Ik gebruik nu al lange tijd OS X, maar ik erger mij nog altijd aan het feit dat Return dient om de bestandsnaam te wijzigen ipv gewoon het bestand openen. Wat is eigenlijk de shortcut voor openen?
.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
.
CMD+Oruyckske schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:55:
Ik gebruik nu al lange tijd OS X, maar ik erger mij nog altijd aan het feit dat Return dient om de bestandsnaam te wijzigen ipv gewoon het bestand openen. Wat is eigenlijk de shortcut voor openen?
Die, en cmd + up om een folder omhoog te gaan. Zo ga je heel snel door mappen heen, en op die manier dan ook een bestand openen maakt dan veel meer sense. Met één toets snel kunnen renamen is ook erg fijn als je er eenmaal aan gewend bent.kaassouffle schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:11:
Of CMD+ pijltje naar beneden...
Zo'n soort list view ben ik nog nooit tegengekomen in ieder geval. En het is OS X, niet OSxkmf schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
Ik vind persoonlijk explorer beter dan total commander, juist vanwege de listview dus. Voor OSx heb ik nog niet naar alternatieven gezocht, maar dit topic gaat dan ook over frustraties van OSx, en laat finder daar nou standaard onderdeel van zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Serenity op 08-08-2011 16:06 ]
Tevens is links en rechts (zonder CMD) ook om een map in de huidige view te openen/sluiten... dus zonder de folder werkelijk in te gaan. Vind ik ook erg handig!Serenity schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:03:
[...]
Die, en cmd + up om een folder omhoog te gaan. Zo ga je heel snel door mappen heen, en op die manier dan ook een bestand openen maakt dan veel meer sense. Met één toets snel kunnen renamen is ook erg fijn als je er eenmaal aan gewend bent.
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
In finder kan je best even op "ga" klikken en dan op "verbinden met server". Daar je NAS even aan duiden en alle mappen die je wilt laten zien even selecteren. Als je zeker wilt zijn dat hij ze telkens mapt moet je even naar je "systeemvoorkeuren" gaan en daar even "groepen en gebruikers" aanklikken. Daar kan je namelijk zien wat er opstart als je inlogt met je gebruiker. Handiger is dat je daar je shares die nu op je desktop staan daar kan inslepen zodanig dat hij telkens deze zal mappen.M@rijn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:34:
Hier sinds gister een MacBook pro en ik krijg onder windows al dat ik denk wtf waarom doen ze zo onhandig. Oftewel een opluchting die MacBook. Eigenlijk veel eerder moeten doen
Mn werkstation gaat de deur uit en de macbook gaat zijn plekkie innemen. Waar ik alleen mee zit is de storage. De storage heb ik van mijn werkstation naar mijn servertje verhuist. Waar ik vroeger op mijn werkstation schijf D:\ had wil ik nu eigenlijk hetzelfde op de MacBook zodat ik makkelijk spullen kan openen, sorteren, bewerken e.d. dit mis ik een beetje op de Mac (nog snow leopard trouwens). NFS shares worden niet altijd goed gemount en verschijnen geen eens bij Devices. En samba shares zijn ook niet op de oude drive mapping-achtige manier te voorschijn te toveren.
Hier iemand nog suggesties voor?
Verwijderd
waarom gaat dit niet ?M@rijn schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:16:
Momenteel worden mn twee belangrijkste shares op mijn desktop weergeven. Het jammere is echter dat ik bijv een download of een document eigenlijk nooit direct in een share kan opslaan. Iets wat ik in windows al wel jaren kon...
Verwijderd
Waarom zou je dat willen als er een uitstekende en snelle zoekfunctie onder de bookmarks knop zit? De filosofie van Apple is op dit soort punten al jaren hetzelfde: het is niet belangrijk waar het staat, als je het maar snel kan vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:59:
Safari heeft anno 2011 nog niet eens een sort knopje ingebouwd voor bookmarks!?![]()
Gelukkig biedt SafariSort de uitkomst! http://www.safarisort.com/
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ja en wat als ik bijv met TextEdit oid wil opslaan?Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:21:
[...]
waarom gaat dit niet ?
verwijs in je download programma naar "/Volumes/sharenaam/downloadmap/" ?
Staan je shares bij het dialoogvenster voor opslaan ook niet in je zijbalk onder 'gedeeld' ?M@rijn schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:41:
[...]
Ja en wat als ik bijv met TextEdit oid wil opslaan?k vind het een beetje raar werken...
's kijken of ik goed begrijp wat er misgaat.M@rijn schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:41:
Ja en wat als ik bijv met TextEdit oid wil opslaan?k vind het een beetje raar werken...
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Transmit hiervoor gebruiken en je share mounten als disk ?M@rijn schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:00:
He!Jup dat is wat ik zocht. De droomwens is nu nog een NFS of SAMBA share als een HDD te mounten zodat ie bij Devices komt te staan haha. Helemaal top voor de tip! Ik verwachte dat dat pijltje voor de bestandnaam-achtige meuk was.
Kijk eens in dit topic: [OSX] Share automatisch mounten maar map niet openenSilver7 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:35:
Ik heb netwerk-schijven (mappen van NAS) op mijn bureaublad staan.
Telkens als ik Mac opstart, krijg ik twee schermen (dus van 2 netwekrschijven) voor me. Ik heb liever dat ze dichtblijven.
Hoe stel ik ze in?
Verwijderd
cmd+'pijltje-rechts/pijltje-links' ? Dat is iig eind/begin van de regelbartkoper schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:07:
in principe vind ik het snel wennen alleen mis ik de home/end knoppen netzoals page up/down. is daar een trucje voor?
[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 05-09-2011 00:17 ]
[ Voor 57% gewijzigd door Canaria op 05-09-2011 01:04 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
[ Voor 30% gewijzigd door Greatsword op 05-09-2011 18:17 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
[ Voor 22% gewijzigd door Bloemstukje op 07-09-2011 19:24 ]
gewoon nee.
[ Voor 3% gewijzigd door M@rijn op 07-09-2011 20:12 ]
Verwijderd
je moet ook niet klikken(/drukken), maar tappen.Waypoint schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:43:
(soms druk ik met 3 vingers op het trackpad maar gebeurd er niks qua verslepen van een venster).
Gaude et aude
⇧ + ⌘ + K zet de popup-blocker aan of uit.Cum Grano Salis schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:45:
Misschien niet geheel ontopic: in Safari heb ik block pop-ups aanstaan, maar hoe kan ik dit voor een enkele website uitschakelen?
Zou graag mijn (windows 7) laptop willen besturen vanaf de iMac (met osx lion) als dit mogelijk is. Iemand enig idee of dit kan? Teamviewer o.i.d. lijkt me geen optie omdat ik vrees dat de verbinding niet vlekkeloos zal zijn. Het moet net zo zijn alsof ik direct vanaf mijn laptop zit te werken.Je hebt diverse programma’s die ervoor zorgen dat je een Windows machine vanaf je Mac kunt overnemen.
Remote desktop van Microsoft: http://www.microsoft.com/mac/remote-desktop-client.Blueflame_Core schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:24:
[...]
Zou graag mijn (windows 7) laptop willen besturen vanaf de iMac (met osx lion) als dit mogelijk is. Iemand enig idee of dit kan? Teamviewer o.i.d. lijkt me geen optie omdat ik vrees dat de verbinding niet vlekkeloos zal zijn. Het moet net zo zijn alsof ik direct vanaf mijn laptop zit te werken.
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Ik neem aan dat je linux bak je fileserver is. Zelf heb ik geen (op lion) problemen met AFP en mijn synology NAS. Deze draai ook linux. Het gebruikt de Netatalk afp daemon en is versie 2.2.0.M@rijn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:28:
Hmm daar ben ik weer, ik ben benieuwd naar jullie bevindingen op het gebied van netwerkshares, ik heb de ervaring dat samba wel redelijk werkt, is makkelijk te mounten e.d. en is in sommige gevallen (grote bestanden) best rap hier over het gigabit netwerk. Echter merk ik dat samba heel traag is bij het creeeren van thumbnails in de Finder en dat ik niet mijn itunes library op een Samba share kan zetten omdat hij deze steeds vergeet of niet meer weet waar alles staat. Met samba valt te leven maar het kan beter lijkt me.
Dan komt NFS NFS lijkt rapper te werken maar is weer slecht benaderbaard in de Finder, enkel op locatie en niet zoals bij Samba in de finder onder mn remote volumes.
Dan uiteindelijk AFP, dit is van Apple zelf maar lijkt vanaf een Linux bak niet goed te werken meer sinds Lion.
Nu is mijn vraag wat is de beste/snelste oplossing om mee te werken eigenlijk via een netwerk, AFP, Samba of NFS?
Ik gebruik mijn NAS over het algemeen als een documenten schijf waar ik lekker de ruimte heb. Onder windows werkte het naar mijn mening over het algemeen sneller als op de Mac.
[ Voor 0% gewijzigd door atze op 09-09-2011 14:58 . Reden: extra info ]
.
Langer, meer en beter dan Windows. Vergeet niet dat Microsoft zichzelf bijna vijf jaar achterstand bezorgd heeft met krankzinnige concepten als MSN en hetnet.nlAlcides schreef op zondag 11 september 2011 @ 02:45:
maar je kunt neem ik aan ook programma's via internet downloaden.
µT is je vriendje.Is het ook mogelijk programma's waarmee je torrents download (vuze etc) te gebruiken?
Top, mijn MBA zou ergens komende week afgeleverd worden. Word m'n eerste mac en heb er veel zin in.burne schreef op zondag 11 september 2011 @ 02:52:
[...]
Langer, meer en beter dan Windows. Vergeet niet dat Microsoft zichzelf bijna vijf jaar achterstand bezorgd heeft met krankzinnige concepten als MSN en het.net.
[...]
µT is je vriendje.
Ik heb ook een leuke computer..
Het idee van iPhoto is een beetje dat je je vooral niet druk maakt over waar het staat, ik heb geen idee hoe en waar mijn iPhoto content staat, "I don't care"Tranzy schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:03:
Vind het een super OS maar ik erger me dood aan het foto beheer. In photogallery van Windows kon je foto's importeren naar mappen op basis van genomen datum. Aperture kan dat maar iPhoto niet. Ik wil wel graag iPhoto gebruiken (is voor mij prima) maar die stopt bij het importeren van mijn camera alles in de library waardoor ik niet mijn foto's kan streamen.
Iemand een oplossing?
Het probleem is dat ik de foto's ook wil delen met niet apple producten die niet om kunnen gaan met de library. En het oproepen/uploaden van foto's naar bepaalde site gaat erg omslachtig.Kettrick schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:37:
[...]
Het idee van iPhoto is een beetje dat je je vooral niet druk maakt over waar het staat, ik heb geen idee hoe en waar mijn iPhoto content staat, "I don't care".
Als je trouwens in de iPhoto directory kijkt staat het op datum, maar dat is de import datum en niet de foto datum.
http://picasa.google.comTranzy schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:03:
Vind het een super OS maar ik erger me dood aan het foto beheer. In photogallery van Windows kon je foto's importeren naar mappen op basis van genomen datum. Aperture kan dat maar iPhoto niet. Ik wil wel graag iPhoto gebruiken (is voor mij prima) maar die stopt bij het importeren van mijn camera alles in de library waardoor ik niet mijn foto's kan streamen.
Iemand een oplossing?
In Finder "Go - connect to server" (of CMD+K) en dan gewoon vnc:// + adres van je VNC server intikken.Blueflame_Core schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:24:
[...]
Zou graag mijn (windows 7) laptop willen besturen vanaf de iMac (met osx lion) als dit mogelijk is. Iemand enig idee of dit kan? Teamviewer o.i.d. lijkt me geen optie omdat ik vrees dat de verbinding niet vlekkeloos zal zijn. Het moet net zo zijn alsof ik direct vanaf mijn laptop zit te werken.
http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_mac.htmlruyckske schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:59:
Ook vind ik het jammer dat er geen enkele goede stabiel emailclient is die overweg kan met de labels en werking van Gmail. (Archiveren = archiveren uit alle mappen/labels, verwijderen is verwijderen niet archiveren).
Sparrow komt het dichtste in de buurt, maar die vind ik nog niet stabiel genoeg. Mail.app werkt niet met die labels...
[ Voor 46% gewijzigd door Wolfos op 12-09-2011 15:26 ]
Picasa heb ik ook geprobeerd en die importeert het inderdaad ook naar een map met datum. Helaas alleen op top niveau. Dus jaar/maand/dag. Dus geen submappen. Je kan ook autoimporter gebruiken als je die in Image capture kiest. Die gooit het ook in een map met datum (Na dit eerst in te stellen). Maar iPhoto leest dit weer niet automatisch uit.Wolfos schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:22:
[...]
http://picasa.google.com
De foto's kun je ook zo vinden, iPhoto Library is namelijjk een map (right click/ show package contents):
~/iPhoto Library/originals/jaar/datum
Verwijderd
Hij leest ze alleen niet automatisch in . Dus de nieuwe photo's zijn niet zichtbaar tot een import.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:33:
Je hoeft de foto's niet naar de library te laten kopiëren. In preferences kun je dit uitzetten, dan gebruikt ie gewoon de locatie waar ze vandaan komen. Dus ipv via iphoto te importeren, doe je het kopiëren van je kaartje handmatig (imagecapture), dan staan ze waar je ze hebben wilt op jouw manier.
Transmission is ook een zeer populaire client, alhoewel, afgaand op de screenshot van µTorrent, hij wat eenvoudiger zou kunnen zijn.Alcides schreef op zondag 11 september 2011 @ 02:45:
Ik heb een vraag over het verschil tussen mac en windows. Bij de mac heb je de mac store, maar je kunt neem ik aan ook programma's via internet downloaden. Is het ook mogelijk programma's waarmee je torrents download (vuze etc) te gebruiken?
JazekerY.Y.Eagle schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:56:
Is het mogelijk om bladwijzers van Google Chrome (Windows) over te zetten naar Google Chrome op mijn MacBook Pro?
Verwijderd
Verwijderd
1
| IOSurface: buffer allocation size is zero |
Druk eens op je Powerbutton en lees eens wat er in het venster staat.bartkoper schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:23:
als ik mn macbook aanzet starten allerlei programma''s op. waar schakel ik deze instellingen uit??? speur er al 2 avonden naar.
(lion)
Kan je die vraag ook uitschakelen?me_mrtn schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:34:
[...]
Druk eens op je Powerbutton en lees eens wat er in het venster staat.
Waarom? Het standaard sleep/reboot/power off menu is aangevuld met een extra vraag. Wil je het vinkje weghalen dan blijft het ook weg.
Heb je toevallig programma's die openen bij het inloggen? Kijk eens bij Instellingen -> Gebruikers en groepen -> Inloggen (tabblad) en dan de applicaties die daar staan.bartkoper schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 07:38:
als ik het hokje over de vensters uitschakel blijven de programma's opstarten?
[ Voor 11% gewijzigd door me_mrtn op 17-09-2011 10:16 ]
thnx voor het meedenken. in dat tablad staan geen programma´sme_mrtn schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:14:
Heb je toevallig programma's die openen bij het inloggen? Kijk eens bij Instellingen -> Gebruikers en groepen -> Inloggen (tabblad) en dan de applicaties die daar staan.
bartkoper schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:23:
als ik mn macbook aanzet starten allerlei programma''s op. waar schakel ik deze instellingen uit??? speur er al 2 avonden naar.
(lion)
Als het niet onder 'System Preferences' -> 'Users and Groups' -> 'Login Items' staat, kan je in de meeste gevallen een programma of service uitschakelen door het betreffende plist bestand te verwijderen of de property list te wijzigen. (Neem bijvoorbeeld 'Adobe Updater')bartkoper schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:31:
[...]
thnx voor het meedenken. in dat tablad staan geen programma´s
[ Voor 8% gewijzigd door Ma®tin op 17-09-2011 11:39 ]
Die applicaties automatisch opstarten, zit ik niet op te wachten. Het kom zelden voor dat ik het wel wil. Dus, het is voor mij vrij nutteloos om iedere keer die vraag te stellen en ik iedere keer het vinkje moet uitschakelen. Vandaar, dus de vraag.me_mrtn schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:14:
[...]
Waarom? Het standaard sleep/reboot/power off menu is aangevuld met een extra vraag. Wil je het vinkje weghalen dan blijft het ook weg.
Dan is het naar Instellingen -> Algemeen -> Herstel vensters na stoppen en opnieuw openen programma's uitvinken._AN schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:57:
[...]
Die applicaties automatisch opstarten, zit ik niet op te wachten. Het kom zelden voor dat ik het wel wil. Dus, het is voor mij vrij nutteloos om iedere keer die vraag te stellen en ik iedere keer het vinkje moet uitschakelen. Vandaar, dus de vraag.
dank! geluktMa®tin schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:30:
[...]
[...]
Als het niet onder 'System Preferences' -> 'Users and Groups' -> 'Login Items' staat, kan je in de meeste gevallen een programma of service uitschakelen door het betreffende plist bestand te verwijderen of de property list te wijzigen. (Neem bijvoorbeeld 'Adobe Updater')
Programma’s die automatisch starten bij het opstarten van je Mac: /Library/StartupItems
Systeem services die worden opgestart bij het opstarten: /Library/LaunchDaemons en /System/Library/LaunchDaemons
Programma’s die worden gestart bij het inloggen van een specifieke gebruiker: ~/Library/LaunchAgents
Programma’s die bij het inloggen van iedere willekeurige gebruikers worden gestart: /Library/LaunchAgents/
/System/Library/LaunchAgents/
Pinch-to-zoom op je touchpad?bartkoper schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:10:
ik zoek nog een handige tip mbt lette/weergavegrootte. bij windows is dat: scroll+ctrl. bij mac kan ik het nog niet ontdekken. iemand?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 10:28 ]
Cmd+RVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:11:
ik ben gewend om f5 te drukken als ik een webpagina wil vernieuwen. hoe doe ik dat nu?
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
This is the Way.
Of je sluit af met Command+Option+Q (cmd+alt+Q op de nieuwe keyboards). Dan "vergeet" de applicatie de geopende vensters en start zonder historie de volgende keer. Je kunt ook op internet zoeken naar diverse tools die er inmiddels zijn om het resumen van applicaties voor een bepaalde applicatie uit te zetten.Scirocco schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:22:
Met cmd+Q sluit je de gehele app en opent hij later weer alles wat je toen hebt afgesloten. Gebruik cmd+W om elk bestand/window individueel te sluiten. Daarna gwoon cmd+Q om de app zelf te sluiten. Op deze manier start de app later weer op zonder al die windows te openen tenzij je er een (paar) hebt open gelaten.
Hier stond achterhaalde informatie…
Handig, heel toevallig zat ik nu dit antwoord op te zoeken en wilde ik net wat postenDigistorm schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:30:
[...]
Of je sluit af met Command+Option+Q (cmd+alt+Q op de nieuwe keyboards). Dan "vergeet" de applicatie de geopende vensters en start zonder historie de volgende keer. Je kunt ook op internet zoeken naar diverse tools die er inmiddels zijn om het resumen van applicaties voor een bepaalde applicatie uit te zetten.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 06-10-2011 17:33 ]
Verwijderd
Heb je het kaartje van je camera weleens geformatteerd? Had het probleem namelijk eerst ook en na formatteren in de camera werd het kaartje wel herkend. Formatteren moet je alleen doen als je de foto's op je hardeschijf gezet hebt, omdat de hele inhoud van het geheugenkaartje wordt gewist.Philflow schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:29:
Als ik mijn digitale camera (canon ixus 40) aan een Windows laptop hang ziet de laptop gelijk de camera als een schijfstation. Als ik hem aan mijn MBP hang gebeurt er niets. In finder zie ik ook niets. Iemand een idee hoe ik toegang krijg tot de camera vanuit OS X?
Er is software van Canon beschikbaar maar ik zou het liever zonder extra software oplossen.
Edit ik geloof dat ik het al gevonden heb. 'fotolader'.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
[ Voor 23% gewijzigd door NoTimeRemains op 10-10-2011 17:45 ]
This is the Way.
dit:Mini Poeper schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:13:
Mijn vriendin is foto's van toestel op NAS aan het plaatsen via iMac.
In Windows kun je foto's selecteren en in dezelfde naam wijzigen; voorbeeld 'vakantie'
Alle geselecteerde foto's krijgen dan naam met erachter cijfer tussen haakjes.
'vakantie (1)', 'vakantie (2)', 'vakantie (3)' enz enz
Hoe dit op een Mac te doen?
Ik heb in chrome gewoon F5 ingesteld als refresh buttonVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:11:
ik ben gewend om f5 te drukken als ik een webpagina wil vernieuwen. hoe doe ik dat nu?
www.degroot-it.nl
9800X3D | 3070
Als je een plaatje bekijkt via Preview dan kan dat inderdaad niet: Preview is een los programma en doet slechts wat hem is opgedragen (één plaatje bekijken). Als je er meerdere wil bekijken, moet je er ook meerdere openen. Als je een plaatje bekijkt door op de spatiebalk te drukken, dan kun je wel met de pijltjestoetsen wisselen van afbeelding.Pindamann schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:24:
Wat mij een beetje irriteert is dat de standaard imageviewer je niet instaat stelt om naar de volgende foto te gaan met de pijltjes. Dat is zo basis..
Klik eens met je rechtermuisknop op de naam van de map in de titelbalk van het venster, je krijgt dan een popupmenuutje met onder meer de mogelijkheid om één of meerdere mappen omhoog te gaan.Pindamann schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:24:
Ook is het wel apart dat er geen map omhoog knop is zonder de view te veranderen in de Finder.
In finder selecteren welke foto's je wilt bekijken, dan cmd-o. (of dubbelklikken)Pindamann schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:24:
Wat mij een beetje irriteert is dat de standaard imageviewer je niet instaat stelt om naar de volgende foto te gaan met de pijltjes.
QuickLook; ram op de spatiebalk in Finder en je kunt daarna in Fullscreen sowieso door je foto's heen scrollen.Pindamann schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:24:
Wat mij een beetje irriteert is dat de standaard imageviewer je niet instaat stelt om naar de volgende foto te gaan met de pijltjes. Dat is zo basis..
CMD+↑Ook is het wel apart dat er geen map omhoog knop is zonder de view te veranderen in de Finder.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq