Vannacht wakker gelegen.. stom.. lig je wakker om je internet provider...nah waren ook wel andere dingen bij... deze week heb ik mezelf opgegeven bij Ziggo maar heb toch met XMS telefonisch het een en ander weten te regelen qua compensatie (bellen werkt echt) en ook voor mezelf de balans opgemaakt. En,ere wie ere toekomt, Rekenblok heeft heel veel voor me gedaan,ook tijdens zijn prive tijd, en ook andere mensen wiens naam ik niet kan noemen. Dus ik bel Ziggo vanochtend om toch mijn overstap te cancellen maar dat had ik nog niet gezegd. Uiterst vriendelijk mens van de Ziggo helpdesk, en bij welke provider zit u nu dan, XMS.. oh meneer daar hoor ik alleen maar slechte dingen over...Als ik KPN of noem maar een provider op had gezegd,dan had ze hetzelfde gezegd,maar waarmee kan ik u van dienst zijn,dus ik zeg dat ik terug wilde komen op mijn besluit over te stappen naar Ziggo,pats boem,opeens was de stem totaal anders,en begon ze met het "ik ga de klant overhalen" spelletje en kwamen er argumenten boven tafel waarvan ik echt dacht,mens waar haal je het vandaan,maar sorry hierdoor werd mijn besluit toch nog eens extra bevestigd. Daarna heb ik XMS gebeld omdat er met de compensatie een fout was gemaakt en kreeg een andere helpdeskmedewerker dan de persoon die me met de compensatie had geholpen,die vroeg me even te wachten,hij liep naar die persoon toe.
Terwijl ik nog met de vaste telefoon in mijn hand stond en in gesprek was met medewerker 1,belt medewerker 2 met wie ik de afspraken die mis gegaan waren had gemaakt,me op mijn mobiel.
Aan mijn ene oor had ik dus medewerker 1, aan mijn andere oor had ik medewerker 2.
Tel ik daarbij de moeite die Rekenblok gedaan heeft er bij op dan denk ik, XMS is een starre organisatie geworden,met het beleid om die 50 mbits er in te houden en andere dingen, zoals de prijsstelling ben ik het beslist niet eens,maar waar maak je het nog mee dat zelfs via wisselgesprek en mobiel,terwijl je al bezig bent met de helpdesk voor een toch weer gemaakte fout,andere xms mensen je opbellen om te melden dat ze het probleem onmiddelijk gaan oplossen.
Vervolgens raken we aan de praat (wat bij mij erg gemakkelijk gaat) en hoor je enpassant ook nog wat over dezelfde familie omstandigheden waarin ik ook beland ben omtrent ernstige ziektes.
En,hoe verschrikkelijk ook,waar maak je nog mee dat de helpdeskmedewerker(s) in plaats van kille verkoopmachines zoals bij Ziggo,zo openlijk zijn tegen je. Ik ben fel geweest tegen XMS,ben het nog steeds met een hoop zaken niet eens,maar ik kan dat niet negeren en dat deed ik wel toen ik me in boosheid bij Ziggo opgaf. Dus ook al is Ziggo sneller,heeft een beter digitaal tv aanbod,is goedkoper,ik zie dat enthousiasme niet terug. En ondanks dat ik toch weer een telefoon probleempje heb,en ondanks dat er met de compensatie een fout was gemaakt,kon ik met goed fatsoen niet meer tegen die mensen die zoveel moeite hebben gedaan,zeggen,bedankt maar ik ga toch weg,iets wat ik in eerste instantie wel had gedaan,ik krijg dat met mezelf gewoon niet in het reine en lig er gewoon wakker van. MR Positivo zal ik niet meer worden,kritisch zal ik blijven,en ik wil mezelf ook geen veer in me reet stoppen,soms nemen emoties het nu eenmaal van me over maar diezelfde emoties gaven me een enorm schuldgevoel naar al die mensen van XMS toe.
De mensen die ik niet openlijk kan bedanken,herkennen zich wel, Speciale dank voor Rekenblok en Denan,en of jullie het nu leuk vinden of niet,ik blijf en dat is geen 1 april grap,omdat de mensen op de werkvloer,ook toen ze wisten dat ik weg ging,toch hun verdomde best zijn blijven doen.