Ik draai mijn Ipad 2 nog steeds op 4.3.1 en wil deze eigenlijk updaten naar 4.3.3. Is dat verstandig i.v.m een eventuele toekomstige Jailbreak, of kan ik beter wachten?
überhaupt ooit je iPad 2 updaten is ivm een jailbreak nooit handig. Of dat nou naar 4.3.1, naar 4.3.2 of naar 4.3.3 is.duncanvdlinden schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:04:
Ik draai mijn Ipad 2 nog steeds op 4.3.1 en wil deze eigenlijk updaten naar 4.3.3. Is dat verstandig i.v.m een eventuele toekomstige Jailbreak, of kan ik beter wachten?
Tenzij je de SHSH blobs handmatig opslaat met TinyUmbrella.
[ Voor 7% gewijzigd door thaan op 07-06-2011 22:08 ]
Welke versie van iOS draai jij?Herr Flicker schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:06:
Ik heb doormiddel van Push Doctor de 'push' functie weer laten werken.
Alleen mijn mail is het enige wat niet werkt via de push, ik moet constant de mailapplicatie openen en dan gaat hij pas controleren op mail.
Iemand die dit heeft gehad of een oplossing weet?
Ik draai nu 4.3.3 en heb ook nog de SHSH blobs van 4.1. Is het echter mogelijk om 4.2.1 er op te krijgen? Dus downgraden naar 4.1 en dan weer updaten naar 4.2.1?
Je kan enkel downgraden naar de versie waarvan je de blobs hebt opgeslagen. Updaten van 4.1 zal je weer naar 4.3.3 brengen.KappuhH schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:35:
[...]
Welke versie van iOS draai jij?
Ik draai nu 4.3.3 en heb ook nog de SHSH blobs van 4.1. Is het echter mogelijk om 4.2.1 er op te krijgen? Dus downgraden naar 4.1 en dan weer updaten naar 4.2.1?
op dit moment heb ik een untethered jailbreak op mijn iPad gedaan met de pwngetool en draai iOS 4.3.1
dit heb ik vooral gedaan om meer info op het lockscreen te krijgen en de betere notificatie. Deze zaken zijn in iOS 5 echter allemaal aangepakt en nu wil ik (straks) graag de officiële iOS5 van Apple draaien.
Kan dit gewoon door een update of restore via iTunes uit te voeren of moet ik mijn iPad eerst unjailbreaken naar een eerdere officiële versie van iOS?
Tevens kan ik me herinneren dat ik een bepaald ID van de iPad moest opslaan tijdens de jailbreak. Dit is echter meer een vage herinnering en ik heb geen idee of ik dit gedaan en heb en of dit nodig is.
dit heb ik vooral gedaan om meer info op het lockscreen te krijgen en de betere notificatie. Deze zaken zijn in iOS 5 echter allemaal aangepakt en nu wil ik (straks) graag de officiële iOS5 van Apple draaien.
Kan dit gewoon door een update of restore via iTunes uit te voeren of moet ik mijn iPad eerst unjailbreaken naar een eerdere officiële versie van iOS?
Tevens kan ik me herinneren dat ik een bepaald ID van de iPad moest opslaan tijdens de jailbreak. Dit is echter meer een vage herinnering en ik heb geen idee of ik dit gedaan en heb en of dit nodig is.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Je kan tegen die tijd gewoon IOS 5 erop zetten. Deze zorgt er namelijk voor dat je jailbreak verdwijnt. Wat je bedoelt me ID van de ipad zijn de SHSH files. Deze zijn nodig als je van firmware wilt downgraden, aangezien je naar de officiele IOS 5 wilt heb je deze niet meer nodig.
Musclenerd op twitter:
en inmiddels is Redsn0w beschikbaar voor de Mac!Last day of WWDC...seems as good time as any to release tethered iOS5 jailbreak (for Mac owners with registered UDIDs)
[ Voor 17% gewijzigd door HeyDude op 10-06-2011 11:34 ]
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
[snip.. verkeerde topic!]
[ Voor 94% gewijzigd door UltraSub op 10-06-2011 12:31 ]
Gister mijn iPad geupdate naar 4.3.3 daarna weer gejailbreaked met redsn0w. Bij mijn vorige update naar 4.2.1 was alles weg, maar bij deze update staat alles er nog op! geweldig.
Verwijderd
Gisteren heb ik via Cydia een app ge installeerd me de naam ios5 full (van big boss repo). Maar nu kan ik geen enkele app meer openen. En alles wat ik nog wel kan/zien is als iphone versie (ander toetsenbord kleinere iconen enz). Hoe kan ik (zonder alles van mijn ipad af te halen) cydia apps verwijderen. Ik heb geen SSH ge installeerd en Cyder II kan geen apps verwijderen/ziet niet de ge installeerde.
draai nu iOS5 beta je-JBed met redsn0w,
aantal kleine cydiatweaks geinstalleerd (die (nog) niet geintegreerd zitten in iOS5) en iets crasht telkens mn springboard.
Uitzoeken maar!
aantal kleine cydiatweaks geinstalleerd (die (nog) niet geintegreerd zitten in iOS5) en iets crasht telkens mn springboard.
Uitzoeken maar!
Staan op the cloud ook je smsberichten? iMessage zegmaar
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Er ging geen (alarm)belletje rinkelen bij de naam ?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:52:
Gisteren heb ik via Cydia een app ge installeerd me de naam ios5 full (van big boss repo). Maar nu kan ik geen enkele app meer openen. En alles wat ik nog wel kan/zien is als iphone versie (ander toetsenbord kleinere iconen enz). Hoe kan ik (zonder alles van mijn ipad af te halen) cydia apps verwijderen. Ik heb geen SSH ge installeerd en Cyder II kan geen apps verwijderen/ziet niet de ge installeerde.
Gewoon 'blind van vertrouwen' geinstalleerd ?
Ik denk dat je pech hebt, en je via itunes een restore mag gaan doen, en allen opnieuw instellen
Nooit omschrijvingen gelezen? Oh, wacht, wat zeggen ze altijd van handleidingen? Als iets verkeerd gaat, gaat men pas lezen? Oftewel, you're fucked, zoals hierboven ook al staat.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:52:
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Hero Of Time schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:45:
[...]
Nooit omschrijvingen gelezen? Oh, wacht, wat zeggen ze altijd van handleidingen? Als iets verkeerd gaat, gaat men pas lezen? Oftewel, you're fucked, zoals hierboven ook al staat.
Ohw iOS5, gewoon installeren die hap, zonder te lezen tuurlijk.
Net als die mensen die even lekker die beta installeren zonder
zijn/haar device te activeren

Verwijderd
Nee het was een ios5 thema. Met alles voor ge installeerd. Ook stond er bij dat het voor de ipad werkte (wat het dus niet doet)...
p0sixn1nja Joshua Hill
PROOF I AM LEGIT: Jailbroken iPad 2 imgur.com/CkQsl.jpg (the JB is VERY UNSTABLE so we're not releasing it now, wait a few days)
9 Jun
PROOF I AM LEGIT: Jailbroken iPad 2 imgur.com/CkQsl.jpg (the JB is VERY UNSTABLE so we're not releasing it now, wait a few days)
9 Jun
Ik draai nu IOS5 op mijn ipad1 maar ik wil deze graag jailbreaken. Als ik dit probeer met VMware + MacOS dan blijft Redsn0w hangen op 'waiting for rebooting ipad'. Dit krijg ik helaas niet opgelost, heeft iemand hier een oplossing voor (afgezien van aan een echte Mac hangen
)
Ik kan geen custom IPSW files vinden voor IOS5, zijn die er wel, of zijn deze nog niet te maken?
Ik kan geen custom IPSW files vinden voor IOS5, zijn die er wel, of zijn deze nog niet te maken?
[ Voor 15% gewijzigd door The Source op 13-06-2011 01:17 ]
Redsn0w for windows gebruiken....die is net uit.
http://is.gd/6eek4Y
[ Voor 50% gewijzigd door KL643 op 13-06-2011 13:09 ]
Thanks, komt als geroepen. Sn0wbreeze 2.8 werkt nu ook met IOS5bKL643 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:24:
Redsnow for windows gebruiken....die is net uit.
http://www.redmondpie.com...-sn0wbreeze-2.8-tutorial/
De "geruchten machine" draait weer verder op volle toeren op ipad2jailbreak.com staat nu een bericht dat Jailbreakme.com een "teaser"laat zien
But Now its Look like Comex’s has found the way to jailbreak ipad 2 and he has updated the website for JailbreakMe. The updated page, according to Comex himself, is simply a tease. The web page features this image:
But Now its Look like Comex’s has found the way to jailbreak ipad 2 and he has updated the website for JailbreakMe. The updated page, according to Comex himself, is simply a tease. The web page features this image:
Where is my ANY key
Zie dit artikel: iPadclubcefas schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:47:
De "geruchten machine" draait weer verder op volle toeren op ipad2jailbreak.com staat nu een bericht dat Jailbreakme.com een "teaser"laat zien
Na het toepassen van de jailbreak op mijn 3GS werkt bluetooth niet meer, zowel niet met een anders 3GS als met android toestellen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad en daar een oplossing voor gevonden hebben ?
Stappenplan:edebee schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 07:40:
Na het toepassen van de jailbreak op mijn 3GS werkt bluetooth niet meer, zowel niet met een anders 3GS als met android toestellen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad en daar een oplossing voor gevonden hebben ?
1. Maak een Backup
2. Restoren naar originele firmware: doet hij het dan wel?
3. Opnieuw Jailbreaken: doet hij het dan nu wel?
Vaak is het na het restoren en opnieuw JBen weer ok.
Beste tweakers,
Ik wil mijn Iphone 3gs en de iphone 4 van mijn zus gaan jailbreaken. Ik ben er nog wel helemaal nieuw mee. Wel heb ik dit forum al een beetje zitten doorspitten.
Maar nu heb ik toch nog een aantal vragen.
-Wat is makkelijker in gebruik, redsn0w of greenpois0n?
-en is het echt zo makkelijk als het opstarten van greenpois0n, knoppen vast houden en de stappen doorlopen?
Thnx
Ik wil mijn Iphone 3gs en de iphone 4 van mijn zus gaan jailbreaken. Ik ben er nog wel helemaal nieuw mee. Wel heb ik dit forum al een beetje zitten doorspitten.
-en is het echt zo makkelijk als het opstarten van greenpois0n, knoppen vast houden en de stappen doorlopen?
Thnx
1. aparte tools met eigen doel (custom ispw versus normale jailbreak)FlorisP schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:09:
Beste tweakers,
Thnx
2. min of meer, maar in 't begin wellicht even lastig met timen om je telefoon in DFU modus te krijgen...
3. Maak goede backups!!
Met welke tool heb je gejailbreakt? ik heb wel vaker problemen met snowbreeze, maar met greenpois0n gaat altijd goed.edebee schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 07:40:
Maakt GreenPois0n een custom ipsw? Redsn0w iig niet...henkjobse schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:20:
[...]
1. aparte tools met eigen doel (custom ispw versus normale jailbreak)
Geen van beide, hij is in de war met PwngTool, die dat wel doet.
Ik heb gister een iphone 2g gekocht, ik wil het besturing systeem etc leren kennen dus heb ik eerst maar de 2g gekocht. De telefoon die ik heb gekocht is gejailbreakt met versie 3.1.3 maar aangezien ik nieuw in deze wereld ben heb ik nog enkele vragen, kan ik de iphone synchroniseren zonder dat de jailbreak weg gaat? Ik had al contact gehad met de verkoper hij gaf mij als tip om de telefoon niet volledig te resetten omdat hij dan opnieuw geactiveerd moest worden. Maar wat houd het activeren precies in?
Dus kort samengevat, kan ik de iphone synchroniseren zonder dat de jailbreak weg gaat? En hoe reset ik de volledig telefoon, ik wil dit graag weten zodat ik hem niet per ongeluk reset
Ik heb al wat op google rond gezocht maar er is zoveel over te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Niels
Dus kort samengevat, kan ik de iphone synchroniseren zonder dat de jailbreak weg gaat? En hoe reset ik de volledig telefoon, ik wil dit graag weten zodat ik hem niet per ongeluk reset
Niels
[ Voor 7% gewijzigd door Fastclaimer op 16-06-2011 21:57 ]
Synchroniseren is geen enkel probleem. Dat is het maken van een backup van je apparaat en als je muziek e.d. van iTunes naar je telefoon wilt hebben, is dat noodzakelijk. Je JB verlies je er niet door.
Waar je wel je JB, en ook activatie, meer verliest, is het herstellen of opnieuw installeren van de firmware. In zo'n geval moet je 'm weer 'hactiveren' zoals het wordt genoemd. Althans, dat is nodig als je een simlock hebt erop en hij je sim niet slikt (bijvoorbeeld omdat het oorspronkelijk van T-Mobile komt en jij hebt Vodafone). Al is dat nu wel op te lossen door contact te maken met T-Mobile (eerder besproken in dit topic en vorige delen).
Ik ben toch nieuwsgierig wat je voor de eerste generatie iPhone hebt betaald. En waarom nou specifiek de eerste generatie, en niet een 3Gs of gelijk een 4? Het is zo erg beperkt, het kan niet eens overweg met 3G netwerk voor sneller mobiel internet!
Waar je wel je JB, en ook activatie, meer verliest, is het herstellen of opnieuw installeren van de firmware. In zo'n geval moet je 'm weer 'hactiveren' zoals het wordt genoemd. Althans, dat is nodig als je een simlock hebt erop en hij je sim niet slikt (bijvoorbeeld omdat het oorspronkelijk van T-Mobile komt en jij hebt Vodafone). Al is dat nu wel op te lossen door contact te maken met T-Mobile (eerder besproken in dit topic en vorige delen).
Ik ben toch nieuwsgierig wat je voor de eerste generatie iPhone hebt betaald. En waarom nou specifiek de eerste generatie, en niet een 3Gs of gelijk een 4? Het is zo erg beperkt, het kan niet eens overweg met 3G netwerk voor sneller mobiel internet!
Verwijderd
Op twitter stond vanochtend dat Comex waarschijnlijk de jailbreak voor de Ipad 2 zondag (Vaderdag) online zet!
Spannend......
Spannend......
heb met snowbreeze jb gedaan , zal de 3GS eens restoren en dan greenpois0n erover zettenhoyvoy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:03:
[...]
Met welke tool heb je gejailbreakt? ik heb wel vaker problemen met snowbreeze, maar met greenpois0n gaat altijd goed.
thnx
Dat is heel leuk, maar wie is de bron? Ik kan ook wel zeggen dat het vandaag uitkomt op Twitter.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 05:58:
Op twitter stond vanochtend dat Comex waarschijnlijk de jailbreak voor de Ipad 2 zondag (Vaderdag) online zet!
Spannend......
Beauty is in the eye of the beerholder
Inderdaad, Comex zelf heeft het niet getwitterd....HellBeast schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:33:
[...]
Dat is heel leuk, maar wie is de bron? Ik kan ook wel zeggen dat het vandaag uitkomt op Twitter.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Fake.Coach4All schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:54:
[...]
Inderdaad, Comex zelf heeft het niet getwitterd....
Iemand heeft een zelf gefabriekt gifje gepost zoals het nu lijkt en daarin staat 17-6 genoemd.
MuscleNerd MuscleNerd
@Lakerfanalways comex's quote from yesterday about the iPad2 jailbreak readiness is as precise as you'll get
@Lakerfanalways comex's quote from yesterday about the iPad2 jailbreak readiness is as precise as you'll get
ik snap niet waarom 'jullie' (sorry als je je onterecht aangesproken voelt) je zo opwinden bij al die vele fakeberichten. Tuurlijk willen we de iPad2 graag geJBed zien, en dan is het zo aantrekkelijk om al het goede nieuws (nep of niet nep) als waar te willen zien.
het is heel eenvoudig. De JB community heeft een aantal sleutelfiguren (oa. Musclenerd/Comex/ion1c/P0sixninja) die gewoon een eigen twitter hebben en nieuws via daar uitbrengen.. (uitzondering, geohot, die in principe geniaal is, maar ook onberekenbaar)
het is heel eenvoudig. De JB community heeft een aantal sleutelfiguren (oa. Musclenerd/Comex/ion1c/P0sixninja) die gewoon een eigen twitter hebben en nieuws via daar uitbrengen.. (uitzondering, geohot, die in principe geniaal is, maar ook onberekenbaar)
De laatste verse toezeggingen onder voorbehoud door Comex:
paulpols: So @comex is *hoping* to make the jailbreak of the iPad 2 public sometime before wednesday. Don't report it as a deadline, because it's not.
Ik ben echt benieuwd of deze versie van jailbreakme.com net zo simpel zal gaan als de vorige. Dat was echt geniaal
Dan moet er een ander lek gevonden zijn in Safari, anders kan het niet. De oorspronkelijke jailbreakme.com maakte gebruik van het PDF-lek dat in Safari zat en was met een snelle update verholpen.
MuscleNerd @itaiyz97 see @comex's feed tonight for his huge spoilers
All devices from iPhone3GS through iPad2, iOS 4.2.1 to 4.3.3
about 7 hours ago in reply to itaiyz97
about 7 hours ago in reply to itaiyz97
Wie weet. De teaser wijst ook naar PDF, al kan je er dan niet vanuit gaan dat het dan net zo makkelijk gaat als de vorige.Hero Of Time schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:05:
Dan moet er een ander lek gevonden zijn in Safari, anders kan het niet. De oorspronkelijke jailbreakme.com maakte gebruik van het PDF-lek dat in Safari zat en was met een snelle update verholpen.
Spanning en sensatie alom. zal waarschijnlijk of veel info zijn of release dateFoxpat schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:22:
[...]
Wie weet. De teaser wijst ook naar PDF, al kan je er dan niet vanuit gaan dat het dan net zo makkelijk gaat als de vorige.
SFE 5G
Spoilers, dus nog geen release helaas.
http://www.redmondpie.com...-2-jailbreak-coming-soon/
Binnen twee weken gaat hij komen dat kan bijna niet anders.Famed iPhone hacker Comex today announced on his Twitter account that he is working on speeding up the jailbreaking process for his upcoming iPad 2 jailbreak.
Just one week ago, we wrote a post on a teaser photo comex posted on JailbreakMe.com. JailbreakMe.com was used to jailbreak iOS 4.0/4.0.1 back in the day. It was based on a userland PDF exploit and worked straight from Mobile Safari. All users had to do was slide the “slide to jailbreak” bar and comex’s tool did the rest.
The teaser pointed to PDF-based exploit and we successfully predicted that the jailbreaking tool would be for the as-of-yet unjailbroken iPad 2.
We won’t go deep down into explaining the intricacies of how comex’s new jailbreaking technique is going to work. But the basic thing you need to know is that instead of using an older stashing technique, the iPad 2 jailbreak will use unionfs.
The faster speed comes from how uniofs doesn’t involve moving pre-installed Apple apps to and from different directories in the process of jailbreaking. The time it takes to jailbreak, then, will be drastically reduced and there will be no need to restart the device once the process is complete.
iPhone Dev Team hacker MuscleNerd on Twitter helped make things easier to understand:
#1: [comex] is (drastically!) reducing the time it takes to install the jailbreak, which normally involves moving lots of Apps around.
#2: the initial install (from the time you say "go" to when you can first install something via Cydia) will be much much shorter.
#3: [the new technique] also vastly simplifies the sandboxing problem (Apple apps don’t need to be moved, so they retain their entitlements)
MuscleNerd also hints that the new jailbreak will work on all iOS devices from iPhone 3GS to iPad 2. This means that comex’s tool will work on iPhone 3GS, iPhone 4, 3rd and 4th generation iPod touch, the original iPad and iPad 2! The tool will reportedly work from iOS 4.2.1 to iOS 4.3.3.
Lastly, here’s comex’s tweet in all its complex entirety:
If you don’t know, the stashing approach jailbreaks have been using for years– Cydia’s "Reorganizing Filesystem"– involves moving some large directories from the small / partition into the large /var partition, then creating symlinks from the original to the new location. This both ensures that any additional stuff put in those directories by packages will end up in the /var partition, and frees up space on the / partition for files created outside of those directories. However, the process has some issues, like taking forever to do when you jailbreak (I am a bit fanatical about speed), pretty much requiring the jailbreak to reboot the system to ensure there aren’t any running applications pointing to the old files (ditto about speed, I want a jailbreak to not even require a respring, as in star, but since star used stashing, some obscure things could cause issues before a reboot), and seriously confusing the sandbox code in the kernel (because each application has a sandbox with a list of allowed filenames, but after the symlink has moved files, the filenames no longer match), requiring that code to be patched (it needs to be patched anyway these days because tweaks have to run under the sandboxes of the applications they’re hooking, but depend on accessing various directories; but it still feels good to get rid of a kludge).
With unionfs (which was saurik’s idea originally), new files are created in the /var partition, and merged with files in the corresponding directories in the / partition, so no files need to be moved, no descriptors are invalidated, and I think the sandbox code won’t notice what happened. It also opens the door for upgrading the base operating system without destroying the jailbreak files (although maybe iOS 5 delta updates will already allow this? I haven’t looked at them yet).
I’ve wanted to do this since literally a year ago (that’s the date of the nullfs checkin, since I was dumb and thought I wanted that instead of unionfs), but I never got around to making it work properly.
So, I just hope that I can get rid of the crashes my meddling with unionfs’s code have introduced, and fix it for the iPad 2 (my dumped copies of iPad 2 kernels do not include symbols; I wrote a small BinDiff-like tool to copy over symbols from a kernel for another device, but it’s not perfect) and that there aren’t any performance issues.
Ach dat is nog ruim binnen de gestelde limietVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:19:
Ik denk dat de iPad 2 niet voor oktober 2011 gekraakt is.
Ik hoop dat hij er zo snel mogelijk komt. Ik heb sinds kort ook een iPad 2 16gb en ging er eigenlijk vanuit dat hij al te jailbreak was, ik werd helaas teleurgesteld
De deadline van vandaag wordt niet gehaald, maar ze zijn volop bezig met afronden 
Sunday = Funday
@comex:
see, I'm always lying about my release dates.
En de nodige zelfspot.@comex:
The life of a jailbreak developer includes discovering you're an idiot several times per week.
Sunday = Funday
Dan heb je gewoon slecht informatie ingewonnen. Als een jailbreak belangrijk voor je was, had je een iPad 1 moeten kopen en met wat vooronderzoek was die teleurstelling achteraf onnodigEnigmaNL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:10:
Ik hoop dat hij er zo snel mogelijk komt. Ik heb sinds kort ook een iPad 2 16gb en ging er eigenlijk vanuit dat hij al te jailbreak was, ik werd helaas teleurgesteld
Ik ben gestopt met het volgen van de geruchten en de twitter accounts. Het komt wel als het klaar is.
Verwijderd
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn 2ehands iphone 3gs had 4.01 er op te staan. Toen heb ik een update gedaan naar 4.2 omdat mij verteld was dat de telefoon simlockvrij was. Na deze update had de telefoon wel een simlock. In de startpost lees ik dat ik niet kan downgraden, dus mijn idee was om een vriend met t-mobile sim uit te nodigen om de telefoon te jailbreaken met deze sim, daarna de server van saurik in te stellen en te downgraden zodat ik 4.1 kan installeren met een baseband unlock. De sim van deze vriend werkt echter niet, de telefoon blijft gelocked. Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen om de telefoon te unlocken?
Je kan hem toch jailbreaken op 4.2 en dan unlocken via ultrasnow?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:57:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn 2ehands iphone 3gs had 4.01 er op te staan. Toen heb ik een update gedaan naar 4.2 omdat mij verteld was dat de telefoon simlockvrij was. Na deze update had de telefoon wel een simlock. In de startpost lees ik dat ik niet kan downgraden, dus mijn idee was om een vriend met t-mobile sim uit te nodigen om de telefoon te jailbreaken met deze sim, daarna de server van saurik in te stellen en te downgraden zodat ik 4.1 kan installeren met een baseband unlock. De sim van deze vriend werkt echter niet, de telefoon blijft gelocked. Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen om de telefoon te unlocken?
Heb je de TS wel goed gelezen? Er staat duidelijk dat je baseband NIET kan worden gedowngrade. Eenmaal een update gedaan, kan je niet meer terug. Het maakt dus niet uit of je de update naar 4.2 hebt gedaan en terug kan naar 4.1 of van mij part naar 3.1.0, je baseband blijft die van 4.2.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:57:
Waar je naar moet zoeken is hoe je kan hactiveren. Dat is activeren zonder een simkaart nodig te hebben samen met iTunes. Je had hoe dan ook eerst moeten kijken wat er allemaal op je telefoon stond voordat je ging updaten. Ga er NOOIT van uit dat de telefoon simlock vrij is, zelfs als de verkoper het zegt (zeker bij 2e hands). Oud collega van mij had dat ook met z'n iPhone 4 toen die net uit was. Bleek UltraSn0w op te staan, hij balen. Die kennis kwam hem wel goed uit, anders had hij binnen korte tijd een stuk plastic waar hij te veel voor heeft betaald.
Ik heb sindskort ook een iPad 2 (eigenlijk mijn vriendin, maar ik geniet ervan mee) en nu lees ik hier dat deze niet te jailbraken is tot zover 
Nu zei een bekende van mij dat dit wel zo zou zijn (kosten € 20,-- bij de lokale jailbraker hier in de buurt).
Even afwachten dan nog, en anders zelf eens proberen, zoveel kan er niet verkeerd gaan volgens mij
Nu zei een bekende van mij dat dit wel zo zou zijn (kosten € 20,-- bij de lokale jailbraker hier in de buurt).
Even afwachten dan nog, en anders zelf eens proberen, zoveel kan er niet verkeerd gaan volgens mij
Zou best kunnen, ik ken iemand die claimt dat hij ook een jailbreak heeft voor de iPad 2, waar hij voor betaald heeft.Grolsch schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:56:
Ik heb sindskort ook een iPad 2 (eigenlijk mijn vriendin, maar ik geniet ervan mee) en nu lees ik hier dat deze niet te jailbraken is tot zover
Maar ik vraag me af hoe dat kan. Dat zou betekenen daar er nog meer mensen aan het jailbreaken zijn buiten het bekende groepje. (comex, musclenerd, posixninja, ionic etc..)
Pic's or it didn't happen.
Lees dit topic door, dan kom je er vanzelf achter dat het nog niet kan met de ipad 2. Anders had het toch allang op de internets gestaan
Lees dit topic door, dan kom je er vanzelf achter dat het nog niet kan met de ipad 2. Anders had het toch allang op de internets gestaan
Vaak bu'j te bang!
Bullshit!Jackson6 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:14:
[...]
Zou best kunnen, ik ken iemand die claimt dat hij ook een jailbreak heeft voor de iPad 2, waar hij voor betaald heeft.
Maar ik vraag me af hoe dat kan. Dat zou betekenen daar er nog meer mensen aan het jailbreaken zijn buiten het bekende groepje. (comex, musclenerd, posixninja, ionic etc..)
Verwijderd
Photoshop is een mooi proggieJackson6 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:49:
[...]
Ja dat dacht ik eerst ook maar hij heeft ook een screenshot van zijn jailbreak.
[afbeelding]
Is dat nou een witgeverfde Ipad 1?
Verwijderd
vraag hem om een video op youtube...Jackson6 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:52:
[...]
Ja ik wil niet beweren dat het waar is maar wel knap gephotoshopped in ieder geval.
Nee ik wil hem de eer niet geven dat ik denk dat het waar is
Maargoed comex twittert weer heel veel vandaag, dat hij problemen heeft, maar hij is wel volop bezig.
[ Voor 16% gewijzigd door Jackson6 op 23-06-2011 09:55 ]
Je weet btw ook dat T-mobile die dingen tegenwoordig gratis unlockt?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:57:
*klik*
Verwijderd
Sorry, maar dit KAN niet zó geshopt zijn, zie lichtbalk boven en het licht dat op de icoontjes valtJackson6 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:52:
[...]
Ja ik wil niet beweren dat het waar is maar wel knap gephotoshopped in ieder geval.
als het toestel van t-mobile afkomstig is wel ja, en als je goed leest, zie je dat de t-mobile sim van zn vriend het ook niet doet... dus import waarschijnlijkGropah schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:02:
[...]
Je weet btw ook dat T-mobile die dingen tegenwoordig gratis unlockt?
*klik*
Ik heb een iphone 4 met jailbreak (LimeRa1n) geupgrade van 4.1 naar 4.3.3. Bij het upgraden liep ie tegen de beroemde 1013 error aan. Nadat ik de referenties naar gs.apple.com uit de hostfile verwijderd had heb ik de restore opnieuw geprobeerd vanuit iTunes (DFU mode). Alles verliep goed totdat ik ineens zag dat ie na de upgrade een capaciteit had van 14GB ipv 16GB. De about van iphone settings bevestigd dit. Daarna heb ik geprobeerd om met RedSn0w (c16) een jailbreak te doen maar dan blijft het aantal op 14GB.
Nu heb ik iets gelezen dat dit kan gebeuren bij oude upgrades (4.2.1 o.a.) maar kan geen oplossing vinden. Heb opnieuwe een restore gedaan (DFU, vanuit iTunes) zonder resultaat.
Kent iemand hier dit probleem ? Hoe is dit op te lossen ?
Nu heb ik iets gelezen dat dit kan gebeuren bij oude upgrades (4.2.1 o.a.) maar kan geen oplossing vinden. Heb opnieuwe een restore gedaan (DFU, vanuit iTunes) zonder resultaat.
Kent iemand hier dit probleem ? Hoe is dit op te lossen ?
[ Voor 11% gewijzigd door Spam op 23-06-2011 14:58 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Verdomd ik heb dat ook nadat ik hem gejailbreaked heb. Effectief 14 GB. Nou moet ik zeggen dat ik max niet meer dan 4 GB gebruik, dus voorzie nu nog geen issues maar vreemd is het wel ja.
hmm, misschien is het normaal. Op een 32GB die ik heb staat ook maar 29GB capacity...zal wel de grote en kleine b zijn denk ik...muffstuff schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:44:
Verdomd ik heb dat ook nadat ik hem gejailbreaked heb. Effectief 14 GB. Nou moet ik zeggen dat ik max niet meer dan 4 GB gebruik, dus voorzie nu nog geen issues maar vreemd is het wel ja.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
HahaVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:07:
[...]
Sorry, maar dit KAN niet zó geshopt zijn, zie lichtbalk boven en het licht dat op de icoontjes valt.
En de ruimte die nodig is voor het OS zelf, de standaard 750 MB. Leuk hoor, zo'n 16 GB model, maar je vergeet even hoeveel ruimte het OS zelf nodig heeft. En dan nog de overhead die erbij komt voor superblock, want dat heeft het file system van iOS. En wat je zegt klopt niet, het is niet Gb vs GB, dan zou je een factor 8 verschil moeten zien, het is GB vs GiB.Spam schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:15:
[...]
hmm, misschien is het normaal. Op een 32GB die ik heb staat ook maar 29GB capacity...zal wel de grote en kleine b zijn denk ik...
Ik had gelijk uit de doos 14GB aan ruimte beschikbaar. Die overige 2GB zal wel gebruikt worden voor wat jij zegt.
Als hij gejailbreakt is, kun je alles faken!
Beste mensen,
Sinds deze week ben ik ook over op de iPhone4 (16gb) en nu denk ik erover om evt. te jailbreaken. Ik heb de OP gelezen maar 1 ding snap ik nog niet helemaal.
Als ik redsnow heb gedownload en heb gedraaid, moet ik dan ook nog pwnagetool gebruiken, of is dit optioneel? Ben nieuw in het jailbreaken dus wil me eerst 100% goed voorbereiden.
Daarnaast, als ik het goed begrijp, is een jailbreak ongedaan te maken om evt. aanspraak te maken op garantie? Nu ga ik ervan uit dat mijn toestel goed is dus lijkt het me geen probleem of zouden jullie me aanraden te wachten tot de garantie is verlopen?
Alvast bedankt voor de info/hulp,
Bel*.
Sinds deze week ben ik ook over op de iPhone4 (16gb) en nu denk ik erover om evt. te jailbreaken. Ik heb de OP gelezen maar 1 ding snap ik nog niet helemaal.
Als ik redsnow heb gedownload en heb gedraaid, moet ik dan ook nog pwnagetool gebruiken, of is dit optioneel? Ben nieuw in het jailbreaken dus wil me eerst 100% goed voorbereiden.
Daarnaast, als ik het goed begrijp, is een jailbreak ongedaan te maken om evt. aanspraak te maken op garantie? Nu ga ik ervan uit dat mijn toestel goed is dus lijkt het me geen probleem of zouden jullie me aanraden te wachten tot de garantie is verlopen?
Bel*.
Je kunt altijd terug, en je idevice gaat niet kapot van een jailbreak (uitzonderingen: overclocking). En als je redsnow gebruikt heb je geen pwnagetool nodig.Beleriond schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:44:
Beste mensen,
Bel*.
Hartelijk dank voor de duidelijke en zeer snelle reactie!
De TS beschrijft ook welke tools er beschikbaar zijn om een JB te krijgen. Er staat niet in dat je eerst de ene moet gebruiken en daarna de andere, het zijn verschillende programma's die hetzelfde resultaat geven
.
Stel dat iemand (een onbekende (groep)) `m wel al geJBed heeft, dan wil je het toch uitbrengen om te laten zien dat het jou of als groep gelukt is? Dit wil je toch niet alleen voor jezelf houden?Jackson6 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:14:
[...]
Zou best kunnen, ik ken iemand die claimt dat hij ook een jailbreak heeft voor de iPad 2, waar hij voor betaald heeft.
Korte vraag...mijn iPhone is nu JB'ed. Kan ik hem toch nog zonder problemen aan mijn PC koppelen en iTunes openen? Reden dat ik dit vraag is omdat de "auto-sync" vooralsnog aanstaat in iTunes.hoyvoy schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:53:
[...]
Je kunt altijd terug, en je idevice gaat niet kapot van een jailbreak (uitzonderingen: overclocking). En als je redsnow gebruikt heb je geen pwnagetool nodig.
Als ik evt. terug wil is het een kwestie van iTunes openen en "herstellen" als ik het goed begrepen heb?
Bel*.
Het is en blijft vreemd dat wij nog geen iPad 2 Jailbreak hebben, hopelijk komen ze ook met een iOS 5.0 beta ondersteuning.
An a day keeps the doctor away.
Hulp met en vragen om warez is niet de bedoeling.
[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 25-06-2011 19:18 ]
Hiervoor mag je een topic report aanmaken en niet reageren in het topic.
[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 25-06-2011 19:18 ]
Tweakers,
Momenteel heb ik een iPhone 4 met firmware 4.1 (8B117) welke ik gejailbreaked heb met Limera1n. Nu wil ik mijn iPhone eigenlijk wel naar de laatste jailbroken firmware brengen (4.3.3). Echter is het mij niet duidelijk hoe dit nu in zijn gang gaat. In de start post staat wel iets over downgraden, maar weet niet of dat nu wel moet en hoe ik nu dus mijn iPhone kan upgraden naar firmware 4.3.3.
Ik durf nog wel wat, maar ik het is me het niet waard om aan het einde met een onbruikbare iPhone te zitten. Dus zoek een goede beschrijving hoe ik dit kan doen. Wie weet raad want ik durf het nu niet zo aan met de informatie die ik op het internet vind.
Momenteel heb ik een iPhone 4 met firmware 4.1 (8B117) welke ik gejailbreaked heb met Limera1n. Nu wil ik mijn iPhone eigenlijk wel naar de laatste jailbroken firmware brengen (4.3.3). Echter is het mij niet duidelijk hoe dit nu in zijn gang gaat. In de start post staat wel iets over downgraden, maar weet niet of dat nu wel moet en hoe ik nu dus mijn iPhone kan upgraden naar firmware 4.3.3.
Ik durf nog wel wat, maar ik het is me het niet waard om aan het einde met een onbruikbare iPhone te zitten. Dus zoek een goede beschrijving hoe ik dit kan doen. Wie weet raad want ik durf het nu niet zo aan met de informatie die ik op het internet vind.
Als je niet afhankelijk bent van een unlock:Timo002 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:11:
Tweakers,
1. aptbackup installeren en laten draaien
2. syncen met itunes
3. updaten naar 4.3.3
4. backup via itunes terugzetten
5. jailbreaken (zie TS voor de tools)
6. aptbackup installeren en je jailbreakapps restoren
Duidelijk verhaal, daar kan ik wat mee! Ik neem aan dat ik niet afhankelijk ben van een unlock. Ik heb de iPhone los gekocht zonder sim lock.adyta schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:13:
Als je niet afhankelijk bent van een unlock:
Edit:
Hoe zit het eigenlijk met de firmware nummer / hash? Die heb ik destijds met of na de jailbreak naar een server gestuurd. Weet alleen niet meer of dat iets wat van de jailbreak.. staat me wel iets van bij en las er in de startpost ook iets over.
[ Voor 30% gewijzigd door Timo002 op 25-06-2011 17:18 . Reden: toevoeging ]
Is ie simlockvrij gemaakt door een provider of heeft een eventuele vorige eigenaar zelf de simlock eraf gehaald? In het laatste geval moet je je even verdiepen in het updaten van je firmware en je modemfirmware niet mee laten updaten.Timo002 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:16:
[...]
Duidelijk verhaal, daar kan ik wat mee! Ik neem aan dat ik niet afhankelijk ben van een unlock. Ik heb de iPhone los gekocht zonder sim lock.
Edit:
Hoe zit het eigenlijk met de firmware nummer / hash? Die heb ik destijds met of na de jailbreak naar een server gestuurd. Weet alleen niet meer of dat iets wat van de jailbreak.. staat me wel iets van bij en las er in de startpost ook iets over.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee (simlockvrije iPhone), maar daar is genoeg over te vinden op internet.
Edit:
Die SHSH's heb je alleen nodig als je gaat downgraden, dan kun je of een eigen TSS-server opzetten of het adres van de TSS-server van Cydia invoeren in je hostsfile.
[ Voor 9% gewijzigd door Mint op 25-06-2011 17:23 ]
@adyta:
Nee, hij was nieuw uit de doos al simlockvrij. Gewoon los gekocht zonder abonnement of dergelijke.
Nee, hij was nieuw uit de doos al simlockvrij. Gewoon los gekocht zonder abonnement of dergelijke.
Dan kun je dat lijstje wat ik aangaf gewoon doorlopen.Timo002 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:23:
@adyta:
Mooi, dacht ik al! Ga aan de slag!adyta schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:23:
[...]Dan kun je dat lijstje wat ik aangaf gewoon doorlopen.
Verwijderd
Hulp met warez is dus nadrukkelijk niet toegestaan.
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 25-06-2011 19:17 ]
De TS zou duidelijk genoeg moeten zijn. Is er iets wat je er niet van begrijpt?Timo002 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:16:
Edit:
Het is mij niet duidelijk hoe verder te gaan als je al iPhone al gejailbreaked is. Wat dan dus te doen, een simpel stappenplan zoals adyta gaf was voor mij voldoende.Hero Of Time schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:24:
[...]
De TS zou duidelijk genoeg moeten zijn. Is er iets wat je er niet van begrijpt?
Als je niet afhankelijk bent van een unlock:
1. aptbackup installeren en laten draaien
2. syncen met itunes
3. updaten naar 4.3.3
4. backup via itunes terugzetten
5. jailbreaken (zie TS voor de tools)
6. aptbackup installeren en je jailbreakapps restoren
Ik had het over de SHSH keys/hashes waar je niet uit kwam hoe dat zit. Voor het updaten van je JB is het idd zoals Adyta aangaf, je update je firmware en voert de JB opnieuw uit. Je kan ook met een pre-jailbroken firmware updaten. Die kan je maken met PwngTool. Je bent dan, net als met een gewone firmware update, al je apps kwijt. Nou is het bij een gewone update het geval dat je vanuit iTunes je backup terug kan zetten en je netjes je AppStore dingen terug krijgt. Bij Cydia heb je daar dus andere tools voor nodig, zoals AptBackup.Timo002 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:58:
[...]
Het is mij niet duidelijk hoe verder te gaan als je al iPhone al gejailbreaked is. Wat dan dus te doen, een simpel stappenplan zoals adyta gaf was voor mij voldoende.
[...]
Het stond mij bij toen ik de jailbriak op iOS4.1 had gedaan mij gevraagd werd de SHSH keys/hashes op te slaan op een server van Cydia? Dat was nodig voor in de toekomst...Hero Of Time schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:25:
[...]
Ik had het over de SHSH keys/hashes waar je niet uit kwam hoe dat zit. Voor het updaten van je JB is het idd zoals Adyta aangaf, je update je firmware en voert de JB opnieuw uit. Je kan ook met een pre-jailbroken firmware updaten. Die kan je maken met PwngTool. Je bent dan, net als met een gewone firmware update, al je apps kwijt. Nou is het bij een gewone update het geval dat je vanuit iTunes je backup terug kan zetten en je netjes je AppStore dingen terug krijgt. Bij Cydia heb je daar dus andere tools voor nodig, zoals AptBackup.
Verder weet ik het eigenlijk niet precies meer dus vandaar dat ik daar niet helemaal zeker van was wat ermee te doen. Nu wel duidelijk, gewoon niets!
Inmiddels staat iOS 4.3.3 erop, enkel nog jailbreaken en dan weer m'n Cydia apps installeren. Maar daar is zondag een mooie dag voor!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods