Bedankt voor de tip, 2 dagen was ik ermee bezig geweest en doordat linkje heb ik het in 30 minuten gefixtMaite schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:26:
[...]
Ik had een soortgelijk probleem ook een 2ehands iPhone 3GS gekocht. Wist wel dat hij gejailbreaked was maar niet dat de vorige eigenaar ook de baseband aangepast heeft naar 06.15.00 waardoor ik bij het updaten de zelfde error melding kreeg.
Via deze YouTube how-to is het mij gelukt de iPhone weer aan de gaan te krijgen. Misschien heb je er wat aan, succes
http://www.youtube.com/wa...ture=youtube_gdata_player
Misschien dat ik op die manier ook wel naar iOS 4.3.3 kan gaan, maar ik heb gehoord dat er veel Problemen zijn met WiFi en sinds 2 weken hebben wij het juist verholpen door onze router de updaten naar een nieuwere firmware.PhilipsFan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:52:
Zo, ook maar ff geupgrade naar 4.3.3 en vervolgens weer gejailbreakt. Ik had mazzel, vorige keer begon iTunes te klagen en moest ik een volledige restore doen (en was ik het wachtwoord van m'n backup vergeten), maar nu gaat alles in 1x goed: 4.3.3 installeren, jailbreaken met Redsn0w, Cydia weer installeren en alles werkt weer. Behalve de Cydia applicaties, maar dat is een mooie gelegenheid om op te schonen en alleen te installeren wat ik ook echt nodig heb.
Toch altijd weer spannend
Waarschijnlijk lag het dan niet aan de iPod touch en de iPad, maar gewoon aan de router. Wat zijn de voordelen van iOS 4.3.1 of 4.3.2 t.o.v. iOS 4.3.3? Alle updates van programma's werkennog gewoon, dus daarvoor hoef ik het al niet te doen.
Als je ooit iets als TinyUmbrella hebt gebruikt, controleer dan vantevoren je hosts file of er geen enkele verwijzing meer in zit. Volgens mij is dat wat er vorige keer bij mij misging. Hij zet de nieuwe firmware er dan wel op, maar controleert pas daarna of het klopt en als dat niet zo is, dan geeft ie die melding 1013 ofzo en zit je aan een restore.syltheboy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:35:
[...]
Misschien dat ik op die manier ook wel naar iOS 4.3.3 kan gaan, maar ik heb gehoord dat er veel Problemen zijn met WiFi en sinds 2 weken hebben wij het juist verholpen door onze router de updaten naar een nieuwere firmware.
Ik kom van 4.2.1 dus is al wat langer geleden, maar ik ben erg blij met de verbeteringen aan Airplay. Kan nu ook filmpjes afspelen op de Apple TV (lukte voorheen alleen met foto's). Met 4.2.1 kon de iPhone soms de Airplay speakers helemaal niet zien (moest dan eerst het toestel rebooten), dat probleem lijkt nu ook opgelost. Verder heb ik het idee dat alles iets soepeler werkt. Safari schijnt een stuk sneller te zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor de mensen die de behoefte daaraan hebben is er nog de Personal Hotspot bijgekomen.Waarschijnlijk lag het dan niet aan de iPod touch en de iPad, maar gewoon aan de router. Wat zijn de voordelen van iOS 4.3.1 of 4.3.2 t.o.v. iOS 4.3.3? Alle updates van programma's werkennog gewoon, dus daarvoor hoef ik het al niet te doen.
O ja, ik heb vandaag 73 eurocent uitgegeven aan ManualCorrect Pro, een leuke jailbreak app die de autocorrect op je tekst in toom houdt. Handig dat nu bv namen (die je vantevoren definieert) automatisch met een hoofdletter worden geschreven...
Eerder wilde ik al terug naar een oudere versie en toen gaf hij inderdaad die fout. Later startte ik zo'n speciale server in TinyUmbrella om iTunes als het ware te saboteren, waardoor hij die fout niet meer gaf.PhilipsFan schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:00:
Als je ooit iets als TinyUmbrella hebt gebruikt, controleer dan vantevoren je hosts file of er geen enkele verwijzing meer in zit. Volgens mij is dat wat er vorige keer bij mij misging. Hij zet de nieuwe firmware er dan wel op, maar controleert pas daarna of het klopt en als dat niet zo is, dan geeft ie die melding 1013 ofzo en zit je aan een restore.
Een vriend van mij wil zijn iPod Touch 3G 8GB jailbreaken, hij heeft er 4.2.1 op. Het model nummer is MC. Hij heeft het al een aantal keer met GreenPoison geprobeerd, maar dat lukte niet. Moet hij iets anders gebruiken of kan het niet doordat het model nummer MC is? (Toen ik had gejailbreakt was dat een probleem, is dat nu nog?)
Thanks,
Thanks,
Dit zou geen probleem moeten zijn, wat gaat er dan fout?Nikeee schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:43:
Een vriend van mij wil zijn iPod Touch 3G 8GB jailbreaken, hij heeft er 4.2.1 op. Het model nummer is MC. Hij heeft het al een aantal keer met GreenPoison geprobeerd, maar dat lukte niet. Moet hij iets anders gebruiken of kan het niet doordat het model nummer MC is? (Toen ik had gejailbreakt was dat een probleem, is dat nu nog?)
Thanks,
Zoals Hoyvoy zegt, dit moet geen problemen geven. Probeer anders eens RedSn0w als alternatief!Nikeee schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:43:
Thanks,
Goed nieuws voor Ipad 2 bezitters: http://www.ultrasn0w.ca/2...-coming-in-few-weeks.html
Ik zou hier nog maar niet te hard op hopen, vorige keer (met 4.2.1) duurde het ook iets van 3 maanden... De iPad2 heeft volledig nieuwe hardware en ik heb nog niks gehoord over een dump van de bootrom...miranon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:13:
Goed nieuws voor Ipad 2 bezitters: http://www.ultrasn0w.ca/2...-coming-in-few-weeks.html
Verwijderd
Ik denk dat de iPad 2 niet voor oktober 2011 gekraakt is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 06:25 ]
Care to elaborate ?Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:19:
Want zo is het een loze kreet.
Over 5 maanden is iedereen je vergeten, als het wel gelukt is, en kan je terugvallen op je uitspraak "zie je wel"
Daar zul je ook niet veel over horen. Ze zijn bij het chronic devteam erg gesloten geworden nadat de 4.3 iPad 2 jailbreak binnen no-time gefixed was door Apple. Ze weten nog steeds niet hoe dat is gebeurt en communiceren daarom niet meer via irc of twitter over exploits.PhilipsFan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:08:
[...]
Ik zou hier nog maar niet te hard op hopen, vorige keer (met 4.2.1) duurde het ook iets van 3 maanden... De iPad2 heeft volledig nieuwe hardware en ik heb nog niks gehoord over een dump van de bootrom...
Overigens denk ik dat binnen nu en een maand de jailbreak er is. p0sixninja is de drijvende kracht achter de ipad2 jailbreak, en verspreid normaal geen geruchten.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Voor mij de enige reden om nog op de 4.3 firmware te blijven met mijn iPad2....voor het geval het niet lukt om de huidige firmware te jailbreaken. We wachten gewoon maar af...geduld is een schone zaak in jailbreakland.[b]f4stf0rw4rd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:29
Daar zul je ook niet veel over horen. Ze zijn bij het chronic devteam erg gesloten geworden nadat de 4.3 iPad 2 jailbreak binnen no-time gefixed was door Apple. Ze weten nog steeds niet hoe dat is gebeurt en communiceren daarom niet meer via irc of twitter over exploits.
Edit: Volgens MuscleNerd kan het nog wel even duren....
https://twitter.com/musclenerd/status/70365087994626048
[ Voor 8% gewijzigd door KL643 op 17-05-2011 08:48 ]
m.a.w. er is nog niets zekerKL643 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:17:
[...]
Voor mij de enige reden om nog op de 4.3 firmware te blijven met mijn iPad2....voor het geval het niet lukt om de huidige firmware te jailbreaken. We wachten gewoon maar af...geduld is een schone zaak in jailbreakland.
Edit: Volgens MuscleNerd kan het nog wel even duren....
https://twitter.com/musclenerd/status/70365087994626048
4.3 jailbreak zal er denk ik niet komen. Schijnt een juridisch verhaal te zijn omdat ze code van Apple gebruiken, wat niet mag helaas...
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
het stomme is dat wij als wachtende gebruikers woorden als 'misschien' 'mogelijk' enz totaal negeren als een JB-ontwikkelaar een tijd noemt... en vervolgens worden we woest als die tijd niet wordt gehaald...
mijn ervaring met ETA's bij p0sixninja en musclenerd is dat musclenerd voorzichtiger is met het geven van ETA's, maar als hij een ETA geeft, hij er vrijwel nooit ver naast zit.
P0sixninja geeft vaak te snel een ETA die niet gehaald wordt (zoals bij de shatter exploit, waar opeens geohot uit het niets verscheen en de glorie van de JB release pakte)
mijn ervaring met ETA's bij p0sixninja en musclenerd is dat musclenerd voorzichtiger is met het geven van ETA's, maar als hij een ETA geeft, hij er vrijwel nooit ver naast zit.
P0sixninja geeft vaak te snel een ETA die niet gehaald wordt (zoals bij de shatter exploit, waar opeens geohot uit het niets verscheen en de glorie van de JB release pakte)
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:19:

Verwijderd
Ik vraag me af wanneer de Exploits voor een jailbreak een keertje opraken. Het duurt steeds langer voordat er een jailbreak is. En de volgende update is het gat weer dicht... Mag je weer op zoek.
Dat is toch de fun voor die gasten...
Ik hoop dat ze de exploit nog ff bewaren, dan kan ik meteen mijn ipodje 5 jailbreaken als ie komt!
Nou, dat valt ook wel weer mee. Het enige dat nu lang duurt is de iPad2 en dat komt door de nieuwe hardware. Voor de 'oudere' hardware was er na 4.2.1 telkens binnen een paar dagen een untethered jailbreak.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:58:
Ik vraag me af wanneer de Exploits voor een jailbreak een keertje opraken. Het duurt steeds langer voordat er een jailbreak is. En de volgende update is het gat weer dicht... Mag je weer op zoek.
Bij elk nieuw stuk software worden ook weer nieuwe bugs geintroduceerd die mogelijk tot een exploit kunnen leiden. Het probleem met de iPad2 lijkt nu te zijn dat ze moeilijk aan een dump van de bootrom kunnen komen omdat Apple daar een stokje voor gestoken heeft. Mocht deze barriere omver gaan, dan durf ik te wedden dat er in notime nieuwe expoits worden gevonden en misschien ook nog wel oude in zitten.
Dan is het weer een kwestie van nieuwe hardware voordat Apple dit weer kan fixen. Als er nu een exploit gevonden wordt, dan is het overigens handig als ze even wachten met publiceren tot de iPhone 4S uitkomt, want alle kans dat die op dezelfde hardware gaat draaien als de iPad2. Hebben ze die ook meteen gekraakt.
Wat is nu eigenlijk de laatste versie van de atv2 die je in TinyUmbrella kan saven?
Ik geraak niet verder dan 4.3.1. Normaal zou dat toch 4.3.3 moeten zijn?
Ik geraak niet verder dan 4.3.1. Normaal zou dat toch 4.3.3 moeten zijn?
Verwijderd
ik waag te betwijfelen dat ze nog 4 maanden wachten, maar het kan altijdhoyvoy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:36:
Ik hoop dat ze de exploit nog ff bewaren, dan kan ik meteen mijn ipodje 5 jailbreaken als ie komt!
Ok, ik sta nu klaar om mijn atv2 tegen de muur te gooien. 
Ik heb in iTunes een update laten doen. Ik zit nu dus op 4.3.3 (4.3 of 4.2.2 in het menu).
Kan iemand me zeggen met welke soft ik JB van 4.3.3 (8F305) kan doen?
Ik krijg het maar niet voor elkaar, elke keer krijg ik error 1600.
Ook met seasonpass, die de ipsw van 4.3.1 (8F202) gebruikt, krijg ik error 1600.
Met of zonder TinyUmbrella op de achtergrond...
[edit]
Ik merk net dat ik niet de laatste versie van seasonpass gebruikte...
Nog maar eens proberen dus, hopelijk werkt het nu wel!
Ik heb in iTunes een update laten doen. Ik zit nu dus op 4.3.3 (4.3 of 4.2.2 in het menu).
Kan iemand me zeggen met welke soft ik JB van 4.3.3 (8F305) kan doen?
Ik krijg het maar niet voor elkaar, elke keer krijg ik error 1600.

Ook met seasonpass, die de ipsw van 4.3.1 (8F202) gebruikt, krijg ik error 1600.
Met of zonder TinyUmbrella op de achtergrond...
[edit]
Ik merk net dat ik niet de laatste versie van seasonpass gebruikte...

Nog maar eens proberen dus, hopelijk werkt het nu wel!
[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 18-05-2011 16:58 ]
Even een update:
Getest met de laatste versie, zelfde probleem, ik blijf error 1600 krijgen...
Als ik terug ga naar 4.2.1, werkt het via TinyUmbrella wel gewoon.
Getest met de laatste versie, zelfde probleem, ik blijf error 1600 krijgen...
Als ik terug ga naar 4.2.1, werkt het via TinyUmbrella wel gewoon.

Heb mijn iphone gejailbreakt maar hoe weet ik nu off ssh aanstaat?
Ik heb namelijk xbmc geinstalleerd, welke ook openssh als package bevat.
Echter heb ik geen openssh app of instellingen. ook in SBsettings krijg ik de switch niet zichtbaar ingesteld.
Mag ik er vanuit gaan dat ik geen ssh aan heb staan?
Ik gebruik het namelijk niet en het gaat me vooral om de veiligheid, ik zit af en toe op publieke wifi netwerken.
Password veranderen lukt me niet want de console app crasht bij openen.
Echter heb ik geen openssh app of instellingen. ook in SBsettings krijg ik de switch niet zichtbaar ingesteld.
Ik gebruik het namelijk niet en het gaat me vooral om de veiligheid, ik zit af en toe op publieke wifi netwerken.
Kijk in Cydia of het geinstalleerd staat?
En als het er staat, verwijder het dan, aangezien je het toch niet gebruikt.
En als het er staat, verwijder het dan, aangezien je het toch niet gebruikt.
Standard staat je ssh aan. Je paasword kan ook veranderd worden in mobile terminal.Sjef_Arie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:18:
Heb mijn iphone gejailbreakt maar hoe weet ik nu off ssh aanstaat?
Dat gaat dus niet, die crasht zegt-iehoyvoy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:50:
[...]
Standard staat je ssh aan. Je paasword kan ook veranderd worden in mobile terminal.
Commandline FTW | Tweakt met mate
update van het Chronic Dev Team:
http://greenpois0n.com/2011/05/23/state-of-the-chronic/
Er is vooruitgang op gebied ipad 2 jailbreak :-)
MobileTerminal uit Cydia werkt volgens mij ook niet meer met de huidige software, je moet m dacht ik apart installeren.
Nice.f4stf0rw4rd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:25:
update van het Chronic Dev Team:
Ach ja, Weeks ipv "to be determined"
De gang zit er al in...
Ik zou graag de BT-GPS-stack en iFile gaan gebruiken op m'n iPad2
De gang zit er al in...
Ik zou graag de BT-GPS-stack en iFile gaan gebruiken op m'n iPad2
Tja, weken is nog géén oktober hé ...
in de VS is een profeet, die het einde van de wereld heeft voorspeld ... en het nog eens mag proberen ...
Zie de gelijkenis ?
[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 24-05-2011 08:45 ]
Nog steeds heb ik de push messages niet kunnen fixen. Heb vanavond het volgende gedaan:
- 4.3.3 geinstalleerd
- Gejailbreakt
- SAM geinstalleerd en de stappen gevolgd volgend deze video: http://www.iphoneworld.ca...ios-4-iphone-video-guide/
Nog steeds werkt het niet. Dus Push Doctor geinstalleerd en nog werkt het niet.
Iemand die een oplossing heeft?
- 4.3.3 geinstalleerd
- Gejailbreakt
- SAM geinstalleerd en de stappen gevolgd volgend deze video: http://www.iphoneworld.ca...ios-4-iphone-video-guide/
Nog steeds werkt het niet. Dus Push Doctor geinstalleerd en nog werkt het niet.
Iemand die een oplossing heeft?
Snap er geen zak meer van.
Jailbreak voltooid. 4.3.3
T-mobile kaartje erin gestopt --> gewoon netwerk en belmogelijkheden
Via Cydia Ultrasn0w geinstalleerd, Vodafone kaartje erin
Simlock is niet meer van toepassing want hij accepteert mijn Vodafone kaartje, alleen hij blijft telkens zoeken... weergeven!
Misschien even downgraden of mogelijk toch op te lossen door een simpel foefje?
Veel veel veel dank
Jailbreak voltooid. 4.3.3
Via Cydia Ultrasn0w geinstalleerd, Vodafone kaartje erin
Simlock is niet meer van toepassing want hij accepteert mijn Vodafone kaartje, alleen hij blijft telkens zoeken... weergeven!
Misschien even downgraden of mogelijk toch op te lossen door een simpel foefje?
Veel veel veel dank
T-mobile lock omdat de iphone daar gekocht is?Basjuuh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:04:
-> http://www.t-mobile.nl/to...deren/Simlock-verwijderen
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Normaal gesproken wel, maar na het installeren van Ultrasn0w, moet deze er af zijn..
Vreemd
Vreemd
Welke baseband heb je? Ultrans0w werkt volgens mij niet automagisch met alle basebands?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Iemand hier ook problemen sinds 4.3.3 jailbroken met wifi? Ik kan soms geen netwerken vinden (en dus niet verbinden met eentje) en de PH functie werkt dan ook niet. Windows vindt mijn iphone dan niet...
Nee, dit moet juist werken zonder rommelen met de baseband en ultrasnow.Basjuuh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:35:
Normaal gesproken wel, maar na het installeren van Ultrasn0w, moet deze er af zijn..
Vreemd
Heb zelf ook zo mijn T-mobile locked 3GS netjes en officieel geunlocked.
Heb je toevallig MyWi geinstalleerd? Ik had soortgelijke problemen toen. Een bepaalde versie van MyWi zorgt ervoor dat je Wifi soms niet goed verbindt.HyperBart schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:18:
Iemand hier ook problemen sinds 4.3.3 jailbroken met wifi? Ik kan soms geen netwerken vinden (en dus niet verbinden met eentje) en de PH functie werkt dan ook niet. Windows vindt mijn iphone dan niet...
Forummers...
Ben het spoor helemaal bijster... wilde mijn oude vertrouwde firmware 4.01 op mijn 3GS updaten naar 4.3.3...
Had ik dat maar nooit gedaan!
4.3.3 op zich werkte aardig, alleen bellen/netwerk herkennen ging niet.
Toen wilde ik downgraden en kreeg ik een foutmelding dat dat niet ging (3194).
Nadien alle opties geprobeerd, met een aanpassing in de hostfile (gegoogled). Mijn foutcode 3194 kreeg ik niet meer, maar op het einde van de firmwarecontrole staat er nu foutcode 1015.
Gegoogled en terecht gekomen bij Ireb waar ik uitkom op een optie om te foutcode 1015 niet meer te zien, alleen deze blijft maar terugkomen als ik wil herstellen. Continue.
Ik kan niks meer met mij iPhone en weet door al het gebrainwash van de hele avond ook niet meer wat ik moet doen.

Nadat ik dit zie en ik herstel via Itunes naar 4.3 zie ik een apple logo met een laadbalk...
Als deze bijna klaar is krijg ik na een 7 minuten WEER foutcode 1015
Snap er geen zak meer van, hoop dat ik duidelijk genoeg ben en dat iemand me alsjeblieft kan helpen.
Ben het spoor helemaal bijster... wilde mijn oude vertrouwde firmware 4.01 op mijn 3GS updaten naar 4.3.3...
Nadien alle opties geprobeerd, met een aanpassing in de hostfile (gegoogled). Mijn foutcode 3194 kreeg ik niet meer, maar op het einde van de firmwarecontrole staat er nu foutcode 1015.
Gegoogled en terecht gekomen bij Ireb waar ik uitkom op een optie om te foutcode 1015 niet meer te zien, alleen deze blijft maar terugkomen als ik wil herstellen. Continue.
Ik kan niks meer met mij iPhone en weet door al het gebrainwash van de hele avond ook niet meer wat ik moet doen.

Nadat ik dit zie en ik herstel via Itunes naar 4.3 zie ik een apple logo met een laadbalk...
Als deze bijna klaar is krijg ik na een 7 minuten WEER foutcode 1015
Snap er geen zak meer van, hoop dat ik duidelijk genoeg ben en dat iemand me alsjeblieft kan helpen.
Een ding is duidelijk: Als je niet ooit je SHSH blobs hebt opgeslagen dan kun je niet terug naar oude firmwares, wat voor trucs je ook uithaalt. Je zit dus vast aan 4.3.3. Het enige dat je kunt doen is het toestel restoren en de boel nogmaals installeren.Basjuuh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:41:
Forummers...
[...]
Restore werkt niet, krijg continue die foutmeldingen, misschien is met die 4.3.3 restoren....
is er duidelijk waarom ik daarmee niet kan bellen? Krijg continue searching... te zien linksboven in beeld.
(EDIT) Restoren naar 4.3.3 werkt ook niet, krijg ik weer de 1015.... pfff
is er duidelijk waarom ik daarmee niet kan bellen? Krijg continue searching... te zien linksboven in beeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Basjuuh op 27-05-2011 00:13 . Reden: restore ]
Kijk even of de Vodafone sim kaart met een 7 begint! Daar zijn wel problemen mee geweestBasjuuh schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:02:
Restore werkt niet, krijg continue die foutmeldingen, misschien is met die 4.3.3 restoren....
Begint niet met een 7 en heb het ook met een T-mobile kaartje geprobeerd...
Beide krijg ik die foutcode, aan het einde van het proces.
Krijg zo langzamerhand het idee dat ik met iets zit wat momenteel niet op te lossen is...
Krijg zo langzamerhand het idee dat ik met iets zit wat momenteel niet op te lossen is...
Oke. Dat was wel een verklaring voor geweest waarom tmobile wel werkte en Vodafone niet.Basjuuh schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:30:
Misschien heb je er hier wat aan, succes
YouTube: How to: Fix Error 1015 iPhone 3GS STUCK IN RECOVERY MODE 4.3.1. STEP BY STEP!
Edit: link aangepast
[ Voor 16% gewijzigd door Maite op 27-05-2011 00:45 ]
Welke versie van iOS probeer je erop te restoren dan?Basjuuh schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:30:
nope...PhilipsFan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:18:
[...]
Heb je toevallig MyWi geinstalleerd? Ik had soortgelijke problemen toen. Een bepaalde versie van MyWi zorgt ervoor dat je Wifi soms niet goed verbindt.
@Basjuuh: zet 'm in DFU-mode en restore dan naar de officiele iOS 4.3.3.
Jailbreak daarna gewoon met de laatste versie van redsnow.
Jailbreak daarna gewoon met de laatste versie van redsnow.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
In verband met het wifi probleem wat ik had: bluetooth eens uitschakelen, wifi ook en het is in orde hier
Verwijderd
Inmiddels is het juni, iPad2 is al drie maanden uit. nog totaal geen zicht op de jailbreak en binnenkort komt iOS 5.0 uit. Zoals voorspeld gaat het nog ff duren.
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:48:
Inmiddels is het juni, iPad2 is al drie maanden uit. nog totaal geen zicht op de jailbreak en binnenkort komt iOS 5.0 uit. Zoals voorspeld gaat het nog ff duren.
Probeer je nu je eigen punt te bewijzenVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:19:
Als je de laatste update van het Chronic Dev Team had gelezen, kunnen we echt nog wel deze zomer een jailbreak voor de iPad 2 verwachten. Men zal niet op iOS 5 gaan wachten, dat komt op zijn vroegst dit najaar pas uit. Ze hebben nu de exploits voor iOS 4.3.x, alleen is nog niet alles bug-vrij en daarom is er nog geen release. Eerst in de materie verdiepen voordat je wat roept...
Even noob-vraag, maar zal IOS 5 op IPAD2 draaien dan?
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Heren(en dames) wie kan mij even helpen in Jip-en-Janneketaal inzake jailbreak voor de iPad 1 en iOS 4.33.
Of ik heb eerdere antwoorden gemist of ik kijk niet goed(denk dus het laatste)
bij voorbaat dank alvast voor de moeite!
Of ik heb eerdere antwoorden gemist of ik kijk niet goed(denk dus het laatste)
bij voorbaat dank alvast voor de moeite!
Alle iOS-versies op de iPad 1 zijn te jailbreaken. Dus ook iOS 4.3.3
De iPad 2 is pas een paar maanden uit. Dus die gaat zeker wel op ios5 draaien.Preddie schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:56:
Even noob-vraag, maar zal IOS 5 op IPAD2 draaien dan?

Apple gaat echt niet een nieuw ios ontwikkelen voor iDevices die nog eens niet uit zijn.
Ze brengen steeds nieuwe iDevices uit en de software wordt ook steeds meer aangepast / uitgebreid.
Mijn iPhone 3G is nu ruim 2 jaar oud en had destijds ios 3.x en die kan sinds 4.2.1 niet meer ge-upgrade worden.
Dus misschien kan de iPad 2 ios 6.3 of 7 inderdaad niet meer draaien. Dát zou kunnen ja.
Have Fun Funske
Afgelopen week ook een ipad 2 gekocht. Alleen wel jammer dat ie nog niet te jailbreaken is, neemt toch wel een beetje "vrijheid" weg
Ik kan me anders geen leven voorstellen zonder JB.GerritGekke schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:43:
Afgelopen week ook een ipad 2 gekocht. Alleen wel jammer dat ie nog niet te jailbreaken is, neemt toch wel een beetje "vrijheid" weg
Zeker waar. Er zijn te veel tweaks en apps die alleen met een JB mogelijk zijn (zoals SBSettings) waar je, eenmaal gewend eraan, niet meer zonder kan.
Oke ik heb vandaag m'n iPad gejailbreaked (4.3.3) met die van Redsnow. Maar als ik hem nu zeg maar reboot ben ik dan m'n jailbreak kwijt? Bij die van Greenpoison was dat niet het geval maar bij die van Redsnow nog wel dan? Of heeft RS gewoon netjes hetzelfde gemaakt zoals GP?
staat hier allemaal vermeld, ff lekker gaan lezenCreativeMind schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:33:
Oke ik heb vandaag m'n iPad gejailbreaked (4.3.3) met die van Redsnow. Maar als ik hem nu zeg maar reboot ben ik dan m'n jailbreak kwijt? Bij die van Greenpoison was dat niet het geval maar bij die van Redsnow nog wel dan? Of heeft RS gewoon netjes hetzelfde gemaakt zoals GP?
http://blog.iphone-dev.org/
iPad 1 is gewoon untethered te jailbreaken. Dat betekent dus dat je niet bang hoeft te zijn dat je jailbreak weg is als je m opnieuw opstart (Als je de laatste versie van redsnow gebruikt hebt). Had je ook zelf kunnen testen, gewoon even opnieuw opstarten heCreativeMind schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:33:
Edit: Ik hoop toch dat ze al echt tijdens het WWDC met een nieuwe iPhone komen! Mijn 3GS wordt toch sloom en de achterkant begint te scheuren, ben toe aan iets nieuws. Volgens mij heb ik nog nooit zo lang met een telefoon gedaan
[ Voor 15% gewijzigd door Ruubster op 03-06-2011 13:36 ]
iPhone 4?Ruubster schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:34:
[...]
iPad 1 is gewoon untethered te jailbreaken. Dat betekent dus dat je niet bang hoeft te zijn dat je jailbreak weg is als je m opnieuw opstart (Als je de laatste versie van redsnow gebruikt hebt). Had je ook zelf kunnen testen, gewoon even opnieuw opstarten he
Edit: Ik hoop toch dat ze al echt tijdens het WWDC met een nieuwe iPhone komen! Mijn 3GS wordt toch sloom en de achterkant begint te scheuren, ben toe aan iets nieuws. Volgens mij heb ik nog nooit zo lang met een telefoon gedaan
Ik kan me wel een leven voorstellen zonder JBhoyvoy schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:11:
[...]
Ik kan me anders geen leven voorstellen zonder JB.
Je kan denk ik het beste wat van die jailbreak figuren volgen op twitter, zoals Comex en Musclenerd (staan ook in de TS). Die posten regelmatig updates.GerritGekke schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:11:
[...]
Ik kan me wel een leven voorstellen zonder JBzelfs nog wel zonder ipad! Is er ergens op het web ook een website waar je het laatste nieuws omtrent de ontwikkelingen van de JB kan volgen? (ipad 2 4.3.3) ..
Nee, ik wacht nog even af, zodra mijn iPhone helemaal stopt, moet ik wel iets anders zoeken. Ik vind het zonde om nu een 4 te kopen als straks de 4S/5 uitkomt. Geruchten blijven geruchten, dus nadat Steve Jobs klaar is met zijn 'One more thing...', kijk ik wel verder
ik heb een probleem.
Mijn iphone4 kan niet meer verbinden met een pc, als ik hem aansluit, laad hij nog wel op, maar windows ziet de iphone niet. Ik heb het op meerdere pc’s geprobeerd. Andere iphones werken nog wel dus het ligt in ieder geval niet aan de pc. Ik heb ook andere kabels geprobeerd.
In recovery modus en DFU modus krijg ik ook geen verbinding.
Nu sta ik op het punt te besluiten om hem te laten repareren/vervangen door apple, ik heb de telefoon nog maar 3 maanden dus heb nog garantie, maar ik heb hem gejailbreakt dus vervalt die garantie waarschijnlijk.
Is het mogelijk om de jailbreak ongedaan te maken zonder dat ik een pc nodig heb?
of als iemand weet hoe ik weer usb verbinding krijg zou dat hele geweldig zijn.
Mijn iphone4 kan niet meer verbinden met een pc, als ik hem aansluit, laad hij nog wel op, maar windows ziet de iphone niet. Ik heb het op meerdere pc’s geprobeerd. Andere iphones werken nog wel dus het ligt in ieder geval niet aan de pc. Ik heb ook andere kabels geprobeerd.
In recovery modus en DFU modus krijg ik ook geen verbinding.
Nu sta ik op het punt te besluiten om hem te laten repareren/vervangen door apple, ik heb de telefoon nog maar 3 maanden dus heb nog garantie, maar ik heb hem gejailbreakt dus vervalt die garantie waarschijnlijk.
Is het mogelijk om de jailbreak ongedaan te maken zonder dat ik een pc nodig heb?
of als iemand weet hoe ik weer usb verbinding krijg zou dat hele geweldig zijn.
Heb je een harde reset geprobeerd? (home+powerknop 10 sec ingedrukt houden)
ja een harde reset heb ik ook al meerdere keren geprobeerd.
Settings > Algemeen > Reset > Reset alles al gedaan? Je bent dan wel alles kwijt op je iPhone, hopelijk ook je JB. Ik heb 't zelf nooit getest, maar je kan 't proberen. Als je nog een backup wilt maken, installeer je SSH en maak je daarmee een backup van de bestanden die je later dan weer terug kan zetten.
Ik raad dat niet aan, reset alles is niet iets wat 20seconden bezig is en toestel daarna reset. Je kunt net zo goed herstellen naar je huidige firmware, al je apps terugzetten, en je bent alsnog sneller dan 'reset all'!Hero Of Time schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:24:
Settings > Algemeen > Reset > Reset alles al gedaan? Je bent dan wel alles kwijt op je iPhone, hopelijk ook je JB. Ik heb 't zelf nooit getest, maar je kan 't proberen. Als je nog een backup wilt maken, installeer je SSH en maak je daarmee een backup van de bestanden die je later dan weer terug kan zetten.
Huidige firmware herstellen = jailbreak verliezen
[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 04-06-2011 16:35 ]
Hij kan geen firmware installeren/herstellen, ook in DFU en herstelmodus maakt ie geen verbinding staat er. Dus als enige 'snelle' oplossing zie ik dan toch wat HoT zegt.EN-IS schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:34:
[...]
Ik raad dat niet aan, reset alles is niet iets wat 20seconden bezig is en toestel daarna reset. Je kunt net zo goed herstellen naar je huidige firmware, al je apps terugzetten, en je bent alsnog sneller dan 'reset all'!
Huidige firmware herstellen = jailbreak verliezen
Je kan nog proberen om in Cydia alle apps te verwijderen die je geinstalleerd hebt, misschien dat een van deze apps een conflict heeft met het verbinden of zo.
ja ik zal wel proberen alle apps dat met cydia is geinstalleerd te verwijderen.
en als dat niet werkt dan word het denk ik toch een volledige reset en dan hopen dat ze bij apple niet zien dat hij gejailbreakt is.
en als dat niet werkt dan word het denk ik toch een volledige reset en dan hopen dat ze bij apple niet zien dat hij gejailbreakt is.
Ik vraag mij af of het verwijderen van Cydia packages wel gaat werken. DFU en Recovery mode laden tenslotte niets van die packages (tenzij er een malafide app bij zit die zich daar in heeft genesteld). Ik denk dat er een contactje los is die data moet versturen. Of hijs vies. Heb je de onderkant van je iPhone, waar de kabel in gaat, al eens schoongemaakt (doorgeblazen)?
Ja ik heb regelmatig geblazen in de aansluiting om hem zo schoon mogelijk te houden.
ik denk zelf ook dat er iets niet goed zit.
ik heb nu bij cydia packages alles verwijderd inclusief cydia installer, dus ik heb nu geen cydia meer.
Maar is hij nu jailbreak vrij of kunnen ze bij het repareren nog steeds zien dat hij gejailbreakt is?(en dus me garantie intrekken)
ik denk zelf ook dat er iets niet goed zit.
ik heb nu bij cydia packages alles verwijderd inclusief cydia installer, dus ik heb nu geen cydia meer.
Maar is hij nu jailbreak vrij of kunnen ze bij het repareren nog steeds zien dat hij gejailbreakt is?(en dus me garantie intrekken)
Op die manier heb ik een keer mn toestel moeten herstellen. Kon op geen manier uit recoverymode komen (recboot en soortgelijke apps/commands geprobeerd).Hero Of Time schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:24:
je zou dus ook expres je firmware onbruikbaar kunnen maken, dan kunnen ze je JB ook niet meer achterhalen.
(utils/progrs die hem uit recovery zouden moeten kunnen kicken werken dan ook niet omdat je poort kapot is)
ik schat de kans dan klein in dat ze ontdekken dat je een JB hebt.. het toestel gaat naar Solid Vision of een soortgelijk bedrijf en ik heb een handleiding gezien van service providers zoals Solid Vision en zij mogen bijna niets doen aan het toestel. De handelingen die zij mogen doen zijn vooral visueel en diagnostisch van aard (vochtindicatiestippen, diagnose stellen of een fysiek defect user abused of fabricagefout is) en eventueel nieuwe firmware erop flashen.
Klopt ja, even niet over nagedacht... Ik weet helaas ook niet hoe moeilijk ze doen over het jailbreaken, heb nog niet eerder gehoord dat reparatie geweigerd werd.Hero Of Time schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:40:
Ik vraag mij af of het verwijderen van Cydia packages wel gaat werken. DFU en Recovery mode laden tenslotte niets van die packages (tenzij er een malafide app bij zit die zich daar in heeft genesteld). Ik denk dat er een contactje los is die data moet versturen. Of hijs vies. Heb je de onderkant van je iPhone, waar de kabel in gaat, al eens schoongemaakt (doorgeblazen)?
Edit: Cydia verwijderen is niet het verwijderen van de jailbreak, dus ze zullen het nog steeds kunnen zien. Nu maak je de kans wel kleiner dat ze het vinden, maar je hebt nog steeds root-toegang dmv de jailbreak.
[ Voor 14% gewijzigd door Ruubster op 05-06-2011 12:54 ]
Hello iedereen,
Heb net mijn iphone 3gs met firmware 4.3.3 gejailbreaked met redsnow. Dit is goed gelukt maar ik heb wel een probleem. Namelijk dat cydia niet wil starten. De snelkoppeling van Cydia is ook niet zoals ze was. Ze is nu namelijk gewoon een leeg grijs kadertje.
Wat kan ik hieraan doen? Ik heb reeds opnieuw de jailbreak procedure uitgevoerd maar zonder resultaat.
Heb net mijn iphone 3gs met firmware 4.3.3 gejailbreaked met redsnow. Dit is goed gelukt maar ik heb wel een probleem. Namelijk dat cydia niet wil starten. De snelkoppeling van Cydia is ook niet zoals ze was. Ze is nu namelijk gewoon een leeg grijs kadertje.
Wat kan ik hieraan doen? Ik heb reeds opnieuw de jailbreak procedure uitgevoerd maar zonder resultaat.
Heb je de goede IPSW gebruikt?CaPsLoCkEr schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:07:
[...]
En is de versie die je gebruikt hebt voor de restore hetzelfde als die je gebruikt hebt voor Redsn0w?
Probeer eens de optie "Just booth Tethered now" via Redsn0w: werkt Cydia dan wel?
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Ik heb de laatste aangemaakte IPSW gebruikt. Ik heb vorige keer redsnow gebruikt en nu terug. Ga even proberen wat heydude heeft gezegd.
Edit: Heb voor de optie just booth tethered now gekozen maar cydia werkt nog steeds niet..
Edit: Heb voor de optie just booth tethered now gekozen maar cydia werkt nog steeds niet..
Laat RedSn0w Cydia opnieuw installeren.
Moet ik dan eerst een herstel doen via iTunes of gewoon direct opnieuw jailbreaken?
Je kan het meteen uitvoeren, anders voer je net zo goed een nieuwe JB uit
. Beide kan je doen uiteraard, net wat werkt.
Misschien een overbodige opmerking, maar :
MuscleNerd MuscleNerd
WARNING: iPad2-GSM and iPad2-CDMA owners must stay clear of all 5.0 betas to stay eligible for any potential 4.3.3 JB
Dus ik heb voor niks m'n iPad 2 op 4.3 laten staan? Het wordt dus 4.3.3.
Dit twitterde p0sixninja vannacht btw:
p0sixninja Joshua Hill
Yes, I'm still standing by my "weeks" prediction for iPad2 jailbreak. I also predict many sleepless nights in the near-future
En dit twitterde i0n1c:
i0n1c Stefan Esser
The time of jailbreaks is over. You can unfollow me now.
11 hours ago
i0n1c Stefan Esser
People still do not get that Apple has won. The reason there is no iPad2 jailbreak is because Apple fixed all exploitable Bugs in iOS.
11 hours ago
[ Voor 54% gewijzigd door Jackson6 op 07-06-2011 11:00 ]
Zag 't inderdaad van i0n1c, zou wel heel vervelend zijn
Zou dat alleen gelden voor iPad2 dan?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En waarschijnlijk de iPad 3, de iPhone 4GS al alles wat nieuw uit komt.Royz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:11:
Zou dat alleen gelden voor iPad2 dan?
Maar dit dan weer wel ;
Tijdens te keynote van Apple op het WWDC werd onder andere bekent dat er zogenaamde over-the-air updates zouden komen vanaf iOS 5. Dit betekent onder andere dat jailbreaken nu veel makkelijker gaat worden. Eerst werd er altijd een volledige versie gedownload, nu alleen de bestanden die veranderen. Hierdoor kunnen hackers makkelijker zien waar er extra beveiliging is gekomen. Dit scheelt veel tijd en zorgt dus voor snellere jailbreaks.
iOS 5 is inmiddels voor devs beschikbaar gekomen, hackers zullen nu lang de tijd hebben om een exploit te vinden in iOS 5. Deze moet dan geheim blijven tot iOS 5, in het najaar, beschikbaar komt. Een jailbreak als iOS 5 eenmaal uit is, kan dus snel verwacht worden.
Klopt, maar dit heeft betrekking op de IOS versie en gaat niet specifiek over de Ipad 2 jailbreak, die bemoeilijkt wordt door de A5 processor, waarin de bootrom zit verstopt.
Beauty is in the eye of the beerholder
i0n1c zei ook dit:
The annoying thing is that my followercount keeps increasing instead of decreasing. All my tricks failed so far. Need something more drastic
En comex:
@i0n1c Well, you're constantly trolling.
I think I said this before, but I'm getting really annoyed by @i0n1c's tweets. :<
Niets aan het handje denk ik.
The annoying thing is that my followercount keeps increasing instead of decreasing. All my tricks failed so far. Need something more drastic
En comex:
@i0n1c Well, you're constantly trolling.
I think I said this before, but I'm getting really annoyed by @i0n1c's tweets. :<
Niets aan het handje denk ik.
Ik heb doormiddel van Push Doctor de 'push' functie weer laten werken.
Alleen mijn mail is het enige wat niet werkt via de push, ik moet constant de mailapplicatie openen en dan gaat hij pas controleren op mail.
Iemand die dit heeft gehad of een oplossing weet?
Alleen mijn mail is het enige wat niet werkt via de push, ik moet constant de mailapplicatie openen en dan gaat hij pas controleren op mail.
Iemand die dit heeft gehad of een oplossing weet?
Haha Musclenerd heeft iOS5 beta alweer gejailbreakt mbv Limera1n
Op zich is dit vrij logisch, aangezien limerain een bootrom-exploit is (op alle hardware tot de iPad2). Nadeel is dat het op dit moment tethered is. Om het untethered te maken zijn iOS exploits noodzakelijk.henkjobse schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:09:
Haha Musclenerd heeft iOS5 beta alweer gejailbreakt mbv Limera1n
XBMC draait toch alleen op een gejailbreakte machine? Zou dat ook altijd zou blijven? En zou dat inhouden dat ik beter een iPad1 kan kopen als ik er oa XBMC op wil gaan draaien dan een iPad2?
Ja. Geen idee of dat altijd zo gaat blijven, maar ik denk het wel. En dat is volledig je eigen keuze, zover ik weet zijn ze goed op weg met een iPad 2 jailbreak maar zal je geduld moeten hebben. Als je het meteen wilt zou ik wel voor een iPad 1 gaan.xburchartz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:30:
XBMC draait toch alleen op een gejailbreakte machine? Zou dat ook altijd zou blijven? En zou dat inhouden dat ik beter een iPad1 kan kopen als ik er oa XBMC op wil gaan draaien dan een iPad2?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods