XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 126.440 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:23:
Wat is dat toch met die virusmailtjes. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker, vandaag zelfs al 2 keer en dat terwijl wij het hoofdaccount eigenlijk alleen voor XMS gebruiken.
Mja.. vermoedelijk brute force geweest,ga er maar vanuit dat alle xms adressen en aliassen al lang op de bekende spamlijsten staan die rondgaan.
Ik had vandaag een rare, ook zo'n parcel dinges en die zit me een beetje dwars.. normaal zit er dan een attachment aan vast, nu niet,maar ook niet vervangen door tekst van xms..als de viruscode in de mail zelf heeft gezeten (had een gekleurde achtergrond) dan ben ik nu besmet.. en het duurt altijd even voor avast weer up to date is... dus dat ding zit me echt dwars.. wel of niet besmet... alsof je je aan een vieze naald hebt geprikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:21
Even heel ver gezocht, maar is het niet mogelijk dat bijvoorbeeld via dit forum ideeën voor brute force opgedaan worden? Ik snap namelijk waarom XMS abonnees interessant zijn om op een besmetten met hun snelle verbinding.

Nick39 als voorbeeld: ik kan via het forum en dit topic opmaken dat je XMS abonnee bent, dat je nickname Nick39 is, dat je volledige naam Nick de Vries is. Aan de hand van die gegevens kan ik al een hoop brute force varianten verzinnen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Luuk1983 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:16:
Even heel ver gezocht, maar is het niet mogelijk dat bijvoorbeeld via dit forum ideeën voor brute force opgedaan worden? Ik snap namelijk waarom XMS abonnees interessant zijn om op een besmetten met hun snelle verbinding.

Nick39 als voorbeeld: ik kan via het forum en dit topic opmaken dat je XMS abonnee bent, dat je nickname Nick39 is, dat je volledige naam Nick de Vries is. Aan de hand van die gegevens kan ik al een hoop brute force varianten verzinnen.
Probeer dan eens aan mijn gegevens te komen ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Loveparade schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:55:
[...]

opzich neit zo heel moeilijk hoor ;)
maarja ik heb een oneerlijk voordeel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:56:
[...]

opzich neit zo heel moeilijk hoor ;)
maarja ik heb een oneerlijk voordeel denk ik.
hehehe, ja jij wel :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Loveparade schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:55:
[...]
Ik vond je heel aardig, maar nu ik zie wat je aangericht hebt: http://www.volkskrant.nl/...jgt-schuld-van-ramp.dhtml

;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Nick39 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:13:
[...]

Merkwaardig, bij mij geeft ie echt gewoon hele nette resultaten, ik gebruik alleen de server Amsterdam dan, speedtest.net geeft altijd aan dat de upload stukken minder is.
Maar verder beschouw ik toch alle resultaten als "indicatie" .
Ook ik krijg geen fatsoenlijke resultaten. Ik heb een 100/100 lijn en komt ook niet boven de 50-60Mbit uit, zowel up en download.

Met FTP kan je nog aardig fatsoenlijk testen. Of iPerf. :-)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Mojo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:14:
[...]

Ook ik krijg geen fatsoenlijke resultaten. Ik heb een 100/100 lijn en komt ook niet boven de 50-60Mbit uit, zowel up en download.

Met FTP kan je nog aardig fatsoenlijk testen. Of iPerf. :-)
Heb je een iperf-server draaiende dan die ik mag gebruiken? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:16:

Het jammere is alleen dat ik heel voorzichtig ben en Dus geen Nick de Vries heet, het getal 39 Random is,want ik ben geen 39,ik woon niet op 39,ben niet geboren in 1939,deze naam en achternaam niet in mijn account voorkomen bij XMS en ook niet in mijn mail adressen.
Het dus ook geen zin heeft om op iemand te zoeken met die naam,want dan kom je echt niet bij mij terecht.
Helaas is zelfs mijn voornaam niet eens Nick, dus ehhh good luck :)
Op andere fora gebruik ik voor elk forum weer een andere voor en achternaam,zelfs op Hyves zul je me onder al die namen niet vinden en ook niet op hotmail o.i.d.
Op het Ziggo forum heb ik een hele andere naam en op andere fora heet ik ook weer anders.
Hoewel ik de telefoon wel vaak opneem als: Met Nick, is het toch mijn voornaam niet.
Zelfs mijn sites en domein namen staan niet op mijn echte adres geregistreerd.
Alleen XMS personeel kan bij mijn echte achternaam en adres maar kennen ook mijn juiste voornaam niet... met de jaren wordt je wijzer.. en door een blunder bij bevolking gemaakt ergens in 1944 is zelfs mijn achternaam mijn echte achternaam niet...

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 29-03-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
29 maart 2011
GEACHTE XMS KLANT,
U heeft vanaf 1 februari 2011 twee maanden een gratis upgrade van uw internetverbinding naar 100 Mb ontvangen. U, als trouwe abonnee, heeft deze dienst kosteloos van XMS gekregen. Deze dienst ontvangt u tot 1 april 2011 en wordt aanstaande donderdag (31 maart) in de loop van de dag automatisch stopgezet.

Wilt u de snelheid van 100 Mb blijvend uit uw glasvezelverbinding halen? Dan kunt u dit vanaf 1 april zelf aanzetten in ‘mijn XMS’. Een upgrade naar 100 Mb bedraagt €30,- per maand Let op: Zet de dienst niet voor 1 april zelf aan!

Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met onze servicedesk via support@xmsnet.nl of 088 555 2 555.

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

Geen leuke vervolg aanbieding dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:03:
Het jammere is alleen dat ik heel voorzichtig ben ... zelfs mijn achternaam mijn echte achternaam niet...
Voorzichtig is nog een understatement :o Zeker, ik ben er absoluut voor om voorzichtig te zijn online, maar overdrijf je niet een beetje? Tijd voor een aluminium hoedje denk ik zo ;)

En inderdaad jammer dat er geen nieuwe actie komt voor 100mbit. Moet zeggen dat in de praktijk je 100mbit vaak niet eens helemaal kan gebruiken. Als ik bijvoorbeeld van Steam een zooi spellen ga downloaden is de snelheid in Steam toch vaak redelijk beperkt... En tja, voor die paar keer dat je die 100mbit echt kan gebruiken vind ik 30 euro veel te duur, zeker als een deftige HD stream van IPTV van die 100mbit afgetrokken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Laatst online: 12-09 15:36
ik vind het jammer dat ze na die aanbieding niet gewoon nog een aanbieding doen van neem nu 100mbit voor eerste half jaar heflt van de prijs ofzo. dan zou je mensen nog over stag krijgen om het te nemen.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:09:
[...]

Voorzichtig is nog een understatement :o Zeker, ik ben er absoluut voor om voorzichtig te zijn online, maar overdrijf je niet een beetje? Tijd voor een aluminium hoedje denk ik zo ;)
Nou dat aluminium hoedje valt reuze mee hoor maar in de tijden van inbel accounts en trumpet winsock in combinatie met windows 3.0 was men nog niet zo goed in beveiligingen en vond ik het een goed idee om mijn echte naam niet te gebruiken,een nieuwe werkgever doet een gooi op Google en komt al je uitlatingen tegen,waar je nu niet meer bij kan en misschien ook niet meer achter staat.
Ook bestond MD5 nog niet en was de ene forum eigenaar vaak niet te beroerd om de andere forum eigenaar je wachtwoord te geven en verschenen er wel eens posts die ik zeker niet gedaan had.
Ik had toen mijn eigen electronica zaak en rommelde ook wat met sky kaartjes, videocrypt 1 en pic rom chips waardoor je op een satelliet decoder beeld kreeg op kanaaltjes wat eigenlijk niet mocht.
Vandaar de goede gewoonte om e.e.a. gescheiden te houden.

Mijn achternaam is simpel,mijn grootvader zat bij het verzet en overleed (niet aan iets spectaculairs maar aan TBC) en mijn grootmoeder hertrouwde met een joodse man die zijn achternaam wat had veranderd om uit handen van de Duitsers te blijven,tijdens dat trouwen is er een valse acte opgemaakt en heette mijn vader opeens anders om ook niet bij een razzia meegenomen te worden en dat is nooit gecorrigeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 29-03-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Nick39 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:04:
29 maart 2011
GEACHTE XMS KLANT,
U heeft vanaf 1 februari 2011 twee maanden een gratis upgrade van uw internetverbinding naar 100 Mb ontvangen. U, als trouwe abonnee, heeft deze dienst kosteloos van XMS gekregen. Deze dienst ontvangt u tot 1 april 2011 en wordt aanstaande donderdag (31 maart) in de loop van de dag automatisch stopgezet.

Wilt u de snelheid van 100 Mb blijvend uit uw glasvezelverbinding halen? Dan kunt u dit vanaf 1 april zelf aanzetten in ‘mijn XMS’. Een upgrade naar 100 Mb bedraagt €30,- per maand Let op: Zet de dienst niet voor 1 april zelf aan!

Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met onze servicedesk via support@xmsnet.nl of 088 555 2 555.

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

Het klinkt als ga terug langs start .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aegis schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:24:
ik vind het jammer dat ze na die aanbieding niet gewoon nog een aanbieding doen van neem nu 100mbit voor eerste half jaar heflt van de prijs ofzo. dan zou je mensen nog over stag krijgen om het te nemen.
Dan had ik er zeker over na gedacht maar men wil de concurrentie met anderen blijkbaar niet aan. ( jaja.. de upload is anders, wat 90% niet gebruikt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, Is Folkert weer terug......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
blijkbaar :P

[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 29-03-2011 18:11 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens niet zo flauw? Het is hier geen HK.

[ Voor 108% gewijzigd door IEF op 31-03-2011 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik was 1 van de eerste bewoners in Vathorst die is overgestapt naar XMS. Tot ruim een 1/2 jaar geleden geen enkel probleem gehad en we waren vooral tevreden over de Internet snelheid. TV aanbod was/is niet op het zelfde niveau als van de grotere aanbieders zoals Ziggo, maar voor ons was het wel voldoende. Helaas is men een 1/2 jaar geleden in de switchkast gaan werken om Schothorst te voorzien van glasvezel en vanaf dat moment heb ik regelmatig dat ik slecht en soms helemaal geen internet heb. Als ik bel dan blijkt er ineens 2 mac adressen gekoppeld te zijn zonder dat ik iets heb verandert. De afhandeling, kwaliteit en manier van communiceren van de helpdesk vind ik echt schandalig. Afgelopen vrijdag was de laatste druppel die de emmer heeft doen overlopen, ik ga overstappen naar Ziggo. Vrijdag werd er weer aan de kast gewerkt en weer geen internet. Na de monteur gelopen en die gaf aan dat het binnen een 1/2 uur hersteld zal zijn, 45 minuten later nog geen internet en de monteur was verdwenen. ServiceDesk gebeld en issue uitgelegd maar weer werd ik gedwongen om de standaard procedure te doorlopen, router er tussen uit en packetfront een uur uitzetten. Natuurlijk hiep dit niet en toen weer Servicedesk gebeld. Kreeg ik als antwoord dat het doorgezet werd naar Netwerken. Ik moest van het weekend werken en wilde graag weten wanneer het probleem door netwerken opgepakt zal worden. Daar kon men geen antwoordt opgeven, na wat doorvragen kreeg ik het gevoel dat netwerken na vrijdag 18:00 tot Maandag geen incidenten oplost. Ik dat bleek ook want maandag rond 10:00 had ik weer internet, zonder ook enig bericht dat het was opgelost en wat de oorzaak was. Het hele weekend dus zonder internet en digitale TV moeten zitten. Nu heel snel opzeggen want service is heel verschrikkelijk slecht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Nick39 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:04:
29 maart 2011
GEACHTE XMS KLANT,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

Ik las het ook al... Ik had stiekem gehoopt dat de upgrade naar 100Mbit/s goedkoper zou worden, helaas...

Sorry, maar met € 30 voor 50Mbit/s extra slaat XMS de plank volledig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
klopping schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:00:
Nu heel snel opzeggen want service is heel verschrikkelijk slecht!!!
Jammer dat je dat concludeert terwijl Reggefiber in de kast heeft zitten rommelen en niet XMS.
De afhandeling, kwaliteit en manier van communiceren van de helpdesk vind ik echt schandalig
Wat vind je precies schandalig? Ik lees geen vloekende, scheldend helpdesk medewerkers of snauwende medewerkers.
zonder ook enig bericht dat het was opgelost en wat de oorzaak was
Misschien staat het ticket nog open voor een terug bel actie en zijn mijn collega's daar helaas nog niet aan toegekomen. Jammer dat je hier last van hebt.

[ Voor 56% gewijzigd door White_Collar op 29-03-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
sylvesterrr schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:12:
[...]

Ik las het ook al... Ik had stiekem gehoopt dat de upgrade naar 100Mbit/s goedkoper zou worden, helaas...

Sorry, maar met € 30 voor 50Mbit/s extra slaat XMS de plank volledig mis.
Die 30 euro per maand extra vind ik te duur om te gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
[...]

Jammer dat je dat concludeert terwijl Reggefiber in de kast heeft zitten rommelen en niet XMS.
(je kan het ook niet laten om toch nog ff terug te komen heh)

Het zijn juist bovenstaande statements, steeds maar weer van onderhand iedereen bij XMS of dichtbij XMS die zeker mij, maar denk ook veel andere op de kast krijgt.

WE HEBBEN NIETS TE MAKEN MET REGGEFIBER EN/OF GLASHART EN/OF ..........

We hebben een abbonement bij XMS, we betalen bij XMS en dus als iets niet werkt, klagen we bij XMS. Het is dus ook XMS hun schuld en moet XMS daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:04:
[...]

(je kan het ook niet laten om toch nog ff terug te komen heh)

Het zijn juist bovenstaande statements, steeds maar weer van onderhand iedereen bij XMS of dichtbij XMS die zeker mij, maar denk ook veel andere op de kast krijgt.

WE HEBBEN NIETS TE MAKEN MET REGGEFIBER EN/OF GLASHART EN/OF ..........

We hebben een abbonement bij XMS, we betalen bij XMS en dus als iets niet werkt, klagen we bij XMS. Het is dus ook XMS hun schuld en moet XMS daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen.
Dat heb je dus wel.

Onder elke factuur staat de volgende regel:

De basisdienst op het glasvezelnetwerk van Glashart wordt verzorgd door XMS.
Je hebt inderdaad te maken met XMS maar ook met glashart, hoe wil je anders diensten krijgen van xms?
Juist, met glashart.
Op het moment dat glashart een fout maakt is het wel erg makkelijk om dat af te schuiven op XMS terwijl xms daar misschien helemaal niks aan kan doen.

Kort gezegd: op het moment dat glashart of reggefiber iets fout doen, dan maakt het niet uit bij welke isp je zit. Je hebt geen verbinding. Om dan te stellen dat het een fout is van XMS is in mijn ogen dan ook niet een correcte opmerking.

[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 29-03-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Rekenblok, ik moet hierin j1nx wel gelijk geven (niet specifiek zijn situatie, maar in het algemeen).

Er wordt te vaak verwezen naar externe partijen wanneer er problemen zijn. Tuurlijk, het is deels overmacht voor XMS, maar ook deels "mismanagement". Wanneer een bepaalde storing vaker voorkomt bij een bepaalde externe partij, dan moet er serieus worden overwogen om een andere partij uit te zoeken; misschien gebeurt dit ook, maar dit merken wij (de klanten van XMS) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Heeft iemand de telefoonnummers van Reggefiber en Glashart? Lijkt me wel handig als er eens een storing is. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
sylvesterrr schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:24:
Rekenblok, ik moet hierin j1nx wel gelijk geven (niet specifiek zijn situatie, maar in het algemeen).

Er wordt te vaak verwezen naar externe partijen wanneer er problemen zijn. Tuurlijk, het is deels overmacht voor XMS, maar ook deels "mismanagement". Wanneer een bepaalde storing vaker voorkomt bij een bepaalde externe partij, dan moet er serieus worden overwogen om een andere partij uit te zoeken; misschien gebeurt dit ook, maar dit merken wij (de klanten van XMS) niet.
Ik begrijp jullie ook hoor. Laat daar geen mis verstand over zijn.
Maar ik probeer hier meer uit te leggen dat het mogelijk is dat het probleem niet veroorzaakt is door xms.
Los daarvan probeer ik niet het probleem af te schuiven, wat er wel sterk op lijkt, maar meer een uitleg te geven wie het probleem gaat oplossen.
Wanneer een bepaalde storing vaker voorkomt bij een bepaalde externe partij, dan moet er serieus worden overwogen om een andere partij uit te zoeken; misschien gebeurt dit ook, maar dit merken wij (de klanten van XMS) niet.
Op dat niveau zit ik helaas niet, maar ik kan mij best voorstellen dat XMS niet echt blij zal zijn als een dienst niet goed functioneert.
Als een dienst niet goed functioneert is het wel zo dat XMS het probleem zo snel mogelijk probeert op te lossen. Net zoals alle andere isp.
Fiber schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:42:
Heeft iemand de telefoonnummers van Reggefiber en Glashart? Lijkt me wel handig als er eens een storing is. ;)
088 555-2-555 :+

* White_Collar wilt hier verder ook niet over discussiëren omdat hij niet namens het bedrijf praat en hier ziet. En dat dreigt nu toch te gebeuren. Ik zal me dus nu ook buiten deze discussie houden. :X

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 29-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:55:
...
Op dat niveau zit ik helaas niet,
...
Er was geloof ik nog ergens een vacature van ene F.M. die wat anders gaat doen... ;)
088-555-2-555 :+
Kies 1 voor Glashart...

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 29-03-2011 21:05 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:03:
[...]

Er was geloof ik nog ergens een vacature van ene F.M. die wat anders gaat doen... ;)

[...]

Kies 1 voor Glashart...
Interesse Fiber?

psst: het is optie -1

* White_Collar gaat nu weer on topic voordat modje boos word ;)

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 29-03-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
[...]

Ik begrijp jullie ook hoor. Laat daar geen mis verstand over zijn.
Maar ik probeer hier meer uit te leggen dat het mogelijk is dat het probleem niet veroorzaakt is door xms.
Los daarvan probeer ik niet het probleem af te schuiven, wat er wel sterk op lijkt, maar meer een uitleg te geven wie het probleem gaat oplossen.
Dat begrijp ik. Achtergrondinformatie over een storing (het ligt bij die en die partij) is te allen tijde welkom. Het wordt echter vervelend als je keer op keer te horen krijgt 'ja sorry, die partij heeft - weer - een storing; wij kunnen er niets aan doen'.

Je eerlijkheid wordt ten zeerste gewaardeerd.
Op dat niveau zit ik helaas niet, maar ik kan mij best voorstellen dat XMS niet echt blij zal zijn als een dienst niet goed functioneert.
Los daarvan, als een dienst niet goed functioneert is het wel zo dat XMS het probleem zo snel mogelijk probeert op te lossen. Net zoals alle andere isp.
Tuurlijk zal XMS er alles aan doen om het probleem op te lossen. Zoals ik hierboven al heb aangegeven, niets is vervelender dan keer op keer te horen krijgen dat het probleem bij een andere partij ligt...

Ik meen trouwens ergens in dit topic gelezen te hebben over het niet terugbellen omdat er geen nieuws is (correct me if I'm wrong). Uit ervaring kan ik je vertellen dat het melden dat je geen nieuws hebt ook wordt gewaardeerd (ik heb 1,5jaar gewerkt op een helpdesk van een andere ISP), de klant krijgt dan het gevoel dat hij niet is vergeten.
* Mawlana wilt hier verder ook niet over discussiëren omdat hij niet namens het bedrijf praat en hier ziet. En dat dreigt nu toch te gebeuren. Ik zal me dus nu ook buiten deze discussie houden. :X
Dat komt mij erg bekend voor. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 29-03-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Yup, ik zal mij bij deze ook onthouden van het :X regeltje ;)
Ik meen trouwens ergens in dit topic gelezen te hebben over het niet terugbellen omdat er geen nieuws is (correct me if I'm wrong). Uit ervaring kan ik je vertellen dat het melden dat je geen nieuws hebt ook wordt gewaardeerd (ik heb 1,5jaar gewerkt op een helpdesk van een andere ISP), de klant krijgt dan het gevoel dat hij niet is vergeten.
Yup, ik doe het altijd bij de klanten die bij mij langs zijn geweest.
Dat komt mij erg bekend voor.
Je mond houden is niet altijd voor mij weg gelegd. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door White_Collar op 29-03-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Neuh, maar ze zouden wat mij betreft wel eens voor een jonge techneut zoals jij of Operatortje mogen kiezen ipv voor een of andere omhoog gevallen marketing pipo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:03:
[...]

[...]
Nee.. er was al een nieuwe directeur volgens de mail, vriend Folkert ging zelf iets met glasvezel doen, heb wel een tip voor hem,ga glasvezel lampen maken en niet meer in zaken.
Op 25-03 heb ik naar alle mail adressen van xms opnieuw de mail gestuurd die ik in januari ook al gestuurd heb en ook in januari per fax heb verstuurd met het verzoek tot compensatie ivm de telefonieproblemen die ik ondervond en net als in januari gewoon geen enkel antwoord.
Dan zie ik HIER mensen van XMS die hun stinkende best doen,maar vervolgens op het kantoor van xms hebben ze blijkbaar een bepaalde strategie:

Afbeeldingslocatie: http://www.rjhbrink.eu/Berolini/medewerkers/images/Horen_zien_zwijgen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dit voegt niets toe.

[ Voor 81% gewijzigd door IEF op 31-03-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:16:
[...]

Dat heb je dus wel.

Onder elke factuur staat de volgende regel:

De basisdienst op het glasvezelnetwerk van Glashart wordt verzorgd door XMS.
Je hebt inderdaad te maken met XMS maar ook met glashart, hoe wil je anders diensten krijgen van xms?
Juist, met glashart.
Op het moment dat glashart een fout maakt is het wel erg makkelijk om dat af te schuiven op XMS terwijl xms daar misschien helemaal niks aan kan doen.

Kort gezegd: op het moment dat glashart of reggefiber iets fout doen, dan maakt het niet uit bij welke isp je zit. Je hebt geen verbinding. Om dan te stellen dat het een fout is van XMS is in mijn ogen dan ook niet een correcte opmerking.
Ik wil de discussie niet verder aanwakkeren, want ik respecteer je mening om hier uit te stappen, maar ....

We hebben een contract getekend met XMS, dat XMS er voor kiest (noodgedwongen of niet) om diensten bij "third parties" af te nemen is hun keuze. Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar een regeltje onderaan een factuur doet daar verder niets van af lijkt mij.

Als een hosting ga resellen aan 10 mensen, maar mijn leverancier blaast een netwerk kaart op. Dan is het alsnog mijn schuld, ben ik het die compensatie moet geven aan mijn klanten. Ik heb de verantwoording op mijn genomen om ter vergoeding welliswaar een produkt te leveren. Als mijn leverancier niet leverd kan ik hem verder aanklagen, maar mijn klanten hebben daar niets mee te maken.

Snappie.

Verder begrijp ik best dat je extra info wil geven aan tweakers zoals wij. Maar vanwege communicatie gebrek van XMS valt de balans nu helemaal verkeerd.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
gaat er nog een actie komen voor de internet snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:20:
gaat er nog een actie komen voor de internet snelheid
Ja, je krijgt je oude 50 mbits weer terug,voor dezelfde prijs.
Levert je een eenmalig voordeel op: ruim 26 euro downgrade kosten. (die je dus niet hoeft te dokken)
Enige nadeel: het is een sigaar uit eigen doos.... probeer even geen verband te leggen tussen Bill Clinton en Monica Lewinsky en die sigaar uit eigen doos anders kun je hem beter weg gooien ipv oproken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 29-03-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:41
Nick39 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:20:
[...]
....
Op 25-03 heb ik naar alle mail adressen van xms opnieuw de mail gestuurd die ik in januari ook al gestuurd heb en ook in januari per fax heb verstuurd met het verzoek tot compensatie ivm de telefonieproblemen die ik ondervond en net als in januari gewoon geen enkel antwoord.
...
Stuur een brief naar de klachtenadministratie waarin je om compensatie vraagt.
Dat heb ik in januari ook gedaan vanwege de storing van de newserver en binnen 2 weken kreeg ik antwoord. Ik heb toen het abonnementsgeld van december teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:48:
[...]

Ik wil de discussie niet verder aanwakkeren, want ik respecteer je mening om hier uit te stappen, maar ....

We hebben een contract getekend met XMS, dat XMS er voor kiest (noodgedwongen of niet) om diensten bij "third parties" af te nemen is hun keuze. Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar een regeltje onderaan een factuur doet daar verder niets van af lijkt mij.

Als een hosting ga resellen aan 10 mensen, maar mijn leverancier blaast een netwerk kaart op. Dan is het alsnog mijn schuld, ben ik het die compensatie moet geven aan mijn klanten. Ik heb de verantwoording op mijn genomen om ter vergoeding welliswaar een produkt te leveren. Als mijn leverancier niet leverd kan ik hem verder aanklagen, maar mijn klanten hebben daar niets mee te maken.

Snappie.

Verder begrijp ik best dat je extra info wil geven aan tweakers zoals wij. Maar vanwege communicatie gebrek van XMS valt de balans nu helemaal verkeerd.
Ik ben het volledig met je eens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik heb een contract met XMS en als XMS zaken uitbesteedt dan is het en blijft het voor mij als klant de verantwoording liggen bij XMS. Hoe vervelend het ook is zo'n storing maar als dit gebeurt en men geeft het aan of komt er op terug dan heb ik er wel begrip voor. Waar ik geen begrip voor heb is dat ik geen enkel melding terug krijg en dat netwerken niet in het weekend werken. In deze tijd kan het niet zo zijn dat storingen 2 a 3 dagen blijven liggen. In dit specifieke geval is het probleem misschien wel veroorzaakt doordat men in de kast hebben gewerkt maar men kon het remote oplossen want maandag is niemand in de kast gewerkt en om 10:00 had ik internet.Mijn klacht over de helpdesk is niet dat men vloekt of scheld maar gewoon de manier van te woord staan. Men straalt geen enkel begrip uit en laat dit ook helder merken door opmerkingen als heeft u nog andere vragen of probleem terwijl ik nog aan het uitleggen was wat we misschien nog kunnen doen. Een ander voorbeeld is dat ik 2 weken geleden gebeld had dat Ziggo klanten ons niet telefonisch konden bereiken. Deze call zal ook doorgezet worden. Gelukkig bleek na 3 a 4 dagen dat of Ziggo of XMS iets heeft aangepast. Afgelopen vrijdag gaf men ook nog even aan dat er een andere call van mij open stond, maar dat XMS dit niet kon oplossen en dat we bij Ziggo moesten zijn. Mijn vader zit bij Ziggo en die zei hetzelfde, maar mijn vader werd wel na 2 dagen teruggebeld of het probleem al was opgelost. Dit geeft toch een ander gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
*knip*

Tsk.. flauw. Je krijgt 2 maanden iets gratis.. en dan zeuren dat je meer wil.

Die signature in de email zal wel een foutje van de marketing/communicatie afdeling zijn, die gebruiken vast een standaard template.
j1nx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:48:
Als een hosting ga resellen aan 10 mensen, maar mijn leverancier blaast een netwerk kaart op. Dan is het alsnog mijn schuld, ben ik het die compensatie moet geven aan mijn klanten. Ik heb de
Zo werkt het niet; als bvb tweakdsl via het KPN netwerk diensten levert en KPN blaast de centrale in jouw straat op dan is dat overmacht. Als je al compensatie krijgt dan zal dat vanuit de ISP komen als teken van goodwill. Waar jij het over hebt zijn SLA's die contractueel vastgelegd zijn.. en daar zit natuurlijk een verschil tussen zakelijk en particulier.

add: natuurlijk is het vervelend als er ergens een monteur rondloopt van een extern bedrijf/leverancier die fouten maakt en je ISP heeft een inspanningsverplichting om het probleem op te lossen. Bij zaken die buiten je domein vallen is dat gewoon lastig en kunnen ze niet hard beloven dat iets binnen 1-2 uur opgelost is. Die invloed hebben ze gewoon niet.

@klopping: XMS besteed geen zaken uit, XMS levert diensten op het glashart glasvezelnetwerk, net zoals alle andere ISP's (tweak/solcon/concepts/lijbrandt/etc). Net zoals XS4all, Telfort diensten levert op KPN netwerken en InterNLnet op BBNED netwerken.

[ Voor 67% gewijzigd door IEF op 31-03-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Het gaat me verder ook niet om compensatie en dergelijke hoor. En ik begrijp dat er ook dingen zijn als overmacht.

Waar het mij om gaat is meer een beetje mijn laatste zin van mijn vorige post. Doordat de officieele communicatie kanalen van XMS niet dan wel vrijwel niet gebruikt worden, komt het steeds bij ons over dat iedereen zich steeds verschuilt achter dat overmacht labeltje. Dat is niet jullie schuld, want het is juist zeer fijn om inside info te krijgen van mensen zoals rekenblok en denan.

Als nu XMS, gewoon eens iemand van de helplessdesk verantwoordelijk maakt voor de dynamische content van de storings pagina. Of die pagina linked aan het ticket systeem.

Die storings pagina is echt een blamage. Geen meldings datums, dus iets als "word snel opgelost" heeft totaal geen waarde. Geen nieuwe (korte) storingen.

Als er meerdere meldingen komen op de helplessdesk, dan moet dat direct op de website gezet worden. Dat verlaagd ook nog eens de werkdruk voor die jongens. Nu bellen we allemaal want er is immers geen storing bekend bij XMS (volgens de website).

Maar neem als XMS dan WEL de verantwoordelijkheid en meld het als storing vanuit XMS. "30-03-2010 17:23 - Er is een storing is een van ONZE headends, we werken samen met onze contractors om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. ONZE excuses voor het ongemak"

Dan bellen we niet, komen we hier om te kijken wat jullie te zeggen hebben en kunnen we gezamelijk de knuppels van reggefiber uitlachen omdat ze de stekker er vergeten zijn in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:48:
Maar neem als XMS dan WEL de verantwoordelijkheid en meld het als storing vanuit XMS. "30-03-2010 17:23 - Er is een storing is een van ONZE headends, we werken samen met onze contractors om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. ONZE excuses voor het ongemak"
Volgens mij doen ze dat ook gewoon. Bij de laatste 3 - 4 generieke storingen heb ik meldingen op de website gezien. Ook zetten ze bij de helpdesk meteen een storingsmelding op de IVR zodat klanten die bellen weten wat er aan de hand is. Waar jij het volgens mij over hebt zijn individuele storingen, je begrijpt dat men op de website geen storingen plaatst die voor 1 klant (of 1 straat) gelden. Ook niet in de IVR. Met een netwerk ter groottte van glashart gaat dagelijks "iets" mis.. dan kun je wel bezig blijven en gooi je zoveel informatie over de klant die de website bezoekt dat het doel wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van hetgeen dat de Virus/Spam mailtjes op het hoofdaccount in grote mate toeneemt ?
Eerst ontving ik er dagelijks 2 á 4. Gisteren waren dat er al ruim 10, en denk eerder 15.
Wat het vage is, mijn hoofdaccount email adres was gewijzigd.
Nu komen ze dus gewoon op beide binnen!

Voor vandaag staat de stand al op 5 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:04:
[...]

Tsk.. flauw. Je krijgt 2 maanden iets gratis.. en dan zeuren dat je meer wil.
Jouw opmerking is net zo flauw,je snapt duvels goed wat ik bedoel.
Ik waardeer het kado'tje en dat heb ik diverse keren uitgesproken,maar wat ik niet waardeer is dat XMS weigert de snelheden te verhogen terwijl de concurrenten dat allemaal wel doen.

*knip, flamen/moddergooien doe je maar via DM.

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 31-03-2011 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb mijn Amino A130 geruild tegen een M532. (ook wel bekend als de MOOD 400) Echter heb ik continu problemen met deze STB. Ik heb inmiddels een 2e ontvangen (dankzij Rekenblok), maar de problemen zijn hiermee nog niet verholpen.

Het beeld valt soms gewoon weg en blijft zwart. De workarround is om de STB spanningsloos te maken, even twee tellen wachten, en de spanning er weer op te zetten. Vanochtend heb ik wel beeld (niet scherp), maar lopen er blauwe lijnen doorheen.

Alle kabels zijn vervangen (nieuwe HDMI, UTP) en de HDMI ingang op de TV is verwisseld. Wanneer de STB problemen geeft en ik schakel naar een andere (HDMI) bron, dan is het beeld gewoon strak.

Herkent iemand deze issues of zou er een verkeerde serie tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
marigo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:34:
Ik heb mijn Amino A130 geruild tegen een M532. (ook wel bekend als de MOOD 400) Echter heb ik continu problemen met deze STB. Ik heb inmiddels een 2e ontvangen (dankzij Rekenblok), maar de problemen zijn hiermee nog niet verholpen.

Het beeld valt soms gewoon weg en blijft zwart. De workarround is om de STB spanningsloos te maken, even twee tellen wachten, en de spanning er weer op te zetten. Vanochtend heb ik wel beeld (niet scherp), maar lopen er blauwe lijnen doorheen.

Alle kabels zijn vervangen (nieuwe HDMI, UTP) en de HDMI ingang op de TV is verwisseld. Wanneer de STB problemen geeft en ik schakel naar een andere (HDMI) bron, dan is het beeld gewoon strak.

Hmm kan je mij nogmaals een mail sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Moddergooien doe je maar via DM.

Vanaf hier houdt het mensen op persoonlijke titel aanspreken op, en gaan we weer ontopic.

[ Voor 115% gewijzigd door IEF op 31-03-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

Ik ga eens een aangetekende brief naar xms sturen en daar eens wat kopietjes van mail bij doen.
En morgen regel ik mijn overstap naar Ziggo.

[ Voor 78% gewijzigd door IEF op 31-03-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick,
Laat het even berusten joh.
Hier schiet niemand iets mee op.
Ik kan best je situatie begrijpen over de problemen die je "hebt gehad".
Maar laat het even afkoelen,
ik snap het is moeilijk maar probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ho ho dat zeg ik niet en dat boel ik ook niet.
Ik begrijp je frustratie heel goed, don't worry.
Ik bedoel meer dat het niet echt handig is om deze ruzie te bespreken via dit topic.
Laat het even zakken en praat er met denan op een ander moment opnieuw over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
marigo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:34:

En een andere tv? Sommige TV's kunnen HDMI handshake problemen hebben.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ga er dan ook niet op in.
Ik zeur niet om meer en ik betaal goed en op tijd voor wat ik nu krijg. Maar ik vraag aan XMS om de markt te volgen. Op de upload na opereert XMS aan de onderkant van de markt en rekent de hoofdprijs voor meer. Wat ik ook niet begrijp is dat je continue voor XMS op komt en bij klachten gaat rondroepen: ik werk niet voor XMS. Als ik jouw theorie even volg: jij hebt een kado'tje van mij gehad, dus zeur dan niet over wat ik zeg.
Als ik de tarieven van Ziggo naast die van XMS zet dan wint XMS het nog steeds.. met een grote marge.. En schijnbaar gaat ziggo die "gratis upgrade" nu pas doorvoeren. Dus de afgelopen tijd heeft iedereen NOG verder van het XMS aanbod gezeten.
Verder kom ik niet continu voor XMS op.. en volgens mij roep ik ook niet continu "bij klachten" - "ik werk niet voor XMS". Zoja-> toon aan waar :)

Wat ik wel vaak doe is een loze opmerking van iemand in het juiste perspectief plaatsen en voorzien van achtergrondkennis. Of ik dan gelijk heb met mijn eindconclusie is een ander verhaal maar zo werken discussies nou eenmaal.
Want zo breng je het wel. Het jammere vind ik dat blijkbaar niemand aanwezig hier van xms, op een klankbord dat duidelijk ook voor klanten van xms functioneert,bereid is deze wensen naar hoger door te spelen. Maar in jouw geval het afdoet op gezeur,en zodra je de persoon er op aanspreekt is het "ik spreek op persoonlijke titel, of "ik doe het maar vrijwillig" of "ik werk niet voor XMS".
Dan spreken die mensen toch de waarheid? Wat is daar dan het probleem van. Ik neem aan dat de medewerkers van XMS dat echt wel intern doorgeven als ze het daarmee eens zijn.
En de laatste tijd zie ik je steeds meer opdraaien richting de manier zoals anderen ook al zeggen: het verwijzen naar een andere partij als er wat mis is,terwijl er net een rel is geweest omdat je achter de schermen en overal via de telefoon ( He famous) wel uitspraken doet over XMS en zodra je er op aangesproken wordt zegt "ja maar ik werk niet voor XMS" Onthou je dan ook van dergelijk commentaar als je toch niet voor XMS werkt. Want als ik met een dergelijk kado'tje te aanvaarden mijn recht verdoe om iets te zeggen over XMS dan betaal ik ze wel 60 euro en heb ik blijkbaar wel het recht om iets te zeggen. Niet mijn grapje met het paard was flauw,je opmerking over zeuren wel.
Hmm ik draai het verhaal niet om, ik leg uit waardoor bepaalde problemen ontstaan en welke partij daarvoor verantwoordelijk is. Inzicht lijkt me stap één. Daarna kan iedereen op basis van de feiten een eigen mening vormen. Als ik echter mensen een mening zie vormen op basis van 'gevoel' of 'assumpties' dan stuur ik die inderdaad liever bij.

bvb: Ik zie in dit topic de vaak mensen roepen 'Dit zou niet mogen gebeuren!" terwijl de oorzaak van hun probleem zit in een issue bij de netwerkleverancier, niet bij de leverende ISP. Dan geef ik wel graag duidelijk aan dat ELKE ISP in dat deel van het netwerk dezelfde problemen zou ervaren, dat heb je gewoon bij problemen in de fysieke laag.. Opmerkingen als "dan stap ik over naar tweak!" aan de hand van een storing zijn dan ook niet echt nuttig. En dat leg ik inderdaad graag uit.. maar dat zijn ook de feiten toch?
Achter de schermen om loop je te roepen dat vervanging van het packetfront voor een 600 niet gaat werken omdat het probleem bij Reggefiber zou zitten ( als niet XMS medewerker) terwijl je het alweer fout hebt want het blijkt de enige werkende oplossing te zijn.Als jij rondroept niet voor of namens xms te werken moet je dergelijke uitspraken niet naar derden doen,en moet je je onthouden van opmerkingen die klanten hier maken over xms, ik heb het immers niet over het nooit falende internlnet waar jij voor werkt,dus voel je dan ook niet aangesproken en onthou je van een reactie als ik het over XMS en haar directie heb.
Jij was allang klaar over mij,maar ik ben ook klaar met jou en je houding.
Heb ik iets gemist? Volgens mij was ik niet klaar met je hoor :)

Verder klopt het bovenstaande verhaal niet helemaal (en dat weet je). Ik heb in een 1 op 1 discussie over de telefonieproblemen tegen iemand geroepen dat 'mijns inziens' de problemen niet in het telefonie platform zitten maar op een ander niveau. Ik zou eerder in de hardware gaan kijken of het netwerk. Het leek me inderdaad vreemd dat de DRG-600 de problemen zou verhelpen maar inhoudelijk zit ik daar niet diep genoeg in. Als ik een 'gevoel' tegen iemand uitspreek dan is dat iets anders dan dat ik het hier als feit zou deponeren. Je doet nu hetzelfde als die persoon met wie ik sprak: mijn opmerking uit zijn context trekken en vervolgens in een heel ander verhaal plaatsen.

Maar vanwaar deze plotseling frustratie richting mij? Zo ken ik je niet Nick. Los van het feit dat we het niet altijd eens zijn waren onze discussies altijd inhoudelijk en berust op feiten. Ik had het idee dat jij dezelfde mening had.

Vecht dit aub in DM uit!
Ook leuk voor Operatortje,als je achter zijn rug om zijn oplossingen al afschiet nog voor de kans zich voordoet om te zien of het wel werkt.
Dat heb ik niet gedaan, zoals je hierboven leest was dat een 1 op 1 gesprek met iemand anders over de telefonieproblemen waar jij mee zat. Dat is iets anders dan dat ik jou opbel om te vertellen dat het niet gaat werken en die suggestie wek je hier wel.
Geeft niet, ik hang de vuile XMS/Internlnet was wel buiten hoor.
Of mag ik daar ook niets over zeggen omdat ik een kado'tje heb gehad ?
"ik werk niet voor XMS, XMS is maar een klant van ons"
Maar je hebt wel je mening klaar,ventileert die naar andere XMS klanten over de telefoon..
Goed als er een beerput open moet dan mag dat,dan trek ik die wel open.
Ben alleen benieuwd hoe de directie van XMS denkt over een dergelijke houding.
Je hebt me nog nooit echt pissed gezien,maar dit is alvast een preview.
1) Ik ventileer mijn "mening" nooit over XMS aan de telefoon.
2) wat is er aan de hand en waarom reageer je zo?

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 31-03-2011 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
* Luuk1983 pakt een bak popcorn

Maar even serieus, nog één reactie van mijn kant uit en dan lijkt het me handiger als we weer on-topic gaan. Ik vind namelijk dat jullie beiden 'gelijk' hebben in de zin van dat jullie allebei sterke punten hebben. En wat dat betreft heb ik het idee dat jullie dichter bij elkaar zitten qua opvattingen dan dat jullie elkaars tegenpolen zijn, alleen komt het er soms wat lastig uit. Maar goed, jullie persoonlijke 'issues' kunnen jullie denk ik beter via mail of direct message verder oplossen. Succes ermee in ieder geval.

Mijn ervaring tot nu toe is nog steeds prima met XMS in ieder geval ;) Hoewel informatievoorziening echt heel veel beter kan. Zonder GoT had ik maar een fractie geweten van wat er speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:32:
* Luuk1983 pakt een bak popcorn

Maar even serieus, nog één reactie van mijn kant uit en dan lijkt het me handiger als we weer on-topic gaan. Ik vind namelijk dat jullie beiden 'gelijk' hebben in de zin van dat jullie allebei sterke punten hebben. En wat dat betreft heb ik het idee dat jullie dichter bij elkaar zitten qua opvattingen dan dat jullie elkaars tegenpolen zijn, alleen komt het er soms wat lastig uit. Maar goed, jullie persoonlijke 'issues' kunnen jullie denk ik beter via mail of direct message verder oplossen. Succes ermee in ieder geval.
Ow ik ben het heel vaak met Nick eens.. maar ik plaag af en toe ook graag :) Als hij flauwe plaatjes plaatst dan verwacht ik dat hij ook een plaagstootje van mij kan hebben.

Verder heb ik ook absoluut geen issues met Nick of met iemand anders op dit forum.. (noujah.. die Luuk is wel irritant natuurlijk ;)) dus voor mij kwam het bovenstaande relaas als een absolute verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
Terugkomend op die spam van United Parcel Notifications; ik krijg ze op mijn níet XMS mail, terwijl ik deze nergens heb opgegeven (behalve de XMS website tijdens een registratie wellicht). Is het mogelijk dat de lijst met gebruikers op straat is komen te liggen? (Nee, het is niet het emailadres wat hier aan een account gekoppeld is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Spiked schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:35:
Terugkomend op die spam van United Parcel Notifications; ik krijg ze op mijn níet XMS mail, terwijl ik deze nergens heb opgegeven (behalve de XMS website tijdens een registratie wellicht). Is het mogelijk dat de lijst met gebruikers op straat is komen te liggen? (Nee, het is niet het emailadres wat hier aan een account gekoppeld is.)
Nope, ik krijg die UPN-virussen via 2 interne en 4 externe aliassen binnen waarop forwards staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ons nieuwbouwhuis wordt over een maand opgeleverd en nu kregen we bij de laatse nieuwsbrief dit te horen over glasvezel:

Met het aanleggen van het hoofdtracé is er wel rekening gehouden dat er in de toekomst
glasvezel kan worden aangelegd (de voorzieningen hiervoor zijn meegenomen in het
hoofdtracé). De glasvezel zelf is echter niet aangebracht. Op de site van KPN kan
gecontroleerd worden of glasvezel beschikbaar is of niet. De aanbieder hiervan is de
provider XMS, hier kunt u zelf diensten aanvragen.

Ons huis staat in de wijk vathorst in Amersfoort. Daar is wel gewoon glasvezel. Weet iemand waar ik erachter kan komen wanneer KPN Glazvezel gaat aanleggen? Of gebeurt dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
KPN legt geen glas in vathorst. Dat is namelijk reggefiber gebied. Maar heel vathorst krijgt glasvezel dus of het ligt er al of je krijgt waarschijnlijk een busje voor de deur die glas kom leggen.
Wat is de postcode van de woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:35:
[...]

Ow ik ben het heel vaak met Nick eens.. maar ik plaag af en toe ook graag :) Als hij flauwe plaatjes plaatst dan verwacht ik dat hij ook een plaagstootje van mij kan hebben.

Verder heb ik ook absoluut geen issues met Nick of met iemand anders op dit forum.. (noujah.. die Luuk is wel irritant natuurlijk ;)) dus voor mij kwam het bovenstaande relaas als een absolute verrassing.
Hij kwam verkeerd aan,as is,niet in de vorm van plaagstootje,komt voornamelijk denk ik ook omdat ik wel met een onbevredigd gevoel zit richting XMS,hoewel ik bepaalde delen wel meen in de vorm van dat jouw positie heel dubbel is dat je regelmatig wel uitspraken doet als insider/medewerker van XMS maar op andere momenten weer heel duidelijk zegt niets te maken te hebben met XMS.
Dat maakt ook dat je wel spreekpunt bent,maar niet aanspreekbaar bent en het mij ondertussen volkomen,en met mij denk ik vele anderen,onduidelijk is wanneer je nu wel,en wanneer je nu niet namens xms spreekt of wanneer ik je nu wel of niet namens xms kan aanspreken.

Voor mijn felle reactie: mijn excuus,je grapje/plaagstootje kwam niet over als grapje en kwam op een moment dat ik met de leidinggevenden van XMS in discussie ben over een overstap naar Ziggo waar ik vandaag e.e.a. over hoop te horen.
Voordeel is, dan,als we er niet uitkomen,dat iedereen van me af is,het overstap formulier naar Ziggo ligt al ingevuld klaar,alleen is het dus wel jammer dan dat alle energie in het oplossen van het telefonieprobleem voor niets is geweest.

Achteraf is je plaagstootje grappig,maar hij kwam op een volkomen verkeerd moment omdat ik het helemaal heb gehad met XMS, (als in bedrijf,niet als in personeel) met het telefonie probleem op zich,het analoge tv probleem waar we al zo lang mee bezig waren geweest en als enige oplossing uiteindelijk het stopzetten van de dienst kwam, de afhandeling,de compensatie en met name het uitblijven van enige officiele communicatie.
De frustratie loopt op en op,en er is gewoon niemand die wat hoger in de rangorde zit die je er op kan aanspreken,en zelfs de officiele nieuwtjes worden ondertekend door een niet meer aanwezige directeur.
En het gaat me niet eens om geld.
Je blijft vastlopen op goedbedoelende helpdeskmedewerkers,die het wel opnemen met hun leidinggevende..en vervolgens hoor je er niets meer van.. zijn er wel leidinggevenden ?
Ik wacht af,en anders exit en daar zal ook denk ik niemand erg mee zitten.
Nogmaals excuus,maar de rek is uit mijn elastiek en dan moet men me niet uitdagen om te gaan bungeejumpen om zelf maar even een uitdrukking te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:59:
van dat jouw positie heel dubbel is dat je regelmatig wel uitspraken doet als insider/medewerker van XMS maar op andere momenten weer heel duidelijk zegt niets te maken te hebben met XMS.
Dat maakt ook dat je wel spreekpunt bent,maar niet aanspreekbaar bent en het mij ondertussen volkomen,en met mij denk ik vele anderen,onduidelijk is wanneer je nu wel,en wanneer je nu niet namens xms spreekt of wanneer ik je nu wel of niet namens xms kan aanspreken.
Begrijpelijk, maar jij weet als geen ander wat mijn rol is: Ik werk bij InterNLnet en wij leveren bepaalde diensten aan XMS. In het verleden (de begintijd van XMS) was XMS onderdeel van InterNLnet en zat ik er meer hands-on in. Tegenwoordig in de rol van dienstenleverancier dus meer op afstand. Daardoor weet ik veel over de geschiedenis van XMS en de technieken/het netwerk.

Ik probeer in dit topic (en in de andere fiber topics) een onafhankelijk standpunt in te nemen t.o.v. glasvezelleveranciers en ISP's en volgens mij lukt me dat best aardig. Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag. Wel begrijp ik dat af en toe mijn drang om uitleg te geven voor sommige mensen frustrerend kan overkomen.

Verder is *niets* van wat ik hier zeg ooit namens XMS (zie disclaimer), dat zou ook raar zijn aangezien ik niet bij ze werk (of: voor ze werk). Daar kan geen enkele twijfel over bestaan.
Voor mijn felle reactie: mijn excuus,je grapje/plaagstootje kwam niet over als grapje en kwam op een moment dat ik met de leidinggevenden van XMS in discussie ben over een overstap
Na al die jaren zou je me toch iets beter moeten kennen ;)

Verder: Excuses aanvaard natuurlijk, zoals je weet heb ik een aardig dikke huid en in al onze eerdere clashes (11 XMS threads and counting) voelde ik me nooit persoonlijk aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 08:29
Ik kan mij wel vinden in de fustraties.

Afgelopen zaterdag ging bij mij de IP-TV dienst weer eens op zwart en de telefoon was dood.

Ik belde met mijn mobiel de helpdesk en kreeg daar te horen:

Is een bekend probleem met de Packetfront modem.
Als u even de stroom er af haalt zou na een reboot alles weer moeten werken.

Dit is juist!
Deze oplossing is mij ook bekend maar lost uiteindelijk niet het BEKENDE achterliggende probleem op.
Ik ben dus erg benieuwd of daar op korte termijn een oplossing voor gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:59:
...
Nogmaals excuus, maar de rek is uit mijn elastiek en dan moet men me niet uitdagen om te gaan bungeejumpen om zelf maar even een uitdrukking te verzinnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftwaterfarms.com/swiftwater/images/p23JustForFun_pics/doggieShrink.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als laatste..alles bekeken vind ik het gewoon jammer dat ik in deel 1 tm 4 van dit topic zelfs werd "uitgescholden" voor mr xms positivo,en moet je zien waar we nu zitten en waar ik nu sta ?
Denk je dat ik het leuk vind om zo te moeten doen,dat ik het leuk vind om zo te schelden ?

Nou echt niet !

Denk je dat ik het leuk vind om al die rompslomp op mijn nek te halen door over te stappen naar Ziggo ?
Waar het gegarandeerd ook weer tijdens die overstap naar Ziggo mis gaat omdat de administratie van Ziggo beslist ook niet alles is ?

Maar ik heb ook mijn princiepes, ik ben al sinds 2007 klant van XMS,heb nog nooit om enige compensatie gevraagd,heb alle problemen van alle diensten meerdere keren meegemaakt.
En stap dus uiteindelijk over omdat iemand hogerop weigert om het op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En toch heb ik steeds het idee dat die packetfront dingen voor een hoop gezeik geven. Die Genexis van mij hiero heeft volgens mij nog nooit problemen gegeven. Of het kan natuurlijk zijn dat het netwerk in Wijchen gewoon nieuwer is en daardoor met voorschrijdend inzicht net weer wat beter is dan oudere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:05:
En toch heb ik steeds het idee dat die packetfront dingen voor een hoop gezeik geven. Die Genexis van mij hiero heeft volgens mij nog nooit problemen gegeven. Of het kan natuurlijk zijn dat het netwerk in Wijchen gewoon nieuwer is en daardoor met voorschrijdend inzicht net weer wat beter is dan oudere netwerken.
Nou ja dat packetfront niet goed kan werken is in elk geval niet waar. Hier bij OBN hangen bijvoorbeeld ook op veel plaaatsen packetfront CPE's maar daar is er geen enkel probleem met die dingen.

Zal waarschijnlijk dus een specifieke combinatie zijn tussen de gebruikte packetfront CPE's en de netwerkinfrastructuur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Laatst online: 14-09 17:08
Nou laat ik ook maar eens klagen over XMS,
Ik ben nu al een jaar bezig via mail en telefoon,
om mijn homepage ruimte in orde te krijgen.
De homepage ruimte moet 100 mb zijn,
Maar is maar 14,33 mb.
Ik vind het een beetje belachelijk dat, dat een jaar moet duren.
Ik gebruik die ruimte voor foto,s en kleine filmpjes van familie.
Zodat mijn familie in het buitenland ,via de site de foto,s kan bekijken, en downloaden.

Een zeer ontevreden XMS klant.

Edit bedankt Rekenblok het werkt weer _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door binbero op 01-04-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:08:
Nou ja dat packetfront niet goed kan werken is in elk geval niet waar. Hier bij OBN hangen bijvoorbeeld ook op veel plaaatsen packetfront CPE's maar daar is er geen enkel probleem met die dingen.

Zal waarschijnlijk dus een specifieke combinatie zijn tussen de gebruikte packetfront CPE's en de netwerkinfrastructuur daar.
Dat zou ook mijn vermoeden zijn. Verder heeft genexis weer haar eigen "eigenaardigheden", zoals je altijd bij hard/soft-ware zult tegenkomen.

@binbero:
Zet je gegevens eens door naar Rekenblok dan kan hij dat weer met mij opnemen. (om de lijntjes maar even duidelijk te houden :))

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 30-03-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
nvrmind, zat op een oud stukje.

[ Voor 92% gewijzigd door Darkangle op 30-03-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
binbero schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:
Maar is maar 14,33 mb.
Zodat mijn familie in het buitenland ,via de site de foto,s kan bekijken, en downloaden.

Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel bij. Ik denk namelijk niet dat ik een 'zeer ontevreden XMS klant' zou zijn hierom. Begrijp me niet verkeerd, als je het aanbiedt als provider moet het gewoon goed werken en ook zou het geen jaar moeten duren, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik al lang me schouders had opgehaald onder het mom van 'stik erin' en één van de legio (vaak gratis) alternatieven genomen hebben. Webspace is vaak leuk voor erbij, maar veel providers zijn dermate beperkt in hun webspace en mogelijkheden (snelheid, runnen van scripts etc) dat het vaak de moeite niet is.

Nogmaals, dat maakt het niet goed, maar als de webspace het enige probleem zou zijn bij mijn provider, was het voor mij niet echt een issue geweest. Maar ik sta er zeker dubbel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
binbero schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:
Maar is maar 14,33 mb.

Mail mij je deb gegevens naar tweakers@pbservers.nl . Dan ga ik er even achteraan ;)

eddit: spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:20:

Maar ik heb ook mijn princiepes, ik ben al sinds 2007 klant van XMS,heb nog nooit om enige compensatie gevraagd,heb alle problemen van alle diensten meerdere keren meegemaakt.
En stap dus uiteindelijk over omdat iemand hogerop weigert om het op te pakken.
Ja, lekker. Laat mij maar weer alleen achter met die jongens ;) Geef mij dan op zijn minst je hagel nieuwe PacketFront :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:35:
[...]

Ja, lekker. Laat mij maar weer alleen achter met die jongens ;) Geef mij dan op zijn minst je hagel nieuwe PacketFront :P
Kom maar los schroeven, maandag 11 april komt de Ziggo monteur de aansluiting realiseren.
Ik heb het alles in 1 extra abonnement genomen.
Eind april laat ik dan mijn telefoonnummer porteren en zeg ik XMS op.
Ik ga niet met de details gooien maar het aanbod dat XMS heeft gedaan vind ik een belediging en zoals gezegd ik heb ook mijn princiepes.
Jammer voor alle moeite die Operatortje en Rekenblok gedaan hebben.
Bekijk het positief,na 4 jaar weer een schreeuwer minder :)
Hier wilde ik het feitelijk bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat zal het hier stil worden, we gaan je vast nog eens missen... :) Ik wens die Ziggo jongens alvast sterkte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:58:
Wat zal het hier stil worden, we gaan je vast nog eens missen... :) Ik wens die Ziggo jongens alvast sterkte... ;)
Oh, die kennen me wel hoor ,dat weet ik wel zeker, ik zit al een tijd in hun gebruikers panel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Wordt hier een beetje gek van SBS gemist.
Probeer wegmisbruikers te kijken.
Alle reclame zit er nog doorheen????? En op zeer onregelmatige momenten krijg ik "verbinding verbroken", nu al voor de 4e keer gestart en weer spoelen voordat je bent aangeland op het juiste punt.

Dit is in ieder geval absoluut niet een dienst waar ik voor zou willen betalen :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Reclame viel mij ook al op, zat toevallig vanavond ook te kijken. Verbinding verbroken heb ik niet gehad.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even getest, werkt hier probleemloos. Dat SBS6 de reclames er in laat zitten, daar kan XMS natuurlijk niets aan doen. Maar gelukkig kun je die wel snel doorspoelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 30-03-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:16:
Wordt hier een beetje gek van SBS gemist.
Probeer wegmisbruikers te kijken.
Alle reclame zit er nog doorheen????? En op zeer onregelmatige momenten krijg ik "verbinding verbroken", nu al voor de 4e keer gestart en weer spoelen voordat je bent aangeland op het juiste punt.

Dit is in ieder geval absoluut niet een dienst waar ik voor zou willen betalen :(
Heb ik ook zo nu en dan, "verbinding verbroken". Soms inderdaad wel 3 keer tijdens een programma van een uur.

Die reclame is alleen bij SBS6 en pas sinds kort. Daar kan ik dan nog wel mee leven, daar spoel ik wel doorheen. k verbaasde me er eigenlijk altijd al over dat de reclame er vroeger niet inzat. Daar moet vast wel iets mee te verdienen zijn.

Zodra er voor de dienst betaald moet worden, ga ik het niet meer gebruiken. Nu nog hopen, dat ze voor die tijd met de M540 komen. Anders moeten we tot die tijd maar achter de PC gaan zitten om gemiste programma's terug te kijken. Liever niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@bazzh

Jij zit ook in Veenendaal toch?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:23:
[...]
Die reclame is alleen bij SBS6 en pas sinds kort. Daar kan ik dan nog wel mee leven, daar spoel ik wel doorheen. k verbaasde me er eigenlijk altijd al over dat de reclame er vroeger niet inzat. Daar moet vast wel iets mee te verdienen zijn.
Het is een kwestie van tijd voordat de reclame niet meer door te spoelen is. Al die "gemist" diensten gaan om die reden dan ook geen succes worden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
En bij thuiskomst vandaag weer geen IP-TV en telefoon.
Reboot Packetfront en het werkt weer.

Wordt tijd dat probleem opgelost wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Die reclame is alleen bij SBS6 en pas sinds kort.
Hmm, moet gelijk denken aan dit bericht:

nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten
Het tv-standaardpakket gaat 16,95 euro per maand kosten en bevat 63 sd-kanalen en 11 hd-zenders, waaronder de RTL- en SBS-zenders in hd-kwaliteit. Ook biedt het standaardpakket toegang tot Uitzending Gemist van zowel de Nederlandstalige commerciële als de publieke zenders.

Zou het bovenstaande er iets mee te maken hebben dat SBS nu de reclame laat zitten in de VOD-streams? Misschien als een soort ruil met Ziggo? Ziggo krijgt gratis SBS-gemist, maar SBS laat dan wel de reclames erin zitten.

Nu zou je zeggen dat Ziggo en SBS dit niet kunnen maken omdat andere providers nog geld vragen voor UG, maar onderschat niet waartoe Ziggo in staat is. Ziggo heeft het namelijk ook weten te flikken dat bij nieuwe Samsung TV's de digitale zenders niet meer te sorteren zijn als het land op Nederland staat ingesteld. Deze limitatie heeft Samsung onder druk van Ziggo in de firmware van hun TV's gestopt. Door dit autoritaire arrogante gedrag ondervinden alle klanten bij andere providers nu ook deze limitatie. Nou kun je het land veranderen of met behulp van tooltjes op de PC je channellist uit de TV exporteren, wijzigen en weer importeren, maar het zou gewoon niet mogen kunnen dat Ziggo dit even erdoor drukt. Er zijn nog meer aanbieders van DVB-C in Nederland. Het is niet zo dat als het land op Nederland staat dat dat automatisch betekent dat de klant bij Ziggo zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:03:
[...]

Hmm, moet gelijk denken aan dit bericht:

Nu zou je zeggen dat Ziggo en SBS dit niet kunnen maken omdat andere providers nog geld vragen voor UG, maar onderschat niet waartoe Ziggo in staat is. Ziggo heeft het namelijk ook weten te flikken dat bij nieuwe Samsung TV's de digitale zenders niet meer te sorteren zijn als het land op Nederland staat ingesteld. Deze limitatie heeft Samsung onder druk van Ziggo in de firmware van hun TV's gestopt. Door dit autoritaire arrogante gedrag ondervinden alle klanten bij andere providers nu ook deze limitatie. Nou kun je het land veranderen of met behulp van tooltjes op de PC je channellist uit de TV exporteren, wijzigen en weer importeren, maar het zou gewoon niet mogen kunnen dat Ziggo dit even erdoor drukt. Er zijn nog meer aanbieders van DVB-C in Nederland. Het is niet zo dat als het land op Nederland staat dat dat automatisch betekent dat de klant bij Ziggo zit!
Beetje de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Bij xms op de decoder kan je de kanaal volgorde ook niet veranderen.
Bij UPC kan dit ook niet.
Bij Digitenne kan dit ook niet.
Bij Caiway kan dit ook niet.
Bij Ziggo (en Caiway en Delta en noem maar op) kan het alleen niet bij tv's met een ingebouwde DVB-C decoder in combi met een ci+ slot en kaart.
Zodra je het land op overig zet en taal op Nederlands is er niets aan de hand.
Het is trouwens een onderdeel van de ci+ certificering dus het gaat niet alleen op als je het Ziggo netwerk gebruikt maar dus ook Caiway,Delta enz. enz. ze gebruiken allemaal dezelfde Certificering,zelfs de irdeto modules werken onderling,en het gaat niet alleen voor Samsung op maar voor ieder merk ci+ tv met een irdeto card,dus Sharp,Sony,Philips noem maar een merk op hebben deze "blokkering".
En het gaat voor elke provider op die het CI+ systeem gebruikt dus ook bij Caiway,Delta,enz kun je de volgorde niet zo maar veranderen,niet exclusief bij Ziggo.
Je kan zelfs je ci+ module bij Caiway of Delta kopen en in het Ziggo gebied gebruiken of andersom.
Het is dus niets unieks gemaakt voor Ziggo dat je de zender volgorde niet zo maar kan veranderen en het is niet gelimiteerd tot Samsung tv's.
Sterker, zelfs bij de DVB-c decoder die XMS adviseert in de startpost (de Humax) kun je de volgorde niet veranderen (ook niet bij de andere dvb-c decoders in de lijst er onder) en met 1 simpele setting, land op overig,kan je besluiten het systeem niet te gebruiken en kan je gewoon Ziggo kijken in de volgorde die jij wil.
Gewoon in het nederlands,met Nederlandse menu's en Nederlandse settings en met de ingebouwde kanalen editor.
Het is juist de reden waarom ik die losse decoders weg heb gedaan want DAAR kan je de volgorde niet in veranderen,op je tv wel,ongeacht bij welke provider je zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 30-03-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:32:
[...]

Beetje de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Bij xms op de decoder kan je de kanaal volgorde ook niet veranderen.
Bij UPC kan dit ook niet.
Bij Digitenne kan dit ook niet.
Bij Caiway kan dit ook niet.
Bij Ziggo kan het alleen niet bij tv's met een ingebouwde DVB-C decoder in combi met een ci+ kaart.
Zodra je het land op overig zet en taal op Nederlands is er niets aan de hand.
Het is trouwens een onderdeel van de ci+ certificering dus het gaat alleen op als je het Ziggo netwerk gebruikt of Caiway enz. ze gebruiken allemaal dezelfde Certificering,zelfs de irdeto modules werken onderling,en het gaat niet alleen voor Samsung op maar voor iedere ci+ tv met een irdeto card,dus Sharp,Sony,Philips noem maar een merk op.
En het gaat voor elke provider op die het irdeto systeem gebruikt dus ook bij Caiway,Delta,enz kun je de volgorde niet zo maar veranderen.
Je kan zelfs je ci+ module bij Caiway of Delta kopen en in het Ziggo gebied gebruiken of andersom.
Het is dus niets unieks gemaakt voor Ziggo dat je de zender volgorde niet zo maar kan veranderen en het is niet gelimiteerd tot Samsung tv's.
Sterker, zelfs bij de DVB-c decoder die XMS adviseert in de startpost kun je de volgorde niet veranderen en met 1 simpele setting, land op overig,kan je besluiten het systeem niet te gebruiken en kan je gewoon Ziggo kijken in de volgorde die jij wil.
Gewoon in het nederlands,met Nederlandse menu's en Nederlandse settings en met de ingebouwde kanalen editor.
Het is juist de reden waarom ik die losse decoders weg heb gedaan want DAAR kan je de volgorde niet in veranderen,op je tv wel.
Maar ik maak helemaal niet gebruik van het opgedrongen CI+ door de Nederlandse kabelaars. Er zit dan ook helemaal geen CI+ CAM in die Samsung TV, gezien deze gebruik maakt van het onversleutelde DVB-C signaal van Glashart Media. Dus de TV maakt geen gebruik van CI+, maar legt mij wel de zendervolgorde limitatie op die onderdeel is van CI+. Dat zou de TV alleen mogen doen als deze wordt gebruikt in combinatie met een CI+ CAM.

Nu bepalen de Nederlandse kabelaars dat bij elk DVB-C signaal in Nederland de zendervolgorde niet aangepast mag worden.

/edit

Als ik in het changelog van de Samsung C* firmware kijk krijg ik toch echt het idee dat Ziggo in Nederland een leidende rol speelt in het opdringen van CI+ certificeringen bij TV-fabrikanten.

26-7-2010 T-VALDEUC-1016.0
• To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
En vanmorgen tijdens het tv kijken klapte de IP-TV er alweer uit voor de 3e keer deze week!
Zaterdagmiddag rond 14:00u, Woensdag rond 15:00 en nu vanmorgen weer rond 06:28...

Van een stabiele service is dus geenzins sprake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna twee jaar XMS internet, televisie en telefonie en heb in al die tijd geloof ik een keer een storing meegemaakt en die was landelijk...

Ik woon in Utrecht en heb een packetfront: geen last van IPTV glitches (amino 130m), telefonie werkt naar behoren en internet is (op de dns server na) foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:05:
Hebben meer mensen last van hetgeen dat de Virus/Spam mailtjes op het hoofdaccount in grote mate toeneemt ?
Eerst ontving ik er dagelijks 2 á 4. Gisteren waren dat er al ruim 10, en denk eerder 15.
Wat het vage is, mijn hoofdaccount email adres was gewijzigd.
Nu komen ze dus gewoon op beide binnen!

Voor vandaag staat de stand al op 5 :S
yep *zucht*

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluesparkle schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 07:23:
En vanmorgen tijdens het tv kijken klapte de IP-TV er alweer uit voor de 3e keer deze week!
Zaterdagmiddag rond 14:00u, Woensdag rond 15:00 en nu vanmorgen weer rond 06:28...

Wel erg vaak.

Stuur mij eens een PB met je adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:40:
[...]

Als ik in het changelog van de Samsung C* firmware kijk krijg ik toch echt het idee dat Ziggo in Nederland een leidende rol speelt in het opdringen van CI+ certificeringen bij TV-fabrikanten.

26-7-2010 T-VALDEUC-1016.0
• To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)
Vorige maand was dit nog voor iets in Polen.
Het ligt iets genuanceerder, elke provider gebruikt een bepaalde stream waarin data staat over het hele pakket,welke zender waar komt en in welke stream de zender zit. Die informatie bereik je door bij de installatie het invullen van die frequentie en de netwerk code. Die informatie wordt ingelezen door je decoder/tv welke dan de zenders vindt.
Ook XMS gebruikt deze methode.
Maar: Tussen al die tv zenders zitten ook radiozenders.. en het wordt erg vervelend als die dwars door je tv zenders heen staan,ben je aan het zappen,zit je opeens op een radiozender.
In het geval van de Samsung tv's ( maar ook de andere tv's) zorgt de instelling land op Nederland er voor dat de radiozenders apart worden gegroupeerd en niet tussen je tv zenders staan maar ergens op 1800 beginnen. In de meeste losse decoders zorgt diezelfde opmaak ervoor dat ze onder een radio button komen te zitten.
Maar stel, ik zet als volgorde een bepaalde zender op 20 en er wordt een nieuwe zender toegevoegd door de kabelprovider.
Die kan niet weten,als jij je eigen zender volgorde hebt gemaakt,welke nummering je gemaakt hebt.
Geeft de provider in die zogenaamde infostream op dat de zender nummer 20 krijgt dan krijg je een interessant probleem,kun je zelf die volgorde wijzigen en je hebt al iets op 20 gezet dan zal de software ofwel de nieuwe zender niet toevoegen,of de huidige zender op 20 overschrijven,of alles opschuiven,maar daar in elk geval iets mee moeten doen..
En iedere keer als je scant naar nieuwe zenders,wat de meeste tv's automatisch doen,zal dit gebeuren. Door een vaste nummering te kiezen,hoef je bij een herindeling van de streams of bij het vervallen of toevoegen van een zender,je tv niet opnieuw in te delen maar blijft alles staan.
Er gebeurt dus meer door je landkeuze in te stellen,anders dan analoog,bestaat een tv zender gewoon niet,een zender is niets meer dan een datapakket in een bepaalde stream tussen de datapakketten van andere zenders in die stream,bij analoog is het simpel,per frequentie 1 zender, bij digitaal kan er,afhankelijk of het HD is,wel 8 zenders in een stream zitten,en per land is die indeling ook nog eens anders qua gebruikte tv frequenties.
Een verandering in de firmware voor Ziggo,wordt dus in de meeste gevallen genegeerd als je de tv in een ander gebied zet.
Ik wil verder per PB wel uitleggen wat er nog meer gebeurd anders wordt dit verhaal te lang.
Een verandering voor Ziggo in de software kan dus ook betekenen dat er een verandering is in de EPG (aantal dagen) of een toevoeging die in een ander land niet gebruikt wordt.
Al die eisen wat een tv onder welke omstandigheid moet doen vallen onder het woord Certificering (en nog veel meer) bij digitale tv kan immers zoveel meer,zender info,info over de bekeken film/programma,info over hoe je tv om moet gaan met gecodeerde zenders,dat zit allemaal verwerkt in de tv en in de datastreams en de certificering kan bv betekenen dat je tv de instructie krijgt om een nieuwe zender maar niet toe te voegen,als op de beoogde plek door jou al een andere zender is gezet,ga je in een tv of decoder toestaan dat een eigen zenderkeuze mogelijk is,dan zal je ook in de firmware moeten verwerken wat er gedaan moet worden in een conflict situatie en dat is de reden waarom dat in de meeste decoders eenvoudigweg ontbreekt,maar dan zit je wel vast aan die volgorde,doe je dat niet dan loopt je tv of decoder ooit tegen een wat als... geval aan..en crasht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
[...]

[SNIP]

[SNIP]
Dit klopt helaas niet helemaal - ook NET5 laat de reclame er in :-/ Ik weet enkel niet of dat nieuw is omdat ik pas sinds kort bij NET5 van gebruik maak ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:02:
Die kan niet weten,als jij je eigen zender volgorde hebt gemaakt,welke nummering je gemaakt hebt.
Geeft de provider in die zogenaamde infostream op dat de zender nummer 20 krijgt dan krijg je een interessant probleem,kun je zelf die volgorde wijzigen en je hebt al iets op 20 gezet dan zal de software ofwel de nieuwe zender niet toevoegen,of de huidige zender op 20 overschrijven,of alles opschuiven,maar daar in elk geval iets mee moeten doen..
Het grootste probleem -vind ik- is dat de provider zich helemaal niet met de zendernummering moet bezighouden. Dat wil ik gewoon zelf kunnen bepalen. En verder is het helemaal niet ingewikkeld hoor. De Amino (of welke box/TV dan ook) kan gewoon het lijstje van de provider aanhouden. Alleen zit er een ander lijstje wat weet dat als op de AB op kanaal 1 wordt gekozen dat je dan zender "12" moet hebben en als er gekozen wordt voor kanaal 2 dan moet hij zender "8" laten zien. Dat is echt niet veel ingewikkelder dan dat een TV vroeger moest weten dat op kanaal 1 de zender op 799.250 getoond moest worden en op kanaal 2 de zender op 535.250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hee JeroenE, ik zie een taartje bij je naam. Oftewel: gefeliciteerd ;)

Het verhaal van Nick is duidelijk en interessant, maar ik moet zeggen, dat van JeroenE klinkt ook best aannemelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenE schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:34:
[...]
Het grootste probleem -vind ik- is dat de provider zich helemaal niet met de zendernummering moet bezighouden. Dat wil ik gewoon zelf kunnen bepalen. En verder is het helemaal niet ingewikkeld hoor. De Amino (of welke box/TV dan ook) kan gewoon het lijstje van de provider aanhouden. Alleen zit er een ander lijstje wat weet dat als op de AB op kanaal 1 wordt gekozen dat je dan zender "12" moet hebben en als er gekozen wordt voor kanaal 2 dan moet hij zender "8" laten zien. Dat is echt niet veel ingewikkelder dan dat een TV vroeger moest weten dat op kanaal 1 de zender op 799.250 getoond moest worden en op kanaal 2 de zender op 535.250.
Alleen zitten nu op de "zender" 535.250 8 digitale zenders ipv 1 analoge dus de techniek is toch net even anders.
En natuurlijk kan je op zowel je decoder als op je tv een favorietenlijst maken.
Het verschil wat je nu maakt klopt dus niet,en er zit een wezenlijk verschil tussen iptv waarbij steeds maar 1 stream in de lucht is (of 2 als je kan opnemen en kijken naar een ander tegelijk) ,of dvb-c waar alle streams en alle zenders continue in de lucht zijn.
Daarom kan je ook moeilijk zeggen,mijn amino kan dit of dat, die heeft maar te dealen met 1 stream en een lijstje welk nummer je die wil geven,voor de amino (voor iptv) maakt dit niet uit.
Maar op DVB-C wordt je database in de tv of decoder dan wel erg groot.
Het was meer een reply op alexander,dat de kabelprovider alles qua zendervolgorde uit zou kunnen maken en dan alleen bij Samsung,en dan leg ik uit dat dat niet waar is,dat dat voor alle dvb-c tv's geldt,en voor alle dvb-c decoders (ook die XMS adviseert voor DVB-C en waar je de volgorde ook niet bij kan veranderen) en waarom.
Wat je wil,is niet altijd iets wat technisch kan (of ten tijde dat de decoder uitkwam,kon)
De amino is geen DVB-C decoder maar een iptv decoder,gebaseerd op een heel ander platform.
Bij de dvb-c Televisies kun je dus die keuze wel maken,alleen wordt die niet actief ondersteund en kun je met 1 simpele verandering het nog steeds realiseren,alleen moet de software in het apparaat dan wel kunnen dealen met veranderingen en toevoegingen.
UPC heeft beloofd over enige tijd met decoders te komen waarbij je wel de volgorde kan veranderen en dan zal de rest ook wel volgen.
Maar een van de allereerste dvb-c decoders die op de markt kwam, de panasonic, had bv maar 120 geheugenplaatsen... dat was toen ruim voldoende,en een beperkt flash geheugen die ze hebben moeten gebruiken om een update uit te voeren waardoor er meer dan 120 zenders in konden.
Als je alle veranderingen in wil voeren en alles zelf wil kunnen instellen,dan kun je die decoder wegsmijten want dat past niet eens in het flash geheugen.
Terwijl er tienduizenden van die dingen staan.
De eerste samsung decoders konden maar een beperkte hoeveelheid EPG data aan,was toen genoeg,maar met het huidige aanbod kan de EPG data niet veel verder dan 2 dagen,anders is het geheugen vol van die eerste generatie decoders,dus houdt bv Ziggo daar rekening mee, de EPG kan veel groter zijn alleen crasht dan de helft van de decoders die daar gewoon niet mee om kan gaan omdat het toen niet nodig was.
De nieuwe generatie decoders komen wel,maar dan zit je toch nog met een hele grote berg decoders
die in huis en slaapkamers staan die niet compatible zijn en ook niet meer gemaakt kunnen worden en met een berg mensen die daarvoor gecompenseerd willen worden,tegenover die paar mensen die wel de zendervolgorde zelf wil kunnen bepalen.
Maar dat kan je moeilijk aan 1 kabelprovider verwijten.
De eerste tv's hadden ook maar 6 voorkeurzenders en van die duimwieltjes, en de allereerste hadden alleen een draaiknop voor VHF en UHF en daar kon je ook de volgorde niet op instellen..niet dat dat nodig was,met maar 2 zenders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:27:
Alleen zitten nu op de "zender" 535.250 8 digitale zenders ipv 1 analoge dus de techniek is toch net even anders.
En natuurlijk kan je op zowel je decoder als op je tv een favorietenlijst maken.
Natuurlijk is de techniek anders. maar de techniek is al bekend in het kastje anders kan hij die zenders niet laten zien. En op de Amino van XMS kan je overigens juist geen favorietenlijst maken (op de dvb-c humax van ziggo kon dat wel).

Maar aan zo'n favorietenlijsjte kan je dus zien dat het technisch echt geen probleem is om te maken. Met die favorietenlijstjes op de Humax kan je alleen de volgorde instellen (voor omhoog en omlaag zappen). Maar het kost echt geen 300Mb aan geheugen om de nummering dan ook aan te passen. Alleen doen ze dat gewoon niet. Omdat ze te lui zijn, er geen zin in hebben of gewoon niet aan denken of welke reden dan ook. Maar er is geen reden waarom het niet zou kunnen.

Maar goed, dat is een beetje hetzelfde als dat je op de Amino-PVR niet in kan stellen dat iets iedere week opgenomen moet worden. Blijkbaar is er niemand bij Glashart die een videorecorder heeft gehad of gebruikt en bedenkt dat het eigenlijk vreemd is dat dat niet kan terwijl dat al meer dan 20 jaar op videorecorder wel kan.

En dat terwijl het hebben van een EPG juist een verbetering kan zijn. Gewoon opgeven "StarTrek" en voila, alles waar "StarTrek" in de titel staat wordt opgenomen. Of de tag "documentaire - natuur" die van dat genre dan alles opneemt. Ze hoeven het niet eens zelf te verzinnen, de TiVo kon dat een decennium geleden al.

Wat mij eigenlijk het meest stoort is dat de glasvezel wordt verkocht als "techniek voor de toekomst", maar dat op dit soort dingen het juist lijkt alsof Professor Barabas je met de Teletijdmachine terug naar de prehistorie heeft gestuurd.

Maar gelukkig kan ik nu wel Hyves op mijn TV kijken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P.s. Ik leg alleen uit waarom iets kan of kon en waarom besloten is voor het een,of voor het ander bij fabricage en ontwerp,maar ik verdedig die keuze die men maakt(e) niet.
Bij mijn eigen tv's verander ik op de pc de zender volgorde in zoals ik het wil,zet het op een usb stick en update in een keer met die stick alle 3 de tv's i.p.v. met die kanalenschuiver in de tv alles 1 voor 1 te gaan doen met een papieren lijstje, op 1 staat die zender,op 2 staat die,omdat ik alle 3 de tv's gelijk wil houden qua zender volgorde,met een paar 100 zenders per tv..
En dat zijn gewoon Samsung tv's en daar hoef je niets ingewikkelds voor te doen.
USB stick er in, 2 toets combinaties en de hele zenderlijst staat op de stick, op mijn gemakje op de pc editen,opslaan voor het geval ik de tv ooit terug moet zetten naar fabrieksinstellingen,daarna neem ik het usb stickje mee naar alle 3 de samsung tv's, doe dezelfde toetscombi nog eens en al die honderden tv zenders staan in 1 keer op alle 3 de tv's in dezelfde door mij gewenste volgorde zonder dat ik dat met zender selecteren,invoegen,bladiebla per zender,per tv hoef te doen.
Zonder gehack of wat dan ook,hoe denk je dat ze dat in een hotel met honderden tv's doen ?
En het maakt dus niet uit welke dvb-c provider mij dat signaal levert.
Ik vrees alleen (understatement) dat 9 van de 10 XMS gebruikers die geen dvb-c gebruiken van xms deze hele discussie weinig boeit omdat ze het toch niet gebruiken,dus graag per PB door als je er toch over door wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenE schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:50:
[...]
En dat terwijl het hebben van een EPG juist een verbetering kan zijn. Gewoon opgeven "StarTrek" en voila, alles waar "StarTrek" in de titel staat wordt opgenomen. Of de tag "documentaire - natuur" die van dat genre dan alles opneemt. Ze hoeven het niet eens zelf te verzinnen, de TiVo kon dat een decennium geleden al.
Dat kon,en kan met de meeste harddisk-recorders met guide plus nog steeds,helaas dan alleen analoog.
Opnemen op trefwoord,op zet deze opname maar op wekelijks opnemen op dezelfde tijd met 10 minuten vooraf en 10 minuten achteraf.
Liggen er 2 werkeloos van op zolder,omdat ik toch alleen nog digitaal kijk.
Kon zelfs al in de eerste windows media center edition.
Neem alle afleveringen maar op waar idd startrek in voorkomt.
Had ook de simpele optie "volgen" zodat automatisch de serie gevolgd werd ongeacht tijdstip of zender.
Weg... pleite... ik weet geen enkele pvr die dat nu nog kan.
En dat kon je simpel van de ingebouwde harddisk ook nog even op een dvd branden.
Op 9 van de 10 pvr's kan dat gewoon niet meer (ook vanwege de rechten).
Daarom neem ik nu geen enkele serie meer op, ik download het wel dan kan ik kijken wanneer ik wil.
Is gewoon met de huidige apparatuur niet meer mogelijk,vergeten,bewust of onbewust,te weinig gebruikt, weg.

En dan heb ik het maar niet eens over de series waar ze hier maar een of 2 seizoenen van laten zien,terwijl de serie in Amerika gewoon doorloopt.. (Heroes,Eureka,Battlestar Gallactica,24,Taken,the 4400..enz enz..)
Maar gelukkig kan ik nu wel Hyves op mijn TV kijken ;(
Ik heb internet op mijn tv,dus kan het ook nog,maar voordat ik met mijn vingers en de remote op een geprojecteerd toetsenboardje alles heb ingevoerd en dan ook nog foutloos,heb ik diezelfde remote al door de muur gegooid,zeker als een ander dat voor me al gedaan heeft en ik alles weer opnieuw kan instellen.. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 31-03-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iew.. 2 virus mailtjes in HTML formaat,door de XMS virus scanner en Avast doorgelaten met een automatische executable er in van DHL.
Nu staat mijn mail programma executables in HTML niet toe,maar normaliter is nu openen van de mail voldoende,het virus staat niet meer in een apart ZIP bestand maar in de mail zelf.
Pas daar voor op mensen,zelfs openen van de mail kan je besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Sinds dinsdagmiddag is bij ons het analoge tv en radio signaal dermate slecht geworden dat de radio het niet meer doet en
de tv zulk zware sneeuwbuien vertoont op alle zenders dat het niet meer te bekijken is. Ik heb toen het modem een tijdje spanningsloos
gemaakt om daarna weer te kijken of het dan wel weer werkte. Helaas was dat niet het geval dus de helpdesk maar gebeld.

De status hebben ze bekeken in het modem en alles zou moeten werken.
Bij de vraag wekle lampjes er op het modem branden kwamen we erachter dat RTV niet brand. Dat is niet goed daar moet naar gekeken worden werd mij verteld.

Ze hebben toen een mail gestuurd naar diegene die dat op moest lossen.

De volgende dag niemand gezien og gehoord.

Ik weer even bellen.

Ja dat kan wel even duren kreeg ik te horen, ik kan ze nu niet meer bellen maar ik ga erachter aan.

Net weer de helpdesk gebeld met de vraag hoe het ervoor staat, krijg ik te horen dat ze nog geen reactie terug hebben ontvangen,
waarop ik zeg dat ze er toch even achteraan kunnen bellen, nee we wachten gewoon af tot we een reactie terug krijgen.

Hoe lang blijf ik nou zonder Analoge radio en tv zitten. Tot iemand een keer zin heeft om het op te lossen.

Zulke storingen los je toch gewoon de volgende dag op en niet wanneer het een keerje uitkomt

Het schiet aardig tekort in de service van XMS en ik wordt hiet in geen vrolijk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
bluesparkle schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 07:23:

Ik heb dit probleem nu al een week of 3-4. Moet per dag de amino 130 zo'n 6 keer opnieuw opstarten, als de telefoon gaat klapt zowel i-net als de tv er helemaal uit, en uitzending gemist hapert en valt idd steeds weg.

Vele keren gebeld, met als gevolg de standaard reactie: zet de modem maar een uurtje uit. :(

Uiteraard ook maar een mail gestuurd, en wat een verrassing: nog steeds geen oplossing en ook geen reactie!!

Zit nu al een jaar of 4 bij xms, en de eerste 3 jaar probleemloos doorgekomen, maar de laatste tijd is t belabberd :X

Ps, inderdaad is het aantal "DHL" mailtjes explosief gestegen de laatste 2 dagen ..

[ Voor 4% gewijzigd door MrPompidom op 31-03-2011 15:43 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.