OK, dat lijkt idd te werken. Thx. Deze ook gelijk als default gezet.
Dat is soms wel wat vervelend inderdaad. Al werkt de Finder zo gewoon niet, en een tweede window of drag & drop door middel van spring loading (files boven een folder houden, en wachten tot ie open gaat, net zolang tot je bij de folder bent waar je ze heen wil slepen) werkt ook goed.
Helaas werkt dat niet zo lekker als je veel subfolders hebt en je veel wilt ordenen. Of je moet automator gebruiken.
[...]
Wat is het grote verschil behalve verticaal scrollen in OS X en horizontaal in Windows? En als je weet waar je naar zoekt zie ik alles liever onder elkaar, zodat je niet steeds over hoeft te springen met je ogen naar een andere kolom om te zien waar het bestand staat.
Het grote verschil is dat je veel meer bestanden ziet. In dezelfde hoogte qua resolutie past zeg maar 20 bestanden. In de breedte passen bv 4 kollomen. Dat is dus ipv 20 bestanden welke je ziet versus 4x20 betanden in 1 overzicht.
Hoe breder het scherm, hoe meer bestanden/folders
Wat zijn veel bestanden? Een folder met een paar duizend afbeeldingen opent hier direct. Zowel remote op een mini met trage HD als lokaal op een SSD. Het enige wat tijd kost is een preview laden van de afbeeldingen, maar dat is altijd. Het enige moment dat ik veel vertraging ervaar over het netwerk is voor het eerst een folder benaderen, waarbij het even duurt om verbinding te maken. Maar dat is onder Windows niet anders.
1000+ folders of bestanden. Windows explorer zal eerst het lijstje tonen wat in de viewport past en de resterende op achtergrond ophalen.
Nou is het wel zo dat bij OSx er schijnbaar een cache-bestand wordt geplaatst welke de volgende keer dat je in die folder komt wel snel gaat. Dus het is een eenmalig iets.
Verder zijn zowel de Finder als Windows Explorer gewoon vrij basic programma's, en missen ze erg veel opties voor serieus file management. In Windows gebruik ik daarom altijd
Total Commander (vroeger Windows Commander), en in OS X
Transmit. Beide een stuk handiger door twee panels om gemakkelijk files heen en weer te slepen; te gebruiken als FTP-client of voor gewoon locale files; synchronisatiemogelijkheden; etc. Voor OS X heb je ook nog apps als
PathFinder,
ForkLift en
muCommander die nog wat meer functionaliteit bieden. En met
TotalFinder kun je tabbladen en een tweede panel toevoegen aan de standaard Finder.
Ik vind persoonlijk explorer beter dan total commander, juist vanwege de listview dus. Voor OSx heb ik nog niet naar alternatieven gezocht, maar dit topic gaat dan ook over frustraties van OSx, en laat finder daar nou standaard onderdeel van zijn.
(dit was trouwens de main reden dat ik niet overgestapt was naar linux

)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp