XMS Glasvezel ervaring - XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 126.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16
j1nx schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:57:
Denan; Waar zie jij het punt waar IPv6 een noodzaak word? Want volgens mij redenering is die er namelijk op dit moment al. Jouw noodzaak ik waarschijnlijk; "een klant plugged zijn router in en krijgt geen IP omdat het op is"
<knip>
Nogmaals, ik ben van mening dat we het noodzaak punt al gepaseerd zijn.
Het probleem is dat we het over verschillende dingen hebben. Naast een technische noodzaak is er ook een commerciële noodzaak. Ik probeer beide aspecten mee te nemen in de afweging en ik kan me voorstellen dat het daardoor verwarrend is. Net zoals dat de techies me zien als iemand van marketing.. en de marketing mensen me zien als iemand van techniek. ;)

Dus om het makkelijk te houden:
Ja het moet er komen. Ja we zijn er klaar voor bij InterNLnet. Ja ik zie nog hordes op de weg (standaard projectmanager afwijking) en Ja ik heb er niets over te zeggen aangezien het een XMS product is :)

@darkangle: ja.. maar shhhht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is echt om te lachen. Sommigen geven de AMS-IX en Nikhef zelfs de schuld van de storing. Weten jullie uberhaupt wel wat de AMS-IX en Nikhef zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:51:
Dit topic is echt om te lachen. Sommigen geven de AMS-IX en Nikhef zelfs de schuld van de storing. Weten jullie uberhaupt wel wat de AMS-IX en Nikhef zijn?
Obvious troll = obvious? Of kun je echt niet lezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:51:
Troll? http://gathering.tweakers...nd/poster/138592/messages

Denan was me voor :D

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 08-03-2011 11:04 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrandWazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 19:43
bluesparkle schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:43:
Goedemorgen

Tijdens het bekijken van het nieuws via IPTV vanmorgen gingen alle zenders weer op zwart en was de telefoonlijn dood.

Op de packetfront branden alle lampjes groen, DVB-C werkt nog wel.

Ben naar het werk gegaan en heb daar meteen XMS support gebeld. Zij zetten de melding door naar de netwerkbeheerder.
Ik hoop dat het probleem nu definitief wordt opgelost.
Zelfde hier in Amersfoort. Mijn vriendin laat net weten dat het internet wel werkt, maar de telefoon lijn en de TV niet. Telefoon geeft geen gehoor en de TV geeft "Geen zender beschikbaar" oid.

Wat is hier aan te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TheGrandWazoo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:08:
Zelfde hier in Amersfoort. Mijn vriendin laat net weten dat het internet wel werkt, maar de telefoon lijn en de TV niet. Telefoon geeft geen gehoor en de TV geeft "Geen zender beschikbaar" oid.

Wat is hier aan te doen? :)
Even de stroom van de CPE halen. Ik heb al wat testcases doorgezet naar RFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:00:
[...]

Obvious troll = obvious? Of kun je echt niet lezen? :)
Ik ben 2 pagina's terug maar opgehouden met lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrandWazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 19:43
denan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:11:
[...]

Even de stroom van de CPE halen. Ik heb al wat testcases doorgezet naar RFO.
Bedankt. Werkt weer hoor ik net :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:13:
Ik ben 2 pagina's terug maar opgehouden met lezen.
Volgens mij staat over de afgelopen 4 pagina's om de 2 a 3 posts dat het een hardware faillure was binnen het InterNLnet domein. Zo moeilijk is dat toch niet.. Als test heb ik ook nog mijn best gedaan om in één van de reacties van mensen hier te lezen "dat zij vinden dat het een AMSIX/NIKHEF issue is".. maar dat is niet gelukt.

Of bedoel je de eerdere posts van de AMS-IX/Nikhef problemen? Zoja: Daar is ook iets mis.. en dat speelt al weken. Het heeft zelfs een eigen thread in het top forum.

(vervangt zijn obvious troll=obvious door "klok/klepel" ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwijs even naar pagina 15 of 16 een reactie van Suicyder.

Daarbij was ik op de hoogte dat het om een defect ging in het interNLnet netwerk.

En het gaat al helemaal niet om de eerdere problemen op de amsix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
cognac, ten eerste; zonder een quote in je post is het een generale negatieve opmerking: iets waar niemand op zit te wachten en hetgene ook niets toedraagt aan het hele gesprek.

Ten tweede: allemaal een beetje mosterd na de maaltijd verhaal. Het draagt niets bij, en als je het zegt om jezelf beter te laten lijken: doe maar niet, dat word namelijk niet zo opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit gedacht dat een reactie van mij zoveel ophef zou veroorzaken.

Het zal wel aan mij liggen.

Toedels!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 08:29
@Denan

Waar moet ik mijn afspraak met Reggefiber afmelden?

Werd gebeld van een onbekend telefoonnummer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:44:
Nooit gedacht dat een reactie van mij zoveel ophef zou veroorzaken.

Het zal wel aan mij liggen.

Toedels!
Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt, niet aan jou als persoon,maar als je ergens stopt met lezen..
In het begin,een storing,help.
Dan, speculaties, waaraan zou het liggen.
Dan,speculaties worden voor waar aangenomen.
Dan komen de "verklaringen" van mensen die naar aanleiding van de speculaties hun eigen waarheid hebben gemaakt en dat zo brengen.
Dan komen de officiele verklaringen,die helaas snel ingesneeuwd raken door de eerder gedane speculaties.
Dan komen nog een keer de officiele verklaringen.

Als jij daar halverwege gaat stoppen met lezen,en weer achteraf commentaar gaat leveren op speculaties terwijl je de officiele verklaringen niet leest,ja dan ligt het aan jou dat je daar commentaar op krijgt.
Ga je jezelf dan verdedigen,dat is je goed recht,maar dat doe je weer zonder de officiele verklaring te lezen en maak je je reactie nog dommer als je zegt halverwege te zijn gestopt met lezen.
Als je de drang voelt om te reageren,prima,maar lees dan alles zodat je het goede beeld hebt,en maak dan een paar goede opmerkingen.
Dat doe je nu niet dus ja,daarmee maak je wat los.
Leuk dat je mee wilt praten,leuk dat je je kennis wilt spuien en ons voor dummies uit wil maken,maar het enige dat je doet is jezelf, sorry voor het woord,een beetje belachelijk maken.

Als iedereen zo zou reageren als jij,hadden we nu weer een beurscrash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Super veel informatie in deze thread over de storing van gisteren. Heel handig! Ben tevreden XMS klant in Almere trouwens.

Grappig vind ik wel het verschil in ervaring met de helpdesk. Tot nog toe ben ik altijd snel geholpen en waren de mensen die aan de lijn had prima op de hoogte en konden ze het ook direct oplossen. Alleen heel recent heb ik wat problemen met de bereikbaarheid (20+ minuten wachten) voor een probleem met een niet aangekomen PVR settop box.

Zal een oogje houden op dit topic :)

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:37
qwerios schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:32:
Grappig vind ik wel het verschil in ervaring met de helpdesk.
Ik denk dat het voornamelijk ligt aan welke opties je kiest in het keuzemenu. Ik heb nog weinig mensen horen klagen over die financiele helpdeskmedewerkers die over contracten gaan enzo, maarja misschien willen die mensen het ook gewoon niet vertellen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Wat betekend het als het WAN lampje -knippert- op een Genexis?
Dus, Power brand, WAN knippert & M1 brand.

Voor de rest draait internet weer goed maar ergens klopt er iets niet omdat WAN normaal gesproken ook constant brand. Ik heb wel een paar pogingen gedaan via mail om de HD van XMS de ASW en de CPE uit te lezen voor bad octets, maar blijkbaar zijn mijn mailtjes de weg kwijtgeraakt onderweg... En ja, bellen heb ik natuurlijk ook geprobeerd maar ga hier geen open deur intrappen.

Iemand een ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk ligt aan welke opties je kiest in het keuzemenu. Ik heb nog weinig mensen horen klagen over die financiele helpdeskmedewerkers die over contracten gaan enzo, maarja misschien willen die mensen het ook gewoon niet vertellen hier.
Kan ik je ook hele verhalen over vertellen..maar voegt niets toe,is ook erg case gebonden denk ik.
De laatste tijd gaat het goed,maar het zal nog even duren voor ik weer een automatische machtiging afgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik moet trouwens zeggen, ik vind het wel leuk om te horen/zien dat men hier erg tevreden is over de informatievoorziening van XMS. Tweakers zijn over het algemeen erg kritisch en ik vind het erg leuk om te lezen dat juist hier erg veel mensen zijn te spreken over de manier waarop de storing gister is aangepakt en de berichtvoering daaromheen. Erg prettig dat men begripvol is over de situatie.

Als laatste ook grappig dat bijna iedereen hier wel een backup heeft. :P

Complimenten. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluesparkle schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:16:
@Denan

Waar moet ik mijn afspraak met Reggefiber afmelden?

Werd gebeld van een onbekend telefoonnummer....
Heb de afspraak laten cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
werkt de programma gids op dvb-c het niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
Voor de liefhebbers, Data verbruik van de server die de plaatjes host van de topic start:

Afbeeldingslocatie: http://xms.pbservers.nl/stats.png

Zoals je kan zien schoot dat aardig omhoog :P

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 08-03-2011 19:39 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:34:
werkt de programma gids op dvb-c het niet meer?
Hier (Nijmegen, 6545) wel.

EDIT: en de tijd in de dvb-c gids klopt ook !!! :*) Eindelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31

Lightah

Strikes Again

Even twee korte issues mbt de Amino 110.

Het beeld wat ik krijg is de ene dag perfect en de andere dag zie ik 80% pixel blokjes. Zo ook nu weer op alle zenders. Het geluid hapert dan ook. Dit had ik de eerste keer ook al maar toen dacht ik dat het aan de homeplug verbinding lag. Maar met een directe ethernet kabel heb ik nu hetzelfde. Is er ergens een status waar ik meer aan kan zien?

Daarnaast reageert het ding super sloom/slecht op de afstandsbediening. Op internet vond ik aanwijzingen dat sommige lcd tv's het signaal van de ab verstoren, nou heb ik het uitgetest en wonderbaarlijk reageert het inderdaad een stuk beter wanneer ik het achter de tv bedien. Dit is niet echt een oplossing aangezien ik wil bedienen voor de tv vanaf bijvoorbeeld de bank. Iemand een oplossing hiervoor?

De opstarttijd vind ik ook nogal lang maar dat is niet zo'n probleem.

edit: Lees net dat veel mensen problemen hebben met haperend beeld en geluid, maar een oplossing kan ik nog niet ontdekken....

[ Voor 7% gewijzigd door Lightah op 09-03-2011 00:18 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze wil ik even mijn excuses maken voor mijn reactie van gister.

Deze voegt absoluut niks toe, voortaan zal ik beter nadenken voor ik een reactie plaats en de volledige commentaren lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[b][message=35653306,noline]Lightah schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:
edit: Lees net dat veel mensen problemen hebben met haperend beeld en geluid, maar een oplossing kan ik nog niet ontdekken....
[/quote]

stuur mij even een email op tweakers@pbservers.nl met je probleem + deb nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightah schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:05:
Daarnaast reageert het ding super sloom/slecht op de afstandsbediening. Op internet vond ik aanwijzingen dat sommige lcd tv's het signaal van de ab verstoren, nou heb ik het uitgetest en wonderbaarlijk reageert het inderdaad een stuk beter wanneer ik het achter de tv bedien. Dit is niet echt een oplossing aangezien ik wil bedienen voor de tv vanaf bijvoorbeeld de bank. Iemand een oplossing hiervoor?
Het probleem is het licht van je tv wat op het ontvangst oogje schijnt, vooral als het in de kamer wat donkerder is. Dus zet m iets 'dieper' dan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:37:
Het probleem is het licht van je tv wat op het ontvangst oogje schijnt, vooral als het in de kamer wat donkerder is. Dus zet m iets 'dieper' dan je TV.
Of gewoon in een kastje / in de schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:45:
[...]
Hier (Nijmegen, 6545) wel.

EDIT: en de tijd in de dvb-c gids klopt ook !!! :*) Eindelijk.
Inderdaad!
Viel mij ook gisteren op. (Amersfoort)
Fijn.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:04:
Bij deze wil ik even mijn excuses maken voor mijn reactie van gister.

Deze voegt absoluut niks toe, voortaan zal ik beter nadenken voor ik een reactie plaats en de volledige commentaren lezen.
Kijk, dat is gewoon een eerlijke reactie waar ik alleen maar respect voor kan hebben. _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Nick39 op 09-03-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In het tweak glasvezel forum heb ik een bericht geplaats met mijn ervaring van de overstap van XMS naar Tweak.

Helaas blijkt na veel gedoe dat het niet mogelijk is om over te stappen naar tweak zonder 2 weken downtime.
De rede waarom ik over wil stappen is omdat XMS geen reverse DNS wil instellen.

Ik kan dus geen kant op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

jhead22 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:39:
In het tweak glasvezel forum heb ik een bericht geplaats met mijn ervaring van de overstap van XMS naar Tweak.

Helaas blijkt na veel gedoe dat het niet mogelijk is om over te stappen naar tweak zonder 2 weken downtime.
De rede waarom ik over wil stappen is omdat XMS geen reverse DNS wil instellen.

Ik kan dus geen kant op :S
Is daar ook niet de verplichting om dit binnen 24 uur te doen? Is toch wettelijk vastgelegd tegenwoordig?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:07
De afgelopen jaren hebben we diverse malen klachten dat mensen ons telefonisch niet kunnen bereiken. Van geen verbinding tot nummer niet in gebruik. J.l.. zijn mijn ouders overgestapt van Tele2 naar ziggo. Nu kunnen mijn ouders ons ook telefonisch niet meer bereiken. Naar wat uitzoekwerk blijkt dat een ieder die ons niet kan bereiken een Ziggo klant is. Het blijkt dat de mensen die bij Ziggo zitten alleen problemen hebben om ons telefonisch te bereiken.
Ik ben benieuwd of meerdere mensen deze ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41
klopping schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:56:
De afgelopen jaren hebben we diverse malen klachten dat mensen ons telefonisch niet kunnen bereiken. Van geen verbinding tot nummer niet in gebruik. J.l.. zijn mijn ouders overgestapt van Tele2 naar ziggo. Nu kunnen mijn ouders ons ook telefonisch niet meer bereiken. Naar wat uitzoekwerk blijkt dat een ieder die ons niet kan bereiken een Ziggo klant is. Het blijkt dat de mensen die bij Ziggo zitten alleen problemen hebben om ons telefonisch te bereiken.
Ik ben benieuwd of meerdere mensen deze ervaring hebben.
Is je nummer toevallig een keer geporteerd (bijvoorbeeld vanaf Ziggo)? Dan zit waarschijnlijk de routering in de telefoonsystemen bij Ziggo niet goed. Kan je het beste even melden bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Spacespider schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:14:
Is je nummer toevallig een keer geporteerd (bijvoorbeeld vanaf Ziggo)? Dan zit waarschijnlijk de routering in de telefoonsystemen bij Ziggo niet goed. Kan je het beste even melden bij de helpdesk.
Als je slim bent niet bij de XMS helpdesk. De snelste route is Ziggo klanten laten klagen dat ze je nummer niet kunnen bereiken.. en duidelijk laten zeggen dat de rest van nederland jouw nummer wel kan bellen. Dan gaan er wel belletjes rinkellen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:35:
[...]

Als je slim bent niet bij de XMS helpdesk. De snelste route is Ziggo klanten laten klagen dat ze je nummer niet kunnen bereiken.. en duidelijk laten zeggen dat de rest van nederland jouw nummer wel kan bellen. Dan gaan er wel belletjes rinkellen bij Ziggo.
Wow, jij hebt een hoop vertrouwen in hun helpdesk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Of hij kent de XMSnet helpdesk wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Nick39 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:25:
[...]

Wow, jij hebt een hoop vertrouwen in hun helpdesk _/-\o_
Het probleem ligt gewoon niet bij XMS. De routering van het gesprek vanaf Ziggo naar XMS klopt niet. Ziggo routeert het gesprek naar zichzelf in plaats van naar XMS.

Dat zie je overigens soms wel eens vaker bij een portering.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ericjanvanputten schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:34:
Of hij kent de XMSnet helpdesk wat beter ;)
Nee.. het probleem zit bij Ziggo. Dat kun je wel via XMS aankaarten (voor dit soort issues zijn onderlinge afspraken) maar ik weet uit ervaring dat dat niet de snelste weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik heb nooit telefonie van Zigoo gehad en mijn huidig nummer heb ik nieuw gekregen van XMS. Ik betwijfel of het bij Ziggo ligt. Diegene die bij Ziggo zit kan een ieder bereiken, ook niet Ziggo klanten, alleen XMS niet.
Ik bel morgen maar eens naar de Helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:07:
[...]

Nee.. het probleem zit bij Ziggo. Dat kun je wel via XMS aankaarten (voor dit soort issues zijn onderlinge afspraken) maar ik weet uit ervaring dat dat niet de snelste weg is.
De producten van Ziggo zijn concurrerend met XMS,maar de helpdesk maakt er heel vaak een potje van,zo kostte een gratis registratie van een derde smartcard mijn zwager ruim 300 euro omdat de fanatieke helpdeskmedewerker ipv het proefpakket alle bestaande pakketten had aangekruisd.
Van een abonnement op het Hindi pakket, tot het complete Turkse pakket en zelfs het gay pakket,alles had ie maar even aangezet.
Ik ben blij dat er niet zo'n licht in onze straatverlichting zit anders was vanuit de ISS zelfs die donkere spot te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (6545, Nijmegen) zie net dat ik via DVB-C ineens zenders mis; o.a. Discovery Channel, National Geographic. (ik heb opnieuw all DVB-C zenders geinstalleerd maar nog steeds mis ik ze.
Hij vond totaal 71 zenders (tv+radio)

Zou jullie medetweakers eens kunnen checken of jullie ze wel hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.... sinds vandaag nog een probleem erbij met telefonie.... pfffff.
Als ik nu uitgaand ga bellen dan hoor ik helemaal GEEN overgangstoon meer.
Maakt niet uit welk nummer ik bel.
Dus het is nu naar een dooie stilte luisteren, en dan krijg je opeens de persoon die z'n naam zegt.

Kunnen mensen even testen of ze ook dit probleem hebben.
In hoofdzaak dan mensen met een Packetfront.

Inmiddels hang ik ook in de wacht bij XMS.

edit >> het blijkt een algemeen probleem te wezen.
In ieder geval komt bij meerdere XMS klanten dit probleem voor.
Er word aan gewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Famous,

had ik net ook. Exact hetzelfde, ook Packetfront hier.
En gisteren weer eens een keer sinds lange tijd die 2 seconden die wegvallen bij uitgaand gesprek. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:30:
Nou.... sinds vandaag nog een probleem erbij met telefonie.... pfffff.
Als ik nu uitgaand ga bellen dan hoor ik helemaal GEEN overgangstoon meer.
Maakt niet uit welk nummer ik bel.
Dus het is nu naar een dooie stilte luisteren, en dan krijg je opeens de persoon die z'n naam zegt.
Heb ik ook hier,2315, ook packetfront,dacht door de dode lijn al dat ik weer een storing had en wilde al weer rebooten (powerflip) toen mijn zwager opnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem het telefoonprobleem, bellen naar mobiel werkte hier wel.

De Post Express mailtjes daarentegen doen het prima, kan xms het spam filter uitbreiden met een stand extra extra extra heavy? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:32:
Hier idem het telefoonprobleem, bellen naar mobiel werkte hier wel.

De Post Express mailtjes daarentegen doen het prima, kan xms het spam filter uitbreiden met een stand extra extra extra heavy? 8)7
Dan blokkeert hij alle inkomende mail , Misschien een optie: Block all income mails ;)

Hier helaas ook het "geen overgang toon", gelukkig zijn ze er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het spamfilter, volgens mij maakt het geen verschil of je deze op light, medium of high zet, de spam blijft komen. Bullguard filtert ze er zo tussenuit, het filter van xms niet. Zit deze wel aangesloten? Gewoon de draadjes volgen, de rode op de rode.............. 8)7
Wat ook opvalt is dat de meeste spammails naar mijn hoofdaccount gestuurd worden, deze wordt alleen door xms gebruikt verder heeft niemand deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:40:
[...]

Dan blokkeert hij alle inkomende mail , Misschien een optie: Block all income mails ;)

Hier helaas ook het "geen overgang toon", gelukkig zijn ze er mee bezig.
Rekenblok,

Is dit een probleem bij de SIP-provider ? Wij kennen dit probleem (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:20:
[...]

Is dit een probleem bij de SIP-provider ?
Volgens mij zijn ze daar nog niet helemaal uit.
Bij het bellen van XMS naar XMS moet je "wel" een overgangstoon horen.

Vervelende in dit geval is dat je dus ook niet hoort of iemand in gesprek is.
Dus je zit nutteloos te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zelfde probleem hier met de telefonie stilte... (42Networks/packetfront)

Kunnen ze niet beter de oude 42networks en packetfronts vervangen? problem solved zou je zeggen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:31:
Zelfde probleem hier met de telefonie stilte... (42Networks/packetfront)

Kunnen ze niet beter de oude 42networks en packetfronts vervangen? problem solved zou je zeggen.
Ben bang dat dit geen PacketFront probleem is, maar meer iets wat bij de VoIP-provider ligt.
Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:40
Is het misschien een idee om een (vereenvoudigd) schematisch overzicht van het/een glasvezelnetwerk (incl. de services) te maken? Dat zou ons kunnen helpen bij het begrip tonen voor bepaalde storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:18:
[...]

Ben bang dat dit geen PacketFront probleem is, maar meer iets wat bij de VoIP-provider ligt.
Just my 2 cents.
Probleempje is- ik bel mijn zwager vanwege de enorme ramp in japan.
Ik hoor geen overgangstoon.
Helaas had ik ook de 2 seconden bug, dus mijn zwager noemde zijn naam in die 2 seconden,luistert vervolgens naar een dode lijn.
Ik hoor niet dat hij opneemt,dus ik zeg ook niets.
Uiteindelijk hangen we beiden op omdat niemand iets zegt en heb ik hem mobiel gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:36:
[...]

Probleempje is- ik bel mijn zwager vanwege de enorme ramp in japan.
Ik hoor geen overgangstoon.
Helaas had ik ook de 2 seconden bug, dus mijn zwager noemde zijn naam in die 2 seconden,luistert vervolgens naar een dode lijn.
Ik hoor niet dat hij opneemt,dus ik zeg ook niets.
Uiteindelijk hangen we beiden op omdat niemand iets zegt en heb ik hem mobiel gebeld.
Het is geen packetfront issue. Men is momenteel met een flink aantal engineers bezig om het probleem te onderzoeken. Naar een aantal bestemmingen zijn er wel ringtones, naar andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:45:
[...]

Het is geen packetfront issue. Men is momenteel met een flink aantal engineers bezig om het probleem te onderzoeken. Naar een aantal bestemmingen zijn er wel ringtones, naar andere niet.
Okey dankjewel.
Kijk daar hebben we weer iets aan.
Als we jou niet hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:45:
[...]

We wachten af,met schelden verhelp je het probleem niet,jammer dat het niet redundant is, dus kan je niet met een verlengkabeltje naar Noorwegen toe ? 8)7
(nee nee ik snap dat dit weinig te maken heeft met een redundancy dus wind je niet op) alleen wel maf, KPN is voor zoveel % eigenaar..kunnen we niet van dat Telio af ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:26:
[...]
We wachten af,met schelden verhelp je het probleem niet,jammer dat het niet redundant is, dus kan je niet met een verlengkabeltje naar Noorwegen toe ? 8)7
(nee nee ik snap dat dit weinig te maken heeft met een redundancy dus wind je niet op) alleen wel maf, KPN is voor zoveel % eigenaar..kunnen we niet van dat Telio af ??
KPN heeft aardig wat problemen met haar telefoniedienst.. Telio is uit ervaring een van de stabielste leveranciers. Dit staat natuurlijk los van de "vage" issues die een aantal van jullie de afgelopen tijd hebben gehad maar mijn 'gut feeling' zegt dat dat weinig met het platform van Telio te maken heeft. Wij hebben die problemen namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Werkt weer volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou echt niet :P
Hier geen overgangstoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:39:
[...]

KPN heeft aardig wat problemen met haar telefoniedienst.. Telio is uit ervaring een van de stabielste leveranciers. Dit staat natuurlijk los van de "vage" issues die een aantal van jullie de afgelopen tijd hebben gehad maar mijn 'gut feeling' zegt dat dat weinig met het platform van Telio te maken heeft. Wij hebben die problemen namelijk niet.
Ga ik daar voorlopig op af,want ik heb even geen mensen meer die bij KPN zitten.. ik dacht overigens dat de "oproeptoon" door het packetfront zelf werd opgewekt maar dat lijkt me dus niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig :)
De overgangstoon is er weer :) :) :)

edit : Nu nog het 2 seconden probleem.
Heb vandaag btw. ook bij 3 gesprekken gehad, dat in het gesprek zelf ook weer het geluid weg viel.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende : Meeting 2011

Even een bericht aan allen die zich aangemeld hebben voor de meeting.
Ik heb contact hierover opgenomen met Folkert (directeur XMS).
Ik wil namelijk proberen bij deze meeting ook zijn plaatsvervanger aanwezig te hebben.
Todat dit duidelijk is, laat ik verdere info weten.

Word vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kan momenteel niet naar KPN (geen inernet en bellen maar t ouderwetse systeem) nummers bellen.
Krijg wel overgangstoon maar zodra er wordt opgenomen is het stil aan beide kanten, kunnen elkaar niet horen.
Maarrr - als diegene mij terugbelt gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:26:
Gelukkig :)
De overgangstoon is er weer :) :) :)
Hier (Nijmegen) ook even getest door met vast naar mijn (Telfort) mobiel te bellen. Inderdaad: overgangstoon is er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:24:
[...]

Hier (Nijmegen) ook even getest door met vast naar mijn (Telfort) mobiel te bellen. Inderdaad: overgangstoon is er weer.
De overgangstoon was er volgens mij ook tijdens de storing naar bellen van mobiel nummers.
Het probleem zat hem meer in van vast naar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:51:
Betreffende : Meeting 2011

Even een bericht aan allen die zich aangemeld hebben voor de meeting.
Ik heb contact hierover opgenomen met Folkert (directeur XMS).
Ik wil namelijk proberen bij deze meeting ook zijn plaatsvervanger aanwezig te hebben.
Todat dit duidelijk is, laat ik verdere info weten.

Word vervolgd.....
Folkert Moolenburgh, directeur en oprichter van FTTH service provider XMS, heeft zijn afscheid aangekondigd. Per 1 maart verlaat hij het bedrijf dat hij vier jaar geleden oprichtte. Moolenburghs taken worden voorlopig waargenomen door Reinier . Vanaf 1 maart start Moolenburgh, samen met een partner, een nieuwe service provider die zich zalKramer hebben richten op het aanbieden van (klein) zakelijke diensten op de FTTH-footprint.

Dan moet je denk ik Reinier Kramer hebben......"ook".... verwacht je Folkert en dan ook nog bij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:12:
Ik (6545, Nijmegen) zie net dat ik via DVB-C ineens zenders mis; o.a. Discovery Channel, National Geographic. (ik heb opnieuw all DVB-C zenders geinstalleerd maar nog steeds mis ik ze.
Hij vond totaal 71 zenders (tv+radio)

Zou jullie medetweakers eens kunnen checken of jullie ze wel hebben ?
@Species, dat is bij mij als sinds bijna drie weken zo (Wijchen, 6604). Ik heb XMS al twee keer gebeld, maar ze zeggen het doorgegeven te hebben bij Reggefiber en voor de rest niets te kunnen doen. Really annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Het probleem is in onderzoek. Kan je eens melden welk type TV/decoder/etc je gebruikt? En geef even aan waar je woont, dan kan ik zien op welke headend je zit. Wijchen zit op headend Veenendaal.

De zenders werken namelijk wel, alleen je kan ze niet vinden als je ze opzoekt, op sommige decoders. Vooralsnog weet ik dat het zo is met 2 Philips DVB-C decoders die in een TV zijn ingebouwd.

[ Voor 69% gewijzigd door Mojo op 12-03-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mojo,

Nijmegen (6545) hier.
ik heb deze TV : http://tweakers.net/price...2/philips-40pfl8605h.html
met de allerlaatste software (140.32 , van 08-03-2011).

EDIT : ik mis zenders 13 tm 20.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 12:53 . Reden: missende zenders toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mojo

Wijchen 6604, headend Veenendaal. Philips 40PFL9705. Ik mis zenders 13 t/m 20.

Ik las op een ander forum een mogelijk aanknopingspunt:
"Ik denk dat de oorzaak van het probleem zit dat er geen zendernamen in het DVB-C signaal zitten, alleen de SIDS.
Op mijn Dreambox worden exact die zenders wel gevonden, maar zonder naamaanduiding maar wel met de SIDS.
De Dreambox heeft als voordeel dat ik de namen handmatig kan wijzigen."

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik ken het verhaal ;-) Staat op www.glasvezelwijchen.nl

Zo te zien alleen maar Philips TV's die problemen geven. Moeten jullie bij het zoeken naar de DVB-C zenders ook het netwerk-ID (3900 voor Wijchen en Nijmegen) invullen? Op onze Philips TV op de testopstelling in elk geval niet en dat vond ik al raar.

[ Voor 86% gewijzigd door Mojo op 12-03-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:02:
Moeten jullie bij het zoeken naar de DVB-C zenders ook het netwerk-ID (3900 voor Wijchen en Nijmegen) invullen?
Nee, ik niet. Alleen frequentie en 6875
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:32:
@ Mojo,

Nijmegen (6545) hier.
ik heb deze TV : http://tweakers.net/price...2/philips-40pfl8605h.html
met de allerlaatste software (140.32 , van 08-03-2011).

EDIT : ik mis zenders 13 tm 20.
Hier zelfde Philips TV en mis ook deze zenders...
Kon in het configuratiescherm alleen de frequentie invullen (304.000) en kiezen voor symbolen: 6875.
Het netwerk ID (3900) kon ik nergens invullen.

Hoop dat iemand hier een oplossing voor vindt...

The LawnMooherMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:02:
Moeten jullie bij het zoeken naar de DVB-C zenders ook het netwerk-ID (3900 voor Wijchen en Nijmegen) invullen?
Ik krijg ook alleen de mogelijkheid om de frequentie (304) in te vullen op mijn phIlips tv.

Overigens... Prettig dat de EPG nu gewoon werkt (de tijdsaanduiding)!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:08:
[...]

Folkert Moolenburgh, directeur en oprichter van FTTH service provider XMS, heeft zijn afscheid aangekondigd. Per 1 maart verlaat hij het bedrijf dat hij vier jaar geleden oprichtte. Moolenburghs taken worden voorlopig waargenomen door Reinier . Vanaf 1 maart start Moolenburgh, samen met een partner, een nieuwe service provider die zich zalKramer hebben richten op het aanbieden van (klein) zakelijke diensten op de FTTH-footprint.

Dan moet je denk ik Reinier Kramer hebben......"ook".... verwacht je Folkert en dan ook nog bij???
Dank je wel voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Korte vraag, aangezien ik niet met elk wissewasje rekenblok zal lastig vallen. Ik wil de HD settopbox bestellen via mijnXMS, alleen wil ik deze niet thuis geleverd hebben, maar op mijn werk (aangezien ik daar doordeweeks zit). Dan is zeker de handigste manier om te bellen met de helpdesk?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:58
Eerlijk gezegd vermoed ik dat bellen het meest effectief is inderdaad. Volgens mij is het namelijk ook niet later mogelijk om het op de website aan te passen qua leveradres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:53:
[...]

Ik krijg ook alleen de mogelijkheid om de frequentie (304) in te vullen op mijn phIlips tv.

Overigens... Prettig dat de EPG nu gewoon werkt (de tijdsaanduiding)!
Ik durf nu heel voorzichtig te zeggen dat het er op lijkt dat alleen Philips TV's dit probleem hebben. Wat er geconstateerd is, is dat bij de zenders welke niet gevonden worden de zendernaam niet wordt meegestuurd. Wellicht is dit de reden dat de Philips TV's de zenders niet op willen pakken.

Het is in elk geval nog in onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Mojo schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:03:
[...]
Ik durf nu heel voorzichtig te zeggen dat het er op lijkt dat alleen Philips TV's dit probleem hebben. Wat er geconstateerd is, is dat bij de zenders welke niet gevonden worden de zendernaam niet wordt meegestuurd. Wellicht is dit de reden dat de Philips TV's de zenders niet op willen pakken.

Het is in elk geval nog in onderzoek.
Panasonic P50G20 werkt hier in ieder geval prima en ook een simpele Samsung DVB-C decoder doet het zonder problemen. Tot nu toe heb ik inderdaad alleen maar mensen met Philips TV's gehoord die dit probleem hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:29

Joppy

Ajuparaplu!

Weet iemand hoe het met het project 'Netschijf' staat?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:03:
[...]Het is in elk geval nog in onderzoek.
Bedankt voor de update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Joppy schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:05:
Geplaatst op donderdag 24 februari 2011 23:54

NETSCHIJF:
XMS heeft de afgelopen maanden getest met een applicatie waarmee abonnees eigen content op een netwerkschijf kunnen uploaden, bewaren, bekijken en delen met andere XMS-abonnees. De dienst, genaamd Netschijf, is in de laatste maanden van 2010 door 500 klanten getest en de resultaten en bevindingen waren volgens Folkert Moolenburgh, directeur van XMS, erg succesvol. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan een doorbouw en voor het einde van de maand zal XMS de Netschijfdienst gaan aanbieden aan alle klanten in zijn verzorgingsgebieden. Bedoeling is dat de netschijf straks gekoppeld wordt aan het IPTV platform zodat eigen content op de tv kan worden bekeken. Andere speerpunten voor 2011 zijn onder andere Video on Demand-diensten en pakketten met snelheden boven 200 Mbps.

De koppeling van Netschijf aan het IPTV platform zie ik wel zitten!
Filmpje downloaden op de netschijf en kijken maar... geen dvd's meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
wiebo66 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:33:
NETSCHIJF:
XMS heeft de afgelopen maanden getest met een applicatie waarmee abonnees eigen content op een netwerkschijf kunnen uploaden, bewaren, bekijken en delen met andere XMS-abonnees. De dienst, genaamd Netschijf, is in de laatste maanden van 2010 door 500 klanten getest en de resultaten en bevindingen waren volgens Folkert Moolenburgh, directeur van XMS, erg succesvol. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan een doorbouw en voor het einde van de maand zal XMS de Netschijfdienst gaan aanbieden aan alle klanten in zijn verzorgingsgebieden. Bedoeling is dat de netschijf straks gekoppeld wordt aan het IPTV platform zodat eigen content op de tv kan worden bekeken. Andere speerpunten voor 2011 zijn onder andere Video on Demand-diensten en pakketten met snelheden boven 200 Mbps.
Begrijp ik nu goed dat XMS een dienst aan het ontwikkelen is waarmee XMS-abonnees o.a. video content met elkaar kunnen gaan delen? Wat zullen de content eigenaren daarvan vinden als een provider iets dergelijks faciliteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
ArChie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:19:
[...]

Begrijp ik nu goed dat XMS een dienst aan het ontwikkelen is waarmee XMS-abonnees o.a. video content met elkaar kunnen gaan delen? Wat zullen de content eigenaren daarvan vinden als een provider iets dergelijks faciliteert?
Nee, volgens mij niet. De netschijf is een persoonlijke schijf, oftewel: je hebt op het internet bij XMS een bepaalde hoeveelheid storage tot je beschikking. Deze schijf zal dan via de amino te benaderen zijn gok ik, zodat je dus eventuele video die je op de netschijf zet via de amino op je TV kan afspelen. Maar delen met allerlei gebruikers is zover ik weet totaal niet aan de orde.

Mochten ze inderdaad het delen tussen abonnees gaan regelen (zoals gesuggereerd wordt in het bovenstaande) lijkt me dat behoorlijk vreemd. Maar goed, we wachten af!

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 15-03-2011 08:29 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:38

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

Geplaatst op donderdag 24 februari 2011 23:54

NETSCHIJF:

Leuk, maar weet iemand dan ook wanneer ze dan eindelijk eens de DVB-C uitrol gaan afmaken? Ik zelf zou het namelijk erg prettig vinden als ze eerst de andere dingen af maken alvorens ze weer aan nieuwe projectjes gaan werken.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:07:
[...]

Leuk, maar weet iemand dan ook wanneer ze dan eindelijk eens de DVB-C uitrol gaan afmaken? Ik zelf zou het namelijk erg prettig vinden als ze eerst de andere dingen af maken alvorens ze weer aan nieuwe projectjes gaan werken.
Dat staat toch helemaal los van dat netschijf verhaal. DVB-C is iets van glashart media en heet verder weinig met de productontwikkeling van XMS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:09:
[...]

Dat staat toch helemaal los van dat netschijf verhaal. DVB-C is iets van glashart media en heet verder weinig met de productontwikkeling van XMS te maken.
Glashart media???? We zijn toch in het "XMS Glasvezel ervaring" topic. Ik heb toch een abbo bij XMS. Ik krijg toch mijn internet van XMS, mijn analoge radio en Tv van XMS, mijn IPTV van XMS, etc etc.

Ik behoor toch ook mijn DVB-C van XMS te krijgen. Mij kan het niet schelen dat XMS het ergens anders inkoopt. XMS zegt dat het DVB-C aan AL haar klanten levert. Ik heb het nog steeds niet!

Het maakt voor mij verder helemaal niets uit dat DVB-C ontwikkeld word door glashart en de netschijf ontwikkeld word door XMS.

Ik krijg beide van XMS, dus .........

Ik mag dan toch wel zeggen dat zo'n netschijf leuk is, maar dat ik liever heb dat de aandacht besteed word aan het afmaken van de andere producten.

[ Voor 8% gewijzigd door j1nx op 15-03-2011 11:40 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Dat wordt toch gezegd? XMS is bezig met de netschijf, DVB-C is van een externe leverancier. Deze projecten lopen gewoon langs elkaar, waarom zou XMS moeten wachten op de actie van een extern bedrijf en niet verder mogen met andere projecten? In een normaal bedrijf lopen er ook meerdere projecten naast elkaar.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
[...]
Ik denk dat dat technisch toch erg moeilijk/beperkt zal zijn. De Amino kan maar moeilijk switchen tussen resoluties, kan maximaal 1080i aan, en beschikt over een beperkt aantal audio- en videocodecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Joppy schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:05:
En weet iemand hoe het met het project 'DVB-C' staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Aan welke snelheden wordt er gedacht. Er staat boven de 200 MB in een eerder stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:05:
[...]

En weet iemand hoe het met het project 'DVB-C' staat?
Wat wil je weten ?
DVB-C werkt voor zover ik weet in alle XMS leveringsgebieden, muv Leiden.
Leiden zal ongetwijfeld in de loop van dit jaar worden afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:41
De setopbox geeft sinds vanmorgen weer een authenticatie fout. Het digitale tv pluspakket kan ik nu niet meer ontvangen. Ligt de authenticatie server er weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Mijn amino 532 heeft de laatste paar dagen wat problemen. Op willekeurige momenten wordt het beeld zwart en is alleen het geluid aanwezig.
Oplossing is de amino spanningsloos maken en weer aansluiten.

Iemand een tip? Of wordt het gewoon de sevicedesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij iptv.

Hier helaas ook iptv problemen.

[ Voor 103% gewijzigd door White_Collar op 16-03-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:41
Vorige maand was het ook een keer gebeurd, volgens mij was dat toen in het weekend. Maar toen was het wel snel weer opgelost, dus zal nu ook wel snel geregeld worden.

[ Voor 7% gewijzigd door lethargy op 16-03-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is momenteel een probleem met de server waar Glashart Media hun gegevens vandaan haalt. Hierdoor vind er geen goede authenticatie plaats. Onze IT is bezig met herstel en servers zullen hopelijk spoedig weer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:06:
[...]

Wat wil je weten ?
DVB-C werkt voor zover ik weet in alle XMS leveringsgebieden, muv Leiden.
Leiden zal ongetwijfeld in de loop van dit jaar worden afgerond.
Ik wil graag een iets nauwkeurigere datum als ergens in 2011. Snelheden boven de 100 MBit en VOD was ook geplanned voor 2010 en staan nog steeds geplanned maar nu voor ergens in 2011.

Ik bedoel we praten hier over een project in een ver gevorderd stadium. Er moet toch iemand zijn die in het project management systeem kan kijken welke milestones/deadlines er nog open staan voor dit project en wat de verwachte turn around tijd is voor die laatste paar taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 08:29
Na dit:
Op 16-03-2011 zullen er van 04:00 tot 06:00 werkzaamheden plaats vinden. Tijdens Deze werkzaamheden kan het zijn dat er een ontbreking plaats vind van de diensten die werken doormiddel van een IP adres(Digitale tv/internet/Telefonie).

Vanmorgen geen IP-TV meer
Authenticatie Mislukt.
Hierdoor zijn niet alle zenders, functies en diensten beschikbaar.
Wilt u de settopbox opnieuw opstarten om de authenticatie opnieuw te starten?

Deze zender is op dit moment niet beschikbaar

Ook een haperend DVB-C beeld (blokken en vastlopers)
Kan nu ook niet naar mijn huis bellen...
Internet werkte nog wel.

STORINGSMELDING:

Op dit moment kunnen klanten met een modem van het merk Packetfront problemen ondervinden met Digitale Televisie en Telefonie van XMS. De oorzaak van dit probleem is bekend en er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.