XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 126.443 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Authenticatie IPTV zou nu weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:41
Ja digitale tv pakket doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vorig jaar heeft de pup een van de 2 CAT 5 kabels door geknaagt. Godzijdank was het de TV kabel.

Ik heb van het weekend een nieuwe kabel getrokken, getest met laptop & switchje (laptop zag een apparaat/verbinding). Echter, de Animo 130 (van de pilot) ziet geen verbinding.

Ik kan me dit probleem herrinderen, maar geen idee wat toen de oplossing was (lag aan de 130).

Ik zag toen geen verbindings lampje achterop branden, en nu ook niet.

Iemand een idee? Heb het modem al een duwtje gegeven, de TV zat en zit nu weer in poort 1.

ik weet dat er een probleem is met tv atm, maar dit speelt vannaf zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:29:
idd.. is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:29:
Hier net tijdens kijken verbinding verbroken. Na herstart Amino werkt het wel weer, maar af en toe blokjes :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:59:
[...]

Hier net tijdens kijken verbinding verbroken. Na herstart Amino werkt het wel weer, maar af en toe blokjes :(
welk type stb gebruik jij btw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ben er niet echt uit gekomen, de goude tip was hier ook niet echt (ik meen me te herrinderen dat het stond op het pilot forum). Niet getreurd, morgen staat regefiber voor de deur met een test geval.

In het ergste geval is het modem stuk en word die vervangen...

Ik zelf gok op de animo.

Zeer nette behandeling van de helpdesk, incluis terug bellen, en later zelfs regefiber die terug belde.

Petje af, zeer verbeterd sinds de laatste keer dat ik belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Is er misschien al een firmware update voor de 532 die de harddisk naar x minuten uitschakeld wannneer de STB in standby staat?

Ik kan me nog herinneren dat er destijds een onderzoek heeft plaatsgevonden, door de consumentenbond, waarbij de 532 toch redelijk wat energie (24/7) verbruikt. Is ook niet zo gek als de HD blijft spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:29:
Is er misschien al een firmware update voor de 532 die de harddisk naar x minuten uitschakeld wannneer de STB in standby staat?

Ik kan me nog herinneren dat er destijds een onderzoek heeft plaatsgevonden, door de consumentenbond, waarbij de 532 toch redelijk wat energie (24/7) verbruikt. Is ook niet zo gek als de HD blijft spinnen.
Neen! Er is nog geen update voor de 532.
Buitenom wat jij aangaf heeft de 532 in de meeste gevallen ook het probleem dat teletekst niet werkt van de sbs (sbs, net5 en veronica) zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:27
Mojo schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:03:
[...]

Ik durf nu heel voorzichtig te zeggen dat het er op lijkt dat alleen Philips TV's dit probleem hebben. Wat er geconstateerd is, is dat bij de zenders welke niet gevonden worden de zendernaam niet wordt meegestuurd. Wellicht is dit de reden dat de Philips TV's de zenders niet op willen pakken.

Het is in elk geval nog in onderzoek.
Woei alle zenders doen het sinds vandaag op mijn Philips...
Bedankt XMS ! :*)

The LawnMooherMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sobat schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:14:
[...]

Woei alle zenders doen het sinds vandaag op mijn Philips...
Bedankt XMS ! :*)
Op de mijne ook ! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joppy schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:05:
Weet iemand hoe het met het project 'Netschijf' staat?
Is daar echt behoefte aan dan ? je hangt tegenwoordig 16 gig aan je sleutelhanger als een USB sleutel, daar vertrouw ik heel wat meer op dan een netschijf elders die je nooit 16 GB zal gaan geven.
Zowel xs4all als Ziggo boden/bieden het gratis aan.
Ik had vandaag een gecrashte pc van iemand, met mijn bootable usb stick kon ik windows zo terug zetten..maar met een gecrashte pc kun je niet bij je netdisk ruimte.
Ik geloof niet zo in dit product, ik zou zowieso al geen kwetsbare data op de harde schijf van een ander zetten,als de boel crasht ben je je data gewoon kwijt..
Bij XS4ALL was het een gratis dienst,compleet met update software, raid harddisk servers,kon gegarandeerd niet kapot...ik ben er 3 keer mijn complete data kwijtgeraakt, als de pc waarop je die data zo hard nodig hebt niet op internet kan,of er is een storing... gewoon zonder hatelijk te willen zijn..narigheid bij de nikhef (vannacht ook nog) authentificatieservers voor de tv die er in een week tijd al 2 keer uit lagen,een (gelukkig zeldzaam) totaal doorgebrande module, telefoon en andere storingen,bedoel maar... ga ik daar mijn data online zetten terwijl ik een veelvoud aan mijn sleutelbos kan hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40
Nick39 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:42:
[...]

Is daar echt behoefte aan dan ? je hangt tegenwoordig 16 gig aan je sleutelhanger als een USB sleutel, daar vertrouw ik heel wat meer op dan een netschijf elders die je nooit 16 GB zal gaan geven.
Zowel xs4all als Ziggo boden/bieden het gratis aan.
Ik had vandaag een gecrashte pc van iemand, met mijn bootable usb stick kon ik windows zo terug zetten..maar met een gecrashte pc kun je niet bij je netdisk ruimte.
Ik geloof niet zo in dit product, ik zou zowieso al geen kwetsbare data op de harde schijf van een ander zetten,als de boel crasht ben je je data gewoon kwijt..
Bij XS4ALL was het een gratis dienst,compleet met update software, raid harddisk servers,kon gegarandeerd niet kapot...ik ben er 3 keer mijn complete data kwijtgeraakt, als de pc waarop je die data zo hard nodig hebt niet op internet kan,of er is een storing... gewoon zonder hatelijk te willen zijn..narigheid bij de nikhef (vannacht ook nog) authentificatieservers voor de tv die er in een week tijd al 2 keer uit lagen,een (gelukkig zeldzaam) totaal doorgebrande module, telefoon en andere storingen,bedoel maar... ga ik daar mijn data online zetten terwijl ik een veelvoud aan mijn sleutelbos kan hangen ?
Ik zou inderdaad nooit belangrijke data ALLEEN maar op een netschijf zetten, maar als off-location backup voor de belangrijkste dingen zou ik het ideaal vinden. Zeker als je ook vanaf buitenaf bij die bestanden kan. Dus nee, de situatie zoals jij 'm schetst is zeker niet nuttig nee, maar voor andere toepassingen kan het zeker wel nuttig zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook op Philips 40pfl9705. Bedankt reggefiber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04

Fiber

Beaches are for storming.

Is daar echt behoefte aan dan? ...
Het zou toch een gedeelde schijf worden, gekoppeld aan de iptv? Dan wordt het wel leuk, kunnen we filmpjes delen met elkaar, en die rechtstreeks op je tv afspelen... :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:11:
[...]

welk type stb gebruik jij btw ?
Amino 130M

PC3905

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Ik vraag het mij ook af, Dropbox doet het zelfde en is gratis 2 GByte, bij elke connectie die je met een andere gebruiker maakt komt er 500 MByte bij.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:45:
[...]

Ik zou inderdaad nooit belangrijke data ALLEEN maar op een netschijf zetten, maar als off-location backup voor de belangrijkste dingen zou ik het ideaal vinden. Zeker als je ook vanaf buitenaf bij die bestanden kan. Dus nee, de situatie zoals jij 'm schetst is zeker niet nuttig nee, maar voor andere toepassingen kan het zeker wel nuttig zijn.
Off locatie backup doe ik met een andere XMS gebruiker, werkt prima met onze verbindingen ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16
TV update: CAR channel was uit het aanbod verdwenen (gestopt met uitzenden). Als vervanging is daar nu (tijdelijk) de zender NHK world tv geplaatst ivm de gebeurtenissen in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:40:
TV update: CAR channel was uit het aanbod verdwenen (gestopt met uitzenden). Als vervanging is daar nu (tijdelijk) de zender NHK world tv geplaatst ivm de gebeurtenissen in Japan.
Dat deed Ziggo al langer (op een ander kanaal) alleen the Car channel zou 15 maart terug komen.
Zijn ze nog niet klaar met verhuizen of hebben ze dat hele verhaal verzonnen ?
Weet jij meer ???

@Fiber, ik denk dat Brein heel snel in zou grijpen als we filmpjes met elkaar gingen delen.
Mijn tv kan al streamen van een netwerk, films afspelen vanaf een usb stick/drive.
In hoeverre ziet men een film op je netdrive zetten ook niet als "uploaden" ?
Ik geloof niet snel dat XMS de netdrives zou koppelen.. afgezien dat je dan ook elkaars inlog en wachtwoord zou moeten kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 08:29
Na reboot van de Packetfront werkte de telefoon en IP-TV bij mij ook weer.

Ik zal de DVB-C op de Philips TV nog even bekijken of ik alle zenders weer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
Even iets over de M532 en het gebrek aan "echte recorder functies" (je weet wel zoals die hele oude VHS video recorders?).
Ik had op 16 februari een mailtje gestuurd naar XMS met de volgende tekst:
"Geachte heer/ merouw,

Wordt het, in de toekomst, ook mogelijk om de Amino M532 vooruit te programmeren (maw, iedere dinsdag om 19:00 een programma opnemen op Nederland 3)? Dit kon met een oude VCR en bij de UPC HDPVR wel namelijk.

En wanneer ik een opgenomen programma kijk, deze stop (en de Amino M532 zet ik uit) kan ik dan verder kijken waar ik gebleven was wanneer ik weer verder wil gaan kijken? Dit kon met een oude VCR en bij de UPC HDPVR wel namelijk.
.

Met vriendelijke groeten,
Danny Spijkers
"

Het antwoord volgde 10 maart:
"Geachte heer Spijkers,

Hartelijk dank voor uw e-mail en excuses voor de vertraging in het antwoord. Helaas zijn wij door uitval wegens ziekte niet eerder in staat geweest uw e-mail te behandelen.

Helaas is de herhalende opname nog niet mogelijk, u dient dit nog per week in te stellen. Onze verwachting is echter dat deze mogelijkheid wel beschikbaar is bij een van de volgende softwareupdates.
Wat betreft uw andere vraag; het is mogelijk om het programma verder te kijken, helaas onthoudt de PVR nog niet waar u gebleven was. Ook deze mogelijkheid verwacht ik bij een van de volgende softwareupdates.
"

Ik blijf me verbazen over de prehistorische uitvoering van de "XMS HDD recorder".

LET OP: Nu zullen er wel weer allerlei mensen zijn die XMS gaan "verdedigen" _O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dspijkers schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:53:
Even iets over de M532 en het gebrek aan "echte recorder functies" (je weet wel zoals die hele oude VHS video recorders?).
Mijn hele oude betamax videorecorder had maar 1 knop voor opnames.. 'rec' ;)

Volgens mij zijn ze bij Glashart media wel bezig met een aantal nieuwe firmware functies. Sowieso gaat het development daar een stuk harder nu ze extra mensen hebben aangetrokken bij die firma. De komende weken komen er wat interessante features en opties bij waarvan ik weet dat veel mensen ze in de pilotfase al wilden hebben. (voordat de vraag komt: Specs kan ik niet geven, dat is ook niet aan mij. Hou gewoon tweak en je instellingen/IPTV menu in de gaten.)

Resume on playback is volgens mij ook een functie die ergens op de wishlist staat, inclusief meer flexibiliteit bij opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:38

j1nx

Geek - Enjoying life

Hmm, ik kan niet meer bij mijn download bakkie thuis (leiden 2316). Is daar misschien een inet storing of ligt me router op zijn muil.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn ze bij Glashart media wel bezig met een aantal nieuwe firmware functies. Sowieso gaat het development daar een stuk harder nu ze extra mensen hebben aangetrokken bij die firma.
Is er trouwens een reden dat Glashart zulke firmware zelf wil ontwikkelen? Ik kan me niet voorstellen dat iedere tv-provider zijn eigen software moet schrijven omdat je die niet bij de leverancier van de kastjes kan (mee)bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
JeroenE schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:48:
[...]
Is er trouwens een reden dat Glashart zulke firmware zelf wil ontwikkelen? Ik kan me niet voorstellen dat iedere tv-provider zijn eigen software moet schrijven omdat je die niet bij de leverancier van de kastjes kan (mee)bestellen.
Natuurlijk komt er standaard firmware vanaf de leverancier van de kastjes. Deze firmware bevat een API waardoor je zelf kan beslissen wat je wel implementeert en wat niet en zelf bepalen hoe je bepaalde dingen wilt aanbieden. De basis wordt aangeleverd de precieze invullen kan je zelf bepalen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JeroenE schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:48:
[...]
Omdat ook gekochte middleware aangepast moet worden naar de wensen van de individuele klant. Ook heeft glashart media een platform waarin meerdere ISP's onafhankelijk van elkaar diensten afnemen of pakketten kunnen samenstellen. Als je middleware zoekt die dat kan (Bvb dreampark of beesmart) zit je met enorme investeringen alleen voor de aanschaf van het pakket en de benodigde hardware.. en dan zul je nog steeds mensen in dienst moeten hebben om het pakket te beheren en diensten te developen.

@luuk: er is een verschil tussen firmware en middleware. Firmware is alleen de software in het kastje die om kan gaan met codecs en specifieke features. Middleware is het IPTV platform, de GUI, de leverstraat, facturatie, monitoring, etcetcetc.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 17-03-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Omdat ook gekochte middleware aangepast moet worden naar de wensen van de individuele klant. Ook heeft glashart media een platform waarin meerdere ISP's onafhankelijk van elkaar diensten afnemen of pakketten kunnen samenstellen.
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen. XMS heeft wel zender A en bij -ik noem maar wat- Lijbrandt moet je die in een bepaald pakket kopen. Dat XMS wel HyvesTV heeft een een provider in de USA heeft dat niet (maar bijvoorbeeld FacebookTV).

Maar dat heeft toch niets te maken met zaken als "iedere week/dag opnemen op zender 26 tussen 9:34 en 11:36". Dat soort functionaliteit zit toch niet bij Glashart, maar gewoon op je PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JeroenE schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:27:
[...]
Maar dat heeft toch niets te maken met zaken als "iedere week/dag opnemen op zender 26 tussen 9:34 en 11:36". Dat soort functionaliteit zit toch niet bij Glashart, maar gewoon op je PVR?
Nope, de PVR is niet meer dan een harddisk en een functie om stream X op te nemen. Alle intelligentie zit in de middleware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met die nieuwe animo 540 pvr settopbox? wordt die binnenkort beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan
Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XI"
(over Car Channel)

Over repeterend opnemen:
Ik kon vroeger met mijn MCE pc'tje al instellen dat je repeterend kon opnemen en ook op mijn dvd-recorder.
In praktijk kon je elke dag wel wat veranderen of met hele lange voor en uitloop tijden gaan werken en dan nog had je regelmatig een stuk gemist.
Een dergelijke functie is alleen handig als de omroep zich aan de tijden houdt en de commerciele zenders lopen regelmatig enorm uit.
Bovendien moest je dan met een niet repeterende,manual,opname,ook nog uitkijken dat je lopende opname niet werd overschreven.
Echt er op vertrouwen kan je niet.
En dan heb ik het even niet over de actualiteiten die een uitzending totaal kunnen veranderen zoals de ramp in Japan,maar gewoon over lopende programma's.
Regelmatig zie ik zowel op teletekst,als op EPG als op Guideplus dat een bepaalde serie of film zou komen en de betreffende omroep zendt een hele andere serie uit... dus met dat repeteren ben ik snel gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hmmmmm 5 uur, vrouw verteld dat de monteur niet is langs geweest. Niet afgebeld of niets :(.

Da's dan weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04

Fiber

Beaches are for storming.

Precies, ben het helemaal met Nick eens in deze. Ze kunnen beter alle programma's 'taggen', dan kun je de opname van bepaalde programa's of series programmeren zonder dat je de uitzendtijd of zender nodig hebt. Liefst ook met de mogelijkheid om reclames te skippen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@nick: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
j1nx schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:36:
Hmm, ik kan niet meer bij mijn download bakkie thuis (leiden 2316). Is daar misschien een inet storing of ligt me router op zijn muil.
Hier Leiden zuid-west 2324 geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Het is ook iedere keer wat met die packetfront...
fast-server schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:31:
Zelfde probleem hier met de telefonie stilte... (42Networks/packetfront)

Kunnen ze niet beter de oude 42networks en packetfronts vervangen? problem solved zou je zeggen.
denan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:45[/message]:
[...]

Het is geen packetfront issue. Men is momenteel met een flink aantal engineers bezig om het probleem te onderzoeken. Naar een aantal bestemmingen zijn er wel ringtones, naar andere niet.
STORINGSMELDING:

Op dit moment kunnen klanten met een modem van het merk Packetfront problemen ondervinden met Digitale Televisie en Telefonie van XMS. De oorzaak van dit probleem is bekend en er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Vooral veel kijken naar de:

Afbeeldingslocatie: http://www.musicalsite.be/images/news/863.jpg

Packetfront problemen?

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_YY5y8aEwH6Q/TN7ymAkzFxI/AAAAAAAAAYs/_nLiYMxoBSw/s200/struisvogel2.gif

Ga dit weekeind telefonie en TV/IPTV opzeggen aangezien het nu wel weer een keer genoeg is geweest.
Neem wel telefonie en TV via de kabel dan weet ik zeker dat ik wel gewoon TV kan kijken en bellen.

Wanneer worden de XMS only gebieden nou eens vrijgegeven zodat we kunnen overstappen naar een andere provider?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eeerhm... Je haalt twee verschillende issues door elkaar en dan noem je mij de fabeltjeskrant? (als ik je goed begrijp tenminste)

even teruglezen en de timestamps matchen dan (hint: vrijdag.... Hint2: woensdag).

Verder had die packetfront outage niks met xms te maken. Elke provider die in dat deel van het reggefiber netwerk actief is had last van dezelfde issues. Laat ik je dus bij deze uit de droom helpen: als je in die wijk bij een andere isp had gezeten waren je diensten ook down geweest.

Add: wellicht ietwat cranky respons maar de laatste tijd lees ik veel comments waarin mensen slecht/niet lezen of conclusies trekken op basis van halve gegevens.

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 17-03-2011 21:13 . Reden: de packetfront outage was woensdag. Komt ervan als je nog voor ' de mol' probeert te reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Zit er aan te denken om (weer) over te stappen naar XMSnet in m'n 'nieuwe' huis. De dummy modem hangt er al en heb glasvezel tot in de meterkast. Heb nu Ziggo Z1, 5mbit down/512kbit up. Schiet dus totaal niet op als je wel eens wat naar bijv. Youtube wilt uploaden.

Bij Ziggo kan je live TV kijken via de website 'Ziggo Spotlight', waar ook weer een kleine applicatie omheen is gebouwd om het via de Windows mediaplayer te kijken. Heeft XMS ook zoiets of is zoiets misschien in de maak? Het is bijna 2 jaar terug dat ik bij XMS weg ging vanwege een verhuizing, ik neem aan dat er in 2 jaar tijd toch wel wat dingen zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:31:
Zit er aan te denken om (weer) over te stappen naar XMSnet in m'n 'nieuwe' huis. De dummy modem hangt er al en heb glasvezel tot in de meterkast. Heb nu Ziggo Z1, 5mbit down/512kbit up. Schiet dus totaal niet op als je wel eens wat naar bijv. Youtube wilt uploaden.

Bij Ziggo kan je live TV kijken via de website 'Ziggo Spotlight', waar ook weer een kleine applicatie omheen is gebouwd om het via de Windows mediaplayer te kijken. Heeft XMS ook zoiets of is zoiets misschien in de maak? Het is bijna 2 jaar terug dat ik bij XMS weg ging vanwege een verhuizing, ik neem aan dat er in 2 jaar tijd toch wel wat dingen zijn veranderd.
Je kan ook bij Ziggo een wat hogere snelheid nemen.
Officieel kan je bij XMS niet via je pc naar de streams kijken,een functie die zelfs maar in de buurt komt van "Ziggo Spotlight" biedt XMS niet, per Juni komen er zowel bij Ziggo als bij XMS kanalen bij, Alleen zijn die bij Ziggo voor het basispakket gratis en heb je zowieso gratis 14 gratis HD zenders, waaronder de zenders van RTL en SBS in HD, die moet je bij XMS betalen en is het Ziggo aanbod aan digitale zenders flink groter.
Per juni wordt het hele interactieve gebeuren bij Ziggo gratis,en die moet je bij XMS ook betalen.
Er schijnt nog een mogelijkheid te zijn om via VLC in combinatie met een decoder en een stevige cursus nog per keer 1 kanaal te bekijken,maar een Spotlight functie is er niet.
Ga naar de xms site,en vergelijk eens.
En niet omdat ik pro ziggo ben of contra XMS maar er zijn de laatste tijd nogal wat telefonie en televisie problemen.
Wil je echt hoger en kan dat bij Ziggo niet,neem dan bij XMS alleen het internet abonnement.
De rest kan ik je momenteel in alle eerlijkheid,niet aanbevelen.
Wat er,behalve bij de webcare mensen hier die echt hun uiterste best doen,waarvoor hulde, is veranderd is bij XMS een starre directie die niet vooruit durft of wil kijken,al 2 jaar de snelheden niet wil verhogen en voor elke toegevoegde dienst geld vraagt en het potentieel van glasvezel weigert te ontsluiten.
Wil je naar 100 mbits: dokken ! 30 euro meer.
Wil je naar 200 mbits... sorry,beloven ze graag maar is bijna nergens leverbaar.
Met je huidige ziggo decoder kan je 38 SD kanaaltjes zien, wil je meer dan zul je weer je portemonnee open moeten trekken.
Technisch kan er zat,met de vezel zit men ver in de toekomst,maar wat men er mee doet is helaas ver in het verleden.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 17-03-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hmmm rtl4 geeft hier (3905) af en toe freezes. Het lijkt erop dat iptv deze week wat instabiel is?
't Kan natuurlijk ook "toeval" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update, bij UPC en ZIGGO is Car Channel sinds vanavond weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
Nick39 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:54:
[...]

Nick zijn tekst en heel veel meer ;)
Maarrrr.... ;)
maar er zijn de laatste tijd nogal wat telefonie en televisie problemen.
Geen één provider zal ooit storing vrij zijn, Ziggo, xms en alle andere niet. Het blijft techniek en daarom blijft er altijd een kans dat er iets mis gaat.

Het klopt dat er de afgelopen week een paar storingen zijn geweest met de verschillende diensten. Hier werd redelijk snel op gereageerd en verholpen. Maar dat betekend niet direct dat het "altijd" of elke week is.

Het voordeel dat je bij XMS hebt is de vrije keus in welke techniek je wilt gebruiken om tv te kijken: Analoog, dvb-c en IPTV. Elke techniek heeft zijn/haar voordelen en na delen.

Ook de hoge upload snelheid en de zeer lage ping's die je eigenlijk altijd wel hebt is één van de voordelen als je kiest voor XMS.

En tot slot de snelheid zowel up als down: De techniek om internet over COAX kabel heeft nog steeds als nadeel dat je hem deelt. Met het nieuwe systeem dat ze gebruiken heb je dat wat minder, maar het valt mij toch op dat er toch best wel een aantal mensen zijn in het topic van Ziggo die klagen over het niet halen van de internet snelheid. Daar bedoel ik mee dat ik de indruk heb dat het probleem op drukke momenten nog steeds aanwezig kan zijn.
Terwijl ik dit probleem niet echt voorbij heb zien komen bij XMS.

[ Voor 38% gewijzigd door White_Collar op 17-03-2011 22:29 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:01:
hoe zit het met die nieuwe animo 540 pvr settopbox? wordt die binnenkort beschikbaar?
Dat zou ik ook wel eens willen weten...
Zit er echt op te wachten hoor... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
denan schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:28:
eeerhm... Je haalt twee verschillende issues door elkaar en dan noem je mij de fabeltjeskrant? (als ik je goed begrijp tenminste)

even teruglezen en de timestamps matchen dan (hint: vrijdag.... Hint2: woensdag).

Verder had die packetfront outage niks met xms te maken. Elke provider die in dat deel van het reggefiber netwerk actief is had last van dezelfde issues. Laat ik je dus bij deze uit de droom helpen: als je in die wijk bij een andere isp had gezeten waren je diensten ook down geweest.

Add: wellicht ietwat cranky respons maar de laatste tijd lees ik veel comments waarin mensen slecht/niet lezen of conclusies trekken op basis van halve gegevens.
Het gaat er toch ook om hoe die problemen komen ? als ik betaal aan XMS en ik heb steeds problemen met mijn Packetfront (die ik verplicht moet gebruiken) en dat ding heeft problemen, dan hoort dat ding voor mij als klant gezien bij XMSnet en is XMSnet voor mij het probleem.

Maar zoals fast-server al zegt de Packetfront dingen zorgen gewoon voor problemen. De laatste maand moest ik zelfs de spanning eraf halen omdat mijn router en mijn amono nieteens meer link zag (ledjes op de poortjes die knipperen stonden al uit)

IP tv dat 1 a 2 keer per week hangt etc.

Zouden ze terug bellen voor de 4e keer doen ze ook niet.

XMS is gewoon een pouper bedrijf klaar, hoop niet dat de mensen die daar werken zich aangevallen voelen.
Maar al het slechte wat een bedrijf in zich heeft heeft XMS gewoon. Niet kloppende facturen sturen en als ik een keer te laat betaal "dreigbrieven" met doorwaarders. Alles wat ik mee heb gemaakt daar beloftes terugbelverzoeken facturen amino problemen abonnements problemen op dtv ga zo door dat is bij XMS een aardige kwaal.

Zoals laatst dat het internet eens uit ligt boeit me echt niet zo, maar die problemen met iptv en voip die zijn er steeds wekelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MiK schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 07:53:
[...]
Het gaat er toch ook om hoe die problemen komen ? als ik betaal aan XMS en ik heb steeds problemen met mijn Packetfront (die ik verplicht moet gebruiken) en dat ding heeft problemen, dan hoort dat ding voor mij als klant gezien bij XMSnet en is XMSnet voor mij het probleem.
Dat is een ander verhaal dan wat fast-server hierboven plaatste. Naast het feit dat hij 2 verschillende problemen door elkaar haalde (en mij volgens mij een leugenaar noemde?) schijnt hij niet te snappen dat het probleem in het netwerk van reggefiber zat. Als hij roept "ik wou dat er al andere isp's actief waren" dan begrijpt hij dus niet dat elke isp in dat deel van het netwerk dezelfde issues had.
Maar zoals fast-server al zegt de Packetfront dingen zorgen gewoon voor problemen. De laatste maand moest ik zelfs de spanning eraf halen omdat mijn router en mijn amono nieteens meer link zag (ledjes op de poortjes die knipperen stonden al uit)

IP tv dat 1 a 2 keer per week hangt etc.
Het IPTV "hangt" verhaal is in onderzoek. Bij bluesparkle heeft reggefiber al een nieuwe software ingeladen en dat schijnt het probleem te verhelpen. Verder zijn er in het genexis/cisco deel natuurlijk ook issues,. Je werkt hier met hardware/software en daar kunnen altijd problemen mee ontstaan.
Zouden ze terug bellen voor de 4e keer doen ze ook niet.
Zie.. daar heb je nou wel een goed punt. Maar is dat XMS of de netwerkengineer van regge?
XMS is gewoon een pouper bedrijf klaar, hoop niet dat de mensen die daar werken zich aangevallen voelen. Maar al het slechte wat een bedrijf in zich heeft heeft XMS gewoon. Niet kloppende facturen
You lost me there :) Ik ga er voor de volledigheid maar vanuit dat pauper in jouw ogen iets anders is dan dat het is. Elk bedrijf heeft kleine of grote problemen, het gaat erom hoe men daarmee om gaat en of men bereid is van die fouten te leren. Bij XMS heb ik altijd het idee gehad dat men daartoe zeker bereid is, niet alleen de individuele medewerkers die op tweak actief zijn maar ook de managementlaag.
sturen en als ik een keer te laat betaal "dreigbrieven" met doorwaarders. Alles wat ik mee heb gemaakt daar beloftes terugbelverzoeken facturen amino problemen abonnements problemen op dtv ga zo door dat is bij XMS een aardige kwaal.
En omdat jij als individuele klant ontevreden bent is het product/bedrijf direct 'slecht' ? Ik weet hoe vervelend een onterecht incassotraject is (al 2x meegemaakt bij UPC :)) maar volgens mij is men bij XMS (en zelfs UPC) bereid om alles recht te trekken zodra ze zien dat ze een fout hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Bij deze wil ik graag even mijn positieve ervaringen met XMS delen, ook wel eens fijn om te lezen lijkt me.

Ik heb reeds twee jaar glasvezel internet, waarvan het eerste jaar via Concepts ICT. Ik ben vorig jaar overgestapt naar XMS, omdat Concept ICT zonder aankondiging poort 25 ging blokkeren. Navraag leerde dat ook Solcon dit doet en XMS heeft mij aangegeven dit niet te doen. Er waren ook geen plannen voor en als dit al in de toekomst ging veranderen, dan zouden ze zeker de klanten hierover van te voren inlichten.

Dit gegeven tezamen met een hogere snelheid (50 Mbit) als ik voorheen had (35 Mbit) voor hetzelfde geld (41,95 naar 42,50 en ja, we blijven toch Nederlanders), genoeg reden om de overstap te wagen. Ik neem dus alleen internet af en geen telefonie en tv (ik heb mobiel, voip via de zaak en satelliet tv).

Helaas heb ik wel een aantal dagen zonder internet gezeten, omdat er blijkbaar nog niet veel ervaring was bij XMS voor overstappers i.p.v. nieuwe aansluitingen. Maar hier heb ik vooraf wel rekening mee gehouden (dank u buurman).

Bij mij in de meterkast hangt een Genexis CPE. Hieraan heb ik direct een eigen server hangen welke ik middens iptables heb geconfigureerd als router voor mijn interne netwerk. Ik heb gekozen voor deze oplossing omdat het me werk is, maar vooral voor de stabliteit t.o.v. "consumentenrouters".

In het afgelopen jaar is het een enkele keer voorgekomen dat de DHCP server aan de XMS zijde een keer haperde (maar dit kan ook komen door een storing in de pop). Voor de rest altijd een stabiele en snelle verbinding met praktijk snelheden van tegen de 6.0 MByte/sec up en down bij een latency van 2,3 ms naar nikhef (vanaf regio Deventer).

De problemen enkele weken geleden bij nikhef zijn mij niet onopgemerkt gebleven, maar deze lijken (definitief?) opgelost te zijn. Toevallig ook enkele weken geleden moest ik helaas voor het eerst naar de XMS helpdesk bellen, er bleek een storing op de pop locatie. Dit is binnen 40 minuten na mijn belletje opgelost. Ik heb slechts enkele minuten in de wacht gestaan en werd nog netjes door de netwerkoperator teruggebeld. Chapeau!

De eerste en enige "echte" storing was de hardware failure van 7 maart jl. De helpdesk was op dat moment even druk heb ik gemerkt, maar via twitter en vooral hier op het forum zijn we prima op de hoogte gehouden van de status. En zo'n probleem toch binnen 3 uur opgelost hebben vind ik ook top!

Mijn ervaring met XMS is dus positief en dat wilde ik niet onopgemerkt laten. Zorgen kindjes voip en iptv neem ik niet af, dus daar kan ik niet over meepraten.

Wat ik graag voor de nabije toekomst zie; instellen reverse dns voor je ip-adres en goedkopere 100 Mbit abonnement ;) Voor de rest, keep up the good work! En dat geldt ook zeker voor allen van XMS en InterNL die hier op het forum aanwezig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Gisteravond toch nog een belletje gehad dat de monteur vast had gezeten in het verkeer en het niet gehaald had. Beetje jammer, de vrouw zat thuis alleen met onze hond, dus moest de kattebak tijdens het wachten er aan te pas komen :(.

(wel terug gebeld, dus dat was zeer positief!)

Vandaag een nieuwe afspraak, ik ben benieuwd.

Ik blijf erbij dat het waarschijnlijk de Animo is, wat zijn hier de ervaringen met het terug sturen/repareren/vervangen van de pilot Animo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:28:
[...]

Geen één provider zal ooit storing vrij zijn, Ziggo, xms en alle andere niet. Het blijft techniek en daarom blijft er altijd een kans dat er iets mis gaat.
Ziggo heeft net zo goed storingen en vergeleken tot wat ik in het Ziggo forum lees heb ik wel eens... brrrrrrr. Het enige waar ik ooit volledig op heb kunnen vertrouwen was het aloude kpn kopernetwerk voor telefonie.
...maar het valt mij toch op dat er toch best wel een aantal mensen zijn in het topic van Ziggo die klagen over het niet halen van de internet snelheid. Daar bedoel ik mee dat ik de indruk heb dat het probleem op drukke momenten nog steeds aanwezig kan zijn.
Terwijl ik dit probleem niet echt voorbij heb zien komen bij XMS.
Dit ben ik niet geheel met je eens, dit heeft meer te maken met de problemen die XMS ook had toen ze overging van 20 naar 50: De routers. Het merendeel zit met een el cheapo router. Die heeft het op de lage snelheid altijd gedaan en men verwacht dat de krakende Linksys wrt 54 dat wel even gaat trekken. Nee dus. En sommige mensen kun je gewoon niet aan het verstand brengen dat het echt aan de eigen config ligt,men begint een klacht ook al standaard: mijn bekabeling en spullen zijn goed en als je gaat doorvragen...
Pluspunt wel van XMS t.o.v. Ziggo: de openheid.
Je zal van het Ziggo personeel echt niet gaan horen dat er ergens een lijnkaart kapot is. Daar staat bijna de doodstraf op. En het interactieve gedoe schijnt een drama te zijn en dat komt straks voor iedereen beschikbaar, nou dan hou ik mijn hart vast. Terugbellend Ziggo personeel,eerlijk is eerlijk..die bestaan niet. En heb je een serieus probleem,dan zul je je er heel erg in moeten vastbijten,de tweede lijn heeft volgens mij een commissie die bepaalt wie er door mag,want die krijg je niet aan de lijn. En als je probleem wordt opgelost krijg je nooit te horen wat het nu was,en dat is bij XMS duidelijk anders.
Darkangle schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:11:
Ik blijf erbij dat het waarschijnlijk de Animo is, wat zijn hier de ervaringen met het terug sturen/repareren/vervangen van de pilot Animo ?
Toen hier het XMS huis nog zat was het een kwestie van omruilen,de laatste monteur had er 2 bij hem. Ik heb nooit hoeven te wachten op een reparatie,volgens mij sturen ze gewoon als ze er een zooi hebben in een keer die partij terug,in mijn pilot tijd heb ik 4 keer gewoon een andere gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 18-03-2011 12:00 . Reden: Tekst achter elkaar geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Vandaag een nieuwe afspraak, ik ben benieuwd.

Als hij kapot verklaard word door de monteur krijg je gewoon een nieuwe animo. (Je hebt namelijk 2 jaar garantie op de animo.)
Deze zal via de post gestuurd worden naar je.
Nick: Dit ben ik niet geheel met je eens, dit heeft meer te maken met de problemen die XMS ook had toen ze overging van 20 naar 50: De routers. Het merendeel zit met een el cheapo router. Die heeft het op de lage snelheid altijd gedaan en men verwacht dat de krakende Linksys wrt 54 dat wel even gaat trekken. Nee dus. En sommige
True true, Maar ik heb ook berichten voorbij zien komen die eerst wel netjes de 120 mbit halen en op drukke momenten niet. Anyway het blijft via internet soms toch moeilijk inschatten of het inderdaad klopt wat ze zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 18-03-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Bedankt Nick en Rekenblok.

Ik kreeg daarnet heel netjes een telefoontje van de monteur zelf dat ie om 1 uur voor de deur zou staan. We horen het dus zodadelijk allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Gisteravond toch nog een belletje gehad dat de monteur vast had gezeten in het verkeer en het niet gehaald had. Beetje jammer, de vrouw zat thuis alleen met onze hond, dus moest de kattebak tijdens het wachten er aan te pas komen :(.
Hahaha, een hond op de kattebak _O- , het is toch niet een Sint Bernard? ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Updateje:
Modem is vervangen, en nu doet de Animo het wel op 2 vd 3 kabels (voorheen op geen van de drie).

Dus even een kabeltje opnieuw knippen en we zijn er :).
The Wizard schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:37:
[...]

Hahaha, een hond op de kattebak _O- , het is toch niet een Sint Bernard? ;)
Een golden.

[ Voor 39% gewijzigd door Darkangle op 18-03-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Zie.. daar heb je nou wel een goed punt. Maar is dat XMS of de netwerkengineer van regge?
Ik heb sowiso met XMSnet te maken en niet met een reggefiber. Ik ben inmiddels al een maand verder.
eerste keer dat ik belde 16 minuten in de wacht. De tweede keer was tijdens de internet storing, ik heb toen 18 minuten in de wacht gehangen, ik gaf aan dat het wachten zoals gewoonlijk weer erg lang duurde, kreeg een snauw van "we hebben een internet storing momenteel" Ik ging verder met mijn verhaal en legde uit dat ik 2 weken geleden gebeld had met een storing en dat ik nog niet was terug gebeld, terwijl ze me binnen 5 werkdagen gingen terugbellen. Ze reageerde van "ja en" dus ik zeg nou mevrouw ik vind dat het niet werkt zo en wil nu weten wat de status is en waarom ik voor de zoveelste keer niet wordt terug gebeld. En toen werd glashard de telefoon erop gegooid. Daar baal ik vaan aangezien ik mobiel belde en 18 minuten heb moeten betalen voor jan lul. Ik belde daarna op de zaak via een vaste lijn terug. Kreeg ik na 17 minuten weer een vrouw aan de telefoon, een andere ik legde uit dat ik me flink genaaid voelde (figuurlijk) dat de hoorn er zo wordt opgegooid. Ze zei dat het nogal hectisch was dus ik legde mijn verhaal uit en zou diezelfde middag nog worden terug gebeld. Na een week nog niets, Ik weer bellen gelukkig toen maar 6 minuten in de wacht en ik legde uit wat mijn probleem was. Ik zou mijn probleem localiseren op papier zodat ze er iets aan konden doen. Ik zou die vrijdag worden terug gebeld, en dat is inmiddels weer een week geleden.

Nogmaals ik wil gewoon ongestoord TV kijken en niet mijn geld verkwanselen aan een slechte TV dienst en een lang in de wacht hangen bij XMSnet wat mij tijd en geldt kost.
You lost me there :) Ik ga er voor de volledigheid maar vanuit dat pauper in jouw ogen iets anders is dan dat het is. Elk bedrijf heeft kleine of grote problemen, het gaat erom hoe men daarmee om gaat en of men bereid is van die fouten te leren. Bij XMS heb ik altijd het idee gehad dat men daartoe zeker bereid is, niet alleen de individuele medewerkers die op tweak actief zijn maar ook de managementlaag.
Het is heel netjes dat hier XMS medewerkers actief zijn en tijdens die internet storing was de communicatie uitmuntend, Maar ik blijf erbij Er kloppen veel dingen niet aan dat bedrijf, de houding naar de klanten toe, de reactie tijd m.b.t. oplossen van de problemen, de talloze belofte`s qua terugbellen.
En omdat jij als individuele klant ontevreden bent is het product/bedrijf direct 'slecht' ? Ik weet hoe vervelend een onterecht incassotraject is (al 2x meegemaakt bij UPC :)) maar volgens mij is men bij XMS (en zelfs UPC) bereid om alles recht te trekken zodra ze zien dat ze een fout hebben gemaakt.
Jeps fouten goedmaken.. Kan je weer een klachtbrief gaan opstellen, wil je de mijne inzien ? dat ik met 5 facturen aan tafel alles zit berekenen wat hun intelligente facturatiesysteem (wat ongetwijfelt ook mijn abonnementskosten betaald is en natuurlijk ook door de andere klanten) schijnbaar niet kunnen ? Het uitreken van 5 facturen (bijna een half jaar) en het onder woorden brengen in een klachtbrief duurt zon 2 a 3 uur, Mag ik die ook factureren ?

De enige 2 redenen dat ik nog bij XMSnet zit is dat het internet nagenoeg probleemloos werkt, en dat ik 2 aardige geprijste Amino`s heb staan die eigendom zijn Amino 130 a 99 euro en Amino M562 a 250 euro.

Maar ik denk wel dat ik er snel mee stopt als de problemen niet snel worden opgelost. Dan helaas weer naar Ziggo, is ook al niet te best maar qua tv nooit echt problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@MiK,

Los van het feit dat de laatste 5 post van jou niet echt aardig zijn voor helpdesk medewerkers van xms, waar ik zelf ook onder val, wil ik je toch aanbieden om je probleem op te lossen.

Mail mij even met je deb naar --> tweakers@pbservers.nl

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 18-03-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Rekenblok schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:37:
@MiK,

Los van het feit dat de laatste 5 post van jou niet echt aardig zijn voor helpdesk medewerkers van xms, waar ik zelf ook onder val, wil ik je toch aanbieden om je probleem op te lossen.

Mail mij even met je deb naar --> tweakers@pbservers.nl
ik heb je gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:39:
[...]

[...]

True true, Maar ik heb ook berichten voorbij zien komen die eerst wel netjes de 120 mbit halen en op drukke momenten niet. Anyway het blijft via internet soms toch moeilijk inschatten of het inderdaad klopt wat ze zeggen.
Ik neem het niet op voor Ziggo,maar je ziet hier ook verhalen van xms mensen die eerst een volledige snelheid haalden en later niet.
Het blijft toch een draai verhaal waarbij je zowel als bij XMS als bij Ziggo (en UPC en al die anderen) alleen de slechte kant hoort, een goed eind lees je bijna nergenns en toegeven dat het eigen schuld is van de gebruiker is ook echt zeldzaam.
Je ziet in het Ziggo forum wel eens dingen waarvan je denkt,wat kan er nu anders uit die kabel komen dan water ?
(Binnenshuis dan he) met een gamma kabel van 6mm en een lekker sproeiende niet retourgeschikte versterker van 14,95 met een plastic T splittertje van 4,95
Ik heb niets tegen xms, alleen dat kustmatig vasthouden aan die 50 mbits en die 100 voor zoveel teveel.. in het begin werd ik benijd door mensen,het enige dat ik nu nog als pluspunt heb is 50 mbits up die ik nooit gebruik.
Want al halen de Ziggo-ers misschien maar 80 van de 120, dat is altijd nog 30 meer dan ik,voor een veel lagere prijs.
Maar goed, dat is voor de marketing afdeling,niet voor jullie,de xms mensen op de werkvloer doen hun best,beter dan bij Ziggo, maar de beleidsmakers bij XMS lopen gewoon zwaar achter en dat frustreerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ywwbc7.jpg

En hier denken ze dan via te kunnen tv kijken en internetten.
Dat is ook het voordeel van Glas,je moet haast wel met nieuwe bekabeling beginnen.
Maar iemand met dit er tussen klaagt dus op Ziggo forum dat ie de volle upload niet haalt,en dat soort verhalen haalt helaas veel te snel een klachten forum en daardoor krijgt Ziggo/upc name it, een slechte naam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:26:
En hier denken ze dan via te kunnen tv kijken en internetten.
Dat is ook het voordeel van Glas,je moet haast wel met nieuwe bekabeling beginnen.
Maar iemand met dit er tussen klaagt dus op Ziggo forum dat ie de volle upload niet haalt,en dat soort verhalen haalt helaas veel te snel een klachten forum en daardoor krijgt Ziggo/upc name it, een slechte naam..
Geef op zijn minst een link naar de bron als je dit soort plaatjes wilt gebruiken om je stelling te onderbouwen. Dan hebben wij tenminste ook de context zodat ook duidelijk wordt wat de maker van dit knutselwerkje wilde bereiken. Gezien de aansluitingen heb ik namelijk sterk de indruk dat dit plaatje niets van doen had met kabel Internet en/of kabel TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
nog 11 dagen en dan is de actie weer afgelopen. en gaat de snelheid terug van 100- naar 50 mb voor de gene die de snelheidsupgrade kado heeft gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:48:
[...]

Geef op zijn minst een link naar de bron als je dit soort plaatjes wilt gebruiken om je stelling te onderbouwen. Dan hebben wij tenminste ook de context zodat ook duidelijk wordt wat de maker van dit knutselwerkje wilde bereiken. Gezien de aansluitingen heb ik namelijk sterk de indruk dat dit plaatje niets van doen had met kabel Internet en/of kabel TV.
Dus op basis van de gebruikte aansluitingen denk jij dat het niets met internet of tv te maken heeft en wil je de link hebben zodat ik kan bewijzen dat het daar wel voor gebruikt wordt (het is ook een nette manier om te zeggen,gezien de aansluitingen denk ik dat je liegt.) Ik zeg ook niet dat het plaatje iets te doen heeft met kabel internet en/of kabel want ik kan je zowieso wel vertellen dat dat het niet heeft,het is wel degelijk een splitter met flinke ferrietkernen alleen lijkt me het frequentiebereik niet juist en zitten er zowieso de verkeerde stekkers aan maar daar heb je verloopjes voor.
Wat de maker van het knutselwerkje wilde bereiken zal altijd duister blijven want in het topic stond dat degene die dat in de meterkast had aangetroffen,het had losgekoppeld van de Ziggo kabel en het had geopend.
Echter een link geven om mijn stelling te onderbouwen heeft weinig zin,ten eerste omdat ik het zelf niet meer terug kan vinden maar het plaatje had opgeslagen,ten tweede bewijst een dergelijke link weinig aangezien je dan nog niet kan zien of het daadwerkelijk bij de goede man aangesloten zat,of mogelijk weer zit en zelfs met de coax kabels er nog aan zegt het nog niets,zit er daadwerkelijk een tv op aangesloten in de normale situatie en staat er ook echt Ziggo signaal op kan je moeilijk achterhalen aan de hand van een plaatje en een stukje tekst.
Ten derde,waarom zou ik een link geven, als men me niet gelooft,so be it.
Jij plaatst regelmatig hele tabellen en zegt die zelf te hebben gemeten, dat moeten we dan ook maar van je aannemen.
Mocht ik de link nog terugvinden dan post ik hem,maar de context van het geheel is duidelijk,niet ieder Ziggo probleem is een echt Ziggo probleem hoewel dat natuurlijk bij jou met je "niets deugt bij Ziggo" instelling er moeilijk in te krijgen zal zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 19-03-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:42:
Mocht ik de link nog terugvinden dan post ik hem,maar de context van het geheel is duidelijk,niet ieder Ziggo probleem is een echt Ziggo probleem hoewel dat natuurlijk bij jou met je "niets deugt bij Ziggo" instelling er moeilijk in te krijgen zal zijn.
Jammer dat je met zo'n reactie komt. Jij stelt:
Maar iemand met dit er tussen klaagt dus op Ziggo forum dat ie de volle upload niet haalt,
Dus ben ik benieuwd van welk Ziggo forum dat komt en vraag ik je om een link omdat ik het niet eerder ben tegengkomen. Maak dan in je reactie met het plaatje duidelijk dat het verzonnen casus gaat, dan hoef je ook niet zo te reageren op het moment dat iemand doorvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Archie
Speciaal voor jou een andere casus:

Met een dergelijke installatie klaagt iemand in het storingendeel:

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/4051/dsc01387p.jpg

topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=26204

Om nog precieser te zijn:
http://ziggo-gebruikers.n....php?p=278304&postcount=3

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/6105/dsc01388a.jpg

Als je het zo aanlegt,kan ik me voorstellen dat je klachten hebt over je tv en internet.
ArChie schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:56:
[...]

Jammer dat je met zo'n reactie komt. Jij stelt:

[...]

Dus ben ik benieuwd van welk Ziggo forum dat komt en vraag ik je om een link omdat ik het niet eerder ben tegengkomen. Maak dan in je reactie met het plaatje duidelijk dat het verzonnen casus gaat, dan hoef je ook niet zo te reageren op het moment dat iemand doorvraagt.
Dat van die verzonnen casus maak JIJ er van,of je leest weer eens niet goed.
Deze kon ik wel vinden en er zijn er nog veel meer van... wil je ook daar de linkjes van om te zien dat ik de casus niet verzin en om te zien dat de topics wel degelijk geplaatst zijn en om te zien dat men soms met ermbarmelijk slechte installaties klagen over snelheden en storingen ?

[ Voor 72% gewijzigd door Nick39 op 19-03-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:03:
@Archie
Speciaal voor jou een andere casus:
We hadden het toch over jouw initiële casus? Maar goed, omdat er wat klanten zijn die van knutselen houden wil dat toch nog niet zeggen dat dit dan geldt voor alle klanten die klachten hebben over hun kabel Internet snelheden?

Zoals gewoonlijk ligt volgens mij de waarheid ergens in het midden. Gezien de Euro-DOCSIS techniek kan er sprake zijn van een bottleneck op het coax deel van het netwerk. Momenteel zijn er onder de UPC klanten op het Chelloo forum diverse discussies gaande waar men last heeft van de beperkte capaciteit van de coax segmenten. Zolang er niet te veel buren gelijktijdig aan het downloaden zijn gaat het wel qua snelheid, maar vooral in de weekends en tijdens avonduren wil bij diverse UPC klanten de snelheid inzakken. Uiteraard zullen er tussen die klanten ook mensen zitten waarbij het snelheidsprobleem veroorzaakt wordt door fouten in de eigen bekabeling, maar dat is niet altijd het geval zoals de UPC helpdesk en monteurs maar wanhopig proberen vol te houden. De problemen bij de UPC klanten zijn danook begonnen na de recente snelheidsverhogingen.

Ook bij Ziggo hebben ze net zo'n periode achter de rug en is de boel weer wat gestabiliseerd na het bijschakelen van Internet downstreams in de diverse coax segmenten waaronder het coax segment waar ik deel van uitmaak. Af en toe wat metingen doen verschaft wat dat betreft veel inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:29:
[...]

We hadden het toch over jouw initiële casus? Maar goed, omdat er wat klanten zijn die van knutselen houden wil dat toch nog niet zeggen dat dit dan geldt voor alle klanten die klachten hebben over hun kabel Internet snelheden?
Ik zeg toch niet dat dat voor alle klanten zo geldt,man lees nou eens.
Ik noem 2 casussen (of weet ik veel wat het meervoud is ) waarin klagers over internetsnelheden bij Ziggo dit aan hunzelf te danken hebben en dat niet ALLE klachten over Ziggo ook terecht zijn.
En ik laat met 2 stuks foto's zien waarom in die gevallen het niet terecht is dat men over Ziggo klaagt.
Daar ging het over.
Wat snap je daar nu niet aan,of wil je niet snappen.
Eerst zeg je dat mijn "verdediging" niet terecht is omdat ik de tekst bij het plaatje niet meer kon vinden,dan zoek ik een ander geval,geef wel de links en de verhalen,en het is weer niet goed ?
Wil je soms het linkje hebben waarin ik dat zeg ?

Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XI"

Het ging om een kleine discussie tussen Rekenblok en mij waarin Rekenblok zegt dat hij ook wel van veel mensen hoort dat hun internetsnelheid bij Ziggo niet konstant is.
En dus zeg ik,dat kan best zo zijn maar dat ligt SOMS ook aan de mensen zelf.
En dus laat ik een foto'tje zien van een dergelijke huis situatie waarvan ik zeker weet dat het niet aan Ziggo ligt en jij wil gelijk alle bewijzen.
Die weet ik niet meer, dus ik zoek een tweede op voor je.
NERGENS heb ik gezegd dat ALLE klachten over Ziggo UITSLUITEND en ALLEEN bij de klant zelf ligt.
Alleen in sommige gevallen wel..wat wil je nou nog meer ?
Doe moeite en lees ff terug in dit topic.
Wat overigens door je gezeur aardig off topic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:01:
Ik zeg toch niet dat dat voor alle klanten zo geldt,man lees nou eens.
Ik noem 2 casussen (of weet ik veel wat het meervoud is ) waarin klagers over internetsnelheden bij Ziggo dit aan hunzelf te danken hebben en dat niet ALLE klachten over Ziggo ook terecht zijn.
En ik laat met 2 stuks foto's zien waarom in die gevallen het niet terecht is dat men over Ziggo klaagt.
Daar ging het over.
Goed, ga ik als nog in op de tweede casus. Daarin klaagt de betreffende persoon helemaal niet over Ziggo. Hij geeft juist aan dat hij weet dat de boel niet goed is aangesloten en zoekt op het forum hulp bij het verbeteren daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry voor de mensen die net inschakelen voor mijn felle reactie, Archie is 500% anti Ziggo, anti Ziggo personeel,Anti Ziggo helpdesk,anti Ziggo medewerkers,Anti Ziggo Webcare mensen,de hele dag bezig met het vinden van foutjes van Ziggo die hij dan op een uiterst vervelende manier aan Ziggo medewerkers en Ziggo webcare medewerkers presenteert op zo'n beetje elk forum waar het woord Ziggo valt en derhalve niet geliefd is ( understatement ) bij het merendeel van de gebruikers van die fora,en de Ziggo medewerkers en dol is op het letterlijk aanpakken van tekst om je daar dan op af te rekenen.
Soms heeft hij technisch gezien zeker een punt,maar weet dat op een dusdanige manier aan de Ziggo medewerkers te ventileren dat men helaas niet eens de moeite meer neemt om te reageren en daardoor ook vaak de gevonden fout negeert.
Mijn excuus dat ik zo dom was om in discussie te gaan,daar gaat hij namelijk continue mee door vandaar dat ik me even terug trek.

Ik zou kunnen zeggen dat ik met mijn 2e casus bedoelde,wederom,dat het er niet om ging of iemand hulp zoekt maar dat het een voorbeeld was van een huisinstallatie die door gehobby aan elkaar hangt waardoor het niet goed werkt.
En dat de foto's laten zien waarom het niet goed werkt.
Maar daar gaat het niet om, Archie is dol op woordspelletjes en wil zijn gelijk.
Bij deze.
Happy ?
En nu gaan we nog 3 bladzijdes te horen krijgen hoe onredelijk ik wel niet ben en hoe onvolwassen,dus ik kom later wel terug want het gaat hem alleen om de discussie zelf,of het winnen er van.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 19-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Nick39 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:54:
[...]

Je kan ook bij Ziggo een wat hogere snelheid nemen.
Jammer dat ze geen Spotlight gebruiken. Maar ook dat werkt niet helemaal feilloos de laatste tijd. Meestal gebruik ik het als ik lekker aan het crosstrainen ben. Monitor iets draaien, spotlight (via 'Ziggo TV player' programma) aan en even lekker sporten. _/-\o_ Maar Spotlight vervangen we desnoods wel door muziek, uitzending gemist of andere dingen.

In mijn geval zou ik het instappakket nemen, wat niet overal wordt aangeboden van 10mbit up & down, 1 mailadres en dan nog radio en televisie. Televisie zou ik dan via DVB-C willen kijken via mijn huidige Samsung kastje van Ziggo. Geen 'echte' digitale TV pakketten nodig, ook nog geen interesse in IPtv op dit ogenblik. De standaard kanalen zijn voldoende, ik kijk niet zoveel TV, zo lang de kwaliteit maar via het DVB-C kastje, gelijk is aan Ziggo en er niet minder van wordt. Het verschil wat ik dan moet bijleggen is 3 euro per maand. Wil ik bij Ziggo hogerop qua internet snelheid, dan is dat minimaal 10 euro per maand meer en dan is mijn upstream nog steeds niet om over naar huis te schrijven. 10Mbit is verder voor mij wel voldoende en mij gaat het dan ook meer om een verhoging van de upstream dan de downstream.

Ik denk dat ik voor 3 euro niet moeilijk moet doen en gewoon naar XMS moet gaan. Ziggo is verder best goed, maar als er iets mis gaat, is het ook goed mis. Maar ik denk dat dat ook zo is voor XMS. In de ik meen 2 jaar tijd dat ik XMS heb gebruikt, heb ik nog nooit een storing gehad. Met Ziggo heb ik 2 maal een aantal dagen zonder TV en internet gezeten, omdat een monteur in de wijkkast mijn aansluiting er per ongeluk af had gehaald om een andere aansluiting er fysiek af te halen en vergeten was de mijne terug te plaatsen :? En een tweede keer was een kaart geloof ik kapot.

Ik zeg niet welke beter is, maar XMS is in dit geval dan wel goedkoper. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen rustig aan...!
Soms kun je idd even beters een pauze inlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft Meeting

Contact is gezocht.
Zodra meer bekend laat ik dit direct weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Als ik een abo afsluit bij XMS is dat dan per maand opzegbaar, of zit ik er een jaar aan vast? Ik kan dit nergens terug vinden op de site of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
TigerXtrm schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:59:
Als ik een abo afsluit bij XMS is dat dan per maand opzegbaar, of zit ik er een jaar aan vast? Ik kan dit nergens terug vinden op de site of iets dergelijks.
Als je bij XMS een abbo zal afsluiten zal dit eerst een jaar contract zijn. Daarna is het per maand opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al meer dan 1 maand nog steeds geen signaal op mijn glasvezel modem...
In januari heb ik mij aangemeld voor een aansluiting bij XMS voor het internet 50/50 Mb, telefoon, radio en TV alles in één pakket met digitale TV. Deze woning in Deventer heb ik als nieuwe bewoner betrokken, het is dus voor mij een nieuwe aansluiting op dit adres. De vorige bewoner had ook een glasvezel aansluiting, ik weet niet bij welke ISP. Er zit een Genexis CPS V1.
Vanwege de verhuizing heb ik als ingangsdatum 14-02-2011 opgegeven.
Intussen heb ik al wel de Amino M532 ontvangen.
Echter tot op vandaag heb ik tot mijn verdriet en machteloosheid nog steeds geen signaal voor radio/ tv, internet en telefoon.
Ik heb al erg vaak naar de Helpdesk gebeld, bijna dagelijks, maar hier kom ik helaas ook niet verder.
Men is wel vriendelijk en zegt dat het probleem bekend is maar niets te kunnen doen en dat het bij de tweede lijns en Reggefiber/ Glashart ligt.
Ook kan de helpdesk niet aangeven wanneer ik nou eindelijk eens TVk an kijken of internet op kan.
Ik heb een druk sociaal leven maar deze situatie is absurd.
Mijn XMS abonnement kan ik niet opzeggen zodat ik niet naar bijvoorbeeld Ziggo kan gaan.
Ik sta dus klem.
Als laatste krijg ik van de Helpdesk te horen dat er een vergadering komt waarbij mijn probleem besproken wordt, maar wanneer deze vergadering is kan de Helpdesk ook niet zeggen.
Wat kan ik volgens jullie nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sinds gisteren ook geen teletekst meer via de A130M op SBS6/Net5/Veronica

RTL zenders met enige regelmaat haperingen in het beeld, geluid gaat wel gewoon door

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Loveparade schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:06:
Sinds gisteren ook geen teletekst meer via de A130M op SBS6/Net5/Veronica

RTL zenders met enige regelmaat haperingen in het beeld, geluid gaat wel gewoon door
Wat is je postcode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch wel redelijk absurd. Lijkt mij tijd voor een ingebrekestelling (schriftelijk natuurlijk) en het stellen van een deadline voor aansluiting en aangeven dat - als ze niet leveren - je de overeenkomst ontbindt.

Zolang jij een redelijke termijn "gunt" om het probleem alsnog op te lossen, kom je dan gewoon van die overeenkomst af. Heb je geen rechtsbijstandverzekering? In dat geval kun je het hen zelfs laten doen.

Vanmiddag was ik vrij (moest naar de tandarts, uurtje in de stoel gelegen). Daarna dacht ik even ontspannen de aflevering van Wegmisbruikers van gisteren te kijken via SBS-gemist. Weer 2x een "verbinding verbroken". Begint nu wel een beetje irritant te worden. Ik hoop, dat ze snel met die Amino M540 komen. Dan neem ik "mijn" series voortaan zelf wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

3905 Veenendaal

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Nou analoge Tv in amersfoort werkt ook niet meer. Zojuist 10 minuten in de wacht gestaan en uiteindelijk opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@ Nick39 & ArChie

Willen jullie stoppen met elkaar bekritiseren. Zo te zien heeft beide van jullie best een punt en komen jullie er in een gezellig café best wel uit samen en is het nog gezellig ook. Je kan voor of tegenstander van een technologie en werkwijze zijn, dat mag. Maar overtrekken van problemen en bagatelliseren is ook een uiterste.

Glasvezel gaat niet overal (nog) perfect, IP-TV bestaat al jaren maar is ook niet vrij van problemen. Kabel internet is in de loop der jaren heel veel vooruit gegaan en DOCIS implementaties zijn anders dan DSL of Glasvezel qua technologie. Allemaal hebben ze eigen voor- en nadelen (technisch, ondersteuning en qua kosten).

Vecht dat niet hier uit wat beter is en welk bedrijf beter is svp.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:22:
Ik heb nu al meer dan 1 maand nog steeds geen signaal op mijn glasvezel modem...
In januari heb ik mij aangemeld voor een aansluiting bij XMS voor het internet 50/50 Mb, telefoon, radio en TV alles in één pakket met digitale TV. Deze woning in Deventer heb ik als nieuwe bewoner betrokken, het is dus voor mij een nieuwe aansluiting op dit adres. De vorige bewoner had ook een glasvezel aansluiting, ik weet niet bij welke ISP. Er zit een Genexis CPS V1.
Vanwege de verhuizing heb ik als ingangsdatum 14-02-2011 opgegeven.
Intussen heb ik al wel de Amino M532 ontvangen.
Echter tot op vandaag heb ik tot mijn verdriet en machteloosheid nog steeds geen signaal voor radio/ tv, internet en telefoon.
Ik heb al erg vaak naar de Helpdesk gebeld, bijna dagelijks, maar hier kom ik helaas ook niet verder.
Men is wel vriendelijk en zegt dat het probleem bekend is maar niets te kunnen doen en dat het bij de tweede lijns en Reggefiber/ Glashart ligt.
Ook kan de helpdesk niet aangeven wanneer ik nou eindelijk eens TVk an kijken of internet op kan.
Ik heb een druk sociaal leven maar deze situatie is absurd.
Mijn XMS abonnement kan ik niet opzeggen zodat ik niet naar bijvoorbeeld Ziggo kan gaan.
Ik sta dus klem.
Als laatste krijg ik van de Helpdesk te horen dat er een vergadering komt waarbij mijn probleem besproken wordt, maar wanneer deze vergadering is kan de Helpdesk ook niet zeggen.
Wat kan ik volgens jullie nog doen.
Mij mailen met de oude naw gegevens en de nieuwe op tweakers@pbservers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 10:01
Ik heb hetzelfde probleem; analoge tv via XMS in Amersfoort geeft bij mij sinds gisteren sneeuw. Op de website van XMS staat geen storing vermeld. Internet en telefoon doen het wel gewoon. Modem al een keer van de stroom gehaald. Iemand anders hetzelfde probleem?
Cardinal schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:50:
Nou analoge Tv in amersfoort werkt ook niet meer. Zojuist 10 minuten in de wacht gestaan en uiteindelijk opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:27
blackTIE schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:34:
Ik heb hetzelfde probleem; analoge tv via XMS in Amersfoort geeft bij mij sinds gisteren sneeuw. Op de website van XMS staat geen storing vermeld. Internet en telefoon doen het wel gewoon. Modem al een keer van de stroom gehaald. Iemand anders hetzelfde probleem?

[...]
Bij mij werkt het wel, Amersfoort 3813

The LawnMooherMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
zowel analoog als dvb-c werkte gisteren avond bij mij gewoon. 3812

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjck schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:56:
@ Nick39 & ArChie

Vecht dat niet hier uit wat beter is en welk bedrijf beter is svp.
Dat was ik ook niet van plan,vandaar dat ik het topic had verlaten.
Hij haakte in op een "discussie" tussen mij en Rekenblok.
Ik wilde er ook helemaal niet om vechten,alleen met wat praktijkfoto's laten zien dat het bij de Ziggo/UPC,whatever welke kabel provider,het bij de klant ook niet altijd jofel zit waardoor het ook kan komen dat de snelheid niet gehaald wordt,net als via glas de el cheapo routers vaak roet in het eten gooien.
Als Archie daar perse over door wil gaan,nodig ik hem graag uit om per PB verder te gaan.
Mocht ik een andere lezer,mja hoe zeg je dat..ehh ge-ergerd hebben, dan hierbij mijn excuus.

[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 22-03-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:15:
[...]

Mij mailen met de oude naw gegevens en de nieuwe op tweakers@pbservers.nl
De email is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 10:01
Dan vrees ik dat ik even moet bellen met XMS...
dewaal schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:38:
zowel analoog als dvb-c werkte gisteren avond bij mij gewoon. 3812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPTV firmware upgrade:
De komende 2 weken zal voor de Amino 130 en 130m STB's nieuwe firmware gepushed worden (versie 18.0) in voorbereiding op een aantal nieuwe opties en producten. Ook zijn er, als het goed is, wat opties bijgekomen in het instellingen menu (oa: 2ch audio, HDMI passthrough en Audiostream selectie per zender).

Of alle functies al in deze upgrade geactiveerd worden durf ik niet te zeggen maar de basis zit in ieder geval in deze update. Het is dus mogelijk dat een aantal functies in een later stadium unlocked worden.
Ga dus niet XMS bellen als je een firmware upgrade hebt gehad en je mist een van de bovenstaande opties.

De 110's en 532's volgen nadat alle 130's geupgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die opties zijn niet automatisch geactiveerd met het inladen van de nieuwe firmware. Heb die versie 18.0 namelijk thuis al een week draaien maar er veranderd niets aan de functionaliteit hierdoor. Het enige is dat teletekst na de update beter werkt (geen door elkaar gehaalde pagina's meer).

Ik vermoed dat men de middleware die zorgt voor die extra opties nog niet live heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:06:
Die opties zijn niet automatisch geactiveerd met het inladen van de nieuwe firmware. Heb die versie 18.0 namelijk thuis al een week draaien maar er veranderd niets aan de functionaliteit hierdoor. Het enige is dat teletekst na de update beter werkt (geen door elkaar gehaalde pagina's meer).

Ik vermoed dat men de middleware die zorgt voor die extra opties nog niet live heeft staan.
In het instellingen menu heb je de nieuwe opties niet? Welke STB heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gisteravond nog niet in elk geval, heb een A130M welke ik vorige week dinsdag handmatig naar 18.0 heb geupdate.

Zit overigens ook niet bij XMS maar ik reageerde even omdat dit soort dingen vaak voor heel GHM gelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:27:
Gisteravond nog niet in elk geval, heb een A130M welke ik vorige week dinsdag handmatig naar 18.0 heb geupdate.

Zit overigens ook niet bij XMS maar ik reageerde even omdat dit soort dingen vaak voor heel GHM gelden ;)
De firmware update maakt deel uit van de middleware dus eigenlijk zouden 2ch audio en HDMI passthrough er al in moeten zitten (mits geunlocked). Kun je wel meer WBA audiostreams beluisteren nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zit niet op WBA, ik zit op WGDO en daar werkte radio altijd al prima. Maar waarschijnlijk waren die functies gisteravon dan in elk geval nog locked.

/edit: Nog even gekeken, er zijn hier nog geen nieuwe functies in versie 18.0.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 22-03-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hier 3823 werkt analoog prima.

[ Voor 94% gewijzigd door White_Collar op 22-03-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:33:
Ik zit niet op WBA, ik zit op WGDO en daar werkte radio altijd al prima. Maar waarschijnlijk waren die functies gisteravon dan in elk geval nog locked.

/edit: Nog even gekeken, er zijn hier nog geen nieuwe functies in versie 18.0.
Wat er waarschijnlijk in zit:

Kijkwijzer info in de EPG
Zenders blokkeren met pincode
HDMI 2channel en passthrough (laatste is voor iedereen met een receiver belangrijk)
Audiotrack instellen (bvb engels/duitse audiofeeds)
GUI instellingen (doorzichtigheid/wegfade time)
Mogelijkheid om reminders te specificeren
Optimalisaties waardoor de GUI sneller is

Welke functies exact in deze update zitten en actief zijn weet ik zo niet, kwestie van even testen.

Nb: Ga dus aub niet XMS bellen als je functie X uit bovenstaande lijstje niet kunt vinden, het is pas een officiële optie/functionaliteit als XMS hierover info op haar website heeft staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier zit er in elk geval nog geen enkele functionaliteit uit dat lijstje in, denk dat het dus nog niet in vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:18:
en passthrough (laatste is voor iedereen met een receiver belangrijk)
Wat doet dat precies?

Verder ziet het lijstje er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:55:
Wat doet dat precies?

Verder ziet het lijstje er goed uit :)
Het geluid 1 op 1 doorgeven zonder er zelf slimme dingen mee te willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu breekt even mijn klomp, ik wordt net gebeld door Reggefiber,over de telefoon problemen, met name ook de 2 seconden uitval,en de man beweert glashard (mooie woordspeling) vanuit XMS nog geen enkele klacht hierover gehad te hebben en dat ik de enige ben die klaagt,dat in het verleden al eens het packetfront modem is vervangen.
Wie doet nou wat,ik zie Volker Wessels 2 weken geleden bij mijn buurman het packetfront modem ook vervangen en nu zou ik opeens de eerste en enige zijn.

En hier word ik dan dus pissed om, ik vertel dat op het forum er tientallen mensen klagen en er wordt gezegd, ik hoef geen namen,ik ga geen discussie voeren over het aantal mensen die geklaagd hebben.
Nu wil men een ander soort packetfront modem plaatsen,of ik daar voor open sta.
Ja natuurlijk,maar ik kan niet breder dan 24 cm kwijt in de meterkast omdat er een gasleiding loopt.
Men belt terug.

Maar wie houdt er nu hier nu wie aan het lijntje.
Een heleboel mensen klagen, Famous heeft er zelfs met Folkert over gesproken en nu zegt reggefiber doodleuk dat er vanuit XMS nog niet eerder klachten binnen gekomen zijn dan de mijne.
Ik wilde niet alles via Tweakers doen,maar nu breekt echt mijn klomp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:38

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb de laatste tijd al erg negatief uitgegaten over XMS en ik ben dan ookzeer negatief over XMS. Het verbaasd me dus eigenlijk niets.

Met de verhalen die ik lees en meemaak in verbandmet de beleidsvoering van XMS heb ik het gevoel datze er organisatorisch een zooitje van maken.

In tussen heb ik al een tijdje geen storing gehad (knock knock) en zijn ze hier thuis weer een beetje stil. :)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Nick39 en j1nx,

Probleem kan in de standaard gevallen niet opgelost worden door reggefiber omdat het probleem ook niet ligt bij reggefiber, maar bij telio.
Probleem bij Nick is dat het afwijkt van een standaard "eerste twee seconde" probleem waardoor er een alternatief pad word gekozen om het probleem alsnog op te lossen.
Vandaar de opmerking van de medewerker dat dit de eerste is.

[ Voor 76% gewijzigd door White_Collar op 22-03-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen komt er een monteur met een DRG-600 wat een nieuw type packetfront schijnt te zijn maar Famous heeft zelfs over het "2 seconden probleem" overleg gehad met Folkert,maanden geleden al, en bij mijn overbuurman is door Reggefiber vorige week de DRG vervangen door exact hetzelfde type dat hij al had, vanmiddag ben ik 2 keer gebeld door XMS hoe het nou stond met het probleem, operatortje heeft me benaderd en nu zegt men van niets te weten en dat ik de enige ben.
Ik ga een tijdje met het DRG-600 ding werken en als het niet goed is moet ik me weer bij XMS melden.
Alle respect voor Rekenblok,maar er zouden meer meldingen moeten zijn.
Ik kom ter verdediging aan met,veel meer mensen kampen met dit probleem,op het forum klagen veel meer mensen over het 2 seconden probleem en dan wordt er gezegd,u bent de enige.
Ik heb nieuwe dect sets aangeschaft,mijn totale bekabeling vervangen en van alles omdat dit al maanden tot een jaar speelt wat een leuke investering was en nu pas zou er iets gemeld worden.
Het lijkt me toch dat ergens,en dat hoeft echt niet binnen xms of kwaadaardig te zijn,maar dat ergens de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.