Ik was nog bezig met dit verhaaltje te typen, toen mijn laatste redmiddel werkte. Misschien hebben nog mensen hier last van, dus post ik het toch maar. Maar heb het dus opgelost.
Dit wilde ik dus origineel typen:
Hmm, heb een klein probleempje. Sinds dat ik mijn iphone 4 heb, werkt de trilfunctie niet goed, nu dat ik tijd heb wil ik deze voor garantie binnen doen. Maar ik heb 4.3.1 met JB, dus wilde ik het ongedaan maken.
Heb ik nog al eens gedaan, om te kunnen updaten van 4.2.1 naar 4.3.1, maar nu krijg ik afwisselend error 1013 en error 3194.
De eerste heeft betrekking tot een custom firmware error, geen idee waarom. Want ik wil gewoon een standaard 4.3.1 er terug op plaatsen (van iphoneclub afgehaald, zoals ik altijd doe).
Na googlen vind ik dan een oplossing om de hosts file aan te passen en alle vermeldingen van gs.apple.com te verwijderen ofwel het IP-adres van Saurik te plaatsen. Bij beide "oplossingen" krijg ik dan error 3194.
Ik heb met beide errors al in normale recovery mode geprobeerd, als met de DFU-mode.
Ik heb de JB al proberen ongedaan te maken op mijn desktop en met mijn laptop. De laptop was zelfs een clean install zonder iTunes of enige jailbreak apps.
Ik heb ook de optie "set hosts to cydia on exit" van tinyumbrella geprobeerd, maar werkte ook niet.
Ten einde raad had ik mijn iPhone nog in DFU mode gezet en alle referenties naar gs.apple.com verwijderd (dit als regel in het hosts bestand: #74.208.10.249 gs.apple.com) en een restore naar 4.3.3 gedaan.
Dit vind ik wel vreemd, want ik had net daarvoor hetzelfde gedaan maar dan met een restore file van 4.3.1 en 4.2.1. Achja, nu is het gelukkig wel opgelost.