@Nick: Lees de post boven je van Rekenblok nog eens. Hij zegt dat er een 'standaard' 2 seconden probleem is, maar dat jouw probleem daar niet onder valt. Vandaar dat dit de eerste keer is dat ze van dit 2 seconden probleem horen.
edit:
Nm, problem @ local
Nm, problem @ local
[ Voor 94% gewijzigd door Rataplan op 22-03-2011 20:27 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Laatst kreeg ik nog te horen vanuit XMS dat het type DRG-600 niet in gebieden geplaatst kan worden, zoals in jou gebied waar het oude type Packetfront hangt.Nick39 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:10:
Morgen komt er een monteur met een DRG-600 wat een nieuw type packetfront schijnt te zijn.
Ik ga een tijdje met het DRG-600 ding werken en als het niet goed is moet ik me weer bij XMS melden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 21:36 ]
+@Johny_BVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:28:
[...]
Laatst kreeg ik nog te horen vanuit XMS dat het type DRG-600 niet in gebieden geplaatst kan worden, zoals in jou gebied waar het oude type Packetfront hangt.
Die verhalen heb ik ook gehoord... ik heb ondertussen meer verhalen gehoord dan me lief is.
En iedere keer is er weer een andere versie van het verhaal.
Er zou al 3 keer een trace op mijn lijn zijn gezet,zelfs als dat van die 3 keer echt 1 keer zo was geweest had men gezien of dit een ander probleem zou zijn.
Logs bijgehouden van elk tijdstip en elk nummer ( onnodig als er echt een trace op zou zijn gezet maar goed, ik was naief...ik geloofde het.. ) en doorgegeven.
Zelfs het verhaal van de helpdesk jongen D. (Niet Denan) die me aanraadde mijn dure Siemens 3 stuks gigadect van 100 euro per stuk weg te doen omdat die niet compatible zouden zijn.
Morgen gaat hier geen monteur weg zonder werkend internet en telefonie wees maar niet bang,maar het zou nu toch weer wel kunnen werken met een DRG 600.
Maar jouw deal en ontmoeting met Folkert over die 2 seconden is weinig deal geweest.
Vandaag is mijn 2 seconden probleem opeens "anders" dan het 2 seconden probleem van een ander.
Vandaag heb ik hier "intern" ook over gesproken.
Per 1 juni past Ziggo alle pakketten aan,is het problem dan niet "solved" dan ligt er op 2 juni een brief bij XMS.
Ziggo levert toch al alle diensten, dan Porteer ik wel naar Budget Phone o.i.d.
Ik heb genoeg kluitjes en genoeg riet gezien.
Ik ben langer aan het lijntje gehouden dan van hier naar denemarken en terug.
Ik hoor iedere dag een ander verhaal,ik word wel lid van een bibliotheek als ik steeds andere verhalen wil.
Ik heb me bewust voor diverse pilots opgegeven,maar zoals het er nu naar uit ziet heb ik me onbewust ook voor een glasvezel pilot opgegeve en dat heeft me geld genoeg gekost.
En compensatie ??? zelfs nog nooit een officiele brief waarin men iets erkent.
Laten we gewoon eens eerlijk zijn..we bekijken de afgelopen week,met elke dienst op internet na is er wel een probleem.
Geen kiestoon,haperende tv,uitzending gemist die niet te bekijken valt,modules die uitbranden.
Storingen,storingen,storingen.
Ik blijf geen betalende betatester hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 22-03-2011 22:28 ]
Dat was het al. Vandaar dat het de oplossing langer duurtVandaag is mijn 2 seconden probleem opeens "anders" dan het 2 seconden probleem van een ander.
Vandaag heb ik hier "intern" ook over gesproken.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
mijn probleem is net zo lang aan de gang hoorRekenblok schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:05:
[...]
Dat was het al. Vandaar dat het de oplossing langer duurt
Verwijderd
Maar het blijft vreemd,
en ga dat ook zeker uitzoeken hoe het nu opeens wel mogelijk is een 600 op te hangen in een oud packetfront gebied.
edit > ze zullen dan toch ook een monteur moeten sturen die de glasconnectie weer in het nieuwe Packetfront kan monteren.
Want standaard monteurs kunnen dat vaak niet die ze sturen voor modem omwisseling.
Of je zal een lus krijgen vanuit het oude connect gedeelte naar het nieuwe gedeelte van de nieuwe packetfront.
en ga dat ook zeker uitzoeken hoe het nu opeens wel mogelijk is een 600 op te hangen in een oud packetfront gebied.
edit > ze zullen dan toch ook een monteur moeten sturen die de glasconnectie weer in het nieuwe Packetfront kan monteren.
Want standaard monteurs kunnen dat vaak niet die ze sturen voor modem omwisseling.
Of je zal een lus krijgen vanuit het oude connect gedeelte naar het nieuwe gedeelte van de nieuwe packetfront.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 22:17 ]
Niet ten nadele van jou,maar had dat niet wat eerder geventileerd kunnen worden ?Rekenblok schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:05:
[...]
Dat was het al. Vandaar dat het de oplossing langer duurt
Kom,laat er nou eens gewoon iemand erkennen dat er ergens iets fout is gegaan,al is het maar in de communicatie naar mij toe ?
Jullie doen je best hoor maar het begon al met de analoge tv, toen ik daar fouten in zag is 3/4 jaar ontkend dat het zo was tot een onafhankelijk buro (HAKO) aantoonde dat ik gelijk had.
Op de site kreten als, we willen overal zijn waar u bent.
Maar in Leiden is er geen lokaal xms huis.
Ik neem de dienst niet af,maar in Leiden is er geen dvb-c... 200 met een streep er door... in 3 gehuchten met een ezel en een paard leverbaar...
Sorry maar na 2 elkaar absoluut tegensprekende telefoontjes van XMS, een nog ander telefoontje van Reggefiber zou ik ook wel eens een telefoontje willen krijgen over een leuke compensatie...maar dat zal wel echt een sprookje zijn,ben even niet on speaking terms meer.
Ik hoop ook eens dat xms dat begrijpt ipv steeds begrip te vragen van mij.
(xms steeds bedoelend als bedrijf,voor de hier aanwezige medewerkers heb ik respect en ben ik ook telefonisch normaal gebleven)
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 22-03-2011 22:30 ]
Hallo allen, een zender vraag:
In de laatste XMS nieuwsbrief stond dat het aantal BBC zenders wordt uitgebreid. Zo komen BBC3 en 4 in het digitale pakket beschikbaar. Weten jullie misschien of 3 en 4 overdag ook doorgegeven gaan worden? Of gaan ze op zwart?
Overdag worden de BBC kinderprogramma's uitgezonden. Bij Ziggo werden deze in eerste instantie doorgegeven maar later werden ze zonder aankondiging uitgeschakeld
De reden zou zijn dat het dagprogramma wordt verzorgd door twee aparte zenderorganisaties, CBBC en CBeebies. Hiermee zouden weer afzonderlijke afspraken gemaakt moeten worden en er zullen ook wel meer kosten mee zijn gemoeid.
Ben benieuwd of jullie hier meer van weten
Peter
In de laatste XMS nieuwsbrief stond dat het aantal BBC zenders wordt uitgebreid. Zo komen BBC3 en 4 in het digitale pakket beschikbaar. Weten jullie misschien of 3 en 4 overdag ook doorgegeven gaan worden? Of gaan ze op zwart?
Overdag worden de BBC kinderprogramma's uitgezonden. Bij Ziggo werden deze in eerste instantie doorgegeven maar later werden ze zonder aankondiging uitgeschakeld
De reden zou zijn dat het dagprogramma wordt verzorgd door twee aparte zenderorganisaties, CBBC en CBeebies. Hiermee zouden weer afzonderlijke afspraken gemaakt moeten worden en er zullen ook wel meer kosten mee zijn gemoeid.
Ben benieuwd of jullie hier meer van weten
Peter
Nou nog steeds sneeuw op de tv. Gisteren gebeld, zou worden opgelost, zo niet zou ik worden terug gebeld. Niet teruggebeld, ga er vanuit dat het werkt, nog steeds sneeuw. vandaag weer gebeld... wat een incompetent kut volk daar achter die telefoon.blackTIE schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:34:
Ik heb hetzelfde probleem; analoge tv via XMS in Amersfoort geeft bij mij sinds gisteren sneeuw. Op de website van XMS staat geen storing vermeld. Internet en telefoon doen het wel gewoon. Modem al een keer van de stroom gehaald. Iemand anders hetzelfde probleem?
[...]
Highlights:
* wat ik dacht dat zij eraan konden doen (like WTF!)
* ze konden het ook niet helpen
* iemand had een kabel los getrokken. (ps heb gewoon internet, sst niet vertellen, anders werkt dat ook niet meer)
Meneer aan de lijn vond het maar wat normaal dat het gewoon dagen niet werkt. PS. het kan nog drie dagen duren! Moest maar een klachtenbrief sturen. Maar voor het geld hoefde ik het niet te doen, want dat was niet zoveel.
Ow en wedden dat ik dat ik die restitutie terug ga vragen, al is het maar voor het principe. Het intereseert me geen lor als het me zelfs geld gaat kosten. Wat een mentaliteit. OMFG. Overigens staat de storing nog steeds niet op de website....
Ik kreeg ook iemand aan de lijn bij de helpdesk die vertelde dat er een kabel was stukgetrokken. Leek me inderdaad ook al sterk aangezien internet en telefoon het gewoon doen, maar de dienstdoende medewerker was niet vatbaar voor die suggestie.
Bij mij zeiden ze overigens dat het nog wel vijf dagen kon duren. Zelfs al was het een kabelbreuk, dan nog moet dat binnen een dag verholpen zijn, dunkt me. Zeg dan wat er echt aan de hand is, daar kan ik dan nog begrip voor opbrengen.
Zit overigens in gebied 3825...
Bij mij zeiden ze overigens dat het nog wel vijf dagen kon duren. Zelfs al was het een kabelbreuk, dan nog moet dat binnen een dag verholpen zijn, dunkt me. Zeg dan wat er echt aan de hand is, daar kan ik dan nog begrip voor opbrengen.
Cardinal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:10:
[...]
Nou nog steeds sneeuw op de tv. Gisteren gebeld, zou worden opgelost, zo niet zou ik worden terug gebeld. Niet teruggebeld, ga er vanuit dat het werkt, nog steeds sneeuw. vandaag weer gebeld... wat een incompetent kut volk daar achter die telefoon.
Highlights:
* wat ik dacht dat zij eraan konden doen (like WTF!)
* ze konden het ook niet helpen
* iemand had een kabel los getrokken. (ps heb gewoon internet, sst niet vertellen, anders werkt dat ook niet meer)
Meneer aan de lijn vond het maar wat normaal dat het gewoon dagen niet werkt. PS. het kan nog drie dagen duren! Moest maar een klachtenbrief sturen. Maar voor het geld hoefde ik het niet te doen, want dat was niet zoveel.
Ow en wedden dat ik dat ik die restitutie terug ga vragen, al is het maar voor het principe. Het intereseert me geen lor als het me zelfs geld gaat kosten. Wat een mentaliteit. OMFG. Overigens staat de storing nog steeds niet op de website....
Idd Ziggo gaat e.e.a. aanpassen maar ook:Nick39 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:02:
[...]
Per 1 juni past Ziggo alle pakketten aan,is het problem dan niet "solved" dan ligt er op 2 juni een brief bij XMS.
Ziggo levert toch al alle diensten, dan Porteer ik wel naar Budget Phone o.i.d.
Ik heb genoeg kluitjes en genoeg riet gezien.
Ziggo sluit SMTP poort 25 voor alle klanten
Gepubliceerd door Coen van Eenbergen op vrijdag 11 maart 2011 11:53
Views 3099
Ziggo heeft geheel onaangekondigd besloten om alle uitgaande verbindingen op poort 25 af te sluiten voor alle klanten. Poort 25 is de zogenaamde SMTP-poort waarmee e-mails worden verzonden. De enige uitgaande mailservers die nog te bereiken zijn via poort 25 zijn die van Ziggo zelf. Alle klanten met een eigen domeinnaam en mailserver moeten nu uitwijken naar andere poorten of de mailservers van Ziggo.
De reden voor deze blokkade ligt wel enigzins voor de hand, dat is namelijk spam. Klanten van Ziggo die bepaalde virussen op hun computer hebben of ongewenst onderdeel zijn geworden van een botnet zorgen nog weleens voor een hele hoop spamverkeer. Dit heeft vervolgens tot gevolg dat Ziggo weer op allerlei blacklists komt te staan en dat de technici van Ziggo dat weer moeten zien op te lossen.
Ziggo heeft nu besloten om poort 25 dan maar helemaal dicht te zetten voor alle mailservers behalve die van Ziggo zelf. De oplossing is natuurlijk prima voor het probleem van de spammende Ziggo klanten, alleen de groep klanten die gebruik maakt van een eigen mailserver hebben de afgelopen dagen problemen gehad met het verzenden van e-mail.
Waarom deze groep klanten ineens niet meer kon mailen was een raadsel en veel systeembeheerders hebben de nodige tijd besteedt aan het onderzoeken van de problemen. Ziggo heeft er bewust voor gekozen om de klanten maar niet te informeren, dat zou leiden tot verwarring onder de minder technische klanten die dan weer vragen gaan stellen aan de helpdesk.
Iedereen die zich afvraagt waarom zijn of haar e-mails blijven steken in de outbox de afgelopen dagen weet nu wellicht waarom. Wellicht ben je klant van Ziggo met een eigen mailserver?
of je hier blij mee moet zijn??????
Dan heeft die medewerker gelijk gehad. CATV gaat namelijk over een 2e vezel en staat in het netwerk op fysiek niveau los van de IP based diensten.blackTIE schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:11:
Ik kreeg ook iemand aan de lijn bij de helpdesk die vertelde dat er een kabel was stukgetrokken. Leek me inderdaad ook al sterk aangezien internet en telefoon het gewoon doen, maar de dienstdoende medewerker was niet vatbaar voor die suggestie.
Hier vanochtend ook de update binnen, geen enkel verschil buiten het groene Amino logo en iets met Opera (Powered by Opera oid) bij het opstarten.ik222 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:39:
Hier zit er in elk geval nog geen enkele functionaliteit uit dat lijstje in, denk dat het dus nog niet in vrijgegeven.
Hoop dat ik nu ieg niet meer af en toe de stroom eraf hoeft te halen omdat mijn scherm ineens op zwart springt....
Hi Ha Hopjesvla
Daar had ik weinig mee te maken, het bericht klopt ook niet, poort 25 was al gesloten in het Casema gebied sinds 2006 en ook in het @ home gebied, alleen niet in het Multikabel gebied.wiebo66 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:26:
[...]
Idd Ziggo gaat e.e.a. aanpassen maar ook:
Ziggo sluit SMTP poort 25 voor alle klanten
Gepubliceerd door Coen van Eenbergen op vrijdag 11 maart 2011 11:53
Views 3099
Ziggo heeft geheel onaangekondigd besloten om alle uitgaande verbindingen op poort 25 af te sluiten voor alle klanten. Poort 25 is de zogenaamde SMTP-poort waarmee e-mails worden verzonden. De enige uitgaande mailservers die nog te bereiken zijn via poort 25 zijn die van Ziggo zelf. Alle klanten met een eigen domeinnaam en mailserver moeten nu uitwijken naar andere poorten of de mailservers van Ziggo.
Dat veranderd,de rest was al jaren zo,het is ook niet onaangekondigd,het is een jaar geleden al medegedeeld en er is een alternatieve poort geopend: 587
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=8999
@Cardinal,misschien stomme vraag maar brandt het lampje van de tv modulator wel, misschien is gewoon de modulator stuk ??
Dat er een kabelbreuk is,lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan wel,niet bij je thuis waarschijnlijk maar in de POP (het xms wijkhuisje) wordt natuurlijk ook gerommeld en zoals Denan zegt,er zijn 2 fibers in de oranje tule aanwezig,dus bij een slechte las of gewoon iemand die per ongeluk ergens tegenaan gelopen is in de pop zou in theorie je tv vezel gebroken kunnen zijn..
Overigens nog geen monteur gezien,jammer,wilde ff uitslapen..ben om 7 uur opgestaan.. zal je zien,komt ie 5 voor 12
[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 23-03-2011 09:46 ]
Gisteravond de Amino M532 ingesteld om Lauren Verslaat op te nemen op Veronica.
Bij controle vanmorgen zag ik dat de opname had gelopen, maar dat het beeld zwart bleef en er ook geen geluid was. Kortom er heeft een opname gelopen van het zwarte gat.
Probleem was er al eerder bij opnames die geprogrammeerd waren tijdens mijn vakantie.
Bij controle vanmorgen zag ik dat de opname had gelopen, maar dat het beeld zwart bleef en er ook geen geluid was. Kortom er heeft een opname gelopen van het zwarte gat.
Probleem was er al eerder bij opnames die geprogrammeerd waren tijdens mijn vakantie.
Ik hoop niet dat je de laatste zin echt meent, het klinkt behoorlijk denigrerend voor iedereen buiten het "geweldige" Leiden...Nick39 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:20:
Ik neem de dienst niet af,maar in Leiden is er geen dvb-c... 200 met een streep er door... in 3 gehuchten met een ezel en een paard leverbaar...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
@Cardinal & Nick,
Ik snap dat er ongenoegen is, maar het kan natuurlijk ook anders.
Het is niet leuk om bv een scheld kanonnade (Cardinal) in de ochtend door te moeten lezen, plus het is onbeschoft tegenover de mensen die je probeerde te helpen (zeker als het hier gaat om een stukje onwetendheid uit je eigen richting!).
Hou het informatief en netjes zou ik voorstellen, dan blijven mensen opletten.
Het is niet leuk om bv een scheld kanonnade (Cardinal) in de ochtend door te moeten lezen, plus het is onbeschoft tegenover de mensen die je probeerde te helpen (zeker als het hier gaat om een stukje onwetendheid uit je eigen richting!).
Haha.. nee hoor dat bedoelde ik meer in de vorm van dat nog bijna nergens de 200 mbits echt geleverd kan worden. ( 2 ezels en een paard is een verbasterde aanduiding voor bv een klein dorpje en slaat niet op de bevolking ervan)The Wizard schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:39:
[...]
Ik hoop niet dat je de laatste zin echt meent, het klinkt behoorlijk denigrerend voor iedereen buiten het "geweldige" Leiden...
En off topic,maar ik kan weinig geweldigs aan Leiden merken en dat bedoel ik wel serieus.
De binnenstad is autovrij (daar sta je dan met je nieuw gekochte tv en een steekwagentje) op elke hoek hebben ze parkeermeterzaad uitgestrooid en die zijn prima ontkiemd.
2 euro per uur parkeren en we hebben last van gemeente mollen... dat is een hardnekkig ras.. in onze geweldige cityring graven deze mollen steeds gaten en is er een omleiding tot ze na een jaar of 2 alle stukken hebben open gebroken en dan beginnen ze weer opnieuw.
Wil je er trouwen dan moet je een parkeervergunning aanvragen (tegen betaling uiteraard) voor het aantal gasten,een medewerker haalt dan de paaltjes weg en alle auto's moeten die vergunning voor de ruit hebben.
Loopt de bruiloft uit (zoals bij mijn neef) dan staan de paaltjes terug en kan je er niet meer bij.
Tegen betaling komen ze dan met een busje langs om de paaltjes weer weg te halen,bij zijn bruiloft duurde het een uur voordat dat zo was, zodat de fotoshoot niet door kon gaan en stond iedereen dus een uur buiten te kleumen (in december) en zo kan ik het hele forum volzetten..openbare straatverlichting kapot op een fietspad met midden daarop een paaltje, 3 keer mensen gewond waarvan 1 vrij ernstig,ik heb een week lang elke dag gebeld voordat er iemand bereid was met een ladder een nieuw peertje er in te draaien en vorige week is er iemand beboet die met paard en wagen kwamen trouwen en de paardepoep niet in hun trouwkostuum hadden weg gehaald,dus niets is zo geweldig als Leiden..volgens hun eigen slogan dan..
Ik heb geen enkel onvertogen woord gebruikt,geen scheld Kannonnade gehouden,netjes de feiten opgenoemd en netjes aangegeven dat de hier aanwezige xms medewerkers geen blaam treft en dat ik ze respecteer en waar ik XMS zeg ik expliciet niet de mensen van XMS voor zover hier aanwezig bedoel.Darkangle schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:54:
@Cardinal & Nick,
Zelfs een mogelijke oplossing voor Cardinal aangedragen en de stelling van Denan en de helpdesk onderbouwd dat er 2 vezels zijn en dat een breuk mogelijk is.
Echter,in mijn geval al bijna een jaar lang van het kastje naar de muur worden gestuurd,resulteert ook niet in een liefdesbrief,maar ook daar heb ik mijn fatsoen gehouden.
Ik begrijp dan ook werkelijk niet waar je in mijn geval op doelt.
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 23-03-2011 10:11 ]
@Famous
De nieuwe drg 600 past dus gewoon,zelfs de stekkers met de glasvezel aansluitingen waren identiek.
Alleen brak gelijk een van de fibers maar die heeft hij gelast.
Wat snelheid betreft, nieuwsgroepen haalt wel 95 zie ik, alleen http://myspeed.visualware.com/index.php gaf altijd netjes 100 aan en nu 75 als speed.
Nu kan het onmogelijk dat ik maar zou kunnen browsen met 75 en nieuwsgroepen met 95 lijkt me.
Of het moet iets in de QOS zijn.
Er is niets achtergebleven van de oude packetfront.. alleen ben ik nieuwsgierig naar de specificaties van de 600... bv wel gigabits aansluiting enz.. ?
100 mbits dus..
http://www.packetfront.co...Access_datasheet_0804.pdf
Andere test geeft dit aan:
dus lijkt me wel ok..
De nieuwe drg 600 past dus gewoon,zelfs de stekkers met de glasvezel aansluitingen waren identiek.
Alleen brak gelijk een van de fibers maar die heeft hij gelast.
Wat snelheid betreft, nieuwsgroepen haalt wel 95 zie ik, alleen http://myspeed.visualware.com/index.php gaf altijd netjes 100 aan en nu 75 als speed.
Nu kan het onmogelijk dat ik maar zou kunnen browsen met 75 en nieuwsgroepen met 95 lijkt me.
Of het moet iets in de QOS zijn.
Er is niets achtergebleven van de oude packetfront.. alleen ben ik nieuwsgierig naar de specificaties van de 600... bv wel gigabits aansluiting enz.. ?
100 mbits dus..
http://www.packetfront.co...Access_datasheet_0804.pdf
Andere test geeft dit aan:

[ Voor 96% gewijzigd door Nick39 op 23-03-2011 12:04 ]
En is je twee seconde opgelost ?
Je lijkt mijn huisarts welRekenblok schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:15:
En is je twee seconde opgelost ?
Telefonie kon ik nu nog niet proberen,ik moest e.e.a. aan mijn eigen bekabeling doen, er moest echt plaats gemaakt worden en de diverse andere aansluitingen moeten verplaatst worden dus daar ben ik nu mee bezig.
Monteur was alleen niet helemaal vrolijk,in het telefoongesprek gisteren zei de man van Reggefiber: "Ik heb morgen een monteur in Leiden,kan die dan langs komen."
De monteur die vandaag bij mij was, moest helemaal niet in Leiden zijn, maar was vanochtend vanuit Nijmegen eerst naar een andere plaats gestuurd om mijn spullen op te halen,daarna hierheen gereden (ik was dus zijn eerste klus) en kreeg nu een telefoontje dat ie terug moest komen naar Nijmegen om daar iets te halen,terwijl ie daar dus 2 uur daarvoor nog was geweest,en dan zit je opgevouwen in een meterkast van 1 meter breed, 60 cm diep en 180 hoog of zo,waar ook nog eens de gasmeter ergens in het midden hangt,niet tegen de muur maar "zwevend" er in en al mijn bekabeling zit in K25 goot en die moet ik dus verplaatsen. Als dat klaar is laat ik het je weten.
Man in elk geval een bakkie koffie aangeboden en gevraagd of hij een stoeltje wilde want half gehurkt zittend... ik ben zelf van origine electricien maar....
[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 23-03-2011 13:33 ]
Bij mij (3825) ook niet meer sinds maandag. Maandagavond na 29 minuten eindelijk iemand van de Helpdesk aan de lijn, die me vervolgens zo'n 5 minuten in de wacht ging zetten om te kijken wat er mis was.Cardinal schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:50:
Nou analoge Tv in amersfoort werkt ook niet meer. Zojuist 10 minuten in de wacht gestaan en uiteindelijk opgegeven.
Conclusie: volgens ons staat uw modem uit. Hm, vreemd, dan kan ik toch ook niet jou bellen en internetten?
Oh ja.. Nou dan sturen we uw call door naar 2e lijns support.
Dinsdagavond weer opnieuw gebeld, want er was nog steeds sneeuw en ik was niet teruggebeld. Deze keer al binnen zo'n 13 minuten contact. Er was dinsdag nog niets mee gedaan door 2e lijns support... Er waren meer mensen uit Amersfoort met hetzelfde probleem en ze wisten nog niet waar het aan lag. Afwachten dus maar kwam het op neer...
Handig dat deze storing dus ook nu nog steeds niet op de storingenpagina genoemd wordt.
Ook heel handig: het ontbreken van een aantal wachtenden melder... Zeker als je niet binnen een paar minuten geholpen wordt zou zoiets natuurlijk niet mogen ontbreken..
Vanavond maar eens kijken of de boel al weer werkt.
Iemand die meer van deze storing weet?
Verwijderd
Normaliter als de rode led brand is dat gedeeltje kaduuk.Martin1837 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:31:
[...]
Ik had zelf al een rode led ipv groene led in m'n packetfront gezien, de boel een keer spanningsloos gemaakt, maar dat mocht niet baten.
Dus je Catv module moet vervangen worden.
Ok, dat zou inderdaad logisch zijn. Maar dat moet toch snel opgelost kunnen worden?
denan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 06:47:
[...]
Dan heeft die medewerker gelijk gehad. CATV gaat namelijk over een 2e vezel en staat in het netwerk op fysiek niveau los van de IP based diensten.
Niet als de aanvoer vezel (niet jouw specifieke lijntje) ergens doorgeknipt is.blackTIE schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:24:
Ok, dat zou inderdaad logisch zijn. Maar dat moet toch snel opgelost kunnen worden?
@catv problemen,
Gebeld met tweede lijn.
Je word op dit moment gemigeerd. Waardoor het signaal is weg gevallen.
De verbinding word zo snel mogelijk herstelt.
Gebeld met tweede lijn.
Je word op dit moment gemigeerd. Waardoor het signaal is weg gevallen.
[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 23-03-2011 15:32 ]
Nope, is niet stuk en het lampje brand.Nick39 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:23:
[...]
@Cardinal,misschien stomme vraag maar brandt het lampje van de tv modulator wel, misschien is gewoon de modulator stuk ??
Ik ook, ik woon tegenover jeblackTIE schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:11:
[...]
Het zou helpen als aan de klanten wordt gecommuniceerd dat (analoge) TV niet meer werkt. Het staat overigens nog steeds niet gecommuniceerd op de website van XMS bij storingen. Wat me opvalt is dat het blijkbaar een pakket is wat XMS ook weer bij derde afneemt, echter neem ik als klant een pakket bij XMS af en heb niet te maken met andere partijen. XMS ziet dat blijkbaar andersdenan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:25:
[...]
Niet als de aanvoer vezel (niet jouw specifieke lijntje) ergens doorgeknipt is.
Ehm, welke mensen die probeerde te helpen en welke onwetendheidDarkangle schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:54:
Nee, het is geen scheld kannonade, maar een reflectie van de klanttevredenheid van de helpdesk.
Met de DRG-600 is de verbinding nu weer gelijk als met het oude packetfront:

Zo te zien is mijn internet verbinding weer netjes.
Het mooie weer is nu de spelbreker in het telefoon probleem,niemand die ik probeer te bellen neemt op,maar moet ik zowieso over een wat langere tijd meten want degene die ik vandaag zo te spreken kan krijgen,heeft morgen bij wijze van spreken weer de 2 seconden vertraging dus kan daar nog weinig over zeggen.

Het mooie weer is nu de spelbreker in het telefoon probleem,niemand die ik probeer te bellen neemt op,maar moet ik zowieso over een wat langere tijd meten want degene die ik vandaag zo te spreken kan krijgen,heeft morgen bij wijze van spreken weer de 2 seconden vertraging dus kan daar nog weinig over zeggen.
Verwijderd
Ik las destrax ook dat je je snelheid niet haalde met "My Connection".Nick39 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:30:
[afbeelding]
Maar ook deze test werkt niet altijd helemaal okee, zoals veel van deze testen doen.
Vaak zijn ook daar inzakkers.
S'morgens of s'avonds laat zijn de beste tijdstippen om hier een "goed?" resultaat te krijgen.
Maar ervan uitgaan dat hij goed werkt... Nee.
Weer een gratis snelheidsverhoging bij Ziggo:
http://www.mediamagazine....ternetsnelheden-bij-ziggo
Dan komt de 'alles in 1 plus' (2,95 goedkoper dan de XMS triple) qua downloadsnelheid "bijna" in de buurt van de triple van XMS. Waarbij "bijna" inhoud dat het 1/5e scheelt. De upload halen ze natuurlijk bij lange na nietNick39 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:21:
add: als ik eens goed naar die aanbieding kijk is dat helemaal geen 'gratis verhoging'. Ze trekken gewoon de oude gebieden gelijk met de nieuwe. Of zat iedereen altijd op 22mbit voor €52 bij ziggo?
[ Voor 22% gewijzigd door denan op 23-03-2011 19:50 ]
Xms bedankt. Tv werkt weer... internet niet meer.
Servicedesk bla bla netwerkbeheerder bla bla waarschijnlijk morgen weer, maar dat is niet zeker.
* hele diepe zucht*
Servicedesk bla bla netwerkbeheerder bla bla waarschijnlijk morgen weer, maar dat is niet zeker.
* hele diepe zucht*
@Cardina,
Nogmaals, je word op dit moment gemigreerd vermoed ik. Niet zo gek dat daar onderbrekingen plaats vinden.
Heb je mijn bericht wel gelezen? Want ik ik krijg de indruk van niet namelijk
Zie:
Zo ja: een workaround dat nog wel eens wilt werken is om de instellingen van je vast ip te verwijderen. Dan krijg je wel een ander ip maar op het moment dat dat niet meer werkt switch je weer terug naar je vaste ip.
Nogmaals, je word op dit moment gemigreerd vermoed ik. Niet zo gek dat daar onderbrekingen plaats vinden.
Heb je mijn bericht wel gelezen? Want ik ik krijg de indruk van niet namelijk
Zie:
Los daarvan kan je daar vrij weinig aan doen. Het is nu helaas even afwachten op de netwerkbeheerder voor herstel van jou lijn. Vraagje: toevallig een vast ip adres?Rekenblok schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:29:
@catv problemen,
Gebeld met tweede lijn.
Je word op dit moment gemigreerd. Waardoor het signaal is weg gevallen.
Zo ja: een workaround dat nog wel eens wilt werken is om de instellingen van je vast ip te verwijderen. Dan krijg je wel een ander ip maar op het moment dat dat niet meer werkt switch je weer terug naar je vaste ip.
[ Voor 75% gewijzigd door White_Collar op 23-03-2011 20:56 ]
Dat ligt niet aan Lauren: ik heb hetzelfde programma opgenomen met mijn M532. Ik kan de opname gewoon terugkijken (in ieder geval het begin, de rest bewaar ik voor later....)bluesparkle schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:31:
Gisteravond de Amino M532 ingesteld om Lauren Verslaat op te nemen op Veronica.
Misschien een probleem met jouw Amino?
Cardinal heeft Maandag een storing en gemeld. Morgen is het echter al weer Donderdag. Ik ben het toch echt eens met Cardinal (en zijn irritatie) dat het toch echt te zot is dat het zo lang moet duren.Rekenblok schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:23:
@Cardina,
Heb je mijn bericht wel gelezen? Want ik ik krijg de indruk van niet namelijk![]()
Zie:
[...]
Los daarvan kan je daar vrij weinig aan doen. Het is nu helaas even afwachten op de netwerkbeheerder voor herstel van jou lijn. Vraagje: toevallig een vast ip adres?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Alles in een plus idd 22 mbit, behalve de gebieden waar glasvezel concurrentie aanwezig is daar is de huidige snelheid 30/4 mbit. Ben benieuwd of ze deze nu allemaal gelijk trekken of dat deze gebieden naar bijvoorbeeld 50 gaan.denan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:38:
[...]
Dan komt de 'alles in 1 plus' (2,95 goedkoper dan de XMS triple) qua downloadsnelheid "bijna" in de buurt van de triple van XMS. Waarbij "bijna" inhoud dat het 1/5e scheelt. De upload halen ze natuurlijk bij lange na niet
add: als ik eens goed naar die aanbieding kijk is dat helemaal geen 'gratis verhoging'. Ze trekken gewoon de oude gebieden gelijk met de nieuwe. Of zat iedereen altijd op 22mbit voor €52 bij ziggo?
The Unpredictable Striker!
Jammer dat er staat vanaf 1 april, ik zou zeggen eerst zien en dan gelovenNick39 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:21:
Wordt al een aantal dagen gemigreerd lijkt het. Op dit moment werkt het internet in 3825 niet voor alle mensen met een vast IP. Je workaround werkte gisteren niet, zal het vanavond nogmaals proberen indien het internet niet werkt.Rekenblok schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:23:
@Cardina,
Heb je mijn bericht wel gelezen? Want ik ik krijg de indruk van niet namelijk![]()
Zie:
[...]
Ik heb gisteren tweemaal gebeld, omdat ik na ontevredenheid na mijn eerste telefoongesprek en paar mensen in de buurt ben afgegaan om na te vragen of zij wel internet hadden. Na dat bleek dat andere mensen ook last van de problemen hadden nogmaals gebeld. Grappig om te zien dat je als individuele klant kennelijk niet zo boeiend bent en als blijkt dat meerdere mensen het probleem hebben, opeens er wat actiever gereageerd wordt. Jammer is dat dit uit mijn kant moet komen, ze konden achteraf namelijk wel zien welke klanten wel of geen internet hebben.
Moet er wel bij zeggen dat Thomas van de servicedesk me prima heeft geholpen in tegenstelling tot mijn eerdere ervaring. Momenteel echter nog steeds geen internet verbinding.
Ik ben het ook met cardinal eens dat het lang duurt. Laat daar geen misverstand over zijn.j1nx schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:01:
[...]
Cardinal heeft Maandag een storing en gemeld. Morgen is het echter al weer Donderdag. Ik ben het toch echt eens met Cardinal (en zijn irritatie) dat het toch echt te zot is dat het zo lang moet duren.
Bedoel je dit topic?Grappig om te zien dat je als individuele klant kennelijk niet zo boeiend bent en als blijkt dat meerdere mensen het probleem hebben, opeens er wat actiever gereageerd wordt.
[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 24-03-2011 09:41 ]
Het was al aangekondigd aan het begin van het jaar..wiebo66 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:09:
[...]
Jammer dat er staat vanaf 1 april, ik zou zeggen eerst zien en dan geloven![]()
De plus extra zit al aan de 120 mbits. en door de gelijktrekkingen in de pakketten ( er vervallen er 3) was het al 22 mbit, ze hebben de site al aangepast naar de situatie in juni qua pakket keuze.denan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:38:
[...]
Dan komt de 'alles in 1 plus' (2,95 goedkoper dan de XMS triple) qua downloadsnelheid "bijna" in de buurt van de triple van XMS. Waarbij "bijna" inhoud dat het 1/5e scheelt. De upload halen ze natuurlijk bij lange na niet
Hoewel de site op meerdere plekken al niet meer klopt,het is zowieso een onding,maar het is wel degelijk weer een verhoging,alleen de alles in een extra wordt niet verhoogd maar die was vrij recent nog gedaan.. ze zijn ook alle centrales aan het ombouwen.
Je moet de berichtgeving ook niet opvatten als "kat" naar XMS,maar meer als een "kom op jongens,verhoog die snelheid nou ook eens" de laatste verhoging is al 2 jaar geleden.
Timmetje piepkuiken van "Brein" roept ook dat ie glasvezel netwerken wil aanpakken,desnoods via een wetswijziging omdat die door hun hoge upload verantwoordelijk zouden zijn voor het grootste deel van het op newsservers zetten van illegale films,en vanwege spotnet moeten newsproviders ook maar aangepakt worden.
Ik durf te wedden dat als dat gebeurd,of downloaden van content ook strafbaar wordt,dat iedereen,ook bij Ziggo en upc,gaat downgraden..
[ Voor 75% gewijzigd door Nick39 op 24-03-2011 10:33 ]
Even iets heel anders, bij mij in de stad loopt nu ook zo'n 30% initiatief en ik zat even te kijken of het interessant is om mee te doen maar dat valt erg tegen... Ik wil namelijk enkel en alleen internet afnemen en ik moet zeggen dat 42 euro me wat te ver gaat.
Bovendien vind ik 50/50 toch wat overkill in m'n eentje.
Weet iemand wellicht of er nog sprake gaat zijn van een LANGZAMERE aanbieding van xms voor minder (zeg 25/25 voor 30 euro oid)?
Bovendien vind ik 50/50 toch wat overkill in m'n eentje.
Weet iemand wellicht of er nog sprake gaat zijn van een LANGZAMERE aanbieding van xms voor minder (zeg 25/25 voor 30 euro oid)?
nee bij XMS niet. maar als 25/30 mbits wilt dan kun je ook goed bij ziggo terecht.
maar trust me als eenmaal gewend bent aan de snelheid wil je niet meer terug.
maar trust me als eenmaal gewend bent aan de snelheid wil je niet meer terug.
[ Voor 33% gewijzigd door aegis op 24-03-2011 10:32 ]
Ja, maar ziggo blokkeert poort 25, aangezien ik thuis een mailserver heb draaien werkt dat dus niet. KPN zou een optie kunnen zijn (via glas) als ze daar dezelfde relay server methode hebben als op ADSL.
-edit-
Dat kan dus bij glasvezel van kpn niet... geen optie dus.
-edit-
Dat kan dus bij glasvezel van kpn niet... geen optie dus.
[ Voor 14% gewijzigd door kippetje01 op 24-03-2011 10:49 ]
Voor een tientje extra per maand wil ik de 100 mbits ook best houden maar niet voor 30 euro,die prijs is van de zotte als je om je heen kijkt,alleen hecht XMS er wel aan om zelfs op de site te roepen dat zoveel procent van hun klanten tevreden is en het aan anderen zou aanraden,maar negeert het de wens van de klanten om een snelheidsverhoging door te voeren.
Zou die vraag in een klanten onderzoek verwerkt staan dan vrees ik dat de score van xms heel wat lager zou zijn.
Maar net als mijn schriftelijk verzoek tot compensatie ivm de telefoon problemen, mijn voorstel om een compensatie in natura ( laat die 100 mbits nog even aan ) reageert XMS daar totaal niet op.
Vroeger was alles beter is dan wel zo'n mooie uitdrukking,maar vroeger toen xms nog wat kleiner was,speelde men veel meer in op de actualiteit,nu is het net zo star en log,en soms nog wel logger dan de grote jongens als Ziggo en UPC die wel steeds de snelheid opvoeren.
(disclaimer,voor al mijn uitlatingen over XMS bedoel ik uitsluitend en alleen het bedrijf XMS en niet de medewerkers hiervan.)
Zou die vraag in een klanten onderzoek verwerkt staan dan vrees ik dat de score van xms heel wat lager zou zijn.
Maar net als mijn schriftelijk verzoek tot compensatie ivm de telefoon problemen, mijn voorstel om een compensatie in natura ( laat die 100 mbits nog even aan ) reageert XMS daar totaal niet op.
Vroeger was alles beter is dan wel zo'n mooie uitdrukking,maar vroeger toen xms nog wat kleiner was,speelde men veel meer in op de actualiteit,nu is het net zo star en log,en soms nog wel logger dan de grote jongens als Ziggo en UPC die wel steeds de snelheid opvoeren.
Om die poort 25 "blokkade" kun je gemakkelijk heen,door het kiezen van een andere poort of virtual host,uitleg staat op het Ziggo forum.kippetje01 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:38:
Ja, maar ziggo blokkeert poort 25, aangezien ik thuis een mailserver heb draaien werkt dat dus niet. KPN zou een optie kunnen zijn (via glas) als ze daar dezelfde relay server methode hebben als op ADSL.
(disclaimer,voor al mijn uitlatingen over XMS bedoel ik uitsluitend en alleen het bedrijf XMS en niet de medewerkers hiervan.)
[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 24-03-2011 10:48 ]
Klopt, maar dat gaat dan weer tegen mijn principes in, ik wil internet. dat betekent dat ik alles er mee moet kunnen zonder zwaar te klooien met workarounds, rollernet etc. Een smart relay zoals kpn die heeft voor adsl (maar dus niet voor glas) is een redelijk alternatief aangezien dit geen al te zware verandering is die keurig via de mx records werkt en dus geen andere externe partijen treft.Nick39 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:45:
Om die poort 25 "blokkade" kun je gemakkelijk heen,door het kiezen van een andere poort of virtual host,uitleg staat op het Ziggo forum.
Ik wil in ieder geval geen isp's belonen die mijn internet beperken door er toch een abonnement af te sluiten. Dan blijf ik liever op mijn telfort adsl lijn die wel open is.
En de verbinding is weer actief. Ik kan vanaf werk weer inloggen op mijn server. De helpdesk heeft zijn belofte ditmaal gehouden en zo hoort het ookCardinal schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:03:
[...]
Moet er wel bij zeggen dat Thomas van de servicedesk me prima heeft geholpen in tegenstelling tot mijn eerdere ervaring. Momenteel echter nog steeds geen internet verbinding.
Niemand?p1k0 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:02:
In de laatste XMS nieuwsbrief stond dat het aantal BBC zenders wordt uitgebreid. Zo komen BBC3 en 4 in het digitale pakket beschikbaar.
Weten jullie misschien of 3 en 4 overdag ook doorgegeven gaan worden? Of gaan ze op zwart?
Peter
Bij mij lag deze week ook internet er een middag en avond uit. Ook 3825 en vast ip adres.Cardinal schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:03:
[...]
Wordt al een aantal dagen gemigreerd lijkt het. Op dit moment werkt het internet in 3825 niet voor alle mensen met een vast IP. Je workaround werkte gisteren niet, zal het vanavond nogmaals proberen indien het internet niet werkt.
Ben je toch weer even mee zoet: controleren of het niet aan eigen apparatuur ligt, router op DHCP en weer op vast IP adres, via mobiel dit topic bekijken, xms werkzaamheden/storingen pagina: Niets. Helpdesk: na 10 minuten in de wacht, ook maar opgehangen.
Toen maar gaan eten, en ta da: alles werkt weer.
Helaas nergens iets te vinden over werkzaamheden, etc. Dat frustreert dan wel op zo'n moment.
XMS: dat kan beter!
Overdag zendt op BBC 3 en 4 CBeebie en CBBC uit die tot 8 uur Nederlandse tijd die transponders gebruiken.
Deze kanalen zijn strikt en alleen voor de Engelse markt en vallen qua rechten niet binnen de overeenkomsten die met de BBC zijn afgesloten.
Die kanalen zijn dus tot die tijd op zwart.
Bron?
Het is,gezien je naam misschien wel een leuke woordspeling,een kip en ei kwestie.kippetje01 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:53:
[...]
Klopt, maar dat gaat dan weer tegen mijn principes in, ik wil internet. dat betekent dat ik alles er mee moet kunnen zonder zwaar te klooien met workarounds, rollernet etc. Een smart relay zoals kpn die heeft voor adsl (maar dus niet voor glas) is een redelijk alternatief aangezien dit geen al te zware verandering is die keurig via de mx records werkt en dus geen andere externe partijen treft.
Ik wil in ieder geval geen isp's belonen die mijn internet beperken door er toch een abonnement af te sluiten. Dan blijf ik liever op mijn telfort adsl lijn die wel open is.
Een flink aantal mensen stelt zelf mailservers in en doen dat niet goed zodat ze gewoon als spam relay server dienst doen.
Om de zoveel tijd sta je dan als provider op een blacklist (hetgeen xms ook al vele malen is overkomen) en komt er helemaal geen mail meer aan. Of mailfilters staan zo zwaar..bij XMS is mail dat door de mailfilter wordt onderschept ook gewoon pleite terwijl diverse providers ze in een spambox bewaren zodat je in elk geval de geblackliste mail kan zien, zoals hotmail met de ongewenste mailbox doet en zelf kan overwegen of iets spam is of niet.
Helaas zijn de mensen met een wel goed ingestelde eigen mailserver "de dupe" maar die kunnen met de geboden alternatieven goed uit de voeten.
Dat jij dat uit princiepe niet wil,is je eigen zaak maar als je eigen mailserver per ongeluk ook op een zwarte lijst komt door een instel foutje ben je ook de "jeweetwel".
Bijna 80% van al het mailverkeer is spam,en steeds meer van de providers zullen op termijn toch dezelfde soort maatregelen gaan treffen,als er geen spam binnenkomt hoef je het ook niet te versturen.
Dat is niet om Ziggo te verdedigen,maar de meeste ISP's geven een prima mailserver optie en bij de gemiddelde klant bestaat de noodzaak niet om een eigen mailserver te runnen,en die worden uiteindelijk de dupe van een niet goed ingestelde mailserver die als open relay vrolijk de spam verstuurd,je op een blacklist komt waardoor je helemaal geen mail meer krijgt.
Als je dat ongemak afweegt voor iedereen tegen de mensen die toch een eigen mailserver willen,dan is de keuze snel gemaakt,het kan nog steeds,je moet het alleen anders instellen waardoor een hele grote groep mensen normaal bij hun mail kunnen komen.
Geloof me, al de providers die nu nog roepen poort 25 niet te blokkeren,zullen uiteindelijk allemaal overstag gaan,spam kost klauwen vol geld die uiteindelijk via de provider door de klant betaald dient te worden,ze bieden je in elk geval nog een alternatief en dat is alleszins redelijk.
Iedere provider blokkeert poorten,en dat is maar goed ook,stel je voor dat ze b.v. de Netbios poorten zouden opengooien,de rampen zouden niet te overzien zijn !
Ik ben het met Nick eens. Het is jammer als het niet kan, maar het is niet anders. Poort 25 blokkeren is uit noodzaak geboren. Jammer voor de hobby bob die er wel verstand van heeft, maar ik ben toch van mening dat als je serieus met mail en een mailserver bezig wilt gaan je deze beter met een zakelijke lijn in een datacenter kan hangen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ten dele mee eens, maar goed dat voegt allemaal niet zo veel toe aan de discussie.Luuk1983 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:23:
Ik ben het met Nick eens. Het is jammer als het niet kan, maar het is niet anders. Poort 25 blokkeren is uit noodzaak geboren. Jammer voor de hobby bob die er wel verstand van heeft, maar ik ben toch van mening dat als je serieus met mail en een mailserver bezig wilt gaan je deze beter met een zakelijke lijn in een datacenter kan hangen.
Op dit moment blokkeert xms geen poorten bij mijn weten (en volgens de site) en is dus een provider waar ik mogelijk bij zou willen als er betaalbare abonnementen zouden zijn.
Feit blijft dat een oplossing zoals kpn die biedt voor zijn adsl klanten best overal ingevoerd kan worden. Dan heb je controle over spam (en belangrijker de bewaarplicht) zonder dat dat voor de gebruikers problemen geeft. Uitgaande mail moet je nu toch altijd al via de providers sturen omdat je anders in 80% van de gevallen gebounced wordt ivm dynamic ranges.
Verwijderd
Op de storingspagina is niks te vinden, maar bij mij doet RTL Gemist het niet.
Vanuit het menu selecteren, geeft een zwart scherm en dan keert ie weer terug naar TV beeld.
Meer mensen die dit ook hebben ?
Vanuit het menu selecteren, geeft een zwart scherm en dan keert ie weer terug naar TV beeld.
Lijkt erop dat dat inderdaad niet helemaal goed gaat. Hier gaat hij ook op zwart.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:26:
Verwijderd
En dat is nog zacht uitgedrukt. Als ik op de zaak de statistieken van ons spamfilter bekijk, kom ik hoger uit dan die 80%. En wij hebben inbound sporadisch weleens een false positive, maar die kan ik gewoon alsnog laten afleveren (en ervoro zorgen dat een domein of adres op een whitelist komt). Die paar minuten per week, die we daaraan kwijt zijn, valt in het niets bij de besparing die we realiseren doordat onze medewerkers gewoon zo goed als geen spam in hun box krijgen. (We hebben zelfs externe medewerkers, die hun mail naar ons forwarden omdat ons filter ze een hoop werk bespaart.)Nick39 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:19:
[...]
Bijna 80% van al het mailverkeer is spam,en steeds meer van de providers zullen op termijn toch dezelfde soort maatregelen gaan treffen,als er geen spam binnenkomt hoef je het ook niet te versturen.
[...]
En helaas zijn het niet alleen de particulieren, die geen vat hebben op spam. Ik ga geen namen noemen, maar ook grote organisaties met een "huge" IT-budget hebben soms hun mailverkeer totaal niet onder controle. Onbegrijpelijk, want er zijn echt bijzonder goede anitspam-oplossingen op de markt.
Maar op mijn XMS-lijntje zou ik geen mailserver gaan draaien. Om dat goed te kunnen doen, heb je gewoon RDNS nodig en een IP(-range) wat/die geregistreerd staat/staan op jouw naam.
Ja, hier ook weer problemen met de gemist-functie. Precies dezelfde klachten, als jij beschrijft.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:26:
XMS: Kom nou eens op met die M540! Ik begin me te irriteren aan de gemist-functie....
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 21:01 ]
Door prive omstandigheden trek ik mij voorlopig even terug uit dit topic.
Mochten de omstandigheden weer wat beter zijn dan zal ik mijn kop weer laten zien in dit topic.
Mochten de omstandigheden weer wat beter zijn dan zal ik mijn kop weer laten zien in dit topic.
Verwijderd
Hopelijk niets ernstigs Rekenblok. We zullen je hier missen, want je "zat er altijd bovenop" (in positieve zin).Rekenblok schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:06:
Sterkte (waarschijnlijk), neem je tijd. Je werkt om te kunnen leven, niet andersom.Rekenblok schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:06:
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Sterkte!Rekenblok schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:06:
Hoop dat alles snel weer stabiel is.
Verwijderd
Duurt het over het algemeen 48 uur voordat je online moet komen als je net bent aangesloten?
Verwijderd
klopt idd. max 48 uur.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:19:
Duurt het over het algemeen 48 uur voordat je online moet komen als je net bent aangesloten?
Meestal eerder.
Kwestie van Googlen, bij Ziggo zijn de kanalen ook op zwart tot 8 uur.
Via de satelliet zijn ze gewoon FTA te ontvangen,dus pas je google ff daar op aan.
Dit is al jaren zo trouwens.
@Nick39: het klopt dat CBBC/CBEEBIES alweer een paar jaar niet meer worden doorgegeven door Ziggo.
Volgens totaaltv.nl was de BBC hier niet blij mee:
"De vertegenwoordiging van de BBC laat ons weten er helemaal niet zo blij mee te zijn dat Cbeebies en CBBC uit het aanbod zijn verwijderd. Een en ander heeft volgens de BBC te maken met het gelijktrekken van de programmapakketten voor alle abonnees. Immers is Ziggo de samenvoeging van Casema, Multikabel en @home." Bron http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=1194
Denk dat XMS een goede beurt maakt als ze de zenders wel gaan doorgeven overdag.
In België kan het immers wel, dus het mag van de BBC ;-)
Zie het pluspakket van Telenet Digitale TV http://telenet.be/347/0/1...ie/zenderaanbod.html#plus
Meer onvrede over de beslissing van Ziggo destijds: http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-12322.html
Het belang van engels mag duidelijk zijn: Bijvoorbeeld in mijn werk (IT) is 99% van de documentatie in het engels. Sommige beheerders installeren uitsluitend engelse OS versies omdat het troubleshooten / googlen dan sneller gaat. Servicedesks zijn vaak geoutsourced naar Ierland, India of Oost-Europa, met engels sprekende medewerkers. Voor diverse contacten met grotere bedrijven krijg je te maken met buitenlandse consultants die geen nederlands spreken. Hoe eerder mijn kinderen spelenderwijs engels leren hoe beter lijkt me. Ik blijf het vreemd vinden dat er geen goed aanbod is van engelse jeugdtv. JimJam etc zijn niet te vergelijken met de BBC programmering
Pff dat moest ik even kwijt :-)
Peter
Volgens totaaltv.nl was de BBC hier niet blij mee:
"De vertegenwoordiging van de BBC laat ons weten er helemaal niet zo blij mee te zijn dat Cbeebies en CBBC uit het aanbod zijn verwijderd. Een en ander heeft volgens de BBC te maken met het gelijktrekken van de programmapakketten voor alle abonnees. Immers is Ziggo de samenvoeging van Casema, Multikabel en @home." Bron http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=1194
Denk dat XMS een goede beurt maakt als ze de zenders wel gaan doorgeven overdag.
In België kan het immers wel, dus het mag van de BBC ;-)
Zie het pluspakket van Telenet Digitale TV http://telenet.be/347/0/1...ie/zenderaanbod.html#plus
Meer onvrede over de beslissing van Ziggo destijds: http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-12322.html
Het belang van engels mag duidelijk zijn: Bijvoorbeeld in mijn werk (IT) is 99% van de documentatie in het engels. Sommige beheerders installeren uitsluitend engelse OS versies omdat het troubleshooten / googlen dan sneller gaat. Servicedesks zijn vaak geoutsourced naar Ierland, India of Oost-Europa, met engels sprekende medewerkers. Voor diverse contacten met grotere bedrijven krijg je te maken met buitenlandse consultants die geen nederlands spreken. Hoe eerder mijn kinderen spelenderwijs engels leren hoe beter lijkt me. Ik blijf het vreemd vinden dat er geen goed aanbod is van engelse jeugdtv. JimJam etc zijn niet te vergelijken met de BBC programmering
Pff dat moest ik even kwijt :-)
Peter
" Geachte heer Spijkers,
Hartelijk bedankt voor uw vraag. De aanbieders die meedoen zijn Ziggo,
CanalDigitaal, Caiway, Delta, KabelMedia Brabant-Gelderland, Kabel
Noord, Kabel Televisie Pijnacker, Stichting Kabelnet Veendam en Scarlet.
Zoals u wellicht heeft gezien staat de door uw genoemde aanbieder hier
helaas niet tussen. Eredivisie Live is wel voor heel Nederland online te
ontvangen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Katja Schipper
Amstel Consumenten Service"
Helaas doet XMS niet mee aan de Amstel actie (vwb Eredivisie Live).
Ik had graag voor 5,- tot het eind van het voetbalseizoen gekeken.
Hartelijk bedankt voor uw vraag. De aanbieders die meedoen zijn Ziggo,
CanalDigitaal, Caiway, Delta, KabelMedia Brabant-Gelderland, Kabel
Noord, Kabel Televisie Pijnacker, Stichting Kabelnet Veendam en Scarlet.
Zoals u wellicht heeft gezien staat de door uw genoemde aanbieder hier
helaas niet tussen. Eredivisie Live is wel voor heel Nederland online te
ontvangen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Katja Schipper
Amstel Consumenten Service"
Helaas doet XMS niet mee aan de Amstel actie (vwb Eredivisie Live).
Ik had graag voor 5,- tot het eind van het voetbalseizoen gekeken.
@p1k0
Je hebt deels gelijk,ik had me niet helemaal duidelijk uitgedrukt.
Cbeebie en CBBC zijn aparte diensten,aparte kanalen,programma's van de BBC.
Zoals bv Jetix op veronica.
Vandaar dat de rechten apart dienen te worden geregeld.
Dat is niet het probleem,BBC wil dat best doen,maar BBC wil dus apart betaald worden voor de dag programmering.
Kortom,je kan wel de kinderzenders doorgeven overdag,maar daar dient wel extra voor betaald te worden.
En dan wordt de afweging: kinderzenders in het engels,dat verstaan ze toch niet,voor het merendeel zitten ze op school,er zijn voldoende nederlandstalige kinder tv programma's, dus daar betalen we niet voor.
En dan mag dus pas per 20.00 BBC 3 en 4 worden gekeken,want dan starten die zenders pas met de uitzendingen.
Wil je overdag kijken,dan dien je als kabel exploitant extra te betalen.
Natuurlijk vindt de BBC dat jammer dat de exploitant stopt met het weergeven van die zenders,of er niet mee begint,het zijn immers extra centjes.
Ik denk dat het zo duidelijker is, het is voor een kabelmaatschappij ook niet leuk om tot 20.00 een stilstaand beeld uit te zenden en dat doen ze dus ook liever niet,maar zolang dat extra geld kost,blijft het een afweging.
Je hebt deels gelijk,ik had me niet helemaal duidelijk uitgedrukt.
Cbeebie en CBBC zijn aparte diensten,aparte kanalen,programma's van de BBC.
Zoals bv Jetix op veronica.
Vandaar dat de rechten apart dienen te worden geregeld.
Dat is niet het probleem,BBC wil dat best doen,maar BBC wil dus apart betaald worden voor de dag programmering.
Kortom,je kan wel de kinderzenders doorgeven overdag,maar daar dient wel extra voor betaald te worden.
En dan wordt de afweging: kinderzenders in het engels,dat verstaan ze toch niet,voor het merendeel zitten ze op school,er zijn voldoende nederlandstalige kinder tv programma's, dus daar betalen we niet voor.
En dan mag dus pas per 20.00 BBC 3 en 4 worden gekeken,want dan starten die zenders pas met de uitzendingen.
Wil je overdag kijken,dan dien je als kabel exploitant extra te betalen.
Natuurlijk vindt de BBC dat jammer dat de exploitant stopt met het weergeven van die zenders,of er niet mee begint,het zijn immers extra centjes.
Ik denk dat het zo duidelijker is, het is voor een kabelmaatschappij ook niet leuk om tot 20.00 een stilstaand beeld uit te zenden en dat doen ze dus ook liever niet,maar zolang dat extra geld kost,blijft het een afweging.
Voor wie het boeit: Er lijkt een Hindi-pakket bestaande uit Star One, Star Plus, Star Gold en Star News te zijn toegevoegd aan het IPTV-aanbod. Star Gold lijkt ook engels ondertiteld te zijn.
Hopelijk krijgen we nog eens een echt Aziatisch pakket met Arirang TV, KBS World, CNC World, TVBS Europe, TVB Lifestyle, TVB Premium Drama, enz.
Hopelijk krijgen we nog eens een echt Aziatisch pakket met Arirang TV, KBS World, CNC World, TVBS Europe, TVB Lifestyle, TVB Premium Drama, enz.
[ Voor 0% gewijzigd door ari3 op 28-03-2011 13:08 . Reden: spelling ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Zou wel een Amerikaans pakket willen met HBO, etc. Of een pakket met de Vlaamse en Britse commerciëlen, VTM, ITV, etc.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
@Nick39: Kan me inderdaad voorstellen dat het duurder is voor XMS en dat ze dat door moeten berekenen aan de klant. Maar ik zou er wel wat voor over hebben als het in een pluspakket zou zitten, zoals bij de Belgen. En het zou een leuk pluspuntje zijn vergeleken met Ziggo! Er waren destijds behoorlijk wat mensen ontevreden... http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-12322.html
Groeten Peter
Groeten Peter
Ik weet het,kan me nog een filmpje herinneren op ik meen SBS 6,met verdrietige kindjes.p1k0 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:51:
@Nick39: En het zou een leuk pluspuntje zijn vergeleken met Ziggo! Er waren destijds behoorlijk wat mensen ontevreden... http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-12322.html
Groeten Peter
Diezelfde kindjes onderschatten ze ook... want in mijn satelliet tijdperk zaten de kids graag te kijken naar Cartoon Network wat uitsluitend engels was.
Cow and Chicken.. gillen toch ?
Ik ben blij dat het hier gelukkig niet zo ver gaat als in Duitsland en ze alles na synchroniseren,hoewel ze dat met kinderseries ook al lang doen,zonde want sommige grappen kun je simpelweg niet "vertalen".
En op hun 5e wisten ze toch al dat het engelse woord voor kip, chicken is,maar het merendeel van de providers denken dat de hedendaagse kinderen nog steeds blij zijn om een strontvervelende clown en een acrobaat achter een rollator compleet met een kapotte wekker.
Onder het motto "alles is voor Bassie" heeft dat irritante figuur met die rooie neus ook nog Pebble tv opgezet welke ook al in menig pakket zit maar waarvan de kijker gemiddeld veel ouder is en uit jeugdsentiment de programma's leuk vindt maar niet echt tot de doelgroep behoort...
Update DRG-600 van de 20 gevoerde gesprekken is geen enkele keer de verbinding weg gevallen,leek 1 keer de 2 seconden bug op te treden maar dat bleek een lege batterij te zijn.
Misschien te vroeg om direct conclusies te trekken maar ik ben voorzichtig optimistisch.
Misschien te vroeg om direct conclusies te trekken maar ik ben voorzichtig optimistisch.
Verwijderd
Verbinding weggevallen ? Wow, dat heb ik met mijn Packetfront gelukkig nog nooit meegemaakt. Die 2 seconden bug, die heb ik nog wel steeds af en toe.Nick39 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:11:
Update DRG-600 van de 20 gevoerde gesprekken is geen enkele keer de verbinding weg gevallen,leek 1 keer de 2 seconden bug op te treden maar dat bleek een lege batterij te zijn.
Sterkte (hoogstwaarschijnlijk)Rekenblok schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:06:
Hier ondertussen ( mede dankzij Rekenblok ) alles weer draaiend. Lijkt erop dat de lijnkaart vervangen is
[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 26-03-2011 12:23 ]
De internet snelheid is hier redelijk drama vandaag. Vooral de upload komt niet boven de paar mbps uit. Down hooguit 20 mbps. Meer mensen last van in Amersfoort?
Ja hier net zo "traag"...Lightah schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:21:
De internet snelheid is hier redelijk drama vandaag. Vooral de upload komt niet boven de paar mbps uit. Down hooguit 20 mbps. Meer mensen last van in Amersfoort?
3813-Amersfoort
Edit: De verbinding heeft weer de normale snelheid...
[ Voor 8% gewijzigd door Sobat op 27-03-2011 09:22 ]
The LawnMooherMen
Nee.
Upload testen zijn meestal brak.
Als ik bijvoorbeeld een test draai en daar komt 65 mbit uit, en ik ga vervolgens uploaden naar mijn server dan haal ik wel mijn volle 100 mbit.
Upload testen zijn meestal brak.
Als ik bijvoorbeeld een test draai en daar komt 65 mbit uit, en ik ga vervolgens uploaden naar mijn server dan haal ik wel mijn volle 100 mbit.
Agreed, met name speedtest.net kan vaak de upload van glasvezel niet aan.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Valt wel mee, bij speedtest.net en dan de amsterdamse server kan goed de upload tot 100 Mbit aan. Het beste is de speedtest van OnsNet http://speedtest.onsneteindhoven.nl/.
Die van Onsnet werkte bij net zojuist prima (dus de waardes die ik verwachtte). Die van visualware zat er 50Mb bij het downloaden naast en 10Mb bij het uploaden.
@Nick,
Als je de 50 telefoon gesprekken hebt bereikt, graag een mailtje naar mij met het resultaat of je de 2 seconde problemen nog gehad hebt. Als het antwoord 0 is kan ik mijn collega blij maken
Als je de 50 telefoon gesprekken hebt bereikt, graag een mailtje naar mij met het resultaat of je de 2 seconde problemen nog gehad hebt. Als het antwoord 0 is kan ik mijn collega blij maken
Een dergelijk "probleem" heb ik ook gehad. In mijn gebied (3904) hangt een Genexis modem en daarbij krijg je een soort-van statisch IP. Het is in die zin statisch dat het nog nooit veranderd is, hoewel het verkrijgen ervan via DHCP gaat (zie verder).javka schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:41:
Bij mij lag deze week ook internet er een middag en avond uit. Ook 3825 en vast ip adres.
[..]
Toen maar gaan eten, en ta da: alles werkt weer.
Helaas nergens iets te vinden over werkzaamheden, etc. Dat frustreert dan wel op zo'n moment.
XMS: dat kan beter!
Dit had ik ook ingesteld op m'n server, maar op een gegeven moment kreeg ik alleen nog ingaand verkeer en met geen mogelijkheid uitgaand. Toen heb ik even dhclient gedraaid, en verhip, het werkte weer. Kennelijk wil XMS eens in de zoveel tijd een DHCP-request zien. Een statisch IP-adres instellen werkt opzich wel, maar pas nadat je even met de DHCP server hebt gebabbeld.
Of zorgen dat de SPF van je domein goed staat. Nadeel is dan dat als je mail vanaf een ander domein wil versturen, waarbij je niet de controle over SPF hebt, de mail wellicht in een of ander spamfilter kan verzanden.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:59:
Maar op mijn XMS-lijntje zou ik geen mailserver gaan draaien. Om dat goed te kunnen doen, heb je gewoon RDNS nodig en een IP(-range) wat/die geregistreerd staat/staan op jouw naam.
Qua speedtests kan je het beste ergens een server hebben welke in een DC staat en dus makkelijker de 50 / 100mbit aankan qua capaciteit. Oh, en met speedtesten over je wifi test je dus de snelheid van je wifi
Vanmorgen had ik weer het 2 seconden probleem dus het vervangen van het modem heeft hier geen fluit uitgemaakt blijkbaar. Van de week nog maar een keer proberen te bellen maar eerlijk gezegd ben ik het goed zat aan het worden en ik denk dan ook dat het binnenkort exit XMS is.
Toch jammer...
Toch jammer...
Is goed,ik bel nu juist naar diensten waarvan ik weet dat ze er niet zijn,dan kan ik aan het antwoord apparaat horen of ik tekst mis.Rekenblok schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:33:
@Nick,
nog een paar dagen en dan gaan sommige weer terug naar de 50 mb en is het kado afgelopen.
De download is hier weer in orde enkel blijft de upload snelheid ver achter. Om precies te zijn red ik net geen 4 mbps.
En dit ligt niet aan de onbetrouwbare speedtests want ik merk het bij m'n ftp server en het uploaden naar verschillende servers.
Iedere bovengenoemde speedtest geeft 47 á 48 mbit down en 3.8 up....
En dit ligt niet aan de onbetrouwbare speedtests want ik merk het bij m'n ftp server en het uploaden naar verschillende servers.
En je hebt deze speedtest gedraait door rechtstreeks je aan het modem te hangen?Lightah schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:40:
De download is hier weer in orde enkel blijft de upload snelheid ver achter. Om precies te zijn red ik net geen 4 mbps.
De server in Amsterdam geeft me 33Mbit download en die in Brussel 45Mbit.. Terwijl de verschillen in upload nog groter zijn, 28Mbit in Amsterdam en 47Mbit in Brussel.. (50Mbit XMS verbinding)
Valt dus nogal tegen hoe zuiver het is..
[ Voor 14% gewijzigd door Inflatable op 27-03-2011 23:36 ]
Opstelling:
* bak in Duitsland
* thuisserver direct aan modem.
Beide kanten op via wget -O /dev/null 1000mb.bin:
Thuis -> Duitsland: 10.4 MB/s - 1045624696
Duitsland -> thuis: 9.37 MB/s - 1045624696
Regio 3904, gaat prima
Nu smokkel ik wel een beetje, want Thuis -> Duitsland gaat naar een virtuele machine, terwijl Duitsland -> Thuis van de fysieke server komt waar die virtuele machine opstaat.
* bak in Duitsland
* thuisserver direct aan modem.
Beide kanten op via wget -O /dev/null 1000mb.bin:
Thuis -> Duitsland: 10.4 MB/s - 1045624696
Duitsland -> thuis: 9.37 MB/s - 1045624696
Regio 3904, gaat prima
Nu smokkel ik wel een beetje, want Thuis -> Duitsland gaat naar een virtuele machine, terwijl Duitsland -> Thuis van de fysieke server komt waar die virtuele machine opstaat.
Merkwaardig, bij mij geeft ie echt gewoon hele nette resultaten, ik gebruik alleen de server Amsterdam dan, speedtest.net geeft altijd aan dat de upload stukken minder is.Inflatable schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:35:
[...]
De server in Amsterdam geeft me 33Mbit download en die in Brussel 45Mbit.. Terwijl de verschillen in upload nog groter zijn, 28Mbit in Amsterdam en 47Mbit in Brussel.. (50Mbit XMS verbinding)
Valt dus nogal tegen hoe zuiver het is..
Maar verder beschouw ik toch alle resultaten als "indicatie" .
Verwijderd
Wat ik al eerder had aangegeven, My Connection/ My speed wijkt vaak af.
Opeens zak je meeting dan terug tijdens de test.
S'morgens vroeg, of s'avonds laat is er nog een redelijke nette test te doen.
Opeens zak je meeting dan terug tijdens de test.
S'morgens vroeg, of s'avonds laat is er nog een redelijke nette test te doen.
Wat is dat toch met die virusmailtjes. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker, vandaag zelfs al 2 keer en dat terwijl wij het hoofdaccount eigenlijk alleen voor XMS gebruiken.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Kan goed hoor, gebeurt bij meerdere providers. Op het moment dat ze een zooitje security aanzetten kun je dergelijke problemen krijgen. Juist om te voorkomen dat men meerdere IP adressen (kan) gebruiken of vast kan instellen.MrNGm schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:28:
[...]
Een dergelijk "probleem" heb ik ook gehad. In mijn gebied (3904) hangt een Genexis modem en daarbij krijg je een soort-van statisch IP. Het is in die zin statisch dat het nog nooit veranderd is, hoewel het verkrijgen ervan via DHCP gaat (zie verder).
Simpel een kwestie van DHCP snooping icm arp security. Je MOET dan een dhcp request doen, je mac komt in de switch en wordt toegestaan.
Fixed ip instellen? -> onbekende mac, want geen dhcp request = einde verbinding
2e dhcp request: wordt in de dhcp server al afgevangen en/of in de switch (max 1 lease per poort) = 1 ip per klant
En als je dan nooit meer een dhcp renew doet, zal ie uiteindelijk uit de snooping tabel gaan en je verbinding alsnog wegvallen.
Dit topic is gesloten.