Het grote Windows naar Mac frustratie topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 113.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Inmiddels heb ik de optie gevonden om een vinkte te zetten voor: print in black and white.

Dus ik verwacht dat die gaat printen maar helaas. De taak wordt niet gestart wegens het ontbreken van de kleurencartridge. Dit was onder windows geen probleem dat deze cartridge er niet in zat maar de mac accepteert het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:29

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Darkstar schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:58:
[...]

Pssst, hou je iPhone eens in landscape wanneer je agenda open staat ;)
Nog zo'n goede tip. Dit is gewoon echt een dag om te leren over Apple apparaten voor me :P

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
ankhie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:11:
[...]

Nog zo'n goede tip. Dit is gewoon echt een dag om te leren over Apple apparaten voor me :P

Thanks!
You're welcome! Never too old to learn, nietwaar? :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:43:
[...]

Daarom is dat plusje ook "quick event"... Wil je uitgebreider een event toevoegen, dan kun je dat direct in je kalender doen.

Ik mis het punt even, beiden dienen een ander doel.
Dan is het handig om eerst zelf beide methoden te gebruiken en te kijken wat je nou precies allemaal moet doen. Zie hieronder een voorbeeld van een afspraak invoeren waaraan je gelijk ook een notitie wilt toevoegen (bijv. dat je bepaalde zaken moet meenemen, ergens moet melden, enz.):

Plusje:
1. klik op plusje
2. vul onderwerp, datum, tijd in
3. druk op enter
4. klik in notes veld
5. tik notes
6. bevestig met enter

Mik 'n klik:
1. dubbel klik op de juiste datum en probeer daarbij ook op het juiste tijdstip te mikken
2. vul het onderwerp in
3. druk op enter
4. dubbelklik op event
5. pas tijd aan zodat deze goed staat
6. klik in notes veld
7. tik notes
8. bevestig met enter

Stap 5 kun je overslaan als je goed gemikt hebt wat in bijv. week view nog wel te doen is maar in month view vrijwel onmogelijk. Zoals ik al zei is het een extra stap (en zelfs 2 bij niet goed mikken) die je moet doen wat an sich niet erg is. Het probleem is de plaatsing van die stap (datgene wat na stap 3 volgt bij beide methoden). Je moet namelijk tussen 2 weergaven wisselen terwijl je basale informatie als het tijdstip wil aanpassen. Dat zorgt voor ergernis bij veel mensen maar het zorgt ook dat het niets uitmaakt of je nou een simpel of uitgebreid agendapunt toe wilt voegen. Het kan nog simpeler qua agendapunt maar dan ben je geen agendapunt aan het toevoegen maar een todo. Iets waar ik iCal ook nog wel eens voor misbruik omdat het meeste aan todo's bij mij toch tijdsgebaseerd is en dan werkt een agenda handiger als een aparte todo applicatie.

Het plusje is dan ook beslist geen "quick event" (ondanks dat het er staat) maar dat had het menu item "new event" (met bijbehorende shortcut key) eigenlijk ook al verraden. Klik maar eens op dat menu item of druk eens cmd-n in en zie wat er gebeurd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 10-03-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Het grootste probleem, om maar even de topic titel te benadrukken, is dat je op Windows veel concurrentie hebt mbt diensten en apps en men het dus niet kan veroorloven om rare keuzes te maken of bugs te laten zitten want dan gaan mensen naar de concurrent.

Bij Apple wordt je min of meer gedwongen hun applicaties te gebruiken als je echt wilt profiteren van de voordelen van Apple, prima maar dan moeten ze wel zorgen dat het perfect werkt. In de praktijk zitten hier nogal wat haken en ogen aan en zit je helaas vast. Een voorbeeld zijn de inconsistenties tussen iOS en OSX apps die voor problemen zorgen (bijvoorbeeld het ontbreken van een map 'Ongewenste Mail op iOS' en het missen van een file system op iOS). Het vreemde is dat als je Windows PC's met Android mobile devices gebruikt je geregeld nog tot een betere integratie komt, dankzij Google diensten. Als ik er even een middagje voor ga zitten kom ik zeker tot een lijst van 100 van gevallen waarbij je merkt dat de geslotenheid van Apple ook flinke nadelen heeft.

Naast de absurde prijzen (IPS schermen met PC's die hogere specs hebben dan Macs, not to mention het vragen van 600 euro voor een SSD en 400 euro voor werkgeheugen dat bij de MyCom 40 euro kost) en beperkte garantie is dat hetgeen dat me nog tegenhoud om Apple aan te raden aan andere mensen.

Ik moet dan ook zeggen dat als er iets stuk gaat Apple 'in mijn hoofd' gewoon zal moeten concurreren met Android en Windows om te bepalen wie de plaats in neemt van het kapotte apparaat (ik heb nu besloten voor alles van Apple, maar de inconsistenties die ik tegen kom zowel binnen als tussen OSX en iOS stellen me enorm teleur). Ik vraag me dan ook af of de ontwerpers bij Apple wel hun eigen spul gebruiken, want sommige fouten zijn zo overduidelijk dat je het niet kunt missen (om nog een voorbeeld te noemen: bijlagen in Mail worden ge-embed in plaats van als bijlage verstuurd, met als gevolg dat de body van de e-mail zo wordt uitgerekt dat je je een ongeluk laat scrollen, dit terwijl echte ELKE andere mail provider en mail app wel weet hoe het hoort).

[ Voor 11% gewijzigd door Pyrone89 op 10-03-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is bedoeld voor de mensen die zijn overgestapt en tegen (frustrerende) problemen aanlopen. Niet zozeer om je onvrede te uiten over Apple's geslotenheid, prijsbeleid of rare keuzes. Een discussie over Apple vs. Microsoft is al vele malen tot in den treure gevoerd, en loopt vaak maar uit tot een vermoeiende flamewar. Die discussie hoort hier dus niet thuis.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pyrone89: ga eens gauw met een paar systeembeheerders praten, die helpen je direct uit je droom dat Windows meer concurrentie heeft en daardoor minder rare keuzes en bugs heeft. Mijn ervaring is dat het ligt aan de kennis, kunde en gevoel voor kwaliteit van de firma die de software in elkaar steekt en absoluut niet aan het operating system zelf. Menig systeembeheerder kan je waslijsten aan Windows applicaties geven waarin rare keuzes zijn gemaakt en bugs heel lang blijven zitten. Outlook is daar een heel erg mooi voorbeeld van (Personal Archive en Online Archive zijn twee totaal verschillende begrippen maar exact dezelfde feature).

Zowel iOS en OS X hebben een filesystem, hetzelfde filesystem zelfs. Kijk maar eens wat rond in de jailbreak scene, genoeg informatie over te vinden. Wat betreft de inconsistentie omtrent de mail is het ook totaal niet waar wat je daar neer zet. Het enige wat ik zie aan inconsistentie is wanneer je verschillende soorten mailclients gaat gebruiken. Iedere mailclient heeft weer z'n eigen plek voor dingen als verzonden mail, verwijderde mail en spam. Gelukkig kun je in de meesten keurig netjes aangeven welke map er gebruikt dient te worden (zelfs in Outlook ook al staat dat goed verborgen). Maar als we het over rare mail implementaties moeten hebben dan is Gmail met stipt de nummer 1. Door het gebruik van tags ipv folders levert dat hele irritante IMAP zaken op waar vrij veel mailclients niet mee over weg kunnen gaan. Zie daar de reden van het bestaan van specifieke Gmail clients zoals Sparrow.

Dat gedrag van embedden van Mail is inderdaad irritant voor de niet-Outlook/Outlook Express gebruikers onder ons. Helaas is ook Thunderbird en diverse anderen aan diezelfde trend mee gaan doen een aantal jaar geleden. Gelukkig is het daar vaak ook eenvoudig weer uit te schakelen. Vaak ook simpelweg een kwestie van switchen naar plain text (wat bij e-mail sowieso een beter plan is, minste gezeik mee) ipv dat rare html of rtf. Overigens is het Outlook die het daadwerkelijk embedded mee stuurt (dat fijne winmaill.dat verhaal) terwijl het bij Mail vaak alleen maar een weergave is (het welbekende inline attachments; doen andere clients ook).

Mail providers hebben er niets mee te maken. Die pricing is ook zoiets..veel te simplistisch, kijk liever naar het geheel en vooral ook eens naar wat anderen je in rekening brengen als totaalprijs voor dezelfde features en dezelfde kwaliteit. Zit het ineens allemaal dicht bij elkaar... Nee, dan kun je het beter hebben over de mogelijkheden die je wat configuraties hebt want dat is bij iets als Windows en Linux heel wat anders dan bij Apple. Bij Apple heb je een beperkt aantal modellen, bij Windows en Linux kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Bied voordelen, bied nadelen.

Btw, als je een middagje achter iets gaat zitten op zoek naar problemen, bugs, inconsistentie kom je bij ieder stuk software een waslijst van issues tegen. Nou niet bepaald moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:56:
@Pyrone89: ga eens gauw met een paar systeembeheerders praten, die helpen je direct uit je droom dat Windows meer concurrentie heeft en daardoor minder rare keuzes en bugs heeft. Mijn ervaring is dat het ligt aan de kennis, kunde en gevoel voor kwaliteit van de firma die de software in elkaar steekt en absoluut niet aan het operating system zelf. Menig systeembeheerder kan je waslijsten aan Windows applicaties geven waarin rare keuzes zijn gemaakt en bugs heel lang blijven zitten. Outlook is daar een heel erg mooi voorbeeld van (Personal Archive en Online Archive zijn twee totaal verschillende begrippen maar exact dezelfde feature).

Zowel iOS en OS X hebben een filesystem, hetzelfde filesystem zelfs. Kijk maar eens wat rond in de jailbreak scene, genoeg informatie over te vinden. Wat betreft de inconsistentie omtrent de mail is het ook totaal niet waar wat je daar neer zet. Het enige wat ik zie aan inconsistentie is wanneer je verschillende soorten mailclients gaat gebruiken. Iedere mailclient heeft weer z'n eigen plek voor dingen als verzonden mail, verwijderde mail en spam. Gelukkig kun je in de meesten keurig netjes aangeven welke map er gebruikt dient te worden (zelfs in Outlook ook al staat dat goed verborgen). Maar als we het over rare mail implementaties moeten hebben dan is Gmail met stipt de nummer 1. Door het gebruik van tags ipv folders levert dat hele irritante IMAP zaken op waar vrij veel mailclients niet mee over weg kunnen gaan. Zie daar de reden van het bestaan van specifieke Gmail clients zoals Sparrow.

Dat gedrag van embedden van Mail is inderdaad irritant voor de niet-Outlook/Outlook Express gebruikers onder ons. Helaas is ook Thunderbird en diverse anderen aan diezelfde trend mee gaan doen een aantal jaar geleden. Gelukkig is het daar vaak ook eenvoudig weer uit te schakelen. Vaak ook simpelweg een kwestie van switchen naar plain text (wat bij e-mail sowieso een beter plan is, minste gezeik mee) ipv dat rare html of rtf. Overigens is het Outlook die het daadwerkelijk embedded mee stuurt (dat fijne winmaill.dat verhaal) terwijl het bij Mail vaak alleen maar een weergave is (het welbekende inline attachments; doen andere clients ook).

Mail providers hebben er niets mee te maken. Die pricing is ook zoiets..veel te simplistisch, kijk liever naar het geheel en vooral ook eens naar wat anderen je in rekening brengen als totaalprijs voor dezelfde features en dezelfde kwaliteit. Zit het ineens allemaal dicht bij elkaar... Nee, dan kun je het beter hebben over de mogelijkheden die je wat configuraties hebt want dat is bij iets als Windows en Linux heel wat anders dan bij Apple. Bij Apple heb je een beperkt aantal modellen, bij Windows en Linux kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Bied voordelen, bied nadelen.

Btw, als je een middagje achter iets gaat zitten op zoek naar problemen, bugs, inconsistentie kom je bij ieder stuk software een waslijst van issues tegen. Nou niet bepaald moeilijk.
Laat ik het zo zeggen: in al mijn jaren op Windows heb ik me als thuisgebruiker maar aan enkele dingen echt hoeven te ergeren, waaronder helaas het OS zelf en de prestaties op termijn (structureel probleem dus). Op applicatieniveau was het voor mij als thuisgebruiker heel simpel: als het me niet zinde dan stapte ik gewoon over naar een ander programma / dienst zonder daarbij grote nadelen te ondervinden (die je wel hebt als je niet-Apple services, programma's en hardware wilt gebruiken in combinatie met Apple services, programma's en hardware).

Ik heb nu alles van Apple (echt alles, dus ook de mail clients, iCal etc.) en vind het prima om in hun ecosysteem 'gegijzeld' te zitten, maar dan verwacht ik wel feilloze integratie (het is namelijk 100% Apple). Nu blijken er echter gewoonweg veel inconsistenties tussen OSX Mail, iOS Mail en iCloud.com te zitten.
Om nog een te noemen: in Snow Leopard was de lay-out van iCal goed, je kon de events goed zien etc. In Lion liggen deze events echter onder elkaar als je meerdere hebt die overlappen, waardoor het onmogelijk wordt om te verslepen (events komen op OSX namelijk ook nog eens niet naar voren, op iOS wel).

Als je dat niet ziet moet je toch even goed alle 3 de producten goed bekijken. De reden waarom ik dit Apple verwijt is omdat zij telkens zo prat gaan in hun marketing op 'it just works' en 'integratie' en o.a. daarmee hun hoge prijzen verantwoorden. Dat stoot me tegen het hart, zeker als blijkt dat ze objectief aantoonbaar 10x meer vragen voor onderdelen als een doorsnee fabrikant (case van het werkgeheugen, waarbij je voor die 40 euro ook nog eens beter werkgeheugen hebt van een bekend merk). Ik zou heel graag in de 'hoek met Apple fans' gaan zitten, maar totdat iOS, OSX en iCloud ook op detailniveau volledig netjes zijn geïntegreerd, ze standaard minstens 2 of 3 jaar garantie (gezien de kostprijs) leveren en fatsoenlijke prijzen rekenen, is dat moeilijk.

Let op: er bestaat voor mij geen twijfel over dat OSX beter is dan Windows, het kan alleen zoveel beter als Apple echt hun best zou doen. En dat is jammer. Ik denk echt dat ze met de juiste aandacht en prioriteiten (eerder genoemde fouten, ipv bijvoorbeeld focussen op de kleurtint van een icoon) alsmede eerlijke prijzen en garantievoorwaarden binnen 2 jaar Windows een enorme dreun kunnen verkopen.

Over Gmail gesproken: dat is een van de meest uitgebreide diensten met een enorme opslag gratis, je kunt alles instellen zoals je wilt zonder teveel moeite. Alleen de werkwijze van labels etc ipv daadwerkelijke folders is idd hoogst irritant.

Over het embedden: zelfs iCloud.com doet het nu op 'de Outlook' manier, en dat is toch echt van Apple. Alleen ontbreekt op iCloud.com weer de conversation view.

Over Ongewenste reclame: dat is toch echt NIET aanwezig op iOS. Als jij van wel beweert mag je toch even fijn vertellen hoe je dat hebt gedaan, want zoals een Google search je zal tonen zit het er simpelweg niet in. Wat wel is gedaan is een archiefmap 'Junk' voor iOS totdat ze dit (hopelijk ooit) goed hebben geïmplementeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyrone89 op 11-03-2012 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het staat je vrij om iets als Windows, Linux, FreeBSD, enz. op je Mac te installeren en daarmee verder te werken. Het was voor mij destijds de reden om juist een Mac mini aan te schaffen. Het was destijds de goedkoopste zuinige krachtpatser die je maar krijgen kon. Het Atom platform was voor bijna dezelfde prijs en energieverbruik maar een stuk minder krachtig als de Core 2 Duo in de Mac mini. Op deze Mac mini heb ik in het begin nog wat zitten spelen met OS X maar de bedoeling was altijd geweest om er FreeBSD op te draaien wat ie nu ook doet. Enige wat ik heb moeten doen is zorgen dat de hdd geformatteerd werd met mbr omdat de installer van FreeBSD dat fijner vindt (met GPT weigert hij verder en moet je allerlei handmatige dingen gaan uitvoeren). Daarna moet je voor de rare NIC nog even in de boot options van FreeBSD een optie van de NIC uitzetten zodat de netwerkverbinding stabiel blijft. De enige quirk van deze specifieke Mac mini.

Op OS X heb je trouwens ook legio mogelijkheden aan applicaties. Virtualisatie apps heb je er in 3 smaken en gek genoeg worden deze ook voor Windows en Linux aangeboden (nou ja, VMware biedt daar weer een net wat ander product voor aan). Zo ook voor iets als Firefox en LibreOffice. Daarnaast heb je vanwege de UNIX basis ook mogelijkheden op dat vlak. Kijk maar eens naar dingen als Homebrew, Fink en Macports. Mocht je nou echt niet onder een Windows app uitkomen dan heb je virtualisatie en dingen als WINE nog.

Het iCloud verhaal is ook je eigen keuze. Daar kun je gebruik van maken en als je dat doet werkt het ook wel prima maar het hoeft niet. Je kunt ook voor andere groupware gebruik maken zoals Exchange of afgeleiden. Ook die werken inmiddels prima in OS X. Gek genoeg is het in Linux iets problematischer hoewel je een heel eind komt met iets als Evolution (het is alleen wel verrekte traag).

Consistentie is iets wat een nogal erg lastig verhaal is. Zoals je hierboven al kunt zien zijn er diverse soorten applicaties die in ietwat andere omgevingen draaien. Iets als Wireshark draait op de UNIX basis en maakt gebruik van de X11 server en de GTK widgets (niet te verwarren met de dashboard widgets, dat is heel wat anders). Daardoor heb je aardig wat verschil in bijvoorbeeld de sneltoetsen maar ook in de interface zelf. Dat geldt in zekere mate ook voor dingen als Cocoa vs Carbon apps (wat overigens wel minder wordt aangezien men nu vol op Cocoa aanstuurt). Maar ja, niet iedere applicatie is hetzelfde en doet hetzelfde. Bij sommige applicaties moet je een bepaalde workflow hanteren omdat het anders niet werkt. Dan kan het voorkomen dat die workflow met de sneltoetsen en interface ineens niet meer bij de rest van het systeem hoort en je dus inconsistentie krijgt.

Sommige dingen worden overigens ook gedicteerd door wat er technisch mogelijk is. Een webapp heeft hele andere technische beperkingen als een gewone app in OS X (waarbij het dan ook weer uitmaakt of het Carbon of Cocoa is). Daardoor krijg je ook die inconsistentie.

En dan hebben we nog het toepassingsgebied. iOS en OS X kennen verschillen omdat ze ook een heel ander toepassingsgebied kennen. Een handheld touchscreen device zoals een iPad en een iPhone werken nou eenmaal totaal anders als een desktop of laptop (zie bijv. het topic over Windows 8 voor een discussie hierover). Daardoor krijg je ook een andere manier van werken. Met een muis kun je dingen kleiner maken, je kunt wat preciezer werken, etc. dan met een vinger. Daarom hebben de pennen voor de iPad en iPhone ook zo'n dikke punt: het werkt anders gewoon niet. Je interface moet je daar dus ook op aanpassingen. M.a.w. de toepassing bepaald de techniek en de beperkingen.

Inconsistentie is dus niet per definitie iets slechts, vaak zelfs een noodzaak om iets fatsoenlijk en intuïtief te laten werken ;)

Nog een mooi voorbeeld: OS X is tegenwoordig UNIX. Wat is dan nog inconsistent? In Terminal het einde van de regel doen zoals we dat al sinds jaar en dag in de UNIX wereld doen wat haaks staat op hoe OS X het in de GUI doet of juist andersom? Hoe je het ook went of keert, het kiezen van 1 van de twee leidt onherroepelijk tot inconsistentie: ofwel doe je het niet zoals ieder ander het in UNIX doet ofwel doe je het niet zoals ieder ander het in de OS X GUI doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
JAJA het is even door bijten, met het iCAL gebeuren. het komt misschien ook zeker wel doordat ik al heel wat jaren met live mail heb gewerkt.

Heb alle methode's die ik aan gereikt krijg geprobeerd, het werk allemaal best wel. misschien dat ik over een X tijd er anders over denk of misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Vorige week had ik een klant die een Airport router had geïnstalleerd, nu moet daar een poort geforward worden. Ik dacht even rap in te loggen op de webinterface van dat ding maar blijkbaar bestaat dat niet en kan je die Airport dingen enkel instellen via Airport Utility dat je installeert op een Mac? Klopt dit? Morgen ga ik ernaartoe met mijn MacBook pro, kan ik via die airport utility dan makkelijk port forwarding instellen op dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Je hebt Airport Utility ook voor Windows hoor.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HellBeast schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:54:
Je hebt Airport Utility ook voor Windows hoor.
Aha, tof, wist ik niet! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 129319 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:25:
[...]

Aha, tof, wist ik niet! Bedankt!
Je hebt het zelfs voor op je iOS device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel handig om versie 5.6 te nemen want die 6.0 is een beetje lastig omdat je een aantal instelmogelijkheden mist. Ze moeten die 6.0 nog even verder gaan uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de Airport Extreme een harde reset gegeven (wachtwoord niet gekend) en dan vanaf 0 opnieuw ingesteld met de Airport Utility for Windows, versie 5.5.3. Liep helemaal goed!

Toch wel wennen, zo geen webinterface waar je rap even kan op inloggen om wat dingen aan te passen..

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 13-03-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sta ik bij het renamen van bestanden/folders al die tijd te prutsen met Get Info om het daar te veranderen, ontdek ik net dat je ook gewoon op de enter toets kan drukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
2x achter elkaar erop klikken met een halve seconde ertussen kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:25
of de "enter" toets wanneer je een item geselecteerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Anoniem: 129319 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:28:
Heb de Airport Extreme een harde reset gegeven (wachtwoord niet gekend) en dan vanaf 0 opnieuw ingesteld met de Airport Utility for Windows, versie 5.5.3. Liep helemaal goed!

Toch wel wennen, zo geen webinterface waar je rap even kan op inloggen om wat dingen aan te passen..
Als je een Airport Extreme heb, mag ik toch hopen dat je ook een Macbook of iMac hebt waar je natuurlijk wel de configuratie kan doen in het OS.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt voor Windows ook een configuratieprogramma hoor.

edit: ik moet beter lezen :') dat zei hij zelf ook al.

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 23-03-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Het zal vast aan mij liggen, maar ik probeer al even een simpele MP3 cd te branden voor in mijn auto. Onder windows brandde ik gewoon een data cd met mapjes met mp3's erin, maar wat ik ook doe met mijn Mac ik krijg alleen maar coasters.

Ik gebruik Burn om te branden, ik heb een data cd indeling geprobeerd, een mp3 audio cd...werkt allemaal niet.

Help?

Ps: Ik heb een Sony autoradio (al wel weer een oudje) en gebruik dezelfde CDRs die ik voorheen onder windows ook gebruikte. Daarvan gebruik ik er dus al een aantal in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:22

Nitai

Live the life you love.

En kun je de cd wel op je Windows machine of op je Mac naderhand openen/afspelen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

En als je vanuit iTunes een cd brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Als ik een paar dagen op de iMac gewerkt heb en dan weer over ga op Windows dat moet ik altijd weer even omschakelen van sneltoetsen. Ik wilde net in Windows Google Chrome zoeken op een pagina druk ik WIN + T omdat ik die gewend ben van OSX en dan is het "oja, het is CTRL + T hier".

Het blijft wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:57

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Slashdotter schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:12:
Als ik een paar dagen op de iMac gewerkt heb en dan weer over ga op Windows dat moet ik altijd weer even omschakelen van sneltoetsen. Ik wilde net in Windows Google Chrome zoeken op een pagina druk ik WIN + T omdat ik die gewend ben van OSX en dan is het "oja, het is CTRL + T hier".

Het blijft wennen
Dat heb ik dus ook.. vooral win + L gebruik ik heel veel... heb nu een eigen creatie gemaakt waardoor cmd + L nu terug gaat naar me inlog scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
@ppl: snap je verhaal. Het is opzich prima vertoeven, maar ik ben er ook wel achter gekomen dat het ook allemaal maar betrekkelijk is. Het is allebei wat eigenlijk. Ik ben er achter gekomen dat het voor mij niet echt meerwaarde bied en ben dan ook weer teruggegaan naar een windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22
Anoniem: 129319 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:26:
Vorige week had ik een klant die een Airport router had geïnstalleerd, nu moet daar een poort geforward worden. Ik dacht even rap in te loggen op de webinterface van dat ding maar blijkbaar bestaat dat niet en kan je die Airport dingen enkel instellen via Airport Utility dat je installeert op een Mac? Klopt dit? Morgen ga ik ernaartoe met mijn MacBook pro, kan ik via die airport utility dan makkelijk port forwarding instellen op dat ding?
Kun je niet gewoon UPnP instellen? Dan is port forwarding bijna nooit meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:16:
[...]

Kun je niet gewoon UPnP instellen? Dan is port forwarding bijna nooit meer nodig.
Lijkt mij in een zakelijke omgeving niet echt ideaal. Mijn security officer zou een hartverzakking krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maar het lijkt me dan ook geen zakelijke omgeving, maar een particulier, als het gaat om een enkele air port :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:04:
@ppl: snap je verhaal. Het is opzich prima vertoeven, maar ik ben er ook wel achter gekomen dat het ook allemaal maar betrekkelijk is. Het is allebei wat eigenlijk. Ik ben er achter gekomen dat het voor mij niet echt meerwaarde bied en ben dan ook weer teruggegaan naar een windows installatie.
Yup, je moet het ook echt vanuit je eigen gebruik bekijken. Dan zul je ook zien dat een bepaald OS lang niet altijd een slimme keus is en je toch beter af bent met een ander OS. Gelukkig valt er ook gewoon Windows te draaien op zo'n Mac (of Linux of FreeBSD) wat de pijn weer wat verzacht.

@hierboven: uPnP is zowel zakelijk als particulier gewoon shit. Er zijn wel wat pogingen gedaan om de situatie wat beter te maken maar das meer van het niveau "minder shit". Kortom, vanuit security oogpunt is uPnP en al z'n varianten nog steeds niet iets wat je zou moeten gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 27-03-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Volgens mij het is de volgende oplossing voor accenten nog niet in dit topic voorbijgekomen (werkt alleen In OSX Lion). Houdt de toets waarop je een accent wil even ingedrukt en je krijgt een keuzemenu waarmee je heel snel het gewenste accent selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Dat is echt ideaal. Kan niet wachten tot het ook op Windows kan (ivbm mijn werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Hoe komt het dat alleen Firefox een wheelmouse auto scroll functie heeft, dus die waarbij er een rondje tevoorschijn komt met 4 pijlen erin waarmee je 360 graden alle kanten mee automatisch kan scrollen.

Chrome en Safari hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:43
Slashdotter schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:20:
Hoe komt het dat alleen Firefox een wheelmouse auto scroll functie heeft, dus die waarbij er een rondje tevoorschijn komt met 4 pijlen erin waarmee je 360 graden alle kanten mee automatisch kan scrollen.

Hoe komt het dat een Ferrari de 300 km/h kan halen en een Fiat Panda niet?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Slashdotter schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:20:

Gebruikt iemand dat dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
AntraXxX schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Hoe komt het dat een Ferrari de 300 km/h kan halen en een Fiat Panda niet?
Omdat een Ferrari 12x zoveel kost als een FIAT Panda en dus veel geavanceerdere technologie kan bevatten op een rendabele manier voor de fabrikant. Bij internetbrowsers is het juist het kleine Mozilla versus de giganten Apple, Microsoft en Google. Daarnaast zijn alle browsers gratis.

Nog metaforen die wel ergens op slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:00
Fox_nl schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:35:
Volgens mij het is de volgende oplossing voor accenten nog niet in dit topic voorbijgekomen (werkt alleen In OSX Lion). Houdt de toets waarop je een accent wil even ingedrukt en je krijgt een keuzemenu waarmee je heel snel het gewenste accent selecteert.
Heel leuk, maar voor de gebruiker die er inmiddels aan gewend is om Option daarvoor te gebruiken is het te laat. :P Overigens werkt het weer eens niet in LibreOffice. Toch maar eens iWork gaan gebruiken, want dat scheelt een hoop ergenis soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Nitai schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:21:
En kun je de cd wel op je Windows machine of op je Mac naderhand openen/afspelen?
Jep, geen probleem...mijn muziek stat nog niet in itunes dus kan niet vanuit itunes branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

franssie

Save the albatross

-TheNose- schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:42:
[...]

Jep, geen probleem...mijn muziek stat nog niet in itunes dus kan niet vanuit itunes branden.
En als je data brandt, welk formaat gebruik je dan? Dat zou PC (Joliet) moeten zijn als ik het me goed herinner voor een auto radio. En probeer eens een schijfje met zeg 3 nummers zonder mappen, misschien dat de sony daar niet tegen kan? (Die van mij wel, maar je weet het nooit met de MP3 implementaties in autoradios, dat verschilt nogal).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Pyrone89 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:38:
[...]

Omdat een Ferrari 12x zoveel kost als een FIAT Panda en dus veel geavanceerdere technologie kan bevatten op een rendabele manier voor de fabrikant. Bij internetbrowsers is het juist het kleine Mozilla versus de giganten Apple, Microsoft en Google. Daarnaast zijn alle browsers gratis.

Hier een voor je :)

Waarom kan een Android telefoon wel Flash afspelen en iOS niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
The Great HooD schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:41:
[...]

Hier een voor je :)

Waarom kan een Android telefoon wel Flash afspelen en iOS niet?
Omdat het Google weinig interesseert dat je batterijtijd halveert en CPU gebruik de hoogte inschiet door een advertentietje op een of andere site? :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:38:
Dat is vrij lastig voor een vraag die helemaal nergens op slaat. De metafoor was daar dan ook een stille hint voor. Waarom heeft programma x feature x wel maar programma's a, b en y niet? Nou, omdat een boom!
Daarnaast zijn alle browsers gratis.
Waarom kost de gemiddelde browser in iOS dan minstens 79ct? Nou, omdat het niet gratis is natuurlijk...

Even iets meer inleveningsvermogen en nadenkwerk is wel gewenst van jouw zijde. De reden waarom het in Firefox wel zit en in de rest weer niet komt omdat Mozilla hier wel voor heeft gekozen en de rest weer niet. Dat is net zoiets als waarom die Panda niet de 300kmh weet te halen en die Ferrari wel. Het moederbedrijf van beide merken heeft dat nou eenmaal zo bedacht en besloten. Ze hadden het ook andersom kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:30:
[...]

Heel leuk, maar voor de gebruiker die er inmiddels aan gewend is om Option daarvoor te gebruiken is het te laat. :P Overigens werkt het weer eens niet in LibreOffice. Toch maar eens iWork gaan gebruiken, want dat scheelt een hoop ergenis soms.
Het zou Systemwide moeten werken, dus dan doet men bij LibreOffice toch echt iets fout of er staat een instelling bij jou fout. Ik heb zelf geen LibreOffice dus kan het niet testen. Maar het lijkt me niet iets dat de fabrikant aan moet zetten, gezien het feit dat het dus voor mij tot nu toe overal werkt, zelfs bij de 'vijanden' van Apple hun producten: Chrome en allerlei Google diensten, en MS Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:15:
[...]

Het zou Systemwide moeten werken, dus dan doet men bij LibreOffice toch echt iets fout of er staat een instelling bij jou fout. Ik heb zelf geen LibreOffice dus kan het niet testen. Maar het lijkt me niet iets dat de fabrikant aan moet zetten, gezien het feit dat het dus voor mij tot nu toe overal werkt, zelfs bij de 'vijanden' van Apple hun producten: Chrome en allerlei Google diensten, en MS Office.
Ja, in de rest werkt het wel, maar dat zal wel komen omdat LibreOffice onder Java draait (geloof ik). Onder Mountain Lion draait LO ook echt niet stabiel (crashes willekeurig, Java-errors). Verder irriteert de GUI mij steeds meer (simpel als Office 2003 is het echt niet!) en functies die met 10.7 door Apple zijn ingezet (Versions, Resume en Auto Save bijvoorbeeld) werken gewoon niet en dat zal ook wel héél lang duren voordat dat er ooit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:24:
[...]

Ja, in de rest werkt het wel, maar dat zal wel komen omdat LibreOffice onder Java draait (geloof ik). Onder Mountain Lion draait LO ook echt niet stabiel (crashes willekeurig, Java-errors). Verder irriteert de GUI mij steeds meer (simpel als Office 2003 is het echt niet!) en functies die met 10.7 door Apple zijn ingezet (Versions, Resume en Auto Save bijvoorbeeld) werken gewoon niet en dat zal ook wel héél lang duren voordat dat er ooit komt.
Nou, Versions is dan ook een van de meest irritante zaken, gelukkig staat dat ook voor Office 2011 uit.
Hij maakt zo vaak een versie dat het vervolgens een enorme rotklus is om eindelijk terug te vinden welke je wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Versions betreft hoop ik dat de apps die ik nu gebruik het houden zoals nu: geen support voor dat rot-systeem. Versioning op dit niveau werkt gewoonweg niet. Je hebt als gebruiker nu helemaal geen controle meer over je bestanden en lang niet alle soorten bestanden lenen zich hiervoor. Gevolg is dat Apple met dat Versions nu meer problemen met bestanden op de hals heeft gehaald. Jammer dat het nog steeds in Mountain Lion zit. Eigenlijk wel een dealbreaker. Als ze het nou eens uitschakelbaar zouden maken zoals dat Resume (nog zo'n irritante feature maar gelukkig eentje die heel wat minder irritant is en verder geen problemen veroorzaakt).

Btw, die letters ingedrukt houden is nieuw sinds Lion en wordt door velen als irritant ervaren. Je kunt nu namelijk niet meer een toets vasthouden om heel veel letters op je scherm te krijgen. Je moet nu steeds weer opnieuw de toets indrukken. Althans in de applicaties die deze feature van OS X Lion ondersteunen. De applicaties die hier geen ondersteuning voor hebben doen het nog op de oude manier. Firefox en LibreOffice zijn daar voorbeelden van. Daar zul je dus nog altijd met de option toets moeten werken. Heeft zo z'n voordelen :) Het werkt dus niet system wide, het is hoogstens system wide beschikbaar. Uiteindelijk is het aan de app maker of ie er gebruik van maakt of niet. Datzelfde geldt voor de andere features zoals het scrollen, de scrollbars, Versions en Resume.

LibreOffice draait overigens niet onder java. Het heeft alleen voor een paar onderdelen zoals Base en de mailmerge de JRE nodig. Men is druk bezig om deze afhankelijkheid eruit te halen zodat je helemaal geen java meer nodig hebt. Java kun je prima uitschakelen in de LO settings maar houdt er dan rekening mee dat niet alle dingen zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:28:
Wat Versions betreft hoop ik dat de apps die ik nu gebruik het houden zoals nu: geen support voor dat rot-systeem. Versioning op dit niveau werkt gewoonweg niet. Je hebt als gebruiker nu helemaal geen controle meer over je bestanden en lang niet alle soorten bestanden lenen zich hiervoor. Gevolg is dat Apple met dat Versions nu meer problemen met bestanden op de hals heeft gehaald. Jammer dat het nog steeds in Mountain Lion zit. Eigenlijk wel een dealbreaker. Als ze het nou eens uitschakelbaar zouden maken zoals dat Resume (nog zo'n irritante feature maar gelukkig eentje die heel wat minder irritant is en verder geen problemen veroorzaakt).

Btw, die letters ingedrukt houden is nieuw sinds Lion en wordt door velen als irritant ervaren. Je kunt nu namelijk niet meer een toets vasthouden om heel veel letters op je scherm te krijgen. Je moet nu steeds weer opnieuw de toets indrukken. Althans in de applicaties die deze feature van OS X Lion ondersteunen. De applicaties die hier geen ondersteuning voor hebben doen het nog op de oude manier. Firefox en LibreOffice zijn daar voorbeelden van. Daar zul je dus nog altijd met de option toets moeten werken. Heeft zo z'n voordelen :) Het werkt dus niet system wide, het is hoogstens system wide beschikbaar. Uiteindelijk is het aan de app maker of ie er gebruik van maakt of niet. Datzelfde geldt voor de andere features zoals het scrollen, de scrollbars, Versions en Resume.

LibreOffice draait overigens niet onder java. Het heeft alleen voor een paar onderdelen zoals Base en de mailmerge de JRE nodig. Men is druk bezig om deze afhankelijkheid eruit te halen zodat je helemaal geen java meer nodig hebt. Java kun je prima uitschakelen in de LO settings maar houdt er dan rekening mee dat niet alle dingen zullen werken.
Dat toets vasthouden kun je gewoon uitschakelen. De enige keer wanneer je het zou willen gebruiken is als je "eeeeeeeuuuuwwww" wilt zeggen. En die keer dat je dat wilt doen tik je gewoon snel achtereen op de toets (zoals ik nu dus deed). Het voordeel van de optie outweighs het (vaak kinderlijke) doel dat de oorsponkelijke optie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik draai al sinds het begin Lion op 2 MacBooks, maar heb nog nooit iets van Versions gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Bosmonster schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:02:
Ik draai al sinds het begin Lion op 2 MacBooks, maar heb nog nooit iets van Versions gezien :?
In iWork of Teksteditor, klik eens boven in balk op "Bewerkt". Als je dan op "Blader door alle bewaarde versies" klikt, kun je zo á la TimeMachine door de historie van een bestand bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maar goed.. dat hoef je toch niet te gebruiken dan? In dat geval snap ik het gezeur er niet over.

[ Voor 74% gewijzigd door Bosmonster op 30-03-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Je kunt het niet uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Wat ik lees op het Apple forum heeft het laatste alleen effect voor oudere documenten, het locken dus na een bepaalde tijd. Dit staat los van de enorme overvloed aan versies die er worden gemaakt. Versies an sich kun je dus niet uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434488

Dit topic gaat over de soms moeizame overstap van Win naar Mac. Ik kom tot de conclusie dat mijn ervaringen de andere kant op vergelijkbaar zijn. Na heel lang nauwelijks Windows gebruikt te hebben, gebruik ik nu noodgedwongen (voor het eerst) Windows 7 op het werk. Wat een drama. Dan worden toch ineens de voordelen van de consequente en contrastrijke user interface van Lion duidelijk.
Wat me specifiek opvalt:
- de menubalk die in OS X altijd bovenin zit is heerlijk consequent. In Win7 zoek ik iedere keer naar de programmanaam en/of menuitems, vooral als er meerdere programmabalken vlak boven elkaar liggen. Zelfs zonder transparancy en een hoog contrast vind ik de programmabalken rommelig en een slecht contrast hebben
- iconen in taakbalk en taakswitcher van Win7 zijn rommelig en klein en daardoor slecht te herkennen.
- ik mis echt exposé/mission control achtige functies in Win7. Ze geven toch snel overzicht over je openstaande vensters en programma's, en zijn sneller te benaderen dan de previews in de win7 doc.
- Spotlight is nog steeds onovertroffen. Period.
- Win7 lijkt veel meer op eyecandy ontworpen te zijn dan op (visueel) gebruiksgemak. Leuk hoor, al die transparency-effecten, maar geef mij maar een cleane interface. Ook die kan er gelikt uitzien en is toch 'rustiger' voor het oog.
- Die verkenner. WTF? Ik heb de finder niet altijd het toonbeeld van effiency gevonden, maar in Win7 wordt het wel erg lastig gemaakt om door directorybomen te navigeren.

Ik kan maar één conclusie trekken: ik vind de OS X interface duidelijk meer op productiviteit en efficientie gericht dan Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Anoniem: 434488 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:39:
Dit topic gaat over de soms moeizame overstap van Win naar Mac. Ik kom tot de conclusie dat mijn ervaringen de andere kant op vergelijkbaar zijn. Na heel lang nauwelijks Windows gebruikt te hebben, gebruik ik nu noodgedwongen (voor het eerst) Windows 7 op het werk. Wat een drama. Dan worden toch ineens de voordelen van de consequente en contrastrijke user interface van Lion duidelijk.
Wat me specifiek opvalt:
- de menubalk die in OS X altijd bovenin zit is heerlijk consequent. In Win7 zoek ik iedere keer naar de programmanaam en/of menuitems, vooral als er meerdere programmabalken vlak boven elkaar liggen. Zelfs zonder transparancy en een hoog contrast vind ik de programmabalken rommelig en een slecht contrast hebben
- iconen in taakbalk en taakswitcher van Win7 zijn rommelig en klein en daardoor slecht te herkennen.
- ik mis echt exposé/mission control achtige functies in Win7. Ze geven toch snel overzicht over je openstaande vensters en programma's, en zijn sneller te benaderen dan de previews in de win7 doc.
- Spotlight is nog steeds onovertroffen. Period.
- Win7 lijkt veel meer op eyecandy ontworpen te zijn dan op (visueel) gebruiksgemak. Leuk hoor, al die transparency-effecten, maar geef mij maar een cleane interface. Ook die kan er gelikt uitzien en is toch 'rustiger' voor het oog.
- Die verkenner. WTF? Ik heb de finder niet altijd het toonbeeld van effiency gevonden, maar in Win7 wordt het wel erg lastig gemaakt om door directorybomen te navigeren.

Ik kan maar één conclusie trekken: ik vind de OS X interface duidelijk meer op productiviteit en efficientie gericht dan Windows 7.
Toch mist OSX nog veel belangrijke features, zoals Window Snap, kunnen hernoemen vanuit een save dialogue in Finder etc. EN dat zijn net de zaken die leiden tot hogere productiviteit. Over de andere zaken ben ik het wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Pyrone89 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:48:
[...]

Toch mist OSX nog veel belangrijke features, zoals Window Snap, kunnen hernoemen vanuit een save dialogue in Finder etc. EN dat zijn net de zaken die leiden tot hogere productiviteit. Over de andere zaken ben ik het wel met je eens.
Daarvoor zou je eens bettertouchtool kunnen installeren. Ik ben behoorlijk fan van OS X maar window snap is toch echt een must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Dat gaat mij net zo. Dat snap is gewoon ideaal. Ik gebruik er "Cinch" voor. Werkt ook perfect :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb er gelukkig nu Moom voor en voor het renamen vanuit save dialogue, recente documenten in save dialogue (wat ze weglaten in save dialogue, waar het JUIST nut heeft) heb ik Default Folder X. Punt is dat het er gewoon in zou moeten zitten als je het OS "de meest geavanceerde ter wereld" wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pyrone89 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van welke taken je uitvoert. De taken die jij noemt doe ik niet zo vaak, maar ik moet de hele dag door switchen tussen verschillende applicaties, en dat is echt niet te doen in Win7.
Overigens heb ik ook enkele tools geinstalleerd die het werk net ietsje makkelijker maken onder OS X, zoals Hyperdock. Die helpt ook een beetje met het windowmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:43:
[...]

Dat toets vasthouden kun je gewoon uitschakelen. De enige keer wanneer je het zou willen gebruiken is als je "eeeeeeeuuuuwwww" wilt zeggen. En die keer dat je dat wilt doen tik je gewoon snel achtereen op de toets (zoals ik nu dus deed). Het voordeel van de optie outweighs het (vaak kinderlijke) doel dat de oorsponkelijke optie had.
Dat is imo een heel erg kortzichtige kijk op de zaak. Het uitschakelen is een hack en dus beslist geen feature zoals jij het nu doet lijken (nu zit het er nog in maar dat kan met iedere update er weer uitgehaald worden zoals in het verleden al eens is gebeurd). Je zult op de commandline een bepaalde optie op disable moeten zetten waarbij het de vraag is wat er nog meer "stuk" gaat. Het komt namelijk vaak voor dat bepaalde opties die je op deze manier uitschakelt gevolgen hebben die veel verder gaan dan alleen het uitschakelen van die optie. Mensen weten via deze weg heel effectief hun Mac installatie aan gort te helpen als ze al niet enorm afgeschrikt zijn door het feit dat ze de commandline moeten gebruiken.

Waarom en wanneer iemand het wil doen boeien mij eigenlijk niet en dat komt omdat ik het persoonlijk ook vrij nutteloos zie en ik het ook niet gebruikt. Dat wil niet meteen zeggen dat het ook volledig nutteloos is. Zeker niet als ik naar de kritiek van anderen kijk. Er blijkt gewoon vraag naar te zijn hoe hoog of laag ik ook moge springen. Het enige wat kinderachtig is, is om je eigen zienswijze maar door te drukken en ieder andere zienswijze af te vallen zoals jij nu doet. Bepaal lekker voor jezelf of iets een voordeel of een nadeel is. Dat geldt ook voor alle features die jij nu opnoemt als zijnde ontbrekend in OS X. Bepaalde zaken zijn een kwestie van weten hoe OS X werkt, met name het window management (iets wat voor switchers van welk ander OS dan ook nogal een groot probleem is daar OS X het heel anders doet; zul je met CDE ook hebben trouwens) en andere zaken zijn vooral persoonlijke voorkeur.
Ja want de eerste optie heeft helemaal niets te maken met Versions terwijl de tweede optie alleen bestanden locked zodat ze door Time Machine gebackupt kunnen worden. Het is dan ook tijdelijk en iets wat eigenlijk vrij standaard is bij welke backup software dan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 01-04-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ppl schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:20:
[...]

Dat is imo een heel erg kortzichtige kijk op de zaak. Het uitschakelen is een hack en dus beslist geen feature zoals jij het nu doet lijken (nu zit het er nog in maar dat kan met iedere update er weer uitgehaald worden zoals in het verleden al eens is gebeurd). Je zult op de commandline een bepaalde optie op disable moeten zetten waarbij het de vraag is wat er nog meer "stuk" gaat. Het komt namelijk vaak voor dat bepaalde opties die je op deze manier uitschakelt gevolgen hebben die veel verder gaan dan alleen het uitschakelen van die optie. Mensen weten via deze weg heel effectief hun Mac installatie aan gort te helpen als ze al niet enorm afgeschrikt zijn door het feit dat ze de commandline moeten gebruiken.
PressAndHold is gewoon een system setting. Er is geen mooie toggle voor in je preferences, maar dat maakt het nog geen hack.

code:
1
defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool false

Je kan ook overdrijven.

Applicaties kunnen dit zelf ook gewoon uitzetten indien nodig (bijvoorbeeld als je een game maakt of een applicatie dit het inhouden nodig heeft). De setting zet het simpelweg systemwide uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 01-04-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

ik baal er alleen vaak van als bijvoorbeeld een chrome venster achter een chrome venster staat dat deze niet zichtbaar is onder in de snelkoppelingen balk (wat windhoos wel had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:58:
ik baal er alleen vaak van als bijvoorbeeld een chrome venster achter een chrome venster staat dat deze niet zichtbaar is onder in de snelkoppelingen balk (wat windhoos wel had)
Moet je toch eens naar Hyperdock kijken. Wat ook goed werkt is om een 4-vinger-swype naar beneden te doen, krijg je exposé van al je open vensters. Vind ik persoonlijk een prima manier om te kijken of ik meerdere vensters van een programma open heb. En het switcht veel sneller tussen vensters dan in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05
Als je met de rechtermuisknop klikt op het Chrome icoon in de Dock, dan staan de schermen wel in het menu.
Verder kun je switchen tussen de schermen van 1 programma met Command + ~ (= tilde) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ik hoop dat dit het juiste sub forum is, maar ik loop tegen het volgende aan. Ik ben op zoek naar een bepaalde map van xbmc die geplaatst is op het volgende pad (althans zo laat xbmc het zien)
\users\'user'\library\application support\xbmc. Hoe ik ook zoek in finder, ik kan die folder nergens vinden en ook nergens een optie vinden dat ik het gehele pad kan invullen zoals je bijvoorbeeld in windows explorer wel kan.
De 'path bar' is wel zichtbaar, maar ik kan er nergens iets intikken.

Ik strand al bij \users\user\library. Alle andere mappen die ik zie wanneer ik de optie 'import library' in xbmc gebruik, zie ik ook in finder, behalve 'library'. Kan er sprake zijn van een verborgen map? en kan ik dat ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 01:13

Ghehe

400 pound hacker

Tweety1 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:07:
Ik hoop dat dit het juiste sub forum is, maar ik loop tegen het volgende aan. Ik ben op zoek naar een bepaalde map van xbmc die geplaatst is op het volgende pad (althans zo laat xbmc het zien)
\users\'user'\library\application support\xbmc. Hoe ik ook zoek in finder, ik kan die folder nergens vinden en ook nergens een optie vinden dat ik het gehele pad kan invullen zoals je bijvoorbeeld in windows explorer wel kan.

Ik strand al bij \users\user\library. Alle andere mappen die ik zie wanneer ik de optie 'import library' in xbmc gebruik, zie ik ook in finder, behalve 'library'. Kan er sprake zijn van een verborgen map? en kan ik dat ergens aanpassen?
Kijk eens m.b.v. de Terminal applicatie. Je zou er normaal wel moeten uitkomen met deze twee commando's:
code:
1
cd xxxxxx

Om van map te veranderen en

code:
1
ls (-l)(a)

Om de inhoud van een map te laten zien, de opties l en a (dus "-la") zijn optioneel maar dan krijg je wat meer informatie. De optie "d" kan ook handig zijn want hiermee kan je alleen directories laten zien. :)

P.S.: Als je in het Nederlands werkt, kan de oplossing simpelweg de 'Bibliotheek'-map zijn. Deze is in het echt 'Library' maar in de Finder zie je 'Bibliotheek' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ghehe schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:30:
[...]

Kijk eens m.b.v. de Terminal applicatie. Je zou er normaal wel moeten uitkomen met deze twee commando's:
code:
1
cd xxxxxx

Om van map te veranderen en

code:
1
ls (-l)(a)

Om de inhoud van een map te laten zien, de opties l en a (dus "-la") zijn optioneel maar dan krijg je wat meer informatie. De optie "d" kan ook handig zijn want hiermee kan je alleen directories laten zien. :)

P.S.: Als je in het Nederlands werkt, kan de oplossing simpelweg de 'Bibliotheek'-map zijn. Deze is in het echt 'Library' maar in de Finder zie je 'Bibliotheek' staan.
Middels de terminal kom ik inderdaad wel in de map library, de map application support is wel zichtbaar maar het commando cd Application Support geeft een foutmelding.

Maar zelfs als ik via de terminal in kan kijken, hoe kom ik er dan bij in de finder? De userdata map die in de folder xbmc staat wil ik verwijderen (ik werk overigens met de engelse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Tweety1 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:43:
[...]

Middels de terminal kom ik inderdaad wel in de map library, de map application support is wel zichtbaar maar het commando cd Application Support geeft een foutmelding.

Maar zelfs als ik via de terminal in kan kijken, hoe kom ik er dan bij in de finder? De userdata map die in de folder xbmc staat wil ik verwijderen (ik werk overigens met de engelse versie)
Die foutmedling bij Application Support komt waarschijnlijk door de spatie, die moet je escapen.
code:
1
cd Application\ Support

Je kan via de terminal ook hele mappen verwijderen (wel oppassen daarmee :9 ) via
code:
1
rm -rf /Users/user/Library/map/map/map/map

Heb je de opmerking gezien dat die map in de Finder mogelijk 'Bibliotheek' noemt en niet 'Library'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Oke found it in terminal. Deze codes zijn toch net ff wat anders dan de vroegere command prompt die ik af en toe nog gebruik. Dir/w bestaat hier niet >:) Bedankt voor de snel cursus.

Het probleem is hiermee nog niet opgelost. Waarom zie ik die map niet in finder. Ik ben alle opties door gegaan en kan nergens iets vinden dat er dingen 'gehide' zijn ofzo. De hele map library, komt niet voor in in mijn usermap terwijl terminal duidelijk laat zien dat de map wel bestaat (en via xbmc was dat ook al duidelijk). Enig idee waar ik het zoeken moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Tweety1 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:07:
Oke found it in terminal. Deze codes zijn toch net ff wat anders dan de vroegere command prompt die ik af en toe nog gebruik. Dir/w bestaat hier niet >:) Bedankt voor de snel cursus.

Het probleem is hiermee nog niet opgelost. Waarom zie ik die map niet in finder. Ik ben alle opties door gegaan en kan nergens iets vinden dat er dingen 'gehide' zijn ofzo. De hele map library, komt niet voor in in mijn usermap terwijl terminal duidelijk laat zien dat de map wel bestaat (en via xbmc was dat ook al duidelijk). Enig idee waar ik het zoeken moet?
Ah blijkbaar wordt deze sinds 10.7 Lion standaard verborgen van de gebruiker. >.> (Ik gebruik zelf nog Snow Leopard :) )

Zie http://osxdaily.com/2011/...rectory-in-mac-os-x-lion/. Gewoon dat in de Terminal pleuren zou het probleem moeten oplossen blijkbaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ghehe schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:16:
[...]

Ah blijkbaar wordt deze sinds 10.7 Lion standaard verborgen van de gebruiker. >.> (Ik gebruik zelf nog Snow Leopard :) )

Zie http://osxdaily.com/2011/...rectory-in-mac-os-x-lion/. Gewoon dat in de Terminal pleuren zou het probleem moeten oplossen blijkbaar. :D
*O* Fantastisch, probleem opgelost. Levert me al twee avonden hoofdpijn op. Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

franssie

Save the albatross

ook namens mij bedankt, wist het niet (en was er op mijn tweede machine nog niet tegen aangelopen) maar dit had me zeker een avond hoopdpijn opgeleverd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Bedenk wel, dat als er een update komt je deze setting via Terminal weer moet herstellen. Apple gooit er bij een update gewoon een overruling tegen aan, dat scheelt je misschien weer wat hoofdpijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:40:
PressAndHold is gewoon een system setting. Er is geen mooie toggle voor in je preferences, maar dat maakt het nog geen hack.
Het is een hack omdat 99% van deze settings die je via de cli moet activeren nou niet bepaald gedocumenteerd zijn door Apple. Het kan dan ook bij iedere update wijzigen, iets wat al veelvuldig is gebeurd. Dat er geen mooie toggle bij zit betekent niet dat het meteen een hack is maar het betekent ook zeker niet dat het dat helemaal niet is! Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheden van Time Machine via het netwerk op non-Apple apparaten zoals een Synology NAS.
Je kan ook overdrijven.
Ja en dat doet men hier nu dus. Het is een geavanceerde setting die misschien wel, misschien niet blijft bestaan. Dat moet men dan ook niet presenteren als het walhalla en DE oplossing voor iedereen en alles zoals nu gebeurd. Voor de gemiddelde gebruiker is dit gewoon boven hun hoofd gegrepen en derhalve dan ook helemaal geen oplossing. Meer dan een hack is het niet.
Applicaties kunnen dit zelf ook gewoon uitzetten indien nodig (bijvoorbeeld als je een game maakt of een applicatie dit het inhouden nodig heeft). De setting zet het simpelweg systemwide uit.
Andersom gezegd: applicaties kunnen hier gebruik van maken, moeten ze het alleen implementeren. Als ze dat niet doen is er niks aan het handje. Geldt voor al die andere Lion specifieke zaken ook. Kijk maar eens bij Mozilla wat er omtrent Lion aan bugs openstaan voor Firefox.
Anoniem: 138244 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:58:
Probeer eens de Expose functies uit. Je hebt namelijk application Expose waarmee je alleen de vensters van de actieve applicatie weer kan geven. Niet geheel wat Windows 7 doet maar komt er in de buurt. Als je het exact zoals Win 7 wil dan zit je aan Hyperdock zoals iemand hier al aan gaf.
Ik ben op zoek naar een bepaalde map van xbmc die geplaatst is op het volgende pad (althans zo laat xbmc het zien)
Dat klopt. Vanaf Lion is de Library map in je homedir standaard verborgen. Je kunt moeilijk gaan doen met de commandline en de flag van de map anders zetten (dit moet je na iedere update weer controleren en indien nodig weer aanpassen) maar je kunt het ook eenvoudiger doen. Hij is standaard verborgen maar niet totaal ontoegankelijk gemaakt. Als je de alt/option toets ingedrukt houdt wanneer Finder actief is en dan naar het menu "Go" gaat dan zul je hem er tussen zien staan; selecteren betekent mapje openen :) Als de map eenmaal geopend is kun je 'm permanent in de toolbar van het Finder venster zetten. Scheelt je in de toekomst weer wat stappen. Voordeel van deze manier van werken is dat je niet steeds weer moet controleren of alles nog goed staat en werkt. Het nadeel is echter dat in andere schermen zoals bij het openen en opslaan van bestanden de map niet zichtbaar is. Dat heb je dan weer wel als je die flag anders zet. Als middenweg schijnt het ook te werken als je ergens een alias naar de map maakt. Een zoek actie op internet geeft je ongetwijfeld een lading aan howto's hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ppl schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:28:
[...]
Ja en dat doet men hier nu dus. Het is een geavanceerde setting die misschien wel, misschien niet blijft bestaan. Dat moet men dan ook niet presenteren als het walhalla en DE oplossing voor iedereen en alles zoals nu gebeurd. Voor de gemiddelde gebruiker is dit gewoon boven hun hoofd gegrepen en derhalve dan ook helemaal geen oplossing. Meer dan een hack is het niet.
Sorry hoor, maar wie overdrijft hier nu :+

Een setting aanpassen. Een enkel regeltje copy/pasten in je terminal. Een setting die zeer waarschijnlijk gewoon blijft bestaan, maar ook geen issues op zal leveren als dat niet zo is. Een setting die het probleem 100% zeker oplost nu.

Maar volgens jou is dat allemaal onzin, want het is een hack en ingewikkeld, dus heb je er niks aan. DAT is wat we noemen overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij want je maakt er nu een enorm groot punt van. Als je die hack wil proberen moet je dat helemaal zelf weten, de gevolgen zijn ook voor jezelf. Het komt alleen heel erg vaak voor dat iemand die problemen heeft er na doorvragen blijkt dat er weer eens zo'n regeltje op de cli is toegepast. Maar ja, volgens jouw zeggen bestaan problemen helemaal niet. Ik zou een verzoek bij Van Dale en Onze Taal indienen om dat woord uit de woordenboeken geschrapt te krijgen als ik jou was! M.a.w. een stille hint om dingen niet zo enorm op de spits te drijven als je nu doet. Feit blijft dat het ongedocumenteerde dingen zijn die je kunt wijzigen waarvan je vooraf op geen enkele wijze kunt weten wat het gaat doen. Voorzichtigheid is dan altijd geboden of je moet destructief aangelegd zijn.

Aan de andere moet ik je eigenlijk wel bedanken voor dit soort slecht advies omdat het wel weer voor mijn broodwinning zorgt aangezien ik degene ben waar die mensen met problemen uiteindelijk bij terechtkomen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 05-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Haha ok dan. Houden we het daarop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:07

Ma®tin

Hallo

Rechtermuisklik op het Finder icoon in je dock -> Go to Folder...
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18244675/Tweakers/Screen%20Shot%202012-04-05%20at%2011.59.54%20PM.png

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ma®tin schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:02:
[...]

Rechtermuisklik op het Finder icoon in je dock -> Go to Folder...
[afbeelding]
oooh... die optie kon ik dus nergens vinden. Thanks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 22:09
Waar ik mij aan irriteer is dat Finder er ontiegelijk lang over doet om te connecten met een samba share. Als je via "Connect to" gebruikt dan zit ik zeker 10 seconden naar een balkje te kijken.

Waarom heeft osx toch zo'n moeite om normaal met smb shares om te kunnen gaan? Ook het autoreconnecten met een share werkt brak binnen osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Heb ik hier geen last van? Het ophalen van een enorme directory-lijst vanaf een externe share kan even duren, maar het connecten is hier instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12
C00KW4US schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:39:
Waar ik mij aan irriteer is dat Finder er ontiegelijk lang over doet om te connecten met een samba share. Als je via "Connect to" gebruikt dan zit ik zeker 10 seconden naar een balkje te kijken.

Waarom heeft osx toch zo'n moeite om normaal met smb shares om te kunnen gaan? Ook het autoreconnecten met een share werkt brak binnen osx.
moeten de disks op je share misschien nog opspinnen? dat is het enige moment dat ik "lag" richting mijn NAS

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 22:09
Nee disks zijn online, er is geen sprake van opspinnen. Ik werk met een MacBook Air via WiFi. Wellicht dat dat het probleem is, echter via een windows systeem heb ik hier geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

C00KW4US schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:42:
Nee disks zijn online, er is geen sprake van opspinnen. Ik werk met een MacBook Air via WiFi. Wellicht dat dat het probleem is, echter via een windows systeem heb ik hier geen probleem.
Online betekent niet dat er geen powermanagement toegepast wordt op externe hd's of een nas via het netwerk. Ik heb geen enkel probleem met het mounten van samba shares sinds Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vaak onderbelicht blijft zijn zaken als name resolving: als het vinden van de betreffende machine/share(s) heel lastig is dan duurt het connecten ook heel erg lang. In grotere omgevingen is dit veelal een probleem maar je ziet het ook terug in kleine thuisomgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ja, heb er zelf ook wel last van dat Samba-shares niet het snelst worden opgepikt als bij het waken van Mac's in mijn thuisomgeving. Maar het connecten bij de startup items zetten werkt wel. Als ik bijvoorbeeld een MKV stream vanaf een Samba-share, laat een Mac'je even slapen en ik kom terug, dan is het een kwestie van 15 seconden voordat VLC weer verder gaat met spelen. Kwestie van upspinnen, connecten en wat al niet meer. Kan me eigenlijk niet zo storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik stap binnen enkele weken volledig over van Windows naar Mac.
Op mijn W7 gebruik ik al jaren Outlook voor mijn mails.
In OSX zou ik graag Mail gebruiken, maar toch nog enige toegang hebben tot mijn mails van Outlook.

Ik had eraan gedacht om van mijn Outlook-folders een kopie te maken en deze te kopiëren in de map van Outlook for Mac en vanaf dan mijn mails verder binnen te halen via Mail.
Of is dit eerder te omslachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 13:22
Den Deze schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 07:33:
Ik stap binnen enkele weken volledig over van Windows naar Mac.
Op mijn W7 gebruik ik al jaren Outlook voor mijn mails.
In OSX zou ik graag Mail gebruiken, maar toch nog enige toegang hebben tot mijn mails van Outlook.

Ik had eraan gedacht om van mijn Outlook-folders een kopie te maken en deze te kopiëren in de map van Outlook for Mac en vanaf dan mijn mails verder binnen te halen via Mail.
Of is dit eerder te omslachtig?
IMAP server gebruiken?
1. Imap instellen in outlook.
2. Mail ernaar toe kopieren
3. Mail instellen in Mail
4. Mail ophalen

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

trinite_t schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:29:
[...]

IMAP server gebruiken?
1. Imap instellen in outlook.
2. Mail ernaar toe kopieren
3. Mail instellen in Mail
4. Mail ophalen
Inderdaad, gewoon een Gmail account (IMAP) of iets dergelijks maken, en daar al je mail van Outlook in importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:19
ik ben nu een paar weekjes over op een iMac.
Voor mijn werk moet ik nog steeds aan de Windows, dus 1 pc en 1 laptop.
De laptop gaat natuurlijk mee naar huis en de pc blijft op mn werk en verbind ik mee via VPN.
Dit gaat allemaal prima via directe ip-adressen. PC-namen lukt echter niet. Ook niet zonder vpn naar mn locale laptop. Alles gaat via een bekabeld netwerk.
Ik kan via de finder wel een share op mn laptop benaderen: smb://laptop/share gaat prima. Maar pingen lukt niet, alleen op ip-adres.

Nu heb ik het hosts bestand maar aangepast en daar de ipadressen maar even ingeklopt en werkt alles naar behoren. Dit is natuurlijk niet echt de bedoeling aangezien alle ipadressen dynamisch zijn.

Er is dus iets geks aan de hand met het DNS gebeuren. Ik heb al geprobeerd om de naam direct te gebruiken, zoals corpdomain.com.desktoppc. Ook een DNS suffix toevoegen bij VPN mocht niet baten.

Ik heb even geen schermafdrukjes oid aangezien daarin wat bedrijfsinfo staat (kan ik later wel even weghalen)

iemand een slim idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik begin ook al aardig te wennen aan OSX. Inmiddels werkt alles wat ik met mijn Windowsbak kon ook op de macbook.

Enige wat ik nog niet makkelijk vind is het maximaliseren van schermen. Ik gebruik nu het knopje rechtsbovenin het scherm, maar zoek eigenlijk een toetsencombinatie om op de windowsmanier te maximaliseren.

Waar ik ook nog niet uit ben is hoe ik een ISO maak van mijn originele Office for Mac dvd. Ik moet bekennen dat ik nog niet echt gezocht heb. Maar dit zijn zo eventjes de kleine ergernisjes van het overstappen. Valt wel mee toch? :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

Zoefff

❤ 

Images (DMG, ISO) kan je maken met de Disk Utility. Op mac.appstorm.com staat een duidelijke stap-voor-stap uitleg :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Zoefff schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:36:
Images (DMG, ISO) kan je maken met de Disk Utility. Op mac.appstorm.com staat een duidelijke stap-voor-stap uitleg :)
Thnx :) Dat gaat hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Graag geef ik dit topic aan iemand die hem beter kan onderhouden. Mijn hosting is afgelopen en ik heb te weinig tijd vanwege werk, studie en gezin. dus als iemand hem wil, dan even melden svp.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
HellBeast schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:52:
Graag geef ik dit topic aan iemand die hem beter kan onderhouden. Mijn hosting is afgelopen en ik heb te weinig tijd vanwege werk, studie en gezin. dus als iemand hem wil, dan even melden svp.
Ik ben eventueel wel kandidaat.
BillSpaarbank schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:01:
Enige wat ik nog niet makkelijk vind is het maximaliseren van schermen. Ik gebruik nu het knopje rechtsbovenin het scherm, maar zoek eigenlijk een toetsencombinatie om op de windowsmanier te maximaliseren.
Daarvoor zou je BetterTouchTool kunnen gebruiken. Hoewel deze tool voornamelijk bedoeld is om extra gestures op je Trackpad/Magic Mouse/Magic Trackpad toe te voegen, heeft deze ook een érg handige "Windows 7 style" windows-snap functie. Zo kan je het eenvoudig het venster maximaliseren of verdelen op de linker- of rechterhelft van het scherm. En best of all: het is gratis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Darkstar schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:52:
[...]

Daarvoor zou je BetterTouchTool kunnen gebruiken. Hoewel deze tool voornamelijk bedoeld is om extra gestures op je Trackpad/Magic Mouse/Magic Trackpad toe te voegen, heeft deze ook een érg handige "Windows 7 style" windows-snap functie. Zo kan je het eenvoudig het venster maximaliseren of verdelen op de linker- of rechterhelft van het scherm. En best of all: het is gratis _/-\o_
Nice, ik had eigenlijk gehoopt dat het zonder extra software zou kunnen, maar zal dit vanavond proberen. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoefff schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:36:
Een kleine waarschuwing: met Disk Utility maak je geen .iso aan maar een .cdr wat feitelijk niets meer en niets minder dan een .iso is. Als je .cdr in .iso veranderd is dat vaak al voldoende. Kan zijn dat je soms moet converteren wat dan weer kan middels Terminal en het volgende commando:
code:
1
hdiutil makehybrid -iso -joliet -o [filename].iso [filename].cdr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
Tijd voor een tweede deel! Check it out: Het grote Windows naar Mac switchers topic - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.