte is om een goedwerkend mailsysteem te verschaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door GerkeP op 04-04-2011 10:55 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah idd die mail accounts van XMS is #@#$^&%%^(((&*^!
Dat zegt genoeg denk ik.
Is het nou zo moeilijk voor XMS om een goeie spam filtering erop te zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:50:
Jah idd die mail accounts van XMS is #@#$^&%%^(((&*^!
Dat zegt genoeg denk ik.
Is het nou zo moeilijk voor XMS om een goeie spam filtering erop te zetten :(
Gewoon spamassasin met standaard instellingen houdt de zooi al tegen, en bij XMS komt het wel door. Geen idee wat er gebruikt wordt, maar ik snap het in ieder geval niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
Als je die xmsmail forwardt naar een ander mailadres met een fatsoenlijk spamfilter, dan heb je toch geen last meer van die spam-mails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

sylvesterrr schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:04:
Als je die xmsmail forwardt naar een ander mailadres met een fatsoenlijk spamfilter, dan heb je toch geen last meer van die spam-mails?
Ik moet gaan oplossen wat XMS hoort te doen? Nee dank je.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. ben het met jou eens LP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XMS Wensen:

Telefonie: het weigeren van specifieke telefoontjes,dus afkomstig van een nummer dat ik invoer.
Mail:Het zelf op kunnen zetten van filters,voldoet mail aan de criteria dan wil ik de optie hebben om die te wissen.
Internet:Hogere snelheid voor dezelfde prijs.

Helpdesk: Sneller reageren op mail, mijn mail van 25 maart bleek op 1 april nog niet te zijn gelezen.
Veroorzaakt frustraties die later niet nodig blijken te zijn.
Per mail bevestigen van gemaakte afspraken,nu kan iemand rustig zeggen: ik weet van niets.

Rekening:
Ook een mogelijkheid om te betalen via digitale nota.

Valt best mee toch ?
Het virusfilter van XMS werkt wel,maar met name dat post express virus muteert zo snel dat de filters het niet bij kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:17:
XMS Wensen:

Het virusfilter van XMS werkt wel,maar met name dat post express virus muteert zo snel dat de filters het niet bij kunnen houden.
En die wordt door Spamassassin netjes afgevangen, hier op de zaak 2 die zijn doorgekomen van de 1300 in de laatste week. En via XMS krijg ik die gemiddeld 3 of 4 keer per dag ;)

GerkeP

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.